mikä laittaa oksentamaan

anorektikkotyttönen

Hei, sairastan anoreksiaa mutta olen saanut elämääni painoa, massaa ja lihasta takaisin.

Ongelma onkin toissa iltana tapahtunut asia: aikaisemmin en ole oksentanut ruokaa pois, mutta tulin ahmineeksi 2 karkkipussia, keksipaketin, hernekeittoa 2 lautasta ruisleipä juustoineen, vettä litran verran sekä 4 täyssuklaista mignon munaa-> lopputulos oli kauhean paha olo ja marssin vessaan jossa vietin reilu puoli tuntia..

ajattelin ettei ikinä enää!!!

eilen: maistoin mämmiä, mutta vetäisin koko 700g paketin kerman kanssa tietty, marssin vessaan ja kaikki ulos.

tänään normaalia ruokaa: porkkanaa, kanaa&riisiä sekä päärynä, heti piti rynnätä vessaan..

Ihan kuin syömiseen on tullut nautinto kun tietää että saan sen kaiken ulos ja taas on kevyt olo, se on kuin huumetta johon jää koukkuun..

Näyttää siltä että tervehtymiseni stoppas toissapäiväiseen. Nyt ihmiset lyökää faktat pöytään, mitä minä olen taas tekemässä, mitä aiheutan keholleni?

Ei ole ihmistä kenen kanssa puhua asioista, sellainen joka ymmärtää, sen takia laitoin viestin tänne. Te ymmärrätte (hope so)..

56

21544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin minä

      Syömishäiriö muuttaa muotoaan, anoreksiasta bulimiaksi... juurikin näin kävi minulle.. ja bulimia on moninkertaisesti helvetillisempi kuin anoreksia... otan osaa, koitA päästä irti..

      • anorektikko....

        sinulla? aloitko tervehtymään ja se alkoi kauhistuttamaan? En itse osaa verrata sairauksia keskenään, mutta eikö molemmissa pyöri vain ruoka mielessä? Vai laskeeko bulimikot esim. kaloreita, kulutusta, ovatko liikkuneet?

        Paistoin pullaa, oikein rahkatäytteellä. Oli nälkä paastottuani päivän, vetäsin kertaistumalta 4 alas, menin vessaan mut en saanut mitään ylös! Miksi? Eikö tyhjä maha anna ruokaa pois? Masenti ja suututti vietävästi, sen jälkeen en ole yrittänyt oksentaa (enkä ole syönytkään kuin porkkanoita :P)


      • Juujuuuuuu
        anorektikko.... kirjoitti:

        sinulla? aloitko tervehtymään ja se alkoi kauhistuttamaan? En itse osaa verrata sairauksia keskenään, mutta eikö molemmissa pyöri vain ruoka mielessä? Vai laskeeko bulimikot esim. kaloreita, kulutusta, ovatko liikkuneet?

        Paistoin pullaa, oikein rahkatäytteellä. Oli nälkä paastottuani päivän, vetäsin kertaistumalta 4 alas, menin vessaan mut en saanut mitään ylös! Miksi? Eikö tyhjä maha anna ruokaa pois? Masenti ja suututti vietävästi, sen jälkeen en ole yrittänyt oksentaa (enkä ole syönytkään kuin porkkanoita :P)

        Kannattaa oottaa vähä aikaa että se tulee sitte ulos paremmin!


    • kaiken ulos

      ..mämmineen ja kaikkineen, vaikket ole harjoitellut? Miten mämmi tuli ylös kerman kanssa? Ite en oo (vielä) tänä pääsiäisenä syöny.

      Ite oon harjoitellut jo pari vuotta, mutta taidan olla silti (vielä) sinuakin surkeempi tässä hommas :(

      • ..toimii

        Olen oksennellut n. 3 kk säännöllisesti ja saan ainaki suurimman osan pihalle. Mulla on muutenkin niin paha olla että toi oksentminen tunnu enää miltään. Niin hirveet sisäiset tuskat, ettei tarvitse ihmeempiä tehdä että laatta lentää..


      • anorektikko....

        Ööm, ensinnäkin en halua missään nimessä antaa vinkkejä oksentamiseen, mutta sen kummemmin kuvailematta: autan painamalla vatsaa vasten palleaa, käytän vatsalihaksia, sormet kurkkuun jne.. Saatan välillä hyppiä pää alassuin (se näyttää tyhmältä) sekä ajattelen jotain tosi oksettavaa (söin juuri pilaantunutta jogurttia bioastiasta...jne.)

        Se mämmi tuli ihan kermaan sekoittuneena sujuvasti ylös (maku oli vaan järkyttävä!)

        Kuule, älä harjoittele enää vaan LOPETA, niin minäkin haluan. (tänään taas repsahin kiisseliin, ja nonii vessa kutsui.....!!!)


    • yliläski 16v

      miten sä onnistut oksentamaan kunnolla kaiken ulos? itse olen tyttö 16v, 162/95, ja haluan todella laihtua. olen monta kertaa sanonut itselleni että nyt aloitan oksentamaan, mutta vaikka kuinka haluan laihtua, en pysty pitämään päätöstäni... nytkin kun kirjoitan tätä, kello on jo 2 yöllä ja haluaisin ruveta nukkumaan, mutta en saa nukuttua kun ajattelen vain sitä kuinka haluaisin olla laihempi... kadehdin ihmisiä jotka "sairastavat" bulimiaa tai anoreksiaa, koska haluaisin olla samanlainen.. Vastatkaa joku! miten saan oksennettua helposti ja kunnolla? olen kokeillut laittaa sormia kurkkuun, mutta siitä ei ole hyötyä ja rupean kakomaan, mutta mitään ei tule ulos vaikka olisin kuinka paljon syönyt..

      • Oksentelija

        Outoa ettei mitään tuu ylös... Mutta siis ymmärrän sun olotilan, ite painan 73 kg ja inhottaa elää tän kropan kanssa.

        Mut näin menee mulla: Alotin keitoilla ja nuudeleilla, juon vettä niiden kanssa. Nykyään vedän pizzaa ja kermakastikkeet ja pasta on ihan suosikki!
        Kutitan sormilla kurkkua, ei auta jos työnnän ne vaan kurkkuun ja koitan olla aika kyyryssä ja painan ylävatsaa...Kyllä laatta lentää parien röyhtäyksien jälkeen...
        Mutta!!

        Tää on sairasta! Ihan hullua... voisinpa syödä normaalisti, koita edes sitä ennen ku alotat! = hae apua/käy juttelemassa jollekkin!


      • läski x1000
        Oksentelija kirjoitti:

        Outoa ettei mitään tuu ylös... Mutta siis ymmärrän sun olotilan, ite painan 73 kg ja inhottaa elää tän kropan kanssa.

        Mut näin menee mulla: Alotin keitoilla ja nuudeleilla, juon vettä niiden kanssa. Nykyään vedän pizzaa ja kermakastikkeet ja pasta on ihan suosikki!
        Kutitan sormilla kurkkua, ei auta jos työnnän ne vaan kurkkuun ja koitan olla aika kyyryssä ja painan ylävatsaa...Kyllä laatta lentää parien röyhtäyksien jälkeen...
        Mutta!!

        Tää on sairasta! Ihan hullua... voisinpa syödä normaalisti, koita edes sitä ennen ku alotat! = hae apua/käy juttelemassa jollekkin!

        En ole itse koskaan ennen oksentanut, mutta eilen ahmin viisi fitness patukkaa ja pähkinöitä päälle kerralla niin oli niin hirvittävä olo että oli ihan pakko oksentaa. Ennen olin kokeillut oksentamista mutta mikään ei vaan tullut ylös vaikka pistin sormet kurkkuun yms. Luin kerran joltain bulimia saitilta että jos juo tosi paljon vettä päälle niin oksentaa helpommin. Join sitten kaksi ISOA kupillista jääkylmää vettä ja olo oli niin paha että piti viettää ainakin seuraavat 30 minuuttia vessassa oksentelemassa. En kyllä todellakaan halua oksentaa uudestaan. Yök.


      • oranssipinni

        jos haluat oksentaa, sun täytyy kutitella kurkkuas niin kauan että se oksennus vaan tulee. ekoilla kerroilla saattaa mennä kauan. itellä noin 6 kakomisen jälkeen tulee ulos. ja sitä kutittelua täytyy tehä yhtäjaksoisesti, ei taukoja! kyllähän siinä tuntuu että silmät tulee ulos päästä, mut minkäs teet.


      • ei näin!

        kuule. bulimia ja muut syömishäiriöt eivät ole mitään leikin asioita, eivätkä mitään tapoja laihtua (siis terveellisesti)! jos painosi vaivaa sinua, käänny mieluummin vaikkapa lääkärin puoleen ja pure porkkanaa. itselläni on bulimia, enkä toivoisi sitä kellekkään muulle. ja mistä nuo lainausmerkit tulivat tuohon ''sairastavat'' ylle? syömishäiriö on ihan oikea ja vakava sairaus, piste.


    • anonyymi

      Minäkin olen ihmetellyt mikä laittaa oksentamaan.
      Lapsena minulla oli tosi paha oksentamisen pelko, varmaan ihan emetofobia. Menin ihan paniikkiin jos joku vaikka bussissa sanoi voivansa huonosti, ja jos itselläni oli mahatauti, tahdoin vain kuolla pois ettei tarvitsi oksentaa.
      Murrosiässä aloin tuntemaan syyllisyyttä syöpöttelystä ja joskus mietin, kunpa pystyisin poistamaan ruoan. Pari kertaa kumarruin pöntön alle ja laitoin sormet kurkkuun, mutta joku refleksi veti ne pois heti kun alkoi yököttämään, itkin, koska en se tuntui niin kamalalle, ja itkin, koska en saanut ruokaa ulos.
      Mutta kun aloin laihduttamaan anoreksiatyylillä, lihomisen pelko oli varmaan vielä voimakkaampi kuin oksennuspelko, koska kerran syötyäni pastaa juoksin ulos metsään ja oksensin. Silloin se ei edes tuntunut pahalta, olin vain helpottunut. Oksentamisen pelko oli tipotiessään, sen ansiosta ajattelin voivani syödä enemmän. Tervetuloa bulimia .___.

      • kummaa..

        lapsena kans pelkäsin oksentamista, tai jos joku toinen oksensi tai edes voi pahoin. pelkäsin automatkoja koska voin pahoin autossa.
        Nyt teen sitä päivittäin ja se on helppoa!
        Tosisaan sitä kurrkua pitää kutittaa, ite ainaki oksennan samlla käteen, ei se muuten tuu ylös!! Älkää valittako, ei multa tuu ainakaan mitään ulos jos työnnän hammasharjaa kurkkuun...heh


    • kertokaa joku

      mun kaverilla oli bulimia, ja kun oltiin kahvilassa tai missä vaan ja hän söi jotain niiin meni heti oksentamaan sen jälkeen, viipyi vessassa noin 5 min? AINA HAMMASHARJA JOKA PAIKASSA MUKANA! miten se on mahdollista että se tapahtui niin nopeasti? osaako sen homman sit kun tarpeeks monta kertaa on oksennellut?

      • kertokaa joku

        ja onko oksennuspillereitä olemassa? jos niiden avulla sais ylös?


    • Anonyymeilijä

      En ole saanut koskaan oksennettua. Äsken yritin ensimmäisen kerran, tungin voiveitsen kurkkuun niin syvälle kuin pystyin ja painoin kieltä vasten. Pidin järkyttävää korinaa ja kakomista, hyvä etteivät tien toisella puolella asuvat naapurit poliisia soittaneet. Mutta en saanut ruokaa tulemaan ylös. Vedin naamaani kamalasti kaikkea ja minua alkoi ahdistaa se jälkeen päin, tuli jopa oksettava olo, mutta kun yritin oksentaa, se ei vain onnistunut. Ja nyt taitaa olla jo myöhä, koska on siitä syömisestä yli puoli tuntia, ellei jopa yli tunti. Enkä tiedä edes haluanko oksentaa enää, kun olen lukenut bulimikkojen tarinoita. Pelottaa, että siihen jää kuitenkin koukkuun siihen oksennukseen.
      Sitä paitsi minä saan kiksejä laihdutuksesta, jos pysyn lujana. Minulle tulee aivan mahtava kontrollin tunne joskus, jos en syö herkkuja, vaikka niitä olisi tarjolla. Tuollaisia edellämainittuja repsahduksia tulee ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Minusta tuntuu myös, että jos jään koukkuun oksenteluun (jos edes ensin onnistuisin siinä), niin laihduttamisestakin menisi maku, kun ei ole sitä kontrollia enää. Silloin sitä varmaan vain syö, koska tietää, että ne voi oksentaa pois. Tosi hankala selittää tätä.

    • Celeste Horizon

      Itse olen anorektikko oikein pitkän linjan sellanen. Pian 10 vuota täynnä ja samassa painossa 38 kg jonkun 1,5 kilon heitolla puoleen ja toiseen menty.
      Mun mielestä oksentaminen on huijausta! En ikinä voi alkaa oksentaa koska sehän on vaan vippaskonsti kun tahto ei riitä paastoamiseen! Anteeksi nyt mutta näin on!
      Välillä syön esim. sämpylän ja se on mulle ahmimista, mutta en oksenna oli olo mikä vaan. Ja silti paino ei nouse.
      Mun on tehtävä kunnolla ja perin pohjin se minkä teen. Oli se mitä vaan. Koulutehtävät, työ, ihan mikä tahansa. Myös anoreksia. Ei mitään oksennusta vaan paasto ja vähä syöminen. Tahto on oltava, muuten ei ole mitään vitsiä tässä.
      Tää on mun ajatus. Voi olla että loukkaan nyt jotakuta mutta ei voi mitään.
      Sorry.

      • Itsellä myös...

        Se on se anoreksiassa tyypillinen perfektionismi...


      • Korjaus
        Itsellä myös... kirjoitti:

        Se on se anoreksiassa tyypillinen perfektionismi...

        Tai siis ei ihan samalla tavalla, mutta tuo täydellisyyden tavoittelu, jos joku nyt käsitti väärin :D


    • Celeste Horizon

      SE KOIRA ÄLÄHTÄÄ JOHON KALIKKA KOLAHTAA!!!! = D =D

      • ijijdolö

        Onko anoreksiassa mielestäsi sitten jotain ihailtavaa?

        Minulla ei ole mitään syömisongelmia, eli eipä kalikka nyt oikein osunut kuitenkaan. :) Olen normaalipainoinen, ja nautin elämästäni täysin rinnoin. Jos sinä Celeste Horizon olisit aikuinen tai edes aikuistunut ihminen, et ikinä kirjoittaisi mitään aloittamasi kaltaista.

        Eli ole hiljaa, kiitos. Satuta itseäsi, jos jotain on pakko satuttaa.


    • QWSERD

      Hei mut nää on paskapotun syleilijöitä, ei ne anoreksiaa ymmärrä!
      Ja ne on kateellisia ku ne vaan paisuu ja turpoo ja hampaat hajoo eikä ne laihdu ku ne vaan mässääääää!!!!!!
      Hyi v-ttu!

      • hehe

        hei mut nää on kävelysauvan syleilijöitä, ei ne bulimiaa ymmärrä! ja ne on kateellisia kun laihtuu ja heikentyy ja luut näkyy eikä ne liho ku ne vaa laihtuuuuuu!!!!! Hyi v-ttu!


      • Kaikki bulimikot ei ahmi. Mä en syö melkee mitään juon vaa vettä ja oksennan ne ulos. EN AHMI


    • lihava

      Ite olen 155/50 hirveän pömppmasun kanssa. Oon nyt kokeillut jo muutaman päivän oksentaa, mutta ei onnistu. Alan yskiä ihan hirveesti kun saan jotain kurkkuun, ja oksennus vaan ei tule. En halua myöskään pilata kurkkuani kutittamalla yms. sitä sormilla/hammasharjalla. Yritin aamulla juoda heti aamupalan jälkeen ison lasin kuumaa vettä ja hypin ja jopa haistelin vessaa, mutta ei tule. Oisko jotain vinkkiä ? Tiedän että tää on tosi sairasta, mutta silti haluan oksentaa.

      • ja paskanmarjat

        no onneksi et onnistu oksentamisessa. ja minulta et vinkkejä siihen saa.


    • +20 buli:(

      Miksi te pyytelette täälä neuvoja oksentamiseen ja miksi te tyhmät ihmiset annatte niitä neuvoja!???
      on todella muitakin laihdutustapoja kuin bulimia josta itse olen alkanut myös kärsimään.. ensin se lähti kun tuli syötyä vähän liikaa ruokaa ja tuli ylös.seuraavana päivänä sama mutta sitten kävin 2-3 kertaa.. tänä päivänä on hyvä että jos saa ees aamupuuron pidettyä sisällä, mutta kaikki muu tulee ulos.en pysty enään kontrolloimaan tätä. joudun kuulemaan miten näytän ihan kuolleista nousseelta kun ei saa mitään vitamiineja tai yhtään mitään kun ne aina valahtaa vessanpyttyyn. en kehtaa käydä enää sukulaisillakaan syömässä ettei sielä huomata pahaa oloani. en tiedä mitä tää jatkuva oksentelu on mun sisuskaluille tehnyt mutta ainakun syö edes pienen murusen jotain niin heti alkaa vatsaan sattumaan ja tulee huono olo.närästää jatkuvasti, on hikkaa kokoajan yms. mä haluan tästä parantua koska tää on todellakin kaikkea muuta paitsi kivaa tai kannattavaa..
      Lopettakaa noi oksentelupuheet ennenku ees alotatte

    • sairas maailma!!!!

      "LIHAVA"
      ja muutkin, lue tuo lause :

      "... hypin ja jopa haistelin vessaa...."

      Eikö MITÄÄN ajatuksia ala heräämään!!!????!!!!!
      Eikö ole aika alkaa herätä!?!!??

    • bulibul

      kuulostaahan toi kyl aika sairaalta mut se on vaan pakko saada jotenkin oksennettua joten siinä tekee suunnilleen mitä vaan jos ei meinaa tulla..
      tää on sairasta ja ihan vitun tyhmää,joten parannusta odotellessa:)

    • en saa edes nukuttua

      Syön joskus illalla jotain hyvää ja herään kauheeseen ällötykseen klo. 4 kuten nytkin. Kaikki ulos. vatsa ihan tyhjäksi. Ja suussa kauhea oksennuksen maku joka ei lähde pois tämän on kamalaa!! älkää hyvät ihmiset kadehtiko tätä!!

      • Psyk.LL

        Tämä on todella vanha ketju,mutta toivon näiden ihmisten saaneen apua.
        Syömishäiriöt on vakavia asioita.
        Tämä oksentamiseen ja siihen liittyvän ketjun on poistuttava täältä.
        Olisin.kiitollinen,mikäli aloittaja vielä jodkus sattuisi tänne sivuille ja poistaisi tämän "typerän" ketjun.


    • tyzzyy

      Älkää hyvät ihmiset kertoko vinkkejä oksentamiseen. Oksentaminen ei ole minkään asian arvoista. Se tuhoaa vain koko elämän! Olen parantumassa bulimiasta ja 15 kiloa painavampana voin paljon paremmin. Pitää vain yrittää opetella hyväksymään itsensä. Ootte ihania ja tärkeitä, älkää oksentako!

    • Bulsu22

      Älkää nyt hittosoikoon väkisin opetelko oksentamaan, kaikki täällä jotka sen homman osaa, katuu sitä että oppi! Siitä ei pääse enää eroon! Ei mitään ideaa. Eikä se laihduta, kaunista tai tee elämästä helpompaa, päinvastoin, joten miksi opetella oksentamaan?! :( Opetelkaa samalla vaivalla (tai ehkä helpommallakin) terveellinen syöminen ja liikunta ja tarpeeksi itsekuria, sillä laihtuu.

    • girl86

      Oon niin ilonen, kun sain tänään ekan kerran oksennettua, löysin keinon miten se onnistuu!! se tunne mikä siitä tulee kun saa ruuat ulos, on ihana. Tiedän, että tää on sairasta, mutta kauheeta on se tuska mikä on sisällä, kun ahmii.

    • kakkaasiel

      Kakkaa ensin pönttöön ja tuijottele sitä, ajattele sen syömistä ja hups oksennat.

    • miski minä!

      Itse olen yli painoinen. minua on kiusattu ja haukuttu. olen nyt risteyksessä
      yhteen suuntaan oksentaminen toiseen jatka samaan malliin
      olen koko ajan oksennuksen kannalla.
      sillä en kestä sitä että minua kiusataan
      syön melko vähän en vain laihdi tai en enään edes jaska.

    • epätyypillinen

      Epäilen, että itselläni saattaa olla jokin epätyypillinen syömishäiriö tai jokin lievä muoto, joka ei toistu niin säännöllisesti ja usein...

      Yhdessä vaiheessa oksentelin paljon tahallisella tavalla. Kaduttaa vieläkin! Eikä se tuottanut hankaluutta, oksennus tuli melkein hetkessä. Sormet tai lusikka kurkkuun ja se oli siinä..

      Minulla oli paha olla, söin jotain hyvää ja paljon suruuni, kunnes tuli inho syömästäni määrästä ja oksentamisesta sain jotain sairasta mielihyvää.

      Välillä taas urheilen hulluna ja en syö juurikaan. En löydä sitä tasapainoa itselleni. Tänään viimeksi teki mieli oksentaa, kun olin syönyt niin paljon! YÖK! Mutta olen luvannut itselleni, että en enää oksenna! Yli 6kk olen pystynyt olla oksentamatta jo :) !

      Oksentamisesta seuraa niin paljon huonoa kropalle, hampaat kärsii siitä oksennushaposta ja samoiten sydämen rytmihäiriöt, hormonihäiriöt, ruokatorven ja suun vauriot jne on tosi yleisii. Parempi siis lopettaa tuommoinen tyhmyys ..

    • oksenteleva

      itse olen oksennellut 12vuotiaasta asti. sain 19 vuotiaana lapsen, oksentelu loppui puoleksi vuodeksi, ajattelin lapsen tulon olevan riittävän iso motivaatio lopettamiseen, mutta jatkuihan se jälleen. etenkin jos olen hetken yksin-syön kaiken mahdollisen mitä kaapista löytyy ja ripeästi vessaan oksentamaan. h elvetti tätä piinaa, saisi jo luvan loppua. onko kukaan onnistautunut lopettamaan, jos on, niin miten?

    • Kim22.

      Voi ku meni vaikeeks. painoin kesällä parhaimmillani 58 kg (164cm) oon mielestäni ihan normaalipainoinen sillon, mutta nyt sitte lakkasin liikkumasta säännöllisesti ja syömään enemmän. painoni nousi 62:en. Tänään sitten söin niin paljon ja kunnolla kerralla että painoni tuli 64 nopeasti ja tuli paha olo. Kokeilin noita kivoja vinkkejä, koska aattelin, etten saa nukuttua ja herään yöllä pahaan oloon. 1. Join itseasiassa yli litran vettä, notta painoa tuli sitte reilu 65 kiloa. 2. Aloin tunkea sormia kurkkuun mutta ällötti ja yskin vaan. 3. Tein niitä lihasliikkeitä ja lopulta menin jopa "lankkuasentoon". Minuutin kohdalla alkoi oksettaa mutta sieltä tuli vain pieni mitätön nokare. 4. Menin uudestaan lankkuun ja taas sama juttu. Nokareita vain. Kokeilin myös hammasharjaa. eikä mitään eroa. Siinä sitten reilu puol tuntia ähistiin niin että itsekin pelästyin kuinka kova ääni minusta voikaan lähteä, kunnes kyllästyin. Se pienoinen oksentelun aihe ei tuottanut minkäänlaista tyydytystä, Se siitä sitten. Huomenna juon enemmän, syön reilusti vähemmän ja ihan pieninä annoksina, ja menen ulos kävelylle niin eiköhän se siitä hitaasti mutta varmasti.

      • lopetapa jo

        No kai sä nyt ymmärrät ette ole yhellä aterialla voinut niin paljoa syödä että kahta kiloa olisit lihonut? Älä tuijota sitä vaakaa, ei se tiedä mitään. Syö puhdasta ruokaa tarpeeksi, älä liikaa ja treenaa säännöllisesti. Se on tie kauniiseen kroppaan, ei mikään ääliömäinen oksenteleminen.


    • hardlifegrl

      Ite oon 14v 162cm painan 64-66kg. Haluaisin laihtua 55-58kgseen mutta on yksi iso este. Mun iskä se on kaikkea laihduttamiseen liittyvää vastaan, mutta tässä onkin ristiriita. Hän itse ahmii ja oksentaa sen jälkeen (ei tajua sitä itse). Joten en voi vain alkaa paastota ja liikkua paljon koska iskä alkais ihmettelemään , eikä se todellakaan antais mun olla syömättä... Oksentaminen tuntuis houkuttelevalta mutta rakastan laulamista ja jos oksentaminen pilaa kurkun niin eikö se myös vahingoita ääntä? Niin ei se oksentaminenkaan oikea vaihtoehto ole. Miten vois laihuttaa nuo muutaman kiloa salaa?

    • o.o1

      yksinkertasesti juokaa maitoa joka suupalan välissä!lämmin kaikista paras!

    • painoa lisää kiitos

      oon lukenu kauan aikaa näitä kirjotuksia ja päätin joskus etten koskaan kirjota tänne. nyt on pakko.

      Ite sairastin 3v. sitten anoreksian, muuttu bulimiaksi lopulta. Mutta nyt mun sairaudet on poissa! 1vuoden oksentelu loppui viimekuussa, päätin ettei koskaan enää. se on sairasta. Ettekö ite huomaa niitä järkyttäviä poskia...??!

      Kannattaa antaa itsensä syödä mitä tahansa, mutta kohtuudella. Otin tämän ajattelutavan itelle käyttöön, helpotti kovasti! Syön kaikkea mutta kohtuudella, painoa löytyy 46kg ja pituutta 161cm, ikää 18, hoikaksi sanovat vieläkin. Haluaisin lihasta lisää, ärsyttää näyttää ruipelolta muitten täysikästen kavereitten rinnalla, ällöttää, haluaisin painoa väh. sen 50kg

    • Bulimia ?

      Antakaa lisää vinkkejä!
      Grillattiin eilen ja söin aika paljon tuli yhtäkkiä paha ja kaduttava olo siitä että söin sen verran! Tuli yhtäkkiä mieleen että haluun laihtua oon liian iso ja aattelin että se oksentaminen ois helpoin tapa... Työnsin sormet tosi syvälle, ei tullu mitää, yökkäilin vaa! Mua ahdistaa nyt se että en oksentanu, vaikka haluun sitä kovasti aina ruuanki jälkee… oon katellu myös jonku 2 vuoden aikana melkee joka ilta itteeni sivulta peilistä ja mielessäni aina sanon voiko olla isompaa ihmistä olemassa, vaikka oonko ihan normaalikokonen ::(

    • aloittelija

      Itse olen 161cm ja painan 50kg aloitin noin 3 viikkoa sitten laihdutuksen ja oksentamisen. Tänään olen syönyt puolikkaan elovena välipalapatukan ja n.10 karkkia kävin myös kerran oksentamassa olenlaihtunun n.puolessatoista viikossa 2kg olisiko 45kg paino hy pituiselleni tytölle?

      • Refluksi69

        ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET PILATKO TERVEYTTÄNNE OKSENTAMALLA.
        ITSEAIHEUTETTU OKSENTELU VOI PYSÄYTTÄÄ SYDÄMEN,VOI TULLA AIVOVERENVUOTO.
        OLETTE NUORIA JA ELÄMÄ EDESSÄ.
        ÄLKÄÄ PILATKO SITÄ! OKSENTELU AIHEUTTAA VAKAVIA TERVEYSONGELMIA,JOUSTA KÄRSITTE KOKO LOPYN IKÄÄNNE.
        OSTAKAA VAIKKA NUTRILETT KUURI APTEEKISTA. SILLÄ LAIHTUU,SAA VITAMIINIT/HIVENAINEET.
        JOS JATKATTE TERVEELLISTÄ TAPAA LAIHDUTTAA,PYSYTTE TERVEENÄ JA ENNEN KAIKKEA HENGISSÄ.
        AJATELKAA ILOISIA ASIOITA. ÄLKÄÄ LIIKAA PAINOANNE,ÄLKÄÄ JOKA PÄIVÄ PUNNITKO ITSEÄNNE,SILLÄ JOPA 1 LITRA VETTÄ VAIKUTTAA LUKEMAAN. IHMISEN PAINO VAIHTELEE 1-3KG JOKA PÄIVÄ,RIIPPUEN,MITÄ JUO TAI SYÖ.
        ITSE EN OLE SYÖMISHÄIRIÖINEN. SAIRASTIN PAHAN REFLUKSIN,VATSAHAAVAN JA INHOTTAVAMPAA EN TIEDÄ KUIN OKSENTAMINEN. JOPA SIITÄ OKSENTAMISESTA AIHEUTUI VEREN TULO KURKUSTA,ÄÄNEN KATOAMINEN.
        SIIS...POSITIIVINEN MIELI,TERVEELLINEN RUOKA,ULKOILU,LÄÄKÄRIN APU AUTTAA JA ON VARMASTI PAIKALLAAN TEILLE KAIKILLE !!
        YST. REFLUKSITAUTINEN


    • SyöRuokaa

      Se alkoi siitä ,kun söit sen karkkipussin tais olla muovia ja keksipaketti pahvia.
      Siitä se alkoi.

    • Haluanoksentaa

      Kävin äsken työntämässä sormet kurkkuun aikeenani oksentaa. Kyyneleet simissä yskein ja kun tuntui että oksennu on tulossa lopetin sillä alkoi pelottaa. Haluan oksentaa mutta se on selvästi vaikeempaa kun oletin. Oon siis 14v 167/73

      • 165pitkä_38paino

        normaalisti solvaisin sua läskiksi mutta yritystä löytyy joten neuvon sua 2 lasia lämmintä vettä ja sormet kurkkuun sillä hyvä tulee


    • Liikunta_ei_syöminen

      Tämän takia naiset ovat keskiverrosti lihavempia... Kuvitellaan että laihdutus tapahtuu syömistä rajoittamalla. EI! Itse syön kuin hevonen, mutta liikun sen lisäksi. Oma ongelmani on se että ei meinaa paino nousta. En ole laiha enkä lihava.

    • Soile684

      Oon järkyttyny tästä ketjusta. En oo kovinkaan tunteellinen ihminen, mutta aivan itkettää nää neuvot. Ihmistä autetaan tulemaan sairaaksi. Mitä helvettiä!?

      Olin 16, kun sairastuin anoreksiaan.. tai no laihuushäiriöön. Mun hoito oli nöyryyttävät punnitukset kerran viikossa, plus haukut päälle ja uhkailut suljetulla osastolla. Ku viimein mulle soitettiin osastolta, olin täyttäny just sillä viikolla18 ja sanoin et kiitos, en tarvitse palveluitanne. Elämäni pahin virhe. Noin kuukautta ennen tätä olin yhtenä kesäpäivänä muuttunu bulimikoksi, syömällä paahtoleipäpussin yheltä seisomalta. Siitä se helvetti alko. Tänä vuonna täytän 30. Viimein viime syksynä hain avohoitoon ja olin kolme kuukautta oksentamatta. En kehtaa puhua tästä edes niille ammattilaisille siellä, mut joulun alla retkahdin ja oon ollu taas niin syvällä kusessa, etten tiedä mitä teen. Käyn töissä, meen kauppaa uskotellen itelleni, että haen vaan maitoa, perusruokaa. Sitä ostanki, pari pussillista mysliä, leipää, ehkä herkkuja. Tulen kotiin syön ensin terveellisesti. Otan lisää. Vieläki lisää. Juon ja oksennan. Taas uudestaan. Ja uudestaan, kunnes on niin myöhä et alan nukkumaan ja aamulla töihin. Edellisenä päivänä ostetut ruoat on kadonnu. Uusi päivä, suuret toiveet ja taas vanhat kuviot.

      Täsmäsyöminen auttais, mutta jostain syystä en saa siitä kiinni. En todellakaan oo laihtunu oksentamalla; lihoan nopeasti, naama on turvoksissa ja finnejä täynnä. Ahdistaa, en jaksa juuri edes koiraa lenkittää. Eristäydyn. Vihaan itteäni, mutta yritän löytää toivoa. Pelkään joka päivä, että joku suoni päässä posahtaa ja pahimmillaan makaan lopun elämää autettavana laitoksessa. Kun ois ollu mahdollista olla tervekin.

      Tulin tänne apua etsien ja mitä näen..? Älkää hyvät ihmiset auttako toista samaan paskaan missä ite ootte. Joka muuta tästä sairaudesta väittää, on jotenki muutenkin sairas :'D Auttakaa hoitoon. Se vaihe, kun siirtyy anoreksiasta (laihasta) bulimiaan, on mulle pahin. Ihmiset luulee, että paranet, kun saat lihaa luitten ympärille ja "antavat" sun olla, samalla kun ite haluat oikeestaa rumasti sanottuna lähinnä, vittu, kuolla. Bulimia ei auta aloittajaa, ei se ole sen terveempää ja se hallitsee yhtälailla ellei enemmän. Tervettä ois se autuus, kun vois syödä normaalisti ja ajatella suurimman osan päivästä jotain aivan muuta.

      Anteeksi tämä vuodatus.

    • Anonyymi

      Onko kyse syömishäiriöstä jos ajattelee 24/7 laihtumista ja oksentamista? Yritän laihduttaa ja olla syömättä mutta en pysty sillä vanhemmat tarkkailee syömistä haluaisin oksentaa mutta sitte on aina tullu joku este on ollut lähellä monta kertaa mutta en tiedä mitä tehdä onko vinkkejä? Lasken myös päivässä paljonko kaloreita syön

    • Anonyymi

      Mikä ihme jos ahtaa tuollaisia määriä.
      Onko sinulla bulimia? Eli ahdat ja ahdat? Kun syö normaalisti, normaalia ruokaa, ei tule ongelmia.
      eli: aamupala, jossa on energiaa sekä kuituja ja vitamineja sisältäviä juttuja, jopa hiukan rasvaa.
      esimerkiksi, kauraleipää, leikkele ja rasvaa, hedelmä, ehkä kuppi teetä tai kahvia.
      Lounas, kevyt ateria, jos on jaksettava vielä toimia, ettei verensokerit heilu liian alas tai ylös.
      välipala, esimerkiksi leipäpala, jogurttia vähän.
      Päivällinen voi olla kunnon ateria jos lounas on ollut hyvin kevyt.
      Iltapala on vaikkapa puolikas pala leipää, jokin pikku herkku, esimerkiksi keksi. ja jotain hyvää nestettä, esimerkiksi maitoa.

      Suhtautuminen ruokaan on normaalia kun muistaa kutakuinkin viidesti päivään jotain syödä.
      Onko mikään ihme että mahalaukku ei vedä, jos sinne koittaa änkeä liikaa kerralla?

    • Anonyymi

      se oksentamine on turhaa syökää vaa enemmän kasviksia. ei teistä tykätä jos teil ei oo yhtää lihasta ja ootte seemmosii laihoja. jokainen on oma itsensä

    • Tiiän että tää on vanha mut jos joku kattoo tätä ni voiko auttaa! Mulla on siis syömishäiriö ja ku tein vatsalihaksia ja mulla tuli yht äkkiä tosi huono olo ja meinasin oksentaa ni mistä se johtuu?

      • Anonyymi

        Pallea rasittuu


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1796
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1376
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1299
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1293
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1227
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1018
    Aihe