jahti&vahti

mirzu84

moni on haukkunut täällä j&v:n huonoksi koiran ruoaksi. itse olen kuitenkin huomannut että kun vaihdoin ruoan j&v:hen niin koirani turkki on paljon kiiltävämpi, ruoka imeytyy paljon paremmin ja koirani voi myös hyvin. ruoka on myös edullista ja sanoisin että hinta-laatu suhde on kohdillaan. olen vain miettinyt että paljonko syöttäisin 1v sakemannilleni ruokaa päivässä..? tällä hetkellä menee 1.2L per päivä ja paino on lähtenyt kivasti nousuun.. onko kokemuksia?

23

2897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -jke-

      Kunnon ruokaa on ainakin hinta/laatu-suhteeltaan, enkä itse ole huomannut omalla koirallani mitään muutoksia turkin kunnossa tms. kun vaihdoin kalliista eläinkaupan ruoasta J&V:iin.

      Kuulostaa kyllä aika suurelta annokselta tuo 1,2 litraa kuivamuonaa päivässä? Sehän on massana 480g, joka vastaa J&V:n oman annostusohjeen mukaan noin 60-kiloisen koiran päivittäistä annosta. Sakemannisi tuskin painaa kuuttakymmentä kiloa?

      Itse syötän reilut 20kg painavalle noutajalle suunnilleen 5-6dl päivässä.

      • syödään

        J&V ja hyviä muutoksia olen ainoastaan huomannut. Koiran turkki ei hilseile, koiralla on vähemmän ilmavaivoja ja kakkamäärät ja kerrat ovat vähentyneet. Ennen syötettiin siitä kalliimmasta päästä olevaa eläinkauppa nappulaa ja nyt J&V noin puolen vuoden ajan (muutama 15 kg säkki mennyt). Kerran "vahingossa" ostettiin taas muuta ja koiran ilmavaivat palasivat heti. Meillä toimii J&V ja edullistakin on kun vertaa moneen muuhun merkkiin...

        Määrä mitä aloittaja syöttää kuulostaa minustakin paljolta. Meillä myös noin 20 kg uros ja sille syötetään noin 5 dl päivässä (välillä saa muutakin sekaan).


      • kevyttä
        syödään kirjoitti:

        J&V ja hyviä muutoksia olen ainoastaan huomannut. Koiran turkki ei hilseile, koiralla on vähemmän ilmavaivoja ja kakkamäärät ja kerrat ovat vähentyneet. Ennen syötettiin siitä kalliimmasta päästä olevaa eläinkauppa nappulaa ja nyt J&V noin puolen vuoden ajan (muutama 15 kg säkki mennyt). Kerran "vahingossa" ostettiin taas muuta ja koiran ilmavaivat palasivat heti. Meillä toimii J&V ja edullistakin on kun vertaa moneen muuhun merkkiin...

        Määrä mitä aloittaja syöttää kuulostaa minustakin paljolta. Meillä myös noin 20 kg uros ja sille syötetään noin 5 dl päivässä (välillä saa muutakin sekaan).

        on ainaskin tuo kana-riisi. Tai siis vähänkin aktiivisemmalle koiralle vähän turhan kevyt ruokavalio, jos syöttää pelkkää jahti&vahtia! Vaikka oliskin aktiivia... Niin ja siipikarjajauho ei sitten ole sama asia kuin liha! Hinta-laatu aika kohdallaan, halvalla kun ei sitä laadukkainta voi saadakkaan.


      • -jke-
        kevyttä kirjoitti:

        on ainaskin tuo kana-riisi. Tai siis vähänkin aktiivisemmalle koiralle vähän turhan kevyt ruokavalio, jos syöttää pelkkää jahti&vahtia! Vaikka oliskin aktiivia... Niin ja siipikarjajauho ei sitten ole sama asia kuin liha! Hinta-laatu aika kohdallaan, halvalla kun ei sitä laadukkainta voi saadakkaan.

        "Tai siis vähänkin aktiivisemmalle koiralle vähän turhan kevyt ruokavalio, jos syöttää pelkkää jahti&vahtia!"

        Turhan kevyt? Siis ei riittävän energiapitoinen, vai mitä arvon nimimerkki "kevyttä" mahtaa tällä lauseellaan tarkoittaa? Pystyisikohän annoskoolla mitenkään kompensoimaan tätä puutetta?


      • sakemaanikko

        ottaa huomioon sekin, että energiantarve on hieman yksilöstäkin kiinni. Ethän mittaisi lapsellesikaan ruokaa hänen painonsa mukaan?


      • -jke-
        sakemaanikko kirjoitti:

        ottaa huomioon sekin, että energiantarve on hieman yksilöstäkin kiinni. Ethän mittaisi lapsellesikaan ruokaa hänen painonsa mukaan?

        Eikö meidän pitkänlinjan saksanpaimenkoiraharrastajamme pysty seefferin ruokintaan liittyvälle keskustelulle antamaan muuta kuin tarpeetonta naljailua ja huonoja analogioita, jossa koira rinnastetaan taas jälleen kerran lapseen?

        Voisitko kertoa nyt ammattilaisena näkemyksesi tuosta 12dl annoksesta? Ihan sopivalta vaikuttaa vai?

        Saattaisiko muuten olla niin, että meillä tasalämpöisillä elukoilla valtaosa energiasta kuluu ruumiinlämmön ja elintoimintojen ylläpitoon? Voisiko tämä kulutus riippua elukan painosta? Saattaisiko sittenkin noissa valmistajan omissa koiran painon mukaan tehdyissä annossuosituksissa olla jotain perää?


      • sakemaanikko
        -jke- kirjoitti:

        Eikö meidän pitkänlinjan saksanpaimenkoiraharrastajamme pysty seefferin ruokintaan liittyvälle keskustelulle antamaan muuta kuin tarpeetonta naljailua ja huonoja analogioita, jossa koira rinnastetaan taas jälleen kerran lapseen?

        Voisitko kertoa nyt ammattilaisena näkemyksesi tuosta 12dl annoksesta? Ihan sopivalta vaikuttaa vai?

        Saattaisiko muuten olla niin, että meillä tasalämpöisillä elukoilla valtaosa energiasta kuluu ruumiinlämmön ja elintoimintojen ylläpitoon? Voisiko tämä kulutus riippua elukan painosta? Saattaisiko sittenkin noissa valmistajan omissa koiran painon mukaan tehdyissä annossuosituksissa olla jotain perää?

        naljailua ollut. Lapset eivät meillä syö koiranruokaa. Mutta meillä syö kevyin koira eniten, koska se myös liikkuu ja kuluttaa eniten. Onhan se 12 dl iso määrä, mutta emmehän kumpikaan tiedä, jos se kyseinen koira todellakin tarvitsee tuon määrän. Lapsikortin vedin tähän vertailun vuoksi siksi, ettei mikään elävässä elämässä yleensä suju taulukoiden mukaan, ei ihmislasten, eikä eläinten kanssa. Se on molemmilla yhteistä, että molempien käytöksestä voi päätellä, onko ravintoa liikaa tai liian vähän ja onko syöty ravinto vääränlaista. Miksi aina otat niin herkästi nenääsi?


      • -jke-
        sakemaanikko kirjoitti:

        naljailua ollut. Lapset eivät meillä syö koiranruokaa. Mutta meillä syö kevyin koira eniten, koska se myös liikkuu ja kuluttaa eniten. Onhan se 12 dl iso määrä, mutta emmehän kumpikaan tiedä, jos se kyseinen koira todellakin tarvitsee tuon määrän. Lapsikortin vedin tähän vertailun vuoksi siksi, ettei mikään elävässä elämässä yleensä suju taulukoiden mukaan, ei ihmislasten, eikä eläinten kanssa. Se on molemmilla yhteistä, että molempien käytöksestä voi päätellä, onko ravintoa liikaa tai liian vähän ja onko syöty ravinto vääränlaista. Miksi aina otat niin herkästi nenääsi?

        "Miksi aina otat niin herkästi nenääsi?"

        Varmaan siksi, että viestisi on tulkittavissa ihan puhtaaksi v-tuiluksi? "Olet täysin väärässä, mutta en itsekään tiedä miten tämä asia menee" -asenteesi sekä koiran inhimillistäminen rinnastamalla se lapseen hieman ärsyttävät minua. Olen pahoillani.

        Aloittaja nimenomaan kyseli annostusohjetta ja kertoi koiransa painon alkaneen nousuun. Epäili siis itsekin selväsi liian suurta annosta.

        Syöttää tällä hetkellä noin kaksi kertaa suositusannoksen verran. Tottahan toki koiran energiankulutus voi kasvaa tuon 100% jos se vaikkapa toimii valjakkokoirana muutamia tunteja päivittäin..

        Se, että vihjaat minun epäilykseni turhan suuresta annoksesta johtuvan siitä, että en huomioi koiran yksilöllistä energiankulutusta kuulostaa kyllä ihan puhtaalta v-tuilulta. Tarkoitit sitä tai et. Niin valtava tuo annos joka tapauksessa on.



        "Onhan se 12 dl iso määrä, mutta emmehän kumpikaan tiedä, jos se kyseinen koira todellakin tarvitsee tuon määrän."

        Mutta tiedämme, että koira saa valtavan yliannoksen rasvaliukoisia vitamiineja jos noin armoton energiantarve tyydytetään perusruoalla. Tiedämme myös mitä tämä tekee vuoden vanhan koiran vielä kehittyville nivelille ja luustolle. Ruokinnassa lienee siis korjaamisen varaa, tarvitsi koira tuon energiamäärän tai ei.



        "Lapsikortin vedin tähän vertailun vuoksi siksi, ettei mikään elävässä elämässä yleensä suju taulukoiden mukaan, ei ihmislasten, eikä eläinten kanssa. Se on molemmilla yhteistä, että molempien käytöksestä voi päätellä, onko ravintoa liikaa tai liian vähän ja onko syöty ravinto vääränlaista."

        Tiedoksesi, että koira on pohjimmiltaan saalistaja. (Lapsesi ei ole.) Saalistajille on kehittynyt eräs niiden selviytymisen kannalta välttämätön käytösmalli. Ne tavoittelevat ruokaa silloinkin kun ei ole nälkä. Ne syövät yltäkyllin kun on tilaisuus. Saalistajien ateriat tulevat luonnossa melko satunnaisesti, joten on eduksi käyttää jokainen tilaisuus hyväksi.

        Tämä näkyy vielä kotikoirissakin. Ne eivät osaa annostella omaa ravintoaan vaan yleensä syövät niin paljon kuin niille ravintoa tarjotaan. Siksi se antava käsi on oleellisessa asemassa. Nirsot ja pilalle hemmotellut tapaukset on toki asia erikseen.


      • sakemaanikko
        -jke- kirjoitti:

        "Miksi aina otat niin herkästi nenääsi?"

        Varmaan siksi, että viestisi on tulkittavissa ihan puhtaaksi v-tuiluksi? "Olet täysin väärässä, mutta en itsekään tiedä miten tämä asia menee" -asenteesi sekä koiran inhimillistäminen rinnastamalla se lapseen hieman ärsyttävät minua. Olen pahoillani.

        Aloittaja nimenomaan kyseli annostusohjetta ja kertoi koiransa painon alkaneen nousuun. Epäili siis itsekin selväsi liian suurta annosta.

        Syöttää tällä hetkellä noin kaksi kertaa suositusannoksen verran. Tottahan toki koiran energiankulutus voi kasvaa tuon 100% jos se vaikkapa toimii valjakkokoirana muutamia tunteja päivittäin..

        Se, että vihjaat minun epäilykseni turhan suuresta annoksesta johtuvan siitä, että en huomioi koiran yksilöllistä energiankulutusta kuulostaa kyllä ihan puhtaalta v-tuilulta. Tarkoitit sitä tai et. Niin valtava tuo annos joka tapauksessa on.



        "Onhan se 12 dl iso määrä, mutta emmehän kumpikaan tiedä, jos se kyseinen koira todellakin tarvitsee tuon määrän."

        Mutta tiedämme, että koira saa valtavan yliannoksen rasvaliukoisia vitamiineja jos noin armoton energiantarve tyydytetään perusruoalla. Tiedämme myös mitä tämä tekee vuoden vanhan koiran vielä kehittyville nivelille ja luustolle. Ruokinnassa lienee siis korjaamisen varaa, tarvitsi koira tuon energiamäärän tai ei.



        "Lapsikortin vedin tähän vertailun vuoksi siksi, ettei mikään elävässä elämässä yleensä suju taulukoiden mukaan, ei ihmislasten, eikä eläinten kanssa. Se on molemmilla yhteistä, että molempien käytöksestä voi päätellä, onko ravintoa liikaa tai liian vähän ja onko syöty ravinto vääränlaista."

        Tiedoksesi, että koira on pohjimmiltaan saalistaja. (Lapsesi ei ole.) Saalistajille on kehittynyt eräs niiden selviytymisen kannalta välttämätön käytösmalli. Ne tavoittelevat ruokaa silloinkin kun ei ole nälkä. Ne syövät yltäkyllin kun on tilaisuus. Saalistajien ateriat tulevat luonnossa melko satunnaisesti, joten on eduksi käyttää jokainen tilaisuus hyväksi.

        Tämä näkyy vielä kotikoirissakin. Ne eivät osaa annostella omaa ravintoaan vaan yleensä syövät niin paljon kuin niille ravintoa tarjotaan. Siksi se antava käsi on oleellisessa asemassa. Nirsot ja pilalle hemmotellut tapaukset on toki asia erikseen.

        oma asiahan se on mitä ja miten paljon koiralleen syöttää. Eipä tuo minun maailmaani kaada.


      • -jke-
        sakemaanikko kirjoitti:

        oma asiahan se on mitä ja miten paljon koiralleen syöttää. Eipä tuo minun maailmaani kaada.

        Kuitenkin on aika hämmentävää, että on pakko puuttua keskusteluun jossa pyydetään ohjeita koiran ruokintaan jos:

        A) Sinulla ei olekaan mitään ohjeita annettavaksi

        B) Sinua ei edes kiinnosta olla avuksi


        Mutta eipä minun tarvitsekaan sinua ymmärtää.


      • kehdatko eto asiasta
        -jke- kirjoitti:

        Kuitenkin on aika hämmentävää, että on pakko puuttua keskusteluun jossa pyydetään ohjeita koiran ruokintaan jos:

        A) Sinulla ei olekaan mitään ohjeita annettavaksi

        B) Sinua ei edes kiinnosta olla avuksi


        Mutta eipä minun tarvitsekaan sinua ymmärtää.

        käydä jossain keskustelupalstoilla nokittelemaan!

        Mitä se jke SINULLE kuuluu, mitä kukakin kenelle vastailee...???

        Et yleensä polta päreitä mokomista asioista, vaan pysyttelet tuollaisen saastan yläpuolella.

        Ja samaa voisin sanoa sinusta, sakemaanikko.

        Mitä olen teidän kommenttejanne aiemmin lukenut...


      • sakemaanikko
        kehdatko eto asiasta kirjoitti:

        käydä jossain keskustelupalstoilla nokittelemaan!

        Mitä se jke SINULLE kuuluu, mitä kukakin kenelle vastailee...???

        Et yleensä polta päreitä mokomista asioista, vaan pysyttelet tuollaisen saastan yläpuolella.

        Ja samaa voisin sanoa sinusta, sakemaanikko.

        Mitä olen teidän kommenttejanne aiemmin lukenut...

        nimimerkkini on ärsyttävä. Se onkin tahallisen provosoiva, eikä kerro minusta itsestäni mitään. Juu, ja turhaa on ottaa paineita muiden ihmisten asioista. Relax vaan.


      • korjailen vähän..
        syödään kirjoitti:

        J&V ja hyviä muutoksia olen ainoastaan huomannut. Koiran turkki ei hilseile, koiralla on vähemmän ilmavaivoja ja kakkamäärät ja kerrat ovat vähentyneet. Ennen syötettiin siitä kalliimmasta päästä olevaa eläinkauppa nappulaa ja nyt J&V noin puolen vuoden ajan (muutama 15 kg säkki mennyt). Kerran "vahingossa" ostettiin taas muuta ja koiran ilmavaivat palasivat heti. Meillä toimii J&V ja edullistakin on kun vertaa moneen muuhun merkkiin...

        Määrä mitä aloittaja syöttää kuulostaa minustakin paljolta. Meillä myös noin 20 kg uros ja sille syötetään noin 5 dl päivässä (välillä saa muutakin sekaan).

        tottakai ne ilmavaivat palasi kun vaihoit ruokaa. ei se tarkoita et olis paskaa se toinenkaan,jos olisit syöttänyt sitä välillä antamaasi ruokaa esim 2 kk,ei olis enää ilmiksiä. usko poies,kyllä se maha pikkasen muutokseen reagoi joka ruuasta. j&V on hyvää muonaa myönnän sen.


    • -minä ja morrison-

      Minulla on kans 1v sakemanniuros.

      Se on luonteeltaan energinen ja touhukas vesseli.

      Koiramme on tähän asti syönyt Jahti&Vahti Energia -muonaa, se käy meidän koirallemme merkkinsä puolesta kuin nenä päähän: turkki kiiltää, koira on terve ja kaikinpuolin loistokas (?) =)

      Nyt aloin miettiä, että miten on, pitäisikö tällaiselle energiselle koiralle syöttää sitä Extra Energia -muonaa?

      Älkää nyt naurako minua pihalle, mutta kysyisin, että miten se menee, jos energiselle koiralle syöttää Extra Energiaa, niin tuleeko koirasta vieläkin "hökelömpi" vai rauhoittuuko koira hieman, kun saa kaiken energiansa "ravituksi" täysipainoisemmin?

      Tätä ollaan mietitty...

      Onko Kana&Riisi -muona energiselle koiralle liian "mietoa", vaikkakin koiralla on suhteellisen herkkä vatsa?

      KIITOS ISO JA KUMARRUS SUURI sille, joka osaa tähän asiallisesti vastata...!

      • sakemaanikko

        koirasi kannalta oikeita asioita, hyvä! Olen kokeillut extra-energiselle tohottajalle extra energiaa ja kyllä se on rauhoittanut koiraa ihan selvästi. Muutenkin jahti&vahti on meillä vasta kokeilussa ja syy siihen, miksi tätä ketjua luen.


      • -minä ja morrison-
        sakemaanikko kirjoitti:

        koirasi kannalta oikeita asioita, hyvä! Olen kokeillut extra-energiselle tohottajalle extra energiaa ja kyllä se on rauhoittanut koiraa ihan selvästi. Muutenkin jahti&vahti on meillä vasta kokeilussa ja syy siihen, miksi tätä ketjua luen.

        Kiitokset sinulle vastauksestasi!

        Joop, tulee sitä mietittyy kaikenlaista tuon vesselin pään menoksi, elikkäs sen vuoksi, että osaisi parhaat mahdolliset edellytykset elämään sille tarjota =)

        Vanhemmillani on 3 -vuotias leonbergi, ja sille on syötetty pennusta asti Jahti&Vahti muonaa, ja ollaan todettu ko. muona todella hyväksi, poika on terve, turkki kiiltää ja on kasvanut komiaksi lonkkineen ja luustoineen.

        Omaan talouteeni tupsahti vuosi sitten tuo saksis, ja Jahti&Vahti -linjalle lähdettiin senkin kanssa, kun on ollut pelkästään hyviä kokemuksia.

        Nyt vain tulin miettineeksi, että kannattaisiko meidän pikkuhiljaa "vierottaa" poika syömään Extra Energiaa, kun tuota virtaa tuntuu riittävän =)

        Meillä saksis on ihan kotikoirana, emme ole mitään aktiiviharrastajia, mutta koira on meillä mukana kaikkialla mihin koiran vain voi ottaa, olemme liikkuvaista sakkia, ja koira temmeltää vapaana luonnon helmassa kanssamme, ja tuntuu, ettei sitä saa väsymään millään.

        Koiran aivotoimintaa aktivoidaan säännöllisesti erilaisten aktivointilelujen (kotitekoisten) sekä vapaamielisten etsimis- ja hakuleikkien turvin.

        Virtaa on siis vaikka apukaapeleiden välityksillä muille jakaa, joten mietin, pitäisikö meidän vaihtaa tuo Energia -muona Extra Energiaan.

        Tästä kun on ollut ristiäviä mielipiteitä, että toisia se "tasoittaa" ja toisiin pakkautuu yhä enemmän sitä energiaa, että mitenkä se sitten lie käytännössä...

        Jokainen koirahan on yksilö, mutta eritoten muiden sakemannien kohdalla tämä kiinnostaisi, että kuinka se menee...


      • vaihdoin
        -minä ja morrison- kirjoitti:

        Kiitokset sinulle vastauksestasi!

        Joop, tulee sitä mietittyy kaikenlaista tuon vesselin pään menoksi, elikkäs sen vuoksi, että osaisi parhaat mahdolliset edellytykset elämään sille tarjota =)

        Vanhemmillani on 3 -vuotias leonbergi, ja sille on syötetty pennusta asti Jahti&Vahti muonaa, ja ollaan todettu ko. muona todella hyväksi, poika on terve, turkki kiiltää ja on kasvanut komiaksi lonkkineen ja luustoineen.

        Omaan talouteeni tupsahti vuosi sitten tuo saksis, ja Jahti&Vahti -linjalle lähdettiin senkin kanssa, kun on ollut pelkästään hyviä kokemuksia.

        Nyt vain tulin miettineeksi, että kannattaisiko meidän pikkuhiljaa "vierottaa" poika syömään Extra Energiaa, kun tuota virtaa tuntuu riittävän =)

        Meillä saksis on ihan kotikoirana, emme ole mitään aktiiviharrastajia, mutta koira on meillä mukana kaikkialla mihin koiran vain voi ottaa, olemme liikkuvaista sakkia, ja koira temmeltää vapaana luonnon helmassa kanssamme, ja tuntuu, ettei sitä saa väsymään millään.

        Koiran aivotoimintaa aktivoidaan säännöllisesti erilaisten aktivointilelujen (kotitekoisten) sekä vapaamielisten etsimis- ja hakuleikkien turvin.

        Virtaa on siis vaikka apukaapeleiden välityksillä muille jakaa, joten mietin, pitäisikö meidän vaihtaa tuo Energia -muona Extra Energiaan.

        Tästä kun on ollut ristiäviä mielipiteitä, että toisia se "tasoittaa" ja toisiin pakkautuu yhä enemmän sitä energiaa, että mitenkä se sitten lie käytännössä...

        Jokainen koirahan on yksilö, mutta eritoten muiden sakemannien kohdalla tämä kiinnostaisi, että kuinka se menee...

        Meillä myös söi 9kk sakemanni J&V kana-riisiä ja vaihdoin extra-energiaan kun minusta tuo ei ollut riittävää siis kana-riisi. Ei mielellään syö nappulaa, mut syö kun nälkä tulee. Eli tällä nyt mennään ja saa tietenkin muutakin kuin nappulaa.


      • -minä ja morrison-
        vaihdoin kirjoitti:

        Meillä myös söi 9kk sakemanni J&V kana-riisiä ja vaihdoin extra-energiaan kun minusta tuo ei ollut riittävää siis kana-riisi. Ei mielellään syö nappulaa, mut syö kun nälkä tulee. Eli tällä nyt mennään ja saa tietenkin muutakin kuin nappulaa.

        Me päätettiin kanssa kokeilla sitä Extra Energiaa, ja tuolla odottelee säkki eteisessä, että aletaan piakkoin "vierottaa" siihen...

        Saa nyt nähdä millaista muutosta koirassa seuraa, vai seuraako mitään...

        Kun tuntuu tosiaan ettei meillä edes tuo Energia -muona täytä koiran tarpeita ravinnonsaannin suhteen...

        Meidänkin koiruus saa muonan sekaan silloin tällöin jotain muuta, esim. puuroa, lihaa, piimää jne jne...


      • mirzu

        hei!

        mulla on 1v sakemanni narttu ja syötän sille 1.2L kanaa ja riisiä päivässä. on käynyt todella hyvin ja neiti on energia pakkaus:) eli en usko sen olevan ns. liian mietoa ruokaa. jos olet tähän mennessä syöttänyt energiaa niin voithan kokeilla ainakin extra enrgiaa. en usko sen tekevän sen höselömmäksi koiraa jos vaan kuluttaa koiran energiaa sen tarvitseman määrän päivässä. kaverini syöttää extraa tanskandogille ja rotweilerille ja ne on oikein leppoisia tapauksia:) vaikka eivät juoksekaan kilometri tolkulla päivittäin.


    • mirzu84

      en ymmärrä teitä hyvät ihmiset! yritin kysyä vain neuvoa ruokinta asiassa ja täällä aloitettiin kirjallinen taistelu.. tiedoksi kaikille että olen huomannut nyt että ruokavalio on sopiva koiralleni. säkäkorkeutta on 65cm ja aiemmin paino oli mielestäni ja kasvattajan mielestä vähän liian alhainen. joten olen siis tyytyväinen siihen että paino on lähtenyt vähän nousemaan. painoa on nyt 30kg. jos saksarini alkaa tuosta kuitenkin lihomaan liiaksi on aika tarkistaa ruokavalio uudelleen. mutta eikö se näin ole että koirasta näkee päälle päin milloin sitä ravitaan oikean verran? korjatkaa jos olen väärässä. koirani näyttää nyt terveeltä ja hyvin voivalta!! taisi olla virhe edes kysyä neuvoa täältä kun ei saa asiallista palautetta.. lopettakaa hyvät ihmiset tuo toistenne naljailu, ette taatusti hyödy siitä mitään. ja jos teillä ei ole antaa sitä asiallista palautetta niin jättäkää vaikka vastaamatta.. hyvää kevättä kaikille ja kiitos kaikille vastauksista!

      • omppu83

        haluisin kokeilla tuota jahti vahtia kun meillä on nyt tuota franksia pentu ruokana.. Onkos sulla tuota J&V pentu nappulaa ollu?? miun sakemanninpenikka on nyt 13 viikkonen sillä vähän kyselenki että löytyys kokeleemalla se oikea.. RC on pois suljettu. muutkin saa kommentoida ;) asiasta ;) . mitäs muuta ootta laittanut tarjolle?


      • mirzu
        omppu83 kirjoitti:

        haluisin kokeilla tuota jahti vahtia kun meillä on nyt tuota franksia pentu ruokana.. Onkos sulla tuota J&V pentu nappulaa ollu?? miun sakemanninpenikka on nyt 13 viikkonen sillä vähän kyselenki että löytyys kokeleemalla se oikea.. RC on pois suljettu. muutkin saa kommentoida ;) asiasta ;) . mitäs muuta ootta laittanut tarjolle?

        en ole kokeillut pentu ruokana jahtia ja vahtia koska en itseasiassa tiennyt edes sitä olevan olemassa ennen kuin kävin ostamassa ensimmäisen aikuisen ruoka pussin:) mun pentu söi myös franksia ja acanaa mutta eivät oikein käyneet vatsalle. onhan se tietysti iso pussi kokeilla käykö j&v pentu ruoka mutta olen kyllä ollut super tyytyväinen tuohon kanaan ja riisiin.


      • hyväksi todettu.
        omppu83 kirjoitti:

        haluisin kokeilla tuota jahti vahtia kun meillä on nyt tuota franksia pentu ruokana.. Onkos sulla tuota J&V pentu nappulaa ollu?? miun sakemanninpenikka on nyt 13 viikkonen sillä vähän kyselenki että löytyys kokeleemalla se oikea.. RC on pois suljettu. muutkin saa kommentoida ;) asiasta ;) . mitäs muuta ootta laittanut tarjolle?

        Meillä kultsunpennut alkoivat syödä J&V pentunappuloita heti tultuaan uuteen kotiin ja n.3kk:n ikäisenä aloin sekoittamaan joukkoon kana/riisiä napukoita. Tällä systeemillä mentiin kunnes pentunappula-pussi oli tyhjä, ja sitten jatkettiin J&V kana/riisillä tähän päivään asti. Nyt koirilla ikää 3.v ja 7.v. Tuo 3.v syntyi meillä kotona ja söi J&V pentunappuloita jo 2-3 viikkoisesta asti. Aina ovat vatsat olleet huippukunnossa molemmilla, ei koskaan allergioita tai silmä,-korvatulehduksia eikä muitakaan sairauksia. Koivet molemmilla suorat, ei väätyilleet mutkille. Syötän toki joka päivä "aamupalaksi" myös raakaa jauhelihaa kasvisoseen kanssa tai broitsun siipiä. Jokatapauksessa olen tyytyväinen J&V kana/riisi-nappuloihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe