uudessa macbook pro:ssa ei voi

vaihtaa akkua

ajatelkaa uudessa macbook pro:ssa akku on rakennettu kiinteästi koneen sisälle.Eli kun akkusta loppuu meno noin 2-3 vuodessa osta uusi läppäri

kannattaa miettiä ennen kuin harkitsee kyseistä merkkiä

tuli vaan netissä surffaillessa eteen kyseinen ominaisuus


T:hp käyttäjä

20

1279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8h latingissa ja 1000latausta

      Eli akkukesto ja latausmäärä huomattavasti suurempi kuin hp akussasi (hp akut yleensä kypsyy alle vuodessa) Toisaalta tuo on kyllä ikävä jos akun voi vaihtaa vain huollossa, mutta on siinä hyviäkin puolia....matti meikäläinen kun yleensä heittää vanhan akun roskiin....vaikka on ongelmajäte

      • MacBook Pro

        kysymys on, paljonko akun vaihto maksaa, ei se tekeekö sen itse vai tekeekö sen huolto. Jos akku todellakin kestää 1000 latausta (mitenkähän latausten määrä lasketaan) niin vaihto on 2-3 vuoden välein.


      • YaganGazan

        Akun latausjaksojen määrä näkee järjestelmän tiedot sovelluksesta, Itsellä kyseinen määrä 753, 2012 ostettu tietokone ja akku hyvässä kunnossa.


      • hmhmhmhmhm

        Johan sinä provosoiduit herkästi.

        No muutamia faktoja tulee tässä:
        -Akun kestoon vaikuttaa jännite, mihin jännitteeseen se ladataan. Madaltamalla latausjännitettä, litium ioniakusta saa enempi lataussyklejä.
        -Toinen tekijä on lämpö. Lämpö kuluttaa akkua ja tuhoaa sen kapasiteettia.

        Sehän tuossa akun integroinnissa koneen sisälle juuri on ideana, että tehdään tuotteesta kertakäyttötuote tai vaikeasti huollettava, jolla painostetaan ihmisiä uusimaan koneensa useammin.

        Tekee sitä nykyään valitettavasti muutkin kuin Apple, suurin osa merkittävistä valmistajista tekee nykyään tuota.

        Lähinnä siihen voi itse vaikuttaa sillä, että pyrkii valitsemaan sellaisen mallin missä akkua ei ole integroitu.


      • hmhmhmhmhm kirjoitti:

        Johan sinä provosoiduit herkästi.

        No muutamia faktoja tulee tässä:
        -Akun kestoon vaikuttaa jännite, mihin jännitteeseen se ladataan. Madaltamalla latausjännitettä, litium ioniakusta saa enempi lataussyklejä.
        -Toinen tekijä on lämpö. Lämpö kuluttaa akkua ja tuhoaa sen kapasiteettia.

        Sehän tuossa akun integroinnissa koneen sisälle juuri on ideana, että tehdään tuotteesta kertakäyttötuote tai vaikeasti huollettava, jolla painostetaan ihmisiä uusimaan koneensa useammin.

        Tekee sitä nykyään valitettavasti muutkin kuin Apple, suurin osa merkittävistä valmistajista tekee nykyään tuota.

        Lähinnä siihen voi itse vaikuttaa sillä, että pyrkii valitsemaan sellaisen mallin missä akkua ei ole integroitu.

        "painostetaan ihmisiä uusimaan koneensa useammin."

        Periaatteessa ihan ok... nykyäänkin näkee aivan liian usein ihan järkyttäviä romuja käytössä, jopa työkäytössä. Jostain loppuunajetusta läpyttimestä yritetään saada vielä muutama kuukausi käyttöaikaa järjettömillä purkkavirityksillä.


    • 1stMacFinn

      Sulta näemmä meni ohi se, että akulle luvataan viisi vuotta käyttöä?

      Mulla oli edellinen 17-tuumainen kolme vuotta ja akku oli oikein hyvässä kunnossa edelleen, yli kolme tuntia käyttöä (uutena neljä). Joten nyt kun akkua on paljon parannettu, uskon tuohon viiteen vuoteen.

      Yritä samaa HP:lläsi, mutta epäilen, ettei onnistu. Ja montako akkua tarvitset kahdeksan tunnin käyttöön?

      • pahasti

        et tule koskaan saavuttamaan 8 tuntia

        maksimissaan 6 tuntia,ja jo 3 vuoden jälkeen akusta on varmasti hävinnyt kapasiteetista 30-40%


      • 1stMacFinn
        pahasti kirjoitti:

        et tule koskaan saavuttamaan 8 tuntia

        maksimissaan 6 tuntia,ja jo 3 vuoden jälkeen akusta on varmasti hävinnyt kapasiteetista 30-40%

        No, edellisen sukupolven MBP 17":lla saan sen luvatun 5 tuntia, miksi en saisi tällä uudemmalla 7-8 tuntia?

        Ja tottakai akut heikkenee käytössä, toki siitä 30, jopa 40 % on hävinnyt kolmessa vuodessa. Mitä sitten? PC läppärissä on se 30 % jäljellä ja siinä on iso ero.


      • asetukset
        1stMacFinn kirjoitti:

        No, edellisen sukupolven MBP 17":lla saan sen luvatun 5 tuntia, miksi en saisi tällä uudemmalla 7-8 tuntia?

        Ja tottakai akut heikkenee käytössä, toki siitä 30, jopa 40 % on hävinnyt kolmessa vuodessa. Mitä sitten? PC läppärissä on se 30 % jäljellä ja siinä on iso ero.

        minkälaiset on ne asetukset jolla saat sen 5 tuntia

        näytön kirkkaus pitää olla vähintään 60% täydestä jos edes kannattaa katsoa,silmät kärsii

        wlanihan pitää olla päällä?


      • 1stMacFinn
        asetukset kirjoitti:

        minkälaiset on ne asetukset jolla saat sen 5 tuntia

        näytön kirkkaus pitää olla vähintään 60% täydestä jos edes kannattaa katsoa,silmät kärsii

        wlanihan pitää olla päällä?

        Näyttö pois maksimikirkkaudesta (mutta ei yleensäkään oo kuin jossain 50 %) ja Bluetooth pois, wlan päällä. iTunes vaiti. Siinä tärkeimmät.

        Niin joo, valittuna Laita kovalevy nukkumaan kun mahdollista.


    • Akun vaihto huollossa maksaa 179 €.

      Miksi se HP-käyttäjää vituttaa, että toinen merkki ottaa käyttöön upouutta akkutekniikkaa? Lähetä noottia Hoopeelle että tekisivät saman, turha sun täällä on kitistä ja trollata.

      • sinä repe

      • computer in personal

        kannettava sidotaan sähköverkkoon tiukemmin tällä ratkaisulla vaikka se ei siltä ehkä äkkiseltään tunnukaan


        itsellä on aina läppärissä 2 akkua toinen täysi ja varalla,vaikka sattuisi pitempi sähkökatkos

        ja tuosta 8 tunnista ei käytännössä ole hyötyä jos näyttö pitää olla himmeällä ja kaikki muut ominaisuudet minimissä


      • computer in personal kirjoitti:

        kannettava sidotaan sähköverkkoon tiukemmin tällä ratkaisulla vaikka se ei siltä ehkä äkkiseltään tunnukaan


        itsellä on aina läppärissä 2 akkua toinen täysi ja varalla,vaikka sattuisi pitempi sähkökatkos

        ja tuosta 8 tunnista ei käytännössä ole hyötyä jos näyttö pitää olla himmeällä ja kaikki muut ominaisuudet minimissä

        akunkestoja tuollaisen käytön mukaan, vaan normaalin jossa mm. Wlan on päällä.

        Kyllä ne akut kehittyy ihan oikeasti.


    • Pave.

      Mitenkähän loppujen lopuksi on? Voi olla, että ei ole yhtä helppo vaihtaa kuin "normaali" irto akku, mutta todennäköisesti jos ruuvimeisseli pysyy kädessä ja osaa vaihtaa muistit tai dvd-aseman kannettavaan niin tuskin on paljoakaan monimutkaisempi tehtävä.
      Tosin kaikiltahan ei onnistu nuo edellämainitutkaan hommat joten silloin on ehkä käännyttävä huollon puoleen sellaisen henkilön.......
      No onneksi HP:ssä on tehty tuo akunvaihto helpoksi, että sen nyt osaa keskenkasvuinen kersakin vaihtaa ;

      • myykin apple

        Eipä taida apple myydä akkuja ilman asennusta.


      • myykin apple kirjoitti:

        Eipä taida apple myydä akkuja ilman asennusta.

        tulee kyllä saamaan muualtakin kuin Applelta, kun akkujen uusimiset j oskus vuosien päätä tulevat ajankohtaisiksi.


    • fanit-itkee

      Älkää puhuko pahaa Applesta kun myyntikin sakkaa.

    • Jos ruuvari pysyy kädessä niin itse pystyy vaihtamaan, akun saa reilulla 40€ Saksasta,ei sen kummempI homma, ku vaihtaa akku tai näyttö johki lumiaan tai vastaavaan älypuhelimen.

    • Oudoksuva

      Mulla on ollut työkäyttöä ja liikematkoja varten MacBook Pro joka on nyt 4 vuotta vanha ja akku vieläkin riittää noin 3-4 tuntia putkeen käytössä ja netissä kiinni. Eli en näe miten irroitettava akku olisi tarpeellinen omaan käyttööni. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe