B lausunto

.lioiep

Kävin lääkärissä.
Lääkäri sanoi, että pistää lääkkeelle B-lausnnon tulemaan. Sitten hoksasi katsoa, että ilman B-lausuntoa lääke maksaa n. 3 euroa/100 tablettia (annosmääräys 1/2 tablettia/pvä, eli vuoden lääkkeet yht. 5,5 euroa).

Luulin puheidemme perusteella, että asia oli sillä selvä, eikä em. lausuntoa tule.

Tänään tuli postissa kopio B-lausunnosta 16 euron lasku sen kirjoituksesta.

Ei suuren suuri summa, mutta ihmetyttää että miski... Kun sillä 16 eurolla olisi saanut lääkkeet 3 vuodeksi ja tarvetta tuskin enää silloin edes on.

10

2857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama täällä

      Samoin kävi minulle.Sain B-lausunnon ilmaiseksi jälkitarkistuksessa ja sen jälkeen sama lääkäri lähetti saman B-lausunnon kopion postitse ja 30 euron laskun.Oliskohan vain rahastusta?

      • minulla

        ainakin on B-lausunto aina maksanut. Hintakin on noussut, viimeksi oli lääkärin vastaanotto B-lausunto yhteensä noin 100 euroa. Tämän summan maksoin, siitä oli jo valmiiksi vähennetty kela-korvaus. (Turhaan makselin erikoislääkärille, sairauspäivärahahakemuksen hylkäsivät-keleet. Vaikka sairasloma on jatkunut jo pitkälti yli 6 vuotta.) Tämä B-lausunnon hinta oli 30 euroa. Saman verran "kiskovat" luullakseni terveyskeskuksissa.


      • what what
        minulla kirjoitti:

        ainakin on B-lausunto aina maksanut. Hintakin on noussut, viimeksi oli lääkärin vastaanotto B-lausunto yhteensä noin 100 euroa. Tämän summan maksoin, siitä oli jo valmiiksi vähennetty kela-korvaus. (Turhaan makselin erikoislääkärille, sairauspäivärahahakemuksen hylkäsivät-keleet. Vaikka sairasloma on jatkunut jo pitkälti yli 6 vuotta.) Tämä B-lausunnon hinta oli 30 euroa. Saman verran "kiskovat" luullakseni terveyskeskuksissa.

        Omituista, sillä minä olen beellä sairauslomalla juuri nyt, eikä mitään laskua ole näkynyt!
        Antaako ne psykiatrian potilaille ilmaiseksi todisteen hulluudesta :D


      • yks vaan.
        what what kirjoitti:

        Omituista, sillä minä olen beellä sairauslomalla juuri nyt, eikä mitään laskua ole näkynyt!
        Antaako ne psykiatrian potilaille ilmaiseksi todisteen hulluudesta :D

        Ei tule minullekaan laskua B-lausunnosta kun käyn työterveyslääkärillä,mutta terveyskeskuksesta ja yksityiseltä tulee.


      • niinpä niin
        what what kirjoitti:

        Omituista, sillä minä olen beellä sairauslomalla juuri nyt, eikä mitään laskua ole näkynyt!
        Antaako ne psykiatrian potilaille ilmaiseksi todisteen hulluudesta :D

        en minäkään saanut b-todistuksista minkäänlaisia lasluja (kyseessä oli mielenterveystoimiston lääkäri) mutta sitten eläkkeelle hakeutumisessa tarvittavasta todistukseta minulta veloitettiin jotain 20 luokkaa. Ilmeisesti hulluja katsotaan vähän läpi sormien, joku luontaisetu :).


      • Täytyypi
        minulla kirjoitti:

        ainakin on B-lausunto aina maksanut. Hintakin on noussut, viimeksi oli lääkärin vastaanotto B-lausunto yhteensä noin 100 euroa. Tämän summan maksoin, siitä oli jo valmiiksi vähennetty kela-korvaus. (Turhaan makselin erikoislääkärille, sairauspäivärahahakemuksen hylkäsivät-keleet. Vaikka sairasloma on jatkunut jo pitkälti yli 6 vuotta.) Tämä B-lausunnon hinta oli 30 euroa. Saman verran "kiskovat" luullakseni terveyskeskuksissa.

        Oikeesti ihmetellä.Itse olen maksanut vajaan viiden vuoden aikana joka lausunnosta 80-100 euroa ja näitä olen lähettänyt vak.yhtiöön vähintään 6 kpl.Kaikki hylkyjä.Jos joku neuvoo mistä saa ilmatteeksi käyn hakemassa vaikka 50 kpl,että riittää ainakin lukemista näillä vak.yhtiön lääkäreillä,jos yleensä edes sen tekevät.


      • tapauksessa
        Täytyypi kirjoitti:

        Oikeesti ihmetellä.Itse olen maksanut vajaan viiden vuoden aikana joka lausunnosta 80-100 euroa ja näitä olen lähettänyt vak.yhtiöön vähintään 6 kpl.Kaikki hylkyjä.Jos joku neuvoo mistä saa ilmatteeksi käyn hakemassa vaikka 50 kpl,että riittää ainakin lukemista näillä vak.yhtiön lääkäreillä,jos yleensä edes sen tekevät.

        kyse oli B-lausunnosta LÄÄKKEIDEN ERITYSIKORVATTAVUUTTA VARTEN, EI siis eläkettä, eikä sairauslomaa tms. varten!!


    • härskisti

      kyllä lääkärit rahastavat. Kun pyysin lääkäriltä käyntitodistukseen käynnin syyn, diagnoosin, niin ei käynyt, vaan hän kirjoittaa lausunnon. Voi herran jestas. Lausunnossa oli henkilötiedot, ja diagnoosina se käynnin syy, ja hintaa 24 euroa. Ei sellainen mikään lausunto ole.

      Tuon saman diagnoosin se olis voinut kirjoittaa käyntitodistukseenkin. Mutta kun ahne oli niin oli.

      • lääkärit

        kirjoitavat laskuun diaknoosin numeroin. Eipähän asiattomat tajua, mikä oli lääkärissäkäynnin syy.
        Eikä kukaan lääkäri ole siitä mitään lisiä ottanut.


      • härskisti
        lääkärit kirjoitti:

        kirjoitavat laskuun diaknoosin numeroin. Eipähän asiattomat tajua, mikä oli lääkärissäkäynnin syy.
        Eikä kukaan lääkäri ole siitä mitään lisiä ottanut.

        Minulla kun on vakuutus, joka maksaa sairaalassaolit, ja poliklinikkakäynnit. Käynneistä pitää vain olla sairaalan merkintä, mikä käynnin syy. Yleensä kirjoittavat siihen polilinikkamaksukuittiin diagnoosin, ja sairaalan leimalla vahvistettuna.

        Lääkäri kuvitteli rokottavansa vakuutusyhtiötä oikein olan takaa, mutta eihän vakuutusyhtiö maksa lääkärinlausuntoja. Otti kyllä pattiin ja aika paljon. Kaikki muut reisut on onnistunut että joko lääkäri tai hoitaja on diagnoosin kirjoittanut, mutta tuo yksi reissu, maksoi toisen mokoman poliklinikkareisun päälle. Vaikka vakuutus polkilikkamaksun maksoikin, silti se käynti jäi mulle maksamaan saman verran.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1635
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1275
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      90
      1182
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1106
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1102
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      991
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      942
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      907
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      771
    Aihe