Luovuin pankki/luottokortista

yksinkertaista elämää

Niin...toissapäivänä marssin pankkiin ja löin kortin pöytään. Sanoin haluavani päästä luotolla elämisestä irti. Helppo juttu. Ensin maksettiin tililtäni loppuvelka pois, sitten kortti kahtia. Samalla muutin käyttötilini säästötiliksi jossa ei ole kuukausittaisia hoito/käsittelymaksuja. Kaksi ilmaista nostoa joka kk, ylimääräisistä menee euron maksu (sampo) mutta verkkopankissa asioin entiseen tapaan ilman mitään lisäkustannuksia eli ei mitään dramaattista muutosta elämääni. Minulle riittää hyvin se 2 nostoa kk, tulee elettyä paremmin varojensa mukaan ja suunniteltua tulevaisuuden rahankäyttöä paremmin. Näinä talousjärjestelmien romahtamista edeltävinä päivinä yhä useammalle suosittelisin samaa reseptiä.

135

45715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän tyhmä?

      Millä helkkarilla sä maksat laskusi? Ei se verkkopankki ole ilmainen ja jos sun tili on nykyään säästötili niin tulee aika kalliiks. Nimittäin ei ne kaks veloituksetonta tapahtumaa kuussa riitä mihinkään! Jos sä kerran nostat tililtä 2 kertaa kuussa rahaa (enkä ymmärrä millä ostat ruokaa vai nostatko kerralla niin paljon ?) niin se menee siinä!

      Se kun on sillai että Sampopankin säästötilillä saa olla vain 2 tapahtumaa kuussa joista ei mene maksua, ylimenevistä meneekin sit maksu ja noihin tapahtumiin lasketaan KAIKKI se mikä on tavalla tai toisella nosto (siis automaattinostot, kortilla maksamiset, laskujen maksut automaatilla ja verkkopankissa!).

      Tais tulla sulle nyt ihan huono vaihto...

      terv. entinen Sampopankin asiakas.

      PS. kohta muuten kaupoissa tulee myös käteisellä maksaminen maksulliseksi, siis siitä peritään palkkio ja se on kalliimpaa kuin kortilla maksaminen. Tästä aiheesta vaan ei kauheesti ole pidetty ääntä vaikka jonkun verran uutisointiakin on ollut, enemmän melua on pidetty debit-korteista ja siitä kuinka muka kauppiaat ei ole saaneet tietoa ym...valehtelevat paskat kauppiaat.

      • oletko itse tyhmä ?

        Sampopankissa ensimmäiset 2 RAHANNOSTOTAPAHTUMAA ovat ilmaisia...lukisit vähän tarkemmin ennenkuin alat ketään nimittelemään tyhmäksi !
        Verkkopankissa maksaminen ei maksa yhtään mitään ! Minulle riittää KUTEN KIRJOITIN jo alussa että nostan rahaa kahdesti kuussa, osaan nimittäin suunnitella miten ne riittävät ja mihin ne käytän. Ja maksut verkkopankissa ovat ilmaisia jos jo menis jakeluun !
        Kohta paljastuu kuka se tyhmä on, odota vielä hiukan !


      • tarkemmin

        kohta muuten kaupoissa tulee myös käteisellä maksaminen maksulliseksi, siis siitä peritään palkkio ja se on kalliimpaa kuin kortilla maksaminen

        Kerro tarkemmin ja kerro tarkka lähde. Tuo kuulostaa varsin epäilyttävältä ettei maan virallisia maksuvälineitä voi käyttää ilman korvausta.


      • tuosta lukenut
        tarkemmin kirjoitti:

        kohta muuten kaupoissa tulee myös käteisellä maksaminen maksulliseksi, siis siitä peritään palkkio ja se on kalliimpaa kuin kortilla maksaminen

        Kerro tarkemmin ja kerro tarkka lähde. Tuo kuulostaa varsin epäilyttävältä ettei maan virallisia maksuvälineitä voi käyttää ilman korvausta.

        Vaikka missä lehdissä että marraskuussa saa alkaa perimään maksutapamaksua. Jossain oli jo taulukko et käteinen raha tulee olemaan 10%.


      • noi verkkopankki
        oletko itse tyhmä ? kirjoitti:

        Sampopankissa ensimmäiset 2 RAHANNOSTOTAPAHTUMAA ovat ilmaisia...lukisit vähän tarkemmin ennenkuin alat ketään nimittelemään tyhmäksi !
        Verkkopankissa maksaminen ei maksa yhtään mitään ! Minulle riittää KUTEN KIRJOITIN jo alussa että nostan rahaa kahdesti kuussa, osaan nimittäin suunnitella miten ne riittävät ja mihin ne käytän. Ja maksut verkkopankissa ovat ilmaisia jos jo menis jakeluun !
        Kohta paljastuu kuka se tyhmä on, odota vielä hiukan !

        toimenpiteet ainakin vielä ennen laskettiin osaksi noita tilitapahtumia! Joten jos nostit 2 kertaa kuussa rahaa ja sen lisäksi maksoit laskuja niin sulta meni ylimääräistä palvelumaksua!

        Joten otas ite selvää!


      • linkki eli lähde
        tarkemmin kirjoitti:

        kohta muuten kaupoissa tulee myös käteisellä maksaminen maksulliseksi, siis siitä peritään palkkio ja se on kalliimpaa kuin kortilla maksaminen

        Kerro tarkemmin ja kerro tarkka lähde. Tuo kuulostaa varsin epäilyttävältä ettei maan virallisia maksuvälineitä voi käyttää ilman korvausta.

        Esimerkiksi vaikka tämä:

        http://www.yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2008/01/kateisrahan_ja_luottokortin_kayttoa_ehdotetaan_maksulliseksi_275297.html

        On niitä muitakin lähteitä ollut mutta tuon nyt tähän hätään ensimmäisenä löysin.


      • tyypillistä
        linkki eli lähde kirjoitti:

        Esimerkiksi vaikka tämä:

        http://www.yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2008/01/kateisrahan_ja_luottokortin_kayttoa_ehdotetaan_maksulliseksi_275297.html

        On niitä muitakin lähteitä ollut mutta tuon nyt tähän hätään ensimmäisenä löysin.

        kun joku harry leinonen on joskus möläyttänyt suustaan että käteis ja korttimaksuista VOISI alkaa perimään maksua niin jo on heti joku vouhottamassa että ne todella muuttuu maksullisiksi. Eikö ihmiset osaa lukea ja käyttää päätään.
        Siis relatkaa, tuo ei ole faktaa vaan yhden leinosen älynväläys joka ei ole toteutumassa-
        käteismaksu on ja pysyy ilmaisena !


      • JA LAKKAA NARISEMASTA
        oletko itse tyhmä ? kirjoitti:

        Sampopankissa ensimmäiset 2 RAHANNOSTOTAPAHTUMAA ovat ilmaisia...lukisit vähän tarkemmin ennenkuin alat ketään nimittelemään tyhmäksi !
        Verkkopankissa maksaminen ei maksa yhtään mitään ! Minulle riittää KUTEN KIRJOITIN jo alussa että nostan rahaa kahdesti kuussa, osaan nimittäin suunnitella miten ne riittävät ja mihin ne käytän. Ja maksut verkkopankissa ovat ilmaisia jos jo menis jakeluun !
        Kohta paljastuu kuka se tyhmä on, odota vielä hiukan !

        "Säästöpakettiin sisältyvät:

        * Pankkitunnukset, joiden avulla voit käyttää verkkopankkia ja puhelinpalvelua.
        * Tiliote
        * Tilitapahtumat: kaksi maksutonta veloitustapahtumaa / kk seuraavilla tavoilla
        - käteisnostot Otto.-automaateilla ja konttoreissa
        - laskunmaksut verkkopankissa ja automaattisena maksupalveluna
        - korttiostot ja verkkomaksut

        Kahden maksuttoman tapahtuman ylittävien maksujen hinta on 1,00 e / kpl

        Laskunmaksuista muilla kuin em. tavoilla veloitetaan palveluhinnaston mukainen maksu."

        http://www.sampopankki.fi/fi-fi/Henkiloasiakkaat/PaivittaisetRahaAsiat/Tilit/Tuotteetjapalvelut/Pages/Saastotili.aspx?tab=2

        tuon mukaan siis YHTEENSÄ 2 tapahtumaa käsittää SEKÄ LASKUN MAKSUN VERKKOPANKISSA ETTÄ AUTOMAATTINOSTON.

        Ja jos et peelo vieläkään tajunnut niin jos nostat 2 kertaa automaatilta kuussa, niin et enää saa ilmaiseksi maksaa laskuasi verkkopankissa! Eli voit joko valita:

        1. maksat kahdesti kuussa 1 laskun verkkopankissa, siis yht. kaksi laskua

        tai
        2. nostat kerran kuussa rahaa automaatilta ja maksat yhden laskun verkkopankissa

        tai

        3. maksat kaksi laskua verkkopankissa etkä nosta yhtään rahaa automaatilta

        ja kaikki mikä menee yli tuon 2 tapahtuman, lasketaan erillisiksi joista silloin menee maksu!

        Menikö nyt jakeluun?


      • maksoi
        oletko itse tyhmä ? kirjoitti:

        Sampopankissa ensimmäiset 2 RAHANNOSTOTAPAHTUMAA ovat ilmaisia...lukisit vähän tarkemmin ennenkuin alat ketään nimittelemään tyhmäksi !
        Verkkopankissa maksaminen ei maksa yhtään mitään ! Minulle riittää KUTEN KIRJOITIN jo alussa että nostan rahaa kahdesti kuussa, osaan nimittäin suunnitella miten ne riittävät ja mihin ne käytän. Ja maksut verkkopankissa ovat ilmaisia jos jo menis jakeluun !
        Kohta paljastuu kuka se tyhmä on, odota vielä hiukan !

        Jokainen tapahtuma ja tilinsiirto myös verkkopankissa. Oli vielä pirun kallista. Siksipä luovuin säästötilin käytöstä ainoana tilinä. On erikseen käyttötili ja säästötili.

        ..myös sampo pankin asiakas..


      • Vekkuli5566
        oletko itse tyhmä ? kirjoitti:

        Sampopankissa ensimmäiset 2 RAHANNOSTOTAPAHTUMAA ovat ilmaisia...lukisit vähän tarkemmin ennenkuin alat ketään nimittelemään tyhmäksi !
        Verkkopankissa maksaminen ei maksa yhtään mitään ! Minulle riittää KUTEN KIRJOITIN jo alussa että nostan rahaa kahdesti kuussa, osaan nimittäin suunnitella miten ne riittävät ja mihin ne käytän. Ja maksut verkkopankissa ovat ilmaisia jos jo menis jakeluun !
        Kohta paljastuu kuka se tyhmä on, odota vielä hiukan !

        Miten sä nyt yhtä äkkiä osaat suunnitella rahankäyttös jos ennen oot käyttäny luottoa? Mä ymmärrän sen niin et luottoa käytetään kun EI OO RAHAA!!


      • päin...

        Eiköhän se ollut niin, jotta kortilla maksamisesta peritään pieni maksu, koska se viivyttää jonoa ja aiheuttaa ajanhukkaa kassalla.


      • päin
        päin... kirjoitti:

        Eiköhän se ollut niin, jotta kortilla maksamisesta peritään pieni maksu, koska se viivyttää jonoa ja aiheuttaa ajanhukkaa kassalla.

        Suomea aikaa vie ihmiset jotka maksaa käteisellä. Kortilla saa summan heti maksettua, käteisellä lasketaan senttejä ja mietitään et "oliskohan kolikko puolella tasaraa jolla maksaa". Itse en ole käteistä rahaa käyttänyt MISSÄÄN yli kahteen vuoteen enkä aio käyttää jatkossakaan. Saan kyllä tarvittavan jostain kortilla (rahaa se on sekin).


      • noin..
        päin... kirjoitti:

        Eiköhän se ollut niin, jotta kortilla maksamisesta peritään pieni maksu, koska se viivyttää jonoa ja aiheuttaa ajanhukkaa kassalla.

        Tai siis kortilla maksamisestakin aletaan toki periä maksua mutta syy ei ole se että kortilla maksaminen viivyttäisi ja aiheuttaisi jonoa, pikemminkin se JOUDUTTAA maksamista. Syy on se että kaupat kokee että se on kallista jos joutuu ottamaan korttimaksuja vastaan.

        Mutta vielä kalliimpaa kaupalle on puhdas käteinen raha ja siitäKIN puuhataan maksullista...maksut tulee muuten olemaan vielä korkeampia kui korttimaksuissa.


      • orvokki78
        oletko itse tyhmä ? kirjoitti:

        Sampopankissa ensimmäiset 2 RAHANNOSTOTAPAHTUMAA ovat ilmaisia...lukisit vähän tarkemmin ennenkuin alat ketään nimittelemään tyhmäksi !
        Verkkopankissa maksaminen ei maksa yhtään mitään ! Minulle riittää KUTEN KIRJOITIN jo alussa että nostan rahaa kahdesti kuussa, osaan nimittäin suunnitella miten ne riittävät ja mihin ne käytän. Ja maksut verkkopankissa ovat ilmaisia jos jo menis jakeluun !
        Kohta paljastuu kuka se tyhmä on, odota vielä hiukan !

        Tosi rohkea ja hieno teko luopua luottokortista. Luotolla eläminen tulee tosiaan kalliiksi varsinkin kun moni elää yli varojensa ja yli luottorajansa. Eli eihän se luotto ole omaa rahaa,vaan se täytyy maksaa takaisin ennemmin tai myöhemmin. Sama pätee pankkilainoihin ja pikalainoihin. Ne helpottavat elämää hetkeksi, mutta myöhemmin tuottavat vaikeuksia kun pohditaan, että milläs nää nyt maksetaan.

        Mulla on vain pikakortti, johon oon liittänyt maksu- ja tankkausmahdollisuuden. Siksi koska asun sen verran maaseudulla, ettei kylän pankki ole edes joka päivä auki, en pääse siis joka päivä sinne. Asun lisäksi hyvän matkan päästä keskuksesta jossa sijaitsee lähiseudun ainoa raha-automaatti. Tietysti mulla on nettipankkisopimus, koska se helpottaa yksinhuoltajan elämää huomattavasti.


      • old scoolman

        Eivät pysty tekeen niin ettei käteinen kelpaa ilman isoja maksuja,koska on periaatteen miehiäkin olemassa jotka eivät ota pankkikortteja eivätkä verkkopankkeja eli vain käteistä ja käteisellä.Itsekin kuulun edellämainittuihin.


      • vaikka olisitte
        old scoolman kirjoitti:

        Eivät pysty tekeen niin ettei käteinen kelpaa ilman isoja maksuja,koska on periaatteen miehiäkin olemassa jotka eivät ota pankkikortteja eivätkä verkkopankkeja eli vain käteistä ja käteisellä.Itsekin kuulun edellämainittuihin.

        enemmistönäkin niin ei ne kuuntele. Jos kerran korttien käyttö tehdään maksulliseksi eli halutaan sitä maksutapojen läpinäkyvyyttä niin silloin myös käteiseen on suhtauduttava samalla tavalla, koska silloin ei käteisen käyttäjät ole eriarvoisessa asemassa (eli muita ylempänä). Käteisen käsittely maksaa kaupoille ja pankeille jopa enemmän kuin kortit. Siksi sitä on väläytelty.


      • jatkossa sitten
        noin.. kirjoitti:

        Tai siis kortilla maksamisestakin aletaan toki periä maksua mutta syy ei ole se että kortilla maksaminen viivyttäisi ja aiheuttaisi jonoa, pikemminkin se JOUDUTTAA maksamista. Syy on se että kaupat kokee että se on kallista jos joutuu ottamaan korttimaksuja vastaan.

        Mutta vielä kalliimpaa kaupalle on puhdas käteinen raha ja siitäKIN puuhataan maksullista...maksut tulee muuten olemaan vielä korkeampia kui korttimaksuissa.

        pitkä penni, kun en halua maksamisesta maksaa.


      • sit ruokas
        jatkossa sitten kirjoitti:

        pitkä penni, kun en halua maksamisesta maksaa.

        ja muut hankintas hommata kun et halua maksaa maksamisesta? Meinaatko alkaa rötöstelemään?


      • käsittämätöntä
        linkki eli lähde kirjoitti:

        Esimerkiksi vaikka tämä:

        http://www.yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2008/01/kateisrahan_ja_luottokortin_kayttoa_ehdotetaan_maksulliseksi_275297.html

        On niitä muitakin lähteitä ollut mutta tuon nyt tähän hätään ensimmäisenä löysin.

        jos joutuu erikseen maksamaan siitä, että maksaa tavaran. Ensin maksaa veronsa, sitten maksaa liikevaihtoveron tavarasta, sitten maksaa vielä ylimääräistä kaupalle. Onks toi nyt joku aprillipila?

        EU:ssa ajetaan sellasta asiaa, että kauppojen ja muiden jotka ottavat vastaan luottokortteja ei tarvitsisi maksaa välityspalkkiota pankeille ja muille, jotka hoitavat maksusysteemit ja kortit sekä laskutuksen korttiostoista.Kortithan ovat suuri turvatekijä kaupoille, joiden ei tarvitse käsitellä niin paljon käteistä. Luottofirmat myös maksavat heille ja laskuttavat asiakkaita, joten kauppojen ei itse tarvi hoitaa velan perintää.

        Tässähän kannattaa sitten ryhtyä kauppiaaksi, kun joka puolelta virtaa rahaa ihan tolkuttomasti. Hinnatkin nousee 5% joka kuukausi!


      • pöydän koreaksi saa
        sit ruokas kirjoitti:

        ja muut hankintas hommata kun et halua maksaa maksamisesta? Meinaatko alkaa rötöstelemään?

        Ryöstelyähän tuo kaupassakäynti jo nykyään onkin ainakin kauppiaden puolelta.


      • usko vaan
        tyypillistä kirjoitti:

        kun joku harry leinonen on joskus möläyttänyt suustaan että käteis ja korttimaksuista VOISI alkaa perimään maksua niin jo on heti joku vouhottamassa että ne todella muuttuu maksullisiksi. Eikö ihmiset osaa lukea ja käyttää päätään.
        Siis relatkaa, tuo ei ole faktaa vaan yhden leinosen älynväläys joka ei ole toteutumassa-
        käteismaksu on ja pysyy ilmaisena !

        usko niitä omia ajatuksiasi. Mutta älä sitten itke kun onkin oikeasti aika sanoa "mitäs minä sanoin"... Koska ajattele asiaa niin, että jos kerran valtion taholta VAADITAAN maksujen läpinäkyvyyttä elikkä asiakas voi itse nähdä kassakuitista mitä hänen käyttämänsä maksutapa maksaa kaupalle niin totta hitossa se koskee myös tasapuolisuuden vuoksi käteistäkin! Eli kyllä ne maksut tulee koskemaan myös käteistä joka on kaupalle ja pankeille kaikkein kallein asiakkaan käyttämä maksutapa.


      • ne perkeleen kauppiaat
        usko vaan kirjoitti:

        usko niitä omia ajatuksiasi. Mutta älä sitten itke kun onkin oikeasti aika sanoa "mitäs minä sanoin"... Koska ajattele asiaa niin, että jos kerran valtion taholta VAADITAAN maksujen läpinäkyvyyttä elikkä asiakas voi itse nähdä kassakuitista mitä hänen käyttämänsä maksutapa maksaa kaupalle niin totta hitossa se koskee myös tasapuolisuuden vuoksi käteistäkin! Eli kyllä ne maksut tulee koskemaan myös käteistä joka on kaupalle ja pankeille kaikkein kallein asiakkaan käyttämä maksutapa.

        osaa helvetti hinnoitella tuotteitaan sen mukaan että hinnat sisältävä KAIKKI kulut eli palkat, vuokrat,myytävien tuotteiden hinnat veroineen SEKÄ ASIAKKAIDEN MAKSUTAVOISTA KOITUVAT KULUT. Pientä helvetin krediittiä kauppiaillekkin. Mitään vidun erillisiä maksuja!!! Hinnat sisältävät kulut ja kauppiaan haluaman voiton ja thats it. Saakelin dillet.


      • mutta kun
        ne perkeleen kauppiaat kirjoitti:

        osaa helvetti hinnoitella tuotteitaan sen mukaan että hinnat sisältävä KAIKKI kulut eli palkat, vuokrat,myytävien tuotteiden hinnat veroineen SEKÄ ASIAKKAIDEN MAKSUTAVOISTA KOITUVAT KULUT. Pientä helvetin krediittiä kauppiaillekkin. Mitään vidun erillisiä maksuja!!! Hinnat sisältävät kulut ja kauppiaan haluaman voiton ja thats it. Saakelin dillet.

        haluavat sitä kuuluisaa läpinäkyvyyttä elikkä asiakas näkee sen mitä käyttämänsä maksutapa maksaa kaupalle. Siitä tässä on kyse.


      • Tapitapi
        noi verkkopankki kirjoitti:

        toimenpiteet ainakin vielä ennen laskettiin osaksi noita tilitapahtumia! Joten jos nostit 2 kertaa kuussa rahaa ja sen lisäksi maksoit laskuja niin sulta meni ylimääräistä palvelumaksua!

        Joten otas ite selvää!

        Olen Tapiola Pankin asiakas ja sehän on ihan nettipankki vaan. Maksan kaikki laskut netissä eikä maksa mitään.Olen todella tyytyväinen asiakas.Voin myös lähettää pankkiini siellä viestejä jos on kysyttävää tai muuta asiaa ja saan viestin sivulleni. On tyhmää nykypäivänä maksaa laskuja joista peritään pankkikuluja. Höh.


      • Dilleri
        Tapitapi kirjoitti:

        Olen Tapiola Pankin asiakas ja sehän on ihan nettipankki vaan. Maksan kaikki laskut netissä eikä maksa mitään.Olen todella tyytyväinen asiakas.Voin myös lähettää pankkiini siellä viestejä jos on kysyttävää tai muuta asiaa ja saan viestin sivulleni. On tyhmää nykypäivänä maksaa laskuja joista peritään pankkikuluja. Höh.

        myös Tapiolaan ?- silloinhan saa ilmaiset pankkipalvelut.


      • perär.
        päin... kirjoitti:

        Eiköhän se ollut niin, jotta kortilla maksamisesta peritään pieni maksu, koska se viivyttää jonoa ja aiheuttaa ajanhukkaa kassalla.

        saattaa mennä maksu Paypalin tai Visan käytöstä.
        Tilasin eilen illalla myöhään bike-component.de (parhaita ja halvimpia Saksan pyöräalan kauppoja) osia, ja Visasta olisi mennyt 5 € lisämaksua.
        Tällöin tavaran käsittely olisi ollut kaikkein nopeinta, tavara katsotaan heti maksetuksi. Ko. liikkeellä on tili myös Suomessa Nordeassa, joten maksu näkyy nopeasti heille. Tänään odotan sähköpostia minkä viitteen annan - suomalainen viitenumerointi ei ole käytössä, vaan tietty laskukohtainen koodi annetaan viestit-kohtaan.
        Rahti tuolta vain 10 € (vanteet ja sitä suuremmat tavaroita paketissa, niin 20 € lisämaksu).

        Paypalista on tullut (harvoin) esim. 5% lisäkustannus ostajalle, joka kyllä mainitaan ostoksia tehdessä. Kyseessä oli maanantaina saapunut pieni paketti puolalaisesta erikoiskaupasta.


      • kyseiseen
        JA LAKKAA NARISEMASTA kirjoitti:

        "Säästöpakettiin sisältyvät:

        * Pankkitunnukset, joiden avulla voit käyttää verkkopankkia ja puhelinpalvelua.
        * Tiliote
        * Tilitapahtumat: kaksi maksutonta veloitustapahtumaa / kk seuraavilla tavoilla
        - käteisnostot Otto.-automaateilla ja konttoreissa
        - laskunmaksut verkkopankissa ja automaattisena maksupalveluna
        - korttiostot ja verkkomaksut

        Kahden maksuttoman tapahtuman ylittävien maksujen hinta on 1,00 e / kpl

        Laskunmaksuista muilla kuin em. tavoilla veloitetaan palveluhinnaston mukainen maksu."

        http://www.sampopankki.fi/fi-fi/Henkiloasiakkaat/PaivittaisetRahaAsiat/Tilit/Tuotteetjapalvelut/Pages/Saastotili.aspx?tab=2

        tuon mukaan siis YHTEENSÄ 2 tapahtumaa käsittää SEKÄ LASKUN MAKSUN VERKKOPANKISSA ETTÄ AUTOMAATTINOSTON.

        Ja jos et peelo vieläkään tajunnut niin jos nostat 2 kertaa automaatilta kuussa, niin et enää saa ilmaiseksi maksaa laskuasi verkkopankissa! Eli voit joko valita:

        1. maksat kahdesti kuussa 1 laskun verkkopankissa, siis yht. kaksi laskua

        tai
        2. nostat kerran kuussa rahaa automaatilta ja maksat yhden laskun verkkopankissa

        tai

        3. maksat kaksi laskua verkkopankissa etkä nosta yhtään rahaa automaatilta

        ja kaikki mikä menee yli tuon 2 tapahtuman, lasketaan erillisiksi joista silloin menee maksu!

        Menikö nyt jakeluun?

        pankkiin heidän melko uudesta PERUSPAKETISTA vain 3,40 euroa/kuukausi.
        Siinä on koko hoito laskun maksamisineen ja verkkotunnuksineen,sekä pankkikortti.
        Ottakaa selvää,älkääkä luulko.


      • myös sampopankin asikas
        oletko itse tyhmä ? kirjoitti:

        Sampopankissa ensimmäiset 2 RAHANNOSTOTAPAHTUMAA ovat ilmaisia...lukisit vähän tarkemmin ennenkuin alat ketään nimittelemään tyhmäksi !
        Verkkopankissa maksaminen ei maksa yhtään mitään ! Minulle riittää KUTEN KIRJOITIN jo alussa että nostan rahaa kahdesti kuussa, osaan nimittäin suunnitella miten ne riittävät ja mihin ne käytän. Ja maksut verkkopankissa ovat ilmaisia jos jo menis jakeluun !
        Kohta paljastuu kuka se tyhmä on, odota vielä hiukan !

        Hei
        Kyllä se vain on niin, että säästätilillä on sampopankissa kaksi TAPAHTUMAA ilmaisia ja loput maksavat! Siten myös verkkopankissa laskujen maksu!!! Ne eivät ole todellakaan ilmaisia ja tulevat säästötililtä todella kalliiksi. Tietimätön olet tai sitten niin yksinkertainen ettet ymmärrä, tämä on varmaankin kerrottu sinulle.


      • tseedu

        Taidat olla sinkku tai eläkeläinen? Lapsiperheessä kuvailemasi tyyli ei ole yhtä helppoa.Lisäksi kaikilla ei ole rahaa maksaa tosta vaan luottolimiittiä pois.Olet onnekkaassa asemassa.
        Periaatteessa on kuitenkin hyvä elää ilman velkakortteja!


      • 1000€
        Tapitapi kirjoitti:

        Olen Tapiola Pankin asiakas ja sehän on ihan nettipankki vaan. Maksan kaikki laskut netissä eikä maksa mitään.Olen todella tyytyväinen asiakas.Voin myös lähettää pankkiini siellä viestejä jos on kysyttävää tai muuta asiaa ja saan viestin sivulleni. On tyhmää nykypäivänä maksaa laskuja joista peritään pankkikuluja. Höh.

        Pitää olla tilillä keskimäärin 1000€ muuten menee 6€/kk.


      • Kivikylän miäs
        Vekkuli5566 kirjoitti:

        Miten sä nyt yhtä äkkiä osaat suunnitella rahankäyttös jos ennen oot käyttäny luottoa? Mä ymmärrän sen niin et luottoa käytetään kun EI OO RAHAA!!

        Ei ihan niin luottoa käytetään kun halutaan siirtää maksuaikaa eteenpäin.Rahaa kun pitää olla maksaessakin Visa laskua,käteisellä laskun maksussa vielä enemmänkin.


      • asiakkaalle?
        mutta kun kirjoitti:

        haluavat sitä kuuluisaa läpinäkyvyyttä elikkä asiakas näkee sen mitä käyttämänsä maksutapa maksaa kaupalle. Siitä tässä on kyse.

        Mitä merkitystä asiakkaalle kaupan tiedoista? Ei se asiakas tiedä edes kaupan TODELLISIA katteitakaan,joissa korttimaksu monesti nappikauppaa.


      • LauraXX
        kyseiseen kirjoitti:

        pankkiin heidän melko uudesta PERUSPAKETISTA vain 3,40 euroa/kuukausi.
        Siinä on koko hoito laskun maksamisineen ja verkkotunnuksineen,sekä pankkikortti.
        Ottakaa selvää,älkääkä luulko.

        helvetin kallis, sanoisin. juoksin tässä runsas viikko sitten neljässä eri pankissa kyselemässä hinnastoja. Nordeakin ottaa 2,50 e/kk, ja pidin sitä kalliina mutta oli halvin. tuo sisältää visa Electron kortin ja verkkopankkitunnukset, ei rajoituksia nostoissa tai tilisiirroissa.
        Mutta mulle tuo 2,50 e/kk on liikaa sekin, onhan se vuodessa 30 €. ja kun nuo palvelut saa maksuttakin yhdestä pankista (S-pankki), niin jätin hyvästit Nordealle, minkä asiakas olen ollut tähän astisen elämäni. tai mikä lienee pankki on ollut aikaisemmin. vaihtanut nimeään useammin kun mustalainen hevosta.
        Lisäksi Nordea pankin verkkopalvelut huononevat jatkuvasti. sekin vaikutti vaakakupissa kun viimeksi verkkopalveluissa tapahtui muutos, että verkkotiliotetta ei saanut enää kuin kalenterikuukausittain, ja kun minun pitää tulostaa ne kesken kuukauden, niin ainoa tapa on tilitapahtumaluettelo, missä tulee muutama tapahtuma per sivu ilman selitettä. annoin palautetta että palvelumaksujen korotuksilla pitäis palveluissakin tapahtua jotain kehitystä myös ylöspäin eikä aina vaan alas.

        tämä on mun vaihtoehto tämä ja minulle paras.
        vaikka jotkut ajattelee että kaksi ja puoli euroa kuussa on kärpäsen paska, mutta jos tosiaan on vaihtoehto että ei maksa mitään samoista asioista, niin kyllä minä valitsisin tuon jälkimmäisen - ja valitsin.
        onneksi on valinnanvapaus.


      • LauraXX
        päin... kirjoitti:

        Eiköhän se ollut niin, jotta kortilla maksamisesta peritään pieni maksu, koska se viivyttää jonoa ja aiheuttaa ajanhukkaa kassalla.

        S-Pankki maksaa sulle 0,5 % maksutapaetuna, kun maksat kortilla.


      • aödklfjölakjdfflö
        LauraXX kirjoitti:

        helvetin kallis, sanoisin. juoksin tässä runsas viikko sitten neljässä eri pankissa kyselemässä hinnastoja. Nordeakin ottaa 2,50 e/kk, ja pidin sitä kalliina mutta oli halvin. tuo sisältää visa Electron kortin ja verkkopankkitunnukset, ei rajoituksia nostoissa tai tilisiirroissa.
        Mutta mulle tuo 2,50 e/kk on liikaa sekin, onhan se vuodessa 30 €. ja kun nuo palvelut saa maksuttakin yhdestä pankista (S-pankki), niin jätin hyvästit Nordealle, minkä asiakas olen ollut tähän astisen elämäni. tai mikä lienee pankki on ollut aikaisemmin. vaihtanut nimeään useammin kun mustalainen hevosta.
        Lisäksi Nordea pankin verkkopalvelut huononevat jatkuvasti. sekin vaikutti vaakakupissa kun viimeksi verkkopalveluissa tapahtui muutos, että verkkotiliotetta ei saanut enää kuin kalenterikuukausittain, ja kun minun pitää tulostaa ne kesken kuukauden, niin ainoa tapa on tilitapahtumaluettelo, missä tulee muutama tapahtuma per sivu ilman selitettä. annoin palautetta että palvelumaksujen korotuksilla pitäis palveluissakin tapahtua jotain kehitystä myös ylöspäin eikä aina vaan alas.

        tämä on mun vaihtoehto tämä ja minulle paras.
        vaikka jotkut ajattelee että kaksi ja puoli euroa kuussa on kärpäsen paska, mutta jos tosiaan on vaihtoehto että ei maksa mitään samoista asioista, niin kyllä minä valitsisin tuon jälkimmäisen - ja valitsin.
        onneksi on valinnanvapaus.

        Minulla maksaa nordeassa 0,75 euroa/kk sisältäen pankkikortin ja verkkotunnukset, laskuja saa maksaa tililtä niin paljon kuin haluaa ilman lisäveloitusta ja rahaa saa nostaa automaatista ilman lisäveloituksia. Varmaan se vaikuttaa asiaan, että meillä on vakuutuksia Nordeassa.


      • ei ilmaiseksi
        LauraXX kirjoitti:

        helvetin kallis, sanoisin. juoksin tässä runsas viikko sitten neljässä eri pankissa kyselemässä hinnastoja. Nordeakin ottaa 2,50 e/kk, ja pidin sitä kalliina mutta oli halvin. tuo sisältää visa Electron kortin ja verkkopankkitunnukset, ei rajoituksia nostoissa tai tilisiirroissa.
        Mutta mulle tuo 2,50 e/kk on liikaa sekin, onhan se vuodessa 30 €. ja kun nuo palvelut saa maksuttakin yhdestä pankista (S-pankki), niin jätin hyvästit Nordealle, minkä asiakas olen ollut tähän astisen elämäni. tai mikä lienee pankki on ollut aikaisemmin. vaihtanut nimeään useammin kun mustalainen hevosta.
        Lisäksi Nordea pankin verkkopalvelut huononevat jatkuvasti. sekin vaikutti vaakakupissa kun viimeksi verkkopalveluissa tapahtui muutos, että verkkotiliotetta ei saanut enää kuin kalenterikuukausittain, ja kun minun pitää tulostaa ne kesken kuukauden, niin ainoa tapa on tilitapahtumaluettelo, missä tulee muutama tapahtuma per sivu ilman selitettä. annoin palautetta että palvelumaksujen korotuksilla pitäis palveluissakin tapahtua jotain kehitystä myös ylöspäin eikä aina vaan alas.

        tämä on mun vaihtoehto tämä ja minulle paras.
        vaikka jotkut ajattelee että kaksi ja puoli euroa kuussa on kärpäsen paska, mutta jos tosiaan on vaihtoehto että ei maksa mitään samoista asioista, niin kyllä minä valitsisin tuon jälkimmäisen - ja valitsin.
        onneksi on valinnanvapaus.

        S-pankista,
        eiköstä pidä liittyä jäseneksi, se maksaa,
        maksaa joko "ylihintaisten tavaroiden ostoa" tai sitten on maksettava jäsemaksu rahana.

        NO joo, on se ihan viisasta ja aivan edullisemmasta päästä.

        mutta on tuossa Sammon tilissäkin runsaasti hyviä puolia,
        niin hyviä että eh edes halua mainostaa jotta eivät kaikki sinne menisi.
        Itellä on sellainen ollut jo kymmenkunta vuotta,
        eikä olla mitään köyhyyden takia sitä pidetty.


      • tyssy
        kyseiseen kirjoitti:

        pankkiin heidän melko uudesta PERUSPAKETISTA vain 3,40 euroa/kuukausi.
        Siinä on koko hoito laskun maksamisineen ja verkkotunnuksineen,sekä pankkikortti.
        Ottakaa selvää,älkääkä luulko.

        Osuuskaupan S-pankki tarjoaa jäsenilleen maksuttoman Visa-luottokortin ja maksuttomat pankkipalvelut, jotka mielestäni eivät nopeudessa ihan ole varsinaisten pankkipalvelujen veroisia. Säästö ei ole kovin suuri, maksoin nettipankista 2,75 kuukaudessa, en ole aivan varma kuuluiko Visan maksu jo siihen, luulisin että kuuluu. Ennen se taisi olla jotakin 20 e vuodessa?

        Säästö on 33 e vuodessa. Saa sillä jo jotakin. Tässä iässä ei ole enää riippuvainen pankin asiakkuudesta.


      • pankinvaihtaja
        kyseiseen kirjoitti:

        pankkiin heidän melko uudesta PERUSPAKETISTA vain 3,40 euroa/kuukausi.
        Siinä on koko hoito laskun maksamisineen ja verkkotunnuksineen,sekä pankkikortti.
        Ottakaa selvää,älkääkä luulko.

        Minulla oli ennen pankkipalvelut OP ssä johon kuului kortti verkkopalvelut ja osake säästöt joista veloitettiin n30 euroa kuussa. Vaihdoin säästö pankkiin jonka vuosimaksu on 20 euroa kaikista.


    • se on

      tarkistin juuri sampopankin verkkosivuilta hinnastosta eli tilisiirto kotimaassa ja EU-tilisiirto ovat MAKSUTTOMIA !
      Siis jälleen kerran on nähty yks joka luulee tietävänsä aukomassa päätään ihan turhaan !
      Ja mistään ei löydy viittausta siihen että seteleillä maksamisesta alettais periä maksua !

      • lkllkjlklk

        Täyty oikein minunkin lähteä hinnastoa lukemaan ja kyllä tuossa selvästi sanotaan, että 2 tapahtumaa kuukaudessa maksutta, seuraavat 1 euron kappale, olivatpa sitten millasia tahansa.

        Alla ote hinnastosta:


        SÄÄSTÖTILI ja KULTAPOSSUSÄÄSTÖTILI
        Säästöpaketin kuukausimaksu
        0,00 e
        Säästöpakettiin sisältyvät:
        - pankkitunnukset: verkkopankin ja puhelinpalvelun käyttöoikeus
        - tiliote
        - tilitapahtumat: enintään kaksi veloitustapahtumaa kuukaudessa seuraavilla tavoilla
        -
        käteisnostot Otto.-automaateilla ja konttoreissa
        -
        korttiostot ja verkkomaksut
        -
        laskunmaksut verkkopankissa ja automaattisena maksupalveluna
        -
        Veloitustapahtumat kappaleelta (kahden pakettiin sisältyvän veloitustapahtuman ylittävät tapahtumat)
        1,00 e
        Laskunmaksusta muilla kuin edellä mainituilla tavoilla veloitetaan palveluhinnaston mukainen maksu.
        Säästötiliin voi liittää Visa Electron –kortin
        -
        kuukausimaksu
        0,50 e
        -
        kuukausimaksu alle 26 -vuotiaille
        0,00 e


      • myös..

        siitä säästötiliä koskevaa hinnastoa elikkä AINAKIN AIEMMIN Sampopankissa laskettiin myös verkkopankkitapahtumat osaksi niitä tapahtumia eli ts. jos nostit rahaa automaatilta ja maksoit laskun verkkopankissa niin käytännössä sun veloituksettomat tilitapahtumat oli siinä!

        Katsoin juuri ja EDELLEENKIN SAMA PÄTEE:

        http://www.sampopankki.fi/fi-fi/Henkiloasiakkaat/PaivittaisetRahaAsiat/Tilit/Tuotteetjapalvelut/Pages/Saastotili.aspx?tab=2

        KAKSI MAKSUTONTA TILITAPAHTUMAA KUUSSA!

        MYÖS VERKKOPANKISSA LASKUN MAKSAMINEN LASKETAAN SELLAISEKSI!

        "Säästöpakettiin sisältyvät:

        * Pankkitunnukset, joiden avulla voit käyttää verkkopankkia ja puhelinpalvelua.
        * Tiliote
        * Tilitapahtumat: kaksi maksutonta veloitustapahtumaa / kk seuraavilla tavoilla
        - käteisnostot Otto.-automaateilla ja konttoreissa
        - laskunmaksut verkkopankissa ja automaattisena maksupalveluna
        - korttiostot ja verkkomaksut

        Kahden maksuttoman tapahtuman ylittävien maksujen hinta on 1,00 e / kpl

        Laskunmaksuista muilla kuin em. tavoilla veloitetaan palveluhinnaston mukainen maksu."

        Ja mitä tulee käteisen maksullisuuteen niin kyllä siitä on ollut juttua te vaan kuljette niin saatana laput silmillä ettekä huomaa mitään:

        http://www.yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2008/01/kateisrahan_ja_luottokortin_kayttoa_ehdotetaan_maksulliseksi_275297.html


      • halollapäähän
        lkllkjlklk kirjoitti:

        Täyty oikein minunkin lähteä hinnastoa lukemaan ja kyllä tuossa selvästi sanotaan, että 2 tapahtumaa kuukaudessa maksutta, seuraavat 1 euron kappale, olivatpa sitten millasia tahansa.

        Alla ote hinnastosta:


        SÄÄSTÖTILI ja KULTAPOSSUSÄÄSTÖTILI
        Säästöpaketin kuukausimaksu
        0,00 e
        Säästöpakettiin sisältyvät:
        - pankkitunnukset: verkkopankin ja puhelinpalvelun käyttöoikeus
        - tiliote
        - tilitapahtumat: enintään kaksi veloitustapahtumaa kuukaudessa seuraavilla tavoilla
        -
        käteisnostot Otto.-automaateilla ja konttoreissa
        -
        korttiostot ja verkkomaksut
        -
        laskunmaksut verkkopankissa ja automaattisena maksupalveluna
        -
        Veloitustapahtumat kappaleelta (kahden pakettiin sisältyvän veloitustapahtuman ylittävät tapahtumat)
        1,00 e
        Laskunmaksusta muilla kuin edellä mainituilla tavoilla veloitetaan palveluhinnaston mukainen maksu.
        Säästötiliin voi liittää Visa Electron –kortin
        -
        kuukausimaksu
        0,50 e
        -
        kuukausimaksu alle 26 -vuotiaille
        0,00 e

        minkä pankin säästötilistä puhut ? on sulla sitten varmaan maksullinen.
        Mut todella voin vahvistaa mitä edellä on kirjoitettu että sampopankin hinnastossa lukee tilisiirrot kotimaassa ja EU.maksu 0 €.
        Minkäs teet kun pankin omilla sivuilla lukee NOLLA niin se on 0 usko tai älä.


      • heeee
        myös.. kirjoitti:

        siitä säästötiliä koskevaa hinnastoa elikkä AINAKIN AIEMMIN Sampopankissa laskettiin myös verkkopankkitapahtumat osaksi niitä tapahtumia eli ts. jos nostit rahaa automaatilta ja maksoit laskun verkkopankissa niin käytännössä sun veloituksettomat tilitapahtumat oli siinä!

        Katsoin juuri ja EDELLEENKIN SAMA PÄTEE:

        http://www.sampopankki.fi/fi-fi/Henkiloasiakkaat/PaivittaisetRahaAsiat/Tilit/Tuotteetjapalvelut/Pages/Saastotili.aspx?tab=2

        KAKSI MAKSUTONTA TILITAPAHTUMAA KUUSSA!

        MYÖS VERKKOPANKISSA LASKUN MAKSAMINEN LASKETAAN SELLAISEKSI!

        "Säästöpakettiin sisältyvät:

        * Pankkitunnukset, joiden avulla voit käyttää verkkopankkia ja puhelinpalvelua.
        * Tiliote
        * Tilitapahtumat: kaksi maksutonta veloitustapahtumaa / kk seuraavilla tavoilla
        - käteisnostot Otto.-automaateilla ja konttoreissa
        - laskunmaksut verkkopankissa ja automaattisena maksupalveluna
        - korttiostot ja verkkomaksut

        Kahden maksuttoman tapahtuman ylittävien maksujen hinta on 1,00 e / kpl

        Laskunmaksuista muilla kuin em. tavoilla veloitetaan palveluhinnaston mukainen maksu."

        Ja mitä tulee käteisen maksullisuuteen niin kyllä siitä on ollut juttua te vaan kuljette niin saatana laput silmillä ettekä huomaa mitään:

        http://www.yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2008/01/kateisrahan_ja_luottokortin_kayttoa_ehdotetaan_maksulliseksi_275297.html

        kohta loppuu huolet käteisestä kun sitä ei enää edes oo.
        Piti ihan tarkistaa oma sampo hinnasto, nolla siellä lukee, myös säästötilin verkkopankkilaskut.


      • tässä on kyse
        halollapäähän kirjoitti:

        minkä pankin säästötilistä puhut ? on sulla sitten varmaan maksullinen.
        Mut todella voin vahvistaa mitä edellä on kirjoitettu että sampopankin hinnastossa lukee tilisiirrot kotimaassa ja EU.maksu 0 €.
        Minkäs teet kun pankin omilla sivuilla lukee NOLLA niin se on 0 usko tai älä.

        http://www.sampopankki.fi/fi-fi/Henkiloasiakkaat/PaivittaisetRahaAsiat/Tilit/Tuotteetjapalvelut/Pages/Saastotili.aspx?tab=2

        Katso itse jos et usko! vai oletko taas mennyt allekirjoittamaan sopimuksen tarkastamatta hinnastoa? Hah, siinähän itse syytät sit itseäsi kun sut on ns. vanhanaikaisesti huijattu!

        Tuolla sivulla sanotaan selkeästi että ne verkkopankissa laskun maksut on osa sitä kokonaisuutta tilitapahtumia joita voi olla VAIN 2 kpl/ kuussa ilmaista, lopuista menee sit maksu.

        Eli esim. jos nostat rahaa kerran kuussa, voit kerran maksaa yhden laskun kuussa.

        Meneekö teille jankkaajille perille?


      • nolla lukee mutta
        heeee kirjoitti:

        kohta loppuu huolet käteisestä kun sitä ei enää edes oo.
        Piti ihan tarkistaa oma sampo hinnasto, nolla siellä lukee, myös säästötilin verkkopankkilaskut.

        etkö sä nyt perkele tajua että se nolla tarkoittaa sitä että KAKSI VELOITUKSETONTA TILITAPAHTUMAA KUUSSA JA NIIHIN KUULUU MYÖS LASKUN MAKSUT VERKKOPANKISSA!

        Ette voi olla niin tyhmiä että luulette että voitte 2 kertaa kuussa nostaa veloituksetta rahaa automaatista ja sen LISÄKSI maksaa muutaman laskun veloituksetta!

        Ei onnistu nimittäin Sampopankin säästötilillä!

        Ne verkkopankkimaksut on osa tuota kokonaisuutta noissa veloituksettomissa tapahtumissa!

        Jokainen tilitapahtuma, olkoon sit automaattinosto tahi laskunmaksu verkkopankissa, verottaa niiden ilmaisten tapahtumien määrää!


      • sladfjlsdjfkl
        tässä on kyse kirjoitti:

        http://www.sampopankki.fi/fi-fi/Henkiloasiakkaat/PaivittaisetRahaAsiat/Tilit/Tuotteetjapalvelut/Pages/Saastotili.aspx?tab=2

        Katso itse jos et usko! vai oletko taas mennyt allekirjoittamaan sopimuksen tarkastamatta hinnastoa? Hah, siinähän itse syytät sit itseäsi kun sut on ns. vanhanaikaisesti huijattu!

        Tuolla sivulla sanotaan selkeästi että ne verkkopankissa laskun maksut on osa sitä kokonaisuutta tilitapahtumia joita voi olla VAIN 2 kpl/ kuussa ilmaista, lopuista menee sit maksu.

        Eli esim. jos nostat rahaa kerran kuussa, voit kerran maksaa yhden laskun kuussa.

        Meneekö teille jankkaajille perille?

        ...mutta kaikkea muuta kuin selvästi. Hyvin tulkinnanvarainen sopimusteksti.


      • Mahtava tyyli esittää asia
        nolla lukee mutta kirjoitti:

        etkö sä nyt perkele tajua että se nolla tarkoittaa sitä että KAKSI VELOITUKSETONTA TILITAPAHTUMAA KUUSSA JA NIIHIN KUULUU MYÖS LASKUN MAKSUT VERKKOPANKISSA!

        Ette voi olla niin tyhmiä että luulette että voitte 2 kertaa kuussa nostaa veloituksetta rahaa automaatista ja sen LISÄKSI maksaa muutaman laskun veloituksetta!

        Ei onnistu nimittäin Sampopankin säästötilillä!

        Ne verkkopankkimaksut on osa tuota kokonaisuutta noissa veloituksettomissa tapahtumissa!

        Jokainen tilitapahtuma, olkoon sit automaattinosto tahi laskunmaksu verkkopankissa, verottaa niiden ilmaisten tapahtumien määrää!

        Sut olis kiva saada jonkun palvelutiskin taakse selittämään asioita :D


      • Allekirjoittaja Hki
        Mahtava tyyli esittää asia kirjoitti:

        Sut olis kiva saada jonkun palvelutiskin taakse selittämään asioita :D

        Olen täysin samaa mieltä. Musta se on todella rasittavaa kun täysin aivokuolleille yksilöille joutuu vääntämään aivan yksinkertaisia ja selkeitä asioita rautalangasta.

        Parempi saada ne tajuamaan, että ovat hemmetin tyhmiä. Ja lähtisivät siltä istumalta menemään, eivätkä edes enää kehtaisi tulla kyselemään tyhmiä.

        Nimimerkillä,
        Helpdeskissä töissä.


      • pankissa
        nolla lukee mutta kirjoitti:

        etkö sä nyt perkele tajua että se nolla tarkoittaa sitä että KAKSI VELOITUKSETONTA TILITAPAHTUMAA KUUSSA JA NIIHIN KUULUU MYÖS LASKUN MAKSUT VERKKOPANKISSA!

        Ette voi olla niin tyhmiä että luulette että voitte 2 kertaa kuussa nostaa veloituksetta rahaa automaatista ja sen LISÄKSI maksaa muutaman laskun veloituksetta!

        Ei onnistu nimittäin Sampopankin säästötilillä!

        Ne verkkopankkimaksut on osa tuota kokonaisuutta noissa veloituksettomissa tapahtumissa!

        Jokainen tilitapahtuma, olkoon sit automaattinosto tahi laskunmaksu verkkopankissa, verottaa niiden ilmaisten tapahtumien määrää!

        ehkä onnistuiskin mut ei kalliissa Sampopankissa.Itse sanoin tilini irti koko puljusta,jatkuasti epäselvyyksiä.


      • SampoPankin
        tässä on kyse kirjoitti:

        http://www.sampopankki.fi/fi-fi/Henkiloasiakkaat/PaivittaisetRahaAsiat/Tilit/Tuotteetjapalvelut/Pages/Saastotili.aspx?tab=2

        Katso itse jos et usko! vai oletko taas mennyt allekirjoittamaan sopimuksen tarkastamatta hinnastoa? Hah, siinähän itse syytät sit itseäsi kun sut on ns. vanhanaikaisesti huijattu!

        Tuolla sivulla sanotaan selkeästi että ne verkkopankissa laskun maksut on osa sitä kokonaisuutta tilitapahtumia joita voi olla VAIN 2 kpl/ kuussa ilmaista, lopuista menee sit maksu.

        Eli esim. jos nostat rahaa kerran kuussa, voit kerran maksaa yhden laskun kuussa.

        Meneekö teille jankkaajille perille?

        Esitteestä tuolta sivulta kohta PERUSPAKETTI!!!!

        Siinä on kaikki oleellinen 3,40 euroa/kuukausi.

        Sen sopimuksen tein,enkä mitään säästötilisopimuksia.

        Tämän palstan jankutus on tyypillistä suomalaisille jukurapäille..


      • LauraXX
        Allekirjoittaja Hki kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä. Musta se on todella rasittavaa kun täysin aivokuolleille yksilöille joutuu vääntämään aivan yksinkertaisia ja selkeitä asioita rautalangasta.

        Parempi saada ne tajuamaan, että ovat hemmetin tyhmiä. Ja lähtisivät siltä istumalta menemään, eivätkä edes enää kehtaisi tulla kyselemään tyhmiä.

        Nimimerkillä,
        Helpdeskissä töissä.

        no onneksi en ole joutunut soittamaan Helpdeskiin, enkä taida soittaakaan enkä suosittele muillekaan, kun näkyy siellä olevan ylimielisiä ja liian itseensä tyytyväisiä asiakaspalvelijoita.

        yhteen lafkaan jätin jo hyvästit, kun yksi muikki on siellä asenteella "ootkos vähän tyhmä".

        tyhmiä kysymyksiä ei ole - on vain tyhmiä vastauksia, kuten sinulla.


    • raskaasti päätöstäsi

      ja hankkimaan kortin takasi kärsittyäsi ensin riittävästi. Usko!

      Jos et osannut elää kortin kanssa, se on vielä vaikeampaa isoilla kerta käteisnostoilla. Olet hyvin pian pummaamassa tuttavilta rahaa ja velkakierteessä.

      Jos toissapäivänä hävitit kortin, on hehkuttaminen viellä ennenaikaista. Palaathan palstalle kertomaan kokemukset muutaman kuukauden päästä.

      • kortiton

        tätä päivää! Miksei ei voi elää ilman korttia?
        Olen 40 ja poistin kortin elämästäni 14 vuotta sitten periaatteen vuoksi. Haluan elää toisin kuin muut ja kyllä mulle on ainakin tullut paljon halvemmaksi. Ja elämä on mielenkiintoisempaa,kun täyty opetella elämään ajatellen. Liian helposti tapahtuvaksi tekee hallaa ihmis mielelle ja ajatuksille,ja niitä ihmisii on maa pullollaan. Tulevaisuudessa tulee muuttumaan kaikki ja tosi paljon. Vanha nousee kunniaan,kävellään hitaammin,minne meillä on kiire. Hyvin on toiminut elämäni,ja nyt katson jo tottunein mielein kiireisiin hymyttömiin naamoihin,jotka juoksee kiireellä, jonnekin aina, vaikk on visa ja pankkikortti taskussa hupaisaa ajatelkaapa!!! tietokoneella hoituu maksut ilmaseksi mun pankissa!


    • Tuosta on?

      Mulla jää luottokortista ja pankkikortista huolimatta 1800 euroa kuussa ylimääräistä joka kuukausi. Joka menee sitten sijoituksiin.

      En tiedosta mitä hyötyä luotto tai pankki kortista luopumisesta olisi. Nehän ovat vain käteviä rahan käyttövälineitä.

      • Toinen nainen

        On sulla aika hyvät tulot, kun minun, tavallisen nettopalkkakaan ei ole noin paljoa. Olet jäävi puhumaan toisten säästökeinoista. Jos joku haluaa elää yksinkertaisesti, mikä olet häntä arvostelemaan. Pysy siellä sijoittajien sivuilla.


      • eräs toinen
        Toinen nainen kirjoitti:

        On sulla aika hyvät tulot, kun minun, tavallisen nettopalkkakaan ei ole noin paljoa. Olet jäävi puhumaan toisten säästökeinoista. Jos joku haluaa elää yksinkertaisesti, mikä olet häntä arvostelemaan. Pysy siellä sijoittajien sivuilla.

        monelle ammattitaitoiselle duunarillekin jää jos järkevästi elää, niin tuon verran säästöön kk.


      • Duunari se täällä
        eräs toinen kirjoitti:

        monelle ammattitaitoiselle duunarillekin jää jos järkevästi elää, niin tuon verran säästöön kk.

        Juu, ei tässä olla akateemisia. Ihan perus duunari ja sillä selvä.


      • sulla

        Mun nettopalkka on n.1500, siitä ei moisia käteen jää!! Onnittelut sulle! Mutta luotolla en elä minäkään ja ikinä ei koko palkka mene, kun säästeliäästi elää!


      • Ei ne tulot vaan ne menot
        sulla kirjoitti:

        Mun nettopalkka on n.1500, siitä ei moisia käteen jää!! Onnittelut sulle! Mutta luotolla en elä minäkään ja ikinä ei koko palkka mene, kun säästeliäästi elää!

        Onhan se nähty että vaikka saisi 100.000,00 euroa kuussa. SE EI RIITÄ. Kohta on puilla paljailla ja veloissa. Ei ne tulot ratkaise, vaan ne menot.

        Mulla on monta kaveria joiden netto on alle tonnin ja vuokra haukkaa tuostakin vähintään puolet. Eikä niilläkäään sinänsä mitään ongelmaa ole. Ostaa sen mikä on oikeasti tarpeellista, eikä maksa turhaa merkkilisää tai osta kallista hömppää. Ihan hyvin pärjää sillä ~500 eurolla kuussa vuokran jälkeenkin.


      • on duunarit työssä?
        eräs toinen kirjoitti:

        monelle ammattitaitoiselle duunarillekin jää jos järkevästi elää, niin tuon verran säästöön kk.

        Itse saan pelkästään 500 euroa kuussa. Rahaa jää vuokran jälkeen pelkästään vähän vajaa 200 euroa käytettäväksi kaikkeen muuhun.

        Ei vain käy minun matikkapäähäni sellainen että 200 euroa olisi yhtäkkiä 1800 euroa.


    • asiaa yhdessä

      Aloittajalla on kaksi eri asiaa:

      * hän luopuu korteista
      * hän vaihtaa säästötiliin

      Jos hän luopuu korteista niin se on hänen ratkaisunsa ja sopii hänelle. Monelle muullekin kortinvinguttaminen on liian helppoa ja rahat loppuvat ennen seuraavaa tilipäivää. Toisille taas kortit sopivat hyvin. Olemme erilaisia.

      Aloittajalle: Onneksi olkoon ratkaisusta jolla saat asiat sinulle sopivalle mallille!

      Keskustelun perusteella jossain on jotain ihmeellistä. Jos aloittaja on erehtynyt ja joutuu maksamaan niitä euron tapahtumamaksuja, se selviää aika nopeasti ja hän voi silloin vaihtaa takaisin. Jos taas aloittaja on oikeassa, tavalla joka ei ole täällä selvinnyt, niin kaikin mokomin jatka. Ei tällaisesta asiasta ole tarpeen nostaa tuollaista myrskyä. Maailmassa on isompiakin murheita.

      • Aihetta

        Jos aloittaja sanoo: "Näinä talousjärjestelmien romahtamista edeltävinä päivinä yhä useammalle suosittelisin samaa reseptiä."

        Eli jopa suosittelee ratkaisuaan muille, niin onhan se ihan asiallista että vastauksissa kerrotaan että hän on ymmärtänyt asian väärin.

        Kuinka moni nyky-Suomessa elävä ihminen pärjää pankkitilillä, jolta saa ilmaiseksi joko

        - nostaa kaksi kertaa kuukaudessa rahaa tai
        - maksaa kaksi laskua kuukaudessa tai
        - nostaa kerran kuukaudessa rahaa ja maksaa yhden laskun kuukaudessa?

        Kaikesta muusta menee euro per kerta.

        Kyllä tuollainen "suositus" sopii niin marginaaliselle joukolle ihmisiä että se on yhtä tyhjän kanssa.


      • jolloin
        Aihetta kirjoitti:

        Jos aloittaja sanoo: "Näinä talousjärjestelmien romahtamista edeltävinä päivinä yhä useammalle suosittelisin samaa reseptiä."

        Eli jopa suosittelee ratkaisuaan muille, niin onhan se ihan asiallista että vastauksissa kerrotaan että hän on ymmärtänyt asian väärin.

        Kuinka moni nyky-Suomessa elävä ihminen pärjää pankkitilillä, jolta saa ilmaiseksi joko

        - nostaa kaksi kertaa kuukaudessa rahaa tai
        - maksaa kaksi laskua kuukaudessa tai
        - nostaa kerran kuukaudessa rahaa ja maksaa yhden laskun kuukaudessa?

        Kaikesta muusta menee euro per kerta.

        Kyllä tuollainen "suositus" sopii niin marginaaliselle joukolle ihmisiä että se on yhtä tyhjän kanssa.

        vaaditaan ottamaan sirukortti otsaan tai käteen.. Monet, pienet ja suuret, köyhät ja rikkaat sen ottavat.
        Se taas on ns.pedon merkki. Jokainen, joka sen ottaa, pitää rahaa jumalanaan ja osa on sen mukainen.
        Eri asia sitten on, haluaakokaan taivaaseen vai sinne kuumaan paikkaan.
        Monella ei ole tätä tietoa, eikä sitä paljoa kuulutetakaan.
        Onnekseni asun maalla ja on peltoa.
        Tiedän jonkun riemastuvan tästä, mutta tosi tulee olemaan, vaikka kuinka ilkkuisi.


      • kelakortti
        jolloin kirjoitti:

        vaaditaan ottamaan sirukortti otsaan tai käteen.. Monet, pienet ja suuret, köyhät ja rikkaat sen ottavat.
        Se taas on ns.pedon merkki. Jokainen, joka sen ottaa, pitää rahaa jumalanaan ja osa on sen mukainen.
        Eri asia sitten on, haluaakokaan taivaaseen vai sinne kuumaan paikkaan.
        Monella ei ole tätä tietoa, eikä sitä paljoa kuulutetakaan.
        Onnekseni asun maalla ja on peltoa.
        Tiedän jonkun riemastuvan tästä, mutta tosi tulee olemaan, vaikka kuinka ilkkuisi.

        nyt puhutaan asiaa. Omistan ajokortin kelakortin tulityökortin ja ammattiyhdistysliikkeen kortin.
        Minulla on ollut op;n silvermatic ja säästöpankin visa elektron. Ei ole enää.
        Hyvin olen pärjännyt. Käteistä nostan toisinaan, mutta suurin osa on tullut viime aikoina omaisuuden realisoinnista.
        Laskut maksan nettipankissa kerran vuodessa samalta istumalta, paitsi sähkölasku kun siinä on se tasauslasku niin ei saanut onnistumaan kerran vuodessa.
        Olen muistaakseni maksanut pankille vain kerran elämässäni palvelumaksuja, kun piti saada pätevä kuitti varainsiirtoveron maksusta.
        Näin mun taloudes


      • ihmettelen..
        kelakortti kirjoitti:

        nyt puhutaan asiaa. Omistan ajokortin kelakortin tulityökortin ja ammattiyhdistysliikkeen kortin.
        Minulla on ollut op;n silvermatic ja säästöpankin visa elektron. Ei ole enää.
        Hyvin olen pärjännyt. Käteistä nostan toisinaan, mutta suurin osa on tullut viime aikoina omaisuuden realisoinnista.
        Laskut maksan nettipankissa kerran vuodessa samalta istumalta, paitsi sähkölasku kun siinä on se tasauslasku niin ei saanut onnistumaan kerran vuodessa.
        Olen muistaakseni maksanut pankille vain kerran elämässäni palvelumaksuja, kun piti saada pätevä kuitti varainsiirtoveron maksusta.
        Näin mun taloudes

        Kuinka elät tai kykenet elämään siten, että tarvii maksaa vain kerran vuodessa laskut?
        Miten olet junaillut asiasi että selviät maksamalla kerran vuodessa?


      • tosiaan miten..
        ihmettelen.. kirjoitti:

        Kuinka elät tai kykenet elämään siten, että tarvii maksaa vain kerran vuodessa laskut?
        Miten olet junaillut asiasi että selviät maksamalla kerran vuodessa?

        on mahdollista että maksaa kaikki laskut kerralla ja kerran vuodessa?


      • Mutta rajoittaa
        tosiaan miten.. kirjoitti:

        on mahdollista että maksaa kaikki laskut kerralla ja kerran vuodessa?

        Kyllähän tuo voi onnistua useiden laskujen kohdalla.

        Esim. nämä voisi maksaa kerran vuodessa, etukäteen, jos haluaisi:

        - yhtiövastike (tai vuokra, jos asuu vuokralla)
        - vakuutukset
        - lehtien tilausmaksut
        - tv-lupa
        - internet-operaattorin maksu

        Mutta mihinkään sellaisiin laskuihin tuo ei käy, joiden määrä vaihtelee ja jotka laskutetaan jälkiäteen. Esim. puhelinta ei tuolla käytännöllä voi pitää muuta kuin prepaid-liittymää.


      • kelakort
        tosiaan miten.. kirjoitti:

        on mahdollista että maksaa kaikki laskut kerralla ja kerran vuodessa?

        Vastaus kysymykseen. Miten voi maksaa vain kerran vuodessa.

        Ajattelen asioita vähän eri kantilta. En ole ostanut itselleni kuluja. Ja en vaan ole hankkinut itselleni mitään sellaista maksua, jota ei voisi suorittaa kerran vuodessa.Paitsi sähkön tasauslasku on poikkeus. Suurta haittaa ei kyllä tuottaisi maksaa laskuja pitkin vuotta, mutta on jotenkin helpottuneempi olo kun on kaikki hoidettu eikä sitten ole sitäkään vaivaa.

        Selventääkseni asioita asun omakotitalossa joten muita asumiskustannuksia ei ole kun kiinteistövero 83 e vuodessa ja sähkö noin 400 e vuodessa. Lämmityspuut omasta metsästä ja vesi omasta kaivosta. Yhteiskäyttö jäteastia minulta ei peritä maksua.
        Olen myös onnistunut säästämään muissa elinkustannuksissa tekemällä suurempia kertaostoja esim auton polttoaine. Ostan dieseliä 2000-5000l kerrallaan viime satsi maksoi 86 senttii litra pari vuotta sitten, joten olen ajanut noin 20- 30 % halvemmalla kun muut. Bensalla keinottelu ei muuten onnistu kun se ei säily.
        Enkä muuten oo mikään maajussi vaan ihan tehdastyöläinen sikäli kun viitsii töissä käydä kun juuri oon huomannut ettei enää tarvii kun ei rahaakaan tarvii kun on suurinpiirtein jo kaikki hankittu.


      • operatööri
        Mutta rajoittaa kirjoitti:

        Kyllähän tuo voi onnistua useiden laskujen kohdalla.

        Esim. nämä voisi maksaa kerran vuodessa, etukäteen, jos haluaisi:

        - yhtiövastike (tai vuokra, jos asuu vuokralla)
        - vakuutukset
        - lehtien tilausmaksut
        - tv-lupa
        - internet-operaattorin maksu

        Mutta mihinkään sellaisiin laskuihin tuo ei käy, joiden määrä vaihtelee ja jotka laskutetaan jälkiäteen. Esim. puhelinta ei tuolla käytännöllä voi pitää muuta kuin prepaid-liittymää.

        sinulla on kun onnistut kerran vuodessa sen kuittaamaan? Itse kysyin soneralta jos olis muita vaihtoehtoja kun vain se kerran kuusa maksettava ja siellä ei ole. Se on liian hyvä rahasampo soneralle se 5 euroa kuussa jos ja kun niin moni myöhästyy sen laskun kanssa syystä tai toisesta. Itse yritin saada laskun suoraveloitukseen sampossa mutta se ei onnistunut. Tein sen 2 kertaa ja molemmilla kerroilla se oli parin päivän päästä pompsahtanut pois suoraveloituksesta. Ja nyt kun se tulee e-laskuna niin se ei kuulemma enää edes käy laittaa suoraveloitukseen, näin sanottiin sampossa.


      • on kohta näin
        jolloin kirjoitti:

        vaaditaan ottamaan sirukortti otsaan tai käteen.. Monet, pienet ja suuret, köyhät ja rikkaat sen ottavat.
        Se taas on ns.pedon merkki. Jokainen, joka sen ottaa, pitää rahaa jumalanaan ja osa on sen mukainen.
        Eri asia sitten on, haluaakokaan taivaaseen vai sinne kuumaan paikkaan.
        Monella ei ole tätä tietoa, eikä sitä paljoa kuulutetakaan.
        Onnekseni asun maalla ja on peltoa.
        Tiedän jonkun riemastuvan tästä, mutta tosi tulee olemaan, vaikka kuinka ilkkuisi.

        ETTÄ,ne jotka asuvat maalla,ovat todella tulevaisuudessa turvassa kaikelta pahalta,kohta taas arvosetaan sitä,mitä ennen oli,eli omavaraistaloutta,tulee aika,kun huutaen ostetaan maalta kaikkea,mitä joku jaksaa tuottaa.älkä luopuko vain pelloistanne!


      • suoraveloitus
        operatööri kirjoitti:

        sinulla on kun onnistut kerran vuodessa sen kuittaamaan? Itse kysyin soneralta jos olis muita vaihtoehtoja kun vain se kerran kuusa maksettava ja siellä ei ole. Se on liian hyvä rahasampo soneralle se 5 euroa kuussa jos ja kun niin moni myöhästyy sen laskun kanssa syystä tai toisesta. Itse yritin saada laskun suoraveloitukseen sampossa mutta se ei onnistunut. Tein sen 2 kertaa ja molemmilla kerroilla se oli parin päivän päästä pompsahtanut pois suoraveloituksesta. Ja nyt kun se tulee e-laskuna niin se ei kuulemma enää edes käy laittaa suoraveloitukseen, näin sanottiin sampossa.

        mahdollinen lähes kaikkiin laskuihin.näin usein myös vanhuksilla,pankki hoitaa laskut.


      • SEPAan
        suoraveloitus kirjoitti:

        mahdollinen lähes kaikkiin laskuihin.näin usein myös vanhuksilla,pankki hoitaa laskut.

        Ota selvää, miten SEPAn kanssa suoraveloitukset menee.


      • jolloin kirjoitti:

        vaaditaan ottamaan sirukortti otsaan tai käteen.. Monet, pienet ja suuret, köyhät ja rikkaat sen ottavat.
        Se taas on ns.pedon merkki. Jokainen, joka sen ottaa, pitää rahaa jumalanaan ja osa on sen mukainen.
        Eri asia sitten on, haluaakokaan taivaaseen vai sinne kuumaan paikkaan.
        Monella ei ole tätä tietoa, eikä sitä paljoa kuulutetakaan.
        Onnekseni asun maalla ja on peltoa.
        Tiedän jonkun riemastuvan tästä, mutta tosi tulee olemaan, vaikka kuinka ilkkuisi.

        Se on jo otettu käteen. Menee esim. nostamaan rahaa automaatista tai ruokaa kaupassa niin hyvin monella on jo sirukortti kädessä. Pankissakin puhavat että tarkoitus on siirtyä kokonaan sirukortteihin.
        Joten ne ovat jo täällä keskellämme.

        Ja viivakoodissa on alussa keskellä ja lopussa pidennettynä viivoina 666 Ja se löytyy kaikista myytävistä tuotteista jokainen sen voi itse todeta.
        Seuratkaa ajan merkkejä ja lukekaa Uutta testamenttiä rukoillen niin silmät ja korvat aukeavat.


      • minä vaan

        pelkän luoton koron maksulla voit käydä nostamassa 50 kertaa kuukaudessa rahaa konttorissa että kumpi tulee halvemmaksi vaikka viis kertaa kuukaudessa pankkissa nostamassa vai korkoja maksamalla. ja ne korrottoman maksuajan jutut on täåyttä paskaa. itse jouduin kulutus luottojen kanssa velka kierteeseen. onneksi sain maksettua kaikki pois ku myin talon pois.


      • uskonnon ala
        isku621 kirjoitti:

        Se on jo otettu käteen. Menee esim. nostamaan rahaa automaatista tai ruokaa kaupassa niin hyvin monella on jo sirukortti kädessä. Pankissakin puhavat että tarkoitus on siirtyä kokonaan sirukortteihin.
        Joten ne ovat jo täällä keskellämme.

        Ja viivakoodissa on alussa keskellä ja lopussa pidennettynä viivoina 666 Ja se löytyy kaikista myytävistä tuotteista jokainen sen voi itse todeta.
        Seuratkaa ajan merkkejä ja lukekaa Uutta testamenttiä rukoillen niin silmät ja korvat aukeavat.

        väärä palsta uskonnon ala muualla sivuilla.Mistä näitä sekopäitä tulee ..........


      • jep jep
        jolloin kirjoitti:

        vaaditaan ottamaan sirukortti otsaan tai käteen.. Monet, pienet ja suuret, köyhät ja rikkaat sen ottavat.
        Se taas on ns.pedon merkki. Jokainen, joka sen ottaa, pitää rahaa jumalanaan ja osa on sen mukainen.
        Eri asia sitten on, haluaakokaan taivaaseen vai sinne kuumaan paikkaan.
        Monella ei ole tätä tietoa, eikä sitä paljoa kuulutetakaan.
        Onnekseni asun maalla ja on peltoa.
        Tiedän jonkun riemastuvan tästä, mutta tosi tulee olemaan, vaikka kuinka ilkkuisi.

        ei ole itsellänikään käytössä kuin pelkkä raha kauppakeskuksessa. Periaate tämän takana! ja aina tiedät saldosi sekä sen myös näkee tosin kuin kortti on aina sama läpyskä..


    • menot tulojen mukaan

      Varmaan tuolla tavalla kannattaa tehdä, jos on paha tapa elää luotolla ja shoppailla yli varojensa.

      Jos taas osaa huolehtia asioistaan, elää tulojensa mukaan, maksaa aina luottolaskun eräpäivänä, ei hätää.

      Ilman mitään kortteja ei juuri kannata lähteä esim matkoille, eikä voi käyttää nettikauppoja jne. Mutta jokainen tyylillään.

      Hyvä, jos aloittaja saa taloutensa näin tasapainoon!

      • Toinen nainen

        Samaan toivoisin pääseväni aina kun katson kuukauden tiliotetta. Monta sivua pieniä ostoksia tai 20-40 nostoja plus lisäksi kaikki laskujen maksut. Pitäisi ostaa paljon kerralla ja sen jälkeen ei mitään. Ja kaikki turha krääsä saisi jäädä ostamatta. Vanhemmiltani perimistäni tavaroista olen ajatellut, että kun ne kaikki olisi jätetty ostamatta, olisi rahaa paljon enemmän.


    • mutta verkkopankissa asioin...

      mutta verkkopankissa asioin entiseen tapaan ilman mitään lisäkustannuksia
      ---------------------

      niin tuo 2 tarkoittaa myös verkkopankin nostoja, siiroja, maksuja, vuokranmaksuja,
      niin olen ymmärtänyt,

      Tallettaa ja katsoa saa kuinka monta kertaa vaan

      minulla on tuollainen olut jo kai 10v, aluksi siihen oli 5 nostoa ja ilmainen pankikorttikin.

    • Jetska

      Varmaan vaikea ja raksa päätös, mutta luulen, että se kannatti.

      Kaikkea hyvää jatkossa sinulle.

      • korttimaakari

        ihan saman asian saat tehtyy kun otat sen luottokortin tilalle pelkän electron kortin


    • Liian kauan pois Suomesta v...

      Ilman luottokorttia et sitten paljon vuokraile autoja jne. Kateista kun ei hyvaksyta lainkaan. Kortiton elama sopii sellaiselle joka elaa saastoliekilla, elaman sisaltona ollessa tyo.

      Itse asun ulkomailla ja minulle taas Halifax-niminen pankki hyvittaa £5 puntaa kuukaudessa pelkastaan siita ilosta etta maksan laskuni siella.

      Verkkopankki ilmainen jne.

      Lottovoitto syntya Suomeen - jep jep.

      • voi vittu....

        vittu mikää haloo yhestä pankkimaksuista. :D ei voi ku nauraa. varmaan yö unetki ootte menettäny tän keskustelun vuoksi. Kuka on oikeassa!?? O____O


      • keikkea sitä kuuleekin

        Miten työ voi olla elämän sisältö sillä perusteella, että elää säästöliekillä? Mulla sujuu vapaa-aika miellyttävissä merkeissä vaikken autoja pystykään vuokrailemaan.


      • Todellakin

        Ei luottokorttia -> varaton ja rikollinen pummi.

        Noin se menee, jos luottokorttiyhtiöltä ei saa luottokorttia, niin ei kyllä suhun kukaan muukaan usko, pätkän vertaa.

        Näin se vaan on.

        Luottotietoja ei tarvitse tarkistaa, kun tarkistaa että on luottokortti. Kätevää.


      • muka rikollinen?
        Todellakin kirjoitti:

        Ei luottokorttia -> varaton ja rikollinen pummi.

        Noin se menee, jos luottokorttiyhtiöltä ei saa luottokorttia, niin ei kyllä suhun kukaan muukaan usko, pätkän vertaa.

        Näin se vaan on.

        Luottotietoja ei tarvitse tarkistaa, kun tarkistaa että on luottokortti. Kätevää.

        Jopa on jos pienituloisuuskin katsotaan jo rikokseksi! Enemmänkin nuo ökyrikkaat jotka ryöstää muilta, on niitä rikollisia!


      • Yllätyin kovasti
        muka rikollinen? kirjoitti:

        Jopa on jos pienituloisuuskin katsotaan jo rikokseksi! Enemmänkin nuo ökyrikkaat jotka ryöstää muilta, on niitä rikollisia!

        Jos esim varaat hotellihuoneen vaikka 200 USD, niin voit joutua maksamaan takuuta 500 USD, jos maksat käteisellä etkä luottokortilla. Koska et ole luotettava.

        Sama luottokorteissa. Vuokra 300, mutta jos maksat käteisellä joudut maksamaan 700. Saat sitten tuon erotuksen takaisin kun palautat auton.

        Jos et ole luotettava, eli ei ole luottokorttia. Niin joutuu maksamaan kaikkialla takuumaksut, ihan kuten Suomessakin ostettaessa laskulle jos on luottotiedot menneet.


      • olla jenkeissä
        Yllätyin kovasti kirjoitti:

        Jos esim varaat hotellihuoneen vaikka 200 USD, niin voit joutua maksamaan takuuta 500 USD, jos maksat käteisellä etkä luottokortilla. Koska et ole luotettava.

        Sama luottokorteissa. Vuokra 300, mutta jos maksat käteisellä joudut maksamaan 700. Saat sitten tuon erotuksen takaisin kun palautat auton.

        Jos et ole luotettava, eli ei ole luottokorttia. Niin joutuu maksamaan kaikkialla takuumaksut, ihan kuten Suomessakin ostettaessa laskulle jos on luottotiedot menneet.

        Niin ja se syy yleensä luottotietojen menettämiseen on luottokorttien käyttö.
        Kun maksat käteisellä,niin ei ole syytä tarkistella luottotietoja.

        Jenkeissähän menee nyt juuri "lujaa" tuon luottokorttipelin takia. Luottokortit oli se instrumentti mikä ajoi ihmiset ylivelkaantumaan.

        Että se siitä luottokorttien kätevyydestä ja ihanuudesta, jota mekin nyt maksamme finanssikriisin myötä.


      • Ihan sama
        olla jenkeissä kirjoitti:

        Niin ja se syy yleensä luottotietojen menettämiseen on luottokorttien käyttö.
        Kun maksat käteisellä,niin ei ole syytä tarkistella luottotietoja.

        Jenkeissähän menee nyt juuri "lujaa" tuon luottokorttipelin takia. Luottokortit oli se instrumentti mikä ajoi ihmiset ylivelkaantumaan.

        Että se siitä luottokorttien kätevyydestä ja ihanuudesta, jota mekin nyt maksamme finanssikriisin myötä.

        Molemmat ovat rahankäytön välineitä, ja sillä selvä.

        Jos et tiennyt, niin se käteinen johon niin uskot, on myös täyttä huijausta ja perustuu edelleen luottoon. Tutustuppa siihen miten nykyaikainen rahajärjestelmä toimii. Ainoa arvo mitä rahalla on, on luottamus siihen, että joku toinen arvostaa sitä. Jätepaperina kun sen myyt poltettavaksi sille ei kovin kummosita tonnihintaa tule.

        Tämä on tärkeää huomoida, ettei ihan höplästä vedetä. Käteinen raha, tai digitaali raha, niin kauan kun arvon merkkinä on euro, on ihan sitä samaa huttua.


      • tai käteinen
        Ihan sama kirjoitti:

        Molemmat ovat rahankäytön välineitä, ja sillä selvä.

        Jos et tiennyt, niin se käteinen johon niin uskot, on myös täyttä huijausta ja perustuu edelleen luottoon. Tutustuppa siihen miten nykyaikainen rahajärjestelmä toimii. Ainoa arvo mitä rahalla on, on luottamus siihen, että joku toinen arvostaa sitä. Jätepaperina kun sen myyt poltettavaksi sille ei kovin kummosita tonnihintaa tule.

        Tämä on tärkeää huomoida, ettei ihan höplästä vedetä. Käteinen raha, tai digitaali raha, niin kauan kun arvon merkkinä on euro, on ihan sitä samaa huttua.

        Haukkasit paskaa. Kyllä tiedän kuinka rahaa luodaan pankkijärjestelmässä. Mutta et taida tietää sitä, että muovi- eli virtuaaliraha on ikään kuin uusi velka entisen velkakirjan päälle.
        Keskuspankki vastaa näistä velkasitoumuksista eli papereista nimeltää euro, mutta muovirahasta ei vastaa kuin se tyhjän päällä oleva yhtiö joka kortissa lukee. Visa, tai jokin muu taho.
        Nämä on niitä jotka haluaa sinun velkaantuvan niin kauan kunnes kupla puhkeaa. Näennäinen kätevyys muovirahalle on vain luotu illuusio johon tyhmät lankeaa ja itseään nykyaikaisena pitävät haksahtaa. 55v ilman luottokorttia pärjännyt.


      • Kummia kommentteja
        tai käteinen kirjoitti:

        Haukkasit paskaa. Kyllä tiedän kuinka rahaa luodaan pankkijärjestelmässä. Mutta et taida tietää sitä, että muovi- eli virtuaaliraha on ikään kuin uusi velka entisen velkakirjan päälle.
        Keskuspankki vastaa näistä velkasitoumuksista eli papereista nimeltää euro, mutta muovirahasta ei vastaa kuin se tyhjän päällä oleva yhtiö joka kortissa lukee. Visa, tai jokin muu taho.
        Nämä on niitä jotka haluaa sinun velkaantuvan niin kauan kunnes kupla puhkeaa. Näennäinen kätevyys muovirahalle on vain luotu illuusio johon tyhmät lankeaa ja itseään nykyaikaisena pitävät haksahtaa. 55v ilman luottokorttia pärjännyt.

        Mä en vieläkään ymmärrä miten luottokortti liittyy velkaantumiseen?

        Luottoja saa monesta muustakin paikasta, enkä näe että luottokortilla olisi mitään tämän asian kanssa tekemistä. Velkaakin on ollut joskus paljonkin, mutta yleensä velka otetaan investointia varten, jolle lasketaan järkevä tuotto. -> Velka nopeuttaa talouden toimintaa ja mahdollistaa sellaiset investoinnit jotka ilman velkaa eivät olisi olleet mahdollisia.

        Se ei tarkoita sitä, että velan ottaminen johtaisi velkaantumiseen. Vaan mahdollistaa nopeamman ja tehokkaamman kehittämisen monissa asioissa.


      • vielä hetken
        Kummia kommentteja kirjoitti:

        Mä en vieläkään ymmärrä miten luottokortti liittyy velkaantumiseen?

        Luottoja saa monesta muustakin paikasta, enkä näe että luottokortilla olisi mitään tämän asian kanssa tekemistä. Velkaakin on ollut joskus paljonkin, mutta yleensä velka otetaan investointia varten, jolle lasketaan järkevä tuotto. -> Velka nopeuttaa talouden toimintaa ja mahdollistaa sellaiset investoinnit jotka ilman velkaa eivät olisi olleet mahdollisia.

        Se ei tarkoita sitä, että velan ottaminen johtaisi velkaantumiseen. Vaan mahdollistaa nopeamman ja tehokkaamman kehittämisen monissa asioissa.

        Jos ei ymmärrä kuinka luottokortti liityy valkaantumiseen ,niin kannattaa kysyä jenkeistä.
        Siellä kyllä tiedetään mikä yhteys niillä on ylivelkaantumiseen.


      • johtuneet niistä
        vielä hetken kirjoitti:

        Jos ei ymmärrä kuinka luottokortti liityy valkaantumiseen ,niin kannattaa kysyä jenkeistä.
        Siellä kyllä tiedetään mikä yhteys niillä on ylivelkaantumiseen.

        asuntoluotoista joita jaettiin avokätisesti sellaisillekin joilla ei ole mitään mahdollisuuksia maksaa niitä takaisin? Tuskin sentään luottokorteista noin suuria talousvaikeuksia on tullut.


      • Ohi aiheesta
        johtuneet niistä kirjoitti:

        asuntoluotoista joita jaettiin avokätisesti sellaisillekin joilla ei ole mitään mahdollisuuksia maksaa niitä takaisin? Tuskin sentään luottokorteista noin suuria talousvaikeuksia on tullut.

        Katsoppa tämä, jos päästiin tähän aiheeseen.

        http://rawstory.com/news/2008/Economist_US_collapse_driven_by_fraud_0404.html

        Ei ole mistään yksittäisestä asiasta kyse, todellakaan.


      • korttimaksaja
        Yllätyin kovasti kirjoitti:

        Jos esim varaat hotellihuoneen vaikka 200 USD, niin voit joutua maksamaan takuuta 500 USD, jos maksat käteisellä etkä luottokortilla. Koska et ole luotettava.

        Sama luottokorteissa. Vuokra 300, mutta jos maksat käteisellä joudut maksamaan 700. Saat sitten tuon erotuksen takaisin kun palautat auton.

        Jos et ole luotettava, eli ei ole luottokorttia. Niin joutuu maksamaan kaikkialla takuumaksut, ihan kuten Suomessakin ostettaessa laskulle jos on luottotiedot menneet.

        Mitenkäs tuo vakuuskysymys menee jos maksaa hotellin Visa Debitillä (Offline -versiolla).

        Tuo Visa Debit Offline siis ei tee automaattisesti aina katevarmennusta, eli toimii myös tietoliikennehäiriön aikana.

        Visa Debit Offline siis toimii käytännössä kuten pankkikortti, mutta toimii myös ulkomailla.

        Ja eipä esim. Nordea pankkikorttia taida olla enää olemassakaan sellaisenaan, vaan ainoastaan luotto/pankkikorttiyhdistelmissä, ja niistäkin se tulee poistumaan heti kun nykyinen kortti vanhenee.


      • Ihan hyvin
        korttimaksaja kirjoitti:

        Mitenkäs tuo vakuuskysymys menee jos maksaa hotellin Visa Debitillä (Offline -versiolla).

        Tuo Visa Debit Offline siis ei tee automaattisesti aina katevarmennusta, eli toimii myös tietoliikennehäiriön aikana.

        Visa Debit Offline siis toimii käytännössä kuten pankkikortti, mutta toimii myös ulkomailla.

        Ja eipä esim. Nordea pankkikorttia taida olla enää olemassakaan sellaisenaan, vaan ainoastaan luotto/pankkikorttiyhdistelmissä, ja niistäkin se tulee poistumaan heti kun nykyinen kortti vanhenee.

        Debit kelpasi ihan hyvin lentolippuihin ja auton alustavaan maksuun. Mutta hotellihuoneet ja auton vuokra piti maksaa luotolla. Debit ei kelvannut.

        Euroopassa tietysti pitäisi Debitinkin kelvata. Mutta jenkeissä eletään täysin luoton puolella.

        Ja mitäpä sillä väliä, hakee korttiin riittävästi luottoa ja sillä selvä. Luoton kanssa saa maksuaikaakin, sehän on siis helvempaa kuin debitillä maksaminen. Musta tuntuu että moni ei tajua tätäkään.


      • Nordean kortin
        korttimaksaja kirjoitti:

        Mitenkäs tuo vakuuskysymys menee jos maksaa hotellin Visa Debitillä (Offline -versiolla).

        Tuo Visa Debit Offline siis ei tee automaattisesti aina katevarmennusta, eli toimii myös tietoliikennehäiriön aikana.

        Visa Debit Offline siis toimii käytännössä kuten pankkikortti, mutta toimii myös ulkomailla.

        Ja eipä esim. Nordea pankkikorttia taida olla enää olemassakaan sellaisenaan, vaan ainoastaan luotto/pankkikorttiyhdistelmissä, ja niistäkin se tulee poistumaan heti kun nykyinen kortti vanhenee.

        kohdalla.

        "Ja eipä esim. Nordea pankkikorttia taida olla enää olemassakaan sellaisenaan, vaan ainoastaan luotto/pankkikorttiyhdistelmissä, ja niistäkin se tulee poistumaan heti kun nykyinen kortti vanhenee."

        Ei kun just toisinpäin. Nordealta ei saa enää pankkikortti-luottokorttiyhdistelmää, siis tarkoitan sitä perinteistä pankkikorttia yhdistelmään vaan sen tilalle tulee aina automaattisesti Visa Credit/Debit tai Mastercard Credit/Debit. Yhdistelmään ei siis saa sitä pankkikorttia enää vaikka kuinka mankuisit "mä haluun mä haluun..", ei ole saanut enää marraskuun alusta alkaen.

        http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Kortit ja maksut/Neuvoja korteista ja maksamisesta/Kortit uudistuvat/1073362.html?lnkid=fi-fi_private__MCG_testproduct_depitcampaign_dbox


        Sen sijaan erikseen pankkikortin voi ehkä mahdollisesti saada jos oikein hyvin perustelee.


    • ---------------------------...

      suoraveloituskin on olemassa.jos on tilillä rahaa eräpälvinä.

    • hyvä esimerkki

      siitä että pankkien verkkosivujen laatijat eivat ole suomenkielentaitoisia.
      Yksinkertaisia asiaoita ei osata sanoa selkeästi ja niin etteikö joku höyrypää tulkitse niitä väärin, ja hätäkös tämä pankkihan siitä hyötyy kun asiakasta onnistutaan taas juksauttamaan.
      Sama juttu kaikkien pankkien verkkosivuilla!

    • luottokortille..

      Pankkikortti pelkän rahan nostoa varten on ihan ok, mutta luottokorttia en ole tarvinnut ikinä, enkä ota sellaista. Jos käteinen ei kelpaa, niin sitten mennään toiseen kauppaan. Tosin nuo jotkut miehittämättömät bensa-asemat joutuu jättämään rauhaan, kun ei ole setelillä toimivaa tankkauspistettäkään .

    • hannibali

      täällä yksi joka nostaa kaksi kertaa kuukaudessa käteistä. Kaikki laskut ovat automaattisessa maksupalvelussa tai toistuvaissuorituksina. Rahat riittävät ja pankkikorttia tarvitsen todella harvoin. Hammasl.tms. Verkkopankkia en tarvitse ja riittää että tiliote tulee kerran kuussa kotiin. Tilinhoitomaksu 2.90/kk:ssa. Itse pidän kirjaa menoistani ja rahat todella riittävät. Nostan aina saman summan.käyttötili ja säästötili eivät koskaan ole tyhjiä. Olen matalapalkkainen mutta homma on hanskassa.Eletään mikä kullekin parhaiten sopii. Ei tuomita toistemme tapaa asioida. Kun maksaa käteisellä huomaa mihin rahat menevät. Muutan yhä eurot markoiksi ja todella kaikki on kallistunut.

    • 26sa65

      Hei, viisaasti teit, kannattaa uskaltaa elää toisin kuin massa tekee ja joka on aivan paniikissa, jos ei ole luottokortteja taskussa kaiken varalle...
      Luovuin myös puoli vuotta sitten ja hyvin olen selvinnyt hengissä..

      • maaginen voima

        Joskus oli luottokortti Diners. Pyysivät sen pois kun en käyttänyt sitä. Luovuin mielelläni kun ei sillä mitään virkaa ollut kuin ulkomailla autoa vuokratessa. Kotomaassa olen aina maksanut käteisellä myös auton ostot. Aina on käteinen kelvannut ja on saanut vastaanottajan kasvoilta lukea, että olisipa minullakin tuon värisiä seteleitä pussissa. Jotkut ovat ihan suoraan sanoneet olevansa kateellisia kun jollain näkee vielä lompakossa setelinipun. Turvallisuudesta on turha höpissä mitään, sillä koskaan ei ole ede yritetty ryöstää rahojani. Kun menee paikkoihin jossa epäilee sellaisen vaaran olevan, niin ei sinne tonneja tarvii mukaan ottaa. Käteinen on se jolla nykyään alennukset saa.


      • oldscoolman
        maaginen voima kirjoitti:

        Joskus oli luottokortti Diners. Pyysivät sen pois kun en käyttänyt sitä. Luovuin mielelläni kun ei sillä mitään virkaa ollut kuin ulkomailla autoa vuokratessa. Kotomaassa olen aina maksanut käteisellä myös auton ostot. Aina on käteinen kelvannut ja on saanut vastaanottajan kasvoilta lukea, että olisipa minullakin tuon värisiä seteleitä pussissa. Jotkut ovat ihan suoraan sanoneet olevansa kateellisia kun jollain näkee vielä lompakossa setelinipun. Turvallisuudesta on turha höpissä mitään, sillä koskaan ei ole ede yritetty ryöstää rahojani. Kun menee paikkoihin jossa epäilee sellaisen vaaran olevan, niin ei sinne tonneja tarvii mukaan ottaa. Käteinen on se jolla nykyään alennukset saa.

        Kyllä juurikin se kun räväyttää teatraalisesti kassista 300 tuhatta pöydälle heh.Näin tein kun ostin veneen,myyjä kysyi ."miten maksan"sanoin käteisellä myyjä"ai no on se vähän iso summa kuljettaa"sanoin ei ollenkaan ja kumosin kassista pöydälle,olin ne hakenut samana aamuna op:sta.Myös autokaupassa rupeaa tapahtumaan kun ilmoittaa että rahat tulee povarista heti,löytyykö niillä auto,ja hinnat putoaa heti jopa tuhansiakin kun käteinen puhuu.


      • adfadfafa
        maaginen voima kirjoitti:

        Joskus oli luottokortti Diners. Pyysivät sen pois kun en käyttänyt sitä. Luovuin mielelläni kun ei sillä mitään virkaa ollut kuin ulkomailla autoa vuokratessa. Kotomaassa olen aina maksanut käteisellä myös auton ostot. Aina on käteinen kelvannut ja on saanut vastaanottajan kasvoilta lukea, että olisipa minullakin tuon värisiä seteleitä pussissa. Jotkut ovat ihan suoraan sanoneet olevansa kateellisia kun jollain näkee vielä lompakossa setelinipun. Turvallisuudesta on turha höpissä mitään, sillä koskaan ei ole ede yritetty ryöstää rahojani. Kun menee paikkoihin jossa epäilee sellaisen vaaran olevan, niin ei sinne tonneja tarvii mukaan ottaa. Käteinen on se jolla nykyään alennukset saa.

        Pankkikorttikin on käteistä.


    • in cash since 1991

      Vuonna 1991 tyhjensin lompakkoni (turhista kuiteista, papereista, korteista), vähäiset rahat laitoin taskuun, kortit poikki. Monet tuttavani ihmettelivät maksutapaani: "Käteisellä?! Tosi siistiä!"

      Oma päätökseni johtui siitä, etten hallinnut korttien käyttöä. Tili oli useasti miinuksella ja se tuli todella kalliiksi. Matkustaessani olen huomannut, että Suomen ulkopuolella käteisen käyttö normaali ostoksiin on erittäin yleistä. Luottokorttia käytetään lähinnä hotelleissa ja autovuokraamoissa. Itse olen saanut aina vuokrattua auton ilman luottokorttiakin (tosin vaativat yleensä näytille jonkinmoisen setelinipun, vain yhdesti ovat jättäneet rahaa pantiksi).

      Minusta oikealla rahalla maksamisessa ei ole mitään hävettävää, päinvastoin itse tykkään siitä. En käytä myöskään mitään pilipalietukortteja, joten voin valita kauppani miten mieli tekee (Etukortin haltijan mielihän tekee vain niihin kauppoihin, joiden kanta-asiakas on. Ne, jotka puhuvat korteilla säästämisestä, eivät tiedä, etteivät he todellisuudessa säästä mitään, koska korttijärjestelmien ylläpito lisätään suoraan hintoihin! Suomalaisilla olisi paljon enemmän ostovoimaa ilman kanta-asiakasohjelmia!).

      • muovia lompsassa

        Olet oikeassa, on typerää valita kauppansa kortin perusteella.

        Järkevää taas on omistaa kaikki etujärjestelmien kortit. Menet juuri siihen kauppaan mihin haluat ja otat sitten alennuksen mitä kortilta sattuu tulemaan, jos sattuu tulemaan.

        Tottakai korttijärjestelmä lisätään hintoihin. Niin lisätään logistiika, vakuutukset, henkilkunnan virkistyspäivä, kiinteistön vuokrat, taloushallinnon ohjelmistot ja voi kauhistus... taitaapa kauppias ottaa yrittäjäriskistäänkin korvauksen palkkana ja osinkona. Kyllä sitä lisättävää löytyy ja aivan varmasti kauppa lisää sen minkä haluaa. Jossain vaiheessa tietysti lisäämisessä tullaan siihen pisteeseen, että kulurakenne muuttuu sietämättömäksi.

        Kanta-asiakas kortit ovat välttämätön paha. Tuulipukukansa tankkaa iloisesti ABC-asemalta kun saa keskittämisetua. Ei tarvitse olla suorastaan tiedustelujoukkojen upseeri, jotta voi tajuta, että muilla asemilla on jo suoraan edullisempi polttoaineen hinta. Keskittäminen siirretään suoraan hintoihin.

        Eroon korteista ei päästä, joten silloin kannattaa mennä mukana ja ottaa se minkä mukaansa saa.


      • itsenäinen, kortiton
        muovia lompsassa kirjoitti:

        Olet oikeassa, on typerää valita kauppansa kortin perusteella.

        Järkevää taas on omistaa kaikki etujärjestelmien kortit. Menet juuri siihen kauppaan mihin haluat ja otat sitten alennuksen mitä kortilta sattuu tulemaan, jos sattuu tulemaan.

        Tottakai korttijärjestelmä lisätään hintoihin. Niin lisätään logistiika, vakuutukset, henkilkunnan virkistyspäivä, kiinteistön vuokrat, taloushallinnon ohjelmistot ja voi kauhistus... taitaapa kauppias ottaa yrittäjäriskistäänkin korvauksen palkkana ja osinkona. Kyllä sitä lisättävää löytyy ja aivan varmasti kauppa lisää sen minkä haluaa. Jossain vaiheessa tietysti lisäämisessä tullaan siihen pisteeseen, että kulurakenne muuttuu sietämättömäksi.

        Kanta-asiakas kortit ovat välttämätön paha. Tuulipukukansa tankkaa iloisesti ABC-asemalta kun saa keskittämisetua. Ei tarvitse olla suorastaan tiedustelujoukkojen upseeri, jotta voi tajuta, että muilla asemilla on jo suoraan edullisempi polttoaineen hinta. Keskittäminen siirretään suoraan hintoihin.

        Eroon korteista ei päästä, joten silloin kannattaa mennä mukana ja ottaa se minkä mukaansa saa.

        Muovikortit ("etukortit") = kuluttajan alistamista ja nöyryytystä. En periaatteestakaan suostu moiseen, vaikka se tietäisi 10.000 € säästöt viikossa. Minusta on väärin, että "kortin" haltija voi saada saman tuotteen samasta paikasta jopa 100 € halvemmalla, kuin kortiton. "Kortissa" ei voi olla niin suurta magiaa.

        Kysymys on lähinnä omasta mielenrauhasta ja psyykkisestä hyvinvoinnista. Ainakin itseäni inhottaa "joutua" käymään niissä paikoissa ostoksilla, joihin on "kortti". Elämä on kuules, paljon paljon mielekkäämpää ja mukavampaa, kun voi kurvata miettimättä minkä tahansa kaupan pihaan ja ostaa tarvitsemansa.

        Lähinnä huvittuneena seuraan kaupan kassalla, kun ihmiset lompakoistaan (paksuista korttien takia) etsivät juuri sitä oikeaa korttia tähän tilanteeseen ja tälle puljulle. Tulee mieleen pula-ajat, kun joitakin tavaroita myytiin vain kuponkia vastaan ja tietty määrä :) Nyt on kaupat tavaraa pullollaan ja osa käyttökelpoista päätyy vielä kaatopaikallekin ja kehdataan vongata "korttia".


    • siten jo

      vuonna 2006 ja käteisellä olen pärjännyt paljon paljon paremmin!kylläne velat aina on maksettava kuitenkin,joten miksi riutua niissä.

    • verkkotasku

      fitty ku saiston fyrkan handuu niin painukoon fittyyn oni rosvopankit meitsi ei ainakaan tarttis niitä eihän mulle tuukkaan mistään fyrkaa meitsille on langetettu r7:rangaistus päälle työvoima ja sen seurauksena en saa mistään fyrkkaa eli asustelen toisten nurkissa käyn roskiksesta dyykkaamassa safkaa siinäkin teen rikoksen vasten omaatahtoani(toisenomaisuutta näin lakisanoo ROSKAT OVAT TOISEN OMAISUUTTA)olen velkakierteessä näitten palvelumaksujen takia ynnä muiden laskujen takia mitä en ole itse aiheuttannut

    • Luottoa

      Vaikka mulla on se luotto ja pankkikortti taskussam, elän sen mukaan että se pitää maksaa takasin. Harvoin sitä luottopuolta käytän. Vaikka luottoa löytyy, ei se tarkota sitä että se/sitä pitää käyttää. Mulla on varaa sen verran että voin pankkipuolella maksaa.

      • juttu mulla

        ,en ole koskaan käyttänyt luottoa.Paitsi kerran.Menin pojan kanssa mäkkärille ja kuittia kirjoittaessa en tajunnut katsoa et oli laittanut luoton puolelle.Kun kirje pankista tuli niin sen jälkeen olen aina katsonut jotta menee pankille.

        Mihin ei ole varaa,sitä en tarvitse!Edes luotolla


      • Lyhyemmät tiliotteet

        Tiliotteet pitää säilyttää 7-10 vuotta. Paljon kätevämpää kun ne ovat lyhyempiä. Maksan kaiken luotolla ja sitten siitä tulee tiliotteeseen yksi rivi.

        Vielä kun suomessa voisi maksaa enemmän luotolla. Jotkut tahot tahtovat lähettää laskun...

        Joissain maissa suositaan ennemmin luottokorttia kuin laskua, joka olisi tosi kätevää. Esim. puhelinyhtiölle kortinnumero ja laskuttaisivat puhelutkin siltä.


      • korripeluri
        Lyhyemmät tiliotteet kirjoitti:

        Tiliotteet pitää säilyttää 7-10 vuotta. Paljon kätevämpää kun ne ovat lyhyempiä. Maksan kaiken luotolla ja sitten siitä tulee tiliotteeseen yksi rivi.

        Vielä kun suomessa voisi maksaa enemmän luotolla. Jotkut tahot tahtovat lähettää laskun...

        Joissain maissa suositaan ennemmin luottokorttia kuin laskua, joka olisi tosi kätevää. Esim. puhelinyhtiölle kortinnumero ja laskuttaisivat puhelutkin siltä.

        Laskun lähettämisen kustannus on muutama euro. Luottokorttimaksu tulee kyllä kaupalle kalliiksi. mietippä sitä, että luottokunta vetää päälle prosentin provikat loppsummasta. Puhumattakaan vaikka American Expressistä tai Dinerssistä, joissa puhutaan useiden prosenttien välistävedosta.

        Toisaalta luottokortti olisi kyllä yrityksille siinä mielessä luotettavampi, että rahat saa luottokunnalta ja perintäongelmat siirtyvät sitten luottokunnan murheeksi.

        Tuollainen reilun prosentin siivu on vielä jollain tavalla kestettävissä, mutta Amexx ja Diners eivät ole suomessa kunnollista jalansijaa saaneet, eivätkä tule saamaankan nykyisellä hinnallaan.

        Korttimaksusta koituu myös myyvälle osapuolelle kuluja. Ja tätä ei kyllä suurikaan osa ihmisistä tajua.


      • E-Laskun myötä?
        korripeluri kirjoitti:

        Laskun lähettämisen kustannus on muutama euro. Luottokorttimaksu tulee kyllä kaupalle kalliiksi. mietippä sitä, että luottokunta vetää päälle prosentin provikat loppsummasta. Puhumattakaan vaikka American Expressistä tai Dinerssistä, joissa puhutaan useiden prosenttien välistävedosta.

        Toisaalta luottokortti olisi kyllä yrityksille siinä mielessä luotettavampi, että rahat saa luottokunnalta ja perintäongelmat siirtyvät sitten luottokunnan murheeksi.

        Tuollainen reilun prosentin siivu on vielä jollain tavalla kestettävissä, mutta Amexx ja Diners eivät ole suomessa kunnollista jalansijaa saaneet, eivätkä tule saamaankan nykyisellä hinnallaan.

        Korttimaksusta koituu myös myyvälle osapuolelle kuluja. Ja tätä ei kyllä suurikaan osa ihmisistä tajua.

        Yksi vaihtoehto on kauppiaille se, että siirtyvät E-Laskutukseen, kun niin itkivät kovasti siitä että kortit on kalliita jne.

        Mikäs sen hienompaa, kuin kauppiaan oma luotto, ja lähettävät kerran kuussa laskun kaikista ostoksistani suoraan verkkopankkiin.

        Kyllä tuo kelapisi minulle. Kauppiaan kulut laskee. Pääomaa tosin sitoutuu aika paljon ja luottotappioriskikin jää itselle. Siinä on sitten miettimistä minkä vaihtoehdon valitsee. ;)


      • Okarox
        korripeluri kirjoitti:

        Laskun lähettämisen kustannus on muutama euro. Luottokorttimaksu tulee kyllä kaupalle kalliiksi. mietippä sitä, että luottokunta vetää päälle prosentin provikat loppsummasta. Puhumattakaan vaikka American Expressistä tai Dinerssistä, joissa puhutaan useiden prosenttien välistävedosta.

        Toisaalta luottokortti olisi kyllä yrityksille siinä mielessä luotettavampi, että rahat saa luottokunnalta ja perintäongelmat siirtyvät sitten luottokunnan murheeksi.

        Tuollainen reilun prosentin siivu on vielä jollain tavalla kestettävissä, mutta Amexx ja Diners eivät ole suomessa kunnollista jalansijaa saaneet, eivätkä tule saamaankan nykyisellä hinnallaan.

        Korttimaksusta koituu myös myyvälle osapuolelle kuluja. Ja tätä ei kyllä suurikaan osa ihmisistä tajua.

        Missä laskun lähettäminen maksaa muutaman euron? Itella tekee homman reilusti alle eurolla. Hintaan sisätyy tulostus, kuoritus ja toimitus asiakkaalle.


    • taukki jolta....

      pankki taisi viedä kortin!! Nyt parannetaan omaatuntoa täällä!!!!

      • rahoja

        Meikäläiselläkin on useampi luottokortti, mutta silti maksan aina käteisellä kun vaan mahdollista. Ei ole vielä sellaista kauppaa tullut vastaan missä ei käteinen raha olisi kelvannut.


    • aina.

      käteistä,kortteja en ole hankkinut ollenkaan Käteisellä on helppoa tinkiä hinnasta,jos ostaa kalliimpaa. Ja on mukavaa,kun ei ole velkaa minnekään eikä kenellekään ja talous pysyy aina kunnossa.

      • että käyt siten

        nostamassa tiskiltä käteistä? Kun vaan käytät käteistä, etkä omaa mitään korttia niin pankin tiskiltä nostat? Sekin nosto kai maksaa? Entäs jos on kiire ja on eläkeläisjono pankissa?


      • juuri.
        että käyt siten kirjoitti:

        nostamassa tiskiltä käteistä? Kun vaan käytät käteistä, etkä omaa mitään korttia niin pankin tiskiltä nostat? Sekin nosto kai maksaa? Entäs jos on kiire ja on eläkeläisjono pankissa?

        vain köyhillä on kiire. Joudan odottamaan vuoroani pankissa,jotta voin nostaa käteistä. Käteinen on huomattavasti kätevämpi tapa maksaa,ostipa sitten mitä tahansa. Minulle ei tulisi mieleenkään ostaa esimerkiksi netin välityksellä tuotteita.Luottokortit on tarkoitettu ihmisille,joilla se taloudenhoito on vähän niin ja näin ja yleensäkin velaksi ostaminen ja se vasta kalliiksi tuleekin korkojen myötä.


    • köyhäpaketti

      - en ole koskaan huolinut luottokorttia itselleni, vaikka tyrkytetty on moneen kertaan. Vähillä rahoilla on totuttu elämään ja pienistä pihistämään. Harrasteet ovat tuottavia ja hyödyllisiä, ns. tervettä elämää. Teitpä hyvän päätöksen, nostaisin hattua jos olisi.

    • anumarja

      Itse olen menettänyt kaikki korttini taannoisen päihdeongelmani takia, ja vaikka se aluksi tuntuikin kauhealta, vietän nyt ihan laadukasta elämää, tosin varmaan ainakin 15 vuotta makselen velkojani. Mutta minusta ei ole mikään vaiva käydä silloin tällöin pankissa nostamassa rahojani. Talouden voi suunnitella halutessaan. Olen todella vähätuloinen, siis suomeksi sanottuna köyhä. En ole ostanut varmaankaan ainuttakaan vaatetta ainakaan vuoteen muuta kuin kirpparilta, valmisruoat ovat aivanpoissuljettuja jne. Mutta kumma kyllä olen miljoona kertaa onnellisempi kuin silloin, kun kaikki rahani menivät taivaan tuuliin. Että erittäin hyvä päätös, onneksi teit sen ennen kuin jouduit aivan älyttömään tilanteeseen!

    • Johanon Bätmän

      Päädyin samaan ratkaisuun jo vuosi sitten, kun näin nämä maailmanlopun merkit unessani. Taittelin myös kätevän päähineen aivan tavallisesta talousfoliosta, jota saa ostettua lähikaupasta edullisesti. Se estää väärien signaalien kulkeutumisen aivoistani kolmansille osapuolille. Päähineeseen voi tarvittaessa askarrella myös propelin, jolloin teho on jopa kaksinkertainen.

    • jo kauan

      annetaan aina ihmeellisiä juttuja ja kaikki kansa perässä mukaan menemäs. niinkuin tää kortti juttukin. muka ei muuten voi elää tai se on vaikeeta. Miks pitäis joka kohaltaan olla niin yksinkertaista ja helppoo?
      Ittelläni ei ole ollut eikä tule visa elekroo eikä luottoo. On vain kortti jolla nostan otosta.
      on ollut jo 14 vuotta,eikä ole ollut hankalaa.
      Periaatteesta olen ilman en halua olla kuin muut. Koska homma pelaa hyvin muutenkin.

    • yksinkertaista, todella

      Virkistävä teko ja esimerkki! Mitä sinulle kuuluu nyt, kun muutamia kuukausia on kulunut? Matkoja varten ilmeisesti vaihdat vain valuutan Suomessa etukäteen. Itsekin pidän käteisellä toimimisesta.

    • TyhmääSakkia?

      Kortilla ja luotolla elämisellä on?

      En tajua teitä sekopäitä. Minulla on aina ollut luottokortti ja maksan kaiken aina luotolla. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä luotolla elämisen kanssa.

      • tulot ja menot

        Aivan näin, kaikki ei osaa (kuten aloittaja) hoitaa raha-asioitaan.

        Minulla on jo opiskeluajoista asti ollut ensin Visakortti, nyt lisäksi Masteri.
        Koskaan en ole jättänyt luottokorttilaskua maksamatta, aina olen maksanut sen viimeistään eräpäivänä. Näin ei tule turhia kuluja tai luotto- tai korkomaksuja.

        Ilman toimivaa luottokorttia on mahdotonta matkustaa, tehdä edullisia internetostoksia, varata lentoja tai hotelleja.
        Kortti on matkoilla paljon turvallisempi kun vino nippu seteleitä.
        Kortista pidetään huolta, sitä ei kadoteta tai pidetä farkkujen takataskussa.

        Kun korot ovat näinkin alhaiset, mielummin pidän ne vähätkin rahat siellä tilillä sen extra 30-40 päivää ja maksan kerralla kuukauden ruoka- ja muut maksut.

        Sille, joka ei osaa elää tulojensa mukaan, ei mitään maskukortteja pidä todellakaan antaa, joten tässä aloittaja oli kyllä esimerkillinen ja selvitti ja lopetti oman yli varojensa elämisen.


      • LauraXX

        Luotolla elämiseksi sanotaan kai myös kaikkea mitä maksaa luottokortilla. saahan siihen maksuaikaa.
        siis jos ei maksa heti, niin se on luottoa. vaikka luottokorttimaksun maksaiskikin sitten kaikki kun se tulee.
        tiedä häntä.
        itselläni ei ole luottokorttia ollut ikinä, en tunne sellaista tarvitsevani.
        pankkikortti on.


      • VäärinMän
        LauraXX kirjoitti:

        Luotolla elämiseksi sanotaan kai myös kaikkea mitä maksaa luottokortilla. saahan siihen maksuaikaa.
        siis jos ei maksa heti, niin se on luottoa. vaikka luottokorttimaksun maksaiskikin sitten kaikki kun se tulee.
        tiedä häntä.
        itselläni ei ole luottokorttia ollut ikinä, en tunne sellaista tarvitsevani.
        pankkikortti on.

        Tuo ei ole luotolla elämistä.


    • JussiKKKK

      Eli siis jokainen nosot/maksu/verkkopankki siirto lasketaan siirroksi, näin ainakin Nordeassa ja miksei muuallakin.

    • Kortiton rahamies

      Minäkin luovuin Visasta ja onneksi ajoissa. Vuosi kortin irtisanomisen jälkeen tuli lasku Saksasta. Ikinä en ole siellä käynyt. Luottokunta hyväksyi minun protestini mukisematta. Kukahan kopioi minun korttini? Oli sirut ja kaikki.

      • Kun korttia höylätään koneessa, niin ei liene mahdotonta sekään, että pankkitililtä veloitetaan salaa reaaliaikaisena jokin asiaton summa! Tosin nykyään täällä Suomessa myyjä näyttää asiakkaalle maksupäätteeltä laskun summan ja pyytää tätä kirjoittamaan itse tunnusluvun, joten oletan vilpillisen menettelyn hankalaksi.
        Laskuna tulleen asiattoman maksun voi aina jättää maksamatta...


    • Prepaid mastercard
    • Roskapankki

      Fiksu päätös! Velaksi ei kannata elää.

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe