Mitä esittelen siskoilleni Pietarissa?

HebaK

16v. ja 11v.(?) sisareni lähtevät mukaani Pietariin ensiviikolla. Ikinä eivät ole ulkomailla käyneet, tosin mulle venäjä on kuin kotimaa, ja nyt onkin ongelmana että missä heitä käytän. Tietenkin kunst kamera ja sirkus sekä opastettu kaupunkikierros mutta mitä muuta? isä on reissussa mukana mutta hänkin varmaan yli 100 kertaa pietarissa käynyt ja minä kymmeniä niin meillä ei sitä silmää enää niin ole, mitä heille,ensikertalaisille pitäisi näyttää että rakastuisivat venäjään samoin kuin minä. Siskoista vanhemman nyt voisi metro klubille mennä viemään, itsekin kun vasta 22 olen niin sinänsä kehtaisi mennä mutta olen raskaana joten hirveitä bilehepeneitä ei meikä päälle vedettyä saa..Mitka on ne asiat, joita siskoille ehdottomasti pitää näyttää? jonkin verran päällisin puolin pääsevät 4h kaupunkiopastuksen aikana näkemään ja kuulemaan mutta missä pitäisi erityisesti käyttää?

13

1575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollisuus...

      olisi kai kysyä tytöiltä, mistä ovat kiinnostuneita... ovatko shoppaajia vai ymmärtävätkö esim. taiteesta.

      Tuon ikäisillä on kai jo jotain aavistusta kaupungistakin, ainakin jos eivät historian tunneilla ole nukkuneet tai jos eivät sanomalehtaäole koskaan avanneet...

      Omia ehdotuksiani voisivat olla Apraxin, joku tavaratalo tai ostoskeskus, paikallistorit, konditoriat ja sitten mahd. museot, Ermitaasia ei kuitenkaan ensikertalaisille, Pietari-Paavalin linnoitus, Kunst kamera ja ehdottomasti metroajelu!

      Koska olen vanha harppu, en kauheasti osaa klubeja ja discoja suositella, mutta varmaan joku sopiva löytyy niistäkin, Music house?

    • Pietarin erkki

      Delfinaario www.dolphinarium.ru

      ( mutta liput pitää varata hyvissä ajoin) ja Divo Ostrov http://www.divo-ostrov.ru/ on huvipuisto kuin Linnanmäki mutta suurempi , talvellakin on siellä toimintaa...ehkä ei kuitenkaan kannata mennä jos huono sää , ja molemmat ovat melko lähellä toisiaan. joo ja Pietarin eläintarhakin on siinä vierellä... www.spbzoo.ru
      ja tässä voi käydä ostoksilla jee....
      www.planeta-neptun.ru/eng/oceanarium/index.html

      sirkus myöskin www.reserve.sp.ru/circus/index.htm

      www.waterville.ru

      ja tänne voi tuhlata loput rahansa
      www.tk-pik.ru

      • matka-aja

        Zooparkki on kait kamennyi ostrovilla(kivisaari)
        .Entä nuo muut,miltä metroasemalta pääsee.
        Kiitos.
        Nuorille pelkkä käynti Pietarissa on hyvä kokemus.Ainakin jos asuvat pienellä paikkakunnalla.


      • Isukki ja äiskä
        matka-aja kirjoitti:

        Zooparkki on kait kamennyi ostrovilla(kivisaari)
        .Entä nuo muut,miltä metroasemalta pääsee.
        Kiitos.
        Nuorille pelkkä käynti Pietarissa on hyvä kokemus.Ainakin jos asuvat pienellä paikkakunnalla.

        Kotisivu linkeistä näyttäs löytyvän osoitteet ja lippujen hintoja jne.. oletan että osaat venäjää des hieman jos meinaat nämä paikat kierrellä ja näyttää lapsukaisille..


      • HebaK
        Isukki ja äiskä kirjoitti:

        Kotisivu linkeistä näyttäs löytyvän osoitteet ja lippujen hintoja jne.. oletan että osaat venäjää des hieman jos meinaat nämä paikat kierrellä ja näyttää lapsukaisille..

        Eiköhän me sen verran tekemistä keksitä että 4 pv menee ihan hujahtaen..Vuoden asuin venäjällä 4v. sitten eli olin silloin 17-18v. joten kielitaitoa on jonkin verran että pärjätään..Lisäkielitaito ei tietenkään olis ikinä pahitteeks mutta minkä on nuorena oppinu ni siitä on paljon apua. Pääsiäisenä jos pääsisin sitten miehen kanssa lähtemään omalle reissulle niin vois sen sitten ottaa lomailun kannalta ja tehdä omia juttuja mutta siskojen on nyt vuoro rakatua venäjään =) Eiks niin!?


    • harasoo

      En ole ihan varma toimiiko ne näin talvella mutta jos toimivat niin ne ja metrot on kaikille nähtävyys aina ja vaikkapa pietari- paavalin linnoitusalue museoineen näyttelyineen.
      Eremitaasin edustalla ja siis palatsinaukiolla kannattaisi varmaan käydä myös.
      Jossain Nevan rantakadulla on se Pietarisuuren ratsastajapatsas jonka lahjoitti muistaakseni Katariina Suuri, jonka luona hääparit käy kuvalla se on hieno. Iso aluskivi on raahattu Suomesta.
      Tulkaa (tai menkää) keskikesällä uudestaan niin silloin ei kohteista ole puutetta. Hyvää matkaa!

    • Tha_Animal

      http://www.trans-force.com/
      http://www.trans-force.com/products/restaurants/files/TF-complex_small.pdf Tuonne syömään tai muuten vaan pirtelölle, pääsee metrolla.
      Sitten oli se delfinaario, Nevskillä vastaan voi tulla hevonen/karhu/nalle ties mitä. Ja onhan se Waterpark, niitä on tosin Suomessakin. Se Divo on hyvä, siellä oli viime kesänä uusia laitteita, mitä Suomessa ei taida ollakkaan. Metroa ja marsuja kannattaa käyttää ja jäätelöä/blinejä syödä riittävästi. Toreilla voi olla eläimiä mytävänä, ilmeisesti se Pietarin eläintarha on surkea.

      www.kassir.ru , jos venäjää osaat, siellä on dieeti vasemmalla alhaalla, valitse st. petersburg ensin.

    • Ei eläintarhaan!

      Ermitaasi on kiinnostava ja todella suuri museo.
      Pietarin eläintarha on todella huono, eläimet ovat surkeissa oloissa ja tuskin mahtuvat häkkeihin. Olin hyvin järkyttynyt.

    • kehtasit tulla

      Jaa nyt neuvomaan reissu taisi olla5 vuotta sitten

    • h2Ö
    • vinjettos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe