Sonera nopeustesti

nomen

Hienoa Soneran nopeustesti näytti klo 13.25 (27.2.09)NOPEUTESI TÄLLÄ HETKELLÄ 1,1 Mbps.

Ihan hyvä kun minulla on käytössä DNA-Mokkula, jonka luvattu (ostettu) suurin nopeus on 1 Mbps. Maksaa muuten 19,80/kk ja toimii moitteettomasti hiukan taajaman ulkopuolellakin. MIKSI vaihtaisin??

Soneralla ei tällä alueella ole edes karttojen mukaan 3G-yhteyttä.

34

16235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksdfm,:::,,.,.,

      Äänestä jaloillasi!!!!!

      • ei parasta a-luokkaa

        Nopeustestin tarjosi Sonera, aloittaja käyttää DNA:n yhteyttä.


      • on turha
        ei parasta a-luokkaa kirjoitti:

        Nopeustestin tarjosi Sonera, aloittaja käyttää DNA:n yhteyttä.

        Miksi aloittaja testasi nopeutta Soneran nopeustestillä ja miksi hän vielä tuli ilmoittamaan tuloksesta tänne? Mikä oli aloittajan motiivi?


      • nomen
        on turha kirjoitti:

        Miksi aloittaja testasi nopeutta Soneran nopeustestillä ja miksi hän vielä tuli ilmoittamaan tuloksesta tänne? Mikä oli aloittajan motiivi?

        Kai Soneran testin saa tehdä kuka tahansa. Sitäpaitsi testi on aika könkkö tapa kalastella uusia asiakkaita.

        Kun noita mokkuloita mollataan niin kovasti, niin voi kai niistä kertoa jotain positiivistakin.


      • tarjoaa muutkin kuin SÅNERA
        ei parasta a-luokkaa kirjoitti:

        Nopeustestin tarjosi Sonera, aloittaja käyttää DNA:n yhteyttä.

        Näyttääpä noita nopeustestejä olevan tarjolla netissä "ilmaiseksi" vaikka millä mitalla joten käytäppä hyväksesi ja mittaile mahdollisemman monella niin tiedät todellisen nopeutesi ehkä tarkemmin kuin käyttämällä pelkkää SÅNERAN nopeustestiä.DANA.n mokkulalla kun tätä testiä kokeilin antoi lukemaksi 535,4 kbps vaikka minulla vain 384 kbps mokkula.Toki myönnän ettei testi sinänsä varmaan anna virhellisiä lukemia koska saan kaikista lukemia 380-750 väliltä.
        Aina ylensä 500 kbps päälle.Hinta muuten 9.80e/kk
        ja asun n.3000 asukkaan kunnassa joten mistään taajamasta ei puhuta.Mokkula toimii hyvin laajalla aluella ja G3 verkko laajenee jatkuvasti
        Suosittelen sekä testaamaan nopeutta että tarkkailemaan tilannetta onko alle 10e mahdollista saada toimiva nettiyhteys,minulla sellainen on ja uskon että se on mahdollista myös lopulta kaikille.Kilpailuttakaa toki hintoja
        ja siirtykää halvempiin se ei silti ole aina huonoin kun oikein valitsee.


    • En usko sanojasi

      Sonera huijaa! en usko lukemaasi, sillä Soneran asiakkaana tiedän, etteivät yhteydet toimi. Käytössäni on Sonaran 1-Megainen ADSL yhteys ja äskenkin mittasin nopeudeksi 253.30 kbps eli 31.66 KB/sec- nopeuden. tämä on hyvin tyypillinen tulos. Tästä Sonera sitten veloittaa 50 EUROA/KK. Nopeus on neljäsosa luvatusta ja hinta TÖRKEÄÄ!!!

      • nomen

        ole uskon asia tai provoilun arvoinen asia.
        Pikemminkin tarkoitin sen pieneksi piikiksi.

        Minä en ole SONERAN asiakas, jos luet aloitusviestini tarkasti.

        Vain hullu maksaa 50 euroa kehnosta palvelusta.


      • turha maksaa liikaa!

        Minulle on itsestäänselvyys että yhteydet on ok.ja mm.DANA mokkulalla surffaillaan netissä
        you tubet ym.ei koskaan ole ollut mitään ongelmia
        Kehityshän kulkee koko ajan eteenpäin ja on tosi käsittämätöntä jos joku vannoo (langallisen nimeen)vannoa toki voi mutta kuka satsaa näin isoon maahan niin paljon että langallinnen yhteys
        on kaikilla se ykkösyhteys???? Lankaverkon voi huoletta purkaa 384 yhteys 9.80/e riittää netti
        tarpeisiin.Toki voi enemmänkin maksaa ja aina hakea sitä IHANAN KALLISTA minulle riittää tämä 9.80/e kk,jolla nettiyhteyteni toimii ja mm.you tube pyörii hyvin.


      • kjhddhjz
        turha maksaa liikaa! kirjoitti:

        Minulle on itsestäänselvyys että yhteydet on ok.ja mm.DANA mokkulalla surffaillaan netissä
        you tubet ym.ei koskaan ole ollut mitään ongelmia
        Kehityshän kulkee koko ajan eteenpäin ja on tosi käsittämätöntä jos joku vannoo (langallisen nimeen)vannoa toki voi mutta kuka satsaa näin isoon maahan niin paljon että langallinnen yhteys
        on kaikilla se ykkösyhteys???? Lankaverkon voi huoletta purkaa 384 yhteys 9.80/e riittää netti
        tarpeisiin.Toki voi enemmänkin maksaa ja aina hakea sitä IHANAN KALLISTA minulle riittää tämä 9.80/e kk,jolla nettiyhteyteni toimii ja mm.you tube pyörii hyvin.

        Älä luule että siellä missä lankaverkkoa puretaan, voi surffailla kännykkäverkon kautta 384 nopeudella, oli operaattori mikä tahansa.

        Ne on syrjäalueita ja vähä käyttösiä alueita niin langan päässä ku langattomasti, ja siellä ei kolomekeet tai etket toimi.


      • turha maksaa liikaa! kirjoitti:

        Minulle on itsestäänselvyys että yhteydet on ok.ja mm.DANA mokkulalla surffaillaan netissä
        you tubet ym.ei koskaan ole ollut mitään ongelmia
        Kehityshän kulkee koko ajan eteenpäin ja on tosi käsittämätöntä jos joku vannoo (langallisen nimeen)vannoa toki voi mutta kuka satsaa näin isoon maahan niin paljon että langallinnen yhteys
        on kaikilla se ykkösyhteys???? Lankaverkon voi huoletta purkaa 384 yhteys 9.80/e riittää netti
        tarpeisiin.Toki voi enemmänkin maksaa ja aina hakea sitä IHANAN KALLISTA minulle riittää tämä 9.80/e kk,jolla nettiyhteyteni toimii ja mm.you tube pyörii hyvin.

        > 384 yhteys 9.80/e riittää ...

        hitain tällä hetkellä saatava on 0,5 Mbit/s ja maksaa 3,90 tai 4,90 kuukaudessa

        kallis 384 on jäänne dinosaurusvuosilta (ja saattaa toimia luvattua nopeammin)


    • Ekke1994

      Tässä tesmin tuota soneran "nopeustestiä" ja antoi saunalahden 8 Mbps -yhteydellä nopeudeksi 2,5 mbps ja tarjosi sit vielä Soneran omaa "huippunopeaa" laajakaistaansa, josta kiskovat yli 50 euroa tällä alueella. Olen nyt ficoran, msoynetin ym. palveluiden nopeustestit kokeillut ja niissä antavat nopeudeksi n. 7,6 mpbs, ja tämä on todistettu esm. tietostoakin ladatessa, sillä nopeus on luokkaa 750-780 kt/s.
      Saunalahden 8 megaa tällä alueella 42€ ja sonera.. Hups, eihän tänne edes saa Soneran nettiyhteyttä (sivujen mukaan) vaikka täällä vielä kuukausi sitten semmonen oli ja kiskoivat 39 € 2:sta megasta. :)

      • ihanan kallista

        Ihanan kallista???


      • sonera perseestä
        ihanan kallista kirjoitti:

        Ihanan kallista???

        Sonera kallista? ei kai se oo:D vittu täyttä kusetusta. toimii netti sillon tällön:D


    • Sonera-asiantuntija

      Kiitos palautteista koskien nopeustestiämme! :)

      Tällä hetkellä tilanne on se, ettei nopeustesti anna suuren käyttäjämäärän vuoksi luotettavaa tulosta. Ongelmaa korjataan parhaillaan.

      Välitin myös teiltä tulleen palautteen eteenpäin koskien eri nopeusluokkien saatavuutta ja nopeustestin ehdotusta nostaa nopeutta, vaikka saatavuutta kyseiseen nopeusluokkaan ei ole.

      T: Lauri Soneran asiakaspalvelusta

      • peteenn

        Jos tuo testi antais luotettavia tuloksia niin tuntuis et on kustu linssiin... Useampana päivänä on tullut kokeiltua ja aina tulee n.0.3-0.7M tuloksia ja maksan kuitenkin 8M liittymää,ei ihan halpa täällä syrjemmässä... Tosin tuntuu että latausajat on kasvaneet viimeisen puolen vuoden aikana...


      • En usko sanojasi

        Mukamas asiantuntija, kommentoippa tuossa yläpuolella olevaan kirjoitukseeni 50 eurolla saa soneralta neljäsosan luvatusta!! Sonera puhuu kyllä P:tä. Kuka "Lauri" on Soneralla, joka välittää tietoja? Sonera ei korjaa verkkojaan, vaan nostaa hiontoja!!! Huijausta se on!!!


      • Sonera-asiantuntija
        En usko sanojasi kirjoitti:

        Mukamas asiantuntija, kommentoippa tuossa yläpuolella olevaan kirjoitukseeni 50 eurolla saa soneralta neljäsosan luvatusta!! Sonera puhuu kyllä P:tä. Kuka "Lauri" on Soneralla, joka välittää tietoja? Sonera ei korjaa verkkojaan, vaan nostaa hiontoja!!! Huijausta se on!!!

        Jos yhteys toimii hitaammin kuin pitäisi, kannattaa testata yhteyttä esim. tuttavan modeemilla ja puhelinjohdolla.

        Jos yhteys hidastelee lainalaitteillakin, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus Sonera Vikapalveluun, numeroon: 020 690101 (mpm/pvm).

        T: Lauri Soneran asiakaspalvelusta


      • En usko sanojasi
        Sonera-asiantuntija kirjoitti:

        Jos yhteys toimii hitaammin kuin pitäisi, kannattaa testata yhteyttä esim. tuttavan modeemilla ja puhelinjohdolla.

        Jos yhteys hidastelee lainalaitteillakin, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus Sonera Vikapalveluun, numeroon: 020 690101 (mpm/pvm).

        T: Lauri Soneran asiakaspalvelusta

        On kyllä testattu ja useammalla koneella ja kolmella eri modeemilla. Ainoastaan keljuiluiviiesti tuli soneralta, että "onko palvelin ollut alhaalla kolme päivää.." ietysti siihen viestiin ei voinut vastata!

        Maksullisia vikailmoituksia? Mitä se hyödyttää, sillä TIETO ON SONERALLA ja soneran ukotkin sen totesivat.

        Kuinka tiheään noita ilmoituksia pitää tehdä?


      • Sonera-asiantuntija
        En usko sanojasi kirjoitti:

        On kyllä testattu ja useammalla koneella ja kolmella eri modeemilla. Ainoastaan keljuiluiviiesti tuli soneralta, että "onko palvelin ollut alhaalla kolme päivää.." ietysti siihen viestiin ei voinut vastata!

        Maksullisia vikailmoituksia? Mitä se hyödyttää, sillä TIETO ON SONERALLA ja soneran ukotkin sen totesivat.

        Kuinka tiheään noita ilmoituksia pitää tehdä?

        Kaikista liittymässä havaituista häiriötilanteista kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme, jotta häiriötilanne tulee tietoomme ja ongelma saadaan selvitettyä.

        Vikapalvelumme 0206 90101 numero on normaalihintainen eli numeroon soittamisen hinta on paikallisverkkomaksu tai matkapuhelinmaksu.

        Sonera Laajakaista ADSL -liittymän vikailmoitus on mahdollista tehdä myös nopeasti vianrajausautomaattimme kautta (http://www.sonera.fi/Asiakastuki/Yhteystiedot/Vianrajausautomaatti ).

        Mikäli liittymäsi nopeus toimii vielä kertomallasi nopeudella, suosittelen sinua olemaan yhteydessä vikapalveluumme asian selvittämiseksi, varsinkin kun olet jo valmiiksi testannut yhteyttäsi usealla laitteella.

        T: Sami Soneran asiakaspalvelusta


      • En usko sanojasi
        Sonera-asiantuntija kirjoitti:

        Kaikista liittymässä havaituista häiriötilanteista kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme, jotta häiriötilanne tulee tietoomme ja ongelma saadaan selvitettyä.

        Vikapalvelumme 0206 90101 numero on normaalihintainen eli numeroon soittamisen hinta on paikallisverkkomaksu tai matkapuhelinmaksu.

        Sonera Laajakaista ADSL -liittymän vikailmoitus on mahdollista tehdä myös nopeasti vianrajausautomaattimme kautta (http://www.sonera.fi/Asiakastuki/Yhteystiedot/Vianrajausautomaatti ).

        Mikäli liittymäsi nopeus toimii vielä kertomallasi nopeudella, suosittelen sinua olemaan yhteydessä vikapalveluumme asian selvittämiseksi, varsinkin kun olet jo valmiiksi testannut yhteyttäsi usealla laitteella.

        T: Sami Soneran asiakaspalvelusta

        Vai taas pitäis ottaa mukamas yhteytä Soneraan. Olen ottanyt sinne yhteyttä, olen myös ilmoittanut linjojen huoltoon, olen aluepäällikölle ilmoiuttanut s-postilla, olen kertonut sen useille Soneran myyjille! Yhtä tyhjän kanssa.
        Muistutan ,että firmanne ukot ovat mitanneet myös paikanpäällä, joten tieto varmasti on Soneralla. Nytkin nopeus oli n.270 ja pitäis olla 1000.

        Miten 50:n euron laskut osaavat tulla aina samaan osoiteeeseen, mutta vikailmoitukset katoavat mukamas aina!!

        Sano, mitä Sonera on OIKEASTI tehnyt vian korjaamiseksi!! Ei mitään!! Palkkaa vain "SONERA_ASIANTUNTIJOITA" puhumaan p..aa!!


      • koohoo
        En usko sanojasi kirjoitti:

        Vai taas pitäis ottaa mukamas yhteytä Soneraan. Olen ottanyt sinne yhteyttä, olen myös ilmoittanut linjojen huoltoon, olen aluepäällikölle ilmoiuttanut s-postilla, olen kertonut sen useille Soneran myyjille! Yhtä tyhjän kanssa.
        Muistutan ,että firmanne ukot ovat mitanneet myös paikanpäällä, joten tieto varmasti on Soneralla. Nytkin nopeus oli n.270 ja pitäis olla 1000.

        Miten 50:n euron laskut osaavat tulla aina samaan osoiteeeseen, mutta vikailmoitukset katoavat mukamas aina!!

        Sano, mitä Sonera on OIKEASTI tehnyt vian korjaamiseksi!! Ei mitään!! Palkkaa vain "SONERA_ASIANTUNTIJOITA" puhumaan p..aa!!

        Joo. Laitoin Soneran paketin kesäkuussa 2009, jossa tuli kiinteä mokkula kannettavassa koneessa ja nopeus 3,6 Mbit. Suurin mittaamani nopeus keskellä kaupunkia on ollut 0,5 Mbit ja lähetysnopeus 0,05 Mbit. Yhteys pätkii jatkuvasti ja sivu latautuu kaksi minuuttia. Katastrofaalisen törkeitä lukuja. Liikkeessä kaveri käski poistua ja valittaa muille. Kierrän kaukaa koko suljupuljun.


    • SeMarkku

      Minulla myös sonera tarjoaa minkä lupaa .. 1 Mbps ... Hghäähähäääiiieeehhhuuhh: GHähähähää. En vaihda.

      • ei pakollinen

        Mulla Soneran mokkula toimii hyvin ja mikä tärkeintä, ei pätki!


    • ottakaapa silmä käteen ja katsokaa langattoman laajakaistan ("laajakaistan"?) toimintaa MobilePartnerilla tai TaskManagerilla. Aamuyöllä nopeus voi olla melko tasainen, mutta muut ajat sahaa sinne tänne

      eli lopettakaa noiden naurettavien speedtest.net'in &Co arpomien lukemien esittäminen ja hakekaa osoitteesta ftp://ftp.funet.fi/dev/ jokin iso tiedosto ja seuratakaa siirtonopeutta minuutti tai useampi

      (eikös "laajakaistaksi" Suomessa valitettavasti riitä 0,25 Mbit/s ... mutta tätäkään liikkuvat laajakaistat eivät aina saavuta)

      • Welhoilija

        Ei valittamista latausnopeudessa jos vaan kone näyttää oikeita lukuja...Welhon 110M lataa tuolta funetin palvelimelta 10 megatavua sekunnissa, riittääkö?


      • ei toimi

        3G ei toimi yhtään. Ihan samalla tavalla toimii yöllä ku päivälläki. soneralta lupasivat 0,4-3m nopeutta, max 6m.
        Keskinopeus on noin 0,2m. Harvoin nouseen 0,4-0,5m, sitä ylemmäs ei ol tässä 3 päivän aikana noussu. Tääki pitäs olla ihan ok 3g aluetta, lähin 3G masto 1km. 24kk pitäs kärsii tästä pas...you tuben videoitakaaa ihan turha kattoa, ei toimi ollenkaan. Pätkii pahasti. Muutenki lyö poikki muutaman kerran päivässä.


    • maalane

      eteläsuomesta.
      otin aikanaan, nelisen vuotta sitten saunalahden mokkulan ja puhelimen ja
      megaviestiliittymän kytkynä puhelimen takia, sai edullisesti. ensin ei toiminut kuin hitaasti mutta ei haitannut kun jaettiin
      langatonta naapurien kanssa. nyt on pari vuotta toiminut ihan ok.
      nopeustestit nyt kertoo mitä sattuu mut kaikki näkyy ja toimiiihan ok.
      nopeus on ollut viime aikoina 0.99-1.99 M

    • Siirryn kirjekyyhkyy

      Helsingin Sörnäisissä Soneran Liikkuva Laajakaista maksiminopeudella tarjoaa iltaisin nopeuksia 50-150 kbps. Joinakin iltoina tulee läpi vaan 20-30 kbps... Parhaimmillaan nopeus ollut 300 kbps.
      Ja koko ajan väittää työntavänsä HSDPA-yhteydellä.
      Varoitan, ettei missään tapauksessa kannata hankkia Soneraa...
      Käytin hetken aikaa Saunalahden Tuplalaajakaistan tikkua, joka ei ollenkaan samalla lailla näillä kulmilla tökkinyt, mutta se taas ei toimi kunnolla MacBook Pro-läppärin kanssa, pitää kikkailla, että sää yhteyden.

      Mut Sonera vitutti niin paljon, että taiteilin tällaisen:
      http://www.facebook.com/index.php#!/photo.php?fbid=118867401509808&set=a.118867398176475.17236.100001596473263

      sitä kuvaa/linkkiä saa vapaasti levittää

    • iiska5532

      Soneran näyttämä nopeustesti on varmaan laadittu varsinkin Soneran omia asiakkaita varten. Se saatta näyttää lähes kymmenkertaista nopeutta todelliseen nähden. Kannata testata todellinen siirtonopeus jollain about 100 megan tiedostolla.

      • jjkkllki

        Speedtest.net:in nopeustesti on myös varmaan laadittu varsinkin Soneran omia asiakkaita varten (9,51Mbps / 0,67Mbps / ping = 40ms):

        http://speedtest.net/result/1376983957.png

        Paikkana Vantaa ja nyt periaatteessa on se ruuhkanen aika illasta.


        Eli voisitko iiska5532 keksiä vähän parempia selityksiä.


      • juupajoki
        jjkkllki kirjoitti:

        Speedtest.net:in nopeustesti on myös varmaan laadittu varsinkin Soneran omia asiakkaita varten (9,51Mbps / 0,67Mbps / ping = 40ms):

        http://speedtest.net/result/1376983957.png

        Paikkana Vantaa ja nyt periaatteessa on se ruuhkanen aika illasta.


        Eli voisitko iiska5532 keksiä vähän parempia selityksiä.

        Hyvin toimii Stadissakin, http://speedtest.net/result/1379546029.png

        Kyseessä läppäriin integroitu modeemi, 7,2Mbps/5.8Mbps kykynen. Varsinkin toi verkkoon päin nopeus aika mukava liikkuvaks laajakaistaks. Tärkeintä kuitenkin, että ei pätki.


    • Annuska5

      En tiedä Sonerasta muuta kun, että vaikeaa sinne on olla yhteyksissä. Ei sieltä elävää ihmistä saa puhelimeen asioista keskustelemaan, vaan pitää robotin kanssa asiat sopia!

      Eikä sinne soittaminen todellakaan oo edullista kun sen tekee Dna:n puhepaketin päälle - pahimmillaan jonotin kerran 1t20min, ennenkun sain IHMISEN puhelimeen ja siitä maksoin 13euroa!!!!

      Olen siis Soneran Laajakaista asiakas. Että terveisiä vaan Soneran asiakaspalveluun.

    • huoh-_-

      Itselläni on saunalahden mobiililaajakaista ja näytti tuossa testissä 10,2 mbit/s ja se maksaa 15e/kk.

      • olimpas nopeampi ähä

        Mulla 13 mb/s Soneralla, kjähkjäh


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe