Raimo Kivelä

tietoa kaipaava

Onko kellään tietoa ko. taiteilijasta? Itse en ole vielä löytänyt mitään tietoa hänestä.

16

9736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka M

      Samoin. Minulla on yksi hänen tauluistaan. Kuka hän oli ja mistä?

      • tietoa kaipaava

        Mielestäni omistamani tunturimaisema pohjoisesta ei vaikuta aivan amatöörimäiseltä, vaan obn ihan onnistunut kokonaisuus.


    • Lapintaiteen ystävä

      Itse aloin etsiä tietoa Raimo Kivelästä kun siskoni vieraili yhden ystävämme luona tänään, ja siellä oli ollut kymmeniä Kivelän lapin maisematauluja. Hän oli lahjoittanut niitä ystävällemme. Näistä tauluista siskoni valitsi omalle seinälleen kaksi. Odotan mielenkiinnolla millaisia ne ovat. Ymmärsin että Kivelä on 80-vuotias ja asuu jossain pohjoissuomessa.

      • Stalkeri

        Täällä Otavassa silloisessa Mikkelin maalaiskunnassa asui ja työskentele 1950 luvun loppupuolella ja -60 luvun alussa Raimo Kivelä niminen taidemaalari. Olin silloin hieman yli kymmenen vuotias ja muistan Kivelän asuneen naapurissamme matkustajakoti Otavassa. Kivelä oli nuori mies hieman yli 20 vuotias. Pienellä paikkakunnalla ainoana taiteilijana tunnnettu. Hänen maalaamiaan tauluja on nykyisinkin täällä useissa kodeissa. Ihmiset pitävät töitä arvokkaana , vaikka Kivelän nimeä ei taiteilijamatrikkeleeista löydy.
        Vanhemmat ihmiset puhuivat Kivelän vaihtavan mielellään töitään elintarvikkeisiin. Otavan ala-asteen opettajanhuoneen seinällä on Kivelän maalaama maisema. Olen tarkastellut myöhemmin hänen taulujaan. Tasoeroa on. Osa näyttää nopeasti tehdyiltä. Ilmeisti pikaisessa ansaitsemistarkoituksessa olevia perinteisiä "vene, mökki, järvi" tekeleitä. Menivät ilmeisesti hyvin kansaan ja kaupaksi. Kivelän myöhemmistä vaiheista en tiedä.


      • Stalkeri
        Stalkeri kirjoitti:

        Täällä Otavassa silloisessa Mikkelin maalaiskunnassa asui ja työskentele 1950 luvun loppupuolella ja -60 luvun alussa Raimo Kivelä niminen taidemaalari. Olin silloin hieman yli kymmenen vuotias ja muistan Kivelän asuneen naapurissamme matkustajakoti Otavassa. Kivelä oli nuori mies hieman yli 20 vuotias. Pienellä paikkakunnalla ainoana taiteilijana tunnnettu. Hänen maalaamiaan tauluja on nykyisinkin täällä useissa kodeissa. Ihmiset pitävät töitä arvokkaana , vaikka Kivelän nimeä ei taiteilijamatrikkeleeista löydy.
        Vanhemmat ihmiset puhuivat Kivelän vaihtavan mielellään töitään elintarvikkeisiin. Otavan ala-asteen opettajanhuoneen seinällä on Kivelän maalaama maisema. Olen tarkastellut myöhemmin hänen taulujaan. Tasoeroa on. Osa näyttää nopeasti tehdyiltä. Ilmeisti pikaisessa ansaitsemistarkoituksessa olevia perinteisiä "vene, mökki, järvi" tekeleitä. Menivät ilmeisesti hyvin kansaan ja kaupaksi. Kivelän myöhemmistä vaiheista en tiedä.

        Lisää tietoa ja tarkennuksia taiteilija Raimo Kivelästä. Kivelän asuminen Otavassa ajoittuu ainoastaa 1950 luvulle. Hän asui ensin Matkustajakoti Otavassa ja sitten iäkkään äitinsä kanssa Kulmala nimisessä talossa
        radan takana aivan Otavan rautatieasemaa vastapäätä. Monet muistavat hänen työskentelynsä ko. rakennuksessa. Tämä Kulmala talo on siitä tunnettu, että UKK:n isä asui perheineen siinä vn.1900 ollessaan metsäyhtiöllä työssä Otavassa. Perhe muutti Pielavedelle vn.1900, jossa tuleva presidentti syntyikin. Talon seinäänhän voisi laittaa laatan: " Tässä talossa sai mahdollisesti alkunsa Urho Kekkonen".


      • xxzzxxzzxxzzxx
        Stalkeri kirjoitti:

        Lisää tietoa ja tarkennuksia taiteilija Raimo Kivelästä. Kivelän asuminen Otavassa ajoittuu ainoastaa 1950 luvulle. Hän asui ensin Matkustajakoti Otavassa ja sitten iäkkään äitinsä kanssa Kulmala nimisessä talossa
        radan takana aivan Otavan rautatieasemaa vastapäätä. Monet muistavat hänen työskentelynsä ko. rakennuksessa. Tämä Kulmala talo on siitä tunnettu, että UKK:n isä asui perheineen siinä vn.1900 ollessaan metsäyhtiöllä työssä Otavassa. Perhe muutti Pielavedelle vn.1900, jossa tuleva presidentti syntyikin. Talon seinäänhän voisi laittaa laatan: " Tässä talossa sai mahdollisesti alkunsa Urho Kekkonen".

        Oli tosi hienoa löytää edes hiukan tietoa Kivelästä!


      • ei mahdu
        xxzzxxzzxxzzxx kirjoitti:

        Oli tosi hienoa löytää edes hiukan tietoa Kivelästä!

        Olisko joku kiinnostunut kahdesta Kivelän Lappi-taulusta?


      • Lapin lumoissa
        ei mahdu kirjoitti:

        Olisko joku kiinnostunut kahdesta Kivelän Lappi-taulusta?

        Onko sinulla kuvaa niistä tauluista?
        Minkä hintaisina niitä pidät?


      • tintti 65
        Lapin lumoissa kirjoitti:

        Onko sinulla kuvaa niistä tauluista?
        Minkä hintaisina niitä pidät?

        Ostin tänään Kivelää kaunis taulu kirppikseltä 95 e kaunis


    • mittumaari2

      Jopas sattui, ostin tänään ko.Kivelän "lumikellot"- aiheisen, aivan lumoavan taulun satasella,jotenkin vangitseva ja tyylikkään kaunis teos.

    • katroi50

      Minullakin on Kivelän taulu, rauhallinen talvimaisema, jossa harmaat talo ja luhtiaitta ja niiden välitse kulkeva tie. Itse en tosiaankaan myisi taulua satasella, joten onnittelen teitä hyvät kaupat tehneitä!

      • Anonyymi

        Minäkään en myisi edes 200 eurolla.Yritän nostaa hintatasoa .Itse onnittelen myös elämänsä kaupat ko.taiteilijan maalauksilla tehneitä.


    • Ansio

      Mulla on Kivelän taulu "Pyhätunturilta" vuodelta-66, missä karu maisema maalattuna tunturilta.

      • rimpparemmi

        Minullakin Raimo Kivelän taulu "Koli" vuodelta -73, jos sen oikein tulkitsin. Mielestäni ihan kelpo teos.


    • Anonyymi

      On Kivelän Koli vuodelta -85

    • Anonyymi

      Kirurgisen sairaalan käytävällä Kivelän taulu Pielisestä.
      Näyttää kuin olisi maalattu Kolin korkeudelta ja itse Kolilta.

      Kaunis on, mutta vuosiluku ei näkyvissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe