Verinen vuoto e-pillereiden syönnin aikana??!!

huolestunut!!

Elikkä, syön Yasmin merkkisiä e-pillereitä ja aloitin uuden läpyskän reilu viikko sitten.
Minulla on aikaisemmin pillereiden puolessa välissä tullut rusehtavaa vuotoa muutamia päiviä jo n. 3 kk ajan. Aamulla sitten herättyäni vuodinkin ihan kirkasta verta ja tuli sellainen veriklöntti! Nyt sitten vuoto on vaihtunut rusehtavaksi ja silloin tällöin saattaa joku klöntti tulla taas. Minua on nyt koskenut muutaman päivän päähän ja vkonloppuna koski mahaan, mutta en pitäny sitä hälyttävänä. Missä vika??? Mitenkä voi olla mahdollista, vaikka menkkojen ei pitäsi tulla vielä pariin viikkoon.
Luin netistä, että kyse voisi olla klamydiatulehduksesta, mutta ei ole mahdollista, että minulla se olisi. Sitten myös puhuttiin kohdunkaula syövästä... Huomenna uudestaan sitten soitto lääkäriin.. Pelottaa tämä epätietoisuus!!
Onko muilla samoja kokemuksia ja mitä on asiasta sanottu??? HELP.

67

63844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kopiro

      Itselläni on kaksi kertaa vaihdettu pillerimerkkiä tuosta syystä. Liian matalahormoniset pillerit vaan.

    • on....

      Mulla ollu samaa viimeset 4 kuukautta oikeastaan. 8 vuotta söin yasmineita, kunnes aloin aina 2. pilsuviikolla vuotamaan. Vuotoa saattoi kestää 2-5 päivää.
      Varasin aikaa yksityiselle gynelle, jossa tehtiin sisätutkimukset, ja ultrattiin kohtu ja munasarjat. Kaikki oli ok.
      Vaihdoin pillerimerkin Cypretyliin, ja taas vuosin tällä viikolla, eli pilsujen 2.viikolla.

      Ei tosiaan välttämättä auta merkinvaihtokaan, koska minäkin vaihdoin matalahormonisesta korkeampaan, ja sama jatkuu edelleen.

      Nuo vuodot ovat ihan tavanomaisia, kun pilsuja syö.

      • Nimetön

        Ylimääräiset vuodot eivät ole tavanomaisia. Niistä pyritään eroon.

        Pillerimerkin vaihto voi auttaa tai sitten on jotain muuta ongelmaa.


      • höpö...
        Nimetön kirjoitti:

        Ylimääräiset vuodot eivät ole tavanomaisia. Niistä pyritään eroon.

        Pillerimerkin vaihto voi auttaa tai sitten on jotain muuta ongelmaa.

        Kyllä ne vuodot on ihan tavanomaisia, jos on kauan syönyt pillereitä, aina ei se merkin vaihtokaan auta, kuten on huomattu.

        Eikä se tarkoita sitä,että olisi jotain varsinaista ongelmaa.

        Itselleni on tehty kaikki perusteelliset tutkimukset, eikä ole selvinnyt mitään syytä siihen, että mistä ne vuodot voisivat johtua.

        Naisen keho vain on sellainen.

        Lääkärikin on todennut ainakin minulle, että ei ole mitään varsinaista syytä, merkinvaihto voi auttaa, tai sitten ei.


      • gfdshs
        höpö... kirjoitti:

        Kyllä ne vuodot on ihan tavanomaisia, jos on kauan syönyt pillereitä, aina ei se merkin vaihtokaan auta, kuten on huomattu.

        Eikä se tarkoita sitä,että olisi jotain varsinaista ongelmaa.

        Itselleni on tehty kaikki perusteelliset tutkimukset, eikä ole selvinnyt mitään syytä siihen, että mistä ne vuodot voisivat johtua.

        Naisen keho vain on sellainen.

        Lääkärikin on todennut ainakin minulle, että ei ole mitään varsinaista syytä, merkinvaihto voi auttaa, tai sitten ei.

        minulle tuli juuri noin ja se oli sitten keskenmeno :/ en tiennyt olevani raskaana.


      • 988
        gfdshs kirjoitti:

        minulle tuli juuri noin ja se oli sitten keskenmeno :/ en tiennyt olevani raskaana.

        eikös tuo tiputtelu ole ihan normaalia? toivotaan! itse oon syöny pariinkin otteeseen yasmineja aina kun on ollu pysyvä kumppani..ja pitkiäkin taukoja ollu.. Nyt alotin vasta yasminit ja oon syöny toisesta liuskasta viikon verran.. heti menkkojen jälkeen alko tiputtelu ja kestäny tähä toiseen liuskaan asti..välillä ihan kunnollista vuotoa ja samoin tollasia klönttejä ollu :/ millonhan tää loppuu? oon kuitenkin syöny yhteensä reippaasti yli vuoden ja 3 kertaa alottanu uudelleen..ja koskaan ei ollu ylimäärästä vuotoa, tai todella harvoin.. en oo huolestunu mutta ois kyllä kiva jos loppus..on seksi aika sotkusta :/


      • Lupu77
        988 kirjoitti:

        eikös tuo tiputtelu ole ihan normaalia? toivotaan! itse oon syöny pariinkin otteeseen yasmineja aina kun on ollu pysyvä kumppani..ja pitkiäkin taukoja ollu.. Nyt alotin vasta yasminit ja oon syöny toisesta liuskasta viikon verran.. heti menkkojen jälkeen alko tiputtelu ja kestäny tähä toiseen liuskaan asti..välillä ihan kunnollista vuotoa ja samoin tollasia klönttejä ollu :/ millonhan tää loppuu? oon kuitenkin syöny yhteensä reippaasti yli vuoden ja 3 kertaa alottanu uudelleen..ja koskaan ei ollu ylimäärästä vuotoa, tai todella harvoin.. en oo huolestunu mutta ois kyllä kiva jos loppus..on seksi aika sotkusta :/

        Olen syönyt e-pillereitä 13 vuotta ja nyt viimeisen vuoden aikana on ollut ihan muutaman kerran veristä vuotoa ja olen ollut ihmeissäni asiasta. Vatsakin on ollut vähän kipeä, mutta ei kaiketi ole huolta?


      • --
        Lupu77 kirjoitti:

        Olen syönyt e-pillereitä 13 vuotta ja nyt viimeisen vuoden aikana on ollut ihan muutaman kerran veristä vuotoa ja olen ollut ihmeissäni asiasta. Vatsakin on ollut vähän kipeä, mutta ei kaiketi ole huolta?

        Eipä tuo nyt kovin huolestuttavalta kuulosta. Voi johtua pillereistä, vaikka ne aiemmin eivät ole mitään erityisiä sivuoireita aiheuttaneet. Mutta tietystikään ylimääräinen vuoto ei ole ihan normaalia, joten jos asia itseä huolettaa, niin voi käydä tutkittavana. Yleensä suljetaan pois raskaus, sukupuolitaudit ja tulehdukset. Ne kun ovat pillereiden lisäksi yleisimmät vuotojen aiheuttajat.


    • jjjjoku

      Mäkin oon syönyt nyt alle vuoden saman merkkisiä pillereitä ja nyt on ollut melkein 3 viikkoa kuukautiskipuja ja vuotoa vaikka oon kokoajan syöny niitä pillereitä

      • Zippidappi

        Minä olen syönyt e-pillereitä 4 vuotta ja merkkiä olen vaihtanut 3 kertaa. Melianet menivät ekaksi vaihtoon runsaan tiputteluvuodon takia, Yasminit vaihdoin kokeilun halusta Yazeihin viime keväänä ja olen huomannut, että silloin tällöin (ei joka kk) tulee ruskeaa tiputteluvuotoa n. viikko ennen taukoviikkoa ja varsinkin silloin, kun siirtää menkkoja. Se on ihan normaalia, että silloin tällöin e-pillereistä saattaa tulla tuollaisia ylimääräisiä vuotoja, mutta jos vuoto on jatkuvaa, runsasta, paikkoihin sattuu niin sitten EHDOTTOMASTI lääkäriin!

        Minä kysyin tästä gyneltä ja sanoi, että tietysti pillerimerkin tai ehkäisymenetelmän vaihto voisi auttaa, mutta jos se ei ole jatkuvaa niin ei hätää. Hän kertoi myös, että menkkojen siirto saattaa aiheuttaa ylimääräistä/vähäistä vuotoa seuraavan liuskan aikana. Jos ihan oikeasti kärsit vuodoista, niin varaat ajan gynelle!


    • DeadWoman

      Itselläni on ylipainoa ollut about 30 kg. ja nyt kun olen syönyt e-pillereitä yasminellea, tuntuu etteivät ne enää auta kauheisiin vatsakipuihin.

      Nyt olen laihtunut reilu 10 kg ja vaikka syön pillereitä, kuukautiset ovat samaan aikaan, nyt jo kolmas viikko putkeen ja ensimmäinen viikko ilman pillereitä maanantaina pitäisi taas aloittaa.. mutta kuukautisita ei näy loppua. Mitä järkeä syyvä e-pillereitä jos ne eivät auta ja pie kuukautisia kursissa?

      Siis gynen polille soittoa ja lisää ihmettelyä!
      Onneksi kaikki selviää nykyään ajoissa

    • MIMOSA123

      Minä olen syönyt Yazz merkkisiä e-pillereitä jo ainakin 3 vuotta. Ja ensimmäistä kertaa kävi näin: pari päivää sitten huomasin että vuodan hieman rusehtavaa verta, vaikka kuukautisten pitäisi tulla vasta parin viikon päästä, mistähän tämä johtuu? Vuodan tässä jo kolmatta päivää ja alavatsa on hiukan kipeä. Mietin että voisiko syy olla siinä, että olen siirtänyt aivan kuukausi pari sitten kuukautisieni tuloa. Vai mikä tässä on kyseessä?

      • Ähhh

        Mulla on aivan sama tilanne. Yazeja vajaa 3 vuotta syöty ja nyt liuskan toisen viikon lopussa viikolla alkoi käsittämätön ruskea vuoto. Eräänä yönä viime viikolla otin pillerin 8 tuntia liian myöhään, mutta pakkausselosteen mukaan mitään ei pitäisi tapahtua, jos unohtamisaika on alle 12 tuntia. Jospa Yazit tosiaan ovatkin minulle liian matalahormoniset ja sen vuoksi 8 tuntia oli jo liikaa ja käynnisti ikäänkuin kuukautiset? Rasittavaa.


      • re
        Ähhh kirjoitti:

        Mulla on aivan sama tilanne. Yazeja vajaa 3 vuotta syöty ja nyt liuskan toisen viikon lopussa viikolla alkoi käsittämätön ruskea vuoto. Eräänä yönä viime viikolla otin pillerin 8 tuntia liian myöhään, mutta pakkausselosteen mukaan mitään ei pitäisi tapahtua, jos unohtamisaika on alle 12 tuntia. Jospa Yazit tosiaan ovatkin minulle liian matalahormoniset ja sen vuoksi 8 tuntia oli jo liikaa ja käynnisti ikäänkuin kuukautiset? Rasittavaa.

        Anteeksi mutta missä kohtaa pakkausselostetta lukee, että mitään ei pitäisi tapahtua unohduksen ollessa alle 12h? Itse en löydä tuollaista kohtaa vaikka kuinka etsisin.


    • !!! NAISETT

      Yaz- pillerit aloitin vajaa kuukausi sitten, ja nyt on esiintynyt muutaman viikon aikana tiputtelua. Se on todella rasittavaa, kun yhtäkkiä tuntuu että jtn on tulossa. Onko se iso klimppi valkovuotoa mutta ei, se on veristä ruskehtavaan väriin olevia klimppejä. Pikkuhousun suojat varmaan auttaisivat tälläseen, mutta on todella ärsyttävää kun tavallaan vuotaa niin useasti. Loppuukohan tämä tiputtelu aikanaan ??? vasta aloitin toisen laatan. 3 laattaa olisi tarkoitus syödä, ja sitten lääkärin tarkastukseen. Mutta eihän se voi olla mitään klamydiantulehdusta? vaikka seksiä olen harrastanut, aina kondoomin kanssa, ja saman henkilön, ?!........

      • Helppivä?

        Mulla on nyt ihan samanlaista vuotoa ollut ja pillereitä en ole edes kuukautta syönyt. Ensimmäisen laatan 3 rivi vasta menossa ja nyt jo tälläistä. En usko että mitään klamydiatulehdustakaan voisi olla, kun en näiden pillereiden aikana ole seksiä harrastanut, ja ennen pillereitä aina suojauksen sekä saman henkilön kanssa, joka ei itsekkään ole aikaisemmin kenenkään muun kanssa maannut kuin minun. Ja en usko että raskaanakaan olisin ollut, koska menkat olivat ajallaan sun muuta. Mistä lie tämä siis voisi johtua? Liian matalahormooniset pillerit minullakin, kenties? Pitäisikös tässä ottaa yheyttä sinne lääkäriin? Vaiko meneekö tämä hieman verinen ja klimppinen vuoto ohi?

        Olisi ihan mukava saada vastauksia, ettei tässä mitään örrinmörrin kohtausta tarvitsisi saada :)


      • Helppivä?
        Helppivä? kirjoitti:

        Mulla on nyt ihan samanlaista vuotoa ollut ja pillereitä en ole edes kuukautta syönyt. Ensimmäisen laatan 3 rivi vasta menossa ja nyt jo tälläistä. En usko että mitään klamydiatulehdustakaan voisi olla, kun en näiden pillereiden aikana ole seksiä harrastanut, ja ennen pillereitä aina suojauksen sekä saman henkilön kanssa, joka ei itsekkään ole aikaisemmin kenenkään muun kanssa maannut kuin minun. Ja en usko että raskaanakaan olisin ollut, koska menkat olivat ajallaan sun muuta. Mistä lie tämä siis voisi johtua? Liian matalahormooniset pillerit minullakin, kenties? Pitäisikös tässä ottaa yheyttä sinne lääkäriin? Vaiko meneekö tämä hieman verinen ja klimppinen vuoto ohi?

        Olisi ihan mukava saada vastauksia, ettei tässä mitään örrinmörrin kohtausta tarvitsisi saada :)

        Kai pillerit silti ehkäisevät raskauden yhtä hyvin, vaikkakin tätä vuotoa esiintyy?

        Olen hieman tietämätön asiasta joten toivoisin pikaisia vastauksia.


      • --
        Helppivä? kirjoitti:

        Mulla on nyt ihan samanlaista vuotoa ollut ja pillereitä en ole edes kuukautta syönyt. Ensimmäisen laatan 3 rivi vasta menossa ja nyt jo tälläistä. En usko että mitään klamydiatulehdustakaan voisi olla, kun en näiden pillereiden aikana ole seksiä harrastanut, ja ennen pillereitä aina suojauksen sekä saman henkilön kanssa, joka ei itsekkään ole aikaisemmin kenenkään muun kanssa maannut kuin minun. Ja en usko että raskaanakaan olisin ollut, koska menkat olivat ajallaan sun muuta. Mistä lie tämä siis voisi johtua? Liian matalahormooniset pillerit minullakin, kenties? Pitäisikös tässä ottaa yheyttä sinne lääkäriin? Vaiko meneekö tämä hieman verinen ja klimppinen vuoto ohi?

        Olisi ihan mukava saada vastauksia, ettei tässä mitään örrinmörrin kohtausta tarvitsisi saada :)

        Kukaan ei voi tietää, mikä tilanne juuri sinun kohdallasi on. Tietysti on syytä ottaa yhteys lääkäriin, jos tuo jatkuu.

        MUTTA...

        Kaikista todennäköisintä on se, että tuo on vain pillereiden aloittamiseen liittyvää oireilua, josta on muuten maininta PAKKAUSSELOSTEESSA. Lue se. Huolella. Monta kertaa.

        ps. Kyllä, pillerit ehkäisevät oikein syötynä (ja aloitettuna) vaikka olisi ylimääräistä vuotoakin.


      • tietämätön

        olen syönyt yaz merkkisiä tabletteja kuukauden. alotin normaalisti kun menkat alkoi. jätin plasebot syömättä ja aloitin uuden laatan koska halusin siirtää menkkoja. nyt on tuntunut vähän vatsakipuja ja tullut ekan laatan toisesta rivistä lähtien ruskeaa klimppistä vuotoa. ja viikko ennen plaseboja tuli verta vuodon mukana ja samoin nyt viikko niiden jälkeen. mikä on ja milloin vuoto loppuu? eihän menkkojen pitäisi tulla jos ne siirtää sillä viikolla?!


      • ...................
        tietämätön kirjoitti:

        olen syönyt yaz merkkisiä tabletteja kuukauden. alotin normaalisti kun menkat alkoi. jätin plasebot syömättä ja aloitin uuden laatan koska halusin siirtää menkkoja. nyt on tuntunut vähän vatsakipuja ja tullut ekan laatan toisesta rivistä lähtien ruskeaa klimppistä vuotoa. ja viikko ennen plaseboja tuli verta vuodon mukana ja samoin nyt viikko niiden jälkeen. mikä on ja milloin vuoto loppuu? eihän menkkojen pitäisi tulla jos ne siirtää sillä viikolla?!

        Ei ne ole menkat, ne ovat sivuvaikutus siirtä että sitä tyhj.vuotoa on siirretty......lukee ihan pakkauksen ohjeissakin.
        Kukaan ei tiedä miten kehosi reagoi, miten kauan vuotoa tulee jne


    • Uaah

      Itsellä nyt myös vähän ongelmia: syönyt Yatz-pillereitä kohta vuoden. Kesä meni klamydiaa parannellessa ja syksyllä pari kuukautta sen jälkeen oli n. viikon verran veristä vuotoa. Gynelle soitto, raskaus- ja klamydiatestiin, molemmat negatiiviset. Sitten ei muuta tutkittukaan kun vuotokin loppui.

      Nyt taas on ollut viikon verran vuotoa, ja uudestaan yhteyttä gyneen että mistähän tämä voisi johtua. Klamydiaa tai muutakaan sukupuolitautia ei pitäisi olla, ja pilleritkin otettu ajallaan.

      Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen pilleireihin, mitä nyt itkettänyt enemmän kuin normaalisti. Gynen kanssa sovittiin ensi viikolle aika, epäili puhelimessa että syy saattaisi olla juuri siinä, että pillerit ovat liian matalahormoniset, en tiedä sitten. Toisaalta en haluaisi vaihtaa pillereitä, kun ei muuten ole mitään ongelmia ollut, mutta kyllähän tuo ylimääräinen vuoto aina pistää mietittymään että mikä on vialla.

      Suosittelen kyllä kaikille joita nuo vuotohäiriöt tai joku muu asia vaivaa, että soittaa reippaasti omalle gynelleen tai terkkarille ja kysyy asioista, sillä laillahan ne selviää ja ei tarvitse arvuutella :)

    • Pepelottaa

      Minulla alkoi rusehtavat vuodot toissapäivänä. Käytän Yazminelle pillereitä ja minulla pitäisi alkaa vasta viikon päästä kuukautiset. Olen käyttänyt niitä jo melkein vuoden ja vastaavaa ei ole minulle tapahtunut. Vuoto alkoi siis toissapäivänä. Seuraavana aamuna ei ollut tullut mitään mutta noin 2 tunnin päästä tuli. Otin pillerin ihan normaalisti ja siihen se sitte loppui. Nyt tänä aamuna sitä tuli todella paljon ! En voi olla raskaana eikä minulla voi olla seksitautia. Minua pelottaa todella paljon !

      • 66

        Mikä siinä niin kovasti pelottaa? Lukeehan siellä pakkausselosteessakin mahdollisten haittavaikutusten listassa vuotohäiriöt.

        ps. Merkki on Yasminelle.


    • arggggghiik

      Oon syönyt nyt reilu 2 vuotta Gestinylin sinisiä, ja nyt ekaa kertaa huomasin että pientä rusehtavaa vuotoa oli tullut, vaikka 2. viikolla vasta syömisessä ollaan.

      Onhan nyt varma että se ehkäisyteho säilyy vaikka jotain vuotoja tulee???

      Ja tietääkö joku muutenkin että minkälaiset todennäköisyydet on siinä, että iskee yllätysraskaus vuosien pillerijakson jälkeen?

      Onneks ilmeisesti tällaset rusehtavat vuodot vaivaa muitakin :)

    • Hämmmennys

      No toivottavasti se on säilynyt sillä minullakin tuli tätä rusehtavaa vuotoa ja viikon päästä kuukautisia ei ole näkynyt?!

    • Yasmin123

      Oon syöny Yasmin pillereitä vuoden ja edelleen on välivuotoa viikolla 2. Nyt alkaa jo mennä hermo ja huomenna lääkäriin.Saavat jokaikisen testin ottaa, vaikka sukupuolitauteja minulla ei voi olla.

      Toivottavasti syy löytyy !

    • uoik

      Onhan se hyvä tietysti testata kaikenlaista, mutta todennäköisesti nuo pillerit vaan eivät sovi sinulle. Se ei kyllä millään testillä selviä kuitenkaan.

    • :(((((

      Kiva lukea toisten kommentteja ja itselläki samaa vaivaa on.Femilar pillerit ja tyhjennysvuodon jälkeen vuodan yhä siis alkaa jo olla kolmatta viikkoa:( Lääkäri määräsi menkoihin kun runsaat ja sanoi että näistä femilar pillereistä saattaa jäädä menkat kokonaan pois,Minun kohdalla ei vaan jää,eka liuska meni ihan ok mut toisen ku alotti ni vuotoa vaan,joskus vähän ja joskus ihan lönttejäkin tulee,Onko muilla naisilla kokemusta noista pillereistä vai nakkaanko roskiin vai olisko hermoja koettaa sinne kolmeen liuskaan:) jos ne sit tasoittuu,Jos tää jatkuu niin soitto lääkärille parempi,Kiitos vastauksista:)

    • pelottaaaa...

      Oon nyt syönyt vuoden Yaz-merkkisiä pillereitä ja aina ennen menkkoja alkaa tiputteluvuotoa? Mistä ihmeestä tämä voi johtua? Mä kävin klamydia näytteen ottamassa ja oli negatiivinen, terkkari koulussa puhusi että saattaa olla vaan joku stressikin mikä on laukaissut nämä mutta ei se oi näin usein olla.. onko vastauksia? :)

      • dfh

        Yaz on liian matalahormoninen pilleri sinulle. Mene lääkäriin, että saat vaihdettua toiseen pillerimerkkiin.


    • pelottaa...

      Nii mäki vähä miettisin et voisko se vaa olla sillane :) mut pitää mennä :)

    • jepajee..

      Ite tulin just siihen johtopäätökseen että pillerit on kauheeta myrkkyä, oon vuosikausia syöny pilsuja ja välillä vaihdoin merkkiä ku toisista nousi verenpaine, toiset kuivatti limakalvoja, toiset aiheutti ylimäärästä vuotoa, nyt sitte ku on pilsut lopettanu kokonaan ni ei vaan menkkoja näy eikä kuulu, ja aikaa on kulunu jo reilusti.

      Kiitos vaan hormonaalisen ehkäsyn, mun biologinen toiminta on täysin sekasin :(

    • plopp

      Oon pari vuotta käyttäny yaz pillereitä ja vasta nytten alkoivat ensimmäiset vuotohäiriöt. Minulla välivuodot eivät tule kerralla, vaan tämän kuukauden aikana minulla on ollut jo 3 välivuotoa kestäen aina vain sen pari päivää!

      Aika on varattuna gynelle, joten eiköhän se vaihtamalla parane (toivottavasti). Kummastuttaa vaan kun vuodot kestävät niin vähän? Ja kuitenkin tulee sen muutaman päivän ajan RUNSAASTI. Sen vain tuntee kun "lorahtaa" yht äkkiä housuihin.. että kivaa tämä pillereitten syönti!

    • onppu

      Itse syön myös yazia jo toista vuotta ja tänään alkoi vähän vuotaa rusehtavan veristä vuotoa. Ei mitään paljoa mutta häiritsevästi kuitenkin. Olen myös liuskan toisella viikolla joten kuukautisten pitäisi olla vasta parin viikon päässä. Eikä minulla ikinä tiputtelekkaan ennen kuukautisia jos en ole siirtänyt niitä mitenkään. Olen muuten ollut tyytyväinen merkkiin ja en haluaisi alkaa vaihtamaan sitä. Katson miten tilanne kehittyy. Sukupuolitauteja ei voi olla ja en ole todennäköisesti raskaanakaan. Toivottavasti tä on vaan joku temppu mitä pillerit tekee joskus eikä mitään vakavaa.

    • pöllöööö

      Siirsin menkkoja 2 päivää taaksepäin Yaz-tablettien ohjeiden mukaan. Antoi ymmärtää, ettei ole mitään ongelmaa.. No nyt on välivuotoa jatkunut enemmän tai vähemmän jo toista viikkoa. Vähän huolestuttaa onko normaalia, mutta varmaan kantsii katsoa seuraavan liuskan alkuuna asti.

      • de

        Miten niin antoi ymmärtää? Aina kun tekee muutoksia syöntirytmiin, on sivuvaikutusten mahdollisuus olemassa.


    • Yasminteini

      Joo elikkäs ite oon syöny Yasmineita kohta jo vuoden, ja nyt vasta ensimmäistä kertaa tulee vuotoa pillereiden aikana.. Mahaankin koskee samalla tavalla kuin olisi kuukautiset, mutta kuukautisten pitäisi alkaa vasta noin kuukauden päästä, ja liuskaa on jäljellä vielä reilusti yli puolet.

      Missä syy... ?

      • xdshcjfb

        Todennäköisesti niissä pillereissä. Voi tietysti olla vaikka kyse tulehduksesta tai sukupuolitaudista. Niissä usein on muitakin oireita, muttei välttämättä aina.


    • Huolissaan

      Itse aloitin Yaz-merkkiset pillerit vajaa kaksi kuukautta sitten. Ensimmäinen kuukausi meni ihan hyvin, mitä nyt alkuun hieman mielialat vaihtelivat. Otin placebot, ja kuukautiset alkoivat samana päivänä kun aloitin toisen laatan.

      Kuukautiset ovat nyt jatkuneet kohta kolme viikkoa. Ensimmäisen viikon vuotoa tuli kunnolla. Toisella viikolla vuoto väheni, ja muuttui pikemminkin ruskeaksi limaksi. Näin kolmannen viikon puolivälin jälkeen vuoto muuttui yhtäkkiä runsaaksi ja oikein kirkkaan punaiseksi. Myös mahaan sattuu.

      Lääkarillekin olen asiasta sanonut, ja hän vain sanoi, että pillerit ovat varmasti liian matalahormoniset. Ehkäisyneuvolassakin kävin, ja he sanoivat klamydian aiheuttavan tiputtelua. Sukupuolitaudin mahdollisuutta ei pitäisi olla. Sovimme neuvolan kanssa, että kun aloitan kolmannen laatan sovin tapaamisajan, ja katsomme pillerien vaihtamista.

      Olen syönyt pillereitä vuodon ajan normaalisti, mutta huolestuttaa silti. Pelkään, että olen raskaana, vaikka sen ei pitäisikään olla mitenkään mahdollista, sillä olen aina ottanut pillerit ajallaan.

      • vhyjbnkm

        Minua kummastuttaa se, että ihmiset epäilevät olevansa raskaana, mutta eivät tee raskaustestiä, joka kertoo lähes heti, mikä tilanne on. Se on ainoa tapa selvittää oletko raskaana eikä sen jälkeen enää tarvitse pelätä asiaa.


    • ????

      Oon lukenut paljon eri keskustelu palstoja kyseisestä asiasta (Yaz-pillereistä ja niihin liittyvistä vuodoista) ja jokaisella palstalla tosi monella on samanlaista vuotoa kuin itselläni.. Eli olen käyttänyt Yaz-pillereitä n. 1,5 vuotta ja ei ole mitään ongelmia ennen tätä ollut. Nyt siis viime kuussa ja tässä kuussa on pakkauksen toisen rivin aikana alkanut tulla ruskeata vuotoa (todennäköisesti "vanhentunutta" verta). Kaikilla muillakin (jotka ovat yazia yli vuoden käyttäneet) on näköjään samantapaisesti, eli ovat käyttäneet yazia yli vuoden ja vasta silloin on tullut vuoto-ongelmia. Muista pilleri merkeistä ei näköjään taida olla samanlaisia juttuja.. Muuten tosi hyvä pilleri merkki ehkäisee hyvin ja itselle ei ainakaan huomattavasti ole haittavaikutuksia tullut, paitsi hieman mieliala heittelee ja ruokahalu kasvanut ja tullut vähän painoa lisää siitä syystä, mutta en tiedä johtuuko pakosti pillereistä. MUTTA voisiko joku jolla on ollut yaz pillerit ja samanlaista vuotoa, ja on käynyt lääkärillä, niin kertoa mitä ovat teille siellä sanoneet? :) Onko vaarallista ja mistä johtuu? Ja miksi kaikilla on sillä toisella pilleri viikolla sitä hiton ärsyttävää ruskeaa vuotoa? Ja miksi alkaa vasta vuoden käyttämisen jälkeen? Outoa että niin monella on käynyt AIVAN samalla tavalla:O Mut kukaan ei ainakaan oo onneks yksin sen asian kanssa :D

      • ????

        ^^Ja se vielä tuohon^^ että suurin osa, joilla sitä vuotoa on ollut, niin EI ole unohtanut ottaa pilleriä jossain vaiheessa, vaan se vuoto on vain alkanut vaikka on tehnyt kaiken oikein..


      • gfhtrrhtjdht

        Itse voisin kirjoittaa ihan samaa Mercilon ja Meliane -pillereistä. Ei se ole siitä merkistä kiinni muuten kuin niiltä osin, että matalahormoniset pillerit aiheuttavat herkimmin vuotohäiriöitä.

        Enpä pidä tuota mitenkään ihmeellisenä. Pieniä muutoksia omassa kehossa ja pillerit eivät enää sinulle sovi. Ei se ole sen kummallisempaa. Ei myöskään ole vaarallista eikä vaikuta ehkäisytehoon. Pillerit kyllä kannattaa vaihtaa, jos tuo ylimääräinen vuotaminen jatkuu.


    • mitääääää...

      Ihmetyttää täälläkin, söin vuoden ajan cerazette minipillereitä ja kesällä vaihdoin ne desogestrel sandoz merkkisiin kun cerazettet loppui apteekista ja molemmat on täysin toisiaan vastaavia, eli minkään ei pitäisi muuttua. Nyt oon syöny sen about puoli vuotta noita desogestrel sandozeja ilman mitään ongelmaa, ennen tätä. Mulla on ollu just tätä ruskeaa vuotoa kohta kuukauden ja alkaa jo pikkasen ärsyttää, pitääkö tässä joulun alla lähteä vielä käymään lääkärissä että sais jotain selkoa vai pitääkö vielä kattoa ja ostaa vaikka varmuuden vuoksi raskaustesti vaikken itse raskauteen edes usko. Menkkoja tai mitään tiputteluja mulla ei siis ole ollut kertaakaan aikaisemmin noitten pilsujen aloituksen jälkeen.

    • yasmalala

      Itse olen syonyt yasminelle pillereita puoli vuotta nyt (ensimmaiset e-pillerit elamani aikana) ja juuri nyt kun olen menossa poikaystavani luokse kauas, alkoi tama ruskea vuoto. Muuten ei mitaan valia, mutta kun nahdaan sen 2 kk valein n 1 vk niin ottaa vahan paahan, etta pillerit ei hoida homaansa... Nyt en tieda ottaako toinen liuska vai antaa niiden kuukautisten tulla, menee noin 1,5 vk ku vuoto loppuu vai ottaa riski ja kattoa loppuuko ruskea vuoto vai jatkuuko se koko taman ajan kun olen poikaystavani luona... (3vk). Helv.tti Olen siis ulkomailla joten en viiti soittaa kallista puhelua suomeen kysyakseni asiasta..

      • vuosia pillereitä

        "Pillerit eivät hoida asiaansa...". Voi hitto tekis jokaseen näihin viestiin huutaa, että mitä helvettiä odotatte kun syötte keinotekosia hormoneja, että vuoto tulee kellon tarkasti ja MITÄÄN sivuvaikutuksia tai muita ei ole?

        Vaikka vuodatkin, se ei tarkoita ehkäisytehon alentumista, ellei syy vuotoon ole pillerin unohtumisessa/myöhästymisessä.

        Lopuille, kyllä, on helvetti aivan normaalia pillereitä syödessä, että joskus tulee vuotoja vaikkei niille näytä olevan mitään syytä (unohdus tms.). Etenkin teki mieli purskahtaa nauruun lukiessa näitä "olen käyttänyt pillereitä kaksi kuukautta, minulla on pillereiden välissä vuotoja, minulla täytyy siis olla joko keskenmeno tai jokin vakava sukupuolitauti". Joo. Siis oletteko te olleet siellä lääkärissä, jossa teille pillerit määrättiin okorvatulpat päässä, vai äärimmäisen epätietoisia siitä, että siinä pillereiden mukana tulevassa paperilappusessa on lähes kaikki tieto näistä epätavallisista jutuista, mitä pillereiden käytön aikana voi esiintyä. Ja luulisi nyt olevan sen verran tajua lukea se lappu läpi, siellä nimittäin aika lailla ensimmäisenä lukee pillereiden aloittamisesta ja siitä ETTÄ ON ENEMMÄN SÄÄNTÖ, KUIN POIKKEUS, ETTÄ NIITÄ VUOTOJA ESIINTYY PILLEREIDEN ALOITTAMISEN YHTEYDESSÄ. Ja samaten on ihan normaalia (EI, SINULLA EI OLE KESKENMENOA TAI TAPPAVAA TAUTIA), jos monen kuukauden tai vuosien syönnin jälkeen joskus tulee ylimääräisiä vuotoja. Sitten kannattaa jo ihan mukavuussyistä hakeutua lääkäriin mikäli vuoto ei lopu tai monta kuukautta peräperää tulee näitä ylimääräisiä vuotoja.

        Ihan oikeasti, tekis mieli repiä hiukset päästä kun lukee näitä juttuja..


      • VihainenVeronmaksaja
        vuosia pillereitä kirjoitti:

        "Pillerit eivät hoida asiaansa...". Voi hitto tekis jokaseen näihin viestiin huutaa, että mitä helvettiä odotatte kun syötte keinotekosia hormoneja, että vuoto tulee kellon tarkasti ja MITÄÄN sivuvaikutuksia tai muita ei ole?

        Vaikka vuodatkin, se ei tarkoita ehkäisytehon alentumista, ellei syy vuotoon ole pillerin unohtumisessa/myöhästymisessä.

        Lopuille, kyllä, on helvetti aivan normaalia pillereitä syödessä, että joskus tulee vuotoja vaikkei niille näytä olevan mitään syytä (unohdus tms.). Etenkin teki mieli purskahtaa nauruun lukiessa näitä "olen käyttänyt pillereitä kaksi kuukautta, minulla on pillereiden välissä vuotoja, minulla täytyy siis olla joko keskenmeno tai jokin vakava sukupuolitauti". Joo. Siis oletteko te olleet siellä lääkärissä, jossa teille pillerit määrättiin okorvatulpat päässä, vai äärimmäisen epätietoisia siitä, että siinä pillereiden mukana tulevassa paperilappusessa on lähes kaikki tieto näistä epätavallisista jutuista, mitä pillereiden käytön aikana voi esiintyä. Ja luulisi nyt olevan sen verran tajua lukea se lappu läpi, siellä nimittäin aika lailla ensimmäisenä lukee pillereiden aloittamisesta ja siitä ETTÄ ON ENEMMÄN SÄÄNTÖ, KUIN POIKKEUS, ETTÄ NIITÄ VUOTOJA ESIINTYY PILLEREIDEN ALOITTAMISEN YHTEYDESSÄ. Ja samaten on ihan normaalia (EI, SINULLA EI OLE KESKENMENOA TAI TAPPAVAA TAUTIA), jos monen kuukauden tai vuosien syönnin jälkeen joskus tulee ylimääräisiä vuotoja. Sitten kannattaa jo ihan mukavuussyistä hakeutua lääkäriin mikäli vuoto ei lopu tai monta kuukautta peräperää tulee näitä ylimääräisiä vuotoja.

        Ihan oikeasti, tekis mieli repiä hiukset päästä kun lukee näitä juttuja..

        MItä tulet lukemaan jos noin vituttaa. Oma on ongelmasi


    • hieman ärsyyntynyt

      Varmaan kullakin vain huoli siitä, että kun ei ole semmoista ennen esiintynyt. Itse kans huolestuin kun yhtäkkiä rupeaa ruskeaa vuotoa valumaan, oikein kunnolla. Kyllä sitä hieman säikähtää, kun ennen ei ole ollut mitään. Lääkäriin soittaminenkin tuntuu ihan turhalta, kun sielä ei osata mitään sanoa, muutakuin että katso nyt jatkuuko. Itselläni kans tulee hyytymiä, joita ikinä ennen ei ole ilmaantunut. Aiemmin olen syönyt vuoden näitä Yaz-pillereitä, ja silloin ei ollut mitään tälläistä. Nyt vuoden tauon jälkeen olen aloittanut uudestaan, neljättä kuukautta syön, ja juurikin laatan toisella viikolla tämä ruskehtava vuoto alkoi. Ei varmaan sitten johdu muutakuin siitä, että pillerit eivät sovi. Vaihdankin nyt tohon qlaira-pillereihin tämän viimesen laatan loputtua. Katsotaan sitten, että toimiiko ne paremmin, vai joutuuko ottamaan pillerit pois kokonaan. On vain niin outoa, kun yhtäkkiä pillerit jotka ovat ennen sopineet hyvin, eivät yhtäkkiä sovikkaan ollenkaan. Mutta niin kai se keho on arvoituksellinen, eikä syitä vaan aina kaikkeen löydy.
      Eiköhän nämä vaivat aina jollakin loppujen lopuksi lopu. Vaikka kuinka ärsyttävää tämä onkin, että koko ajan jotain vuotoa, mutta kai se on hampaita purren vaan hyväksyttävä, että niin se vaan menee.
      Mielenkiintoista kuitenkin lukea, että monella, monella muulla on myös samoja vaivoja. :) Mut, koitetaan pärjäällä!! :D

      • emtide

        Aloitin noi Qlaira pillerit. mulla tuli myös puolessa välissä laattaa parina päivänä melkein kirkasta vuotoa tumman ruskealla verellä. Nyt tuli sen verran, että piti laittaa tamponi. Kun otin sen pois parin tunnin päästä, oli vuoto loppu.
        Reilun 30-vuoden iän aikana monesti aloittanut ja lopettanut pillerit syystä tai toisesta. ollut nämä samat käytössä aikasemmin muttei ole ennen tullut mtn ja alkoi ihmetyttämään.. Äitini kuoli munasarjasyöpään joten sitä on pikkusen vainoharhainen näistä asioista..
        Ja vaikka sama asia toistuu monesti täällä topiikissa, ei ole huono juttu. Näkee, että monella on kokemuksia. joku parempana itseään pitävä huutelee siellä mitä idioottikeskustelua käydään. Ei tosiaan ole pakko lukea näitä :-D
        Joskus teininä tuli tollasia huudeltu kun ei ollut elämänkokemusta. Kärsivällisyys (toiv.) tulee sitte iän mukana ;-)


    • Hei, itsellä noin 5-6 vuotta pillereiden syöntiä takana (meliane) Ja nyt on alkanut tälläiset kyseiset vuodot.. Olen jo useamman vuoden syönyt 2 levyä kerralla, sitten kuukautiset ja taas 2 levyä.. Ilman mitään ongelmia. Nyt oli "kuukautiset kesken pillerilevyn 11.-18.2 eli loppui maanantaina.. Oli oudon vähäiset ja kipua jatkui KOKO viikon ajan..(yleensä syön lääkkeitä runsaisiin kuukautisiin ja särkyä on 1 tai 2 päivää juuri alkaessa) Tänään kuitenkin aamulla herätessä oli taas kuukautiset alkaneet? Ja runsaasti! Tein raskaustestin keskiviikkona poissulkien mahdollisen raskauden (oli yhden pillerin unohdus joku aika sitten)

      Tosiaan kuukautisten pitäisi alkaa vasta n viikon päästä, ja nyt on jo tullut kahdet kesken YHDEN levyn.. ??

      Gynelle ajattelin varata ajan kunhan tämä vuoto loppuu..

      Olisko kellään tälläisestä mitään kokemusta?

    • hmphhhhhhhh

      Käytössä meliane, ollut 1v 4kk ja nyt ekaa kertaa kesken levyn alkanut rusehtava vuoto. Vuotoa jatkunut 2 päivää ja mukana tullut voimakkaat mielialan muutokset, väsymys, ärtyneisyys, joita esiintyy normaalisti vain väliviikolla (viikko, jolloin pitäisi tyhjennysvuodon tulla).
      Pohdiskellut voisiko stressi vaikuttaa noin kovasti elimistöön, mutta taas toisaalta nämä mielialojen muutokset tuovat mukanaan normaalia herkemmän stressitason.

    • VihainenVeronmaksaja

      Täyttä paskaa olla nainen. Aloitin Yaz-pillereiden vetämisen jumalattomien menkkakipujen epäsäännöllisyyden ja törkeän runsauden takia. Siirsin menkkoja heti 2 laattaa (nyt se toinen laatta menossa) niin kivasti tässä yli viikon vuotanut. Huoh. Haluaisin kohdunpoistoleikkauksen, miettinyt sitä jo monta vuotta. Ikää kohta 21. Kakarat ei kiinosta.

    • zipuli1

      Näitä kun lukee, alkaa miettimään onko lääkeyhtiöt yhtäkkiä vaihtaneen reseptejä?? Itsellä minulet-pillerit ollut käytössä vuodesta 2005, muutaman kerran olen pitänyt puolen vuoden tauon, etten ole syönyt ollenkaan. Menkkani ovat aina olleet todella säännölliset riippumatta siitä syönkö vai enkö syö pillereitä. Joulukuusta alkaen menkkani ovatkin yhtäkkiä menneet hyvin epäsäännölliseksi. eli kahden viikoin välein alkaa "uudet" menkat. Mielessäni olikin heti, voisiko se olla klamydia, sillä vuosi sitten kun menkat sekoili, minulla todettiin klamydia, jonka sitten hoidin pois. Klamydia testit kuitenkin tehty, eikä sieltä löytynyt mitään. Eräs vittumainen lääkäri yritti minulle tuputtaa uusia pillereitä, että voisi kuulemma johtua minun pillereistäni vuotohäiriöt, mutta enpä oikein usko ! Miten voisi muka KAHDEKSAN normaalin vuoden jälkeen yhtäkkiä kroppa mennä sekasin pillereistä? Toinen lääkäri otti minulta nyt viimeksi papa-kokeen, jonka tuloksia odottelen ja huomasi myös hiivatulehduksen. (sitäkin ihmettelen, että kolme lääkäriä sorkkinu mun pillua ja vasta viimeinen mainitsi hiivasta!!) No otin hiivalääkkeen 2 viikkoa sitten ja ainakaan vielä ei ole pillukaan vuotanut verta. Onko mahdollista, että tuollainen välivuoto voisi olla hiivatulehduksen aiheuttama??

    • Vuotoliini

      Oon syönyt pillereitä kymmenen vuotta, muutamaa puolen vuoden taukoa lukuunottamatta ja välillä käyttänyt ehkäisyrangastakin.
      Aina sama ongelma ollut niin pillereiden kuin renkaankin kanssa että tuo menkkojen siirtäminen ei onnistu vaan kuukautiset senkun alkavat omia aikojaan...Minulla on todettu myös endometrioosi joten en tiedä vaikuttaako tämä myös osaltaan asiaan.Hassua sinänsä että tämä oireyhtymän vuoksi pitäisi juuri syödä monta liuskaa putkeen että kuukautiset olisivat mahdollisimman harvoin mutta syöpä siinä pilleireitä kun minulla se tarkoittaa sitä että vuoto alkaa toisten liuskan alussa ja kestää tasan niin kauan kun pidän taas tauon pillereissä :/

    • unhappy123

      Itselläni on ollut ongelmia Yaz-nimisten pillereiden kanssa. Siirsin menkkojani jättämällä syömättä lumepillerit edellisestä liuskasta ja tämänhetkisen liuskan lopussakin minulla esiintyy vielä ruskeaa limaista vuotoa. Toinen kerta kun yazeilla siirrän menkkoja, ekalla kerralla ei ongelmia. Olen syönyt pillereitä jo vuoden ajan ja ongelmat ilmenevät vasta nyt. Muuten ovat pillerit hienosti hoitaneet hommansa. Niin ehkäisyssä kuin menkkakivuissakin.

    • jokunen4

      vaikka tää on jo vanha keskustelu niin sanon silti. ite kävin gynellä parii päivää ennen ku hankin pillerit, gyne sano et tiputteluvuoto on normaalia, siis ihan vaikkei ois pillereitäkään. no alotin sit pillerit ku menkat alko, ja menkat ei loppunu yheksänkää päivän jälkeen, johtuu siis varmaan pillereistä koska normi menkat mulla on kestäny 5-7 päivää, ei koskaa sen yli. täytynee käydä heti piakkoin jo vaihtaas pillerimerkkii tai koittaa muuta

    • haloohei

      ohivuodot kuuluu asiaan ja jokainen joka on käynt gynekologilla tietää tämän.

    • ....

      Hei, mulla samaa ongelmaa nyt puolentoista vuoden onnistuneen käytön jälkeen, eli tiputtelu alko laatan tokalla viikolla. Haluisin vaan tietää jos vaikka joku sattuisi tänne vielä eksymään, että miten muilla saman ongelman kanssa painivilla kävi, miten asia saatiin korjattua?

      • thyfjgu

        Satunnaisesti tuota itselläkin on. Syön kyllä pillereitä eri mittaisia jaksoja (välillä 4 viikkoa ja tauko, välillä 6 viikkoa ja tauko jne.), joten en ihmettele jos kroppa ei aina tajua pysyä mukana.

        Aiemmalla merkilläni satunnainen tiputtelu muuttui lopulta jatkuvaksi ja merkki meni vaihtoon.

        Tiputtelu voi olla yksittäinen tai silloin tällöin tapahtuva. Jos siitä tulee säännöllinen ilmiö, kannattaa hankkiutua lääkärille.


    • Lopettaiskopilsut?

      Itsellä myös ollut yasminet käytössä nelisen vuotta ja on sopineet tosi hyvin, kunnes nyt alkoi tiputteluvuodot. Ei tule kuin vain vähän ruskehtavaa vuotoa, mutta on menkkakipuja ja tekeehän tää epävarman olon, kun saa pelätä sottaavansa vaatteet. Vuoto alkaa pilsuliuskan viimeisellä viikolla.

      Aloin syödä pillereitä epäsäännöllisiin kuukautisiin ja on ollut niin ihanaa, kun on tiennyt viime vuodet milloin menkat tulee, eikä ole tarvinnut stressata minkään vuotojen takia. Olen syönyt pillereitä koko ajan niin, että vain yksi liuska kerrallaan ja sitten tauko, eli siinäkään en ole mitään muutoksia tehnyt, eikä muutenkaan ole mitään erilaista tapahtunut, mikä voisi selittää tän.

      Se mikä itseä oikeastaan pelottaa ja huolettaa tässä on päänsärky. Varmaan noin vuoden verran olen kärsinyt jatkuvista kovista päänsäryistä oikeestaan päivittäin. Olen luullut että huono työasento jumittaa lihakset tai muuta vastaavaa, mutta joitain kuukausia sitten tajusin että pillereiden taukoviikolla mulla ei särjekään päätä ollenkaan, mutta heti kun aloitan uuden liuskan särky palaa muutamassa päivässä. Onko kellään muulla ollut mitään vastaavaa ja mistähän tämä nyt voisi johtua?

      Niin ja ikää mulla siis on 35 -vuotta, että onko tämä nyt jotain esivaihtareita ja oman hormonitoiminnan muutokset saa kehon reagoimaan eri tavalla pilsuihin?

      • fsedhj

        Ei tuossa nyt kovin iso velho tarvitse olla, että tajuaa yhteyden pillereiden ja päänsärkyjen välillä. Jos ne pillerit vielä aiheuttavat tiputteluvuotoja, niin mitäpä jos menisit lääkäriin.


      • Lopettaiskopilsut?
        fsedhj kirjoitti:

        Ei tuossa nyt kovin iso velho tarvitse olla, että tajuaa yhteyden pillereiden ja päänsärkyjen välillä. Jos ne pillerit vielä aiheuttavat tiputteluvuotoja, niin mitäpä jos menisit lääkäriin.

        Tottahan minä tajuan että päänsäryt johtuu pillereistä, mutta sitä kysyin onko kellään muulla ollut tän kaltaisia oireita. Se jäi mainitsematta vielä, että taukoviikolla tulee kuumia aaltoja. Tai minä en osaa niitä muuksi luokitella kun kuumiksi aalloiksi. Eli kasvot lehahtaa yhtä-äkkiä punaisiksi ja tulee kuuma ilman mitään syytä.

        Sitä vain mietiskelen, että onko omassa hormonitoiminnassa tapahtunut nyt jotain joko luonnollista vanhenemiseen liittyvää, vai johtuuko tää kaikki pitkästä pillereiden käytöstä mikä aiheuttaa sen että oma elimistö alkaa piiputtaa ja hormonitoimintaan tulee häikkää, ja pilsut jotka ennen sopi ei enää sovikaan...

        Lääkäriin toki olen menossa, mutta pienipalkkaisena täytyy mennä terkkariin ja sinne ei tahdo saada varattua aikaa, kun linjat tuuttaa varattua koko ajan, eikä työpäivän aikana tahdo olla paljon tilaisuuksia soittaa. Soittopyynnönkin kun terkkariin jättää, niin eipä ole toistaiseksi soitettu takaisin.


    • Kamalaa :/

      Mulla on ollu käytössä Zoely pillerit ja nyt menossa kolmas laatta ja viikon päästä pitäis vasta olla menkat mutta tänään tuli sitte veristä vuotoa ja pari päivää tätä ennen on ollu ruskeeta vuotoa vähän vaaleempaakin ja en oo unohtanu ottaa pillereitä enkä oo siirtäny menkkoja. En voi olla raskaana ja tautiakaan en epäile mutta mulla ei oo ollu sivuvaikutuksia niistä pillereistä niin voiko sitte nyt ollakii?

    • Kamalaa :/

      Ja tosiaan kolmas kuukausi vasta noissa pillereissä menossa että en oo pitkään käyttäny, enkä ole käyttänyt pillereitä aikasemmin.

    • Yasmin-90

      Mulla myös ilmennyt samaa vaivaa, siis ruskeaa tai kirkkaan punaista väli-/tiputteluvuotoa, Yasmin-pillereitä käytettäessä, vaikka samoja pillereitä olen käyttänyt nyt reilu 4 vuotta, eikä aiempina vuosina ole ollut mitään ongelmia. Ylimääräiset vuodot eivät mulla tule mitenkään säännöllisesti kierron aikana, vaan vähän miten sattuu. Tätä on jatkunut harvakseltaan jo viime vuodesta lähtien, mutta nyt kun vuodon määrä on huomattavasti lisääntynyt ja sen yhteydessä on alkanut alavatsaankin koskea, päätin ottaa yhteyttä gyneen. Hän kehoitti mua käymään klamydiatestissä, vaikken itse pitänyt sitä kovinkaan mahdollisena syynä. Testin tulos oli negatiivinen, ja nyt sitten varaamaan uutta soittoaikaa gynelle. Toivottavasti pillerimerkin vaihto auttaisi. En haluaisi kuitenkaan luopua pillereiden käytöstä kokonaan tämän vuoksi.

    • Whattodoo

      Minäkin laitan vanhaan keskusteluun.
      Olen syönyt yasminelle pillereitä jo 5 vuotta ja ovat sopineet minulle mahtavasti verta ei kuukautisten aikaan tule enään niin että imukykyisintä tampoonia saa vaihtaa tunnin välein ja menkkakivut eivät vie minua enään sängyn pohjalle.

      Kuitenkin nyt 5 vuoden onnistuneen käytön jälkeen tuli viikolla 2 rusehtavaa limaista vuotoa joka kesti 4 päivää ja loppui. Tästä rohkaistuneena uskalsimme avomieheni kanssa harrastaa seksiä... Varmuudenvuoksi kuitenkin kumin kanssa ja kappas seuraavana aamuna vuosin taas.. Ensin kirkasta verta ja nyt taas ruskeaa töhnää.. Seksitauteja ei ole (olemme olleet yhdessä koko tämän 5 vuotta ja molemmat olemme käyneet testeissä eikä mitään ole ollut) mitähän h*******ä tapahtuu???

      Raskaustestin kyllä ostin ja teen sen silloin kun kuukautisten pitäisi alkaa...lääkäriinkään en ole soittanut ,sillä ylimääräisistä vuodoista kärsiviä on käsketty seuraamaan jatkuuko tilanne seuraavien pillereiden aikana (muiden keskustelujen mukaan)
      Voiko laihtuminen vaikuttaa.. Olin vuosi sitten 88/173 ja nyt 67/173.. Vai ikä? Olen 22v

    • Whattodoo

      Ja papakoe ok otettu n puoli vuotta sitten...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe