Palokan terveysasema

Pettynyt veronmaksaja

Minkälaista asiakaspalvelua olette kyseisessä paikassa saaneet? Viime kuukausien aikana siellä useamman kerran asioineena on muodostunut todella negatiivinen kuva henkilökunnan ammattitaidosta ja palveluhalusta. Odotusajat ovat olleet 2-3 tuntia, on yritetty käännyttää muualle, (mene arkipäivänä työterveyshuoltoon, mene keskussairaalaan, täällä ei ole laboratorionäytteiden tutkimismahdollisuutta). Laboratoriovastausten saaminen on ollut työn takana, luvattua soittoa ei kuulu, asiakasta pompotellaan soittamaan vuorotellen keskussairaalaan ja terveysasemalle. Lisäksi lääkärien (

79

11299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näreitä

      Siihen, että terveydenhuolto kuormitetaan Suomessa äärimmilleen. Nytkö sitten alkoi vtuttaa, kun äänestitte vääriä puolueita vaaleissa?

      • tekkee..

        Niin tuli äänestettyä, mutta tuleehan seuraavat vaalit ja asian saa korjattua ;)


      • Köyhä Veronmaksaja

        Valtion budjetti on tietysti asia erikseen.

        Enemmän kyllä huolettaa annettujen resurssien tehokas käyttö. Odotustilasta havaittu 4 potilasta / 2 tuntia ei vaikuta kovin tehokkaalta resurssien käytöltä. Itsellä lääkärin luona on mennyt yleensä alle 10 min. Perehtyminen potilaan asiapapereihin tietojen kirjaaminen tuskin venyttävät tarvittavan työajan 30 minuuttiin.


      • rajua

        tekstiä "uskovaiselta".. jep jep


      • normaalia
        rajua kirjoitti:

        tekstiä "uskovaiselta".. jep jep

        He ovat todella tuollaisia, He haluavat vain ja ainoastaan vaikeuksia normaaleille ihmisille, säälittävää porukkaa, ei voi muuta sanoa.


      • Tosi on

        Se "tosiuskovainen" joka kuvittelee olevansa "paskaväkeä" parempi "riistoporvari". On nähty ja kuultu
        sinulaisiasi "uhoajia" jotka ei pysty, tai muuten kykene kuin pieksemään alahuuli lörpöllään rääviä
        suutaan. Olen nähnyt ja kuullut sinun laisia "paskanjauhajia" istumassa kaltaistesi kanssa kaljatuopin
        äärellä kehumassa kokoomusta ja itseäsi jumalasta seuraavana asioiden hoitajana!


      • näin.on.näreet
        tekkee.. kirjoitti:

        Niin tuli äänestettyä, mutta tuleehan seuraavat vaalit ja asian saa korjattua ;)

        Ei se kuule asia muutu yhtään, aina mennään vaalikausi vaalikaudelta samaa rataa, suurin osa ihmisistä äänestään keskustaa ja kokoomusta, jos haluaa muutosta niin äänestettävä aivan jotain muuta, pieniä puolueita jotka sitten noustessaan sekoittavat pakkaa ja näiltä isoilta puolueilta tippuu valtaa pois ja nimenomaan nukkuvat ihmiset pitäisi saada vaaliuurnille, muutoin saamme nauttia tällaisten "sipilän-hallituksien" kurmoottamisesta maailman tappiin saakka.

        Keskustassa ja Kokoomuksessa raharikkaita joilla tavoite vaan rikastua yhä enemmän ja siksi ajavat asiaa omat lehmät ojassa, pienissä puolueissa paljon enemmän ns. taviskansalaista joilla voi ollakin oikeasti käsitys siitä miten köyhä kansa elää, ei raharikkaat porvarit ole koskaan arvostaneet köyhiä joten kannattaa oikeasti miettiä eli äänestämään ensi vaaleissa ja äänestäkää jotain pientä puoluetta niin sillä saa pakan levälleen ja porvarit miettimään mikä meni pieleen.


      • Anonyymi
        Köyhä Veronmaksaja kirjoitti:

        Valtion budjetti on tietysti asia erikseen.

        Enemmän kyllä huolettaa annettujen resurssien tehokas käyttö. Odotustilasta havaittu 4 potilasta / 2 tuntia ei vaikuta kovin tehokkaalta resurssien käytöltä. Itsellä lääkärin luona on mennyt yleensä alle 10 min. Perehtyminen potilaan asiapapereihin tietojen kirjaaminen tuskin venyttävät tarvittavan työajan 30 minuuttiin.

        Ihan saman huomannut. Ainoat näkyvät potilaat ovat labran odotusaulassa tai joku käytävillä harhaileva vanhus jota kukaan ei kerkiä muka opastamaan !


      • Anonyymi
        näin.on.näreet kirjoitti:

        Ei se kuule asia muutu yhtään, aina mennään vaalikausi vaalikaudelta samaa rataa, suurin osa ihmisistä äänestään keskustaa ja kokoomusta, jos haluaa muutosta niin äänestettävä aivan jotain muuta, pieniä puolueita jotka sitten noustessaan sekoittavat pakkaa ja näiltä isoilta puolueilta tippuu valtaa pois ja nimenomaan nukkuvat ihmiset pitäisi saada vaaliuurnille, muutoin saamme nauttia tällaisten "sipilän-hallituksien" kurmoottamisesta maailman tappiin saakka.

        Keskustassa ja Kokoomuksessa raharikkaita joilla tavoite vaan rikastua yhä enemmän ja siksi ajavat asiaa omat lehmät ojassa, pienissä puolueissa paljon enemmän ns. taviskansalaista joilla voi ollakin oikeasti käsitys siitä miten köyhä kansa elää, ei raharikkaat porvarit ole koskaan arvostaneet köyhiä joten kannattaa oikeasti miettiä eli äänestämään ensi vaaleissa ja äänestäkää jotain pientä puoluetta niin sillä saa pakan levälleen ja porvarit miettimään mikä meni pieleen.

        Ihan sama, mikä puolue on päättämässä. Asiat eivät muutu. Oma kansa unohdetaan heti kun päästään hyville palkoille. Ja olen seurannut sentään yli 70 vuotta tätä. Nyt vasemmisto hallitsee. Mitä se on Suomen pienituloisille antanut? Viisin-kuusinkertainen määrä väkeä eduskunnassa entiseen nähden ja päätökset senkun huononee. Rahat jaetaan ympäri maailmaa. KUN SUOMIHAN ON RIKAS MAA.


      • Anonyymi

        Sitten kun se sinun Oikea puolue on vallassa niin labratesteistä pitää pulittaa tuhat euroa eikä siihen enää saa mitään Kelan tukia. Ne joilla ei ole varaa maksaa saavat kuolla pois tai muuttaa vaikka Vinku-Intiaan vikisemään


    • nykyään vain

      yhdessä/kahdessa valitussa mestassa

      jotta saadaan 100% luotettavaa tulostietoa

      tämän johdosta pyritään keskittämään tämän tyyppiset palvelut saman katon alle

    • ei kiinnosta

      muu kuin biletys ja se että saa rahaa, muitten terveydestä viis. näkeehän sen jo hoitsuopiskelijoitten kesken mitä ne eniten arvostaa. itse valitsen aina vanhan lääkärin jos vain suinkin mahdollista.

      • venguka

        oho :D mulla on taas sellasia kokemuksia että aina ne nuoremmat lääkärit on osannu asian paremmin hoitaa ja niitä tuntuu oikeesti kiinnostavan millä vaivan saisi parannattettua kun taas vanhemmat lääkärit ovat kovin kiireisiä ja itselleni tulee sellanen kuva heistä että alkaa tämä ammatti jo vähän kyllästyttää.. Kokeile antibiioottia kyllä se sillä hoituu...


      • Anonyymi

        Onko perheelläkin samantyyppinen kausiluontoinen käyttäytyminen ?. Onkos havaittu vastetta talvipäiväntasauksen 21 tuntumaan ?.


    • satamarkka

      Olen asioinut palokan tk.ssa niin kauan kun se on ollut palokassa.

      Lääkäreistä paljolti riippuu, mutta pääosin palvelu on hyvää! ja aina on apua saatu!
      joskus männä vuosina saattoi päivystyksessä joutua jonottamaan 2-3 h, kun vain 1 lääkäri päivystää ja myös vuodeosaston!

      mutta nykyään on päässyt sujuvasti ja aina on ohjattu labraan,röntgeniin,k-sairaalaan tarvittaessa,ei ole pomputeltu!!!

      • selittääkin

        Miksi potilaiden välillä kuluu niin kauan aikaa. Aulassa odottaessa harmittaa, jos lääkärin aikaa kuluu myös vuodeosastolla.


      • Anonyymi
        selittääkin kirjoitti:

        Miksi potilaiden välillä kuluu niin kauan aikaa. Aulassa odottaessa harmittaa, jos lääkärin aikaa kuluu myös vuodeosastolla.

        Onko kaikkienkin samanaikaisesti asiaanvaikuttavien langanpäiden liikeradoissa havaittu tavallisuudestapoikkeavia vyytien asentoja langanpäistäkatsoen ja ajalle ominaista hirnumista sekä hieman tavallistakin limittyneempää istuntaa odotushuoneen lavitsan aivan keskellä


    • Haisevat tupakalle

      Tupakalta haisevat terveyskeskustyöntekijät.. yököttää..

    • Räsäläinen

      lääkärit palokassa ovat tosi ammattilaisia , mutta ne kaksi paskantärkeää vastaanottovirkailijaa ja se päänläpäisylaitteenkoneenkuljettaja vaihtoon , niin voisi ajatella jopa terveyskeskusmaksunkin suorittamista ! pahin on se huutava päänläpäisijä .

    • Siru

      Voi hyvänen aika, eikö tänä päivänä joudu joka paikkaan jonottaman, ja kaikesta maksamaan. Joten lopetetaan ruikuttaminen,valittaninen ja haukkuminen, jokainen voi mennä itseensä ja katsoa peilistä josko syy löytyisi sieltä. Terveysasemat osaavat hommansa niin lääkärit kuin hoitajatkin ja eihän sinne ole pakko mennä jos kaikki on niin paskaa ei muuta kuin yksityiselle. Minä ainakin asioin terveysasemalla jonotan ja ootan omaa vuoroani ja sillä hyvä.

    • tiitu

      Aloin etsimään juuri jotain palaute osiota netistä Palokan terveyskeskukselle... ollaan vuoden verran asuttu Palokassa ja aina ahdistaa ja suututtaa soittaa terveyskeskukseen!! Puhelimessa aina joku niin kiireinen että ei kerkee asiaansa loppuun sanomaan kun kesken kaiken virkailija jo sanoo "joo selvä hei". Toki ymmärrän että kiire on mutta todella ammattitaidotonta jos ei kuuntele edes mitä potilaalla on asiaa ja asia ei mene päätökseen! Sitten kerran kutsuttiin päivystysajalla että tule vaan käymään ja sitten vastaanotto luukulla kuitenkin ihmeteltiin mitä sää siinä teet? mene huomenna työterveyteen kun siellä on tiedot. Ihme juoksuttamista!

      • Kettuuntunut

        Aina tuntuvat juoksuttavan päivystykseen, on vaiva sitten mikä tahansa. Oli TK joskus hyvä paikka, sillon kun siellä oli vanhat jämäkät lääkärit. Nykyään nuo nuoret lääkärit, ei hyvänen aika sentään, itsekin olen 18 vuotias niin tuntuu enemmän aika menevän kaikkeen muuhun asiasta poikkeavaan, kuin itse asiaan.

        Parasta mitä teekoossa on käynyt, oli se kun tutkivat meikäläistä kun oli maha ollut kipeä alhaalta pitkän aikaa. Nuori tyttö tutki ja sanoi että umpisuoli mennyt tukkoon. Ei muuta kun keskussairaalaan jonottelemaan moneksi tunniksi, tai no sanoisinko että yhdeksi yöksi klo 23-04 ja odottelemaan leikkausta. Lääkäri tuli sitten tekemään viimeisen tarkistuksen ennen leikkausta ja totesi "teillähän on vatsalihakset revennyt monesta kohtaa, ei tähän mitään leikkausta tarvita". Klo 5 aamulla kotia ja miettimään seuraavaa koulupäivää.

        Tänään piti soittaa aika intin terveystarkastuksiin. "Soita hetken kuluttua, meillä on kiirettä" Ja soittoaikaa on kiireettömissä tapauksissa tosiaan se tunti.


      • Kettuuntunut
        Kettuuntunut kirjoitti:

        Aina tuntuvat juoksuttavan päivystykseen, on vaiva sitten mikä tahansa. Oli TK joskus hyvä paikka, sillon kun siellä oli vanhat jämäkät lääkärit. Nykyään nuo nuoret lääkärit, ei hyvänen aika sentään, itsekin olen 18 vuotias niin tuntuu enemmän aika menevän kaikkeen muuhun asiasta poikkeavaan, kuin itse asiaan.

        Parasta mitä teekoossa on käynyt, oli se kun tutkivat meikäläistä kun oli maha ollut kipeä alhaalta pitkän aikaa. Nuori tyttö tutki ja sanoi että umpisuoli mennyt tukkoon. Ei muuta kun keskussairaalaan jonottelemaan moneksi tunniksi, tai no sanoisinko että yhdeksi yöksi klo 23-04 ja odottelemaan leikkausta. Lääkäri tuli sitten tekemään viimeisen tarkistuksen ennen leikkausta ja totesi "teillähän on vatsalihakset revennyt monesta kohtaa, ei tähän mitään leikkausta tarvita". Klo 5 aamulla kotia ja miettimään seuraavaa koulupäivää.

        Tänään piti soittaa aika intin terveystarkastuksiin. "Soita hetken kuluttua, meillä on kiirettä" Ja soittoaikaa on kiireettömissä tapauksissa tosiaan se tunti.

        itsekin = itse.


      • ikänsä asunut
        Kettuuntunut kirjoitti:

        itsekin = itse.

        Minä olen aina saanut hyvää kohtelua ja palvelua sekä hoitoa Palokan TK:sta. Peukut siittä.


      • Voi tyhmiä
        ikänsä asunut kirjoitti:

        Minä olen aina saanut hyvää kohtelua ja palvelua sekä hoitoa Palokan TK:sta. Peukut siittä.

        asiallisia, asiantuntevia ja ystävällisiä paitsi ne ylimieliset vastaanottovirkailijat siellä lasikopissa. Niillä ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja ja lisäksi ne luulevat tietävänsä kaiken potilaan vaivoista sekä niiden aiheuttajista. Kyllä on monesti päivystävä lääkäri pyöritellyt päätään kerrottuani, kuinka vaikeaa on sairaan ihmisen päästä lääkärin tutkittavaksi. Pitkällisen väittelyn jälkeen olen päässyt lääkärin vastaanotolle näiden kaikentietävien neiti näpsien vastusteluista huolimatta.


      • kantsiikantsii
        Voi tyhmiä kirjoitti:

        asiallisia, asiantuntevia ja ystävällisiä paitsi ne ylimieliset vastaanottovirkailijat siellä lasikopissa. Niillä ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja ja lisäksi ne luulevat tietävänsä kaiken potilaan vaivoista sekä niiden aiheuttajista. Kyllä on monesti päivystävä lääkäri pyöritellyt päätään kerrottuani, kuinka vaikeaa on sairaan ihmisen päästä lääkärin tutkittavaksi. Pitkällisen väittelyn jälkeen olen päässyt lääkärin vastaanotolle näiden kaikentietävien neiti näpsien vastusteluista huolimatta.

        ottaa yhteyttä aina ylemmälle taholle eikä jäädä näiden "torppaajien" armoille, jotka kokemuksesta eivät aina ole tietoisia, mikä on missäkin se oikea arvio ja käytäntö.


    • +

      Pitäs käydä hammaslääkärissä parin reiän takia muttei oikein kiinnosta tonne mennä. hoitaja ja lääkärit ovat ilmeisesti kyllästyneet touhuunsa ja purkavat sen potilaisiin. taiampa männä yksityiselle...

      • tottuu

        Palokan terveysaseman hammashuoltoon nyt ei ainakaan pääse kuin viimeisessä hädässä tai muuten saat oottaa puoli vuotta. Viimeinen hätä tarkoittaa sitä, että osaat sinne soittaessasi suunnilleen ulvoa kivusta ja selittää kaikki tarvittavat 1-10 kohdat (jotka kyllä pian oppii tietämään) oikeassa järjestyksessä siis tyyliin "Olen ottanut 20 kpl buranaa viimeisen vuorokauden aikana, ei auta. Makaan sängyssä puolikuolleena, en pysty menemään töihin. Olen viimeisen puolivuorokautta soitellut yksityisille, ne ei ota kuin vakiasiakkaita" jne. jne. Ehkä sitten pääsee päiv.ajalle, jos pääsee.


      • ei hyvä
        tottuu kirjoitti:

        Palokan terveysaseman hammashuoltoon nyt ei ainakaan pääse kuin viimeisessä hädässä tai muuten saat oottaa puoli vuotta. Viimeinen hätä tarkoittaa sitä, että osaat sinne soittaessasi suunnilleen ulvoa kivusta ja selittää kaikki tarvittavat 1-10 kohdat (jotka kyllä pian oppii tietämään) oikeassa järjestyksessä siis tyyliin "Olen ottanut 20 kpl buranaa viimeisen vuorokauden aikana, ei auta. Makaan sängyssä puolikuolleena, en pysty menemään töihin. Olen viimeisen puolivuorokautta soitellut yksityisille, ne ei ota kuin vakiasiakkaita" jne. jne. Ehkä sitten pääsee päiv.ajalle, jos pääsee.

        Minä asun toisessa kunnassa ja noitten kuntayhteistöitten takia soitin tonne ja kysyin minne mun pitäs mennä niin päivystäjä vaan nauro ja naljaili puhelimessa "voit sä mennä sinne omankunnan hammaslääkärillekin" Oman kunnan päivystys sano ettei meillä ole enään moneen vuoteen ollut hammashoitoa, soita palokkaan. Ja uus puhelu tälle ihanalle päivystäjälle. Ei siis tollasta tiennyt.


    • 18>

      Tuossa talossa olen ollut töissä niin kauan, kuin se siinä on ollut, eli vuodesta -84. Mielenkiintoisia kommentteja ja tutulta tuntuu ja joitain niistä tunnenkin........Asiat kun vain ei aina ole niin yksiselitteisiä, kuin noista kirjoituksista voisi luulla.

      • Ei-kommari

        lähes 30 vuotta homehtunut samassa työpaikassa on kyllä yksiselitteisesti jo niin laitostunut ja kaavoihin kangistunut, että sellaisten kommentit kannattaa pistää mappiin Ö.


      • JK
        Ei-kommari kirjoitti:

        lähes 30 vuotta homehtunut samassa työpaikassa on kyllä yksiselitteisesti jo niin laitostunut ja kaavoihin kangistunut, että sellaisten kommentit kannattaa pistää mappiin Ö.

        EIPÄ TARVITSE ENÄÄN VALITTAA HUONOSTA PALVELUSTA PALOKAN TK:LLA. PÄIVYSTYS TOIMINTA LOPPUU VUODEN VAIHTEESSA. EI MUUTA KUN JONOTTAMAAN KSKS LUUKULLE.. NUHAISTEN, KORVAKIPULASTEN YMS ON TURHA MENNÄ ,,, EIVÄT OLE PÄIVYSTYS POTILAITA. T: 8 TUNTIA KSKS JONOTTANUT


      • Meikä manne
        JK kirjoitti:

        EIPÄ TARVITSE ENÄÄN VALITTAA HUONOSTA PALVELUSTA PALOKAN TK:LLA. PÄIVYSTYS TOIMINTA LOPPUU VUODEN VAIHTEESSA. EI MUUTA KUN JONOTTAMAAN KSKS LUUKULLE.. NUHAISTEN, KORVAKIPULASTEN YMS ON TURHA MENNÄ ,,, EIVÄT OLE PÄIVYSTYS POTILAITA. T: 8 TUNTIA KSKS JONOTTANUT

        onneks ite pääsen yksityiselle fiman piikkiin 24/7


      • Palokkalainen nainen
        Meikä manne kirjoitti:

        onneks ite pääsen yksityiselle fiman piikkiin 24/7

        Itse olen kanssa tässä selvitellyt mihin voi laittaa palautetta Palokan terveyskeskuksen toimminnasta. Vastaanottoluukulla on töissä muutama sellainen nainen, jotka eivät sovellu lainkaan sosiaalialalle. Yksi nainen ei edes tervehdi aina ja on hyvin töykeä. Kuuntelin kerran vieressä kun hän puhui, tai lähinnä huusi puhelimeen asiakkaalle, että tänne ei tarvitse tulla. Puhelu oli erittäin ala-arvoinen ja kuului koko jonolle siinä edessä. Kyllä jokainen siinä katseli toisiaan ja välillä varpaitaan koska olimme täysin hämmästyneitä hänen käytöskestään.

        Minä en ole missään saanut ikinä niin ala-arvoista, huonoa palvelua kuin palokan terveyskeskuksen vastaanotolla. Olen lisäksi saanut täysin vääriä neuvoja. Olen joutunut myös töideni vuoksi asioimaan luukulla useasti ja en voi kuin ihmettä näiden naisten käytöstapoja. Itsekin olen alalla, jossa ollaan asiakkaiden kanssa tekemisissä, mutta koskaan ei saa antaa asiakkaan kärsiä tippaamaan esim. omasta huonostä päivästä.

        Minä olen mm. työkavereideni, sekä asuinalueeni ihmisten kanssa keskustelleet tästä asiasta ja kyllä tämä on ihan yleisessä tiedossa. Ei siellä enää kukaan käykään kuin äärimmäisessä hädässä. (työttömät, tiukassa raha-tilanteessa olevat, opiskelijat yms yms) On todella surullista, että ihmiset joutuvat miettimään uskoltavatko esimerkiksi soittaa vastaanottoon sillä siellä on niin tyly palvelu ja saatetaan täysin halventaen naureskella potilaalle.

        Myös eräs Apteekki otti kerran kantaa Palokan terveyskeskuksen palveluun (juuri luukulla olevat naiset siinä) ja ihmetteli kuinka siihen ei kukaan puutu. Jo apteekin asiakkaat kertovat eteenpäin millaista palvelua saivat terveyskeskuksessa.

        Kukakohan on vastuussa tästä asiasta, sillä olisi todella monella valituksen paikka täälläpäin. Ei ihmisiä voi kohdella miten sattuu, rajansa kaikella.

        Luukulla on etenkin kaksi naista, nuorempi ja vanhempi nainen, joiden käytös on lähinnä pöyristyttävää. Ei voi kuin ihmetellä miksi he ovat siellä töissä koska pitävät työtään täysin selvästi hyvin vastenmielisenä. Eivät kunnioita työtään, eivätkä asiakkaitaan. Ihan jo alkeelliset käytöstavatkin ovat kadoksissa.


      • aina jaksatte
        Palokkalainen nainen kirjoitti:

        Itse olen kanssa tässä selvitellyt mihin voi laittaa palautetta Palokan terveyskeskuksen toimminnasta. Vastaanottoluukulla on töissä muutama sellainen nainen, jotka eivät sovellu lainkaan sosiaalialalle. Yksi nainen ei edes tervehdi aina ja on hyvin töykeä. Kuuntelin kerran vieressä kun hän puhui, tai lähinnä huusi puhelimeen asiakkaalle, että tänne ei tarvitse tulla. Puhelu oli erittäin ala-arvoinen ja kuului koko jonolle siinä edessä. Kyllä jokainen siinä katseli toisiaan ja välillä varpaitaan koska olimme täysin hämmästyneitä hänen käytöskestään.

        Minä en ole missään saanut ikinä niin ala-arvoista, huonoa palvelua kuin palokan terveyskeskuksen vastaanotolla. Olen lisäksi saanut täysin vääriä neuvoja. Olen joutunut myös töideni vuoksi asioimaan luukulla useasti ja en voi kuin ihmettä näiden naisten käytöstapoja. Itsekin olen alalla, jossa ollaan asiakkaiden kanssa tekemisissä, mutta koskaan ei saa antaa asiakkaan kärsiä tippaamaan esim. omasta huonostä päivästä.

        Minä olen mm. työkavereideni, sekä asuinalueeni ihmisten kanssa keskustelleet tästä asiasta ja kyllä tämä on ihan yleisessä tiedossa. Ei siellä enää kukaan käykään kuin äärimmäisessä hädässä. (työttömät, tiukassa raha-tilanteessa olevat, opiskelijat yms yms) On todella surullista, että ihmiset joutuvat miettimään uskoltavatko esimerkiksi soittaa vastaanottoon sillä siellä on niin tyly palvelu ja saatetaan täysin halventaen naureskella potilaalle.

        Myös eräs Apteekki otti kerran kantaa Palokan terveyskeskuksen palveluun (juuri luukulla olevat naiset siinä) ja ihmetteli kuinka siihen ei kukaan puutu. Jo apteekin asiakkaat kertovat eteenpäin millaista palvelua saivat terveyskeskuksessa.

        Kukakohan on vastuussa tästä asiasta, sillä olisi todella monella valituksen paikka täälläpäin. Ei ihmisiä voi kohdella miten sattuu, rajansa kaikella.

        Luukulla on etenkin kaksi naista, nuorempi ja vanhempi nainen, joiden käytös on lähinnä pöyristyttävää. Ei voi kuin ihmetellä miksi he ovat siellä töissä koska pitävät työtään täysin selvästi hyvin vastenmielisenä. Eivät kunnioita työtään, eivätkä asiakkaitaan. Ihan jo alkeelliset käytöstavatkin ovat kadoksissa.

        ja narin narin.


      • kli2
        Palokkalainen nainen kirjoitti:

        Itse olen kanssa tässä selvitellyt mihin voi laittaa palautetta Palokan terveyskeskuksen toimminnasta. Vastaanottoluukulla on töissä muutama sellainen nainen, jotka eivät sovellu lainkaan sosiaalialalle. Yksi nainen ei edes tervehdi aina ja on hyvin töykeä. Kuuntelin kerran vieressä kun hän puhui, tai lähinnä huusi puhelimeen asiakkaalle, että tänne ei tarvitse tulla. Puhelu oli erittäin ala-arvoinen ja kuului koko jonolle siinä edessä. Kyllä jokainen siinä katseli toisiaan ja välillä varpaitaan koska olimme täysin hämmästyneitä hänen käytöskestään.

        Minä en ole missään saanut ikinä niin ala-arvoista, huonoa palvelua kuin palokan terveyskeskuksen vastaanotolla. Olen lisäksi saanut täysin vääriä neuvoja. Olen joutunut myös töideni vuoksi asioimaan luukulla useasti ja en voi kuin ihmettä näiden naisten käytöstapoja. Itsekin olen alalla, jossa ollaan asiakkaiden kanssa tekemisissä, mutta koskaan ei saa antaa asiakkaan kärsiä tippaamaan esim. omasta huonostä päivästä.

        Minä olen mm. työkavereideni, sekä asuinalueeni ihmisten kanssa keskustelleet tästä asiasta ja kyllä tämä on ihan yleisessä tiedossa. Ei siellä enää kukaan käykään kuin äärimmäisessä hädässä. (työttömät, tiukassa raha-tilanteessa olevat, opiskelijat yms yms) On todella surullista, että ihmiset joutuvat miettimään uskoltavatko esimerkiksi soittaa vastaanottoon sillä siellä on niin tyly palvelu ja saatetaan täysin halventaen naureskella potilaalle.

        Myös eräs Apteekki otti kerran kantaa Palokan terveyskeskuksen palveluun (juuri luukulla olevat naiset siinä) ja ihmetteli kuinka siihen ei kukaan puutu. Jo apteekin asiakkaat kertovat eteenpäin millaista palvelua saivat terveyskeskuksessa.

        Kukakohan on vastuussa tästä asiasta, sillä olisi todella monella valituksen paikka täälläpäin. Ei ihmisiä voi kohdella miten sattuu, rajansa kaikella.

        Luukulla on etenkin kaksi naista, nuorempi ja vanhempi nainen, joiden käytös on lähinnä pöyristyttävää. Ei voi kuin ihmetellä miksi he ovat siellä töissä koska pitävät työtään täysin selvästi hyvin vastenmielisenä. Eivät kunnioita työtään, eivätkä asiakkaitaan. Ihan jo alkeelliset käytöstavatkin ovat kadoksissa.

        En itse tunne tapausta, mutta todella hälyttävältä kuulostaa, kun niin monessa mielipiteessä tuli esille sama kahden vastaanoottovirkailijan käytös. Luulisi esimiehen asiaan puuttuneen jo aiemmin. Eiköhän siellä Palokassakin hoitotyön johtajat ole asiasta saaneet kuulla, mikäli asia on todella niin kuin ulkopuolinen lukiessaan ymmärtää.


      • x-palokkalainen

      • koskelainen

        Käytinpä pientä koululaista


    • karin 2

      No, eipä ole hääviä mainosta Palokan terveysasemalle nuo palautteet.

      • hoitsuvalkoinen

        Itse työskentelen Helsingissä terveysasemalla, enkä ole voinut kuin kauhistella kuinka Palokassa tällainen on mahdollista. Tuttavani asuu siellä, ja soittaa yleensä minulle, kun ei saa omasta tk:sta apua lasten tai omiin vaivoihinsa. Olen sanonut hänellekin usein, että laittaa palautteen kirjallisena. Ainakin meillä ne käydään vähintään kuukausittain läpi, yleensä jo samantien osastonhoitajan juttusille tulee kutsu, jos vähänkään tylymmästä kohtelusta on palautteessa kyse. Asialle voidaan tehdä jotain, mutta se vaatii sen kirjallisen palautteen. Siihen kannattaa laittaa omat yhteystiedot, ainakin jos toivoo yhteydenottoa ko. virkailijan esimieheltä.

        Kaikkeen ei todellakaan kannata tyytyä, itsekin olen muutamaan otteeseen vierestä seurannut työkaverini käytöstä ja tuohtuneelle asiakkaalle kertonut, että kannattaa laittaa suoraan palautetta. Niillä nämä epäkohdat saa kuntoon, jos jollakin. Toki Palokan oh:aa en tunne, mutta velvollisuus hänelläkin on käydä palaute läpi työntekijöiden kanssa. Ja jos tuntuu ettei parannusta tilanteeseen tule niin sitten on ylilääkärit ym. ylemmät tahot, joille voi asiasta kertoa. Työntekijöitä on varmasti Jyväskylässäkin tilalle tulossa, jos ei nykyisille työ ja asiakkaiden hyvä kohtelu ole sydämen asia.

        Tehkää nyt palokkalaiset ihmeessä niitä palautteita, teillä on oikeus saada asianmukaista kohtelua ja päästä hoitoon. =) Tuntomerkit vaan tarpeeksi tarkkaan ko. hoitajista, niin ei mene palaute väärille ihmisille. Tai kysykää nimi suoraan, se on ilmoitettava kysyttäessä ellei työntekijällä ole aihetta epäillä joutuvansa esim. uhkailun tai väkivallan kohteeksi. =) Näin ainakin meillä Helsingissä.

        Puhelimitse on muuten päästävä asioimaan ta:lla myös ns. puhelintuntien ulkopuolella. Tästäkin asiasta kannattaa kertoa. Turha sanoa ettei ehdi vastaamaan, kun esim. tämä ystäväni soitti pihasta tk:een eivätkä kiireeseen vedoten vastanneet. Käveli sit luukulle ja kyseli mikä kiire on kun jalat pöydällä juorutaan keskenään.

        Ihan oikeesti, pistäkää ne ruotuun. Tehän heidän palkkansa maksatte. =)


    • Tosi on.

      Ettepä tiedä miten muualla palvellaan asiakkaita terveyskeskuksissa! Kannattaisi tutustua palvelujen laatuun
      yleensä Suomessa. Olen asunut ja työskennellyt Suomessa Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Tampereella,
      Seinäjoella, Kokkolassa. Jyväskylässä ja Lappeenrannassa. En ala laittamaan edellisiä numero järjestykseen
      vaan totean että Palokan terverveyspalvelut ovat olleet ensiluokkaisia kaikilla mittareilla arvioituina!
      Kokemukseni on puolueeton perustuen kaikkien ed. mainittujen paikkakuntien terveypalveluiden käyttöön
      omakohtaisena kokemuksena. Terveyskeskusten palveluissa on toki eroja, mutta niin on käyttäjissäkin.
      Nim.merkki.
      Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

    • Tikkuavaansimmuun

      Voisiko joku hörö kaivella vielä jonkun vanhan kupparin vastaanoton ongelmia? Jostakin sadan vuoden takaa.
      Maalaiskunnan aikaan sen terveysasemilla palveltiin hyvin ainoastaan demareita, tietyistä syistä. Nyt ei enää niitäkään.

    • palvelua_saa_vaatia

      Tiedossa on tämä epäasiallinen päivystäjä luukulla istuva nainen. Kannattaa aina pyytää esimies paikalle selvittämään tilannetta.

      • Kullekinpaikkansa

        Mikäli kansalainen on niin köyhä tai muuten niin surkeassa tilassa että joutuu käyttämään kunnallisia terveyspalveluja, saa hän tyytyä siihen nurisematta.


      • TyytyväinenPotilas

        Noooh, ehkei sulta kysytä stä, mihin sairaalaan viedään kun piipaa autossa henkihieverissä ja tajuttomana makaat.
        Saahan sitä uhota, mutta et taida rahoillasi viela ihan kaikkee saaha...


      • Kullekinpaikkansa
        TyytyväinenPotilas kirjoitti:

        Noooh, ehkei sulta kysytä stä, mihin sairaalaan viedään kun piipaa autossa henkihieverissä ja tajuttomana makaat.
        Saahan sitä uhota, mutta et taida rahoillasi viela ihan kaikkee saaha...

        Keskussairaalaan viedään, tottakai. Se on sairaanhoitopiiriä, ei Jyteä. Siellä on ihan oikeita suomalaisia erikoislääkäreitä. Mutta jos minulla on peräpukamat niin joudun valitsemaan virolaisen kielipuolen tai yksityisen erikoislääkärin välillä. Taivun jälkimmäiseen.


    • tyytyväi

      Erittäin hyvää palvelua olen saanut. Ei valittamista.

      • Kimppakoneko

        Ai jaa, onko Pietarin portin takaakin jo nettiyhteys valmis? Eka viesti sieltä päin.


    • SurullistaOnUsein

      Kohtelu luukulla ja ajanvarauksessa toisinaan todella epämiellyttävää. Mutta vika on tietysti esimiehissä (ja -naisissa), jotka eivät vaadi alaisiltaan asiallista toimintaa.

    • Vanhameininki

      Joo hammashoidolla hieno idea. Kerralla kuntoon ja ajatus toimi alkuun. Mutta taas vanha meininki. Laitetaan väliaikainen paikka ja jono puolivuotta. Tällä menolla ei jonot ainakaan lyhene.
      Niin juu kyllä se juuri hammaslääkäriksi valmistunut juippi hyvin vittuili hammashoidosta. Onhan sekin tapa lyhentää jonoa?

    • SamaVaajakoskella

      Kyllä sielläkin tahti varmaan paranee kun valinnanvapaus antaa mahdollisuuden mennä mihin haluaa ja ne suojatyöpaikkaa pitäneet vanhat demarihuuhkajat häipyvät eläkkeelle.

    • Palokakka

      Jos edelleen 7-8 vuoden jölkeen SAMA päivystäjä piinaa potilaita vastaanotossa lienee paha ongelma terveysasemalla sekä koko jytessä ellei palautteet ole auttaneet. Täällä nariseminen ei auta ketään.

    • Hallitus

      Kaupungin terveyskeskuksissa työskentelee ajantasalla koulutuksen saaneet ammattilaiset. Jos joutuu odottamaan tai palvelu tökkii, siitä voi kiittää säästöjä, joita äänestettiin tätä kuritushallitusta äänestettäessä.

    • PARS

      Ihan hyvän jos ei joku aloitteleva kandi ole lääkärinä. Paitsi tuonne Palokkaan ei pääse lääkärille muuten kuin pää kainalossa. "Ei kiireellinen asia" tulee heti vastaus puhelimessa. Ei kannata sairastua siinä odotusaikana.

    • potilas

      Olen joutunut käymään Palokan terveyskeskuksessa useita kertoja ja aina saanut hyvää hoitoa ja palvelua.En tunnista noita negatiivisia asioita, joista edellä on kerrottu.Eikö olisi parempi sanoa siellä missä on kohdeltu väärin eikä valitella esim, apteekissa.Siellä ei kyllä voida sitä asiaa korjata.

    • Vanhankaivelua

      Vuonna 2009, kun tuo ketjun aloitus on raapustettu, töissä olleet demarit ovat jo eläkkeellä, joten uusi aloitus olisi jo paikallaan.

    • toimintaa

      Soitin tänään klo 08 Palokan hammashoidon ajanvaraukseen ja jätin soittopyynnön, sieltä soitettiin klo 08:50 ja sanottiin, että kaikki ajat ovat menneet, olisi pitänyt soittaa klo 08. Soitin ko. aikana ja ajanvarauksesta kerrottiin, että ei heille ole kirjautunut minun soittoani.

      Laittakaapa linjat kuntoon ja palvelupisteisiin osaavia henkilöitä !

    • Ihanok

      Itse saanut asiantuntevaa ja osaavaa palvelua, viisauden hammas poistettiin ja toinen poistetaan tämän kuun lopussa, ehkä hoitajat vois olla hieman ystävällisiä ja sympaattisempia kun toista pelottaa, mutta mitään traumaa ei ole jäänyt, eli palvelu yms 9/10

    • Veroahdistaa

      Lammaslauma valittaa terveydenhoidon ammattilaisten palvelun laadusta ymmärtämättä että toimivat niillä resursseilla, mitä poliitikot antavat. Ja sama lammaslauma jättää äänestämättä tai äänestää supistusten puolesta. Yäk.

      • Noyäk

        Yäk yäk rasisti se jaksaa.. Eikö ole varaa edes kunnallisella tk:lla käydä??


    • kuolleellaeiolekipuja

      Kohta ei ole varaa, ei ole enää kolmea ilmaista kertaa vaan maksat joka käynnistä, eläköön SOTE! Pasca palvelu plus lasku perään! Buranaa voi noutaa apteekista ilmankin kehotusta! Ihmelääke, tepsii vaivaan kuin vaivaan. Lääkärin vastaanotolla sulle sanotaan ettet sinä voi olla sairas, ei sulla oo olla murtunut ranne, se on vain normaalia pientä kipua, menee ohi ilman toimenpiteitä! Näin säästetään rahaa kun ei kuvata eikä määrätä tutkimuksiin, hoitovirhe on vain inhimillinen erehdys, ei potilas mitään korvauksia saa.

    • Anonyymi

      Työntekijöiden käytös on ollut aika töykeää..
      Eläkeläinen on roskaa ha ylijäämää.

    • Anonyymi

      Palokasta minullakin on huono vaikutelma, mutta Vaajakosken Sampoharju on aivan eri maata. Loistava palvelu ja erittäin upea henkilökunta. Lääkäriin pääsee kun kävelee ovesta sisään, usein lääkäri on jo ulko-ovella vastassa, joskus soittelee jopa kotiin että miten menee, nyt olisi aikoja, onko vikoja? Hoitajiin voisi jopa rakastua. Näytteenotossa tosi ammattilaisia eikä mitään suonenpuhkojia. Lääkärikunnastakin osa jopa kansainvälistä tasoa, naapurimaiden parhaimmistoa.
      Ainoa pikku pute on kuvantamisen puuttuminen, tosin hamaslääkäri joskun ottaa digikameralla kalustokuvia.

      • Anonyymi

        Maahanmuuttajat, kelan elätit ja mustalaiset jonossa Sompaharjuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahanmuuttajat, kelan elätit ja mustalaiset jonossa Sompaharjuun.

        Ei siellä tänäänkään ollut ketään kun kävin siellä kakkimassa säästääkseni vessapaperia.


    • Anonyymi

      Palvelun parantuminen johtuu varmaan siitä että ne maalaiskunnan aikaiset suojatyödemarit ovat jo poistuneet paikalta.

    • Anonyymi

      Kun ensin on äänestetty veronalennuspuoluetta, niin nyt on sitten kiva haukkua julkisen terveydenhuollon työntekijöitä ammattitaidottomiksi ja valittaa jonoista.
      Kävin hampaanpaikkauksessa Palokan terveyskeskushammaslääkärillä.
      Koko hommaan meni kymmenen minuuttia ja aika oli juuri sovittuun aikaan.

    • Anonyymi

      Puhelimella ei saa yhtsyytä.
      Eilen yritin 2 tuntia ja nyt tunnin.
      Tämä on sitä hyvää palvelua.

      • Anonyymi

        Puhelin onkin soittamista varten, ei silä yhtsyytä saa.


    • Anonyymi

      Olen nyt jonottanut 2 tuntia ajanvaraukseen. Perjantaina jätin soittopyynnön ja kun soitettiin niin yhtään aikaa ei ollut jäljellä ! EI OLE IHME jos Novan päivystys täyttyy iltaisin .

    • Anonyymi

      No ovesta sisään tullessa voi katosta riippua opasteet missä ilmouttaudutaan ja mihin jos yleensäkään tarvii. Aulassa saa pyöriskellä muutoin ja etsiä tekstejä.joitenni epäselvä kuva.jonotusta joo tyyp tapaan.

    • Anonyymi

      Kyllä oli erittäin hyvää palvelua tänään Palokan terveysasemalla, 20 minuuttia meni ja otettiin sydänfilmi ja sit lääkäri ja hyvä lääkäri olikin...kiitos!!!🧡

    • Anonyymi

      Kahvilapalvelut pelaavat hyvin, ehkä hiukan kalliinpuoleiset...

    • Anonyymi

      Reumalääkäri sanoi,ehdottomasti sinulle kuuluu 4. koronarokote. Immuunipuutos,vaikea astma. pallolaajennus ym.Palokan terv keskuksen hoitaja sanoi: Rokotetta Ei anneta. N.pari viikkoa ,sairastuin Kotonaan.Novan hoitaja käski vast otolle kun kuuli hengityksen. Kortisonikuurin 30ng)vrk 7 PV. Onko kyseessä ajan säästö vai taloudellinen säästö.Hinrana kärsimys itselle ja läheisille.Mihin perustuu hoitajan ylikävekeminen erikoislääkärin tietoa vastaan

    • Anonyymi

      Mä en ole saanut lääkärille aikaa ollenkaan,en edes soittoaikaa ja ihan sama mikä asia mulla on niin ensin pitäisi käydä antaa seulat! Viimeksi kävin kohta 6viikkoa sitten seuloissa, että apteekkisopimuksen saisin muutettua lähi apteekkiin,mutta minä tein mitä pyydettiin,mutta edelleen joudun autokyydin hommaamaan kerran viikossa huhtasuolta Kuokkalaan.Olen soitellut, että voinko mennä sen sopimuksen kirjoittamaan,mutta sanotaan vain että he ottavat sitten yhteyttä ja yli 5viikon päästä otettiin yhteyttä aamusta ja huudettiin vain että mene heti seuloihin! Soitin potilasasiamiehelle ja teen ohjeitten mukaisesti kantelun tästä kohtelusta kun tuommoinen pomputtelu loukkaa jo ihmisarvoa!

    • Anonyymi

      Olen todella pettynyt henkilökunnan käytökseen. Asenne ei ole hoitavaa,kuten eräs potilas totesi,että tämä on eteinen kuolemaan. Läheiseni oli kyseisessä sairaalassa,sanoin kysyvään sävyyn ,että läheiseni valittaa ...sain töykeän vastauksen,että niinhän se,siis se on valittanut koko ajan. Läheiseni kertoi myös kovakouraisesti kääntelystä jne
      . Olin paikalla kun kipulääkettä oli tarkoitus pistää,kuinkahan monta hoitajaa kävi yrittämässä,ei voi olla totta,minkälaisia hoitajia on. Läheiseni menehtyi muutaman päivän kuluttua.

    • Anonyymi

      Hyvä palvelu on ollut RAHVAALLE , FIINIMMÄT ihmiset taas kulkevat yksityisellä.

    • Anonyymi

      Tuonelan virran lähtöasema!

      • Anonyymi

        Ylempi johto paukkaa Palokassa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe