Koira vai kissa?

Tuleva lemmikin omistaja(ko)

Olen nuori opiskelija ja olen alkanut pohtimaan lemmikin ottoa. Olen hieman kahden vaiheilla, otanko kissan vai koiran. Molempien hoidosta on kokemusta kyllä, mietin vain kumpi olisi sopivampi ja kumpaa olisi helpompi kuljettaa mukana...

Muutenkin olisi kiva kuulla onko täällä enemmän koira vai kissaihmisiä, joten mielipiteitä! :)

32

3731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä

      kuinka paljon sinulla on aikaa lemmikille. Ehditkö/jaksatko käyttää koiraa lenkillä ja muutenkin ulkona useita kertoja päivässä? Koira vaatii muutenkin paljon enemmän huomiota ja tekemistä kuin kissa. Toki kissakin huomiota tarvitsee mutta viihtyy myös paljon omissa oloissaan eikä sen ole pakko päästä pihalle. Hyvin nuorena automatkoihin totutettu kissa on myös helppo kuljettaa mukana vähän pidempiäkin matkoja. Joistain kissoista saa myös oivan lenkkikaverin jos sellaista kaipaa. Toki koiran kanssa on yleensä helpompaa ainakin aluksi mutta kissa tottuu nopeasti valjaisiin ja jaksaa kävellä pitkiäkin matkoja.

      • Elukoiden omistaja

        Kissa on hoidon puolesta helpompi, mut koira vaatii hoitoa mut antaa myös paljon. Kissa välillä tykkää omissa oloissaan olla, mut usein nykyään tulee syliin nukkuu, niinkuin tuo 27kg painava koirakin.. heh.. Mula kissa ollu 6 vuotta ja koira 4 vuotta. hyvin tulee toimeen ja koiraa kiinnostaa kissan touhut ku ulkoa tulee. Suoraa vastausta sun kysymykseen ei ole et kumpi parempi ku mul molempi parempi.


      • päätös,
        Elukoiden omistaja kirjoitti: