isänne ja äitinne reaktiot kun jäit juomisesta kiinni

åokdsfoa9048

Njaa tulin tänne rypeen itsesäälis.
elikkäs jäin kiinni vähän aikaa sitten juomisesta, kun tulin kotiin humalassa. No porukat luulivat tämän olleen eka kerta ja niin he edelleen luulevat.
No kuitenkin ymmärrän, että aikuiset antavat jotakin sanktioita ja ovat huolissaan yms.
Mutta mun porukoilla meni vähän yli...
No en siis saa mennä ulos noin puoleen vuoteen, ilman että vanhemmat tietävät missä olen ja he soittavat vähän väliä, että olenko juonut.
En myöskään pääse kavereille yöksi tai saa edes olla kotona yksin yötä.
Mielestäni hieman överiä.
Äitini toki manasi kaikki kaverini ja heidän vanhempansa alkoholisteiksi, huumehörhöiksi yms. muiksi ihaniksi.... kun kerran isälläni ja äidilläni on hyvät työpikat ja asiat hyvin.

Niin joo 15v. oon. (poika)

nyt pitäisi vappuna päästä ulos juomaan...
Saa nähä miten käy.

Samalla kysyn, että miten omat vanhempanne suhtautuivat, kun jäitte ensimmäisen kerran kiinni juomisesta?
ja jos olette jääneet kiinni myöhemminkin nii mitkä olivat reaktiot tällöin.

97

15254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rewrwere

      Ehkä vähän överiä, mutta...

      Miten voit pitää kohtuuttomana sitä, että vanhemmat tietää missä suunnilleen oot? :D Tai että vanhemmat saattaa soittaa? Tervetuloa "normaalisääntöihin," jos aiemmin mitään rajoitteita ei ole ollut.

      Osoita olevasi luottamuksen arvoinen, jos haluat vanhempiesi kiihkokäytöksen loppuvan. Vanhempasi eivät ilmeisesti ole tyhmiä, kuten useimmat.

      Mutta toisaalta unohda äskeinen, haaveilet juomisesta lähitulevaisuudessa, joten eipä sinun auta olla kilttiä poikaa.

    • mull näin........

      mutsi oli jossain.. en muista miss... joutii mun frendin kans.. ehkä vähä liikaa. Sit mulle tuli nii paha olo et mä yrjösin vessanpönttöön. Sit kuulin et alaovi kävi ja olin mun frendille et nyt se mutsi tulee. Se kävi äkkii hakee kaikki pullot ja piilotti ne mun huoneesee mun sängyn alle. Sit me äkkii juostii mun huoneeesee ja esitettii nukkuvii. Sit mutsi tuli. Se koputti ja avas mun huoneen oven. Se näki ne tölkit siel sängyn alla.. kamu ei ollu älynny piilottaa niit syvemmälle tai et ois laittanu jonku peiton siihe päälle. Sit mun mutsi oli sillee et hei mitä noi tölkit tuol on? oottex te juonu? olin sillee et joo,puhutaa aamul. Sit äiti oli jotn eiku tuut nyt tänn. Sit menin olkkarii mutsin kaa ja mul oli ihan vitun paha olo... Sit äiti siin jotn höpötti.. ei se kauhee vihanen ollu.. se oli vaa sika loukkaaanutnu ku petin sen luottamuksen. Sit olin sillee et joo puhutaa myöhemmin.. sit jotn menin itkee mun kamun luo... nykysen poikaystävän luo mun huoneesee. Sit jotn tyylii tunnin itkin erinäisille asioille. Mut sit mun äiti pakotti mun frendin lähtee.. ei mutsi oo mitn rangaistuksii antanu.. eikä se huutanu jälkeen päinkää. Mut enää en ikin juo himassa..... : D

      • ..........

        Vuosi sitten vedin 2/3 0.7 leijonasta ja ryömin kotiin. Faijakin oli kännissä, mutsi sai oikein paniikkikohtauksen. Haukkoi henkeä, yms. Viikon kotiaresti, siinä se. Mulla oli vaan päänsärkylääkkeitä taskussa tai jotain pillereitä, niin ne luulivat, että mä vedän huumeita, niin siitä kilesivät enemmän :D.. En kyllä muista mitä ne pillerit olivat.


      • enää mitään

        kun olet näköjään jo nyt juonut aivosi! Eihän tuosta saatanan älämölöstä saa normaali suomalainen mitään selvää!

        Menkää perkeleen nulikat kouluun opettelemaan kirjoittamaan!

        Jos olisit mun tyttö niin et lähtisi vuoteen yhtään mihinkään vaan opettelisit kirjoittamaan selvää suomea.


      • tollo!
        enää mitään kirjoitti:

        kun olet näköjään jo nyt juonut aivosi! Eihän tuosta saatanan älämölöstä saa normaali suomalainen mitään selvää!

        Menkää perkeleen nulikat kouluun opettelemaan kirjoittamaan!

        Jos olisit mun tyttö niin et lähtisi vuoteen yhtään mihinkään vaan opettelisit kirjoittamaan selvää suomea.

        Opettele lukemaan...


    • jäänykiinni..

      Jäin kanssa tässä vuos sitten suunnilleen juomisesta kiinni ja isä ei oikein tykänny.

      Kielsi yökyläilyt kavereilla yms.
      Ihan ymmärrettävää.
      Ylipäätänsä tarkkaili tosi paljon kiinni jäämisen jälkeen mun menoja ja tekemisiä, eikä uskaltanut jättää yksin kotio ja soitteli jatkuvasti, jos en ollut sen nähtävillä.

      Nykyään saan mennä aika vapaasti, tosin luottamus on vähän heikko joissakin tilanteissa, mutta eiköhän se tästä, varsinkin kun ikää tulee lisää.

      Kannattaa käyttäytyä nyt vähän asiallisemmin ja välttää turhia riskejä niin ehkä se vappukänni onnistuu. :D

      Niin, ja oon tyttö (kohta 16v). :)

      • hahaaaa.

        Olen 16 vuotias ja koska olen kylillä pyörinyt nyt vuoden, tietysti paha tapa on tarttunut. Säännöllistä se EI ole, vain silloin tällöin kun huvittaa.

        Pahat kännit (kuulemma) tuli kun vedin 9 paukkua tequilaa. No, olen vain 160 cm pitkä ja painan sen 46 kiloa. Joten kyllä se kilahti :D

        Oksentelin ja jätkäkaveri vei kotiin. Soitit kaikki kylän autot läpi.. Noh, sisko auttoi ja pyysi oksentamaan kaikki ulos. Ei tullut enää :D

        Aamulla HIRVEÄ olo mutta porukat ei nähny mitää. Siskot autto nii vitusti. Thanks :)

        Mut joskus jään vielä kiinni. Ajan kysymys.


      • jatka samaan
        hahaaaa. kirjoitti:

        Olen 16 vuotias ja koska olen kylillä pyörinyt nyt vuoden, tietysti paha tapa on tarttunut. Säännöllistä se EI ole, vain silloin tällöin kun huvittaa.

        Pahat kännit (kuulemma) tuli kun vedin 9 paukkua tequilaa. No, olen vain 160 cm pitkä ja painan sen 46 kiloa. Joten kyllä se kilahti :D

        Oksentelin ja jätkäkaveri vei kotiin. Soitit kaikki kylän autot läpi.. Noh, sisko auttoi ja pyysi oksentamaan kaikki ulos. Ei tullut enää :D

        Aamulla HIRVEÄ olo mutta porukat ei nähny mitää. Siskot autto nii vitusti. Thanks :)

        Mut joskus jään vielä kiinni. Ajan kysymys.

        malliin niin kohta heräät pillu kipeenä ja tuut paksuks,


      • 20 v
        hahaaaa. kirjoitti:

        Olen 16 vuotias ja koska olen kylillä pyörinyt nyt vuoden, tietysti paha tapa on tarttunut. Säännöllistä se EI ole, vain silloin tällöin kun huvittaa.

        Pahat kännit (kuulemma) tuli kun vedin 9 paukkua tequilaa. No, olen vain 160 cm pitkä ja painan sen 46 kiloa. Joten kyllä se kilahti :D

        Oksentelin ja jätkäkaveri vei kotiin. Soitit kaikki kylän autot läpi.. Noh, sisko auttoi ja pyysi oksentamaan kaikki ulos. Ei tullut enää :D

        Aamulla HIRVEÄ olo mutta porukat ei nähny mitää. Siskot autto nii vitusti. Thanks :)

        Mut joskus jään vielä kiinni. Ajan kysymys.

        "Pahat kännit (kuulemma) tuli kun vedin 9 paukkua tequilaa. No, olen vain 160 cm pitkä ja painan sen 46 kiloa. Joten kyllä se kilahti :D "

        kannattaa viel ylpeillä vai?

        ei paljo järki päätä pakota.

        itse en jäänyt koskaan "kiinni" koska vanhemmat tiesivät missä olin juomassa. tulihan sitä itsekkin oksenneltua kerta toisensa jälkeen ja kyllä se oli niin hienoa kun oli ollut juomassa.

        nyt enemmänki hävettää sellainen kännäily.


    • n23-

      Ihan normaalit reaktiot nuo ottaen huomioon, että olet käytännöllisesti katsoen vielä lapsi. Ja muutenkin, eikös tuon ikäisellä nyt pitäisi olla ihan itsestäänselvyys, että vanhemmat tietävät missä ja kenen kanssa tämä oikein liikkuu.

      Ja sinuna unohtaisin tuon vappuna juomisen. Yhdestä kiinnijäämisestä saattaa päästä vielä helpolla, eli nuo nyt saadut yökyläilykiellot yms. lieventyä jo ennen kuin tuo puoli vuotta on kulunut, JOS osoitat olevasi luottamuksen arvoinen. Tai näin ainakin omalla kohdallani oli - jos jostain tuli jotain sanktiota, oli vain kunnolla ja odotti pahimpien höyryjen laantumista ja sitten yleensä ne rangaistuksetkin muuttuivat ehdottomista ehdollisiksi :D

      Mutta jos nyt jäät kiinni (mikä on hyvin todennäköistä) asiat varmasti hankaloituvat entisestään, koska vanhempasi näkevät etteivät heidän sanansa ole merkinneet sinulle mitään.

      Kannattaisi ehkä vähän miettiä kumpi on tärkeämpää, yhden vapun juomiset vai vanhempien luottamuksen takaisin saaminen. Vappuja ja muita ryyppyjuhlia tulee kuitenkin joka vuosi.


      Itse en muista mitä omat vanhempani aikoinaan sanoivat, tosin varsinaisesti en ikinä kiinni jäänytkään vaikka todennäköisesti minussakin näkyi se, että olin ollut juomassa.

      • Äikän maikka

        Paloauto on yhdyssana!


      • 45645645645
        Äikän maikka kirjoitti:

        Paloauto on yhdyssana!

        kytke grammar whore-mode pois päältä :)


    • tarvitse päästä

      mihinkään juomaan ennenkuin täytät 18 vuotta!

      Jos olisit mun poika niin olisin vetänyt turpaan, että aika vähällä pääsit!

      • tyksin

        teistä


      • Sensuuri-Santra
        tyksin kirjoitti:

        teistä

        "Nuorena pitää kokeilla kaikkee ku se kuuluu nuoruuteen (isona pitää kantaa salkkuu ku se kuuluu aikuisuuteen)" -teinit, tyksin teistä


      • 345345345345
        Sensuuri-Santra kirjoitti:

        "Nuorena pitää kokeilla kaikkee ku se kuuluu nuoruuteen (isona pitää kantaa salkkuu ku se kuuluu aikuisuuteen)" -teinit, tyksin teistä

        ''tarvitse päästä'' - nimimerkille

        ensimmäisestä lauseesta PELKÄSTÄÄN olisi luultavasti pidetty.

        toisesta niitä miinuksia satelee.


    • dfdsf

      ehkä hieman överiä, mutta loistavaa, että vanhempasi huolehtivat sinusta ja pitävät sinusta huolta. Tiedät itsekkin, että et saisi lain mukaan juoda alkoholia. Vanhemmat vain haluavat, että sinullakin on hyvä tulevaisuus. Kavereiden dissauksesta en kyllä pidä itsekkään...

    • koskaan

      kuullut semmoisesta kuin lasten suojelu, huostaanotto ja sijoitus? kannattaa miettiä sitä juomistas kuule pikkusen tarkemmin, jos sun vanhemmat ei saa sun juomista kuriin, ja jostain kautta, vaikka kateelliset naapurit, ilmoittaa susta lastensuojeluun niin sitten onkin selittämistä kun sun tottelemattomuuden takia sosiaalivirasto ottaa sut huostaan ja sijoittaa johonkin pahempaan paikkaan missä olet valvonnassa 24/7. siinä ei auta vanhempien lupailut että sä et enää jois, vaan lastensuojelu käyttää oikeuttaan, velvollisena lapsen hyvinvoinnista, pitää sinut sijoitettuna kodin ulkopuolelle, ja välttämättä se sijoitus paikka ei ole 500 km lähempänä kotias niin sittenkö vasta olis sun mielestä hyvä aika miettiä sitä että miks alaikäiset ei saa juoda, ja että miksi et totellut vanhempias.

    • tyttömoi

      joo terve vaan...

      mun kaverilla 17v on tollaset säännöt ja se ei oo KOSKAAN tehny mitään. tai ainakaan jääny kiinni :D

      mut noi ei oo ees kovin pahat!

      sen muistan et kun ite jäin yks kerta kiinni niin joo vähän kaikki säännöt tiukkeni jne mut pahinta oli se et ei vielkään jo monen vuoden jälkeen niin luota muhun...

    • kerral

      ne vaa kyseli ja haisteli et oonko ottanu jotain muutaki ku viinaa ja tokal kerral jäin kytil kiin juomisest nii tuli nettikielto mut ei ne mitää slaagii saanu

    • sipuli

      Poikani 15v meinasi kuolla kun kavereiden kanssa ryypättiin, herätys tuli teho-osastolla. Hankeen sammuminen onneksi ohikulkija löysi viimme hetkellä. Lääkäri sanoi että oli kriitinen hetki löytää. Lapset eivät ymmärrä vielä miten eri vahvuiset juomat vaikuttavat, ja halutaan olla kavereiden silmissä aikuisia ja cooleja, kaikkea muuta, mutta minun mielestä se juoja on se joka tarviaisi kaikkein eniten sitä tukea ja välittävää vanhempaa ja kaveria.
      mutta kun sinä tuolla asenteella suhtaudut viinaan, niin toivon vain että sinun ympärilläsi on kavereita jotka pitävät KAIKISSA TILANTEISSA sinusta huolen ja auttavat.
      Pojalleni annettiin toinen elämä elettäväksi ja toivon sydämmestäni että en enää ikinä joudu vanhempana käymään sitä tuskaa ja pelkoa läpi jonka kävin kun lapsi makaa teho-osastolla.
      Sanoi kyllä poikanikin sen olleen pysäyttävä kokemus, toivottavasti me kaikki opimme tästä jotain.
      Hauskaa vappua sinulle selvin päin toivottavasti!

    • rakastava mamma

      Hei!
      Mulla on kaksi parikymppistä poikaa. Molemmat ovat jääneet aikanaan kiinni juomisesta. Kotiarestia tuli. Mutta mikä muu se konsti voi olla kuin kotiaresti? Sillä kyllähän nyt jotain sanktioita on annettava. Vanhemmalla pojalla oli kaveri, joka sai tehdä ihan mitä lystäsi, rahaa oli ja viinaa yms. Ja kaikki se poika kokeilikin. Mutta se vanhempien rakkaus/välittäminen puuttui. Tämä poika ampuikin kuulan kalloonsa 19 vuotiaana, kukaan ei ollut välitänyt. Joten kun sinusta välitetään, ole onnellinen.
      Mun vanhempi poika on nyt aikuisena sanonut, että oli hyvä kun äiti pidit rajat, tiesin että välitit.
      Ai niin kun tämä vanhemman pojan kanssa tuli näitä ongelmia eteen, sanoin hänelle, että en minäkään aina tiedä miten tasan tarkkaan näissä ongelmissa pitäisi toimia, sillä minäkin harjoittelen ensimmäisen murkun vanhempana oloa. Mutta sen minkä päätän, niin tehdään, sillä minä olen se aikuinen, joka sanoo viimeisen sanan ja jolla on vastuu. Toisen pojan kanssa olinkin sitten jo relampi, kun tiesin jo enemmän. Tein varmasti samoja juttuja kun sinunkin vanhempasi, että rankaisin aluksi liian kovin, mutta kuule on ihan älyttömän vaikeaa vanhempana tietää mikä on oikea ja sopiva rangaistus.
      Minulla itselläni yksinhuoltajana oli ihan älytön pelko, että pojat ottaa niin paljon liikaa, että on henki kyseessä. En niinkään ollut vihainen muutmasta kaljasta, joissa ei ole henki kyseessä. Tosin en niitä kaljojakaan hyväksynyt, mutta tarkoitan tällä nyt sitä että lapsensa hengen edestä vanhemmat ovat varmasti eniten huolisssaan.
      Monet kynnet olen iltaisin pureskellut, kun pelkäsin lasteni edetä, heidän ollessaan kylillä. Mutta voit olla varma, kyse ei ole ollut muusta kuin rakkaudesta, ei vittumaisuudesta.
      Eiköhän se keskitie sinunkin vanhemmillesi jossain vaiheessa löydy, ole luottamuksen arvoinen, ei se kännissä heiluminen miestä eikä naista tee!!

    • x.x.x.,

      Kiva kuulla että tääl on muitaki ainakin jollain tapaa samanlaisia ku mä. Eli mäkin oon jääny kii juomisesta, ekan kerran 14v tuli ryypättyy kotona. Multa lähti kaikki tekniset laitteet (digipoksi, pleikkari, tietsikka, kännykkä) paitsi radio pois kuukaudeksi. Mun juomiskerrat on loppunu tähän, mutta tupakoin vaikka oon jääny kii ainakin 5 kertaa. Mulla oli jopa jälki-istunnoiskin niin, että ekasta jälkkäristä lähti känny kuukaudeks, tokasta lähti känny sekä digipoksi, kolmannesta niitten lisäks tietokone jne. aina kuukaudeks ja luulin ettei se lopu koskaan. No tuli kesäloma ja jälkät loppu siihen. No syksyllä sit aloin poltteleen ja 2kk päästä jäin kiinni siitä vanhemmille ja sain viikon kännykieltoo. Sit tokalla kerralla sain kuukaudeks kotiarestin ja kaikki samat em. tekniset laitteen lähti arestiin. Sen jälkeen mä oikeesti jouduin lopettaan polttelun siks aikaa että pahin kohu laantus ja ettei noita kieltoja tulis lisää. Ikinä, ikinä tätä ennen en oo MITÄÄN tehnyt sen vuoksi, että äiti/isä niin sanoo. Ryyppäämisenkin lopetin vaan koska se ei oo mun juttu. Sit jäin kii ainakin 3. kerran tupakista, ja mulle olis tullu 2 kk kotiarestin lisäks samat teknisten laitteiden kiellot. Mä en oikeesti olis kestäny sitä, miettikää: näet kavereita vaan koulus ja harkois, kotona kuuntelet 4-5 tuntii radiota ja luet jtn tylsii kirjoja yksin, 2 kk ajan!! Sitä mä jouduin noina kaikkina kiinnijäämisen aikoina noista "rikoksista" tekeen, enkä tiedä miten mä ne ajat jaksoin. Ja joo joo, itehän mä ne aiheutin tottelemattomuudella, mutta silti!!! No joka tapauksessa, en olis kestäny sitä 2kk ja päätin että lopetan polttelun, vanhempien takii. Tää oli eka kerta kun niitten sanan takii jotain teen, ja keskustelin vanhempien kaa avoimesti tästä. Sovittiin, että jos lopetan polttelun kieltoja ei tuu. 3 vk mä olin polttelematta ja sosiaalisen riippuvuuden takia totesin että paskat tästä tuu mtn. Elikkä vieläkin jatkoin sitä, ja (tietenkin) jäin hetken päästä kiinni. Yllätyksekseni ne ei sanonu mtn. Kun olin avoimesti kertonu kuinka polttelen/polttelin, ne suhtautu jotenki "myönteisemmin" siihen, ja käski vaan että "lopeta se nyt" mutta kuitenkin sano että "ens kerral tulee taas kieltoja". No, en kyllä aio lopettaa AINAKAAN niitten sanan takia, nyt enkä varmaan koskaan. Ootan vaan että pääsisin täältä vitun ylihuolehtivaisten vanhempien luota pois omaan rauhalliseen paikkaan, VAIKKA 5 neliön yksiöön mutta pois täältä, että voisin tehdä ees jotain mitä haluan, sallitusti. Tv:täkään en sais kattoo 10 jälkeen.
      Ja joillekin varmaan herää kysymys että miks mä teen kaikkii kiellettyjä asioita. En siks, että ne on kiellettyjä, vaan siks, että oon esim. omasta HALUSTA alkanu tupakoida vaikka se on kiellettyä, sillä mulla on omasta mielestäni omat aivot jolla osaan ajatellakin keskinkertaisesti, ja VAIKKA se on kiellettyä, oon mun mielestä tarpeeks vanha tekeen omat päätökset!!!! Ei se "kielletty"-sana siinä houkuttele, vaan halu yksinkertaisuudessaan tehdä sitä asiaa. Ja tietenkin: Koska kaveritkin saa.

      • oikein omat

    • jäin kiinni

      Niin jäin tossa pari kuukautta sitte broidin kanssa faijalle kiinni juomisesta. No se ei oikee siitä tykänny ja siitä lähti käyntiin parin viikon helvetti ja se manas just mutsin ( ne on eronnu ) kauheeks juopoks joka on meidät opettanu mukamas juomaan. Ollaan vieläkin erityis tarkkailussa ja se tutkii meidän reput aina koulun jälkeen. Oon muutes 14v..( koht 15 ) ja broidi 16.

      • Käytä päätäs

        Joo jäin aina nuorempana kiinni vanhemille ekat kerrat 12 v join suunnilleen 4 kaljaa ja sen jälkeen laahasin maita siitä seuras 2kuukautta koti arestia. Ja 15 v jäin kiinni poliiseille kahdesti molemmilla kerroilla heitti kyl mut kotiin mutta äiti ei tykänny vaa haukku juopoks kostoks vedin kunnon purjot olohuoneen matol. Jäin nuorempana melkein aina kiinni kaljasta kun olin juonut. Nyt vähän vanhempana ymmärtää et ois voinu käyttää kalja rahat johonkin muuhun. Jos oot alle 16-vuotias älä juo.


    • ..hommia...

      ...tuollaiset. Tuntuu vaan niin tyhmältä, kun tuon ikäiset edes juo. Aika tyhmää alkaa ns. harjoittelemaan juomista jo 15-vuotiaana. Kyllähän sitä varamsti ehtii, kun täyttää ne 18 vuotta. Itsekin olen 15-vuotias, enkä ole vielä jäänyt ryyppäyksestä kiinni, kun en ole sellaista edes harrastanut. Totta kai sitä nyt vanhemmat huolestuu, kun saa tietää, että oma lapsi kännää kavereiden kanssa pitkin kyliä. Vaarallistahan se on ja siihen kuolee vuosittain paljon porukkaa. Minä en ainakaan päästäisi omia lapsiani yhtään minnekkään ryypiskelemään. Itsehän ne sais sitten 18-vuotiaina sen aloittaa, jos haluaa. Selväähän se on, että jos jo 15-vuotiaanaon tapana vaan ryypiskellä läksyjen luvun sijaan, niin ei se tulevaisuuskaan sen valoisammalta näytä. Luultavasti siellä katuojassa maakaa sellaiset rentut vielä kymmenenkin vuoden päästä. : )
      Onhan tuo kuultu, kun minunkin luokkalaiset kehuskelee ryyppyreissujensa mahtavuutta, mutta eipä siinä paljon hyviä muistoja jää, kun kaikki kavereiden kanssa vietetty aika lähtee muistista alkoholin mukana. Minua ainakin hirvittää kuunnella, kun ne höpöttää niitä juttujaan... Tuntuu se vaan uskomattomalta, kun ei itselläkään ole kovin aikuinen olo, ja sitten tuollaiset puolta päätä lyhemmät ikätoverit tulee kehumaan kännireissujaan. Säälittää niidenkin vanhempien puolesta, etteivät varmaan puoletkaan tiedä, että missä niitten lapset viettää viikonloppunsa. Jättäkää siis penikat ne viinakset ihan aikuisille. Ja kohtuu käyttö silloinkin suositeltavaa. : P

      • Jebajee.

        Onko 18 vuotta joku maaginen raja jolloin alkoholin juominen ei enää ole tyhmää? Minkä takia sitä ennen juominen on niin väärin? Koska se on laissa kielletty? Tiesitkö että maailmalla juomarajat vaihtelevat aina nollasta kahteenkymmeneenyhteen?

        Ja tuolla tulevaisuudella tuskin on mitään tekemistä juomisen kanssa, ellei ala alkoholismia esiintymään... Minä juon sellaiset 1-2 kertaa kuussa (olen siis 17, 14 vuotiiana aloitin), överi-kännitkin on koettu, laatta on tullut moneen otteeseen, koskaan ei tosin ole ollut morkkista. Ja kun tuosta läksyjen luvusta puhuit niin yläasteen päättötodistuksen keskiarvo taisi olla 8,7. Sama homma kaveriporukassa, kaikki juo mutta kenelläkään ei koulu mene huonosti. En nyt tosin sano että näin olisi aina, pointtini on että kaikki alaikäiset, ketkä juovat eivät ole mitään idioottikännääjiä ja tulevaisuuden pummeja.

        Se vaan on niin rentoa istuskella terassilla kesäiltana bisseä juoden ja kavereiden kanssa jutustellen. Myöhemmin sitten mahd. Singstaria, korttia, yleistä pelleilyä tms. Mielestäni paljon helpompi tutustua ihmisiin muutaman ottaneena, enkä varmasti ole ainut. En tiedä onko minulla jokin kuudesaisti tai jotain, mutta vaikka miten kännissä olisin niin silti on sellainen tunne että tietää mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Toisin sanottuna mitään hölmöä ei kännissä ole tullut tehtyä, mitä nyt vahingossa kerran tiputin lasin. Kavereista pidetään aina huoli, katsotaan etteivät päädy lumihankeen. Aina siivotaan sotkut.

        Oli vaan pakko avautua.


    • tytytytytytytytytytyty

      Okej.. Jäin pari vuotta sitte kiinni juomisesta.. Ollessani 16-vuotias (tyttö)..
      Ei mitään rangaistusta..

      Aamulla vaan kyseltiin, että onko musta tuntunu et jään jostain paitsi, kun pitää tollee juoda..

      Ja sitte pikkuveli jäi kiinni viime vuonna juomisesta..
      Tuolloin ikää veljellä oli 12-vuotta.. Oli siis 6-luokkalainen..
      Eipä siinä mitään huutoa tullut.. Viikon pelikielto..

      Että näin meillä.. :)

    • kun että

      aika V*TUN SÄÄLITTÄVÄÄ :) "jee oon pikkupoika kännissä, oon kovis"

    • jdfohaioehö

      Ekan kerran kun jäin kiinni isälleni nii suoraan sanottuna turpaa tuli nii, että pöllys. Iskä oli ittekki kännissä ja yleensä en ikinä uskalla uhitella isälleni, koska tiedän mitä siitä seuraa.. mutta sinä iltana kun olin kännissä ja tulin kotiin nii en ollu ikinä nähny iskää tollasen! Oli se enne saattanu avokämmenellä antaa, mutta ei ikinä ollu tolla tavalla mua kohdellu. Se oli kauheeta! Maanantaina kun oli koulua ja mä tuun kouluu silmä mustan ja huuliauenneen nii luokavalvoja kyseli siit ja se soitti iskälle ja kyseli silt oks se tehny mulle jotai, ja siitähä se suuttu. Ku tulin kotii nii oli sama käsittely, mut nykyää se ei enää välitä vaik juon, se vaa haukkuu ja antaa joskus kädest, mut ei se enää sillee välitä. Se eka kerta ku jää kiinni nii se on se pahin. Sen jälkee ne ei enää jaksa nii välittää.

    • omgg

      joo jäin tässä kesälomal nyt kiinni kytille, ei ollu kovin mukavaa ku ne soitti sit kotii et "pitäs tulla hakemaa tää teidän tyttö ku on ikäiseksee liian päissään". väitin tietenki et oli ensimmäinen kokeilukerta ja semmosta :D.

      rangaistukseks lähti puhelin reiluks viikoks, kone muutamaks päiväks ja sit rahankäyttö on aika valvottuu. en oo vieläkää viittiny iltasin lähtee minnekkää, en varmaa saisikaan :s mut pakko yrittää miellyttää vanhempia nyt et pääsen pois kotoo vielä loppu lomast.

      perseestähän tää on..

      ja oon 15-vuotias :)

    • niittineiti

      mun vanhemmat on eronnu ja asun äidil. oon ollu kerran iha räkäkännis ja ku menin aamul kotiin äiti sääli mun olo tilaa ja kävi ostamas limsaa ja salmiakkia. iskä ei kyl tiiä. onneks :D äitini on rento eikä pienestä nipota

      • runkkaajaapina

        Ite jäin täs ekaa kertaa juotuani 8lk päättäjäisis kiinni juomisesta.
        Lähdin melkein kaatokunnossa kävelemään kotiin kun oli joku nysinyt mun (äidin)pyörän.
        Iski armoton vitutus kotimatkalla ja soitin vaan isän hakemaan, eli itseni ilmiannoin siinä.
        Isä siinä sitten torui kaikkea, että "on nyt sitte seki koettu. eihän oo häävi olo eihä?"
        heitettii pari kylärinkiä pyörän peräs, melkein lensi puurot autoon.
        Aamulla äiti oli ihan tolaltaan ja huusi ja valitti ja havitteli kännyäni.
        Kaveri oli tullut meille krapuloissa ja ottivat minut kuulusteluun ja jouduin kertomaan kuka on hakenut meille juom ym kiistin kaverini osuuden. Kaverini äiti on liian hyvä uskoinen uskomaan että hänen poikansa olisi juomassa ollut.
        Nukuttiin siinä sit kaverin kaa sängtllä krapulat pois.
        Vielä loman lopussakin soittelevat 0:00 aikaan perään et nyt jo kotiin. Jos menee 2-3 aikaan ni ruvetaan jo huutaa pää punasena et nyt kotiin (äiti huutaa isä neuvottelee) "nyt äkkiä kotia tai muuten, ollaanko sitä ees ajokunnos?"
        Miljoonarokin jälkeisenä aamuna tuli äiti haistelemaan hengitystä.
        Vielä ei ole luottamus palannut... ehkä vähitellen.
        Veljeni (17v) menoista he eivät nykyään enää edes tunnu piittaavan vaikka tietävät että hän juo ja polttaa.


    • Hmm...

      Itse olen absolutisti, mutta siskoni pyysi riparin jälkeen vanhemmilta siiderin mukaan kun koko riparijengi meni iltaa istumaan. VAnhemmat antoivat, kunhan lupasi ettei ota enempää. (lisäksi muistelen että olivat antaneet maistaa joskus valvotusti, jos on halunnut ( siis pieniä määriä siideriää tjsp))
      Eli ei ole tullut kiinnijäämisiä tässä perheessä :)

      • hhhdsddddfsdfdsfsd

        Joo kahvin juonnista jäin kiinni n. 3 vuotiaana. Kahvia juon niin usein että kofeiinia on 24/7 elimistössä. Energiajuomat ei kiinnosta vaan kahvi on parasta. Ps. 2 kuppia mustaa join n. 1 tunti sitten. Joo ja koskaan en ole alkoholia juonut. Pelkkää 102 oktaanista kahvia ja täyssynteettistä kaurapuuroa.


      • 15+17
        hhhdsddddfsdfdsfsd kirjoitti:

        Joo kahvin juonnista jäin kiinni n. 3 vuotiaana. Kahvia juon niin usein että kofeiinia on 24/7 elimistössä. Energiajuomat ei kiinnosta vaan kahvi on parasta. Ps. 2 kuppia mustaa join n. 1 tunti sitten. Joo ja koskaan en ole alkoholia juonut. Pelkkää 102 oktaanista kahvia ja täyssynteettistä kaurapuuroa.

        LOL oikeesti??::D


    • tontz

      joskus ne siitä raivos, muttei ne nykyää enää jaksa siitä paljoo sanoo jos tuun himaa kännis. :D

      • pooooooooika

        ekaa kertaa olin 16v juomassa kun 9lk loppu. vanhemmat ei sanonu mitään vaik ties et olin ryyppäämäs. muuten vietän vapaa-aikani kotona tietokoneella joten reaktio oli aika odotettava. ne varmaan haluis et oisin mielummin ulkona enempi vaik sit juomas ku makaan tääl himas vaa.


      • poika_16v
        pooooooooika kirjoitti:

        ekaa kertaa olin 16v juomassa kun 9lk loppu. vanhemmat ei sanonu mitään vaik ties et olin ryyppäämäs. muuten vietän vapaa-aikani kotona tietokoneella joten reaktio oli aika odotettava. ne varmaan haluis et oisin mielummin ulkona enempi vaik sit juomas ku makaan tääl himas vaa.

        Itse en ramppaa kylillä ryypiskelemässä, faija on mun huoltaja, mutsi kuoli kolarissa 2v sitte.
        Iskän kaa välillä ostetaa 12-pack puokkiin, saunotaan ja otetaan kaljaa 'miehissä'.
        Välillä on kavereita ollut meillä juomassa porukoittensa luvalla, mutta aina on ollut meidän faija valvomassa ja hyvä näin. Olen ekoja kertoja koittanu kylillä ryyppäämistä josta jäin faijalle kiinni, jolloin se sano ett seuraavan kerran otetaa kasksistaan ja puhutaan paskaa, sen jälkee tehty sama säännöllisesti ja ollaan hyvissä väleissä sen kaa.


      • addada
        pooooooooika kirjoitti:

        ekaa kertaa olin 16v juomassa kun 9lk loppu. vanhemmat ei sanonu mitään vaik ties et olin ryyppäämäs. muuten vietän vapaa-aikani kotona tietokoneella joten reaktio oli aika odotettava. ne varmaan haluis et oisin mielummin ulkona enempi vaik sit juomas ku makaan tääl himas vaa.

        sama varmaan mulla ;D


    • sama juttuu

      AIVAN sama reaktio mun porukoilla. Nyt kun oon jo hyvän tuurini ansiosta jäänyt 4-5 kertaa kiinni, niin en pääse enää ennen kuin olen 18v yöksi kenenkään luo... :D heheheh. Ja porukat alkaa skitsoomaan jo tyyliin jos oon ottanut vaan vaikka 2 kaljaa.

    • PoiKa15-95

      Joo mä jäin ekaa kertaa vähän paskasti kiinni, eli oli joku marraskuu ja avedet oli kylmii nii olin juonu itteni ihan kännii ja sit menin järvee uimaa ja kaverit kutsus ambulanssin ja lähti poies..
      jouduin johonki suola tiputuksee et kusen alkoholin pois .... mut armahdettii ekaa kertaa mut äiti sanos et toi toistuu en saa mennä vuotee ulos :DDDD
      njoo tonki jälkeen ryyppäillyt vähäC
      ja kerron viel et joskus neitienkaa on kiva vetää kännit , mullekkin kävi niin et olin 8 tytönkaa juomas (oon poika) nii mentii kaikki yhelle niistä yöks ja aamulla heräsin kaikki tytöt alastomina mun ympärilla ....ahh elämä on ihanaa kun on kannabista ja ViiNaa

      ~Poika joka on 15 vuotias ja kasvattaa kannabista~

    • --junnu--

      juu minäkii tossa olin juomassa 14v (tyttö) ja sitte siinä siskolla (19v) ni aloteltiin muutamalla sen siiderilla kaverinkaa ennenku saattiin nuo omat juomat sitte ku oltii siinä jo pienes hömpsys ni lähettii ulos ja sisko tietenkii soitteli huomattuaa et oltii juotu sen juomii, ja kysy et monta oon ottanu ja vastasin rehellisesti et kaks ja sitte plus omia juomia, en kyllä sitä kertonu, mutta nii sit se sano et no joo ei se haittaa kuhan ollaa kaverinkaa kunnossa ja sitte sanoin et oon muka kaverin äitin kyydissä menossa tälle kyseiselle kaverille yöks no sitte mua parivuotta vanhempi jätkä ja sen joku aikuinen kaveri tuli meitä hakemaa ja mentii tolle mua parivuotta vanhemmalle jätkälle yöks ja sisko soitteli mut en ollu siinä kunnossa et oisin pystyny kertomaa et oon kunnossa tai et missä oon no sit tää poika puhu senkaa puhelimes ja sillee! kaveri sammui heti ja itte sitte siinä jotai puuhailin tän jätkänkaa mutta jotain aivan viatonta... aamulla lähettii kaverinkaa kävelee keskustaa ja sit äiti soittaa et nyt heti kotia et oon kuullu vähän juttuu no sit eihän siinä muuta auttanukku kävellä keskustaa käymää siskon työ paikalla ja haukkumaan se aivan pystyy koska oli kertonu sitte äitille ja se sisko väitti ite et kerto koska oli älyttömän huolissaa ja nyt en oo vieläkää siskonkaa sopinu eikä kauheesti huvittakkaan sopia semmossen tempun se mulle teki:/ mut kumminkii sitte menin tota linkulla kotiin ja huutoahan siitä tuli kiellettiin menemästä pitkiin aikoihin kavereille yöks ja vannoin et oli eka kerta ja pyytelin anteeks ja sillee mut ne vaan huus et oon pettäny luottamuksen.. nyt sellai fiilis et ei viitti lähtee iltasin mennii ettei ne epäile eniten harmittaa et luottamus on menny yms.. toivoisin vaa et se saisin sen takas ja pääsisin ees joskus taas jonnekkii pitämään hauskaa ihan sama alkoholinkaa tai ilman kuhan pääsee pitämään hauskaa mut en uskalla ees kysyy et voinko mennä bileisii ja tulla vaikka klo 00.00 kotia täysin selvin päin mutta nii en uskalla kysyy edes :/// nyt soittelee ja pistää viestii koko ajan et missä oon kenenkanssa milloin kotia yms.. harmittaa://

      • Me

        Heittäkää poitsut ruoho pois ja ottakaa Kannabista! Elkää polttako, leipokaa sitä johonkin tai laittakaa ruokaan. Pidempi vaikutus. Paljon vaarattomampaakin kuin viinat.


    • t994

      Mitäs juot. Hyi olkoon.

    • asddadadafds

      Itse jäin kiinni pari viikkoa sitten :D Vapun jälkeisenä perjantaina.
      Tuli otettua 8 kaljaa ja jokusen verran viinaa. Kaikki juotiin n~ viidessä tunnissa :(.
      Lopuksi päädyimme kavereideni kanssa metsään tekemällemme majalle. Oloni ei ollut mitenkään kehuttava joten makasin jonkun puupöllin päällä :S. Siinä sitten oksentelin sitä etanoli-litkua ympäri ämpäri.
      Pitipä mennä kotiin sitten..
      Kotona riensin vain sängylleni lepäämään. Pari minuuttia myöhemmin faijani tulee istumaan sängylleni:
      "Luulenpas että olet juonut kaljaa"
      :D:D Sanoin vain että saa luulla mitä haluaa.
      Eipä paljoa auttanut, faijani minut puhallutti. 2,5 promillea puhalsin =D.
      Eivät olleet vihaisia. Enemmänkin mutsini oli. Piikittelee vieläkin asiasta, "Perjantaina tulet kotiin klo. 21:00..." Jne.
      Olen siis 14v, pituutta 174cm ja painoa ~50kg

      • Tankojuoppo

        juu elikkä olen 15 (kohta 16) jäin kiinni juomisesta 2 viikkoa sitten, join 16 kaljaa ja olin vielä mopolla liikenteessä, kun tulin kotiin musli oli odottanut minua kotoa (ihan sitä varten että näkee olenko juonut.) no minulta lähti mopokortti mopon avaimet kuukaudeksi pois. Onko tämä teistä kohtuutonta kertokaa omia mielipiteitänne. pituutta 180cm ja painoa 100kg. Ja olen juonut hyvin monesti mutta nyt jäin suoraan ensimmäisen kerran kiinni.


      • hjdhh
        Tankojuoppo kirjoitti:

        juu elikkä olen 15 (kohta 16) jäin kiinni juomisesta 2 viikkoa sitten, join 16 kaljaa ja olin vielä mopolla liikenteessä, kun tulin kotiin musli oli odottanut minua kotoa (ihan sitä varten että näkee olenko juonut.) no minulta lähti mopokortti mopon avaimet kuukaudeksi pois. Onko tämä teistä kohtuutonta kertokaa omia mielipiteitänne. pituutta 180cm ja painoa 100kg. Ja olen juonut hyvin monesti mutta nyt jäin suoraan ensimmäisen kerran kiinni.

        Täällä ei kannata toisten kokemuksia kysellä, ei varmaan kauaa mene, kun ensimmäiset hyväntahdonkähettiläät tulevat saarnaamaan alkoholin haitoista. Mutta jos nyt sanon oman mielipiteeni niin 16 olusen jälkeen ei kyllä enää kannata liikenteeseen mopolla lähteä, rangaistukseen en ota muuta kantaa kuin että nämä kaikki kotiarestit ym. on turhia.


      • HuolestunutAsiantuntija
        Tankojuoppo kirjoitti:

        juu elikkä olen 15 (kohta 16) jäin kiinni juomisesta 2 viikkoa sitten, join 16 kaljaa ja olin vielä mopolla liikenteessä, kun tulin kotiin musli oli odottanut minua kotoa (ihan sitä varten että näkee olenko juonut.) no minulta lähti mopokortti mopon avaimet kuukaudeksi pois. Onko tämä teistä kohtuutonta kertokaa omia mielipiteitänne. pituutta 180cm ja painoa 100kg. Ja olen juonut hyvin monesti mutta nyt jäin suoraan ensimmäisen kerran kiinni.

        Minusta sinä olet kitannut liikaa kaljaa, kun olet tuollaiseksi pullataikinaksi paisunut.


      • Anonyymi
        Tankojuoppo kirjoitti:

        juu elikkä olen 15 (kohta 16) jäin kiinni juomisesta 2 viikkoa sitten, join 16 kaljaa ja olin vielä mopolla liikenteessä, kun tulin kotiin musli oli odottanut minua kotoa (ihan sitä varten että näkee olenko juonut.) no minulta lähti mopokortti mopon avaimet kuukaudeksi pois. Onko tämä teistä kohtuutonta kertokaa omia mielipiteitänne. pituutta 180cm ja painoa 100kg. Ja olen juonut hyvin monesti mutta nyt jäin suoraan ensimmäisen kerran kiinni.

        Kalja lihottaa. Joko painat 150 kiloa?


    • skumppa

      ite oon 16.v enkä oo koskaan kokeillu röökiä enkä oo ollu juomassakaan. Kotona saan maistaa kaikkee mitä vanhemmat juo, ja ne molemmat juo aika vähän. Joskus oon serkkujen juomia maistellu vähä enemmän, mut eipä se oo missään kyllä tuntunu.
      Broidi täytti just 18.v ja se on 17-vuotiaana jotain juonu vähä enemmän et puhe oli alkanu sössöttään :D
      Mut nyt frendin kaa suunniteltiin et vappuna otettais jotain. Juon varmaa vaa jotain siideriä. Mutta et ihan hyvin oon pärjänny ilman juomia sun muita röökejä ja tällasii :) että suosittelen muillekki. Ei sitä kannata alottaa 14-vuotiaana, se on täysin turhaan.
      Vaikuttaa ehkä aika tekopyhältä ku ylempänä lukee et juomareissu on suunnitelmissa, mut se lähinnä tarkottaa sitä et pari siideriä ja sit riittää mun osalta :D

    • jwwerg

      heh, oon nyt 22, eikä vanhemmat saanu koskaan tietää. ne varmaa pitää mua jonakin raittiina

    • ____________________
    • Vittuuntunu

      Juu, jäin tos kiinni kahesta viinapullosta, en siis ehtinyt juoda mitään, spugelta tieteki haettii, ei ottanu ollenkaa hakista ja nii siis oli tarkotus mennä juomaa kaveril kämpille, laittaa vähä subutexii viinansekaa ja antaa yhelle tyttelille :)
      Mutta juu tuli vähä faijanki kans tapeltua, 13v, 160cm 53kg, hiukan kehonrakennusta harrastava karibu (poika)
      Ja dii oli tarkotus juoda neljästää kaks pulloa eli diiku litran verra yhteensä ja vituiks meni..
      Täs hiuka neuvoa teille nuorille kokemattomille juojille:
      Viinat vyön välii, eli housuihi julpi kohtaa, ei huomaa, juokaa porukasa dii et yks ainaki selvinpäi koska viinois tapahtuu kaikenlaista 8)
      Ja muistakaa että se alkoholimyrkytys on olemassa, eli ei liikaa ja jotai nappii voi vetää jos ei viinaa enempää.
      Ja vielä et spurgut, ne hakee aina jos hakiksesta sovitaa ;)

    • nvåwdsna<ä

      Ekalla kerralla kun jäin kiinni, en ollut kovinkaan kännissä, enkä saanut minkäänlaista rangaistusta sillä "kaikkihan tekevät joskus vierheitä." taisin olla 15v

      No tokalla kerralla vanhemmat piikitteli ja jutteli ja oli vahan vihasiakin.
      Oikeastaan kaikilla kiinni jäämis kerroilla oon saanut tilittää vahemmille yksityiskohtaisesti illan tapahtumat. Aika hyvä menetelmä mun mielestä, sillä siinä tulee ajateltua mitä on tehnyt ja mua ainakin alkoi aina hävettämään ja kaduttamaan.

      Kolmas kerta oli sen puolen pahin, sillä juomisen lisaksi olin mopolla liikkeellä, valehtelin vanhemmille ja jain viela rysän päätä kiinni. Meni luottamus kokonaan, viikko arestia ja pitkaan ne siitä jaksoi vittuilla ja piikitella.

      Kaikilla kerroilla olen jaanyt kiinni sen takia että kaveri on ollut sairaalakunnossa ja enhan mä sitä oo voinut jättää joten on ollut aina pakko soittaa vahemmille ja kertoa miten on paassyt kaymään.

      Kun täytin 16v, loppu vanhempien valitus juomisesta, ja luottamuskin palasi siihen mennessä. Tosin aika harvoin tulen kotiin humalassa, sillä hävettää ajatus, että vahemmat näkisi mut sellasessa kunnossa. Jos siis kotiin menen yöksi, en juo paljoa. Ja kohta tulee 18v täyteen joten senkään puolesta vahemmat ei enaa puutu menemisiini.

    • No kyllä meni ööveriksi. Itellä kun saivat tietää, ensin tietenkin olin paineissa menossa kännissä kotiin. Ja kun olin kotona niin eivät oikeestaan reagoineet. Kysyivät ensin että oonko juonu. Ja tietenki vastasin että joo. Sitten kysyivät että oliko kiva ilta. Taas joo ja painusin yläkertaan ja pehkuihin. Ekaa kertaa kun alkoholia nauttisin oli äiti näkemässä. Ja se tapahtui pihatalkoissa kun olin 15. Ensin mutsi vastusteli ja sanoi etten ota. Mutta kun hän oli muutaman ottanu, ja naapurikin sano että just täyttäny viistoist kyllä nyt vähän täytyy antaa maistaa. Maistamisesta kaukana, mutta hauskaa oli!

    • näismeil

      Kännissä himaa, suoraan alakerra sohval nukkuu. Herätettiin syömää, nuokuin ruokapöydäs ja en syöny mitää ko paha olo, sanoin (kai) ei oo nälkä :P. Siit sit yläkertaa punkkaa nukkuu. Heräsin joskus 12 jälkee päiväl ja ol vähä hutera olo mut ei krapulaa kuiteskaa. En tiä epäilikö ne mut eipä ainakaa mitää elettä siihe suuntaa osottanu :D. Että näin meillä.

    • fuckmeeh

      hmm....isä ei välitä kunhan ei ole joka viikonloppuista...no eihän se enää olekkaan joskus kerran kuukaudessa juon joskus useammin...viikonloppuisin yleensä ja harvemmin arkena mutten enää sinänsä...juominen vähentyny kyllä vaikka isää ei haittaakaa ja mutsi antaa mun polttaa kotona siis mun porukat on eronnu eikä ne kerro toisillee :D hyvässä jamassa tässä ollaan....näin meillä :p ja oon muuten 15w tyttö

    • rappiolla+69

      faija ja mutsi nauro nii vitusti ku tulin eka kertaa kännis kotio ku menin heti oksentaa vessan ovelt kuuluu voi voi siel se meitin pikku poika oksentaa saatana =D ja siitä se mun rappio alko 14v ja en oo yhtää selvää vklp nähny 4 vuotee :) porukoitte kaa aina kiskotaa muutamat sauna oluet ja sellasta =) ja anto mun pitää pippaloita ja sellasta. eli olkaa vittu kiitollisii jos porukat antaa teille jotai arestii tai jotain sanktioita. nykyää menee elämä päin helvettii ku ryyppäsin kaikki rahat ei oo autoo, asun kotona, koulu meni perseelleen ja jne.

    • ULIULIULIULIU

      Ei saatana kakarat, tehän ootte nykyään ihan paskaa sakkia.

    • spuge96

      Kun minä jäin kiinni juomisesta 13vuotiaana alkoi välittömästi remmi laulamaan! kovan humalatilan ansiosta tosin se ei silloin niin kirpaissut mutta aamulla sitte siitäki eestä. rahaa en saanut kuukauteen, mutta huonon viinapääni ja hyvien kavereideni ansiosta se ei ollut este kännien ottamiseksi. tästä seurasi lukuisia muita kiinnijäämiskertoja, viidennellä kerralla en saanut enää remmistä. nykyään vanhempani tietävät että juon väh. joka toinen viikonloppu ja ilman rahaa se ei onnistu, joten he ovat tajunneet teettää minulla kaikki mahdolliset kotityöt. ja minähän teen, se on mielestäni kaljan arvoista. olen nykyään 15vuotias.

    • minä.täällä.vain.hih

      Minä join ensimmäisen kerran muutaman ysillä kotona, äidin kanssa. Sitten kesän jälkeen kun olin 16 vuotias, sain juoda missä ja milloin vain. Kyllä äiti tiesi,eikä sitä haitannut se, juomia ei tosin minulle ostanut, enkä kyllä pyytänytkään. 16 vuotias on ihan hyvä ikä aloittaa juominen, kunhan on tutussa kaveriporukassa, sisällä, eikä muutenkaan tee övereitä (ainakaan kovinkaan monesti, niinkuin minä :D) nyt olen yli 20 vuotta ja olen vähentänyt juomistani todella paljon, ennen joi kun kaveritkin joi ja halusi nollata ja bailata. kaverini bilettävät nytten vieläkin paljon, mutta minua ei sellainen enää kiinnosta kovinkaan paljoa.
      HOX ! Aikuisethan ne antavat esimerkin lapsilleen.

    • juominen ei kannata

      Itse jäin kiinni yhden kaljan juonnista salaa varastossa ysillä ja kaduttihan se pirusti. Vaikka se olikin vain se yksi kalja, niin porukat ja varsinkin isä oli ainakin hyvin pettynyt kun pitivät minua sellaisena kultapoikana, mitä en tosiaan ollut.

      • IJSLK

        Sä siis joit yhden kaljan? Uskon, että sun vanhemmat ovat pettyneitä, jos olet
        jotain 7-12v.


    • juominen ei kannata

      Ei, kyllä olin tuolloin yhdeksännellä eli n.15v. Tästä siis on jo pari vuotta aikaa. Joo ja vanhemmilla tosiaan oli tuolloin nollatoleranssisuhtautuminen alaikäisenä juomiseen. :D

    • 13.v poika

      ei vit*u tee vanhemmat o kehareita oon 13.v poika ja meiän äiti ostaa mul ain viikon loppu juomat joo ja eikä mitää siiderii ku leijonaa ja likööreja ja sellasta
      itse asias mää en ees oo jääny kiinni juomisest ku mee äiti osti mu ekatki juomat mul................mut joo tee vanhemmat onki jotai 60.v vanhuksii.

    • ---Anna---

      Kaverini jäi seurassani juomisesta kiinni poliisille, mutta poliisi ei puhalluttanut minua. No oli sitten pakko kertoa iskälle että olin pöllinyt siltää viinaa koska kaverini vanhemmat sanoivat soittavansa meidän vanhemmille. No iskä ei oikeestaan suuttunut vaan oli tyytyväinen kun kerroin kaiken heti. Hän sanoi että juttelisi äidin kanssa ja sitten saisin rangaistuksen ja siihen asia jäisi. Pelkäsin että menetän luottamuksen kokonaan mutta iskä sano et ei kun kaikki unohdetaan sitten. Yleensä isäni on äreä ja vihainen kaikesta joten olin tyytyväinen että myönsin virheeni.

    • 6+ 89

      Koska tällä palsalla kehutaan nyt ryyppäysreissuista niin minäpäs kehun, etten teininä juonut ollenskaan ennenkuin täytin 18. Eikä tullu valituksia kotona eikä tarvinu olla arestissa saati sitten itkeä ja masentua =).

    • Seela__

      Hei te ihanat nuoret! :) Eksyin teidän sivuillenne lueskelemaan, mitä kuuluu nykypäivän nuorisolle. Katukuvasta kyllä valitettavasti näkee, että monelle kuuluu huonoa. Onneksi on kuitenkin niitäkin, joille kuuluu hyvää, ja oli ilo lukea teidän tarinoita vanhemmista, jotka välittävät, puuttumalla alkoholin vääränlaiseen käyttöön. Suomessa on kamala tapa juoda alkoholia aina "tappiin asti", eikä tämä tapa ole ainoastaan nuorilla vaan myös pienellä osalla aikuisista. Suurin osa aikuisista käyttää kuitenkin ei lainkaan tai hyvin vähän alkoholia, kuten minä. Muistakaa että hauskanpito on eri asia kuin juominen! Usein on vielä hauskempaa kun ei juo, pitää vaan hakeutua semmoisiin porukoihin joilla on samanlainen hyvä asenne!
      Ja ei se alkoholi itsessään mikään paha asia ole, kysymys on määrästä. 18 vuotta täytettyään voi olla ihan kiva hakea pullo tai kaksi siideriä tai kaljaa kaupasta illanviettoa varten. Mutta älkää, hyvät nuoret ihmiset juoko itseänne oksennuskuntoon!!
      Mukavaa lauantai-illan jatkoa teille kaikille :)

    • vieras667

      Omassa tapauksessani vanhempani olivat itsekkin vielä nuoria (32v.). Ensimmäisellä kerralla sain 2vk kotiarestia mopo, kännykkä, tietokone pois. Nykyään minulle riittää, että sanon meneväni kaverille juomaan, ja en aja mopolla. He soittavat muutaman kerran varmistaakseen, että olen kunnossa. Eihän vanhemmat saisi näin tehdä, mutta ovat sitä mieltä, että eivät voi sitä estää. Ja se on totta. Nyt he tietävät missä olen, kenen kanssa, ja että juonko, niin sitten olemme molemmat tyytyväisiä.

    • Gubchkcrckjf

      Siis iha tosi LOL! -.- eiks se oo nykypäivisin iha normaalii et nuoret juo? Mä en tunne varmaa ketää joka ei olis ainakaa maistanu alkoholii 16v! Siis joo, se on eri asia et paljonko juo ja kuinka usein ja se on 'epänormaalia' jos ei pysty pitää hauskaa ilman alkoholii. Mut kyl mä tajuun tyylii jos vappuna ja juhannuksena juo. Ja mul ei oo ainakaa koskaa ollu semmost et ku kaikki muut juo ni munki täytyy!? En sit tiiä miten muilla... Ja jos nuori haluu juoda ni se kans juo... Ilman vanhempien lupaa ja vanhempien tietämättä! Et sillee ku miettii et kumpi ois parempi.. Et nuori valehtelee et missä on ja mitä tekee vai se et vanhemmat tietää että missä nuori on ja et se juo? Ja mun mielest se on ok, et nuori ottaa tyylii muutaman viikonloppuna vaik kotona et vanhemmat tietää paljon se on juonu ym. Ja miettikää sitä sit ku nuori on 18v ja juo ekan kerran... Millast se on ku nuori ei oo kokeillu alkoholia ennen ja menee baariin ... :)

    • Pari faktaa teille!

      Useat alkoholit ovat myrkyllisiä, mukaan lukien etanoli.

      Etanoli on luokiteltu tunnetuksi karsinogeeniksi. Etanoli on liitetty moninkertaiseen riskiin sairastua suun, nielun, kurkunpään, ruokatorven, maksan sekä rinnan- ja suoliston syöpiin.

      WHO:n asiantuntijat luokittelivat etanolin kymmenen vakavimman maailmanlaajuisen terveysriskin joukkoon.

      Suomessa alkoholimyrkytykseen kuolee vuosittain yli 400 ihmistä. Myrkytyskuolemat Suomessa ovat maailman kärjessä.

      Alkoholi on haitallisempaa kuin heroiini.

      Miettikää näitä seuraavan kerran, kun juotte, ja sen jälkeen kysykää ylireakoivatko vanhemmat.

    • pelle

      kiinnosti

    • 19-v

      Joo olkaa vaan onnellisii että saatte juoda kunhan 18 vuotta tulee täyteen. Itehän oon 19-vuotias mutta silti mua kohdellaan kuin 15-vuotiasta! Eli alkoholi kielletty! Porukat kieltää!

      • eighoåa

        Ellei nyt ihan kodista ulos nakkaamisella uhkaa niin enpä enää tuossa iässä paljoa välittäisi, mitä porukat asiasta sanovat.


    • sowhatt

      Itse kun olin juomassa niin äitini soitteli vähän väliä, että milloin pikkutyttöni tulee kotia. Kello oli jotain 22.-23.00 ja sitten iskä tuli hakemaan keskustasta xP koska en ollut vieläkään lähtenyt kotia bussilla. Siis tässä vaiheessa vanhempani eivät edes vielä tienneet, että olin juomassa. Halusivat vain, että en jää pitkäksi aikaa keskustaan. Niin sitten kun iskä tuli autolla johonkin kohti keskustaa hakemaan, olin ihan kännissä ja haisin viinalle ja tupakalle. Iskä ei puhunut matkalla ei mitään. Räpätin siinä ummet ja lammet, eikä se vastannu mitään. Ehkä suurin pirtein hymähteli. Sitten kotona äiti oli mennyt jo nukkumaan ja kun tulin sisälle, olin tietty vähän äänekäs.. Nojaa, sitten äiti tuli huoneestaan ja katsoi muhun vähän silleen että mitä toi on ottanu. Ei sanonu sanaakaan. Meni vain takas huoneeseensa. Iskäkään ei sanonut vielä sanaakaan. No sitten menin nukkumaan ja aamulla heräsin ja äiti sitten tuli huoneeseen ja sanoi että "meidän pitää nyt puhua". Sitten kuule alkoi kunnon saarnaaminen, että enää et saa olla myöhään kavereitten kanssa ja näin. No onneksi siitä on jo puol vuotta ja nykyisin äitini luottaa taas minuun ihan kuin ennenkin ;) vaikka ei tiedä , että olenhan minä juonut useaan otteeseen sen jälkeenkin. Iskä ei tosiaankaan saarannut mulle, koska sillä on itsellään ollut alkoholiongelmia ;D äiti taas on niin tupakkaa ja viinaa vastaan että oikeesti oli siinä kuunneltavaa kun se siinä mulle raivos.

    • cncncncnvb

      Itse join perseet ekan kerran 12 vuotiaana ja 15 vuotiaana jäin kiinni ekan kerran.
      Eihän tuo juomien yleistä ollut ennen 14 ikä vuotta eli ehkä kerran kahessa kuussa.
      Mutta siis kiinni jäin aika hauskasti. Olin porukan nuorin ja istuttiin kavereiden kanssa lähi räkälässä kaljalla. Siinä muutamat juoneena porukat iskee kyseiseen bubiin, näkee mut ja tarjoo kaljan :D
      Ei tullut mitään sanomista silloin eikä jälkeen. (Ihme kyllä)
      Ja ihan perus perheestä olen. Kunnon vuositulot porukoilla, hieno talo jne. Näissä ''huonommin'' pärjäävien piireissähän tuo on kyllä iha tuttua.

    • wakakaka e e

      hei sä sentää pääset johonki, vaik ne soitteleeki sul jne, et joutunu laitoksee dokaamisest, ja eka kerta ku jäit kii. Mä jäin juomisest ekan kerran kii viime kesän ku ajoin kännis mopol, rattijuopumus. Sen jälkee jäin kii kesän aikana kerran kii. Sit tos kevääl ryyppäsin perseet, kaverile yöks ja aamulla oli kytät peräs, siit sitte laitoksee seuraavan iltana. Sitte tossa puolenvuodden sisään jäin kolmesti isälle kii juomisest, kävi joka kerta muhun käsiks heitteli pitki seiniä, hakkas=) (oon muute muija, 17v) joka kerta karkasin kännissä ja kytät sitte löys mut päivän parin päästä, yleensä kännissä. Sittenpä jäin tossa mutsille kii, kaverit soitti sil ku sammuin lumihankee. Eipä tullu mitää, puhelin pois ja vko kotiarestii. Sit lähin dokaa kesken koulupäivän, illalla kolmannen kerra vuode sisää laitoksee =) nyt oon ehtiny asuu tääl 2kk, jääny kolmesti kii juomisest, toisel kerral puhalsin 2.5 kun kytät mut löys ja sit viime pe ohajaaja löys mut puistosta oksentelemasta ja sammumasta. Joten joo, suosittelen lopettaa juomise ajois, täst tulee vitusti ongelmii, mul on seuraava paikka kuulemma katko

    • poika 15v

      Mä oon mielestäni päässy vähä liianki helpolla. Eli ku jäin kiinni kytille ja ne soitti vanhemmille niin mun faija tuli paikalle ja eka sana mitä se sano oli "joo no mä oonki vähä odotellu tätä hehheh :D". Se ei ottanu yhtään kuumaa vaikka on tyylii absolutisti. Sit seuraavan päivän puhuttii siit vähän et monta olin ottanu ja oliko eka kerta ja siinä se, ei mitään koti-arestia(tosin en ole koskaan saanut),viikkorahan vähentämiat ym. tai kotiin tulo aikojen muuttamista. Ainoo mitä on tullu on se et aina välil muistuttelee et ettehän mee taas ryyppää

    • my way

      Tytölläni on ollut kova kuri pienempänä mutta pakkohan sitä oli alkaa antaa pikkuhiljaa lsää vapauksia kehityksen mukaan 13-16v vaiheilla.
      16 vuotiaana tyttö oli kaverinsa kanssa mökillämme juhannuksen vietossa annoin tytöille 2x 0,5l siideriä kummallekkin.
      Siksi että vaikka alue oli iso (saari ja porukkaa paljon) pystyin kuitenkin välillä tarkkailemaan että ei mene överiksi. olen sitä mieltä että 16v juo joko salaa tai luvalla! salaa ottamisessa on suurempi riski että homma menee överiksi, sammuu tms tai tapahtuu muuta pahaa...
      Myöhemmin tiesin suurin piirtein missä tyttö hengailee kavereiden kanssa kuin myös sen että käyttivät hoolia, Korostin että jos vedät vahingossa lärvit älä pelkää.. kotiin voi aina tulla pelkäämättä (faijja vaikka hakee) pääasia on se että olet turvassa!

      Toinen kova paikka oli minulle kun tyttö alkoi seurustelemaan 16 vuotiaana, toki tiesin että edessähän on sekin hetki mutta silti siinä oli yllättävän paljon sopeutumista.
      Jotenkin se oli luopumista minun pikku tytöstä oli kasvanut teini millä alkoi olemaan elämää mikä ei vaan enään kuulu isälle! (eli seurustelu)

      Mietimme äidin kaa että ok totuus on se että alkavat seksistelemään, ennemmin tai myöhemmin onko parempi ostaa tytölle kortsuja mutta samalla antaa ymmärtää että "antaa palaa" kuin kieltää tosiasiat ja ottaa riski että sähläävät paksuksi kokemattomuuttaan ja kortsun osto ujouttaan;)

      Kerran tyttö oli huoneessa heitin pöydälle paketin "tuossa on sit" likka vaan naurahti "kiitti faijja" eikä asiasta puhutuu enempää

      Anyway tytär on nyt jo 25v aikuinen kaikki on mennyt hyvin välimme on erittäin läheiset ja minusta tulee vaari keväällä;)

    • poika 14v

      joo ittekki jäin vähän aikaa sitten kiinni juomisesta kun olin juonut noin 9olutta tunnissa tyhjään mahaan niin kyllä se vähän alkoi oksettamaan ::Dd noh äiti soitti ja kysyi missä olen olin vastannut että kavereiden kanssa nuotiolla.. äitihän heti arvasi mistä oli ollut kysymys ja tuli hakemaan minua kaupan pihasta.. olihan sitä sielläkin kuulemma tullut riehuttua ym. äiti oli avannut auton oven ja kysynyt vain suoraan että montakos olen juonut olin tietenkin puhunut totta ja äiti oli iha sika vihanen ja kielsi olemasta enään parhaan kaverini kanssa joka järkkäsi oluet meille ja myös piti pahat keskustelut kotona koska tämä oli eka kerta ja myös sanoi että jos hän joisi itse kuusikin olutta niin ei pystyisi edes kävelemään mihinkään ja myös nykyäänkin valittaa ja vittuilee asiasta koko ajan joten vähän men mun mielestä yli tuo rangaistus koska parhaan kaverin kanssa ensaa olla enään missään tekemisissä

    • Chillifaija

      heiheihei oon 14 vuotias tyttö ja kytät toi mut iha kotiovelle asti 2 promillen humalassa toissapäivänä. ja faijalt ei mitää sanktioo ei mitää huutamisii, vihapuheit, rangaistuksii tai muutakaa tollassii !! se vaan kerto alkoholin haitat ja tällee :D sitte seuraavaks se oli jo antamas rahaa ja tekemäs muulle ruokaa:) Fajia on yksinhuoltaja ja se ymmärtää et me kaikki ollaa joskus teinei ja pitää päästä kokeileen tälläsii asioit. koska mitä sit ku meilt kielletää kaikki noit kokeilut a sit ku me saadaaki tehä kaikkee nii sit menee överiks?

    • voiiiiiieiii

      no siis jäätiin mun kavereitten kans kiinni juomisesta. oltiin meillä kotona noin 7 tyyppiä ja kolme tyyppiä kävi jossai vaihees. ja oltii myös ollu luvatta yötä meillä vaikkei oltais saatu! ja naapurit kerto sitte mun äitille... äiti suuttu aika paljon mut eniten ehkä siitä että ei siivottu jälkiämme ja oltiin luvatta meillä ei niinkään siit juomisesta. ja nyt säännöt on hiuka tiukentunu mut oikeesti pahinta on sen luottamuksen menettäminen! :/

    • loll

      Jäin kiinni alkoholista kun otin vahigossa laivalla ollessani lasin punaviiniä, otin myös kaljaa mutta sitä vanhemmat eivät huomanneet. Oli minusta hienompi tapa jäädä kiinni ekaa kertaa alkoholista kuin sammua johonkin kadulle. Muuten en ole jäänyt kiinni ryyppäämisestä johtuen siitä että en ole vetänyt mitään perskännejä vaan juonut kohtuudella. Vanhemmat eivät ole puhuneet asiasta jälkikäteen. 14w p

    • Näin (Y)

      Tuli vaan pienenä ihmisenä ja paskalla viinapäällä juotua liikaa, ensin terästettyä lonkeroo ja sen jälkeen raakaa viinaa kun olin tarpeeks kuoseissa. No mun pikkuveli tuli kotiin ja olin niin sekasin et se pelkäs mua ja soitti äidille, kun äiti tuli kotiin olin oksentamassa vessassa. Ei oikeen mitään muistikuvaa mut äiti luuli et se oli eka kerta, aamul vaan sanoin et on niin paha darra etten kyl juo enää ikinä, usko sen eikä oikeen mitään tullu.

    • Truuu bädääs

      Jäin ekan kerran kiinni alkoholista kun porukat tarjos mulle lasin kuoharia uutenavuotena ;)

    • jepuli

      Tulin kotii iha umpikännissä ja porukat sitte tietenki huomas sen ja puhallutti. Puhalsin 1,8 promillee ja ne vaa nauro ja sano että meehä nukkuu ja ota tää kokis, saatat aamulla tarvita sitä :D

    • loll

      no ite join ekan kerran 12 vuotiaana yhen tölkin olutta mutta ei faija siitä mitää sanonu ku vaa nauroi

    • Tyttö14

      Itel oli tos viime vuonna ja olin sillo seiskalla ja 14 vuotta. No kaverit tuli meille viettää viikonloppuu ( kolme tyttökamuu). No mä olin ottanu tupakkaa mukaan ja kamu sit oli ottanu vahvoi viinoi oltiin laitettu ittemme kuntoon ja kello oli 20.00. Vanhemmat tuli kotiin ja ilmotettiin et me mennään rannalle. No siinä laiturilla oltiin ja vedettiin shottei ja polteltii ja sit kamun kaa alettiin kattoo youtubest jotain videoo ja hetken pääst huomattii et juomat oli juotu ja ne kaks muuta pösilöö juoksee ympäri rantaa. :DD Toinen oli ihan kaato kännissä ja toinen oli iha sekasi ja oltiihan mekin hiprakas mut viel selväjärkisii. No loppujen lopuks saatin kaikki kuntoon toinen kamuista oli ihan oksennuksessa ja hiukset oli ihan täys mutaa ja lehtii. No käveltiin kotiin (minne onneks ei ollu pitkä matka :D ) ja sit mentiin sisälle ja olin valmistautumas ryntäämän kamun kaa suihkuun et se sais pestyy ittensä. No äiti ei ollu kotona ja hetken pääst huomasin et isä on ulkona. No kamu sai pestyy ittensä ja tulikin alasti siitä ohi ja meni vessaan. Pikkuse hämmästytti eka ja olin et mitä helvettii :DD Laitettiin se pehkuihin ja menin isän luo ja se kaikki vaan purkaantu. Isä anto kunnon halin ja sano et ei se mitään, mut lupaa ettet vedä kunnon kaato kännei ja lopetat tupakan polton. No täs ollaan vanhemmat tietää ja ymmärtää :DD Nykyään saadaan sixpackei (pari per lärvi) ja voidaan saada viiniiki, mut molemmat otti sen ihan helvetin hyvin ! Mä vaan rakastan mun vanhempii

      • viddusaatananaaa

        Juu itel alko juomine joskus 7-8lk kesäl yksis häis ja siel häis oli mun porukat ja kaikki. En jääny kii vaiks olin juonu 5bissee ja boolii. No se juomine oli nii hauskaa alkuuns et kylhä sitä oli pakko jatkaa. No sit 8lk alus join koulun jälkeen ja menin darras kouluunki jne.. no sit oli kovemmat kännit tiedos ja pöllisin sit porukoilt 2pulloo viinaa (70 ja 40%) ni lantrasin ne sitrukseen ja sit juotiin kavereitte kaa niit ja sit hups yht äkkii kaikki pimeni eikä oo muistikuvaakaa. Noh. 1.5h sen jälkee ku juomat oli menny ni olin nii tillintallin ja sammuin kaveril. Sit 1h sammuneena yks kaveri soitti ambulanssin ku rupesin tärisemää iha hulluna. Sit ambulanssi tuli ja ne yritti herättää mua mut en ees reagoinu kipuu ja sit ne puhallutti mut sillee et paino mu keuhkoist ilmaa ku en pystyny puhaltamaa ja semmosel puhalluksel tuli 2promillee. Ja olin lopettanu juomisen 2h sitte :D siit sit sairaalaa vaa ja siel ne sit pisti tiputuksee mut ei onneks vatsahuuhteluu :D ÄLKÄÄ JUOKO VIINAA!!! Porukat ei tykänny koska sossujuttu siit tuli :# juomine on pahasta ja sanon kokemuksel. Älkääkä tehkö niiku mä et alotatte alle 15v. Miettikää sit 15-16v uusiks.


    • Synkkäjynkkä

      Itse olin mökkireisulla ja siellä isän kaverit juotti jaloviinalla sekä lonkeroilla ja kaljalla ja siitä seurasi lärvi noin klo3 aikaan faijan naaman eessä oon 16v poika faija sano et ei sanota mitää mutsille :D

    • Salajuoppo

      Minä otin kierroksia 16-vuotispäivilläni (kaverit tarjos) ja tietenkin kärähdin. Äiti valtuutti uuden isäpuoleni "keskustelemaan" kanssani asiasta ja lähti itse ostoksille. Keskustelu meni alkumetreiltä huutamiseksi ja päättyi siihen, että sain perusteellisesti risua paljaalle perseelle.

      Minä häivyin kotoa koko yöksi, enkä vastannut puhelimeen. Nyt en tiedä onko tapaus kerrottu äitille. Itse en varmasti kehtaa kertoa, enkä tohdi yhtään vittuilla sille ukolle, ettei se rupea puhumaan asiasta. Nyt se kuvittelee, että on selkäsaunan avulla tehnyt minusta kunnon kansalaisen.

      • Anonyymi

        Ite juon joskus kun oon yksin kotona. Kerran jäin juomisesta kiinni, kun olin vetäny suoraan kouluun jälkeen viinaa ja sit oksensin sängyssä ja jäin tietty kiinni. Iskä soitti mutsille ja hätäkeskukseen ja oli ihan vitun vihanen. Epäilee aina kun jään yksin kotiin et meen ryyppää. En enää ikinä juo kotona noin paljoon. Juon aina yksin, ku ei oikee oo frendei. Jos varastan mun iskän kaljaa nii aina vitunmoinen rage et ootko kännis ja vitun alkoholisti. En saa mennä tyylii ees illal ulos nii vitun vaikee käydä ryyppämäässä, ku vanhemmat vitun kireitä.


    • Anonyymi

      Maistoin ekaa kertaa rommii ja heräsin siihe et vanhemmat tuli kotii ja oli sillee "MiKS tÄäL pAkaSTiMeSsa on KaKkaPökÄLe" ja sit kysyttii "ootko ottanu mitää aineita?"

    • Anonyymi

      Olin ysillä, kun päätin kokeille miestä väkevämpää. Meni paljon helpommin päähän kuin kuvittelin. Kotiin menokin oli sen verran äänekästä, että huoltajat heräsivät. Isä talutti niskasta minut sänkyyn repi kengät jaloistani ja haki pesuvadin sängyn viereen.

      Aamulla alkoi selvittelyt. Oliko ensimmäinen kerta? Ja kenen kanssa? Ja kuka hankki?
      Kun kuulustelu päättyi haki isä pakastimesta pahan näköisen koivuvitsan ja sanoi:
      -Hankin tämän tänne valmiiksi, pysyy tuoreena. Seuraavan kerran, kun olet humalassa, niin minä piiskaan sut tällä. Ja saat uskoa, että se tehdäänkin sitten perusteellisen hyvin.
      Muuta ei tarvittu, ukko on sen verran kipakka mies, että minä maistoin viinaa seuraavan kerran vasta armeijassa.

    • Anonyymi

      juu mulla tuli se sama 6kk kotiaresti ja ruutuaika puhelimeen

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe