GT Radial Champiro 128

Onko kellään kokemuksia noista GT Radialeista joita mm. Vianor myy. (205/65R/15 on hakusessa).
Ilmianna
Jaa

9 Vastausta


Haukuttu huonoksi niin ulkomailla kuin Suomenkin testeissä. Huono märkäpito ynnä muuta huonoa.

Osta kunnon renkaat, eivät maksa paljoa enempää. Tuota kokoa on ollut mainoksissa 400 euron tietämillä. Maksaako liikaa...?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
ja muihin huonohin kiinalaisiin. Tuulilasi-lehdessä on lyhyt juttu aiheesta:

http://www.tuulilasi.fi/tekniikka/?subarea=renkaat&article=157006

GT Radial on ilmeisesti parhaasta päästä huonoja, koska siitä sanotaan:

"Continental oli yhtä osa-aluetta lukuunottamatta kaikissa testin osioissa vertailurenkaita parempi. GT Radial oli tasaisesti testiosioiden kakkonen. Mutta märällä pinnalla se kuitenkin jäi testiradan kierrosajassa 3,4 sekuntia Continentalista. Ero on suuri, ja kuitenkin GT-Radial oli toiseksi paras tässäkin osioissa. "

Eiköhän noillakin pärjää kesällä, kun kerran huonoilla talvirenkaillakin pärjää talvella. Itse en omaan autooni kiinalaisia kyllä kelpuuta. Pelkässä kaupunkiajossa varmaankin ihan välttävät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Continentaliin kirjoitti:
ja muihin huonohin kiinalaisiin. Tuulilasi-lehdessä on lyhyt juttu aiheesta:

http://www.tuulilasi.fi/tekniikka/?subarea=renkaat&article=157006

GT Radial on ilmeisesti parhaasta päästä huonoja, koska siitä sanotaan:

"Continental oli yhtä osa-aluetta lukuunottamatta kaikissa testin osioissa vertailurenkaita parempi. GT Radial oli tasaisesti testiosioiden kakkonen. Mutta märällä pinnalla se kuitenkin jäi testiradan kierrosajassa 3,4 sekuntia Continentalista. Ero on suuri, ja kuitenkin GT-Radial oli toiseksi paras tässäkin osioissa. "

Eiköhän noillakin pärjää kesällä, kun kerran huonoilla talvirenkaillakin pärjää talvella. Itse en omaan autooni kiinalaisia kyllä kelpuuta. Pelkässä kaupunkiajossa varmaankin ihan välttävät.
Tuo vertailutesti oli mielenkiintoista luettavaa. Toivottavasti se on myös tietoa-antava niille, jotka näin kevään ja kesän tullen painiskelevat rengasostosten kanssa. Vastaus siihen, että ostaako kunnon renkaat vai kiinalaiset, löytyy tekstistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Laatugummi kirjoitti:
Tuo vertailutesti oli mielenkiintoista luettavaa. Toivottavasti se on myös tietoa-antava niille, jotka näin kevään ja kesän tullen painiskelevat rengasostosten kanssa. Vastaus siihen, että ostaako kunnon renkaat vai kiinalaiset, löytyy tekstistä.
lukemaan ja omaa johtopäätöstä vetämään koska linkki ei toiminut. Hakemaani sivua ei löytynyt. Mitä teksti kertoi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
en pystynyt kirjoitti:
lukemaan ja omaa johtopäätöstä vetämään koska linkki ei toiminut. Hakemaani sivua ei löytynyt. Mitä teksti kertoi?
http://www.merityre.co.uk/PDF/autocar_tyre_test_article_en_optimised.pdf

Joku on modannut vastaamaan "jarrutusmatka märällä" kuvaajaan alkamaan nollasta. Silloin erot eivät vaikutakaan enää niin suurilta...

http://i222.photobucket.com/albums/dd237/Zadpics/Braking.gif
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
lontooksi kirjoitti:
http://www.merityre.co.uk/PDF/autocar_tyre_test_article_en_optimised.pdf

Joku on modannut vastaamaan "jarrutusmatka märällä" kuvaajaan alkamaan nollasta. Silloin erot eivät vaikutakaan enää niin suurilta...

http://i222.photobucket.com/albums/dd237/Zadpics/Braking.gif
Asteikon valinnalla voidaan vaikuttaa huomattavasti siihen miten suurilta erot vaikuttavat.

Tässä tapauksessa on kuitenkin perusteltua käyttää pylvästä jossa erot korostuvat koska käytännössä erot ovat suuremmat kuin kuvittelisikaan.

Jos vaikkapa 100km/h jarrutuksessa märällä parhaan ja huonoimman ero on "vain" 11-12 metriä niin eihän se tunnu suurelta mutta käytännössä ero on järkyttävä. (testissä oli 80-20km/h jarrutus josta saatiin jo 8,5m ero)

Jos parhailla renkailla auto pysähtyy juuri ennen edellä olevan auton takapuskuria, räjähtää se huonoimmilla renkailla sisään takaluukusta 40km/h nopeudella. Jos auton tilalla on ihminen, merkitsee ero sitä että parhailla renkailla ei tule naarmuakaan ja huonoimmilla henki lähtee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mutta ovat kirjoitti:
Asteikon valinnalla voidaan vaikuttaa huomattavasti siihen miten suurilta erot vaikuttavat.

Tässä tapauksessa on kuitenkin perusteltua käyttää pylvästä jossa erot korostuvat koska käytännössä erot ovat suuremmat kuin kuvittelisikaan.

Jos vaikkapa 100km/h jarrutuksessa märällä parhaan ja huonoimman ero on "vain" 11-12 metriä niin eihän se tunnu suurelta mutta käytännössä ero on järkyttävä. (testissä oli 80-20km/h jarrutus josta saatiin jo 8,5m ero)

Jos parhailla renkailla auto pysähtyy juuri ennen edellä olevan auton takapuskuria, räjähtää se huonoimmilla renkailla sisään takaluukusta 40km/h nopeudella. Jos auton tilalla on ihminen, merkitsee ero sitä että parhailla renkailla ei tule naarmuakaan ja huonoimmilla henki lähtee.
Parhaimman ja huonoimman välille saadaan toki iso rako, mutta parhaimman (Continental) ja toiseksi parhaimman (Nankang) välillä ei olekaan eroa kuin 2 metriä. Voihan sekin ero olla joskus kohtalokas, mutta käytännössä kuitenkaan ei. Aika harva joutuu renkaista johtuviin onnettomuuksiin ja nykyään ajetaan joka tapauksessa paremmilla renkailla kuin aikaisemmin.

Puntamaassa Continentalit ovat 37% Nankangeja kalliimmat. Kun Continentalit tunnetusti ovat nopeita kulumaan, niin vesiliirto-ominaisuudet pysyvät kovemmissa halpa-kumeissa pidempään hyvinä. Vesiliirtohan on se kaikkein vaarallisin pidon pettämismuoto kesäisin, koska silloin on vauhtia ja silloin ei auta jarruttaminen eikä ohjaaminen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
parhaaseen.. kirjoitti:
Parhaimman ja huonoimman välille saadaan toki iso rako, mutta parhaimman (Continental) ja toiseksi parhaimman (Nankang) välillä ei olekaan eroa kuin 2 metriä. Voihan sekin ero olla joskus kohtalokas, mutta käytännössä kuitenkaan ei. Aika harva joutuu renkaista johtuviin onnettomuuksiin ja nykyään ajetaan joka tapauksessa paremmilla renkailla kuin aikaisemmin.

Puntamaassa Continentalit ovat 37% Nankangeja kalliimmat. Kun Continentalit tunnetusti ovat nopeita kulumaan, niin vesiliirto-ominaisuudet pysyvät kovemmissa halpa-kumeissa pidempään hyvinä. Vesiliirtohan on se kaikkein vaarallisin pidon pettämismuoto kesäisin, koska silloin on vauhtia ja silloin ei auta jarruttaminen eikä ohjaaminen.
Pitää muistaa, että halpakumi on halpakumi, ja senpä takia sen vesiliirto-ominaisuudet eivät ole uutenakaan saaneet suomalaisissa testeissä kiitosta. Itämainen rengasteitämys kulkee jälkijunassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
http://www.gt-tires.com/indonesia/
Ihan ok kumit, oli aikoinaan tuommoset 17". Ja kyllähän niillä ajeli.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

GT Radial Champiro 128

Onko kellään kokemuksia noista GT Radialeista joita mm. Vianor myy. (205/65R/15 on hakusessa).

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta