PENKKITULOS

aloittaessa?

Itsellä 90kg. Aloitin 22 vuotiaana. 191cm/89kg silloin aloittaessa. Entä muut?

113

9566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näillä tuloksilla

      1986 55kg*2 omapaino 75kg ikä 15 vuotta, nousua tuli 1993 asti 185*1 omapaino 108kg. Nyt tulee 150kg*1 omapaino 105. Ilman paitaa. Ja ylöspäin ollaan taas menossa, jos paikat kestää..... ikä 38 vuotta nyt.

      • alotin

        niin en saanut kuin tankon penkistä!

        taitaa olla aika yksilöllistä mitä sitä kenelläkin menee kun aloittaa!

        olin tuolloin 16 v ja 65 kg


      • juurdgdr

        Olen 19 vuotias ja painan 72.5kg, eilen sain vedettyä 105kiloa penkistä.


      • Help me?

        tehdä! Olen 15v ja painan yli 80kiloa...ennen kesää vain 72. En tiedä miten saisin painoni alle 70kiloon.
        Tietääkö kukaan mitä voisi asialle tehdä..käyn jo 15minuutin lenkillä päivässä, mutta ei se auta. Näitä juhlia on joka viikonloppu ja pakosti tulee syötyä epäterveellistä ruokaa?


      • siiss....
        juurdgdr kirjoitti:

        Olen 19 vuotias ja painan 72.5kg, eilen sain vedettyä 105kiloa penkistä.

        Penkissä ei vedetä.??


      • Pakko on vain kuolla
        Help me? kirjoitti:

        tehdä! Olen 15v ja painan yli 80kiloa...ennen kesää vain 72. En tiedä miten saisin painoni alle 70kiloon.
        Tietääkö kukaan mitä voisi asialle tehdä..käyn jo 15minuutin lenkillä päivässä, mutta ei se auta. Näitä juhlia on joka viikonloppu ja pakosti tulee syötyä epäterveellistä ruokaa?

        pakosti, pakosti. Isä vaiko mamma tunkee paskat suuhun? 15 minuutin lenkki, nostan hattua.
        Enemmän harjoitusta. Vähemmän kaloreita. Ennen kesää 72.


      • 435gfdgv

        sotkamossa kuuluu olevan sellainen nostaja syntynyt 86-vuona ja pukannut 82,5 kg sarjassa 245kg ja viellä hyväksytty suoritus


      • - jaska
        435gfdgv kirjoitti:

        sotkamossa kuuluu olevan sellainen nostaja syntynyt 86-vuona ja pukannut 82,5 kg sarjassa 245kg ja viellä hyväksytty suoritus

        Kynis ja jousipaita, hohohoo.


    • 15-v

      Penkin aloitustesti 85kg.
      Oma paino noin 74kg.

    • aikas

      Minulla on aika surkea penkkitulos. Painan about 83 kiloa ja saan vaan yli 70 kiloa penkistä. Kesällä -08 aloitin treenaamiset, ja ei hyvältä näytä.

    • on!

      35Kg alotin vasta, olen 16v

    • 65-v

      Oma paino kylmiltään penkistä edellyttää jotain aikaisemmin harrastettua voimailutyyppistä liikuntaa.
      Hyvä niin!

      Tuolla 15v / 85kg oli 10:n vuoden painitausta, yleisurheilussa heitot ja muutaman vuoden nyrkkeilyharrastus.

      Noita kovin vaatimattomasta tasosta aloittajia kehoittaisin monipuolisempaan liikuntaan ja kestävyys/liikkuvuus tyyppiseen voimailuun.

      Kyllä sitä penkkiä ehtii junnaamaan jos pitää tärkeänä.

      • puntti-karju

        se menee noin. Poikkeuksiakin löytyy mut harvoin. Kropan rakenne eli siis tyyppi (meso,ekto,endo) vaikuttaa jonkin verran.

        Itse 80-luvulla sairaan laihana ja pitkänä teini-ikäisenä taisin ekoissa penkkireeneissä ottaa kaikki 40 kiloa ylös. Armeijassa sit vapaa-aikana käytiin salilla ja kai sieltä tuli innostus voimailuun ja kun vielä paikallisella salilla reenas senaikaisia suomen mestareita ni siellä pyörin usein. Parimetrisenä sain kuulla kaikenlaista paskaa ja aattelin et jos salilta sais pikkasen "uskottavuutta" ni vois jatkaa alkanutta harrastusta. Ja siitähän se lähti. Kymmenen vuotta meni et nousi pari markkaa. Sit loukkaantumisten ja kaikenmaailman sekoilujen jälkeen pääsin taas reenaamaan ni kului vielä viisi vuotta ni 250 tuli merkistä ylös. Tosin ei kisoissa mut enhän mä enää koskaan kisoihin saanu mennäkään enää. Mokat johti kilpailukieltoon mut ei siitä enempää.

        Kyllä ketjun aloittajan tulokset on ihan tavanomaisia. Yksilöitä ollaan kaikki ja siksi tulokset ja alkupainot vaihtelee mutta kaikilla on sama pitkä tie edessä. Kun vaan jaksaa reenata ni joskus ne kunnon romutkin tulee ylös. Ihan varmasti! : )


      • 65-v
        puntti-karju kirjoitti:

        se menee noin. Poikkeuksiakin löytyy mut harvoin. Kropan rakenne eli siis tyyppi (meso,ekto,endo) vaikuttaa jonkin verran.

        Itse 80-luvulla sairaan laihana ja pitkänä teini-ikäisenä taisin ekoissa penkkireeneissä ottaa kaikki 40 kiloa ylös. Armeijassa sit vapaa-aikana käytiin salilla ja kai sieltä tuli innostus voimailuun ja kun vielä paikallisella salilla reenas senaikaisia suomen mestareita ni siellä pyörin usein. Parimetrisenä sain kuulla kaikenlaista paskaa ja aattelin et jos salilta sais pikkasen "uskottavuutta" ni vois jatkaa alkanutta harrastusta. Ja siitähän se lähti. Kymmenen vuotta meni et nousi pari markkaa. Sit loukkaantumisten ja kaikenmaailman sekoilujen jälkeen pääsin taas reenaamaan ni kului vielä viisi vuotta ni 250 tuli merkistä ylös. Tosin ei kisoissa mut enhän mä enää koskaan kisoihin saanu mennäkään enää. Mokat johti kilpailukieltoon mut ei siitä enempää.

        Kyllä ketjun aloittajan tulokset on ihan tavanomaisia. Yksilöitä ollaan kaikki ja siksi tulokset ja alkupainot vaihtelee mutta kaikilla on sama pitkä tie edessä. Kun vaan jaksaa reenata ni joskus ne kunnon romutkin tulee ylös. Ihan varmasti! : )

        = alkutasoon vaikuttaa tausta.

        Jatko on itsestä kiinni.

        Pitemmän päälle alkutason merkitys katoaa.
        Vaikutus saattaa olla päivastainen.
        Jos alkuun tottuu nopeaan, "helppoon" kehitykseen, saatta usko loppua siinä vaiheessa kun pitäisi ryhtyä tekemään töitä tosissaan.

        Esimerkkini junnulla, 15-v, penkki nousi 6vkoa -> 120kg, 17-v 140kg, 20-v 160kg, =lopullinen taso.

        Tosin eipä penkkiin hirveästi panostanutkaan mutta selkeästi oli näkyvissä panos/tulos suhteen kehityksen hidastuminen.

        Olympianostoissa ei penkistä ole hitonkaan hyötyä ja joka tapauksessa, ainakin puhtaana, 2 x oma paino on jo tiukassa vaikka siihen panostaisikin.
        Uskoisin!?


      • kevyehkö

        Itse aloittelin nostelee puntteja noin 16 ikäisenä....kotona käsipainoilla. Sit joskus 19 ikäisenä ostin kotiin oman penkin ja veivasin 50 kilolla sarjoja penkissä ja muita mitä nyt pystyi tekemään noin parin kuukauden ajan. Sitten menin salille ja penkkipohjat oli noin 70-80 kiloa. Siitä lähtien muutamien kuukausien treenipätkiä ja puol vuotta aina ollu taukoja...tais mennä se sataviis rikki jossain välissä. Ja taas oli pari vuotta taukoa ja vuosi sitten alotin treenaamisen ja siitä asti oon käyny pari kertaa viikossa....penkki noussu 90 kilosta 105:een....en oo kovasti edes treenannu sitä....kyykky nousi 80 kilosta 120 kiloon ja mave nousi 100 kilosta 150 kiloon. Oma paino tällä hetkellä n 65-66 kiloa....pituus 168cm ja ikää yli 27v.


      • m.pieni
        puntti-karju kirjoitti:

        se menee noin. Poikkeuksiakin löytyy mut harvoin. Kropan rakenne eli siis tyyppi (meso,ekto,endo) vaikuttaa jonkin verran.

        Itse 80-luvulla sairaan laihana ja pitkänä teini-ikäisenä taisin ekoissa penkkireeneissä ottaa kaikki 40 kiloa ylös. Armeijassa sit vapaa-aikana käytiin salilla ja kai sieltä tuli innostus voimailuun ja kun vielä paikallisella salilla reenas senaikaisia suomen mestareita ni siellä pyörin usein. Parimetrisenä sain kuulla kaikenlaista paskaa ja aattelin et jos salilta sais pikkasen "uskottavuutta" ni vois jatkaa alkanutta harrastusta. Ja siitähän se lähti. Kymmenen vuotta meni et nousi pari markkaa. Sit loukkaantumisten ja kaikenmaailman sekoilujen jälkeen pääsin taas reenaamaan ni kului vielä viisi vuotta ni 250 tuli merkistä ylös. Tosin ei kisoissa mut enhän mä enää koskaan kisoihin saanu mennäkään enää. Mokat johti kilpailukieltoon mut ei siitä enempää.

        Kyllä ketjun aloittajan tulokset on ihan tavanomaisia. Yksilöitä ollaan kaikki ja siksi tulokset ja alkupainot vaihtelee mutta kaikilla on sama pitkä tie edessä. Kun vaan jaksaa reenata ni joskus ne kunnon romutkin tulee ylös. Ihan varmasti! : )

        mutta itse tämmönen alta 175cm pitkä niin eioo mahdollisuuttakaan ikinä mihinkään 250kg rautoihin toi 162.5kg on se mihin riitti rahkeet ja siitä ylöspäin jos ois halunnut niin silloin ois treenaamisesta pitänyt tulla paljon tärkeämpää kuin se on,mutta tällä laiskalla treenillä mitä oon treenaillut niin todellakin tyytyväinen ja painoa tais silloin olla vain 83kg.
        nyt 6 kiloa enemmän painoa mutta ei lähelläkään sitä mitä se pitäs olla...


    • almasty

      1994 15 vuotiaana tulos tuolloin 80 kg oma paino 90kg paras tulos ollut jotain 170 kg noin viisi kuusi vuotta sitten.

      • rauno 15

        oikeestaan jouluna alotin meni 60kg painoin 95kg nyt menee 90kg ja painan 89kg


    • Total-lifter

      Aloittaessa 15-kesäsenä penkistä räpsähti komea 37,5kg yläasteen liikuntatunnilla...

      • NeljänkympinNostaja

        Mitenkä hyvin sijoituit tuolla tuloksella lukkasi poikien joukossa?


    • tossuu

      aloitin puolivuotta sitte 36 vuotiaana penkki 80 paino 100 nyt menee penkistä 120 ja paino 105. nyt tuloksen nousu hidastunu mutta aion vuoden loppuun mennessä saada 140 penkistä.

      • vieras92

        Oon 16 vee ja aloitin penkkipunnerruksen viime talvena, alussa nousi 35 kiloa ja nyt saan penkiltä nostettua 80 kiloa.


      • asd.
        vieras92 kirjoitti:

        Oon 16 vee ja aloitin penkkipunnerruksen viime talvena, alussa nousi 35 kiloa ja nyt saan penkiltä nostettua 80 kiloa.

        Onpa hurjaa kehitystä edellisellä!


      • 101
        asd. kirjoitti:

        Onpa hurjaa kehitystä edellisellä!

        ite oon nostanu painoja silleen vähän väliä ja penkistä nousee sen 75 ja ikää 16.
        miten sais parhaiten treenattuu six-päkin kuntoon?


      • Tunt94
        101 kirjoitti:

        ite oon nostanu painoja silleen vähän väliä ja penkistä nousee sen 75 ja ikää 16.
        miten sais parhaiten treenattuu six-päkin kuntoon?

        Joo ite alotin 14 vuotiaana Joulukuussa 2008, Aluksi nostin 50kg, oma paino oli 80, eli ei hyvältä näyttänyt, aloin treenaamaan säännöllisesti, niin nyt nostan penkistä lähes 100kg ja oma paino 87kg.


      • Iki-Adonis
        Tunt94 kirjoitti:

        Joo ite alotin 14 vuotiaana Joulukuussa 2008, Aluksi nostin 50kg, oma paino oli 80, eli ei hyvältä näyttänyt, aloin treenaamaan säännöllisesti, niin nyt nostan penkistä lähes 100kg ja oma paino 87kg.

        1978 ja olin tuolloin 19v. Olin nostellut pelkkää ns. olympianostoja ts. tempaus ja työntö. Kun aloitin penkkipunnerruksen aloitusennätykseni oli 60kg ja painoni jotain 70kg. Ja ikinä en ole ottanut:)

        Nyt vuosikymmenten päästä (!) olen edelleen harjoitellut intensiivisesti ja ennätykseni on kahden vuoden takaa 190kg painoni ollessa jotain 100kg. Tällä hetkellä kun olen 50-vuotias ukko nostin eilen penkistä ilman penkkipaitaa 170kg. En pelkästään harjoittele penkkiä vaan muita lajeja myös eli mavea ja kyykkyä. Lenkillä käyn kolmasti viikossa (6-8km/kerta) jotta sydän ja keuhkot pysyvät kunnossa eli lihaksisto saa tarvittavan ravinnon tehokkaasti hiusverisuoniston kautta.

        Parhaimman tulokseni suhteellisesti painooni nähden olen nostanut 23-vuotiaana jolloin nostin penkistä 175kg oman paino ollessa jotain 85kg. Mutta tuolloin tuli treenattua aivan liikaa eli ei tuntenut kehoansa milloin piti pitää tauko. Nyt se sujuu kaikkien mahdollisten virheitten jälkeen eli muistakaa te nuoremmat myös levätä, niin kehitytte nopeammin ettekä myöskään hajoita paikkojanne.

        Itse jatkan treenaamista tavoitteena maaginen 200kg, ainoa haittaava seikka on se, että paikat eivät tahdo pysyä ehjinä eli huippukunnon saavuttaminen on melkoista täsmäharjoittelua vaativaa hommaa mutta toisaalta erittäin mielenkiintoista eritoten kun molemmat pojat ovat mukana kannustamassa vanhenevaa iskää yhä kovempiin tuloksiin:)

        Tsemppiä vaan kaikille lajin harrastajille:) Monipuolisuus kannattaa lajissa kuin lajissa.


      • lars94
        Iki-Adonis kirjoitti:

        1978 ja olin tuolloin 19v. Olin nostellut pelkkää ns. olympianostoja ts. tempaus ja työntö. Kun aloitin penkkipunnerruksen aloitusennätykseni oli 60kg ja painoni jotain 70kg. Ja ikinä en ole ottanut:)

        Nyt vuosikymmenten päästä (!) olen edelleen harjoitellut intensiivisesti ja ennätykseni on kahden vuoden takaa 190kg painoni ollessa jotain 100kg. Tällä hetkellä kun olen 50-vuotias ukko nostin eilen penkistä ilman penkkipaitaa 170kg. En pelkästään harjoittele penkkiä vaan muita lajeja myös eli mavea ja kyykkyä. Lenkillä käyn kolmasti viikossa (6-8km/kerta) jotta sydän ja keuhkot pysyvät kunnossa eli lihaksisto saa tarvittavan ravinnon tehokkaasti hiusverisuoniston kautta.

        Parhaimman tulokseni suhteellisesti painooni nähden olen nostanut 23-vuotiaana jolloin nostin penkistä 175kg oman paino ollessa jotain 85kg. Mutta tuolloin tuli treenattua aivan liikaa eli ei tuntenut kehoansa milloin piti pitää tauko. Nyt se sujuu kaikkien mahdollisten virheitten jälkeen eli muistakaa te nuoremmat myös levätä, niin kehitytte nopeammin ettekä myöskään hajoita paikkojanne.

        Itse jatkan treenaamista tavoitteena maaginen 200kg, ainoa haittaava seikka on se, että paikat eivät tahdo pysyä ehjinä eli huippukunnon saavuttaminen on melkoista täsmäharjoittelua vaativaa hommaa mutta toisaalta erittäin mielenkiintoista eritoten kun molemmat pojat ovat mukana kannustamassa vanhenevaa iskää yhä kovempiin tuloksiin:)

        Tsemppiä vaan kaikille lajin harrastajille:) Monipuolisuus kannattaa lajissa kuin lajissa.

        Moro! Nostin eilen 90kg ikää on 15v. ja mitat 179cm/79kg Treeniä takana 6kk
        Kun aloitin salilla käymisen en juuri makseja edes tehnyt. Tein vain sarjaa ja aloittaessani jaksoin nipinnapin nostaa 40kgx8 ! :)


    • raw145,5

      14vuotiaana 50kg ois voinu tulla vähän enemmän mutta ei ollu enempää painoja ja paino jotai 65kiloo.

    • mini-gorilla

      Loppukesästä -09 nousi 70 kiloa penkistä oman painon ollessa 60 ja iän 19 vuotta. Nyt menee 80 kiloa. Hitaan kehityksen selittänee huonot treenitavat (lue toistoja 12, sarjoja kolme...) ja pitkittynyt tauko.

      Ja ohimennen, mielestäni tuo paino-voimasuhde, eli suhteellinen voima toisin sanoen, olis aika reilu tapa vertailla tuloksia. Tietysti absoluuttinen voimahan se on se mikä oikeasti ratkaisee, mutta jättiläiset olkaa armeliaita meille pienemmille kavereille :D Omaksi paino-voimasuhteeksi treenin aloittassa tulisi noilla arvoilla siis 1.15 mikä on mielestäni vähintäänkin kohtuullinen lukema.

    • VoimaKari

      1/2008 65-70kg. 12/2009 120-130kg.

      • VoimaKari

        niin ja ikää siis 1/2008 lähes 18 ja nyt lähes 20..


    • BARBARIAN1

      70kg treenivuosia kolme takana. paino 95kg pituus 175cm

    • Pikku-A

      Penkki 15-kesäsenä aloittaessa 37,5kg, omien mittojen ollessa 70kg/180cm, noin. Todella raavas tulos siis....heh...

      • Mikko831

        1999 Ikää tuolloin 17 vuotta oma paino 83,5 nostin 90 kg kylmiltään. Punttailun aloitin 2005 ja tulos nyt oma paino 72,5 kg penkki 115 kg. Natuna etenen.


      • Ite oon pian 15 v 173pitkä ja painan 70 ja penkistä tulee se 70 kg :D


    • Entinen painonnostaj

      Taustalla on kolmen vuoden painonnosto harjoittelu, joka loppui olkapään rikkoiduttua kisoissa, joten aloitin voimannoston. Taustalla on myös kamppailulajeja jonkin verran.

      Aloitin penkin tekemisen 16,5 vuotiaana. Penkkitulos aloitusvaiheessa 80kg*1, joilloin pituus 177cm, ja paino 68,5kg.

      10kk penkin treenaamisen jälkeen tulokset kasvanu 110kg*1. Pituus sama 177cm, ja paino 75kg.

      • asdgdehewr g

        Ikää 17 penkki 105kg ja omapaino n.80kg.


    • lihakasa

      13v kun ensimmäisen kerran kokeilin penkkiä ja tanko painoi mielettömästi. En muista sainko edes ylös. Siinä 14v innostuin bodailemaan, mutta oikeastaa kotikuntoilua punnerruksia, leukoja kyykkyhyppelyä ja keskivartaloliikkeitä. 15v meni jo muutama punnerrus yhdellä kädellä (olin katsonut roccy leffoja). Salilla taisin käydä tuolloin reenailemassa satunnaisesti ja jollain 50-60 kg tein penkkiä ja 70kg oli iso rauta. 19v taisi mennä 110kg penkistä ja oma paino yli 80kg ja 23v 130kg ja oma paino alle 80kg. Nyt on mennyt 140, mutta on kovin 10kg nousu tähän mennessä ja monen vuoden tulos ja oma paino alle 80kg. Bulkata pitäisi, mut rantakunto katoaisi.

      • sillontällöreenii

        kun teille miehen mitta on vainse penkki. ottakaa asioista selvää. vetäkää edes rinnalle sama. sama raakana kyykkäämättä kuhan vedätte ja kasvattakaa sit penkkii. terveisin 45v. 67kg painoinen äijä. 105kg rinnalle 109 penkistä.


      • teinibodari91
        sillontällöreenii kirjoitti:

        kun teille miehen mitta on vainse penkki. ottakaa asioista selvää. vetäkää edes rinnalle sama. sama raakana kyykkäämättä kuhan vedätte ja kasvattakaa sit penkkii. terveisin 45v. 67kg painoinen äijä. 105kg rinnalle 109 penkistä.

        Tollane vitun 60 kilone sintti ei kyl vetäse yli satasta rinnalle...


      • Paha Mulkero
        teinibodari91 kirjoitti:

        Tollane vitun 60 kilone sintti ei kyl vetäse yli satasta rinnalle...

        Se on sitä voimaa joka teinareilta puuttuu.


    • harrastelija vaan

      Maasta menee 105kg raakana.

      Penkkiin uskaltauduin tänään eka kerran (ilman varmistajaa) Sain 3x 35kg ois voinut tulla pari lisää mutta kun en saa ketään kaveria salille varmistamaan eikä ole kiva jäädä tangon alle kun on salilla yksin.

      Tekniikassa on näyttävästi hiomista eikä tuo häävi tulos ole kun vertaa maasta nostoni tulokseen jota ole hionut paljon.

      22v ja 69kg.

      • Puuhastelija96.96

        17-vuotiaana ja 70-kilosena vain 60kg penkistä ekalla kerralla vaikka olin tehnyt parin vuoden ajan suht. runsaasti etunojapunnerruksia. 5 vuotta myöhemmin kokeilin maastavetoa ensimmäisen kerran ja 170kg tuli sitkeän taistelun jälkeen ylös.


    • rebeee

      PIdän itseäni "lahjakkaana". Ainakin tahdonvoima on kova.
      11kk yleispätevällä treenilla ja kesän 1kk tauolla. penkkimax 135kg ja 12 kertaa 100kg, no pidän noita suht hyvänä saavutuksena. Motivaationa toimii viha ja alkuvaiheessa otettu veto jolloin otin alle 2kk kiinni penassa 2-5 vuotta salilla käyneet kaverini. 120kilon jälkeen tuli selvä hidastus max tuloksiin.
      Eli olen 25v, 82 kiloa.

      • minä vain...

        15-vuotiaana 186cm/66kg ja nostin 50kg. Nyt 190cm/90kg ja 167,5kg
        Penkki ei ole ikinä ollut vahvin laji mulle.


      • nyt rillataan
        minä vain... kirjoitti:

        15-vuotiaana 186cm/66kg ja nostin 50kg. Nyt 190cm/90kg ja 167,5kg
        Penkki ei ole ikinä ollut vahvin laji mulle.

        15 vuotiaana nousi 168 kiloa siitä eteenpäin 16 vuotiaana 200 ja 17 vuotiaana 242kiloa, 18 vuotiaana oli pyörätuolissa ja 19 vuotiaana koomassa.


      • obi van kenobi
        nyt rillataan kirjoitti:

        15 vuotiaana nousi 168 kiloa siitä eteenpäin 16 vuotiaana 200 ja 17 vuotiaana 242kiloa, 18 vuotiaana oli pyörätuolissa ja 19 vuotiaana koomassa.

        tuo on niin totta
        "kun teille miehen mitta on vainse penkki. ottakaa asioista selvää. vetäkää edes rinnalle sama. sama raakana kyykkäämättä kuhan vedätte ja kasvattakaa sit penkkii. terveisin 45v. 67kg painoinen äijä. 105kg rinnalle 109 penkistä."

        suhun mä varautuisin en noihin pelkiin penkaajiin
        sanoohan se jo järkikin että jos kykenee seisoon harteittenpäällänsä isompirauta ku mitä ite painaa ja on sen viellä sinne ite kiskonut o n kova
        aatelkaas vaikka ite nuoret
        by the way rivetyöntö ja penkki kuuluis olla sama
        silo o kova äijä


    • Plobiis

      15vuotiaana tulos oli n.55kg ja nyt 17v nousee 100kg.

    • Aloittaessa

      ei noussut perse penkistä nykyään nousee

      • hyvä niin

        Voi perse!


    • icegymin arnold

      13v painoin 65kg ja pituutta 183,tuolloin tuli eka kerralla uimahallin gymillä 70kg.liikunnanopettaja taren kanssa kisaillessa heheee tasapeli :) 14v. 105kg,15v. 135kg,16v.2x165kg,17v.5x185 ja painoo tais olla tommonen 103 kiloo. edelleen saman pituinen eikä reenit enää kiinnosta ,ikää jo yli 30.. joku saattaa tuntee&muistaa :)))))))))) joku kuittaa p.puheena mut lahjattomien suusta luulisin.

      • 12+18

        Tänään koitin ekaa kertaa paljon nousee. Noin vuoden nostellu painoja mut en kovin suurilla, eli hinkannu niitä aika pieniä, mut sillee kuitenki et tuntuu.

        Oon 180cm ja 75kg, 14v pari kuukautta niin 15v. Nousi vaan 52,5kg. Tuntuu jotenki tosi pieneltä ku pari kaverii saa jotai 70kg ja ovat saman pitusia.. Kai ne on sit reenannu kauemmin..


    • fatbelly.

      Olen käynyt salilla vuodesta 2005 ja edelleenkään en penkistä saa ylös satasta. Ojentajiin ei vain tartu voima. Omapaino 115 kiloa josta suurin osa läskiä, joka kyllä tarttuu :(

      Maasta nousee 255 kiloa ja kyykystä 190kg.

      • einäin

        Opettele syömään ja treenaa oikein


      • oli.3335
        einäin kirjoitti:

        Opettele syömään ja treenaa oikein

        haha sitä syömisellä nosteta. tois provo


    • kehitystä123

      alotin käymään salilla 15 vuotiaana. Sillon meni penkistä 40kg. Omat mitat tuolloin 182/62. Nykyään 5 vuotta myöhemmin menee 140kg. Joten ihan mukavan tasasesti on tota tulosta tullu joka vuosi. Treenaan siis koko kroppaa enkä pelkästään penkkiä. pystypunnerruksessa meni 100kg. mavessa ja kyykyssä en ole kokeillut maksimiykkösiä.

    • jmffdrgdrtyhrhryny

      Olen 26v ja painan 119kg. Pituutta löytyy 167cm. Nippanappa jaksan nostaa tangon ylös telineistä. Mitkä ovat mahdollisuuteni ammttilaisten MM kisoissa?

      • fart king

        Vaihda harrastusta ,kuviokellunta ois must.


    • tehokas..

      te poloset luulette penkin olevan miehen mitta? kertokaa paljoko menee tempaus/työntö tai ees rinnalleveto. on meinaa vähä pitempi liike

      • treenatkaa ruipelot

        Mave on ainoa ehdoton voiman mittari.


    • homarukatukasuka

      2x 50kg ja oon 14vuotias. Alotin kuukausi sitten

    • no triceps

      Olen käynyt salilla säännöllisesti ja epäsäännöllisesti enkä ole koskaan saanut penkistä yli 105 kiloa, vaikka oma paino oli parhaimmillaan 120 kiloa. Tuo 105kg on ainakin itselleni oma geneettinen maksimini.

    • V******A Kun kaverit yläasteella nosti 60 kg penkistä vaikka eivät olleet ikinä nostaneet mitään pleikkarin ohjainta painavampaa. Itse olin 10 vuotiaasta tehnyt töitä maatilalla. Eikä aina niin kevyttä hommaa. Yläastella 30 kiloa kauhean ähinän kera. Parin kuukauden treenin jälkeen42.5. Tuosta ajasta on kulunut 10 vuotta. Epäsäännöllistä treenia pari kuukautta vuodessa ja nyt maksimi 80.

    • muista tämä

      Sillä ei ole merkitystä paljonko menee penkistä vaan paljonko nousee pankista !!!

    • musta tuntuu

      30 kymppisenä aloitin ilman mitään urheilutaustaa. Penkki aloittaessa 65 kg. 8:n vuoden jälkeen penkki merkiltä 150 kg, maastaveto 2x205 ja kyykky 3x190 kg. Noihin tuloksiin olisi päässyt paljon nopeamminkin mutta alkuvuodet harjoittelin aivan väärin ja liikaa, sekä kehonrakennus painoitteisesti.

    • ö

      14v 186cm pitkä,paino 83kg ja penkistä nousee surkee 75 kg. Että hoonosti menee

    • h

      14v 182cm pitkä paino noin 80kg ja nousee vaivaset 70kg

    • ....................

      Vain steroideilla saatte sen penkin nousemaan. Ihan turha yrittääkään mitään kahtapuokkia, ei tule puhtaasti ikinä. Siihen pystyy vain aniharva, tiedän sen saleja kiertäneenä jo vuosia. Ja kun lopetat kuurin, niin muutaman viikon kuluttua nostat taas sen minkä ennenkin. voima ei ole pysyvää!

      Nostin steroidien avulla telineistä 120kg tangon puhtaasti suorille jalkoja tai kroppaa yhtään käyttämättä. Nyt ei menis enää edes 100 kiloa.

      Että on niillä vaikutusta ja pitää käyttää jos haluu olla vahvempi ku luomuna.

      steroidit joita olen käyttänyt eniten
      - testosterone enanthate
      - dianabol
      - danabol
      - sustanon
      - winstrol

      Monia steroideja kokeilleena voin sanoa että niillä saa voimaa rutosti ja pystyt tosi koviin suorituksiin, ylität itsesi kunnes totut kaikkeen. Mutta sitte kun kuuri loppuu ni uskokaa pois, sitte tiiät kuinka vahva olit ja mitä olet taas!

      • ....................

        Kun käytätte horppaa niin pitää tehdä voimatreeniä ja syödä paljon. sitte nousee.
        Nostin itse 200kg penkiltä vain alle puolessa vuodessa. aloitusrauta oli vaivaiset 110kg ja joskus vuosia sitten luomuna ennen kuurittelua penkkasin 155kg.

        Isoja romuja ei saa oikein liikutettua ku vippaskonsteilla. saleilla on aina toki niitä
        jotka vääntää hirveen kaaren ja pompulla rykäsee jonkun 160kg mutta se on huijausta.
        on jätkiä jotka saa luomunakin ihan puhtaasti jopa 170kg mutta ne on harvassa.
        huomatkaa että penkissä on tosi iso ero 160 kilosta 200 kiloon. voit koko elämäsi pumpata samalla maksimilla joka ei koskaan kehity, ilman aineita.

        eikä aineita sen vuoksi käytetäkään pelkän penkin takia. pitää omistautua lajille joka voimatuloksiin ihan kaikessa ja samassa ulkoisen koon muutokseen jne.

        moni roinaajakaan ei penkkaa enempää kuin 150-160kg johtuen siitä ettei tavoitella koko liikettä vaan kehitetään bodimielessä kroppaa.

        Älkää matkiko niitä jotka käyttää selkää ja pyllyä irti penkistä, se tyyli on naurettavaa eikä kerro voimasta mitään.
        Laskekaa tanko rinnalle ja pysäyttäkää, sitten työntö ylös. Otteella ei ole väliä, saa olla leveäkin niin että tuntuu hyvältä. jos joku haluaa penkata kapealla niin siitä vaan. itse olen kapealla saanut 180kg, leveämmällä 200kg ja olis tullut enemmänki.


      • h-vitamiini

        Paskapuhetta. Simon Kankkonen nosti juuri 255 kg puhtaana puhtaasti.
        Ja suhteesi myrkkyihin on sairas.


    • ES(ari) Jonne

      ES ja penkistä lähtee 250kg kahdessa viikossa!!!

    • sdsg1241241234

      14v 40kg

    • Aikuinen.

      siinähän sen testosteronin taas näkee, hah hah :)

      "14v 40kg "

    • "Q"

      Ite oon parin päivän päästä 16v 173cm/75kg. Vuos sitten meni 80kg penkistä nykyään 97,5kg

    • jaskajokkkkkkke

      16 vuotias, oma paino 83kg ja penkki 110kg ilman paitaa.. en ole saanut sellaista edes kokeilla vielä :) nyt 2012 olis tarkoitus kisoihin änkeä

    • roinari

      13v 60kg 48kg penkistä

    • hippelihoppeli

      1000 kiloo penkistä 1000 kiloo pankista
      mä oon ihan saatanan iso vartija,
      mut täs epävakaas maailmas yks juttu saletti on
      mun palautumispiikin resepti on gregg valentinon

    • pikku ipana

      onko hyvä jos painan 55kg ja nousee se 80kg penkistä ? sarjaa tulee tehtyä 60kg noin 8-10 kertaa??

    • ratio ok

      Aloittaessa armeijassa voimailun painoin 55 kiloa ja penkistä nousi ehkä noin 45 kg. Sain armeijassa noin puolessa vuodessa penkkituloksen 55 kiloon ja painokin nousi 60 kiloon. Penkkiennätys parani viidessä vuodessa 100 kiloon. 100 kilon raja meni rikki kun painoin tasan 70 kg.

      Parhaimillaan olen nostanut 72 kiloisena 115 kiloa. Normaalitulos 100-110 kiloa ja paino edelleen noin 72 kg.

      Uskon pystyväni 120 kilon tulokseen noin vuoden kovalla lisätreenillä. Tällä hetkellä vaan kestävyysjuoksu vie energiaa voimatreenistä.

    • penkki kotona

      Viime kesänä kokeilin ensimmäisen kerran, 60 kilolla muutama kipeä toisto. Nyt menee 115 kiloa, treenaan vain penkkiä ja pelkkiä kertanostoja monta kertaa viikossa

    • yeah

      15v @70 105kg penkki :D

    • aepae

      Aloitin 21-vuotiaana ja taisi kaikki 40 kiloa nousta. Ei mitään lahjakkuutta liikuntaan tai urheiluun, olin aina se joka liikuntatunneilla valittiin joukkueeseen viimeisenä:)

      Ei siitä penkistä vieläkään paljoa mene mutta kehtaa sentään ihmisten ilmoilla reenata.

    • Penakehitystä

      15 kesäsenä kokeilin ekaa kertaa penkkiä ja tais mennä vähän reilu 40kg.. Siitä seuraavan kerran kokeilin 17veenä niin meni 75kg, siitä asti käyny melkein pari vuotta salilla ja nykyään nousee lähemmäs 140kg

    • benchmachine

      Olen 16 v poika, pari vuotta sitten aloittaessani nostin 45 kg, nyt 67,5 kg. Oma paino on hieman noussut treenaamisen myötä, nyt hieman alle 80 kg. Katsoin tänään penkkikisoissa kuinka 14-vuotias yleisurheilijatyttö nosti penkin alle 23-v. SE-raudat 85 kg raakana... hieman motivoi treenaamaan tuollainen :)

    • jubatsu66

      Ikää 46-vuotta. Aloitin tammikuussa 2012. Penkiltä nousi 40 Kiloa. Nyt marraskuussa 107,5 kiloa. Että silleen. :D

    • rippetoen ohjeilla

      Nyt: 156 kiloa
      Vuosi sitten: noin 70 kiloa

      19v ja 80kg sekä luonnollisesti 100% natu.

      • Packaa jauhat taas!

        Tuntuiko hyvältä kun tuollaisen valheen kirjoitit? Miksi näillä palstoilla on monilla suunnaton tarve valehdella? No nimimerkin takaa on turvallista huudella kun kenellekään ei tarvitse mitään todistaa!


    • ANabolicsteroid

      ikää 30.
      oma paino 92 kg. penkistä 350 kg

      • Stenabolicaraid

        Mitä tulee ilman penkkipaitaa? 160kg?


    • make988

      Itse aloitin salilla käynnin 11v kun paras kaverini 18vuotias alkoi käymään ja nyt olen 14 ja penkistä nousee 87kiloa ja ylätalia 90 kilolla jaksan vain 9 kertaa ,, onko se normaali tulos? ja itse painan 85 kiloa ja pituutta on 179cm

      • jone88120kg

        Aika läski olet, mut koeta kovasti, kyllä ne tulokset siitä nousee vielä.


    • 17v

      Aloitin tuossa tammikuussa käymään aktiivisesti salilla..

      Painoa itsellä 63kg ja penkistä nousee se 70kg

    • voimaa!

      ikää 16v,pituus. noin 190 paino: 105-107. Penkki on huono: 125kg, maastaveto:225kg ala sekä yläselkä mun kehon voimakkaimmat alueet, kyykky: 155kg syväkyykkyä.

    • Sälli2013

      Itsellä,kun olisi geenejä niin voisi olla riskikin.

      N.15-vuotiaana penkki 50kg , Maastaveto 150kg , Kyykky 150kg

      Joskus 17-vuotiaana 202,5 kg maastaveto ja penkki ei ollut kovin kummonen silloinkaan.

      Nyt 32-vuotiaana penkki 140kg , 7-vuotta sitten otin kyykyn 265kg ja maastavetoa en oo treenannu oikeen 10-vuoteen. Varma veto olisi varmaan 1x160kg

      Jos ois roinannu ni ois varmaan 100% vahvempi. Kaikki RAW tuloksia.

      Pituutta 179cm n.82kg tällä hetkellä.

      Salia tullut harrastettua n.18-vuotta

      • pikkujäbä

        olikko hokari vai mitenkä oli penkkis noi surkea verrattuna muihin tuloksiin? Kyllähä toi 5 on iha semi tulos mutta kumminkin?:0


    • nojonneko

      ikää 17v painoa 76kg
      penkki max 170kg

      • Paska penkki666

        Mulla ikää 15-vuotta. Aloitin kuntosali treenaamisen viime jouluna silloin olin 173cm/62kg meni 40kiloa penkistä. Nyt 180/70 ja menee 62.5 penkistä. En vaa oo syntyny penkkaajaks


    • Riuku

      18Vuotiaana alottelin. Penkki oli alussa 45-47,5kg. Kokeilin 50kg ja ei aivan noussut. Maastaveto n.120kg. Omat mitat oli 171cm/55kg.

      Vuoden treenillä nousi penkistä 90kg ja maastaveto tais olla180kg. Mitat 171cm/65kg
      Opiskelujen loputtua treeni oli säännöllisen epäsäännöllistä, mutta välillä olin riskimmässäkin kunnossa..
      Piti vähän jo muistella,kun 20vuotta aikaa niista ajoista.

      Nykyinen treenailu on kevyttä lihaskunnon ylläpitoa,kun selkä vähän alkoi vihoitella.Eikä muutenkaan ole motivaatiota repiä täysillä.
      Nyt en ole penkkaillu,mutta etunojapunnerruksia tehny välillä.
      Vähän selkäreeniä kokeilin tällä viikolla kotona,kun salikortti ei ole voimassa enää. esim,kulmasoutua tein 30kg käsipainoilla ja hauiskääntöjä 17,5kilolla.
      Painoa nyt 63kg, väkisin meinaa tippua.Liikaa tulee lenkkeiltyä..

    • artsi64

      100 kiloo saa jokainen terve mies penkistä kunhan reenaa vaan,150 kiloo saa ehkä joka toinen,jos panostaa tarpeeks.. 200 kilon raw penkkiin pitää olla jo lahjojaki.. ja nyt puhun siis kaurapuurolla treenaavista,ilman voisilmää

    • artsi64

      Niin ja oma ennätys 177,5kg olin silloin noin 40-vuotias ja treeniä takana 20 vuotta.. mitat 178/110kg

    • artsi64

      Mites muilla menny kehitys penkissä? itse muistan että ekan vuoden jälkeen nousi 120kg,tokan vuoden jälkeen 135kg ja sitte hidastu kehitys niin,että joinain vuosina ei kehitystä tullu ollenkaan..

      • asd1234

        Olen vasta aloittelija ja ikää 30v aloitin salilla käynnin kesäkuussa, teen toki laajaa 4pv minimi viikko treeniä. jossa koitan ottaa huomioon kehon jokaista lihasta. penkki on nyt 120kg max, aloitin 72.5kilosta. tuo kehitys tapahtunut 6kk.. pituus on 182cm ja paino nyt 110kg, aloittaessa 105. 2015jouluksi tavoite on 150kiloa, siis penkistä ;) ja uskon sen onnistuvan, kunhan ahertaa ja paikat ei hajoo.


    • 7+1

      Aika vähän nousi ensimmäisillä kerroilla.

      14-15vuotiaana Oiskohan ollut noin 50kg, eikä ukkokakaan paljoa painavampi. 17 vuotiaana n 100kg ja armeija-aikoihin perikymppisenä noin 140kg.

      Nyt noin 18v penkkaamisen aloittamisen jälkeen tulos on 180kg pinnassa. Vähän läskimpänä se oli parikymmentä kiloa enemmänkin, mutta hilaillaan sitä taas pikkuhiljaa ylöspäin.

    • 18+6

      "Itsellä 90kg. Aloitin 22 vuotiaana. 191cm/89kg silloin aloittaessa. Entä muut?"

      Oliko jotain muuta harrastus taustaa. Harva ukko ensi yrittämällä pukkaa penkistä 90kg. Ja aika luikkuna vielä. Tai tuskin aloittaja enää tätä seuraa kun on 5 vuotta vanha ketju... :P

    • nopeuslajikin

      Harrastin nuorena pikajuoksua. Muistaakseni ekana kertana penkkmax 14 vuotiaana 65 kg.
      Intissä meni 130 kg.

      Sitten pitkä yli 10 vuoden salitauko. 36 vuotiaana taas salille ja eka treeni 3x5x60kg. Puolen vuoden päästä jo 3x100 kg. 38 vuotiaana meni taas 130 kg. Sitten vasta löytyi oikea tapa treenata (nopeuspenkkiä , lattiapenkkiä yms. ) ja 150 kg meni nelikymmpisenä. Sen jälkeen kehitys hidastui ja enkka parani vain 2,5 kg/vuosi. Raw enkaksi jäi 157,5 kg. Sitten hajos olkapäät ja maksimipenkit piti unohtaa.

    • UuteenNousuun

      16 vuotiaana kokeilin ensimmäisen kerran, tais olla silloin tulos 60kg, reilu puol vuotta myöhemmin 85kg. Nykyistä kuntoa en arvioi sen paremmin kuin että oma paino nousee ja painoa on reilu sata. Salikäynnit unohtunu mutta nyt tarkotuksena jos sais vähän innostusta ja aloittais tavallaan alusta pitkän paussin jälkeen.

    • 130kg 10 krt

      17 v ku alotin 55.5 kg meni silloin, nyt ikää on 23v ja nyt penkki tulos on 130kg.

      ja paino oli silloin joku 70 kg ja nyt on 85 kg

    • tervestuloa

      penkkipunnerrus on hyvä laji miehille ja naisille ja nuorille. tällaiselle 50 vuotiaalle vähän nukkuvalle helvettiin tuomitulle entisell uskovaiselle hyvä laji.

      ei kannata verrata muihin koska Suomessa on tosi huippuja.

      itselle veruke käydä salilla on penkki max. toki teen 90% muuta. Mutta voihan siellä tavata muitakin. Maisemat on hyvät ja yhteishenki fine. Tervetuloa kaikkia tarvitaan.

    • vanhuss

      Nostin 27-vuotiaana 165 penkistä. Sitten harjoittelu jäi. Aloitin päälle nelikymppisenä uudelleen ja nyt 44v ja penkki 170. Ilman roinaa tietysti. Paino alle 90.

    • Korpipuro

      Ikää 63 penkistä 130kg, penkkiä ei ole varsinaisesti treenattu, mutta 2-3 kertaa vuodessa muun kuntoilun ohella aina kokeiltu. Paino pyörii-95-102 kilon välillä.

    • jepe6666

      Ikää 12v ja penkki 150kg kylmiltään

    • aitoBlueteam

      saan nykyisin koko liikennekartion uppoamaan ja syvälle

      aloitellessa ei mennyt kuin kolme sormea

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe