Lempi hahmosi?

Samvais Gamgee

Tää kysymys on kysytty varmaa sata kertaa. Mut mites on? Kuka on lempi hahmosi?

39

2641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarfalas

      Niitä on monta tuossa tarussa, mutta jos on pakko valita vain yksi niin kyllä se on Gandalf. Aika tiukkis pappa!=D

      • Sametti

        Mun lempparit on Aragorn ja Haldir.
        En tiedä miksi, ne on parhaita.


      • Kukkis
        Sametti kirjoitti:

        Mun lempparit on Aragorn ja Haldir.
        En tiedä miksi, ne on parhaita.

        lemppari on ehdottomasti Arago(r)n.. Miten toi kirjotetaan?:P


    • hobitti

      Lempparihahmot :

      Sam, urhea ja uskollinen hobitti
      Legolas , vikkelä ja taitava haltia (tosin ei niin hyvä kuin Gandalf)

    • arwen

      TOhon on muuten aika vaikee vastata mut mun lempihenkilöt on Legolas Ja Arwen. Ja muutenkin kaikki haltiat... mä oon tämmönen haltiafriikki. Ja tykkään ihan hirveesti siitä kilestäkin.

    • Hiril Mirjami

      Celeborn ja Galadriel. Todella tyylikäs pariskunta.

    • Rdie

      Mun lempihehmo oli Pippin.
      Ei varmaan kauhean moni ole samaa mieltä =)

    • tito

      Se Pombidour???...mikäs sen kaverin nimi taas oli,
      se mikä autto saattuetta pois hautakummuista,
      heppu oli aivan loistava! :)

      • Bombadil

        Eli Tom Bombadil. Nyt suokaa anteeksi, jos sukunimessä esiintyy kirjoitusvirhe...


    • doris

      Mun suosikki on Smeagol/Gollum, se on niin söpö :) Andy Serkis sopii mainiosti hänen rooliin. Toinen suosikki on Samvais Gamgee, se on niin kiltti ja ajattelevainen, aivan ihana. ja sit tietty Legolas, mahtava, nokkela, kaunis haltija ;)

    • just me...

      no vaikeet päättää...aragorn vai arwen????.....no sanotaan nyt sit ne molemmat=)

    • Puolhaltianeito

      ...Elrond Puolhaltia, ehdottomasti. Tykkään muutenkin haltioista mutta Elrond on paras.
      Ja Gandalf on hyvällä kakkossijalla.

      • päivänsäde

        minä tykkään ihan kamalasti Bilbosta... ihanan kiukkuinen vanha setä/hobitti HEH HEE =)onko kukaan kanssani samaa mieltä?


    • Legolas

      minun mielestä legolas,pippin,merri,arwen,frodo,sam

    • Melu

      En oikein tiedä kuka on lempparini koska TSH:ssa on niin monta tooosi hyvää hahmoa ja vielä söpöjä...PISTE!!

      • Hmm

        viittaat johonkin muuhun, kun näyttelijöiden ulkonäköön...


      • Melu
        Hmm kirjoitti:

        viittaat johonkin muuhun, kun näyttelijöiden ulkonäköön...

        N on söpöjä ja aika kivoja ja vaikka mitä:)


    • houkka

      Ilman Sauronia keskimaa olis ollu turhan tylsä mesta, joten sanon Sauron :)
      Tai sitten Isildur, koska jos se oliskin tossannu sen rinkulan sinne tulivuoreen, ni tämäkin trilogia olis jääny tekemättä.
      TAI sitten Smauggi sieltä Bilbon reissulta, se oli melko veikee louhikäärme :)

    • Hobitit

      Eli olen alusta alkaen tykästynyt kamalasti Samiin. Ja muutenkin hobitit ovat lähellä sydäntä. Voisin vaan liian hyvin kuvitella asuvani jossakin sellaisessa paikassa, kuin Kontu. Monet muut hahmot ovat myös hienoja, kuten Gandalf, Galadriel, Aragorn jne.. jne.. Mutta tuossa yllä mainitut hahmot tuntuvat olevan jotenkin niin minun ulottumattomissa (kuten Sam sanoo: haltijat ovat jotenkin minun pitämiseni ja pitämättömyyteni yläpuolella), että niihin on paljon vaikeampi samaistua. :)

    • Lotrifani

      Koska jostain syystä olen pahojen puolella(Eihän niillä mitään kunnon mahkuja ollut...), sanoisin, että lempihahmoni olivat:
      Sauron, Noitakuningas ja sen Sormusaave-jengi...

      Siihen vielä plussataan Smaug kultainen

    • Summer :D

      Aragorn on ehdottomasti hienoin Tolkienin luoma hahmo. Leffassakin se on ehdottomasti paras, koska Viggo M. on ehdottomasti taitavin eläytymään rooliin koko poppoosta :D

    • torsti

      niin no.

      kirja-trilogiassa ylitse muiden nousee bombardil, joka aiheutti suunnatonta huvitusta, harmi kun tomppaa ei ollut elokuvassa.

      kovaksi kakkoseksi vois kyllä nostaa mestari Samvais Gamgin joka uskollisuudellaan vetää pisteitä hurjasti.

      kolmosena nousee listalle Gimli joka uhkailee kaikkia jotka väittelevät hänen kanssaan galadrielin kauneudesta

      elokuva-trilogiassa voiton vie sarja gimli-aragorn-legolas.

    • Mellon

      Kysyjän nimimerkki inspiroi vastaamaan:ylivoimaisesti paras on Samwise the Brave. =) Sellaista rehellisyyttä, uskollisuutta,rohkeutta ja pyyteetöntä rakkautta ei ole muualla. Jos ihmisissä olisi edes vähän enemmän Samia, olisi maailma paljon parempi paikka elää. Kiitos ja ylistys Samille! =)

    • snitch

      en kenenkään muun viestissä nähnyt edes mainittavan kyseistä henkilöä, mutta pidän hurjasti Faramirista. Varsinkin elokuvassa... eikä johdu näyttelijän ulkonäöstä, vaan lähinnä hänen taidostaan näytellä väärinkohdeltua ja laiminlyötyä Faramiria... mutta ei kukaan tunnu olevan samaa mieltä... Myös Pippin on erittäin lähellä sydäntäni...:)

    • GANDALF

      ON PARAS...ja MYÖS FRODO kuuluu suosikkeihinI!!!

    • Rica1

      Legolas ja Eowyn

    • GloriaLemonade

      Sanon myös inhokit koska miksei :D

      Ehdoton suosikkini on Sam Gamgi. Se miten hän jaksaa vaan auttaa Frodoa ja miten huolehtiva, positiivinen, rehellinen ja rakastava hän on, tuo paljon erinlaista vahvuutta kirjaan (ja leffaan). Tälle hahmolle täytyy kyllä nostaa hattua.

      Toisena varmaankin Gandalf kirjassa. Kovempaa vanhusta saa hakea. Leffassa toisena olis varmaan Legolas tehokkaine jousineen.

      Kolmantena ehkä Aragorn, Frodo, Pippin ja Galadriel. Kaikki heistä en vaan osaa päättää :/. Aragorn on niin salaperäinen ja ylväs, mutta silti jotenkin lempeän oloinen hahmo, Frodo on sympaattinen, Pippin hauska ja Galadriel vahva ja ylpeä.

      Kirjassa ei inhokkeja oikein ole, vaikken kyllä kovin pitänyt Denethorista.

      Leffassa inhokkini on todellakin Arwen. Anteeksi nyt vaan mutta se oli "screenillä" ihan liian monta minuuttia varsinkin kirjaan verrattuna. Kaikki se löpinä Arwenin tunne-elämän ja valintojen vaikeudesta ja siitä miten hän muka heikkenee Sauronin voimistuessa (näitä kohtia kirjassa ei kerta kaikkiaan ole), niin vaan vie tunnelmaa leffasta >:(

      En myöskään jostain syystä tykännyt Sarumanista. Jokin siinä tyypissä vaan saa sapen kiehumaan.

      No siinä oli kaikkine perusteluineen :)

    • Hellopuu

      Alunperin David Bowien piti näytellä Gandalfia ja Nicolas Cagen Aragornia... Että kyllä sitä myös näyttelijävalinnoilla on merkitystä kenestä loppupelissä tykkää.

      • Jos Tolkien olisi saanut valita, Gandalfia olisi näytellyt - yllätys yllätys - Christopher Lee eli "Saruman". He olivat jopa tavanneet.


    • Makalaure

      Eärendil. Jos ette tiedä, kuka hän on, lukekaa Silmarillion.

    • Anonyymi

      Minun lempi hahmoni on Touho. Hän on Aku Ankassa se punalakkinen akun serkku, täysi torpaasi. Mutta niin hauska!

    • Anonyymi

      Mun lemppari on ehdottomasti aragorn, koska se on niin salaperäinen ja rohkea mut samalla tosi symppis.

    • Anonyymi

      Jokainen joka on S24:ssä 15 minuuttia kommentoimassa löytää kyllä sisäisen Klonkkunsa aika varmasti.

      Eipä löydä.

      Löytääpä.

      Eipä löydä.

      Löytää. my precious.

    • Anonyymi

      Thranduil, josta vähän enemmän Hobitti-kirjassa (vaikkei nimeltä). Elokuvat loivat Thranduil-kultin. Lukekaa Tolkien-fanfictionia.

    • Luin teini-ikäisenä tuota Sormusten herraa intohimoisesti ja silloin ehkä mun lempihahmoja olivat Frodo (ja ylipäätään hobbitit) ja Candalf. Tosin pidin myös haltijoista.

      Tänään ajattelin, että pitäisiköhän joskus lukea Sormusten herra uudestaan. Aloitin lukemaan uudestaan joskus 2000-luvun alkupuolella, mutta kirja jäi kesken. Mulla ei nykyään ole enää niin paljon pitkäjänteisyyttä kirjojen lukemiseen kuin nuorempana ja varsinkin lapsena ja teini-ikäisenä. Täytyy olla tosi mielenkiintoinen, että jaksan ehkä lukea. Nykyään olen lukenut lähinnä vain tietokirjoja ja omaelämänkertoja/muistelmia/elämänkertoja ja sen sellaista ja lehtiä.

      Lapsena ja teininä pidin myös tarinoista kuningas Arthurista ja Pyöreän pöydän ritareista ja taikuri Merlinistä sekä kreikan mytologiasta (jumaltaruista ja Odysseuksen retkistä).

    • Anonyymi

      Legolas. Mulei oo nyt mitää perustelui mä vaa tyccään siit lol. Sen jälkee Smaug ja Klonkku. Idk mix oon huono antaa perustelui ookoo.

    • Anonyymi

      Lempihahmo on ehottomasti Eowyn :)

    • Anonyymi

      Aragorn haldir ovat serkkuja Pohjois.dunedain haltiat

      • Anonyymi

        Niin onkin haldir on osaa dunedain kuin aragorn 2 elessar isoisä arathorn haldirille arathor on aragorn isä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe