viikonloppuvapaat / TES

kusetusta

vai vain ovelaa?

Olen ollut Prismassa töissä syyskuun 2008 ekalta viikolta lähtien. Nyt työvuoro listat on tehty maaliskuun puoleenväliin. Tänä aikana (syyskuu-maaliskuun puoliväli) minulla on ollut KAKSI vapaata viikonloppua. Tarkoitan että olisi ollut sekä la että su vapaa.

Olen (korkeakoulu)opiskelija, ja olen osa-aikaisena, 2-3 krt viikossa.

Pamin sivuilla sanotaan että vuodessa pitäisi olla väh. 12 vapaata viikonloppua (tämä koskee nykyisin myös osa-aikaisia) Voidaanko tämä jakaa kuukausiin niin, että kuussa pitäisi olla aina 1 vapaa?

Minulla viimeksi ollut 9 vkl putkeen töitä.

Voiko työantaja näennäisesti noudattaa tessiä sanomalla että sun vkl-vapaa onki su-ma? Olen kuitenkin opiskelija, eikä maanantai ole vapaapäivä vaikka töitä ei olisikaan.

Kieroa vai kusetusta??

[Kaupassa olen ollut töissä 11 kk ja palkka tolla loppuunpolttamismeininkillä huikeat 7,68 e /tunti. Ja lähes AINA pe 15-21 ja perään la 6-13 tai 7-14.]

17

18368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatijalta

      Ensin pitäisi tietää työvuorolistan laatijan vastaus. Sitten voit kysyä asiaa asiantuntijalta, jos täällä sattuu joku olemaan paikalla. TES:n mukaan kokoaikaisen 12 viikonloppuvapaat ovat pe-la, la-su ja su-ma.

      Sisältyykö osa-aikasopimukseesi jotain sopimusta viikonpäivistä? Kaupassahan usemmiten kaltaisiasi osa-aikaisia tarvitaan silloin, kun on enemmän asiakkaita.

      • Maikki

        Itse just tän kanssa painiskelen.
        Kysyin esimieheltä asiaa, koska itellä on nyt 4KK:n aikana ollu 1 ainoo la su-vapaa.
        Hän vastasi, että:
        "Kun lähtee tälle alalle töihin, on ymmärrettävä että tää on vuorotyötä."

        Vähän jäi pimentoon, että miten se vaikuttaa mun oikeuksiin viettää ees joskus perheen kanssa "kokonainen" viikonloppuvapaa.

        Noista 12:sta viikonloppuvapaasta KUULUU jokaiselle työntekijälle YHDEKSÄN(9kpl) la su vapaita/vuosi. Tarkistin liitosta.