Paljon pakolaiset saa tukea / kk ?

Jukka kukka Pukka

Pitääkö paikkansa että yhden pakolaisen elättäminen maksaa valtiolle yli 50 000€ / vuosi. Näin ollen pakolainen "tienaa" n. reilut 2000€ / kk tekemättä yhtään mitään. Rahaa nuilla "kivoilla vieraan kulttuurin edustajilla" näyttää olevan. Sääliksi käy pienellä rahalla kittuuttavia opiskelijoita joilla yleensä jää elämiseen n. 100€ kuukaudessa, laskujen jälkeen. Ellei sitten ole vanhempia tukemassa, harvoilla on. Opintolainaa kannustetaan kyllä nostamaan, mutta takaisin sekin on maksettava. Töissä käynti opintojen ohessa ei kyllä nopeuta valmistumisia. Saisivatpa meidän opiskelijatkin parempaa tukea, eikä vain nämä meidän valopilkut ulkomaankentiltä. Ei tarviste varmaan huolehtia Kela-tukiaisten takaisin perinnästä, eikä muustakaan.

Mutta kirjotelkaapa miten nämä tukiasiat on. Monikulttuurisuus on rikkaus, niin olisi myös omien opiskelijoidemme hyvinvointi ja paremmat tukiasiat. Vanhuksia ja muita Suomalaisia vähäosaisia unohtamatta! Kiitos. Hei.

-J-

147

8226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asseri Kantonen

      sen 2000 euroa kuukaudessa mutta se on kyllä täysin varma asia että pakolaiset ei saa siitä rahasta kuin pienen osan, sillä siitä rahasta on maksettava palkat niille kaikille ihmisille jotka on mukana hoitamassa sitä byrokratiaa, Kemissäkin niitä taitaa olla vaikka kuinka monta, joten siitä jää näiden työntekijöiden verorahana kemin kassaan myös jotakin

      • MOSKHEIJAH

        Voi pyhät pyssykät,mikä pöhkö tässä kirjoittaa.Kuuluvat rakentavan moskeijan moottoritien toiselle puolen ja kivestä linnan toiselle puolen,että tornitkin näkyy KÄRSÄMÄELLE ASTI.Rahasta ei kuulu olevan puutetta.


      • klfjgn

        TODISTA!


      • vaativat.lisää.rahaa

        Kyllä heillä annetaan disko rahaa sukulaiset lähettää rahaa lisää


    • Asser 2

      Tässä taas spekuloidaan. Saattaahan ne saadakkin aika mukavasti rahaa. Ilmaseksi asuu ja taskurahaa reilut 500 euroa. Eipä ole oman maan pienituloisilla tollasia höösärahoja. PRKL.

      • köyhäääääääääää

        on se niin väärin.mikähän tässä mättää...


      • kemissä on
        köyhäääääääääää kirjoitti:

        on se niin väärin.mikähän tässä mättää...

        totaalisesti unohdettu työttömät,opiskelijat,eläkeläiset ja muut vähäosaiset,nyt ei panosteta kuin pakolaisiin,pitäis alkaa peräämään meillekin samoja etuuksia,eikös ole olemassa joku yhdenvertaisuuslaki,asia pitäis lähteä viemään eteen päin esim eu:tuomioistuimeen........


      • KEMIN 8 egen ORJATYÖLÄISET
        köyhäääääääääää kirjoitti:

        on se niin väärin.mikähän tässä mättää...

        ON se väärin, pakolaiset shoppailee päivät ja illat bilettää baareissa.

        Me työtttömät raadetaan orjina henkensäpitimiksi karenssin uhalla-


      • Tiedetään....

        Ilmaseksihan ne ihan varmasti asuu ja asuntokin kalustetaan valmiiksi, ei tarvi ku asettua taloksi. On telkkarit ja digiboxit, stereot sun muut vehkeet. Ja tuollahan ne kaupungilla kulkevat uudet ja viimisen päälle muodikkaat vaatteet ja nahkarotsit päällä. Ei suomalaisella työttömällä ole sellaseen varaa. Ite oon työssä käyvä ja tienaankin ihan hyvin, joten en kadehdi näitä mamuja. Käy vain niin sääliksi oman maan työttömät, koska olen kyllä nähnyt että ei se helppoa ole. Sitten tulee jokku karvaranteet ja täyttää koko katukuvan ja kun tietää että niitä kohdellaan ku kukkaa kämmenellä. Kyllä niin pistelee!!!!


      • juujoo
        Tiedetään.... kirjoitti:

        Ilmaseksihan ne ihan varmasti asuu ja asuntokin kalustetaan valmiiksi, ei tarvi ku asettua taloksi. On telkkarit ja digiboxit, stereot sun muut vehkeet. Ja tuollahan ne kaupungilla kulkevat uudet ja viimisen päälle muodikkaat vaatteet ja nahkarotsit päällä. Ei suomalaisella työttömällä ole sellaseen varaa. Ite oon työssä käyvä ja tienaankin ihan hyvin, joten en kadehdi näitä mamuja. Käy vain niin sääliksi oman maan työttömät, koska olen kyllä nähnyt että ei se helppoa ole. Sitten tulee jokku karvaranteet ja täyttää koko katukuvan ja kun tietää että niitä kohdellaan ku kukkaa kämmenellä. Kyllä niin pistelee!!!!

        eiks se niin ole et köyhät ne vaatteilla koreilee...miten voi olla näin kateellista porukkaa..ne ei ole köyhimpiä jotka sieltä tänne muuttaa koska köyhil ei ole varaa...mut kannattaa katsoa aamuisin peiliin ja miettiä jos itseä noin ahdistaa maahanmuuttajan missä on vika.


      • työöööööötöööön
        juujoo kirjoitti:

        eiks se niin ole et köyhät ne vaatteilla koreilee...miten voi olla näin kateellista porukkaa..ne ei ole köyhimpiä jotka sieltä tänne muuttaa koska köyhil ei ole varaa...mut kannattaa katsoa aamuisin peiliin ja miettiä jos itseä noin ahdistaa maahanmuuttajan missä on vika.

        niin, todellakaan ei ole päälykuori ole halpa ja kaikki mukavuudet ja peliautomaatitkin osaavat Käytän eräetä vanhusta Bingossa, sinnkin ovat tulleet bingoilemaan. minulla on harvoin varaa sellaiseen Mistä tienaavat


      • per,,,,
        köyhäääääääääää kirjoitti:

        on se niin väärin.mikähän tässä mättää...

        kaikki mättää meillä suomesa.nää mamut syö meidän eväät.


      • Not_Jealous
        kemissä on kirjoitti:

        totaalisesti unohdettu työttömät,opiskelijat,eläkeläiset ja muut vähäosaiset,nyt ei panosteta kuin pakolaisiin,pitäis alkaa peräämään meillekin samoja etuuksia,eikös ole olemassa joku yhdenvertaisuuslaki,asia pitäis lähteä viemään eteen päin esim eu:tuomioistuimeen........

        Miten muka on unohdettu työttömät, opiskelijat, eläkeläiset ja vähäosaiset. Eikö opiskelijat enään saa opintotukea ja asumislisää? Eikö työttömät saa enään työmarkkinatukea ja asumistukea? Kyllä täällä kaikki saa mitä tarvitsevat henkensä pitimiksi.

        Monet näistä pakolaisista ovat ihan oikeasti lähteneet henkensä pitimiksi kotoaan pois. Turhaa te kemiläiset valitatte siitä mitä pakolaiset saavat avustuksia. Saa niitä kaikki muutkin.


      • Bael
        Tiedetään.... kirjoitti:

        Ilmaseksihan ne ihan varmasti asuu ja asuntokin kalustetaan valmiiksi, ei tarvi ku asettua taloksi. On telkkarit ja digiboxit, stereot sun muut vehkeet. Ja tuollahan ne kaupungilla kulkevat uudet ja viimisen päälle muodikkaat vaatteet ja nahkarotsit päällä. Ei suomalaisella työttömällä ole sellaseen varaa. Ite oon työssä käyvä ja tienaankin ihan hyvin, joten en kadehdi näitä mamuja. Käy vain niin sääliksi oman maan työttömät, koska olen kyllä nähnyt että ei se helppoa ole. Sitten tulee jokku karvaranteet ja täyttää koko katukuvan ja kun tietää että niitä kohdellaan ku kukkaa kämmenellä. Kyllä niin pistelee!!!!

        Eipä ole telkkareita ja digiboxeja. Jos puhutaan nettotuloista yhdellä hengellä, on se kuukautta kohti noin 400€. Asunnossa ei ole tuolla perusrahalla vuokraa ja se asuntokin on 4 hengen solu eli periaatteessa yksi huone. Kun tulot nousevat, esim työpaikan myötä, myös tästä yhdestä huoneesta pitää maksaa vuokraa. Tuet on siis samaa luokkaa kuin sossulla yleensä. Ottaisitte asioista selvää ennen kuin alatte urputtamaan.


      • Tähän on edes toivoa saada jonkinlainen muutos, jos tämä kansa lopultakin ryhdistäytyisi ja allekirjoittaisi aluksi vaikka aloitteen eu-erosta www.kansalaisaloite.fi.
        Tämä järjestelmällinen ja tositarkoituksellinen alasajo, koskien alkuperäisiä suomen kansalaisia tulee jatkumaan ja kiihtymään kaikilla yhteiskunnan osa-alueilla niin kauan, kun näistä vain kitistään täällä some-palstoilla.
        Näistä ei välitä kukaan, joka on päässyt nousemaan mamutusbisnes-portailla, eikä sen puoleen portaille nousseet näitä edes lue.
        Vain voimien yhteen kokoaminen voi tuoda muutosta asioihin.
        Vai onko jollain päinvastaista havaintoa asioiden tilasta?

        Brysselistä ja Saksasta tulevat määräykset menevät tällä hetkellä ohi kaiken muun, koskivatpa ne lakien ja asetusten noudattamista, terveydenhoitoa, vanhuksia ja vammaisia koskevia sopimuksia tai ihan mitä tahansa, siinä ei alkuperäisväestön uhraaminen merkitse yhtään mitään, tätäkö me toivomme ja tämän hyväksymme?

        Hajoita ja hallitse eli mahdollisimman suuri hajaannus kansalaisten kesken jatkuvine vastakkainasetteluineen on hyväksi havaittu poliittinen keino ajaa aina vain parempaan suuntaan eliitin asioita, riidelkööt rahvas keskenään.

        Vai onko joku huomannut, että eliitillä olisi ollut suurempia ristiriitoja päämääriensä saavuttamiseksi? Melko lailla yhteen hiileen on puhalleltu puoluekannasta riippumatta. Tavoitteet ovat olleet yhteneväisiä.

        Nyt lopultakin, ennen kuin on kaikki menetetty, kansan ryhdistäydyttävä ja lähdettävä ajamaan omaa yhteistä tavoitettaan.


      • Pöljätlait
        Not_Jealous kirjoitti:

        Miten muka on unohdettu työttömät, opiskelijat, eläkeläiset ja vähäosaiset. Eikö opiskelijat enään saa opintotukea ja asumislisää? Eikö työttömät saa enään työmarkkinatukea ja asumistukea? Kyllä täällä kaikki saa mitä tarvitsevat henkensä pitimiksi.

        Monet näistä pakolaisista ovat ihan oikeasti lähteneet henkensä pitimiksi kotoaan pois. Turhaa te kemiläiset valitatte siitä mitä pakolaiset saavat avustuksia. Saa niitä kaikki muutkin.

        Matulle myös velkaraha, ja taksin maksu velvoite 2vjälkee jolloin tulkkiapukin valtion maksamana saa lakata.


    • Aivan aivan

      Toteutuuko se? EI!!! Samalla rahalla se pitäs Maahanmuuttajien pärjätä, kun esim Suomalaisen työttömän tai opiskelijan Yms. Eikö se pitäs kuitenkin omistaakin huolehtia yhtä lailla kuin näistä Kivoista muuttajista? Opiskelijat kittuutta pienellä rahalla, samoin vanhukset, vähävaraiset. Ois se niilläkin saada vuokramenojen päälle vielä 400-500e rahaa elämiseen.

      MUTTA KUN OPISKELIJOILLA ASIA ON AINAKIN NIIN ETTÄ TUKI KUUKAUDESSA ON REILU 450E / KK
      JA SIITTÄ MENEE VUOKRA, LASKUT, YMS MUUT OMAT MENOT!!!

      Kivahan että ainakin jotku saa asua ilmaseksi rahat päälle.

      • että täällä

        alkaa muutkin herämään ja tajuavat jo mistä asiassa on kysymys.Harva suomalainen asuu täällä ilmaiseksi.


      • PLUS,PLUS,PLUS

        OPISKELIJAT 60-LUVULLA OTTIVAT OPINTOLAINAA. JOTKUT SAIVAT VANHEMMILTAAN JA ISOVANHEM-
        TAAN LISÄAPUA. MISTÄÄN VALTION MAKSAMISTA TUISTA EI OLLUT TIETOAKAAN.
        HÄVETKÄÄ NAUKUJAT.


      • 80-lukulainen
        PLUS,PLUS,PLUS kirjoitti:

        OPISKELIJAT 60-LUVULLA OTTIVAT OPINTOLAINAA. JOTKUT SAIVAT VANHEMMILTAAN JA ISOVANHEM-
        TAAN LISÄAPUA. MISTÄÄN VALTION MAKSAMISTA TUISTA EI OLLUT TIETOAKAAN.
        HÄVETKÄÄ NAUKUJAT.

        JA VALMISTUNEILLE OPISKELIJOILLE OLI SEN JÄLKEEN VARMA ELINIKÄINEN TYÖPAIKKA!


      • 21 2
        80-lukulainen kirjoitti:

        JA VALMISTUNEILLE OPISKELIJOILLE OLI SEN JÄLKEEN VARMA ELINIKÄINEN TYÖPAIKKA!

        ONKO VÄLIÄ? HOMOTYLYTYs


      • 123121§231§
        21 2 kirjoitti:

        ONKO VÄLIÄ? HOMOTYLYTYs

        Ei sillä ole väliä, jos välttämättä haluaa antaa itsestään hiukan yksinkertaisen ja sivistymättömän moukan vaikutelman. Eikä siinä mitään, vapaa maa. Jokainen pelaa niillä korteilla joita on jaettu.


      • lainaaoli
        PLUS,PLUS,PLUS kirjoitti:

        OPISKELIJAT 60-LUVULLA OTTIVAT OPINTOLAINAA. JOTKUT SAIVAT VANHEMMILTAAN JA ISOVANHEM-
        TAAN LISÄAPUA. MISTÄÄN VALTION MAKSAMISTA TUISTA EI OLLUT TIETOAKAAN.
        HÄVETKÄÄ NAUKUJAT.

        Puhut asiaa, ottakoon opiskelijat lainaa, niin sitä ennenkin jouduttiin opiskelua varten ottamaan ja korko lainalla oli moninkertainen nykyisiin korkoihin verrattuna!

        Jokainen lainamarkka kans maksettiin korkoineen takaisin, eikä odotettukaan että yhteiskunta opiskelun kustantaisi!


    • Kiik Rousberg

      Onko kenelläkään mitään varmaa tietoa näiden pakolaisten tuista, vai arvailetteko vain? Harvan pakolaisen olen nähnyt esim. autolla ajelevan, tai uusia kännyköitä omistavan. Minulla sen sijaan on uudehkot vaatteet, uudehko tietokone, pelikonsoli, multimediapuhelin ja ruokaakin pöydässä. Ja olen opiskelija, en tee töitä opiskelujen ohessa enkä nosta opintolainaa. Että ei ne "hienot" vaatteet välttämättä mitään suurista tuloista kerro... kyllähän sitä pienituloinenkin yhden vaatekerran saa itselleen laitettua.

      • Just..

        No niin on minullakin...mutta ei mulle kukaan kuitenkaan vuokraa maksa!!!ite maksan laskut,ostokset ja muutkin pakolliset menot.jos joku esim maksais vuokran mun puolesta,niin olisin kyllä ihan rahoissaan!!!mutta EI!!!ite on maksettava kaiken!!!ei sillai mtn pakolaisia vastaan,mut suomalaisilla on kohta asiat huonommin ku näillä "tulokkailla"...


      • sulla etuna

        ilmainen asunto tä


      • asian ytimeen
        Just.. kirjoitti:

        No niin on minullakin...mutta ei mulle kukaan kuitenkaan vuokraa maksa!!!ite maksan laskut,ostokset ja muutkin pakolliset menot.jos joku esim maksais vuokran mun puolesta,niin olisin kyllä ihan rahoissaan!!!mutta EI!!!ite on maksettava kaiken!!!ei sillai mtn pakolaisia vastaan,mut suomalaisilla on kohta asiat huonommin ku näillä "tulokkailla"...

        osalla suomalaisia on jo asiat helvetin paljon huonommin kuin pakolaisilla ja se on faktaa


      • kemissä å
        sulla etuna kirjoitti:

        ilmainen asunto tä

        siis onko vielä tai enään juppeja ? eli menestyjiä ?


      • Kiik Rousberg
        sulla etuna kirjoitti:

        ilmainen asunto tä

        Ei ole ilmaista asuntoa, mutta vuokranmaksua varten saan asumislisää, ja opintotuki kattaa loput. Eli tavallaan asunto on ilmainen, sillä kuten sanoin, en tee töitä.


      • .....

        Itsellä ainakin on niin, että vuokran ja laskujen maksamisen jälkeen minulle jäisi elämiseen ja muihin menoihin ehkä parikymppiä...Eli pakko ottaa opintolainaa...Ikävä vaan sinänsä kun tuntuisi olevan helpompaa jättää koulu kesken ja alottaa soskun luukulla ravaaminen.Eipähän tarttis maksella mitään takasin kellekään...


      • joopa joo

        "Harvan pakolaisen olen nähnyt esim. autolla ajelevan, tai uusia kännyköitä omistavan."

        Minä olen nähnyt useankin. Pankissa kävin ja täynnähän se oli tummia kun rahaa olivat hakemassa ja saivatkin. Oli uudet puhelimet ja pankista suoraan kadun yli Intersportiin tuhlaamaan. Ja autollakin ovat tulleet vastaan. Oli ihan hieno focus joka kelpais itsellenikin.


      • asuntoauto

        Kyllä virkavalta tietää paljonko he saavat !

        Miksei kerro sitä muille onkin taas jo pankkisalaisuuden alainen asia ?


    • muuä

      jos oltais ruotsissa "mamuja" ku venäjä hyökkää!!??

      • Kiik Rousberg

        viimeinen jonossa, kun järkeä jaettiin.


      • kuka maksaa
        Kiik Rousberg kirjoitti:

        viimeinen jonossa, kun järkeä jaettiin.

        Mitäpä luulette onko ainoa raha mitä suomalainen työtön tässä yhteiskunnassa yhteiskunnalle maksaa? Onko juurikin näin, että työtön maksaa valtiolle ainoastaan sen kulun mitä Kelalta pyörähtää tilille kerran kuukaudessa.

        Koulu maksaa
        Terveydenhuolto maksaa
        Opiskelu maksaa(AMK saa jotain 40000€/lukukausi opiskelijasta tukea valtiolta opintotuet)
        Hyvät ihmiset, kaikki maksaa

        Työttömät täällä vinkuu noista kuluista, ei se teiltä ole pois, menkää töihin ja tienatkaa siellä rahaa!!!!

        Ärsyttää suunnattomasti tuo vinkuminen. Pakolaiset eivät vie naisiamme eivätkä rahojamme sen enempää kuin Suomalaiset pummit. Aivan yhtäkanssa voitaisiin lähettää nämä pitkäaikaistyöttömät jonnekkin muualle loisimaan(niistä ei todellakaan ole yhteiskunnalle mitään hyötyä).

        ps. olen maahanmuuttopolitiikkaa vastaan, mutta aivan eri syistä kun nämä raha raha raha vinkujat. Jos heidän elämä muutamalla tonnilla saadaan kuntoon, niin ei muuta kuin tänne vaan. Toisaalta jos Suomalaiset lait eivät heille kelpaa, niin ei muutakuin lentolippu kouraan ja takaisin kotimaahan, sama sille kuka tai ketkä siellä odottavat.


      • näinhän se on
        kuka maksaa kirjoitti:

        Mitäpä luulette onko ainoa raha mitä suomalainen työtön tässä yhteiskunnassa yhteiskunnalle maksaa? Onko juurikin näin, että työtön maksaa valtiolle ainoastaan sen kulun mitä Kelalta pyörähtää tilille kerran kuukaudessa.

        Koulu maksaa
        Terveydenhuolto maksaa
        Opiskelu maksaa(AMK saa jotain 40000€/lukukausi opiskelijasta tukea valtiolta opintotuet)
        Hyvät ihmiset, kaikki maksaa

        Työttömät täällä vinkuu noista kuluista, ei se teiltä ole pois, menkää töihin ja tienatkaa siellä rahaa!!!!

        Ärsyttää suunnattomasti tuo vinkuminen. Pakolaiset eivät vie naisiamme eivätkä rahojamme sen enempää kuin Suomalaiset pummit. Aivan yhtäkanssa voitaisiin lähettää nämä pitkäaikaistyöttömät jonnekkin muualle loisimaan(niistä ei todellakaan ole yhteiskunnalle mitään hyötyä).

        ps. olen maahanmuuttopolitiikkaa vastaan, mutta aivan eri syistä kun nämä raha raha raha vinkujat. Jos heidän elämä muutamalla tonnilla saadaan kuntoon, niin ei muuta kuin tänne vaan. Toisaalta jos Suomalaiset lait eivät heille kelpaa, niin ei muutakuin lentolippu kouraan ja takaisin kotimaahan, sama sille kuka tai ketkä siellä odottavat.

        mutta jokainen pakolainen myös lisää kunnan sekä valtion menoja ,omien työttömien ja vähäosaisten lisäksi nämäkin rahat voisi kohdentaa muullakin tavalla ja viisaamin


      • kdflasjdföl
        näinhän se on kirjoitti:

        mutta jokainen pakolainen myös lisää kunnan sekä valtion menoja ,omien työttömien ja vähäosaisten lisäksi nämäkin rahat voisi kohdentaa muullakin tavalla ja viisaamin

        Kerro minulle esimerkkejä minne ne rahat voitaisiin laittaa paremmin? Nostaa työttömyyskorvausta, lisätä sossumaksuja vai mitä?


      • joskus itsekkin työtön
        kdflasjdföl kirjoitti:

        Kerro minulle esimerkkejä minne ne rahat voitaisiin laittaa paremmin? Nostaa työttömyyskorvausta, lisätä sossumaksuja vai mitä?

        Haloo työttömyys korvauksestakin menee veroa aivan kun palkastakin joten kyllä työttömätkin maksaa omista tuloistaan niille rahaa ja eikä työttömät saa ilman mitään. ei ole niitä vähennyksiä.En kadehdi yhtään työtöntä tässä suomen maassa se vasta on työtä miten pysyt ees hengissä kun maksat kaikki ja eipä niitä töitä ole enään monella muullakaan joten ei kun kaikki lottaan.


      • hyviähän
        kdflasjdföl kirjoitti:

        Kerro minulle esimerkkejä minne ne rahat voitaisiin laittaa paremmin? Nostaa työttömyyskorvausta, lisätä sossumaksuja vai mitä?

        nuokin olivat lisäksi terveydenhuoltoon vanhustenhoitoon eläkkeisiin ym,ym


      • työelämässä
        kdflasjdföl kirjoitti:

        Kerro minulle esimerkkejä minne ne rahat voitaisiin laittaa paremmin? Nostaa työttömyyskorvausta, lisätä sossumaksuja vai mitä?

        jos olet, oletko joutunut työttömäksi. Ei ne liitonrahat tai kelanpäiväraha varsikaan ole kummoisia. Ennemin niihin korotuksia kuin sellaiseen mistä valtio tai kunta ei ikinä mitään hyödy


      • ja silleen
        kuka maksaa kirjoitti:

        Mitäpä luulette onko ainoa raha mitä suomalainen työtön tässä yhteiskunnassa yhteiskunnalle maksaa? Onko juurikin näin, että työtön maksaa valtiolle ainoastaan sen kulun mitä Kelalta pyörähtää tilille kerran kuukaudessa.

        Koulu maksaa
        Terveydenhuolto maksaa
        Opiskelu maksaa(AMK saa jotain 40000€/lukukausi opiskelijasta tukea valtiolta opintotuet)
        Hyvät ihmiset, kaikki maksaa

        Työttömät täällä vinkuu noista kuluista, ei se teiltä ole pois, menkää töihin ja tienatkaa siellä rahaa!!!!

        Ärsyttää suunnattomasti tuo vinkuminen. Pakolaiset eivät vie naisiamme eivätkä rahojamme sen enempää kuin Suomalaiset pummit. Aivan yhtäkanssa voitaisiin lähettää nämä pitkäaikaistyöttömät jonnekkin muualle loisimaan(niistä ei todellakaan ole yhteiskunnalle mitään hyötyä).

        ps. olen maahanmuuttopolitiikkaa vastaan, mutta aivan eri syistä kun nämä raha raha raha vinkujat. Jos heidän elämä muutamalla tonnilla saadaan kuntoon, niin ei muuta kuin tänne vaan. Toisaalta jos Suomalaiset lait eivät heille kelpaa, niin ei muutakuin lentolippu kouraan ja takaisin kotimaahan, sama sille kuka tai ketkä siellä odottavat.

        "Opiskelu maksaa(AMK saa jotain 40000€/lukukausi"
        Sanoppa mistä opiskelija sen saa, opintotuki on muutama kypä kuussa siihen asumislisä päälle.


      • :D
        kuka maksaa kirjoitti:

        Mitäpä luulette onko ainoa raha mitä suomalainen työtön tässä yhteiskunnassa yhteiskunnalle maksaa? Onko juurikin näin, että työtön maksaa valtiolle ainoastaan sen kulun mitä Kelalta pyörähtää tilille kerran kuukaudessa.

        Koulu maksaa
        Terveydenhuolto maksaa
        Opiskelu maksaa(AMK saa jotain 40000€/lukukausi opiskelijasta tukea valtiolta opintotuet)
        Hyvät ihmiset, kaikki maksaa

        Työttömät täällä vinkuu noista kuluista, ei se teiltä ole pois, menkää töihin ja tienatkaa siellä rahaa!!!!

        Ärsyttää suunnattomasti tuo vinkuminen. Pakolaiset eivät vie naisiamme eivätkä rahojamme sen enempää kuin Suomalaiset pummit. Aivan yhtäkanssa voitaisiin lähettää nämä pitkäaikaistyöttömät jonnekkin muualle loisimaan(niistä ei todellakaan ole yhteiskunnalle mitään hyötyä).

        ps. olen maahanmuuttopolitiikkaa vastaan, mutta aivan eri syistä kun nämä raha raha raha vinkujat. Jos heidän elämä muutamalla tonnilla saadaan kuntoon, niin ei muuta kuin tänne vaan. Toisaalta jos Suomalaiset lait eivät heille kelpaa, niin ei muutakuin lentolippu kouraan ja takaisin kotimaahan, sama sille kuka tai ketkä siellä odottavat.

        täällä taas joku raharikas pelle joka joskus jää vielä työttömäksi itekki nii vouhkaa.. ei ole töitä minkäs teet??


      • No minä
        kuka maksaa kirjoitti:

        Mitäpä luulette onko ainoa raha mitä suomalainen työtön tässä yhteiskunnassa yhteiskunnalle maksaa? Onko juurikin näin, että työtön maksaa valtiolle ainoastaan sen kulun mitä Kelalta pyörähtää tilille kerran kuukaudessa.

        Koulu maksaa
        Terveydenhuolto maksaa
        Opiskelu maksaa(AMK saa jotain 40000€/lukukausi opiskelijasta tukea valtiolta opintotuet)
        Hyvät ihmiset, kaikki maksaa

        Työttömät täällä vinkuu noista kuluista, ei se teiltä ole pois, menkää töihin ja tienatkaa siellä rahaa!!!!

        Ärsyttää suunnattomasti tuo vinkuminen. Pakolaiset eivät vie naisiamme eivätkä rahojamme sen enempää kuin Suomalaiset pummit. Aivan yhtäkanssa voitaisiin lähettää nämä pitkäaikaistyöttömät jonnekkin muualle loisimaan(niistä ei todellakaan ole yhteiskunnalle mitään hyötyä).

        ps. olen maahanmuuttopolitiikkaa vastaan, mutta aivan eri syistä kun nämä raha raha raha vinkujat. Jos heidän elämä muutamalla tonnilla saadaan kuntoon, niin ei muuta kuin tänne vaan. Toisaalta jos Suomalaiset lait eivät heille kelpaa, niin ei muutakuin lentolippu kouraan ja takaisin kotimaahan, sama sille kuka tai ketkä siellä odottavat.

        Onko sulla hajuakaan kuinka moni singahtas onnessaan töihin jos niitä sais. Omassakin tuttavapiirissä moni on joutunut 8€ orjatyöhön koska yksikään firma ei halua vakinaistaa, vaan ainoastaan ottaa "ilmaista" työvoimaa.


      • otappa selvää
        kdflasjdföl kirjoitti:

        Kerro minulle esimerkkejä minne ne rahat voitaisiin laittaa paremmin? Nostaa työttömyyskorvausta, lisätä sossumaksuja vai mitä?

        Voisin sinulle sanoa, että käyppä tutustumassa vanhustenhuoltoon suomalaisessa yhteiskunnassa! Siellä makuutetaan vanhuksia ulosteet alla. Ruoka syötetään kylmänä, kun ei keritä aikaisemmin syöttämään. Pesulla käytetään kun keritään ym. ulkona liikkumisesta puhumattakaan!!!!! Ja muitakin kohteita löytyisi. Voisin jatkaa tästä aiheesta pitempäänkin, mutta taitaa mennä aivan hukkaan. Voisin lopuksi todeta, että ei ole onni syntyä suomeen suomalaiseksi vaan on onni syntyä mamuksi, joka pääsee suomeen.


      • revanssihenki elää

        nitä vittua me sillon ruottissa tehhään?? pitää olla etulinjassa laittamassa rautaa ryssän silmille.


      • Fakta hallussa?
        näinhän se on kirjoitti:

        mutta jokainen pakolainen myös lisää kunnan sekä valtion menoja ,omien työttömien ja vähäosaisten lisäksi nämäkin rahat voisi kohdentaa muullakin tavalla ja viisaamin

        Luuletteko, ettei Suomen valtio saa avustusta pakolaisten ottamisesta meille?


      • Bael
        ja silleen kirjoitti:

        "Opiskelu maksaa(AMK saa jotain 40000€/lukukausi"
        Sanoppa mistä opiskelija sen saa, opintotuki on muutama kypä kuussa siihen asumislisä päälle.

        Opiskelu maksaa koululle (mm. opettajien palkat) ja tuo valtionkin avustus tarkoittaa sitä, että meillä on tasa- arvoinen mahdollisuus kouluttaa itseämme. Muuten meillä olisi lukukausimaksut, jolloin vain parempituloiset vanhemmat kykenisivät laittamaan lapsensa kouluun... tai ne jotka ovat säästäneet PALJON.

        Opintotuki asumislisä on opiskelijan PERUSTOIMEENTULON tukemista, sillä ei ole tarkoitus rikastua. Opintolaina on tosi pienikorkoista ja sitä saa kuka vain. Tottakai se pitää maksaa takaisin, niin kuin laina yleensä. Mutta opiskelu on mahdollista lainaa ottamatta.


      • apin8
        kdflasjdföl kirjoitti:

        Kerro minulle esimerkkejä minne ne rahat voitaisiin laittaa paremmin? Nostaa työttömyyskorvausta, lisätä sossumaksuja vai mitä?

        Joka tätä joukkoa tarvitsee , asuttakoon omiin nurkkiinsa , mutta vapauttaa näiden ylläpidosta ja asuttamisesta aitiopaikoille luxsusasuntoihin sellaiset , jotka tätä sakkia ei kaipaa , olipa sitten työtön tai työssä kulkeva .


      • msdjlk
        :D kirjoitti:

        täällä taas joku raharikas pelle joka joskus jää vielä työttömäksi itekki nii vouhkaa.. ei ole töitä minkäs teet??

        raharikkaat joutas kaikki keskitysleirille


    • todellisuudesta

      En tiedä mitä suomessa maksaa mutta täällä ruotsin puolella saavat asunnon, pankkikortin johon tulee kate säännöllisesti, saavat terveyden-ja hammashuollon, kursseja ja koulutusta, ilmaiset kuljetukset pakolaiskeskuksen ja poliisiautolla sekä lentokuljetukset kotimaahan ellei oleskelulupaa heru. TYÖLLISTÄVÄT SUORANAISESTI PAKOLAISKESKUKSEN HENKILÖKUNNAN,SOSIAALITYÖNTEKIJÖITÄ, POLIISIN, TERVEYDENHOITOHENKILÖSTÖÄ, KIINTEISTÖYHTIÖITÄ, LENTOYHTIÖITÄ, SVENSKA SPELIÄ, GIGANTTIA,.... JA PIENSSÄ MÄÄRIN RUOKA-JA VAATEKAUPPOJA.Tämä kaikki ei ole ilmaista, se maksetaan verorahoista.

      • MAHMULLAH

        Samankaltainen se on hyysäys tälläkin puolen rajaa.Lisäksi meillä on lentoasemalla punaiset matot ja vastaanottokomiteat luovuttamassa jokaiselle ennakkoon varattujen kalliiden asuntojen avaimet,uimaaltaat pitää myös olla.Lisäksi luovutetaan Citymaastureiden avaimet ja Mersun työautoksi.Setelinippuja virikkeiksi,että voi vaihtaa kolikoita hedelmäpeleihin.Työaamun koittaessa tulee erinlaisia palvelijoita,lakeijoita,tulkkia,lääkäriä,lakimiestä,pappia opastamaan tulijaa työssäjaksamiseen.Siinä kotomainen kortistokollo toljottaa pikku gampinoissa,että tuossapa pätevää moniosaajaa viedään diplomaattikyydillä katukahvilan kautta tutustumaan paikalliseen kulttuuriin.


    • kemibo

      n.350€ saa tällainen peruspakolainen, yksinäinen mies. sekin summa on jaettu kahteen tai neljään osaan.tuokin arvio voip olla yläkanttiin. eikös perus sossunelättikin saa ton verran vuokran ym.lisäksi fattan luukulta?
      toki summa suurenee jos on lapsia mukana.

      sehän on selvää että tässä maassa opiskelijoita kyykytetään, mutta minkäs teet?

      • ei todellakaan

        Aika väärä käsitys sulla on. Käväse sosiaalitoimen sivulla niin näät normit. Summat jota sossusta saa tt-tuen muodossa on 100-200e luokkaa. Itse maksat vuokrat ym ym.. normihan lasketaan siten että paljonko pitäis jäädä kaikkien laskujen jälkeen elämiseen, kun kaikki on maksettu usein tili on nollilla se ns. sossun raha menee ihan ruokaan lapsiperheellä. Mihinkään ylimääräseen ei rahaa ole. Ei lasten harrastuksiin eikä auton pitoon, eikä yhtään mihinkään muuhunkaan. Normit ovat todella tiukat, että tuskin soskun rahoilla kukaan huvikseen on/herroiks niillä elää.


      • MAHMULLAH

        KYLLÄ MAAHAANMUUTTAJA SAA SOSSUSTA SAMAN SUMMAN KUN SUOMALAISETKIN KERJÄLÄISET,EIKÖ SE OLE MUUTAMAN SATASEN.ERO ONKIN SIINÄ,ETTÄ SUOMEN POJALLA SOSSURAHA JÄÄKIN TÄHÄN,KUN MAHAANMUUTTAJALLE TULEE KAHDESTA ERI MINISTERIÖSTÄ SUORAAN TILILLE REILUT 11,000 EUROA KUUKAUDESSA.KYLLÄ TÄLLÄ SUMMALLA VOI JO LÄHETELLÄ VIIHDEELEKTRONIIKKAA KOTIO,KUN ASUMINEN ON ILMAISTA KUTEN ELÄMINENKIN.


      • HARHMULLAH

        Olet oikeassa,kyllä kaikki oikeutetut saavat sossusta saman summan niin mamut kuin Suomen kerjäläiset.Et vain huomioinut,että mamuille tulee suoraan tileille kahdesta eri ministeriöstä melkoiset potit,joita Suomen pojalle ei tule.


    • nälkiintynyt tt-asiakas

      Niin pakolaiset saa noin 400 euroa "taskurahaa". Hienoilla kännyköillä näkyvät soittelevan ja vaatteet merkkivaatteita.

      Sairaalla työttömällä toimeentuloasiakkaalla asiat tosi kurjasti, maksusitoumusta ei tule edes hoitoihin. Tulevaa työkykyä ei ajatella. Jätetty oman onnen nojaan.

      Eli pahasti ovat arvot pielessä tässä yhteiskunnassa.

      • duippaaaadaa

        En kyllä ymmärrä mikä into on nyt vertailla pakolaisten ja toimeentulotukiasiakkaiden oloja. Kas kun ei puhuta veteraaneista ja pakolaisisista. Moiset rinnastukset ovat täysin mielivaltaisia. Eivät pakolaiset ole niitä rahoja keneltäkään viemässä, jos katsotaan Suomessa tapahtunutta tulokehitystä viimeisen 20 vuoden aikana, tulonjako on suosinut suurituloisia poikkeuksetta, pienituloisten kustannuksella.

        Kuka siitä hyötyy että väännetään tällaista jo valmiiksi päähänpotkittujen (pakolaiset vs. tt-asiakkaat/köyhät) välistä kärhämää?

        Se hyödyttää ainoastaan paria populistipoliitikkoa ja heidän lakeilijaansa, pienituloisten asema ei tällaisesta vastakkainasettelun luomisesta parane piiruakaan.


      • totuutta vai
        duippaaaadaa kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä mikä into on nyt vertailla pakolaisten ja toimeentulotukiasiakkaiden oloja. Kas kun ei puhuta veteraaneista ja pakolaisisista. Moiset rinnastukset ovat täysin mielivaltaisia. Eivät pakolaiset ole niitä rahoja keneltäkään viemässä, jos katsotaan Suomessa tapahtunutta tulokehitystä viimeisen 20 vuoden aikana, tulonjako on suosinut suurituloisia poikkeuksetta, pienituloisten kustannuksella.

        Kuka siitä hyötyy että väännetään tällaista jo valmiiksi päähänpotkittujen (pakolaiset vs. tt-asiakkaat/köyhät) välistä kärhämää?

        Se hyödyttää ainoastaan paria populistipoliitikkoa ja heidän lakeilijaansa, pienituloisten asema ei tällaisesta vastakkainasettelun luomisesta parane piiruakaan.

        eikö siitä saisi puhua että pakolaisilla paremmat olot kuin kantaväestön vähäosaisilla


      • diipadaapaa
        totuutta vai kirjoitti:

        eikö siitä saisi puhua että pakolaisilla paremmat olot kuin kantaväestön vähäosaisilla

        Saa siitä puhua. En vain ymmärrä mitä ihmeen hyötyä siitä on kenellekkään. Miten se auttaa edes "maahanmuuttokriittisiä" ihmisiä ja heidän agendaansa että luodaan kiilaa mamujen ja Suomessa syntyneiden välille ja koitetaan kiihdyttää mahdollisia ristiriitoja ja konflikteja?

        Miksei täällä puhuta siitä miten paljon tt-tuki tai opintotuki on heikentynyt reaalisesti niiden poliittisten päätösten takia jotka ovat suosineet suurituloisia? Onks kivempi tapella niistä murusista joita tipahtelee rikkaiden pöydältä, vai käydä kiinni itse ongelmaan?


      • tasa-arvosta
        duippaaaadaa kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä mikä into on nyt vertailla pakolaisten ja toimeentulotukiasiakkaiden oloja. Kas kun ei puhuta veteraaneista ja pakolaisisista. Moiset rinnastukset ovat täysin mielivaltaisia. Eivät pakolaiset ole niitä rahoja keneltäkään viemässä, jos katsotaan Suomessa tapahtunutta tulokehitystä viimeisen 20 vuoden aikana, tulonjako on suosinut suurituloisia poikkeuksetta, pienituloisten kustannuksella.

        Kuka siitä hyötyy että väännetään tällaista jo valmiiksi päähänpotkittujen (pakolaiset vs. tt-asiakkaat/köyhät) välistä kärhämää?

        Se hyödyttää ainoastaan paria populistipoliitikkoa ja heidän lakeilijaansa, pienituloisten asema ei tällaisesta vastakkainasettelun luomisesta parane piiruakaan.

        "En kyllä ymmärrä mikä into on nyt vertailla pakolaisten ja toimeentulotukiasiakkaiden oloja. "

        Vertailussa on kyse tasa-arvosta, joka ei nyt tällä menolla oikein toteudu. Oman kansan köyhiä syrjitään.

        "Eivät pakolaiset ole niitä rahoja keneltäkään viemässä, jos katsotaan Suomessa tapahtunutta tulokehitystä viimeisen 20 vuoden aikana, tulonjako on suosinut suurituloisia poikkeuksetta, pienituloisten kustannuksella."

        Paskapuhetta! Eivät pakolaiset ehkä tahallaan niitä rahoja olekkaan viemässä, mutta meidän verorahoistahan nekin rahat otetaan. Maamme pienituloiset ja köyhät siis todellakin kärsivät siitä, että elättejä raahataan tänne toiselta puolen palloa. Näin laman aikana varsinkin asiassa ei ole mitään jäkeä!


      • Diippppppaaaa
        tasa-arvosta kirjoitti:

        "En kyllä ymmärrä mikä into on nyt vertailla pakolaisten ja toimeentulotukiasiakkaiden oloja. "

        Vertailussa on kyse tasa-arvosta, joka ei nyt tällä menolla oikein toteudu. Oman kansan köyhiä syrjitään.

        "Eivät pakolaiset ole niitä rahoja keneltäkään viemässä, jos katsotaan Suomessa tapahtunutta tulokehitystä viimeisen 20 vuoden aikana, tulonjako on suosinut suurituloisia poikkeuksetta, pienituloisten kustannuksella."

        Paskapuhetta! Eivät pakolaiset ehkä tahallaan niitä rahoja olekkaan viemässä, mutta meidän verorahoistahan nekin rahat otetaan. Maamme pienituloiset ja köyhät siis todellakin kärsivät siitä, että elättejä raahataan tänne toiselta puolen palloa. Näin laman aikana varsinkin asiassa ei ole mitään jäkeä!

        Tokihan ne rahat otetaan verorahoista, eiväthän ne taivaalta tupsahda.

        Jos Suomi lopettaisi ottamasta pakolaisia, niin luuletko että nämä kaikki rahat jotenkin maagisesti siirrettäisiin suoraan pienituloisten Suomen kansalaisten tilille ja käyttöön? Kuvitteletko että ne on siitä samasta potista? Että esimerkiksi YKn kiintiöpakolaisiin menevät kustannukset otetaan jostakin sen ja sen kunnan sosiaalitoimen budjetista?


      • mutta suomen
        Diippppppaaaa kirjoitti:

        Tokihan ne rahat otetaan verorahoista, eiväthän ne taivaalta tupsahda.

        Jos Suomi lopettaisi ottamasta pakolaisia, niin luuletko että nämä kaikki rahat jotenkin maagisesti siirrettäisiin suoraan pienituloisten Suomen kansalaisten tilille ja käyttöön? Kuvitteletko että ne on siitä samasta potista? Että esimerkiksi YKn kiintiöpakolaisiin menevät kustannukset otetaan jostakin sen ja sen kunnan sosiaalitoimen budjetista?

        velkataakkaan ei kasvaisi tuota vauhtia.Elä ole enään hölmömpi mitä kirjoituksistasi voi päätellä.


      • dduuddiiiippaa
        mutta suomen kirjoitti:

        velkataakkaan ei kasvaisi tuota vauhtia.Elä ole enään hölmömpi mitä kirjoituksistasi voi päätellä.

        Äsken tuossa oltiin huolissaan pienituloisista suomalaisista, nyt velkataakasta. Väitätkö nyt että Suomi ottaa velkaa nimeomaan pakolaisten takia?

        Kaikilla varmasti on sanansa sanottavana siitä miten verorahat pitäisi käyttää. Tuulesta temmatut vastakkainasettelut eri väestöryhmien ja asioiden välillä sen sijaan kertovat jostakin ihan muusta kuin vastuuntuntoisesta poliittisesta ajattelusta joissa koitettaisiin löytää ratkaisuja tai uusia ideoita oikeisiin ongelmiin.

        Voinhan minäkin väittää että vaikkapa peruskoulujen kunnostuksista aiheutuvat kustannukset ovat suoraan pois vaikkapa syöpäsairaiden lasten hoidosta ja vaatia näin hetipaikalla peruskoulujen kunnostamisen lopettamista. Täsmälleen sama logiikka kuin tässä pienituloiset vs. pakolaiset hömpässä, jossa vain jostakin syystä ollaan päätetty luoda keinotekoinen vastakkainasettelu ilman mitään todellisuuspohjaa.


      • pakolaiset maksaa
        dduuddiiiippaa kirjoitti:

        Äsken tuossa oltiin huolissaan pienituloisista suomalaisista, nyt velkataakasta. Väitätkö nyt että Suomi ottaa velkaa nimeomaan pakolaisten takia?

        Kaikilla varmasti on sanansa sanottavana siitä miten verorahat pitäisi käyttää. Tuulesta temmatut vastakkainasettelut eri väestöryhmien ja asioiden välillä sen sijaan kertovat jostakin ihan muusta kuin vastuuntuntoisesta poliittisesta ajattelusta joissa koitettaisiin löytää ratkaisuja tai uusia ideoita oikeisiin ongelmiin.

        Voinhan minäkin väittää että vaikkapa peruskoulujen kunnostuksista aiheutuvat kustannukset ovat suoraan pois vaikkapa syöpäsairaiden lasten hoidosta ja vaatia näin hetipaikalla peruskoulujen kunnostamisen lopettamista. Täsmälleen sama logiikka kuin tässä pienituloiset vs. pakolaiset hömpässä, jossa vain jostakin syystä ollaan päätetty luoda keinotekoinen vastakkainasettelu ilman mitään todellisuuspohjaa.

        taisit nukkua puskassa kun järkeä jaettiin.

        Ajattele Suomen budjettia vesiämpärinä.
        Jaetaan jokaiselle ministeriölle tietyn kokoinen kauha sen mukaan mitä hallituksen budjetti riihessä on neuvoteltu (siis tippa vettä vastaa tiettyä määrää euroja) ja setutaan jonoon kauhomaan.
        Jonoon änkeää ensimmäisten joukossa sisäasiainministeri joka vastaa pakolais-asioista. Se ottaa kauhalla ja ilmoittaa, että se ei välttämättä riitä koska pakolaisten määrää ei voi ennustaa tällekään vuodelle. Kaikille on kuitenkin euroja riitettävä! Joten se saa tulla jonoon uudestaankin JOS ja KUN tarvetta ilmenee.
        Sen jälkeen tulee muut...
        Ja JOS ja KUN vesi ämpäristä loppuu, sitä pitää hankkia lisää. Ulkomailta sitä saa. Otetaan lisää velkaa ja taas on jaettavaa.

        Mitä tästä pitäisi oppia?
        Jokainen joka ottaa ämpäristä, jättää seuraaville vähemmän.


      • .
        diipadaapaa kirjoitti:

        Saa siitä puhua. En vain ymmärrä mitä ihmeen hyötyä siitä on kenellekkään. Miten se auttaa edes "maahanmuuttokriittisiä" ihmisiä ja heidän agendaansa että luodaan kiilaa mamujen ja Suomessa syntyneiden välille ja koitetaan kiihdyttää mahdollisia ristiriitoja ja konflikteja?

        Miksei täällä puhuta siitä miten paljon tt-tuki tai opintotuki on heikentynyt reaalisesti niiden poliittisten päätösten takia jotka ovat suosineet suurituloisia? Onks kivempi tapella niistä murusista joita tipahtelee rikkaiden pöydältä, vai käydä kiinni itse ongelmaan?

        olla ainoita, jotka haluavat ja osaavat ajatella nenäänsä pidemmälle tässä nimenomaisessa viestiketjussa. Se, ettei sanomasi mene perille, johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että se vaatii ajattelua ja kuten tunnettua, tässä kontekstissa sitä ei suosita. Älämölö on mukavampaa.


    • ekonomisti

      Summa on lähempänä 60000 euroa kuin 50000 euroa.

      Eihän pakolainen tietenkään sitä rahaa itse saa vaan se menee "välikäsille".

      Mutta veronmaksajille yksi turvapaikan hakija maksaa liki 60000 euroa vuodessa.

      Tällä hetkellä noita hakijoita on valunut tänne niin paljon, että päivässä kuluu yli miljoona euroa noiden ylläpitoon.

      En tiedä tarkkaa lukua, koska niitä lappaa koko ajan tänne enemmän kuin mitä poistuu. Mutta tän vuoden saldoksi tullee 400-450 miljoonaa euroa?
      Kuulemma 90% noista tänne tulevista turvapaikan hakijoista ei mitään paikkaa saa vaan ovat lähinnä turistina täällä liikkellä. Täällä kun saa hyvät safkat, päivärahat ja terveydenhoidot päälle!

      Hyvin käytettyjä rahoja muuten. Kiva maksaa veroja.....

      • MUHRELLAH

        En uskonut,että löytyy järkevää kirjoitusta lainkaan.Puhut asiaa,kun mainitset yhden mamun maksavan liki 60,000 euroa vuosi.Havainto tai tieto on aivan oikea,mutta olettamasi summa on liian pieni.Arvioisin kuitenkin yhden mamun hinnaksi 150,000 euroa vuosi ja olipa terävä huomio,ei tätä summaa saa se pakolainen.Todellakin tässä summassa riittää jakajia ( siipiveikkoja ) ja se mamu saa roposet.Mamua käytetään hyväksi,kuten meitä Suomalaisiakin,nostetaan toisten nimillä erinlaisia tukiaisia.Katsokaapa vaikka,on maahanmuuttosihteeriä,johtajaa,päällikköä,suunnittelijaa,tulkkia,imaamia ym,ym virkailijaa,jotka nostavat suurta palkkaa verorahoista.Rahat pois,tämä on yksi läpimädän korruptoituneen järjestelmän toimi,johon vielä otetaan velkaa,joka sitten leikataan omanmaan kansalaisten almuista.


    • Varmaa tietoa

      Turvapaikan hakija jota sanotaan täällä pakolaiseksi saa toimeentulotukea joka on 15% vähennetty siitä mitä suomalaiset saavat. Yksinäinen hlö saa n. 90 ekeä viikossa joten siitä voita laskea mitä kuussa saavat. Perheelliset savat lisän lapsistaan.

      • Kemillilii

        Ja tietty ilmaisen asumisen ja ilmaisen sapuskan jota suomalainen työtön tai opiskelija ei saa. Lisäksi saa sossusta pyörän ja muuta kivaa jos oikein nätisti pyytää.


      • keminsiili
        Kemillilii kirjoitti:

        Ja tietty ilmaisen asumisen ja ilmaisen sapuskan jota suomalainen työtön tai opiskelija ei saa. Lisäksi saa sossusta pyörän ja muuta kivaa jos oikein nätisti pyytää.

        ja avaruusaluksen ja sukellusveneen joita suomalainen opiskelija ei saa mistään :(


      • sölrjf
        keminsiili kirjoitti:

        ja avaruusaluksen ja sukellusveneen joita suomalainen opiskelija ei saa mistään :(

        Eikä niill ole ees kaljua! Eikä hauiksia, ei autotallii missä tuunata korollaa, ei pilottitakkei ei mitään. Ja ne on vittu ihmellisen värisiiki, ei ne oo nii viksui ku me valkoset ja puhtaat ja älykkäät ja rikkaat suomalaiset!!! Niinku Tuksu tai Tony Halme, jotka on meidän idoleit ku ne on valkosii ja Tonylla on lihaksii ja kalju!!! Kemiss pitäis olla enemmän Tukiaisii ja Halmeit!!!


      • aamu lääkkeet
        sölrjf kirjoitti:

        Eikä niill ole ees kaljua! Eikä hauiksia, ei autotallii missä tuunata korollaa, ei pilottitakkei ei mitään. Ja ne on vittu ihmellisen värisiiki, ei ne oo nii viksui ku me valkoset ja puhtaat ja älykkäät ja rikkaat suomalaiset!!! Niinku Tuksu tai Tony Halme, jotka on meidän idoleit ku ne on valkosii ja Tonylla on lihaksii ja kalju!!! Kemiss pitäis olla enemmän Tukiaisii ja Halmeit!!!

        ottamatta?


      • kemibo
        Kemillilii kirjoitti:

        Ja tietty ilmaisen asumisen ja ilmaisen sapuskan jota suomalainen työtön tai opiskelija ei saa. Lisäksi saa sossusta pyörän ja muuta kivaa jos oikein nätisti pyytää.

        ruuathan ne ostaa itse. ja asuminen.. noh, olisitko valmis maksamaan oklaholman luksuksesta itse?


      • Ärsyyntynyt
        kemibo kirjoitti:

        ruuathan ne ostaa itse. ja asuminen.. noh, olisitko valmis maksamaan oklaholman luksuksesta itse?

        Työttömänä todennäköisesti olisin jos vuokra olisi tarpeeksi alhainen. Pointti nyt on siinä että näiden turvapaikanhakijoiden rahallinen tilanne on parempi kuin monen maassa asuvan Suomen kansalaisen. Suomessa on myös kodittomia jotka eivät saa valtiolta ilmaista asuntoa. Miksi muualta tulleet sen saavat?

        Opiskelijana minulle jäi vuokran jälkeen 180 euroa rahaa kuukaudessa käteen josta piti maksaa ruoka ym muut kulut. Monella muulla opiskelijalla tilanne oli sama. Mielestäni on väärin että suomeen laittomasti tulleet ihmiset joiden taustoja ei olla edes vielä selvitetty saavat parempaa kohtelua kuin tässä maassa syntyneet henkilöt. Niin ja muistutukseksi turvapaikanhakijat siis ovat täällä odottamassa päätöstä mahdollisesta turvapaikasta. Joukossa voi olla vaikka ketä ja todennäköisesti onkin.


      • veronmaksaja kemissä
        Ärsyyntynyt kirjoitti:

        Työttömänä todennäköisesti olisin jos vuokra olisi tarpeeksi alhainen. Pointti nyt on siinä että näiden turvapaikanhakijoiden rahallinen tilanne on parempi kuin monen maassa asuvan Suomen kansalaisen. Suomessa on myös kodittomia jotka eivät saa valtiolta ilmaista asuntoa. Miksi muualta tulleet sen saavat?

        Opiskelijana minulle jäi vuokran jälkeen 180 euroa rahaa kuukaudessa käteen josta piti maksaa ruoka ym muut kulut. Monella muulla opiskelijalla tilanne oli sama. Mielestäni on väärin että suomeen laittomasti tulleet ihmiset joiden taustoja ei olla edes vielä selvitetty saavat parempaa kohtelua kuin tässä maassa syntyneet henkilöt. Niin ja muistutukseksi turvapaikanhakijat siis ovat täällä odottamassa päätöstä mahdollisesta turvapaikasta. Joukossa voi olla vaikka ketä ja todennäköisesti onkin.

        Sosiaalimaahanmuuttajille Stoppi ja Heti Kemissä!!!!!


      • pierumies!
        veronmaksaja kemissä kirjoitti:

        Sosiaalimaahanmuuttajille Stoppi ja Heti Kemissä!!!!!

        jo on mamulla tikka pieru!!


      • siihen vastaus
        pierumies! kirjoitti:

        jo on mamulla tikka pieru!!

        löytyy you tubesta ripuli


      • väriä kemin katu kuvaan!
        veronmaksaja kemissä kirjoitti:

        Sosiaalimaahanmuuttajille Stoppi ja Heti Kemissä!!!!!

        Kemi muutenkin niin harmaa kaupunki samoin kemin talous,ei muuta kuin pakolaisia lisää ja äkkiä!


      • skdf
        aamu lääkkeet kirjoitti:

        ottamatta?

        yhdyssanat (edelleen) opettelematta?


      • matti nykänen
        väriä kemin katu kuvaan! kirjoitti:

        Kemi muutenkin niin harmaa kaupunki samoin kemin talous,ei muuta kuin pakolaisia lisää ja äkkiä!

        ks. matti nykänen-elämä on laiffii.


      • oo
        kemibo kirjoitti:

        ruuathan ne ostaa itse. ja asuminen.. noh, olisitko valmis maksamaan oklaholman luksuksesta itse?

        en itse mutta varmasti moni koditon ois onnellinen päästyään edes oklan tasoseen asuntoon ja varmasti maksais vuokraakin edes jonkin verran!!


      • okla
        oo kirjoitti:

        en itse mutta varmasti moni koditon ois onnellinen päästyään edes oklan tasoseen asuntoon ja varmasti maksais vuokraakin edes jonkin verran!!

        Asun tässä niin paha maineisessa oklassa,mutta on se kumma kun näitä kirjoituksia lukee niin ei ne kyllä aivan totta ole,voihan sitä tulla kokeileen....Ei tämä Kemin muita paikkoja pahempi ole.En muutais pois.


      • TT-tuki hylättiin
        Ärsyyntynyt kirjoitti:

        Työttömänä todennäköisesti olisin jos vuokra olisi tarpeeksi alhainen. Pointti nyt on siinä että näiden turvapaikanhakijoiden rahallinen tilanne on parempi kuin monen maassa asuvan Suomen kansalaisen. Suomessa on myös kodittomia jotka eivät saa valtiolta ilmaista asuntoa. Miksi muualta tulleet sen saavat?

        Opiskelijana minulle jäi vuokran jälkeen 180 euroa rahaa kuukaudessa käteen josta piti maksaa ruoka ym muut kulut. Monella muulla opiskelijalla tilanne oli sama. Mielestäni on väärin että suomeen laittomasti tulleet ihmiset joiden taustoja ei olla edes vielä selvitetty saavat parempaa kohtelua kuin tässä maassa syntyneet henkilöt. Niin ja muistutukseksi turvapaikanhakijat siis ovat täällä odottamassa päätöstä mahdollisesta turvapaikasta. Joukossa voi olla vaikka ketä ja todennäköisesti onkin.

        Minulla on krooninen sairaus joihin on määrätty hoitoja jotta tilanne ei pahenisi entuudestaan, varattomana en kykene maksamaan itse ja sosku hylkäsi maksuhakemuksen.

        On tosi väärin että täällä syntyneet eivät saa sairauden hoitoon tt-tukea mutta ulkomaiset "kyynärpäätaktiikalla" tänne tiensä raivanneet nuoret miespakolaiset saa "diplomaattikohtelun".

        Jokin on pahasti vialla ja kyllä se näkyi noissa EU-vaaleissakin. Vassarit ovat hylänneet työttömät ja varattomat ihmiset.


      • tämäkin...

        Pakolaiselle kuuluu ILMAINEN sairaanhoito ja ILMAISET reseptilääkkeet. Ja uskotko, että jokaiseen köhään ja kolotukseen haetaan lääke. Sitä ei välttämättä käytetä loppuun vaan jätetään jemmaan. Niissä kun on vähän tätä keräilijän vikaa. Se on rahanarvoista tavaraa jos joutuu Suomesta pois. Ja muutenkin. Aina joku pilleristä jotain maksaa.

        Pakolainen käy kaikki, kalliitkin, hoidot jos vain sellaista tarvii. Saa Länskä kaipaamiaan tuloja kun SPR maksaa. Jätetään oma väki jonottamaa sillä nehän ei jonosta poistu muuten kuin kuoleman kautta mutta poloinen pakolainen voi saada karkoitus päätöksen ja sehän tarkoittaa sitä, että tuloja jää saamatta.

        Eikä se kuukausi-tulo automaattisesti pakolaiselle käteen tipu. Niillä on työvelvoite!
        Joutuvat tekemään hanttihommia keskuksessa tai muualla jotta saadat taskurahansa. Työvelvoite on KOKONAISET 10 TUNTIA kuukaudessa! Siivoavat vaikka pihaa, toimistoa, käytäviä. Polkaisevat vaikka jotakuta toimiston tyttöä jos muuta työtä ei keksitä... Pääasia, että jotain tekevät tai ovat tekevinään.


      • TAHVO1980
        tämäkin... kirjoitti:

        Pakolaiselle kuuluu ILMAINEN sairaanhoito ja ILMAISET reseptilääkkeet. Ja uskotko, että jokaiseen köhään ja kolotukseen haetaan lääke. Sitä ei välttämättä käytetä loppuun vaan jätetään jemmaan. Niissä kun on vähän tätä keräilijän vikaa. Se on rahanarvoista tavaraa jos joutuu Suomesta pois. Ja muutenkin. Aina joku pilleristä jotain maksaa.

        Pakolainen käy kaikki, kalliitkin, hoidot jos vain sellaista tarvii. Saa Länskä kaipaamiaan tuloja kun SPR maksaa. Jätetään oma väki jonottamaa sillä nehän ei jonosta poistu muuten kuin kuoleman kautta mutta poloinen pakolainen voi saada karkoitus päätöksen ja sehän tarkoittaa sitä, että tuloja jää saamatta.

        Eikä se kuukausi-tulo automaattisesti pakolaiselle käteen tipu. Niillä on työvelvoite!
        Joutuvat tekemään hanttihommia keskuksessa tai muualla jotta saadat taskurahansa. Työvelvoite on KOKONAISET 10 TUNTIA kuukaudessa! Siivoavat vaikka pihaa, toimistoa, käytäviä. Polkaisevat vaikka jotakuta toimiston tyttöä jos muuta työtä ei keksitä... Pääasia, että jotain tekevät tai ovat tekevinään.

        Kävin turun mehiläisessä kun olin ollut jo pari viikkoa kipeenä. En olis muuten mennyt mut kun pomo sanoi et hän maksaa sen kunhan meen vaan. Hän ei jaksanut katsoa ku olin koko ajan kipeä ja paikallinen fillari korjaamo "terveyskeskus" ei saanut mitään aikaiseksi. Kun saavuin sinne niin paikka oli tupaten täynnä pakolaisia :-) jäin funtsimaan MITÄ V*`/UA!!!


      • jouten
        TAHVO1980 kirjoitti:

        Kävin turun mehiläisessä kun olin ollut jo pari viikkoa kipeenä. En olis muuten mennyt mut kun pomo sanoi et hän maksaa sen kunhan meen vaan. Hän ei jaksanut katsoa ku olin koko ajan kipeä ja paikallinen fillari korjaamo "terveyskeskus" ei saanut mitään aikaiseksi. Kun saavuin sinne niin paikka oli tupaten täynnä pakolaisia :-) jäin funtsimaan MITÄ V*`/UA!!!

        B-todistusta kuntoutustukea/eläkettä varten.


      • entinen asukki
        okla kirjoitti:

        Asun tässä niin paha maineisessa oklassa,mutta on se kumma kun näitä kirjoituksia lukee niin ei ne kyllä aivan totta ole,voihan sitä tulla kokeileen....Ei tämä Kemin muita paikkoja pahempi ole.En muutais pois.

        yäk mikä paikka.


      • MAHMULLAH
        TT-tuki hylättiin kirjoitti:

        Minulla on krooninen sairaus joihin on määrätty hoitoja jotta tilanne ei pahenisi entuudestaan, varattomana en kykene maksamaan itse ja sosku hylkäsi maksuhakemuksen.

        On tosi väärin että täällä syntyneet eivät saa sairauden hoitoon tt-tukea mutta ulkomaiset "kyynärpäätaktiikalla" tänne tiensä raivanneet nuoret miespakolaiset saa "diplomaattikohtelun".

        Jokin on pahasti vialla ja kyllä se näkyi noissa EU-vaaleissakin. Vassarit ovat hylänneet työttömät ja varattomat ihmiset.

        Minulle on käynyt juuri näin,sossu hylkäsi lääkkeilleni maksusitoumuksen,vaikka minulla on alle tonnin eläke,vuokraan menee 400 ja lääkeomavastuisiin 200 euroa kuukaudessa.Mutta vaivani ovat sellaiset,etten pysty peseytyyn,enkä pyykkäämään.Olen ollut paskan peittämä 8 kuukautta,en pysty kauppaan,en siivoamaan.Mitään apua en saa tässä Kemin hyvinvoinnissa.Vaadittiin arkkurahanikin sossuun ja mamuille.


      • MAHMULLAH
        kemibo kirjoitti:

        ruuathan ne ostaa itse. ja asuminen.. noh, olisitko valmis maksamaan oklaholman luksuksesta itse?

        Pötyä,en ole nähnyt yhdenkään mamun kantavan ruokapussia,enkä ole heidän nähnyt muuta ostavan kuin tupakkaa.Tuolla Citumarketin aulassa niitä palloilee laumoittain odotellen vuoroa hedelmäpeliin,jos eläkeläiset väsyy iltaa kohden pelaamaan niin kinastelevat vuoroista.Takseilla lienevät tulevat pelailemaan.


    • jfsl

      valkoleijonatakkinen saa tukea?

      • Lupaväärennöspaja

      • kiristää
        Lupaväärennöspaja kirjoitti:

        MOT: Maahanmuuton hinta (1/3)
        http://www.youtube.com/watch?v=3RQ6RXVtbV4

        MOT: Maahanmuuton hinta (2/3)
        http://www.youtube.com/watch?v=tqffZXahL38

        MOT: Maahanmuuton hinta (3/3)
        http://www.youtube.com/watch?v=qWUlWYDMv6I

        on tämä mennyt ihan päin mäntyä, pakolaisille kustannetaan kaikki ,meidän opiskelijat elävät nälkäkuoleman partaalla,jos opiskelija meinaa pärjätä ilman että vanhemmat kustantaa,on tyttöjen myytävä itseään että tulee toimeen,,,,


      • Ahmamah
        kiristää kirjoitti:

        on tämä mennyt ihan päin mäntyä, pakolaisille kustannetaan kaikki ,meidän opiskelijat elävät nälkäkuoleman partaalla,jos opiskelija meinaa pärjätä ilman että vanhemmat kustantaa,on tyttöjen myytävä itseään että tulee toimeen,,,,

        Vittu että ootte fiksuja ihimisiä. Noloa.


      • 7999
        Ahmamah kirjoitti:

        Vittu että ootte fiksuja ihimisiä. Noloa.

        noloa on se että sinä läträät kusella ja paskalla!!


      • 6+6
        7999 kirjoitti:

        noloa on se että sinä läträät kusella ja paskalla!!

        nyt nämä huippuosaaajat rakentaa simoon sen ydinvoimalan.


      • Ahmamah
        7999 kirjoitti:

        noloa on se että sinä läträät kusella ja paskalla!!

        Noloa on se, ettet fiksumpaa vastausta keksinyt.
        Se kertoo paljon sinusta :)


      • pommi vaan
        6+6 kirjoitti:

        nyt nämä huippuosaaajat rakentaa simoon sen ydinvoimalan.

        ja sitten tosi hyvä,tykkään,,


      • rahamies mä
        kiristää kirjoitti:

        on tämä mennyt ihan päin mäntyä, pakolaisille kustannetaan kaikki ,meidän opiskelijat elävät nälkäkuoleman partaalla,jos opiskelija meinaa pärjätä ilman että vanhemmat kustantaa,on tyttöjen myytävä itseään että tulee toimeen,,,,

        missäs tyttöjä saa?mielellään maksaa niille että pärjäävät.


    • TASAARVO

      ONKO TOTTA ?! ETTÄ PAKOLAISET PÄÄSEE JO AUTOKOULUUNKIN YHTEISKUNNAN TUELLA,,,,,,
      TÄÄLLÄ ITÄSUOMESSA TAITAA OLLA JO KÄYTÄNNÖSSÄ JOS NÄIN ON EIKUN SUOMENKIN TYÖTTÖMÄT VAIN AUTOKOULUUN...

      TÄMÄ JOS MIKÄ AIHEUTTAA RASISMIA,,,,SAMAT EDUT KUIN SUOMEN KANSALAISILLEKKIN NIIN KAIKKI ON OK.

      • AARGAGGAGAG!!!

        Asia on niin yksi tulee suomeen saa 1kk-3kk olon täällä ja todennäköisesti pysyvän paikan suomeen, asunnot kalustetaan, kännykät ostetaan puhelin laskut maksetaan. jokainen aikuinen saa 400e toimeentulo tukea, joka ikisestä ipanasta saa 300e KOROTETUT lapsilisät. (ihmekkös kun ne sikiää) Lapset saavat 200e harrasterahaa kk. Kela maksaa asuntotukea ja sossu maksaa loput vuokrat. Aina on roskiksissa uusia lastenrattaita tai muita huonekaluja PErkele ku ne vähä menee sinne sossun luukulle vinkumaan ni johan saa mit vaan ! Autot, ilmaset opiskelut ja yliopistot saa kaiken koulutuksen ilmaseks tekemättä yhtään mitään , puhun lähinnä näistä rätti päistä jotka päivät pitkät makaa kotonaan !! Ei siinä mitään jos jollain oikeasti on hätä että pakko muuttaa omasta maasta pois, mutta suku kerää rahaa että yks pääsee suomeen ja sitten tulee koko muu porukka tänne asustelemaan ! Ja yks kun tietää mistä rahaa saa niin kaikki tietää. eikä niitä voida todistaa kuin dna testeillä ketä on kenellekkin sukua ja jos jää kiinni "se on otto lapsi" Just joo ne ketä ei suomessa töitä tee tai opiskele vois mennä takasin sinne mistä on tullukki ! Suomi muka hyvinvointi valtio ja p)/&" marjat !! SUomi voi pahoin, vanhukset pistetään kotiin asumaan yksinöisyyteen sitten seuraa alkoholismia kun palvelut lakkautetaan ! opiskelijat syövät kirjaimellisesti makaroonia ja tonnikalaa (itse opiskelen) että pärjää. Pakolaisten tukia tulisi laskea ihan samaan kun perussuomalaisen työttömän !!! EI mitään KOROTETTUJA tukia !!!!! Pistää niin vihastuttaa. JOs joku nyt veti herneet nokkaan niin sori vaan !!


      • bling bling mamut
        AARGAGGAGAG!!! kirjoitti:

        Asia on niin yksi tulee suomeen saa 1kk-3kk olon täällä ja todennäköisesti pysyvän paikan suomeen, asunnot kalustetaan, kännykät ostetaan puhelin laskut maksetaan. jokainen aikuinen saa 400e toimeentulo tukea, joka ikisestä ipanasta saa 300e KOROTETUT lapsilisät. (ihmekkös kun ne sikiää) Lapset saavat 200e harrasterahaa kk. Kela maksaa asuntotukea ja sossu maksaa loput vuokrat. Aina on roskiksissa uusia lastenrattaita tai muita huonekaluja PErkele ku ne vähä menee sinne sossun luukulle vinkumaan ni johan saa mit vaan ! Autot, ilmaset opiskelut ja yliopistot saa kaiken koulutuksen ilmaseks tekemättä yhtään mitään , puhun lähinnä näistä rätti päistä jotka päivät pitkät makaa kotonaan !! Ei siinä mitään jos jollain oikeasti on hätä että pakko muuttaa omasta maasta pois, mutta suku kerää rahaa että yks pääsee suomeen ja sitten tulee koko muu porukka tänne asustelemaan ! Ja yks kun tietää mistä rahaa saa niin kaikki tietää. eikä niitä voida todistaa kuin dna testeillä ketä on kenellekkin sukua ja jos jää kiinni "se on otto lapsi" Just joo ne ketä ei suomessa töitä tee tai opiskele vois mennä takasin sinne mistä on tullukki ! Suomi muka hyvinvointi valtio ja p)/&" marjat !! SUomi voi pahoin, vanhukset pistetään kotiin asumaan yksinöisyyteen sitten seuraa alkoholismia kun palvelut lakkautetaan ! opiskelijat syövät kirjaimellisesti makaroonia ja tonnikalaa (itse opiskelen) että pärjää. Pakolaisten tukia tulisi laskea ihan samaan kun perussuomalaisen työttömän !!! EI mitään KOROTETTUJA tukia !!!!! Pistää niin vihastuttaa. JOs joku nyt veti herneet nokkaan niin sori vaan !!

        No niin. Nyt vain vedä rauhallisesti henkeä ja mene vaikka lenkille äläkä mieti mamujen saamia (kuvitteellisia) avustuksia. Menee energia hukkaan tuolla tavalla.


      • bling bling mamut
        bling bling mamut kirjoitti:

        No niin. Nyt vain vedä rauhallisesti henkeä ja mene vaikka lenkille äläkä mieti mamujen saamia (kuvitteellisia) avustuksia. Menee energia hukkaan tuolla tavalla.

        Lisäksi toimi niinkuin Minä. Kun tulee mamu vastaan niin mene ja halaa häntä, sillä siitä saat hienon ja lämpöisen tunteen. Ymmärrät toisen hädän ja tuskan, tunnet Jumalien läsnäolon ja kuulet enkelten laulun. Siispä nyt on aika toimia ja halia.


      • 74374
        bling bling mamut kirjoitti:

        Lisäksi toimi niinkuin Minä. Kun tulee mamu vastaan niin mene ja halaa häntä, sillä siitä saat hienon ja lämpöisen tunteen. Ymmärrät toisen hädän ja tuskan, tunnet Jumalien läsnäolon ja kuulet enkelten laulun. Siispä nyt on aika toimia ja halia.

        en yhtään kiihtyny ja aika miten sen sanois "epäkohteliasta" väittää et on kuvitteellisia kun ihan tosiasia. Ihan on kertonut ihminen kuka näitä asioita hoitaa henk. koht. että turha tulla mussuttamaan mistään herrasta sun muusta koska olen ateisti. Kun tulee "MAMU" vastaan katon niin julmasti jos näyttää vähänki siltä että punkemassa samaan hissiin. Kuten sanoin ei ole vastaan semmosia ketkä töitä tekee..


      • ddkk
        74374 kirjoitti:

        en yhtään kiihtyny ja aika miten sen sanois "epäkohteliasta" väittää et on kuvitteellisia kun ihan tosiasia. Ihan on kertonut ihminen kuka näitä asioita hoitaa henk. koht. että turha tulla mussuttamaan mistään herrasta sun muusta koska olen ateisti. Kun tulee "MAMU" vastaan katon niin julmasti jos näyttää vähänki siltä että punkemassa samaan hissiin. Kuten sanoin ei ole vastaan semmosia ketkä töitä tekee..

        tällästä tapahtuu helsingissä en tosta kemistä tiiä


      • ihmetellen kans
        ddkk kirjoitti:

        tällästä tapahtuu helsingissä en tosta kemistä tiiä

        Kylläpä tuommosella mulatti perhellä näyttää olevan 00 vuosimallin corolla olevan pihassa ja poijjalla uuen karhia scootteri kans. töissä nuo ei näytä kulkevan, kalaa kyllä ongitaan niin että rappu haisee kans ku käryytellään. Ei tässä oo mitään järkiä että oma kansa kärsii ja mamut täällä pääsee eleileen leviästi


      • elätit

        totta on,me maksetaan autokoulut ja kengät ja kaikki.


      • mamu yäk
        ihmetellen kans kirjoitti:

        Kylläpä tuommosella mulatti perhellä näyttää olevan 00 vuosimallin corolla olevan pihassa ja poijjalla uuen karhia scootteri kans. töissä nuo ei näytä kulkevan, kalaa kyllä ongitaan niin että rappu haisee kans ku käryytellään. Ei tässä oo mitään järkiä että oma kansa kärsii ja mamut täällä pääsee eleileen leviästi

        totta,asialle pitää tulla loppu,kansa kapinaan.


      • MUHTAHJIAH
        bling bling mamut kirjoitti:

        No niin. Nyt vain vedä rauhallisesti henkeä ja mene vaikka lenkille äläkä mieti mamujen saamia (kuvitteellisia) avustuksia. Menee energia hukkaan tuolla tavalla.

        Saiko tämän kirjoittaja mamujen ohella Citymaasturin.Näyttää Kemin kadut olevan tuupattu täyteen luxsusautoja sekä maastureita,liittyskö jotenkin tähän mamuhommaan.Jos on näin vauraat asukkaat kemissä,että 150,000 euron maasturit seisoo kadunlaidoissa keskellä kirkasta työpäivää luulisi tasaveron ooissakin olevan verotettavaa,ettei tarvitse kantaa kriisikunnan titteliä.Joku on profiilissa väärin.


      • Höpsöjatuhma
        bling bling mamut kirjoitti:

        Lisäksi toimi niinkuin Minä. Kun tulee mamu vastaan niin mene ja halaa häntä, sillä siitä saat hienon ja lämpöisen tunteen. Ymmärrät toisen hädän ja tuskan, tunnet Jumalien läsnäolon ja kuulet enkelten laulun. Siispä nyt on aika toimia ja halia.

        Kirppuja, täitä ja syyhyn saa tai puskaraiskauksen jos noita halimaan alkaa.


      • Moiskules
        elätit kirjoitti:

        totta on,me maksetaan autokoulut ja kengät ja kaikki.

        Suomi naiset maksaa. Mamut antaa seksiä sit. Tiedän kun kaveri yh-äi ylilihava seurustelee Iraki pojan kanssa. Oikeaa rakkautta 😂


    • näin on

      Pakolainen saa 700E/kk sekä sosku maksaa talvi ja kesävaatteet. Myös pyörät, huonekalut yms sekä autokoulu

      • tiedänpä vaan

        höpö höpö,kaupunki maksaa 2500 ja kaikki kulut,sosku ei.


    • Jose näin on poka

      00-vuosimallin Corolla,voi niitä raukkoja autohan on rippikoulu ikäinen ei kukaan Kemiläinen enään niin vanhoilla autoilla ajele.
      Hei kaikki pannaan hattu kirtämään että saadaan perheelle 2010-2012 mallin Toyota. Perhe säästää sievoisen summan jo pelkästään korjaus kustannuksissa.
      PS: säästö se on pienikin säästö.

    • Aukustin pojan jälke

      Kunnian arvoisa Jukka kukka Pukka!
      Miksi yhteiskunnan pitäisi Sinut elättää?
      Isänmaan toivot maksoivat opintonsa suurelta osin
      OPINTOLAINALLA, minkä maksoivat aikanaan takaisin
      ilman mitään mutinoita.

    • tietävä ihmeinen

      paljon saavat ja lisää haluavat kun eivät pärjää...on tää kunta,,voi,,,

      • kossu44

        ei se mitään...olet tietämätön....vain tietämätön...


    • Työtön1

      Meikäläinen työttömänä saa ihan saman verran rahaa (perus toimeentulotuen verran), ku mamutkin. Ja kyllä mulla vaan on rahaa ostella nahkatakkeja ja uusia vaatteita joka kuukausi, vieläpä joka viikko. Sehän tietenki riippuu siitä mihin ne rahansa pistää. Eikä siistiltä ja huolitellulta näyttämiseen mene yhtään sen enempää rahaa, kuin likaselta ja haisevalta. Jättäsivät suomipojat ne viinat/kaljat ja makkarat ostamatta ni jäis rahaa geeliin.

      • oot kyl rikas.

        Mistä ihmeestä sinä niin paljoo saat rahaa? Minä kun olin työtön en saanut kuin , kaikki tuet kun otti huomioon, 570e nettona. Ja vuokran jälkeen jäi rahaa alle 200e.
        Osta sillä nyt nahkatakkeja tai muuta, kun pitäisi välillä syödäkkin.


      • 5fytr544eftegfde
        oot kyl rikas. kirjoitti:

        Mistä ihmeestä sinä niin paljoo saat rahaa? Minä kun olin työtön en saanut kuin , kaikki tuet kun otti huomioon, 570e nettona. Ja vuokran jälkeen jäi rahaa alle 200e.
        Osta sillä nyt nahkatakkeja tai muuta, kun pitäisi välillä syödäkkin.

        paskapuhetta!!! sossu takaa toimeentulotuen ihan jokaiselle yli 400e kuussa tilille. Sosssu maksaa sähkön ja vuokran omavastuu-osuuden joka jää laskennallisesti KELAn tuen jälkeen. Eli sulle jää pakosta yli 400e kuussa elämiseen. Jos vielä SUOSTUT osallistumaan johonkin toimenpiteeseen, saat 9e / päivä mihin ikinä haluat. maksetaan tosin jälkikäteen eli saat EXTRAA noin.180e kuukausi, eli saat noin yli 600e kuukausi. Josta et maksa vuokraa et vettä et sähköä.ELI VOIT TUHLATA KOKO POTIN !!


      • Työtön1
        5fytr544eftegfde kirjoitti:

        paskapuhetta!!! sossu takaa toimeentulotuen ihan jokaiselle yli 400e kuussa tilille. Sosssu maksaa sähkön ja vuokran omavastuu-osuuden joka jää laskennallisesti KELAn tuen jälkeen. Eli sulle jää pakosta yli 400e kuussa elämiseen. Jos vielä SUOSTUT osallistumaan johonkin toimenpiteeseen, saat 9e / päivä mihin ikinä haluat. maksetaan tosin jälkikäteen eli saat EXTRAA noin.180e kuukausi, eli saat noin yli 600e kuukausi. Josta et maksa vuokraa et vettä et sähköä.ELI VOIT TUHLATA KOKO POTIN !!

        Näinpä! Ja jos yksineläjänä eläisin esimerkiksi pääosin riisillä, kanalla ja vihanneksilla niin ei siihen ihan mahottomia saa kulumaan. Ruokaostosten jälkeen jää käteen helposti useampi satanen jonka meikäläinen on ihan valmis tuhlaamaan kaikkeen "näytänpä varakkaalta"-kamaan.


      • oot kyl rikas.
        Työtön1 kirjoitti:

        Näinpä! Ja jos yksineläjänä eläisin esimerkiksi pääosin riisillä, kanalla ja vihanneksilla niin ei siihen ihan mahottomia saa kulumaan. Ruokaostosten jälkeen jää käteen helposti useampi satanen jonka meikäläinen on ihan valmis tuhlaamaan kaikkeen "näytänpä varakkaalta"-kamaan.

        VOI VOI, sinä et ole koskaan ollut työtön. Oloet lukenut jostain nettisivulta.. :)
        Ei se mene käytännössä noin.


      • pimeän peikko
        5fytr544eftegfde kirjoitti:

        paskapuhetta!!! sossu takaa toimeentulotuen ihan jokaiselle yli 400e kuussa tilille. Sosssu maksaa sähkön ja vuokran omavastuu-osuuden joka jää laskennallisesti KELAn tuen jälkeen. Eli sulle jää pakosta yli 400e kuussa elämiseen. Jos vielä SUOSTUT osallistumaan johonkin toimenpiteeseen, saat 9e / päivä mihin ikinä haluat. maksetaan tosin jälkikäteen eli saat EXTRAA noin.180e kuukausi, eli saat noin yli 600e kuukausi. Josta et maksa vuokraa et vettä et sähköä.ELI VOIT TUHLATA KOKO POTIN !!

        sähköstä kemin sossu ei maksa kuin 70€ /3kk loput maksat ite.


      • Työtön1
        oot kyl rikas. kirjoitti:

        VOI VOI, sinä et ole koskaan ollut työtön. Oloet lukenut jostain nettisivulta.. :)
        Ei se mene käytännössä noin.

        Kyllä mulla työttömänä jää käteen se 417e. Peruspäiväraha asumistuki ja loput sossusta.


    • Hirveetä

      Kauheeta!!

    • Kemin sossu maksaa!!

      Ite oon saanu yli 600e joka kuukausi jo monta vuotta ihan omiin hankintoihin. Noh, niihin ei tosin kuulu autoo tai taloo kesämökkineen, mutta teen kaksi kahden viikon ulkomaanmatkaa joka vuosi puolison kaa. Ihanaa nähdä maailmaa ja olla vapaa ja villi pienituloisenakin, kun ei mee yhtään tupakkaan ja vain vähän alkoholiin.

    • kukkapoika

      Eikö joku laskenut tukien olevan parhaillaa 2500 €/kk kun osaa hyvin hakea. Luulisi pärjäävän.

    • Mistähän minä mittää

      Kaikista paras, että nyt säästetään nuorten mielenterveyspalveluista.
      Tuonki rahan voisi minun mielestä viedä suoraan näiltä mamuilta.

      Mie ymmärrän sen, jos tänne tullaan töihin.
      Mutta sitä en ymmärrä että tänne tullaan, saadaan kaikki valmiiksi, kaikki saadaan valmiina käteen. Niin mitä tehdään, aletaan pahoinpiteleen, ja raiskaamaan.

      diudiu on lottovoitto syntyä suomeen, tuplapotti tulla pakolaisena.

    • VM.

      Sen verran hyvin saavat, että kannattaa muuttaa tänne Afrikasta hölmöjen Suomalaisten elätettäväksi. Moniko täkäläinen työtön voi käydä taxilla lidelissä ostoksilla ja nuokkua yökaudet ravintoloissa.

    • HalooPerk+l+

      Suurin ongelma ei oo se paljonko ne saa korvausta tai mitä vaan. Asutaanko ilmaikseksi tai ei. Se on vielä pientä siihen verrattuna kun muslimit alkavat vaatimaan tänne sharian-lakia ja minareetteja joka kylään.
      näyttää olevan vähän jokainen musliminainen lapsentekokone mitä minä olen nähnyt.
      Suomalainen pariskunta veivaa sen jotain 1.5 lasta tai alle! Näillä vaikka kuinka paljon.
      Suomen väkiluku kasvaa tällä hetkellä enemmän ulkomaalaisista kuin syntyvistä suomalaislapsista!

      Mitä suomen valtio on tehnyt sen eteen että suomalaisialapsia olisi ylipäätään varaa kasvattaa ja niille löytyisi hoitopaikat ym? Äitejä vaan patistellaan töihin!

      Paljon manattu työvoimapula jota ei vieläkään näy, korvattaisiin ulkomaalaisilla näissä monissa valtion ja päättäjien visioissa.

      Se on sitte niin että somalitytöt ruokkii ja hoitaa meidät kun ollaan vanhoja tai sitten ei.

      • Uusi yritys....

        Jos asioitasi halut tuoda esille, avaa uusi ketju, tämä on liian pitkä selattavaksi.

        Sananvapaus on kaikilla. Avaa uusi ketju, niin sanomasi toimii paremmin.


      • Iso ʇndɐʞʞɐ dnʇosı
        Uusi yritys.... kirjoitti:

        Jos asioitasi halut tuoda esille, avaa uusi ketju, tämä on liian pitkä selattavaksi.

        Sananvapaus on kaikilla. Avaa uusi ketju, niin sanomasi toimii paremmin.

        Höpö höpö. Mittää järkeä availla samoista asioista uusia ketjuja. Sitten se vasta sillisoppaa onkin, kun aletaan kymmenessä ketjussa samasta paskasta jauhaan.
        Hommaa kunnon vehkeet, tai tee nyt jotai sun jumittuneelle koneelle.
        Eks sulla ole kettää kaveria joka vähän vilkaisis mistä kenkä puristaa?
        Kokeile edes jotain toista selainta, se IE on täällä vähän hidas?


      • nazipunksfuckoff

    • apin8

      Olisiko siinä 17,000 euron paikkeilla kuukautta kohden , niin ja tietenkin työsuhde asunnot . Runsaasti kuitenkin työllään hankkivat , kun on kotiokkin mahdollista lähettää kymmeniä tuhansia . Kyllä Kemiläisillä on samat mahdollisuudet hankkia työllään samat tulot , mutta kun työ ei kelpaa , miksi siis kadehtia ahkeraa pohjolaan lennätettyä työvoimaa .

    • Minamahmetti

      Minä sada 2100e/kk mutta olen kärsivä ja ulkolaine. Älä sinä suomilapsi minua häpeä vaan polvistu edesäni.

    • perusrehti

      http://www.migri.fi/turvapaikka_suomesta/vastaanottotoiminta/vastaanottoraha

      Jos haluaa tietoa, niin viranomaisten sivuilta löytyy.
      Jos haluaa halla-aholaisten rasistista propagandaa, niin kannattaa pyyhältää hommafoorumiin.


      Vastaanottorahan perusosa kuukautta kohti 1.1.2013 lähtien:

      Yksinasuva ja yksinhuoltaja
      310,66 euroa - Ei tarjottuja aterioita
      91,06 euroa - Ateriat vastaanottokeskuksesta

      Muut yli 18-vuotiaat 262,46 euroa / 74,99 euroa

      Perheensä kanssa asuva lapsi 198,18 euroa / 58,92 euroa


      Yksintulleen alaikäisen turvapaikanhakijan käyttöraha 1.1.2013 lähtien:

      yksintullut alle 16-vuotias max 26,78 euroa - Ateriat vastaanottokeskuksesta
      yksintullut 16-18 -vuotias max 48,21 euroa - Ateriat vastaanottokeskuksesta


      Yksityismajoituksessa tai yli 16-vuotiaiden tukiasumisyksikössä asuvalle yksintulleelle lapselle maksetaan käyttörahan sijasta vastaanottorahaa. Se on sama kuin aikuisella yksin asuvalla eli 310,66 euroa tai ateriapalvelut tarjoavassa vastaanottokeskuksessa 91,06 euroa.

      • apin8

        Minullakin on alle tonnin kuukausieläke ja vietiin verottajan toimesta koko huhtikuun eläke ateriakorvauksiin , mistähän saan itse ateriakorvauksia . Tähän on tultu . On mustaa valkoisella , ei ole mielikuvituksen tuotetta . Minulta on kielletty peseytyminenkin , enkä ole pystynyt peseytyyn kahteen vuoteen , enkä liottamaan rupipersettäni aikavaratulla uimahallissa .


      • perusrehti
        apin8 kirjoitti:

        Minullakin on alle tonnin kuukausieläke ja vietiin verottajan toimesta koko huhtikuun eläke ateriakorvauksiin , mistähän saan itse ateriakorvauksia . Tähän on tultu . On mustaa valkoisella , ei ole mielikuvituksen tuotetta . Minulta on kielletty peseytyminenkin , enkä ole pystynyt peseytyyn kahteen vuoteen , enkä liottamaan rupipersettäni aikavaratulla uimahallissa .

        Sama ongelma kuin sinulla voi olla myös maahanmuuttajalla, jolla on alle tonnin kuukausieläke.

        Tässä kysyttiin pakolaisista, joilla aloittaja tarkoittanee turvapaikanhakijaa.
        Turvapaikanhakija saa siis vastaanottokeskuksesta ateriat, jos vastaanottokeskus niitä tarjoaa.

        Jos saa ateriat, niin kuukaudessa vastaanottorahan perusosa on huimat 91 euroa kuukaudessa. Sillähän ostelee jo kummasti mersuja ja blingbling-koruja.

        Mutta tietysti se helpottaa perusrasistia, kun unohtaa faktat ja toistelee itselleen että voi vittu pakolainen saa pari tonnia kuussa ja vielä mersunkin fattasta.

        Se, että kantasuomalaisilla työttömillä, eläkeläisillä ym. on huonot olot, ei johdu pakolaisista eikä maahanmuutosta vaan valitusta oikeistolaisesta politiikasta. Sitä on ny kohta 30 vuotta kokkareiden johdolla vedetty. Tulokset näkyy. Ja äärioikeisto käyttää tilannetta hyväksi.


    • juuu
    • PUUVILLANARUSETTI

      KYLLÄ PAKOLAISET SAA MITÄ HALUAVAT.OLEN ASUNUT SAMASSA LÄHIÖSSÄ .TUOTIIN UUDET HELLAT JÄÄKAAPIT TELEVISIOT JA HUONEKALUT.JA UUDET KÄNNYKÄT.LAPSILLE UUDET PYÖRÄT .YM.

    • Nolottaa

      Älä puhu paskaa !

    • KöyhäPerhe

      Pakolaiset pois ruokajakelun jonosta! On meitä köyhiä omastakin takaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      380
      3820
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1881
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1424
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      920
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe