Miten saa hauen?

SAKO

Mielipiteitä, sillä mielipidekysymys tämä varmaankin on?

Millä uistimella ja minkä värisellä saa parhaiten hauen sisämaajärvestä, joka on noin 10m syvä, ja hieman mutainen johtuen siihen johdetuista tyhmistä ja vitun typeristä suo-ojista? Järvi on Kainuussa.

25

3702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se paras viehe

      nimeltään Räsäsen kymppi, varsinkin keväällä aivan iskemätön peli.

      • itsekkin olen

        havainnut erittäin varmaksi uistimeksi :)


    • ...

      Ei ole varsinaisesti mielipidekysymys. Riippuu väreistä. Mä en nyt muista mitkä värit näkyy parhaiten millasessa vedessä, mutta etsi jostain toi tieto. Kalahan ei voi iskeä kiinni uistimeen jollei se näe sitä. Se uistin on sitten ihan sun oma valintasi. Ne muitoillaan näteiksi lähinnä, jotta kalastaja jää koukkuun.

      • komisaario pepponen

        Vaapuissa muistaakseni silleen että uistimen alapuoli(vatsa) pitäisi olla samanvärinen kuin taivas on sillä hetkellä. -,-


    • lskdfghdgh

      Ylivoimaisesti paras uistin on mun mielestä ollu tää Bete Lotto ja sen kopiot. Toimii ihan melkein kaikille kaloille. Lohet ja taimenet ja erityisesti hauet ottaa todella kovaa. Huonollakin syönnillä on toiminu täällä kainuun vesissä.

    • pesämuna

      vanhalla kenkärajalla jossa on koukut, kun hauki on syömäpäällä, muu on makuasia.

      • EON 6600

        Keltainen, punainen tai violetti jigi on ainakin meilläpäin tehokkaaksi havaittu. Ennen kalastusta heittelen jigiä varmistaakseni ettei ole haukia paikalla, tai kiskoakseni ne pois vedestä. Vasta sitten otan taimen-, ahven-, lohi-, tai harjusvehkeet käyttöön.


    • kunnon

      Professori vihreänä.Sitä kun heittelet kudun jälkeen heinikon rintuuksiin,niin jo liene kumma jos ei hauki iske.Tietysti jokin painavampikin vihreä käy

    • Mp-65

      Kutuhauki kyllä käy vaikka mihin, vaan jos on ruohoinen ranta, niin sellanen käyrä ruohosuojattu Minnow Spoon säästää hermoja. Niitä on kaikissa väreissä, eikä oo hinnankiroissa. Ovat usein tarjouksessa.

    • kuttaperkka

      Jos ei siihen ota, ei järvessä ole kalaa ensinkään..
      tulee haukia & ahvenia ja tietysti muitakin vuoronperään.
      Aito (made in France)Calico-Cat perustuu siihen että uistimesta lähtee juuri oikeantaajuinen värinä jonka kalat kylkiviivallaan tuntee.
      Sen takia sillä saa kalaa kaikenlaisista vesistä.
      Kannattaa kokeilla, paikallisessa Robbarissa oli muistaakseni n. 4 €/kpl.

    • roope matikainen

      itse olen saanu samalla reissulla muutaman pari kiloisen ja silloin tuli mun isoin kala, 5,8 kiloinen hauki,ja hauki syö samaa kaikkialla missä oon kalastanut, kuten keski suomessa, merellä, joissa ja järvissä.Sen uistimen nimi MINNOS SPOON SE ON RUOHIKKO UISTIN JA NIITÄ on erillaisia, itse omistan 6 kyseistä uistinta, sillä se on toimiva peli. Sen hinta vaihtelee mistä ostaa, 2-8 Euroa ois kiva jos kelpaa.

    • Aloitteleva

      Spinnerbait (Haaralippajigi), Nils Master Invincible tjsp. Sekä Rapala Magnumi!

    • pooppoi

      Kokeile tummia.

    • Pari vaihtoehtoa

      Ensimmäisenä suosittelen Minnow Spoonia. Ei jää ruohoon kiinni ja kalaa tulee. Eikä ole hinnan kirossa. ''Papukaijaväri'' on ehdottomasti toiminut parhaiten. Sillä on tullut 95% kaikista hauistani tänä vuonna.
      Seuraavaksi Calico Cat - lippa. Musta puna valkoinen.
      Ja kuusamon lusikat toimivat myös. Professor ja Räsänen, vihreä ja sininen.
      Isomman puoleisella vaapulla myös kokeile, ruskealla ja vihreällä sanoisin.

      Itselläni on täällä juuri samankailtainen samea matala järvi. Nuilla uistimilla olen täältä saanut paljon haukee.

    • tällä

      Lucius lusikkaa ei voi hauki vastustaa tummaan veteen tummaa ja kirkkaaseen kirkasta,eikä hintakaan ihan kamala ole jotain 5e luokkaa.

    • ghjiokp

      huhuhu

    • kalaamaaan

      Tällä tulee rapalan clackin rap. Valitkaa hyvät värit ja varmasti tulee kala

    • sadwess.sadwecc.sd.

      SAVAGE DP SPINNER on aivan lyömätön vehje !

      Kannattaa käydä kattoo tuolta sen saaliita on aivan alytön hauki viehe !

      oma enkkani on 72 haukea mereltä 6 tunnissa.

      http://www.koukussa.fi/saaliit

    • kuhajakki

      paras haukipeli rehevissä sisävesissä

    • voi_kun_ei_tulisi

      Tuntuu että saan haukia vaikka en haluaisikaan. Viimeksi otti Meppsin 1 koon lippaan,

    • Klapsis

      Punaisen ja keltaisen väriyhdistelmä tuntuu ainakin itsellä olevan se varmin. Vähän vihreätä lisäksi.
      Virvelin kanssa käyn kalalla joskus, joko vetouistelen tai heittelen rannalta/laiturilta käsin.

    • isoopeliin

      Lusikka, lippa, vaappu, jigi, mikä vaan, mutta iso! jos aiot saada isoja haukia!

    • Hauki käy mihinkä vaan, kun syö. Jostain kalakirjasta olen lukenut, että myrskylyhty löydetty hauen mahasta ja savonian lusikka taisi olla huippu jossain Erän testissä. Kekkosen lempiviehe tarkoitukseen oli sininen beten Krokodil. Em. lusikkaan turvautuisin vetesi kokeilulla ottivärillä ja Calico-Cat lippaan pikkuhauille ja isommille vaappua, merkillä tuskin väliä kunhan ui kunnolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe