Nch Suomi

Työnhakija

Osaiskos kukaan kertoa mikä tilanne tällä hetkellä kyseisessä firmassa. Onko toimintavat niinkuin aiemmin, vai kannattaako sinne hakeutua töihin.

231

18856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kannata...

      Älä vaan mene, ellet tiedä todella hyvin hitsausvehkeistä, liimoista jne.

      Asiakkaat eivät tiedä mitään koko NCH:sta, lisäksi asiakkailla on jo useimmiten sopimukset muiden toimittajien kanssa. Viimeisimmät rekisteritiedot voimassa olevista asiakkaista on vuodelta 1990. Riippuu tosin alueesta...

      Palkka on nolla euroa, kilometrikuluja ei makseta eikä päivärahoja...Jos saat myytyä niin provision on hyvä, 1000 euron kauppa päivässä niin saat 200 euroa itsellesi. Ei minkäänlaista pohjaa siis.

      Koulutuksessa ei käydä tuotteita ollenkaan läpitte. Teollisuustarvikkeiden myynti vaatii todella hyvää tuotetuntemusta, ei riitä edes rautakaupassa työskenteleminen. Kouluttaja on hyvä jätkä ja hyvä myymään, mutta silti on rajua lähteä nolla liksalla myymään jotain...ensin puhelimella kontakti ja sit vasta käymään ja katsoon ostaako vai ei...se on työnkuva eikä selkeää soittolistaa ole, sellainen sun pitää tehdä itse...

      Ei kannata jos on paljon kuluja jo omasta takaa...Jos asut onnellisesti vielä vanhempiesi kanssa niin kannattaa sitten kokeilla...

      • samoilla

        markkinoilla aikoinaan,vieläkö on olemassa?


      • Ei kannata...

        Meitä pupupoikia herjtaan ja vihjaillaan vaikka mitä, vaikkei meidän yksityiselämä kuulu noille millään tavalla! Se on se ja sama kenen kanssa nukun yöni.


      • Tykittäjä-

        liksa, kunhan kauppaa tulee. Kyllä siellä verottomat kulukorvaukset maksetaan, ne vain vähennetään eka tuosta proviksta, eli käytössä oli ainakin 5 vuotta sitten bruttoprovikka. Jo 20 000 euron myynnillä 4000 provikkaa, josta noin puolet käteen verottomina korvauksina ja loput 2000 euroa varsinaista palkkaa.

        Meikäläisen mielestä ei kyllä mitään erityistä tuotetietoa tarvitse...


      • Justme
        Tykittäjä- kirjoitti:

        liksa, kunhan kauppaa tulee. Kyllä siellä verottomat kulukorvaukset maksetaan, ne vain vähennetään eka tuosta proviksta, eli käytössä oli ainakin 5 vuotta sitten bruttoprovikka. Jo 20 000 euron myynnillä 4000 provikkaa, josta noin puolet käteen verottomina korvauksina ja loput 2000 euroa varsinaista palkkaa.

        Meikäläisen mielestä ei kyllä mitään erityistä tuotetietoa tarvitse...

        ..laiton tapa maksaa palkkaa!


      • Tykittäjä-
        Justme kirjoitti:

        ..laiton tapa maksaa palkkaa!

        jos vain saa vähintään minimipalkan, vai mitä kohtaa laista rikkoo, voitko laittaa linkin esim. Finlex:n sivuille ko. kohtaan?


      • JustMe
        Tykittäjä- kirjoitti:

        jos vain saa vähintään minimipalkan, vai mitä kohtaa laista rikkoo, voitko laittaa linkin esim. Finlex:n sivuille ko. kohtaan?

        ..mutta kulukorvaus on kulukorvausta ja palkka on palkkaa. Tulleepi syyte hyvin äkkiä veronkierrosta.


      • jartsi38
        JustMe kirjoitti:

        ..mutta kulukorvaus on kulukorvausta ja palkka on palkkaa. Tulleepi syyte hyvin äkkiä veronkierrosta.

        No niinpä. Palkka on palkkaa ja kulukorvaus maksetaan palkan päälle siis Oikeasti se menisi näin 4000 eur prov. ja 2000 eur kulukorvaus siis 6000 eur. Jos bruttoprovisio yleensä käytössä yrittäjä pohjaisessa edustajílla. Se muuten on veronkiertoa jollain lailla ja huomaa sinun eläkkeesi ei kerry kuin tuosta 2000 eurosta siis työnantaja keplottelee pienemäksi omat maksunsa tuolla lailla eikös jos oikeesti ajattelee. Kyllä tuohon vipuun on mennyt muutkin mutta nyt kun sitä ajattelee niin onko oikeesti oikein, No ei ole Perkele ja mitäs tiedän .... joo kokemusta on ....


      • Tykittäjä-
        JustMe kirjoitti:

        ..mutta kulukorvaus on kulukorvausta ja palkka on palkkaa. Tulleepi syyte hyvin äkkiä veronkierrosta.

        Kulukorvaus on kulukorvausta ja palkka on palkkaa, enhän niin ole väittänytkään etteikö olisi. Siksi pyysin etsimään kohdan suomen laista, että mitä kohtaa bruttoprovisio rikkoo, kun tiedän ettei sellaista kohtaa ole!

        Miksi tulisi syyte veronkierrosta? Palkka maksetaan palkkana ja kulukorvaukset kulukorvauksena?


      • Tykittäjä-
        jartsi38 kirjoitti:

        No niinpä. Palkka on palkkaa ja kulukorvaus maksetaan palkan päälle siis Oikeasti se menisi näin 4000 eur prov. ja 2000 eur kulukorvaus siis 6000 eur. Jos bruttoprovisio yleensä käytössä yrittäjä pohjaisessa edustajílla. Se muuten on veronkiertoa jollain lailla ja huomaa sinun eläkkeesi ei kerry kuin tuosta 2000 eurosta siis työnantaja keplottelee pienemäksi omat maksunsa tuolla lailla eikös jos oikeesti ajattelee. Kyllä tuohon vipuun on mennyt muutkin mutta nyt kun sitä ajattelee niin onko oikeesti oikein, No ei ole Perkele ja mitäs tiedän .... joo kokemusta on ....

        Ellei ole bruttoprovisio, niin silloin ei todellakaan makseta 20% provikkaa ja siihen päälle kulukorvauksia, vaan provikka on 10% ja kulukorvaukset päälle.

        Eli 20 000 euron myynnistä saat 2000 euroa palkkaa ja kulukorvaukset päälle. Lopputulos on muuten täysin sama, paitsi että on vain se ongelma, että ennemmin ajellaan kilometrejä kuin myydään, ja kun ajellaan ylimääräisiä, niin se on pois myynnistä. Yrittäjän on tämän vuoksi järkevämpää käyttää bruttoprovisiota.

        Kaikkihan sen tietää, ettei kulukorvauksista eläkettä kerry!


      • Joskus töissä

        Onneksi Suomessa on muitakin työpaikkoja! En suosittele kyseistä firmaa työpaikaksi kenellekkään. Tuotteet ovat kylläkin todella hyvät.


      • Jartsi38
        Tykittäjä- kirjoitti:

        Kulukorvaus on kulukorvausta ja palkka on palkkaa, enhän niin ole väittänytkään etteikö olisi. Siksi pyysin etsimään kohdan suomen laista, että mitä kohtaa bruttoprovisio rikkoo, kun tiedän ettei sellaista kohtaa ole!

        Miksi tulisi syyte veronkierrosta? Palkka maksetaan palkkana ja kulukorvaukset kulukorvauksena?

        No jos puhutaan 20 % provisiosta niin silloin se on 20 % vai kuinka. 10 % provisiolla ei paljon töihiun kannusteta. Ja mitä tulee siihen että mielummin ajellaan niin ok joku sitä voi harrastaa mutten minä. Jos työnantaja uskoo kauppoihin se maksaa asiaan kuuluvan korvauksen. Niinkuin minun nykyinen työnantaja ja saapahan vielä paremman provikan myös. Että kyllä tuo NCH konserni on oikeeesti perseestä. Kukin voi itse tehdä omat päätöksensä mutta kellekkään en suosittile. Vittu en ole vielä muualla kuullut työntekijän maksavan asiakkaalle annettavasta esim. kynästä tai sytkäristä. Sitten se veronkierto tms sellainen laiton homma kyllä varmaankin ratkeaa tässä aikanaan eikä siitä nyt sen enempää. Että hyvää työpäivää NCH:n työntekijöille ja meille muille sitä ei tarvitse edes toivottaa niin usein kun meillä se on taattu.


      • Jartsi38
        Joskus töissä kirjoitti:

        Onneksi Suomessa on muitakin työpaikkoja! En suosittele kyseistä firmaa työpaikaksi kenellekkään. Tuotteet ovat kylläkin todella hyvät.

        Joo tuotteet hyviä mutta NCH muuten ihan perseestä. Todellakin Suomessa on muitakin työpaikkoja jotka maksaa oikeesti paremmin kaikessa. Suosittelen katselemaan vielä markkinoilta muita työnantajia.


      • NCH:lla
        Jartsi38 kirjoitti:

        Joo tuotteet hyviä mutta NCH muuten ihan perseestä. Todellakin Suomessa on muitakin työpaikkoja jotka maksaa oikeesti paremmin kaikessa. Suosittelen katselemaan vielä markkinoilta muita työnantajia.

        Omasta puolestani haluaisin kommentoida ketjua:

        Palkan saan NCH:lta provisiona myymistäni tuotteista ja ajamisesta maksetaan kilometrikorvaus, niin kuin verottaja on ohjeistanut. En olisi enää päivääkään NCH:lla töissä, jos verotukseen, palkanmaksuun tms liittyisi jotain hämärää.

        Palkka ja myytävät tuotteet pitävät minut tämän yrityksen listalla. Kilpailijoille minulla ei ole mitään kiinnostusta lähteä. Varmaan eroja ko. alan yrityksissä on ja joitakin käytäntöjä voitaisiin NCH:llakin tarkistaa (kuten esim. tuo aiemmin mainittu järjetön kynä/sytkäri-juttu). En ole NCH:n kanssa kaikista asioista samaa mieltä, mutta on niitä puutteita kuulemma kilpailijoillakin. Näin ovat karanneet edustajat kertoneet. Kuka voi sanoa olevansa työnantajansa kanssa aina samaa mieltä? Yrittäjä kenties!

        Asiakaspiiri on rakennettava itse. Ei asiakkaiden hakemista, soittolistojen tekemistä tms voi muille sysätä. Se, että tunnet oman alueesi asiakkaat edellyttää sitä, että etsit niitä itse. Toki on helpompaa, jos vanhoja asiakkaita on olemassa, mutta asiakassuhteet luot sinä itse; niin uusiin kuin vanhoihin. Toisin sanoen, jos osaat toimia olemassa olevien asiakkaiden kanssa, niin osaat hankkia niitä itsekin. Vaivaa joudut kyllä näkemään, mutta sitä vaivaa kutsutaan tässä tapauksessa työntekemiseksi.
        Kaiken maailman helppo-Heikit ja tyrkyttäjät pitävät huolen siitä, että ennakkoasenteet asiakkailla ovat välillä hieman meitä vastaan. Näiltä osin olen tyytyväinen että ne jotka eivät alalle sovi, siirtyvät muihin töihin: eli esimerkiksi ns. ”kusettaja-myyjät” poistuvat muihin töihin.

        Kaiken kaikkiaan yllä käytyyn keskusteluun sanoisin vielä, että kaikki eivät pärjää tässä työssä.
        Tämä työ vaatii välillä paljon, mutta jos itsestä löytyy se juttu, jolla tätä hommaa pyöritetään, on se myös palkitsevaa.
        Jos huomaa että ei pärjää, niin sitten voi harkita jotain muuta. Ei siinä ole mitään hävettävää, jos huomaa että itsestä ei ole tekemään tätä työtä.
        Alussa joutuu tosiaan panostamaan paljon töihin, mutta itse olen pitänyt sitä ikään kuin hyvänä sijoituksena.

        Vuosien varrella olen huomannut, että alalle tullaan henkselit paukkuen ja sitten kun työn eteen joudutaan näkemään vaivaa, niin sitten rutistaan esim. tämmöisillä palstoilla kuinka huono työpaikka ja työnantaja oli. Kyllä minuakin joskus korpeaa työhön liittyvät asiat, mutta jos joskus esim. vaihdan työnantajaa, en taatusti ole siitä täällä julistamassa.

        Hyvää työpäivää kaikille myyntiedustajille, yritykseen katsomatta.


      • surkastuttaa toiminnan
        NCH:lla kirjoitti:

        Omasta puolestani haluaisin kommentoida ketjua:

        Palkan saan NCH:lta provisiona myymistäni tuotteista ja ajamisesta maksetaan kilometrikorvaus, niin kuin verottaja on ohjeistanut. En olisi enää päivääkään NCH:lla töissä, jos verotukseen, palkanmaksuun tms liittyisi jotain hämärää.

        Palkka ja myytävät tuotteet pitävät minut tämän yrityksen listalla. Kilpailijoille minulla ei ole mitään kiinnostusta lähteä. Varmaan eroja ko. alan yrityksissä on ja joitakin käytäntöjä voitaisiin NCH:llakin tarkistaa (kuten esim. tuo aiemmin mainittu järjetön kynä/sytkäri-juttu). En ole NCH:n kanssa kaikista asioista samaa mieltä, mutta on niitä puutteita kuulemma kilpailijoillakin. Näin ovat karanneet edustajat kertoneet. Kuka voi sanoa olevansa työnantajansa kanssa aina samaa mieltä? Yrittäjä kenties!

        Asiakaspiiri on rakennettava itse. Ei asiakkaiden hakemista, soittolistojen tekemistä tms voi muille sysätä. Se, että tunnet oman alueesi asiakkaat edellyttää sitä, että etsit niitä itse. Toki on helpompaa, jos vanhoja asiakkaita on olemassa, mutta asiakassuhteet luot sinä itse; niin uusiin kuin vanhoihin. Toisin sanoen, jos osaat toimia olemassa olevien asiakkaiden kanssa, niin osaat hankkia niitä itsekin. Vaivaa joudut kyllä näkemään, mutta sitä vaivaa kutsutaan tässä tapauksessa työntekemiseksi.
        Kaiken maailman helppo-Heikit ja tyrkyttäjät pitävät huolen siitä, että ennakkoasenteet asiakkailla ovat välillä hieman meitä vastaan. Näiltä osin olen tyytyväinen että ne jotka eivät alalle sovi, siirtyvät muihin töihin: eli esimerkiksi ns. ”kusettaja-myyjät” poistuvat muihin töihin.

        Kaiken kaikkiaan yllä käytyyn keskusteluun sanoisin vielä, että kaikki eivät pärjää tässä työssä.
        Tämä työ vaatii välillä paljon, mutta jos itsestä löytyy se juttu, jolla tätä hommaa pyöritetään, on se myös palkitsevaa.
        Jos huomaa että ei pärjää, niin sitten voi harkita jotain muuta. Ei siinä ole mitään hävettävää, jos huomaa että itsestä ei ole tekemään tätä työtä.
        Alussa joutuu tosiaan panostamaan paljon töihin, mutta itse olen pitänyt sitä ikään kuin hyvänä sijoituksena.

        Vuosien varrella olen huomannut, että alalle tullaan henkselit paukkuen ja sitten kun työn eteen joudutaan näkemään vaivaa, niin sitten rutistaan esim. tämmöisillä palstoilla kuinka huono työpaikka ja työnantaja oli. Kyllä minuakin joskus korpeaa työhön liittyvät asiat, mutta jos joskus esim. vaihdan työnantajaa, en taatusti ole siitä täällä julistamassa.

        Hyvää työpäivää kaikille myyntiedustajille, yritykseen katsomatta.

        Nyt on alkanut valtava säästökampanja, jolloin myyntimies ei saa enää tienata juuri mitään ja pomot eivät saa matkustella myyntimiesten mukana.


      • --
        surkastuttaa toiminnan kirjoitti:

        Nyt on alkanut valtava säästökampanja, jolloin myyntimies ei saa enää tienata juuri mitään ja pomot eivät saa matkustella myyntimiesten mukana.

        Muutama vuosi sitten olin NCH:n työhaastattelussa ja olipa outo. Kyseltiin vähän turhan henkilökohtasia asioita. Hyvä ettei kysyny, että kummallako käellä pyyhin perseeni. Ja vähän väliä näyttää edelleen olevan sama paikka auki, ei taija homma oikein ketään kiinnostaa.


      • ja kilpailemaan.
        -- kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten olin NCH:n työhaastattelussa ja olipa outo. Kyseltiin vähän turhan henkilökohtasia asioita. Hyvä ettei kysyny, että kummallako käellä pyyhin perseeni. Ja vähän väliä näyttää edelleen olevan sama paikka auki, ei taija homma oikein ketään kiinnostaa.

        Uusin kampanja on heinäkuu-lomakampanja. Kuin omatunto soimaisi kun olet kesälomalla. Pitäisi olla "hyvä kampanjan" parissa kesät talvet.
        Hyvää kesälomaa ei toivoteta.


      • minimiin.
        ja kilpailemaan. kirjoitti:

        Uusin kampanja on heinäkuu-lomakampanja. Kuin omatunto soimaisi kun olet kesälomalla. Pitäisi olla "hyvä kampanjan" parissa kesät talvet.
        Hyvää kesälomaa ei toivoteta.

        Säästökamppanja puree pahasti palkkohin.
        Myyntimies ei saa enää tienata, jos et myy kovalla 4-kertaisella katteella, et saa myöskään enää oikeaa provisiota vaan minimiprovision.
        Aina toinen myy halvemmalla, joten itekkin joutuu laskemaan hintojaan ja provikkaansa, että ei munaisi itseään ostajan silmissä.


      • Leikit leikitty 25v sitten, nyt duunissa
        minimiin. kirjoitti:

        Säästökamppanja puree pahasti palkkohin.
        Myyntimies ei saa enää tienata, jos et myy kovalla 4-kertaisella katteella, et saa myöskään enää oikeaa provisiota vaan minimiprovision.
        Aina toinen myy halvemmalla, joten itekkin joutuu laskemaan hintojaan ja provikkaansa, että ei munaisi itseään ostajan silmissä.

        Ei kannata mennä töihin, kokemusta on talosta ne 6kk.
        Sitten se leikki riitti minulle.

        Firmalta tuli katteeton lupaus, että sinulla on "hyvin hoidettu asiakaspiiri". Moni asiakas sanoi ettei teitä NCH:n edustajia ole näkynyt moneen vuoteen meidän puljussa. Ja sekin kauppa hoidettiin huolimattomasti. (hinta, tuote ja epäselvyyksiä)
        (NCH:ssa monia eri divisiooneja, jotka myyvät samoja tuotteita alueellasi) Ja sopimus asiakkaita oli tosi paljon alueella jo valmiiksi, helppoa menet ja myyt. EI SIIS TODELLAKAAN!
        Sanottiin näin että; "Sun pitää aloittaa tyhjästä", hyvä nyhjästä tälläisessä taloudellisessa tilanteessa kun ollaan nyt.

        Eli menkää jonnekin muualle myymään, ja katsokaa/miettikää järkevä ala/tuote, mikä on helppo perustella asiakkaalle. Niitä tusina kynämyyjiä, saippuakauppiaita ja hiomalaikkakauppiaita on pilvin pimein maailmassa ja Suomessakin!
        Vaatikaa alkuun aina pohjapalkkaa, (2-4kk) ettei käy niin kuin minulle 15vuotta sitten, kun tein pelkällä provikalla ja kun ei tullut kunnon tuloja, oltiinkin ihmeissään!!
        Ei ollut varaa käydä edes kaupassa, saatikka maksaa laskujani!! Nyt olen jo oppinut nuoruuteni virheeni, kun oppivuodet on jo tullut maksetuksi.
        Monissa firmoissa ei ole riittävästi kunnon koulutusta/perehdytystä uudelle työntekijälle, joka on elintärkeää, se ei auta jos firman isokiho istuu muutaman päivä vierellä ja sanoo: "hyvin menee, jatka samaan malliin" Tai joku "päivän kahden myyntikoulutus", loruja kuuntelemaan. Ei se niin toimi.
        Isoissa hyvissä firmoissa koulutusta on koko työntekijän työsuhteen ajan, ja tietysti alku painoiteista, että saadaan uusi työ aloitettua mahd. hyvin ja saadaan ns. tatsi siihen työhön. Tämä valitettavan usein unohdetaan, ja vaaditaan uudelta kaverilta heti kuuta ja jupiteria taivaalta!! Joten vaatikaa sitä rahaa ja koulutusta riittävästi. Se ei ole tyhmä joka vaatii, vaan se joka antaa".

        Enkä minä tässä mitään rutise, kerron vain omia elämän kokemuksia muille alalle pyrkiville/nuoremmille, etteivät he kompastuisi samoihin kiviin, tai ainakaan yhtä helposti kuin minä. Nyt ei taloudellisen tilanteen takia kannata pelkällä proviikalla lähteä uuteen duuniin tai tuntemattomalle tielle.

        Ehkä olisi nyt kannattavampaa/helpompaa tehdä duunia kuukausi liksalla tai yrittää elää kotona liiton päivärahalla, kuin vaihtoehtona rämpiä "paskahommissa" niskalimassa saamatta mitään liksaa. (Ei liitostakaan kyllä saa rahaa ainakaan 2-6kk, tuttuja lomautettuna)

        Edelleen olen myyntimiehenä, kunnon pohjapalkka, proviikka ja tietysti kulukorvaus. Nyt toimin hyvässä firmassa ja olen aidosti tyytyväinen siihen!!


      • ei vielä 25 vuotta mittarissa
        Leikit leikitty 25v sitten, nyt duunissa kirjoitti:

        Ei kannata mennä töihin, kokemusta on talosta ne 6kk.
        Sitten se leikki riitti minulle.

        Firmalta tuli katteeton lupaus, että sinulla on "hyvin hoidettu asiakaspiiri". Moni asiakas sanoi ettei teitä NCH:n edustajia ole näkynyt moneen vuoteen meidän puljussa. Ja sekin kauppa hoidettiin huolimattomasti. (hinta, tuote ja epäselvyyksiä)
        (NCH:ssa monia eri divisiooneja, jotka myyvät samoja tuotteita alueellasi) Ja sopimus asiakkaita oli tosi paljon alueella jo valmiiksi, helppoa menet ja myyt. EI SIIS TODELLAKAAN!
        Sanottiin näin että; "Sun pitää aloittaa tyhjästä", hyvä nyhjästä tälläisessä taloudellisessa tilanteessa kun ollaan nyt.

        Eli menkää jonnekin muualle myymään, ja katsokaa/miettikää järkevä ala/tuote, mikä on helppo perustella asiakkaalle. Niitä tusina kynämyyjiä, saippuakauppiaita ja hiomalaikkakauppiaita on pilvin pimein maailmassa ja Suomessakin!
        Vaatikaa alkuun aina pohjapalkkaa, (2-4kk) ettei käy niin kuin minulle 15vuotta sitten, kun tein pelkällä provikalla ja kun ei tullut kunnon tuloja, oltiinkin ihmeissään!!
        Ei ollut varaa käydä edes kaupassa, saatikka maksaa laskujani!! Nyt olen jo oppinut nuoruuteni virheeni, kun oppivuodet on jo tullut maksetuksi.
        Monissa firmoissa ei ole riittävästi kunnon koulutusta/perehdytystä uudelle työntekijälle, joka on elintärkeää, se ei auta jos firman isokiho istuu muutaman päivä vierellä ja sanoo: "hyvin menee, jatka samaan malliin" Tai joku "päivän kahden myyntikoulutus", loruja kuuntelemaan. Ei se niin toimi.
        Isoissa hyvissä firmoissa koulutusta on koko työntekijän työsuhteen ajan, ja tietysti alku painoiteista, että saadaan uusi työ aloitettua mahd. hyvin ja saadaan ns. tatsi siihen työhön. Tämä valitettavan usein unohdetaan, ja vaaditaan uudelta kaverilta heti kuuta ja jupiteria taivaalta!! Joten vaatikaa sitä rahaa ja koulutusta riittävästi. Se ei ole tyhmä joka vaatii, vaan se joka antaa".

        Enkä minä tässä mitään rutise, kerron vain omia elämän kokemuksia muille alalle pyrkiville/nuoremmille, etteivät he kompastuisi samoihin kiviin, tai ainakaan yhtä helposti kuin minä. Nyt ei taloudellisen tilanteen takia kannata pelkällä proviikalla lähteä uuteen duuniin tai tuntemattomalle tielle.

        Ehkä olisi nyt kannattavampaa/helpompaa tehdä duunia kuukausi liksalla tai yrittää elää kotona liiton päivärahalla, kuin vaihtoehtona rämpiä "paskahommissa" niskalimassa saamatta mitään liksaa. (Ei liitostakaan kyllä saa rahaa ainakaan 2-6kk, tuttuja lomautettuna)

        Edelleen olen myyntimiehenä, kunnon pohjapalkka, proviikka ja tietysti kulukorvaus. Nyt toimin hyvässä firmassa ja olen aidosti tyytyväinen siihen!!

        Eihän myyntityötä pidä alkaa tehdä jos ei osaa myydä niitä yrityksen tuotteita!
        Mitä helvettiä pelkällä sillä pohjapalkalla tekee kun voi ihan ansaitakin siitä myymisestä? Liiton päivärahoilla ja pohjapalkalla eläminen on itsensä kusettamista, jos mielii myyntityöhön. Työnkuva kun on myydä niitä kamoja eikä ostella pohjapalkalla pullakahveja abc-huoltamolla.
        Mitä se "proviikka" muuten on, en ole tuollaisesta aiemmin kuullut vai pitääkö olla ensin 15 vuotta töissä että oppii tällasia vanhan konkarin termejä?
        Hyvää varmaan tarkotit, mutta ei hyvää päivää...


      • Provosio is best
        ei vielä 25 vuotta mittarissa kirjoitti:

        Eihän myyntityötä pidä alkaa tehdä jos ei osaa myydä niitä yrityksen tuotteita!
        Mitä helvettiä pelkällä sillä pohjapalkalla tekee kun voi ihan ansaitakin siitä myymisestä? Liiton päivärahoilla ja pohjapalkalla eläminen on itsensä kusettamista, jos mielii myyntityöhön. Työnkuva kun on myydä niitä kamoja eikä ostella pohjapalkalla pullakahveja abc-huoltamolla.
        Mitä se "proviikka" muuten on, en ole tuollaisesta aiemmin kuullut vai pitääkö olla ensin 15 vuotta töissä että oppii tällasia vanhan konkarin termejä?
        Hyvää varmaan tarkotit, mutta ei hyvää päivää...

        Paskahousut pelkää pelkkää provikkaa..ainoa tapa ansaita kunnolla jos osaa myydä ja luottaa itseensä. Olen ollut -90 luvulla kahdella Nch:n tytär-yhtiöllä ja tienasin parhaimmillaan 50.000mk/kuussa, teen tälläkin hetkellä pienellä pohjalla ja isolla %, muut yrityksessä ovat joko kk palkalla tai isolla pohjalla...sitten ne palaverissä itkee kun minä maksan veroja enemmän kun ne tienaa. Nch on hyvä oppikoulu myyntityöhön...suosittelen.


      • myyntiseppo
        Provosio is best kirjoitti:

        Paskahousut pelkää pelkkää provikkaa..ainoa tapa ansaita kunnolla jos osaa myydä ja luottaa itseensä. Olen ollut -90 luvulla kahdella Nch:n tytär-yhtiöllä ja tienasin parhaimmillaan 50.000mk/kuussa, teen tälläkin hetkellä pienellä pohjalla ja isolla %, muut yrityksessä ovat joko kk palkalla tai isolla pohjalla...sitten ne palaverissä itkee kun minä maksan veroja enemmän kun ne tienaa. Nch on hyvä oppikoulu myyntityöhön...suosittelen.

        Ketjun alussa puhuttiin tuosta bruttoprovisiosta, sain sellaisen käsityksen että provikka ollut 20% ja siitä 10% on ansiotuloa, 10% kulukorvauksia. Ei kai noin voi olla, sehän olisi selvää veronkiertoa? Oma käsitykseni bruttoprovisiosta on kyllä juurikin tuolla samalla kaavalla, mutta se kilometriosuus tulee ajetuista kilometreistä, eikä 50% jokaisen kuun palkasta.

        1. Pentti Perusjorma on 55v edustaja, saanut ison asiakaspiirin ja haaveilee jo pikkuhiljaa eläkkeistä, tekee hieman lyhempiä päiviä ja ajelee suht vähän. Kuukausimyynti syyskuussa 15000e, josta Pentin provisio on 3000e. Pentti ajellut kuukaudessa 300km. Pentin ansiotulot ovat 2865e ja kilometrikorvaukset 135e.

        2. Mikko Myynti-into on 22v edustaja, aloittanut 3kk sitten ja kiertelee aktiivisesti ja tekee pitkää päivää. Kuukausimyynti syyskuussa 11500e, josta Mikon provisio on 2300e. Mikko ajellut kuukaudessa 1400km. Mikon ansiotulot ovat 1535e ja kilometrikorvaukset 765e.

        Eikös se pitäisi noin mennä tuo bruttoprovikka? Eikä mikään 50% provisiosta km korvauksina :P


      • pirre.,.,
        myyntiseppo kirjoitti:

        Ketjun alussa puhuttiin tuosta bruttoprovisiosta, sain sellaisen käsityksen että provikka ollut 20% ja siitä 10% on ansiotuloa, 10% kulukorvauksia. Ei kai noin voi olla, sehän olisi selvää veronkiertoa? Oma käsitykseni bruttoprovisiosta on kyllä juurikin tuolla samalla kaavalla, mutta se kilometriosuus tulee ajetuista kilometreistä, eikä 50% jokaisen kuun palkasta.

        1. Pentti Perusjorma on 55v edustaja, saanut ison asiakaspiirin ja haaveilee jo pikkuhiljaa eläkkeistä, tekee hieman lyhempiä päiviä ja ajelee suht vähän. Kuukausimyynti syyskuussa 15000e, josta Pentin provisio on 3000e. Pentti ajellut kuukaudessa 300km. Pentin ansiotulot ovat 2865e ja kilometrikorvaukset 135e.

        2. Mikko Myynti-into on 22v edustaja, aloittanut 3kk sitten ja kiertelee aktiivisesti ja tekee pitkää päivää. Kuukausimyynti syyskuussa 11500e, josta Mikon provisio on 2300e. Mikko ajellut kuukaudessa 1400km. Mikon ansiotulot ovat 1535e ja kilometrikorvaukset 765e.

        Eikös se pitäisi noin mennä tuo bruttoprovikka? Eikä mikään 50% provisiosta km korvauksina :P

        50 % palkkana ja 50% kulukorvauksena (max) siitä 20 % myyntiprovisiosta.
        Selvää veronkiertoa, johon eri veropiirellä on erilainen tulkinta.
        Mutta varo veromätkyjä.
        Kiinteistövälittäjät jo kärähtivät.


      • :)
        myyntiseppo kirjoitti:

        Ketjun alussa puhuttiin tuosta bruttoprovisiosta, sain sellaisen käsityksen että provikka ollut 20% ja siitä 10% on ansiotuloa, 10% kulukorvauksia. Ei kai noin voi olla, sehän olisi selvää veronkiertoa? Oma käsitykseni bruttoprovisiosta on kyllä juurikin tuolla samalla kaavalla, mutta se kilometriosuus tulee ajetuista kilometreistä, eikä 50% jokaisen kuun palkasta.

        1. Pentti Perusjorma on 55v edustaja, saanut ison asiakaspiirin ja haaveilee jo pikkuhiljaa eläkkeistä, tekee hieman lyhempiä päiviä ja ajelee suht vähän. Kuukausimyynti syyskuussa 15000e, josta Pentin provisio on 3000e. Pentti ajellut kuukaudessa 300km. Pentin ansiotulot ovat 2865e ja kilometrikorvaukset 135e.

        2. Mikko Myynti-into on 22v edustaja, aloittanut 3kk sitten ja kiertelee aktiivisesti ja tekee pitkää päivää. Kuukausimyynti syyskuussa 11500e, josta Mikon provisio on 2300e. Mikko ajellut kuukaudessa 1400km. Mikon ansiotulot ovat 1535e ja kilometrikorvaukset 765e.

        Eikös se pitäisi noin mennä tuo bruttoprovikka? Eikä mikään 50% provisiosta km korvauksina :P

        Voi voi teitä narisijoita, kyllä se on niin, että ne jotka eivät kauppaa saa aikaiseksi
        niin ne täällä ruikuttaa. Hyvin yksinkertaista, mitä enemmän myyt, sitä enemmän
        tienaat, myynnistä 20%. Kilometrikorvaukset maksetaan palkan päälle NCH:lla normaalin kilometritaksan (0,45€) mukaan ja sytkäreitä ja kyniä ei tarvi ostaa, kun niitä osaat oikein pyytää, eikä rähistä kaikista jonninjoutavista asioista. Pomot ja työkaverit ovat mukavia, eiköhän sitä pidä peiliin itse katsoa jos ei pärjää muiden kanssa, eikä kauppa käy. Silloin kannattaakin vaihtaa alaa...


      • ykkönen111333
        Tykittäjä- kirjoitti:

        liksa, kunhan kauppaa tulee. Kyllä siellä verottomat kulukorvaukset maksetaan, ne vain vähennetään eka tuosta proviksta, eli käytössä oli ainakin 5 vuotta sitten bruttoprovikka. Jo 20 000 euron myynnillä 4000 provikkaa, josta noin puolet käteen verottomina korvauksina ja loput 2000 euroa varsinaista palkkaa.

        Meikäläisen mielestä ei kyllä mitään erityistä tuotetietoa tarvitse...

        Tuleeko vieläkin noin hyvin?


      • Hyvinkokenut
        Justme kirjoitti:

        ..laiton tapa maksaa palkkaa!

        Et taida oikein tuntea verolakeja ja lakeja itsenäisistä myyntiedustajista! Kann
        attais opiskella !


      • Anonyymi
        Jartsi38 kirjoitti:

        No jos puhutaan 20 % provisiosta niin silloin se on 20 % vai kuinka. 10 % provisiolla ei paljon töihiun kannusteta. Ja mitä tulee siihen että mielummin ajellaan niin ok joku sitä voi harrastaa mutten minä. Jos työnantaja uskoo kauppoihin se maksaa asiaan kuuluvan korvauksen. Niinkuin minun nykyinen työnantaja ja saapahan vielä paremman provikan myös. Että kyllä tuo NCH konserni on oikeeesti perseestä. Kukin voi itse tehdä omat päätöksensä mutta kellekkään en suosittile. Vittu en ole vielä muualla kuullut työntekijän maksavan asiakkaalle annettavasta esim. kynästä tai sytkäristä. Sitten se veronkierto tms sellainen laiton homma kyllä varmaankin ratkeaa tässä aikanaan eikä siitä nyt sen enempää. Että hyvää työpäivää NCH:n työntekijöille ja meille muille sitä ei tarvitse edes toivottaa niin usein kun meillä se on taattu.

        Elämäni suurimman kuukausi palkan sain nch .lla nettona 37 000.ihan jees oli ja euroina


    • Enntinen edustaja

      En suosittele, haastattelus on suuret lupaukset. Hyvin hoidettu asiakaspiiri, aluellasi ei myydä vastaavia tuotteita, meiän tuotteet ovat tunnettuja, tehtävään koulutetaan ja tuotteisiin tutustutaan.

      Tulet huomamaan et asiakaskortisto on 80-90 luvult, aluellasi on saman firman edustajia 2-3kpl jotka myyvät samat tuotteet erillä osastolla, sadast asiakaiskäynist 4-5 muistaa yhtiön, koulutus 1-2h autossa ekana päivänä ja sitten myymään vaiks ei ole hajuakaan tuotteisata. Km korvaust piti saada mutta 3kk meni ja ei tullu vastausta vaikka asiasta kyselin joka viikko, ja se riitti mulle. Olin neljäs myyjä aluellani tänä vuonna, jotakin ihmeelist on ellei myyjät pysy kauemmin töissä kuin 2-4kk.
      Ja sitäpaittsi tuotten hinnta on mapis ja se on siinä, asiaksas pyytää tarjous mutta minkäs teet kun hinnta on mapissa ja se on siinä =)

      Yleisin vastaus oli (joss muisti yhtiön). Olemme aiokoinaan kokeilut teidän tuotteita ja ovat toimineet, mutta nii on kilpailioidenkin tuotteet 40% halvemmalla hinnalla. Nykyään otetaan tarjouksia firmoilta ja kaikki tuotteet ostetaan samalta yhtiöltä. Muistaakseni teiltä pyydettin tarjousta mutta teilähän on se ota tai jätä tyyli ja tälläkin kerrala jätetään....

      • kilpailijoille.

        Joukkopako uhkaa firmaa, kun eivät halua maksaa ennalta sovittuja provisioita.
        Yksipuolisesti laskevat alhaiset provisiot.


      • linjalla.
        kilpailijoille. kirjoitti:

        Joukkopako uhkaa firmaa, kun eivät halua maksaa ennalta sovittuja provisioita.
        Yksipuolisesti laskevat alhaiset provisiot.

        Myyntiedustaja on pelkkä ikävä kuluerä, johon ei kannata satsata ?
        Onneksi edustajilla on sujuva kieli ja nopeat jalat.


      • Töis
        kilpailijoille. kirjoitti:

        Joukkopako uhkaa firmaa, kun eivät halua maksaa ennalta sovittuja provisioita.
        Yksipuolisesti laskevat alhaiset provisiot.

        Älä puhu paskaa. Provisiot pitää.


      • töissä.
        Töis kirjoitti:

        Älä puhu paskaa. Provisiot pitää.

        Vai olet töissä, ja keskellä päivää kokona keskustelupalstalla.
        Pitääpä ilmoittaa konttorille.


      • nchlainen
        töissä. kirjoitti:

        Vai olet töissä, ja keskellä päivää kokona keskustelupalstalla.
        Pitääpä ilmoittaa konttorille.

        Ilmoitapa samantien. Toisilla on varaa pitää vaikka vapaata...

        Heitetäänpä jotain aikuisten oikeasti tähän soppaan muutaman kuukauden kokemuksella... Alkuun hieman arvelutti tuo puhdas provisiopalkka. Tällä hetkellä en vaihtaisi duuniani pois ainakaan ihan pienellä rahalla. On helvetin totta, että näissä hommissa ei kaikki pärjää (lue tästä topikista aiempia kirjoituksia), mutta eipä pärjää monessa muussakaan hommassa. Omalla alueellani on jokaisesta divisioonasta edustaja, mutta niin on potentiaalista pokaakin. Tuotetietous, hmmm, sanoisin niin että kyllä 80-90 % myymisestä on ihmisten välistä kanssakäymistä, kuuntelemista, läsnäolemista ja tuntemista. En mä tunne kaikkia meidän tuotteita. Ensin opettelin yhden sortin kamat ja hiljalleen siirryin epämukavuusalueelle oppimaan lisää. Yllättävän paljon oppii asiakkaaltakin, kunhan vain pitää KAKSI korvaansa auki ja YHDEN turpansa tukossa oikeaan aikaan.

        Mä en tullut todellakaan valmiiseen pöytään vaan käytännössä JOKAINEN asiakassuhde on pitänyt luoda itse. Ja sehän tässä onkin juuri parasta - muutaman vuoden päästä MINÄ voin sanoa tehneeni työni helvetin hyvin ja kun tulotaso on jo nyt kohdillaan, ajatus vain hymyilyttää...

        Kyllä tämä duuni (niin kuin lähes kaikki muutkin) on tasan ja vain omasta korvien välistä kiinni. Kaikille asiakkaille ei voi missään nimessä myydä, mutta ainakin toistaiseksi mulla on riittänyt tarpeeksi asiakkaita. Jatkuvasti niitä tuntuu löytyvän myös lisää... Täytyy vielä todeta, että toiset tyytyy antamaan tarjouksia (tai jättämään esitteitä tai soittelemaan myöhemmin, eri bändeissä tosin) samalla kuin toiset täyttävät tilauksia... Elämä on... :-)

        Ai niin, yksi juttu vielä - menestys tulee ennen työntekoa VAIN sanakirjassa...


      • kampanja ???
        nchlainen kirjoitti:

        Ilmoitapa samantien. Toisilla on varaa pitää vaikka vapaata...

        Heitetäänpä jotain aikuisten oikeasti tähän soppaan muutaman kuukauden kokemuksella... Alkuun hieman arvelutti tuo puhdas provisiopalkka. Tällä hetkellä en vaihtaisi duuniani pois ainakaan ihan pienellä rahalla. On helvetin totta, että näissä hommissa ei kaikki pärjää (lue tästä topikista aiempia kirjoituksia), mutta eipä pärjää monessa muussakaan hommassa. Omalla alueellani on jokaisesta divisioonasta edustaja, mutta niin on potentiaalista pokaakin. Tuotetietous, hmmm, sanoisin niin että kyllä 80-90 % myymisestä on ihmisten välistä kanssakäymistä, kuuntelemista, läsnäolemista ja tuntemista. En mä tunne kaikkia meidän tuotteita. Ensin opettelin yhden sortin kamat ja hiljalleen siirryin epämukavuusalueelle oppimaan lisää. Yllättävän paljon oppii asiakkaaltakin, kunhan vain pitää KAKSI korvaansa auki ja YHDEN turpansa tukossa oikeaan aikaan.

        Mä en tullut todellakaan valmiiseen pöytään vaan käytännössä JOKAINEN asiakassuhde on pitänyt luoda itse. Ja sehän tässä onkin juuri parasta - muutaman vuoden päästä MINÄ voin sanoa tehneeni työni helvetin hyvin ja kun tulotaso on jo nyt kohdillaan, ajatus vain hymyilyttää...

        Kyllä tämä duuni (niin kuin lähes kaikki muutkin) on tasan ja vain omasta korvien välistä kiinni. Kaikille asiakkaille ei voi missään nimessä myydä, mutta ainakin toistaiseksi mulla on riittänyt tarpeeksi asiakkaita. Jatkuvasti niitä tuntuu löytyvän myös lisää... Täytyy vielä todeta, että toiset tyytyy antamaan tarjouksia (tai jättämään esitteitä tai soittelemaan myöhemmin, eri bändeissä tosin) samalla kuin toiset täyttävät tilauksia... Elämä on... :-)

        Ai niin, yksi juttu vielä - menestys tulee ennen työntekoa VAIN sanakirjassa...

        Henkilöstön vaihtuvuus ???
        Joustohintaa pakko kilpailutilanteissa käyttää, mutta sillä ei ELÄ.


      • vaihtuuuus
        kampanja ??? kirjoitti:

        Henkilöstön vaihtuvuus ???
        Joustohintaa pakko kilpailutilanteissa käyttää, mutta sillä ei ELÄ.

        hirveän suuri.


      • pärjäävät hetkisen.
        vaihtuuuus kirjoitti:

        hirveän suuri.

        Tuotteet eivät vaihdu, eikä uusia juuri tule.
        Kalliita tuotteita voi myydä alehintaan, mutta silloin provisiopalkka jää minimiin.


      • mitä sattuu.
        pärjäävät hetkisen. kirjoitti:

        Tuotteet eivät vaihdu, eikä uusia juuri tule.
        Kalliita tuotteita voi myydä alehintaan, mutta silloin provisiopalkka jää minimiin.

        NCH ei pysty maksamaan kunnon provisiota, paitsi heinäkuussa, jolloin porukka on lomalla.
        Vai ei saisi olla siiloinkaan lomalla ?
        Kesälomatoivotuskirjettä ei ole tullut.


      • kalliiksi.
        mitä sattuu. kirjoitti:

        NCH ei pysty maksamaan kunnon provisiota, paitsi heinäkuussa, jolloin porukka on lomalla.
        Vai ei saisi olla siiloinkaan lomalla ?
        Kesälomatoivotuskirjettä ei ole tullut.

        Säästö-joustokampanja on säälimätön, luu jää käteen, ja aiheuttaa suuren työvoimavaihtuvuuden.


      • nimimerkkivarattu
        kalliiksi. kirjoitti:

        Säästö-joustokampanja on säälimätön, luu jää käteen, ja aiheuttaa suuren työvoimavaihtuvuuden.

        Mikä on säästö-joustokampanja?


    • tphptphty

      Kertokaapa tarkemmin nykytilanteesta ja tuosta säästöjoustokampanjasta!

    • Voi kauhistus.

      Alennusta saat antaa asiakkaalle, mutta silloin et itse tienaakkaa enää juuri mitään.
      Ja tuotteet ovat silti vielä markkinoiden kalliimmat.

    • Anselmikeiopp

      Faktaa?

    • Kalliit työmatkat.

      Omalla autolla kulkeminen on hiton kallista.

    • Bensa kallistuu.....

      Samat tuotteet muillakin, mutta muilla puolta halvemmat----silti muilla normaali 20-25 % myyntiprovisio.

    • EX-NCH

      Tuolla töissä olleena tässä lähimmän vuoden sisällä voin muutaman asian kertoa:

      - Palkkaus tosiaan pelkästään provisio. 20% myynnistä. Jos annat asiakkaalle alennusta, niin jokainen -5 % alennusta syö provisiotasi 1%.
      esim. tuote maksaa 300 e. Annat alennusta -10 %. Tämän jälkeen tuote maksaa 270e. Eli saat palkkaa tuosta kaupasta 270 x 0,18 = 48,60e. Täydellä provisiolla olisit saanut 60e.

      - Kilometrit maksetaan ihan 0,46 snt/km. MUTTA ne on sidottu MYYNTIIN. esim. jos myyt 10 000 e sinulle korvataan 1000 km. 13 000 e saat 2000 km. 15 000 saat 3000 km. Esim myyt 12 800 saat kmkorvausta 1000 kilometristä eli 460e, vaikka olisit ajanut kuinka paljon. Loput kilometrit menee bruttoprovisio systeemillä. Päivärahoja ei makseta, vaan ne vähennetään veronalaisesta palkasta eli bruttoprovisiota käytetään tässä.

      - Firmalta maksaa puhelinlaskun ja kuukaudessa 20e puhelinetua.

      - Samalla alueella tosiaan myös muiden divisioonien edustajia käy samoilla asiakkailla. Tästä seuraa se, että joku menee aina antamaan alennusta. Joudut siis itse ensi kerralla tiputtamaan hintaa vielä lisää ja näin palkkasi kärsii. Firmassa myös painoitetaan myymään aina kerralla todella isoja eriä tavaraa asiakkaille. Sillä systeemillä tulee palkkaa siitä kuusta hyvin. Se on sitten vähän huonompi juttu kun seuraavan kahden vuoden aikana yrität päästä asiakkaalle muuta tuotteita esittelemään hän vain toteaa, että hänellä on teidän tuotteita vielä vuodeksi eteenpäin. Eli mieluummin itse olisin myynyt pieniä eriä ja käynyt useammin ja yrittänyt aina lisämyydä jotain.

      - Pomot ovat mukavia ihmisiä. Ovat rentoja ja auttavat kyllä. Alussa on hyvin koulutusta. Ensimmäisen viikon kouluttaja on kokoajan kanssasi. Seuraavan viikon olet yksin ja sitten kouluttaja tulee taas kanssasi. Muutenkin kouluttaja käy säännöllisesti matkassa.

      - Kaikki tuotteet on myös pisteytetty ja niillä pisteillä saa jotain kivaa. esim. taskulamppuja jne. Toki jos annat alennusta et saa pisteitä. Kynät/sytkärit yms. joudut itse ostamaan. Ilmeisesti siihen on nyt myös jälkeenpäin tullut joku muutos ja niitä saa myös jollain erillaisella pistesysteemillä.

      - Suosittelen kokeilemaan NCH:lla työsketelyä jos olet velaton ihminen ja kulusi ovat muutenkin maltilliset. Jos tuon 15 000e tai enemmän pystyy kuussa tekemään, niin kyllä siinä hyvää palkkaa nauttii.

    • turha yrittää kusett

      justiinsa tuli aiheeton lasku NCH lta, perusteeton kaikilta osin, myyjää ei ole näkynyt eikä kuulunut.
      oikeuteen viedään tämäkin.

    • MyyjäMulkku

      Missäpäin Suomea näin pääsi käymään?

    • kallista ajamista

      Diesel kallistuu pian rutosti.

    • ?????????

      4 % nousevat palkat muualla.

    • Markkinamies69

      Olipahan taas kokeilu elämässäni. Edustajaksi erikoistuotteisiin Bruttoprovisiolla ja hoidat ihan kaiken itse. Jopa tavaran tilaamisen Suomessa. Ei mitään asiakaslistoja, vaikka olivat toimineet v.1994 lähtien. Pomo ei antanut budjettia, vei omalle tytäryhtiölleen kauppoja, jotka meidän oli pitänyt raportoida. Vajaa 2 kuukautta ja pihalle, joka oli helpotus. Tunsi vain olevansa pelinappula tekemässä Markkinointitutkimusta.

    • yhteiset asiakkaat

      Asikasrekisterit ovat kaikkien divisisijoonien pomojen yhteistä omaisuutta.

      • Hakija

        Olin NCH:lla työhaastattelussa, kannattaako kyseiseen firmaan mennä vai ei ?

        Pikkuisen pelottaa kun lukee näitä kommetteja yhtiöstä, että pitävätkö ne paikkansa?


      • Älä tule
        Hakija kirjoitti:

        Olin NCH:lla työhaastattelussa, kannattaako kyseiseen firmaan mennä vai ei ?

        Pikkuisen pelottaa kun lukee näitä kommetteja yhtiöstä, että pitävätkö ne paikkansa?

        Älä vaan tule!!!

        Kaikki mitä täällä kirjoitetaan NCH:sta pitää paikkansa ja meno sen kun vaan huononee. Varasto siirtynyt Tsekkeihin saakka ja toimitukset asiakkaille kestävät luvattamon kauan ja jälkitoimituslista on todella pitkä. Palvele tässä nyt sitten asiakkaita, lisäksi päälliköt kahmivat itselleen parhaimmat kaupat aivan röykeästi ja kukaan ei puutu tilanteeseen. Suuri osa henkilöstöstä halajaa uusia töitä muualta.


    • työtön vai nch:lle

      Itse olin NCH:lla haastattelussa eilen ja tänään soitti että kilpailen paikasta ensi viikolla kahden muun valitun kanssa. Sain kyllä käsityksen että aluksi olisi takuupalkka 2000€ luokkaa mutta että kilometrirahoissa oli joku outo kompromissi ensialkuun. Palkkauksen ja myyntistrategian esittely haiskahtikin kieltämättä liian hyvältä ollakseen totta, mutta sanokaahan että onko ensikertalaisen mitään toivoa yltää sinne 2500€/kk jos esiintymistaito on kuitenkin kohdallaan ja tuotteisiin pääsee hiukan tutustumaan etukäteen. Parempi tuo olisi kuin liiton rahat ja saisi itse rauhassa ottaa oman käsityksen siitä, kuinka mätä firma nyt oikeasti on kyseessä.

      • Epäilevä

        Tulitko kyseneeksi, paljonko sinun pitää myydä?
        Että saat tosiaan tuon 2000 euroa.
        Epäilen, että sitä varmasti makseta sinulle, jos ei ole tiettyä myyntiä kasassa. Siis loppujen lopuksi, takuupalkka on mitä suurinta bluffia!!!!!!


      • pelleilyä

        Pysy työttömänä,menee paremmin ja nukut paremmin!


    • Ex-Kernite

      Mihin divisionaan ja mille alueelle olet/olette hakemassa? Jos viitsitte nuo kertoa, niin osaan neuvoa paremmin kannattaako mennä vai ei.

    • työtön vai nch:lle

      Eli siis tuo Partsmaster mega metal kamaa Pirkanmaan alueelle.. ja kuulemma ei ole muita mega metallin myyjiä täällä päin. Teollisuutta ja konepajoja täällä ainakin on niin perkuleesti ja edellisessä keikkatyössä tuli useamman puulaakin herrat muutenkin tutuiksi että olisi se nyt ihme jos ei asiakassuhteita onnistu luomaan.

      • kassuli

        Mene ihmeessä kokeilemaan. Kyllähän siitä kokemusta saa ja näet haluatko tehdä sitä pidempään. Vai oletko jo kenties mennyt? Kerro ihmeessä miltä työ tuntuu, mikä on asiakkaiden vastaanotto ja mitä olet mieltä tuotteista ja NCH:n strategiasta`?


      • kokeillut
        kassuli kirjoitti:

        Mene ihmeessä kokeilemaan. Kyllähän siitä kokemusta saa ja näet haluatko tehdä sitä pidempään. Vai oletko jo kenties mennyt? Kerro ihmeessä miltä työ tuntuu, mikä on asiakkaiden vastaanotto ja mitä olet mieltä tuotteista ja NCH:n strategiasta`?

        Kiitokset vinkistä, mutta se oli väärä.

        Kävin kokeilemassa ja tosiaan. Se oli kaikkia muuta kuin mitä siellä luvattiin!!!!
        Mikään ei toiminut ja mitä palkkaustilanteessa luvattiin sekään ei pitänyt.
        Päälliköt joita tapasin, heitä kiinnostivat vain omat asiat ja heidän ammattitaitotaso on sitä sun tätä. Tämän kokemuksen perusteella kiertäkää kaukaa kyseinen yritys.


    • työsuhdeautoihin

      Nyt pitää pyytää työsuhdeautoa, kun lisäkilometrit menevät verolle.
      Tai firma saa maksaa 5000 kilomeristä/kk korvauksia.

      • nafta

        Milläs NCH maksaa?.

        Kun joukkopako sen kun kiihtyy ja myynti/tulos laskee kun lehmän häntä.

        Itse lähden täältä pois ennen kesälomia ja niin lähtee myös moni muu.

        Kähmintä päällikköportaassa menee entistä röyhkeämmäksi, kaikki omitaan.


    • joustoja ?

      Rahaa firmalla kyllä on kun palkkakustannukset on puristettu minimiin.

    • joustopalkka ???

      Miksi päällikötkin lähtevät ???

    • piirimyyrä

      Voi jessus :D

      Jos kaikki tekisivät duunia yhtä hanakasti, kun etsii työnantajasta vikoja.. ?
      Vaikka olisit normi kuukausipalkalla, epäilen et mono viuhuu aika nopeesti jollet hommia hoida?

      Muistakaa kumminkin et toiselle kun kumartaa toiselle aina näyttää peetä, Mielestäni vaihtuvuus ei ole ollut ainakaan tässä lafkassa kamalan suurta, mutta ainahan niitä tähdenlentoja joka paikassa on. Kuten sanottua jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mä en ole tollasesta jousto-säästö-kampanjasta kuututkaan :D

      Normisti kauppa on käynyt ja palkka on tullut pilkulleen siten mitä on sovittukkin.
      Ja jos nyt tuo niin kaameen huono työpaikka on, niin oikeesti lähtekää.. vapaa maa onneksi mikään laki ei voi pakottaa työntekoon..

      Toivottavasti joku teistä tunnistaa kirjoittajan, niin tulkaa sit suoraan sanomaan päin näköä :D

      niin ja juu.. kukaan päälliköistä ei ainakaan mun aisakkaita ole ominut :D
      Herätkätkää todellisuuteen .. ROFL!

      "Arbeit macht frei"

    • entinen myyntimies

      Onko tosiaan laillista Tuo NCH touhu, jos saat provisioita 3000 e sinun pitää ilmoittaa kilometrit firmaan ajat esim,2000km josta saat 900€ elikkä saat 2100€ josta maksat veron ja tuon 900 saat verottomana ,miten eläkemaksun kanssa
      tämäkö on laillista ,entinen NCH lainen !

      • KIRTHT

        Hei !

        Nyt vastako välähti?

        Kun olet lähtenyt talosta pois.


      • ihme ja kumma

        Kilometrit pitäisi maksaa reilusti palkan päälle, eikä vähentäen bruttoprovisiosyteemillä.
        Myös provisiovähennysjärjestelmä on kamala myyntimiestä kohtaan.


    • Kaupparatsu

      Viime viikolla soitettiin ja henkilö ei esitellyt kunnolla itseään, No ei se mitään etsivät Etelä-Suomen alueelle edustajaa Huolto ja korjaustuotteille ja kyselivät onko minulla autopaikkaa tai auto käytössä, sen lisäksi työkokemusta. Firman nimeä ei sanottu, mutta sanoivat, että käy katsomassa netissä www.nchsuomi.fi jos kiinnostaa ja soita sitten takaisin.

      Olen toiminut huoltokemikaalien myynnissä jokusen vuoden ja jos en ikinä ole nähnyt kyseisiä kemikaaleja missään, eli mihin näitä on myyty, jos firma on toiminut Suomessa 70-luvulta alkaen. Sillä silmällä, että on paljon hyvin hoidettuja asiakkaitakin, heidän kertomansa mukaan ???

      Minkälainen käsitys teillä on tästä firmasta nykysellään ???

    • Kysyvä11

      Mille alueelle edustajaa haettiin?

    • '

      ,

    • Säästöillä ulkona.

      Edes puhelin ei toimi kunnolla.

    • myyntimies

      Kaikki tuo paska mitä täällä kirjoitetaan NCH:sta pitää täysin paikkansa ja meno sen kun vaan huononee. Toimitukset asiakkaille kestävät tolkuttoman kauan ja jälkitoimituslista on pitkä kuin nälkävuosi. Päälliköt kahmivat edelleen itselleen parhaimmat kaupat aivan röykeästi ja kukaan ei puutu tilanteeseen milläänlailla. Kiertäkää kaukaa kyseinen lafka niin KAIKKI on helpompaa. Muissa myyntihommissa ollut jo vuosia ja päivääkään en ole katunut että vaihdoin hommia huomattavasti parempaan ja missä palkka ja kilsakorvauksetkin maksetaan oikein!!

      • kekkonen12354

        Näin minäkin aikanaan tein. Suomessa myyntihommia riittää muuallakin.


    • Onnensa kokeilija

      Saas nähdä, toivottakaa onnea :D

    • kynäkin on maksettav

      raaka talo

    • Jos töihin

      Mitenkä Oulunseudulla toimii NCH? Onko täällä ollenkan koko firmaa?

    • ovi käy

      moni on kokeillut

      • neuvokas 4

        Hei !

        Onko teillä tietoa Torrent pesulaitteesta?

        Miten toimii huollot ym. muut ?


      • eitoimi1
        neuvokas 4 kirjoitti:

        Hei !

        Onko teillä tietoa Torrent pesulaitteesta?

        Miten toimii huollot ym. muut ?

        Ei toimi !

        Meidän yrityksessä oli kysyinen Torrent laite jonkin aikaa.

        Laite ei toiminut ja huoltoa ei suoritettu ajallaan ja myyjät jotka kävivät myymässä, lupasivat liikoja laitteesta ja olivat hyvin asiattomia muutenkin.

        Ei kiitos, jatkossa !!!!

        Nch yhtiön tuotteille ja palveluille


      • korjaaja55
        eitoimi1 kirjoitti:

        Ei toimi !

        Meidän yrityksessä oli kysyinen Torrent laite jonkin aikaa.

        Laite ei toiminut ja huoltoa ei suoritettu ajallaan ja myyjät jotka kävivät myymässä, lupasivat liikoja laitteesta ja olivat hyvin asiattomia muutenkin.

        Ei kiitos, jatkossa !!!!

        Nch yhtiön tuotteille ja palveluille

        Se oli ikävää, meillä taas toimii kyseinen masiina kiitettävästi. On nopeuttanu hommia. Joka äijä meidän firmassa käyttää ja tykkää. Huollot on toiminut hyvin.


    • ...

      .

      • Torrent käyttäjä

        meidän firmassa ollu tuo Torrent kohta pari vuotta eikä kyl annettas enää pois. hankalakin lika lähtee ja kaikki paska jää koneeseen eikä oo sit käsissä ja vaatteissa. eikä tartte enää olla liuotinhöyryjä haistelemassa. ja kun sillä ollaan pesty kaikkea hydraulikkaosia, turboja , scanian linkoja ja sit myös startteja ja latureita niin tosi monipuolinen laite on, huollot tehty ajallaan ja osia vaihdettu jos on tarvittu. se muuten toimii myös iltaisin omissa firapelihommissa..


    • 8+1

      ...ja firma oli NCH ?

    • Totuuden siemen

      En oikein tiedä että itkeäkö vai nauraa näille jutuille. Laitetaanpa hieman totuuttakin niin ei pullasorsat ihan tukehdu omaan paskaansa.

      Ensimmäiset 3-6 kk takuupalkka 2000€ tai 20% jos menee ton takuun yli. Kilometrit korvataan normaalisti verottajan ohjeiden mukaan 0.45c/km. Puhelin etu kustantaa 20€/kk.

      Jos ei myyntiä rupea tulemaan koeajan jälkeen enemmän kuin toi 2000€ vaatii niin äijä vaihtoon. Ei siitä myyntimiestä tule anyway...kun homma pyörii niin keskipalkka on rapiat 4000€ ja päälle kulukorvaukset.

      Hyvät laadukkaat tuotteet joskin hintavat. Varsin helppo tehdä kauppaa kun homman oppii. Torrent sopimuksilla saa rakennettua itselleen pohjapalkaa kun sen oppii.

      Jos joku haluaa oikeasti tietää lisää niin vastaan kyllä. Ei noi katkerien epäonnistujien jutut oikein vakuuta...säälittää enenmmänkin. Ei kaikista vain ole kauppamieheksi tai nykyään kauppahenkilö lieneen sopivampi

      • rakentaja4

        Kyllä itken ja nauran yhtaikaa teidän jutuille. Ensimmäiset 3-6kk takuupalkka ei pidä paikkaansa...


      • pppkkkttttrr
        rakentaja4 kirjoitti:

        Kyllä itken ja nauran yhtaikaa teidän jutuille. Ensimmäiset 3-6kk takuupalkka ei pidä paikkaansa...

        jep jep...kyl vain pitää. Ei pitäis puhua jos ei tiedä


    • Tietoaon1

      Miellä NCH:lla palkat ovat kovalla tasolla. Itse olen ollut muutaman vuoden talossa ja palkat on kohdallaan ja edut mitä parhaimmat.

      Keskiverto edustaja tienaa yli 6000,- euro/kk ja kun pääset päälliköksi 10.000,-euroa
      on pikkuraha NCH päälliköiden palkoissa.

      Tämä on varmaa tietoa......

    • puppuaaaa

      Teille on tilattu joulupukki.

    • Keijo-Anni

      "Keskiverto edustaja tienaa yli 6000,- euro/kk"
      BULLS*IT!

      Jos haluat keulia, niin yritä tehdä se edes uskottavasti.
      Vuosi pari sitten esittelyssä kehuttiin 2800€/kk normi tulotasoksi, joka sekin oletettavasti ainakin 100-200€ yläkanttiin.

    • Samppalinna1

      Kyllä kauppa käy. Tällä viikolla on jo tehty reilusti yli 10 kpl Torrent sopimuksia.

      Rahan tuloa ei voi etsää.......

    • päiväunia ?

      Jos rahaa tulee firmalle niin valtavasti, miksi ei makseta päivärahoja ja reilusti km-korvauksia palkan päälle ?

      Jatkuvaa säästökampanjaa ja kikkimistä.

      • Totuuden siemen

        Hello taas!

        Kilometrikorvaukset maksetaan normaalisti palkan päälle. Ja tarvittaessa myös päiväraha jos sellainen jostakin syystä on tarpeen.

        Mediaani keskiansio vuoden talossa olleella edustajalla on 4100 €.


    • Uusi Salomon

      Eläkää missään tapauksessa menkö töihin NCH:lle, se menee konkurssiin tänä vuonna ja katoaa Suomesta kuten Nokiakin. Sen omistavat amerikkalaiset militantit ja Suomessa kierot lakimiehet. Net eivät ajattele muuta kuin omia huvipursiaan. Tulopuheet ovat utopiaa, aina aloitat kk:n nollasta provisiopalkalla. Kilometri- ja kulukorvaukset ovat Suomen lainvastaisia. Levyn suku Amerikassa on jo tarpeeksi kusettanut Suomalaisia. Pomot ovat oman edun tavoittelijoita, nähnyt monta mulkkua. Kokemusta on vuosikymmen. Onneksi tajusin viimein lähteä itse toisiin hommiin ja hyvin on mennyt.

      • Totuuden siemen

        Hyvää sunnuntaita!

        Ylläolevalla oli paljon selvästi mietittyä asiaa ja tietoakin oli sen verran, että oli selkeitä lauseita muodostanut :-)

        Yksi totuuden siemenkin oli joukkoon eksynyt...liekö vahingossa

        Kun tehdään töitä provisiolla niin kuukausi aloitetaan aina puhtaalta pöydältä. Paitsi sitten kun olet saanut tehtyä laite sopimuksia. Laitesopimukset muodostavat pohjapalkan, minkä päälle provisiot.


      • ksisng
        Totuuden siemen kirjoitti:

        Hyvää sunnuntaita!

        Ylläolevalla oli paljon selvästi mietittyä asiaa ja tietoakin oli sen verran, että oli selkeitä lauseita muodostanut :-)

        Yksi totuuden siemenkin oli joukkoon eksynyt...liekö vahingossa

        Kun tehdään töitä provisiolla niin kuukausi aloitetaan aina puhtaalta pöydältä. Paitsi sitten kun olet saanut tehtyä laite sopimuksia. Laitesopimukset muodostavat pohjapalkan, minkä päälle provisiot.

        Täällä on mitä hauskempia väitteitä esitetty yhtiöstä nimeltä NCH.
        Hyvät palkat, hyvät provisiot, hyvät tuotteet ja jne.

        Mutta totuus löytyy tilinpäätöstiedoista.

        Yhtiön liikevaihto laskee kovaa vauhtia ja kaiken lisäksi tekee tappiota.
        Ja tämä on facta tietoa, jokainen voi tarkistaa asian.

        Mitenköhän yhtiön käy??? ja lisäksi yrityksestä lähtee jatkuvasti henkilökuntaa pois....

        Jokainen voi itse päätellä missä mennään????


      • Arskaviis

        Lainvastaista? Miksihän laki-ihmiset ei ole tehneet mitään?


      • Uusi Salomon
        Arskaviis kirjoitti:

        Lainvastaista? Miksihän laki-ihmiset ei ole tehneet mitään?

        Lakiihmiset omistavat ks. firman


    • Töissä

      Epäonnistuneet ja katkerat kolttalappaiset sekä muut vinkujat kiukkuaa täällä kun tässä(kään) yhtiössä ei makseta palkkaa tekemättömästä työstä.Ehkä vielä jonain päivänä toteutuu "kukkahattutätien" unelma vastikkeettomasta kansalaispalkasta ,mutta siihen asti pitäisi teidänkin elääksenne tehdä työtä.

      Sen verran itsekkin tiedän että liiketoiminnan tavoitteena on tehdä rahaa yhtiön omistajille,ja sitäkautta hyvinvointia myös työntekijöille. Eli summa summarum . Kun NCH:lla hoitaa oman leiviskänsä, saa siitä ihan mukavat leipärahat ja suolanyytinkin voi hankkia sillointällöin.

      Totta on se että myyntityö ei sovi kaikille,eikä jokainen onnistu tässä työssä. Totta on myöskin se että kun on oikeanlainen henkilö tähän työhön, on vain taivas rajana tienestienkin suhteen .

      Itse olen ollut talossa jo kohtalaisen monta kesää ,joten tiedän kyllä mistä puhun . Voin myös samaan hengenvetoon todeta että näihin vuosiin mahtuu todella vittumaisia kuukausia ,jolloin on ollut mielessä heittää pyyhe kehään . Mutta yleensä se "ongelma" on löytynyt ihan siitä peilin edestä.

      Reippain mielin kevättä kohti!

    • vero ja veren kierto

      Veroja ei makseta Suomeen, voitot siirretään veroparatiiseihin ja Suomen voitoilla ylläpidetään muualla pystyssä kannattamatonta organisaatiota.

      • TottatosiaanII

        Oy NCH Suomi Ab
        Melkonkatu 28 E
        00210 HELSINKI

        Y-tunnus: 0111921-4


      • eionnistukunsuksieil

        Lappiin terveisiä.......


    • diiba1

      oltu, kokeiltu, ei mitään negatiivistä sanottavaa suosittelen jos b2b myynti sujuu jos ei suju niin sit vaikka koulunpenkille tahi kaupankassalle

    • Samppalinnan äiti

      Heippa täättä Suomen Turusta.

      Nyt oli pakko tulla pojan avuks myymään Torrent pesulaitteita, pojalla ei kauppa käy.
      Ja vähätkin asiakkaat palauttelevat laitteita takaisin ja edustajat käyvät kuumana.
      Mutta Samppalinnan äiti laitaa asiat kuntoon

    • jop4

      Mahtavaa höpötystä yli 6000 kuukausi palkoista heeheehee ei toivoakaan ks. virmassa

    • kaikki jaetaan muill

      Jos löydät omia hyviä asiakkaita, pian ne ovat kaikkien muiden kilpailevien divisioonien tiedossa.
      Päälliköt jakavat kaikki asiakastiedot keskenään.

      • jannnnnnne

        tottakai näin tomitaan
        Siis, mitä isompi titteli. Saat sitä parhaimmat kähmimisedut itsellesi.
        Näin Nch:lla toimitaan, kohta entinen päällikkö. Itselläni on tullut mitta täyteen ja myös muilla.
        Kohta ei ole mitään mistä kähmiä myyntejä itselleen kun ei ole tekijöitä ja viimeisetkin asiakkaat vierastavat tätä touhua.


      • Rakentaja4
        jannnnnnne kirjoitti:

        tottakai näin tomitaan
        Siis, mitä isompi titteli. Saat sitä parhaimmat kähmimisedut itsellesi.
        Näin Nch:lla toimitaan, kohta entinen päällikkö. Itselläni on tullut mitta täyteen ja myös muilla.
        Kohta ei ole mitään mistä kähmiä myyntejä itselleen kun ei ole tekijöitä ja viimeisetkin asiakkaat vierastavat tätä touhua.

        Olen kovin pahoillani kun näin on sinullekkin käynyt...Maine ei näy parantuneen NCH.lla vuosienkaan jälkeen....Ehkä tämän kyseisen yhtiön pitäisi enemmän panostaa työntekijöihin...Aika tärkeä pointti monelle aaloittelijalle, mutta silloin pitäisi olla myös oikeat henkilöt airoissa. Varmasti vaihtuvuudet ovat suuria ja toisaalta se ei ole hyvä asia asiakkaita kohtaan ja ei myöskään sitä työntekijää kohtaan, joka yrittää mennä myymään tuotteita ja saakin vettä niskaansa. Tälle yhtiölle voisin vain sanoa, että työntekijä joka on kentällä on tärkeä sekä asiakas...Siitä tämä yhtiö rahansa saa.


    • ketuttaa...

      KAIKKI asiakasrekisterisi ovat kaikkien muidenkin kilpailijoiden käytössä samassa talossa.

      • Rakentaja4

        Mikä todella on väärin..


    • opaskoira1

      Jokainen myyjä joka saa kunnon pokan niin tilatkoon rojut itselleen ja hoitaa henk.koht. oikealle tilaajalle. Myyjä maksaa firmalle ja laskuttaa tilaajaa nii ei pääse oman talon väki pilaamaan jatkoa. Eikö ala näitä "kuormasta syöjiä" hieman harmittamaan :D
      Erittäin moni yrittäjä on valmis auttamaan kunnon kaveria kun vaan uskaltaa avata suunsa ja myyntimieshän uskaltaa!

      • tietävä10

        Onko kellään varmaa tietoa?

        Missä divisioonassa on suurimmat päällikkö huijarit?


    • tiedot jakotavaraa

      Kaikki asiakastietosi ovat muidenkin käytössä.

      Samalle asiakkalle on tungosta.

    • spobo

      ?????

    • b2b1

      Mielenkiintosta juttua ko:talosta. Pitää melkein ihan uteliaisuuttaan lähtä stekkaa ihan "sisältä" mikä on meininki.

      Onhan sitä huonossakin talossa tullu oltua ja huonoilla tuotteilla mutta ei silti ole nälkää tarvinut kyllä nähdä:)

      Voisko tästä vetää semmosen keskiarvo linjauksen että tää on ihan normaali voittoa tavoitteleva yritys joka pitää sisällään myös henkilökohtaista hyötyä. Vähän niinku joka talossa missä oon duunia painanu? =)

    • ana 1

      KAIKKI kilpailijat tarjoo vähintään 25 % provikat, täydet päivärahat ja kilometrikorvaukset. Jengi siellä on pystymettästä. Huom kilpailijoiden virmoista ei tänne vaihdeta. Että repikää siitä

    • yhteistä kauraa

      Kaikki hankkimasi "omat" asiakkaasi ovat kaikkien sisarfirmojen yhteitä kauraa.

      Ellet anna kovia alennuksia, saat ylikalliin maineen ja kaupat finito.

      Provisiovähennys on sitten syvältä.

    • never

      Kannattaa rahastaa niitä harvoja jotka ottavat huijarifirmaa vastaan. Siitä siinä on kyse ja siksi samoille asiakkaille on tunkua.

      • New guy

        Terveisiä äidille:)


      • asiaa121
        New guy kirjoitti:

        Terveisiä äidille:)

        Moi kaikille!
        kateellisten puheita, meillä NCH:lla on parhaimmat provisiot ja tuotteet ym. muut.

        Huippukaverit tienaavat yli 10.000,-/kk:ssa ja huonoinmatkin saavat reilusti yli 7000,-
        euoa/kk:ssa.

        Tämä on factaa.

        Hyvää syksyn jatkoa kaikille


      • Juuttisen Paavo
        asiaa121 kirjoitti:

        Moi kaikille!
        kateellisten puheita, meillä NCH:lla on parhaimmat provisiot ja tuotteet ym. muut.

        Huippukaverit tienaavat yli 10.000,-/kk:ssa ja huonoinmatkin saavat reilusti yli 7000,-
        euoa/kk:ssa.

        Tämä on factaa.

        Hyvää syksyn jatkoa kaikille

        Hahhhaaaaaa! Hauska oot!


      • isojannnne
        Juuttisen Paavo kirjoitti:

        Hahhhaaaaaa! Hauska oot!

        Kysymys!

        Kumpi on NCH:N heikoin lenkki?

        Samppalinna vai sen kaveri?

        Vastauksia kiitos !!!!!!!!!!!!


    • buyer

      KUKAAN ei pysty tienaamaan yli sen 3000 euroa kuukaudessa. Täysillä hinnoilla ei osta kukaan ja kun myyt niitä puoleen hintaan provisiosi laskee kymmeneen prosenttiin. Kymppitonnin myynnistä saat tonnin, 20.000 myynnistä 2000 ja 30.000 myynnistä 3000 euroa. Siinä teillä yhtälö joka pitää.

      • Juuttisen Paavo

        Tuo nyt ei pidä paikkaansa. Kyllä siellä tienaa jos osaa tehdä kauppaa. Miksi pitää myydä puoleenhintaan? En ymmärrä. Muuten kyllä firma voisi tarkastella edustajiensa etuja.


      • jannnnnnne
        Juuttisen Paavo kirjoitti:

        Tuo nyt ei pidä paikkaansa. Kyllä siellä tienaa jos osaa tehdä kauppaa. Miksi pitää myydä puoleenhintaan? En ymmärrä. Muuten kyllä firma voisi tarkastella edustajiensa etuja.

        samppalinna


      • Kujalan Olli
        Juuttisen Paavo kirjoitti:

        Tuo nyt ei pidä paikkaansa. Kyllä siellä tienaa jos osaa tehdä kauppaa. Miksi pitää myydä puoleenhintaan? En ymmärrä. Muuten kyllä firma voisi tarkastella edustajiensa etuja.

        "Miksi pitää myydä puoleenhintaan?"
        No vaikkapa sen takia, että täydellä hinnalla ei kauppa käy. Tuotteet ylihintaisia kilpailijoihin verrattuna, eikä hinta/laatusuhde ole kohdallaan.
        Siinä saa kauppamiehen suu käydä, että saat perusteltua miksi maksaa tuplahinta kilpailijan tuotteisiin verrattuna kun niilläkin homma käy.
        Teollisuudessa tilauskanta sen verran heikko, että säästöjä on etsittävä joka suunnasta ja mikä on sen helpompi paikka säästää, kuin työkalut ja kemikaalit? Ostetaan puolet halvempaa niin voidaan puhua jopa satojen eurojen säästöstä kuukausitasolla.
        Ja mikäli myyntimiehet on tilanteesta eri mieltä, kertokaapa mistä nuo yt:t ja massiiviset irtisanomiset kertovat?


    • joku uus vai

      Z orrolla E väät P ettää

      • ijjjjmmmm

        samppalinnan kaveri


      • Samppalinnanäiti22
        ijjjjmmmm kirjoitti:

        samppalinnan kaveri

        Nyt Riittää samppalinnan morkkaaminen. Samppalinna lähtee takaisin puotipuksuksi
        Äiti pitää siitä huolen.


      • Oulunsalo1
        Samppalinnanäiti22 kirjoitti:

        Nyt Riittää samppalinnan morkkaaminen. Samppalinna lähtee takaisin puotipuksuksi
        Äiti pitää siitä huolen.

        Aikansa kutakin, voin nyt vain naureskella sitä aikaa kun olin NCH:lla. Tuntuu näin jälkikäteen ihmeeltä, että sitä jaksoi katsella niinkin kauan. Myynti ja tulos ovat syöksykierteessä. Ja lähes kaikki osaava porukka on vaihtanut maisemaa. itse olen nyt Zepillä ja täällä toimii kaikki mainiosti ja porukalla meillä on loistava yhteishenki. Toivotan onnea Samppalinnalle ja kavereille, niin kauan kun sitä riittää.......


      • Oulunsalo6
        Oulunsalo1 kirjoitti:

        Aikansa kutakin, voin nyt vain naureskella sitä aikaa kun olin NCH:lla. Tuntuu näin jälkikäteen ihmeeltä, että sitä jaksoi katsella niinkin kauan. Myynti ja tulos ovat syöksykierteessä. Ja lähes kaikki osaava porukka on vaihtanut maisemaa. itse olen nyt Zepillä ja täällä toimii kaikki mainiosti ja porukalla meillä on loistava yhteishenki. Toivotan onnea Samppalinnalle ja kavereille, niin kauan kun sitä riittää.......

        Kysymys!

        Mitä yhteistä on NCH:lla ja Lotuksella?????

        Rotat jättävät uppoavan laivan


    • kaikki jäätyy

      Kovin on kylmää
      Zappi siirretään Thaimaahan ?

      • Samppalinnankaveri1

        Ei väliä!!!!

        Miten pärjää NCH:lla!!!!
        Olla tekemättä mitään ja pelaamalla lentopalloa....


    • kyselijä

      Hei !

      Osaako kukaan vastata rehellisesti minulle.

      Olen menossa NCH:lle työhaastatteluun. Please, vastatkaa rehellisesti hyvät puolet ja miinukset jos niitä on?

      Tuntuu uskomattomalta, että kaikki mitä täällä kirjoitetaan negatiivisia asioita olisi totta?

      • Hrrrrrr

        Sinne vaan! Hyvä koulu.


      • Entinen työntekijä

        Kova koulu on kyllä jos meinaat pärjätä. Tarjoajia löytyy pilvin pimein ja edustajia tulee asiakkaille sisään ovista ja ikkunoista - varsinkin kuntapuolella. Hinnat ovat kalliita kilpailioihin verrattuna mutta laatu kai ok. Kai tuossa työssä voi ok pärjätä jos on valmis tekemään hirvittävä määrä työtä mutta näinhän se aina on edustus hommissa.


    • ei uskois nykyaikana

      Uusi tietokoneohjelma on ppersseestä.
      Hitain ja jäykin.

      • Zepantt

        Sekä on hyvä ohjelma Ainakin Turun päällikölle. Ne saavat heti vinkin mistä saavat kaupat itselleen. Itse kokenut sen monta kertaa.... Mulle kyllä sit riitti ja lähdin pois.


    • Mikää ei toimi

      Hermot menevät uuden tilausohjelman kanssa.
      Luvataan parannusta ----viiden vuoden päästä ?

      • Anfrknfr

        Hei! Sitä ei tarvitse odottaa niin kauan, Lentopalloilijan hoitaa hommat siihen malliin, että työt loppuu kaikilta jos asioihin ei puututa. Taas meitä lähtee täältä...


      • hixtrsmf
        Anfrknfr kirjoitti:

        Hei! Sitä ei tarvitse odottaa niin kauan, Lentopalloilijan hoitaa hommat siihen malliin, että työt loppuu kaikilta jos asioihin ei puututa. Taas meitä lähtee täältä...

        Mitä yhteistä on Torrent, PM ja Samppalinnalla?


    • LIIAN KANKEA KÄYTTÄÄ

      TILAUSOHJELMA PERSSSEEESTÄ.

    • risut ja ruusut

      Täällähän on suuria tunteita ilmassa!

      Itse olin pari vuotta sitten NCH:lla hetken ja pakko kommentoida tähän jonon jatkeeksi!

      Ensinnäkään palkoissa ja eduissa ei ollut tippaakaan kusetuksen makua! Kaikki sovitut provisiot ja kilometrit kyllä sai kuten oli sovittu. Ja ei.. ei niissä ollut mitään laitonta! Menee samalla politiikalla monessa muussakin lafkassa. Ja meni näemmä verottajallekin läpi nuo km-vähennykset ja asiakkaille ostetut pullat ja keksit, jopa työvälineeksi hankittu iPad... ei tullut mätkyjä.

      Ja tuo yhteinen asiakasrekisteri.. joka divisioonan myyntipäällikkö haluaa kuitenkin suojella omaa tiimiään moiselta kaltoinkohtelulta, joten jos sellaista oikeasti tapahtuisi, niin joku saa kyllä kurkkuharjaa ja lujaa..

      Syy, miksi lähdin talosta, on selvä: olin paska myyjä! Jos saman palkan saa huolettomista rasvanäpin hommista niin miksi kärsiä unettomia öitä myyntitavoitteissaan ryvetessä?


      Mutta siihen loppui puolustelut.. En yhtään ihmettele, miksi tuon firman tulokset laskevat ja henkilöstö karkaa. Mikä ihme se sellainen maailmanluokan myyntifirma on, jolla ei ole MINKÄÄNLAISTA markkinointi organisaatiota???

      Pikaisella googlailulla en löytänyt enää minkäänlaista suomenkielistä nettisivuakaan, ja lontoonkielinenkin versio ei juurikaan vakuuta. Me eletään cyber-aikaa ja asiakas ei edes hakukoneilla saa selville että mikä helkkarin NCH..

      Onhan se totta, että markkinointi maksaa, ja silloinhan tuo provisioprosentti ei olisi läheskään noin korkea (verratkaa palkkauspolitiikkaa siellä isossa Weessä). Mutta jos kaikki brändiarvon luominen on sen koko maakuntaa pyörittävän yhden edustajan ja sen hienon tuotedemon varassa, ei pärjäämiseen enää riitä että olet hyvä... pitää olla jumala!!

      Näitäkin talosta kyllä löytyi ja heidän työ oli ihailtavaa, mutta ihmekös tuo että jumalatkin aikanaan tajuavat, että kyvyt voi muuttaa rahaksi muutenkin kuin ylihintaista rost-offia ja pesuainetta tyrkyttämällä.

      Talon myyntistrategia toimi kasarilla, mutta jokainen yritys joka ei kehitä/kehity, on tuhoon tuomittu!!

    • uusi TILAUSOHJELMA

      SYVÄLTÄ BERSEESTÄ !!!
      --kukaan ei voi muuttaa.

      • olijoijo

        Voi Voi !!!!!!

        Taas on uusi tilikausi alkanut ja miinusta tulee koko ajan lisää.....

        Hyvin menee....

        Turun voimakaksikko hoitaa hommat, nyt lähtee viimeiset ja kohta lappu luukulle.

        Että sillai....


      • Hhieiuyx
        olijoijo kirjoitti:

        Voi Voi !!!!!!

        Taas on uusi tilikausi alkanut ja miinusta tulee koko ajan lisää.....

        Hyvin menee....

        Turun voimakaksikko hoitaa hommat, nyt lähtee viimeiset ja kohta lappu luukulle.

        Että sillai....

        Passari ja Samppalinna nähty Pansion satamassa juhannuksen alla.
        Onko pojat lähdössä pois?
        Tietääkö kukaan? jos tieto pitää paikkansa,vielä on toivoa!!!!!


    • Ynjevi

      Entinen Natikkalainen täällä. Olin töissä NCH:n konttorilla Lauttasaaressa -90-luvulla. Kukahan on nykyään NCH:n toimitusjohtaja? MG on tainnut olla eläkkeellä jo kauan? Missä tilaukset käsitellään nykyään, ei ilmeisesti enää Lauttasaaressa? NCH oli todella kova koulu jo -90-luvulla myös konttorin henkilökunnalle, todella kova koulu. Luin tuolta ylempää, että varasto on Tsekeissä, jaaha, varasto ei enää ole Espoossa.
      Onkohan konttoriporukkaa Lauttasaaressa enää ollenkaan?

      • Linnan Samppa

        Taitaa olla äNCeeHoo kohta suomesta nurin..


      • Maria.1962
        Linnan Samppa kirjoitti:

        Taitaa olla äNCeeHoo kohta suomesta nurin..

        Enpä usko, että NCH menee nurin.. Monissa yrityksissä on lasku ja nousukausia.. Onhan myös näin, että jos haluat tehdä töitä oli työpaikka mikä tahansa niin kai silloin töitä tehdään.. Eikös me ihmiset tehdä töitä yrityksen eteen ja myös itsemme eteen... Eriasia on sitten kuka tekee enempi tai vähempi... Jos halutaan, että työpaikka menestyy ja itse myös niin eikö ajatusmalli pitäisi vaihtua jollainlailla.
        On sitten kysymyksessä NCH tai mikä muu yritys tahansa niin eikö meillä kaikilla ole suu jota voi käyttää keskusteluihin esim. kaikkiin noihin asioihin joita nyt lukenut.. Epäkohdat, jotka harmittaa tai ei ymmärrä niin kannattaa ottaa puheeksi.. Monesti on vain niin, että sitä kun ei välttämättä ymmärrä kaikkea niin saattaa tulla isoja väärinkäsityksiä.. Olin itse hyvin kauan aikaa sitten NCH töissä ja en voi moittia. Voisin mennä vaikka uudestaan. Oi ja ne asiakas soitot ja rekisterit sehän teki mielenkiintoiseksi koko työn.. Paljon näki erilaisia yrityksiä. Kaikille hienoa syksyn jatkoa.


      • Erkki Edustaja
        Maria.1962 kirjoitti:

        Enpä usko, että NCH menee nurin.. Monissa yrityksissä on lasku ja nousukausia.. Onhan myös näin, että jos haluat tehdä töitä oli työpaikka mikä tahansa niin kai silloin töitä tehdään.. Eikös me ihmiset tehdä töitä yrityksen eteen ja myös itsemme eteen... Eriasia on sitten kuka tekee enempi tai vähempi... Jos halutaan, että työpaikka menestyy ja itse myös niin eikö ajatusmalli pitäisi vaihtua jollainlailla.
        On sitten kysymyksessä NCH tai mikä muu yritys tahansa niin eikö meillä kaikilla ole suu jota voi käyttää keskusteluihin esim. kaikkiin noihin asioihin joita nyt lukenut.. Epäkohdat, jotka harmittaa tai ei ymmärrä niin kannattaa ottaa puheeksi.. Monesti on vain niin, että sitä kun ei välttämättä ymmärrä kaikkea niin saattaa tulla isoja väärinkäsityksiä.. Olin itse hyvin kauan aikaa sitten NCH töissä ja en voi moittia. Voisin mennä vaikka uudestaan. Oi ja ne asiakas soitot ja rekisterit sehän teki mielenkiintoiseksi koko työn.. Paljon näki erilaisia yrityksiä. Kaikille hienoa syksyn jatkoa.

        Maria, kun nykyään puhe ei auta. Pakka on vaan niin sekaisin nykyjohdolla.


      • Gol_ffari
        Erkki Edustaja kirjoitti:

        Maria, kun nykyään puhe ei auta. Pakka on vaan niin sekaisin nykyjohdolla.

        Siellä Samppa Linna ja muut pelaavat yritysmaailman korttipeliä,eli all in ja vituiks vaan.


    • Soapman

      Ja kaikki yhtiössä tapahtuva on vain kiinni osaamattomasta johdosta ? Luulisi näillä "johtajillakin" olevan omat johtajansa? Joskus taannoin olin myös kyseisen yhtiön palveluksessa ja siirryin sieltä itsenäiseksi yrittäjäksi,ainakin tuolloin myös E:llä oli esimiehet jotka tekivät isommat päätökset. Nykyistä päällikkökaartia en tuunne mutta oletan heilläkin olevan joku esimies joka valvoo tekemisiä? Ei tuo helppo talo ollut työskennellä, mutta ei myöskään mahdottomin . Myyntihommat ei vaan ole niitä helpoimpia hommia. Hyviä kauppoja vaan kaikille kollegoille ,yhtiöistä riippumatta.

      • Passari 2222

        Kyllä on!,,

        Ketkä hyötyvät kun kavereita lähtee talosta?

        Samppalinna ja Passari, he saavat taas asiakaskorteista parhaat asiakkaat ja muut päälliköt, ketä on jäljellä rippeet. Siispä ei ole tarkotustakaan, että hommat hoituisivat.

        Passari Ja Samppalinna ovat katkeraan loppuun saakka talossa, kun lähdön aika koittaa ja ajolähtö on jo alkanut.


    • Heliheijjaa

      Ihan mielenkiinnosta lähdin Partsmasterin pitkän ja kapeen leivän ääreen, mitä en sillä hetkellä tienny ku allekirjotin sopparin. Nyt alkaa olla melko selvää, miksei tästä hommasta elä ilman että vähintään myy sieluaan saatanalle ja puhu täyttä puuta heinää asiakkaalle. Korjaamoalalla ennen työskennelleenä katsellessani hintoja meinasin pökertyä-NE ON IHAN JÄRKYTTÄVIÄ!! Haastattelussa kysyin että saiskos noita hintoja nähdä, olisin sen perusteella vähän siis arvioinut koko hommaa mutta Hr-päällikkö senkun virnuili ja vakuutteli että se ei ole nyt oleellista, saat ne kansiot jälkikäteen.. Voi jeesus, täältä lähdetään kun takaportti siihen aukenee! Elkää tulko, ellet päivätyökses halua jakaa käyntikortteja ja sytkäreitä!

    • Kiitollinen

      Jep Jep... Enpä vissiin laitakkaan hakemusta.
      Kiitoksia kaikille varoituksesta.

    • reba

      Ja taas on työilmotus netissä. Onkohan homma parantunut yhtään niistä 2002-2009 "kultavuosista"?

    • Sampparrt

      Passarii nukkuu työaikana, ei hyvältä näytä!!!!

    • samppa99

      Tervehdys !

      Konttori menee nyt täällä suomessa kiinni, mutta ei hätää. Samppalinna pääsee Turun satamaan merimerkiksi pikkujoulun ajaksi. Kuulemma Passarille löytyy kanssa töitä, hän saa huoltajan pestin Salon Vilppaan joukkueesta.

    • TimppaHar

      Kiitoksia Sampppa ja kiitoksia Passari, hienosti hoidettu hommat T. Harjakaisen Timppa

    • Kspknij

      Mitenkäs tämä vaikuttaa käytännön työhön?

    • Siip maas......

      kaikill........

    • T O

      luin koko ns Palaute palstalistan läpi, joka siis on yllä. NäkemykseNI perustuu myyntityössä oppimiini faktoihin. Myyntityö ei ole syntymälahja. kaikkia luonnonluomia ei ole tarkoitettu myymään muiden tuotteita. Itsensä myyminen eli työpaikan saaminen rekrytoinnissa on helppoa. Vaikeudet alkavat ensimmäisenä työpäivänä, jos et olekaan kehujesi mittainen tai halusi työntekoon ovat muutakuin olet tuonut julki haastattelussa. Epäonnnistuminen kasvattaa luonnetta. Normaalisti myyntimies katsoo eteenpäin. Epäonnistuneiden piiriedustajien palautteet varmasti käsitellään ja analysoidaan kaikissaNCH kokoisissakin firmoissa. Palsta sinällään ei kuitenkaan saisi olla roskakori omalle soveltumattomuudelle. Myydä Mersuja tai Ferrareita ammattimiehille ja asentajille ,joiden tuntiveloitukset vaativat parhaat saatavilla olevat välineet ei saakaan olla helppoa. OLKOON PALKKAUSPERUSTEESI mikä tahansa , saat kenkää, jos et tuota firmalle voittoa !! Myyntityö ei ole tilausten keräämistä. Pistän nimimerkiksi omat nimikirjaimeni en nimimerkkiä.! Hyvää jatkoa ja kehitystä myyntialalla kaikille lukijoille.

    • Timppa 99

      Onkohan siellä ketään enää töissä? Muuta kuin kaksikko ja pari hännystelijää?

    • 916

      Vieläko kova kama liikkuu ???

      • Erik12

        Onko Nch vieä toiminnassa?


      • Aiminävai

        Onhan se. Kontttoria ei Suomessa enää ole mut edustajat kiertää edelleen.


      • Jmtakm22

        Kohta ei ole niitäkään...


      • Johtajaongelmia

        Apina ja gorilla kulkevat Salon torilla...................


    • Ake12

      Eikö se toinen ole jo lähetetty pois ?

    • tääonjusttätätätätätä

      nää on näitä

    • RekrytointiNCH

      Hei! Löysitkö tämän keskustelun pohtiessasi, hakisitko meille NCH:lle töihin? Etsimme tällä hetkellä myyntiedustajia Tampereelle, Jyväskylään, Lappeenrantaan ja Seinäjoelle, katso ilmoituksemme Oikotieltä: https://tyopaikat.oikotie.fi/tyopaikka/1052042.

      Moni asia on muuttunut sen jälkeen, kun tämä keskustelu on aloitettu. Parin viimeisen vuoden aikana koko organisaatio on läpikäynyt niin suuria muutoksia, ettei yritystä oikein enää tunnista tästä viestiketjusta. Toiminta Suomessa sekä 25 muussa Euroopan maassa jatkuu edelleen erittäin elinvoimaisena korkealaatuisten tuotteiden ja taitavien myyjien ansiosta. Myynnin tukena ovat mm. ajanmukaiset välineet ja järjestelmät, kattava perehdytys ja koulutus sekä toimiva organisaatio.

      Lisää tietoa tämän päivän NCH:sta saat uusilta kotisivuiltamme: https://www.ncheurope.com/fi.

    • RekrytointiNCH

      Myyntiedustajaksi NCH:lle?

      Kiinnostaisiko sinua itsenäinen työ laadukkaiden tuotteiden ja ihmisten parissa?

      Tehtävässä vastaat kokonaisvaltaisesti tuotteiden aktiivisesta myyntityöstä alueesi yritysasiakkaille. Pidät yllä olemassa olevia asiakassuhteita ja vastaat myös uusasiakashankinnasta. Asiakastapaamisissa demonstroit tuotteiden hyötyjä asiakkaille käytännössä ja lisäksi hoidat tilauksiin liittyvät rutiinit.

      Voit olla jo kokeneempi kaupallisen tai teknisen kokemus- ja/ tai koulutustaustan omaava myyjä, tai vastavalmistunut nuorempi alasta kiinnostunut osaaja. Toimialan ja/ tai tuotteiden tuntemus on eduksi, mutta ennen kaikkea olet työtä pelkäämätön ja tuloshakuinen persoona joka nauttii työskentelystä asiakkaiden parissa ja ratkaisujen löytämisestä heidän ongelmiinsa. Tehtävä edellyttää ajokorttia ja omaa autoa sekä sujuvaa suomen kielen taitoa.

      Henkilönä olet positiivinen ja sinnikäs, ja kykenet pitkäjänteiseen työskentelyyn. Osaat ajatella luovasti, löydät mahdollisuuksia ja tartut niihin. Sinulla on hyvät yhteistyö- ja kommunikointitaidot ja hallitset tehokkaasti omaa ajankäyttöäsi.

      Tarjoamme sinulle
      • vakituisen työtehtävän alan arvostetun yrityksen ja sen laadukkaiden tuotteiden parissa
      • mahdollisuuden valita joko kiinteä tai provisioperusteinen palkka
      • asianmukaiset korvaukset
      • kannustavat myyntipalkinnot
      • liikkuvan ja itsenäisen työn
      • myyntialueen, jonka koko ei edellytä hotelliyöpymisiä
      • ajanmukaiset työkalut
      • kattavan perehdytysohjelman tuotteisiin ja tehtävään
      • jatkuvan koulutuksen liittyen uusiin tuotteisiin sekä ammatilliseen kehittymiseen

      Haluatko kuulla lisää työskentelystä meillä NCH:lla? Ota yhteyttä tai lähetä avoin hakemuksesi palkkatoivomuksineen osoitteeseen [email protected].

    • Hulluolisekaljupää

      Tuo on todella outo firma. Sen yksi yhtiö on National Chemsearch ja kouluttaja toi uutta myyntimiestä mukanaan myyntireissulle. Molemmat olivat tosi säälittäviä. Olin isossa tehtaassa asiakas. Ei pokka pitänyt kun myyntipuhe oli niin vuorovaikutukseton jenkkityyppinen höpinä. Tämä kouluttaja oli kaljupäinen lyhyt mies, hyppäsi kuin hullu kauluksiini. Sanoi olevansa entinen painija. Nimeä en muista.
      Myyntimies oli säikky poika Muhokselta, sen muistan kun perusti oman firman myöhemmin ja se meni konkurssiin.

      Tuli tälle Nation Chemsearchille ainakin porttikielto samana päivänä isolle tehtaalle Oulussa.

    • Rasvakauppias

      Itse en osaa kertoa koko yrityksen tilanteesta, mutta ainakin meil Lubricantsin/energian puolella homma tuntuu nyt toimivan ihan ok. Alkuun sai himpun yli 2k takuupalkalla harjoitella duunia ja nyt kun menee myynnit sen yli, niin provisiot rullaa. Kilsat maksetaan liksan päälle ja muutamasta messusta on saanut kans päivärahat. En mä ainakaan valita liksasta. :) Esimies tais olla messissä joka toinen viikko suunnilleen 3k ja nyt sit harvemmin käynyt jeesaamassa. Välillä duuni kyllä rankkaa, ei ole mitään helppoa hommaa myydä. Tunteja tulee enemmän kuin aiemmin normiduunissa, mutta toisaalta tosi vapaata. Asiakaslistat oli jostain vuodelta 2014-15 vissiin edellisen kaverin peruja. Osan saanut uudestaan ostamaan, mut en läheskään kaikkia.

    • Aluereppuri

      Nch 100 ? Nch Suomi on ainakin menossa pelkkään nettimarkkinointiin , edustajilta keräämillä asiakastiedoilla. Kiristivät kaikki nämä tiedot meiltä keväällä, uuden Eu asiakastietorekisterien asetusten nojalla? Puhelin , email, osoitteet yhteyshenkilöt yms,, Nyt tapellaan , kenen tilaus on, jos asiakas sattuu tilaamaan ns, suoraan konttorilta puhelinmyynti vie tilauksen heti ensiksi aina itselleen. Kaikkea kytätään kuten; DDRssä puhelut , emalit, Ipad kulun seuranta, ? SalesForce sarvi-otsassa mennään jokaviikko, kohti jotain suurta. Yleinen päälliköiden ylimielisyys on jo selviö täällä. Notta sellaasta tällä kertaa,,

      • Natik

        Oikein rekry ilmoitus tänne? Mukana kilpailussa Suomen paras työpaikka 2019 ?
        HuuHaa,, Ken uskoo


    • Repsikka

      Jaahas , ei ihme puulaakilta joka hukkas 6milj liikevaihtoa 10 vuodessa? Millä muulla se pärjääilee .

    • Chemkaali

      Niin menetetty - 6milj - vuosiliikevaihdosta!

    • Entasiakas

      Nch Suomi on menettänyt täysin uskottavuutensa teollisuus markkinoilla. Edustajien ainainen vaihtuvuus kertoo kaiken. Kouluttivat omat kilpailijansa ja antoivat asiakkaansa mukana. Nyt Suomea kiertää jatkuvasti ns, päälliköt imuroimassa tyhjien myyntialueiden tilauksia? Asiakkaat ihmettelevät menoa, kuka on alueen edustaja vai onko kukaan? Soittoja tulee puhelinmyynnistä ja päälliköiltä ja entisiltä reppureilta solkenaan, eivät vastaa koko Nch:n kuullessaa kenellekkään! Nch Suomi
      "myynti " juna meni jo,, sellainen on yhtiö kuin ovat päällikötkin.

    • Aluereppuri

      Notta sellaasta,, tämä juhlavuoden meno on mallia Sotamies rannalla?

    • Myyntiedustaja

      Tämän yhtiön olemassaolo on myyntihenkilöstömme ansiota? Aivan ?

    • Myyntiedustaja

      Ai niin , mitä Nch seuraa,,
      NCH Europe käyttää evästeitä ja jäljitysteknologiaa analysoidaksemme tietoliikennettämme

      Notta, näillä mennään

    • Aluereppuri

      Parasta kauppaa sano, Nch päällikkö kun edustajan tilauksesta provikat pölli!
      Vieläköhän, siellä Piihovissa kehuskellaan ja kailotetaan lahjakorttikampanjoista asiakkaille?

    • Anonyymi

      NC - SalesForcee 2019 - Nonii, taas on menossa Torrent kliimaksi. Paniikilla soppareita öljylinkoon ja pääset "itse - peseksiin" kuukausittain muiden vaseliinin ja öljysotkuja. Kivaa Nch service hommaa.

    • Anonyymi

      Nch tärkein viikko rituaali on nykyään pelkkää SalesForce "mantran" hokemista. Kukaan ei usko yhtiössä itsekkään nyky tuloksiin jotka - laskevat viikko viikolta ja FY ,, sen mukana. Osa etsii koko-ajan uutta reppuri pestiä.

    • Anonyymi

      Onnea 100 vuotiaalle ja hienoa Ladysmeetinki myyntikokousta. Vai ollaanko menossa Paimion kesäteatteriin katsomaan Kipparikallen seikkailuja.

    • Anonyymi

      Tukholma odottaa iloisia myyntiedustajia jälleen. Mut taitaa olla Suomi päälliköitä enemmän ku edustajia,, näillä menhään

    • Anonyymi

      Mikä On NCH:lla nykyään meininki?

    • Anonyymi

      No , miten sen nyt ottaa? Nch itse varmaan ottaa omansa joka maasta. Myyntihenkilökunta (reppurit täällä kentällä) käyttää omaa aikaansa päivittäin kaikenmaailman raportointiin ja räpellykseen Ipädillä jokaisen asiakaskäynnin selvittämiseksi jonnekin. Päälliköt lähettelevät whatsUp viestejä piiskatakseen ajatuksiensa avulla myyntiä ylös epätoivon vimmalla. Kumma yhtiö kun päällikköt saavat palkinnokseen (ryhmän tyhjien piiriensä) myynneistään : Mustia card kortteja, kun omat myynnit eivät siihen yllä ikinä ><

    • Anonyymi

      Yhtiön nyky tavoista kertoo paljon myös, ettei julkaise edes tilipäätöstietojaan?
      Myyntitulosten lasku jatkuu ja myös edustajien poistuma.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Niinpä niin, noi lukemat osoittavat todeksi et normi myyntireiskat Nch:n leivissä eivät täällä rivissä ansaitse häävisti ? Siinä ei viikoitaiset WhatsUp viisastelut SalesForcen kera auta.. Kelpo kenelle? Sinulle vai minulle

    • Anonyymi

      Ei tule mitään, olen ollut talossa muutaman kuukauden. Kyllä nämä hommat on nähty, nostan kytkintä niin myös teki ne vähät. Ketä meitä täällä erään on....

    • Anonyymi

      Samat meningit jatkuvat, päälliköiden ahneuden kera, kukaan ei luota kehenköön. Kaikki mistä keskustellaan tai infotaan on samanpäivän aikana kilpailijoiden tiedossa.
      Että näin täällä Nch leirissä?

    • Anonyymi

      Keväinen tilivuosipaniikki on taas menossa. Miinusta tulossa edelleen?
      SalesForce on myyntiryhmissä naurunaihe edelleen.

    • Anonyymi

      Onko tietoa???
      Kahmiiko päälliköt vielä parhaat palat päältä ja jättää jämät edustajille!

      • Anonyymi

        Mikä tää Sotkamon juttu on?
        Totta vai tarua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tää Sotkamon juttu on?
        Totta vai tarua?

        Sattumalta tällaiseen keskusteluun tässä törmäsin. Vaikuttaa melkoiselta touhulta jos pitää paikkansa. Ihmettelen tässä kuitenkin että jos ei ole omasta työpaikasta mitään muuta kuin huonoa sanottavaa niin miksi on siellä vielä töissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattumalta tällaiseen keskusteluun tässä törmäsin. Vaikuttaa melkoiselta touhulta jos pitää paikkansa. Ihmettelen tässä kuitenkin että jos ei ole omasta työpaikasta mitään muuta kuin huonoa sanottavaa niin miksi on siellä vielä töissä?

        Niinpä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä

        Tervetuloa itse ottamaan selvää asian todellisesta laidasta! Meillä on jatkuvasti avoinna myyntiedustajan paikkoja eri puolilla Suomea. Tällä hetkellä etsimme edustajia erityisesti Vaasan, Joensuun, Oulun, Hämeenlinnan, Kuopion sekä Itä- ja Länsi-Uudenmaan alueille. Lähetä yhteydenottopyyntö osoitteeseen hr.nordic(a)nch.com ilman sen kummempia hakemuksia ja olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Tule mukaan rakentamaan yhteistä menestystarinaa täällä kerrottavaksi yhtiön sisältä käsin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervetuloa itse ottamaan selvää asian todellisesta laidasta! Meillä on jatkuvasti avoinna myyntiedustajan paikkoja eri puolilla Suomea. Tällä hetkellä etsimme edustajia erityisesti Vaasan, Joensuun, Oulun, Hämeenlinnan, Kuopion sekä Itä- ja Länsi-Uudenmaan alueille. Lähetä yhteydenottopyyntö osoitteeseen hr.nordic(a)nch.com ilman sen kummempia hakemuksia ja olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Tule mukaan rakentamaan yhteistä menestystarinaa täällä kerrottavaksi yhtiön sisältä käsin!

        Hyvää itsenäisyyspäivää näin jälkikäteen kaikille kollegoillemme Suomessa kuin myös muille ketjun lukijoille! Seuratkaa ihmeessä NCH Swedenin sivua ja erityisesti joulukalenteria LinkedIn:ssä, siellä ruotsalaiset työntekijämme esittäytyvät ja kertovat työstään.

        https://www.linkedin.com/showcase/nch-sweden/

        Mukavaa joulun odotusta itse kullekin !

        NCH Europe, HR


    • Anonyymi

      Yhtäperhettä kuten näkyy, ruottalaiset auttavat liittykääpä keskinöisen kehumisen kerhoon.

    • Anonyymi

      Meillä on jatkuvasti avoinna myyntiedustajan paikkoja eri puolilla Suomea.

    • Anonyymi

      Kyllä nämä Kaaranvene call center hommat on vaan niin kivoja.

    • Anonyymi

      No eipä tämä kaarnavene puosu tarvitse niitä muinaisuuden kortteja tilausten imurointiinsa.
      Homma pelaa muutenkin pulpetissa,,

    • Anonyymi

      Ei, mutta lopputulos on sama. Myyntimiehet jäävät nuolemaan näppejään ja alistuvat rooliinsa. Tosin muutamat meistä nostaa kytkintä, tämä on nähty.

    • Anonyymi

      Tässä firmassa kuulemme, jotkut saivat ns, Homesales tilauksiakin eipä näy nykyään.

    • Anonyymi

      Perseestä.

    • Anonyymi

      Aikamoiset huijaripuljun vibat tuli tästä firmsta. Myyjinä epämääräisiä vanhan kansan kaupparatsuja, tilattujen tuotteiden toimituksessa kesti kuukausia ja hinta oli kaksinkertainen verrattuna vastaviin rautakaupassa. Tuotteiden laatu oli itsessään ihan ok. Jos muutkin tuotteet ovat hyviä niin ehkä kannattaisi harkita tuotteiden myymistä perinteisesti vaikka rautakaupan kautta eikä pölynimurikauppiastyylisesti ovelta ovelle.

      • Anonyymi

        Olin ostajana eräässä valtionhallinnon yrityksessä vuosia, kun aloitin työni siellä niin ensitöikseen ulostin tämän yrityksen ulos.
        Heidän tuotteet ovat osittain ok, mutta hinnat eivät.
        Heidän myyntitapansa ei ole kovin houkutteleva eikä näin ollen soveltunut meille.
        Pääosin kaikki tavarahankinnat olivat meillä sidottu hankintalakiin.


    • Anonyymi

      Callcenter hommiahan nämä tuppaa olemaan nykyään. Taitaapi nuo piälliköt hoidella niitä Relentless myyntejä täydellä provikalla. Ei tästä enää ota Erkkikään selvää,,

    • Anonyymi

      Eikös sinun olisi aika vaihtaa jo firmaa...

    • Anonyymi

      Putkilahden Sales Manager se taitaa tänne trollata ja vanhoja asioita muistella? Itsehän olit pahimmasta päästä viemään tikkarin muiden suusta. Ja siksi kai sait lähteä varhaiseläkkeelle?

    • Anonyymi

      Edellinen kirjoittaja täysin oikeassa, nyt NCH on hyvässä iskussa. Ollaan päästy eroon huonosta henkilöstöstä, nyt me kaikki puhalletaan yhteen hiileen ja ollaan kaikki ylpeitä siitä. Että ollaan NCH tiimissä ja meillä on itseään rakastava päälikkö.

    • Anonyymi

      Ihana firma, hyvä palkka ja kivat päälliköt. Hyvin menee aina.

      • Anonyymi

        Samppa Linna, ja Passari 😀😂
        Samppa , nukkuu Korvessa 24/7
        Herää, huutaa Forcea .Lapsen tasolle, menneet hommat turhuuksiin. Ei missään vastavaa Forcea.. päiväkotiin sopiva.. Kaikki nauraa, kentällä.
        Tulkaa meille hommiin,, ei horsea ei Forcea😂😂
        Hoitoon Horset ja Forcet..T; Entinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samppa Linna, ja Passari 😀😂
        Samppa , nukkuu Korvessa 24/7
        Herää, huutaa Forcea .Lapsen tasolle, menneet hommat turhuuksiin. Ei missään vastavaa Forcea.. päiväkotiin sopiva.. Kaikki nauraa, kentällä.
        Tulkaa meille hommiin,, ei horsea ei Forcea😂😂
        Hoitoon Horset ja Forcet..T; Entinen

        Järvenpäähän terveiset.


    • Anonyymi

      No, Meillähän on tekemisen meininki; sano joku.

    • Anonyymi

      Kesäloma palkkanauha kädessä pistää miettimään.

    • Anonyymi

      Hyvä vanha meininki...

    • Anonyymi

      Jokos ne, Kaarnavene pojan whatsUp muistelmat on julkaistu,,

    • Anonyymi

      Liitetään s ketju myynti heti hätälinkki saa mukaan
      Nivala

    • Anonyymi

      Nonnii, sitä saapi kaarnapoika jo pistää Untuvatoppista niskaan ja mennä tuijotteleen
      Jv altaisiin,,,

    • Anonyymi

      Meillähän on perhekulttuuri, jossa ihmiset viihtyvät..

    • Anonyymi

      Tänne on ilo palata..

    • Anonyymi

      Olemme aidosti globaali organisaatio, jossa ihmiset ovat löytäneet ystävyyssuhteita arvostettujen kollegoiden kanssa eri mantereilla.

    • Anonyymi

      On se vaan hienoa olla mukana menestyvässä yhtiössä. Hienot tulokset jokaisella ja sen myötä hyvä palkka. Saa nähdä miten se kesälomapalkka tulee ja paljonko?

    • Anonyymi

      Onko tietoa mikä tilanne nyt? Etsivät huoltoteknikkoa tänne tampereelle, onko minkälainen talo? Tuoreita kokemuksia kaivattaisiin.Isän sisko oli 15vuotta sitten myyjänä Rokfordilla mutta ei osannut sanoa nykyisestä tilanteesta mitään.

      • Anonyymi

        Kiertäkää suosiollla kaukaa


    • Anonyymi

      Kaarnapoika pistettiin Pikipojaksi,

    • Anonyymi

      Olisiko mahdollista saada jotain tietoa, että mites tuossa firmassa nykyään menee?
      Liian moni kommentti kyllä vuosien varrella on, et kiertäkää kaukaa... mutta?????
      Ja mikä tuo kaarnavene-juttu oikein on?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1716
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1347
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      4
      1240
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1230
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1198
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1096
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1075
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1072
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      997
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      904
    Aihe