Ikkunan avausmekanismi paskana

GrandScenic05

Ja taas saa paskaa roudata pajalle. Apukuskin etuikkuna oli parkissa ollessaan päättänyt hajota. Ikkuna oli valunut 10cm alaspäin eikä kuulunut kuin sähkömoottorin hurinaa.
Kuulemma avausmekanismi vaihdettava á 420eur työ.
Vittu mikä romu.
Saako tuota oviverhoilua mitenkään itse irti, niin pääsisi virittämään homman kuntoon itse.

44

23156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sceenikko

      Ebaysta saatava vaijeripaketti (20 puntaa) on riittänyt monelle korjaukseksi.

      • GR 04

        ... mutta toinen ovi, se kalliimpi. Eli mulla meni samalla tavalla, kuskin oven ikkuna ei enää pysynyt ylhäällä. Käsillä sai nostettu sen ylös ja ei muuta kuin motarille. Valui pikkuhiljaa alaspäin joten korjaamolle kans. Biliasta en edes viitsinyt kysyä vaan vein lähimpään AutoFit korjaamoon jossa muutenkin olen autoani huollattanut. Avasivat oven ja vaijerit rikki, rullautuneet mottorin sisään --> moottoria ei pystynyt kuulemma avaamaan joten koko roska uusiksi. Uusi aika parin päivän päähän, jolloin saivat tilatuksia paketin. Hinnaksi tuli yhteensä 600€ jossa oli 2 tuntia työtä. Muistaakseni osan hinta oli 460€.

        Kallistahan tuo on, mutta mikä tässä elämässä olisi halpaa??? Lasten teko vai... =)


      • tuplana
        GR 04 kirjoitti:

        ... mutta toinen ovi, se kalliimpi. Eli mulla meni samalla tavalla, kuskin oven ikkuna ei enää pysynyt ylhäällä. Käsillä sai nostettu sen ylös ja ei muuta kuin motarille. Valui pikkuhiljaa alaspäin joten korjaamolle kans. Biliasta en edes viitsinyt kysyä vaan vein lähimpään AutoFit korjaamoon jossa muutenkin olen autoani huollattanut. Avasivat oven ja vaijerit rikki, rullautuneet mottorin sisään --> moottoria ei pystynyt kuulemma avaamaan joten koko roska uusiksi. Uusi aika parin päivän päähän, jolloin saivat tilatuksia paketin. Hinnaksi tuli yhteensä 600€ jossa oli 2 tuntia työtä. Muistaakseni osan hinta oli 460€.

        Kallistahan tuo on, mutta mikä tässä elämässä olisi halpaa??? Lasten teko vai... =)

        Rellujen kanssa tosiaan joskus tuntuu, että tuota otsikonmukaista on vähintään tuplasti verrattuna keskimääräiseen. Mutta onneks nää on käytettynä niin halpoja ja jos omastaan meinaa luopua niin joutuu melkein maksamaan vastaanottavalle osapuolelle että päätös pysyä merkissä on hyvin helppo.

        Ai niin, ei se lasten teko nyt niin kovin kallista ole mutta ylläpito sitäkin kalliimpaa.
        Tietysti jos alottaa ihan puhtaalta pöydältä niin se naisen väsyttäminen saattaa kyllä maksaa muutaman Rellun verran. d=)


    • Me II

      Sain kutsun korjaamolle, ja siellä he tekivät "jotain" ikkunanostomekanismeille, ennen kuin jotain tapahtuu. Tämä tapahtui aika pian auton oston jälkeen. 2005 2.0T Priv.

    • GrandScenic -04

      Meillä tipahti takasivulasi alas ihan yhtäkkiä parkissa ollessa.
      Lasinnostimen moottori kyllä hurisi, mutta ikkuna pysyi alhaalla.
      Käsin sen sai nostettua ylös ja eikun teipillä kiinni, että kesti ylhäällä.

      Avattiin oviverhoilu (muutamalla ruuvilla kiinni) ja sieltä oli hajonnut muovipalikka,
      joka kannattelee ikkunaa ja yhdistää nostimen vaijerit.

      Pikainen selailu netissä ja osia ei moottoriin kuulemma saa irrallaan vaan on ostettava kokonaan uusi moottori. Soitto liikkeeseen ja sieltäkin vastaus oli ensin, että ostettava uusi moottori ja hintaahan sillä sitten olisi ollut.

      "Pienen" neuvottelun jälkeen sain varmaan maininnan tietoihini, että asiaks on mulk..
      mutta löytyi kuin löytyikin ihan varaosina kyseinen muovipalikka, kun tein selväksi etten osta uutta moottoria, kun se moottori toimii ja vain se muovipalikka on rikki.

      Muovipalikat tulivat ihan kahden kappaleen pussissa ja hintaa oli kokonaiset 10 euroa!

      • Grand Scenic -04

        Vaimo kävi kaupassa ja ihmetteli miksi auton toinen sivutakalasi oli alhaalla. Yritti nostaa sen kytkimestä ylös, mutta mitään ei tapahtunut. Otin verhoilut irti ja tutkin vähän aikaa. Huomasin että vaijerit olivat pahasti solmussa, ja mekanismin yläosan valkoinen muoviosa oli rikkoontunut. Muoviosa sijaitsee lähimpänä ikkunan alareunaa. Otin koko paketin irti moottoreineen päivineen. Ajattelin että vien koko paketin joskus sellaiselle joka ymmärtää niiden päälle. Tein seuraavanlaisen väliaikaiskorjauksen: Laitoin mekanismin kiinnityspaikkojen ylimpään reikään n.7cm pitkän pultin johon ujutin kumiletkun päälle. Lasi makaa nyt pultin varassa yläasennossaan. Nyt pysyy lasi ylhäällä, ja eikä maksanut paljon. Onhan autossa ilmastointi, ettei ikkunoita periaatteessa paljoa tarvita. Eipähän muksutkaan enää räpellä ikkunoiden kanssa :=)


      • vaihtoehtoja
        Grand Scenic -04 kirjoitti:

        Vaimo kävi kaupassa ja ihmetteli miksi auton toinen sivutakalasi oli alhaalla. Yritti nostaa sen kytkimestä ylös, mutta mitään ei tapahtunut. Otin verhoilut irti ja tutkin vähän aikaa. Huomasin että vaijerit olivat pahasti solmussa, ja mekanismin yläosan valkoinen muoviosa oli rikkoontunut. Muoviosa sijaitsee lähimpänä ikkunan alareunaa. Otin koko paketin irti moottoreineen päivineen. Ajattelin että vien koko paketin joskus sellaiselle joka ymmärtää niiden päälle. Tein seuraavanlaisen väliaikaiskorjauksen: Laitoin mekanismin kiinnityspaikkojen ylimpään reikään n.7cm pitkän pultin johon ujutin kumiletkun päälle. Lasi makaa nyt pultin varassa yläasennossaan. Nyt pysyy lasi ylhäällä, ja eikä maksanut paljon. Onhan autossa ilmastointi, ettei ikkunoita periaatteessa paljoa tarvita. Eipähän muksutkaan enää räpellä ikkunoiden kanssa :=)

        Se on vaan niin ihmeellistä ettei tuota pulttisysteemiä ole keksitty jo kokoonpano linjalla vaan autoon asennetaan turhia kalliita moottoreita vaijjereineen sekä rikkoutuvia muovi osia.

        Hintakin olisi uusissa silloin hieman alempi eikä hinnan pudotus olisi Renaulteissa korjaus tavoista johtuen niin kovin kauhea, kuten tänäpäivänä.
        Esim. sähköt voisi johtaa kuparilatoilla, kiljuvat takajarrut muutetaan rumpujarruiksi.......... jne.

        Näin saataisiin paremmin arvoaan pitävä ja ennenkaikkea luotettavampi Renault auto.

        Mainostekstikin on ilmeisesti vapautunut takaikkunalle: "LUJAA LAATUA" RENAULT.
        No vaatisihan tuo vastahakoiselle Volvo konsernille pieniä ponnistuksia hommata tarroja sekä saada myyjät kahvikupin ja lehden takaa myymään kysyntää vastaava määrä Renaultteja.

        Myytiinhän nuita "rautaisia" Ladojakin käsittääkseni aikalailla.


      • tmtm

        mistä sait ne muovi palikat??


      • MJ-A
        tmtm kirjoitti:

        mistä sait ne muovi palikat??

        Muovipulikoita saa Renault-jälleenmyyjiltä. Omani ostin Olarin Bilian hyllystä, 11 euroa / pari.

        Nostimen vaijerin pää saattaa olla rispaantunut jos se on mennyt pahasti sykkyrälle. Vaijerin voi silloin kääntää toisin päin ja taas pelittää. Vaijerin kummassakin päässä on samanlainen mötikkä. Tarvikevaijereita saa myös mittojen mukaan ainakin Motonetistä.

        Se on soopapuhetta ettei nostinmoottoria muka saisi auki vaijerin selvittämiseksi, niinkuin jollekin oli sanottu.


    • Perheellinen

      Eli takaa meni jo viime kesänä, avasin verhoilun (muutama ruuvi ja verhoilua piti "nostaa" ei vetää) ja lukitsin lasin yläasentoon holkilla.

      Nyt laski etuoven lasi alas, molemmat lasit ovat oikealta puoleta autoa. Soitto käyttöautoon ja sieltä löytyy kannattimia pareittain (takaoviin / etuoviin). Hinta sarjalle 8.90€

      Vaihdan nuo paikoilleen seuraavana vapaapäivänä ja napsin muutaman "työkuvan", josko olisi apuja jollekulle..

      • vihdoinni !!

        Eli Rellun huolloilla on jo "orkkis" osia.

        Milloinhan auton saa tilata sähköikkunoin tai karvalakkimallisena ?

        No nyt vas`t hokasin et kaikis karvalakeis on veivi............Sori !

        Mut mikä helavitkutin toi sit ois ????


      • GS

        Sama homma kävi sitten meilläkin, eli tuo muovinen kannatin hajosi kahteen kappaleeseen oikeanpuolimmaisesta takalasista.

        Onneksi osasin tämän keskustelun pohjalta alkaa asiaa kaivelemaan paikallisen huollon kanssa, eli tiesin jo soittaessani että kyseistä muoviosaa löytyy erikseen, jottei tarvitse ostaa koko pakettia. Huollossa tosin kaveri ei löytänyt kuvista osanumeroa tälle takalasinnostimen muovikiinnikkeelle. Etuoven nostimen kuvista sellainen löytyi. Muutaman minuutin googlettamisella löytyi kyllä sitten osanumero myös takalasin vastaavalle osalle. Hauskinta asiassa oli, että takalasin kiinnikkeen osanumerolla kyllä löytyi osa suoraan liikkeen hyllystä, vaikkei kuvien perusteella moista osaa pitänyt edes olla erikseen?

        Osan vaihtaminen sinällään oli yllättävänkin helppoa. Verhoilu lähti suht helposti irti ja uuden osan sai nostimeen paikalleen suht helposti (hieman järkeilyä piti käyttää, jotta sai vaijerit pujotettua paikoilleen oikeassa järjestyksessä). Uusien kiinnikkeiden hintakin oli yllättävän alhainen, eli pari maksoi karvan alle 6,5 euroa. Alla vielä ko. osien osanumerot niitä tarvitseville.

        77 01 209 365 - Etulasin nostimen kiinnike
        77 01 209 366 - Takalasin nostimen kiinnike


      • Perheellinen
        GS kirjoitti:

        Sama homma kävi sitten meilläkin, eli tuo muovinen kannatin hajosi kahteen kappaleeseen oikeanpuolimmaisesta takalasista.

        Onneksi osasin tämän keskustelun pohjalta alkaa asiaa kaivelemaan paikallisen huollon kanssa, eli tiesin jo soittaessani että kyseistä muoviosaa löytyy erikseen, jottei tarvitse ostaa koko pakettia. Huollossa tosin kaveri ei löytänyt kuvista osanumeroa tälle takalasinnostimen muovikiinnikkeelle. Etuoven nostimen kuvista sellainen löytyi. Muutaman minuutin googlettamisella löytyi kyllä sitten osanumero myös takalasin vastaavalle osalle. Hauskinta asiassa oli, että takalasin kiinnikkeen osanumerolla kyllä löytyi osa suoraan liikkeen hyllystä, vaikkei kuvien perusteella moista osaa pitänyt edes olla erikseen?

        Osan vaihtaminen sinällään oli yllättävänkin helppoa. Verhoilu lähti suht helposti irti ja uuden osan sai nostimeen paikalleen suht helposti (hieman järkeilyä piti käyttää, jotta sai vaijerit pujotettua paikoilleen oikeassa järjestyksessä). Uusien kiinnikkeiden hintakin oli yllättävän alhainen, eli pari maksoi karvan alle 6,5 euroa. Alla vielä ko. osien osanumerot niitä tarvitseville.

        77 01 209 365 - Etulasin nostimen kiinnike
        77 01 209 366 - Takalasin nostimen kiinnike

        Hauskasti nuo hinnat vaihtelevat. Parihinta 6.5 - 8,9 € -luultavasti muoviosan katteet kohdallaan. Nuo itse hankkimani on "vahvistettu", eli niissä on metallia valettuna muovin sisään.

        Valitettavasti kuvat ei onnistuneet, mutta tässä sanallista ohjetta.
        Takaovi, kaikki ruuvit auki (osa pienten muoviläppien alla). Verhoilu "nostetaan" pois.

        Etuovi (oikea) avaa "kahvan" verhoilumuovi, alla muutama ruuvi. Vedä kangasosa auki ikkunan reunasta, sen alla yksi ruuvi. Avaa kaikki muut näkyvät ruuvit ja nosta verhoilu pois.

        Kummassakin kannattaa oven avaus kahva vetää irti ja työntää sitten reiästään läpi ja irroittaa lasinnostimen kytkimen liitin jolloin ovea saa siirrettyä ja tilaa löytyy enemmän. Takaoveen muovin sai vaihdettua paikoillaan mutta etuoveen onnistui ainoastaan irroittamalla koneiston (takaoveenkin luultavasti helpompi siten. Uusi osa vanhan tilalle, samaan asentoon vaijerit kiinni muoviosaan ja sitten vain nuljauttaa vaijeri ylärullan läpi. Alaosassa on "jousikuorma".

        Meni puoli tuntia / ovi ja säästö oli 800€ työt 450€ - 8,90 - 8,90 = 1232.2€
        Eli pääsin hyvinkin kohtuulliseen tuntipalkkaan ;)


      • Toinen perheellinen

        Hei!

        Sama vika lasin kanssa. Yhtäkkiä oli lasi valunut alas.... Voisiko sada työkuvat postiin? [email protected]


    • MJJA

      Kaikilla muilla kirjoittajilla homma sujui parin muoviholkin vaihtamisella, mutta se joka vei korjaamoon (ei Bilia) joutui maksamaan uuden moottorin. Onkohan niin että korjaamolla eivät viitsi tutkia vaijereita, on helpompi tilata uusi moottori kun asiakas maksaa - vaikka olis tavallinen korjaamo. Miksikähän se moottori olisi pantu kiinni niin ettei sitä ei voi avata - onhan ruuvit keksitty?

      Minulta meni eilen -04 Scenicistä kuskin oven ikkunamekanismi. Huomasin vaan lähtiessä että kuskin ikkuna on 2 cm raollaan. Nostin nappia, mutta sisältä kuuluikin räps räps ja hurinaa. Tiesin heti että tää on nyt tätä kun lukee tätä saittia. Ikkunan sai nostettua kädellä ylös josta se valui alas vähän väliä. Puolen tunnin ajon ja ähellyksen jälkeen muistin että mullahan on tarraliimalla varustettu lipukeklipsi jonka liimasin lasin alanurkkaan. Se lopetti valumisen.

      Mitäs nyt, ostetaanko Biliasta muoviholkit (tossahan on varaosanumerot ) ja viedään AD-korjaamoon vai mitä? En mä osaa tehdä verhoiluhommia. Onko pääkaupunkiseudulla korjaamoa joka osaa fiksata ton ilman että tarvii vaihtaa moottori?

      • GS -04 Expr

        Nostinmekanismeja saa halvalla täältä relluihin:
        http://www.lasinnostin.com/tuotteet.html?id=1/

        Vaihto ei ole vaikeaa, oviverhoiulun irroitus hakalin rasti. Tarkoitan sitä että sen saa silleen irti että sen myös saa takaisin siististi. Haynesin korjausopas hyvä apu tässäkin proseduurissa.


      • MJJA
        GS -04 Expr kirjoitti:

        Nostinmekanismeja saa halvalla täältä relluihin:
        http://www.lasinnostin.com/tuotteet.html?id=1/

        Vaihto ei ole vaikeaa, oviverhoiulun irroitus hakalin rasti. Tarkoitan sitä että sen saa silleen irti että sen myös saa takaisin siististi. Haynesin korjausopas hyvä apu tässäkin proseduurissa.

        Osaatko sanoa, selviääkö 10 euron muoviklipsien vaihdolla, vai pitääkö ostaa koko nostinmekanismi? Antamassasi saitissa oli suurennettava kuva Scenic II:n kuskin oven nosturista. Mihin kohtaan tuossa kuvassa ne klipsit tulevat, vaijerien päässä näkyisi olevan jonkinlaista muovihärpäkettä

        http://www.lasinnostin.com/tuotteet.html?id=1/5

        Mihin kohtaan lasi tulee tuossa kuvassa - ihan kuin siinä olisi lasin ylä- ja alareunaa varten kolot? Rellufoorumin kuvaukset pelkän muoviosan vaihtamisestakin tuntuvat aika mutkikkailta. Onkohan moottoreita mennyt vaihtoon juuri muoviklipsien halkeamisen takia, jos esim on kelannut konetta sen jälkeen kun klipsit sanoo räks?


      • thaitnen
        MJJA kirjoitti:

        Osaatko sanoa, selviääkö 10 euron muoviklipsien vaihdolla, vai pitääkö ostaa koko nostinmekanismi? Antamassasi saitissa oli suurennettava kuva Scenic II:n kuskin oven nosturista. Mihin kohtaan tuossa kuvassa ne klipsit tulevat, vaijerien päässä näkyisi olevan jonkinlaista muovihärpäkettä

        http://www.lasinnostin.com/tuotteet.html?id=1/5

        Mihin kohtaan lasi tulee tuossa kuvassa - ihan kuin siinä olisi lasin ylä- ja alareunaa varten kolot? Rellufoorumin kuvaukset pelkän muoviosan vaihtamisestakin tuntuvat aika mutkikkailta. Onkohan moottoreita mennyt vaihtoon juuri muoviklipsien halkeamisen takia, jos esim on kelannut konetta sen jälkeen kun klipsit sanoo räks?

        Hei,

        Laita minulle sähköpostia, jos ongelma on edelleen akuutti.

        Asun Tuusulassa.

        thatinen gmail com


    • thatinen

      Ikkunahissin alkuperäinen muovinen pidin rikkoutuu helposti, mutta sen saa hankittua edullisesti vahvistettuna varaosana.

      Kun ikkunan mekanismi antaa periksi, niin tärkein ja paras neuvo on se, että ikkunaa ei yritä siirtää sähköisesti enää ylös eikä alas vaan joko ikkuna kannattaa jättää ala-asentoonsa ja irrottaa ikkunahissi tai vaihtoehtoisesti kiilata ikkuna yläasentoonsa, jos hissin irrotus ei heti onnistu.

      Ohessa slideshow ko. projektista.

      http://s1234.photobucket.com/albums/ff411/thatinen/?albumview=slideshow

      Ei ainakaan missään tapauksessa kannata maksaa useita satoja euroja (450-550€) uudesta hissistä.

      Minulta saa apua tarvittaessa sähköpostitse:
      javascript:void(0);
      thatinen gmail com

    • kumpi

      muuten kuinka monta wattia tussa ikkuna hissin moottorissa on tehoa riittääkö puhkupyörän liikuttimeksi vai onko tuulilasin pyyhkimen moottori tohon parempi molemmat alennusvaihteen kanssa

    • arvonpasvainnimimerk

      Hei, Aihe on vanha, mutta tulevaisuudessa ihmisille helpotukseksi.

      Tyyppivikanahan näissä on tuo ikkunannostimen kiinnikkeen hajoaminen. Alhaalla ohjeet myös sen korjaukseen.

      Autona Renault Scenic II -05, mutta ohjeiden pitäisi toimia myös Meganen malleihin

      http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=7499

      Tässä resetointi ohje:
      http://draga.kapsi.fi/renault/Ikkunannostimen_resetointi.pdf

      Ikkunannostimen irroitus:
      http://draga.kapsi.fi/renault/Ikkunannostimen_irroitus.pdf

      Ikkunannostimen kiinnikkeen vaihto:
      http://draga.kapsi.fi/renault/Ikkunannostimen_kannattimen_vaihto.pdf

    • Megane2005

      Kiitos ohjeista.

      Linnanmaan Prisma Oulu - tulin kaupasta ja kuskin puoleinen etuikkuna alhaalla. Soitto Wetterille, hinta-arvio noudattelee palstan euromääriä. Kontaktimuovi ikkunaan ja 180 kilometriä kotiin. Vaimo takapenkille katsomaan oikealta tulevia.

      Huomenna läheiselle korjaamolle, verhoilu pois, tulppaan lasin yläasentoon, ikuisesti.

    • Esakalevi

      Mun Scenicin ikkunamekanismista murtui nostovaijerin muovinen ohjuri. Vaijerit sekosivat toivottomaksi sykkyräksi. Arvaanpa, että sulla on sama vika. Koska moottori toimii, löytyi erinomainen varaosapaikka; www.automotoparts.eu jonka sarjassa on kaikki vaijerit ja vinksuttimet. Hinta tais olla 36 euroa.
      Vaihtotyö on aika kinkkinen homma, koska oven sisus on sokkeloinen. Naarmuja tuli käsiin ja tuskanhikeä tihkui. Purkaessa kannattaa kirjata mihin eripituiset ruuvit kuuluvat ja napsia kuvia osien oikeasta asennosta. Kyllä siitä silti muhkea tuntipalkka kertyi, että kannatti äheltää.

      • 897895666767

        Meillä meni myös Scenicistä (vm. 2004) tuo lasinnostimen pidike rikki. Ikkuna valui alaspäin ja sitä sai kädellä liikuteltua ylös ja alas. Sen verran olin lukenut viasta aiemminkin, joten tiesin, että sitä lasinnostinta ei saa enää käyttää.

        Avasin sen oven verhoilun ja irrotin sen lasinnostimen. Muovinen klipsu oli murtunut kahteen palaan, toinen pala kiskossa ja toinen ikkunan reunassa kiinni.

        Seinäjoen Käyttöautosta olisivat auliisti myyneet lasinnostimen hintaan 220 euroa. Sitä muovista klipsua ei kuulemma saa erikseen ostettua. Aikani Googletin ja etsin, Bilian verkkokaupasta löytyy osat hintaan 11,00 euroa

        http://verkkokauppa.bilia.fi/epages/SSP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/13022008-35531/Products/7701209365

        Ja nuo olivat Renaultin alkuperäisosia. Ei muuta kuin pala kiskoon kiinni ja tarkistin vaijerien toimivuuden. Hyvin toimii. Säästin tässä hommassa varmaan 400 euroa (lasinnostin työn hinta Käyttöautossa)


      • JN
        897895666767 kirjoitti:

        Meillä meni myös Scenicistä (vm. 2004) tuo lasinnostimen pidike rikki. Ikkuna valui alaspäin ja sitä sai kädellä liikuteltua ylös ja alas. Sen verran olin lukenut viasta aiemminkin, joten tiesin, että sitä lasinnostinta ei saa enää käyttää.

        Avasin sen oven verhoilun ja irrotin sen lasinnostimen. Muovinen klipsu oli murtunut kahteen palaan, toinen pala kiskossa ja toinen ikkunan reunassa kiinni.

        Seinäjoen Käyttöautosta olisivat auliisti myyneet lasinnostimen hintaan 220 euroa. Sitä muovista klipsua ei kuulemma saa erikseen ostettua. Aikani Googletin ja etsin, Bilian verkkokaupasta löytyy osat hintaan 11,00 euroa

        http://verkkokauppa.bilia.fi/epages/SSP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/13022008-35531/Products/7701209365

        Ja nuo olivat Renaultin alkuperäisosia. Ei muuta kuin pala kiskoon kiinni ja tarkistin vaijerien toimivuuden. Hyvin toimii. Säästin tässä hommassa varmaan 400 euroa (lasinnostin työn hinta Käyttöautossa)

        Ja jos vaijeri napsahtaa, täältä saa sentään kohtuuhintaisen mekanismin (ilman moottoria). Posteineen 84 euroa - ei halvinta, mutta vielä kohtuuden rajoissa. Myös Rellun avaimia korjataan järkihintaan:

        http://www.lasinnostin.com/


      • pihigolffinomistaja

        Onko tuo automotoparts ihan luotettava paikka? Ja toimiiko maksaminen siis luottokortilla? Miten nopiasti tuli osat? Itellä lävähti iv golffin lasi alas ja oli juuri pettänyt nuo muoviklipsulasinnostimet ja huomasin että tuolta saisi tilattua pelkät klipsut eikä tarvitse koko systeemiin tällöin pistää rahoja.


      • MJ-A
        pihigolffinomistaja kirjoitti:

        Onko tuo automotoparts ihan luotettava paikka? Ja toimiiko maksaminen siis luottokortilla? Miten nopiasti tuli osat? Itellä lävähti iv golffin lasi alas ja oli juuri pettänyt nuo muoviklipsulasinnostimet ja huomasin että tuolta saisi tilattua pelkät klipsut eikä tarvitse koko systeemiin tällöin pistää rahoja.

        Muoviklipsut saa Biliasta, maksaa 11 euroa /pari. On Renault alkuperäisvaraosat - vahvistettu metallilla vanhoihin verrattuna. Osat sai tiskiltä kun kävin hakemassa, mutta Bilia toimittaa verkkokaupallakin. Varaosanumerot löytyy esim pari viestiä ylöspäin, tässä samassa ketjussa otsikolla "897895666767" (12.6. 2012).

        Mutta Golfin osia Bilia ei myy


    • Renu2004

      Vielä vanhaa aihetta herätellen..itsellä jäi scenicin (2004) oikeasta etuovesta lasi alas. Napista painamalla ei tapahdu mitään, ei rutinoita eikä mitään. Avasin oven yo. ohjeilla ja klipsut ja vaijerti näyttäisivät olevan kuitenkin kunnossa. Lasia ei saa käsin liikuteltua (ainakaan helposti, en koittanut isommalla voimalla).
      Eli olisko nyt sitten kuitenkin nostimen moottori mennyt? Ja oliko sen vaihdosta raadilla ohjeita/kuvia tarjota? Mistä halvimmalla? Lasinostin.com:ista näytti olevan 161€, mutta jostain syystä näytti hieman erilaiselta tuo scenic 2:n nostin.

    • crc tä

      liittimet hapettuneet

    • onko mitän väliä mihin kohtaa asettaa palikka jos vaijerit ovat olleet irti? moottori käy molempiin suuntiin loputtomiin

    • ite vaihtanut

      Sieltä ei ole hajonnut kun se muovihärpäke jonka saa merkkiliikkeestä noin kympillä ja vaihto kestää noin puolituntia.

    • M-JA

      Jos ikkuna on pudonnut, on muovinen pulikka katkennut. Osat maksaa 11 euroa pari, ainakin omani ostin Olarin Biliasta. Uusi pulikkamalli on metallivahvikkeinen ja lasi lukitaan ruuvilla. Syy katkeamiseen on oven tärähdykset sulkiessa. Ne pulikat menevät ensin, minkä ovea käytetään eniten . Ikkunan avausmäärä ei näytä vaikuttavan.

      Varaosanumerot:
      77 01 209 365 - Etulasin nostimen kiinnike
      77 01 209 366 - Takalasin nostimen kiinnike

      Joku ihmetteli kun moottori ei pysähdy (automaatilla?). Korjaamisen jälkeen automatiikka pitää resetoida:

      Ensin moottorin liitin irti (jos ei jo ole) ja sitten takaisin.

      Resetointi: aja ikkuna yläasentoon, manuaalisesti vähän kerrallaan. Kun lasi on ylhällä, nosta nappia n. 30 sek. (toiset ohjeet sanoo 2 sek). Nyt pitäisi toimia. Toiset ohjeet käskee toistamaan saman ala-asennossa.

      Vaijeri rispaantuu jos sähköikkunaa on käyttänyt sen jälkeen kun pulikka on katkennut. Sykkyrä ei kuitenkaan ole toivoton, niinkuin joku kirjoitti, vaan sen voi kelata vetorissalle uudestaan. Rispaantunut kohta ei mene paikoilleen rissassa, mutta sen pystyi fiksaamaan yksinkertaisesti kääntämällä vaijeri toisin päin. Silloin rispaantunut kohta jää sopivaan paikkaan. Muutama katkennut säie ei ainakaan tähän mennessä ole haitannut..
      Vaijereita saa kuulemma myös mittojen mukaan Motonetista.

      Parhaat ohjeet Renault-forumista
      http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=7499.0
      .

      • Renu_mies

        Jos ikkuna on pudonnut on se rikki.


    • Pamfletti

      Hei, miten se ikkuna saadaan liikkumaan, kun ei käsin nostamalla hievahda? Vaikuttaa, ettei moottori saa sähköä, ja nostaisin ikkunan ylos ja kiilaisin siihen. Kyseessä on takaovi ja sulakkeet on ehjät.

      • Bodari-

        Sit pitää kyllä käydä punttisalilla, jos ikkunaa ei jaksa käsin nostaa.


      • mja-1

        Heh heh...
        Ikkuna siis nostetaan käsin. Avaa ovi. Jos ikkunaa edes vähän näkyy, niin laita kämmenet molemmin puolin lasia, niin että ikkunalasi jää niiden väliin. Nytkytä edes-takaisin samalla kun nitkutat ylöspäin. Löysä vaijeri ei estä nostamista. Jos lasi on liukas, niin pane kumihanskat käteen. Nosta tappiin asti.
        Ikkunan paikoilleen kiilaamista varten ei tarvitse irrottaa verhoilua. Leikkaa 1 cm poremuovista (makuualusta) sopivia paloja ja kampea niitä jollain lastalla lasin ja sisäreunan väliin. Pitää jonkin aikaa.

        Sitten pitää hankkia ne varaosat. Bilia lopetti Renaultin huoltamiset, sieltä ei saane varaosia. Maksoi 11 e eteen ja 11 euroa taakse. Ostin koko satsin. Laakkonen ainakin mainostaa Renault-huoltoa ja kuulemma netistäkin voi tilata pulikoita.

        Ja sitten vaikka Tuusulan Hätiseltä kysymään:
        http://thatinen.wix.com/mittaristokorjaus#!yhteystiedot


    • Kertoorenusta

      Mekanismin suunittelu myötäilee painovoimaa eli on aivan normaalia ranskalaista kuoppalaatua, vrt. huippulaatu. Tämän vuoksi ikkuna valuu alas, eikä siis pysy ylhäällä. Kiilaamalla tai esim. purukumilla voi yrittää korjata, ranskalainen siirtomaa kumipuu purukumi suositeltavaa ja tyyliin sopivaa.
      Niksi Pirkka; Leikkaa pala viinipullon korkista ja tunge se ikkunan väliin, jos ei jumiudu käänä yrjö tiivisteisiin, se onkin helppoa, kun juo tarpeeksi viiniä.

      • SääliksiKäyTrollia

        Kommenttisi kertoo enemmän sinusta kuin Renaultista. Mutta kaltaisellesi tojota-trolli-mulkulle ei nyt kannata yrittää edes puhua järkeä tai ehdottaa hoitoon hakeutumista, sillä olet jo ammattiauttajien avunkin ulkopuolella.


    • Sähkötön

      Minulle kävi niin kun tulin kangasniemen mökillä käyneeksi ja poikkesin paikallisen putkiliikkeeseen painoin ovenavaus nappia läht myös ikkuna laskeutumaan, eikä noussut ylös ulkona rapiat 5 Vieressä tunnettu korjaamo tunnin etsivät vikaa ei löytynyt, ikkuna nostettiin ylös laittamalla oven sähkömoottorin akseliin akkuporakone , moottorin saa auki, ikkuna putosi sitten ajossa alas kun ei laitettu tarralla kiinni hinta 100e , paikallinen autosähkö liike korjasi 160e ei saatu korjattua ja ikkuna jäi osin auki ja kylmä viima suoraan otsa lohkoon, irroitin itse verhoilun ja nostin ikkunan ylös asti siellä pysyi. Korsolainen korjaamo laittoi koko hissin uusiksi ja maksoi 660e , talvella en itse voinut korjata kun ei ollut lämmintä paikkaa käpy kylässä

    • Villeeeeeeeeee

      Renaulteissa tulee omistuksen aikana yhden kerran tällainen vastaan ja se vituttaa ankarasti kun joutuu sen 500-1000 euroa maksamaan. Audeissa ja muissa VAG-tuotteissa voit sen sijaan joutua maksamaan moottorin vaihdosta 13 000 euroa (näitä on paljon), DSG-vaihteiston korjaamisesta tai vaihdoista tuhansia euroja.

      Minä maksan mielummin kerran sen 500-1000 euroa kuin kymmeniä tuhansia, mutta toki jokainen saa itse valita miten toimii.

      • M-JA

        Uusi pulikka maksoi joku vuosi sitten 11 euroa / pari. Korjausohjeet annoin viime syksynä tässä samassa ketjussa. Samoin ikkunan paikoilleen kiilausohjeet.
        Muidenkin neuvoja näkyy tuossa ylhäällä.

        Kuvalliset ohjeet eri vaiheisiin löytyvät täältä:
        http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=7499.0

        Vaijeri rispaantuu jos nostomoottoria pyörittää kun pulikka on rikki. Rispaantuneen vaijerin voi kääntää toisin päin, jolloin se toimii taas. Rispaukset jää tyhjälle kohdalle

        Jos homma ei itseltä onnistu, niin Hätinen Tuusulassa auttaa
        http://thatinen.wix.com/mittaristokorjaus#!yhteystiedot

        Vika johtuu siitä, että alkuperäinen täysmuovinen pulikka ei kestä oven läimäyksiä. Pulikka voi mennä poikki, vaikka ikkunaa ei nostettaisi kertaakaan, mutta ovi suljetaan päivittäin. Varaosassa vika on korjattu: pulikassa on laminoitu sisään metallivahvike ja ikkunan nostoreiän läpi menee nyt pultti - eikä muovikynsi, kuten alunperin.


    • PuuhaPete75

      !!!Automotoparts veti rahat 90€ liiviin eikä lähettänyt mitään osaa!!!
      Lähettivät kyllä tilinumero kyselyn koska osan toimituksessa on ongelma.
      #Huijarifirma #Kusetusta #Latvialaiset #automotoparts

      • 2000luvulle

        Kannattaa ebaysta tämmöttiset ostella kun paypal kuitenkin palauttaa rahat aina 100% varmuudella, jos et saa kuvatun mukaista tuotetta.


    • Anonyymi

      Vaihta itse ikkunan moottori

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe