Motonet ei palauta rahoja

Myivät käymättömän osan

Motonet myymälässä myivät käymättömän osan tiskiltä.
(Auton tiedot oli annettu oikein myyjälle oikein.)
Tarjotessa tavaraa takasin totesi kaveri, ettei heillä olekaan autoon sopivaa osaa ollenkaan.
No sitten haluttiin rahaa takas, kun ei ollut tarvitsemaamme osaa ja myyjä totesi että emme saa rahoja takasin. Kirjoitti vaan kuitin, jolla saa muka ostaa vaikka saippuaa sillä hintaa.
Yritimme vielä neuvotella asiasta uudestaan, tuloksetta.
Asia kääntyi manipuloinniksi, meitä alettiin syytellä että olemme ottaneet tietoisen riskin ettei osa sovellu autoon. No todellakaan emme tienneet sopiiko osa, luotettiin myyjän ammattitaitoon ja että osa sopii. Ei kai liike voi olettaa että asiakas kantaa vastuun heidän tyrimisestä, jos ovat myyneet käymättömän osan?
Mielestäni meille olisi kuulunut saada rahat takaisin, kun ei heillä ollut haluamaamme osaa antaa. Kerran sellaisena myyty ei sopinut.
Kuluttajaneuvonta tuki samaa kuin mitä minä pidin oikeudenmukaisena, eli rahat takaisin.

Eihän se passaisi jos asiakas menisi kauppaan ja tilaisi auton, mutta saisi polkupyörän ja valittaessa sanottaisiin ettet saa rahaa takaisin. Tarjottaisiin vaihtoehdoksi vaikka kuormallista suksia, sen halutun auton tilalle.

Mielestäni Motonet ei ymmärrä että tuosta jää asiakkaalle pahamaku ja voi olla ettei tule enää koskaan takas liikkeeseen.

50

18770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melko yleistä

      Samoin kävi minulle. Sain vain kuitin,jossa summa 63e, sillä sitten voi ostaa mitä haluaa.
      Tuli mieleen, mitäpä jos motonet kaatuu ennenkuin ehdin jotain ostamaan,,,,,,

    • jjlkjklj

      Jos ostaa selvästi viallisen tuotteen niin eipä sieltä rahojaan saa, korkeintaan tarjoavat tilalle toisen yhtä selvästi viallisen.

      • ..

        itse olen asioinut myöhemmin biltemassa. ostettiin pyöräteline, joka ei ollut hyvä (ei ollut tukeva koukun päällä). saimme rahat takaisin helposti.


    • Erikoismies

      Tavarassa on virhe, jos se sovellu siihen käyttöarkoitukseen, johon myyjä on sen myynyt.

      Ensisijaisesti myyjä korjaa virheensä - eli tässä tapauksessa vaihtaisi väärän osan oikeaan osaan.

      Jos myyjä ei pysty virhettä korjaamaan, ostaja voi purkaa kaupan, saada maksamansa kauppahinnan takaisin ja tehdä kateoston muualta. Kateoston ja alkuperäisen kauppahinnan erotus tulee myyjälle vahingonkorvauksena korvattavaksi - niin kuin asiakkaalle asian selvittelystä aiheutuneet kulut.

      Jos et pääse Motonetin kanssa asiasta sopuun, vie asia kuluttajariitalautakintaan!

    • tietoa

      Aika vaikeaa ottaa kantaa moiseen kun et tarkemmin sanonut mistä osasta on ollut kyse. Joissain autoissa on useita vaihtoehtoja osalle vaikka kuinka on kaikki tiedot autosta. Ihan merkkiliikkestäkin saat "käymättömiä" osia.
      Toinen yleinen kömmähdys tapahtuu siinä että asiaan täysin syventymätön asiakas ei tiedä minkä osan haluaa ostaa ja "tilaa" väärän osan myyjältä.

      Itse olen varaosamyyjä (en kylläkään motonetissa) ja kuinka minun pitäisi sitten toimia kun Horttanainen tulee ostamaan Volvoonsa stefan tiivistettä? Henk.koht. pyytäisin hänen suksimaan vittuun ettei tällästä itkua tartte lukea tai sitten antaisin hänelle 4 metriä rautatankoa koska siihenhän se sfefa tiivistyy. Jos näin toimisin saisin varmaan Karpon kylään ja TJ tarjois verokorttia. Siksi minun pitääkin yrittää kyselemällä selvittää että mitähän osaa vailla äijä on. Aina homma ei onnistu ja seuraukset ovat tällaiset.
      Miks helvetissä liikkeiden pitäisi antaa rahat takaisin jos asiakas ei jotain tarvitsekaan??? Se on firma eikä mikään kirjasto. Ko. tavarahan menee takaisin hyllyyn odottamaan seuraavaa asiakasta ja yleensä sinne on jo ehditty tilaamaan uusi tilalle tai sitten se on joku ristuksen harvinainen nippeli mikä on varta vasten tilattu asiakkaalle. Juu, saadan mekin se tukkuun palauttaaa, mutta käsittelymaksuja menee 12-20%.
      Kumma juttu kun näin käy aina Irmalle ja Penalle eikä ikinä korjaamoille:D

      Jos tuntuu siltä ettei ole kykeneväinen ostamaan autoonsa osia, se kannattaa ulkoistaa kuten se korjaaminenkin.

      • Pökelölle

        Tosiaan kyseessä oli auton laturinhiili/säädin paketti, saatu vääränlainen osa.
        Auton vuosimalli ja moottorinmalli ja laturin koko selvitetty osaa hakiessa. Tuosta osasta puuttui se herätevirta liitin, mikä taas on alkuperäisessä osassa. Tietenkään ei oikeanlaista osaa löytynyt tilalle, kun yritettiin vaihtoa tehdä.Osaa ostettaessa ei kukaan maininnut että on olemassa muuta kuin yksi vaihtoehto ko osissa.
        Vasta latturin irroitettua tuo asia paljastui, kun laturi sattumoisin on hankalassa paikassa. Ei suinkaan sitä voinut millään todeta ennakkoon.
        Tiedoksi kyllä ne korjaamotkin tilaa välillä vääriä osia, tiedot ei aina ole ajantasalla sielläkään.
        Tähän mennessä on osat osattu ostaa oikein, mutta joskus on saatu vääriä osiakin. Niin se vaan on, mutta vaihto on onnistunut tai jos ei niin rahat saatu takas.
        Kyseessä oli hyllyssä ollut osa, ei tilattu osa.
        Myyjä siis sen kävi hyllystä hakemassa, mielestäni ei mitään epäselvää asiassa.


      • STEFAN TIIVISTE

        JAAHA TÄÄ ON TAAS TÄTÄ TURHAA NARINAA MOLEMMIN PUOLIN ITSE OLEN SAANUT SALON MOTONETISTA RAHAT TAKAISIN KUN OLIN OSTAMASSA OCTAVIAAN JARRUOSIA JA PÄÄTTEELTÄ SAIVAT SIIHEN KAKSI "SOPIVAA OSAA". TEIN ITSE AUTOONI REMPAN JA PÄÄTIN HETI TISKILLÄ OLLESSANI , ETTÄ OTAMPA NUO MOLEMMAT ETTEI REMONTTI JÄÄ KESKEN JA SOPISIN TOISEN PALAUTTAMISESTA NIIN ETTÄ SAAN RAHANI TAKAISIN.ASIAKASPALVELUA......
        JA TUOSTA V...TUUN SUKSIMISESTA OLET ASIAKASPALVELU AMMATISSA VAIHDA ALAA, JA KUTEN ARVATA SAATTAA ITSE JOS SATUT OSTAMAAN JONKIN ELINTARVIKKEEN JOSSA ON VANHENTUNUT PÄIVÄMÄÄRÄ TAIKKA MUUTEN PILAANTUNUT OLET SEN HETI ITSE PALAUTTAMASSA JA VAATIMASSA SIITÄ RAHAT TAKAISIN JA ANNAT PALAUTETTA VALMISTAJALLE HYVITYKSEN TOIVOSSA ELIKKÄ MIKSEI VARAOSAKAUPASSA JOLLOINKA KUITENKIN RUVETAAN PUHUMAAN HELPOSTIKIN 50€ JA SUUREMMISTA SUMMISTA KUULUISI SAADA RAHAT TAKAISIN MYYNTIKUNTOISESTA TUOTTEESTA.
        ITSE ET ANTANUT BILTEMASTA SITÄ KOMMENTTIA MUTTA SATUIN TUOSSA TAANNOIN OSTAMAAN PENSASLEIKKURIN SIELTÄ MIKÄ MAKSOI 150€ TÄMÄ HAJOSI KUN KÄYNNISTIN SITÄ OHJEIDEN MUKAISESTI. MOOTTORI IRTOSI TERÄSTÄ (MATERIAALIVIKA) PALAUTIN TUOTTEEN JA MINULLE ANNETTIIN KAKSI VAIHTOEHTOA RAHAT TAKAISIN TAIKKA TAIKKA TOINEN KONE MUKAAN PAREMMALLA ONNELLA, OTIN TOISEN KONEEN JA SOPISIN JOS SE HAJOAA SAMALLATAVALLA SAAN VIELÄ SILLOINKIN RAHANI TAKAISIN.HUOM MINULLA EI EDES OLLUT KUITTIA TÄSTÄ TUOTTEESTA. TÄSSÄ TAPAUKSESSA (RAISIO) MYYMÄLÄPÄÄLLIKKÖ OLI AJAN TASALLA JA SELVÄSTIKIN SOPII TÄHÄN AMMATTIIN NIINKUIN SALOSSAKIN MOTONETIN VARAOSAMYYJÄ.
        MITÄ TULEE TUOHON KORJAAMISEN ULKOISTAMISEEN KANNATTAISI KUITENKIN KATSOA PEILIIN JA MIETTIÄ ITSEKKIN TARKEMMIN SILLÄ VOIVATHAN ASIAKKAATKIN "ULKOISTAA VARAOSIENOSTON" JA SILLOINHAN MYÖSKIN TÄMÄ TJ TARJOAA TUOTA VEROKORTTIA TAKAISIN SILLÄ YKSINKERTAISESTI TYYTYVÄISET ASIAKKAATHAN MAKSAVAT SINUNKIN PALKKASI................


      • 1116
        STEFAN TIIVISTE kirjoitti:

        JAAHA TÄÄ ON TAAS TÄTÄ TURHAA NARINAA MOLEMMIN PUOLIN ITSE OLEN SAANUT SALON MOTONETISTA RAHAT TAKAISIN KUN OLIN OSTAMASSA OCTAVIAAN JARRUOSIA JA PÄÄTTEELTÄ SAIVAT SIIHEN KAKSI "SOPIVAA OSAA". TEIN ITSE AUTOONI REMPAN JA PÄÄTIN HETI TISKILLÄ OLLESSANI , ETTÄ OTAMPA NUO MOLEMMAT ETTEI REMONTTI JÄÄ KESKEN JA SOPISIN TOISEN PALAUTTAMISESTA NIIN ETTÄ SAAN RAHANI TAKAISIN.ASIAKASPALVELUA......
        JA TUOSTA V...TUUN SUKSIMISESTA OLET ASIAKASPALVELU AMMATISSA VAIHDA ALAA, JA KUTEN ARVATA SAATTAA ITSE JOS SATUT OSTAMAAN JONKIN ELINTARVIKKEEN JOSSA ON VANHENTUNUT PÄIVÄMÄÄRÄ TAIKKA MUUTEN PILAANTUNUT OLET SEN HETI ITSE PALAUTTAMASSA JA VAATIMASSA SIITÄ RAHAT TAKAISIN JA ANNAT PALAUTETTA VALMISTAJALLE HYVITYKSEN TOIVOSSA ELIKKÄ MIKSEI VARAOSAKAUPASSA JOLLOINKA KUITENKIN RUVETAAN PUHUMAAN HELPOSTIKIN 50€ JA SUUREMMISTA SUMMISTA KUULUISI SAADA RAHAT TAKAISIN MYYNTIKUNTOISESTA TUOTTEESTA.
        ITSE ET ANTANUT BILTEMASTA SITÄ KOMMENTTIA MUTTA SATUIN TUOSSA TAANNOIN OSTAMAAN PENSASLEIKKURIN SIELTÄ MIKÄ MAKSOI 150€ TÄMÄ HAJOSI KUN KÄYNNISTIN SITÄ OHJEIDEN MUKAISESTI. MOOTTORI IRTOSI TERÄSTÄ (MATERIAALIVIKA) PALAUTIN TUOTTEEN JA MINULLE ANNETTIIN KAKSI VAIHTOEHTOA RAHAT TAKAISIN TAIKKA TAIKKA TOINEN KONE MUKAAN PAREMMALLA ONNELLA, OTIN TOISEN KONEEN JA SOPISIN JOS SE HAJOAA SAMALLATAVALLA SAAN VIELÄ SILLOINKIN RAHANI TAKAISIN.HUOM MINULLA EI EDES OLLUT KUITTIA TÄSTÄ TUOTTEESTA. TÄSSÄ TAPAUKSESSA (RAISIO) MYYMÄLÄPÄÄLLIKKÖ OLI AJAN TASALLA JA SELVÄSTIKIN SOPII TÄHÄN AMMATTIIN NIINKUIN SALOSSAKIN MOTONETIN VARAOSAMYYJÄ.
        MITÄ TULEE TUOHON KORJAAMISEN ULKOISTAMISEEN KANNATTAISI KUITENKIN KATSOA PEILIIN JA MIETTIÄ ITSEKKIN TARKEMMIN SILLÄ VOIVATHAN ASIAKKAATKIN "ULKOISTAA VARAOSIENOSTON" JA SILLOINHAN MYÖSKIN TÄMÄ TJ TARJOAA TUOTA VEROKORTTIA TAKAISIN SILLÄ YKSINKERTAISESTI TYYTYVÄISET ASIAKKAATHAN MAKSAVAT SINUNKIN PALKKASI................

        Hei muuten, Caps Lock on jäänyt päälle.


      • jk

        oiskohan syytä harkita ammatin vaihtoo kun ottaa noin tiukalle


      • ooppa nää fiksu

        Niin siis myyjän ei tarvi tietää mistään mitään, anna
        kun arvaan sulla on köysi vyön paikalla =D

        Kannattaako sitten kuitenkin pistää tupo uusisk työnantajan kanssa tai
        lopettaa hommat. Koko asiakaspalvelun idea tulee siitä,
        että saa tyydyttää asiakkana tarpeet.
        Ei siitä, että vituttaa 24/7.

        Ookko nää koskaan miettiny, ettei mikään busines luistais
        tuolla asenteella... Tosin siks ootkin varastos,
        etkä omista omaa firmaa. =D

        Jos osa palautuu, se menee seuraavalle.
        Kannattaisko logistiikka hoitaa paremmin tai sit odottaa,
        et se palautunutkin osa lähtee ja pistää se hyllyyn ekaks...
        Ei ihan putkeen mee =D


      • Allu__________
        Pökelölle kirjoitti:

        Tosiaan kyseessä oli auton laturinhiili/säädin paketti, saatu vääränlainen osa.
        Auton vuosimalli ja moottorinmalli ja laturin koko selvitetty osaa hakiessa. Tuosta osasta puuttui se herätevirta liitin, mikä taas on alkuperäisessä osassa. Tietenkään ei oikeanlaista osaa löytynyt tilalle, kun yritettiin vaihtoa tehdä.Osaa ostettaessa ei kukaan maininnut että on olemassa muuta kuin yksi vaihtoehto ko osissa.
        Vasta latturin irroitettua tuo asia paljastui, kun laturi sattumoisin on hankalassa paikassa. Ei suinkaan sitä voinut millään todeta ennakkoon.
        Tiedoksi kyllä ne korjaamotkin tilaa välillä vääriä osia, tiedot ei aina ole ajantasalla sielläkään.
        Tähän mennessä on osat osattu ostaa oikein, mutta joskus on saatu vääriä osiakin. Niin se vaan on, mutta vaihto on onnistunut tai jos ei niin rahat saatu takas.
        Kyseessä oli hyllyssä ollut osa, ei tilattu osa.
        Myyjä siis sen kävi hyllystä hakemassa, mielestäni ei mitään epäselvää asiassa.

        Motonetillä on periaate, että sähköosilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Kokonaan eri asia on, että onko tällainen periaate laillinen. Monet kotiasentajat vaihtavat palaneen sähköosan, mutta koska jokin muukin osa auton sähköissä oli rikki tai kytkennät vialliset, palaa uusi osa samantein. Sitten niitä juuri ostettuja osia yritetään kantaa vaihtoon motonettiin, vaikka asiakas on itse taidottomuuttaan sen saanut rikki. Tästä ovat kaivaneet oman periaatteensa.


      • sdvsv
        Allu__________ kirjoitti:

        Motonetillä on periaate, että sähköosilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Kokonaan eri asia on, että onko tällainen periaate laillinen. Monet kotiasentajat vaihtavat palaneen sähköosan, mutta koska jokin muukin osa auton sähköissä oli rikki tai kytkennät vialliset, palaa uusi osa samantein. Sitten niitä juuri ostettuja osia yritetään kantaa vaihtoon motonettiin, vaikka asiakas on itse taidottomuuttaan sen saanut rikki. Tästä ovat kaivaneet oman periaatteensa.

        Itseasiassa on täysin laillinen periaate. Tavaroille ei ole pakko antaa minkäänlaista vaihto- tai palautusoikeutta ellei kyseessä ole VALMIIKSI rikkioleva tuote.

        Jos asiakas ei tiedä mitä on hakemassa ja ottaa väärän osan niin sitten se on asiakkaan oma moka, Motonet antaa sinulle kyllä hyvityskuitin jota sen ei olisi sitäkään pakko antaa joten olisit vain tyytyväinen.


      • Kulli600

        Kyllä se vain niin on että herra varaosakauppiaalla on 100% velvollisuus olla perillä siitä mitä on myymässä. Sinulla ei tarvitse olla 100% varmuutta varaosan sopivuudesta, sillä jos valmistaja on ilmoittanut sopivuuden niin ethän sinä sitä voi kesken kaiken vääräksi todeta.

        Tässä on turvallisuustekijät mukana. Varaosat on tiettyjen stantardien alla ethän sinä voi myydä Volvon osia Ladan omistajalle. Sinun täytyy tietää mitä myydään ja kelle. Jos joku kävelee liikkeeseen ja sanoo että haluaa ostaa tulpat niin tottakai kysyt että mihin vehkeeseen ne tulee, ellei asiakas ole oma-aloitteisesti sitä sanonut.

        Meilläpäin kysytään suoraan rekisterinumero jolloin tulee useimmiten tarkat varaosalistat tietokoneelle kyseiseen malliin. Se on osa sitä ammattitaitoa.. Kyllä pitkään myyjänä olleet tietävät mikä osa kuuluu mihinkin autoon, on ne kato sen verran stantardit.

        Mikä ongelma tuossa palauttamisessa on? Tietysti jos asiakas on ostanut Volvoon tulpat asianmukaisella tavalla ja tulee palauttamaan niitä tyyliin "En tarvinutkaan" niin eihän myyjän tarvi antaa rahojaan takaisin. Ainoastaan silloin kun on myyty väärä tuote. Tässä "en tarvinutkaan"-tapauksessa voitaisiin kuitenkin antaa tuo kuitti jolla voidaan ostaa samaan rahaan jotain muuta niin kuin rehellinen kauppias tekee.


      • Lätkis

        Vähän jarrua nyt. Menin Motonettiin ostamaan Volvo V-70 ilmastoinnin kompuraa. Kapine tilattiin ja hain pois. Naps, ei käynytkään. Tilasin norsun lonkkanivelen, sain sarviuonon lonkkanivelen.

        Naapurifirmassa oli hyllyssä oikea osa ja otin sen. Motonet myyjä sanoi että et saa rahoja takaisin, vaan osta huopatossuja kolmellasadallaviidelläkympillä. Tottakai manit takaisin. Ihme röyhkeää touhua. Menin tisille ja pomo paikalle. Selitin asian ja sain massit. Motonet on tosi outo mesta. My last game siellä.


      • Anonyymi

        vittu mikä pelle


    • tyhmät

      suorakaupassa ei oo ikinä velvollisuutta antaa rahoja takaisin. näin lukee kuluttajasuojalaissa. jos pyytää niin myyjä voi kirjottaa avoimen kaupan paperit niin sitten on mahollisuus saada rahat takas mutta tämäkään ei oo pakollista.

      • suolapähkinä

        Mahtaakohan kauppias ottaa sen riskin,
        että 63 euron osan kanssa lähdetään
        kuluttajasuojalautakunnan eteen?

        Sitähän minäkin =)


    • Motonet-äänenkannatt

      Motonet toimii juuri niin kuin asiakkaille on luvattu. Katsopas mitä niissä kylteissä lukee selvällä suomenkielellä!

      • ennen oli enne

        Joo ja monet kaupat kertoo etteivät he vaihda esim. alusvaateita,
        mutta valitettavasti tällaiset kyltit paitsi tietenkin nykylain aikana eivät sido millään tavalla kuluttajaa.Saa kirjoittaa mitä väliinsä, mutta valitettavasti
        kyltti ei sitonut ennen.

        Nyt on eri asia kun tämä parkkisakkpelleily meni läpi.
        Nyt kyltti ovessa vapauttaa myyjän 100% vastuusta.


    • VT

      Ensisijaisesti Motonetin pitäisi tässä tapauksessa korjata tuotteessa ollut virhe - eli vaihtaa se myymänsä väärä tuote oikeaan tuotteeseen.

      Jos näin ei pystytä menettelemään, voidaan sopia hinnanalennuksesta. Siis nimenomaan sopia.

      Jos hinnanalennuksesta ei päästä sopimukseen, jää jäljelle kaupan purku - tällöin suoritukset palautetaan puolin ja toisin. Tavara palautetaan tavarana ja rahat rahana.

    • ducatojtd

      Niin siis motonet tekee juuri ja juuri sen minkä laki edellyttää eikä yhtään enempää. Varaosaliikkeeseen saa yleensä palauttaa kaikki yli jääneet osat ja nappulat käteen tiskillä.

      Onhan niillä laittomuuden rajamailla olevia käytäntöjä, kuten ettei esim. jousille anneta takuuta jos ei vaihdeta pareittain (ei perustu mihinkään). Omasta työstä ei myöskään makseta korvauksia takuutapausten yhteydessä, vaikka 10€/h on kuluttajaviraston antama ohjehinta.

      Hyvityskuitti pelleily on ehkä se mikä katkaisi lopullisesti asiointini siinä konsernissa. Menin ostamaan autooni jouset ja iskarit ympäri rekkariotteen kanssa ja yllättäen myyjä oli katsonut väärät tuotteet. Korjaamolta sitten soitettiin ja ilmoitettiin asiasta. Motonetissa ei ollut oikeita hyllyssä ja uusi korjaamoaika olisi mennyt 3 viikon päähän. Sain yli 500 euron hyvärin tästä hyvästä.

    • sikaniska2

      minun tarina : ostin motonetistä vesipumpun mersuuni ja osa näytti just samalta mitä pitikin. ajoin tallille (matkaa 60km) sitä pumppua sitten vaihtamaan. vanha pois ja uusi tilalle.... pumppu sopis kyllä moottorin kylkeen mutta uuteen pumppuun ei hihnapyörä sitten sopinutkaan! noin 2 milliä liian suuri kaulus mihin se hihnapyörä asettuu. osahan oli jo pakestistaan aukaistu ja moottoriin asennettu joten ilmeisesti palautus kelvoton. voitte uskoa et vitutti! rälläkällä sitä kaulusta sitten kavensin ja sain kuin sainkin palikat sopimaan ja pääsin kurvailemaan kotia kohti. motonet ei tehnyt tässä tapauksessa virhettä mut ihmetyttää se et hommataan osia semmoselta toimittajalta minkä laadussa on sanomista. varokaa motonetin TOPRAN tuotteita!!!!

      • avoin kauppa

        osto vaiheessa ilmoita varaosa myyjälle että teen avoimen kaupan niin saa raahat takaisin jos ei sovi osa esim.näin itse olen saanut rahat takaisin


    • Kova kovaa vastaan

      Yrittivät samaa...Käytiin keskustelu siinä numerotiskillä
      tuli myymäläpäällikkö käskystä paikalle. Alkoi tarjoamaan juurikin tuota
      saippuaa... jono seisoi ihmiset kerääntyivät,
      ääni nousi (myyymäläpäälliköllä ei minulla)

      Tilanne miten ulkopuoliset jonottavat asiakkaat näkivät sen oli
      hyvin selkeä: Oltiin kämmätty ja nyt ei haluttu palauttaa rahoja.
      Se vaan kun siinä oli 40 maksavaa asiakasta lopuksi,
      ja lisää alkoi tulla... Niin myymäläpölö teki hyvinkin taktisen vedon
      ja häipyi kanssani kassalle, mistä sain kaupanpurun
      mukaisen kuitin ja rahat.

      Älykäs myymäläpölö kuten minä, palautin aina rahat lennosta anteeksipyyntöjen kera. Tämä on myös ollut esim. Bilteman ohjesääntö
      kautta aikain. En palauttanut rahoja siks, että joku oli oikeassa t
      ai väärässä aikanani... Vaan siksi, etteivät 40 muuta paikalla
      olijaa luule, että hekin tulevat saamaan huonoa kohtelua.

      Älä peräänny.. Älä milliäkään... Tätä keskutelua kävimme 4 tuntia..
      Menin sinne 4 tuntia enen sulkemisaikaa...
      Tuumaakaan ei homo saanut... Tuumaakaan en antanu!.

    • kulliiiiii

      Ihan vaan tiedoksi, motonet ei ole missään vastuussa onko osa oikea vai ei. Asiakkaan tulee aina tietää mitä hakee.

      Olisitte edes tyytyväisiä että koitetaan myydä osia.

      • EI IKINÄ MOTONETTIIN

        JOS MOTONETISTÄ HAKEE AUTON VARAOSIA PITÄÄ OLLA VANHA OSA MUKANA ETTÄ SAA VARMASTI OIKEAN OSAN TULEE HELVETINKALLIIKSI KUN JOUTUU KAKSIKERTAA KÄYMÄÄN MOTONETISSÄ KUN EIVÄT OSAA MYYDÄ OIKEATA OSAA KERRALLA
        KATSELIN KERRAN LAHDEN MOTONETISSÄ TUNNIN-AJAN NOIN 10HENKILÖÄ KÄVI VAIHTAMASSA OSIA
        EI MISSÄÄN VARAOSALIIKKEESSÄ OLE SAMANLAISTA TRAFIIKKIA VAIHTAMASSA OSIA


      • Hyi mätänet
        EI IKINÄ MOTONETTIIN kirjoitti:

        JOS MOTONETISTÄ HAKEE AUTON VARAOSIA PITÄÄ OLLA VANHA OSA MUKANA ETTÄ SAA VARMASTI OIKEAN OSAN TULEE HELVETINKALLIIKSI KUN JOUTUU KAKSIKERTAA KÄYMÄÄN MOTONETISSÄ KUN EIVÄT OSAA MYYDÄ OIKEATA OSAA KERRALLA
        KATSELIN KERRAN LAHDEN MOTONETISSÄ TUNNIN-AJAN NOIN 10HENKILÖÄ KÄVI VAIHTAMASSA OSIA
        EI MISSÄÄN VARAOSALIIKKEESSÄ OLE SAMANLAISTA TRAFIIKKIA VAIHTAMASSA OSIA

        Joo itselle kävi tasan näin, kaksi kertaa ensimmäisen ja viimeisen!!!
        Kahta koiranluuta tarjosivat, jotka molemmat vääriä!!

        Osaava varaosaliike löysi kerrasta oikean kokoisen osan, tosin tilaamalla seuraavaksi päiväksi.

        ps. mätänetissä ei oikeankokoista osaa ollut missään tiedostoissa.
        No en minkäänlaista osaa osta sieltä, niin kauan kun parempia ja halvempia liikkeitä on tarjolla!!!!


    • never shit again.

      Arvatkaapas miksi korjaamot karsastaa sitä kun asiakas tulee Mätänet:in osien kera korjauttamaan tojoansa... Siinä sitä sitten väännetään kuka maksaa tupla työt. tsi-miehille ja naisille se onkin ihan oikein, että luut on kovia halpisosat paskoja.

    • mustakoura

      pitää paikkansa että kolmannella kerralla voi sada oikean osan vaikka menee
      rekisreri otten kanssa ja osanumeron mukana .on se vaan totta jos käy kuukausien
      välein ei myymalässä oli kuin yksi tai kaksi vanhaa naama ?

    • PAKE

      LohjaN MOTONET PALAUTTI RAHAT KUN OSA EI SOPINUT

    • motonettiin kyllästy

      Tuttua motonetin touhua yrittäävät väkisin tarjota osta jotain muuta sillä rahalla 6 kuukautta aikaa
      minulle kävi samoin mutta sanoin myyjälle että on pakko palauttaa rahat kun teillä ei ole mitä tarvitsen myyjä meni päällikön tykö takahuoneeseen kesti 15min tuli takaisin yritti vielä vänkätä osta jotain muuta sanoin ei käy laittoi kuitin lukolliseen laatikkoon ja sanoi kassalta saat rahasi takaisin
      SIIS ÄLKÄÄ ANTAKO PERIKSI RAHAT SAA TAKAISIN

    • Nainen Motonetissä

      Olen useiden vuosien ajan hakenut varaosat motonetistä ja ollut erittäin tyytyväinen palveluun. Koska en ole autonkorjauksen asiantuntija, kysyn useilta henkilöiltä neuvoa, kuten myös myyjältä, mutten tietenkään oleta Motonetin myyjän olevan vastuussa osan sopivuudesta. Ymmärrän ottavani tietoisen riskin hakiessani osani itse sen sijaan että antaisin autonkorjaajani hoitaa homman, ymmärrän myös että autonkorjaus on "kokeilevaa taidetta". Joskus - tosin todella harvoin - myyjä ei ole ollut varma kumpi osa on oikea, ja koska en tiedä sitä itsekkään, sovimme että ostan molemmat ja palautan väärän - lahjakorttia vastaan. Reilu peli. Olen säästänyt tuhansia euroja Motonetin avulla. Autonkorjausala on miesten kummallinen ja pelottava maailma, mikäli kokisin että minut naisasiakkaana naurettaisiin ulos Motonetin varaosatiskiltä, en varmasti olisi tätä rumbaa jatkanut vuodesta toiseen, ostan nimittäin tahallani vanhempia halpoja autoja joissa on aina "pientä laittoa". Useimmista se kuulostaa työläältä, mutta olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, joten kiitos ystävällisestä avusta.

    • JUST123

      kostakaa jos kusettavat hilailee kamoi väärii hyllyihi siin o niille kannanotto niin mie teen reilu o pelin oltava asiakas on aina oikeassa DDDD

    • Minä liityin tämän kyseisen kioskin kanta-asiakkaaksi ja sain siitä 10% alennuskupongin. Kun sitten tilasin tavaraa ja toimitin tuon alennuskupongin postimyyntiin, ei mitään alennusta annettukkaan. Sanoivat että tilaus oli lähtenyt ennen kuin alennuskuponki meni heille. Sehän oli TÄYTTÄ POTASKAA, varmistin asian matkahuolosta.
      EI ENÄÄ IKINÄ ASIOINTIA MOTONETISSÄ!!! Säästyy monelta mielipahalta.

    • 179€

      Ostin vetokoukun sähkösarjan, ja sehän ei käynytkään, ja kun oli asennettu paikoilleen, ja purettu pois, niin eivät ottaneet takaisin. kun liitin oli laitettu paikoilleen, ja maakaapeli laitettu mutterin alle kiinni, niin ei ole uusi enää, eli ei myyntikuntoinen- aika tulkinnanvarainen juttu toki- mutta näin kävi. Tuolla se nyt nurkissa pyörii, skoda octavia II on malli, ostakee pois jos tarvetta. Jälkeenpäin ajateltuna- merkkiliikkeestä olis saanu oikean osan- ehkä kalliimpi- mutta ei se nyt sentään 2xkalliimpi ole- mitä se nyt tuli maksamaan- ottakaa huomioon että motonetti on halpa- mutta siitä voi joskus joutua maksamaan tuplahinnan- myyjäthän siellä eivät tiedä juurikaan- verrattuna merkkihuoltoon.

      • 4+17

        Yksi tällainen perusjuttu noissa kuluttajakaupoissa tuntuu unohtuvan sekä ostajalta, että myyjältä: Myyjällä on laaja selonottovelvollisuus ja vastuu tavaran sopivuudesta käyttötarkoitukseensa.

        Esimerkki: henkilö rakentaa pihalleen saunaa ja menee K-rautaan. Hän kysyy myyjältä:

        a) tarvitsen 30 metriä 2mm:n teräspuikkoa.
        b) tarvitsen 30 metriä terästä saunan sokkeliin betoniteräkseksi.

        A-vaihtoehdossa kuluttaja saa 2mm:n terästä. Jos tavara on väärää ja sokkeli halkeaa, se on kuluttajan ongelma.

        B-vaihtoehdossa MYYJÄN ON TIEDETTÄVÄ millainen teräs on oikeaa sokkeliin. Jos myy väärää, niin on korvausvelvollinen.

        Ja nyt sitten Motonettiin:

        Jos kuluttaja selaa jotain katalogia ja sanoo myyjälle "mä otan ton osan tosta", niin asiakas tietää mitä ottaa ja kärsii nahoissaan, jos valitsi väärin. Mikäli Motonet hyväksyy palautuksen, se itse määrittelee ehtonsa (esim. tuote on myytävissä uudelleen, hyvitys lahjakorttina, jne.).

        Toinen asiakas astuu Motonettiin ja sanoo myyjälle "mä tarviin laturin 2006 Nissan Micraan". Nyt astuu voimaan myyjän vastuu tuotteen oikeellisuudesta. Myyjän on tiedettävä mikä tarvike sopii asiakkaan mainitsemaan tarkoitukseen. Myyjän velvollisuus on jopa esittää lisäkysymyksiä ("millä koneella se Micra on, 1,1 vai 1,3 litrainen?"), jotta asia varmistuu. Mikäli tässä tapauksessa osa on väärä, niin vastuu virheestä on myyneellä liikkeellä. Mikäli moka selviää vasta asennuksen jälkeen, niin se on myyjän ongelma, ei asiakkaan. Myyjä vastaa koko rumbasta.

        Sen sijaan edellä mainittu korvausvastuu ns. kateostosta (ostaja hankkii vastaavan tavaran muualta) on väärin, sellaista vastuuta myyjällä ei ole. Muiden välillisten vahinkojen korvaaminen riippuu myyjän huolimattomuuden asteesta.

        Mikä tässä on vaikeinta? No se, että myyjähenkilöitä ei ole koulutettu näihin asioihin. Ja sitten se, että kuluttajien tieto asioista perustuu erilaisiin "kaupunkilegendoihin" ja viranomaistiedotteiden ymmärtämiseen väärin. Johan tuossa on riidan ainesta ihan riittävästi.


    • Mikä on rek.tunnus?

      Eniten mua ihmetyttää tämä: Olen ostanut rekisterinumeron perusteella osan motonetistä, Ei käy?
      Taas toissta liikkeestä ostanu saman osan rek.nro:n perusteella, se Käy?

      Kuin heidän kone voi antaa rekkarin perusteella väärät tiedot?
      Ja myyjäthän ei siellä mitään huomaa vaikka pakoputken tilalle kone ehdottaa lasinpyyhkijää..:) Sokeasti vain luottavat että kone tietää..

      Ja sit ei rahoja takaisin..

      Ja mikä vaiva..

      Tää on meidän Motonet..

      • hmmmmm

        Motonetin yhteensopivuus tiedot on niin laveat. =) Miten se nyt voisi pitää paikkaansa, jos ilmoitetaan yhteensopivuus sylinteritilavuuden mukaan. Takuulla, jos heihin luottaa, tulee ostaneeksi virheellisen tuotteen jokin kerta.


    • hmmmmmm3

      Motonet voisi harkita uudelleen asiakasystävällisyyttään. Tuolla tavalla se tulee olemaan viimeinen kerta, kun joku asioi Motonetin kanssa, jos ihan selvistä asioista joutuu vääntämään. Oli lainvaatima palautusoikeus tai ei, kyse on asiakasystävällisyydestä. Jos sitä ei ole, niin moni vie rahansa muualle ja kiertää Motonetin kaukaa.

      Auton varaosissa Motonet ei tiedä yhteensopivuuksista paljoa mitään. Tiedot kun ilmoitetaan "käy kaikkiin japanilaisiin" ja sylinteritilavuuden mukaan, niin on päivän selvää, että heidän kanssaan tulee välillä ostettua käymätön tuote. Ja siitäkin jos joutuu heidän kanssaan vääntämään kenen syy se on, niin voi hyvänen aika. Antakaa tarpeeksi tietoa varaosista, numeroineen, valmistajineen päivineen, niin tulee ostettua se takuulla sopiva varaosa.

    • Varaosamyyjä

      Herätkää senkin katkerat valittajat. Biltema, Motonet ja muut varaosamyymälät näkevät rekisterinumerolla VAIN ne auton tiedot jotka rekisteriotteessa on! Ei me sieltä nähdä minkä kokosella pultilla se Penan Micran kampiakselin asentotunnistin on kiinni, jos me ei olla juuri ko. datsunia omistettu! Esimerkiksi Volkkareita on tehty kymmenellä eri jarrulevyllä ja meillä kehotetaan aina vertaamaan vanhaan, tai mikä paras, tuomaan vanha mukana malliksi. Kun taas merkkiliike näkee suoraan tehtaan tiedoista (koska niillä on merkkien lisenssit niihin tietoihin) millä kiekoilla ko. yksilö on tehtaalta lähtenyt, mutta ne levyt maksaa taas sitten tuplana enemmän! Ja siitä varaosien laadusta, kyllä niitä maanantaikappaleita on kaikilla merkeillä, ja hauska katsoa kun Laakkosen tai Mega-Auton mies hakee osat meiltä ja lisää hintaan ykkösen eteen ja asiakas on niin tyytyväisenä kun on saanut orkkisosat! :D Mun vinkkini teille on se että lopetatte ruikutuksen ja hommaatte vaikka jonkun kivan harrastuksen!

    • Affe-65

      Olis ilman Motonettejä ja Biltemoja auton/mp:n korjaaminen tässä maassa hel...n paljon kallimpaa. Merkkiliikkeiden marmoritiskit kun tuon varaosien katteen osalta ovat turhan härskejä..! Hankitkaa tiedot etukäteen/ottakaa risa osa mukaan kun hankitte uutta!

    • Ooppelikäyjakukkuu

      Biltemassa sain manit takaisin väärästä osasta, mutta tämä oli jo etukäteen sovittu myyjän kanssa koska veikkailimme molemmat että k.o. startti ei välttämättä sovi autooni.
      Soitin sitten perään kun sain vanhan irti että ei passaa, tilatkaa sopiva. Ei voinut tilata sopivaa, joten otin sitten rahat takaisin ja hommasin sopivan Tikkurilan Autotarvikkeesta, joka on muuten myös loisto paikka!

      • VAGkuski

        Kyllä Motonet palauttaa rahat mikäli sieltä ovat myyneet osan, joka ei sovikkaan autoosi ja ei ole tarjota sopivaa tilalle.
        Kyllähän se on mahdollista että ehdottavat hyvitystä, mikä mielestäni on kyllä ihan järkevää, jos asiakas sattuu tarvitsemaan jotakin muuta liikkeestä, mutta kyllä sen rahanakin saa ulos jos haluaa, ainakin itse aina olen saanut ilman mitään vääntöä.


    • Hyväpalvelu

      Myivät minulle sähköosan joka olisi ollut autooni käypänen. Palautin osan ja SAIN rahat takaisin. Eivät edes tarjonneet hyvitys lappua.

      Heidän myymä vaihtolaturi hajosi 2Vuoden käytön jälkeen, vaikka virallinen takuuaika 12kk. Sain uuden ostosta 75% alennuksen, joten tulen jatkossa myös asioimaan Motonetissä sikäli tarvetta on....

    • Jesus123

      Pelkkää riistäjien paskaa, suoraan perseestä koko organisaatio. Läskit lihoaa johtoportaassa, kun pienet orjat ahertaa.

    • TRW-alatukivarret_paskaa

      Motonetissa on se hyvä puoli Biltemaan verrattuna, että myyvät osat omilla tuotemerkeillään. Biltemassa merkki on aina "Biltema". Motonetin tiskillä voi heti jättää ostamatta esim. TRW romut ja käydä ostamassa laadukkaampia tuotteita jostain muualta. Myydään Motonetissa toki laatumerkkejäkin ja alkuperäisvalmistajien osia, mutta mikä tahansa roska ei ole edes hintansa väärti.

    • Anonyymi

      Vaikeaksi on Motonetin toiminta mennyt!! Tilasin kaksi viikkoa sitten auton virtalukon pohjan, eikä vieläkään se ole tullut myymälään. Lupailivat, että saapuu myymälään 5-7 arkipäivässä, lisäksi 5,60€ maksu osan päälle myymälöiden välisestä siirrosta! Huomenna menen kysymään osaa muista varaosaliikkeistä, joihin voi luottaa! Motonetin palvelu on laskenut kuin lehmän häntä kohti persettä!!!

      TULEVA EX-KANTA-ASIAKAS!!

      • Anonyymi

        Kaikki Ladan osat ovat nyt kortilla. Vaihda autoa.


      • Anonyymi

        Motonet on mokanet. Huonoksi on mennyt.


    • Anonyymi

      Ostin Kärcherin terassipesurin Motonetista. Ei toiminut. Vein takaisin. Ei rahaa takaisin vaan joku lautakunta käsittelee annetaanko rahat vai uus tuote. Piti tapahtua parissa päivässä. Sitten yhteydenotto, miten tehdään.
      Nyt 2 vk mennyt, kukaan ei ole ottanut yhteyttä. Palailen lomilta maanantaina. Sitten otan yhteyttä Motonetiin ja tiedustelen tilannetta.
      Sen tiedän, että mitään vastaavaa elektroniikkaa en enää Motonetista osta.
      Kyllä raha pitää saada takas käteen tai tilille, ei mitään ostopakkoa. Jos todella saan "rahakupongin" 170 euron laitteesta, en osta Motonetista enää muutakaan. Niin... Paitsi sillä 170 eurolla karkkia ja limua ja vedän sokerihumalan ketutukseen...
      Hyvää syksyä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe