Vuorelan koulukoti

*muistelija

Hei, Minulle soitti tänään lapsuudenystäväni jonka kanssa olimme "ongelmanuoria" -60 luvulla. Olimme molemmat Vuorelan koulukodissa silloin ja nyt tuli mieleeni, että onko enään ketään silloin siellä olleita kuulolla? Jos olet itse ollut siellä silloin tai tiedät jonkun sukulaisesi olleen siellä niin laita viestiä, olis kiva jutustella niistä ajoista! Vaikka eihän ne mitään hirveen kivoja aikoja olleet:)

174

16104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koodi xxx

      nummelassa tämä paikka sen verran voin paljastaa.kumma juttu ettei anssi kela lauluissaan laulanut mitään vuorelasta.voisiko kela tehdä kappaleen näistä ihmiskohtaloista joita vuorelassa asusti.oli nummelan ykkös mesta kävin muutaman kerran.et arvaa kuka olen . sen verran paljastan että sisko oli siellä monta vuotta.

      • Anonyymi

        Oon miettiny samaa


    • Minäkin muistelen

      Tervehdys,

      Itse olin Vuorelassa vuosina 1966-68.Olisi todella kiva tietää mitä tällä hetkellä kuuluu, siellä silloin olleille tytöille. Itselläni on enimäkseen kyseisestä ajasta positiivisiä muistoja.

      • Anonyymi

        jännä kuulla outoa errä ajat juonontuneet ajan kanssa luulis wttä toisinpäin he kilöstö heti vaihtoon kunpa olisi valtaa koko systeemi pitäisi tuulettaa lakimiehet salkkyinewn viisveisaa kunhan rahaa rulee


    • nummela koodixxx

      olette olleet ennen mun systeriä vuorelassa sisko oli tuossa 70-80 luvun taitteessa vuorelassa ja itse muistan nummelan hyvin kun joskus istuimme siellä olutta juoden nurmikoilla keskustan.on se mainio paikka nummela ja myöskin vuorela.käyn aina joskus sillon tällöin koiran kanssa kävelyllä, mutta en muista enää sitä reittiä nummelasta vuorelaan.osa varmaan haluaisi keskustella nimimerkillä koska saattavat olla tällä hetkellä yhteiskunnan- vaikuttajia tai muuten korkeissa viroissa.

      • koodixxx

        tämä on vain teille naisille tarkoitettu palsta anteeksi että häiritsin.


      • Anonyymi

        Niin oisi mukava kuulla näistä ystävistä olin joku 75 pääsin myös tilille siellä ja oli muutama hauska mimmi yks kävi mulla kotona v.81 sit hänelle tuli onettomuus t.p.v


      • Anonyymi
        koodixxx kirjoitti:

        tämä on vain teille naisille tarkoitettu palsta anteeksi että häiritsin.

        Moro olin ja asuin siellä 82-85


      • Anonyymi

        Heippa. Olin vuorelassa v.1082-85. milloin sinä? Terv .täysi. opistolassa? Rupee ikä jo painamaan mutta muistot säilyy? Tavallaan ikävä kaikkia kavereita siellä? Eiköhän kokoonnuttas rantasaunalla??? Ois ihanaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro olin ja asuin siellä 82-85

        Mä olin 83-85 muistaaksein.aika lailla karkailin.myöhemmin muissakin laitoksissa.nykyään kaikki paremmin:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa. Olin vuorelassa v.1082-85. milloin sinä? Terv .täysi. opistolassa? Rupee ikä jo painamaan mutta muistot säilyy? Tavallaan ikävä kaikkia kavereita siellä? Eiköhän kokoonnuttas rantasaunalla??? Ois ihanaa?

        Kyllähän se ikä voi vähän painaa, jos on elänyt jo vuonna 1082.

        t. Oolofi-69


    • Nummelassa

      Hei! Itse olin siellä 1970-1973.
      Olisi kiva muistella noita aikoja. Löytyykö ketään jotka oli siellä silloin?? Miten saatais ajatusten ja kuulumisien vaihto aikaiseksi?
      Ollaan varmaan eripuolilla Suomea.
      Terv. Yx

      • taivas58

        sinä olet ollut siellä samaan aikaan kun minä sitten me varmaan tunnetaan toisemme?


      • eppu99

        olin itsekin siellä ja lähin veke oisko nyt ollut jotain siinä 76


      • taivas58

        olin Marikossa Vanhalassa ja Opistolassa ootko sinä Tarja? Nykyään asun Ruotsissa muutin Vuorelasta tänne


      • Anonyymi

        Niin oltiin samaan aikaan


      • Anonyymi

        Olin Järvenpäästä en jyväskylästä


      • Anonyymi

        Siis hatkassa


      • Anonyymi

        Juu näin on ystäväiseni


      • Anonyymi
        taivas58 kirjoitti:

        olin Marikossa Vanhalassa ja Opistolassa ootko sinä Tarja? Nykyään asun Ruotsissa muutin Vuorelasta tänne

        En ole Tarja.


      • Anonyymi

        En ole henkilö joksi luulet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole henkilö joksi luulet.

        Väärä henkilö.


      • Anonyymi

        Samat sanat on olin vuosi 74-75 siellä oli yks Helena k ja Merja Valkeakosken suunnilta


    • koodixxx

      tämän päivän hesarissa on katoamis ilmoitus vuorelasta kadonneesta. koulukodista tulee varmaan suuri keskustelun aihe ja pidetään peukkuja että tyttö palaa takaisin vuorelaan.

    • hellevioutinen

      Minä olin vuorelassa muistaakseni -64 tai -65. Ne ei todellakaan olleet kivoja aikoja. Kinkku oli silloin johtajana.Minä asuin silloin siinä vanhimmassa eli päärakennuksessa. Karkasin sieltä muutaman kerran. Muumuassa lakana köydellä toisen ksrroksen ikkunasta, kerrokset olivat korkeita. Nyt ole 61vuotias mummeli, ja tänään olen tasapainossa itseni kanssa. Mutta värikkään elämän olen kyllä viettänyt.

      • *muistelija

        Hei,

        Olin jo unohtanut tämän ketjun ja vahingossa eksyin tänne takaisin. Me on kyllä oltu sitten samaan aikaan siellä. Itse asuin ensin Opistolassa (päärakennus) ja sen jälkeen Vanhalassa.
        Kinkku tosiaan johtajana ja opettajana koulussa taisi olla Torvinen tai Torvela, sellainen nimi tulee ainakin mieleen.

        Kävin siellä koulun loppuun ja olin erilaisissa paikoissa töissä, mm navetassa (Helsinkiläistytölle aika outo paikka).

        Värikäs on elämä ollut täälläkin, kyllä se paikka jonkinlaiset arvet tuonne sisälle jätti!


      • rose
        *muistelija kirjoitti:

        Hei,

        Olin jo unohtanut tämän ketjun ja vahingossa eksyin tänne takaisin. Me on kyllä oltu sitten samaan aikaan siellä. Itse asuin ensin Opistolassa (päärakennus) ja sen jälkeen Vanhalassa.
        Kinkku tosiaan johtajana ja opettajana koulussa taisi olla Torvinen tai Torvela, sellainen nimi tulee ainakin mieleen.

        Kävin siellä koulun loppuun ja olin erilaisissa paikoissa töissä, mm navetassa (Helsinkiläistytölle aika outo paikka).

        Värikäs on elämä ollut täälläkin, kyllä se paikka jonkinlaiset arvet tuonne sisälle jätti!

        Heissan ! Täällä yksi vaihdevuosi ikäinen. olin vuorelassa 70-luvun lopussa asuin opistolla,vanhalassa,marikossa.Yksi hatka reissukin tuli tehtyä jonka seurauksena jouduin ylännelle.


      • Rannan Hamppari
        *muistelija kirjoitti:

        Hei,

        Olin jo unohtanut tämän ketjun ja vahingossa eksyin tänne takaisin. Me on kyllä oltu sitten samaan aikaan siellä. Itse asuin ensin Opistolassa (päärakennus) ja sen jälkeen Vanhalassa.
        Kinkku tosiaan johtajana ja opettajana koulussa taisi olla Torvinen tai Torvela, sellainen nimi tulee ainakin mieleen.

        Kävin siellä koulun loppuun ja olin erilaisissa paikoissa töissä, mm navetassa (Helsinkiläistytölle aika outo paikka).

        Värikäs on elämä ollut täälläkin, kyllä se paikka jonkinlaiset arvet tuonne sisälle jätti!

        Hei muistelija
        Katri Torvinen oli opettajana minullakin.
        Navetassa olin töissä ja joskus keittiöllä.
        Muistan että saatiin polttaa kolme tupakkaa päivässä ja sunnuntaina neljä.
        Olin opistolassa ja Kisalassa. Parikertaa asustelin putkassa.
        Kirjoita jos muistat Rannan hampparin, Olitko samaan aikaan.


      • hellu4
        *muistelija kirjoitti:

        Hei,

        Olin jo unohtanut tämän ketjun ja vahingossa eksyin tänne takaisin. Me on kyllä oltu sitten samaan aikaan siellä. Itse asuin ensin Opistolassa (päärakennus) ja sen jälkeen Vanhalassa.
        Kinkku tosiaan johtajana ja opettajana koulussa taisi olla Torvinen tai Torvela, sellainen nimi tulee ainakin mieleen.

        Kävin siellä koulun loppuun ja olin erilaisissa paikoissa töissä, mm navetassa (Helsinkiläistytölle aika outo paikka).

        Värikäs on elämä ollut täälläkin, kyllä se paikka jonkinlaiset arvet tuonne sisälle jätti!

        Kyllä minäkin oireilin vuosikausia sen jälkeen, olin aikalailla lapsi kun sinne jouduin. Siellä minusta tuli kova tyttö. Minäkin olin navetalla työssä ja keittiöllä. Navettahommista pidin kun opettaja siellä oli ihan inhimillinen. Käsityöt oli kauheita, sieltä jouduin usein koppiin käytökseni takia. Eihän siihen tarvinnut kun vähän vastaan sanoa kun jo sai 4 vuorokautta koppia. Ei kiva.


      • *muistelija
        Rannan Hamppari kirjoitti:

        Hei muistelija
        Katri Torvinen oli opettajana minullakin.
        Navetassa olin töissä ja joskus keittiöllä.
        Muistan että saatiin polttaa kolme tupakkaa päivässä ja sunnuntaina neljä.
        Olin opistolassa ja Kisalassa. Parikertaa asustelin putkassa.
        Kirjoita jos muistat Rannan hampparin, Olitko samaan aikaan.

        Moikka Rannan Happari:) (kiva nimimerkki),

        Ei me kyllä varmaan samaan aikaa oltu, katsos kun mun aikana ei kyllä saanyut röökiä polttaa (salaa vaan, jos jostain jämät sattui löytämään).

        Navetassa olin joo minäkin, sen lisäksi puutarhassa, Kitulan käsitöissä ja tietenkin hienoimmassa paikassa eli johtolassa sisäkkönä, jee!

        Oli se niin ihme paikka, että vieläkin v-käyrä nousee aika ylhäälle kun muistelee sitä aikaa. Esim. kun minut pikkutyttönä vietiin sinne Opistolaan ja kiusattiin ja tehtiin vaikka mitä henkilökunnan siihen mitenkään puuttumatta.

        Siellä oli viidakon lait siihen aikaan (-60 luvulla) nykyään onneksi paremmin toivottavasti.

        Pirkko Sirén sai paljon siloin aikanaan aikaiseksi, vaikka muistaakseeni hänetkin hakattiin silloin siellä kun jotku lähti haltkaan. Muistanko väärin?


      • Anonyymi

        Moi olin muutama vuosi aikaisemmin ja opistolan ikkunasta myös lakana köydellä hatkaan,olen etsiskellyt hatka kaveriani merjaa ei oo löytynyt.olin2kk karkuteillä ja tuli täytettyä sen verran että kiinni jäätyäni ei tarvinnut olla kun muutama viikko pääsin pois.en ollut muutnkaan kuin noin 4 kk.mun nimi on Pirkko alias pike


      • Anonyymi
        Rannan Hamppari kirjoitti:

        Hei muistelija
        Katri Torvinen oli opettajana minullakin.
        Navetassa olin töissä ja joskus keittiöllä.
        Muistan että saatiin polttaa kolme tupakkaa päivässä ja sunnuntaina neljä.
        Olin opistolassa ja Kisalassa. Parikertaa asustelin putkassa.
        Kirjoita jos muistat Rannan hampparin, Olitko samaan aikaan.

        Moikka vaan ystäviäni oltikohan mahdollisesti samaan aikaan opistola juu ja salaa poltettiin jos mahdollista t. Yks tuttava mahdollisesti ?


      • Anonyymi
        *muistelija kirjoitti:

        Moikka Rannan Happari:) (kiva nimimerkki),

        Ei me kyllä varmaan samaan aikaa oltu, katsos kun mun aikana ei kyllä saanyut röökiä polttaa (salaa vaan, jos jostain jämät sattui löytämään).

        Navetassa olin joo minäkin, sen lisäksi puutarhassa, Kitulan käsitöissä ja tietenkin hienoimmassa paikassa eli johtolassa sisäkkönä, jee!

        Oli se niin ihme paikka, että vieläkin v-käyrä nousee aika ylhäälle kun muistelee sitä aikaa. Esim. kun minut pikkutyttönä vietiin sinne Opistolaan ja kiusattiin ja tehtiin vaikka mitä henkilökunnan siihen mitenkään puuttumatta.

        Siellä oli viidakon lait siihen aikaan (-60 luvulla) nykyään onneksi paremmin toivottavasti.

        Pirkko Sirén sai paljon siloin aikanaan aikaiseksi, vaikka muistaakseeni hänetkin hakattiin silloin siellä kun jotku lähti haltkaan. Muistanko väärin?

        Keppi on parasta koulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka vaan ystäviäni oltikohan mahdollisesti samaan aikaan opistola juu ja salaa poltettiin jos mahdollista t. Yks tuttava mahdollisesti ?

        Oliko siellä romani tyttöjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko siellä romani tyttöjä

        Kyllä oli h alkava nimi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko siellä romani tyttöjä

        Romani tyttöjä oli paljon, en ala nimetä niitä..


    • luukeri12

      olin itse vuosina 87-88 vuorelassa ja olis kyllä sikasiistiä kuulla mitä likat nykyään touhuaa..;) en kuollaksenikaan muista sukunimiä mutta olihan siellä kata,krisse,mömmö,kati ja liuta meitä muita sähläreitä.jos joku on samoihin aikoihin siellä ollut niin äkkiä yhteyksiä!!;)

      • t.n 1

        ollaankohan oltu siellä sitten yhtä aikaa?luulen niin.itse olin opistla osastolla koulun yläkerrassa.


      • tn11

        silloin siellä oli jaana,sirkku,kirsi ym.


      • taivas58
        tn11 kirjoitti:

        silloin siellä oli jaana,sirkku,kirsi ym.

        minä olin samaan aikaan kuin Jaana Sirkku ja Kirsi


      • Orwi

        Oon yksi noista kolmesta..ois kiva tietää ketä tuttuja täällä kirjottelee 😊


      • C.H

        Olin siellä -86-88 marikossa.
        Siellä oli silloin siskokset tampereeltä Sari ja Kirsi.Yks jätkä,Purtsi.


      • Anonyymi
        tn11 kirjoitti:

        silloin siellä oli jaana,sirkku,kirsi ym.

        Juu olin siellä opistolassa ja sitten vanhalassa
        T.Sirkku


      • tn11 kirjoitti:

        silloin siellä oli jaana,sirkku,kirsi ym.

        Oli siellä myös Anu ja Sirpa. Mitähän heille mahtaa kuulua. Tarjan ja Kissen muistan. T:Sirkku


      • Anonyymi
        C.H kirjoitti:

        Olin siellä -86-88 marikossa.
        Siellä oli silloin siskokset tampereeltä Sari ja Kirsi.Yks jätkä,Purtsi.

        Olin Opistolassa 90-92 ja Purtsi kävi Nummelasta koulua 91 kevääseen asti. Olishan se kiva, jos sattumalta sais yhteyden kohtalontovereihin. Tuolloin meitä poikia oli siellä asumassa 5kpl ja loput tyttöjä. Mulla on hyvät muistot Vuorelasta.

        Make


      • Anonyymi

        Kuka huutaa Tarjaa ?? Tarjoja on ollut Vuorelassa enenmmän kuin yksi. Kukaan ei tiedä
        kestä puhut.


      • Anonyymi
        tn11 kirjoitti:

        silloin siellä oli jaana,sirkku,kirsi ym.

        Moikka.juu oon yks noista:).ainakin muut kaksi tuttuja nimiä .


      • Anonyymi
        taivas58 kirjoitti:

        minä olin samaan aikaan kuin Jaana Sirkku ja Kirsi

        Moikka.oon yks noista.eli samaan aikaan oltu.opistolassa olin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka.juu oon yks noista:).ainakin muut kaksi tuttuja nimiä .

        Jaana k silloin🙂 83-84 ehkä


    • ht

      hei. olin vuorelassa kevään -85. asuin vanhala rakennuksessa. haluaisin todella saada yhteyttä niihin nuoriin naisiin jotka olivat silloin vuorelassa.

      • safiiraa

        Itse pääsin sieltä juuri pois parit ikkunat korjattu ja paranneltu turvallisuus järjestelmää takiani asuin eristyshuoneessa sviitissä puoli vuotta pääsin pois koska minulla oli kuulemma mielenterveydillisiä ongelmia ja jouduin sairaalaan putkassa lukee vieläkin isolla nimeni .


      • t.n1

        yritän epätoivoisesti miettiä vuotta kun siellä olin..nyt siitä on n.28v.oltaiskos oltu samaan aikaan?opistola oli mun osastoni. eki oli tallimestarina,kun käytiin ratsastamassa.


      • ÖRTSY65

        Olen ollut tuona ajankohtaja Vuorelassa, olen Tampereelta ja minua sanottiin ÖRTSYKSI.


    • taivas58

      minä olin Vuorelassa 70-luvulla siellä on lukka kokous keväällä

      • Muistelen

        Olin vuorelassa 69- 71 johtajana olika hyvin vanha nainen,työntekijäna Katri Torvinen Ilona marikossa . Asuin joka osastolla, Olin 12vuotias ja 15v jouduin mielentilatukimuseen helsinkiin. Luulen että tein ennätyksen karkautumisessa, Olin lapsi, sain aina 3-4 päivää putkaa,henkilökunta hakkasi että saivat minut sinne.


      • Anonyymi
        Muistelen kirjoitti:

        Olin vuorelassa 69- 71 johtajana olika hyvin vanha nainen,työntekijäna Katri Torvinen Ilona marikossa . Asuin joka osastolla, Olin 12vuotias ja 15v jouduin mielentilatukimuseen helsinkiin. Luulen että tein ennätyksen karkautumisessa, Olin lapsi, sain aina 3-4 päivää putkaa,henkilökunta hakkasi että saivat minut sinne.

        Muistan henkilöitä jotka olivat töissä 1970 ehkä aijemminkin: Lepuski, Salo, Hintukka, Ilona,
        Heikura, Meeri L, Niukkanen joka oli vanhalantyöntekijä, Paajasen pariskunta ja Huovisen pariskunta, Seppäsen pariskunta, jotka asuivat miehelässä lapsineen..ja Tiluri jonka muista oikein mukavana ihmisenä..


    • taivas 58

      minä olin vuorelassa 70-luvulla

      • Anonyymi

        Kuka olet? Olet kuintenkin ollut innokkaana tällä palstalla, asuitko Marikossa vai
        Opistolassa vai Vanhalassa. 1970 Ja siitä eteen päin, sinä olet,( nimimerkki taivas 58)


    • Outolintu*

      Oliskohan samanlainen ketju Jossain missä Yläneen Huvituksen tytöt etsii toisiaan. Olin Huvituksessa marrask 1962 - 1.4 1964.
      Kauhea paikka pahinta vihanaistani en sinne toivo. Niihin oloihin ja eloon mitä silloin oli.

    • okkigaam

      Nostan tämän samalla kun nostin Huvituksen. Jos vaikka tältä löytyisi nitä jotka Vuorelasta siirrettii Huvitukseen.
      Oliko teidän aikaan Tine.

    • J.K.L

      Mä olin kanssa 80-luvulla muistan et siel oli ainakin Kati tultiin juttuun muistaako joku vielä tai onko kuulunu?? onhan liuta näitä vielä mut tuli vain ekana mieleen!

      • kk67kk

        Moi, ehkä ollaan oltu samaan aikaan vuorelassa. Itse olin -80 luvun alkupuolella pari vuotta ja silloin siellä oli ainakion Kati, muistaakseni Espoosta. Samoin Maiju ja Maarit tampereelta ja Sari espoosta, Kikka järvenpäästä. Muistuuko mieleen kukaan ?


      • etelä-savo

        Hei minä olin vuorelassa 80-82 asustin vanhalassa,siellä asui myös satu,siri Ym,ei muista nimä enää,oli kisse jaana kaiketi opistolan asujia,Juu ja minna ja hani Ym.napo oli vararehtori.ei ole paljon tullut muisteltua noita aikoja,paljon tyttöjä tyystin väärässä paikassa vain siksi että tälläiset paikat pyörii.1


      • Orwi
        kk67kk kirjoitti:

        Moi, ehkä ollaan oltu samaan aikaan vuorelassa. Itse olin -80 luvun alkupuolella pari vuotta ja silloin siellä oli ainakion Kati, muistaakseni Espoosta. Samoin Maiju ja Maarit tampereelta ja Sari espoosta, Kikka järvenpäästä. Muistuuko mieleen kukaan ?

        Maijun ja Maaritin muistan..


      • Anonyymi
        etelä-savo kirjoitti:

        Hei minä olin vuorelassa 80-82 asustin vanhalassa,siellä asui myös satu,siri Ym,ei muista nimä enää,oli kisse jaana kaiketi opistolan asujia,Juu ja minna ja hani Ym.napo oli vararehtori.ei ole paljon tullut muisteltua noita aikoja,paljon tyttöjä tyystin väärässä paikassa vain siksi että tälläiset paikat pyörii.1

        Olin vuorelassa ja vanhalassa 79-80
        Sirin, Hanin ja roos-m muistan ja tytön jota sanottiin armiksi, itse olen Leena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin vuorelassa ja vanhalassa 79-80
        Sirin, Hanin ja roos-m muistan ja tytön jota sanottiin armiksi, itse olen Leena

        Armi oli Sirpa K.


    • Rannan hamppari

      Hei, Olin Vuorelassa joskus -68 ja eteenpäin. Pääsin siellä ripille -68 tai -69.

      • Anonyymi

        Moikka örtsy olin v.75siellä ja asun Tampereella nykyään !


    • TARSKI

      HEI KAIKKI VUORELAN ENKELIT. OILIN ITSE VUORELASSA 1972-1975. ELIKÄ AIVAN LIIAN KAUAN.OLEN TARJA.T JA HALUAISIN KUULLA IHANASTA ILSESTÄ- OLTIIN YHDESSÄ MARIKOSSA. JA OLISI MYÖS KIVA KUULLA SINUSTA LEENA.A EHKÄ MUISTATTE MINUT.HALAUKSIA TEILLE KAIKILLE.T.TARJA.T OLISI KIVA SAADA YHTEYTTÄ . ANNIKKI MÄNTYSEEN- JA MAIJA-LEENAAN.

      • Kakova ruuna.

        Hei vaan. Minä olin Kakolassa 1968 - 1985. Siellä piti kakoa. En muista oliko siellä naisten osastoa. Mutta miehiä siellä oli.
        Minua kutsuttiin kivalla lempinimellä Kakolan Ruuna. Kirjoitelkaa. Nyt olen ikivanha hampaaton ukko mutta kivan näköinen.


      • taivas58

        Tarja tarkoitatko Ilse Vuorenhaltijaa vai Ilse Balzar Ilse Balzar asuu tukholmassa minulla on yhteyttä häneen med fb toisesta Ilsestä en tiedä mitään mitä kuuluu sulle ja siskoillesi?


      • Anonyymi

        Muistan hyvin . Juha
        ja Johanna. Kaikkea kaunista ja hyvää teille. T.Tarja


      • Anonyymi
        taivas58 kirjoitti:

        Tarja tarkoitatko Ilse Vuorenhaltijaa vai Ilse Balzar Ilse Balzar asuu tukholmassa minulla on yhteyttä häneen med fb toisesta Ilsestä en tiedä mitään mitä kuuluu sulle ja siskoillesi?

        Kiitos kysymästä. Tietääkseni Siskollani Seija Hedillä on kaikki hyvin ja myös Kikalla. En tiedä kuka olet,mutta kaikkea hyvää sinulle.Tsemppiä ja halauksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan hyvin . Juha
        ja Johanna. Kaikkea kaunista ja hyvää teille. T.Tarja

        No niinpäs hyvin muistat. Kaikkea hyvää myös omaan elämääsi🙏🤗


      • Anonyymi

        Heippa ystäviäni ! Olin 75 lomailla olisi mukava kuulla mitä meneekin kuuluu ? Maija Leenan muistan Eijan ja ilsen Maaritin ja Arjan itse asun Pirkanmaalla ! Ystävä kaikille kaikkea hyvää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpäs hyvin muistat. Kaikkea hyvää myös omaan elämääsi🙏🤗

        kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa ystäviäni ! Olin 75 lomailla olisi mukava kuulla mitä meneekin kuuluu ? Maija Leenan muistan Eijan ja ilsen Maaritin ja Arjan itse asun Pirkanmaalla ! Ystävä kaikille kaikkea hyvää

        Hei, Haluaisin yhteyttä Annikki Mäntyseen ja Maija Leenaan. Mitenköhän se onnistuisi´??


    • anipir

      Olin Vuorelan koulukodissa keittiöllä töissä 1972-1974. Monesti muistelen teitä Muistan TarjaT,Kirsi T, Leena A, Virpi M, Seija R, ja monta, monta muuta tyttöä jotka siellä olivat. Vastailkaahan ja kertoilkaa kuulumisianne!

      • taivas58

        minä olin samaan aikaan kun Tarja ja Kirsi siskokset oli siellä


      • anipir

        No muistatkos meidän perheen? Millä osastolla olit Opistola, Vanhala vaiko Marikko?


      • mayapiraya-58

        MOI !Mä olin siellä -70 luvun alkupuolella kahteen eri otteeseen, olin mukana "Hatkassa" Josta lehdet kirjoitti,mua haastateltiin apu-lehteen,
        Mä asuin Opistolassa ja Vanhalassa. Olin usein töissä keittiölla viikon loppuisin.
        TERKUT KAIKILLE!!!! Maija (asunut Ruotsissa jo yli 30v)


      • Anonyymi
        mayapiraya-58 kirjoitti:

        MOI !Mä olin siellä -70 luvun alkupuolella kahteen eri otteeseen, olin mukana "Hatkassa" Josta lehdet kirjoitti,mua haastateltiin apu-lehteen,
        Mä asuin Opistolassa ja Vanhalassa. Olin usein töissä keittiölla viikon loppuisin.
        TERKUT KAIKILLE!!!! Maija (asunut Ruotsissa jo yli 30v)

        Soita mulle Maija Ei ole numero josta vastaan.Laita viesti..Koskee myös muita tyttäriä jotka haluaa olla yhteydessä Haleja kaikille. vaan,sms.072 8345899.T.T


      • Anonyymi

        Minä en kyllä yhtään häpeä että olen ollut Vuorelassa.Se on ollut osa mun elämää ja opettanut paljon,Surullista että moni tyttö vielä muistaa vaan kaikkea pahaa. Suomen sosjaali huolto toimi silloin hyvin.Tänä päivänä ,vaan surettaa,että apu ei mene perille. Ja on niin paljon ihmisiä jotka voi huonosti,mutta itse annan kiitosta marikon henkilökunnalle.Annikki ja Maija Leena ja Eila meidän ihana opettaja. Tarja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en kyllä yhtään häpeä että olen ollut Vuorelassa.Se on ollut osa mun elämää ja opettanut paljon,Surullista että moni tyttö vielä muistaa vaan kaikkea pahaa. Suomen sosjaali huolto toimi silloin hyvin.Tänä päivänä ,vaan surettaa,että apu ei mene perille. Ja on niin paljon ihmisiä jotka voi huonosti,mutta itse annan kiitosta marikon henkilökunnalle.Annikki ja Maija Leena ja Eila meidän ihana opettaja. Tarja.

        Heippa ystäviäni itse ja olin siellä ja en kadu yhtään toivon näille muille että pääsisi asioiden yli !! Eräs ystävänne


      • Anonyymi

        Samaa haluan minäkin. Mutta en tiedä miten saan yhteyttä sinuun,ilman että laitan numeroni ja sitä en halua.


      • Anonyymi
        taivas58 kirjoitti:

        minä olin samaan aikaan kun Tarja ja Kirsi siskokset oli siellä

        KUKA OLET?? Tasivas 58.Olisi kiva tietää.


    • AnneElisa58

      Hei olin itse Vuorelassa vuonna 1973-1975 vuoden siellä olin mutta vuosi luku ei ole jäänyt mieleen, pääsin siellä ripille ja osallistuin kapinaan joka siellä oli silloin joskus, kaksi hoitajaa laitettiin putkaan ja me lähdimme hatkaan veneellä, poliisit vastassa vasta rannassa. Olisi mukavaa kuulla jos joku muistaisi minut siltä ajalta. Siellä oli minun aikana Leena ja Anne Turusta, Maija-Leena ja Kikka.

      • AnneElisa58

        Olen siis pohjanmaalta Vaasasta kotoisin


      • anipir

        Kapinan muistan, me työssäolijat oltiin teitä myös hakemassa ja osa saatiinkin kiinni. Maija-Leenahan oli Marikossa ohjaajana, muistaakseni. Oliko silloin kun olit siellä Veikko Lehtinen johtajana ja Martti Paturi opettajana, sekä Katri Torvinen. Lahja Niukkanen Vanhalan hoitajana ja monta,monta muuta!


    • muistelija123

      Tänään 20.11.2016 ministeri Rehula on pyytänyt anteeksi. Anteeksipyyntö perustuu ministeriön keväällä julkaisemaan tutkimukseen huostaan otettujen lasten kokemuksista ensimmäisen lastensuojelulain aikana vuosina 1937–1983.

      Kuinkahan montaa tämä anteeksipyyntö lämmittää? Luin, että Ruotsissa ja Norjassa on maksettu ihan tuntuvia korvauksia (yli 20 000 euroissa) tuon ajan lasten "suojelun" uhreille.

      Kyllä tosiaan kun muistaa sitä aikaa -60 luvulla kun olin Vuorelassa niin olisihan siitä ihan asiallista jonkinlainen korvaus saada. Sehän oli melkein kuin pakkotyölaitos siihen aikaan. Töitä oli tehtävä joko navetassa, puutarhalla, keittiössä tai siivoamassa.

      Ruoka oli tosi huonoa, perunat tuotiin pöytiin pesuvadeissa oli kun sikoja olisi syötetty.

      Ei sellaista kohtelua jota siellä sai toivo kyllä kenellekään. Edellisessä viestissä mainittu putka oli kyllä hirveä paikka, esim. ne Opistolan alakerrassa olleet putkat eivät tosiaan olleet mitään lasten paikkoja mutta siellä lapsia istutettiin ihan säälimättä kyllä sen ajan henkilökunta oli niin sadistista.

      Voimia ja hyvää jatkoa kaikille kohtalotovereille!

    • vahterl

      Minä olin siellä , pääsin pois vuonna 71 En ole paljon halunnut muistella sitä aikaa , oli kova paikka mulle , mut nyt kun tää ns. anteeksipyyntö tänään , kaikki palas taas mieleen

    • anipir

      Siihen aikaan kun sitse olin Vuorelassa Opistolan keittiöllä töissä, ruokaa ei todellakaan viety pöytiin "pesuvadeilla" eikä mitenkään muutoinkaan epäsopivissa astioissa! Ruoka oli laadukasta ja hyvää!!!

      • muistelija123

        No luultavasti olet ollut myöhemmin siellä kun -60 luvulla? Siihen aikaan kyllä niin oli, että perunat tuotiin pesuvadeissa pöytiin ja ruoka oli ala-arvoista niinkuin varmaan senaikaiset "tytöt" muistavat.

        Mutta ihan hyvä, että sinulla parempia muistoja. 1970 luvullahan asiat alkoivatkin varmasti siellä kaikkien hälyjen jälkeen parantua ja hyvä niin.


      • muistelija123

        Jatkan vielä tuohon äskeiseen sen verran, että asiat alkoivat varmasti parantua sen jälkeen kun "kinkku" jäi eläkkeelle.

        Anipir, luin, että olet ollut keittiöllä töissä, siihen aikaan kun minä olin Vuorelassa siellä oli "keittiöopettajana" keittiörempaksi kutsuttu henkilö. Hänen siskonsa oli puutarharemppa. En viitsi oikeita nimiä tähän laittaa vaikka ne muistankin. Senaikaiset tytöt ne kyllä tietävät.


      • anipir
        muistelija123 kirjoitti:

        Jatkan vielä tuohon äskeiseen sen verran, että asiat alkoivat varmasti parantua sen jälkeen kun "kinkku" jäi eläkkeelle.

        Anipir, luin, että olet ollut keittiöllä töissä, siihen aikaan kun minä olin Vuorelassa siellä oli "keittiöopettajana" keittiörempaksi kutsuttu henkilö. Hänen siskonsa oli puutarharemppa. En viitsi oikeita nimiä tähän laittaa vaikka ne muistankin. Senaikaiset tytöt ne kyllä tietävät.

        mustelija 123 todella olen ollut Opistolan keittiöllä Vuorelan koulukodissa töissä ja pidin työstäni siellä, keittiön esimiehenä toimi Martta Reinikainen ja hän oli todella laadukas ihminen, hänen alaisuudessaan oli kiva olla hommissa. Mitä nyt joskus kun tyttöjä oli keittiöllä töissä homma meinasi mennä levottomaksi, mutta kaikesta puhumalla selvittiin!


      • Anonyymi
        muistelija123 kirjoitti:

        Jatkan vielä tuohon äskeiseen sen verran, että asiat alkoivat varmasti parantua sen jälkeen kun "kinkku" jäi eläkkeelle.

        Anipir, luin, että olet ollut keittiöllä töissä, siihen aikaan kun minä olin Vuorelassa siellä oli "keittiöopettajana" keittiörempaksi kutsuttu henkilö. Hänen siskonsa oli puutarharemppa. En viitsi oikeita nimiä tähän laittaa vaikka ne muistankin. Senaikaiset tytöt ne kyllä tietävät.

        Keittiöopettajana oli todellakin Reinikainen ja toinen Reinikainen (sisko) oli puutarhassa päällikkönä ja sen alainen oli Hillevi, mutta keittiö Reinikainen varmaan palkkasi välillä itselleen aputyöntekijän, muistaakseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keittiöopettajana oli todellakin Reinikainen ja toinen Reinikainen (sisko) oli puutarhassa päällikkönä ja sen alainen oli Hillevi, mutta keittiö Reinikainen varmaan palkkasi välillä itselleen aputyöntekijän, muistaakseni.

        Ihmettelen kyllä näiden eräiden kitinää itse olen ollut siellä muta se on vähän risti riitasta toisaalta nuoren pitää opetella teken töitä eikä istua p .huoneessa niin sanotusti itse olen kasvattanut lapseni ja ovat joutuneet tekeen pieniä askareita sit palkinnut heidät eikä he pöytään pahoillaan. Päin vastoin että joku opettaa jotain olin 75_76 v mutta se on vähän elämän katsomista ja laaja käsite kaipa valmiiksi opetate lapset karhun palveluksen teetä !!!?? .t.pv


      • Anonyymi

        Jospa menisit itse apteekkiin....


      • Anonyymi

        Ja jos jotkut kirjoittavat vähän korkeampaa loikkaa eikä ymmärrä onpas aika fiksu?? Ja tartee asioita katsoa vähän monelta kantilta mutta taitaa jollakin olla hevos laput silmissä !!!!!!? Tai ei uskalla sanoa totuuksia entinen ystävä suora suu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos jotkut kirjoittavat vähän korkeampaa loikkaa eikä ymmärrä onpas aika fiksu?? Ja tartee asioita katsoa vähän monelta kantilta mutta taitaa jollakin olla hevos laput silmissä !!!!!!? Tai ei uskalla sanoa totuuksia entinen ystävä suora suu

        Kuka nyt lienetkin, niin olet säälittävä ja hui mitä raivoa......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nyt lienetkin, niin olet säälittävä ja hui mitä raivoa......

        Kiitos vaan mielestäni en raivoa olen ollut itse kyseisessä paikassa muta kun ihmiset koittavat auttaa ja opastaa asioita !! Eikös pitäisi olla kiitollinen asioihin ?? Minun mielestäni mutta jos ei jotkut vaan osaa ajatella omaa parastaan itse ainakin opin kerrasta ja lapseni olen kasvattanut kunnialla ja ovat hyvissä ammateissa se siitä vai jospa on joku kateus kun joku vaan laskee suorat sanat eräs mimmi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nyt lienetkin, niin olet säälittävä ja hui mitä raivoa......

        Niin tohon äsköisen vielä ystäväni ovat samaa mieltä kuri pitää olla ja jonkin näköiset tavat mutta jospa jotkut ei osaa olla tyytyväisiä mihinkään retelöidään kun 15 kesäiset kakarat vai olenko väärässä ??? Jonkin näköinen tapa pitäisi olla mimmi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tohon äsköisen vielä ystäväni ovat samaa mieltä kuri pitää olla ja jonkin näköiset tavat mutta jospa jotkut ei osaa olla tyytyväisiä mihinkään retelöidään kun 15 kesäiset kakarat vai olenko väärässä ??? Jonkin näköinen tapa pitäisi olla mimmi

        Sinun pitäisi mennä kirkkoon saarnaajaksi ja ottaa ystävät mukaan kuuntelemaan
        hienoa saarnaasi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäisi mennä kirkkoon saarnaajaksi ja ottaa ystävät mukaan kuuntelemaan
        hienoa saarnaasi...

        Sori vaan jos olen pahoittanut mielesi mutta jospa ajattelet asioita laajemmin näin on hyvä jos on tämmösiä paikoja missä ohjataan nuoria itse olen äiti kaipa itse läs varmasti on lapsia ? Tai mitä väliä ei sitä halua omalle lapselle huonoa elämää ja ei tarvitse olla tiukka !!?? Peiponen itse olen rauhaa rakastava hyvää kevättä kukas sitä olet ei ollut tarkoitus loukata ja tartee vähän ajatella laajemmin .t.suora suu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori vaan jos olen pahoittanut mielesi mutta jospa ajattelet asioita laajemmin näin on hyvä jos on tämmösiä paikoja missä ohjataan nuoria itse olen äiti kaipa itse läs varmasti on lapsia ? Tai mitä väliä ei sitä halua omalle lapselle huonoa elämää ja ei tarvitse olla tiukka !!?? Peiponen itse olen rauhaa rakastava hyvää kevättä kukas sitä olet ei ollut tarkoitus loukata ja tartee vähän ajatella laajemmin .t.suora suu

        Minulla on lapsenlapsia, joita rakastan sydämmeni
        pohjasta. Hyvää kevään jatkoa sulle ja tiedoksi, että en halua
        olla missään tekemissä sinun kanssasi....


      • Anonyymi

        uskon, että hän puhuu totta, joka on ollut 60-luvulla vuorelassa,
        että "pesuvadeissa" on tarjoiltu ruokaa, miten sikamaista touhua.
        Mitäköhän muuta sikamaista, vuorelassa tapahtui, näitä tyttöjä kohtaan??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori vaan jos olen pahoittanut mielesi mutta jospa ajattelet asioita laajemmin näin on hyvä jos on tämmösiä paikoja missä ohjataan nuoria itse olen äiti kaipa itse läs varmasti on lapsia ? Tai mitä väliä ei sitä halua omalle lapselle huonoa elämää ja ei tarvitse olla tiukka !!?? Peiponen itse olen rauhaa rakastava hyvää kevättä kukas sitä olet ei ollut tarkoitus loukata ja tartee vähän ajatella laajemmin .t.suora suu

        Voi hyvä suora suu. Kaikki ei tänä päivänä ole niin kuin ennen. asjat ja ajat muuttuu, niin myös nuoriso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä suora suu. Kaikki ei tänä päivänä ole niin kuin ennen. asjat ja ajat muuttuu, niin myös nuoriso.

        Suora suu liikkeellä tarkoitan yli päätän tätä päivää mihinkä omaan menossa ?? Ja on hyvä että on paikkoja missä voi nuoret olla mutta eipä voi mitään jos jotkut hyväksyvät pahan teon ??!! Itselläni on lapsia ja on ollut tietyt säännöt että kiitos vaan


    • Hyvällämuistaen

      Olin Vuorelassa 1981-1982 yhdenlukuvuoden. Tuolloin johtajana oli Lehtinen. Opettajia oli Varpu, Paturi, eila ja Juhani. Oppilaita Salme, Siri, Päivi, Tanja,Pipa, Ulla,Ulla,Katri, Taina.... en nyt kaikkia niminä kirjoitella. Olin itse Opiston puolella. Vuosi vuorelassa oli minulle vain yksi vaihe elämässä enkä näe sen vaikutaneen minuun tulevaisuuteen haitallisesti. Ainoa haittapuoli oli vapauden menetys ja siitä sain syyttää itseäni. Vieläkin löytyy valokuvia joita otin tytöistä keväällä -82 ja koulukuva. Minä olen se vaalea tyttö joka en johtajankaan mielestä olisi kuulunnut Vuorelaan. Terveiset kaikille tytöille jotka olivat tuolloin Vuorelassa.

    • Hämeenlinna66

      Olin vuorelassa 7-luokan 79-80 asuin opistolassa ja äääsin hajuakaan kun Olin niin kova hiihtään. Johtajana oli Lehtinen. Aika kullannut muistot eikä ne alkujaankaa olleet huonoja. Mitäköhän kaikille sen aikasille tytöille kuuluu????

      • Anonyymi

        Olin itse ja opistolassa ja olen jälkeen päin iloinen että saanut olla tarviais olla iloinen mitä on ollut ? Ja että on ollut katto pään päällä vai kuinka ja ne työn tekijät viitsinyt katsoa meidän hölmöilyä ei se niin huonoa ollut !!


    • Minävain6633

      Hei itse olen vuorelassa nyt asustan vanhalan puolella ja ei ole mitään hyviä kokemuksia tästä paikasta

    • VuorelastaUlosHeitetty

      Minä olin kesästä -80 Helmikuuhun -84. Lehtinen johtajana, sen eukko sairaanhoitaja. Napsku varajohtaja. Asuin koko ajan Marikossa. Sieilä olivat myös Sirpa P, Paula.B, Sirpa T, LipLap ymym.
      Opettajina mm.Paturi, Eila Salvola. Marikon hoitajina mm: Manta Seppänen. Ekin ja Sirkku Telenin muistan, hyvin, vaikka aikaa, jo vierinyt aika tavalla. On huonoja, mutta myös hyviä muistoja. ;

    • rillumareikkari

      Pääsin ripille 50 v sitten Vuorelassa ja olin sitä ennen 2vuotta siellä, eli v 65-67. mahdoitko olla silloin siellä?

    • TotuuksiaVuorelasta

      Nyt on vuosi 2017 ja vieläkään vuorelassa ei osata kohdella nuoria niin kuin pitäisi. Jos oisi työntekijöiden lapset kyseessä niin varmasti alkais kiinnostamaan miten näitä nuoria kohdellaan täällä. Ihan sama mitä ikinä koitatkaan sanoa ohjaajille, sua ei kuunnella. Ihan sama vaikka itkisit niiden edessä ja rukoilisit et saa apua. Vuorelan työntekijät ovat enemmän sekaisin kuin suurin osa nuorista täällä. Koulun rehtori Jani Melin, kenen pitäisi ottaa vastuu mitä koulun aikana tapahtuu häntä ei kiinnosta yhtään miten nuorilla menee.. Itsekäs p*skiainen... Hyvä kuvaus tähän vuorelan toimintaan on se, kun nuorta kannettiin putkaan ja tämän nuoren housut tippuivat jalkoihin. Ja kun tämä nuori pyysi että hänen housunsa nostettaisiin. Niin Jani eli rehtori vastasi että EI TÄMÄ OLE MIKÄÄN HOTELLI LUXUS PALVELU? anteeksi mutta mitä h*lvttiä??? Kukaan ei saisi kokea tuollaista.

      • Anonyymi

        Voi ihmis pieni et vaan tiedä kuinka turvassa olet just nyt. Ja tunnet itsesi aikuiseksi.OLET VÄÄRÄSSÄ.


    • Koulukodinkasvatti

      Itse olin Vuorelassa vuosina 1995-1997. Se oli minulle kuin koti. Näen vieläkin unia että asun siellä 😄 Ikävöin paikkaa, vaikka olikin vaikeaa usein. Rankka nuoruus takana, huh.

    • korppu117

      Aika kuluu, elämä muuttuu. Pää asia on että sulla on hyvä olla...

    • Anonyymi

      Jos oikein muistan ,niin keittiössä ei ollut töissä Anita nimistä henkilöä!!!!! Mutta kyllä Nita nimellä kulkeva henkilö.Joka myös hänkin oli entinen Vuorelan kasvatti. Tunsi ehkä paremmuutta meitä muita kohtaan. ONNEA KUITENKIN HÄNELLE. T.YHTÄ ONNETON KUIN HÄN.

    • Anonyymi

      EEköhän, unoheta, "koilukotI2 heippa, ja hyvää jatkoa sulle!!!!

      • Anonyymi

        Sä olet ihan oikeassa!! Hyvää jatkoa sullekin ja kiva oli kuulla sinusta....


    • Anonyymi

      olen 14v tyttö ja olen tällä hetkellä vuorelan koulukodissa nummelassa. tästä paikasta en voisi sanoa mitään positiivista. välillä täällä kohdellaan nuoria kuin vankeja, on tapauksia kun nuori on kertonut että häntä ahistaa ja tekisi mieli olla itsetuhonen mutta nuorta jolla on tämä niin häntä ei auteta, asian annetaan vaan olla. tiedän tytön joka meinasi kuolla koska ohjaajat ei tarjoa apua. kun täällä käy vanhemmat niin kaikki esittää kuin kaikki olisi hyvin. minulla olisi niin paljon asioita tästä paikasta, jos haluatte tulla juttelemaan niinminun facebook on (rebeka kartau)

    • Anonyymi

      vuorela oli ennen vanhaan paskapaikka, mutta kauniilla paikalla se on aina..

    • Anonyymi

      Hej Tässä Marita Busk Olin Vuorelassa 60...61...62 ..Opistolassa .koko ajan.Asun Ruotsissa..Olis kiva .keslustella.niistä.ajoista.Kun.ollaan.tämän.ikäsiä..

      Puh.0722783490

    • Anonyymi

      ikävä paikka.

    • Anonyymi

      Muistan paikan , itse olin siellä 72 - 74.
      Pistivät eristykseen usein jopa ilman syytä.
      Jouduin sieltä Yläneen tyttökotiin kun täytin 16.
      Suljettuja laitoksia molemmat, koskaan ei päässyt ulos, jos ei karannut.

      • Anonyymi

        EHKÄ OLET S,R


      • Anonyymi

        JOS OLET SEIJA R. NIIN TUHAT HALAUSTA SINULLE. TARJA .


    • Anonyymi

      Kuka muistaa käsityöopettajan Lyyli Kukon? Oli minun mielestä, ihan hyvä
      1971-ja siitä eteenpäin hyvä käsityöopettaja,

      • Anonyymi

        Niinpä olin ja siellä 75 .t.p


    • Anonyymi

      Moi vaan ystävät mitäs kuuluu 40 v.jälkeen

      • Anonyymi

        Kuka moikaa ystäviä 40 jälkeen???????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka moikaa ystäviä 40 jälkeen???????

        Joo joku nimi tai asja olisi kiva?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka moikaa ystäviä 40 jälkeen???????

        Loimaa p.v jospa olan vaikka päästy ripille 40 v. Jälkeen jospa kuka nyt muistaa rippikoulu aikoja asun Pirkanmaa nykyään .p.v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo joku nimi tai asja olisi kiva?

        P.v 40vjälkeen olin 74_75joku siinä kai ja Nummelasta kotoisin nykyään asun Tampereella kuka muuten itse olet ? Mäkisen Tiina oli samaan aikaan


    • Anonyymi

      Minäpä muistan Lyylin t.p.v

    • Anonyymi

      Hei opistolla muistan joku v.75 näin äkkiä ja jälkein päin ajatellen oli hyvä että tämmösiä painoja on ? Muuten missä oltaisiin vai kuinka ja olisi mukava kuulla vanhoista kavereista Tuula v Arja mua ja muistakin siten Leila Malisen Tiina tai mikä nyt oli Makkonen kävi mun luona 81 v mutta en tiedä mihin hävisi ja voi niitä aikoja siten puhuttiin joskus että kunnalis kodissa olaan siten muistan kun joku karkaa ikkunasta hehehe voi jukra mikä vauhti t.p.v

    • Anonyymi

      Niin missäs nämä ystävät on opistolalaiset? Mitä kuuluu 75 _76 joku tämmöinen oli Tuula Leila Eija .k ja muut sen aikaiset .t.p

    • Anonyymi

      Hei kaikki 75 mimmit missä olette itse asun Pirkanmaalla nykyään Maarit Eija ja ketä nyt oli olis kiva kuulla 40 v.jälkeen vuodet on hurahtanut .p

    • Anonyymi

      Olin vuorelas 80-luvun alussa opistolassa

    • Anonyymi

      Vuorelassa 79- 80 ensin opistolassa ja loppuajan vanhalassa. Hyviä muistoja erityisesti hiihtokilpailut Mikkelissä ja hiihtoreissu Lappissa. Johtajaa oli Lehtinen
      *
      Hämeenlinnan tyttö

    • Anonyymi

      Sama paikkako Kun Lohja? Nummela eri.Joo.Veljen oli Outamon koulu koti ainaki 1963- oliko sitten ihan 1965-1966? Lintsasi koulusta ja yksinhuoltaja vanha isä suostu sihen poika koulotin.Muitan kuleni isän sanovan.Tein virhen laitoin pojan sinne.Isä kuoli 1964.Äitiä ei ollut. Veljeni pieni hoikka ja mäki hyppäjä seurassa ponistus malmi.Kaikki jäi koulukodin takia.raisikatin pahoinpideltin.Palatua sieltä oli koditon.kun ei isää,ei kotia.alo vina ,hassis,ymm.Ylianostus otti tanska cristian 1985.Nukuu iki inta tuhkana isän haudassa. Tanskasta veljeni merimies makso Suomi isän hautaan. Hänkin jo kuollut 1997:tuhka Malmö, Kuin viimenen veli kuoli 2021 tuhk Malmö.Malmöhän on merimiesten kaupunki kun maailman meriä seilataan Ruotsin lipun alla.Kylä ne koulukodit oli vankiloita viellä 60 luku ja itse koin lasten kodin kun isä kuoli,oneksi en kauaa joutunut olee kun toisten nurkin päsin asuu.sen rahan tähden pieni perintö,jonka ottaja sai ja lempas ulos kun se loppu.Ei olut sosiali lasten suojelu 60 luku hyvä.Onekiksi tänä päivänä on!

    • Anonyymi

      muistan kun 70- luvun puolella, kävivät Outamonpoikakodista pojat kyläilemässä vuorelassa tutustumassa meihin tyttöihin se tapahtu vielä Opistolassa, niin sanotut (pienet bileet) tarjolla oli limpparia ym..se olikin sitten ensinmäinen ja viimeinen kerta kun kävivät...

      • Anonyymi

        Heli ystävälleni itse olin 75 lomailla ja oli yks Pirjo mutta en nyt muista suku nimeä kumma juttu kun jollain nähtävästi jäänyt raumoja tästä paikasta harmi juttu on itse olen päässyt yli asiasta kylläkin ja oli siellä mukavia tyttöjä myöskin muistatko ketään markitia vaasasta:-):😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heli ystävälleni itse olin 75 lomailla ja oli yks Pirjo mutta en nyt muista suku nimeä kumma juttu kun jollain nähtävästi jäänyt raumoja tästä paikasta harmi juttu on itse olen päässyt yli asiasta kylläkin ja oli siellä mukavia tyttöjä myöskin muistatko ketään markitia vaasasta:-):😅

        Mitä ihmettelistä siinä on, että joku on saanut raumoja vuorela,
        se on hienoa, että et itse ole saanut. Tuleeko mieleesi asia, että me ihmiset
        olemme erilaisia ja reakoimme asioihin eritavalla.


    • Anonyymi

      Oon menossa sinne just 16.11 huumeitten ja koulun takii ja oon vast 13 koht 14

    • Anonyymi

      Jos tarviit henkistä tukea tuu discordii tääl on kaks sälliä kellä on kokemusta vuorelasta ajalta 2015-2019

    • Anonyymi

      Moro olin 82-84. Vuorelassa ja kaipaan sen aikaisia ystäviäni? Oikeestaan todella paljon.

    • Anonyymi

      Löhville terkut! Tarja Taipaleelta ja Annille ym

    • Anonyymi

      Ei todellakaan kiva paikka, valehtelee joka sanoo kivaksi
      ja viihtyväksi paikaksi Vuorelankoulukotia.

      • Anonyymi

        Olen itse ollut siellä mutta näin jälki käteen riippuen nämä henkilöt auttavat edelleen totean näin missä moni nuori olisi jos ei olisi siellä !!? Ollut eipä mukavalta tuntunut mutta asentoitu asioihin


      • Anonyymi

        On varmasti turvapaikka tämän päivän nuorille ja vielä kauniilla
        paikalla.. Hyvä että paikka on olemassa.


    • Anonyymi

      se on hyvä, että paikka on muuttunut ei ole kidutuslaitos enään, pidetään ihmiset ihmisenä ja suojellaan pahalta maailmalta..toivottavasti.

      • Anonyymi

        Mutsi oli sielllä joskus 1950- luvun puolessavälissä. Nimi oli Raili. Nyt jo edesmennyt 20 vuotta sitten.


      • Anonyymi

        On kaunis paikka Hiidevedenrannalla, tämän päivän nuorille paras,
        mahdollinen paikka, jossa saa tukea ja turvaa, ruokaa, lämpöä.
        Maailma on muuttunut , nuoret ovat muuttuneet
        ja Vuorela on muuttunut..


    • Anonyymi

      Kyllä itsekin haluaisin tuonne Vuorelan koulukotiin. On se niin hieno paikka luonnon keskellä.

      t. Oolofi-69

      • Anonyymi

        Niinpä on olin 70 luvun puoli välissä ja nyky päivät vaan nuorilla pahenee ja terä aseet heiluvat onneksi on paikkoja jossa on nuorten hyvä olla kun he ymmärtäisi omaa parastaan itselläni on lapsia ja lapsen lapsia olen kyllä puhunut rehellisyys maan perii vaikka lukee näitä sivuja tuntuu ettei jotkut vaan hyväksy näitä paikkoja !!!? Mutta ei voi mitään jospa olivat joskus hyvään hyvää kevättä kaikille eräs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä on olin 70 luvun puoli välissä ja nyky päivät vaan nuorilla pahenee ja terä aseet heiluvat onneksi on paikkoja jossa on nuorten hyvä olla kun he ymmärtäisi omaa parastaan itselläni on lapsia ja lapsen lapsia olen kyllä puhunut rehellisyys maan perii vaikka lukee näitä sivuja tuntuu ettei jotkut vaan hyväksy näitä paikkoja !!!? Mutta ei voi mitään jospa olivat joskus hyvään hyvää kevättä kaikille eräs

        Kyllä noissa tuollaisissa paikoissa on kuule kaikenlaista henkilökuntaa, joilla ei valitettavasti aina ole sädekehää pään päällä. Eikä toisilla nuorillakaan, joiden kanssa joutuu asumaan.
        Varsinkin ennen joskus 50-60-70-luvuilla on ihmisillä aika karua kerrottavaa noista paikoista.


    Ketjusta on poistettu 72 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4397
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4366
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4036
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2947
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2571
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2133
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      341
      2112
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2069
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1685
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1452
    Aihe