Orion RX50

Uusi mopo

Onko kellään käyttökokemuksia Orionin mopoista?
Kestääkö käyttöä?
Vikoja?
Huonoja/hyviä puolia?

Kannattaako ostaa ensimmäiseksi mopoksi?

Kiitos vastauksista!

260

23338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cannnon

      täällä muka ole kuullukkaan ORION merkkisistä mopoista?

      Vastauksia kiitos! (KIIRE)

    • oo kuullu
      • fsafasfs

        Itelläni ei orionin mopoista niinkään kokemusta ole mutta kaverillani on ollut tuommonen 08 malli viime kesän alusta asti. Tai siis oli ennen kuin leikkasi kiinni joskus marraskuun vaiheilla. Sai takuussa uuden mutta myi sen pois pian sen jälkeen. En tiiä oisko riippunu vaan siitä että öljyä oli mopossa liian vähän vaiko että yksin kertaisesti laatu pettää. Mut minä en ala haukkua sitä kun ei omia kokemuksi siitä ole. Tiedän vain miten kaverin mopolle kävi. Mut kyllä sanoisin että kannattaa luottaa näihin euroopan mopoihin esim. Derbiin, Yamahaan, Peugeottiin ja niin edespäin. Oma derbini ja parin kaverin yamaha ja peugeot ainaki kestäny lähes vuoden ilman vikoja.


      • mopedii

        vaan rx-50.
        Kaksi eri mopoa.


      • Viisar1
        mopedii kirjoitti:

        vaan rx-50.
        Kaksi eri mopoa.

        Ja minkäslainen mittaristo on tossa orionissa? Analoginen vai Digitaalinen?


      • orioon123
        Viisar1 kirjoitti:

        Ja minkäslainen mittaristo on tossa orionissa? Analoginen vai Digitaalinen?

        Siinä on analoginen


      • Viisar1
        orioon123 kirjoitti:

        Siinä on analoginen

        Onkos tossa sitä tankin korkissa olevaa lukkoa?


      • tutttu
        Viisar1 kirjoitti:

        Ja minkäslainen mittaristo on tossa orionissa? Analoginen vai Digitaalinen?

        siin on analoginen ainaski 2010


      • yamaha_king
        fsafasfs kirjoitti:

        Itelläni ei orionin mopoista niinkään kokemusta ole mutta kaverillani on ollut tuommonen 08 malli viime kesän alusta asti. Tai siis oli ennen kuin leikkasi kiinni joskus marraskuun vaiheilla. Sai takuussa uuden mutta myi sen pois pian sen jälkeen. En tiiä oisko riippunu vaan siitä että öljyä oli mopossa liian vähän vaiko että yksin kertaisesti laatu pettää. Mut minä en ala haukkua sitä kun ei omia kokemuksi siitä ole. Tiedän vain miten kaverin mopolle kävi. Mut kyllä sanoisin että kannattaa luottaa näihin euroopan mopoihin esim. Derbiin, Yamahaan, Peugeottiin ja niin edespäin. Oma derbini ja parin kaverin yamaha ja peugeot ainaki kestäny lähes vuoden ilman vikoja.

        "Mut kyllä sanoisin että kannattaa luottaa näihin euroopan mopoihin esim. Derbiin, YAMAHAAN, Peugeottiin" yamaha onkin ihan pirun eurooppalainen


      • ootko tyhmä?
        yamaha_king kirjoitti:

        "Mut kyllä sanoisin että kannattaa luottaa näihin euroopan mopoihin esim. Derbiin, YAMAHAAN, Peugeottiin" yamaha onkin ihan pirun eurooppalainen

        Yamaha on kaukana euroopasta idiootti


      • ----
        yamaha_king kirjoitti:

        "Mut kyllä sanoisin että kannattaa luottaa näihin euroopan mopoihin esim. Derbiin, YAMAHAAN, Peugeottiin" yamaha onkin ihan pirun eurooppalainen

        yamahan mopot on tehty italiassa, ota asioista selvää ennen kuin tulet pätemään


      • dghdh
        ---- kirjoitti:

        yamahan mopot on tehty italiassa, ota asioista selvää ennen kuin tulet pätemään

        ja italiahan ei ole euroopassa, IDIOOTTI. Italia on eruuppaa, mikä sunkin maantieto oli


      • HHenis
        Viisar1 kirjoitti:

        Onkos tossa sitä tankin korkissa olevaa lukkoa?

        Tankin korkissa ei oo lukkoa ja mulla digitaaline mittaristo...ihan hyvin mun on vetäny vaihteet kusi pikkasen mutta kattelin nii oli löysällä vaa...nyt toimii ihan kiitettävästi, mulle kelpaa, ei oo mikää vitun kerpa perse täydelline...vahteet pomppii vapaalle joskus jos huvittaa ja no jarrut välil kusee ja akku on vähä heikko, VITUT siitä (: liikkuu kuinteki ja saatana kolmesti turvat vetäny ku se sammuu aika herkästi..kerra sammu talvella jäisee ylämäkee 8) kaaduin ja osu mukavasti jalkaa moottori nii palo jalka aika kivasti (: hah....ihan tiedoks oon tyttö X) lol...sori oon tullu faijaa (: naapurissa offroad rata :3 jos ette usko nii runkatkaa yksinänne...EN VÄITÄ että tytöt osaa ajaa, se on ihan kiinni siitä tyypistä ei siitä onko se tyttö vai poika, jos on pokkaa ja aikaa opetella ajaan nii mikäs siinä....ja kiva faija :3 XDD okei sori..


      • skeidaa
        HHenis kirjoitti:

        Tankin korkissa ei oo lukkoa ja mulla digitaaline mittaristo...ihan hyvin mun on vetäny vaihteet kusi pikkasen mutta kattelin nii oli löysällä vaa...nyt toimii ihan kiitettävästi, mulle kelpaa, ei oo mikää vitun kerpa perse täydelline...vahteet pomppii vapaalle joskus jos huvittaa ja no jarrut välil kusee ja akku on vähä heikko, VITUT siitä (: liikkuu kuinteki ja saatana kolmesti turvat vetäny ku se sammuu aika herkästi..kerra sammu talvella jäisee ylämäkee 8) kaaduin ja osu mukavasti jalkaa moottori nii palo jalka aika kivasti (: hah....ihan tiedoks oon tyttö X) lol...sori oon tullu faijaa (: naapurissa offroad rata :3 jos ette usko nii runkatkaa yksinänne...EN VÄITÄ että tytöt osaa ajaa, se on ihan kiinni siitä tyypistä ei siitä onko se tyttö vai poika, jos on pokkaa ja aikaa opetella ajaan nii mikäs siinä....ja kiva faija :3 XDD okei sori..

        Joo onha se vähä semmonen kiinan ihme, itellä Orion rx 50. Kyllä se välillä tuntuu että hermot meinaa lähtiä ku aamusin saa aina sen 10 min polokia käyntiii ku akku on nii perceestä että eeeihä se lattaa.
        Itehä en oikee perusta siiitä että ossaako naiset ajjaa vai ei, jotku ossaaa jotkut ei. Muijja ku olen (:


      • 9112
        skeidaa kirjoitti:

        Joo onha se vähä semmonen kiinan ihme, itellä Orion rx 50. Kyllä se välillä tuntuu että hermot meinaa lähtiä ku aamusin saa aina sen 10 min polokia käyntiii ku akku on nii perceestä että eeeihä se lattaa.
        Itehä en oikee perusta siiitä että ossaako naiset ajjaa vai ei, jotku ossaaa jotkut ei. Muijja ku olen (:

        käys ostaas Bilteema akku, hintaa alle 20e ja otat vaan vakioakun mukaan jä tyrkkäät sen myyjälle ja pyyät sitä hakemaan samankokosen ja tehosen And no more problems


      • geffd
        orioon123 kirjoitti:

        Siinä on analoginen

        digitaalinen


      • qwerty
        orioon123 kirjoitti:

        Siinä on analoginen

        Titan Orionis on ihan sama mopo mut valkosena ja digitaalisella mittarilla


      • äksdeeihgd44
        dghdh kirjoitti:

        ja italiahan ei ole euroopassa, IDIOOTTI. Italia on eruuppaa, mikä sunkin maantieto oli

        Ja sulla on ongelmia suomenkielen kanssa vai? Kaverihan sano että mopo on tehty Italiassa. Missään vaiheessa hän ei väittänyt että Italia ei olisi osa Eurooppaa.
        Ja tuotaa... Niin, Yamahat tehdään japanissa mutta koneisto yms tulee Minarellin tehtailta Italiasta.
        Vähän myöhässä tääki kommentti tähän, mut oli pakko ku nää uusavuttomat on pellejä. ;-P


      • tykkään
        HHenis kirjoitti:

        Tankin korkissa ei oo lukkoa ja mulla digitaaline mittaristo...ihan hyvin mun on vetäny vaihteet kusi pikkasen mutta kattelin nii oli löysällä vaa...nyt toimii ihan kiitettävästi, mulle kelpaa, ei oo mikää vitun kerpa perse täydelline...vahteet pomppii vapaalle joskus jos huvittaa ja no jarrut välil kusee ja akku on vähä heikko, VITUT siitä (: liikkuu kuinteki ja saatana kolmesti turvat vetäny ku se sammuu aika herkästi..kerra sammu talvella jäisee ylämäkee 8) kaaduin ja osu mukavasti jalkaa moottori nii palo jalka aika kivasti (: hah....ihan tiedoks oon tyttö X) lol...sori oon tullu faijaa (: naapurissa offroad rata :3 jos ette usko nii runkatkaa yksinänne...EN VÄITÄ että tytöt osaa ajaa, se on ihan kiinni siitä tyypistä ei siitä onko se tyttö vai poika, jos on pokkaa ja aikaa opetella ajaan nii mikäs siinä....ja kiva faija :3 XDD okei sori..

        asiallinen tyttö:)


      • orionpoika
        9112 kirjoitti:

        käys ostaas Bilteema akku, hintaa alle 20e ja otat vaan vakioakun mukaan jä tyrkkäät sen myyjälle ja pyyät sitä hakemaan samankokosen ja tehosen And no more problems

        Itellänikin on Bilteman akku Orion rx50:mppisessä eikä mitään ongelmaa!


      • Anonyymi
        Viisar1 kirjoitti:

        Ja minkäslainen mittaristo on tossa orionissa? Analoginen vai Digitaalinen?

        Mulla on mun 09 vuoden orionissa digitaali


    • |juha|

      Joo elikkäs kaverllani on . tommenen 09 rx 50cc on hyvä, mutta aluks ei mennykku 45 ja sit sisään ajonjälkee alko tapahtuu :D siinä on kaasarissa ja cdi poksis rajotin neku ottaa pois menee ylitte 70-80 ylitte siis. ei oikein oo huonoja puolia. ja ei leivo melkein mitenkää kiinni ! on hyvä .. halpa eikä oo mikää paska paree mun mielestä ku derbikin !

      • zoppa

        Orion rx 50 ihan sairaan hyvä, itellä ollut derbi ja tää on kymmeniä kertoja ajettavampi ja vääntävämpi. Lisäx ei tartte öljypulloo kun on nelitahti. Ei kai kakstahtia aja enää kuin alokkaat ja alkuasukkaat


      • gfhdxfhxdfhdfg
        zoppa kirjoitti:

        Orion rx 50 ihan sairaan hyvä, itellä ollut derbi ja tää on kymmeniä kertoja ajettavampi ja vääntävämpi. Lisäx ei tartte öljypulloo kun on nelitahti. Ei kai kakstahtia aja enää kuin alokkaat ja alkuasukkaat

        "ei kai kakstahtia aja enää kuin alokkaat ja alkuasukkaat"? kaikki uudet yamaha DT:t ja Derbit on 2 tahteja niin miten voit väittää tommosta


      • dgzhrhrh
        zoppa kirjoitti:

        Orion rx 50 ihan sairaan hyvä, itellä ollut derbi ja tää on kymmeniä kertoja ajettavampi ja vääntävämpi. Lisäx ei tartte öljypulloo kun on nelitahti. Ei kai kakstahtia aja enää kuin alokkaat ja alkuasukkaat

        ''ei tartte öljypulloo kun on nelitahti'' noissa uus enskoissa on tuoreöljyvoitelu.


      • 24

        Ei todellakaan kulje 70-80 ku ottaa kaasarista holkin pois tai ottaa cdi poksist rajotukset nolliin.. noilla säädöillä menee jotain 60-65 eli pesee vakio kakstahdit.. Hyvin on kaverilla toiminu ainakin toistaseks paitti että mittarin vaijeri menny poikki mutta sellanen on helppo ostaa uus.. Jos tykkää nelitahtisesta eikä haluu pikkumopoo (manki) niin kyllä suosittelen orionia.. Mutta nuo virit kannattaa kyllä tehdä (Cdi boksi, Kaasarin holkki), koska vakiona tuntuu olevan pirun laiska.


      • ihax
        24 kirjoitti:

        Ei todellakaan kulje 70-80 ku ottaa kaasarista holkin pois tai ottaa cdi poksist rajotukset nolliin.. noilla säädöillä menee jotain 60-65 eli pesee vakio kakstahdit.. Hyvin on kaverilla toiminu ainakin toistaseks paitti että mittarin vaijeri menny poikki mutta sellanen on helppo ostaa uus.. Jos tykkää nelitahtisesta eikä haluu pikkumopoo (manki) niin kyllä suosittelen orionia.. Mutta nuo virit kannattaa kyllä tehdä (Cdi boksi, Kaasarin holkki), koska vakiona tuntuu olevan pirun laiska.

        luulempa että riippuu ihan ajajan painosta.... itellänikääe i tollattii kulkis varmaa ku sen 60-65


      • H0ND4
        24 kirjoitti:

        Ei todellakaan kulje 70-80 ku ottaa kaasarista holkin pois tai ottaa cdi poksist rajotukset nolliin.. noilla säädöillä menee jotain 60-65 eli pesee vakio kakstahdit.. Hyvin on kaverilla toiminu ainakin toistaseks paitti että mittarin vaijeri menny poikki mutta sellanen on helppo ostaa uus.. Jos tykkää nelitahtisesta eikä haluu pikkumopoo (manki) niin kyllä suosittelen orionia.. Mutta nuo virit kannattaa kyllä tehdä (Cdi boksi, Kaasarin holkki), koska vakiona tuntuu olevan pirun laiska.

        pääseeks all right miittiin mopol tai mönkijäl


      • HHenis
        24 kirjoitti:

        Ei todellakaan kulje 70-80 ku ottaa kaasarista holkin pois tai ottaa cdi poksist rajotukset nolliin.. noilla säädöillä menee jotain 60-65 eli pesee vakio kakstahdit.. Hyvin on kaverilla toiminu ainakin toistaseks paitti että mittarin vaijeri menny poikki mutta sellanen on helppo ostaa uus.. Jos tykkää nelitahtisesta eikä haluu pikkumopoo (manki) niin kyllä suosittelen orionia.. Mutta nuo virit kannattaa kyllä tehdä (Cdi boksi, Kaasarin holkki), koska vakiona tuntuu olevan pirun laiska.

        kyllä mun menee n. 80kmh ku revin kaikki rajottimet yms veke... (:
        (mulla 2010 Orion rx50 Titan Force 18)
        Jotenki


      • 42
        24 kirjoitti:

        Ei todellakaan kulje 70-80 ku ottaa kaasarista holkin pois tai ottaa cdi poksist rajotukset nolliin.. noilla säädöillä menee jotain 60-65 eli pesee vakio kakstahdit.. Hyvin on kaverilla toiminu ainakin toistaseks paitti että mittarin vaijeri menny poikki mutta sellanen on helppo ostaa uus.. Jos tykkää nelitahtisesta eikä haluu pikkumopoo (manki) niin kyllä suosittelen orionia.. Mutta nuo virit kannattaa kyllä tehdä (Cdi boksi, Kaasarin holkki), koska vakiona tuntuu olevan pirun laiska.

        auttaako toi kaasarin holkki mitään nopeuteen ku ite oon vaan cdi boksin pistäny ja kulkee 60kmh


      • Joo-oo
        HHenis kirjoitti:

        kyllä mun menee n. 80kmh ku revin kaikki rajottimet yms veke... (:
        (mulla 2010 Orion rx50 Titan Force 18)
        Jotenki

        Näinköhän?
        Itsellä 70cc Lifanin pytty kiinni
        15-58 välit (huomattavasti vakiota raskaammat)
        20 kokoa isompaa suutinta.
        Putki tyhjennetty.
        rajottamaton CDI
        Huiput, noin 70kmh


      • v177u m1kä 4p1n4
        H0ND4 kirjoitti:

        pääseeks all right miittiin mopol tai mönkijäl

        eiku vittu hevosel


      • tzaijajai
        HHenis kirjoitti:

        kyllä mun menee n. 80kmh ku revin kaikki rajottimet yms veke... (:
        (mulla 2010 Orion rx50 Titan Force 18)
        Jotenki

        paljon meni vakiona?


      • OrionOnParas
        24 kirjoitti:

        Ei todellakaan kulje 70-80 ku ottaa kaasarista holkin pois tai ottaa cdi poksist rajotukset nolliin.. noilla säädöillä menee jotain 60-65 eli pesee vakio kakstahdit.. Hyvin on kaverilla toiminu ainakin toistaseks paitti että mittarin vaijeri menny poikki mutta sellanen on helppo ostaa uus.. Jos tykkää nelitahtisesta eikä haluu pikkumopoo (manki) niin kyllä suosittelen orionia.. Mutta nuo virit kannattaa kyllä tehdä (Cdi boksi, Kaasarin holkki), koska vakiona tuntuu olevan pirun laiska.

        Itelläni on otettu pois kaasarin holkki, putkesta katti, änkästä pieni pillin pätkä, CDI ruuvattu, pakoaukosta joku kuri pois...
        Huiput melkein 60...


      • virheistä oppinut!
        24 kirjoitti:

        Ei todellakaan kulje 70-80 ku ottaa kaasarista holkin pois tai ottaa cdi poksist rajotukset nolliin.. noilla säädöillä menee jotain 60-65 eli pesee vakio kakstahdit.. Hyvin on kaverilla toiminu ainakin toistaseks paitti että mittarin vaijeri menny poikki mutta sellanen on helppo ostaa uus.. Jos tykkää nelitahtisesta eikä haluu pikkumopoo (manki) niin kyllä suosittelen orionia.. Mutta nuo virit kannattaa kyllä tehdä (Cdi boksi, Kaasarin holkki), koska vakiona tuntuu olevan pirun laiska.

        EI EI EI! orion/helkama ei kulje yli 60 ei vakiona eikä kurittomana. ehdoton maximi kurittomana on 58 pitkään alamäkeen. 70cc kitillä vähän kovempaa mutta edelleen se on laiska. AINOA VAIHTOEHTO on hankkia 125-150-250cc moottori sitten se kulkee. puhun omalla 1 vuoden orion kokemuksella

        125cc on toimiva mutta vähän laiska
        150cc (riippuen mallista) on jo aika raju
        250cc on todella tehokas, se kuulostaa paljolta mutta itse suosittelen sitä. koska se on kiinalainen 4-t se vastaa vesijäähdytettyä 125cc konetta.


      • Anonyymi
        ihax kirjoitti:

        luulempa että riippuu ihan ajajan painosta.... itellänikääe i tollattii kulkis varmaa ku sen 60-65

        tulee 10 vuotta myöhässä mutta kun orionin omapaino on sen 120kg niin ei se paljoo enää riipu kuskin painosta, Ellet itte paina saman verran.


    • Nimetön

      Elikkäs itselläni on nyt tälläinen rx50 ja 80km mittarissa. Ajaminen on todella mukavaa ja pitkiäkin matkoja on mukava ajaa,tehoa on riittävästi ettei ylämäet ja vastatuuli tunnu missään. Miinuksina nyt on se että kaasarin säädöt oli aluksi melko huonot,mutta ne oli helppo säätää,ryyppy on melko vaikeassa paikassa ja viimeinen vaihde ei aina meinaa mennä heti sisään(uuden karhea?).Suosittelen kyllä ostamaan kun hintakin on naurettavan alhainen =).

      • Orion rx 50

        Miten se kaasari säädetään, ku mun ori ei pysy päällä ilman imua ja sitku ajaa imu pääl ni sammuu reilun 1km päästä. VASTAUKSIA :P


      • nikiz
        Orion rx 50 kirjoitti:

        Miten se kaasari säädetään, ku mun ori ei pysy päällä ilman imua ja sitku ajaa imu pääl ni sammuu reilun 1km päästä. VASTAUKSIA :P

        Toi linkki on muuten väärä toi linkissä oleva mopo on orion 50m ei se mitä haetaan esim tässä on lifan kone ja tossa 50m:ämmässä on eri kone kuulemma.


      • Esa_666
        nikiz kirjoitti:

        Toi linkki on muuten väärä toi linkissä oleva mopo on orion 50m ei se mitä haetaan esim tässä on lifan kone ja tossa 50m:ämmässä on eri kone kuulemma.

        Jep tää vehe on huomattavasti laadukkaampi kuon tuo 50m, joka kaiketi sai myyntikiellon suomessa huonon laadun takia.


      • gogi
        Esa_666 kirjoitti:

        Jep tää vehe on huomattavasti laadukkaampi kuon tuo 50m, joka kaiketi sai myyntikiellon suomessa huonon laadun takia.

        oon ostanu orion 50rx avklta ja on ajettu kerran ympäri.ku laittaa käyntii nii meinaa sammua ja sitte pitää säätää kaasarii et pysys käynnis ja sitte ku kaasuttaa nii saammuu tai jää kierrokset päälle 6sekunniksi ja sitte ku taas kaasuttaa nii sama homma ollaa koitettu säätää kaasarii mut ei auta paljoo? HELP


      • eipioolitäännimimerk
        gogi kirjoitti:

        oon ostanu orion 50rx avklta ja on ajettu kerran ympäri.ku laittaa käyntii nii meinaa sammua ja sitte pitää säätää kaasarii et pysys käynnis ja sitte ku kaasuttaa nii saammuu tai jää kierrokset päälle 6sekunniksi ja sitte ku taas kaasuttaa nii sama homma ollaa koitettu säätää kaasarii mut ei auta paljoo? HELP

        saa ilmaa jostain kaasarinkurkust


      • jorkkuorkku
        Orion rx 50 kirjoitti:

        Miten se kaasari säädetään, ku mun ori ei pysy päällä ilman imua ja sitku ajaa imu pääl ni sammuu reilun 1km päästä. VASTAUKSIA :P

        käy korjaamolla ja pyyä sitä ottaa pakoputkesta pari kuristinta veke nii se saa kierroksia ja pysyy käynnissä mullakin oli sama vika ja sit voit viel ottaa kaasarista jonku rajottimen veks mut en oo varma missä se on sielä mut kyll se korjaaja sen loytää


      • Anonyymi

        Vaihde vipujen säätö vika .


    • jormeliini

      ostakaa nyt mielummin jammu dt tai mbk. ei mitään kiinan paskoja ne hajoaa käsiin on kokemuksia, oli yli määrastä rahaa ostin orionin(uutena) olin ajellu pari päivää kun käynnistin nii sähkö startti hajos. ja siiten olin menossa kavereitten kanssa ajeleen aluks meni ihan hyvin sit mentii hiekka ielle ja kaaduin jostai 10km vauhdeista ni meni tanki ihan vinoks eli paskaa kiinan rautaa ja pari halkeemaakin tuli katteisiin ja etu levyjarru väänty iha vituiks:d


      eli ei mitään orioneja ne on kiinan paskaa ja epä käytännöllisiä.............

      • y7y4u4yy4y5uy

        jormeliini:hiekka tielle ja kaaduin jostai 10km vauhdeista.

        No opettele vittu ajaan.


      • zyzba

        nykyää kaikki tehää melkei kiinas


      • koKeMuStA On

        älä valita yammussa menee tanko helpommin ku Orionissa


      • Orionin omistaja

        opettelisit ajaa ni pysyis katteetki ehjinä :D


      • 42

        et osaa käyttää noita vehkeitä


    • jormeliini

      katos kun oli tosi jyrkkä mutka ja etu pää lähti liusuun ja kaatu kyljellee ja siinähän se just onkin kun kaaduin nii hiljasista vauhdeista, ei tollasistä vauhdeista kuulus tulla yhtää mitää vaurioo mut kato noi orionit on tollasta kiinan rautaa ja muovii ni ne hajoo kasii.........:D

      • y7y4u4yy4y5uy

        Taikka sitte SULLA vaan hajoo kaikki käsiin.


      • jormeliini
        y7y4u4yy4y5uy kirjoitti:

        Taikka sitte SULLA vaan hajoo kaikki käsiin.

        orionit on vaan paskoja ei sille voi mitää,ei ne kiina laiset osaa


      • Pekka peräpano
        jormeliini kirjoitti:

        orionit on vaan paskoja ei sille voi mitää,ei ne kiina laiset osaa

        Onko sulla apina ees ollu mitään muuta mopoo kun se orioni? Älä tuu tänne selittään että kiinalaiset mopot on paskoja jos sulla ei oo niistä muista mopoista mitään kokemusta! Että kyllä taitaa vika olla ajajassa eikä ajettavassa.

        Vitustako tiät ettei ne muutki mee rikki? Ja tohon että kaadut tollasessa vauhdissa vois vielä sanoo että ennenku alkaa kavereiden kanssa rassaileen tuola ni kannattaa nää perusasiat niinku JARRUNKÄYTTÖ ja muut opetella. Se mopo katos kääntyy ku sitä tankoo vääntää eri suuntiin.

        Kokemusta orionista löytyy ja kiihtyy sisäänajossakin jo sen verran että huhheijjaa että derbikuskit kattoo ku menee ohi tiellä.. Ainoo mitä kiinalaiset ei osaa on sähköjen laitto. Se voi olla orionissa vikana. Mutta takuussa ne sen korjaa parempaan.


      • asdsimo
        Pekka peräpano kirjoitti:

        Onko sulla apina ees ollu mitään muuta mopoo kun se orioni? Älä tuu tänne selittään että kiinalaiset mopot on paskoja jos sulla ei oo niistä muista mopoista mitään kokemusta! Että kyllä taitaa vika olla ajajassa eikä ajettavassa.

        Vitustako tiät ettei ne muutki mee rikki? Ja tohon että kaadut tollasessa vauhdissa vois vielä sanoo että ennenku alkaa kavereiden kanssa rassaileen tuola ni kannattaa nää perusasiat niinku JARRUNKÄYTTÖ ja muut opetella. Se mopo katos kääntyy ku sitä tankoo vääntää eri suuntiin.

        Kokemusta orionista löytyy ja kiihtyy sisäänajossakin jo sen verran että huhheijjaa että derbikuskit kattoo ku menee ohi tiellä.. Ainoo mitä kiinalaiset ei osaa on sähköjen laitto. Se voi olla orionissa vikana. Mutta takuussa ne sen korjaa parempaan.

        hyvä Pekka, olen juuri tilaamassa orionia, tuo vahvisti tilaukseni :P


      • gogi
        asdsimo kirjoitti:

        hyvä Pekka, olen juuri tilaamassa orionia, tuo vahvisti tilaukseni :P

        toi 50rx orion on sairaan hyvä. ja cdi boxia on helppo säätää ku siel on semmone ruuvvi jota pitää kiristää nii ottaa melko hyvin kierroksii:D.itellä ei kiihdy toi orkku kovin hyvi. ja ylämäes tulee joskus ongelmii ku ei vedä kunnolla.pitäskö kaasarii säätää et kiihtyy tai vääntää paremmin??? (vastauksia kiitos!)


      • 20 mekaanikko4
        gogi kirjoitti:

        toi 50rx orion on sairaan hyvä. ja cdi boxia on helppo säätää ku siel on semmone ruuvvi jota pitää kiristää nii ottaa melko hyvin kierroksii:D.itellä ei kiihdy toi orkku kovin hyvi. ja ylämäes tulee joskus ongelmii ku ei vedä kunnolla.pitäskö kaasarii säätää et kiihtyy tai vääntää paremmin??? (vastauksia kiitos!)

        paskenmpaa mopo en tiedä, uutene jo koko ajan ongelmia, korjaamo tunteja ennemän kui ajo tunteja.paska mikä paska. että jotta maahan tuojakin lopetti maahan tuonnin kun edes saa varaosia mokomaan paskaan. terv;kiinasta


      • w35y35yuy4yy
        20 mekaanikko4 kirjoitti:

        paskenmpaa mopo en tiedä, uutene jo koko ajan ongelmia, korjaamo tunteja ennemän kui ajo tunteja.paska mikä paska. että jotta maahan tuojakin lopetti maahan tuonnin kun edes saa varaosia mokomaan paskaan. terv;kiinasta

        Miksi mulla ei sitten ole ollut MITÄÄN ongelmia vaikka päälle 100km lasissa?


      • asdferasf
        w35y35yuy4yy kirjoitti:

        Miksi mulla ei sitten ole ollut MITÄÄN ongelmia vaikka päälle 100km lasissa?

        100 km on aika vähän. mee himaas leijuu.


      • ghuyguyguycf
        asdferasf kirjoitti:

        100 km on aika vähän. mee himaas leijuu.

        Niin mutta jos sitä pitää korjata koko ajan....


      • jykkeli

        mite oot saanu 10km vauhdis katteet paskaks ? mä ajoin 50 km/h ja ränysin hiekkatiel.. mul oli kyl katurenkaat et ne ei kauhee hyvi pidä nii ei käyny mun orionille mitää.. rx50 2010 malli..


      • jorkkuorkku
        Pekka peräpano kirjoitti:

        Onko sulla apina ees ollu mitään muuta mopoo kun se orioni? Älä tuu tänne selittään että kiinalaiset mopot on paskoja jos sulla ei oo niistä muista mopoista mitään kokemusta! Että kyllä taitaa vika olla ajajassa eikä ajettavassa.

        Vitustako tiät ettei ne muutki mee rikki? Ja tohon että kaadut tollasessa vauhdissa vois vielä sanoo että ennenku alkaa kavereiden kanssa rassaileen tuola ni kannattaa nää perusasiat niinku JARRUNKÄYTTÖ ja muut opetella. Se mopo katos kääntyy ku sitä tankoo vääntää eri suuntiin.

        Kokemusta orionista löytyy ja kiihtyy sisäänajossakin jo sen verran että huhheijjaa että derbikuskit kattoo ku menee ohi tiellä.. Ainoo mitä kiinalaiset ei osaa on sähköjen laitto. Se voi olla orionissa vikana. Mutta takuussa ne sen korjaa parempaan.

        Toi on niin totta mun orion kiihtyy sellasta vauhtii et muut mopoilijat on vaa kattonu et wtf kiinapaska menee ohi ja sit ku senki vakio nopeus on ilman kuristimia 65-70 et ottaa vaa rajottimet veke nii se ownaa derbit ja tollaset ''merkkimopot'' mennen tullen


      • thtfggnbhr

        ite oon kaatunu hiekalla 50km/h vauhdeist orionil ja tuli vaa naarmuja katteisii. Mopo on kaatunu monta kertaa sen takii ku se jalka on nii vitun paska, meinaa kaatuu ku puhaltaaki siihe ku se o jalal. Mutta onneks naarmuil vaa selvitty ;d


      • sdadedft

        ??


      • rizban
        jorkkuorkku kirjoitti:

        Toi on niin totta mun orion kiihtyy sellasta vauhtii et muut mopoilijat on vaa kattonu et wtf kiinapaska menee ohi ja sit ku senki vakio nopeus on ilman kuristimia 65-70 et ottaa vaa rajottimet veke nii se ownaa derbit ja tollaset ''merkkimopot'' mennen tullen

        ai että oikee ownaa? onks tullu pelattuu runescapee?


      • ....
        rizban kirjoitti:

        ai että oikee ownaa? onks tullu pelattuu runescapee?

        eiköhän tota ownaa käytetä melkee missä tahansa pelissä...


      • Ernesterinperse
        w35y35yuy4yy kirjoitti:

        Miksi mulla ei sitten ole ollut MITÄÄN ongelmia vaikka päälle 100km lasissa?

        mullakaa ei mitii ongelmii, 854km ajettu (: se riippuu ihan ajajasta ja no yks tuttu sano et noi voi olla sillee et voi saada paskan version mut pikku säädöllä vitun huippu tai sit saa hyvän jo valmiiks (:

        PS. ihmiset opetelkaa ajamaan, esim. jarru ois ihan kiva....


      • Elkää ostako
        Pekka peräpano kirjoitti:

        Onko sulla apina ees ollu mitään muuta mopoo kun se orioni? Älä tuu tänne selittään että kiinalaiset mopot on paskoja jos sulla ei oo niistä muista mopoista mitään kokemusta! Että kyllä taitaa vika olla ajajassa eikä ajettavassa.

        Vitustako tiät ettei ne muutki mee rikki? Ja tohon että kaadut tollasessa vauhdissa vois vielä sanoo että ennenku alkaa kavereiden kanssa rassaileen tuola ni kannattaa nää perusasiat niinku JARRUNKÄYTTÖ ja muut opetella. Se mopo katos kääntyy ku sitä tankoo vääntää eri suuntiin.

        Kokemusta orionista löytyy ja kiihtyy sisäänajossakin jo sen verran että huhheijjaa että derbikuskit kattoo ku menee ohi tiellä.. Ainoo mitä kiinalaiset ei osaa on sähköjen laitto. Se voi olla orionissa vikana. Mutta takuussa ne sen korjaa parempaan.

        En tiiä mitä helvetin orionia sinä oot ajanu jos menee vakiona derbi-poikien ohi... ja ihan btw, omassa kylässä 3 orionia, yhtä koittaa omistaja epätoivosesti myydä leikannu meinaan 2 kertaa kiinni.
        Yksi on omistajansa tallissa pölyttymässä, janari jakso ajella reilu 3tkm ja sen jälkeen hommasi Aprilian.
        Kolmas tapaus on jo lähes legenda täälläpäin. Kulkee 40km/h alamäkeen voimakkaaseen myötätuuleen, eikä asiaa auta, että omistaja ihan käsi kaikessa mopoihin liittyvässä.
        Että sellasta, parit testit oon noilla ajellu ja kyllähän ne nelarimopot on sellasta shaibaa että.. :)


      • Orion=paskaa
        Ernesterinperse kirjoitti:

        mullakaa ei mitii ongelmii, 854km ajettu (: se riippuu ihan ajajasta ja no yks tuttu sano et noi voi olla sillee et voi saada paskan version mut pikku säädöllä vitun huippu tai sit saa hyvän jo valmiiks (:

        PS. ihmiset opetelkaa ajamaan, esim. jarru ois ihan kiva....

        Täällä porukka kehuu orionia ''parhaaksi mopoksi jossa ei mitään ongelmia ikinä'' ja, sitten paljastuu että näitten janarien kiinanihmeet on vielä sisäänajossa... ei näin.


      • Orion=paskaa
        w35y35yuy4yy kirjoitti:

        Miksi mulla ei sitten ole ollut MITÄÄN ongelmia vaikka päälle 100km lasissa?

        Joko oot vakava trolli tai muuten vaan retardi :D 100km nyt tulee ajettua päivässä...


      • sjisj
        rizban kirjoitti:

        ai että oikee ownaa? onks tullu pelattuu runescapee?

        Ettet ite ois vähä pelannu ku noi asiat noi hyvi tiiät


      • ei nimeä saatavilla
        jormeliini kirjoitti:

        orionit on vaan paskoja ei sille voi mitää,ei ne kiina laiset osaa

        jormeliini: jos sä ajat mopolla vauhtia 10km/h ja kaadut kate menee rikki oli se kiinalainen tai ei kuitenkin kun se rysähtää siihen maahan mopon painolla menee se rikki


      • 1000km/h menny
        w35y35yuy4yy kirjoitti:

        Miksi mulla ei sitten ole ollut MITÄÄN ongelmia vaikka päälle 100km lasissa?

        tais mopo olla faijan peräkärryn kyydissä mökkimatkalla!


      • Ei vittu
        rizban kirjoitti:

        ai että oikee ownaa? onks tullu pelattuu runescapee?

        XD orion on paska ja sen omistajat pelaa runee


      • Rx 50
        20 mekaanikko4 kirjoitti:

        paskenmpaa mopo en tiedä, uutene jo koko ajan ongelmia, korjaamo tunteja ennemän kui ajo tunteja.paska mikä paska. että jotta maahan tuojakin lopetti maahan tuonnin kun edes saa varaosia mokomaan paskaan. terv;kiinasta

        helvetin idiootti joku derbi koko ajan paskana mutta koska se on eurooppalainen nii sen takia se on muka muka parempi


      • olen itsekkin ajanu

        10 KM/H ETUPÄÄ LÄHTI LIUSUUN ? HIEKALLE ? ÄLÄ NAURATA !


      • Anonyymi

        Hieman myöhässä, ne orion rx mopot ovat valmistettu kiinassa eli ne osat eivät välttämättä ole kiinassa. Elikkä vaikka sinun puolalainen isäsi joka ei ole opettanut käytöstapoja on saattanut valmistaa rämän tankin tai jarrulevyt. Tai sitten kyseessä ollut samalta firmalta tulleet "kiina rauta" osat jota ovat vain olleet huono erä. Eikä tämä estä sinua vaihtamasta niitä parempiin osiin.
        Ja nämä sun kiina muovi katteet ny menevät rikki jos sä sillä mopolla kaadut jos kerran omaa painoa mopolla 120kg kuljettajan paino vauhti = aika vitullinen massa sun kiina raudan ja muovin päälle.
        Sitten tästä että MITEN VITUSSA sun jarrulevys menee paskaks kun sä kaadut mopolla? Ettet ny kummiski ois vaa ajanu unissas.


    • Kaasujarru

      Ihan hyvä mopo kai ostaa ekaks mopoksi. *Suhteellisen* pirteä ja ihan nätin näköne.

      730Km lasissa ja etujarrupalat putos.

      Älä hanki, ei kannata.

      • Henkka...

        itelläni on Helkama rx-50 joka on täysin sama vehje kun tuo Orion. Oon ajanu 1300km eikä oo tullu yhtää mitää vikaa vaikka oon kaatunukki kerran 35 km tuntivauhdista


      • Kiinnostunut orionis
        Henkka... kirjoitti:

        itelläni on Helkama rx-50 joka on täysin sama vehje kun tuo Orion. Oon ajanu 1300km eikä oo tullu yhtää mitää vikaa vaikka oon kaatunukki kerran 35 km tuntivauhdista

        Onko Digitaali vai analoginen mittaristo?
        Mikä vousimalli?


      • SpiteC
        Henkka... kirjoitti:

        itelläni on Helkama rx-50 joka on täysin sama vehje kun tuo Orion. Oon ajanu 1300km eikä oo tullu yhtää mitää vikaa vaikka oon kaatunukki kerran 35 km tuntivauhdista

        Paljos toi sun helkama rx-50 muuten kulkee?


      • jykkeli
        SpiteC kirjoitti:

        Paljos toi sun helkama rx-50 muuten kulkee?

        mulla toi menee sen 50.. mut mitä toi pekka selitti et kiinalaiset ei osaa laittaa sähköjohtoi kii o totta :D 60 km ajettu oli sähköjohot irti.. sähkö startti ei toiminu, virrat ei tullu päälle ennenku polkas käyntii.. mut nyt toemii :D


      • uppssaas
        Kiinnostunut orionis kirjoitti:

        Onko Digitaali vai analoginen mittaristo?
        Mikä vousimalli?

        analooginen -08 ja -09

        digi -10


      • orionjäbä
        Henkka... kirjoitti:

        itelläni on Helkama rx-50 joka on täysin sama vehje kun tuo Orion. Oon ajanu 1300km eikä oo tullu yhtää mitää vikaa vaikka oon kaatunukki kerran 35 km tuntivauhdista

        Helkama on iha sama mopo ku orioni, kalliimpi vaan. Ihan sama moottori kaikki on iha samaa paitsi katteet ja änkkä ?


      • ...ggg

        joo...jätkä varmaan käyttää jarrua kytkimenä ja ihmettelee ettei kule kun ykkösellä...


    • orion rx-50

      Vakiona orion rx-50 on kyllä tosi laiska, kaverillani näet on se. se ei jaksa lähes mitään hiukan jyrkempää ylämäkeä, kiihtyykin aika hitaasti. Me ollaan kyllä meinattu ottaa rajotin pois, ja katotaan sitten että miten kulkee.

      • Helkama Sm

        mulla lähtee 4.vaihteellä ylä mäessä ilman kaasua liikkeelle tai pihan vähän painaa niin kyllä se ihan hyvin vääntää eikä oo ollu mitää vikaa oon ajanu joku 500km-700km nyt ja musta kulkee suht hyvin vaikka mittari vaijjeri meni.. mutta sen saa uuden.. Olen olllut tyytyväinen omaan Helkama supermotooni.. OSTAKAAA!!


      • Joku vaan
        Helkama Sm kirjoitti:

        mulla lähtee 4.vaihteellä ylä mäessä ilman kaasua liikkeelle tai pihan vähän painaa niin kyllä se ihan hyvin vääntää eikä oo ollu mitää vikaa oon ajanu joku 500km-700km nyt ja musta kulkee suht hyvin vaikka mittari vaijjeri meni.. mutta sen saa uuden.. Olen olllut tyytyväinen omaan Helkama supermotooni.. OSTAKAAA!!

        Ostin apollo orion rx-50 09 käytettynä, ajettu 2234. Ite ajan nyt parikyt km ja tuli sellanen vika että ei meinaa lähteä käyntiin lähtee käyntiin kun vähän rullaa johonkin suuntaan tai odottaa hetken sittenb kun on lähteny käyntiin meinaa sammua ellei laita kaasua. Kun lähen liikkeelle aluksi ottaa täyet kierrokset sitten laskee ja ei kule kun jotain kävely vauhtia tälleen se menee ei ota täysiä kierroksia eikä meinaa lähteä käyntiin. Tulppa vaihettiin ei auttanu, tilattiin uus cdi boksi, rajottamaton, auttaakohan se? On jo muutenkin viritetty kulkee 60, 13 eturattaalla ja viritetyllä boksilla. Missä vika?


      • orion rx50 2010
        Joku vaan kirjoitti:

        Ostin apollo orion rx-50 09 käytettynä, ajettu 2234. Ite ajan nyt parikyt km ja tuli sellanen vika että ei meinaa lähteä käyntiin lähtee käyntiin kun vähän rullaa johonkin suuntaan tai odottaa hetken sittenb kun on lähteny käyntiin meinaa sammua ellei laita kaasua. Kun lähen liikkeelle aluksi ottaa täyet kierrokset sitten laskee ja ei kule kun jotain kävely vauhtia tälleen se menee ei ota täysiä kierroksia eikä meinaa lähteä käyntiin. Tulppa vaihettiin ei auttanu, tilattiin uus cdi boksi, rajottamaton, auttaakohan se? On jo muutenkin viritetty kulkee 60, 13 eturattaalla ja viritetyllä boksilla. Missä vika?

        noissaha on cdi poksissa säädettävä rajoitin pikkusiskon moposta pitäs ruuvaa kaikki pois että jaksaa ees ajaa sillä ja kaasarin ja kannen välistä se hokki tai lätkä mikä ahistaa niin pois jos kulkis vähä ees ja jaksas mäkiä mennä paremmin...


      • orioni2000
        Joku vaan kirjoitti:

        Ostin apollo orion rx-50 09 käytettynä, ajettu 2234. Ite ajan nyt parikyt km ja tuli sellanen vika että ei meinaa lähteä käyntiin lähtee käyntiin kun vähän rullaa johonkin suuntaan tai odottaa hetken sittenb kun on lähteny käyntiin meinaa sammua ellei laita kaasua. Kun lähen liikkeelle aluksi ottaa täyet kierrokset sitten laskee ja ei kule kun jotain kävely vauhtia tälleen se menee ei ota täysiä kierroksia eikä meinaa lähteä käyntiin. Tulppa vaihettiin ei auttanu, tilattiin uus cdi boksi, rajottamaton, auttaakohan se? On jo muutenkin viritetty kulkee 60, 13 eturattaalla ja viritetyllä boksilla. Missä vika?

        Itse olen nyt ajanut Orionilla päälle 2000 km. Se toimitettiin mulle rikkinäisenä (oli kasattu päin v*ttua)... mut takuuhuollossa tää sit korjattiin ja holkki on otettu pois rajoittamaton cdi-boksi. Kulkee päälle 60 km/h, mut vääntöä ei oo nimeksikään... hyytyy 20 metrin jyrkässä ylämäessä, hyvä kun ykkösvaihteella pääsee ylös asti. En rupea rattaita vaihtelemaan.

        Mut tosiaan... sulla jolla se ongelma oli, niin mulla oli sama silloin kun sain tuon romun. Hyvä kun sai edes käyntiin ja kulki sitä 10 km/h max. Noh, kun siinä penkin alla on se ryyppyvipu (ei bensahana), niin jos se on yläasennossa ni ei kulje. Mihinkään. Miul ainaskin toimi kun sen vaihto ala-asentoon.


      • ählämipählämi
        orioni2000 kirjoitti:

        Itse olen nyt ajanut Orionilla päälle 2000 km. Se toimitettiin mulle rikkinäisenä (oli kasattu päin v*ttua)... mut takuuhuollossa tää sit korjattiin ja holkki on otettu pois rajoittamaton cdi-boksi. Kulkee päälle 60 km/h, mut vääntöä ei oo nimeksikään... hyytyy 20 metrin jyrkässä ylämäessä, hyvä kun ykkösvaihteella pääsee ylös asti. En rupea rattaita vaihtelemaan.

        Mut tosiaan... sulla jolla se ongelma oli, niin mulla oli sama silloin kun sain tuon romun. Hyvä kun sai edes käyntiin ja kulki sitä 10 km/h max. Noh, kun siinä penkin alla on se ryyppyvipu (ei bensahana), niin jos se on yläasennossa ni ei kulje. Mihinkään. Miul ainaskin toimi kun sen vaihto ala-asentoon.

        Vääntöä siinä vasta löytyy. Olin kahen kaverin kanssa ajelemassa. Lähettiin liikkeelle just mäen juurelta. Olin ensimmäisenä mäen päällä, vaikka toisella oli hondan 80cc kevari alla.


      • cxfds
        orioni2000 kirjoitti:

        Itse olen nyt ajanut Orionilla päälle 2000 km. Se toimitettiin mulle rikkinäisenä (oli kasattu päin v*ttua)... mut takuuhuollossa tää sit korjattiin ja holkki on otettu pois rajoittamaton cdi-boksi. Kulkee päälle 60 km/h, mut vääntöä ei oo nimeksikään... hyytyy 20 metrin jyrkässä ylämäessä, hyvä kun ykkösvaihteella pääsee ylös asti. En rupea rattaita vaihtelemaan.

        Mut tosiaan... sulla jolla se ongelma oli, niin mulla oli sama silloin kun sain tuon romun. Hyvä kun sai edes käyntiin ja kulki sitä 10 km/h max. Noh, kun siinä penkin alla on se ryyppyvipu (ei bensahana), niin jos se on yläasennossa ni ei kulje. Mihinkään. Miul ainaskin toimi kun sen vaihto ala-asentoon.

        Voi näitä teidän ongelmianne : P...Ryyppy olisi aika suositeltavaa ottaa pois päältä ennenkuin ajamaan lähdette -.- ,tekisi hyvää myös moottorille...


      • nhtgbi9tfy
        orioni2000 kirjoitti:

        Itse olen nyt ajanut Orionilla päälle 2000 km. Se toimitettiin mulle rikkinäisenä (oli kasattu päin v*ttua)... mut takuuhuollossa tää sit korjattiin ja holkki on otettu pois rajoittamaton cdi-boksi. Kulkee päälle 60 km/h, mut vääntöä ei oo nimeksikään... hyytyy 20 metrin jyrkässä ylämäessä, hyvä kun ykkösvaihteella pääsee ylös asti. En rupea rattaita vaihtelemaan.

        Mut tosiaan... sulla jolla se ongelma oli, niin mulla oli sama silloin kun sain tuon romun. Hyvä kun sai edes käyntiin ja kulki sitä 10 km/h max. Noh, kun siinä penkin alla on se ryyppyvipu (ei bensahana), niin jos se on yläasennossa ni ei kulje. Mihinkään. Miul ainaskin toimi kun sen vaihto ala-asentoon.

        no jumalauta oisko kannattavaa muuttaa välityksii jos ei väännä loppuun :O -.-


      • Asbestia!
        orioni2000 kirjoitti:

        Itse olen nyt ajanut Orionilla päälle 2000 km. Se toimitettiin mulle rikkinäisenä (oli kasattu päin v*ttua)... mut takuuhuollossa tää sit korjattiin ja holkki on otettu pois rajoittamaton cdi-boksi. Kulkee päälle 60 km/h, mut vääntöä ei oo nimeksikään... hyytyy 20 metrin jyrkässä ylämäessä, hyvä kun ykkösvaihteella pääsee ylös asti. En rupea rattaita vaihtelemaan.

        Mut tosiaan... sulla jolla se ongelma oli, niin mulla oli sama silloin kun sain tuon romun. Hyvä kun sai edes käyntiin ja kulki sitä 10 km/h max. Noh, kun siinä penkin alla on se ryyppyvipu (ei bensahana), niin jos se on yläasennossa ni ei kulje. Mihinkään. Miul ainaskin toimi kun sen vaihto ala-asentoon.

        joo mua vituttaa toi vääntö kans....alkaa ahistaa ku näkyy ylämäki edes /: mulla 2010 vuoden orion titan force.....sori tyhmä kysymys mut pystyyks sitä muuttaa mitenkää /: muuten just hyvä mopo mulle mut väätö vituttaa /:


    • J-P SAVOLAINEN

      Älkää missäännimessä ostako säästökareilta tai muustavastaavasta romukaupasta mopoa hengenvaarallisiavehkeitä kasataan mitensattuu takuut ei toimi osat putoo pitkintietä jarrupolkimestaalkaen!

    • joku random

      mulki aluks ei suostunu käynnistyy mut kun kävi huollos sen jälkeen on toiminu hyvin ainoo ongelma on rajotin kun se ottaa kii alamäes mut se lähtää koht vittuun

      • Viriä

        Eli ne joilla on kauemmin ollut tämä kyseinen Orion niin voisiko joku kertoa missä kaikki alla noita kuristuksia on? Ja Miten rajottimen saa pois, tai mistä halvalla rajottamaton cdi-boksi? Kiitos.


      • Asbestia!

        miten ois alamäes kytkin pohjaa.....? -.- mulla menee mukavat 58kmh, eikä oo otettu rajottimii tms veke (:
        aivojen käyttö sallittu (:


      • cdi
        Viriä kirjoitti:

        Eli ne joilla on kauemmin ollut tämä kyseinen Orion niin voisiko joku kertoa missä kaikki alla noita kuristuksia on? Ja Miten rajottimen saa pois, tai mistä halvalla rajottamaton cdi-boksi? Kiitos.

        penkin alta löytyy cdi- boxi jossa nurkassa olevan kumilätkän alla ruuvi. sitä kiristelet vähä, nii kyl rupee ottaa kierroksii


      • Anonyymi
        Viriä kirjoitti:

        Eli ne joilla on kauemmin ollut tämä kyseinen Orion niin voisiko joku kertoa missä kaikki alla noita kuristuksia on? Ja Miten rajottimen saa pois, tai mistä halvalla rajottamaton cdi-boksi? Kiitos.

        Tiedän että olen tässä keskustelussa hyvin myöhässä ja itellä on ostettu käytettynä orion rx50 jossa on 10177km mittarissa, mutta siis siinä on kaasarissa jossain joku holkki joka estää kaasun avautumisen kokonaan sitte siinä on semmone katalysaattori kenno joka täytyy lentävällä ( rälläkällä) avaamaa leikkaa kaheks c:n muotoseks palaseks ja ottaa sen pois ja hitsaa takasin kiinni sitte siinä on äänen vaimentimessa joku semmone tulpa paska joka pistää pakokaasut kulkemaan villojen läpi se täytyy ottaa pois poraamalla popniitit pois äänenvaimentimen takapäästä ja leikkaa maan irti siinä on myös semmmone reikä kuppi päädyssä joka estää että mitään roinaa paskaa ei mene putkeen ja sitten kun se tulppa on pois nii sitten voi laittaa uuet popniitit tai hitsaa takasin paikalleen ja sitte on rajotettu cdi boksi oikeen numerp kilven takana akun vieresä ja siinä on kulmassa semmone kumi klipare jonka alla on ruuvi jolla kuulemma saa n.10000 kierosta mutta ilmeisesti saa ruuvata myötä päivää ihan helvetisti tässä just eilen kaverin kanssa ruuvattiin sitä eikä kauheesti kierokset nousu vaikka 5 kierosta kierettiin, ja olikos se 2010 vai 2011 malleista eteenpäin se kaasarin holkki on otettu pois, itellä on tullu sähkö vikoja tässä viime aikona on kokeiltu rajotettua cdi:tä ruuvvata ja rajottamatonta mutta ei halua mennä rajottimelle kierrokset nousee ja laskee tasaisesti täys kaasulla ja välillä on sekuntin tai kaks rajottimella ja sitte menee sama kierros uuestaan, tilataan uus puola ja tulpan johto ja oon kuullukkin siitä miten noi sähköt ei oo ollu kunnolla laitettu, ja kannattaa kahtoo ketju/ratas suojan takaa ku sen ja magneeton kopan välistä tulee johot cdi:lle, akulle ja jonnekki muualle johtoja että ottaa sen pois ja kattoo ettei se ketju/ratas suoja osu niihin johtoihin ja kannattaa ottaa vanhat johto suojat siitä pois ja töräyttää kuumaliimaa johdoille (kannattaa putsata ne ensin) ja laittaa jotain teippiä siihe suojaan kin, ja ite saan kortin vähä ennen ens kesää nii rakennetaan isän kans tuo pyörä kokonaan uuestaa ja toivottavasti myydään johonki kaks tahti pyörään ja ehkä jos tuo pidetään ni laitetaan siihe 125 tai 250 ku toho tehää sellasia kittejä ja se runko ki on iha siihen valmis ja paperitkin vois saaha jostain et saa kevari tai moottori pyörä rekisteriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän että olen tässä keskustelussa hyvin myöhässä ja itellä on ostettu käytettynä orion rx50 jossa on 10177km mittarissa, mutta siis siinä on kaasarissa jossain joku holkki joka estää kaasun avautumisen kokonaan sitte siinä on semmone katalysaattori kenno joka täytyy lentävällä ( rälläkällä) avaamaa leikkaa kaheks c:n muotoseks palaseks ja ottaa sen pois ja hitsaa takasin kiinni sitte siinä on äänen vaimentimessa joku semmone tulpa paska joka pistää pakokaasut kulkemaan villojen läpi se täytyy ottaa pois poraamalla popniitit pois äänenvaimentimen takapäästä ja leikkaa maan irti siinä on myös semmmone reikä kuppi päädyssä joka estää että mitään roinaa paskaa ei mene putkeen ja sitten kun se tulppa on pois nii sitten voi laittaa uuet popniitit tai hitsaa takasin paikalleen ja sitte on rajotettu cdi boksi oikeen numerp kilven takana akun vieresä ja siinä on kulmassa semmone kumi klipare jonka alla on ruuvi jolla kuulemma saa n.10000 kierosta mutta ilmeisesti saa ruuvata myötä päivää ihan helvetisti tässä just eilen kaverin kanssa ruuvattiin sitä eikä kauheesti kierokset nousu vaikka 5 kierosta kierettiin, ja olikos se 2010 vai 2011 malleista eteenpäin se kaasarin holkki on otettu pois, itellä on tullu sähkö vikoja tässä viime aikona on kokeiltu rajotettua cdi:tä ruuvvata ja rajottamatonta mutta ei halua mennä rajottimelle kierrokset nousee ja laskee tasaisesti täys kaasulla ja välillä on sekuntin tai kaks rajottimella ja sitte menee sama kierros uuestaan, tilataan uus puola ja tulpan johto ja oon kuullukkin siitä miten noi sähköt ei oo ollu kunnolla laitettu, ja kannattaa kahtoo ketju/ratas suojan takaa ku sen ja magneeton kopan välistä tulee johot cdi:lle, akulle ja jonnekki muualle johtoja että ottaa sen pois ja kattoo ettei se ketju/ratas suoja osu niihin johtoihin ja kannattaa ottaa vanhat johto suojat siitä pois ja töräyttää kuumaliimaa johdoille (kannattaa putsata ne ensin) ja laittaa jotain teippiä siihe suojaan kin, ja ite saan kortin vähä ennen ens kesää nii rakennetaan isän kans tuo pyörä kokonaan uuestaa ja toivottavasti myydään johonki kaks tahti pyörään ja ehkä jos tuo pidetään ni laitetaan siihe 125 tai 250 ku toho tehää sellasia kittejä ja se runko ki on iha siihen valmis ja paperitkin vois saaha jostain et saa kevari tai moottori pyörä rekisteriin.

        Mulla on toi sama pyörä eturatas vaihdettu 13piikkiseen ja kaikki kurit otettu vittuun ja sit toi mopedi kulkee mulla ainaki alamäkeen (GPS 103kmh:D


    • didididi

      Itelläni on orioni ja vaikka se onki kiinalainen ni ei se huonokaan oo. ehkä sitä joutuu huoltamaa vähä useemmin ku muita mopoja, mut ei se menoo haittaa .

    • oLenkaikkitietävä

      Tää on todella luotettava mopo ja ei tosiaan oo mitää kiinan rautaa, tehään samaan runkoo ku 125cc ja 250cc moottoripyörät ja kulkee vakiona 50 ja ku ottaa kurit pois nii 65 ja jos ottaa holkin pois nii 85 kulkee että ne jotka haukkuvat mopoa eivät tiedä moposta mitään tai syynä on se että yrittävät virittää mopoa ilman taitoa jonka vuoksi mopo hajoaa ja osa syynä varmasti sekin että ei osaa ajaa...

      • etwtgw

        Miten ton muka voi saada kulkee yli 70? muute hyvä mopo 4000km ajanu ei vikoi ollenkaa ollu. Cdi boksi säätöruuvii säädetty kierrokset täysille kulkee suoral 55. Tuskin se kaasarin holkki nii paljoo nopeutta tuo sit lisää.


      • oöijnhioyugvt6rd
        etwtgw kirjoitti:

        Miten ton muka voi saada kulkee yli 70? muute hyvä mopo 4000km ajanu ei vikoi ollenkaa ollu. Cdi boksi säätöruuvii säädetty kierrokset täysille kulkee suoral 55. Tuskin se kaasarin holkki nii paljoo nopeutta tuo sit lisää.

        suuremmal imukaulal saa kulkeen hikisee sen 70


      • diudaudou
        oöijnhioyugvt6rd kirjoitti:

        suuremmal imukaulal saa kulkeen hikisee sen 70

        mis näitä orion rx50 vois huoltaa?
        et mis liikkeis?
        jaa-a mitä kokemusta onks luotettava?


      • asdxdy
        diudaudou kirjoitti:

        mis näitä orion rx50 vois huoltaa?
        et mis liikkeis?
        jaa-a mitä kokemusta onks luotettava?

        Mul on tost orionist uudempi malli, (titan f18) digimittari ja ryyppy vasemmas kahvas jne. mut muuten sama mopo. Kulkee uutena 51 km/h ja kiihtyy ku mummo hanges, mut sisäänajettuna kulkee paremmi. Sitte vielä kaasarin holkki pois ja säädät cdi boxii ni kulkee hyvi.


      • asdxdy
        asdxdy kirjoitti:

        Mul on tost orionist uudempi malli, (titan f18) digimittari ja ryyppy vasemmas kahvas jne. mut muuten sama mopo. Kulkee uutena 51 km/h ja kiihtyy ku mummo hanges, mut sisäänajettuna kulkee paremmi. Sitte vielä kaasarin holkki pois ja säädät cdi boxii ni kulkee hyvi.

        ja vielä jatkoo et sen kestävyys on iha omistajast kiinni. Ku jos sisäänajat ja huollat ton oikein ja kunnol ni kyllä pelaa. Mut sit joku perttiina saa sen uutena ja virittää heti ja raiskaa koneen eikä tee huoltoi kunnol ni on turha valittaa et on paska mopo.


      • Magzi
        asdxdy kirjoitti:

        ja vielä jatkoo et sen kestävyys on iha omistajast kiinni. Ku jos sisäänajat ja huollat ton oikein ja kunnol ni kyllä pelaa. Mut sit joku perttiina saa sen uutena ja virittää heti ja raiskaa koneen eikä tee huoltoi kunnol ni on turha valittaa et on paska mopo.

        Mulla Orion RX50 ei halua käynnistyä. Lupaa mutta ei käynnisty kuitenkaan. Käynnistyy jos tuhat vuotta polkee ja työntämällä mutta mikä on kun ei lähe käyntiin kunnolla?


      • Monkibomber_93
        Magzi kirjoitti:

        Mulla Orion RX50 ei halua käynnistyä. Lupaa mutta ei käynnisty kuitenkaan. Käynnistyy jos tuhat vuotta polkee ja työntämällä mutta mikä on kun ei lähe käyntiin kunnolla?

        Seokset tai venanvälykset.


      • ??
        Monkibomber_93 kirjoitti:

        Seokset tai venanvälykset.

        Ostin sinisen bensatankin korkin mutta se ei sovikkaa mopoon ni tietääks joku mis myydää sopivan kokosii korkkei?


      • Magzi
        Monkibomber_93 kirjoitti:

        Seokset tai venanvälykset.

        Mitä seoksia? Mikä on venanvälys? (oon vähän noobi näissä mopoasioissa)

        Ei meinaa lähteä enää edes työntämällä käyntiin btw.


      • Monkibomber_93
        Magzi kirjoitti:

        Mitä seoksia? Mikä on venanvälys? (oon vähän noobi näissä mopoasioissa)

        Ei meinaa lähteä enää edes työntämällä käyntiin btw.

        Ilma- ja polttoaineseos, eli jompaa kumpaa saa liikaa, tai sitten venttiilit pitäisi säätää.

        Jos ei edes tiedä missä venttiilit on niin kannattaa viedä suoraan korjaamolle tai pyytää jotain osaavaa kaveria säätämään ne.


      • ??
        Monkibomber_93 kirjoitti:

        Ilma- ja polttoaineseos, eli jompaa kumpaa saa liikaa, tai sitten venttiilit pitäisi säätää.

        Jos ei edes tiedä missä venttiilit on niin kannattaa viedä suoraan korjaamolle tai pyytää jotain osaavaa kaveria säätämään ne.

        Nii tietääkö joku missä myydää sopivan kokost bensatankin korkkii?


      • sdfhyfn
        asdxdy kirjoitti:

        Mul on tost orionist uudempi malli, (titan f18) digimittari ja ryyppy vasemmas kahvas jne. mut muuten sama mopo. Kulkee uutena 51 km/h ja kiihtyy ku mummo hanges, mut sisäänajettuna kulkee paremmi. Sitte vielä kaasarin holkki pois ja säädät cdi boxii ni kulkee hyvi.

        onks ollu mitää vikoi sul?


      • xdy
        sdfhyfn kirjoitti:

        onks ollu mitää vikoi sul?

        ei oo ollu mitää vikoi


      • ^
        ?? kirjoitti:

        Ostin sinisen bensatankin korkin mutta se ei sovikkaa mopoon ni tietääks joku mis myydää sopivan kokosii korkkei?

        en oo tilannut mut www.orionmotors.nl niin sieltä näyttäis saavan aika paljon varaosia tankinkorkkeja


      • Bensakorkki
        ?? kirjoitti:

        Nii tietääkö joku missä myydää sopivan kokost bensatankin korkkii?

        Orionmotors.nl ja kai ny noita jostain muualtakin löytyy ku ottaa tarkat mitat.


      • dhdsbd
        etwtgw kirjoitti:

        Miten ton muka voi saada kulkee yli 70? muute hyvä mopo 4000km ajanu ei vikoi ollenkaa ollu. Cdi boksi säätöruuvii säädetty kierrokset täysille kulkee suoral 55. Tuskin se kaasarin holkki nii paljoo nopeutta tuo sit lisää.

        ootteko aatellu et näissä halvoissa mopoissa ei nuo nopeusmittarit oo hirmusen tarkkoja... itsellä ainakin kokemusta orionin ja masain mittaristosta. heittää usein 5-10km/h


    • AAARRGG

      Mikään mopo ei oo paska jos sitä osaa oikein käyttää! Nykyajan ihmiset tuhoo kaiken itte ja sit sanotaa et laite on paska! Mulla on ollu yli 5-vuotta sama Orion mopo eikä siinä ole ollut MITÄÄN vikaa MILLOINKAAN. Jos huoltaa ja tekee kaiken mitä kuuluu ja tarkistaa moottorin yms aina välillä niin säästyy aika hyvin violta jos ne havaittee tarpeeksi aikasin tai niitä ei edes synny.

      Miettikää itte eka ennen ku tuutte tänne haukkumaan mitään. Vitun itterakkaat paskat "ei se mun vika oo, tossa se vika on"

      Ps.anteeks kauniit sanat ja sillee mut menee pikkuhiljaa hermot.. -.-

    • Magzi

      Oli talven ladossa ja kun sen otti ulos, ei toiminut sähköt. Ei tule valoja, vilkkuja tai mitään mittariin. Vaihdettiin akkukin ja ei mitään. Sulakekin vaihettiin ja se palo taas. (uusi akku vääränlainen?)

      • Magzi

        (nyt 20a sulake, haittaako?)


      • ASDASD123

        Ettei ois virtalukon navat hapettunu itellä vähän samaa ongelmaa.


    • ..............??????

      Onko tää Orion rx50 hyvä, kestääkö, onko helppo virittää ja kehtaako ajella?? =D

      • Magzi

        Se kai riippuu vähä yksilöstä ja käsittelystä. Kehtaa mielestäni ajella silloin kun toimii. Osta mielummin vaikka yamaha dt. Ite ois pitäny ostaa... On tuoki iha hyvä jos se toimii.


    • Orionboy

      Orion ownaa itelläki on ja iha paras, uuden putken ku ostaa ni pärisee..

    • Mopedi haussa.......

      Mistä kannataa ostaa???

      • Orionpaska

        Ittelläni on tuo Apollo Orion RX50 ja kerronpa nyt muutaman vian mitä tässä vuoden aikana on tullut vastaan:

        -kaasarin kurkku murtunut
        -takajarru reistailee
        -kytkin reistailee
        -moottorin vetoakseli poikki eli sitten piti ostaa uus moottori
        -ja sitten yllättäen uus moottori tavallaan leikkas kiinni mut se saatiin mopoliikkeessä korjattua

        Nyt uusimpana vikana on että kun painaa täydet kaasut niin meinaa mopo tukehtuu ja nykimään sairaasti eikä kulje enempää ku 30km/h, kun taas ennen kulki jopa 60km/h kun viellä vanha kone oli kiinni. Kaasari on avattu ja tulppa näyttää kastuvan usein.
        Osaisko joku neuvoa?

        Eli tosta moposta on revitty kaikki muut osat irti paitsi runko ja aina pitää sormet verillä rempata sitä, kun on niin ahasta, ahasta ja ahasta.
        Kaikki on suunniteltu tossa mopossa täysin perseelleen!


      • Orionpaska
        Orionpaska kirjoitti:

        Ittelläni on tuo Apollo Orion RX50 ja kerronpa nyt muutaman vian mitä tässä vuoden aikana on tullut vastaan:

        -kaasarin kurkku murtunut
        -takajarru reistailee
        -kytkin reistailee
        -moottorin vetoakseli poikki eli sitten piti ostaa uus moottori
        -ja sitten yllättäen uus moottori tavallaan leikkas kiinni mut se saatiin mopoliikkeessä korjattua

        Nyt uusimpana vikana on että kun painaa täydet kaasut niin meinaa mopo tukehtuu ja nykimään sairaasti eikä kulje enempää ku 30km/h, kun taas ennen kulki jopa 60km/h kun viellä vanha kone oli kiinni. Kaasari on avattu ja tulppa näyttää kastuvan usein.
        Osaisko joku neuvoa?

        Eli tosta moposta on revitty kaikki muut osat irti paitsi runko ja aina pitää sormet verillä rempata sitä, kun on niin ahasta, ahasta ja ahasta.
        Kaikki on suunniteltu tossa mopossa täysin perseelleen!

        Niin ja viellä lisäksi, että kaikki huollot on tehty säännöllisesti mopoliikkeessä.


      • Minun orion
        Orionpaska kirjoitti:

        Ittelläni on tuo Apollo Orion RX50 ja kerronpa nyt muutaman vian mitä tässä vuoden aikana on tullut vastaan:

        -kaasarin kurkku murtunut
        -takajarru reistailee
        -kytkin reistailee
        -moottorin vetoakseli poikki eli sitten piti ostaa uus moottori
        -ja sitten yllättäen uus moottori tavallaan leikkas kiinni mut se saatiin mopoliikkeessä korjattua

        Nyt uusimpana vikana on että kun painaa täydet kaasut niin meinaa mopo tukehtuu ja nykimään sairaasti eikä kulje enempää ku 30km/h, kun taas ennen kulki jopa 60km/h kun viellä vanha kone oli kiinni. Kaasari on avattu ja tulppa näyttää kastuvan usein.
        Osaisko joku neuvoa?

        Eli tosta moposta on revitty kaikki muut osat irti paitsi runko ja aina pitää sormet verillä rempata sitä, kun on niin ahasta, ahasta ja ahasta.
        Kaikki on suunniteltu tossa mopossa täysin perseelleen!

        Ite ehdin ajaa orionilla 3 päivää ja sitten huomasin että kaasarin kurkku murtunu... a sitte saatiin hullettua niin toimi taas jonku 300km ja tuli sama ongelma että rupes nykimaan sairaasti eikä kule tasaisella myöskää kun maksimissaan 30km/h ja kaikki tutkittu eikä vikaa löydy ja täällä pohjoisessa ei liikkeitä löydy jossa korjattais "kiinan ihmeitä"... mutta joo itsellä ainkin huonoja kokemuksia ja ollut enemmän korjatteilla kuin ajossa. Vähän kaduttaa sinänsä tuo osto... ja muutenkin mopo kiihtyy surkeasti ja hyytyy ylämäkiin mutta kyllä se kulkee (kulki*) 60 ilman minkänlaista uutta osaa ja vain cdi:tä säädetty joten nuita en usko että "pyöräkin menee ohi" jne juttua sillä niinhän se ei ole mutta viivoissa se ei päärjää 50cc:nä 2tahdeille eikä kyllä monellekkaan 4-tahdille. En rupea orionia haukkumaan ja omakin olisi hyvä jos toimisi joskus.

        Hyviä puolia orionissa:
        -Jarrut
        -Ulkonäkö
        -Hinta
        -Tehty 250cc runkoon

        Huonoja:
        -Paljon vikoja (minun yksilössä)
        -kiihtyvyys
        -painaa melko paljon

        Siinäpä ne oli... Suosittelen niille joilla ei ole varaa oikeastaan käyttää yli 2000€ eurooppalaiseen mopoon.


      • Minun orion
        Orionpaska kirjoitti:

        Ittelläni on tuo Apollo Orion RX50 ja kerronpa nyt muutaman vian mitä tässä vuoden aikana on tullut vastaan:

        -kaasarin kurkku murtunut
        -takajarru reistailee
        -kytkin reistailee
        -moottorin vetoakseli poikki eli sitten piti ostaa uus moottori
        -ja sitten yllättäen uus moottori tavallaan leikkas kiinni mut se saatiin mopoliikkeessä korjattua

        Nyt uusimpana vikana on että kun painaa täydet kaasut niin meinaa mopo tukehtuu ja nykimään sairaasti eikä kulje enempää ku 30km/h, kun taas ennen kulki jopa 60km/h kun viellä vanha kone oli kiinni. Kaasari on avattu ja tulppa näyttää kastuvan usein.
        Osaisko joku neuvoa?

        Eli tosta moposta on revitty kaikki muut osat irti paitsi runko ja aina pitää sormet verillä rempata sitä, kun on niin ahasta, ahasta ja ahasta.
        Kaikki on suunniteltu tossa mopossa täysin perseelleen!

        Ite ehdin ajaa orionilla 3 päivää ja sitten huomasin että kaasarin kurkku murtunu... a sitte saatiin hullettua niin toimi taas jonku 300km ja tuli sama ongelma että rupes nykimaan sairaasti eikä kule tasaisella myöskää kun maksimissaan 30km/h ja kaikki tutkittu eikä vikaa löydy ja täällä pohjoisessa ei liikkeitä löydy jossa korjattais "kiinan ihmeitä"... mutta joo itsellä ainkin huonoja kokemuksia ja ollut enemmän korjatteilla kuin ajossa. Vähän kaduttaa sinänsä tuo osto... ja muutenkin mopo kiihtyy surkeasti ja hyytyy ylämäkiin mutta kyllä se kulkee (kulki*) 60 ilman minkänlaista uutta osaa ja vain cdi:tä säädetty joten nuita en usko että "pyöräkin menee ohi" jne juttua sillä niinhän se ei ole mutta viivoissa se ei päärjää 50cc:nä 2tahdeille eikä kyllä monellekkaan 4-tahdille. En rupea orionia haukkumaan ja omakin olisi hyvä jos toimisi joskus.

        Hyviä puolia orionissa:
        -Jarrut
        -Ulkonäkö
        -Hinta
        -Tehty 250cc runkoon

        Huonoja:
        -Paljon vikoja (minun yksilössä)
        -kiihtyvyys
        -painaa melko paljon

        Siinäpä ne oli... Suosittelen niille joilla ei ole varaa oikeastaan käyttää yli 2000€ eurooppalaiseen mopoon.


      • orion6
        Minun orion kirjoitti:

        Ite ehdin ajaa orionilla 3 päivää ja sitten huomasin että kaasarin kurkku murtunu... a sitte saatiin hullettua niin toimi taas jonku 300km ja tuli sama ongelma että rupes nykimaan sairaasti eikä kule tasaisella myöskää kun maksimissaan 30km/h ja kaikki tutkittu eikä vikaa löydy ja täällä pohjoisessa ei liikkeitä löydy jossa korjattais "kiinan ihmeitä"... mutta joo itsellä ainkin huonoja kokemuksia ja ollut enemmän korjatteilla kuin ajossa. Vähän kaduttaa sinänsä tuo osto... ja muutenkin mopo kiihtyy surkeasti ja hyytyy ylämäkiin mutta kyllä se kulkee (kulki*) 60 ilman minkänlaista uutta osaa ja vain cdi:tä säädetty joten nuita en usko että "pyöräkin menee ohi" jne juttua sillä niinhän se ei ole mutta viivoissa se ei päärjää 50cc:nä 2tahdeille eikä kyllä monellekkaan 4-tahdille. En rupea orionia haukkumaan ja omakin olisi hyvä jos toimisi joskus.

        Hyviä puolia orionissa:
        -Jarrut
        -Ulkonäkö
        -Hinta
        -Tehty 250cc runkoon

        Huonoja:
        -Paljon vikoja (minun yksilössä)
        -kiihtyvyys
        -painaa melko paljon

        Siinäpä ne oli... Suosittelen niille joilla ei ole varaa oikeastaan käyttää yli 2000€ eurooppalaiseen mopoon.

        Kato ilmansuodatin ettei o tukos tai on oikean lainen.Aina kakstahti kiihtyy paremmin kuin nelikko.Kone kuin kone,sitä pitää huoltaa,on meiillä yammu
        levinny ihan samalla tavalla kuin muut mopot,liika virittäminen pahasta ja
        kun ei osata tehdä oikein.


    • jopp

      kaverillani on orion, osti sen ihan uutena viime kesänä, mutta on joutunut käyttämään huollossa aika usein. en itse ostaisi orionia

    • M4TT1

      Kertokaapa tuo cdi boxin ruuvin söötä vielä sillei noobille. Siis kiristetään vaan pari kierrosta? Missä siinä cdi boksissa on se ruuvi?

      • EXC99

        Avaat penkin, akun vierestä löydät CDI-Boksin, (toivottavasti tiedät siis jo mikä se on) otat sen ulos ns. kumikotelosta, itsellä ainakin sellainen. sitten käännät sen ja sieltä löytyy kulmasta pieni kumilaatta, otat sen irti (lähtee sormillakin) sitten siellä on pieni keltainen ruuvi, säädät sitä n. 7 kierrosta myötäpäivään niin eipä pitäisi enään rajotella... ja siis tosiaan en tiedä mutta minulla se tuntuu pyörivän tyhjää, mutta väänsin itse sitä niin johan meni helposti yli 50.


    • orkkuuu<3

      meitsi osti viime kuus orkku rx50 ja vaikka sillä on just ja just ajettu sisää vasta nii voin sanoo et tehari derbit jää iha kebabkioskille et kannattaa ostaa ! ainoo mikä nois kiinanihmeis on ongelma on noi sähköt , mut takuu hoitaa ne ;))

      • orion rx50

        orkkuuu


    • orion rx50

      Mun mielestä ihan ok..
      Huonot puolet:
      painaa iha liikaa
      sähkö startti ei oo mikää paras maholline (lähtee kylmänä huonost käymää sil)

      hyvät puolet:
      varaosat halpoi
      jarrut on hyvät
      saa kulkemaan helposti 60 mut sit menee joo hankalemmaks :(

      mun mielest tollane iha perus mopo.. halpa (1250€) ja ihan toimiva.. ittellää ollu nyt 5kk.. ei ole ollu vikoja vielä :D kaikissa lukee et vaijerit katkeilee ja pultit löystyy mut ainaskaa mul ei oo sitä tullu vielä vastaa.. :)

    • orkkuuu<3

      rajottamaton CDI-boxi , Malossin tehari vähä ite säädelly , välei oon muuttanu ja kaasarii säädelty , helppo homma ;)

      • oeion rx50

        orkkuuu


    • orkkuuu<3
      • Orsku <333

        Lol, toi on ensinäkin 2t peliin suunniteltu tehari ja toiseksi 4t peleissä ei ole juurikaan väliä vaikka ajaisit suoralla putkella tai vaikka ilman putkea.
        Ja te apinta jotka sanotte että kulkee vitusti, ei kulje kurittomana kun max.60km/h jos ei ole muuta tehty kun kurit pois.
        Tohon saa suoraan ostettua 70cc kitin, mutta sillä ja uudella imukaulalla kaasarilla saa just ja jus varmaa menee 75km/h..
        Ja nuo pelit kyllä kestää hyvin, kunhan käytät sitä oikein ja huollat säännöllisesti.
        Kestävyyden kannalta kaikkein tärkein kuitenkin on sisäänajo!
        Ja virinä 13p eturatas? Noissa on vakiona 13p eturatas.. Joissain helkaman malleissa on 12p vakiona.
        http://www.smartia.fi/PublishedService?file=&pageID=3&action=view&groupID=640&OpenGroups=640
        Tulta saa varaosia.
        Huoltoliikket: http://www.jm-racing.fi/huolto.php
        Ja tuolta saa myöskin varaosia.
        Varaosia toimittaa myös koneglans, josta voi osia tiedustella sähköpostilla.
        Imukaulat noissa on alumiinia ja ne tahtoo hajoilla, mutta eipä ole vaikea itse tehdä kunnon imukaulaa..
        Ja katteet noissa on todella kestävät kun ei ole mitään kovaa muovia, vaan antaa hieman periksi, joten ei halkeile helposti.
        Paska noissa on se jalka, kun ei meinaa mopo pysyä pystyssä.


    • orion rx50

      öö... orkkuuu

    • Noobimopoilija

      Mistäs hemmetistä tommsen RX50 voi Tampereelta ostaa???

    • orion rx50

      noobimopoilija luulen että tampereelta ei voi ostaa orionii muuta ku käytettynä jos myydää... meinaa kone glans joka myy orioneita ni se nliike on salossa..

    • orion rx50

      nonni.. elikkäs tänään tuli mun orioniin eka vika.. eli kun ottaa kierroksia se alkaa nii sanotusti ''röpöttämää'' eli ei se pysty ottamaan niitä kierroksia.. tossa tänää pesin sen ja öljyt vaihdoin.. öljye vaihdost ei mtn mut jos pesussa menny jonnekki pahaa paikkaa vettä? en tiiä.. vika venttiileissä tai rajottimessa? käyntiin lähtee kuitenkin hyvin. kertokaa jos osaatte neuvoo..

      • ortsukortsu

        ryyppyy pikkasen päälle ja pysähdy hetkeks kaasuttelee ni toimii :)


    • orion rx50

      joo.. =) vika tuli ilmi ja se oli valmistus vika =) eli puolan liittimet oli virheellisiä eikä saanu kontaktia.. huomen jo saa takas mopon =)

    • Hmm...

      Vai että Orion... ittelläni on kyseinen mopo, ajettu n.3800km Sisäänajon ajoin kunnolla ja huolsin sen jälkeen. Öljyjä vaihtelen säännöllisesti yms. perushuoltoa. Mittarivaijeri katkesi 500km paikkeilla ja asensin uuden. Viime syksyllä siinä n.2000km paikkeilla tuli semmoinen ongelma, että ei startannut, soitin Kone Glansille ja sanoivat että venttiileissä vikaa. En syksllä holtanut ja keväällä siis ei tietenkään startannut. Vein Kone Glansille huoltoon ja toimi taas hyvin. Siinä huollon jälkeen jätin päiväksi vahingossa virrat päälle ja akku kului loppuun, eikä lataudu ajanmyötä uudestaan, lataan khta akun erikseen. Nyt taitaa taas venttilit löystyä, sillä starttaaaminen alkaa olla taas hidasta (n.20 polkaisua) Nyt ajettu siis 3800km ja vaihteet alkavat reistaamaan... Lyö välivaapaata usein. Tämä voi olla minun tai kaverieni vika, joskus saattanut unohtua joltakulta käyttää kytkintä...

      Virityksestä:
      Vakiona meni sen 50 km/h eikä oikein vääntänyt ylämäissä. Otin kaasarin holkin irti ja säädin cdi-boksin ja nyt menee juuri ja juuri sen 55-60. Jos ottaa äänenvaimentimen irti kulkee sen 60km/h. Nyt vääntää kyllä hyvin ylämäissä, n. 50km/h.

      vuosimalli siis oli 2009.

      ps. Jos joku haluaa ostaa ottakaa yhteyttä ;)

      • juujuujuusa

        Jos ottaa äänenvaimentimen irti? No käy se niinkin, ja saa olla dementiaosastolta karannut jos "unohtaa" käyttää kytkintä. Siinä tapauksessa kehoita ystäviäsi siirtymään johonkin turvallisempaan lajiin, vaikka kutomiseen.


      • ortsukortsu

        pistä rikastin alas nii ei tartte polkee ku kerra :)


    • .........

      vittu teitä orion on yhtä helevetin hyvä kuin kaikki muut mopot kin ovat kyllä kaikki menevät joskus rikki mutta usein on kuskista kii!!!!!!

    • MuiQ

      Itsellähän on 2011 Orionrx50 titanforce , ja Oon ajanu nytten päälle 1000km. Toimii erinomaisesti ja ilmanvikoja oon päässy tähän asti.(: Tosiaan,Säädin tuota cdiboxia ja otin holkinpoissa ni nyt menee päälle 57 Minun alla. Tosi luotettava mopo jos jaksaa oikein Huoltaa.

    • konemies2011

      Mulla on toi 2011vm ja siis kyllähä se hyvä mobedi on. Tieteski kiinalainen on vähän semmonen että joutuu pultit kyllä käymään läpi ja muoviosat kovassa käytössä kullä hajoilee, mutta hyvin on pelannu. Hyvin muuten vetääki mutta pikkusen ois virittelyn aihetta ko ei oikein kierroksia nosta. Suosittelen kaikille 4-tahti mopojen ystäville. Vituttaa vain ku kaikki tulee jauhaan niistä saatanan yammu dt:istänsä. Semmosia saatanan löyhiä 2-tahti räpättimiä.

    • ööh?

      Hah, kyllä nauratti ku ei ollu pultteja läpi käyny otettii derbin kans kisa, alku kiihty nopeemmi ku derbi puoles välis matkaa putos vaihdepoljin! :DDD ei oo totta! :D

      • jokunn

        Mulle kans käyny sama, vaihdepoljin putos matkasta poijes! Ei tuo hirmunen urakka kyllä ollu takasinkaa laittaa onneks! :D


    • OrruRX50

      Ei hitto mikään Yamahan DT 2t röpö pärjää oikein huolletulle ja viritetylle jne. Orion RX50:lle. Missään. Paitsi häviämisessä. Jos vittu joku väittää Orskua surkeeks "kiinanpaskaks", ni kattokoon peiliin vika itessä. Ja kun tarkistaa kiinnitykset ja muut ni ei "tipu puoles välis matkaa vaihdepoljin".

      • DT50XXX

        vaihteen haku reissu tullu veljen kanssa koetua :D


    • 5445464656456

      Kumpana on parempi ostaa uutena vai käytettynä? Käytetystähän olis varmaan suuremmat viat korjattu poies?

    • moi moi

      kannattaako ostaa orion rx50 2011 vuosimalli vai hajooko vastauksia :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      • Täyttä shitttiä

        mä ostin2011 vm. mopon 2011 elokuussa ja on huoltoihin ja korjauksiin jo mennyt yli 1000 euroo ja mittarissa on vain 1400 km


    • zqwb

      vittu tää keskustelu on täynnä uusavuttomia jotka ei tiijä mistään mitään saatana

    • asdfrerty

      ei tarttee polkea nii kaua kun vaa laittaa vasemmanpuolen kädensijan rikastimen alas! lukekaa ohjeet enne ku alatte käyttää noita :D:d

    • asdfhjkl

      Onko orion luotettava ja kuinka helposti sen saa käymään?

    • asdfhjkl

      Ja mikä on orionin istumas korkeus onko korkeampi kuin derbi vai matalempi?

      • orionman

        Orionin istumakorkeus on 88 cm. silti sita korkeutta pystyy säätään takajousesta. luotettava on ja käyntiin lähtee ihan perhanan hyvin


    • Tyttö olen!

      Itelläni on titan f18 eikä oo mitää sen isompia vikoja ollu, tulppa jouduttu vaihtamaa sekä etupyörän laakerit uusittu. Pyörällä on ajettu päälle 5tkm jonka aikana koneremontti tehty, mittari heittää semmoset 7km jos sille päälle sattuu. Ite oon pitäny toistaseks iha vakiona pelinä, kiihtyy tosi huonosti ainanki tämä minu malli :D Vaihteetki reistailee et saattaa vapaalle heittää yht'äkkiä, mut en nyt sanois että nää orionit mitään paskoja olis. Hyvin ne toimii kun vaa osaa ja muistaa huoltaa!

    • =)))))))))))))))))))

      mul on orion rx50 2011 ihan vatun hyvä peli

    • kerone432

      Oikein hyvä mopo ! kestää ja vetää hyvin, tehoo löytyy

    • dfgsdffge

      Ihan sama asia mitä enne joillain tippuilee osat joillakin toimii vitun hyvin:D kaverin osti kiina manki toi kaverin veljen kaveri osti samallaise meni ekalla kerrala paskaksi

    • titanforce

      Itellä on titanforce f18, Kulkee 60km/h rajotinta ku oon säätäny, hyvin toiminu ainoastaan vaa pitäny välillä puhistaa kaasari ku siellä ollu jtn paskaa. sen takia sammunu aina välillä ku ei saa bensaa.. 1000km nytte ajettu eikä oo ollu mitää muuta häikkää. kyllä orion kestää jos osaa huoltaa oikein.

    • ....lol

      kuka nyt väittää että orion menee derbin ohi?? voi luoja tääl mis asun on yks orion siitä mennää polkupyörälläki ohi ... no okei ei ehkä iha mut siis nii pääsin mun vakio derbillä ohi ( kulkee 55-60) ja mää menin ohi niin että soi ja sil on siin orionis 70 cc pytty et etf? ei taida ostas virittää??

    • orrhrion.

      @....lol nii no sehän on siittä kiinni ettei osata virittää nimittäin itell 70cc kiinni ja alkukäyrästö kurit poistettu menee 75gps..

    • koijhd

      Meneekö keihinin suuttimet tähän?

    • orrhrion

      kojhd enpäs tiedä

    • kiinan ihmeet

      nooni, 1000km alkaa täyttyä mopossa eikä ole ollut vikoja, paitsi omia aiheuttamia. ostin rajottamattoman cdi ja olin huudattanut liikaa joten se hajosi ;D noh nytte on vakio cdi ohitettu ja otettu kaasarin holkki pois, kulkee semmoset 55km/h nyt oikeaa nopeutta. vääntöä riittää mielestäny hyvin nelariksi, koska tossa kaverin kanssa ''burnoutattiin'' hiekalla eli kaivettii kuoppaa ja orion kyllä jatko kaivamistä mutta oli kyllä derbi jonka rengas ensimmäisenä stoppas :D ja kaikki orioni omistajat haukkuu vakio kaasarii mut mull ei ollu mitää vikaa?

    • cdi

      ei omia kokemuksia mut kaveril sytty cdi-boksi tulee johnaki 1500 jälkee

    • cpi1

      Orion RX50 on Ihan paska mopo mulla on "helkama" rx-50 joka onkin orion vittu mitä kusetusta älkää ikinä ostako varsinkaan uutta helkamaa kun se hajoaa kun on 2000km täynnä

    • cpi1 opettele huolta

      kai jollet sää sitä huolla ni hajooki -.- ja kun on kiinalainen mopo niin pitää huoltaa entistä useammin... itellä kyllä ei ole tullut vikaa ´vastaan ajettu tonni, ja niide vikojen pitäis olla alku vaiheissa, nyt ku rupee olemaan enemmän ajettu peli niin alkaa luotettavuutta tulla kun viat on jo korjattu :)

    • mopo poika

      mistä saisin orioniin oikean sivu katteen tiatoja kiitos

    • mopoman15

      On yks ulko mainen osote josta itellä ei kuiteskaa ooo kokemusta... : www.orionmotors.nl Sieltä näyttäis löytyvän kaikki osat mutta suomesta katoppa smartia.fi.

      • waltteri22

        millä tuolla firmassa maksetaan


    • mopoman15

      www.smartia.fi

    • Iloinen omistaja

      melkein 7000 mittarissa ja mopotoiminut! alussa nyt oli imukaulan katkeamista, sähkövikoja yms. mutta nekin on saatu korjattua! mopossa 70cc kitti kiinni ja kyllä se vaan sen 75 kulkee suoralla (mittariin 80).

    • joomoi

      joo itelläki tommonen orion jotainpientä viriii on esim
      -70cc pytty
      -rajaton cdi
      -power filtteri
      -isompi suutin
      -kaasarista holkki pois
      -15/58 välit
      -täysi tyhjennetty putki ja avarettu
      meni gepsii 78

    • joomoi

      hyvä mopo kannattaa ostaa ainut vika oli jossai 7500 kohalla kaasari ja mittari ei toiminu mutta todella helppo korjata

    • minä vain

      montako vaihdetta on orion rx50-mopossa?

    • ookoooo

      jos ajat kaasu pohjas kaua ni leikkaa kiinni

      • Kiinanihme

        Eeeehh, kuumenee mulla välillä ja rupiaa booaamaan, parin minuutin jäähtymisen jälkeen toimii taas hyvin.


    • Laitelanismo

      Tehdäämpäs orionin ostajille tieto listaus hyvistä ja huonoista puolista.

      Ensin hyvät:
      -Hyvät jarrut
      -Hyvät jouset
      -säädettävä takaiskari
      -todella hyvät valot
      -Hyvät renkaat
      -tehokas ryyppy
      -saa helposti varaosia (koneglans ja orionmotors)
      -Hinta on edullinen
      -Kestävä runko
      -Monet yleis osat menevät hyvin orioniinkin.
      -hyvät äänet

      Huonot puolet:
      -Vakiona todella laiska kulkee 40-45
      -Vaikea virittää kulkemaan yli 60km/h
      -Paino (kuiva paino 118kg)
      -Ahtaat paikat kaasaria tai imukaulaa vaihtaessa
      -kiihtyy huonosti

      Sitten 55 saa kulkemaan kun ruuvaa 7.5kierrosta Cdi boksin ruuvia ja kaasarin holkki pois (kumpikaan ei iso homma)
      Kiihtyy silti huonosti 2-tahdit menee mennen tullen ohi (paitsi jotkut ihan vakiot)
      Kun haluaa sen kiihtyvyyden paremmaksi kuin 2-tahdeissa tulee ostaa 70cc pytty jonka kanssa kulkee 65-70km/h. Koska mopo on raskas nelitahti tietää jo siitä että ei helppo saada kulkemaan. Nokka akselin vaihto rupeaa olemaan jo aika hankalaa, mutta kun on 70cc ja nokka-akseli vaihdettu välit kaasari ja rajottamaton cdi mopo voi kulkea 80.

      • KYYMOS

        Mites nää vaihteelliset nelari mopot on niin vaikee saada kulkemaan??? Kone huono? Mulla on kymco agility city 4t vm 08 ja ilmanputsarin kurit ku ottaa pois, vaihtaa 6gr rullat, ohittaa rajottimen ja vaihtaa 88 suuttimen ni niillä vireillä pääsee n. 75-80 kmh ja jättää vaihteelliset 2t mopot kiihdytyksessä helposti ja jos vaihtaa 70cc pytyn, tyhjentää putken ja vaihtaa painavemmat rullat ni vauhtia saattaa kertyä helposti yli 100 kmh. Mittarikaan ei mulla kuse ku korkeintaan 1 kmh. Eikä ole muuten mikään poliisi magneetti ku äänet on nii saatanan hiljaset ja tankillisella pääsee yli 200 km.


    • udeanmoponomistaja

      Kun ostaa kiinalaisen mopon, niin kannattaa ihan ekaksi käydä kaikki mutterit ja ruuvit ym läpi ja kattoo että on kireellä. Mulla kans oli orion rx50 ja oli ihan helvetin laiska mopo. Alamäkeen kyllä meni mittariin joku 65km/h, mutta loivaanki ylämäkeen hyyty ja ei mennyt kun ykkösellä ylös asti...
      Solifer SM MOPO/skyteam enduro yms on paljo parempii ja viritysystävällisempii kuin orionit!! Oli meinaan sellanenkin joskus :) Ja sen mopon voisin ostaa uudelleen jos olis tarve mopolle! :)

    • Laitelanismo

      Joo mutta jos on tarvis saada mopo kulkemaan yli 70, voi ihan suoraan sanoa että kääntykääpäs niihin 2-tahtisiin saman tien. Nelari on aina nelari, jonka voi virittää pyttyä vaihtamalla (aika iso homma ellei ole ennen tehnyt) Että sen puoleen, ja kyllä itsellä 50cc:nä orion jaksoi mennä loivan mäen 2 vaihtella ylös mutta 2päällä ykkösellä huudattamalla.

    • äöäööä

      mistä sais lukollisen bensatankin korkin???

    • joku

      Paljonko vakio kierros säädöt kaasarissa? :)

    • hermanni1234568

      lukollisen bensakorkin saa orionmotorsilta hollannista, ihan luotettava paikka, itse sieltä tilasin 70cc:n mutta pelkkä korkki ei riitä, pitää ostaa koko tankki, koska tohon vakio tankkiin ei mene lukollinen korkki kun siinä on kierteet.

    • Tiedän jotain...

      noniin, mulla on ollu orion rx50 jonku vuoden ajan, ei oo jättäny tielle kertaakaa, ongelmia saada käyntii, mutta orionmotors.nl myy osia suomeen. kannattaa ostaa rajottamaton cdi et saa ees jotai tehoja (30€) ja sit putken alkukäyrää viilata ja ravistella änkkää (tippuu 2 metalliputkee). en ite tykkä tästä koska siinä on varsin paljon ongelmia, mutta hyvä on koska menee 125cc ja 250cc kii ja on iso ja kivat 4-t äänet. noita saa digi/ analogisella mittarilla, tai voi ostaa sen digi mittarin ku on yleensä on analoginen kii.kannattaa säätää iskarijousta ylös, koska painuu alas muutenkin. jos alkaa hifistelee voi ostaa 70cc kitin, mutta sit ei saa ajaa kaasu pohjassa pitkää ja suuttimet pitää vaihtaa, mutta on omassa kii 19mm japski kisakaasari. myös kulutus on pieni ja ei hajua, mutta ei kiihdy mihinkää on iso korkea painava, riippuu siitä mistä ite tykkää. mutta hyvä puoi muissa mopoissa on se että osia saa helpommin, ja ongelmiin tiedetään ratkaisut, tää on nii uus menopeli ettei tiedä kaikkiin ongelmiin vastausta.

      että näin T: orionin 1½ vuotinen omistaja.

      • joku vaan.

        Mul oli kans ongelma käynnistymisen kanssa, muut vaihoin tulpan,ja a vot, johan rupes pörisee. Pakoäänien voimistamiseksi oon laittanu kiini gianellin änkän. ihan vitun hyvä soundi.


    • Minjukaaa

      Ajattelin ostaa käytetyn Orionin... Pystyykö 160-165cm tyttö ajamaan sillä??
      Vastatkaa pian!

      • dgdfgdgd

        miedän poika on siinä 1,68 ja ei mitään ongelmaa. painoa mopolla 117kg


    • wut

      Ite oon seurannu vierestä kun orion "kiihtyy". Aivan saatanan laiska vehje.

    • tunturi tiger aqua

      ei ole mitään tietoa orion:in vehkeistä. ittelläni on tunturi tiger aqua ei mikään paska vehje kulkee 45-70. mutta vanhahan se jo on...

    • evohd

      On hyvä mopo itseni mielestä. Mä en ymmärrä miks kaikki haukkuu et on nii paljon vikoja. Nimetkää ykskin mopo mis ei oo vikoja IKINÄ. Vaikka ostas 4000 - 5000€ hussen tai hm:n niin lyö niissäkin on jossai vaihees vikoja. On tietty mopoyksilöitä joissa ei vikoja ikinä oo tai no aina joskus vpi pikkuvikoja olla. Mutta nimetkää ykskin mopoMERKKI jossa ei oo vikoja ei mitään semmosia et mun mopos ei oo mitään vikoja juttuja. Semmosta et voi löytää mis ei oo vikoja.

      • Amis oohoocee

        Vakio pappatunassa ei ole mitään häikkää ikinä.


      • baa
        Amis oohoocee kirjoitti:

        Vakio pappatunassa ei ole mitään häikkää ikinä.

        Tietääkö kukaan missa on rajotin orionissa?


      • Amatööri
        baa kirjoitti:

        Tietääkö kukaan missa on rajotin orionissa?

        Ainakin CDI-Boksi mutta en tiedä tarkalleen missä se on :D


    • Orion Rx50 omistaja

      CDI Boksi on Orionissa satulan alla ( ainakin omassani) , sen kyllä huomaa kun satulan ottaa pois. Orionissa ei oo muita kuristuksia kuin tuo CDI boksi ja kaasarin holkki. (:

    • Älä osta paskaa.

      Yhellä tyypillä meidän amiksessa on Orion RX50. Se ei lähde polkemalla käyntiin, sähköstartti ei toimi joten se työntää sen aina käyntiin ja yllättäen se muutaman yrityksen jälkeen alakaa pöristä.

    • rottä

      ketä pelaa hiiripelii? olis kiva tietää

    • Aijaa.

      Huutelee jonkun paskan DT:n omistaja.

    • 4t tehoputki

      tehoputki on kyllä aika olematon noissa 4t vehkeissä niin 4t mopoissa, kuin 4t kevareissa 4t kevaria en ikinä ostaisi, mutta 4t mopon kylläkin. :)

    • orion pena

      Mulla orion rx-50 2011 (ostin uutena) toiminu tosi hyvin ,nyt yli 1700 km lasissa eikä oo mitää vikaa ollu. Öljyjä muistaa vaa vaihella ni pysyy kone kunnossa.Mittarin vaijeri ei oo vielä menny poikki, vaikka mittarin neula "heittelee".Kaasarin holkki pois,cdi boksia säädetty ja putken alkukäyrästä kuri pois ,kulkee noin 60 , mutta cdi:stä saa vielä lisää kierroksia,ni kulkee kovempaa.Hyvä mopo...

    • orion rx50 on paras

      kannattaa ostaa ekaksi mopoksi varsinki jos ei osaa virittää itellä on orion rx50 ja kulkee vakiona 53km/h ja ku ottaaa kaasarista kuristime nii kulkee 62km/h aprilia paskat on vakiona laiskoja paskoja ja derbissä on enemmän sähkövikoja ku tässä mopossa itellä on 5000km lasissa ja 2010 vuosi malli tällä pääsee euroopan mopojen ohi mennen tullen

    • oon kova äijä

      tehoja riittää vakionakin mutta kun kurit ottaa pois nii kylä lähtee

    • hetero pekka

      homot ootte homoja koska ootte nii homoja tajuatteko ostakaa paskaläjäine derbi

    • spurde

      itse kun ostion orioni 2011 pidin sitä hyvänä kun en tienny mopoista tienny vielä paljoa silloin, onhan tuo ihan hyvä nyt kun ajettu n.3500 kyllähän sitä uutta mopoo oon miettiny, dettonia. mut ei derbiä, koska se on niin vitun yleinen , joka toinen vastaan tuleva mopo on se. Välillä orskuun on menny hermot ja välillä ollu ihan mahtava mopo, täs vähän hyviä ja huonoja puolia.

      Hyvät:
      todella hieno kiinalaiseks ku vähän laittaa (masain ja mankien joukossa hieno, hienompi ku generikki tai solifer)
      äänet (ku pilli on irti)
      ei leikkaa läheskään nii hyvin ninku 2t mopot
      pienil vireil saa meneen sen 55-60, eipähän tuu sakkoja
      runko
      katteet taipuu hyvin eikä halkee
      renkaat
      etujarru
      kulutus (alle 3l/100km
      ajoasento (hyvä matka-ajossa)
      kestää,kestää ja kestää jos pitää huolta

      huonot:
      takajarru
      laiska, hyytyy mäissä
      talvella ei meinaa lähtee käyntiin
      huiput jää siihen yli 60km/h
      vinkuu vakiona aika lailla
      ei keuli, eikä sudi (mielipidekysymys)
      painava
      ei hyvä kakspäällä
      takaiskari on aikas löysä

    • orionmies

      takajarru on ihan hyvä

    • ostaakko?

      viiittiskö tällä kyseisellä mopolla ajaneet ihmiset listata hyviä ja huonoja puolia ja kannattaako ostaa ekaksi mopoksi uutena 1250euroo?

      • Kakka

        Älä osta, ihan vitun paska


    • juuuuup

      kannattaa ostaa hyviä puolia vie vähä bensaa saa pienellä laitolla kulkee 65km/h hienon näköne huonoja puolia en oo ite huomannu ja mun oma on 2010 malli ja ajettu 4700km jotku valittaa mittarivaierin katkeamisista mutta ite en oo joutunu vaihtamaa ja se on aika pieni korjaus sen vaihto =D

    • vitu homot

      vittu pakko tulla haukkuu tätä ja tulla kehuu jotai vitun derbejä ja kaikkee sellasta paskaa jos ette osaa korjata mitää ja ootte sormi persees jos jotai hajoo nii vittu ostakaa site derbi tai vastaava paska läjä mutta niistä paskoist ei tarvi tulla tänne valittaa

    • Kyllästynyt pelleihi

      "menee just ja just 70..."
      Voi vittu teidän kanssanne. Mopon ei kuulukkaan menää mitään hirveitä lukemia.
      se 60 km/h rittää, tai jos haluu hengestään päästä,niin pistäkää vaikka kulkee 130,jos vältämättä tekee mieli. ja poliisit pitää varmasti. et miettikää sitä.

    • Paskalaitos

      Joo elikkä itellä orion joku 2010 tai 2009 ei pysy ehjänä sitte millää.. nyt viimesimpänä vikana sylki kaikki öljyt jostain tiivisteestä/stefasta? magnetolle nii ei toivookaa toimimisesta.. tolla on ajettu joku /- 3000km ja ekan päivänä meni sytyspuola ja siitä se sitte lähti.. kaikenkaikkiaan ollu enemmän vikoja ku kilometrejä. ostakaa yamaha tai joku vastaava mutta älkää tuhlatko rahoja tähän kiinaromuun

      • Jooh2

        Sulla on ollu ihan kunnon maanantaikappale :D Joillakin näyttää toimivan ihan hyvin ja joillakin ei. Onneks en oo ite pahemmin sekaantunu näihin kiinanpaskoihin. Kaikissa mopoissahan nuita maanantaikappaleita on, mutta taitaa kiinalaisissa olla yleisimpiä.


      • ori1009
        Jooh2 kirjoitti:

        Sulla on ollu ihan kunnon maanantaikappale :D Joillakin näyttää toimivan ihan hyvin ja joillakin ei. Onneks en oo ite pahemmin sekaantunu näihin kiinanpaskoihin. Kaikissa mopoissahan nuita maanantaikappaleita on, mutta taitaa kiinalaisissa olla yleisimpiä.

        Kyllä toi ori on iha hyvä vaikka ensi mopoksi ja tottakai ne mopot pukkaa hajoamaan kun niitä viritellähän en väitä ettenkö itse olisi viritellyt ku ceppo meni 95Kmh ;D mutta ei se sitä kestänyt kovi kauaa 2kk virityksen jälkee ja sit ei vaan yksin kertaisesti toiminu en tiedä miksi kun en niin paljoa tiedä näistä. Mutta kyllä toi ori on ihan ok mutta taka jarrut on heikohkot ja mittari ei oikeen kestä kannataa vaihtaa samantien mittari sigmaan esim mc8 ja alku peräinen akku on paska


    • nelari on paras

      vitun mehevät pärinät kaks tahti paska äänii verrattuna. ja ite oon ajanu 8858 ja ei oo pahemmi vikoja ollu kaikki mikä estää liikkumista otin sisään ajon jälkee pois ja kulkee mittarii 80 ja gbs:sään 73km/h

      • jooh2

        Ei kyllä millään "kurien" poistolla kulje 73km/h. Pakko laittaa isompaa sylinteriä, että tuohon lukemaan pääsee.


    • orska <3

      kaikki orska tyypit koska pidetään orska miitti

    • Kiinanihme

      Missäs se holkki siinä kaasarissa on kun avasin niin mitään ei näkyny. CDI boksia vääntelin niin menee noin 55, isompi suutin on vaihdettu myös.

      • Orion Orion Orion...

        Kuristin löytyy kaasarista heti kun ruuvaat ylhäältä tuon kaasuvaijerin luistineen irti. Holkki (kuristin) on tuon luistin-jousen-kannen välissä oleva paksumpi "prikka" jonka poistat.

        Jotta saat sen pois, niin kaasuvaijeri täytyy irroittaa luistista. Helpoiten lähtee nokkapihdeillä ja ruuvarilla (tasapää) kun puristat jousen kasaan toisella kädellä - toisellä kädellä ruuvarilla autat hiukan kaasuvaijerin nippaa ulospäin - nokkapihdeillä vaijerin päästä kiinni ja vetämällä ja ohjaamalla irroitat vaijerin. Kiinnitys onnistuu samalla menetelmällä, mutta ruuvaria et enää siihen tarvitse.


    • penis2

      itellä ollu joskus orion ja oli kyllä ihan täys paska ei jaksanu nousta edes alikulun mäkeä ylös ikinä ei lähte käyntiin ja kokoajan joku rikki. uutena ostin.

      • Moottoripyörä on m..

        Helkama menee sitten samaan luokkaan kuin Orion, sillä ihan sama (Täysin) tekniikka tuossa Helkamassa. Ero tulee ainoastaan rungosta.


      • derp1
        Moottoripyörä on m.. kirjoitti:

        Helkama menee sitten samaan luokkaan kuin Orion, sillä ihan sama (Täysin) tekniikka tuossa Helkamassa. Ero tulee ainoastaan rungosta.

        Ja helkamassa on vissiin viis vaihdetta, kun orskassa on neljä.


    • yoloswag699

      mil viril kulkee 55-60 ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    • Laatua :)

      Orion on kyllä tosi laatu vehje! :) Voin kyllä suositella :) itellä orion RX50 2011 ja vähän rajotuksii veks ni kulkeehan se ihan kiitettävästi! olen tyytyväinen! :)

    • väpä97

      Kyseinen mopohan on aivan täyttä paskaa. Ostin mopon noin vuosi sitten koska luulin että orionista olisihi johonkin mutta ei saatana, täyttä paskaahan se on. Ensimmäisellä ajokerralla mopo käyttäyti jo todella holtittomasti. Minua hieman pelotti koska en ole ikinä kokenut moista hitauden tunnetta. Mummoni polku-pyörälläkin pääsee nopeammin paikasta A paikkaan B. Myös minua on koulukiusattu sentakia koska minulla on orion

      • nössö

        Eikö kannattais tehä jotain kiusaukselle. Ite heittäisin maahan ku melkei 190cm kaveri olen


    • leon2

      mistä saa uuden konen orion apollo 50 cc

    • väino peltopyy

      vittu mu kulli jäykisty ku käynnistin sen ekaa kertaa

    • Auttakaa..

      Voiko orionia huoltaa muuallaku kone glanssissa? kuulemma kone glans ei osaa huoltaa mopoja vaan ottaa pelkästää rahat ja sit ne ei tee mitään?

      • Orion RX125

        Kannattaa kattoo huoltokirjasta ja mikäli oot aloittelija, niin en suosittele koskemaan alakertaan, koska nelari, kunnes tuntee suurinpiirtein Orionin koneen. Kone glans on melko luotettava huoltopaikka, joten kannattaa käyä siellä, vaikka joskus ne tekeekin paskaa duunia... Riippuu paikkakunnasta. Paras ratkaisu olis ite koittaa opetella huoltaa moottoria, ite ostin pelkän Orionin moottorin ja pistin sitä kasaan ja purin niin kauan kunnes asia oli pihvi, suosittelen. Kannataa myös kysyä nelarit tuntevalta tutulta taikka kavereilta.


    • orion::))))

      Orion on loppujen lopuksi tosi hyvä mopo. Itellä 2010 mallinen orioni, välillä on kaikkee pikkuvikaa, mutta niin sen mopossa kuuluukin olla tylsäähän se olis jos toimis moitteettomasti. Toimii iha tarpeeks hyvi ku muistaa vaihtaa öljyt ja tarkistaa että sitä on siellä koneessa. Omassa orionissa putoili vaihteet, mutta pienen rempan ja säädön jälkeen laatikkokin alkoi toimia. Kerran on jättänyt tien poskeen kun irtosi vaihteensiirtimen pultti (kytkinkoppa irti ja uusi pultti ja kierrelukitetta (: ) Ja niille jotka haukkuu orionia laiskaksi ja paskaksi mopoksi nii haistakaa vittu jotkut osaa täsä maailmas virittää nelarii (oma orioni vie kuritonta rieju rr:ää ja factory bikee täysin) ... Orionii täytyy pitää hyvin ja huoltaa eikä kohdella ku paskaa nii se toimii oikeen hyvin :)

      • viriviriviri

        miten oot virittäny orionias


    • pappa2

      15 000 km ajettu.Kaksi mäntää vaihdettu.Jakopään ketju ja rattaat loppu.Kaikenlaista
      pikku vikaa esiintynyt matkan varrella.

      • orion rx50 70cc

        mun orionilla on ajettu 24 000 eikä oo suurempia vikoja ollu. mäntä on kerran vaihettu.


    • laisqri

      Orionissa 12,5 tonnia lasissa eikä mitään ongelmia :) 300km tankillisella mutta laiska on kun pelkkä katalysaaattori poistettu.

      • omistan-orionin-itsekkin

        minkälainen sisäänajo sulla oli??


    • onnellinen jljd

      Voin kertoa kyseisen mopon omistajana että helvetin kestävä ja luotettava on ja kestää käyttöä oikein hyvin. Ite oon ajanu nii metäs ku tielläkin ja ainoo vika mitä on ilmenny ni oikeenpuolimmainen etustefa vuotaa. Oon myös huudattanu ihan vitusti ja rällänny kahta kauheemmin jonka takia kannentiiviste käryää kuumalla koneella ja sieltä putoaa öljyä. Mutta tuokin vika ilmeni 2000km sitten eikä ole vaikuttanut menoon yhtään.ja se tiiviste on ihan omaa syytä, itse rikoin sen. Huonoja puolia on että on liian painava makuuni (118kg) tosin kevarin runko ja painava änkkä. Hyvät puolet onkin sitten kaikki muu.KANNATTAA OSTAA ENSIMOPOKSI,ITSELLÄKIN ENSIMOPONA. Tankkiin menee n.10€edestä bensas ja sillä pääsee n.260km ainakin omalla ajotyylilläni

      • onnellinen jljd

        Ei ole käytössäni kertaakaan jättänyt tielle, enkä ole tehnyt mitään remontteja.bensansuodatin oli rikki niin kaasari tukkiutui ja valutti bensaa ulos niin meinasi jättää tielle MUTTA lähti mäkistartilla sitten ekalla yrittämällä käyntiin,joten ajoin kotiin,putsasin kaasarin,kävin ostamassa uuden suodattimen, laitoin kii ja matka jatkuu


      • sama (•)_(•) 5873
        onnellinen jljd kirjoitti:

        Ei ole käytössäni kertaakaan jättänyt tielle, enkä ole tehnyt mitään remontteja.bensansuodatin oli rikki niin kaasari tukkiutui ja valutti bensaa ulos niin meinasi jättää tielle MUTTA lähti mäkistartilla sitten ekalla yrittämällä käyntiin,joten ajoin kotiin,putsasin kaasarin,kävin ostamassa uuden suodattimen, laitoin kii ja matka jatkuu

        Myös helvetin tehokkaat jarrut.olen myös hyppinyt orionillani kaiken maailman hyppyreistä eikä mitään ole irronnut tms. Ja mopo vääntää hyvin. Ja tuolla aiemmin kun joku valitti että kaatui ja Orion meni aivan paskaksi niin sanon vaan että paskaa puhuu. Ite kaaduin paljaalle asvaltille märällä kelillä 50km/h ja tanko väänty sekä kytkinkahva katkes. Muut osat ei ottanu yhtään osumaa,kiitos leveän tangon ei edes katteet.


      • skpään khzeijcu
        sama (•)_(•) 5873 kirjoitti:

        Myös helvetin tehokkaat jarrut.olen myös hyppinyt orionillani kaiken maailman hyppyreistä eikä mitään ole irronnut tms. Ja mopo vääntää hyvin. Ja tuolla aiemmin kun joku valitti että kaatui ja Orion meni aivan paskaksi niin sanon vaan että paskaa puhuu. Ite kaaduin paljaalle asvaltille märällä kelillä 50km/h ja tanko väänty sekä kytkinkahva katkes. Muut osat ei ottanu yhtään osumaa,kiitos leveän tangon ei edes katteet.

        Joku väitti ettei keuli. Joo, se on totta
        mutta kyllä polttaa kumia ja sutii. Viime viikolla poltin VAKIO orionillani kumin puhki koska oli sileeks käytetty Taino sakoilla olivat kummiskin.


      • onnellinen jljd
        onnellinen jljd kirjoitti:

        Ei ole käytössäni kertaakaan jättänyt tielle, enkä ole tehnyt mitään remontteja.bensansuodatin oli rikki niin kaasari tukkiutui ja valutti bensaa ulos niin meinasi jättää tielle MUTTA lähti mäkistartilla sitten ekalla yrittämällä käyntiin,joten ajoin kotiin,putsasin kaasarin,kävin ostamassa uuden suodattimen, laitoin kii ja matka jatkuu

        Ja ajettu n.500km. En osaa sanoa tarkkaa lukemaa, sillä en voi kattoo mittarista koska mopo on tiukasti pressun alla talvisäilössä


      • Dörbi
        onnellinen jljd kirjoitti:

        Ja ajettu n.500km. En osaa sanoa tarkkaa lukemaa, sillä en voi kattoo mittarista koska mopo on tiukasti pressun alla talvisäilössä

        TULKAA VIIVOILLE KATTOO MUN DERBISTÄ IRTOO 790Kw ETURENKAALTA JA JÄTTÄÄ KAIKKI SE MENEE 450 KIIKANMÄKEEN KUN ON AVARAMPAA VENTTIILINHATTUA JA TURBOAHDETTU KYTKIMEN KUPPALAAKERI...NII ETTÄ TIEDÄTTE...


    • Että orion

      Paljonko kulkee enemmä jos pelkästää säätää CDI boksia?

    • jjjjj.hhhh

      kannattaa ostaa itellä on ja kulkee hyvin ei jätä tielle

    • apuataviin

      tulee pakoputken päästä öljyn näköistän tavaraa (mustaa) mutta haihtuu parin minuutin päästä. on orionissa 925km mittarissa.

    • Anonyymi

      pakko kyllä sanoa että ihmiset ei arvosta orionia tarpeeks ku onha se nyt kestävä ja ihan ok näkönen mutta kulkee hyvin ja kestävä ja tota kaverilla on orion rx50 olisko 2011 ja on hyvä nii ei siin mitää vikaa oo ollu

    • Anonyymi

      VASTATKAA TÄHÄN:
      onks teil mitää ideoita mitä muutoksia kannattis mopolle tehä? mul on siis Helkama Orion rx50 vuosimallia 2011 sit se on sellane musta/oranssi ja kulkee 60 vaik on sisäänajossa viel ... haluisin jotain sille tehä että kehtais ees ajaa ku onha tuo oranssi aika säälittävän näkönen .. heittäkää ideoita kiitos

      • Anonyymi

        Pystyykö 174cm 55kg ajaa tollasella orionilla ku painaa kuiteski 118kiloa


    • Vittu mikä roskakasa tuo Orion on. Itellä on 2009 vuoden Apollo Orion rx 50 ja meni kolmen ajopäivän jälkeen rikki. Vakiona saatanan laiska vehe. Ostin Gileran ja voe Jeesus että on sata kertaa parempi vehe.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1844
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1427
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1406
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1359
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1323
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1270
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1247
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      15
      1070
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1068
    Aihe