Pilates- kyllä!

live esityksessä ollut

Kävin elämäni ekassa Pilates-tunnilla ja olen ihan koukussa jo menoon, sillä:

1. illalla tuntui koko keho lähes kuumalta
2. yöunet jäi vähille kun olin niin virkeä (illalla oli jumppa, siirrän sen aamuun)
3. ja tänään toimin notkeammin kuin aikoihin
4. ja suoli toimii, monta kertaa päivässä
5. liikkeet oli just hitsin kivoja...

onkohan tässä edes kaikki kivat, joita pilates sai aikaan...

14

13254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ihanaa, että olet saanut tunnista noin paljon irti. Itsekin olen aivan hullaantunut lajiin, enkä luopuisi siitä enää, vaikka mikä tulisi eteen. Paljon on vielä kivoja juttuja, joita tulee treenaamisen myötä vastaan.

    • Tiinamari

      Jo kertaalleen huonoon pilates-vetäjään pettyneenä utelen paikkaa, mistä löysit noin antoisan treenin.

      • hh

        motivuksen pilates-opettaja Jukka Ruotsalainen on todella hyvä opettaja. Suosittelen!


      • jeeejejeje

        pilates on siitä hyvä harrastus että sitä voi tehdä myös yksin kotona. siellä ei ole ainakaan tylsiä ohjaajia tai muita häiriötekijöitä kiusaamassa. pilateksessa kuuluu keskityä itseensä. kannattaa kokeilla pilates dvd:itä, olen kokeillut ja pidän niistä enemmän kuin tunneista. :)


    • pilates innosti

      ensimmäinen kerta myös minulla pilatesta takana ja tykästyin! alussa tuntui että hengitys oli vaikeinta keskittyminen moneen muuhun samalla(keskivartalon jännittäminen ja itse liikkeet) mutta loppua kohden alkoi päästä kiinni ja uskalsi myös hengittää. keskivartalo todellakin kaipaa vahvistusta,nimenomaan syvät lihakset vaikka olenkin ahkera liikkuja niin opittavaa on vielä paljon. mitä muutoksia olette huomanneet te pilateksessa jo kauemmin käyneet?

    • pilateshullu

      Mulle kans kolahti pilates ja paljon. Noin kolmannella kerralla sain juonesta kiinni,
      olo on ollut tosi mahtava pilateksen jälkeen, ryhti on kohentunut jne.
      Ja kiva kun ohjelma vaihtuu välillä.
      Ihanaa vain keskittyä tekemiseen ja hengittämiseen.

      • niinu545

        Oon kanssa harjoitellut pilatesta ja pois en vaihda....koko ajan tulee tuloksia lisää ja sellaisia tuon keskivartalon kanssa etten olisi ikinä uskonut todeksi että se edes on mahdollista..innokkaana jatkan!!!!*taitaa tästä sittenkin ihan hyvä tulla*


      • ^^zzzzzzZ^
        niinu545 kirjoitti:

        Oon kanssa harjoitellut pilatesta ja pois en vaihda....koko ajan tulee tuloksia lisää ja sellaisia tuon keskivartalon kanssa etten olisi ikinä uskonut todeksi että se edes on mahdollista..innokkaana jatkan!!!!*taitaa tästä sittenkin ihan hyvä tulla*

        Oletko kotona harjoitellut vai tunneilla ? Itselläni on vähän ongelmia juuri keskivartalon kanssa kun lihakset ei oikein ole kunnossa.. Haluaisin aloittaa pilatesen mutta täällä missä asun ei ole tunteja ikäisilleni..


      • Joseph P.
        ^^zzzzzzZ^ kirjoitti:

        Oletko kotona harjoitellut vai tunneilla ? Itselläni on vähän ongelmia juuri keskivartalon kanssa kun lihakset ei oikein ole kunnossa.. Haluaisin aloittaa pilatesen mutta täällä missä asun ei ole tunteja ikäisilleni..

        ^^^^ hei edellinen... ei pilates-tunnille meneminen katso ikää. Jokainen on tekemässä asioita omaa itseään varten ja perustason tunnille voi yleensä mennä peruskurssin jälkeen. Ohjaajan taitavuutta on ottaa koko (toivottavasti pieni) ryhmä ja sen tarpeet huomioon. Muista että pilates ei ole mikään trendijuttu kauniille ja upeille vaan vanha kehonhallintamenetelmä oman kehon oppimista ja kehittämistä varten. Rohkeasti tunnille mukaan :-)


    • ?!?

      Olin ekalla pilates-tunnilla ja olin pettynyt. Onko pilates aina hidastempoista tai miten sen muotoilis.. tehdään vaan muutamaa liikettä ja keskitytään hengitysrytmiin. Tunti kesti tunnin, mutta minulle jäi tunne, että en mitään ollut tehnytkään, teimme paria syvää lihasta treenaavaa liikettä, ja vaikka olisin ne osannut täydellisesti tehdä, ei se silti olisi ollut mitä hain. Haluasin liikuntaa minkä jälkeen tietää jotain tehneensäkkin mutta en halua mitään muskeleita. En ole varma pyydänkö mahdotonta, mutta en usko? Kysymkseni siis onkin Onko pilates-tunnit aina vain muutaman liikkeen tekemistä hyvin rauhallisesti ja hitaasti? vai onko olemassa ohjaajia jotka ohjaavat tehokasta pilatesta helsingissä, niin että tehdään enemmän liikkeitä. En hae mitään hikijumppaa ja joogaa on muuten oikean laista, mutta ne hengitysjutut on jotenki ärsyttäviä minusta, enkä halua keskittyä hengittämiseen tai minun kärsivällisyyteni ei riitä siihen? Tämänpäiväinen pilatestunti tuntui enemmän rentoutumiselta kun liikunnalta.. En tiedä ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan, mutta jos on johonkin kysymyyksiini vastauksia, mitä en kovin hyvin osaa muotoilla, niin olen kiitollinen vastauksistanne.

      • käpypuu

        Edelliselle... kuulostaa ihan siltä, että tuntisi ohjaaja ei ole ollut mahdollisesti kovinkaan kokenut. Mun kokemuksen mukaan tunnin pitäisi edetä ja liikkeiden tekemisen myös tuntua. Pilateksen EI ole tarkoitus nostaa "hikeä pintaan" ja "veren makua suuhun", koska homman juju on kehonhallinnan lisääminen. Suosittelisin kokeilemaan Somatic Studion tarjontaa. Itselläni on ko. paikasta hyviä kokemuksia. Siellä oleva henkilökunta osaa tarjota eri tyylistä ohjaajaa toiveidesi mukaan. Ensimmäisellä kerralla en tosin myöskään tuntenut oloani hullua hurskaammaksi, mutta jyvä löytyi nopeasti... :-) Niin ja piti kysyä, että oletko käynyt pohjalle peruskurssin?


      • ?!?
        käpypuu kirjoitti:

        Edelliselle... kuulostaa ihan siltä, että tuntisi ohjaaja ei ole ollut mahdollisesti kovinkaan kokenut. Mun kokemuksen mukaan tunnin pitäisi edetä ja liikkeiden tekemisen myös tuntua. Pilateksen EI ole tarkoitus nostaa "hikeä pintaan" ja "veren makua suuhun", koska homman juju on kehonhallinnan lisääminen. Suosittelisin kokeilemaan Somatic Studion tarjontaa. Itselläni on ko. paikasta hyviä kokemuksia. Siellä oleva henkilökunta osaa tarjota eri tyylistä ohjaajaa toiveidesi mukaan. Ensimmäisellä kerralla en tosin myöskään tuntenut oloani hullua hurskaammaksi, mutta jyvä löytyi nopeasti... :-) Niin ja piti kysyä, että oletko käynyt pohjalle peruskurssin?

        Pohjalle peruskurssi? Täytyypi koittaa jotkain toista pilates ohjaajaa, joska ois vaikka kivempaa.. :)


      • Gekkosan

        Oikea hengitystekniikka on yksi pilateksen ydinjutuista. Kannattaa yrittää keskittyä siihen, jos meinaat koko lajia harrastaa.


      • Gekkosan
        Gekkosan kirjoitti:

        Oikea hengitystekniikka on yksi pilateksen ydinjutuista. Kannattaa yrittää keskittyä siihen, jos meinaat koko lajia harrastaa.

        "onkohan tässä edes kaikki kivat, joita pilates sai aikaan..."

        Mitä muuta hyvää pilateksesta on seurannut?

        Runsaan kolmen vuoden harrastuksen jälkeen:
        - selkäkivut on hallinnassa, särkylääkkeet hylätty jo pari vuotta sitten. Lannerangassa leikkaamaton välilevytyrä, seurauksena vuosikausien liikkumisesta vinolla lantiolla. Pilates on vakauttanut lantion suoraan, pitää alaselän liikkuvana, tukilihaksiston kunnossa ja selän yleensä kivuttomana.
        - vatsa on muokkautunut kauniin muotoiseksi, parista liikakilosta huolimatta.
        - päivittäiset päänsäryt (niska-hartiaseudun jäykkyydestä johtuvat) pysyvät hallinnassa. Liitän jokaiseen harjoitussessioon venyttelyosuuden loppuun, tässä yksi syy.

        Ensimmäiset vuoden-puoltoista kävin tunneilla, alkeiskurssista edistyneisiin. Sitten jättäydyin pois, ja nykyään harjoittelen kolme kertaa viikossa kotona jumppamatolla, pallolla ja kuminauhalla. Tein kursseista itselleni muistiinpanot, ja uusia liikkeitä nyt voi opetella netistäkin.

        Rahalliset kustannukset siis alkuhankintojen jälkeen ovat tällä hetkellä nolla - hyödyt taas rahassa mittaamattomat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      391
      3981
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      217
      1972
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1480
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1330
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      991
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      970
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      122
      920
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      878
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe