Saab BioPower CO2 päästöt

Kuin millään muulla automerkillä. Taakse jää kaikki hybridit ja dieselit, nyt alkaa BioPowerin aikakausi Suomessa. Kannattaa ostaa uusi BioPower Saab.

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200903319329948_hi.shtml
Ilmianna
Jaa

34 Vastausta


onks joku oikeasti kiinnostunu noista co ym päästöistä.jos olis ni ei ajais.mä ainakin päästän vanhalla jenkkikoneella 6.5l 390 cid niin paljon et ilmasto varmaan kaatuu
Ilmianna
Jaa
Hybridit voi unohtaa samantien. Jätteistä polttoainetta mikä sen parempaa ja vielä HALPAAKIN ! Mihin dieseleitä tarvitaan ?

http://www.st1.fi/index.php?id=2798
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vaikka kaikki maailman soveltuvat jätteet (= mahdoton tehtävä) käytettäisiin liikennepolttoaineiden valmistamiseen, siitä kertyisi vain 4-5% prosenttia tarvittavasta polttoaineesta.
Joku hybridi säästää 15-25%.
On siinä eroa.
Erittäin kannatettavaa on siitä huolimatta jätteiden käyttö energiantuotantoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Voiks joku selitää miten tää on mahdollista ? Sehän on aivan käsittämätöntä kun tää maksaakin puolet vähemmän ku nykybensa eikä mitään lisäveroja !!

http://www.st1.fi/index.php?id=2798
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
kyllä vero keksitään, kun muutama auto saadaan liikkeelle, toivottavasti saabin uusi nousu alkaa tästä, hyvä auto, huonot omistajat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Etanoliautojen päästöt ovat suuret osa-alueilla jossa bensiinillä ei ole mitään ongelmia. Vasta viime aikoina on Ruotsissakin asia huomattu.

Lisäksi etanolin tuotanto ei ole ekologisesti kestävää etenkin jos sitä tuodaan ulkomailta. Jätteestä tehtynä asia voi olla hieman paremmin.

Ja sitten vielä: mikään ei estä etanolimoottorin laittamista hybridiin. Noissa etanoliautoissa muutokset ovat ilmeisesti lähinnä seoksen mukaan säätyvä moottorinohjaus ja suuremmmat ruiskutussuuttimet suuremman vaadittavan polttoainemäärän ruiskuttamiseen. Ja joidenkin polttoainejärjestelmän osien korroosionkeston sovittaminen etanolille. Ei siis mitään rakettiteknologiaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Siksi etanoli jonka käytössä ei ole mitään sivuongelmia niinkuin täällä joku ns. "asiantuntija" yrittää väittää, on erinomainen ja yksinkertainen ratkaisu ilmaston läpenemään ja CO2 päästöongelmiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
on paras kirjoitti:
Siksi etanoli jonka käytössä ei ole mitään sivuongelmia niinkuin täällä joku ns. "asiantuntija" yrittää väittää, on erinomainen ja yksinkertainen ratkaisu ilmaston läpenemään ja CO2 päästöongelmiin.
biopolttoaneet ( liikennepolttoaineet) poistavat ristiriidan, joka syntyy siitä, että peltoa käytetään biopolttoaineen tuotantoon.
Tämä on ruuantuotannosta pois ja nostaa ruuan hintaa.
Toisen polven biot ( esim. metsähake) ovat parempia, tosin hieman monimutkaisempia jalostaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Valmistuksessa sitoutuva hiilidioksidi on huomioitu alentavana tekijänä. Valmistuksessa syntyvä välillinen ympäristörasite on myös jätetty huomioimatta. Todellisuudessa vähän kuluttava diesel- tai bensa-auto on CO2 kuormaltaan pienempi, jos öljyyn (kasvien ja di nosaurusten jäänteitä) ilmasta sitoutunut CO2 otetaan huomioon.

Etanolista ei taida saada ratkaisua autoilun saastuttamiseen, tai edes Saabille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Pitää olla todella tyhmä ettei ymmärrä aivan olennaista eroa prosessissa. Itseasiassa ei ole täysin varmaa onko öljy peräisin mainitsemistasi jäänteistä.

Etanoli tekniikka sitoo hiiltä ilmakehästä fossiili vain ja ainoastaan lisää sitä.

Metanolietanolipluginhybridi peittoaa kaikki dieselit;D

Voi käydä jopa niin että näillä ratkaisuilla syötetään sähköä verkkoon tahi omaan käyttöön siis liikkuva voimala;D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
väitteitä, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
erityistä osaamista tuossa ole.
Ihan sama, mikä auto laitetaan käymään pelkällä bioetanolilla, sen hiilidioksidipäästöt lasketaan silloin nollaksi.
Jos Lada käynnistetään bensalla ja ajetaan sitten 100km bioetanolilla, tulee hiilidioksidipäästöksi, öbaut 10g/km.
Se on vähemmän kuin Saabilla, eikö olekin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
18 VASTAUSTA:
munat housuissa, mutta kun ei ole ! Ei kulje Ladan seuraaja Tojo bioetanolilla ei, mutta pohjolan pojat Saabilla ovat keksineet oivan ratkaisun ; bioetanoli.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sillä olis kirjoitti:
munat housuissa, mutta kun ei ole ! Ei kulje Ladan seuraaja Tojo bioetanolilla ei, mutta pohjolan pojat Saabilla ovat keksineet oivan ratkaisun ; bioetanoli.
tä? immonen TÄ? Sen bioetanolin kulutus on kuulemman suurempaa kuin bensan kulutus esim. jos joku ns. bioauto kuluttaa bensaa 10 litraa kaupungissa niin sillä flexifuel aineella kulutus ois joku 12 litraa. Vissiin jotain tämmöstä juttua kuulin Startissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sillä olis kirjoitti:
munat housuissa, mutta kun ei ole ! Ei kulje Ladan seuraaja Tojo bioetanolilla ei, mutta pohjolan pojat Saabilla ovat keksineet oivan ratkaisun ; bioetanoli.
saa kulkemaan bioetanolilla.
Ei Saab mitään uutta ole keksinyt.
Silmänkääntötemppu koko homma.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
bensa-autot kirjoitti:
saa kulkemaan bioetanolilla.
Ei Saab mitään uutta ole keksinyt.
Silmänkääntötemppu koko homma.
eihän niis ol mitää ihmeellist, mutta jos ei niil pysty eres perävaunuu vetää niin vittuako tollast duunaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hybridin kirjoitti:
eihän niis ol mitää ihmeellist, mutta jos ei niil pysty eres perävaunuu vetää niin vittuako tollast duunaa.
vetämään perävaunua ?
Kai hybridi-kuormurit ainakin vetää, onhan niitäkin käytössä jo.
Ei niitä kaikkia malleja Suomeen tuoda.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sillä olis kirjoitti:
munat housuissa, mutta kun ei ole ! Ei kulje Ladan seuraaja Tojo bioetanolilla ei, mutta pohjolan pojat Saabilla ovat keksineet oivan ratkaisun ; bioetanoli.
Vaikka ikisaabisti niin haluaakin uskoa. Etelä-Amerikassa on jo iät ja ja ajettu Volkwagenin FlexiFuel autoilla ja Fiatillakin oli tuollainen jo 60-luvulla. Eihän Saballa mennyt kuin 40 vuotta...

Itse moottoriin tuo ei aiheuta mitään suuria muutoksia vaan sen ohjaukseen, jota edes Saab ei siis tee itse, sekä tiettyihin moottoreissa käytettäviin materiaaleihin. Suurin ero bensassa ja etanolissa on oktaaniluku.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tä.tä.tä kirjoitti:
tä? immonen TÄ? Sen bioetanolin kulutus on kuulemman suurempaa kuin bensan kulutus esim. jos joku ns. bioauto kuluttaa bensaa 10 litraa kaupungissa niin sillä flexifuel aineella kulutus ois joku 12 litraa. Vissiin jotain tämmöstä juttua kuulin Startissa.
sitä menee enemmän, koska sen energiasisältö on pienempi. Ei ole sitten ikinä tullut mieleen, miksi dieselia kuluu vähemmän? Ai niin, eihän tuo diesel ole saabistille tuttu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pohjoismainen keksintö kirjoitti:
Vaikka ikisaabisti niin haluaakin uskoa. Etelä-Amerikassa on jo iät ja ja ajettu Volkwagenin FlexiFuel autoilla ja Fiatillakin oli tuollainen jo 60-luvulla. Eihän Saballa mennyt kuin 40 vuotta...

Itse moottoriin tuo ei aiheuta mitään suuria muutoksia vaan sen ohjaukseen, jota edes Saab ei siis tee itse, sekä tiettyihin moottoreissa käytettäviin materiaaleihin. Suurin ero bensassa ja etanolissa on oktaaniluku.
lensi jo 40-luvulla puusta tehdyllä bensalla.
Saksalaiset tekivät bensaa sota-aikana biosta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pysty muka kirjoitti:
vetämään perävaunua ?
Kai hybridi-kuormurit ainakin vetää, onhan niitäkin käytössä jo.
Ei niitä kaikkia malleja Suomeen tuoda.
mutta ei kun ei niin olkoon ei. Hybridikuorma-autoja hah hah ... oikein alkaa Prius kuskin jutut hymyilyttää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
yhden kirjoitti:
mutta ei kun ei niin olkoon ei. Hybridikuorma-autoja hah hah ... oikein alkaa Prius kuskin jutut hymyilyttää.
kanssa:

http://www.hino.com.au/models_hybrid_landing.aspx?TabID=3
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
oikein kuvan kirjoitti:
kun menee kysymään. Montaks on myyty, ei vissiin yhtään noita sun hybridi kuormureitas tarkoitan ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aina loppu kirjoitti:
kun menee kysymään. Montaks on myyty, ei vissiin yhtään noita sun hybridi kuormureitas tarkoitan ?
mm. Japanissa jakeluliikenteessä käytössä ja viety myös mm. Australiaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pohjoismainen keksintö kirjoitti:
Vaikka ikisaabisti niin haluaakin uskoa. Etelä-Amerikassa on jo iät ja ja ajettu Volkwagenin FlexiFuel autoilla ja Fiatillakin oli tuollainen jo 60-luvulla. Eihän Saballa mennyt kuin 40 vuotta...

Itse moottoriin tuo ei aiheuta mitään suuria muutoksia vaan sen ohjaukseen, jota edes Saab ei siis tee itse, sekä tiettyihin moottoreissa käytettäviin materiaaleihin. Suurin ero bensassa ja etanolissa on oktaaniluku.
Saab on itse kehittänyt trionicin eli sen turbo moottoreissa käytetyn moottori ohjaimen, väität sitten mitä vaan.
Suorasuihkutus (direct injection) moottoreissa ei niin vaan käytetä noita etanoleja, eli uudemmissa autoissa on aika paljon haasteita muilla valmistajilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
niitä on kirjoitti:
mm. Japanissa jakeluliikenteessä käytössä ja viety myös mm. Australiaan.
ero, kun puhutaan kuorma-autoista, kuormurista, niin, pakettiauton kuvia , kuorma-auto on kuiteski aika paljon isompi, sanoi laki mitä vain, noi on pakettiautoja ja oikea kuorma-auto ei kulje jollain sähöllä tai muilla vippaskonsteilla, vielä tänään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pikkuinen,,, kirjoitti:
ero, kun puhutaan kuorma-autoista, kuormurista, niin, pakettiauton kuvia , kuorma-auto on kuiteski aika paljon isompi, sanoi laki mitä vain, noi on pakettiautoja ja oikea kuorma-auto ei kulje jollain sähöllä tai muilla vippaskonsteilla, vielä tänään.
Hybridi-kuorma-autoja, siis oikein raskaita on kehitteillä ja jo liikenteessäkin.
Hinolla on raskaan kaluston hybridi ja myös Volvo testaa sellaista.
Mutta tosiaan kevytkuorma-autoja on ollut hybrideinä jo jonkin aikaa jakeluliikenteessä.
Volvolla on myös hybridipyöräkuormaaja.

http://fleetowner.com/news/hino_hybrid_north_america_111104/

http://www.volvo.com/trucks/uk-market/en-gb/aboutus/Environment/Volvo_FM_Hybrid_Concept/intro.htm

http://www.volvo.com/dealers/fi-fi/rolac/products/Innovations/hybrids/Introduction.htm
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jo kulkee kirjoitti:
Hybridi-kuorma-autoja, siis oikein raskaita on kehitteillä ja jo liikenteessäkin.
Hinolla on raskaan kaluston hybridi ja myös Volvo testaa sellaista.
Mutta tosiaan kevytkuorma-autoja on ollut hybrideinä jo jonkin aikaa jakeluliikenteessä.
Volvolla on myös hybridipyöräkuormaaja.

http://fleetowner.com/news/hino_hybrid_north_america_111104/

http://www.volvo.com/trucks/uk-market/en-gb/aboutus/Environment/Volvo_FM_Hybrid_Concept/intro.htm

http://www.volvo.com/dealers/fi-fi/rolac/products/Innovations/hybrids/Introduction.htm
Noihan on mopoluokan jakeluautoja eikä mitään raskaan liikenteen rekkoja. Että se siitä. Palataan asiaan sitten kun sinulla on jotain todella näytettävänä 10 pyöräisiä hybridirekkoja !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
et teidä mitään kirjoitti:
Saab on itse kehittänyt trionicin eli sen turbo moottoreissa käytetyn moottori ohjaimen, väität sitten mitä vaan.
Suorasuihkutus (direct injection) moottoreissa ei niin vaan käytetä noita etanoleja, eli uudemmissa autoissa on aika paljon haasteita muilla valmistajilla.
Eihän kukaan oikeasti halua Saabille mitään tehdäkkään kun eivät saa laskujaan maksetuksi.

Yhäkö väität että etanolilla käyvä moottori on jokin pohjoismaalainen keksintö?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kuorma-autoja kirjoitti:
Noihan on mopoluokan jakeluautoja eikä mitään raskaan liikenteen rekkoja. Että se siitä. Palataan asiaan sitten kun sinulla on jotain todella näytettävänä 10 pyöräisiä hybridirekkoja !
ovatkin.
Volvo ja Hino ovat molemmat niitä jo tehneet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mikä tahansa automerkki dieselinä (myös Saab) voittanee CO2:ssa biodieselillä tankattuna kun kulutus on suuruusluokkaa 5 - 6 litraa satasella kun etanolilla kulutus on kympin satasella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
No joo eihän noissa paljoo eroo ole mitä nyt kolme kertaa suuremmat päästöt .. Biodieselillä ja pienhiukkaset päälle !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Etanolilla 48 g/km kirjoitti:
No joo eihän noissa paljoo eroo ole mitä nyt kolme kertaa suuremmat päästöt .. Biodieselillä ja pienhiukkaset päälle !
Biodieselin 150 g/km on pakoputkipäästö sisältäen fossiilisen CO2:n ja bio-CO2:n summan. Sillä mittaus- ja ilmoitustavalla biopolttoaine ei ole fossiilista polttoainetta parempi - ei etanolikaan.

Etanolin 48 g/km on taas pelkkä fossiili-CO2 niin, että bio-osuuden CO2 on jo hyvitetty pakokaasusta takaisin peltoon painuneena.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvä 1.4.!!!
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Saab BioPower CO2 päästöt

Kuin millään muulla automerkillä. Taakse jää kaikki hybridit ja dieselit, nyt alkaa BioPowerin aikakausi Suomessa. Kannattaa ostaa uusi BioPower Saab.

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200903319329948_hi.shtml

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta