Siilin hinta..?

utelias..

Oon jo jonkun aikaa miettiny afrikkalaisen kääpiösiilin hankkimista.. yllätyin kun mulle kerrottiin että hinta on 300-400e.

Miten siili voi maksaa niin paljon? mistä se hinta koostuu?

56

13871

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hinta koostuu

      Se hinta koostuu siitä siilistä.

    • Albiino

      Hinta n. 300-400e, Kasvattajalta suoraan pentu. Kasvattajalla yleensä hinta on 350e, joka on ok hinta siilille. Eläinkaupasta voit saada alk. h.250e

      Siilin mukaan kuuluu yleensä esim. ruokaa, fliis peitto, hoito ohjeet ja ruokinta yms..

      Tuonti siili maksaa enemmän, jos sen hakee kasvattajalta suoraan. Eläinkaupoilla on myytävänä tuonti siilejä. Muista pyytää tietoa mistä maasta siili on tuontu. Syntynyt & mielellään paperit. Tietoa suvusta ja terveydestä.

      Suosittelen hankkimaan siilin suoraan kasvattajalta!

      Jos haluat hieman halvemman, kysy sijoitukseen siiliä. Jos otat sen lemmikiksi, silloin ok ottaa sijoitukseen siili. Samalla saat kasvattajan tuen ja hyvän alun siili harrastukseen

      Siili maksaa sen 300-400e, muista varata rahaa tarvikkeisiin ja eläinlääkäri kuluihin ruokaan!

      Siilin hankinta ei ole halpaa, siilin talon rakentaminenkin maksaa jo n.100-400e

      Onnea siilin hankintaa!

      • perustuu

        Ensinnäkin, siilejä on vähän ja kysyntä ylittää tarjonnan. Siilit ovat ERITTÄIN vaikea laji kasvattaa, paljon poikasia kuolee jne, eli niitä ei tuosta vain saada, varsinkaan, jos haluaa jonkun tietyn väristä.

        Eläinkaupassakin siilit yleensä 300-400e, ja ne maksavat tukkureilla siis niin paljon. Alunperin eläinkaupat ovat määrittäneet myös tätä hintaa.

        Siiliä EI kannata ostaa eläinkaupasta (ne tulee tukuista euroopasta, missä voi olla huonot olot ja siili jo valmiiksi sairas).

        Esim. Saksassa siilit maksaa 150-200e. Ja siihen kuljetukset päälle. Usasta siilin hankkiminen on sitten niin kallista ja vaikeeta, että harva siihen ryhtyy. Kasvattajat kuitenkin hakevat siilejä ja pitävät siilikantaa Suomessa yllä.

        SY Kasvattajien poikaset ovat käsiteltyjä, ja hyvistä oloista sillä Suomen siiliyhdistys valvoo kasvattajia.VIRALLISILLA Kasvattajilla on myös tarvittavat tiedot siilien kasvattamisesta ja hoitamisesta ja hyvät olot siileillä. Eläinkaupoissa raukat ovat liian pienissä tiloissa ja syövät väärää ruokaa.

        Siilit syövät hyönteisiä, joiden hankita ei ole halpaa. Niiden asumuksiin menee paljon rahaa ja kunnon juoksupyörät tulee maksamaan n. 50e kpl.

        www.suomensiiliyhdistys.fi


      • utelias..
        perustuu kirjoitti:

        Ensinnäkin, siilejä on vähän ja kysyntä ylittää tarjonnan. Siilit ovat ERITTÄIN vaikea laji kasvattaa, paljon poikasia kuolee jne, eli niitä ei tuosta vain saada, varsinkaan, jos haluaa jonkun tietyn väristä.

        Eläinkaupassakin siilit yleensä 300-400e, ja ne maksavat tukkureilla siis niin paljon. Alunperin eläinkaupat ovat määrittäneet myös tätä hintaa.

        Siiliä EI kannata ostaa eläinkaupasta (ne tulee tukuista euroopasta, missä voi olla huonot olot ja siili jo valmiiksi sairas).

        Esim. Saksassa siilit maksaa 150-200e. Ja siihen kuljetukset päälle. Usasta siilin hankkiminen on sitten niin kallista ja vaikeeta, että harva siihen ryhtyy. Kasvattajat kuitenkin hakevat siilejä ja pitävät siilikantaa Suomessa yllä.

        SY Kasvattajien poikaset ovat käsiteltyjä, ja hyvistä oloista sillä Suomen siiliyhdistys valvoo kasvattajia.VIRALLISILLA Kasvattajilla on myös tarvittavat tiedot siilien kasvattamisesta ja hoitamisesta ja hyvät olot siileillä. Eläinkaupoissa raukat ovat liian pienissä tiloissa ja syövät väärää ruokaa.

        Siilit syövät hyönteisiä, joiden hankita ei ole halpaa. Niiden asumuksiin menee paljon rahaa ja kunnon juoksupyörät tulee maksamaan n. 50e kpl.

        www.suomensiiliyhdistys.fi

        Iso kiitos vastanneille :) nyt oon taas pikkasen viisaampi :)
        siilin on siis kallis (jos vertaa esim. rottaan, kaniin tai frettiin) koska niitä on vaikea kasvattaa..

        eläinkaupasta en oo ikinä ostanu mitään elukkaa, öttiäis ruuatkin saan ostettua vanhalta bilsan maikalta :)

        mutta joo.. pähkäillään vielä sopisko siili meille vai ei :)


      • Siilittömät_kamut:D

        Elikkäs min, kamuni ja veljeni haluttaisiin siili, Äitille ei käynyt kun se levittää kuulemma salmonellaa! :o Onks totta!????!


      • jjjoooo
        perustuu kirjoitti:

        Ensinnäkin, siilejä on vähän ja kysyntä ylittää tarjonnan. Siilit ovat ERITTÄIN vaikea laji kasvattaa, paljon poikasia kuolee jne, eli niitä ei tuosta vain saada, varsinkaan, jos haluaa jonkun tietyn väristä.

        Eläinkaupassakin siilit yleensä 300-400e, ja ne maksavat tukkureilla siis niin paljon. Alunperin eläinkaupat ovat määrittäneet myös tätä hintaa.

        Siiliä EI kannata ostaa eläinkaupasta (ne tulee tukuista euroopasta, missä voi olla huonot olot ja siili jo valmiiksi sairas).

        Esim. Saksassa siilit maksaa 150-200e. Ja siihen kuljetukset päälle. Usasta siilin hankkiminen on sitten niin kallista ja vaikeeta, että harva siihen ryhtyy. Kasvattajat kuitenkin hakevat siilejä ja pitävät siilikantaa Suomessa yllä.

        SY Kasvattajien poikaset ovat käsiteltyjä, ja hyvistä oloista sillä Suomen siiliyhdistys valvoo kasvattajia.VIRALLISILLA Kasvattajilla on myös tarvittavat tiedot siilien kasvattamisesta ja hoitamisesta ja hyvät olot siileillä. Eläinkaupoissa raukat ovat liian pienissä tiloissa ja syövät väärää ruokaa.

        Siilit syövät hyönteisiä, joiden hankita ei ole halpaa. Niiden asumuksiin menee paljon rahaa ja kunnon juoksupyörät tulee maksamaan n. 50e kpl.

        www.suomensiiliyhdistys.fi

        Siilit ei ole vaikeita kasvattaa. Kaikenkaikkiaan olen omistanut tähän mennessä 6 siiliä ja teettänyt yhden pesueen. Hinta on myös ihan kohtuuton mitä kasvattajat niistä pyytää, etenkin ne "ei niin pätevät kasvattajat". Itse pyysin poikasista 100e per nassukka.

        Se että ostaa kasvattajalta ei ole mikään takuu että siili on kunnossa, hyvissä oloissa asunut ja saanut oikeata ruokaa. Yksi siileistäni kun tuli mulle niin se ei edes osannut syödä. Ja tuolta siiliyhdistyksen sivuilta on ihan turha kysellä apua, ei ne auta. Mutta tietysti, onhan noita poikkeuksiakin!


      • morroo

        no eikös kanin vanha häkki kävis siilille ja kun nyt on noita jyrsijöita niin eikö niitten ruoka käy ja eihän kaikkea tarvii kerralla ostaa eks vaa? ja sellasen fliis peiton voi tehä itte. mut siin et siili pitää hankkii kasvattajalta nii siin oot oikees ;)


      • morroo
        jjjoooo kirjoitti:

        Siilit ei ole vaikeita kasvattaa. Kaikenkaikkiaan olen omistanut tähän mennessä 6 siiliä ja teettänyt yhden pesueen. Hinta on myös ihan kohtuuton mitä kasvattajat niistä pyytää, etenkin ne "ei niin pätevät kasvattajat". Itse pyysin poikasista 100e per nassukka.

        Se että ostaa kasvattajalta ei ole mikään takuu että siili on kunnossa, hyvissä oloissa asunut ja saanut oikeata ruokaa. Yksi siileistäni kun tuli mulle niin se ei edes osannut syödä. Ja tuolta siiliyhdistyksen sivuilta on ihan turha kysellä apua, ei ne auta. Mutta tietysti, onhan noita poikkeuksiakin!

        saanko kysyy? onks siili arka eläin ja onks se vaikee kasvattaa ja tarviiks se paljo aikaa ja tilaa?


      • morroo
        Siilittömät_kamut:D kirjoitti:

        Elikkäs min, kamuni ja veljeni haluttaisiin siili, Äitille ei käynyt kun se levittää kuulemma salmonellaa! :o Onks totta!????!

        mun mielest nää luonnon varaset siilit levittää salmonellaa mut en oo iha varma :O :O :O meillekki ois tulossa siili mut noit eläimii piisaa? oon nyt täs monelt jo kyselly et tarviiks siili paljo ihmisen aikaa? vaatiiko paljo hoitoo? viekö tilaa? ja kesyyntyykö se noeesti ja onko se arka?


      • morroo

        voiko siilin ostaa halvemmallakin? eikös saa keltasesta pörssistä tai jostain? kun must tuntuu et vois ostaa sen ihan jostain muualta?

        vai oonko oikeessa?


      • siilitonelämä
        Siilittömät_kamut:D kirjoitti:

        Elikkäs min, kamuni ja veljeni haluttaisiin siili, Äitille ei käynyt kun se levittää kuulemma salmonellaa! :o Onks totta!????!

        Ei aiheuta oon omistanut monta eri silliä vuosien varrella keksinyt ton jutun ettei sen tarttis alkaan soittamaan kasvattajille


    • ANNA TUOVINEN

      NIIN SITÄ MÄKI MITEN SIILIT VOIVAT MAKSAA NIIN ÄLYTTÖMÄN MÄÄRÄN RAHAA MEILLE KIN MEINASI TULLA AFRIKKALAINEN KÄÄPIÖ SIILI MUTTA KUN NE MALSAA NIIN PALJON JA KUN PITÄÄ VIELLÄ OLLA KAKSI MUUTEN SE KUOLEE YKSINÄISYYTEEN

      • täysin

        erakko


      • Albiino

        Niin todellakin siili on erakko ja ei missään nimessä elä laumassa. Siili ei kaipaa toista lajitoveria kuin lisääntymisessä!


      • erakkoeläin
        Albiino kirjoitti:

        Niin todellakin siili on erakko ja ei missään nimessä elä laumassa. Siili ei kaipaa toista lajitoveria kuin lisääntymisessä!

        Siilejä EI SAA IKINÄ pitää kahta samassa tilassa!!!
        Ne on erakoita! Yksi piisaa.

        Ja edelleen, siilien hinta on korkea, koska ne ovat niin harvinaisia ja herkkä laji.


      • Puhs

        siili ei kuole yksinäisyyteen. se on erakko niinkuin moni on jo sanonutkin eikä kaipaa toista siiliä kaverikseen :)


      • mitähelvet...?

        ei tarvii olla kahta (siili on erakko) !!! www.suomensiiliyhdistys.fi


    • mimmaua

      no siili on aika harvinainen vielä ja ei kaikki noin paljon maksa, tutullani on ollut siilillään 2 poikuetta, ensimmäinen maksoi 250e ja toinen 160e. en muista mitä hän sanoi syyksi kun kysyin hintojen eroa, mutta kai se oli siksi kun ensimmäisen kohdalla hänellä ei ollut hirveästi kokemusta vielä, nin hän ei tiennyt hyvää hintaa, hän taisi huomata, että 250e on liikaa ja pudotti hintaa tai sitten se johtui siitä, että ensimmäisessä poikueessa oli vain 2 poikasta ja myöhemmässä 5... niin ja hän ei ollut kasvattaja. kannattaa etsiskellä monia kasvattajia ja vertailla hintoja ja kasvattajien kokemuksia.

      • että......................

        Virallisilla ja hyväksytyillä siiliyhdistyksen kasvattajilla hinta on sen n. 300e. Virallisia kasvattajia "valvotaan" ja heillä on tarvittavat tiedot ja kokemukset. Heitä sitoo myös tietyt säännöt, esim. naaras saa saada vain pari poikuetta vuodessa yms. Nämä pitävät siilien hyvinvoinnista huolta.

        Epävirallisilta kasvattajilta voi saada siilin halvemmalla, mutta silloin siilit on harvemmin rekisterissä tai et saa niiden sukutietoja ja kaikennäköisiä ylläreitä voi sattua... siileillä kun on noita perinnöllisiäkin sairauksia.

        Siiliyhdistys markkinoi ja välittää vain hyväksyttyjen SY -kasvattajien poikasia, tämän vuoksi epäviralliset myyvät kasvattejaan alihintaan jossain palstoilla... Kannattaa siis hakea aina kasvattajaksi, jos aikoo siilillä poikasia teettää. Kasvattajasäännöt löytyy

        www.suomensiiliyhdistys.fi


      • Albiino

        jolla olet saanut, ei myy kukaan hyvä kasvattaja siilin pentuja. Siilin hinta on 300-400e Suomessa.


      • siilistisiisti
        että...................... kirjoitti:

        Virallisilla ja hyväksytyillä siiliyhdistyksen kasvattajilla hinta on sen n. 300e. Virallisia kasvattajia "valvotaan" ja heillä on tarvittavat tiedot ja kokemukset. Heitä sitoo myös tietyt säännöt, esim. naaras saa saada vain pari poikuetta vuodessa yms. Nämä pitävät siilien hyvinvoinnista huolta.

        Epävirallisilta kasvattajilta voi saada siilin halvemmalla, mutta silloin siilit on harvemmin rekisterissä tai et saa niiden sukutietoja ja kaikennäköisiä ylläreitä voi sattua... siileillä kun on noita perinnöllisiäkin sairauksia.

        Siiliyhdistys markkinoi ja välittää vain hyväksyttyjen SY -kasvattajien poikasia, tämän vuoksi epäviralliset myyvät kasvattejaan alihintaan jossain palstoilla... Kannattaa siis hakea aina kasvattajaksi, jos aikoo siilillä poikasia teettää. Kasvattajasäännöt löytyy

        www.suomensiiliyhdistys.fi

        Kaikesta huolimatta siiliyhdistyksen hyväksymältä kasvattajalta me saimme siilin hintaan 230 euroa. Hieno ja terve siilipoika vielä onkin.


    • Ihmeissään...

      Jossa on haluttu halvalla siilejä, älkää hankkiko eläintä jos ei ole varaa ostaa! Kuulemma monilla siilin myyjillä on tullut todella tyhmiä kyselyitä siileistä! Jos ei ole varaa eläimeen niin miten on varaan sen ylläpitoon?

    • jempbu

      Siilit on tosiaan aika harvinaisii lemmikkejä suomessa, ja hinta on siis aika korkee. Jos aattelee että hinta on ihan liian kallis, kannattaa miettii että haluaako sitä siiliä todella. Sitä paitsi se n. 350 euroo ei oo se ainoo juttu jota siilistä joutuu pulittaan. Myös siilin asumukseen(n.40-100e), tavaroihin(fleecet, juoksupyörä(n.50e), hiekkalaatikko yms.) ruokiin(joko kasvatat ite hyönteisiä tai tilaat netistä(n.200-400e/vuosi) maholliset eläinlääkärikulut(jopa n.300e) yms. Siilin korkeella hinnalla koitetaan myös ehkästä sitä et ihmiset ei ostais siiliä ns. "heräteostoksena" koska siili ei tosiaan oo mikään ihan helppo lemmikki.

      • Periaatekysymys

        No huhhuh.. Moni muukaan lemmikki ei ole "helppo" ja niihinkin menee ihan kiitettävästi rahaa ja kaikenlisäks ihmiset ostaa paljon heräteostoksina. Hyvänä esimerkkinä kanit, jotka eivät ole lasten lemmikkejä, ja joiden hankintahinta ei ole suuri, mutta kulut voivat sitten olla toista luokkaa.

        Eli siis ihan kaikkien lemmikkien kohdalla pätee samat säännöt, miksi siis ihmeessä juuri siileillä pitäisi ehkäistä heräteostoksia ym.? Musta toi kuulostaa vaan siltä, että ihmiset ottavat niin paljon rahaa poikasesta kun vain saavat! Yksinkertaista..

        Ite oon haaveillu siilistä, mutta hankintahinta on sen verran törkeä, että en viitsi tukea tuollaista toimintaa. Ylläpitohinnat ym. on asia erikseen, niihin ei tarvitse verrata mun mielestä tota hankintahintaa! Elinikäänkin nähden on mun mielestä tuo siilin hinta melkoinen? Ei ole mun mielestä siili sen parempi lemmikki kuin muukaan, että pitäis tommosia summia maksaa..?


      • Peraatekysymykselle
        Periaatekysymys kirjoitti:

        No huhhuh.. Moni muukaan lemmikki ei ole "helppo" ja niihinkin menee ihan kiitettävästi rahaa ja kaikenlisäks ihmiset ostaa paljon heräteostoksina. Hyvänä esimerkkinä kanit, jotka eivät ole lasten lemmikkejä, ja joiden hankintahinta ei ole suuri, mutta kulut voivat sitten olla toista luokkaa.

        Eli siis ihan kaikkien lemmikkien kohdalla pätee samat säännöt, miksi siis ihmeessä juuri siileillä pitäisi ehkäistä heräteostoksia ym.? Musta toi kuulostaa vaan siltä, että ihmiset ottavat niin paljon rahaa poikasesta kun vain saavat! Yksinkertaista..

        Ite oon haaveillu siilistä, mutta hankintahinta on sen verran törkeä, että en viitsi tukea tuollaista toimintaa. Ylläpitohinnat ym. on asia erikseen, niihin ei tarvitse verrata mun mielestä tota hankintahintaa! Elinikäänkin nähden on mun mielestä tuo siilin hinta melkoinen? Ei ole mun mielestä siili sen parempi lemmikki kuin muukaan, että pitäis tommosia summia maksaa..?

        Ei kaikki ole ahneita,laita yhteystietosi ,niin tarjoan sinulle tosi halvalla.


      • Periaatekysymys
        Peraatekysymykselle kirjoitti:

        Ei kaikki ole ahneita,laita yhteystietosi ,niin tarjoan sinulle tosi halvalla.

        Ei kiitos. En myöskään tue pentutehtailua tai minkäälaista vastaavaa toimintaa eli en luota halpoihin hintoihin.

        Kuulostaa kenties ristiriitaiselta, mutta tarkoitin periaatekysymyksellä sitä, että mielestäni siilien hintaa pitäisi yleisesti ottaen laskea, jotta terveen poikasen saisi kasvattajalta realistisella hinnalla.


    • morroo

      mäki olin hankkimassa siilii mut kai niit jostai saa halvemmalki?

      • siilin saava

        Yleensä noin 350


    • Kilpparit<3

      Vrma. Ittelläni onj kyllä kilpikonna, ja suosittelen .... ;)

    • siilitietoinen1

      Siilit ovat aika hinnakkaita syystä tai toisesta ainakin yks aika selkeä syy on se että lemmikkisiilejä / kasvattajia ei hirveesti suomesta löydy.
      Ja itse olen tässä puol vuotta ihan tosissani miettiny tuota siili jutskaa ja
      nyt ollaan otettu sitten toi jutska puheeks yhen paikkakunnallani siaitsevan eläinkaupan kanssa :):) No jaa, se että onko siili kasvattajalta vaiko ei nii mun mielestä se on ihana sama. Halvemmalla se sieltä eläinkaupasta lähtee kun kasvattajalta noutopaikkakin on 5km päässä !

      !! ÄLKÄÄ LUVUTTAKO !!

    • jejejeep

      Paljonkohan siilin ruoat yms. suunilleen maksaa kuukaudessa?

      • siilitietoinen1

        Jos viitsii vähän ettii nii kyl tietoo löytyy! Mutta tein sen sun puolesta .. Eli siis viikossa siilin ruokaan menee kalleimmillaan 40e ja halvimmillaan 4 euroa , eli se riippuu tosi paljon et minkä laatusta ruokaa siilille tarjoaa , kuukaudessa menee halvimmillaan 18 euroa ja kalleimmillaan sitten huimat :162 euroa ja vuodessa kalleimmillaan 2124 euroa halvimmillaan 250 euroo lisätietoo löytyy http://www.tahdenlennon.com/ruokinta.htm (kasvattajalta) mitäs muuta no siilin lääkärikustannukset voi maksaa paljonkin.. mut hei tuolta löytyy tarvittavat tiedot :) LUESKELE TARKASTI JA KULUTA AIKAA NIILLÄ SIVUIILLA ;))! itse vietän ainakin 2h päivässä siili sivuilla x) HULLUA EIKÖ? no jaa ainakin tulee paljon tideokkaammaksi :D:D kaikista tärkein sivusto löytyy täältä --> http://www.suomensiiliyhdistys.fi/


      • Anonyymi

        Joku ehkä 40e


    • TUNKEILIJA :/

      Sori ku tunkeuduin tähän välii mut jos ei jaksa hankkii tietoo nii siili ei kyl sillo oo mikää paras lemmikki ; /!

    • ssdgsadgasdgasgas

      Kasvattajien siileissä on se ETU, että saat neuvot, sukutiedot yms mukaasi. Mulla on ollut 2 eläinkaupasta ostettua, toinen kuoli 1,5v hammastulehdukseen, toinen n. 2v siihe, että oli täynnä kasvaimia. Tosin, näin voi käydä myös kasvattajan siilille, mutta silloin kun suku on pitkälle selvillä, tiedetään käyttää lähinnä niitä terveempiä sukuja.

      Siilien kasvatus on lopulta vieläkin ihan alkutekijöissään ja sairaita linjoja löytyy lisää, lähinnä ulkomaalaisista tuontisiileistä. Lisäksi eläinkauppasiileillä on usein loisia..

    • MOI :'D

      SIILI :3

    • Kasvattaja

      "Siilien kasvatus on lopulta vieläkin ihan alkutekijöissään ja sairaita linjoja löytyy lisää, lähinnä ulkomaalaisista tuontisiileistä. Lisäksi eläinkauppasiileillä on usein loisia.."

      Lajin kasvatus on Suomessa vielä "alussa", mutta Suomessa on hyviäkin linjoja.
      Suomessa onneksi hyvät kasvattajat ovat hyvin perillä Suomen linjoista ja tuonneista.
      Suomessa on löytynyt kasvattajia joiden linjoissa on perinnöllisiä sairauksia.
      Laji ei ole kauvan Suomessa ollut joten kaikki ovatkin jossain kohtaan tuonti linjaisia.
      Suomessa on terveitä ja sairaita linjoja.


      Ulko ja sisä loisia voi olla niin tuonneissa kuin myöskin Suomessakin.
      Sen vuoksi laji tulisi loishäädättää vuodessa 1-2 kertaa. Tuonnit saavat yleensä aina kasvattajalla loishäädön ja ovat karenteenissa hetken. Eläinlääkäriltä saat lisää tietoa sisä ja ulko loisista. Niiden tarttuvuudesta ja hoidosta.

      Toki eläinkaupan tukku siileissä voi esintyä enemmän sisä ja ulko loisia, kuin muissa. Koska yleensä hyvät kasvattajat loishäädättävät suosituksien mukaan. Enemmänkin olen huolestunut tukku siilejen isosta riskistä saada perinnöllisiä sairauksia. Myöskin tilat ja ruokinta on lähes aina väärä lajille.

      - Kasvattaja

    • piikki666

      jokanen piikki maksaa!!

    • HÖLÖNPÖKÖNKS

      Olen miettinyt siiliä jo monta vuotta, ja nyt se on loppu se! Alussa minuakin hinta kauhistutti, mutta ei se hinta siitä kauhistelemalla laske!

      • Bonie Hr

        Saitko sitten siilin tai ostitko


    • uliuliluliulilullill

      siilit on ihania paskoja ihania paskoja

    • Bonie Hr

      Moi, tietäisikö joku että hhaiseeko siili paljon tai kaikki sen tavarat ruuat ja ne ja miten paljon kaikki tarvikkeet siili maksaa?

    • kysymys?

      no mulle ei oo tullu vieläkää mielee kun oon kattonu näit viestei mikä toimii siilille ulostepaikkoina?

    • siistisiilisti

      Siilit voivat tehdä tarpeensa hiekkalaatikkoon, mikäli oppivat siihen. Useasti tarpeet on kuitenkin tehty juoksupyörään tai sinne tänne minne nyt sattuu.

    • siilii3vAK4AK45AK5

      mistä vitusta minä tierän

    • Piikikäs

      350e. Siilikaappi paras vaihtoehto siilille. Sinne tehdä sille kiva monikerroksinen koti. Juoksu pyörä, fleecepussukoita/peittoja. Siili hyönteissyöjä. Jauhomadot sen herkkua.Siili ilta ja yö aktiivinen.

    • Vittuuntunut123

      Voi tyhymät ihmiset!!! Menkää suomen siiliyhistyksen sivuille lukee tietoo! Huomaa kyllä todella, että kuinka paljon haluatte siiliä ja kuinka olette valmiit hoitamaan niitä, kun tämmöisillä foorumeilla kyselette ihmisiltä kaiken sen sijaan kuin itse vähän ottaisitte asoista selvää?!
      Ei kukaan (varmaankaan) tule hoitamaan sitä teidän puolesta niin kannataisiko oikeasti hankkia sitä tietoa sieltä yhistyksen sivuilta, kasvattajien sivuilta jne. Tai sitten on myös ne ihmiset joilla on kissaa, koiraa, marsuu, kania, lintuja, hiiriä, frettejä, hevosia, rottia etc. haluaa vielävaan lisää niitä eläimiä?! Eihän niille eläin paroille jää edes yhtään yhteistä aikaa teidän kanssa kun pitää laukkoa jo hoitamaan muita elukoita! Kiitos olen puhunut.

    • Nickssiili

      Onko kukaan kattonu nicks strenght and powerin videot siitä sen siilestä?
      Oon nähny sen ekan kerran 10 min sitte ja itkettää jo ku kuuli et se kuoli
      Plus se oli vuoden vanha juttu

    • MikaelKosola

      Voi olla mitä tahansa se hinta

    • Anonyymi

      Kuinka paljon siili maksaa

    • Anonyymi

      Ne on kyllä aika kalliita mutta tietääkö kukaan täällä kuinka paljon siilien kuluihin menee per. kuukausi?

    • Anonyymi

      Eikö normaalisti esim. Afrikkalaisen kääpiö siilin hinta ole jou 350-400

      Olen myös miettinjy siilin hankitaa.

    • Anonyymi

      Missä päin poria myydään lemikkisiilejä🥺❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    • Anonyymi

      Mistä saa halpoja siilejä netistä tai lappeen rannasta?

    • Anonyymi

      Niin mäkin haluaisin mutta se onkin niin kalis

    • Anonyymi

      Älyttömin hankinta on kääpiösiili.
      Siilit kuuluvat luontoon, eikä häkkiin sisätiloihin.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe