Miten hiuksista tuuheamman näköiset?

kyllästynyt...

Tupeerattu on, laitettu lakkaa ja muotovaahtoa ja mitä vielä - mikään ei kuitenkaan auta tähän ongelmaan! Hiukset saattavat pysyä kuosissa hetken aikaa (todellakin vain hetken, enintään 15min) mutta sitten ne lässähtävät ja ovat niin kuin niille ei koskaan olisi mitään tehtykään. Föönillä kuulemma saisi ainakin vähän tuuheamman näköisiksi, mutta en sellaista omista, enkä jostain syystä jaksa uskoa että se mitään auttaisi. Ideoita? Hiukseni tosiaan ovat ohueet, ja toivoisin saavani niistä oikeastikin tuuheammat. Jotkut sanovat biotiinin auttavan? Tuuheuttaako todella ja onko siitä jotain haittavaikutuksia?

66

37437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeillu

      sellasia irrotettavia hiuslisiä?

    • sekä konsteja

      Hanki vähemmän hoitava shampoo ja käytä hoitoainettakin säästeliäästi, vain latvaan. Opettele föönaamaan hiukset kunnolla, niitten pitää olla tosiaan kuivat, kun lopetat. Valitse hiuslakaksi joku kuiva ja kova tuote. Muotovaahtokin lässäyttää hiukset, jos se on liian hoitavaa, ehkä joku nestetyyppinen tuote sopis paremmin? Pyydä kampaajalta oppia föönaukseen ja sopiva leikkaus hiuksiisi. Biotiini saattaa vaikuttaa jotain, mutta vasta pitkällä tähtäimellä, eikä silloinkaan, jos olet vain sattunut saamaan ohuthiuksiset geenit. Jos syöt ihan normaalisti, mitään lisävitamiineja et tarvitse. Ei niistä tietysti haittaakaan ole, jos noudattaa annostusohjetta.

    • täällä...

      Mulla on samantyyppinen "hiusongelma". Hiukseni ovat liukkaat ja ohuet, kampaajalla ollessa kampaajienkin klipsit valuvat aina hiuksia pitkin, kun eivät tahdo pysyä paikoillaan. Samoin hiuslenkit ym. Edes kampaajat eivät ole saaneet kunnon tuuhennusta hiuksiini, tupeeraukset ja föönäykset lätsähtävät hetken kuluttua kun olen astunut kampaamon ovesta ulos. Toki kampaaja osaisi loihtia juhlakampauksen minulle, jos erikseen sellaisesta maksaisin, mutta tälläisella normaalityömäärällä hiuksiani on vaikea saada pysymään halutulla tavalla. :o) Olen yrittänyt hyväksyä hiuslaatuni ja "lättäpäänä" olon arkipäivinä. Ainoastaan juhliin tai erikoistilanteissa laitan rullat ja tupeeraan tyvestä. Nekin alkavat lätsähtää ja suoristua, mutta kestävät yleensä suunnilleen sen ajan minkä olen liikenteessä.

      • jantta^^

        itselläni erittäin ohuet hiukset mutta apu löytyi! kampaaja leikkasi hiusten alle hyvin paljon tukihiuksia. ja se föönikin kannattaa ostaa sillä kun laitat muotovaahtoa ja föönaat pää alaspäin nii johan on tuuheat!:)


      • mullekin,,
        jantta^^ kirjoitti:

        itselläni erittäin ohuet hiukset mutta apu löytyi! kampaaja leikkasi hiusten alle hyvin paljon tukihiuksia. ja se föönikin kannattaa ostaa sillä kun laitat muotovaahtoa ja föönaat pää alaspäin nii johan on tuuheat!:)

        kampaaja leikkasi tukihiuksia,sitten se ohut tukkani vasta ohut olikin,eli ei mitään hyötyä.


    • min vain

      Osiksen hiuspuuteria. Sitä kun tyveen vähän laitat ja "sekotat" hiukset, kyllä alkaa nousta. Itellä ainaki toimii, ja vaikka on paksut eikä yleensä kovin hyvin pysy, sillä pysyy. Ja vaikka se vähä lässähtäis niin saat sen kohotettua monta kertaa päivän aikana, kun vähä vaan sekottelet :D En osaa selittää, mutta kannattaa liu´uttaa kädet/sormet alhaalta päin, ja vähän sekottaa puuteri kohtaa. Se oikeesti on hyvää ja toimii. Hintakaan ei oo paha, joku 15-20 euroa, ja kestää aika kauan. Ainut huono puoli siinä on, että tekee hiukset vähän likasen tuntoseks, mutta se ei näy. Ja tarvii muutaman kerran eka opetella, mutta se toimii. Kannattaa kokeilla :)

      • nannuska

        saa kuulemma hiusten kuivapesuun tarkoitettua puuterimaista ainetta.. joku klor... alkunen nimi! Toimi kaverilla tosi hyvin, tuli "ilmava kampaus" ja saa kuulemma kiireisenä aamuna puhtaan näköisen (kylläkin karhean tuntuisen) kampauksen! Kantsii kokeilla!!


    • kridel

      Kannattaapi kokeilla volumaster rautaa, sillä saa kyllä hiukset pysymään tuuheina parikin päivää. Itse ostin syksyllä Björn Axén Volumaster raudan ja olen täysin rakastunut tuotteesen. En varmaan enää voisi edes elää ilman sitä :D Ostohinta on jotakuinkin 60€, ja maksaa itsensä takaisin ihan varmasti. Muista käyttää rautaa puhtaisiin hiuksiin, tupeeraa hiusnippua hieman ja paina rauta hiusten tyveen noin 5 sekunniksi. Sitten kun vielä kampaa kreppauksen ja vähän suhauttaa lakkaa niin johan saat hyvän tuen hiuksiin.

      • pörröisyyttä

        Suosittelen Matrix-sarjan "Amplify" tuuheuttavaa shampoota ja hiuksiin jätettävää tuuheutusnestettä. Ne toimii ainakin mulle! Sellaiset turkoosinväriset putelit, Hairlekiinista ostin omani.


      • sama ongelma...
        pörröisyyttä kirjoitti:

        Suosittelen Matrix-sarjan "Amplify" tuuheuttavaa shampoota ja hiuksiin jätettävää tuuheutusnestettä. Ne toimii ainakin mulle! Sellaiset turkoosinväriset putelit, Hairlekiinista ostin omani.

        Eiks kunnan permanentti auttaisi tuohon lässähtämiseen? Kyllä mulla ainakin permanentin jälkeen pysyy kampaus paremmin ja näyttää tuuheammaltakin.


      • lässähdys
        sama ongelma... kirjoitti:

        Eiks kunnan permanentti auttaisi tuohon lässähtämiseen? Kyllä mulla ainakin permanentin jälkeen pysyy kampaus paremmin ja näyttää tuuheammaltakin.

        Tarkoitin tietysti KUNNON permanentti. Ei kunnalta sentään permanentteja vielä saa, tai mistäpäs minä sitä niin tarkkaan tiedän.


      • ja hennoissa
        lässähdys kirjoitti:

        Tarkoitin tietysti KUNNON permanentti. Ei kunnalta sentään permanentteja vielä saa, tai mistäpäs minä sitä niin tarkkaan tiedän.

        Ohuissa ja hennoissa hiuksissa ei ainakaan mikään säkkäräpermanentti näytä lainkaan hyvältä. Permanentti on muutenkin OUT. Hyvä tukileikkaus ja oikeat kampausaineet ovat tärkeä juttu. Väri ja raidatkin tekevät terää. Kunnon kampaaja osaa kyllä neuvoa oikean aineen valinnassa, jotta kampaus pysyy vähemmän suurella vaivalla. Itse olen pohtinut nyt kovasti lisäkkeiden laittamista hiusteni sekaan. En vain tiedä, kumpi ois parempi liima- vaiko sinettisysteemi, kun jotkut sanoo, että liimasysteemissä sotkeutuvat hiukset herkästi toisiinsa sitten...ja kun mun hiukset on ohuet ja sileät, liukkaatkin, niin mitenkähän sinettisysteemi pysyisi niissä...? Ois tosi hyvä, jos joku tietäisi vastata, OIKEESTI!! Kiitos.


      • Heips

        Syö Prioriinia! Märkiin hiuksiin Catwalk Curls Rock Curl Amplifer hyvin kammaten läpi. Kampauksen alle kuiviin hiuksiin vielä Loreal Professionnel Tecni.art curl memory up spray. Ja rullaat vielä.Itsekätän nopeita lämpörullia. Alla jos pidät permistä vielä ,tulos on valtava pörrö viikoksi...Aineet ovat riittoisia ja todella pieni määrä riittää.


      • ...
        ja hennoissa kirjoitti:

        Ohuissa ja hennoissa hiuksissa ei ainakaan mikään säkkäräpermanentti näytä lainkaan hyvältä. Permanentti on muutenkin OUT. Hyvä tukileikkaus ja oikeat kampausaineet ovat tärkeä juttu. Väri ja raidatkin tekevät terää. Kunnon kampaaja osaa kyllä neuvoa oikean aineen valinnassa, jotta kampaus pysyy vähemmän suurella vaivalla. Itse olen pohtinut nyt kovasti lisäkkeiden laittamista hiusteni sekaan. En vain tiedä, kumpi ois parempi liima- vaiko sinettisysteemi, kun jotkut sanoo, että liimasysteemissä sotkeutuvat hiukset herkästi toisiinsa sitten...ja kun mun hiukset on ohuet ja sileät, liukkaatkin, niin mitenkähän sinettisysteemi pysyisi niissä...? Ois tosi hyvä, jos joku tietäisi vastata, OIKEESTI!! Kiitos.

        Mikä ihmeen liimasysteemi? Sinetit pysyvät kyllä vaikka olisikin liukas ja ohut hius. Useat pidennyksien ottajat ovat juuri näitä ohut -ja liukashiuksisia. Pidennys/tuuhennusvaihtoehtoja on sinettien lisäksi teippipidennykset, eli siinä lisäkehiukset "teipataan" hiukseen. Sitten on nauhat, missä tehdään pienen pieni letti päänahkaan ja nauha ommellaan kiinni hiukseen. Pidennykset ovat hyvä vaihtoehto jos haluaa tuuheammat ja paksummat hiukset. Samalla saa halutessaan pituuttakin. Pidennyksiä ei saa itse mennä repimään pois vaan kannattaa mennä kampaajalle, siellä on välineet joilla poisto onnistuu niin etteivät hiukset vaurioidu. On poistoaineita sun muita, riippuu millaiset pidennykset ovat kyseessä. Oikein tehnynä pidennykset eivät rasita hiusta. Sitten kun pidennykset on otettu pois tukka tuntuu todella ohuelta. Tuntuu myös, että hiuksia lähtee hirveästi mikä johtuu siitä, että ihmiseltä irtoaa ~100 hiusta päivässä ja koska hiukset ovat sitten pidennyksissä kiinni ne eivät pääse pois. Eli hiuksia ei lähde yhtään normaalia enempää. Pidennyksiä täytyy käydä huoltamassa, 1kk-2kk on sopiva huoltoaika muistaakseni.


      • permis on tulossa
        ja hennoissa kirjoitti:

        Ohuissa ja hennoissa hiuksissa ei ainakaan mikään säkkäräpermanentti näytä lainkaan hyvältä. Permanentti on muutenkin OUT. Hyvä tukileikkaus ja oikeat kampausaineet ovat tärkeä juttu. Väri ja raidatkin tekevät terää. Kunnon kampaaja osaa kyllä neuvoa oikean aineen valinnassa, jotta kampaus pysyy vähemmän suurella vaivalla. Itse olen pohtinut nyt kovasti lisäkkeiden laittamista hiusteni sekaan. En vain tiedä, kumpi ois parempi liima- vaiko sinettisysteemi, kun jotkut sanoo, että liimasysteemissä sotkeutuvat hiukset herkästi toisiinsa sitten...ja kun mun hiukset on ohuet ja sileät, liukkaatkin, niin mitenkähän sinettisysteemi pysyisi niissä...? Ois tosi hyvä, jos joku tietäisi vastata, OIKEESTI!! Kiitos.

        takaisin jo tänä kevään hiuksissa on paljon rakennekäsittelyjä esm. tyvikohotus on hyvä vaihtoehto.Ei sen permiksen aina tarvi olla se"mummokihara",vaihtoehtoja löytyy.


      • liimasysteemi
        ... kirjoitti:

        Mikä ihmeen liimasysteemi? Sinetit pysyvät kyllä vaikka olisikin liukas ja ohut hius. Useat pidennyksien ottajat ovat juuri näitä ohut -ja liukashiuksisia. Pidennys/tuuhennusvaihtoehtoja on sinettien lisäksi teippipidennykset, eli siinä lisäkehiukset "teipataan" hiukseen. Sitten on nauhat, missä tehdään pienen pieni letti päänahkaan ja nauha ommellaan kiinni hiukseen. Pidennykset ovat hyvä vaihtoehto jos haluaa tuuheammat ja paksummat hiukset. Samalla saa halutessaan pituuttakin. Pidennyksiä ei saa itse mennä repimään pois vaan kannattaa mennä kampaajalle, siellä on välineet joilla poisto onnistuu niin etteivät hiukset vaurioidu. On poistoaineita sun muita, riippuu millaiset pidennykset ovat kyseessä. Oikein tehnynä pidennykset eivät rasita hiusta. Sitten kun pidennykset on otettu pois tukka tuntuu todella ohuelta. Tuntuu myös, että hiuksia lähtee hirveästi mikä johtuu siitä, että ihmiseltä irtoaa ~100 hiusta päivässä ja koska hiukset ovat sitten pidennyksissä kiinni ne eivät pääse pois. Eli hiuksia ei lähde yhtään normaalia enempää. Pidennyksiä täytyy käydä huoltamassa, 1kk-2kk on sopiva huoltoaika muistaakseni.

        Mulle on kerrottu, että se on joku liimasysteemi, jossa hiuslisäkkeet liiman avulla ja kuumentamalla kiinnitetään omiin hiuksiin. Sinetillähän ne kuulemma nipistetään kiinni omiin hiuksiin. Näin olen käsittänyt. Pitäs vielä saada lisätietoa...tuo rakennejuttu kyllä on myös tosi kiinnostava...kun vaan tietäs mitä se on käytännössä. Mitä siinä tehdään ja miten?


      • mut....
        permis on tulossa kirjoitti:

        takaisin jo tänä kevään hiuksissa on paljon rakennekäsittelyjä esm. tyvikohotus on hyvä vaihtoehto.Ei sen permiksen aina tarvi olla se"mummokihara",vaihtoehtoja löytyy.

        Mikä on rakennekäsittely? Voisko joku kertoa, kiitti!!


      • tukipermanentti
        permis on tulossa kirjoitti:

        takaisin jo tänä kevään hiuksissa on paljon rakennekäsittelyjä esm. tyvikohotus on hyvä vaihtoehto.Ei sen permiksen aina tarvi olla se"mummokihara",vaihtoehtoja löytyy.

        on kans hyvä,tukee juuresta eikä hiukset läsähdä päätä vasten.Kyllä kampaamossa tiedetään minkälainen permis kannattaa ottaa.Sen lisäksi hyvä kun ei tarvitse välttämättä pestä hiuksia joka päivä kun se kuivattaa juuresta.suosittelen,sillä minä saan tuuheutta hiuksiin ja pysyy muotoilee sitten miten vaan.


      • hiustenpidennykset
        ... kirjoitti:

        Mikä ihmeen liimasysteemi? Sinetit pysyvät kyllä vaikka olisikin liukas ja ohut hius. Useat pidennyksien ottajat ovat juuri näitä ohut -ja liukashiuksisia. Pidennys/tuuhennusvaihtoehtoja on sinettien lisäksi teippipidennykset, eli siinä lisäkehiukset "teipataan" hiukseen. Sitten on nauhat, missä tehdään pienen pieni letti päänahkaan ja nauha ommellaan kiinni hiukseen. Pidennykset ovat hyvä vaihtoehto jos haluaa tuuheammat ja paksummat hiukset. Samalla saa halutessaan pituuttakin. Pidennyksiä ei saa itse mennä repimään pois vaan kannattaa mennä kampaajalle, siellä on välineet joilla poisto onnistuu niin etteivät hiukset vaurioidu. On poistoaineita sun muita, riippuu millaiset pidennykset ovat kyseessä. Oikein tehnynä pidennykset eivät rasita hiusta. Sitten kun pidennykset on otettu pois tukka tuntuu todella ohuelta. Tuntuu myös, että hiuksia lähtee hirveästi mikä johtuu siitä, että ihmiseltä irtoaa ~100 hiusta päivässä ja koska hiukset ovat sitten pidennyksissä kiinni ne eivät pääse pois. Eli hiuksia ei lähde yhtään normaalia enempää. Pidennyksiä täytyy käydä huoltamassa, 1kk-2kk on sopiva huoltoaika muistaakseni.

        Kuule nyt puhut potaskaa, mistäs oot saanu päähäs etteivät pidennykset vahingoita tai revi omia hiuksia?
        Voin omasta kokemuksesta sanoa, että itselläni oli 2 vuotta pidennykset ja sen jälkeen on ohentunut tosi paljon hiukset, koska pidennysten takia hiuksia katkeilee.
        En ole ainoa tämän ongelman kanssa , parturini kertoi että monella on katkeillut hiuksia pidennysten takia.


    • tukkajukka

      joo,itse kampaan tukan alas päin,ja sitten suihkutan reilusti lakkaa,hetken aikaa pitää päätä alhaalla,ja sitten kevyesti kampaa haluamallansa tavalla,ja lopuks vielä suihkasee lakkaa,koska käytän kovasti lakkaa,niin shampoo pesun jälkeen käytän aina tehohoitoa hiuksille,sillä muuten rupee tukka kärsimään..:)

    • niksi.

      Nauti joka päivä kylmäpuristettua vehnäalkioöljyä ja kolmen kuukauden päästä hiukset ovat kiiltävämmät ja tuuheammat. Älä käytä shampoita joissa on silikoniyhdisteitä,ne tuohoavat hiukset ja tukkivat hiuspohjan.

    • Penemi

      vaalenna ja värjää hiuksiasi jatkuvasti. Tee värinpoistoja. Hiusten tuuheutus(tappamis)hoitoon kuuluvat myös jatkuva tupeeraus, föönaaminen, suoristaminen ja lakankäyttö.

    • äyäy

      saat, eivät pelkästään näytä siltä näin: Käytä luontaistuotteita, kalkkia, omega-3 forte, antioksidantti vitae-pro ja tärkeintä, rautatabletteja. Käytä kampaamoshampoita, jotka eivät ole liian hoitavia. Hiustenpesun jälkeen päänahan hierontaa 5 min. Ruokavalioon hedelmiä ja kalaa.

      • elämäntavat

        Olet oikeassa. Itsellänikin on ollut ongelmana ohuet hiukset, mutta hyvin hoitamalla niitä ulkoisesti ja sisäisesti asia paranee varmasti. Nykyään en myöskään käytä useinkaan edes muotoilutuotteita, ainoastaan kasvispohjaisia (esim.Body Shopin tuotteita).


    • äitikin käytti

      osta peruukki! se on muotia niinkuin 60-luvulla

    • joka vuosi otan pitkiin hiu...

      on ihanan pehmeät ja tuuheat....voi jättää kiharalle tai lämpörulilla laittaa ja aina viikon kestää ja taas pesu jne. mutta mikä tärkeintä! laadukkaassa kampaamossa jossa hyvillä aineilla ja tunnollisesti tehtynä ettei hiukset pala eikä katkeile ym.mene huonoon kuntoon...sitte myös tärkeää ostaa heti sieltä mukaan hyvät aineet permanentuille hiuksille...shampoo,hoitoaine ym.kosteuttavat suihkeet...voi voi et se on raskasta olla kaunis... :))))))) ps.tietenki hivenaineet ovat myös tärkeitä sinkki,magnesium,kalkki ym.ym.hiuksille,kynsille jne. tsemppiä ja kevättä!!! :)

      • otin permiksen

        niin puolet hiuksista lähti,että ei sovi kaikille,nyt on sitten lyhyt tukka kun ja kestää ennen kun pitkät saa takasin..:)


    • nainen 48v.

      Minulla on aina olleet ohuet ja hauraat hiukset ja pitkään meni etten uskonut että minun hiuksiin ei voi laittaa permanenttia jonka jälkeen pää oli niin hirveä.Permanentti kuivasi hiukseni korpuksi Olen nyt useamman vuoden käynyt ottamassa 3-4 kertaa vuodessa rakennekäsittelyn hiuksiin joka on hellä varaisempi kun tyvikäsittely tai permanentti.Rakennekäsittely kuivataa vaan juurta, ja koska minulla on päänahkä rasvottuva niin se on ok.Käsittely kuitenkin kohottaa hiusta ja on helpompi käsitellä kun ilman sitä Suosittelen Mutta luin paljon hyviä vihjeitä toisten kirjoituksista joten kannattaa kokeilla niitä , ettei ole välttämätön tehdä mitään rakennekäsittelyä

      • -aine

        Pesen Avecydillä (hapan hoitaa päänahkaa ja estää hilseilyn) ja kampausnesteenä käytän sitruunamehua (sellainen keltainen pikkupullo ruokakaupasta). Paljon ei tartte laittaa ja hiuksiin rullat/tai sykeröt ja kuivaus. Loistava kiilto ja tuuheutta tulee! Eikä ole silikonia :)


      • NSTJNM

        Permanenti on ns vanha sana hiusten rakennekäsittelylle.Elikä,käyt siis 3-4 krt/ vuosi permiksellä ( ent. permanentti)


    • vaikka kerran

      pesisit hiuksesi?? Ei ihme, että hiukset on kärsineet, kun on muotovaahtoa, geeliä, suaveeta. Moottoriöljy vissiin on kokeilematta vielä?

    • on rahaa niin

      mene Rolf Nodströmille se kirurki hän taitaa tuon hiussiirron,"ompelee"sun päänahkaasi siirnännäisiä, siis hiuksia.

    • paremmin

      ohuissa lässähtävissä hiuksissa toimii ainakin itelläni hiuspuuteri. (punainen purkki, noin 15 e, osis.. kampaamossa tietää). niin siis ainakin lyhyissä hiuksissa. itellä vanhaa permanenttia kasvamassa pois, mutta vääntää hiusta minne sattuu. ja jollei just ole pessy ja föönänny niin mikään lakka tms ei auta, silloin hiuspuuteri on loistoapu. eli toimii samalla lailla kuin puuteri iholla; tavallaan kuivattaa ja kuohkeuttaa, nostaa hiusta eli auttaa nimenomaan lässähtämiseen. ja hiusten värjäys auttaa jonkun verran, pehmennys/permanentti.. mutta karu totuus on että toisten hiukset vaan on sellaisia niinkuin ne olisi juuri laitettu. mulla on fööni ja juu, se auttais jos hyvin föönäis aina pesun jälkeen. onhan hiukset ihan eri kampaajan käynnin jälkeenkin. mutta ei musta ainakaan ole niitä aina föönäileen. kunnon kampaajalle ja juuri sun naamaan ja hiustyyppiin sopiva leikkaus on paras keino tässä hommassa. onnea taisteluun.

    • ...

      Älä tupeeraa ainakaan, jos haluat pitää hiukset kunnossa. Suomalaisilla on ohuet hiukset, rodullisesti. Mikä siihen sitten auttaa...

    • kokeiltu ja hyväksi havaittu

      Paras uusimmista kokeilemistani keinoista on Schwarzkopfin Osis sarjan Dust it mattapuuteri. Käytön kanssa saa harjoitella jonkin verran, mutta kun tuotetta on ripotellut juuri sopivasti hiusten sekaan, niin näyttää hyvältä!

    • tyylivirhe

      Leikkaa hiukses lyhyemmiks. Itsellä oli sama ongelma,kauheen ohuet, pitkät ja huono kuntoset. Kyllästyin sitte lopulta ja leikkasin ihan reilusti pois pätkin, nykyään pysyy ihan hyvin kuosis ku laittaa muotovaahtoo hiuksen juureen.

    • ja pidennys!

      Kokeilepas toista shampoota, niillä on tosi paljon merkitystä miltä hiukset näyttää.Kampaaamosata siis ja sieltä oikeat tuotteet!muotoilutuotteilla on myös suuri merkitys.ja permis ilmanmuuta!tai sitten ota hiusten tuuhennus ja samalla saat pidennyksen:)

    • pistä paremmaksi

      Volyyhi shampoo-pesu ,mieleisesi kevyt väri-aine vain hetken parin pingispallon kokoinen vaahtomöykky,huuhtelu,hoitoaine, Herbina strong muotovaahto tarra-paplarit kuivattelu,harjalla sukaisu ja menoksi

    • näin:

      Haet ukkos partakoneen ja vedät koko tukan veks. Ei tartte enää ihmetellä miten sen tukan nyt tänään laittais.

    • eijaty

      Käytä 4system shappoota älä laita juureen hoitoainetta Kuivaa pyyhkeellä hieroen melkein kuivaksi ,sen jäkeen sormilla hieroen ihan kuivaksi ei harjaa eikä kampaa käyttäen vaan pieni määrä lakkaa tyveen Kyllä tepsii T. Eikku

    • Paras keino

      on hiuspuuteri. Osis on merkiltään. Sillä saa liukkaat ja lättänät hiukset kunnolla tuuheaksi. Kannattaa kokeilla. Kallishan se pieni purkki on mutta riittoisa ja todella hyvä tuote.

    • Peigggggggo

      L´Orealin Out Of Bed -voide hieman kosteisiin hiuksiin, joita ei ole kammattu piikkisuoriksi = tuuheat hiukset :D

    • sama täällä

      Laita ensin muotovaahtoa kosteisiin hiuksiin ja toinen kerros kuiviin hiuksiin! Ja hiuslakkaa päälle (kannattaa vielä "kiinnittää" lakka hiustenkuivaajalla).

    • tukkaan

      Kyllä kannattaa laittaa urea eli kusta joka aamu ,niin johan rupee tuuhenee!!

    • Ei myrkkyjä

      Hiukset ovat monelle riesa, kun ne eivät käyttäydy niinkuin niiden pitäisi. Syynä voi olla myökin shampoo ja hoitoaine, jota on käytetty. Jos on saatavissa tuotteet, joissa ei ole SODIUM LAUREL SULFATEA ja PROPYLENE GLYCOLIA, niin on mahdollisuus saada hyvin hoidetun näköiset hiukset. Jotkut hoitoaineet voi jättää huuhtomatta pois ja silloin hoitoaine työskentelee 48 tuntia. MUTTA pitää tietää minkä hoitoaineen voi jättää huuhtomatta. Kaikkia ei voi jättää. Meidän perhe käyttää näistä myrkyistä vapaita tuotteita ja kiitosta on tullut hiuksen kunnosta sivullisilta.

      • liian

        varma asiasta, kun olet kerran noin paljon väärässä! Hiukset voivat olla jopa paremmin hoidetun näköiset kuin teidän perheenne hiukset, vaikka "olettekin jättäneet myrkkytuotteet pois".
        Jos hiuksenne ovat noista menneet huonoiksi niin vika on silloin käyttäjässä eikä purkin sisällössä!! Saa niitä kehuja "myrkyilläkin", jos ne jollekkin niin paljon merkitsevät.


    • Virya

      Varsinkin kostea ilma tuuheuttaa.

    • Horatsu:

      Mulla kesti vuosia keksiä ratkaisu ongelmaan. Kaksi niksiä:

      1) Rullaus. Rullauksessa käytän muotoilutuotteena hiuslakkaa. Hiuslakka on nimenomaan se juju. Suihkutan lakkaa koko hiussuortuvan matkalle kosteisiin hiuksiin. Lakattu hius kuivahtaa nopeasti itsestään. Jos pesen hiukset illalla, en harjaa hiuksiani auki rullakiehkuroista kuin vasta aamulla. Tällä keinolla saa kaikista pysyvimmät rullalaineet. Ja lakoista paras, uskomatonta mutta totta: Pirkka-hiuslakka.

      2) Kuivashampoo. Tyveen hierottuna kuivashampoo antaa kaikista parhaimman tuuhennuksen ja tyvikohotuksen. Joskus matkoilla on mennyt kymmenenkin päivää vesipesujen välillä pelkkää kuivashampoota käyttäen. Ostin aikoinaan Vival-kuivashampoota hyllyrivillisen, kun tuote lopetettiin. No, nyt ovat vivalit loppuneet, pitää etsiä joku uusi tuota. Voin sanoa, että Swiss'o'parin Frotee-kuivashampoosta en pidä: se ei ole tarpeeksi kuiva, jättää hiukset tahmaisiksi. Muita en ole vielä kokeillut. Joku on väittänyt jopa ruisjauhojen toimivan.

    • kampaaja

      Näitä kannattaa kokeilla:
      Osis Dust it-hiuspuuteri, sirottele tyveen ennen tupeerausta-PYSYY kyllä sitten tupeeraus.

      Minityvikohotusrauta- kevyt tupeeraus 1cm paksuiselle osiolle, kreppaa kyseisellä raudalla osio ja kampaa auki, kestää hyvänä 2päivää. Hinta 29€ ja pienen kokonsa johdosta helppo ottaa matkoille mukaan.

      Mikäli tukkasi on lyhyt niin älä käytä joka pesun yhteydessä hoitoainetta.

      Jos hiuksesi on pitkät niin leikkaa pääliosaan runsaasti kerroksia.

      • shalka

        kävin eilen leikkauttamassa hiukseni ja kampaaja laittoi minulle hiuspuuteria. ensin se tuntui mahtavalta ja ajattelin että sitä on pakko saada, mutta kun se oli hetken ollut päässä hiukset alkoivat näyttää likaisilta ja olivat tahmaiset, päänahassa tuntui myös inhottavia muruja puuterista. oli pakko mennä pesulle.


      • gjhxx
        shalka kirjoitti:

        kävin eilen leikkauttamassa hiukseni ja kampaaja laittoi minulle hiuspuuteria. ensin se tuntui mahtavalta ja ajattelin että sitä on pakko saada, mutta kun se oli hetken ollut päässä hiukset alkoivat näyttää likaisilta ja olivat tahmaiset, päänahassa tuntui myös inhottavia muruja puuterista. oli pakko mennä pesulle.

        Hiushuolet ja paksut ja ohuet askarruttavat meitä suomalaisia, se kun taitaapi olla geeneissä. Mutta jos miettii, että värjää jatkuvasti eli enemmän kuin kaksi kertaa vuodessa(joka on vielä pientä) niin hikukset rasittuvat pikku hiljaa. Jotkut ovat perineet venhemmiltaan tai suvustaan ohuemmat tai paksummat ja sille ei voi mitään. Mutta aina voi tehdä jotain!

        Mutta kaikki nämä lakat, puuterit, liiat shampoot, hoitoaineet, permanentit ja monet muut vaurioittavat, ohentavat ajan kuluessa hiuksiasi enemmän, kuin jos vain antaisit niiden olla.

        Voisit esim mennä juuri kampaajalle, joka leikkaisi sinun tyylisesi kampauksen, ja mika määilma se olisi muutenkaan, jos kaikki olisivat samanäköisiä permanentattuja päitä.

        Suuri tekijä, ellet ole nuori ja elämäsi alussa johon tulee kuulumaan nuorena hiustenvärjäys, lakat ja monet muut ennn kuin rupeat pitämään kunnolla itsestäsi huolta. Syö terveellisesti!
        Kalaa, lihaa, kasviksia, hedelmiä, ruista ja muita viljoja, maitoa, jossa on kalsiumia joka pitää hiukset, ja kynnet hyvässä kunnossa.
        Nämä kaikki puhutut vitämiinit ovat extroja kaikki, ja auttavat hirmu vähän muun terveellisen ruoan rinnalla.
        Tiedän jos on tottunut syömään nopean aterian, ja on kiire ei välttämättä pysty keskittymään terveyteensä aina, mutta kun on aikaa asettele ruokasi vaikkapa lempi lautasellesi hienoksi ja asettele salaattia ja kasviksia rinnalle hieman kastiketta päälle ja kunnon maitolasi käteen. Aterian ei tarvitse olla edes hirveän iso, kunhan siinä on vähän kaikkea. Jos olet harrastaja ja kulutat pajon voit ihan hyvin syödä treenien jälkeen kunnon lihapihvin, tai kanaa tai jotain, mistä saat lämpimän pohjan tai proteinia.
        Eihän kaupoissa turhaan kaikkea terveellistä myydä!;D

        Sitten kaiken tämän takana on jotain, mitä et saa liikaa miettiä, mutta voit tehdä sillekin jotain.
        Mielialasi. Jos olet nuori se vaihtelee varmasti paljon silloin tällöin, mutta yritä mahdollisimman usein kiinnittää huomiosi hauskoihin hyviin asioihin, mene kaupungille, juokse lenkillä, hymyile peilille, tee jotain todella hauskaa. Mutta muista myös välillä olla vain hiljaa ja levätä. Mutta yritä pitää stressinkin keskellä itsesi masentumatta tai ahdistumatta liian usein, koska juuri nämä kolme asiaa aiheuttavat hiuksillesi yhtä paljon huolia, kuinmielellesi ja kehollesi.

        Onnitelut sille joka lukee tekstini loppuun asti! Nämä olivat vain minun mielipiteeni asiasta, enkä tuomitse ketään joka on täysin erimieltä jostain. Mukavaa Uutta Vuotta kaikille!


    • sofia97

      mulla on ihan sama ongelma , tosin hiukseni ovat vähän tuuhentuneet kasvamisen aikana. tupeeraus auttaa ainakin mulla, ja sitten lakkaa päälle niii hyvää tulloo xD käytän suoristusrautaa ja se saa hiuksista myös tuuheamman näköiset. kreppirauta on aivan loistava ,jos haluaa tuuheat hiukset :) föönaus ei mua kyllä auta paljonkaan ): Ei kannata pestä hiuksia kamalasti.. tai ainakin mulla tulee heti semmoset silkkiset ja ohuet hiukset jos käytän paljon hoitoainetta ja hyvää shampoota. Pidätkö koskaan ponnarilla hiuksia? minä pidän aina kotona ja kun avaan sen niin hiukset on aika kuohkeat ;D
      NIIN JA VIELLÄ UNOHDIN,ETTÄ en tiedä onko hiuksesi laikattu kerroksittain? mutta silleen saa paljon tuuheamman näköiset hiukset ja ne pöyhintyy helpommin ;)

    • tauski-minä vain XD

      ei sun tarvi saada pelkästään tuuhean näköisii hiuksii vaan saat aika helpolla tuuheet hiukset ;) ensinnäki jos on paksut hiukset, ni nehän on automaattisesti tuuheemman näköset ja jos sun hiukset ei oo paksut, niin tässä hyvä vinkki: ite käytin Tresemmen shamppoota (ja sitähän mainostetaan, kuinka mahtava se on) ja sit olin käyttäny sitä jt about 1-2 kk ja huomasin että mun hiukset ohentuu aina... ja sitte aloin käyttää Ikea family tällästä ihan perus shamppoota ja sit mun hiukset paksuuntu OIKEESTI aivan sairaasti ! (: eli suosittelen käyttään jotain tällästä ihan perus shamppoota, koska niistä kalliimmista ja "laadukkaammista" ei ole mtn hyötyä.. pääasiaan- tuuheemmat hiukset, noh, tosiaan tupeeraus auttaa ja sitten itellä ainaki onnistuu että pidän esim illalla hiuspantaa sillätavalla että vedän sen niskasta päälaelle jotta hiukset menevät ihan tökerösti ja sitten avaan sen nukkumaan mennessä ja aamulla mun hiukset on huomattavasti tuuheemmat. en tiiä toimiiko vaan mulla, mutta kokeile ihmeessä : )

    • pilleireitä

      Kuulin kerran sellaisen vinkin (jota en vielä ole kerennyt kokeilemaan vaikka tarkoitus on ollutkin) että reilusti tuuheammat hiukset saisi laittamalla shampoo-pulloon yhden paketillisen jauhettuja e-pillereitä. Mutta kuulemma pitää varoa aineen joutumista kasvoille, koska esim. kulmakarvojen väliin voi kasvaa ylimääräisiä karvoja. En tiedä onko ihan huuhaata, mutta tällä saisi kuulemma lisää hiuksia tai vähintään tuuheutta. Vaikea uskoa mutta kokeilemallahan se selviää. Ehkä joku muu kerkää kokeilla ensin....?

    • tytsyy =)

      Eka pese hiukset ja hankaa oikee kunnolla pää nahasta, kuivaa se suurinvaluva vesi pois, mut jätä hiukset viellä ihan litimäriks sit laita pää alaspäin nii et hiukset osottaa ihan suoraa maaha, laita ponnari nii et se on mahollisimman ylhäällä, ja anna olla kokoyön :), seuraavana päivänä hiukset on iahanan tuuheet, vähä lakkaa päälle ja tadaa :)!

    • meikä osaa

      kreppiraudalla kreppaa tyvi. niin helppoa se on.

    • -kesäxnätix-
    • ewok123

      Yleensa luen vaan nettipalstojen keskusteluja sen kummemmin kommentoimatta, mutta nyt on PAKKO sanoa etta paras loytamani muotovaahto ohuille hiuksille on Simin Dermasyd mega mousse: http://sim.fi/fi-dermasyd-megamousse
      Taa tavara on paksua ja riittoisaa, ja itse oon havainnut etta toimii parhaiten ihan kuiviin hiuksiin! Eli tukka kuivaksi, paa alaspain, vahan vaahtoa sormiin ja sitten hieromaan hiusten juuriin ja vahan siita eespain. Itsellani reilusti yli hartioiden jatkuvat mutta harmillisen ohuet hiukset nousevat ihan uusiin ulottuvuuksiin tan kanssa! Kaytossa taman jalkeen myos Paul Mitchellin hiuslakka tulosten yllapitamiseen: http://www.paulmitchell.com/en-us/Products/PaulMitchell/ExtraBody/Pages/Extra-BodyFirmFinishingSpray.aspx
      ja myos joskus jo palstalla mainittu osiksen hiuspuuteri. (tosin pitkallisella kaytolla osiksen kanssa huomaan etta hiusvari ja kiilto karsivat).
      Ja kuten jo sanottu, mulla on superperussuomalainen tukka, kuiva, ohut, heikko ja paatamyoten meneva, ettei ilman muotoilutuotteita ulos kehtaa lahtea. Naita tuotteita kannattaa kokeilla :) Ja jos tuntuu etta muotoilutuotteiden ja varjaysten vaikutus kuluttaa tukkaa liikaa, niin taa on ehdoton pelastus: http://joico.com/products/Haircare/kpak/kpak-liquidreconstructor

    • latteat hiukset

      hiukseni ovat todella ohuet ja olen yrittänyt tupeerausta ja kaikenmaailman lakat ja föönäämiset pää alas päin mutta mikään ei auta. jos kreppaa hiukset niin silloin ne on ilmavat ja tuuheat mutta tietty vain hetken enkä tahdo krepata hiuksia joka pv. kamala homma. ja kun mihinkään tyvikohottajiin vai mikä oli ei ole varaa niin minkäs teet -.?

    • hoisdghä

      HÄhää mullon luonnostaan paksut! Siitässaitte! >::D

    • vikseliäs

      Asiallisia vastauksia:

      - OBH-nordic:lla on tyvikohottaja. Se toimii ihan hyvin. Itse en käytä kun omaan tarpeeksi paksuhkon tukan mutta muutama ystäväni käyttää sitä hyvin näyttävin tuloksin. Eli tyvi eka tuperaataan ja sitten sen jälkeen raudalla tyveltä painetaan.

      - Hiuspuuteri. On suihkutettavaa, ja on puuterimaista purkista ripoteltavaa.
      sitä ripotellaan tyvelle ja hämmennellään hiuksia. tämä tuote on myös
      erittäin hyvä sileälle hiukselle tai kampauksen pohjalle.

      - Lyhyeen hiukseen saa tyvelle permanentti tyylillä tyvikohotuksen

    • vikkelä^^

      Kannattaa kokeilla parturi kampaamon aineita ne toimivat tosi hyvin, mutta ainut on se et niillä on sitten jonkun verraan hintaakin. :)

    • jattasdiary

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5078
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe