bonuskortit

pannaan

Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Kyösti Kakkonen on aloittanut yhden miehen sodan kortteja vastaan. Kakkosen mielestä ne hämärtävät tuotteiden oikeita hintoja.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Kuluttajavirasto Kauppojen bonuskortit hämärtävät hintoja/1135242595489?ref=rss

kuten sanottua, ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan!

177

18212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auto varas

      noi kortit on aivan perseestä

      • -pokerface-

        Ei niillä tee hittookaan! Vanhuksia koinataan ja aliarvioidaan


      • Tasa-arvo

        Kaikki kauppojen kortin ehdottomasti pois.Kauppa pystyy näiden kanssa seuraamaan yksilötasolla mitä ihmiset milloinkin ostavat....pitäisi selvittää rikkooko kauppa tässä tasa-arvolakia ???


      • -------(_)________
        Tasa-arvo kirjoitti:

        Kaikki kauppojen kortin ehdottomasti pois.Kauppa pystyy näiden kanssa seuraamaan yksilötasolla mitä ihmiset milloinkin ostavat....pitäisi selvittää rikkooko kauppa tässä tasa-arvolakia ???

        Korttien tärkein tehtävä on tehdä jatkuvaa tutkimusta asiakkaiden ostamisista. Korttialennukset maksaa asiakas. Samoin saadaan tuotteiden menekistä ja kannattavuudesta tietoa. Ihmiset saadaan luokiteltua perheiden ja iän mukaan. Mikäli joku ei tähän tietoon usko niin siltä puuttuu käsityskyky nykyaikaisesta kaupankäynnistä!


      • on totta
        -------(_)________ kirjoitti:

        Korttien tärkein tehtävä on tehdä jatkuvaa tutkimusta asiakkaiden ostamisista. Korttialennukset maksaa asiakas. Samoin saadaan tuotteiden menekistä ja kannattavuudesta tietoa. Ihmiset saadaan luokiteltua perheiden ja iän mukaan. Mikäli joku ei tähän tietoon usko niin siltä puuttuu käsityskyky nykyaikaisesta kaupankäynnistä!

        Tämähän on todella halpaa markkinointitutkimusta kaupparyhmille. Sehän noiden bonuskorttien tarkoitus onkin. Näin olen minäkin kuullut sanottavan bonuskorttien tarkoituksista. Alennus asiakkaalle on ihan nimellinen.


      • Mulle rahaa jouluna

        Kun lähikauppa on K-superparket, ja sinne mennään vielä pyörällä.
        Kerään plussapisteitä ja säästän ne joulun ruokamenoihin niin on ainakin jotain vähän säästössä, jouluna kun muutenkin menee rahaa.


      • toteaa vielä
        on totta kirjoitti:

        Tämähän on todella halpaa markkinointitutkimusta kaupparyhmille. Sehän noiden bonuskorttien tarkoitus onkin. Näin olen minäkin kuullut sanottavan bonuskorttien tarkoituksista. Alennus asiakkaalle on ihan nimellinen.

        päättyi juuri yli kymmenen vuoden palvelus eräässä suuressa kauppasysteemissä. Kirjoittajan tiedot perustuvat tosiasioihin!


    • on ja ei

      Edullisimmat ratkaisut löytyvät aina vain hintoja seuraamalla.

      Mikään bonuskortti ei ole niin hyvä, että sen takia kannattaisi ostaa vain yhdestä paikasta, ei edes osuuskaupan vihreä kortti.

      • kun bensaa palaa, olisi hölmöä olla ottamatta alennussentteejä/litra tai bonuksia.


      • palaa kun...
        futis-mm kirjoitti:

        kun bensaa palaa, olisi hölmöä olla ottamatta alennussentteejä/litra tai bonuksia.

        ajelee edullisilla ostoksilla. No rollattoorilla on sit kiva painaa umpihangessa vanhuksena, edullisille ässäostoksille jonnekin keskelle ei mitään, sittenhän vasta se edullisuus tulee näkymään kukkarossa. Tietty taksillakin pääsee, bonusostoksille, tosi edukasta. Ja ympäristötekijätkin tulee huomioitua sitten rollaattori vaiheessa, nythän jättimarketit ympäristöriski, parkkipaikalla sen huomaa kun katselee ja ymmärtää :)


      • tarjousten perässä
        palaa kun... kirjoitti:

        ajelee edullisilla ostoksilla. No rollattoorilla on sit kiva painaa umpihangessa vanhuksena, edullisille ässäostoksille jonnekin keskelle ei mitään, sittenhän vasta se edullisuus tulee näkymään kukkarossa. Tietty taksillakin pääsee, bonusostoksille, tosi edukasta. Ja ympäristötekijätkin tulee huomioitua sitten rollaattori vaiheessa, nythän jättimarketit ympäristöriski, parkkipaikalla sen huomaa kun katselee ja ymmärtää :)

        Ja kuka sitä on sanonut että ajelee pitkiä matkoja edullisilla ostoksilla, etkö nyt tajua että se pointti on että jos käy lähimmässä kaupassa ja ostaa sieltä mitä tarvitsee ja saa siitä rahaa bonuksina takaisin niin sentakia ainakin minä pidän korttia. En lähde tarjouksien perässä kauemmaksi. Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää.


      • Korttipakka

        Valistunut kuluttaja seuraa hintoja ja tekee ostoksensa sen perusteella. Tämä korttipeli vain tuppaa hämäämään tilannetta ja tekee vaikeammaksi vertailun tekemisen. Kuitenkin niinkauan kuin bonus/plussa-korteilla pelataan on yksittäisen kuluttajan hölmöä olla käyttämättä niiden etuja. Meidän tapauksessa lähin "kortiton" kauppa on 20km päässä, kun taas S-kauppa ja K-kauppa on 10km etäisyydellä.


      • perässä juoksijat
        tarjousten perässä kirjoitti:

        Ja kuka sitä on sanonut että ajelee pitkiä matkoja edullisilla ostoksilla, etkö nyt tajua että se pointti on että jos käy lähimmässä kaupassa ja ostaa sieltä mitä tarvitsee ja saa siitä rahaa bonuksina takaisin niin sentakia ainakin minä pidän korttia. En lähde tarjouksien perässä kauemmaksi. Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää.

        vasta noita narutettavia ovatkin. Ensin on jokin olematon tarjous jonka perässä ajetaan kymmeniä kilometrejä, samalla sitten ostetaan kyllä muutakin ja kauppias ja kauppaketju nauraa partaansa.


      • riippuu
        perässä juoksijat kirjoitti:

        vasta noita narutettavia ovatkin. Ensin on jokin olematon tarjous jonka perässä ajetaan kymmeniä kilometrejä, samalla sitten ostetaan kyllä muutakin ja kauppias ja kauppaketju nauraa partaansa.

        Sehän riippuu ihan siitä kuinka monta kauppaa on lähimaastossa. Jos on valittavana halvempi ja kalliimpi kauppa ja se kalliimpi sattuu olemaan s-kauppa niin eihän silloin bonuksen saamisesta kannata kovin paljoa maksaa. Esimerkiksi kun ostaa s-kaupasta 50 eurolla kuukaudessa saa prosentin bonuksen eli 50 senttiä. Seuraava bonustaso on vasta 200 euroa/1,5% ja sillä saa kuukauden bonukseksi 3 euroa. Suurin luokka on 900 euroa ja sillä saa 45 euroa bonusta.

        Tietysti jos tavara on yhtä kallista s-kaupassa kuin jossain muussa, niin kannattaa tietenkin bonukset ottaa.


      • vuoksi ainakaan
        riippuu kirjoitti:

        Sehän riippuu ihan siitä kuinka monta kauppaa on lähimaastossa. Jos on valittavana halvempi ja kalliimpi kauppa ja se kalliimpi sattuu olemaan s-kauppa niin eihän silloin bonuksen saamisesta kannata kovin paljoa maksaa. Esimerkiksi kun ostaa s-kaupasta 50 eurolla kuukaudessa saa prosentin bonuksen eli 50 senttiä. Seuraava bonustaso on vasta 200 euroa/1,5% ja sillä saa kuukauden bonukseksi 3 euroa. Suurin luokka on 900 euroa ja sillä saa 45 euroa bonusta.

        Tietysti jos tavara on yhtä kallista s-kaupassa kuin jossain muussa, niin kannattaa tietenkin bonukset ottaa.

        kävele viittämetriä pidempään vaikka säästö olisi 20 senttiäkin, no mutta jokainen taaplaa tyylillään.

        Niin ja tonnilla saa 50€. 900€ ja siitä ylimenevältä osalta saa bonusta 5%. Monella suurperheellä ovat kuukauden ruokaostot sitä luokkaa että kannattaa katsoa mistä ostaa ja mitä ostaa. Ei se S-ketju bonuksineenkaan ole välttämättä se edullisin vaihtoehto mutta vertailla kannattaa.

        Ja mitä tulee noihin pieniin ostoksiin niin kauankos sitä plussakorttia pitää 300€ kuukausiostoilla vilautella ennenkuin saa sen vitosen setelin.


      • mitä te ostatte
        vuoksi ainakaan kirjoitti:

        kävele viittämetriä pidempään vaikka säästö olisi 20 senttiäkin, no mutta jokainen taaplaa tyylillään.

        Niin ja tonnilla saa 50€. 900€ ja siitä ylimenevältä osalta saa bonusta 5%. Monella suurperheellä ovat kuukauden ruokaostot sitä luokkaa että kannattaa katsoa mistä ostaa ja mitä ostaa. Ei se S-ketju bonuksineenkaan ole välttämättä se edullisin vaihtoehto mutta vertailla kannattaa.

        Ja mitä tulee noihin pieniin ostoksiin niin kauankos sitä plussakorttia pitää 300€ kuukausiostoilla vilautella ennenkuin saa sen vitosen setelin.

        Miten ihmeessä saa kulumaan 1000e kuussa ostoksiin edes polttoaineiden kanssa? Pitää olla aika uusavuton tai ostaa turhaa tavaraa, tai sitten suurperhe?


      • Anonyymi
        tarjousten perässä kirjoitti:

        Ja kuka sitä on sanonut että ajelee pitkiä matkoja edullisilla ostoksilla, etkö nyt tajua että se pointti on että jos käy lähimmässä kaupassa ja ostaa sieltä mitä tarvitsee ja saa siitä rahaa bonuksina takaisin niin sentakia ainakin minä pidän korttia. En lähde tarjouksien perässä kauemmaksi. Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää.

        Perseestä koko vitun kortit.


    • tieto....

      Bonuskortithan lopetettiin englannissa aikaa päivää sitten, koska niilllä ei saatu ohjattua ostajia toivotulla tavalla.
      Toisin sanoen, ei mitään hyötyä, ja kaikkihan maksaa ja näkyy vain tuotteiden nousevissa hinnoissa.

    • järjestelmän ylläpito

      maksaa rahaa ja mehän se maksetaan!! Mitä nopeammin kansa luopuu korteista, sitä nopeammin hintakilpailu muuttuu todelliseksi! Miten joku voi oikeasti kuvitella, että tuon läpyskäjärjestelmän ylläpidolla voisi saada tuotteen halvemmalla?? Itselläni ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan noita pellekortteja!

      • tyhmintä

        Tottakai kannattaa ottaa kaikkien kauppojen kortit kun ilmaisia ovat. Hintaetu ilman "pellekortteja" pelaavalle on n. 3-5%. Eri asia on keskittääkö kaikki ostoksensa vai ei. Aina kannattaa seurata hinnoittelua ja ostaa sieltä missä lähtöhinta on halvin kortista riippumatta. On tyhmää maksaa liikaa.


      • ei kortteja
        tyhmintä kirjoitti:

        Tottakai kannattaa ottaa kaikkien kauppojen kortit kun ilmaisia ovat. Hintaetu ilman "pellekortteja" pelaavalle on n. 3-5%. Eri asia on keskittääkö kaikki ostoksensa vai ei. Aina kannattaa seurata hinnoittelua ja ostaa sieltä missä lähtöhinta on halvin kortista riippumatta. On tyhmää maksaa liikaa.

        tyhmintä nimimerkille: sinä olet juuri se ihminen joka pitää monta proenttia korkeampaa lähtöhintaa näillä ostamillasi tavaroilla, luuletko tosiaan, että järjästelmän ylläpito on ilmaista !. l.jos sinäkin ja kaikki luopuisivat korteista niin hinnat olisivat ainakin lähempänä oikeita.
        tätä ennen ihmiset pantiin leikkelemään kuponkeja nyt kortit ja mihin lankaan "pöhköt" seuraavan kerran uunotetaan ?


      • kortit
        tyhmintä kirjoitti:

        Tottakai kannattaa ottaa kaikkien kauppojen kortit kun ilmaisia ovat. Hintaetu ilman "pellekortteja" pelaavalle on n. 3-5%. Eri asia on keskittääkö kaikki ostoksensa vai ei. Aina kannattaa seurata hinnoittelua ja ostaa sieltä missä lähtöhinta on halvin kortista riippumatta. On tyhmää maksaa liikaa.

        mihinkään katoa, mutta kilpailun kannalta se on este jolla kauppiaat voivat pitää hintoja ylhäällä, boonuksen voimalla.


      • korttia
        ei kortteja kirjoitti:

        tyhmintä nimimerkille: sinä olet juuri se ihminen joka pitää monta proenttia korkeampaa lähtöhintaa näillä ostamillasi tavaroilla, luuletko tosiaan, että järjästelmän ylläpito on ilmaista !. l.jos sinäkin ja kaikki luopuisivat korteista niin hinnat olisivat ainakin lähempänä oikeita.
        tätä ennen ihmiset pantiin leikkelemään kuponkeja nyt kortit ja mihin lankaan "pöhköt" seuraavan kerran uunotetaan ?

        Minäkin olen tyhmä sitten jos käytän kaikkia voimassaolevia etuja silloin kun hyödyn niistä itse. Jos kortit ovat olemassa ja viisaasti käytän niitä esim. ruokaostoksissa ja saan siitä extra etua niin tottakai käytän sen, samoin kuin ostan muutkin tavarat esim. eletroniikkaa sieltä mistä saan halvimmalla.
        Esim. katsoin juuri erään bonuskortin vuotuiset saatavat, ruokaostoksia ja vaatteita lapsille etupäässä, yli 500 euroa saatu takaisin vuodessa. Onhan muuallakin asiakasetuja jos käyttää saman liikkeen palveluja miksi ei siis kaupassa. Siis käyttäköön ne jotka haluaa ja valittakkon tullaiset siitä jotka eivät käytä. Tehkää itse asialle jotakin älkääkä vaatiko meitä lopettamaan.


      • Entinen yksityisyrittäjä ka...

        Olen samaa mieltä, jos ei olisi "kalliita kortti systeemejä, hintojakin voisi laskea useita prosentteja, Kansa ei vain näytä tajuavan sitä , että asiakkailta otetaan hinnoissa ensin systeemiin uppoavat rahat pois ja sitten hirmuisen haaloon myötä annetaan vähän takaisin niitä asiakkaan rahoja. esim. ABC- asemilla polttaineet on aina muutaman sentin kalliimpia kuin viereisillä asemilla, niin hyvähän se on sillon antaa vähän takaisin. Itse ostan ruokani ja perustarvikkeeni TOKMANNILTA, on tasaisen edullinen hintataso ja myös edullisia tarjouksia!


      • joopa joo..
        korttia kirjoitti:

        Minäkin olen tyhmä sitten jos käytän kaikkia voimassaolevia etuja silloin kun hyödyn niistä itse. Jos kortit ovat olemassa ja viisaasti käytän niitä esim. ruokaostoksissa ja saan siitä extra etua niin tottakai käytän sen, samoin kuin ostan muutkin tavarat esim. eletroniikkaa sieltä mistä saan halvimmalla.
        Esim. katsoin juuri erään bonuskortin vuotuiset saatavat, ruokaostoksia ja vaatteita lapsille etupäässä, yli 500 euroa saatu takaisin vuodessa. Onhan muuallakin asiakasetuja jos käyttää saman liikkeen palveluja miksi ei siis kaupassa. Siis käyttäköön ne jotka haluaa ja valittakkon tullaiset siitä jotka eivät käytä. Tehkää itse asialle jotakin älkääkä vaatiko meitä lopettamaan.

        siihen ne bonukset menee kun marketista ostaa surkeaa laatua kalliilla.


      • Anonyymi

        Oon huomannu ainaski täällä missä asun, että, jos vertaa foodien hintaa, niin aina on laitettu esim. 10 senttiä/ruokalajike tai vaikka olut. Tupakin hintaan ei pystytä kajoamaan, koska valtiovalta määrää hinnan.


    • yarno

      koko korttien sekamelska on ihan hölmöläisten hommaa koska kuluttajahan sen kumminkin maksaa ja sehän siis näkyy tuotteiden hinnoissa!!! esim:k-kaupan tarjous lehtisessä kaikki tarjoukset ovat saatavilla vain plus kortilla ja siitä johtuen en ole lukenut niitä lehtisiä enää aikoihin koska itselläni ei ole mitään noita kortteja! minun mielestäni toi kortti touhu on naurattavaa.....

      • ilman plussia!

        joskus kysynyt jotain tuotetta ja sanottu ettei myydä ilman korttiin.... niin ilmoitin myyjälle et laita takas sinne hyllyn mä haen sen tosta naapuriliikkeestä!! itse ihmiset ton korttikasan on itelleen järkännyt kun moisia hankkivat!


      • valinta sinulla
        ilman plussia! kirjoitti:

        joskus kysynyt jotain tuotetta ja sanottu ettei myydä ilman korttiin.... niin ilmoitin myyjälle et laita takas sinne hyllyn mä haen sen tosta naapuriliikkeestä!! itse ihmiset ton korttikasan on itelleen järkännyt kun moisia hankkivat!

        Onhan sinulla vapaa valinta hakea se toisesta kaupasta, niinkuin toisilla on vapaa valinta pitää korttia. Luulet kai että myyjä oli ihan onneton kun ilmoitit meneväsi toiseen kauppaan...


      • Kortiton vaan ei holtiton

        Pienellä kuluttajalla ei ole järkeä maksaa enemmän näille korttifirmoille, löytyy halvempia vaihtoehtojakin. Nopeampi asioidakin ilman.


      • Anonyymi
        valinta sinulla kirjoitti:

        Onhan sinulla vapaa valinta hakea se toisesta kaupasta, niinkuin toisilla on vapaa valinta pitää korttia. Luulet kai että myyjä oli ihan onneton kun ilmoitit meneväsi toiseen kauppaan...

        Ehkä valtiovalta ois joskus mulle niin lohdullinen, että saisin valtion monopoli liikkeeseen ALKO:n jonkun laisen kortin, kun käyn siellä tämän tästä.


    • Minun taloudessani (2 h) bonuksia kertyi v. 2008 reilusti yli 300€. Niistä pääosa tuli S-ryhmältä. Asioimme kyllä kaikissa kaupparyhmissä ja käytämme myös Kyösti Kakkosen konserniin kuuluvia liikkeitä. S-bonusjärjestelmä on ylivoimainen verrattuna muihin, joten uskon yhteityömme jatkuvan. Rakastan BONUKSIA!

      • yks vaan

        samat sanat, S etukortti on "tuottanut" meille vähän vajaa 300 e viime vuonna bonusta ja plussa-kortilla saa ihan hyviä plussa tarjouksia usein, joita ei ilman korttia saa, plussa seteleitä ei helposti kerry..... On noista korteista mun mielestä hyötyä.....


      • S-Bonus<3

        Meillä myös tulee s-bonusta vuodessa aika mukavasti, emmekä edes suuremmin keskitä siihen, yleensä ruokaostot ja jotkut laskut menevät sitä kautta. Olemme joskus miehen kanssa ajatelleet, jos alkaisimme oikein kunnolla keskittämään.

        Juuri eilen tarkistin S_bonuskorttini tililtä paljon siellä oli, ja maksoin kaupassa ostokseni sillä kortilla. :)

        Plussa on kaikista korteista ehkä huonoin, sitä ei saa kertymään mitenkään riittävästi.


      • kun ei
        S-Bonus<3 kirjoitti:

        Meillä myös tulee s-bonusta vuodessa aika mukavasti, emmekä edes suuremmin keskitä siihen, yleensä ruokaostot ja jotkut laskut menevät sitä kautta. Olemme joskus miehen kanssa ajatelleet, jos alkaisimme oikein kunnolla keskittämään.

        Juuri eilen tarkistin S_bonuskorttini tililtä paljon siellä oli, ja maksoin kaupassa ostokseni sillä kortilla. :)

        Plussa on kaikista korteista ehkä huonoin, sitä ei saa kertymään mitenkään riittävästi.

        plussakortille kerry pisteita, jos keskittää ostoksensa S-ryhmälle. Plussakortti palkitsee myös aivan hyvin, jos ostot on oikeasti keskitetty heille. Lisäksi on hyviä plussatarjouksia, joita etuja ei saa ilman korttia ja nämä edut tulisi myös laskea kokonaiseduiksi eikä tuijottaa pelkkää saamaa jälkihyvitystä.


      • ThinkingWhileDrinking

        "Minun taloudessani (2 h) bonuksia kertyi v. 2008 reilusti yli 300€. Niistä pääosa tuli S-ryhmältä. Asioimme kyllä kaikissa kaupparyhmissä ja käytämme myös Kyösti Kakkosen konserniin kuuluvia liikkeitä. S-bonusjärjestelmä on ylivoimainen verrattuna muihin, joten uskon yhteityömme jatkuvan. Rakastan BONUKSIA!"
        Ei hyvänen aika, on täällä pöljiä ihmisiä!

        Ensinäkin tuon järjestelmän ylläpito maksaa, niin kuin moni jo mainitsi. Toiseksi tuo "bonus" on sinun omaa rahaa (miinus kulut), jonka olisit saanut heti kassalta takaisin, jos tätä järjestelmää ei olisi ollut.

        Tyhmiä vedätetään oikein urakalla - luulevat saavansa ilmaiseksi rahaa. :D


      • plussakortin
        S-Bonus<3 kirjoitti:

        Meillä myös tulee s-bonusta vuodessa aika mukavasti, emmekä edes suuremmin keskitä siihen, yleensä ruokaostot ja jotkut laskut menevät sitä kautta. Olemme joskus miehen kanssa ajatelleet, jos alkaisimme oikein kunnolla keskittämään.

        Juuri eilen tarkistin S_bonuskorttini tililtä paljon siellä oli, ja maksoin kaupassa ostokseni sillä kortilla. :)

        Plussa on kaikista korteista ehkä huonoin, sitä ei saa kertymään mitenkään riittävästi.

        moittijoita, koska meille kertyy useita satoja euroja vuodessa pelkästään sillä että käyn arkisin lähimmässä työmatkan varrella olevassa ruokakaupassa ostamassa kolmen hengen perheelle ruokaa. Kävisin tässä kyseisessä kaupassa joka tapauksessa, koska se on sopivasti matkan varrella. Viikonloppuisin käymme ruokaostoksilla myös muun "merkkisissä" kaupoissa eli keskittämisestä en puhuisi meidän tapauksessa.


      • Järki käteen
        ThinkingWhileDrinking kirjoitti:

        "Minun taloudessani (2 h) bonuksia kertyi v. 2008 reilusti yli 300€. Niistä pääosa tuli S-ryhmältä. Asioimme kyllä kaikissa kaupparyhmissä ja käytämme myös Kyösti Kakkosen konserniin kuuluvia liikkeitä. S-bonusjärjestelmä on ylivoimainen verrattuna muihin, joten uskon yhteityömme jatkuvan. Rakastan BONUKSIA!"
        Ei hyvänen aika, on täällä pöljiä ihmisiä!

        Ensinäkin tuon järjestelmän ylläpito maksaa, niin kuin moni jo mainitsi. Toiseksi tuo "bonus" on sinun omaa rahaa (miinus kulut), jonka olisit saanut heti kassalta takaisin, jos tätä järjestelmää ei olisi ollut.

        Tyhmiä vedätetään oikein urakalla - luulevat saavansa ilmaiseksi rahaa. :D

        Tämä on ihan totta!! Turhia töitä saa tehdä. Ilman kortteja kaikki olisi paljon halvempaa. Mutta työllisyyttä tuo lisää! Mutta täysin turhaa työtä!!

        Yksi toinen tällainen on Alv-systeemi. Sekin työllistää ja on täysin turha. Sitä ei muinoin vielä esim 50-luvulla tarvittu. Kaikki pyöri hemmetin hyvin silti. Sitten sillä voidaan vielä lisäksi keinotella.


      • ei ole
        ThinkingWhileDrinking kirjoitti:

        "Minun taloudessani (2 h) bonuksia kertyi v. 2008 reilusti yli 300€. Niistä pääosa tuli S-ryhmältä. Asioimme kyllä kaikissa kaupparyhmissä ja käytämme myös Kyösti Kakkosen konserniin kuuluvia liikkeitä. S-bonusjärjestelmä on ylivoimainen verrattuna muihin, joten uskon yhteityömme jatkuvan. Rakastan BONUKSIA!"
        Ei hyvänen aika, on täällä pöljiä ihmisiä!

        Ensinäkin tuon järjestelmän ylläpito maksaa, niin kuin moni jo mainitsi. Toiseksi tuo "bonus" on sinun omaa rahaa (miinus kulut), jonka olisit saanut heti kassalta takaisin, jos tätä järjestelmää ei olisi ollut.

        Tyhmiä vedätetään oikein urakalla - luulevat saavansa ilmaiseksi rahaa. :D

        sitä korttia niin et saa niitä omia rahojas takaisin edes myöhemmin. Eikös se vasta tyhmää ole maksaa enemmän jos sillä muoviläpyskällä saisit osan takaisin maksamistasi rahoista? Koska järjestelmä ON olemassa niin viisaampaahan se on olla osallisena kuin maksaa ylläpidosta ulkopuolisena.


      • työtä...
        Järki käteen kirjoitti:

        Tämä on ihan totta!! Turhia töitä saa tehdä. Ilman kortteja kaikki olisi paljon halvempaa. Mutta työllisyyttä tuo lisää! Mutta täysin turhaa työtä!!

        Yksi toinen tällainen on Alv-systeemi. Sekin työllistää ja on täysin turha. Sitä ei muinoin vielä esim 50-luvulla tarvittu. Kaikki pyöri hemmetin hyvin silti. Sitten sillä voidaan vielä lisäksi keinotella.

        Työ tuskin on turhaa koskaan sille joka saa siitä PALKAN! Ja varmaan maailmassa on paljon turhempiakin töitä.


      • Korttipakka
        ThinkingWhileDrinking kirjoitti:

        "Minun taloudessani (2 h) bonuksia kertyi v. 2008 reilusti yli 300€. Niistä pääosa tuli S-ryhmältä. Asioimme kyllä kaikissa kaupparyhmissä ja käytämme myös Kyösti Kakkosen konserniin kuuluvia liikkeitä. S-bonusjärjestelmä on ylivoimainen verrattuna muihin, joten uskon yhteityömme jatkuvan. Rakastan BONUKSIA!"
        Ei hyvänen aika, on täällä pöljiä ihmisiä!

        Ensinäkin tuon järjestelmän ylläpito maksaa, niin kuin moni jo mainitsi. Toiseksi tuo "bonus" on sinun omaa rahaa (miinus kulut), jonka olisit saanut heti kassalta takaisin, jos tätä järjestelmää ei olisi ollut.

        Tyhmiä vedätetään oikein urakalla - luulevat saavansa ilmaiseksi rahaa. :D

        ...mahtikäskyn antaa, että kortit pois.


      • Huh huh
        ei ole kirjoitti:

        sitä korttia niin et saa niitä omia rahojas takaisin edes myöhemmin. Eikös se vasta tyhmää ole maksaa enemmän jos sillä muoviläpyskällä saisit osan takaisin maksamistasi rahoista? Koska järjestelmä ON olemassa niin viisaampaahan se on olla osallisena kuin maksaa ylläpidosta ulkopuolisena.

        "sitä korttia niin et saa niitä omia rahojas takaisin edes myöhemmin. Eikös se vasta tyhmää ole maksaa enemmän jos sillä muoviläpyskällä saisit osan takaisin maksamistasi rahoista? Koska järjestelmä ON olemassa niin viisaampaahan se on olla osallisena kuin maksaa ylläpidosta ulkopuolisena."

        Oletko IHAN tyhmä? Jos sitä järjestelmää Ei olisi olemassa niin et joutuisi niistä korteista maksamaan niissä tuotteissa. Siitähän tässä on kyse! Siis voi hitto miten voi olla vaikea ymmärtää!

        Ilman niitä vitun kortteja ei KENENKÄÄN tarvitsisi maksaa niistä YHTÄÄN MITÄÄN! Tajuatko, mäntti???


      • Järki käteen kirjoitti:

        Tämä on ihan totta!! Turhia töitä saa tehdä. Ilman kortteja kaikki olisi paljon halvempaa. Mutta työllisyyttä tuo lisää! Mutta täysin turhaa työtä!!

        Yksi toinen tällainen on Alv-systeemi. Sekin työllistää ja on täysin turha. Sitä ei muinoin vielä esim 50-luvulla tarvittu. Kaikki pyöri hemmetin hyvin silti. Sitten sillä voidaan vielä lisäksi keinotella.

        Minä en keskitä ostoksiani minnekään. Tankkaan ABC:ltä, jos hinta on kohdallaan. Ostan usein Prismasta, koska se sijaitsee lähinnä kotiani. Otan Hetiedun Nesteeltä ja yövyn Cumuluksissa, jos asiakasomistajahinta on Vaakunaa edullisempi.

        Ostin äskettäin MASKUSTA sohvakaluston n. 1000€ ja sain heti 50€ S-bonusta. Myös muista S-ostoksista sain 5% bonusta samassa kuussa. Järjestelmä sopii MINULLE loistavasti.


      • tyhmä olet
        ThinkingWhileDrinking kirjoitti:

        "Minun taloudessani (2 h) bonuksia kertyi v. 2008 reilusti yli 300€. Niistä pääosa tuli S-ryhmältä. Asioimme kyllä kaikissa kaupparyhmissä ja käytämme myös Kyösti Kakkosen konserniin kuuluvia liikkeitä. S-bonusjärjestelmä on ylivoimainen verrattuna muihin, joten uskon yhteityömme jatkuvan. Rakastan BONUKSIA!"
        Ei hyvänen aika, on täällä pöljiä ihmisiä!

        Ensinäkin tuon järjestelmän ylläpito maksaa, niin kuin moni jo mainitsi. Toiseksi tuo "bonus" on sinun omaa rahaa (miinus kulut), jonka olisit saanut heti kassalta takaisin, jos tätä järjestelmää ei olisi ollut.

        Tyhmiä vedätetään oikein urakalla - luulevat saavansa ilmaiseksi rahaa. :D

        Ei ainakaan kakkosen ruokakaupoissa ole elintarvikkeet sen edullisempia mitä muissakaan kaupoissa.

        Jos keskittää esim. ruokaostokset S- ketjuun ja saa siitä vielä bonusta niin mikä siinä on väärin.

        Jos kortti poistetaan niin hinnat eivät taatusti laske, hyöty siirtyy suoraan kauppaketjulle.

        Sinun tekstisi on sellaisen ihmisen tekstiä joka uskoo vielä joulupukkiin.


      • Pullukka
        ei ole kirjoitti:

        sitä korttia niin et saa niitä omia rahojas takaisin edes myöhemmin. Eikös se vasta tyhmää ole maksaa enemmän jos sillä muoviläpyskällä saisit osan takaisin maksamistasi rahoista? Koska järjestelmä ON olemassa niin viisaampaahan se on olla osallisena kuin maksaa ylläpidosta ulkopuolisena.

        Voiko olla noin tolloja? Minun ei ole pakko ostaa korttikaupasta! Ei ainakaan vielä. Korttien käyttöjärjestelmä on maksanut maltaita - ja sinä yksi tollo niitä maksamassa. Minä ainakin olen löytänyt kauppoja, joissa on halvat hinnat ja ei tarvita korttia, jos ei pankkikorttia sitten!


      • Vakoilija,
        Korttipakka kirjoitti:

        ...mahtikäskyn antaa, että kortit pois.

        Tuohon sisältää kuluttajien käytösten vakoilua. Siinä seurataan ostoja ja houkutellaan näennäisin eduin asiakasta. Asiakkaan on vaikea seurata sitä viidakkoa, mikä noissa hinnoissa on. Tarjouksella houkutellaan ja normaalituotteista saadaan sitten runsas kate.


      • Tinkari
        Janerik kirjoitti:

        Minä en keskitä ostoksiani minnekään. Tankkaan ABC:ltä, jos hinta on kohdallaan. Ostan usein Prismasta, koska se sijaitsee lähinnä kotiani. Otan Hetiedun Nesteeltä ja yövyn Cumuluksissa, jos asiakasomistajahinta on Vaakunaa edullisempi.

        Ostin äskettäin MASKUSTA sohvakaluston n. 1000€ ja sain heti 50€ S-bonusta. Myös muista S-ostoksista sain 5% bonusta samassa kuussa. Järjestelmä sopii MINULLE loistavasti.

        Olisin varmasti saanut heti 50 euroa enemmän jos olisin ollut sijassasi. Tai..toinen vaihtoehto - en olisi ostanut. Näin se pelaa fiksusti.


      • mulle myös

        bonuskortit ei lompakossa mitään ano, minulla on kaikki, vaikka opintotuella ja lapsilisällä ei paljon shoppailla. pääosin k-kaupasta pirkkatuotteita, samalla mahdolisia kortti-tarjouksia , niitä ei ässässä ole, mutta sieltä sakin hurjan paljon paremmin bonuksia ja peruselintarvikeet on siellä ainakin hesassa edullisempia kuin k-kaupassa tai valtsussa. viime vuodelta bonuksia yli 600 euroa, lapsille kunnon sängyt ja vaatelipasto. silloin se tuntuukin isolta summalta kun sillä ostaa tarpeellista ja kestävää tavaraa, ei vain käytä seuraavalla kauppareissulla. joulun alla kaupan kassa sanoi että monet kerää bonukset ja ostaa sillä sitten joulun eväät ei huonompi sekään.


      • itse olla...
        Pullukka kirjoitti:

        Voiko olla noin tolloja? Minun ei ole pakko ostaa korttikaupasta! Ei ainakaan vielä. Korttien käyttöjärjestelmä on maksanut maltaita - ja sinä yksi tollo niitä maksamassa. Minä ainakin olen löytänyt kauppoja, joissa on halvat hinnat ja ei tarvita korttia, jos ei pankkikorttia sitten!

        TOLLO?? Minun ON ostettava sieltä korttikaupasta ja silloin käytän sitä korttia, koska se olisi tyhmää olla käyttämättä, mikä tässä on niin vaikea tajuta??? Én lähde ajelemaan kilometrikaupalla etsimään sitä kortitonta kauppaa, koska bensa se vasta kallista on ja tervetuloa elävään elämään, kaikki eivät asu kaupungissa, jossa voi valita kauppansa ja etsiskellä sopivaa kauppaa.


      • että...
        Huh huh kirjoitti:

        "sitä korttia niin et saa niitä omia rahojas takaisin edes myöhemmin. Eikös se vasta tyhmää ole maksaa enemmän jos sillä muoviläpyskällä saisit osan takaisin maksamistasi rahoista? Koska järjestelmä ON olemassa niin viisaampaahan se on olla osallisena kuin maksaa ylläpidosta ulkopuolisena."

        Oletko IHAN tyhmä? Jos sitä järjestelmää Ei olisi olemassa niin et joutuisi niistä korteista maksamaan niissä tuotteissa. Siitähän tässä on kyse! Siis voi hitto miten voi olla vaikea ymmärtää!

        Ilman niitä vitun kortteja ei KENENKÄÄN tarvitsisi maksaa niistä YHTÄÄN MITÄÄN! Tajuatko, mäntti???

        ruuat sais ilmaiseksi kaupasta???

        Kyllä tajuan että jos järjestelmää ei olis niin ei tarttis maksaa, mut mikä sun on niin vaikea tajuta että se ON OLEMASSA??? Ja missäs täällä oli se mäntti?


      • plussa.com
        S-Bonus<3 kirjoitti:

        Meillä myös tulee s-bonusta vuodessa aika mukavasti, emmekä edes suuremmin keskitä siihen, yleensä ruokaostot ja jotkut laskut menevät sitä kautta. Olemme joskus miehen kanssa ajatelleet, jos alkaisimme oikein kunnolla keskittämään.

        Juuri eilen tarkistin S_bonuskorttini tililtä paljon siellä oli, ja maksoin kaupassa ostokseni sillä kortilla. :)

        Plussa on kaikista korteista ehkä huonoin, sitä ei saa kertymään mitenkään riittävästi.

        Plussat saa myös halutessaan pankkitilille. Ja kyllä plussaa kertyy 5%... jos nyt joku ostaa niin paljolla.
        K-ryhmällä on todella paljon eri liikkeitä joista saa plussaa, myös vakuutus- ja huoltoasemat.

        Ykkösbonustakin saa hyvin (5,5%) jos keskittää ja maksavat kerran vuoteen. Heilläkin kattaa esim. AD-autokorjaamot.
        Eli samanlaisia ovat edut.


    • justjoops

      S-etukortti on ainoa mistä on jotain hyötyä,muut on ihan vain lompakon painona!

      • Vihreän kortin puolesta

        s-kortti on hyvä, oli kiva tänäänkin saada suoraan tilille 99,03 e voin nostaa sen kaupan kassalta tai käyttää ruokaostostoksiin. Vaikka on s-kortilla ansaittu bonus raha voin käyttää sen siitä huolimatta johonki muuhun liikkeeseen. Muista korteisa ei ole perustaa ja lisäksi saahan vihreällä kortilla vuotuisen jäsenmaksu bonuksen ja jos maksaa kortilla vielä maksutapa etua joka on minulla n. 4e/kk joka on vuodessa paljon ja ruokaahan ostetaan vielä monta vuosikymmentä.


      • Zinkkis_
        Vihreän kortin puolesta kirjoitti:

        s-kortti on hyvä, oli kiva tänäänkin saada suoraan tilille 99,03 e voin nostaa sen kaupan kassalta tai käyttää ruokaostostoksiin. Vaikka on s-kortilla ansaittu bonus raha voin käyttää sen siitä huolimatta johonki muuhun liikkeeseen. Muista korteisa ei ole perustaa ja lisäksi saahan vihreällä kortilla vuotuisen jäsenmaksu bonuksen ja jos maksaa kortilla vielä maksutapa etua joka on minulla n. 4e/kk joka on vuodessa paljon ja ruokaahan ostetaan vielä monta vuosikymmentä.

        Samaa mieltä. Ite käyn pääasiassa s-rymän liikkeissä, meidän paikkakunnalla (vajaa 40.000 asukasta) se on ruokakori-hintavertailussa kaiken lisäksi edullisin. Joka kuussa tulee ainakin 50e rahaa tilille, jonka voi nostaa ja KÄYTTÄÄ NIINKU HALUAA. Nää plussa-setelithän käy vaan sen ketjun liikkeissä, mutta s-tililtä voin sen rahan kantaa vaikka alkoon. Ruokaa on kuitenkin ostettava -se on fakta- niin miksipä en ostaisi sitä kaupungin edullisimmasta kaupasta ja ottaisi siitä vielä rahaa takaisin joka kuussa?


      • sideview

        Luulenpa, että useiden korttien haltijat ovat kanssasi täsmälleen samaa mieltä.
        Stockmannin veto muuttaa etukortti Nordean Mastercardiksi on mielestäni huono veto siitäkin huolimatta, vaikka kyseisen kortin saakin normaalia halvemmalla ja sitä voi käyttää kansainvälisestikin vaikkapa kakkosluottokorttina. Ne joilla on vaikkapa edellisen laman ajasta ikäviä kokemuksia Nordean edeltäjästä (niitä on paljon!) ovat joskus päättäneet olla kusemattakaan sinnepäin.


      • fisutt
        Zinkkis_ kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ite käyn pääasiassa s-rymän liikkeissä, meidän paikkakunnalla (vajaa 40.000 asukasta) se on ruokakori-hintavertailussa kaiken lisäksi edullisin. Joka kuussa tulee ainakin 50e rahaa tilille, jonka voi nostaa ja KÄYTTÄÄ NIINKU HALUAA. Nää plussa-setelithän käy vaan sen ketjun liikkeissä, mutta s-tililtä voin sen rahan kantaa vaikka alkoon. Ruokaa on kuitenkin ostettava -se on fakta- niin miksipä en ostaisi sitä kaupungin edullisimmasta kaupasta ja ottaisi siitä vielä rahaa takaisin joka kuussa?

        Plussat saa laitettua menemään myös suoraan omalle tilille, niin mulla menee. Ei tarvi niitten lappusten kanssa pelleillä.


      • Iso A
        Vihreän kortin puolesta kirjoitti:

        s-kortti on hyvä, oli kiva tänäänkin saada suoraan tilille 99,03 e voin nostaa sen kaupan kassalta tai käyttää ruokaostostoksiin. Vaikka on s-kortilla ansaittu bonus raha voin käyttää sen siitä huolimatta johonki muuhun liikkeeseen. Muista korteisa ei ole perustaa ja lisäksi saahan vihreällä kortilla vuotuisen jäsenmaksu bonuksen ja jos maksaa kortilla vielä maksutapa etua joka on minulla n. 4e/kk joka on vuodessa paljon ja ruokaahan ostetaan vielä monta vuosikymmentä.

        Kyllä tuolla Sokoksen kortilla jotain tekee, ainakin sillä saa 8% alennuksen kaikiin ostoksiin oli ne sitten kaljaa tai kahvia tai perunoita. Meillä menee kukausi ostokset aina yli 5%:n ja sitten Keskimaan 2,5%:n ylijäämä palautus ja vielä 0,5%:n maksutapa alennus. Onko muila korteilla vastaavaa?


      • op-pankkiin.
        Zinkkis_ kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ite käyn pääasiassa s-rymän liikkeissä, meidän paikkakunnalla (vajaa 40.000 asukasta) se on ruokakori-hintavertailussa kaiken lisäksi edullisin. Joka kuussa tulee ainakin 50e rahaa tilille, jonka voi nostaa ja KÄYTTÄÄ NIINKU HALUAA. Nää plussa-setelithän käy vaan sen ketjun liikkeissä, mutta s-tililtä voin sen rahan kantaa vaikka alkoon. Ruokaa on kuitenkin ostettava -se on fakta- niin miksipä en ostaisi sitä kaupungin edullisimmasta kaupasta ja ottaisi siitä vielä rahaa takaisin joka kuussa?

        Jos on tili op pohjolassa niin korttiin voi liittää plussa ominaisuuden ja sitten rahat menee suoraan op pankkiin, itselläni on molemmat ja pidän eniten S-kortista mutta plussarahatkin kelpaa.


      • S-etu :)
        Zinkkis_ kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ite käyn pääasiassa s-rymän liikkeissä, meidän paikkakunnalla (vajaa 40.000 asukasta) se on ruokakori-hintavertailussa kaiken lisäksi edullisin. Joka kuussa tulee ainakin 50e rahaa tilille, jonka voi nostaa ja KÄYTTÄÄ NIINKU HALUAA. Nää plussa-setelithän käy vaan sen ketjun liikkeissä, mutta s-tililtä voin sen rahan kantaa vaikka alkoon. Ruokaa on kuitenkin ostettava -se on fakta- niin miksipä en ostaisi sitä kaupungin edullisimmasta kaupasta ja ottaisi siitä vielä rahaa takaisin joka kuussa?

        S-kortti ehdottomasti paras, meidänkin taloudessa 2hlöä(opiskelijoita kummatkin), ja rahaa tulee tilille joka kuukausi n.50€
        viime marraskuusta tuli 70€! Porukoilla taas plussakorrti ja plussapisteitä tulee kuukaudessa max 10€, ei paljoa. S ryhmän kauppa meidän paikkakunnalla muutenkin halvempi kuin k-kauppa, joten siellä me ostokset tehdään!:)


      • Kaupan Orja

        Minua ei ainakaan orjuuteta korteilla käyttämään vain yhtä kauppaa! Eikö orjuus ole kielletty lailla? Mene tiedä?


      • pankista riippumatta
        op-pankkiin. kirjoitti:

        Jos on tili op pohjolassa niin korttiin voi liittää plussa ominaisuuden ja sitten rahat menee suoraan op pankkiin, itselläni on molemmat ja pidän eniten S-kortista mutta plussarahatkin kelpaa.

        Plussat voi ohjata pankkiin kuin pankkiin. Se raha menee yhtälailla nordeaan ku s-pankkiinki tai osuuspankkiin, pankilla ei ole väliä ja vaikka on erillinenki plussakortti vaan niin ne rahat kyllä saa tilille ku käy plussa.comissa ilmottaan tilinumeron.


      • on S-kortti
        Iso A kirjoitti:

        Kyllä tuolla Sokoksen kortilla jotain tekee, ainakin sillä saa 8% alennuksen kaikiin ostoksiin oli ne sitten kaljaa tai kahvia tai perunoita. Meillä menee kukausi ostokset aina yli 5%:n ja sitten Keskimaan 2,5%:n ylijäämä palautus ja vielä 0,5%:n maksutapa alennus. Onko muila korteilla vastaavaa?

        eniten hyötyä. Ainakin meillä, kun ainoa lähikauppa on Sale. Tosin isommat ostokset käyn Prismasta ja siellä on halvempaa kuin Salessa.
        Muutenkin Prisma päivittäistavara on edullisempaa kuin esim K-ryhmässä. Esim hedelmät olleet aina kalliimpia citymarketissa kuin prismassa.
        Sama vika kaikissa lähikaupoissa. Ei se Siwakaan ole mikään halpakauppa, vaikka on ns työläiskauppa.

        Ei kannata ostaa lähikaupoista kuin välttämättömät. Seuraan tarjouksia ja kun aikaa juoksen niiden perässä. Ostan K-ryhmästä pääsosin tarjouksia. Esim kelpuutan kahviksi vain presidentin( juhla-mokka joskus) niin en vuosiin ole ostanut noita normaalihinnoilla. Ostan tarjouksista varastoon ja saan edulliset kahvit.

        Tuttu pariskunta joka matkustaa joka vuosi ulkomaille, ostaa matkat Matka- Vekan kautta ja sieltä tietty bonukset s-tilille. Muutenkin ovat keskittäneet kaiken mahdollisen. Rouva kertoi, että bonuksilla kustantaa toisen matkan kirkkaasti joten kannattaa. Vakuutukset, Matkat, bensat, ruoka, pukeutuminen jopa silmälasit, silloin kun ne uusii.Kaikista bonukset.


      • laskin käteen
        S-etu :) kirjoitti:

        S-kortti ehdottomasti paras, meidänkin taloudessa 2hlöä(opiskelijoita kummatkin), ja rahaa tulee tilille joka kuukausi n.50€
        viime marraskuusta tuli 70€! Porukoilla taas plussakorrti ja plussapisteitä tulee kuukaudessa max 10€, ei paljoa. S ryhmän kauppa meidän paikkakunnalla muutenkin halvempi kuin k-kauppa, joten siellä me ostokset tehdään!:)

        Se kuinka paljon saat bonuksia, ei kerro sitä oletko tehnyt edulliset kaupat vai et. Sanot että S on halvempi kuin K. Miten päättelit näin ja koska? Jos nyt voimassa olevia tarjouksia katsoo (alla napattu pätkä osoitteesta www.ruokamenot.fi), voisi kuvitella että tilanne on toisinpäin. Ja varsinkin, kun K-kauppoja on tosi monta. S-korttia voit käyttää vain Prismaan ruokaostoksissa:

        K-Citymarket
        Sulatejuustoviipaleet 2,99 (24.1. asti)
        O'boy kaakajuomajauhe 3,45 (21.1. asti)
        Broilerin fileesuikaleet 1,99 (21.1. asti)
        Vehnäpaahtoleipä 0,99 (24.1. asti)
        Pepsi ja Pepsi Max 4 x 2 l 4,99 (24.1. asti)
        Perunat 10 kg 2,90 (24.1. asti)
        Valio Oltermanni tai Oltermanni 17 % 6,99 (1.2. asti)
        Findus kullanrapeat seitifilee pakaste 360g 2,79 (1.2. asti)
        HK ohuen ohut kokolihaleikkeleet 300 g 2,59 (1.2. asti)
        Oululainen jälkiuunileivät 240-300 g 1,59 (1.2. asti)
        Oululainen Reilu pehmopalat kaura, täysjyvä ja peruna 500 g 1,59 (1.2. asti)
        Valio Oivariini 600 g 2,99 (1.2. asti)
        Vip appelsiini- ja omenatäysmehu 1 l 4 tlk 2,00 (1.2. asti)
        Saarioinen maksalaatikko 400 g 1,49 (1.2. asti)
        Apetit herne-maissi-paprika 200 g 3 pussia 1,00 (1.2. asti)
        Olut Carlsberg III 24 tlk 19,95 (31.3. asti)

        S-market
        Rainbow kalapuikot 900 g 30 kpl 2,69 (31.1. asti)
        HK kevyt lauantaimakkara 300 g 0,99 (31.1. asti)
        Oululainen Reissumies 235 g 0,59 (31.1. asti)
        Pepsi tai Pepsi Max 2-pack 2,85 (28.2. asti)
        Atria porsaan ulkofile 1,5 kg 5,90 (31.1. asti)
        Olut Koff III 24-pack 17,45 (28.2. asti)


      • järki hoi
        on S-kortti kirjoitti:

        eniten hyötyä. Ainakin meillä, kun ainoa lähikauppa on Sale. Tosin isommat ostokset käyn Prismasta ja siellä on halvempaa kuin Salessa.
        Muutenkin Prisma päivittäistavara on edullisempaa kuin esim K-ryhmässä. Esim hedelmät olleet aina kalliimpia citymarketissa kuin prismassa.
        Sama vika kaikissa lähikaupoissa. Ei se Siwakaan ole mikään halpakauppa, vaikka on ns työläiskauppa.

        Ei kannata ostaa lähikaupoista kuin välttämättömät. Seuraan tarjouksia ja kun aikaa juoksen niiden perässä. Ostan K-ryhmästä pääsosin tarjouksia. Esim kelpuutan kahviksi vain presidentin( juhla-mokka joskus) niin en vuosiin ole ostanut noita normaalihinnoilla. Ostan tarjouksista varastoon ja saan edulliset kahvit.

        Tuttu pariskunta joka matkustaa joka vuosi ulkomaille, ostaa matkat Matka- Vekan kautta ja sieltä tietty bonukset s-tilille. Muutenkin ovat keskittäneet kaiken mahdollisen. Rouva kertoi, että bonuksilla kustantaa toisen matkan kirkkaasti joten kannattaa. Vakuutukset, Matkat, bensat, ruoka, pukeutuminen jopa silmälasit, silloin kun ne uusii.Kaikista bonukset.

        Käy ulkomailla ja ostaa silmälasit suomesta? Hmm..
        Ja ostaa matkat matka-vekasta? Ei ole sitten tutustunut netistä löytyneisiin hintoihin?
        Ei ole ihme että bonusta tulee =D


      • samalta sivustolta
        laskin käteen kirjoitti:

        Se kuinka paljon saat bonuksia, ei kerro sitä oletko tehnyt edulliset kaupat vai et. Sanot että S on halvempi kuin K. Miten päättelit näin ja koska? Jos nyt voimassa olevia tarjouksia katsoo (alla napattu pätkä osoitteesta www.ruokamenot.fi), voisi kuvitella että tilanne on toisinpäin. Ja varsinkin, kun K-kauppoja on tosi monta. S-korttia voit käyttää vain Prismaan ruokaostoksissa:

        K-Citymarket
        Sulatejuustoviipaleet 2,99 (24.1. asti)
        O'boy kaakajuomajauhe 3,45 (21.1. asti)
        Broilerin fileesuikaleet 1,99 (21.1. asti)
        Vehnäpaahtoleipä 0,99 (24.1. asti)
        Pepsi ja Pepsi Max 4 x 2 l 4,99 (24.1. asti)
        Perunat 10 kg 2,90 (24.1. asti)
        Valio Oltermanni tai Oltermanni 17 % 6,99 (1.2. asti)
        Findus kullanrapeat seitifilee pakaste 360g 2,79 (1.2. asti)
        HK ohuen ohut kokolihaleikkeleet 300 g 2,59 (1.2. asti)
        Oululainen jälkiuunileivät 240-300 g 1,59 (1.2. asti)
        Oululainen Reilu pehmopalat kaura, täysjyvä ja peruna 500 g 1,59 (1.2. asti)
        Valio Oivariini 600 g 2,99 (1.2. asti)
        Vip appelsiini- ja omenatäysmehu 1 l 4 tlk 2,00 (1.2. asti)
        Saarioinen maksalaatikko 400 g 1,49 (1.2. asti)
        Apetit herne-maissi-paprika 200 g 3 pussia 1,00 (1.2. asti)
        Olut Carlsberg III 24 tlk 19,95 (31.3. asti)

        S-market
        Rainbow kalapuikot 900 g 30 kpl 2,69 (31.1. asti)
        HK kevyt lauantaimakkara 300 g 0,99 (31.1. asti)
        Oululainen Reissumies 235 g 0,59 (31.1. asti)
        Pepsi tai Pepsi Max 2-pack 2,85 (28.2. asti)
        Atria porsaan ulkofile 1,5 kg 5,90 (31.1. asti)
        Olut Koff III 24-pack 17,45 (28.2. asti)

        Tuolla samalla sivulla oli kerrottu myös seuraavaa:
        "Viime vuonna valmistuneen Nielsen ShopperTrends -tutkimuksen (www.acnielsen.fi) mukaan kuluttajat pitivät edullisimpina ostopaikkoina Prismaa (30%), Lidliä (26 %) ja K-Citymarketia (16 %). Mielikuva ei tässäkään vastaa täysin todellisuutta, edullisimmat ostopaikat eri tuotteille löytyvät www.ruokamenot.fi -etusivulta sekä tänään tarjouksessa -taulukosta."

        Eli S-korttilaiset luulevat, mutta eivät tiedä! Kun bonukset vaan silmissä kiiluu niin sokaistuvat.


      • SÄRMÄÄ
        laskin käteen kirjoitti:

        Se kuinka paljon saat bonuksia, ei kerro sitä oletko tehnyt edulliset kaupat vai et. Sanot että S on halvempi kuin K. Miten päättelit näin ja koska? Jos nyt voimassa olevia tarjouksia katsoo (alla napattu pätkä osoitteesta www.ruokamenot.fi), voisi kuvitella että tilanne on toisinpäin. Ja varsinkin, kun K-kauppoja on tosi monta. S-korttia voit käyttää vain Prismaan ruokaostoksissa:

        K-Citymarket
        Sulatejuustoviipaleet 2,99 (24.1. asti)
        O'boy kaakajuomajauhe 3,45 (21.1. asti)
        Broilerin fileesuikaleet 1,99 (21.1. asti)
        Vehnäpaahtoleipä 0,99 (24.1. asti)
        Pepsi ja Pepsi Max 4 x 2 l 4,99 (24.1. asti)
        Perunat 10 kg 2,90 (24.1. asti)
        Valio Oltermanni tai Oltermanni 17 % 6,99 (1.2. asti)
        Findus kullanrapeat seitifilee pakaste 360g 2,79 (1.2. asti)
        HK ohuen ohut kokolihaleikkeleet 300 g 2,59 (1.2. asti)
        Oululainen jälkiuunileivät 240-300 g 1,59 (1.2. asti)
        Oululainen Reilu pehmopalat kaura, täysjyvä ja peruna 500 g 1,59 (1.2. asti)
        Valio Oivariini 600 g 2,99 (1.2. asti)
        Vip appelsiini- ja omenatäysmehu 1 l 4 tlk 2,00 (1.2. asti)
        Saarioinen maksalaatikko 400 g 1,49 (1.2. asti)
        Apetit herne-maissi-paprika 200 g 3 pussia 1,00 (1.2. asti)
        Olut Carlsberg III 24 tlk 19,95 (31.3. asti)

        S-market
        Rainbow kalapuikot 900 g 30 kpl 2,69 (31.1. asti)
        HK kevyt lauantaimakkara 300 g 0,99 (31.1. asti)
        Oululainen Reissumies 235 g 0,59 (31.1. asti)
        Pepsi tai Pepsi Max 2-pack 2,85 (28.2. asti)
        Atria porsaan ulkofile 1,5 kg 5,90 (31.1. asti)
        Olut Koff III 24-pack 17,45 (28.2. asti)

        KANNATTAA TUTUSTUA KLUUTEENITTOMIIN TUOTTEISIIN.JOILLEKIN KUN SE ON AINOA LÄÄKE,JOS MEINAA HENGISSÄ PYSYÄ.MUUTEN KUOLEE NÄIVETYS TAUTIIN-.


      • oo
        laskin käteen kirjoitti:

        Se kuinka paljon saat bonuksia, ei kerro sitä oletko tehnyt edulliset kaupat vai et. Sanot että S on halvempi kuin K. Miten päättelit näin ja koska? Jos nyt voimassa olevia tarjouksia katsoo (alla napattu pätkä osoitteesta www.ruokamenot.fi), voisi kuvitella että tilanne on toisinpäin. Ja varsinkin, kun K-kauppoja on tosi monta. S-korttia voit käyttää vain Prismaan ruokaostoksissa:

        K-Citymarket
        Sulatejuustoviipaleet 2,99 (24.1. asti)
        O'boy kaakajuomajauhe 3,45 (21.1. asti)
        Broilerin fileesuikaleet 1,99 (21.1. asti)
        Vehnäpaahtoleipä 0,99 (24.1. asti)
        Pepsi ja Pepsi Max 4 x 2 l 4,99 (24.1. asti)
        Perunat 10 kg 2,90 (24.1. asti)
        Valio Oltermanni tai Oltermanni 17 % 6,99 (1.2. asti)
        Findus kullanrapeat seitifilee pakaste 360g 2,79 (1.2. asti)
        HK ohuen ohut kokolihaleikkeleet 300 g 2,59 (1.2. asti)
        Oululainen jälkiuunileivät 240-300 g 1,59 (1.2. asti)
        Oululainen Reilu pehmopalat kaura, täysjyvä ja peruna 500 g 1,59 (1.2. asti)
        Valio Oivariini 600 g 2,99 (1.2. asti)
        Vip appelsiini- ja omenatäysmehu 1 l 4 tlk 2,00 (1.2. asti)
        Saarioinen maksalaatikko 400 g 1,49 (1.2. asti)
        Apetit herne-maissi-paprika 200 g 3 pussia 1,00 (1.2. asti)
        Olut Carlsberg III 24 tlk 19,95 (31.3. asti)

        S-market
        Rainbow kalapuikot 900 g 30 kpl 2,69 (31.1. asti)
        HK kevyt lauantaimakkara 300 g 0,99 (31.1. asti)
        Oululainen Reissumies 235 g 0,59 (31.1. asti)
        Pepsi tai Pepsi Max 2-pack 2,85 (28.2. asti)
        Atria porsaan ulkofile 1,5 kg 5,90 (31.1. asti)
        Olut Koff III 24-pack 17,45 (28.2. asti)

        Yhtälailla niitä S-kortti ruokaostoskauppoja on monta kuin K-kauppoja, Prisma ei todellakaan ole ainut.


    • joilla saa

      HETI kassalla alennuksen, muuten kortit turhaa hömppää. n 12 e on tulossa maaliskuussa vuoden ostoksista, ei sellainen raha innosta eikä laita syömään entistä enemmän.

    • lumiukko2009

      ... moon aina käyttäny kortteja jäärapoina varsinkin nyt kun noi c-kasetti vehkeet on hävinny autoista .... osupankissa ne kyll alkaa ihmetteleen ku uusin vähän välillä visaeletronikortin ... ne ku on tehty niin pehmeeseen muoviin ett sillä ei yksin kertasesti voi monasti rapata auton ikkunaa kun sen reunat pyöristyy .... sillon joskus ku pankista sai kylkijäisenä kortinsuojataskun nii siinä oli hyvä vahvike sisällä se kesti koko talven .... ja lopuks sellanen pirkka vinkki ... jos noita muovikortteja siunaantuu lompsaan niin ne kannatta liimata pikaliimalla yhteen ja sit kun sen reunan terottaa smirkkelillä nii sit on terotettava jäärapa ...;) ...

      • onhan

        hyvä että oot keksinyt käyttöä korteille
        minä kyllä otan plussat ja bonukset kaupoista !!!!!
        auton laseista ei saa bonus pisteitä he he !!!!!


    • SimsalaBim23

      S-etukortti on paras. Vaikka siinä se osuusmaksu onkin, niin sen saa kerryttää bonuksista ja vaikka meilläkin on vain 2 hengen talous nii yllättävän äkkiä ne kertyy:O

      Plussakorttiki on, mutta ku siitä saa vaan sen 5e takasin aina 1000euron ostosten jälkeen, nii ei se oikein innosta:( ja kun se pitää käyttää vaan niissä tietyissä kaupoissa:(, kun taas nuo s-etukortin bonukset saa nostaa vaikka käteiseksi jos haluaa...

      • melina.

        Minusta kans S-etukortti on kaikista hyödyllisin. Meidän talouteen kuuluu myös 2 henkilöä ja ihmeen nopeaa saatu kerrytettyä bonusta, koska ollaan keskitetty ruokaostokset yms S-ryhmän kauppoihin.


      • Jan

        Nämä teidän viestinne kuulostavat ihan piilotetuilta mainoksilta. Oletko kenties S-ryhmäläinen?

        Olen samaa mieltä Kyösti Kakkosen kanssa siitä että tälläiset "etukortit" ovat täyttä humpuukia ja ne ovat sitäpaitsi kalliita järjestelmiä jotka asiakkaanne joutuvat maksamaan korkeampina tuotehintoina. Olen jo siirtynyt sellaisten kauppojen asiakkaaksi joilla ei ole käytössä vastaavaa bonuskorttijärjestelmää. Alennus näkyy välittömästi kassalla alempana tuotteen ostohintana ja mieltäni lämmittää tieto siitä etten tue vain kaupan/ryhmän etuja ajavaa, kuluttajan ja yhteiskunnan kannalta täysin turhaa bonusjärjestelmää. Ihmettelen lähinnä sitä miten helppo tavallista kuluttajaa on vedättää tällaisten "etukorttien" kanssa. Ne ovat keksittyjä etuisuuksia ja "hinnanalennus" perustuu siihen että mainoksessa "normaalihinnaksi" on laitettu korkeampi hinta kuin mitä se olisi normaalisti. (Tämä selviää vertaamalla kilpailijoiden hintoja joilla ei ole vastaavaa etujärjestelmää käytössä) Itseasiassa se "alennettu" hinta on sellainen millä kauppias sen sinulle myy. Samalla kun hän myy tuotteen niin hän myy myös illuusion sinulle että olet sen halvemmalla saanut.

        Ehdotan kaikille aiheeseen liittyvien bonusjärjestelmien käyttäjille siirtymistä sellaisten kauppiaiden asiakkaiksi joilla ei ole etujärjestelmiä käytössä. Se bonuksesi näkyy välittömästi ja isompana alennuksena heti kassalla kuin mitä bonuskorttisi sulle pystyy tarjoamaan. Näinollen et joudu myöskään osallistumaan kalliin, vain kauppiaan etuja ajavan bonusjärjestelmän ylläpitämiseen.

        Tämä oli rohkea ja suoraselkäinen kommentti Kyösti Kakkoselta ja oli jo aikakin että joku avaa suunsa tämän asian suhteen.


        T:Jan


      • huhhuijaakkaa

        Paino sanalla _jos_ haluaa_
        Siihen ne luottaa, että ne rahat käytetään seuraavalla kerralla taas niihin ostoksiin siellä kaupassa.. ja kun siitä saa sitä maksutapaetuakin... ja sen maksutapaedulla saavuttamasi edun voit sitten taas käyttää sinne kauppaan...josta sitten taas saat etua, jonka taas voit viedä sinne kauppaan...

        S-ryhmä on keksinyt hyvän juonen!


    • fisutt

      S-etukortti on kovassa käytössä ja s-tiliä käytän myös säästötilinä hyvän koron vuoksi. Plussakortilla saa usein ihan hyviä alennuksia suoraan kassalta, muuten plussaa ei meillä paljoa kerry.
      Muut kortit on aika lailla turhia..

    • Jetska

      tiennyt, että Tokmannilla käy jokin bonuskortti; Kyösti ei ole siitä ihmeemmin huudellut.

      Kerran Tokmannilla käyneenä tein havainnon, että edullisia ovat vain ne nimenomaiset tuotteet, joita mainostettu viikon lehdessä. Kaikki muu on normihinnoilla ja ylikin. Repikää siitä :)

    • jihad korteille

      Oikein! Bonuskortit ovat pelleilyä ja ihmisten huijausta.

    • lyyli

      usein matkalla hotelliyöpymisiin,silloin saan edullisia,siistejä majapaikkoja ja hyviä aamiaisia.

      • voi ziisus

        Siitä sitä bonusta kertyy, nyt en ihmettele näitä 1000e vuodessa juttuja.
        Itse valitsen aina siistin mutta edullisimman paikan. Ulkomailla suosin myös B&B paikkoja, esim. Saksassa 20e/vrk aamiaisella.


    • nänni?

      muut kortit joutaa "ö mappiin"

      • harmi, ettei Stockalla enää...

        Mielestäni S-ketjun hinnat ovat, mitä ilmoitetaan.
        Löytyy eri hintatasoja tavarataloista. Bonukset tulevat kaikesta yhteistyökumppaneilta (mikä hienoa) ja ihan selkeää rahaa tilille keväällä pientä extratuottoa. Ei paljon, mutta jotain uskollisuudesta, että keskittää. No Keskolta tulee niitä leikattavia lappusia, joilla voi ostaa pari kahvipakettia ja jo kassalla saa joistain tuotteista suoraan. Stockan omaa kanta-asiakas/luottokorttia käytin aikoinaan - en missään nimessä likaa. Olin siihenkin tyytyväinen.
        Olen ollut niin köyhä ja tuore asuntovelkainen, että pystyin kk:n lopulla ostamaan ruokaa tällä ja tunsin itseni tosi köyhäksi ja hävetti. Mutta kun lainat vähenivät, en joutunut tällaista tekemään. Isompia hankintoja tehdessä pystyi luoton turvin jaksottamaan menoja. Jaksottavathan yritykset!!!!
        Ei kortteja voi tuosta noin tuomita. Ketjuthan saavat kilpailla tarjouksillaan - kuka vetää asiakkaat puoleensa. Nyt siis jostain syystä kaihdan Stockaa - ei niin kliffa juttu enää.


      • nänni???
        harmi, ettei Stockalla enää... kirjoitti:

        Mielestäni S-ketjun hinnat ovat, mitä ilmoitetaan.
        Löytyy eri hintatasoja tavarataloista. Bonukset tulevat kaikesta yhteistyökumppaneilta (mikä hienoa) ja ihan selkeää rahaa tilille keväällä pientä extratuottoa. Ei paljon, mutta jotain uskollisuudesta, että keskittää. No Keskolta tulee niitä leikattavia lappusia, joilla voi ostaa pari kahvipakettia ja jo kassalla saa joistain tuotteista suoraan. Stockan omaa kanta-asiakas/luottokorttia käytin aikoinaan - en missään nimessä likaa. Olin siihenkin tyytyväinen.
        Olen ollut niin köyhä ja tuore asuntovelkainen, että pystyin kk:n lopulla ostamaan ruokaa tällä ja tunsin itseni tosi köyhäksi ja hävetti. Mutta kun lainat vähenivät, en joutunut tällaista tekemään. Isompia hankintoja tehdessä pystyi luoton turvin jaksottamaan menoja. Jaksottavathan yritykset!!!!
        Ei kortteja voi tuosta noin tuomita. Ketjuthan saavat kilpailla tarjouksillaan - kuka vetää asiakkaat puoleensa. Nyt siis jostain syystä kaihdan Stockaa - ei niin kliffa juttu enää.

        ovat niin korkeat että minun budjeetti ei riitä,sen takia en osta Stokkalta juuri mitään.


    • Kauppiaalle???

      Jo silloin kun nää bonus ja plussa systeemit tuli olin sitä mieltä että ne on ihan perseestä. Kyösti Kakkosen ajatusmailma ei noin yleensä sovi minun mailmankuvaani, mutta tässä asiassa hän on pirun oikeassa. Tollaisten korttisysteemien ylläpitäminen ei todellakaan ole mitään halpaa ja loppukädessä me asiakkaat se maksetaan. Kauppias ei tingi katteistaan meidän hyväksi.

      Homma menee niin että kauppias ottaa tuotteestaan tavallaan "ylihintaa", mihin lisätty kortin aiheuttamat kulut ja tästä hinnasta muka annetaan asiakkaalle sitten plussaa tai bonusta elikkä alennusta. Kanta-asiakastarjouksilla pyritään sitten vielä vahvistamaan sitä käsitystä, että et pärjää ilman näitä kortteja.

      Kun lähes kaikilla asiakkailla kaikki tai useamman ketjun kortit (varsinkin naisilla)on tulos plus miinus nolla.

      Jos tämä bonus maksetaan sinulle myöhemmin niin tämä bonusraha on sen aikaa kauppiaan käytössä eli olet lainannut rahaa kauppiaalle ja kyseessä ei ole mikään pieni summa.

      Niin kuin Kakkonen sanoi tämä systeemi estää todellista kilpailua ja pienet ketjuuntumattomat erikosliikkeet häviävät tämän systeemin johdosta.

      Nyt tää bonusten jako on levinnyt joka paikkaan. Saat pian varmaan bonusta siitäkin kun käyt paskalla maksullisessa vessassa. Käytkö sitten aina paskalla tässä vessassa mistä saa bonusta?? Kotona ei kannata käydä huusissa.

      Ja kuinka paljon tää korttien jatkuva vilauttelu vie meidän suomalaisten aikaa?

      • fisutt

        Juuri yksi nelihenkinen perhe teki hintavertailun tekemällä kuukauden ruokaostokset s-ryhmän kaupassa, k-ryhmän kaupassa ja yhdessä kaupassa jossa ei ole mitään bonus-järjestelmää. S-ryhmän kaupassa tuli lapsiperheen ostokset halvimmaksi. Älä puhu ennen kuin olet vertaillut!


      • huomio tämäkin
        fisutt kirjoitti:

        Juuri yksi nelihenkinen perhe teki hintavertailun tekemällä kuukauden ruokaostokset s-ryhmän kaupassa, k-ryhmän kaupassa ja yhdessä kaupassa jossa ei ole mitään bonus-järjestelmää. S-ryhmän kaupassa tuli lapsiperheen ostokset halvimmaksi. Älä puhu ennen kuin olet vertaillut!

        Tämäkään ei ole hyvä vertailu jos teit ostokset eri kuukausina.Pitäisi tehdä samassa kuussa ja ostaa ihan samat tavarat molemmista kaupoista,silloin antaa oikean suunnan.Nythän jos ostat toisena toisesta saattaa sattua että siellä on joko enemmän alennustuotteita tai vastaavasti ei ole.


      • ...
        huomio tämäkin kirjoitti:

        Tämäkään ei ole hyvä vertailu jos teit ostokset eri kuukausina.Pitäisi tehdä samassa kuussa ja ostaa ihan samat tavarat molemmista kaupoista,silloin antaa oikean suunnan.Nythän jos ostat toisena toisesta saattaa sattua että siellä on joko enemmän alennustuotteita tai vastaavasti ei ole.

        S-ryhmässä on harvemmin tarjouksia, joten tuskin vaikutti tulokseen..


      • Väärin
        fisutt kirjoitti:

        Juuri yksi nelihenkinen perhe teki hintavertailun tekemällä kuukauden ruokaostokset s-ryhmän kaupassa, k-ryhmän kaupassa ja yhdessä kaupassa jossa ei ole mitään bonus-järjestelmää. S-ryhmän kaupassa tuli lapsiperheen ostokset halvimmaksi. Älä puhu ennen kuin olet vertaillut!

        Luitkohan ollenkaan viestiäni vai ymmärsitkö väärin?? En vertaillut eri kaupparyhmien hintatasoa vaan kritisoin koko järjestelmää.

        Siis uudestaan rautalangasta vääntäen. Ilman näitä bonus yms. systeemejä kaikki kauppaketjut voisivat myydä tavarat edullisemmin ilman tästä systeemistä aiheutuneita kuluja ja ketään syrjimättä. Hintavertailukin olisi helpompaa kun näet suoraan mitä mikäkin maksaa.

        Sinutkin on vedetty tähän huijaukseen mukaan osin tahtomatta ja osin tahtoen.

        Se on vain niin että kun yksi kauppaketju on lähtenyt tälle tielle niin muiden on tultava perässä. Siitä on enää vaikea irtautua kun se on kaikilla.


      • fisutt
        Väärin kirjoitti:

        Luitkohan ollenkaan viestiäni vai ymmärsitkö väärin?? En vertaillut eri kaupparyhmien hintatasoa vaan kritisoin koko järjestelmää.

        Siis uudestaan rautalangasta vääntäen. Ilman näitä bonus yms. systeemejä kaikki kauppaketjut voisivat myydä tavarat edullisemmin ilman tästä systeemistä aiheutuneita kuluja ja ketään syrjimättä. Hintavertailukin olisi helpompaa kun näet suoraan mitä mikäkin maksaa.

        Sinutkin on vedetty tähän huijaukseen mukaan osin tahtomatta ja osin tahtoen.

        Se on vain niin että kun yksi kauppaketju on lähtenyt tälle tielle niin muiden on tultava perässä. Siitä on enää vaikea irtautua kun se on kaikilla.

        Tuossa vertailussa oli mukana myös yksi kauppaketju, jossa ei ole mitään bonusjärjestelmää! Siltikin S-ryhmän kaupassa ostokset tulivat edullisemmiksi, vaikka vertailussa ei otettu huomioon noita kertyneitä bonuksia, vaan pelkästään mitä ostokset maksoivat.


    • kortit on naurettavaa askarteluleikkiä aikuisille

      • sinä vaan

        Eipä siinä tarvitse askarella kun yhdellä kortilla maksaa joka samalla antaa bonuksia jotka menevät suoraan tilillesi ja ovat nostettavissa rahana. Ja kun sähkölaskustakin ja vakuutuksista rapsahtaa selvää rahaa tilillesi vaikka et itse tee mitään. Kyllä minä otan sen rahan vastaan ihan tyytyväisenä.


      • vakuutusta ja sähköä elää
        sinä vaan kirjoitti:

        Eipä siinä tarvitse askarella kun yhdellä kortilla maksaa joka samalla antaa bonuksia jotka menevät suoraan tilillesi ja ovat nostettavissa rahana. Ja kun sähkölaskustakin ja vakuutuksista rapsahtaa selvää rahaa tilillesi vaikka et itse tee mitään. Kyllä minä otan sen rahan vastaan ihan tyytyväisenä.

        Täysin samaa mieltä..Miksi olla tyhmä eikä TODELLAKAAN ota vastaan ilmaista rahaa kun ne KAIKENMAAILMAN ostokset on jokatapauksessa tehtävä..???Vai oletteko te jälkijunassa kulkevia jotka ette ole vielä hiffanneet ilmaista rahaa...???Samanlailla kuin 90v isoäitini joka ei osaa vieläkään nostaa rahaa automaatista 5v harjoittelun jälkeen,puhumattakaan laskujen maksusta..Suosittelen teillekkin..=)


    • Aina voi kiusalla yrittää tinkiä.
      Jos jokainen kortiton kyselee kassalla alennuksia, niin ehkäpä sillä on vaikutusta.

    • hommaa

      kun ostat 25000€ auton ja bonuskortilla pitäis saada 5,5% bonuksia, niin kertyyhän niitä kaikkiaan 14€:n edestä ja kun ostat takan tarvikkeineen,niin siittä saa 15€:n edestä plussapisteitä.....Kauppaketjut ovat tehneet sopimuksen kortti-yhtiöiden kanssa, että siinä on tietty raja, ettei vaan tule yhtiöille miinusta.
      Nämä kortit ovat tarkoitettu vain ja ainostaan lähikaupan maito/leipä ostoksiin.Joten,ihan haista paska hommaa!!!!

    • kaikki käy

      Tottakai jokainen puolustaa omaansa eikä syö toisen kuormasta jos on oma työpaikka tai puolison työpaikka kysymyksessä.
      Laittakaapa käsi sydämmelle ja olkaa rehellisiä,oletteko tosiaan verranneet kauppojen hintoja niin tarkkaan että voitte sanoa mikä on edullisin.Itse en pystyisi sitä sanomaan koska jokaisesta löytyy jotakin mikä on halvempaa tai jopa parempaa kuin toisessa kaupassa.Tuotteet on pakattu pienempiin eriin tai paketista löytyy puolet vähemmän ja kun näitä tarkastelee ja alkaa ynnäämään niin ei aina voi sanoa mikä on paras kauppa.
      Minunkin pitäisi kannattaa henkeen ja vereen k-kauppoja koska puolisoni työskentelee siellä ja ei voi syödä omaa leipäänsä jos ei osta omasta kaupasta.Minulle on ihan sama mistä ostan,kunhan tuote on hintansa arvoinen ja hyvä.Ja muutenkaan en juokse alennusten perässä,ostan ruokaostokset siitä kaupasta joka sattuu olemaan sillä hetkellä lähempänä ja josta tulee vähemmän vaivaa.
      Ei aina se halpa ole parasta,ainakin itse olen huomannut sen monen tuotteen kohdalla.

      • ostaen

        Silläpä minulla on S-kortti ja plussa kortti koska en halua juosta hintojen perässä ja ostan vaihtelun vuoksi molemmista kaupoista ruokaa perheelle niin saa ainakin kortti edun joka on meidän perheessä hyvä, S-kortilla vuodessa melkein 500euroa, plussaa ei niin paljon. Kun ei jaksa hintoja seurata niin saa kortti edun, yksinkertaista.


    • opiskelijalle

      Varmistin tuossa juuri asian, niin meidän kahden hengen opiskelija talous (tulot yhteensä alle 2000/kk) on saanut kerättyä yli 300 euroa s-bonusta vuodessa lähes pelkästään ruoka ja ravintola ostoksilla!!

      Uskoisin summan lapsiperheissä olevan suurempi.

      En tiedä muista mutta mielestäni opiskelijalle aika helppo tapa hankkia ylimääräisiä satasia.

      muut kortit eivät näin pienellä kulutuksella sitten kannatakkaan..

      • Asikas aaaaaaa

        Miellä 4 henkinen talous kerryttää ykkösbonusta noin 450 euroa vuodessa joskus menee yli 500 euron , mutta jos kaikki näistä korteista aiheutuvat kulut siirettäis ruuan alennuksiin niin johan talouskin nousis ja vanhuksilla ja vätuloisillakin olis varaa syödä.. eli kortit bannaan.joskushan tuo bonus oli myyntivaltti mutta nykyään ei kai ole mitään merkitystä koko kortilla kun joka kaupassa on bonus, eli kortit pois aja alet hintoihin!!!


    • ABC..

      Melkein aina 4-6 senttiä kalliimpaa,juuri bonusten takia,sitä ei vaan kaikki hiffaa,Se on matematiikkaa.

      • eurotettu

        Sama 'logiikka' toimii toki ruokaostoksissakin, vuosien aikana kertynyt bonusraha toki näyttää upealta - vaan onko se oikeasti ansaittua, vai ainoastaan kauppaketjun ylihinnoitelluista tuotteista 'veronpalautus' uskollisille asiakkailleen. Ihmiset 'pakotetaan' bonuskortein tietyn kauppaketjun liekaan ja arvaa että harmittaa, kun bonuskortti sattuukin unohtumaan kotiin, ei auta kuin jättää tarjouskahvit tiskille ja vaihtaa kauppaa!


      • Hintoja Paremmin

        Pakko korjata että kyllä ABC:llä on halvempää bensaa kuin Shell tai Neste asemilla..Samaa luokkaa kuten express asemilla..Ainakin Tampereella päin..Nämä Shell kylmäasemat josta saa S-Bonusta ovatkin asia erikseen.


      • rahaa
        eurotettu kirjoitti:

        Sama 'logiikka' toimii toki ruokaostoksissakin, vuosien aikana kertynyt bonusraha toki näyttää upealta - vaan onko se oikeasti ansaittua, vai ainoastaan kauppaketjun ylihinnoitelluista tuotteista 'veronpalautus' uskollisille asiakkailleen. Ihmiset 'pakotetaan' bonuskortein tietyn kauppaketjun liekaan ja arvaa että harmittaa, kun bonuskortti sattuukin unohtumaan kotiin, ei auta kuin jättää tarjouskahvit tiskille ja vaihtaa kauppaa!

        Ihmisiä ei pakoteta tietyn kauppaketjun asiakkaiksi, itselläni on kaksi korttia, en seuraa paljon tarjouksia ja SIKSI juuri minulla on kortit, saa ainakin osan takaisin. Ja käyn myös muissa liikkeissä. Siis koska kerran bonus systeemi on olemassa hyödynnän sitä mutta en ole sen orja.


      • matematiikkaa osaava

        Ihan totta! On aika uskomatonta, että joku ei tosiaan osaa laskea niin paljoa, että ymmärtäisi sen hinnan olevan paljon korkeampi "bonusten" jälkeenkin kun "naapurista" ostamalla. Ja jotta tämän "jopa 5%" bonuksen saada, pitää rahaa upottaa ihan sairas määrä kaikkiin S-hömpötyksiin... Voi teitä raukkoja....


      • kortit on

        ABC:llä on. Tarviihan nekin palkkansa?


      • PLUSSAA HINNOISSA

        Kyllä luulisi tyhmemmälläkin olevan silmät edes päässä, että näkee kaikkien ABC-asemien hintojen olevan bensasta lähtien korkeampia. Ei tuota ymmärrä, kun katsoo jonkun tankkaavan vielä noilla asemilla, ei tosin monia ostajia..mutta silloin tällöin joku Uuno siellä liruttaa bensaa tankkiin.


    • Laritsa M

      Kuluttajat maksavat kaiken. Muoviläpyskät, jäjestelmän, joka ´vinkaisut´ saadaan talteen ja rekisteröi jne.

      Että sitä rataa.

    • Riittävästi

      Kun sitä on riittävästi, miksi temppuilla jollain tyhmillä korteilla. Elämässä muutakin tekemistä kuin kaivella monimutkaisen lompakon kätköstä jotain tyhmiä muoviläpysköitä. Ihmiset on saatu ihmekoukkuun ja uskomaan läpyskän lumoavaan voimaan. Jokainen bonus joka kortin myötä tulee, on jo ujutettu maksettuun hintaan. Pitää luoda suhteita ja substanssia, niin alennukset on tosi isoja. On niin helppoa kaivaa setelitukko sivutaskusta, maksaa ostoksensa ja lähteä vihellellen pois. Yksinkertaista.

      • osuuskauppaan käytetty sentti

        lisää työttömyyttä. se tuotto kärrätään muualle, kuin oman kunnan alueelle. Kauppias taas käyttää tuottonsa omiin tarpeisiinsa, joten raha jää lisäämään työpaikkoja. Vaikka ryyppäis kaikki tuottonsa, saa tarjoilija ja ravintoloitsija palkkansa, joka taas kerryttää verotuloja, ja palvelut paranee, tai ainakin niitä voidaan ylläpitää. Jos vingutatte vihreää korttia, turha sitten marista huonosta kunnallispalveluista, tai kalliista kunnallisverosta. Tuskin ässä on kiinnostunut hoitamaan teidän terveyspalveluitanne, kuten kunta joutuu lakisääteisesti tekemään.


      • maksa vaan sitä ylihintaa jos haluat!
        jos esim. bensapumpulla saat lisäkortilla alennusta, miksi et käyttäisi sitä.
        maksamisen voit tietenkin tehdä käteisellä, pankkikortilla tai luottokortilla.
        sama pätee usein kauppojen kassalla vasta kirjautuviin alennuksiin. miksi ei ota niitä jos väkisellä tarjoavat. et varmasti saa esim ruokakaupassa alennusta siksi, että käteisellä maksat.eli jollain korteilla saat vielä bonukset alennetusta hinnasta,jotka olet maksanut vaikka käteisellä!


    • Vinkuttaja

      Itseltä löytyy kaikki mahdolliset bonuskortit..On Ykkösbonus,Plussa,S-Etukortti,Hesburger jne..
      Mutta parhaimmaksi olen todennut S-kortin ja Ykkösbonus kortin.
      Minua ei ainakaan bonuksien perässä saa juoksemaan/määräämään mitä makkaraa syön..Kyllä tokmanniinkin joku bonus järjestelmä vielä ennen pitkää tulee.joten yhdyn muitten samaa mieltä olevien joukkoon:miksi EN käyttäisi bonuskortteja,jos kerta saa rahallista hyötyä kun ne ostokset on tehtävä joka tapauksessa,oli sitten kyse bensasta,ruuasta jne,tai mistä kaupasta ostaa.Ilmaiset kortit mielestäni parempia vaikka tosin S-Etukorttikin on maksanut hyvin nopeasti itsensä takaisin.

      • keddu

        Kyse olikin siitä että voitaisiin lopettaa ne kaikki vitun läpyskät joita sinäkin toope kuskaat ympäri maailmaa. Etkö todella tajua että SINÄ ne kortit ja koko systeemin maksat? Ilman koko korttipotaskaa ostamasi kamat voisvat olla halvempia.


    • -M-

      Itse sain esim. vime vuonna S-bonusta reilut 600 euroa, sillä rahalla pääsee vaikka etelään viikoksi! Tyhmähän se on joka ei ilmaista rahaa huoli!!

      • HiiHoooHiiHooo?

        Vain aasi saa 600 euroa ilmaiseksi?


      • se on

        täälläkin vuodessa. Bensasta bonusta tulee suht paljon kun työmatkatkin ovat noin 2500 km/kk. Ja kun kaikki aina natkuttavat, että bonusten jälkeenkinj ABC:n bensa on kalleinta ei se ainakaan niillä huoltoasemilla joiden hinnat minä näen työmatkani varrella pidä paikkaansa.

        Kyseessä on kahden hengen talous ja juuri polttoaineiden yms. autoiluun liittyvien juttujen keskittäminen ABC:lle takaa sen. että kuukausittaiset S-ryhmän ostokset ylittävät aina sen 900€:n rajan joka täyteen 5%:n bonukseen vaaditaan.

        Lisäksi Prisma ja samalla tontilla oleva ABC ovat ihan työmatkani varrella joten ylimääräistä ajelua ei tule yhtään. Ko. Prismassa on myös mm. hese, parturi, luontaistuotekauppa, OP:n (käyttämämme pankki) konttori, Alko yms.

        En ole aikoihin katsonutkaan paljonko bonuksista on rahaa kertynyt. Nyt vilkaisin ja noin 2500€ näkyy olevan. Tämä toki useampien vuosien ajalta. Noin 600-700€/vuosi sitä kertyy.

        Tänä vuonna onkin pidettävä mm. vanhoja säästövapaita 3 viikkoa pois, joten eiköhän noille käyttöä löydy. Kaikkiaan lomaa tänä vuonna 12 viikkoa :)


      • mä vaan
        se on kirjoitti:

        täälläkin vuodessa. Bensasta bonusta tulee suht paljon kun työmatkatkin ovat noin 2500 km/kk. Ja kun kaikki aina natkuttavat, että bonusten jälkeenkinj ABC:n bensa on kalleinta ei se ainakaan niillä huoltoasemilla joiden hinnat minä näen työmatkani varrella pidä paikkaansa.

        Kyseessä on kahden hengen talous ja juuri polttoaineiden yms. autoiluun liittyvien juttujen keskittäminen ABC:lle takaa sen. että kuukausittaiset S-ryhmän ostokset ylittävät aina sen 900€:n rajan joka täyteen 5%:n bonukseen vaaditaan.

        Lisäksi Prisma ja samalla tontilla oleva ABC ovat ihan työmatkani varrella joten ylimääräistä ajelua ei tule yhtään. Ko. Prismassa on myös mm. hese, parturi, luontaistuotekauppa, OP:n (käyttämämme pankki) konttori, Alko yms.

        En ole aikoihin katsonutkaan paljonko bonuksista on rahaa kertynyt. Nyt vilkaisin ja noin 2500€ näkyy olevan. Tämä toki useampien vuosien ajalta. Noin 600-700€/vuosi sitä kertyy.

        Tänä vuonna onkin pidettävä mm. vanhoja säästövapaita 3 viikkoa pois, joten eiköhän noille käyttöä löydy. Kaikkiaan lomaa tänä vuonna 12 viikkoa :)

        ABC:t Heset sun muut S-ryhmän skeidat!

        Sinun kaltaiset mäntit on narutettavia pässejä, jotka luulevat olevansa kovinkin viisaita kun tukevat jotain S-mafiaa.

        Minä kannatan avointa ja rehtiä kilpailua eikä ihmisten sidottamista joidenkin tyhmien korttien avulla, jotka kuitenkin maksatetaan juuri niillä samoilla pässeillä.


    • Kortiton

      Jonnin verran ottaa päähän koko bonuskorttijärjestelmä. Bonuskortteja tarjoaa tänä päivänä lähes kaikki paitsi Kakkonen. On niin Stockmann, Hesburger, Filmtown, Makuuni, Sedu Koskine, K-ryhmä, S-ryhmä, Tradeka jne.
      Joskus baarikeskustelussa kavereiden kanssa kaivettiin bonuskortit esille. Löytyi yli 30 erilaista korttia ihmisten lompakoista. Monesti näkee kaupan kassalla jonkun kaivavan lompakosta kymmenien korttien seasta sitä oikeaa.

      Lähtökoisesti Kakkonen on oikeassa, ilman bonusjärjestelmää hinnat olisivat kaupoissa selvästi edullisempia. Jonkun pitää järjestelmä maksaa ja se joku on kuluttaja.

      Joku arvosteli että voitto menee tarjoustaloissa suoraan kakkosen taskuun. Niin se menee. Kauppa toimii tietyllä katteella ja hyvä niin. Bonuskorttikaupoissakin on tietty kate, jonka päälle tulee bonuskorttikulut. Ja kuluttaja maksaa.

      Lisäksi kuluttaja myy ostotottumustietonsa kaupalle ja maksaa itse sen keräämisen kustannukset, tuotteiden korotetuissa hinnoissa. Ei kuullosta hyvälle kaupalle.

      • pitemmä päälle tätä touhua

        Esim itse yksinasuvana ostan lidlistä paljo tavaraa, ja säästän siinä. Kuten broileri välillä 1,5 kg, no sama s-marketissa 2,20 ja vielä huonommin marinoitua, lidlissä maito 10sent halvempaa ja on KANSSA suomalaista, melkein joka tuote 10% halvempi kuin s-marketissa ja vielä sama tuote kuten oltemannijuusto. Jos siinäkin on euron ero niin sinun pitäisi saada 13% vähintään bonusta sieltä IHANASTA s-marketista että pääsisi samoihin hintoihin loppujenlopuksi kun saat sitä etua sitten joskus. Sama bensan hinnassa, osta ABC 1,20e litra mutta tien toisella puolella teboililla 1,17 ja siitä liitonkortilla pois 1,22 senttiä. Eli alappas laskee siitä kannattaako se yksinasuvan ostaa kalliimmalla että saa taas sitä ihanaa bonusta. Eli isommassa perheessä kannattaa keskittää, mutta iteksee asuva ei kannata mitää bonuste peressä juosta, kun säästää vuodessa monta euroa kun lidlissä käy. Ja siellä samat tuotteet paljon halvempia kuin s-marketissa. Eli elkää ihmiset vouhottako että saan 300e ilmasta rahaa, mutta laske kanssa paljo se olisi rahaa säästänyt jos olisit lidlissä esim käynyt. Siellä kun melkein 10-15% halvempaa keskimäärin niin laskes siitä että kannattaako s-market tai muu bonustouhu. Eilen 2,5 kg ostin broileria lidlistä, maitoa 3 l, tonnikalaa, 2 l kolan, 4x100g suklaata. Eli maksaa noin kaikki 10e, nopeasti laskettuna sama s-marketissa 12-13e. Jotta pääsisi samaan niin pitäisi saada 20% vähintään palautusta että pääsisi lidlin hintatasoon, eli isommassaki perheessä se alkaisi oleen tuhansia euroja vuodessa


      • saman........
        pitemmä päälle tätä touhua kirjoitti:

        Esim itse yksinasuvana ostan lidlistä paljo tavaraa, ja säästän siinä. Kuten broileri välillä 1,5 kg, no sama s-marketissa 2,20 ja vielä huonommin marinoitua, lidlissä maito 10sent halvempaa ja on KANSSA suomalaista, melkein joka tuote 10% halvempi kuin s-marketissa ja vielä sama tuote kuten oltemannijuusto. Jos siinäkin on euron ero niin sinun pitäisi saada 13% vähintään bonusta sieltä IHANASTA s-marketista että pääsisi samoihin hintoihin loppujenlopuksi kun saat sitä etua sitten joskus. Sama bensan hinnassa, osta ABC 1,20e litra mutta tien toisella puolella teboililla 1,17 ja siitä liitonkortilla pois 1,22 senttiä. Eli alappas laskee siitä kannattaako se yksinasuvan ostaa kalliimmalla että saa taas sitä ihanaa bonusta. Eli isommassa perheessä kannattaa keskittää, mutta iteksee asuva ei kannata mitää bonuste peressä juosta, kun säästää vuodessa monta euroa kun lidlissä käy. Ja siellä samat tuotteet paljon halvempia kuin s-marketissa. Eli elkää ihmiset vouhottako että saan 300e ilmasta rahaa, mutta laske kanssa paljo se olisi rahaa säästänyt jos olisit lidlissä esim käynyt. Siellä kun melkein 10-15% halvempaa keskimäärin niin laskes siitä että kannattaako s-market tai muu bonustouhu. Eilen 2,5 kg ostin broileria lidlistä, maitoa 3 l, tonnikalaa, 2 l kolan, 4x100g suklaata. Eli maksaa noin kaikki 10e, nopeasti laskettuna sama s-marketissa 12-13e. Jotta pääsisi samaan niin pitäisi saada 20% vähintään palautusta että pääsisi lidlin hintatasoon, eli isommassaki perheessä se alkaisi oleen tuhansia euroja vuodessa

        Oon huomannut saman, että Lidl on huomattavasti halvempi kuin s-kauppa tai k-kauppa.

        Lisään yhden tuotteen listaasi, jonka muistan tässä ulkoa. Kaurahiutaleet maksavat Lidl:ssä 49 senttiä ja k-kaupassa 99 senttiä. Hintaeroa on siis 50%. Monen muun tuotteen kohdalla on sama juttu, että Lidlissä on halvempaa. Tosin huono puoli on, että sieltä ei saa ihan kaikkea.

        Jokainen voi helposti vertailla kauppakuitistaan hintoja, kun käy vaikka kerran Lidlissä ja kerran s-kaupassa ja ostaa molemmista samat tuotteet. Osta vaikka viikon satsi ruokaa, niin tulee monipuolisempaa vertailua. Sen jälkeen laskee mitä hintaero on prosenteissa. Suurin bonusprosenttihan s-ryhmällä on 5%, mutta siihen päästäkseen pitääkin ostaa jo 900 eurolla kuukaudessa.

        Jotain hintakilpailuahan on ilmassa. Lidlin pihalla kerättiin kerran ihmisiltä kauppakuitteja markkinointitutkimuksia varten. Minä tietysti ilolla luovutin. On hyvä, että saadaan hintakilpailua. Liekö viereinen k-kauppa tai s-kauppa ollut tutkimuksen teettäjänä. Ja onhan tästä Lidlin hintatasosta ollut juttua Kauppalehdessäkin.

        Hintavertailu on loppujen lopuksi helppoa, kun vertaa hintoja prosentteina.


    • vihreää vilautan

      S-kortti kerryttää rahaa aika mukavasti vuoden aikana, useamman sadan euron verran. Muutenkin hyviä alennuksi, kuten esim.Sokoksella laatukosmetiikkaa saa usein halvemmalla ja lukuisia muita etuja, joita ei jaksa mainita.

      • vihreää vilautan

        Viime vuonna bonuksina 821 euroa kaikenkaikkiaan S-tilille.
        Keskittäminen on siis kannattanut verrattuna esim. naurettaviin K-ryhmän bonuksiin yleensä.


    • huu haata

      ressut kuvittelevat tienaavansa ilmaista rahaa antamalla kaikki ostoskäyttäytymistietonsa tietopankkeihin kaiken maailman geelitukkien rävittäviksi...

      Ei ole mitään vakoilukortteja, ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaan.

      • MBnet.fi

        Otetaan nyt mukaan esimerkki ettei kortit kannata:

        kokeile "www.mbnet.fi" jossa on hintavertailukone elektroniikalle.

        Löydän sieltä aina halvempia listahintoja kun TARJOUKSESSA olevia antillan hintoja. Kokeille itse!


        /
        mbnet.fi


      • joskus halvin
        MBnet.fi kirjoitti:

        Otetaan nyt mukaan esimerkki ettei kortit kannata:

        kokeile "www.mbnet.fi" jossa on hintavertailukone elektroniikalle.

        Löydän sieltä aina halvempia listahintoja kun TARJOUKSESSA olevia antillan hintoja. Kokeille itse!


        /
        mbnet.fi

        Itsekin aina katson nuo hintavertailut läpi ja Mustasta Pörssistä asioidessani kysyn tarjousta kauppiaalta. Eli tinkiä saa!
        Usein myynyt samaan hintaan kun tietää että olen vakioasiakas ja muutenkin ongelmien ilmaantuessa on helpompi hoitaa niitä.
        Lähetäppä joku telkkari Ranskaan ;)


    • korteista.

      ei ole mitään hyötyä.Kaupat haluavat asiakkaita sillä tavoin itselleen ja luovat illuusion että bonuskorteista olisi hyötyä. Hinnat ovat korkeita ja asiakas kuvittelee saavansa alennuksen kun maksaessa käyttää korttia.Todellisuudessa vastaavan tuotteen saa toisesta liikkeestä samaan hintaan tai edullisemminkin ilman korttia.Samoin on s-markettien kohdalla,palautetaan rahaa...jokainen uskoo mihin haluaa,mutta totuus onkin sitten ihan jotain muuta.

      • ja olettamus

        Ja kenelläkähän on aikaa aina juosta toiseen kauppaan jos hinta on alempi?? Tuskin monella, ei ole tarvis seurata hintoja mutta käytän silti kortteja ja se raha mikä tulee takaisin kelpaa kyllä minulle.


    • EI KORTTEJA

      Näennäisiä etuja. Pienten ostajien kusetusta. Bonukset kasvavat kun olet suurostaja!! Köyhät köyhtyvät-systeemi tässäkin...ja maksavat isojen ostajien ruokalaskuista osan - näin se on, vaikka moni ei näin sitä halua nähdä. Siksi ostan lähes kaiken Lidl:stä, ihan tuon korttihomman takia. Ei tarvitse kaivella niitä aina ostoksia tehdessä ja kantaa mukana. Kauppias haluaa myös kontrolloida mitä ostat...tietysti suurin syy bonuksin %-määriä nostaessa on, että ostat kaiken yhdestä kauppaketjusta! Tässä on jotain mätää myös - tavallaan tällaisessa systeemissä on jotain laitonta, kuten nykyajan vippilainoissa. Ennen koron kiskonta oli laitonta ja siitä passitettiin oitis kalterien taa. Nykyään tuntuu kaikenlainen kusetus olevan vallallaan ja ihmiset lampaita.

      • S-tilille kertynyt

        bonuksia ostoista yli 1000€, jotka odottavat siellä käyttöä. Kunhan keksisin, mitä.

        Ruuat, polttoaineet yms. on kuitenkin jostain ostettava. Miksi siis ei keskittäisi hankintoja. Tyhmää, ellei niin tee.

        Tyytyväinen vihreän kortin käyttäjä.


      • Tupluuri.
        S-tilille kertynyt kirjoitti:

        bonuksia ostoista yli 1000€, jotka odottavat siellä käyttöä. Kunhan keksisin, mitä.

        Ruuat, polttoaineet yms. on kuitenkin jostain ostettava. Miksi siis ei keskittäisi hankintoja. Tyhmää, ellei niin tee.

        Tyytyväinen vihreän kortin käyttäjä.

        Jokainen voi tehdä onneksi itse valintansa! Minä teen ostoksia alle 100 euroa kuukaudessa, tuskin saan siitä 1000 euroa vuodessa bonuksia..hehe!


      • Lidlistä ei saa
        Tupluuri. kirjoitti:

        Jokainen voi tehdä onneksi itse valintansa! Minä teen ostoksia alle 100 euroa kuukaudessa, tuskin saan siitä 1000 euroa vuodessa bonuksia..hehe!

        Lidlistä ei saa kaikkea tarvitsemaansa. Lopetimme Lidlissä vierailun koska siellä ei koskaan ole sitä mitä mainostetaan. Lisäksi Lidlissä on hyvin vajaat tuotevalikoimat. Perus aineita sieltä saa, mutta kaikki leikkeleet, juustot ja einekset ovat niin suolaisia ettei niitä syö kukaan.
        Keskitimme myös kaiken S-ryhmään ja selviämme nyt yhdellä kauppa reissulla, sekä tankkaamme samalla abc:llä. Bonusta kertyy meillekkin tuo 1000€ /vuodessa.
        Jos olisi aikaa ajella Lidlin ja muiden kauppojen väliä tarjousten perässä, niin voisinpa niin tehdäkkin. Muita bonuskortteja ei ole kuin tuo "eskortti".


      • Lidl
        Tupluuri. kirjoitti:

        Jokainen voi tehdä onneksi itse valintansa! Minä teen ostoksia alle 100 euroa kuukaudessa, tuskin saan siitä 1000 euroa vuodessa bonuksia..hehe!

        Ja minä taas en menisi Lidl:iin vaikka olisin kuinka köyhä, söisin vähemmän ja valikoiden.


      • Kuluttajavertailussa edullisin
        Tupluuri. kirjoitti:

        Jokainen voi tehdä onneksi itse valintansa! Minä teen ostoksia alle 100 euroa kuukaudessa, tuskin saan siitä 1000 euroa vuodessa bonuksia..hehe!

        Kaikki tarvittava löytyy, nopea asioida ja todella edulliset hinnat, kuten kuluttajahintavertailustakin katsoin.


      • en maksa turhasta
        Kuluttajavertailussa edullisin kirjoitti:

        Kaikki tarvittava löytyy, nopea asioida ja todella edulliset hinnat, kuten kuluttajahintavertailustakin katsoin.

        Googletin ja löysin todisteita ettei näin olisikaan... http://www.ruokamenot.fi


      • oma aloitteisesti on vaikeaa
        S-tilille kertynyt kirjoitti:

        bonuksia ostoista yli 1000€, jotka odottavat siellä käyttöä. Kunhan keksisin, mitä.

        Ruuat, polttoaineet yms. on kuitenkin jostain ostettava. Miksi siis ei keskittäisi hankintoja. Tyhmää, ellei niin tee.

        Tyytyväinen vihreän kortin käyttäjä.

        mutta jos olisit hintoja vertaillut, ja osaisit säästää oma aloitteisesti hankkimalla tuotteet järkevästi sieltä mistä ne ovat edullisimpia - sinulla olisikin 2500,- säästössä ;)


      • Riippumaton, kortilla ja ilman

        Älä valitse yhtä kauppaa vain sen vuoksi, että tarviit kortin muissa kaupoissa ostamiseen. Se ei pidä paikkaansa. Korteilla tarjotaan lisäbonusta, mutta jos et sen perässä ole, niin käy hyvä ihminen ostamassa niiden tarjouksista parhaat pois. Suurin poikkeus tähän on K-Plussatarjoukset, joita on aika paljon. Niihin tarvii kortin, mutta on siellä muitakin. Hintavertailusivusto http://www.ruokamenot.fi/ on tässä hyväksi avuksi,sieltä näkee suoraan mitä on tarjolla, ja ihan ilman korttejakin. Lidl vaikuttais valitettavasti aika kalliilta...


      • tuotteita
        en maksa turhasta kirjoitti:

        Googletin ja löysin todisteita ettei näin olisikaan... http://www.ruokamenot.fi

        vissyt, mehut, kuituleivät, einekset, jäätelöt, maitotuotteet, jugurtit, hygieniatuotteet jne. on edullisia ainaskin siellä


      • mielenkiintoista.
        en maksa turhasta kirjoitti:

        Googletin ja löysin todisteita ettei näin olisikaan... http://www.ruokamenot.fi

        Yllätti minutkin kun katsoi hintoja, ainoastaan Prisma oli muutaman kerran listalla. Eli S-ryhmän edullisuus on illuusio.


    • LOUNAITA on

      Siis sellaisille ihmisille kortti olisi ihan ok. ketkä käyvät aina siinä samassa kaupassa oli kortti tai ei.

      Esim. ykkösbonuskaupan kortti ei maksa mitään hommatessa ja näkee paljon ihmisiä ketkä siellä käy ostamassa tuplabonuspäivänä yli sadallakin eurolla ,eikä ole korttia ja ne samat ajat nesteelle tankkaamaan(ei enää ykkösbonusta-09).

      Kun kortilla saa aina silloin tällöin ostoksista kanta-asiakkuus alennusta.

      Tarkoitan tyhmää olla ottamatta korttia kun käy siellä kaupassa muutenkin ostamassa tuhansilla euroilla vuodessa ne muutaman euron edut/kerta ostosei ole mitään mut ne sataset mitkä tulee kerran vuodessa tuntuu jo jossain.

    • jäänrapsutin

      noi bonuskortit on vain ihmisten seurantaa.
      kuittaat aina eri tahoille missä olit.
      siinäpä se yksityisyys sitten oli.

    • on ainakin meille

      hyötyä. Muuta kauppaa ei ole edes ns. kävelymatkan päässä ja ruokaostokset on keskitetty kaikki S-markettiin. Vuositasolla kertyy sievoinen summa bonusta. Lisäksi olemme verranneet hintoja muihin kauppoihin joihin siis pitäisi mennä vielä autolla, hinnat pääsääntöisesti jopa isommat ja matkakulut tulisivat vielä päälle.

      Kyllä S-etukortista hyötyä on, toisin kuin K-ketjun plussakortista jota pidän enemmänkin huijauksena. Kun valuuttamme vaihdettiin euroihin niin kätevästi vielä muuttivat laskusysteemiä ja nykyisin sillä ei tee yhtään mitään, ennen tuota muutosta kyllä teki.

      • never..

        Prisman hinnat on suht edullisia mutta S-marketissa mafia kiskoo älyttömiä hintoja.
        Kalliimpaa kauppaa saa etsiä kuin S-marketit, Siwa ja Sale ehkä voittaa tuossa S-marketinkin.

        www.ruokamenot.fi tuolta näet ettei S-ryhmä ole edullinen!


    • tuo kyösti

      on alkanut pyörtää puheitaan.. ainakin järvenpäässä saa tarjoustalosta ykkösbonusta ja on niillä jokin omakin tokmannikortti ollut tarjolla. tuskimpa nuo hinnat tuosta alenevat vaikka bonukset pois otetaankin.


      ja kuinka moni korttien haukkuja oikeasti vertailee hintoja ? juoksetko kaupasta toiseen halvimman jauhelliha paketin perässä? Entä miksi valion maitoa edes on enää kaupoissa kun se on melkein 10s kalliimpaa kuin ingman? jos kaikki ostaisivat aina halvenpaa, niin eihän valiolla olisi enää myyntiä:

    • KimmoJ-9

      ...koko bonuskorttihomma, varsinkin tuo niin kovasti kehuttu vihreä hinnannostaja. Vihreän korttihuijauksen periaate on yksinkertaisesti se, että maksatetaan asiakkailla ostohetkellä ylimääräistä(varsinkin ruokaostoksista) ja annetaan ylihinta takaisin yhtenä isompana summana. Verrata voi vaikkapa veronpalautuksiin... Maksat vuodenmittaan "pieniä" summia ylimääräistä veroa per tili. Veronpalautusten yhteydessä summa onkin kasvanut jo niin suureksi, että se tuntuu vallan aivan ylimääräiseltä rahalta vaikka kyseessä on kuitenkin vain halpakorkoinen laina valtiolle. Korttihuijaus toimii täysin samalla tavalla, bonukset vain lasketaan hieman useammin eli kerran kuussa... Noh, se on pääasia että asiakkaat on innoissaan ja luulee korteilla jotain säästävänsä ;)

      • jo-vain

        Ja prisman hinnat muita halvempia,silti viel mukavasti takaisin.


      • jussi-pussi-purnaaja

        Olen aiwan samaa mieltä. Yksineläjälle ei normaaliostoksista jää juur muuta pussin pohjalle kuin paha mieli. Ostokset ovat sen verran pieniä per kk, ettei juur kannata tollasten korttien kanssa pelehtiminen. Kortti ei ole hommatessakaan välttämättä "ilmainen"!

        Mahdollisesti "saatava asiakasetu" kärvähtää savuna ilmaan, kun ajellaan etsiskelemässä "alennuksia" taajamien laidalta toiselle tai taajamasta toiseen. Sitten lisäksi vielä/enää ei satukaan "tarjouksessa" olevaa olemaan tarjolla, menee se(kin) "etu" markkinamiesten lakkariin.

        Markkinahömppää. Kauppamiehet katsovat vain tilauksia suunnitellessaan, kuinka paljon menee artikkelia a tai b. Jos haluatkin artikkelia c, ei kauppamies välttämättä sitä tilaa, vaikka erikseen pyydät! Ei, vaikka erikseen maksaisit kulunkit. Netistä artikkelin c löytää halvemmalla ja iliman "poonuksia".

        Harva sitä edes ajattelee. Itse hän "poonuksensa" maksaa. Ei niitä kauppias maksa. Hinnotellaan vain tavara (hankintahinta rahti kiinteät ja muuttuvat kulut verot voittomarginaali "poonuksina" maksettava). Eli 1 1 = 3 (Osa "poonuksista" kopsautetaan voittomarginaalipussiin joka tapauksessa).


      • tietää mistä puhut

        Jos väität, että sen vihreän kortin ruokakaupoissa hinnat olisivat korkeammat kuin esim. Keskolla.
        Viidessä viimeksitehdyssä kauppakassivertailussa ovat edullisimmat ostoskorit olleet S-ryhmän liikkeillä. Ja edullisin kori on kaikissa vertailuissa ollut Helsingin Sokos-tavaratalon S-market.
        Toisin kuin Keskon liikkeissä alennukset saa vain Plussa-korttia näyttämällä ja tuhatta pistettä/euroa kohden saat viiden euron kupongin, jonka käyttömahdollisuuskin on rajattu.
        S-ryhmän liikkeissä taas alennuksia ei ole sitoutettu kortin näyttämiseen. Ainoastaan näyttämällä kassalla sitä vihreätä korttia kerrytät ostobonusta joka maksetaan suoraan S-tilillesi.
        Meillä Bonusta kertyy pelkästä ruoka ja ravintola -ostoista yli 300 euroa vuosi.
        ABC:tä kuitenkin kartan kuin ruttoa, en polttoaineen bonushinnoittelun takia vaan siksi, että graafisena suunnittelijana en voi hyväksyä mitä S-ryhmä teki koiran oksennusta lähinnä muistuttavalla visuaalisella ilmeellään yhdelle maailman hienoimmista yritysmerkeistä.
        "Köde" Kyösti Variksen Essoa kaivaten.

        Mitä muuten tuohon veronpalautusasiaan tulee, niin onhan se mukava yllätys vuoden lopussa saada tonni riihikuivaa tilille, kun korottaa vuoden alussa annettua veroprosenttia yhdellä yksiköllä.
        Vaikka se ehkä placeboa onkin.


      • KimmoJ-9
        tietää mistä puhut kirjoitti:

        Jos väität, että sen vihreän kortin ruokakaupoissa hinnat olisivat korkeammat kuin esim. Keskolla.
        Viidessä viimeksitehdyssä kauppakassivertailussa ovat edullisimmat ostoskorit olleet S-ryhmän liikkeillä. Ja edullisin kori on kaikissa vertailuissa ollut Helsingin Sokos-tavaratalon S-market.
        Toisin kuin Keskon liikkeissä alennukset saa vain Plussa-korttia näyttämällä ja tuhatta pistettä/euroa kohden saat viiden euron kupongin, jonka käyttömahdollisuuskin on rajattu.
        S-ryhmän liikkeissä taas alennuksia ei ole sitoutettu kortin näyttämiseen. Ainoastaan näyttämällä kassalla sitä vihreätä korttia kerrytät ostobonusta joka maksetaan suoraan S-tilillesi.
        Meillä Bonusta kertyy pelkästä ruoka ja ravintola -ostoista yli 300 euroa vuosi.
        ABC:tä kuitenkin kartan kuin ruttoa, en polttoaineen bonushinnoittelun takia vaan siksi, että graafisena suunnittelijana en voi hyväksyä mitä S-ryhmä teki koiran oksennusta lähinnä muistuttavalla visuaalisella ilmeellään yhdelle maailman hienoimmista yritysmerkeistä.
        "Köde" Kyösti Variksen Essoa kaivaten.

        Mitä muuten tuohon veronpalautusasiaan tulee, niin onhan se mukava yllätys vuoden lopussa saada tonni riihikuivaa tilille, kun korottaa vuoden alussa annettua veroprosenttia yhdellä yksiköllä.
        Vaikka se ehkä placeboa onkin.

        ...Niin se on reilupeli sano haagersberi... Kesko sitä jo vähän yritteli, mut ei tainnu olla tai no tuntunu niin hyvältä saada alennukset samantien ku kuukauden päästä kertapläjäyksenä... Kasvaa se raha korkoa kuukaudenkin aikana... ;)


    • alennusmyynnit

      vanhat kunnon alennusmyynnit kaikille on reilumpaa kun bonus kortit, pitäisi olla kymmeniä kortteja että voisi tarkkailla lehdistä eri liikkeiden alennusmyyntejä, huono ja hankala homma, ei lompakkoon mahdu kaikki kortit ja kassalla hidastuu palvelut, siinä kärsii luullakseni myyjäkin kun kassa jonot hitaammat kun kortin kaivajia joutuu odottamaan!

      • kuin kolme korttia

        Ajokortti, pankki/visa ja S-etukortti. Mikä tuossa on nyt niin vaikeaa.


      • elisaxx
        kuin kolme korttia kirjoitti:

        Ajokortti, pankki/visa ja S-etukortti. Mikä tuossa on nyt niin vaikeaa.

        Minulla sattui olemaan matkapuhelinoperaattorina elisa. Huomasin, että se antaa laskuista S-kortilla bonusta. Minulla ei tuota korttia ole, joten vaihdoin toiseen operaattoriin. Varmistin vielä, ettei se bonuksilla pelleile!


      • elisan pois
        elisaxx kirjoitti:

        Minulla sattui olemaan matkapuhelinoperaattorina elisa. Huomasin, että se antaa laskuista S-kortilla bonusta. Minulla ei tuota korttia ole, joten vaihdoin toiseen operaattoriin. Varmistin vielä, ettei se bonuksilla pelleile!

        ihan muista sysistä, pelleilyyn tuokin toki liittyi.


      • if vaihtoon
        elisaxx kirjoitti:

        Minulla sattui olemaan matkapuhelinoperaattorina elisa. Huomasin, että se antaa laskuista S-kortilla bonusta. Minulla ei tuota korttia ole, joten vaihdoin toiseen operaattoriin. Varmistin vielä, ettei se bonuksilla pelleile!

        mäkin huomasin että if antaa s-bonusta ja minä en mafiaa kannata joten vaihdoin yhtiötä.
        Saman tein paikalliselle sähköyhtiölle, harmi vaan että sähkön siirrosta joudun maksamaan s-mafia kytköstä.


    • jo-vain

      Kyllä vaan,s-kortti paras.Mukava käydä etelän matkalla talvella,s-tilille kertyneillä ylimääräisillä rahoilla.

      • kassalla

        Voipi olla että rahallisesti säästäsit 2 etelän matkaa kun saisit normaali tasapuolisesta alennusmyynneistä joka kaupasta tuottee! eli, hämärtyy netto totuus!


      • jo-vain
        kassalla kirjoitti:

        Voipi olla että rahallisesti säästäsit 2 etelän matkaa kun saisit normaali tasapuolisesta alennusmyynneistä joka kaupasta tuottee! eli, hämärtyy netto totuus!

        eipä tarvii juosta ja ajella alennusmyynneissä,kun prisman hinnat muutenkin hyvät


      • alennusmyynnit
        kassalla kirjoitti:

        Voipi olla että rahallisesti säästäsit 2 etelän matkaa kun saisit normaali tasapuolisesta alennusmyynneistä joka kaupasta tuottee! eli, hämärtyy netto totuus!

        Uskotko myös joulupukkiin.


      • hyvä-s
        alennusmyynnit kirjoitti:

        Uskotko myös joulupukkiin.

        s-kortti on parhain


    • Kummastelija

      Kyllä kai niistä korteista jotain hyötyä on varsinkin selaisille ihmisille joilla on vara ostaa kerralla isoja määriä.On se vaan kummaa jos 100 euroa pitää laitaa kerralla ostoksiin niin ehkä saa 1%:in esim bonusta.Ei ne työttömällä ole niin suuria rahoja laitaa kerralla että niistä olis mainittavaa hyötyä.Niissäkin on ajateltu vain töissä käyviä isotuloisia eikä ollenkaan pienituloisia.Mutta täytynee myöntää että kyllä itelläkin on lompakon painona vihree ja pallo-kortit.Jos pitäis valita niin ehkä s-kortilla pikuisen paremmin pärjää .Plussa kortissahan ne vielä nostivat sitä pistemäärää setelissä.Nyttenki ku kaikki on taas kallistunut aivan kamalasti niin aina vaan hyöty pienee.

    • ihan hyvä

      kyllä toi ykkösbonus-kortti ihan hyvä on, kun ne kuitenkin aina sitä kassalla kysyy. ja saan sillä vuosittain noin 14 euron arvoisen bonus-setelin.

      • Setelitön

        Missähän minun seteli on? En tosin osta tuolla kortilla kuin ehkä 20 euron edestä kuukaudessa, korkeintaan.


    • Kyöstiltä

      Herra Kyösti Kakkosen mainoskikka onnistui!
      Jokaisen mainostajan toive on saada ihmiset puhumaan hänen mainoksestaan - vai mitä se oli? No niinhän se on, että meidän äiti tekee teidän tykinruuat! - ala Simo Frangen.
      Jokainen kauppa haluaa saada vakituisia asiakkaita. Muutoin lie syytä kuluttajan miettiä, ketä kannattaa?
      Saksalaista LIDL*iä vai kotimaan yrittäjää? Vaiko itseäään?
      On siis kummaa, jos perustat oman kaupan ja silti viet rahasi noille suurille yrityksille? Haluavatko ne, että Sinä menestyt? Vai haluavatko ne sinut maksajaksi?
      Sitä haluaa Herra Kyöstikin!
      Mie saan yhteistyökumppanin kaupasta ensin tukkuhintaan tuotteet kotiin tuotuna ja liskäksi bonusta jopa n 20 %.
      Ja Te tiedätte sen ettei bonuskortit kannata?
      Minulla tämä on käytäntöä, teille suuren suun vaahdotusta, joka perustuu täydelliseen tietämättömyyteen!

      • huomio, hieonoa

        Hyvä huomio, näihän se on, mainoskikka onnistui. Itse käytän S-korttia ja Plussaa ja tyytyväinen olen. Ne kaupat ovat lähes vierekkäin ja voi vaihdella vähän valikoimaansa ja silti kertyy rahaa tilille bonuksista


      • JOS tulisit
        huomio, hieonoa kirjoitti:

        Hyvä huomio, näihän se on, mainoskikka onnistui. Itse käytän S-korttia ja Plussaa ja tyytyväinen olen. Ne kaupat ovat lähes vierekkäin ja voi vaihdella vähän valikoimaansa ja silti kertyy rahaa tilille bonuksista

        Jos tulisitte nykyaikaan ja kaiken (noiden muiden) vastustamisen sijaan alkaisitte Yhteistoimintaan ns vin vin - periaatteella, että molemmat voittaa?
        Mihinkö verraten molemmat voittaa?
        No tietysti siihen, että jätetään väliportaita vähemmäksi, suoraan tuottajien tukusta, ilman maksettuja mainoksia saat tarvitsemasi tuotteet! Mainontaan menee Suomessa n 2,5 miljardia €uroa vuosittain! Ken sen maksaa?
        No tietysti Sinä - kuluttaja!
        Kun kahvipaketti lähtee paahtimolta, sen hinta on n 40 % siitä, jonka sinä maksat kaupassa. Miksi?
        Muuttuiko se paremmaksi, kun se tuli tukkuun, vähitt kauppaan, mainostettiin jne?
        Sama kahvi, vain hinta nousi!

        Kannattaako siis suureen ääneen julistaa "kaiken olevan syvältä"?
        Jollakulla voi olla Oikeaakin tietoa!
        Mitä JOS nuo välikädet ja mainosten hinnat olisivat pois?
        Bonukset ovat säästöä, mutta jos se olisikin Tuloa? Se ON mahdollista!
        Haluatko lisää infoo?
        [email protected]


    • Ja äkkiä!

      Pitäisi saman tien kieltää moiset turhakkeet. Kuka niitä tarvitsee??? Ongelmajätettä, jota tyhmät kuskaavat taskuissaan ympäriinsä.

      Samat tyhmät ne maksavat tuotteiden hinnoissa. Ja sitten kun saa ostoksista jonkun onnettoman prosentin alennuksena takautuvasti, niin ollaan onnesta sekaisin!

      Voi hyvänen aika että narutettavia idiootteja riittää!

      Eikö olisi paljon parempi jos korttijärjestelmän kulut siirretttäisiin suoraan kaikkiin tuotteisiin muutaman prosentin hinnan alennuksena??? Häh??? Tulisi samalla se etu ettei tarvitsisi ylimääräistä paskaa roudata lompakossa.

      Mikä tässä on niin vaikeaa??????

      • omistaja asiakkaiden

        kortti. On aivan oikein etteivät ulkopuoliset mitään etuisuuksia saakkaan.

        Mikä tuossa nyt on noin vaikeaa.

        Jostain plussakortista voit marista ja silloin ei marinasi mene edes hukkaan.


      • siirretty!

        Lue tuo oheinen viesti!
        Väliportaiden rahastus ja mainostajien osuudet veks! Mitä itse teet sen muuttamiseksi?


      • kerryttää

        vuodessa yli 1k€ ja bonus% on 5½ maksutapaedun kanssa. Toisin sanoen minä hyödyn niiden kustannuksella, joilla ostaessaan ei korttia ole tai joilla bonus% jää pienemmäksi. Kyllä minulle riittää, että siitä on minulle etua, ei minun tarvitse kantaa huolta koko ostajakunnan eduista.


      • dfghjhgfds
        siirretty! kirjoitti:

        Lue tuo oheinen viesti!
        Väliportaiden rahastus ja mainostajien osuudet veks! Mitä itse teet sen muuttamiseksi?

        ... yksiltasolla on olla hankkimatta yhden ensimmäistäkään huuhaa-korttia. Jos kaikki tekisivät samoin, moinen kallis korttitehtailu lakkautettaisiin. Lopputulos: Kauppaketjujen kulut pienenvät ja hintojen korotuspaineet alenevat. Näin se nyt vaan on.

        Säälin kaikkia narussa olevia pässejä jotka kassoilla kaivelevat korttinivaskojaan.


      • dfghjkjhfx
        kerryttää kirjoitti:

        vuodessa yli 1k€ ja bonus% on 5½ maksutapaedun kanssa. Toisin sanoen minä hyödyn niiden kustannuksella, joilla ostaessaan ei korttia ole tai joilla bonus% jää pienemmäksi. Kyllä minulle riittää, että siitä on minulle etua, ei minun tarvitse kantaa huolta koko ostajakunnan eduista.

        S-kauppias tai täysi ääliö. Kerro nyt miten ihmeessä voisit hyötyä siitä että kauppasi polttaa miljoonia euroja jonkun korttisysteemin ylläpitoon??? SINÄ sen maksat, mutta et sitä ymmärrä koska sinua on kusetettu niin helvetin hyvin, että luulet itse asiassa hyötyväsi vaikka oletkin talutushihnassa.

        Lyhytnäköisä idiootteja. No niitähän kaupat haluavat...


      • Kallonkutistajaa
        omistaja asiakkaiden kirjoitti:

        kortti. On aivan oikein etteivät ulkopuoliset mitään etuisuuksia saakkaan.

        Mikä tuossa nyt on noin vaikeaa.

        Jostain plussakortista voit marista ja silloin ei marinasi mene edes hukkaan.

        Vaikea on järkeä puhua, kun on toinen hakkaa päätä seinään. Näitä tonttuja riittää joulun jälkeenkin.


      • mainosmies
        siirretty! kirjoitti:

        Lue tuo oheinen viesti!
        Väliportaiden rahastus ja mainostajien osuudet veks! Mitä itse teet sen muuttamiseksi?

        Liiallinen mainonta on helppo kieltää - laitat vain postilaatikkoon merkinnän - se on niin helppoa ainakin tuolta osin! Niin on meistä moni tehnyt! Televisioluvan voit irtisanoa-ei tule sieltäkään tuota roskaa. Lehtiä ei tarvitse tilata-ei niitä ehdi muutenkaan lukea. Netistä voi laistaa moiset helposti...jne.


      • KimmoJ-9
        omistaja asiakkaiden kirjoitti:

        kortti. On aivan oikein etteivät ulkopuoliset mitään etuisuuksia saakkaan.

        Mikä tuossa nyt on noin vaikeaa.

        Jostain plussakortista voit marista ja silloin ei marinasi mene edes hukkaan.

        ...Nykyään... Ennen sen sai melkein ilmaiseksi... Mikähän on noista ajoista muuttunut... Ns. "omistajajäsenien" määrä... kenties ;)


      • KimmoJ-9
        KimmoJ-9 kirjoitti:

        ...Nykyään... Ennen sen sai melkein ilmaiseksi... Mikähän on noista ajoista muuttunut... Ns. "omistajajäsenien" määrä... kenties ;)

        ...Kuka muistaa pankkien vaahtoamisen pankkikortin puolesta... Nykyään saa ku maksusta pikapankkikortin(kortti, jossa ei ole luottoa vain nostomahdollisuus). Kohtahan ne alkaan velottaan jo automaattinostoista... ...Pienistä "lisämaksuista" tulee suuri virta...


    • täyttä huijausta

      kortien tarkoitus on kaupan kerätä tietoa ostostottuksista ja houkutella asiakas yhden kaupan asikkaaksi. kulut siirretään tuotteiden hintaan, kyllä.

      • maksettavaksi

        Otsikon poliittinen kannanotto on toteutunut näissä korttiasioissa. Eli asiakas itse maksaa bonusten kustannukset. Totuus on, että senttejä ei sada taivaasta!


    • pihistäjä

      Herra Tokmanni sanoo näin, koska niillä ei enää kortteja ole. Minä en niitä silppua. Aiheesta löytyi mielenkiintoinen juttu: www.ruokamenot.fi/uutiset/183-lidleiolehalvin.html.

    • kukaan muu?

      ärsyyntynyt sivujen ruokamainoksista? Saakeli, kun suututtaa sellaiset sivun ja monen sivun mainokset.
      Kuka muu maksaa nekin kuin kuluttajat. Mainoskulut lisätään hintoihin. Vähempikin mainostus riittäis. Onneksi nyt samat tarjoukset yleensä K-ryhmässä, ennen oli eri tarjoukset City-M oli kolmen eri k-kaupan tarjoukset...Kun vielä S-ryhmäkin laittaa samat hinnat kaikkiin kauppoihin, niin hyvä olis. Ihan älytöntä että saman ryhmän kaupoissa eri hinnat... ja mainokset.

    • www.ruokamenot.fi

      Itse ostan suurempia määriä kerralla jos tarjouksia on ja laitan osan pakkaseen.
      Laskin kerran että säästän lähes 10% kun hajautan ostot!
      Tuo ruokamenot.fi on hyvä sivusto.

    • Anonyymi

      Niinpä. Paska pappi, paska pappi, viina haisoo nokkaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe