Rintasyöpäleikkauksesta

toipuminen..

Kuinka nopeasti rintasyöpäleikkauksesta toipuu? Siis jos on osapoisto/ kokopoisto,kuinka pian onnistuu kevyeen työhön paluu?
Menenen leikkaukseen kahden viikon kuluttua.

26

8784

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5 vkoa

      Kevyttä toimistotyötä minäkin tein ja teen edelleen. Leikkauksen jälkeen sairauslomaa oli 5 vkoa. Minulta poistettiin toinen rinta kokonaan ja osa rinnanpuoleisen kainalon imusolmukkeista.
      Tuon viiden viikon jälkeen tunsin olevani täysin työkykyinen, mitä nyt kainaloimusolmukkeiden poisto aiheutti tunnottomuutta käsivarteen. Sitä varten piti jumpata tai oikeammin pumpata niitä imunesteitä, sormet auki sormet kiinni, puristella esim. jotain esinettä, muttei se haitannut työntekoa, eikä sitä työaikana tarvinnut tehdä.
      Onnea matkaan, mutta älä ole huolissasi leikkauksesta, kyllä se hyvin menee, ja ei aikaakaan kun taas olet työn parissa.

      • vastauksestasi.

        Vielä sen verran kysyn että oliko kauan kipua ja särkyä haavassa?
        En arvaa vielä olla huolestunut leikkauksesta,siitä enemmän huolehdin,mitä jälkihoitoja tulee mutta otan asian kerrallaan.
        Hyvältä
        kuullostaa tuo sairasloman pituus,jotain sellaista arvelinkin.


      • ei kipuja
        vastauksestasi. kirjoitti:

        Vielä sen verran kysyn että oliko kauan kipua ja särkyä haavassa?
        En arvaa vielä olla huolestunut leikkauksesta,siitä enemmän huolehdin,mitä jälkihoitoja tulee mutta otan asian kerrallaan.
        Hyvältä
        kuullostaa tuo sairasloman pituus,jotain sellaista arvelinkin.

        Minullakin oli kokopoisto ja myös imusolmukkeissa,ei mitään kipua eikä särkyä koko aikana,muutenkin on kaikki mennyt tosi hyvin. Ei kannata leikkausta pelätä,hyvin se menee.


      • arpi?
        ei kipuja kirjoitti:

        Minullakin oli kokopoisto ja myös imusolmukkeissa,ei mitään kipua eikä särkyä koko aikana,muutenkin on kaikki mennyt tosi hyvin. Ei kannata leikkausta pelätä,hyvin se menee.

        Eikö se leikkaushaavakaan, se arpi ole kipeä?


      • 5 vkoa
        vastauksestasi. kirjoitti:

        Vielä sen verran kysyn että oliko kauan kipua ja särkyä haavassa?
        En arvaa vielä olla huolestunut leikkauksesta,siitä enemmän huolehdin,mitä jälkihoitoja tulee mutta otan asian kerrallaan.
        Hyvältä
        kuullostaa tuo sairasloman pituus,jotain sellaista arvelinkin.

        Jokainen tapaus on tietysti erilainen.

        Tässä oma kokemukseni:
        Aamusta menin sairaalaan, sain esilääkityksen ja kohta olikin leikkaus, eikä sitä osannut edes pelätä.
        Jossain vaiheessa lääkäri kertoi mitä tullaan tekemään.
        Sitten nukutettiin.
        Leikkauksesta luonnollisesti en tiedä, koska nukuin.
        Iltapäivällä heräilin heräämössä.
        Tyttäreni oli tietenkin tietoinen siitä mitä on tapahtumassa. Noin klo 16 ajoissa hän sitten soitteli sinne heräämöön, halusi tietenkin kuulla mikä on tilanne. Puhuin hänen kanssaan vaikka vielä osittain olin 'muissa maailmoissa'. Olin kuitenkin elävien kirjoissa.
        Kohta minut siirrettiin osastolle, jossa sitten olin yön yli.
        Seuraavana aamuna tunsin oloni hyväksi ja halusin päästä kotiin. Kipuja ei ollut missään vaiheessa. Kotiinpääsyn edellytysksenä oli se miten leikkaushaavasta oli erittynyt nesteitä. Leikkauksen aikana siihen haavaan asennettiin nk. treeni, jonkunlainen letku ja pussi, johon sitten leikatulta alueelta kertyi jotakin nesteitä (?) ja mahdollisesti verta. Lääkärikierroksella tilanne tarkastettiin ja todettiin, että treeniasia oli ok, nestettä oli vähän ja tuskin nimeksikään verta, joten tuo treeni voitiin poistaa ja sen jälkeen olinkin valmis kotiutumaan.
        Kaikenkaikkiaan olin siis sairaalassa yhden yön yli ja kotona joskus seuraavana päivänä iltapäivästä.
        Sairauslomaa sain nuo mainitut 5 vkoa. Mitään lääkitystä ei tullut, ainoastaan jo aiemmin mainitut 'jumppaohjeet' sille kädelle. Mitään raskasta ei tietenkään saanut nostella.
        Kipuja ei ollut, enkä siis tarvinnut kipulääkitystä. Sairauslomalla odottelin haavan paranemista, sillä sehän ottaa oman aikansa, samaan tapaan kuin missä muussa leikkauksessa tahansa.
        Sairausloman jälkeen arpi tietenkin vielä punoitti, mutta nyt muutaman vuoden jälkeen arpi tietysti on olemassa, muttei se väriltään eroa muusta ihosta.

        Tsemppiä, Sinulle sinne leikkaukseen.

        Ja kirjoittele ihmeessä kuulumisistasi tai kysy, jos joku asia askarruttaa. Vastaan mielelläni, jos vain osaan. Jos jatkohoidot ovat tarpeen, niin se on sitten oma juttunsa ihan niinkuin itsekin totesit, mutta mielestäni siinäkään ei ole mitään pelkäämistä.

        Tsemppiä vielä kerran.

        PS. Esikatselin kirjoitukseni ennen lähettämistä. Tulipa pitkä tarina. No tämä sairaus on aika pitkä juttu, muttei ylitsepääsemätön. :)


      • .......................
        5 vkoa kirjoitti:

        Jokainen tapaus on tietysti erilainen.

        Tässä oma kokemukseni:
        Aamusta menin sairaalaan, sain esilääkityksen ja kohta olikin leikkaus, eikä sitä osannut edes pelätä.
        Jossain vaiheessa lääkäri kertoi mitä tullaan tekemään.
        Sitten nukutettiin.
        Leikkauksesta luonnollisesti en tiedä, koska nukuin.
        Iltapäivällä heräilin heräämössä.
        Tyttäreni oli tietenkin tietoinen siitä mitä on tapahtumassa. Noin klo 16 ajoissa hän sitten soitteli sinne heräämöön, halusi tietenkin kuulla mikä on tilanne. Puhuin hänen kanssaan vaikka vielä osittain olin 'muissa maailmoissa'. Olin kuitenkin elävien kirjoissa.
        Kohta minut siirrettiin osastolle, jossa sitten olin yön yli.
        Seuraavana aamuna tunsin oloni hyväksi ja halusin päästä kotiin. Kipuja ei ollut missään vaiheessa. Kotiinpääsyn edellytysksenä oli se miten leikkaushaavasta oli erittynyt nesteitä. Leikkauksen aikana siihen haavaan asennettiin nk. treeni, jonkunlainen letku ja pussi, johon sitten leikatulta alueelta kertyi jotakin nesteitä (?) ja mahdollisesti verta. Lääkärikierroksella tilanne tarkastettiin ja todettiin, että treeniasia oli ok, nestettä oli vähän ja tuskin nimeksikään verta, joten tuo treeni voitiin poistaa ja sen jälkeen olinkin valmis kotiutumaan.
        Kaikenkaikkiaan olin siis sairaalassa yhden yön yli ja kotona joskus seuraavana päivänä iltapäivästä.
        Sairauslomaa sain nuo mainitut 5 vkoa. Mitään lääkitystä ei tullut, ainoastaan jo aiemmin mainitut 'jumppaohjeet' sille kädelle. Mitään raskasta ei tietenkään saanut nostella.
        Kipuja ei ollut, enkä siis tarvinnut kipulääkitystä. Sairauslomalla odottelin haavan paranemista, sillä sehän ottaa oman aikansa, samaan tapaan kuin missä muussa leikkauksessa tahansa.
        Sairausloman jälkeen arpi tietenkin vielä punoitti, mutta nyt muutaman vuoden jälkeen arpi tietysti on olemassa, muttei se väriltään eroa muusta ihosta.

        Tsemppiä, Sinulle sinne leikkaukseen.

        Ja kirjoittele ihmeessä kuulumisistasi tai kysy, jos joku asia askarruttaa. Vastaan mielelläni, jos vain osaan. Jos jatkohoidot ovat tarpeen, niin se on sitten oma juttunsa ihan niinkuin itsekin totesit, mutta mielestäni siinäkään ei ole mitään pelkäämistä.

        Tsemppiä vielä kerran.

        PS. Esikatselin kirjoitukseni ennen lähettämistä. Tulipa pitkä tarina. No tämä sairaus on aika pitkä juttu, muttei ylitsepääsemätön. :)

        Tälläisia kirjoituksia saisi olla enemmänkin täällä,kokeneitten kokemus ,selkeästi ja hyvin kirjoitettu.
        Antoi paljon ainakin minulle ( tunne,hän on kokenut sen saman kuin minä)ja luulen että vielä paljon enemmän monelle joilla kaikki tuo on edessä.
        Leikkaus kokemuksesi oli lähes sama kuin minulla,paitsi etten muista
        mitään leikkauksen jälkeisestä illasta,sumuisia mielikuvia.
        Kipuja ja särkyjä ei myöskään minulla ollut ja pääsin kotiin torstaina,leikkaus(osapoisto) oli tiistaina.


      • AWESIL
        5 vkoa kirjoitti:

        Jokainen tapaus on tietysti erilainen.

        Tässä oma kokemukseni:
        Aamusta menin sairaalaan, sain esilääkityksen ja kohta olikin leikkaus, eikä sitä osannut edes pelätä.
        Jossain vaiheessa lääkäri kertoi mitä tullaan tekemään.
        Sitten nukutettiin.
        Leikkauksesta luonnollisesti en tiedä, koska nukuin.
        Iltapäivällä heräilin heräämössä.
        Tyttäreni oli tietenkin tietoinen siitä mitä on tapahtumassa. Noin klo 16 ajoissa hän sitten soitteli sinne heräämöön, halusi tietenkin kuulla mikä on tilanne. Puhuin hänen kanssaan vaikka vielä osittain olin 'muissa maailmoissa'. Olin kuitenkin elävien kirjoissa.
        Kohta minut siirrettiin osastolle, jossa sitten olin yön yli.
        Seuraavana aamuna tunsin oloni hyväksi ja halusin päästä kotiin. Kipuja ei ollut missään vaiheessa. Kotiinpääsyn edellytysksenä oli se miten leikkaushaavasta oli erittynyt nesteitä. Leikkauksen aikana siihen haavaan asennettiin nk. treeni, jonkunlainen letku ja pussi, johon sitten leikatulta alueelta kertyi jotakin nesteitä (?) ja mahdollisesti verta. Lääkärikierroksella tilanne tarkastettiin ja todettiin, että treeniasia oli ok, nestettä oli vähän ja tuskin nimeksikään verta, joten tuo treeni voitiin poistaa ja sen jälkeen olinkin valmis kotiutumaan.
        Kaikenkaikkiaan olin siis sairaalassa yhden yön yli ja kotona joskus seuraavana päivänä iltapäivästä.
        Sairauslomaa sain nuo mainitut 5 vkoa. Mitään lääkitystä ei tullut, ainoastaan jo aiemmin mainitut 'jumppaohjeet' sille kädelle. Mitään raskasta ei tietenkään saanut nostella.
        Kipuja ei ollut, enkä siis tarvinnut kipulääkitystä. Sairauslomalla odottelin haavan paranemista, sillä sehän ottaa oman aikansa, samaan tapaan kuin missä muussa leikkauksessa tahansa.
        Sairausloman jälkeen arpi tietenkin vielä punoitti, mutta nyt muutaman vuoden jälkeen arpi tietysti on olemassa, muttei se väriltään eroa muusta ihosta.

        Tsemppiä, Sinulle sinne leikkaukseen.

        Ja kirjoittele ihmeessä kuulumisistasi tai kysy, jos joku asia askarruttaa. Vastaan mielelläni, jos vain osaan. Jos jatkohoidot ovat tarpeen, niin se on sitten oma juttunsa ihan niinkuin itsekin totesit, mutta mielestäni siinäkään ei ole mitään pelkäämistä.

        Tsemppiä vielä kerran.

        PS. Esikatselin kirjoitukseni ennen lähettämistä. Tulipa pitkä tarina. No tämä sairaus on aika pitkä juttu, muttei ylitsepääsemätön. :)

        Sydämelliset kiitokset Sinulle em. kirjoituksesta. Leikkaus ensi viikolla!


      • munasarja syöpä
        AWESIL kirjoitti:

        Sydämelliset kiitokset Sinulle em. kirjoituksesta. Leikkaus ensi viikolla!

        ja asiallisia viestejä.Hyvin kerrottu ja asiallisesti.Itse olen gyn.syöpä potilas ja olin sairaalassa viikon leikkauksen jälkeen.Elikkä eri ajat eri syövissä.Olin aika pyörryksissä leikkauksen jälkeen muutaman päivän,sillä sain morfiini ruiskeita kipua vastaan,sillä koko vatsa oli tunnusteltu sisältä päin ja piti odottaa että suolisto asetteui paikoillen.Mutta kun pääsin kotiin,niin kivut olivatkin jo poissa.

        Toivotan sinulle onnea matkaan ja kaikki menee varmasti hyvin.


      • -ra
        munasarja syöpä kirjoitti:

        ja asiallisia viestejä.Hyvin kerrottu ja asiallisesti.Itse olen gyn.syöpä potilas ja olin sairaalassa viikon leikkauksen jälkeen.Elikkä eri ajat eri syövissä.Olin aika pyörryksissä leikkauksen jälkeen muutaman päivän,sillä sain morfiini ruiskeita kipua vastaan,sillä koko vatsa oli tunnusteltu sisältä päin ja piti odottaa että suolisto asetteui paikoillen.Mutta kun pääsin kotiin,niin kivut olivatkin jo poissa.

        Toivotan sinulle onnea matkaan ja kaikki menee varmasti hyvin.

        kolmantena päivänä leikkauksesta.Leikkaus meni hyvin koko poisto ja kainalon tyhjennys.Kipua ei ollut,mutta leikattu käsi turposi kaksinkertaiseksi,vuoden kuluttua pääsin lymfahoitoon,ja sen jälkeen käsi normaali.Leikkauksessa ei ollut mitään pelottavaa,kurjaa vaan oli kun nestettä kertyy 3 viikkoa leikattuun rintaan,jonka 3 kertaa viikossa kävin jotta punkteerasivat.Sytöhoidot on inhottavat,mutta ne kestää kun aina yhden kerran jölkeen on yksi vähempi.Säteet ovat leikkia muutama minuuti päivässä.Tsemppiä sinulle leikkaukseen,ja siunausta jotta kaikki menee hyvin,älä pelkää.Voimia sinulle.


      • 12+14
        -ra kirjoitti:

        kolmantena päivänä leikkauksesta.Leikkaus meni hyvin koko poisto ja kainalon tyhjennys.Kipua ei ollut,mutta leikattu käsi turposi kaksinkertaiseksi,vuoden kuluttua pääsin lymfahoitoon,ja sen jälkeen käsi normaali.Leikkauksessa ei ollut mitään pelottavaa,kurjaa vaan oli kun nestettä kertyy 3 viikkoa leikattuun rintaan,jonka 3 kertaa viikossa kävin jotta punkteerasivat.Sytöhoidot on inhottavat,mutta ne kestää kun aina yhden kerran jölkeen on yksi vähempi.Säteet ovat leikkia muutama minuuti päivässä.Tsemppiä sinulle leikkaukseen,ja siunausta jotta kaikki menee hyvin,älä pelkää.Voimia sinulle.

        ketjun aloittaja on jo leikattu ajat sitten,samoin hän on käynyt hoidot läpi - ottaen huomioon että tämän ketjun aloitus on tehty jo 11/3 - 09.


      • hhfff
        12+14 kirjoitti:

        ketjun aloittaja on jo leikattu ajat sitten,samoin hän on käynyt hoidot läpi - ottaen huomioon että tämän ketjun aloitus on tehty jo 11/3 - 09.

        yryryrf


      • 5 vkoa
        12+14 kirjoitti:

        ketjun aloittaja on jo leikattu ajat sitten,samoin hän on käynyt hoidot läpi - ottaen huomioon että tämän ketjun aloitus on tehty jo 11/3 - 09.

        Hei
        Ketjun aloittaja on varmasti käynyt tämän asian jo läpi.
        Joku oli kuitenkin etsinyt arkistosta kokemuksia rintasyöpäleikkauksesta, koska se on hänelle ajankohtainen, päivämäärien perusteella ihan piakkoin.

        Omasta syövästäni on jo aikaa. Käyn silloin tällöin kuitenkin lukemassa täällä mitä muille potilaille kuuluu.
        Minua henkilökohtaisesti ilahdutti se, että vanhasta kirjoituksestani on ollut apua nykypotilaillekin.
        KIITOS lukijoille ja tsemppiä sinne leikkaukseen ja mahdollisiin jatkohoitoihin.
        Jatkohoidothan ovat aina yksilöllisiä ja suunnitellaan jokaiselle erikseen sitten leikkauksesta toipumisen jälkeen. Ittelläni oli sytot, säteet ja hormoonilääkitys. Jossain vaiheessa tuntui, että hoitoihin käytettävä aika on tosi pitkä, mutta äkkiähän se sitten meni ainakin näin jälkeenpäin ajateltuna. Olihan se oma ruljanssisa ne jatkohoidot. Elämä rytmittyi aikalailla labra- ja hoitokäyntien perusteella, mutta aikansa kutakin.
        Nyt syöpää eikä mitään hoitoja tai lääkitystä enää ole ollut pitkään aikaan ja vointini on ihan ok.
        Kait sitä voisi sanoa että olen terve ja sain selätettyä sen syövän.

        Toivotaan, että Teillä nykyisillä potilaillakin on sama tilanne sitten leikkauksen ja hoitojen jälkeen kuin itselläni ja voitte sitten kirjoitella täällä omista kokemuksistanne.


    • leikkaukseen

      Hei
      Kiitos kannustavista kirjoituksista!
      Luottavaisin mielin olen menossa ensi viikolla leikkaukseen.
      Tsemppiä myös muille samassa tilanteessa oleville.

    • itiliini

      Itse odotan Naistenklinikalle Helsinkiin kirurgin luo pääsyä. Tarkoituksena poistaa koko oikea rinta. Syöpäklinikan lääkäri sanoi, ettei siihen mene kauaa aikaa, mutta onko kenelläkään kokemusta kuinka kauan joutuu odottamaannkirurgin luo pääsyä ja sittten itse leikkaukseen pääsyä. Jännittää ja pelottaa kamalasti kipuilu leikkauksen jälkeen.

      • koko

        Itselleni sanottiin, että viikon sisällä tulee kutsu, muttei niin tapahtunut. Aikaa meni ja klyhmy kasvoi sinä aikana paljon...


      • Mijä

        Mulle luvattiin et kirurgin luo pääsyyn menee korkeintaan pari päivää. Nyt mennyt jo viikkokaupalla eikä ole edes tullut kutsua kirurgin luo. Kymhy rinnassa kasvaa vauhdilla, silmin nähden. Kun yritän soittaa sekä naisten klinikalle tai syöpäklinikalle, niin kummastakaan ei vastata, vaikka on ns. puhelinaika. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Omalla kohdallani muutenkin syöpäklinikan touhu ryssinyt pahemman kerran.


      • -ra
        Mijä kirjoitti:

        Mulle luvattiin et kirurgin luo pääsyyn menee korkeintaan pari päivää. Nyt mennyt jo viikkokaupalla eikä ole edes tullut kutsua kirurgin luo. Kymhy rinnassa kasvaa vauhdilla, silmin nähden. Kun yritän soittaa sekä naisten klinikalle tai syöpäklinikalle, niin kummastakaan ei vastata, vaikka on ns. puhelinaika. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Omalla kohdallani muutenkin syöpäklinikan touhu ryssinyt pahemman kerran.

        Kannattaisiko laittaa kirjallinen kysymys ?


    • rs2012..

      Minulla oli osa poisto aamupäivällä,ja kun heräsin sain aamiaisen ja sen jälkeen lähdin kotiin.Kirurgin kanssa oli pieni juttelu tuokio.Hän tarkasti haavan ja siinä päällä oli pieni teipin pätkä joka peitti koko haavan.Eikä sitä saanut ottaa pois ensimäisen viikon aikana.Tarkoitus on että haavasta tulee pareman näköinen kun teippiä ei vaihdella turhaan.

      Mutta sitten kävi niin että piti tehdä portinvartija leikkaus,ja silloin olin yhden yön sairaalassa,leikkaus oli myöhään iltapäivällä,olisin halunnut lähteä kotiin,mutta dreeni pussin kanssa se ei onnistunut.Pääsin kotiin seuraavan päivänä.

    • minttu maria

      2 päivää pitivät leikkauksen jälkeen.Kotiin päästyä nestettä alkoi tulla jotaa jouduin kahden päivän välein käydä punktreemassa parin viikon ajan Naistenklinikalla.Kipuja ei juuri ollut.

    • Leikkaus edessäpäin

      Kuinka nopeasti saa uuden rinnan tilalle?Laitetaanko se samassa leikkauksessa,jos ei ole muita jatkohoitoja edessäpäin?Siis vain rinnan poisto.

    • Lili.lili

      Hei! Minulla on rintäsyöpä on todettu 4.11, 2016 ei oo vielä leikaus tiedossa mutta varmasti kohta tapahtuu pelottaa kauhesti mutta en voi mitää

      • hoit_su

        Minulla leikattiin rintasyöpä vajaat neljä vuotta sitten. Leikkauksesta toipuu nopeasti, ellei tule mitään komplikaatioita. Kun on tutkittu syövän levinneisyys, niin päätetään hoidot. Minun syöpäni leikattiin 2.1.2013 ja 11.2 sain ensimmäiset sytostaatit, joita tiputeltiin kolmen viikon välein kaikkiaan 6 kertaa. Sitten oltiinkin jo keväässä. Heinäkuussa sain sädehoitoa 25 kertaa, se siis tarkoittaa että noin monena arkipäivänä kävin hoidossa. Tukka lähtee yleensä muutaman viikon sisällä
        sytostaattien alkamisesta, minulla muistaakseni joskus helmikuun lopussa.
        Sairaalassa käy syöpäyhdistyksestä joku yhdyshenkilö joka kertoo esim. mistä saa peruukkeja. Yleensäkin paikkakunnan syöpäyhdistykseen kannattaa olla yhteyksissä. Tuohon tukka-asiaan vielä sen verran, että uusi kasvu alkaa aika nopeasti viimeisten sytojen jälkeen. Minulle siis ekat sytostaatit päättyi siinä kevään kynnyksellä, niin muistaakseni joskus marraskuussa oli oma tukka sen pituinen, että voi pistää peruukin pois. Tsemppiä, kyllä se hyvin menee♥


      • hoitsu16

        sama täällä sain tiedon 25.11.16, minullakin leikkaus edessä rintasyöpään menee joulun jälkeen..


    • Hoidettu

      Minulta leikattiin toinen rinta pois viikko sitten, burana panadol kipulääkkeenä, eikä sitäkään enään kotona tarvi kun pari kertaa päivässä, kipua ei juurikaan ole, paitsi leikkaushaavaa karvastelee ja siihen on kertynyt nestettä. Jatkot on minulla vielä avoinna. Rinnan lisäksi poistivat kaksi imusolmuketta, vartia-imusolmukkeet itse leikkausta ei tarvi jännittää, nukut ja homma hoituu ihan hyvin

    • Hellänä

      Minut leikattiin v.2016 tammikuussa,tehtiin osapoisto kasarminkadulla,koska kasvain oli pieni. Leikkaus onnistui,mutta olen tyytymätön haavoihin. Leikkausjälki ei ole kaunis,mutta voiko kunnalliselta muuta odottaa.. joudun varmasti korjausleikkaukseen myöhemmin,lääkäri oli ulkomaalaistaustainen.. toipumiseen meni 2.kk.Voimia kaikille tämän vakavan sairauden kohdanneille.

    • kärsimyskukka

      Tähän edelliseen vastauksena, että myös minut on leikattu Kasarminkadulla ja leikkausarpi on todella siisti. Kokopoistossa arpi on vielä melko pitkä, mutta olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Lievää tunnottomuutta tulee jäämään, en tiedä onko se tavallista, mutta mieluummin tunnottomuus kuin kivut. Kipuja ei ollut missään vaiheessa leikkauksen jälkeen. En tarvinnut ollenkaan kipulääkettä.
      Leikkauksesta toipuminen oli nopeaa, lähdin heti toisena päivänä leikkauksesta kävelylenkille. Sytoista toipuminen ei sitten ollutkaan nopeaa. Haittoja on vielä ainakin näin viiden kuukauden jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe