Älvsby, huono arvo!

pettynytpena

kele...menin parisen vuotta sitten ostamaan "Suomen halvimman talopaketin" ja nyt sitten ollaan kusessa kun sitä yritetään myydä. Jälleenmyyntiarvo on surkea, eikä mene kaupaksi. Täällä länsirannikolla on tietty kaupinta muutenkin jumissa, joten voi se siitäkin johtua. Kolmella välittäjällä on jo ollut myynnissä ja katsojat käy vain arvostelemassa. No, ei tietty ihme, kun maksoin paketista n. 120.000 eeroa ja nyt pyynti on 230.000 eerossa. Asiakkaat luulevat siis saavansa oman talon avaimet käteen periaatteella halvemmalla. Eivät tiedä että tontti maksoi, pihatyöt, sähkötyöt yms. yms. Perskeles, olis pitänyt rakentaa pitkästä tavarasta.

20

5750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkl

      Miks ihmeessä täytyy olla noin huima myyntihinta. ei mee täällä ees pitkästä tavarasta tehty talo tohon hintaan vaikka on rakennustarkastajan tekemä

    • hinnaksi

      talon todellinen arvo, eli 145.000 euroa, niin menee kaupaksi!

    • varsinkin pitkästä

      Eipä älvärillä taida olla hinnan kanssa mitään tekemistä tai myymättä jäämisellä.
      Nyt on vain aika sellainen.

      Eipä ne ostajat osaa erotella elementtitalojen nimiä
      kun ostetaan enempi paikkaa ja ulkonäköä.

      Rak.mestari kaveri osti projektiin viimekeväänä kattotuolit 5000 e. nyt 2 samanlaista sarjaa makso yhteensä 4500 e. Eli nyt kannattaa rakentaa jos uskaltaa, aina ne ajatkin paranee.

      • mitä...

        sanot, niin kyllä Älvsby on rasite myytäessä!


      • investment
        mitä... kirjoitti:

        sanot, niin kyllä Älvsby on rasite myytäessä!

        Olen myynyt kymmenkunta Älvaria viimeisten vuosien aikana, aina on kauppahinta ollut selkeästi yli hankintahinnan, vaikka mukaan laskettaisiin muutostyöt, tontti ym. liittymät ja kulut. Parhaassa tapauksessa tuplatuotto muutaman asutun vuoden jälkeen. Toki sijainnilla on aika ratkaiseva merkitys, mutta sijoituksena harvassa paketissa parempi kate eikä ole tee se itse -miehiä ollut mellastamassa..


      • saa maalia
        investment kirjoitti:

        Olen myynyt kymmenkunta Älvaria viimeisten vuosien aikana, aina on kauppahinta ollut selkeästi yli hankintahinnan, vaikka mukaan laskettaisiin muutostyöt, tontti ym. liittymät ja kulut. Parhaassa tapauksessa tuplatuotto muutaman asutun vuoden jälkeen. Toki sijainnilla on aika ratkaiseva merkitys, mutta sijoituksena harvassa paketissa parempi kate eikä ole tee se itse -miehiä ollut mellastamassa..

        Joskus näillä palstoilla on haukuttu älväriä pelkästään talon värin perusteella, josta voi jo miettiä kirjoittajan äo osamääriä.

        Eihän juuri kukaan kysy/ymmärrä näistä nimistä tuon taivaallista, vain miltä talo näyttää, tai tuntuu.


      • poljetaan
        saa maalia kirjoitti:

        Joskus näillä palstoilla on haukuttu älväriä pelkästään talon värin perusteella, josta voi jo miettiä kirjoittajan äo osamääriä.

        Eihän juuri kukaan kysy/ymmärrä näistä nimistä tuon taivaallista, vain miltä talo näyttää, tai tuntuu.

        villat paikalleen.. Kun runkopuu on väärä niin villan ja runkop. väliin jää hottokohta.. Varmaan lämmittää talvella,läpöä harakoille!!
        Määrämittaiset villat,runkopuut ja urakka verottaa laatua.. Jos olet paikanpäällä nähnyt tekotavan niin tuskin ostaisit kyseisiä taloja..
        Kesämökiksi menettelee..


      • Pois kaasuttaja.
        mitä... kirjoitti:

        sanot, niin kyllä Älvsby on rasite myytäessä!

        Tuollaista alimitoitettua pomppulinnaa kukaan kodiksi huoli. Voisi mennä tuolla saaristossa mökkinä mutta kodiksi on aika kaukana oikeastaa puutalosta. Huonekorkeus mahtavat 240 cm. ja lattian PUUKOOLAUS ja (sen harvakoolaus 60 cm) saa jalat notkumaan tai kantapäät uppoamaan, jotenkin hassua kävellä kun jalat uppoavat johonkin. Tottuuko siihen ? Kokemuksia anybody ?


      • Jepulis
        Pois kaasuttaja. kirjoitti:

        Tuollaista alimitoitettua pomppulinnaa kukaan kodiksi huoli. Voisi mennä tuolla saaristossa mökkinä mutta kodiksi on aika kaukana oikeastaa puutalosta. Huonekorkeus mahtavat 240 cm. ja lattian PUUKOOLAUS ja (sen harvakoolaus 60 cm) saa jalat notkumaan tai kantapäät uppoamaan, jotenkin hassua kävellä kun jalat uppoavat johonkin. Tottuuko siihen ? Kokemuksia anybody ?

        Itse olen töissä kyseisellä firmalla ja tiedän kuinka elementit siellä valmistetaan, ja näiden eri työ vaiheet. Seuraavaksi talokseni ostan oman älvärin. Harmi etten itse ole huomannut monen vuoden kokemuksella lattioiden notkuvan? Lvi laitteet ovat laadukkaita kuten talo itsekin hinta/laatusuhteessa.


    • mutta ei oo

      Se joka ostaa talon jossa on puinen rossipohja ja jonka lattia on tehty puusta ja lastulevystä 60 cm koolauksilla saa täsmälleen sitä mitä on tilannut.
      Saa myös ne suurinpiirtein tulitikuista tehdyt kattotuolit.
      Eikä huimaa huonekorkeus kun kattoja katselee.
      Saa myös ne vesikiertoiset lämmityspatterit lorisemaan, itsehän ne tilasit Älvärissä.
      Ja tilasit sen talon myös ilman ulkovuorauksen tuuletusrakoja sekä ulkoverhouksella joka on tehty n. puolet ohuemmasta paneelista kuin oikeissa taloissa.


      Talolta se sinällään näyttää siinä missä muutkin, on katto ja on seinät. Jos ne muovimatot esim. pesuhuoneessa vaihtaakin laattaan niin siellä se lastulevy on ja pysyy alla. Siellä se on myös kostean tilan seinissä vaikka miten niitä vedät laatalla piiloon. Ja voihan sitä vaikka parkettia vedellä tollasen lattiaan mutta siellä ne hupaisat koolaukset alla on piillossa ja lastulevy notkumassa.

      Sitä mä vaan ihmettelen että miten nykypäivänä saa edes rakentaa noin ala-arvoiset kosteat tilat kuin mitä noissa häkkyröissä on? Ei mitään kosteussulkuja ei mitään. Siinä vaiheessa kun (ja se on kun) sen muovimaton alle kosteutta pääsee niin eikun purkamaan homehtuneita rakenteita pohjaa myöten. Samallahan sen tietysti vaihtaa koko talon pohjan kun se on muutenkin siinä vaiheessa jo läpimätä.

      Voi myös ihmetellä että miten taloon saa tehdä noin ala-arvoiset (halvat) perustukset? Talon laatu on aika pitkälti siitä kiinni minkä päällä se seisoo, jos perustus on tollanen kyhäelmä niin aika heikoilla eväillä lähdetään liikenteeseen uuden talon kanssa.

      • åpoikl

        avautuminen siis?


      • satunnainen lukija58

        tätä olen kuullut monen ammattilaisen talonrakentajan ihmettelevän, kun ei talon teko vastaa laatuvaatimuksia, mutta silti jotenkin niitä saa tehdä!


      • Harpox
        satunnainen lukija58 kirjoitti:

        tätä olen kuullut monen ammattilaisen talonrakentajan ihmettelevän, kun ei talon teko vastaa laatuvaatimuksia, mutta silti jotenkin niitä saa tehdä!

        Niin, omalla rahalla (pankin) ja omalla vastuulla itselleen talon "teetän".
        Miuovimatot lastulevyn päällä ja seinissä ei ole enää tätä päivää - valitettavasti.
        lastulevyseinät jo väliseininä ilman villoja ovat kuin kitaran kaikukoppa. Kipsilevyseinällä olisi jo äänierityksellisesti huomattavasti parempi arvo, vaikka ilman villoja. No, kukkaron koko lie ratkaisee talopakettiin. Sääli.


      • hobblaa
        Harpox kirjoitti:

        Niin, omalla rahalla (pankin) ja omalla vastuulla itselleen talon "teetän".
        Miuovimatot lastulevyn päällä ja seinissä ei ole enää tätä päivää - valitettavasti.
        lastulevyseinät jo väliseininä ilman villoja ovat kuin kitaran kaikukoppa. Kipsilevyseinällä olisi jo äänierityksellisesti huomattavasti parempi arvo, vaikka ilman villoja. No, kukkaron koko lie ratkaisee talopakettiin. Sääli.

        ei uudessa älsbyssä enää mitään muovimattoja ole vaan ihan samat laminaatit kuin muissakin


      • hep__pu
        hobblaa kirjoitti:

        ei uudessa älsbyssä enää mitään muovimattoja ole vaan ihan samat laminaatit kuin muissakin

        Kosteissa tiloissa edelleen lattia muovimattoa, seinät on sellaista kostean tilan pinnoitettua levyä. Itse olen tilaamassa kaksikerroksista, johon yläkerta tehdään itse. Silloin pääsee yläkerran makuuhuoneet myös äänieristämään itse. Yksikerroksista jossa makkarit on vierekkäin en huolisi Älvsbylta, ilman että äänieristettä pitäisi lisätä (eli repiä itse seinälevy pois ja laittaa eristeet..


    • eppu

      Sähkötyöt kuuluu hintaan.

    • oletteko huomanneet

      "Joskus näillä palstoilla on haukuttu älväriä pelkästään talon värin perusteella, josta voi jo miettiä kirjoittajan äo osamääriä."

      Ihmeen usein näkee nimenomaan älväreitä, joiden maalipintana on vuosienkin jälkeen edelleen vain tehtaan pohjamaalaus. Loppuuko mielenkiinto, vai ovatko nämä älvsbyihmiset niin pirun pihejä tässäkin asiassa?
      Ehkä asiat on näin vaan tällää meidän nurkilla Koillis-Vantaalla..

    • älä trollaa

      Myyn sen 24 tunnissa..Mutta rautoitu nyt pyhä isä tuon hintasi kanssa
      tuo pätee normaaliin talopakettiin vähän kun olisit ladan ostanut ja nyt ihmettelet kun et saa käyetyn volkakrin hintaa siitä

      eli noin 120-135 000 pyynti ja siitä e lähtee.

    • ....TAR.

      Älsbyssä.
      Miksi lattiat notkuvat?
      Ihan oikeasti, osaako joku avata tätä arjessa kärsivälle.
      Kiitos!

    • simple as that

      no ei ne lakkaa notkumasta vaikka syy olisikin tiedossa. joko koolausväli on liian harva taikka lattialevyt eivät ole tarpeeksi jäykkiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe