Diaarinumero????

Norsukottarainen

Kirjoittelin juuri avioeron II-vaiheen hekemusta. Siihen pitäisi laittaa diaarinumero. Minulla ei ole pienintä käsitystäkään, kumpi tuo mahtaa olla noista I-vaiheen papereista löytyvistä numeroista.

11

5704

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma60

      Sullahan outo hakemus on kun kysytään diaarinumeroa. Minä hain eron II-vaiheen ja siinä lomakkeessa kysyttiin vain harkinta-ajan alkamisajankohtaa. Kannattaa varmaan soittaa käräjäoikeuteen ja kysyä sitä numeroa.

    • Asioihin oikeat tiedot.

      Soita ihmeessä käräjäoikeuteen ja varmista että paperiin tulee varmasti oikeat tiedot, muuten asia voi pitkittyä liikaa...

    • siinä 1-vaiheen

      alkamisilmoituksessa joku tämänkaltainen merkintä:
      00/000 eli kai vuosi/järjestysnumero eli
      vaikka 08/123 (=vuoden 2008 123:s diaariin merkitty päätös tai hakemus)

      Tuo diaari taisi olla ikäänkuin kirjanpitonumero johon on myöhemmin helpohko viitata ja jonka pitäisi löytyä helpohkosti arkistosta joskus myöhemmin.

      Tähänkin olisi ollut helpompi arvata, jos olisit kertonut ne numerot mitkä siinä 1-vaiheen paperissa oli.

      • nix nax
        mallia kirjoitti:

        http://www.laki24.fi/asiakirjat/pepe/avioerohakemus_2-vaihe.pdf

        "Hakemus
        Harkinta-aika alkoi 00.11.08. Diaarinumero 00/000"

        Ei tuo ole mikään hakemus. Se on hakemuksen perustelu. Oikeasti hakemus kuuluu:

        Hakemus
        Pyydämme, että meidät tuomitaan avioeroon. Harkinta-aika alkoi...Diaarinumero...


    • petetty m45v

      kun kysyt. Ainakin minä sain sen sieltä, kun vein 2. vaiheen hakemuksen itse Hgin käräjäoikeuteen.

    • yksikaksi

      Tätä samaa ongelmaa pohdin äsken tällaisin tuloksin. Ykkösvaiheen päätöksessä oli kaksi diaarinumeroa ilman tarkempia selitteitä. Toinen on varmaankin hakemuksen ja toinen päätöksen numero. Ja kun hakemuksen on oltava ennen päätöstä, niin isompi numero on päätös ja pienempi hakemus. Siitä sitten valitsemaan...

      • Eronnut itse.

        Voithan mainita molemmat numerot tai kysyä käräjäoikeudelta kumpaa numeroa tulisi käyttää.
        Tai laittaa kopion I-vaiheen hakemuksesta II-vaiheen hakemukseen liitteeksi. Kyllähän viranomaiset tietävät kumpi noista numeroista on se "oikea" diaari.
        Tai sitten voit kysyä asiaa kärjäoikeudelta. Itse laittaisin molemmat diaarit jos on epäselvää.
        En muista mitä numeroita olen itse käyttänyt II-vaiheen hakemuksessa, jos ylipäätään edes laitoin diaaria. Laitoin sähköpostilla erohakemuksen ja se hyväksyttiin. Pikkukaupungissa onnistui näin helposti.


    • e05/2010

      Itse en merkinnyt 2-vaiheen paperiin mitään numeroa - lähdin oletuksesta, että kun 1-vaiheen alusta oli 7 kk ja risat, asia on selvää pässinlihaa. Ero tuli voimaan ilman diaarianroakin - mainitsin asiasta paperin viedessäni eikä virkailija pitänyt sitä kynnyskysymyksenä.

    • -Jossukka-

      Vastailen tähän, jos joku vielä tuota tietoa kaipailee.. Itse sitä etsin, enkä löytänyt kuin soittamalla käräjäoikeuteen. Eli, diaarinumero löytyy HP kirjainten perästä. Minulla siis HP 11/****. T. kohta lopullisesti eronnut Jossu :-)

    • 15+17

      Minä jätin sen kohdan kokonaan tyhjäksi ja vein paperin virkailijalle (Oulun käräjäoikeus) käteen. Hän löysi sen sukunimen perusteella koneeltaan noin 5 sekunnissa joten ei kannata vaivata päätään mokomalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe