Tapiola omaeläke

kuravettä päälle

Luultavasti kyseiseen hommaan haksahtaminen jo kertoo tietämykseni talousasioista. Kysymykseni kuuluu; voiko sopparista päästä mitenkään eroon tai onko joku siinä onnistunut?

Olen ollut `asiakkaana` noin vuoden pienellä kuukausimaksulla. Jättäisin sijoitetut rahat Tapiolaan jos vaan pääsisin eroon koko skeidasta.

27

15265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huru-ukko

      Jätä rahat vapaakirjalle, niin pitäs onnistua...Luulisin.

    • kutter

      Jätä vaan maksut maksamatta, tai jos sulla on suoraveloituksessa niin soita pankkiin ja poista se. Sitten vaan vapaamuotoinen kirjallinen ilmoitus Tapiolaan että maksut keskeytetään toistaiseksi. Se on siinä

    • aloittamaan eläke-

      säästäminen vaikka 30 euroa kuukaudessa. Hitto mitä kusetusta. Taitaa olla myyjillä vain omat palkkiot mielessä.

      • karpo

        ....Aivan sama mitä asiakas maksaa kuukaudessa.
        Myyjät ovat myyjiä ja tekevät sitä työtä puhtaasti siksi että saavat siitä palkkaa. Jos niistä ei maksettaisi myyjille, yhtään eläkevakuutusta ei olisi tehty koskaan kenellekkään. ...Väliäkö sillä onko ratkaisu asiakkaan kannalta hyvä tai huono. Pääasia, että vakuutusyhtiöt saavat liksaa ja myyjä palkan.

        Ja se on sitten sama onko kyseessä Tapiola, Pohjola, Sampo, Nordea, Aleksandria jne...

        ...Eläkevakuutus on mielettömän hyvä kusetus. Se saadaan näyttämään hyvältä kun asiat oikein piirretään paperilla. Tietysti positiivista ja hyvää asiakkaan kannalta on se että säästäminen kannattaa aina.


    • Tapiolan oma-eläkkeeseen

      JA KYLLÄ KADUTTAA!!! TÄYTTÄ ......

      • kohta eläkkeellä

        kertokaa mihin olette olleet tyytymättömiä? Kaippa teille on selitetty eläke tarkoittaa? Ja milloin sitä tullaan saamaan?


      • joosekato
        kohta eläkkeellä kirjoitti:

        kertokaa mihin olette olleet tyytymättömiä? Kaippa teille on selitetty eläke tarkoittaa? Ja milloin sitä tullaan saamaan?

        Ketjun aloittajalle: Kannattaa ensin muuttaa se eläke takuutuottoseksi ja tämän jälkeen katsoa, että siellä olis vähintään 1000€ tai enemmän rahaa. Kun noi on toteutettu muuta se vapaakirjalle, se onnistuu vaikka ehdoissa ei mainita mitään.
        yli 1000€ kattaa kulut ja kasvaa korkoa itsekseen.

        Sikäli kun olen vertaillut kuluja Op ja Tapiola eläkevakuutus on kuluiltaan tavalliselle kansalaiselle paras vaihtoehto. Joten nämä ovat kyllä vähiten kusetusta eläkkeistä.

        Että silleen, mutta olisko kannattanu miettiä jotain muuta vaihtoehtoa säästämiseen, kuin tuo jos noin vituttaa? Jos sulla on ollut sijoitussidonnainen vakuutus, niin se ei kärsimättömälle ja lyhytpinnaiselle sovi muutenkaan. Sopivin vaihtoehto sulle on korkotilit.


      • Anonyymi
        joosekato kirjoitti:

        Ketjun aloittajalle: Kannattaa ensin muuttaa se eläke takuutuottoseksi ja tämän jälkeen katsoa, että siellä olis vähintään 1000€ tai enemmän rahaa. Kun noi on toteutettu muuta se vapaakirjalle, se onnistuu vaikka ehdoissa ei mainita mitään.
        yli 1000€ kattaa kulut ja kasvaa korkoa itsekseen.

        Sikäli kun olen vertaillut kuluja Op ja Tapiola eläkevakuutus on kuluiltaan tavalliselle kansalaiselle paras vaihtoehto. Joten nämä ovat kyllä vähiten kusetusta eläkkeistä.

        Että silleen, mutta olisko kannattanu miettiä jotain muuta vaihtoehtoa säästämiseen, kuin tuo jos noin vituttaa? Jos sulla on ollut sijoitussidonnainen vakuutus, niin se ei kärsimättömälle ja lyhytpinnaiselle sovi muutenkaan. Sopivin vaihtoehto sulle on korkotilit.

        Hei. Kerrotko vielä miksi eläkevakuutus kannattaa muuttaa takuutuottoiseksi?
        Vaihtoehtoja on listalla monta, mutta tuo siis olisi tuottavin?
        Kun aion siirtää eläkevakuutuksen vapaakirjalle


    • tapiolan omaeläkeestä

      haluaisin päästä eroon ja nopeasti. Ärsyttää kun menee asioimaan konttoriin, niin jo aletaan tiskillä pakkomyyntityyliin tuputtaa eläkevakuutusta.

      • Miks?

        Alotit? Ootko vähän robo, kun et osaa tehdä omia päätöksiä? Mitä sitten ajattelit kun teit sopimuksen?


      • myydä väkisin, se on
        Miks? kirjoitti:

        Alotit? Ootko vähän robo, kun et osaa tehdä omia päätöksiä? Mitä sitten ajattelit kun teit sopimuksen?

        epämiellyttävää. Ei varmaan joka paikasa, ymmärrän että painostuksen alaisena tänä päivänä on jokainen asiakaspalvelija, myyntiä pitää tehdä. sääliksi käy niitä asiakaspalvelijoita tiskillä. ja kaikki myynti vaikuttaa palkkaan.


    • 13v päästä eläke

      Aika ihmeellistä valitusta? Tai saattaa olla vain ajankuluksi rupattelua? Olen 11v jo säästänyt vaihtelevin summin ja silloin tällöin ja aion laittaa Tapiolan omaeläke säästöön lisää. Jos elän ja hyvin käy nii 60v otan ne käyttöön. Silloin viimeistään hanskat tiskiin. Hyvä homma ollut ja on. Pakko sitä johonkin on luottaa säästämisessäkin jos haluaa joskus jotain saadakin? Luulen että ns.oma säästäminen ei aina onnistu. Kiva tarve kun iskee päälle, niin kas kummaa tilit on tyhjänä hetken päästä :)

    • 4334ggr

      23% TÄLLÄ HETKELLÄ OMAELÄKE TAPIOLASSA.

      • Eg958

        Mulla ollut tapiolassa eläkesäästö 8vuotta ja tuotto on tähän asti 32%..En ole ihan perillä miten nää menee,mutta joka vuosi nää saa vetovähennyksiin ja sitten kun eläkkeellä aletaan nostamaan niin nää vetovähennetyt peritään takas,oonko oikeessa?Kun palkasta laitan säästöön joka kk,niin palkasta peritään vero ja sittenku pääsee eläkkeelle ja alkaa nostaa näitä säästöjä niin meneekö siitäki uudestaan mitä veroja


      • Kokemustaomaava

        Noinhan se menee omaeläkesäästön verotuksessa. Sensiaan palkkatuloa ei veroteta kahtakertaa. Välilliset verot ovat sitten jo oma taiteenalansa?


    • Turvaa eläkkeelle

      Mullakin ollut tuotto 20 .. 30 prosenttia Tapiolassa. Tasainen säästäminen kannattaa. Oma eläkkeni jäisi ilman tätä tosi pieneksi.

      • Iivana 61

        Minä olen tyytyväinen omaeläkkeeseen tuotto tällä hetkellä 36%.Pian jään eläkkeelle ja nautin säästämistäni tuotoista. Kyllä säästäminen kannattaa.


      • SHhakdjsklfk
        Iivana 61 kirjoitti:

        Minä olen tyytyväinen omaeläkkeeseen tuotto tällä hetkellä 36%.Pian jään eläkkeelle ja nautin säästämistäni tuotoista. Kyllä säästäminen kannattaa.

        Tuotto , mutta kun se realisoituu sinulle maksettavaksi riippuen koska olet aloittanut eläkesäästämisen siitä menee veroa joko 30% tai mahdollisesti vieläkin enemmän.


    • KunEiKerryLuvattua

      Tarkistakaa joulukuun 2016 tiliotteet ettei ole Oma-eläkkeen tuplalaskutusta. Kysymys kuuluu, jos on niin rikkooko Tapiola silloin tehtyä sopimusta?

    • eläkesäästäjä

      Itse olen kahdella eri sopimuksella omaeläkesäästäjä. Alotin ajoissa, joten takuutuottoinen sopimus alkaa maksaa jo 58v ja kasvaa 4,5% vuodessa. Toki säästän myös osakesidonnaiseen myöhemmin "laillisena" ikänä alkavaan sopimukseen. Maksoin juuri snverran että max verovähennys tulee käytetyksi eli yht n. 5500e. (henkivakuutusta tuo 500). Jos maksut harmittaa, säädä tavoite-eläke pienemmäkisi ja maksa täyteen niin eläke menee automaattisesti uinuvaan tilaan.

    • Vähän_tietoa

      Otimme aikoinaan (-97) vaimoni kanssa myös tuollaisen tapiolan omaeläkevakuutukset.
      Vaimoni kuoli lähes 13 vuotta sitten.
      Omaeläkkeessä oli kuolintapauehto että edunsaajalle maksetaan koko tavoite-eläke 5v (en muista aikaa tarkalleen) sisällä.
      Vaimoni oli kerennyt maksaa vain ½ tavoitteesta mutta maksoivat kuitenkin koko tavoite-eläkkeen.
      Tässä tapauksessa tuotto oli aika hyvä (eli tuplat sijoitettuun pääomaan nähden).

      • pienviljelijä1

        Onnea vaan "Vähän-tietoa" nimimerkille.


      • omaeläkesäästäjä

        Oletteko huomanneet kuinka tapiola nyt käyttää kuolemanvaravakuutusta röyhkeästi rahastukseen vuodenvaihteessa 2017 astuneen lakimuutoksen jälkeen. Minulla oli sen osuus monia vuosia 8,1 % maksetusta kokonaisvakuutusmaksusta. Nyt sen osuus olisi 27,7 % ja jos ei haluaisi enää tallettaa eläkettä kerryttävään rahastoon, niin kumminkin jo kertyneistä varoista perittäisiin kuolemanvaravakuutuksen täydennystä vedoten eläkeiän nostoon, vaikka varoja alkaisi nostamaan 58 vuotiaana.


    • Eivakuutussäästämistä

      Itse aloitin omaeläke "säästämisen" 2000 luvun alussa (lopetin onneksi säästämisen), sittemin jäin työkyvyyttömyys eläkkeelle. Muutamia tuhansia oli jääny "säästöön", mutta eivät maksaneet kerralla pois, saan joka kuukausi jonkun satasen, jota verotetaan saman verran mitä kuin työ tulona, eli melkein 50% maksat kaikkineen veroja loppujen lopuksi. En saanut ulos niitä säästämiäni rahoja, joista olin jo veron maksanut kertaalleen!

    • Omaeläkettäsäästänyt22v

      "melkein 50% maksat kaikkineen veroja loppujen lopuksi. En saanut ulos niitä säästämiäni rahoja, joista olin jo veron maksanut kertaalleen!"
      Ei niistä kahteen kertaan makseta veroa. Ne ovat olleet säästettäessä eläkevakuutukseen verovähennyskelpoisia maksuja. - Markka-aikaan 50 000,- mk:n asti ja myöhemmin 8500,- Euroon asti. Nostettaessa eläketulo on aika kovasti verotettua eli marginaalivero on aika pian eli n. 25 000,- euron kuukaisieläkkeestä lähellä jo sitä 50%. Toisaalta: - Tuloista / eläkkeistähän sitä verotetaan ja toiseksi 'hyvään tarkoitukseen ne menee'.

      • Omaeläkettäsäästänyt22v

        kirjoitusvirhe. Piti olla 2500,- euron kuukausieläkkeestä.


      • Omaeläkettäsäästänyt22v
        Omaeläkettäsäästänyt22v kirjoitti:

        kirjoitusvirhe. Piti olla 2500,- euron kuukausieläkkeestä.

        NYT: Maksetut eläkevakuutusmaksut ovat vähennyskelpoisia pääomatulosta 5000 euroon asti vuodessa tai mikäli pääomatuloja ei ole, erityisenä alijäämähyvityksenä ansiotulon verosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe