Kouluruoka on pahaa

tiesittekö että

Tiesittekste et kouluruoka on ihan vitun pahaa. Yäääh hyi helevetti... :) :) :): :)

73

9270

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan omin sanoin

      Minkälainen kouluruoka olisi hyvää, mutta se ei saa maksaa 60 senttiä enempää.

      • Pookartti

        Nuudelit (45snt) tai hernekeitto (50snt)


      • jotkut_väittää_rasistiks
        Pookartti kirjoitti:

        Nuudelit (45snt) tai hernekeitto (50snt)

        Laittomille maahantunkeutujille löyty tosta vaan 700 M€. Olisko saman taskun pohjalle jääny vielä jokunen roponen? Reilulla parilla miltsillä vuoteen saatais tuplattua ruokaan käytettävä määräraha - ja laatu myös.


    • ... hoh hoijaa...

      olipas hyvä että kerroit sen kaikille näin fiksusti. nyt me sitten kaikki tietään tämä asia.

    • lautasena

      pesemätön (,)hyi,hyi,hyi,hyi, pese suusu ja opettelemaan käyttäytymään asiallisesti

      • Mustaperse

        Vitun mamut saatana


      • Anonyymi
        Mustaperse kirjoitti:

        Vitun mamut saatana

        kouluruoka on mätää kaalia, ihmislihaa ja myrkkyrauhasia. Vedellä jatkettua sementtispagettia, kakkakastiketta, kumiperunoita. Porkkanaraaste on muovia ja leivät pahvia. Margariinikin haisee keittäjän oksennukselta.


      • Anonyymi

        Sotepamppujen peräpäät haisoopi aivan p-askalta.


    • mä oon sun kaa sama mieltä, just tulin koulun ruokalasta ja vatsa on cvittun kipeee =((

      • se navan alla

        oleva viiva kipeä oisko tulossa menkat tai muu sairaus, mee pään ja viivan takia lääkärille.


    • Pohtija :)

      Vaikka se kuinka ärsyttävältä, liian tiuhaan jankatulta ja turhalta kuulostaakin, meillä on asiat erittäin hyvin! Kasvavat nuoret tarvitsevat monia ravintoaineita, ja niitä saa kouluruuasta. Ruoka on tasapainoinen ja sen on todettu olevan hyvä lounas oppimisen kannalta. Miettikääpäs esimerkiksi seuraavien vaihtoehtojen järkevyyttä: 1) Joudut joka päivä kantamaan oman eväsboksin mukanasi kouluun 2) Joudut pitämään jatkuvasti rahapussia mukanasi maksaaksesi vaikka vähän paremmasta ruuasta. Makuasiat ja niistä kiisteleminen tuskin koskaan loppuvat kokonaan. Yleisesti ihmiset vihaavat kouluruokaa ja ajattelevat sen automaattisesti olevan pahaa, mutta eikö siihen vääristyneeseen ajatusmalliin ole muutosta tulossa...? Parannusta tietyillä osa-alueilla voisi tosin myös olla; miksi yleensä tarjolla on vain yhtä ruokalajia pääruokaa? Ruoka maksetaan kansojen verovaroista, ja uskon, että pari senttiä per oppilaan lounas ei varmasti tulisi kaatamaan kenenkään taloutta. Vastapainoksi ehkä saisimme muutaman uuden nuoren käymään lounastauolla omassa kouluruokalassa. Kehotan jokaista järkevää koululaista luopumaan turhista aatteistaan kouluruokailua vastaan. Myönnän, että itsekin olen joskus saattanut nyrpistää nenääni "pahalle" ruualle, mutta tämä ruokailumalli on mielestäni kaikista toimivin...

      • Ei niin nuori enää

        Oletko itse syönyt kouluruokaa koska viimeksi? Itse opiskelen ammattikoulussa tällä hetkellä ja olen yli 25-vuotias. Voin kertoa että nämä nykyajan nuoret ja koululaiset eivät turhia valita. Kouluruoka on ihan hirveää! Kävimme viime syksynä kuukauden verran viereisessä ala-asteessa syömässä. Siellä oli myös ruoka aivan järkyttävää. Perunat ovat kumisia ja kuivia, kastikkeet vettä ja vatsa kivistää kaikilla ruoan jälkeen. Että näin, toivottavasti et enää pyydä lapsia miettimään!


      • Jees..
        Ei niin nuori enää kirjoitti:

        Oletko itse syönyt kouluruokaa koska viimeksi? Itse opiskelen ammattikoulussa tällä hetkellä ja olen yli 25-vuotias. Voin kertoa että nämä nykyajan nuoret ja koululaiset eivät turhia valita. Kouluruoka on ihan hirveää! Kävimme viime syksynä kuukauden verran viereisessä ala-asteessa syömässä. Siellä oli myös ruoka aivan järkyttävää. Perunat ovat kumisia ja kuivia, kastikkeet vettä ja vatsa kivistää kaikilla ruoan jälkeen. Että näin, toivottavasti et enää pyydä lapsia miettimään!

        Tuntuu olevan hyvin suurta vaihtelua kouluruun yleisesstä tasossa. Meillä nyt on joku kalasoppa ollut älypahaa (liikasuolaisia pakastekalakuutioita) Mutta eipä muuten ole ollut yhtään valittamista. Mestareita ovat nui keittäjät, kun pienellä rahalla taiteilevat ruokamme.(olettaen että ovat siinä onnistuneet) =) Raaka-aineet sillä hinnalla saattavat olla heikkoja, mutta niillä on mentävä. Ja hyvin on menty ainakin meillä Joutsenossa(Lappeenrannassa)


      • Anonyymi

        Minä kyllä toisin mieluiten oman lounaan kouluun, mutta kun koulussa ei ole jääkaappia, jossa säilyttää ruokaa tai pöytiä, joissa sitä saisi syödä. Kuulit oikein. Meidän "aivan mahtavassa" koulussa ei saa syödä missään omia eväitä paitsi vessassa piilossa.


    • gdjkfghdfjgxfjgxukdjv

      Koulu ruoka on helkkarin pahaa. keittäjät on ihan c8. Ne ei ees osaa vittu leipää voidella. Meijän koulun ruoka budjetti on 20 snt. olen salvelanrinteen koulussa

      • nurkan taakse ja kops

        Sulla on jäänyt sitten apukoulu käymättä. vittuleipää ei voidella. kenekään budjetti ei ole 20 CNT. Siivoa suusi, häpeä.


      • 22v
        nurkan taakse ja kops kirjoitti:

        Sulla on jäänyt sitten apukoulu käymättä. vittuleipää ei voidella. kenekään budjetti ei ole 20 CNT. Siivoa suusi, häpeä.

        Olkoon että kaikki ruoka ei miellytä kaikkia, ja sitä parasta ruokaa ei saa niin paljon kuin haluaisi, olkaa kiitollisia että teillä on kouluruokailu. Esim. Saksassa näin ei ole, ja lapset tulevat keskenpäivän koulusta kotiin saadakseen ruokaa, tai jos molemmat vanhemmat ovat töissä, on lasten selvittävä pelkillä voileivillä n. klo 8-15.
        Olkoon että makaroonivelliä ja ruokia ''talon tapaan'' en jäänyt enimmäkseen ikävöimään mutta oli ainakin jotain ruokaa tarjolla. Yläastellaiset ottakoon valinnaista kotitaloutta ja opetelkoon laittamaan ruokaa...


      • jos koulus
        22v kirjoitti:

        Olkoon että kaikki ruoka ei miellytä kaikkia, ja sitä parasta ruokaa ei saa niin paljon kuin haluaisi, olkaa kiitollisia että teillä on kouluruokailu. Esim. Saksassa näin ei ole, ja lapset tulevat keskenpäivän koulusta kotiin saadakseen ruokaa, tai jos molemmat vanhemmat ovat töissä, on lasten selvittävä pelkillä voileivillä n. klo 8-15.
        Olkoon että makaroonivelliä ja ruokia ''talon tapaan'' en jäänyt enimmäkseen ikävöimään mutta oli ainakin jotain ruokaa tarjolla. Yläastellaiset ottakoon valinnaista kotitaloutta ja opetelkoon laittamaan ruokaa...

        on oma luomuruokakeittiö nii ruoka on hyvää


      • Pikku vampyyri
        jos koulus kirjoitti:

        on oma luomuruokakeittiö nii ruoka on hyvää

        Koulu ruoka on äklöö!!! mä en pysty syömään sitä ja kun vaalee leipää ei enää tarjoilla koulus koska "koulu ruuan hintaa pitää supistaa" ja se taas tarkottaa että parin vuoden päästä kouluissa tarkoillaan leväksi vaan näkkärii no onpa taas laadukasta!!!

        Mun äiti siirtyy haapajärven vanhainkodilt martinmäen ala-asteelle keittäjäks ja mun toivo on että tekis erillaista kanakeittoo sillä koulun kana keitto oli tavallista keittoo jossa oli lillu kananpalasii! ite en syö kalaa enkä laske kalapuikkoi kalaks!!! VASTUSTAN KAALIKÄÄRYLEITÄ SYDÄMMENI POHJASTA!!!! ne on niin hirveet myrkkyy että melkein oksennan kun vaan haistan niitä!!!


      • Pikku vampyyri
        jos koulus kirjoitti:

        on oma luomuruokakeittiö nii ruoka on hyvää

        Koulu ruoka on äklöö!!! mä en pysty syömään sitä ja kun vaalee leipää ei enää tarjoilla koulus koska "koulu ruuan hintaa pitää supistaa" ja se taas tarkottaa että parin vuoden päästä kouluissa tarkoillaan leväksi vaan näkkärii no onpa taas laadukasta!!!

        Mun äiti siirtyy haapajärven vanhainkodilt martinmäen ala-asteelle keittäjäks ja mun toivo on että tekis erillaista kanakeittoo sillä koulun kana keitto oli tavallista keittoo jossa oli lillu kananpalasii! ite en syö kalaa enkä laske kalapuikkoi kalaks!!! VASTUSTAN KAALIKÄÄRYLEITÄ SYDÄMMENI POHJASTA!!!! ne on niin hirveet myrkkyy että melkein oksennan kun vaan haistan niitä!!!


      • Ö_Ö
        nurkan taakse ja kops kirjoitti:

        Sulla on jäänyt sitten apukoulu käymättä. vittuleipää ei voidella. kenekään budjetti ei ole 20 CNT. Siivoa suusi, häpeä.

        mitä vitun välii jos joku kiroilee
        VITUN PELLE


      • Kouluruoan vihaaja

        Meiän koulus on kans pahaa ruokaa (niinku varmaa mones muussakii koulus...).Jos ruokalistas lukee vaik et "jauhelihakastike ja perunat",ni sit sinne jauhelihakastikkeeseen on laitettu kaiken maailman kasviksii ja yrttei.(millon mitäkii)Ja toinen asia:Perunat on ns "kumiperunoita".Ja välil ne on kylmii.Siis en väitä,etteikö koulun ruoka ois terveellist,mut tekisvät ees kunnol sen ruoan!

        Ja sit ku siel kastikkees on ne juurekset (tai mitä ikinä siel onkaa),se ei o enää mitää "jauhelihakastiketta".Sinne kastikkeeseen ei tarvis tunkee mitää ylimääräst!


      • whatthehell
        Kouluruoan vihaaja kirjoitti:

        Meiän koulus on kans pahaa ruokaa (niinku varmaa mones muussakii koulus...).Jos ruokalistas lukee vaik et "jauhelihakastike ja perunat",ni sit sinne jauhelihakastikkeeseen on laitettu kaiken maailman kasviksii ja yrttei.(millon mitäkii)Ja toinen asia:Perunat on ns "kumiperunoita".Ja välil ne on kylmii.Siis en väitä,etteikö koulun ruoka ois terveellist,mut tekisvät ees kunnol sen ruoan!

        Ja sit ku siel kastikkees on ne juurekset (tai mitä ikinä siel onkaa),se ei o enää mitää "jauhelihakastiketta".Sinne kastikkeeseen ei tarvis tunkee mitää ylimääräst!

        no voi hellanlettas, teitä kermaperseitä!! Valivalivalivali... Painukaa ihan oikeesti koloonne mässäämään pizzaanne niin takapuolet levenee!! Ja haistakaa v****!!


      • Anonyymi
        nurkan taakse ja kops kirjoitti:

        Sulla on jäänyt sitten apukoulu käymättä. vittuleipää ei voidella. kenekään budjetti ei ole 20 CNT. Siivoa suusi, häpeä.

        kouluruoka on ihan yhtä hyvää kun pikkuveljeni paska.
        ja sekin käy paskalla pisuaarissa. haistakkaa vittu


      • Anonyymi
        nurkan taakse ja kops kirjoitti:

        Sulla on jäänyt sitten apukoulu käymättä. vittuleipää ei voidella. kenekään budjetti ei ole 20 CNT. Siivoa suusi, häpeä.

        Mamun munaa vois olla tarjolla kouluruokana! Otat kunnolla suihin, niin kyllä nälkä lähtee.


      • Anonyymi
        Pikku vampyyri kirjoitti:

        Koulu ruoka on äklöö!!! mä en pysty syömään sitä ja kun vaalee leipää ei enää tarjoilla koulus koska "koulu ruuan hintaa pitää supistaa" ja se taas tarkottaa että parin vuoden päästä kouluissa tarkoillaan leväksi vaan näkkärii no onpa taas laadukasta!!!

        Mun äiti siirtyy haapajärven vanhainkodilt martinmäen ala-asteelle keittäjäks ja mun toivo on että tekis erillaista kanakeittoo sillä koulun kana keitto oli tavallista keittoo jossa oli lillu kananpalasii! ite en syö kalaa enkä laske kalapuikkoi kalaks!!! VASTUSTAN KAALIKÄÄRYLEITÄ SYDÄMMENI POHJASTA!!!! ne on niin hirveet myrkkyy että melkein oksennan kun vaan haistan niitä!!!

        Pitääkö olla niin nirso! On ihme, että parinkymmenen sentin budjetilla saa edes jotenkuten syömäkelpoista ruokaa. Itse syön kaikki ruohokeitot, möykkypadat ja kokkaresoseet. Parempaan ei ole koululla varaa.


    • oikein sen

      VITUNKIN minä joskus vain nuoleskelen ja imeskelen puhdasta klitorista sekä häpyhuulia

      • Anonyymi

        Silläkin lähtee nälkä.


    • munaheiluri

      Opetelkaa kirjottamaan teini-ikäse jonnet! "oikein sen"-käyttäjä ei oo pillua nähnykkään!

      • Anonyymi

        olet kakka malisen miikka pudaskakkamalisjärveltä


      • Anonyymi

        Piäre sää korvaan!


    • lovegame2

      joo tiedän suomalaiset saa olla iloisia ja tyytyväisiä et saadaan ilmasta kouluruokaa juu yms yms... mutta miten voi olla tyytyväinen ruuasta, jossa on mustia perunoita, matoja salaatissa, mädäntynyttä lihaa ja muuta paskaa? siis oikeasti, te jotka sanotte että älkää kitiskö, teillä tais olla kouluruoka sillon parempaa. yläasteella aikoinaan oli aivan järkyttävää ruokaa, kumipottuja jotka lens kaverin lautaselle ku yritti niitä halkasta. ja muutenkin usein ruoka oli järkyttävän suolaista, ei mitään terveellistä niinku aina vanhemmille väitetään. mutta jokasella on mielipiteensä asiasta enkä ala väittämään vastaan, toiset tykkää toiset ei. :))

    • Kouluruoka on paskaa

      Öö te jotkut viel sanotte et meijjä pitäs häpee et pädetää koulu ruokaa iha tiedoks palmial ne on käyttäny jtn sieni hometta kasvis ruokii ja jos sä nyt kelaat et mä oon repiny ton päästäni nii tuol leheski on ollu juttuu siit ja meijjä koulus vittu ainaki 4 ku jos menee myöhäsee ruokailuu no tottakai nuoremmat menee aiemmi nii on loppunu ruoka keske ajatelkaa ny tyylii 50 oppilasta on jääny meijhä koulus ilma ruokaa ja joka ikine päivä joku meijjä luokalt havaitsee niitte ruuassaan hiuksen ja kerra näkkäris oli jtn valkosta mätää tai sen näköstä et hei ajatelkaa ennenku te "viisaat" tuutte pätee tänne siit jos joku sanoo et kouluruoka on paskaa noku se on vittu fakta kestä se ! Terveisin oppilas vesalan ala asteelt

    • Menehän nyt

      äidinkielen tunnille opettelemaa oikeinkirjoitusta.Sitten voit ilmaista mielipiteesi kirjoittamalla.

      • Anonyymi

        olet vittu paska perkele


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olet vittu paska perkele

        Munaa suuhun vaan.


    • PASKAAAAAAAAAAAAAAAA

      Kouluruoka on vitun paskaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mulla on melkein aina maha kipeä sen jälkeen!!!!!!!!!! VITTU PASKAA RUOKAA SAATANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Paskaaruokaa

        Nii o, se ruoka o vittu ihan paskaa, aivan saatanan paskaa ruokaa!!!


      • Kontiotjees
        Paskaaruokaa kirjoitti:

        Nii o, se ruoka o vittu ihan paskaa, aivan saatanan paskaa ruokaa!!!

        Parasta ois pelata fudista kouluruualla, ruuat vaan maahan ja potkis ja tallais mustilla Kontioilla ne liiskaks!


      • Anonyymi
        Kontiotjees kirjoitti:

        Parasta ois pelata fudista kouluruualla, ruuat vaan maahan ja potkis ja tallais mustilla Kontioilla ne liiskaks!

        Hah hah, toi ois kivaa!


      • Anonyymi
        Kontiotjees kirjoitti:

        Parasta ois pelata fudista kouluruualla, ruuat vaan maahan ja potkis ja tallais mustilla Kontioilla ne liiskaks!

        koulun kivipottuja ei saa tallomalla rikki tosin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah, toi ois kivaa!

        Käteenveto on tosi kivaa!


      • Anonyymi
        Kontiotjees kirjoitti:

        Parasta ois pelata fudista kouluruualla, ruuat vaan maahan ja potkis ja tallais mustilla Kontioilla ne liiskaks!

        Hyppisin tasajalkaa mun saappailla ruuan päällä!


    • niinniin

      Jep, kouluruoka on pahaa ja huonolaatuista.. Täällä keskisuomessa eräällä paikkakunnalla ruoan budjetti on 70-80cnt joka on mielestäni hyvin vähäinen per oppilas. Sanon suoraan että meinaa laatta lentää sitä syödessä ja sitä vain toivoo että kumpa tämä ruoka jo loppuisi lautaselta -> olettaen tietenkin että ilman ruokaa ei jaksa opiskella eli vähän pakko syödä.. Tiedättekös että millä paikkakunnalla minä asun niin keskuskeittiö on sairaalan yhteydessä ja siinä takana on ruumishuone, kerran nimittäin eksyin sinne alakerrokseen niin siellä näin kaiken omin silmin..
      Että ei hyvää päivää, kyllä menee jo liian pitkälle
      Ja tiedoksi ne valittajat jotka luule meitä NIRSOIKSI!! Asia ei liity lainkaan nirsouteen! Kuinka voitte väittää minua nirsoksi jos kaikkialla muualla otan kaikkia ruokalajeja enkä koskaan sano MITÄÄN ruokaa pahaksi paitsi kouluruokaa, niin miettikää että kyllä sen on sillon pakko olla hiukan heikkolaatuista jos minä pystyn kaikkea muuta syömään

    • Kustakikupista

      Omasta mielestä kouluruuassa ei oo mitää vikaa (ainakaan täällä ylihärmän keskuskeittiöltä tulleissa ruuissa) ja tiedän et nää ihmiset marisee vaan koska ennakkoluulot johtavat siihen että oikein luulee et se ruoka on pahaa .. ja on se sillo aika vitun herkkuperse jos pitää valittaa siitä et kastike on vähä laihempaa .. vittu oon syöny etanoita etelässä ja melkeen paskaaki ja täälä kuuluu valitusta siitä kuinka joku ei pidä porkkanoista keitossa tai valitetaan ruuasta ku ei mitää muuta valittamista ole (toki jos hometta ruuassa on nii ei sillon tarvii syödä) mut yleensä jos nii on nii kouluterveydenhoitaja puuttuis heti asiaan jos ees yhtään pätevyyttä löytyy .. oletan et suurin osa näistä kitisiöistä on todellisuudesssa oikeasti nirsoja ... uskon et jossakin voi olla oikeasti jotain vikaa mut ei ny vittu jokakoulus kaikki oo pahaa ku ne ruuat maistetaan ite siellä keittiöllä ja niide päiväys varmistetaan etukäteen nii pitkäks et ei oo ees mahollista et ois mitää vanhaa. olen ollut keittiöllä töissä ja tiedän että siellä hygienia oli erittäin tarkkaa ruuat tehtiin erittäin huolellisesti . Huom en ole äidinkielen opettaja joten en osaa kirjoittaa ja pyydän sitä syvästi anteeksi.

      • kyökki_piika

        Kiitos, kerrankin jotain hyvää.
        Midän normi työpäivä alkaa kuudelta, paisi dieettikokeilla 5.30. Puretaan kuomat, sinne tulee satoja kiloja Keskoa, Valiota ja Vihannestukku. Eli: olet pakastihuoneessa tai höyryhellan ääressä Diettikokeille ei saa edes puhua työaikana, se on tarkkaa hommaa.
        Ei saa olla koruja, meikkiä, tatskoja eikä läväreitä ja pukeutuminen vain talon vaatteisiin. Jos käyt ulkona vaihdat vaatteet ja desfioit kädet taas, hanskoja kuluu sadoittain per päivä.
        8 maita kahvit ja puuroa meille.

        10--siinä main alkaa jakelu eli ruoat pakataan styroxiin, lämpötilat otetaan ensin. Samoin hycicult eli bakteerit.

        Kun ruoka on toimitettu kouluille, samat, eli ekana lämpötila. Jos on virheitä siitä ilmoitetaan. Kouluilla on oma henkilökunta joka on lämmittänyt vesihauteet, jäähdyttänyt kylmä-altaat ja tarkistetaan opettajilta oppilasmäärät. Niin että jos on mitoitettu vaikka 350 niin onko se plus miinus mitä.

        Sitten te lapsukaiset tulette syömään.
        (nooohhh... )

        1-2 ihmistä kekittyy pelkästään tiskaamaan, joka on muuten hullun hommaa , astiaa on kärritolkulla ja kun sitä ruokaa heitellään seiniin ja saa kaapia lautaselta.. vain laitostiskikone säätää tahdin. Sullahan kädet käy kun tuulimyllyssä.

        Kello on jotain 12,. olet sinäkin päivänä antanut kaikkesi että saat haukut niskaan
        paskasta kouluruuasta ja pääset itse tauolle. 20 min.

        Puretaan leiri, desinfioidaan, lähdetään takasin keskuskeittiölle valmistelemaan seuraavaa päivää. Toiveena kuppi kahvia jos ennättää.

        Kerran mun urani aikana- on saatu kukkasia keittiöön.
        Se kyllä kosketti, koska me tehdään tätä hommaa fysiikan äärirajoilla, yksinomaan se tavaramäärä mikä menee sun käsien läpi päivittäin on satoja kiloja ja ei ole semmosta sekunttia millon ei pitäsi keskittyä asiaan.

        Sinä päivänä oli toiveruokapäivä-- aamu 5 lähtien tehtiin kinkku pastasalaattia ja kalapuikkoja.. ei jäänyt ripettäkään


      • kyökki_piika

        Puhumattakaan siitä nimien repertuaarista per päivä mitä me saadaan, eli keittiöhuorat jne jne jne .. ei jaksa enää innostua, ilmottelee vaan eteenpäin jos sitäkään.
        Säälittää nämä , on siellä kilttejäkin mutta joku pikku mulkku sitten saa monet muut mukaan. Me tehdään työtä, teidän vanhempien rahoilla ja että saisitte ruokaa.
        Teillä on sama edessä, jonain päivänä.
        Kilteille kiitokset !! Ihanaa että teitäkin on , hymyileviä nuoria neitokaisia.
        Hymyllä saa hymyn takaisin :o)


    • tyytymätön666

      Mielestäni on epäreilua, että kouluruoan hinta on matalampi, kuin esim vankilan yhden aterian.. Niinku syöttäkää sit paskaa mielummin niille rikollisille, ku meille viattomille koululaisille.. vittu

      • terveidenlastenäiti

        Nyt kun heti lopetat koulun niin nopeemmin pääset sossun pummiks, leipäjonoon ja vankilaan.
        Sitten on ne hyvät ruuat.
        Sama koskee teitä kaikkia valittavia äpäröitä, sinne se tie johtaa kuitenki.
        Nyt kun lopetat niin nopeemmin pääset.


    • Anonyymi

      jees jees olen samaa mieltä että kouluruoka on tehty vegaaneille

    • Anonyymi

      Jos asiat on todellakin noin huonosti valtakunnan laajuisesti niin kouluruoasta täytyy tehdä valtakunnallinen tutkimus jakelulinjoilta kerättyine laboratorionäytteineen ja suorittaa täydelliset vitamiini- , hivenaine- , säilöntäaine- ja proteinitutkimukset ja selvittää ruoan eritelty erillinen aminohappokoostumus sekä tehdä ruoan mikrobiologinen bakteeri ja muu pien eliötutkimus sekä tehdä täydellinen selvitys muista ruokaan liittyvistä löydöksistä . tämän laatututkimuksen tulokset on annettava valtakunnan tasolla poliittisen ja ravitsemustutkijoitten yhteisen tutkimuskomitean tarkasteltavaksi mahdollisen eduskunta-aloitteen laatimiseksi tulokset viimeisiin ravitsemussuosituksiin yhdistettynä , ehkä harkittavan kouluruoan ravintoainekoostumuksen uudelleen ohjeistamiseen ja alueellisen ohjeistuksen jakelun järjestämiseksi ja alueellisten poliittisten päättäjien informormaation saattamiseksi kuntatason poliittisten päättäjien harkittavaksi mikäli tutkimustulokset edellyttävät kokonais otoksena suoritettavia muutoksia ruoan koostumuseen tai jakeluun . Oppilaitten tulee tietää että tämä on kallis prosessi , siis ruokaan sijoitetaan paljon rahaa .

    • Anonyymi

      Kouluruoka on pahentunut entisestään vuosi vuodelta t: ysiluokkalainen

    • Anonyymi

      Ei kouluruokaa kannata syyä. Se on halvalla tuotettu ja täynnä lisäaineita, jotka aiheuttaa ahistusta, masennusta, keskittymisongelmia, lihomista ym. Elä helevetissä syö kouluruokaa vaan ota eväät jos arvostat terveyttyäs. Tai syö enempi aamulla ja koulun jälkeen.

    • Anonyymi

      Vieläkö jossain koulussa tehdään ruoka paikan päällä? Ennen oli hyvää, mutta nykyään varmasti laatu kärsii kun tekevät monissa paikoissa suurekeittiöisä ja kuljettavat pitkiä matkoja. Ihan kohtuullista nekin ellei sipulilla pilata.

    • Anonyymi

      Aloittaja on kirjoittanut vuonna 2009 vitun pahasta kouluruoasta. Onkohan kasvanut ja jaksanut opiskella nälissään minkämoisen ammatin ja mikä mahtaa olla ruokalautasen tilanne tänä päiväna?

      • Anonyymi

        Se ruokalautanen lyödään keittolaämmän naamaan saatana


    • Anonyymi

      ootko ajatellut tilata ruokaa woltista kun et jaksa ruokaa väsätä tai on roskaruuan himo? Woltista saat koodilla U6A6K 3x4e alennuksen tilauksesta, nauttikaa :)
      ja hyvää joulun odotusta kaikille :)

    • Anonyymi

      kuka kysy

      • Anonyymi

        Joku nee**ri tais kysellä.


    • Anonyymi

      Eihän sitä paskaa voi legot syödä

    • Anonyymi

      Se on joskus hyvä ja joskus pahaa koska mun äiti on siellä töissä siellä ruokalassa

    • Anonyymi

      Varsinkin pelkkä kasvisruoka.Jos joku haluaa sellaista pa.... syödä niin syökööt,mutta ei tarvitse meitä muita siihen pakottaa.En minäkään pakota kasvissyöjiä syömään liharuokaa ja kyllä pelkkä kasvisruokapäivä on pakottamista kasvissyöjien ideologiaan joka on täysin väärin

    • Anonyymi

      Onhan siellä kuvissa joskus todella huonon näköistä ruokaa, kuten tämä Janakkalassa tarjottu "makaronilaatikko".
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010128310.html

      Ei tuossa paisto-ohjelmaa voi syyttää vaan raaka-aineita ja määriä. Ei paljon helpompaa ruokaa valmistaa voisi olla, munamaito ja juusto tekisi ihmeitä tuon litkun tilalla. Jos ruoka jää raa'aksi niin miksi edes tarjota, lisää lämpöä ja odottaa kunnes kypsää.

      Onneksi omana aikan oli vieklä pikkukouluissakin omat keittiöt ja isossakin koulussa ruoka oli hyvää ja paikalla tehtyä. Nykyään säästetään kaikessa ja yksityiset rahastaa älyttömät voitot. Rahaa jaetaan aivan vääriin kohteisiin ja kaikki palvelut ajetaan alas.

      • Anonyymi

        Tuo ruoka ei voi olla oikean ruokahenkilöstön valmistamaa taitaa yritys käyttää näitä suomen tulevan toivon tekemiä.


      • Anonyymi

        Tässä näkee nämät tulevaisuuden toivot suomessa sutta ja sekundaa tekevät mutta kun rahaa on niin tavan kansalainen on kakkosluokkaa siitä huolimatta ei tuommoista ruokaa kyllä alan ammattilainen tee eikä tarjoisi koululaisille


      • Anonyymi

        Sama touhu kuin MOTin pieneläinlääkäriklinikoista kertovassa jaksossa. Ruotsalkinen yritys osti Suomesta mahdollismman paljon pieniä yrityksiä ja sitten alkoi rahastaa että osakkaat saa mahdollismman ison tuoton, laadulla ei väliä. Kun tarpeeksi tuottoa niin myyvöt eteenpäin isolla voitolla. Sama vanhusten hoidossa ja kohta missä tahansa kun paskakokkareet saa päättää.


    • Anonyymi

      Taitaa siellä kokit olla jotain ehkä vastaanotto keskuksesta palkattua väkeä kun yritys HALVALLA saa

      • Anonyymi

        työvoimaa


    • Anonyymi

      Ei tuo ruoka voi olla ammattilaisen valmistamaa!

    • Anonyymi

      Turha huudella mistään uuniviasta jotain tuolla yrityksessä on pahasti pielessä.

    • Anonyymi

      sen saa mistä maksaa

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Suomi on voittanut kultaa yhdessä maailman vaativimmista kokkikilpailuista. Saksan Stuttgartissa järjestetyssä IKA Culinary Olympics -kilpailussa Suomi onnistui saamaan ykkössijan kahdessa eri kategoriassa.

      Suomalainen Compass Group Culinary Team Finland -joukkue sekä Suomen Kokkimaajoukkue voittivat molemmat kultaa omassa sarjassaan.

      Community Catering -kilpailusarjan kulta jaettiin Suomen ja Sveitsin joukkueen kesken. Suomen Kokkimaajoukkue voitti kultaa."
      https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/b54e1db8-72f3-48ae-8fbc-8d4a5ae1f130

      Tekiköhän compass makaronilaatikkoa?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe