Somalit kävi mun kimppuun

Miisa

Olen 16v tyttö ja yx päivä olin menos kaverille kirkkonummelle, kävelin dösäasemalle päin ku yht äkkii kolme somalii alko seurata mua ja huudella kaikkee skeidaa, sit yx kävi kiinni mun takkii, mä lähin juoksee hanee niin kovin ku ikinä pääsin, onnex ne ei lähteny seuraa. Mun sydän hakkas viel tunnin päästäki iha sikana niin kovin pelästyin. Ihmettelen et mikä oikeus niil on alkaa mulle huutelee en o ikinä nähny ketään niistä, mä oon aina yrittäny olla somalien puolella mut kyl nyt alko pikkusen ottaa kupoliin koko jengi, ei mulle ainakaan koskaan enne o sattunu mitään vastaavaa vaik oon pyöriny kaikissa "kovissa" paikoissa stadissa. Mitä mieltä te ihmiset ootte tästä, oisko pitäny ilmottaa kytille?

51

2879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsän menninkäinen

      Ihan sama kuin minä kirjottaisin että vajaa vuosi sitten perjantaina kun mä ja peri mun kaveria oltiin menos kämpille, alko muutama skini seuraan meita (vai miksi helvetin uusnatseiksi itsensä sitten luetteloikin) ja huuteli kaikkee että "vitun anarkistit tappakaa ittenne", "saatanan yhteiskunnan loiset menkää töihin" , "ostakaa hiusharjat", "tuu muija tänne niin saat kyrpää" jne jne.. Kaikkea hyvin kaunista. Tämän jälkeen tuli pienimuotoinen tappelu ja koko paska päätyi kyttikselle.

      Ja hei, jotkut huutelemiset on ihan normaalia, päivittäistä. Ellette te kestä jotain huutelua niin menkää nunna luostariin.

      • Miisa

        Mähän just tarkotin ettei siinä mitää jos ne somalit vaa huutelis mut ku ne alko repii mun rotsist, onnex pääsin pakoo. Mä en oikeen kyl ymmärrä et mix melkee kaikki täälläki pitää niit somalei niinku jonai kuninkaina et ne sais tehä ihan mitä vaa, tottakai tääl on skineiki mut mä oon aika varma et koht niit skinei on aika paljo enemmän jos noi somalit alkaa yleisemminkin tällai käyttäytyy.


      • ho homhom

        nunna luostari on yhdys sana...
        tämä paikka on täynnä spurguja, hulluja ja muita ulkomaalaisia.


      • Pellet olkaa HILJAA.

        Huutelu on idioottien touhuja !!!
        Ei sivistyneet tee sellaista ikinä !!!

        Ja takia puolustelet näitä petoja, jotka kävivät tyttöön kiinni ?????????????????

        Kaikkien ihmisten perusoikeuksiin kuuluu saada kulkea TÄYSIN koskemattomana ja TURVASSA, kulki hän sitten IHAN MISSÄ TAHANSA !!!!!


    • be careful......shh.

      ekaks:minkä aikaan sä liikuit??en yhtään ihmettele,jos sä olit siinä 22.00-myöhenpään liikkeellä...niillä ei oo mitään oikeutta käydä sun kimppuus!!!ei kellään!!!yrittiks ne raiskata,vai anastaa rahaa....tms.??vinkki kaikille:ei kannata liikkua myöhään illalla/yöllä YKSIN ulkona.ei siks,ettei mörkö tulis ja alkais pelotella,vaan siks,että sun kimppuun on helppo hyökätä,kun oot yksin ja on pimeää=kukaan ei näe.joo..tulipa siinä saarnaa.

      • Miisa

        No en todellakaa ollu myöhää liikkeellä jotai vähä yli kuus illalla. Emmä tiä mitä ne ois yrittäny, alko kuitenki repii kledjuist, ei tullu mielee jäädä kattoo et mitä ne ois tehny. Mun mielest menee aika ihmeelliseks jos ei enää yksin voi ollenkaa liikkuu.


      • keravan kolli
        Miisa kirjoitti:

        No en todellakaa ollu myöhää liikkeellä jotai vähä yli kuus illalla. Emmä tiä mitä ne ois yrittäny, alko kuitenki repii kledjuist, ei tullu mielee jäädä kattoo et mitä ne ois tehny. Mun mielest menee aika ihmeelliseks jos ei enää yksin voi ollenkaa liikkuu.

        se on ihan sama miten myöhään sä oot ollut liikkeellä,niillä ei oo mitään oikeutta koskee suomalaisiin naisiin,sen ne sai kokea helsingissä kun kolmen lauma tuli repii mun muijaa hiuksista,mä panin 3vuoden nyrkkeilyopeilla sellaset sarjat et voi olla että huulet turpos entisestään....mun kaltasii on vaan liian vähän kaikki pelkää saavansa rasismi nimikkeen vaikka puolustais itseään tai jotain muuta...koita miisa kestää ja ilmoita poliisille,ettei tollaista tapahdu jatkossa...


      • Ford
        keravan kolli kirjoitti:

        se on ihan sama miten myöhään sä oot ollut liikkeellä,niillä ei oo mitään oikeutta koskee suomalaisiin naisiin,sen ne sai kokea helsingissä kun kolmen lauma tuli repii mun muijaa hiuksista,mä panin 3vuoden nyrkkeilyopeilla sellaset sarjat et voi olla että huulet turpos entisestään....mun kaltasii on vaan liian vähän kaikki pelkää saavansa rasismi nimikkeen vaikka puolustais itseään tai jotain muuta...koita miisa kestää ja ilmoita poliisille,ettei tollaista tapahdu jatkossa...

        ihan oikeen!!!


      • keravan kolli kirjoitti:

        se on ihan sama miten myöhään sä oot ollut liikkeellä,niillä ei oo mitään oikeutta koskee suomalaisiin naisiin,sen ne sai kokea helsingissä kun kolmen lauma tuli repii mun muijaa hiuksista,mä panin 3vuoden nyrkkeilyopeilla sellaset sarjat et voi olla että huulet turpos entisestään....mun kaltasii on vaan liian vähän kaikki pelkää saavansa rasismi nimikkeen vaikka puolustais itseään tai jotain muuta...koita miisa kestää ja ilmoita poliisille,ettei tollaista tapahdu jatkossa...

        Rasisti on realisti.


      • Emmi-mummo

        Joo Suomi on muuttunu ja muuttuu edelleen, siis huonompaan suuntaan. Ennen sai rauhassa kulkea mihin vuorokauden aikaan hyvänsä, yöllä olikin mukava liikkua oli liikenne hiljasempi.

        Oi oi niitä aikoja.


    • ossi

      sanot vain ajan ja paikan

      • joshua

        ..sanon mä.. ykskään valkoihonen ei oo ikänä käyny mun kimppuu.. mut sit on ulomaalaiset käyny. minkä takii ne somalit ja muut on viel täälä jos kert niitten maas ei oo enää sotia tai nälän hätiä tai muuta? miks aina siit tulee rasisti kuka perkele itteensä puolustaa? kai nyt niillekkin joku opetus pitää antaa ku ne hyökkää yhen kimppuu porukal.. prkl..


      • saakeli -84

        Hee he he he!! jos ymmärsin oikein mitä tuolla tarkoitit, niin mä tuun mukaan. Mennää kattoon kuinka läski tummuu (jos nyt yhtään enempää voi somalilla tummua)


      • Miisa

        En todellakaa uskalla tehä mitää ilmotusta poliiseille, ku mä pelkään et sit ne alkaa vainoo mua viäl enemmän. Eikä se mua paljo lohduta jos kytät antaa niille kolmen kypän sakot, senkin joutuu veronmaksajat kuitenki maksaa....


      • isto
        Miisa kirjoitti:

        En todellakaa uskalla tehä mitää ilmotusta poliiseille, ku mä pelkään et sit ne alkaa vainoo mua viäl enemmän. Eikä se mua paljo lohduta jos kytät antaa niille kolmen kypän sakot, senkin joutuu veronmaksajat kuitenki maksaa....

        minun autooni murtauduttiin
        maksoin lukon korjauskulut, 700 mk
        pojat saatiin kiinni
        oli oikeuskäsittely
        poliisi sanoi, että parempi kun et tule sinne rahoja vaatimaan, siitä on sinulle enemmän harmia ( pojat tietysti kostavat)


      • Miisa
        isto kirjoitti:

        minun autooni murtauduttiin
        maksoin lukon korjauskulut, 700 mk
        pojat saatiin kiinni
        oli oikeuskäsittely
        poliisi sanoi, että parempi kun et tule sinne rahoja vaatimaan, siitä on sinulle enemmän harmia ( pojat tietysti kostavat)

        Jos niitten (somalien) kans joutus esim. oikeuteen nii varmaan ne sen jälkeen tulis ja tappas, eihän ne siitäkään mitään tuomioo tietty sais ku syyttelisivät toisiaan.


      • Clay
        isto kirjoitti:

        minun autooni murtauduttiin
        maksoin lukon korjauskulut, 700 mk
        pojat saatiin kiinni
        oli oikeuskäsittely
        poliisi sanoi, että parempi kun et tule sinne rahoja vaatimaan, siitä on sinulle enemmän harmia ( pojat tietysti kostavat)

        Noinhan se menee, kun Suomen oikeusjärjestelmä
        on antanut mahdollisuuden noille rikollisille.
        Tuomiot ovat liian heppoisia, suurin rikollinen olet jos
        ajat hiukan ylinopeutta tai jätät verojasi maksamatta.
        Kakarat ryövää autoja huvikseen ja tekevät kaikkea muutakin rikollista, koska ei ole mitään pelkoa kunnon
        rangaistuksista. Voi prkl mitä touhua!!
        Ei kai tämä meno voi loputtomiin jatkua..?


      • hei kattokaa neekeri
        Clay kirjoitti:

        Noinhan se menee, kun Suomen oikeusjärjestelmä
        on antanut mahdollisuuden noille rikollisille.
        Tuomiot ovat liian heppoisia, suurin rikollinen olet jos
        ajat hiukan ylinopeutta tai jätät verojasi maksamatta.
        Kakarat ryövää autoja huvikseen ja tekevät kaikkea muutakin rikollista, koska ei ole mitään pelkoa kunnon
        rangaistuksista. Voi prkl mitä touhua!!
        Ei kai tämä meno voi loputtomiin jatkua..?

        Ja sitte viä ihmetellään että miksi Suomalaiset ovat rasisteja!!
        Kyllä siis joka lakunaama joka on pakolaisena tänne tullu, pois vain joko ruottiin tai asema-altaaseen!!
        En ole mikää rasisti, mutta en halua Suomesta "Mustaa" valtiota kuten afrikanmaat, tosin se taitaa olla jo myöhäistä kun seuraa suomen koi^H^H^H poliisia


      • maahanmuuttajat pois
        hei kattokaa neekeri kirjoitti:

        Ja sitte viä ihmetellään että miksi Suomalaiset ovat rasisteja!!
        Kyllä siis joka lakunaama joka on pakolaisena tänne tullu, pois vain joko ruottiin tai asema-altaaseen!!
        En ole mikää rasisti, mutta en halua Suomesta "Mustaa" valtiota kuten afrikanmaat, tosin se taitaa olla jo myöhäistä kun seuraa suomen koi^H^H^H poliisia

        joka helvetin mamuli on ongelma... nämä perkeleen paskanaamat sikiääkin sellaista vauhtia että ei tässä maassa ole kohta yhtään tyhjää kohtaa jossa ei joku vitun afgaani tai kurdi paska molota jotain, kahviloissa ei kehtaa enään suomalaiset käydä kun nämä loiset pitää leiriään joka paikassa, ja pahinpia on ostarit... nyt tämä perkeleen homma alkaa riittämään, niitä on yksinkertaisesti liikaa.!!!


      • maahanmuuttajat pois kirjoitti:

        joka helvetin mamuli on ongelma... nämä perkeleen paskanaamat sikiääkin sellaista vauhtia että ei tässä maassa ole kohta yhtään tyhjää kohtaa jossa ei joku vitun afgaani tai kurdi paska molota jotain, kahviloissa ei kehtaa enään suomalaiset käydä kun nämä loiset pitää leiriään joka paikassa, ja pahinpia on ostarit... nyt tämä perkeleen homma alkaa riittämään, niitä on yksinkertaisesti liikaa.!!!

        Eli siis, ei tänne yhtään eurooppalaistakaan maahanmuuttajaa, kun kerran "joka helvetin mamuli on ongelma."


    • Koirankusettajaa

      Koira-miitti joka ilta klo 20, Pasilan juna-asema


      Pidätkö koirista?

      Jos ET pidä koirista: onko mielestäsi koirien potkiminen OK esimerkiksi lähijunassa?

      Googleta sanat SOMALI KOIRA, niin saat käsitystä asiasta.

      Koira on muslimeille SAASTAINEN eläin. Somalit ovat äärimuslimeita ja ei ihme: Maahanmuuttoviraston ylijohtajan Jorma Vuorion mukaan tällä hetkellä Suomeen tulevien aikuisten somalien luku- ja kirjoitustaidottomuusprosentti on 85 - 90 %. Lasten joukossa prosentti on tietysti korkeampi. Somalien geeniperimästä puolet on Arabiasta eli muslimimaasta, siksi he pitävät itseään muita afrikkalaisia parempina, vaikka muut afrikkalaiset ovatkin sitä mieltä, että "somalit pilaavat kaikkien afrikkalaisten maineen".

      Helsingissä ja Turussa tilanne ei VIELÄ ole yhtä paha, kuin Tukholmassa, missä monissa kaupunginosissa ei ole turvallista ulkoiluttaa koiraa tai kuljettaa koiraa metrossa iltaisin. Tilanne on ehkä vielä korjattavissa Helsingissä ja Turussa.


      NYT TAPAHTUU!

      LEVITÄ VIESTIÄ ETEENPÄIN kaikille keskustelupalstoille, Facebook-kavereillesi sekä sähköpostiin!


      TAPAAMINEN JOKA ILTA, ja varsinkin PE- ja LA-iltoina PASILAN JUNA-ASEMAN pääoven edessä klo 20. Sisällä penkeillä istuen, jos huono ilma.

      Pasila on sikäli hyvä paikka, että somalit kulkevat sen aseman kautta Myyrmäkeen, Leppävaaraan, Espoon keskukseen, Helsingin rautatieasemalle jne. pitämään aseman seiniä pystyssä. Toisaalta Itäkeskuksessa ja Rautatieasemalla on jo niin paljon somaleita, että emme uskalla siellä tavata ennen, kuin meillä on 50-100 koiraa koossa.

      Eli pidetään huolta, että asemalle iltaisin notkumaan tulevat somalit tutustuvat koiriin ja somalit päättävät sillä perusteella, haluavatko edelleen tulla asemalle hengaamaan ja pitämään aseman seiniä pystyssä.

      Joko somalit sopeutuvat koiriin (Oho, nehän ovatkin kivoja eläimiä!), tai sitten he muuttavat paikkaan, jossa koirien potkiminen on OK. Esimerkiksi muslimimaahan. Kyseessä EI ole kehotus mihinkään rikokseen, vaan nyt selvitämme, tottuvatko somalit ihan normaaliin koirien läsnäoloon, vai vetävätkö he rasistikortin esiin?

      Tästä lähtien koira-miitti joka perjantai- ja lauantai- ilta klo 20 Pasilan asemalla.

      Pasilan asemalla on kolme uloskäyntiä. Alamme aluksi tapaamaan pääoven edessä eli ne ovet, jotka aukeavat itsestään, kun niitä päin kävelee. Kun saamme tarpeeksi porukkaa kerättyä KOKO PÄÄKAUPUNKISEUDULTA Pasilan juna-asemalle (ESIM. Myyrmäessä ja Itä-keskuksessa somalit ottavat jo vähän liikaa juna-asemilta ja ostoskeskuksista tilaa haltuun), voimme jalkautua Pasilan aseman jokaisen sisäänkäynnin eteen (3 kpl), jolloin somalit joko sopeutuvat koiriin tai eivät enää tule pitämään aseman seiniä pystyssä.

      King Charlesin spanielit ovat yhtä tervetulleita, kuin rottweilerit: Cavalier on muslimeille ihan yhtä saastainen eläin, kuin muutkin koirat. Rottweilereita toki tarvitsemme, ettei tarvitse katsella spanielin potkimista. Muistakaa, että Suomessa ei ole sallittua potkia takaisin: se olisi heti rasistinen rikos, vaikka somali aloittaisi ja somalilla on yleensä mukana 5 somali-todistajaa, jotka tulkin välityksellä sanovat ”valkoihoinen rasisti natsi aloitti!” Sillä ei ole väliä, että somali oikeasti liikkui yksin. Ja somalit ovat henkisesti suomalaisia lähempänä natseja, sillä somalit eivät voi sietää JUUTALAISIA. Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini taas on julkisesti kertonut olevansa suuri Israelin ystävä ja koska Perussuomalaisten raakakannatusprosentti on 30%, tästä voi, ainakin Helsingin Sanomien toimittajan "terävällä" logiikalla, vetää sen johtopäätöksen että suomalaiset eivät ole natseja =)

    • -.-

      Hohhoijakkaa....

    • "Mixet niinku tee niinku ilmoitusta niinku qytille tiäksää niinku?"

      Vai miten ko. lause meneekään teinikielellä.

      Niinpä tietenkään, et uskalla. Onnea vain.

      • Metalismygod

        Itsekkin olet teini joten turpa vaan tukkoon.
        Ja ne helvetin somalit varmaan tulee sorkkalaudalla kimppuu, ehkä siks alottaja ei viitsi ilmottaa kytille tosta? Itse et varmaan edes netissä viitti slangia käyttää ettei vaa tuu joku sanomaan että "vitun teini". Sad.


    • pwnage

      Taas joku tylsistynyt kaveri sai nörtit avautumaan tänne :D

    • haluanvainrauhaa

      kertokaas sit jätkälle samoja neuvoja. mitä mä voin tehdä, kun jos itsepuolustaudun jonkun somalin / kurdin / kosovon hyökkäykseltä / puolustan mun muijaani niin = suomen laki sanoo, että mä olen se pahoinpitelijä, ja sen hakkaajan sukulaisten tuttavat, ja kaverit ja isoäidin kaverin kaverin kaverin kaveritki tulee mun perään.

      mä en ite ikinä sano niille mitään ja jos ne tulee (kuten aina tulee) kysymään rahaa, röökiä mitä tahasa vastaan aina ihan kohteliaasti, että sori ei mulla ole, ja ne alkaa penkomaan mun reppuja ja pusseja ja jos sanon vastaan, käskee mun punnertaa jne?
      ELI ONKO ITSEPUOLUSTAUTUMINEN NYKYÄÄN MAHDOTONTA?

    • abcdaa

      miisa, haista vittu

    • sdfghjgkhgsdf

      tais lähtee tavarat kävelee nii muute mitä kamaa vedät siel "kovissa" paikoissa Stadissa penikka

    • MIISA ON DEMILISSU!

      AP (Miisa) on lissupa.ska koska käyttää x:ää ks:än sijasta.

      • Metalismygod

        Okei, eli tuomitset ihmisen slangin takii? :D Kukakoha se paska täällä on. Opettele suvaitsee erilaisii ihmisii, minäki saatan joskus käyttää x:ää kooässän sijaan, mutta silti kuuntelen metallii, en pukeudu ku joku huorahtava värikartta ja olen omanlainen ja persoonallinen taivaanmaalari.


    • Voimia aloittajalle

      Onko tilanne 11 vuodessa parantunut, vai huonontunut?

    • spedestroikka

      "koskaan enne o sattunu mitään vastaavaa vaik oon pyöriny kaikissa "kovissa" paikoissa stadissa"

      - kerta se on ensimmäinenkin

    • Ehkä tunnen :3

      Aloittaja alkaako sukunimesi S:llä? :D

    • POIS VAAN

      ON SE TÄYSIN JÄRJETÖNTÄ, ETTÄ SUOMESSA JOUTUU PELKÄÄMÄÄN SOMALEITA !!!
      MIKSI NIITÄ EI POISTETA MAASTA !!!

      • S.i.r.k.u.s

        Miksei suomalaisia miehiä poisteta maasta? Heidän takiaanhan naiset eivät useinkaan uskalla kävellä yksin esim baarista kotiin tai pimeässä puistossa. Pelon maantiede oli käsite jo ennenkuin massa asui yhtäkään "somalia."Miksi suomalaisilla miehillä olisi suurempi oikeus asua täällä?


    • 20012001200120012001

      2001
      EI SA*TANA 2001

    • Taitaapi olla vähän hankala näin kolmentoista vuoden jälkeen poliisinkaan ruveta selvittelemään tätä enää.

    • Jepjep, Nasseseni.

    • eisomaleita

      somalit pitäs kaikki häätää vittuun täältä suomi suomalaisille ei somaleita tänne

      • perkelematut

        Jep missää ei voi yksi liikkuu enää


    • iyholhilh

      Ap trollaa, jutuille ei ole mitään muuta näyttöä kuin aloittajan oma kertomus.

      Somessa levitetään paljon tällaisia rasistisia juoruja, poliisikin on varoittanut uskomasta näitä. Viimeksi oli tää Joutsenon murha, josta sepustettiin että se olisi pakolaisten tekemä, vaikkei ollut... näitä on some ihan täynnä ja lisäks on tällaisia aloittajan kaltaisia satuseppoja, joista paras oli vuosia sitten tää yks 16-vuotias, joka sitoi itsensä puron pohjaan (oikeesti) ja väitti, että "maahanmuuttaja" sitoi sen sinne.

      • joojoo_ahmed

        Niin mamut ja turvapaikanhakijathan ei tee ollenkaan rikoksia, vaan ainoastaan kantasuomalaiset. Ja jos nuori nainen sanoo tulleensa ahdistelluksi somalien tai muiden mamulien toimesta, niin se automaattisesti valehtelee. Näinhän se menee joo..


    • PaketoidaanSomaliLaatua

      Laita ne somalit yhteen pakettiin ja niputa ne=D. You got it? Ainakaan ei ulise enää=D.

    • solialainen_mies

      mä teen mitä haluan muut tehköön mitä osaa

    • RasismiTuhottava

      Miksi tätä rasistista ketjua ei ole poistettu? YLLÄPITO, AHOI!

    • Anonyymi

      kuollut somali paras somali

    • Anonyymi

      Olet itsekin somali ja haiset kakalle.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3434
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      563
      3229
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2892
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2082
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1855
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      141
      1477
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe