linja-autossa jutteleminen?

istun viereen

Välillä tulee bussissa istuttua ihan vahingossakin kauniin naisen viereen. Tai sitten toisinpäin. Yleensähän sitä on sitten hiljaa molemmat koko matkan ajan. Mutta mitäs jos sanoisinkin jotain tilanteeseen liittyvää ?

Pitäisitkö sitä häiritsevänä, epäkohteliaana, tungettelevalta tai kiusalliselta? Vai pitäisitkö ihan mukavana ja ehkä vastaisitko jotain kauniisti ja haluisit ehkä jatkaa jutustelua jos juttua syntyy?

Vastauksia toivoisin kaikilta naisilta ikään katsomatta.

16

7063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäonnistuja

      Yksi hienoimmista tavoista hoitaa asia on olla hiljaa koko matkan ajan, ja sitten kun nainen nousee lähteäkseen, huikkata perään: "Oli mukava jutella."

    • Sanna

      Se riippuu ihan päivästä, millä tuulella satun olemaan. Ja sitähän sinä et voi tietää. Joten ehkä kannattaa kokeilla. Joskus olisi ihan kivakin jutella matka niitä näitä. Jos nainen vastailee hyvin lyhyesti, huomaat kyllä, ettei kannata juttua jatkaa. Mutta ethän siinä mitään menetäkään, että kokeilet.

      • m25

        Harva haluaa jutella ventovieraan kanssa ahtaassa bussissa/junassa. Ja miksi sen aina pitää olla mies joka alkaa jutteleen/ylipäänsä iskee naisen. Mullekkin on sattunut monet kerrat tilanne missä samanikäinen nainen on istahtanut viereen istumaan vaikka vieressä on ollut monta täysin tyhjää penkkiriviä, mutta sen viereenistumiskynnyksen ylitettyään eivät olekkaan saaneet sitten sanaa suustaan enkä minäkään ole jaksanut alkaa väkisin juttua vääntämään.


      • Sanna
        m25 kirjoitti:

        Harva haluaa jutella ventovieraan kanssa ahtaassa bussissa/junassa. Ja miksi sen aina pitää olla mies joka alkaa jutteleen/ylipäänsä iskee naisen. Mullekkin on sattunut monet kerrat tilanne missä samanikäinen nainen on istahtanut viereen istumaan vaikka vieressä on ollut monta täysin tyhjää penkkiriviä, mutta sen viereenistumiskynnyksen ylitettyään eivät olekkaan saaneet sitten sanaa suustaan enkä minäkään ole jaksanut alkaa väkisin juttua vääntämään.

        No lähiliikenteen busseissa ja junissa ei paljon kiinnosta kenenkään alkaa juttusille, mutta kyllä minä ainakin (useimmiten) ilahdun, jos noissa pitkän matkan kulkuneuvoissa joku alkaa juttelemaan. Eihän sen nyt heti tarvitse mitään vakavaa ja seurusteluun tähtäävää juttua olla, kunhan vaan jotain turisee niin menee matkakin joutuisammin ja onhan se aina kiva tutustua uuteen ihmiseen. Edes sen matkan ajaksi, jos ei siitä sen enempää seuraakaan.

        Ja miksi aina miehen pitäisi aloittaa? Siksi, kun olen niin ujo etten itse uskalla. Uskallan kyllä vastata, jos kysytään, mutta en itse tehdä aloitetta juuri missään. Pitäisi ehkä alkaa opetella rohkeammaksi.


      • m25
        Sanna kirjoitti:

        No lähiliikenteen busseissa ja junissa ei paljon kiinnosta kenenkään alkaa juttusille, mutta kyllä minä ainakin (useimmiten) ilahdun, jos noissa pitkän matkan kulkuneuvoissa joku alkaa juttelemaan. Eihän sen nyt heti tarvitse mitään vakavaa ja seurusteluun tähtäävää juttua olla, kunhan vaan jotain turisee niin menee matkakin joutuisammin ja onhan se aina kiva tutustua uuteen ihmiseen. Edes sen matkan ajaksi, jos ei siitä sen enempää seuraakaan.

        Ja miksi aina miehen pitäisi aloittaa? Siksi, kun olen niin ujo etten itse uskalla. Uskallan kyllä vastata, jos kysytään, mutta en itse tehdä aloitetta juuri missään. Pitäisi ehkä alkaa opetella rohkeammaksi.

        Kyllä minä ennemmin myös ujona ihmisenä istun varsinkin pidemmälle matkalle jonnekkin muualle kun kiinnostavalta näyttävän naisen viereen koska mikään ei ole kiusallisempaa kun se hiljaisuus mikä seuraa kun kumpikaan ei uskalla sanoa mitään ja matkaa on monta tuntia edessä. Kerran matkalla Hesasta Ouluu jouduin paikkalipputuurilla kivan näköisen tytsin viereen istumaan ja siinä sitten pälyiltiin puolin ja toisin 7 tuntia sanomatta toisille sanaakaan. Ei mikään miellyttävä kokemus.

        Elämä on joskus hiukan hankalaa...


    • nainen

      Muutama vuosi sitten mulle kävi niin, että junassa matkalla Porista Helsinkiin viereeni istui kolmisen vuotta vanhempi teekkari. Itse olin tuolloin n.24-v., hän 27-v.

      Satuin ratkomaan juuri sanaristikkoa ja hän alkoi sitten osallistua ristikon ratkomiseen.

      Juttelimme koko matkan aika lailla kaikesta elämäämme liittyvästä ja hän pyysi lopuksi leffaan, antoi numeronsa ja s-postiosoitteensa ja kehotti ottamaan yhteyttä.

      En ottanut yhteyttä, koska mies ei mielestäni ollut "tyyppiäni", vaikka ihan kaikin puolin kiva olikin.

      Jos juttelun aloittaminen onnistuu luontevasti jostain aiheesta, niin mikäs sen kivempi tapa tutustua. Väkisin ei kannata ruveta juttua veistämään. Siitä tulee vaan vaivaantunut fiilis kaikille osapuolille.

      • nainen

        Kirjoitinkin tuossa jo yhden kokemukseni otsikolla "tapahtunut" ja sitten muistin, että olen minä 2 kertaa aiemminkin tutustunut junassa, tosin ulkomailla.

        Ekalla kerralla olin matkalla Unkarista Budapestista Romaniaan Bucarestiin ja samaan vaunuosastoon sattui ruotsalainen mies.

        Hän näki mulla näkkäripaketin, jossa oli tekstiä ruotsiksi ja ajatteli, että voisin olla ruotsalainen. Siitä se juttu lähti. Vietimme pari päivää yhdessä Romaniassa ja kävin vielä muutaman kerran tapaamassa häntä Ruotsissa.

        Toisella kerralla olin matkalla Marokosta Espanjaan, kun vieressäni istui Ranskaan matkalla ollut opiskelijapoika (23-v. mies).
        Luin junassa suomalaista lukion maantiedon kirjaa ja kirjasta juttu lähti liikkeelle. Erosimme sitten Espanjassa ja myöhemmin vaihdoimme vielä pari kirjettä.


      • Mr Suave
        nainen kirjoitti:

        Kirjoitinkin tuossa jo yhden kokemukseni otsikolla "tapahtunut" ja sitten muistin, että olen minä 2 kertaa aiemminkin tutustunut junassa, tosin ulkomailla.

        Ekalla kerralla olin matkalla Unkarista Budapestista Romaniaan Bucarestiin ja samaan vaunuosastoon sattui ruotsalainen mies.

        Hän näki mulla näkkäripaketin, jossa oli tekstiä ruotsiksi ja ajatteli, että voisin olla ruotsalainen. Siitä se juttu lähti. Vietimme pari päivää yhdessä Romaniassa ja kävin vielä muutaman kerran tapaamassa häntä Ruotsissa.

        Toisella kerralla olin matkalla Marokosta Espanjaan, kun vieressäni istui Ranskaan matkalla ollut opiskelijapoika (23-v. mies).
        Luin junassa suomalaista lukion maantiedon kirjaa ja kirjasta juttu lähti liikkeelle. Erosimme sitten Espanjassa ja myöhemmin vaihdoimme vielä pari kirjettä.

        Joka roikkuu kaikkien huulilta:

        annoitko pimperoa sille sveduäijälle?


    • jokuvaan

      Itse olen mies ja paljonkin busseilla reissannut ja sanoisin että juttua kannattaa yrittää vasta jos naama on tuttu. Niin ja kannattaa sitäkin ennen tarkistaa ettei sormessa ole tiettyä sormusta :P

    • kyllä

      Vaikka olen mies, pitää vähän kertoa omasta kokemuksesta. Itse tapasin exäni juuri linja-autossa. Tuli juteltua ja kannoin vielä muijan raskaan laukun hänen kämpilleen (oli sama pysäkki). Sit vaihdettiin puhelinnumeroita, ja homma jatkuikin sit sellaset viis vuotta. Et siitä vaan juttelee, ei sitä koskaan tiedä...

    • tyttönen

      Tuttu juttu,munkin viereen on joskus dösäs istunu hyvännäkönen kundi jonka kans haluis jutella,mutta ei riitä pokkaa aloittaa keskustelua...onhan se aina riski tuntemattomalle alkaa jutteleen,mutta mun mielestä olis ihanaa jos joku päivä bussissa joku kiva poika alkais juttelee!En pitäs huonona asiana!Niin että go for it!Mieluummin kannattaa alkaa juttelee jos mieli tekee....:)Mä oon monta krtaa toivunu meinaa et mulle tultas juttelee!!!!

      • Mr.Wizard

        "munkin viereen on joskus dösäs istunu hyvännäkönen kundi " Painotus sanoille HYVÄNNÄKÖINEN KUNDI ! Ilman tuota.. ei mtn jakoa ei koskaan. Tosin eipä ne naiset kyllä muutenkaan niille ei hyvännäkösille taida kauheesti tarinoida. Toki on poikkeus jossai baarissa/kupin otto keikalla.
        Joskuskin nykyään näkee harvan yhdistelmän ei hyvännäkönen äijä kaunis nainen. Hyvin harvassa tosin, mutta kyllähän äijästä päälle päin näkee onko mitä miehiä, useimmiten nämä kombinaatiot on (äijä renttu (tai jtn sellasta) ja nainen yrittää kliseisesti "muuttaa sitä".

        Hyvää yötä


    • tyttönainen

      Puheliaana ja iloisena tyttönä minä olen ihan tyytyväinen jos saan varsinkin jollain pitkällä matkalla juttuseuraa. Usein kyllä aloitan itsekin jutustelun. Ehtona oikeastaan vain tämä:
      -Toisen olemus ei ällötä siinä määrin että tekisi mieli vaihtaa itse paikkaa jo heti kun näkee että ko. henkilö on viereen istumassa.

      Aina voi kokeilla, ei siinä mitään menetä ainakaan minun kohdallani. Koskaan tosin ei ole vielä sattunut, että jutut olisivat siitä edenneet, mutta tuossa taannoin 5 tunnin junareissun jutustelun päätteeksi eräs hyvin fiksun oloinen mies sanoi minulle, että pyytäisi minut heti kahville jos olisi itse 25 vuotta nuorempi. Jäi mieleen hauskana tapauksena. :D

      • Mr.Wizard

        Mukavaa jos neidille moisia käyny.


      • tyttönainen
        Mr.Wizard kirjoitti:

        Mukavaa jos neidille moisia käyny.

        Se oli tosiaan hyvin viaton heitto, mutta moinen pitänee ottaa kohteliaisuutena. ;) Nosti väkisin hymyn huulille. Olisin mä saattanut lähteäkin kahville jos olisin ollut sen 25v vanhempi tai tämä herra sen verran nuorempi. =D


    • Lady

      Hei sinä!
      Mun mielestä on ainakin ihan ok jos viereen istuva kaveri alkaa jutella jotain (->olen kai suhteellisen outo?). oikeastaan bussissa on hyvä tilanne alkaa juttelemaan koska kaikki on silloin suhteellisen rentoa ja juttua ei tarvitse ottaa täysin vakavasti sillä bussissa nyt istutaan vain satunnaisina aikoina ja ehkäpä toista ei näe enään myöhemmin..kun ihmiset istuvat ja tekevät omia asioitaan, joku lukee ja joku katselee maisemia jne. niin mielestäni on helppoa aloittaa juttelu (muista kuitenkin se että esim lukevaa ei häiritä!). vaikeampaa on sitten keksiä että mistä aiheesta alkaisi jutella tai miten ylipääsä aloittaisi juttelun kun ei tunne toista sen enempää.. Voin sanoa että itse en koskaan aloita juttelemaan satunnaisille ihmisille mutta mielestäni on ihan ok jos joku juttelee minulle, joskus se voi piristää päivääkin ihan mukavasti! Riippuu tietysti aina missä tilassa toinen on (alkoholin vaikutuksen alaisena jutteleva ihminen koetaan hyvin ahdistavaksi), ja se että onko ihminen tyhmä vai edes vähän fiksu.. Mutta en kuitenkaan sano kenellekään mitään pahasti vaikka kokisinkin juttelevan henkilön hieman oudoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe