google.fi

exploreriin

niin kuinka saisin tähän oletus hakukoneeksi google fi:n. oletuksen vooi muuttaa yahooks tms. mutta olis mukava saada siihen google.fi.

nim:"yrittää vaikka ei pakko"

15

9956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkillinen nimi

      se asetuksien muuttamis homma. Kirjoitat siihen johonkin kohtaan www.google.fi niin sitten pitäis olla oletuksena aloitus sivuna google suomi.

      • kannata

        laittaa ollenkaan!


      • niin tiedoksi...
        kannata kirjoitti:

        laittaa ollenkaan!

        että se on surkea selain. ^_^


      • ent.suomimummo

        Ei se ole oman koneen asetuksista johtuva ongelma, ettei Suomessa suoraan pääse suomalaiselle keskustelupalstalle Suomi24keskustelu. Sen jälkeen, kun googlen palvelukseen tuli tämä amerikkalainen, pääsy suomen omalle keskustelupalstalle tyrehtyi ja sitä joutuu hakemaan eri tavoin. Tämähän on suorastaan hävytöntä manipulointia"


    • kökköjuttu

      Sama pulma täällä, kun käytössä Windows 7 ja IE9.

      Internet-aseuksien välilehti hakupalveluiden asetuksista ei voi muuttaa google.com'ia google.fi. Oletushakuna ositerivillä google, ja kun kirjoittaa esim. dna, niin tulee kaikki englanninkielisenä kaikki. Miten saa suomeksi, onko tietoa?

      • ongelma olen minä

        Tietääkö joku edelliseen vastauksen. Google on hyvä hakukone, mutta tulee osoitepalkista väärällä kielellä.


      • mikkisofta
        ongelma olen minä kirjoitti:

        Tietääkö joku edelliseen vastauksen. Google on hyvä hakukone, mutta tulee osoitepalkista väärällä kielellä.

        Olin yhteydessä saman asian takia microsoftiin. Tuli tällaiset ohjeet, ei kuulemma viralliset, toimii kiertoteitse. Joo, kyllä google muutui suomenkieliseksi, mutta hakuehdotukset eivät toimineet. Otin taas yhteyttä ms:iin ja kysyin miksi hakuehdotukset ei toimi. Sanoivat että ie9 on vielä keskeneräinen, kiitos....
        Tässä nämä ohjeet.
        Hakukoneen lisääminen manuaalisesti

        1. Avaa Internet Explorer ja kirjoita osoiteriville www.google.fi

        2. Kirjoita hakukenttään TEST ja paina enter.

        3. Kopioi Internet Explorerin osoiteriviltä siihen ilmestyvä teksti.

        Pitäisi näyttää alla olevalta.

        http://www.google.fi/#sclient=psy-ab&hl=fi&source=hp&q=TEST&pbx=1&oq=TES
        T&aq=f&aqi=g4&aql=&gs_sm=3&gs_upl=1610l2600l0l4290l4l3l0l1l1l0l220l530l0
        1.2l4l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=e968c9ffd7a680db&biw=1166&bih=
        735

        4. Mene seuraavalle nettisivulle.

        www.enhanceie.com/ie/searchbuilder.asp


        5. Liitä saamasi teksti kohtaan 3. Kohtaan 4 annahakupalvelulle nimi esim. Google.fi. Klikkaa sitten kohdassa 5 install -painiketta. Laita rasti kohtaa aseta oletukseksi ja paina lisää.

        6. Nyt Internet Explorer käyttää Google.fi hakukonetta, kun kirjoitat hakusanan selaimen osoiteriville.


      • mikkisofta
        mikkisofta kirjoitti:

        Olin yhteydessä saman asian takia microsoftiin. Tuli tällaiset ohjeet, ei kuulemma viralliset, toimii kiertoteitse. Joo, kyllä google muutui suomenkieliseksi, mutta hakuehdotukset eivät toimineet. Otin taas yhteyttä ms:iin ja kysyin miksi hakuehdotukset ei toimi. Sanoivat että ie9 on vielä keskeneräinen, kiitos....
        Tässä nämä ohjeet.
        Hakukoneen lisääminen manuaalisesti

        1. Avaa Internet Explorer ja kirjoita osoiteriville www.google.fi

        2. Kirjoita hakukenttään TEST ja paina enter.

        3. Kopioi Internet Explorerin osoiteriviltä siihen ilmestyvä teksti.

        Pitäisi näyttää alla olevalta.

        http://www.google.fi/#sclient=psy-ab&hl=fi&source=hp&q=TEST&pbx=1&oq=TES
        T&aq=f&aqi=g4&aql=&gs_sm=3&gs_upl=1610l2600l0l4290l4l3l0l1l1l0l220l530l0
        1.2l4l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=e968c9ffd7a680db&biw=1166&bih=
        735

        4. Mene seuraavalle nettisivulle.

        www.enhanceie.com/ie/searchbuilder.asp


        5. Liitä saamasi teksti kohtaan 3. Kohtaan 4 annahakupalvelulle nimi esim. Google.fi. Klikkaa sitten kohdassa 5 install -painiketta. Laita rasti kohtaa aseta oletukseksi ja paina lisää.

        6. Nyt Internet Explorer käyttää Google.fi hakukonetta, kun kirjoitat hakusanan selaimen osoiteriville.

        No, keksinpä itse tuon microsoft sekoilun jälkeen ratkaisun google ongelmaan.
        Tässä toimenpide (toimi ainakin minulla). Ja nyt toimii suomeksi.

        1.Käy lataamassa tästä osoitteesta google toolbar.

        http://finnish.feedburner.es/lv/group/view/kl36834/Google_Toolbar_-_Internet_Explorer.htm

        2. Asenna se. Käytä muutaman kerran ja poista asennus. Poista kaikki rippeet huolellisesti.

        3. Seuraavaksi ota selaimesta työkalut ---> lisäosienhallinta ---> hakupalvelut.
        Siellä pitäisi olla sinun vanha googlen hakukuvake ja uusi mikä tuli toolbarin mukana (voi olla suurennuslasin näköinen) Nyt aseta se suurennuslasi kuvake
        oletukseksi ja poista se vanha googlenkuvake.
        Nyt pitäisi googlen toimia suomenkielellä ja hakupalvelukin toimii.

        Toivottavasti saate jotain tolkkua tästä runoilusta.........


      • mikkisofta
        mikkisofta kirjoitti:

        No, keksinpä itse tuon microsoft sekoilun jälkeen ratkaisun google ongelmaan.
        Tässä toimenpide (toimi ainakin minulla). Ja nyt toimii suomeksi.

        1.Käy lataamassa tästä osoitteesta google toolbar.

        http://finnish.feedburner.es/lv/group/view/kl36834/Google_Toolbar_-_Internet_Explorer.htm

        2. Asenna se. Käytä muutaman kerran ja poista asennus. Poista kaikki rippeet huolellisesti.

        3. Seuraavaksi ota selaimesta työkalut ---> lisäosienhallinta ---> hakupalvelut.
        Siellä pitäisi olla sinun vanha googlen hakukuvake ja uusi mikä tuli toolbarin mukana (voi olla suurennuslasin näköinen) Nyt aseta se suurennuslasi kuvake
        oletukseksi ja poista se vanha googlenkuvake.
        Nyt pitäisi googlen toimia suomenkielellä ja hakupalvelukin toimii.

        Toivottavasti saate jotain tolkkua tästä runoilusta.........

        Minkähän takia tuo yllä oleva osoite ei toimi?? Taitaa olla tuolla punaisella pallukalla jotain tekemistä asian kanssa. Laitan tuon osoitteen uudestaan.

        http://finnish.feedburner.es/lv/group/view/kl36834/Google_Toolbar_-_Internet_Explorer.htm


      • mikkisofta

      • ongelma olen minä
        mikkisofta kirjoitti:

        Olin yhteydessä saman asian takia microsoftiin. Tuli tällaiset ohjeet, ei kuulemma viralliset, toimii kiertoteitse. Joo, kyllä google muutui suomenkieliseksi, mutta hakuehdotukset eivät toimineet. Otin taas yhteyttä ms:iin ja kysyin miksi hakuehdotukset ei toimi. Sanoivat että ie9 on vielä keskeneräinen, kiitos....
        Tässä nämä ohjeet.
        Hakukoneen lisääminen manuaalisesti

        1. Avaa Internet Explorer ja kirjoita osoiteriville www.google.fi

        2. Kirjoita hakukenttään TEST ja paina enter.

        3. Kopioi Internet Explorerin osoiteriviltä siihen ilmestyvä teksti.

        Pitäisi näyttää alla olevalta.

        http://www.google.fi/#sclient=psy-ab&hl=fi&source=hp&q=TEST&pbx=1&oq=TES
        T&aq=f&aqi=g4&aql=&gs_sm=3&gs_upl=1610l2600l0l4290l4l3l0l1l1l0l220l530l0
        1.2l4l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=e968c9ffd7a680db&biw=1166&bih=
        735

        4. Mene seuraavalle nettisivulle.

        www.enhanceie.com/ie/searchbuilder.asp


        5. Liitä saamasi teksti kohtaan 3. Kohtaan 4 annahakupalvelulle nimi esim. Google.fi. Klikkaa sitten kohdassa 5 install -painiketta. Laita rasti kohtaa aseta oletukseksi ja paina lisää.

        6. Nyt Internet Explorer käyttää Google.fi hakukonetta, kun kirjoitat hakusanan selaimen osoiteriville.

        Kiitoksia ohjeistasi. Nyt toimii google.fi osoitekentästä. Taitaa IE jotenkin hylkiä tuota toisen firman tuotetta. Tarjoilee bingiä niin uskollisesti, liekö se jotenkin liittyväinen IE:n.


      • mikkisofta
        ongelma olen minä kirjoitti:

        Kiitoksia ohjeistasi. Nyt toimii google.fi osoitekentästä. Taitaa IE jotenkin hylkiä tuota toisen firman tuotetta. Tarjoilee bingiä niin uskollisesti, liekö se jotenkin liittyväinen IE:n.

        Hyvä kun toimii. Kummalla tavalla laitoit? Tuolla ensimmäisellä ohjeella vai google toolbar sydeemillä?
        Toimiiko hakuehdotukset myös?


      • ongelma olen minä
        mikkisofta kirjoitti:

        Hyvä kun toimii. Kummalla tavalla laitoit? Tuolla ensimmäisellä ohjeella vai google toolbar sydeemillä?
        Toimiiko hakuehdotukset myös?

        Tuolla ensimmäisellä ohjeella sain toimimaan. Ehdotuksen eivät ole minulla päällä laisinkaan. Minä vieroksun tuota toolbarin lataamista, koska joskun sen pois saaminen on tuottanut ongelmia.


      • SFF_Karhu
        mikkisofta kirjoitti:

        Olin yhteydessä saman asian takia microsoftiin. Tuli tällaiset ohjeet, ei kuulemma viralliset, toimii kiertoteitse. Joo, kyllä google muutui suomenkieliseksi, mutta hakuehdotukset eivät toimineet. Otin taas yhteyttä ms:iin ja kysyin miksi hakuehdotukset ei toimi. Sanoivat että ie9 on vielä keskeneräinen, kiitos....
        Tässä nämä ohjeet.
        Hakukoneen lisääminen manuaalisesti

        1. Avaa Internet Explorer ja kirjoita osoiteriville www.google.fi

        2. Kirjoita hakukenttään TEST ja paina enter.

        3. Kopioi Internet Explorerin osoiteriviltä siihen ilmestyvä teksti.

        Pitäisi näyttää alla olevalta.

        http://www.google.fi/#sclient=psy-ab&hl=fi&source=hp&q=TEST&pbx=1&oq=TES
        T&aq=f&aqi=g4&aql=&gs_sm=3&gs_upl=1610l2600l0l4290l4l3l0l1l1l0l220l530l0
        1.2l4l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=e968c9ffd7a680db&biw=1166&bih=
        735

        4. Mene seuraavalle nettisivulle.

        www.enhanceie.com/ie/searchbuilder.asp


        5. Liitä saamasi teksti kohtaan 3. Kohtaan 4 annahakupalvelulle nimi esim. Google.fi. Klikkaa sitten kohdassa 5 install -painiketta. Laita rasti kohtaa aseta oletukseksi ja paina lisää.

        6. Nyt Internet Explorer käyttää Google.fi hakukonetta, kun kirjoitat hakusanan selaimen osoiteriville.

        Kiitos mikkisofta toimivasta ohjeesta! Kun asutaan Suomessa, niin pitäähän haunkin toimia Suomeksi.


    • googlettaja.fi :)

      Kiitos neuvoista! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      386
      3911
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      216
      1935
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1444
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1305
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      900
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe