TIIKERIPYTON/PUUPYTON

kiinnostunut

Te jotka omistatte tiikeripytonin kertokaa kaikkea hyödyllistä tietoa.Miten iso terraario teillä on vai onko käärme yhdessä huoneessa?Miten usein käärme syö ja miten paljon?Paljon kustannuksset ruoan suhteen ovat kuukausittain?Onko käärmettänne helppo käsitellä esim.terraarion puhdistuksen yhteydessä?

Sitten puupytonista.Kertokaas tämän käärmeen syömaätavoista.Miten saatte pidettyä kosteutta yllä terraariossa?

Kuinka paljon nämä käärmeet maksavat kasvattajilta ostettaessa?

11

6230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • absolutisti

      En lähtis ostaan kumpaakaan sillä tiikeripythoni vaatii tilaa ja kustannukset tulee olemaan iänmyötä kun kasvaa isommaks sitten joudut kaneja/rottia syöttään läjän. Puupython eli morelia viridis on vaativa ja kallis laji joka vaatii aika paljon .

    • Hei!

      Moi!
      meillä on tiikeripython ja se syö n. kerran kuussa joskus kaksi. Käärme on kiltti luonteeltaan ja sitä on helppo käsitellä kunhan opetat sen pienestä pitäen siihen. Mitä useammin syötät sen nopeammin kasvaa eli n keeran kuussa on hyvä väli vielä ainakin meidän käärmeelle. se on noin. 4-v. Kyllähän se kasvaa tosi isoksi mutta ei todellakaan heti! :) Etsin sulle tiedon yhdestä kasvattajasta niin mene katsomaan sinne niin tiedät enemmän!!

      • Piltsi

        mulla olis yx kysymys koskien tiikeripytoneita, enkä löyäny mistään vastausta, joten vastatkaa mulle pliis: Minkä ikäsex tiikeripytonit elää??


      • Haffey
        Piltsi kirjoitti:

        mulla olis yx kysymys koskien tiikeripytoneita, enkä löyäny mistään vastausta, joten vastatkaa mulle pliis: Minkä ikäsex tiikeripytonit elää??

        Terraario oloissa noin 20-25v, luonnosta ei ole tarkkoja tietoja. .uy tunnen kyl kaverin jolla on nyt 27v kunnon vanhus ja vielläki tosi aktiivinen, vaikka painaaki 86kg ja pituutta suunnilleen 6m.


    • absolutisti

      Toi tiikeripythoni kasvaa aika isoks riippuen tietty mikä sukupuoli naaras vai uros mutta
      kun se kasvaa 5-6m pystykkö pitään tulevaisuudessakin? sitä kun monet on luopunu sen takia kun se kasvaa isoks ja syö paljon ja vaatii tilaa. Eikä käärmeet oo mitään paapottavia
      eläimiä ja sitten kun se kasvaa 5-6m joudut antaan vähintään huoneen kokosen terraarion että
      kannattaa miettiä nyt todella kannattaako sellasta ostaa. Suosittelen että käyt trooppisessa eläintalossa kattoon ennenkuin teet hätiköityjä päätöksiä.

      • kiinnostunut

        ...tiikeripytonin vaatiman tilan.Jos sellaisen hankkisin niin se saisi ihan oman huoneen,missä asustaisi.Tilan puutetta ei olisi.Se on vain tuo ruokapuoli mikä on hiukan hämärän peitossa.Kaikki suomenkielinen teksti mitä olen näistä lukenut kertovat että "saavillisella kaneja ja rottia pärjää."Mitä tarkoittaa saavillinen?"2litraa?
        10 litraa?

        Tiedostan senkin että käärmeet eivät ole paapottavia enkä niin ole väittänytkään.Hankkisin koiran tai kissan jos haluaisin "paapoa".Minulle olisi käärmeen kasvattaminen ikään kuin harrastus ja seuraisin mielenkiinnolla kun se kasvaa ja luo nahkansa ym. Tottakai jokaisesta lemmikistä pidetään huolta ja mietitään tarkkaan ennen kuin otetaan.Ei tulisi mieleenikään ottaa mitään eläintä jos ei olisi varmuutta että se olisi minun luonani elämänsä loppuun saakkaa.

        Olisin myös kovasti halunnut kuulla henkilökohtaisia kokemuksia tiikeripytonin omistajilta.Kirjallisuudessa korostetaan vain näiden käärmeiden kasvavan isoiksi ja vaativat todella ison terraarion ja syövät saavillisen ruokaa.

        Miten esimerkiksi on huone sisutettuna käärmeelle? Eihän noista tiedoista saa melkein mitään irti.Hyvähän se on,että varoitellaan käärmeen kasvavan isoksi,jotta sitä ei hetken mielijohteesta otettaisi.


      • absolutisti
        kiinnostunut kirjoitti:

        ...tiikeripytonin vaatiman tilan.Jos sellaisen hankkisin niin se saisi ihan oman huoneen,missä asustaisi.Tilan puutetta ei olisi.Se on vain tuo ruokapuoli mikä on hiukan hämärän peitossa.Kaikki suomenkielinen teksti mitä olen näistä lukenut kertovat että "saavillisella kaneja ja rottia pärjää."Mitä tarkoittaa saavillinen?"2litraa?
        10 litraa?

        Tiedostan senkin että käärmeet eivät ole paapottavia enkä niin ole väittänytkään.Hankkisin koiran tai kissan jos haluaisin "paapoa".Minulle olisi käärmeen kasvattaminen ikään kuin harrastus ja seuraisin mielenkiinnolla kun se kasvaa ja luo nahkansa ym. Tottakai jokaisesta lemmikistä pidetään huolta ja mietitään tarkkaan ennen kuin otetaan.Ei tulisi mieleenikään ottaa mitään eläintä jos ei olisi varmuutta että se olisi minun luonani elämänsä loppuun saakkaa.

        Olisin myös kovasti halunnut kuulla henkilökohtaisia kokemuksia tiikeripytonin omistajilta.Kirjallisuudessa korostetaan vain näiden käärmeiden kasvavan isoiksi ja vaativat todella ison terraarion ja syövät saavillisen ruokaa.

        Miten esimerkiksi on huone sisutettuna käärmeelle? Eihän noista tiedoista saa melkein mitään irti.Hyvähän se on,että varoitellaan käärmeen kasvavan isoksi,jotta sitä ei hetken mielijohteesta otettaisi.

        Aiot huoneen antaa niin muista se kosteus joka myös vaikuttaa joka on noin 60-80% sitten se
        2l tarkottaa että syötät kerralla sille kun riippuen tietysti kuinka isoks se sitten kasvaa sitä mukaan kun annat sellasen määrän. Muista että käärmelle annetaan paksuimmasta kohdasta ja tiikeripythonin kun alkavat isoja määriä syömään ikäämyöten niin voit pitää 1-2kk taukoa ruuan antamisella kun ne lihovat aika helposti.
        Ainoa just se kosteus joka voi aiheuttaa homevaurioita jonka takia huoneen antaminen on hankalaa sitten se ilmanvaihto oltava ettei se hometta ala tulee. Muistat sit että vetoa käärmelle ei saa tulla ja 25% muaalla ja 30%lämpösimmässä kohdassa missä käy lämmittelemässä . Iso vesiastia pitää olla että käärme pääsee kylpeen että nahanluonti onnistuu.


      • saavillinen
        kiinnostunut kirjoitti:

        ...tiikeripytonin vaatiman tilan.Jos sellaisen hankkisin niin se saisi ihan oman huoneen,missä asustaisi.Tilan puutetta ei olisi.Se on vain tuo ruokapuoli mikä on hiukan hämärän peitossa.Kaikki suomenkielinen teksti mitä olen näistä lukenut kertovat että "saavillisella kaneja ja rottia pärjää."Mitä tarkoittaa saavillinen?"2litraa?
        10 litraa?

        Tiedostan senkin että käärmeet eivät ole paapottavia enkä niin ole väittänytkään.Hankkisin koiran tai kissan jos haluaisin "paapoa".Minulle olisi käärmeen kasvattaminen ikään kuin harrastus ja seuraisin mielenkiinnolla kun se kasvaa ja luo nahkansa ym. Tottakai jokaisesta lemmikistä pidetään huolta ja mietitään tarkkaan ennen kuin otetaan.Ei tulisi mieleenikään ottaa mitään eläintä jos ei olisi varmuutta että se olisi minun luonani elämänsä loppuun saakkaa.

        Olisin myös kovasti halunnut kuulla henkilökohtaisia kokemuksia tiikeripytonin omistajilta.Kirjallisuudessa korostetaan vain näiden käärmeiden kasvavan isoiksi ja vaativat todella ison terraarion ja syövät saavillisen ruokaa.

        Miten esimerkiksi on huone sisutettuna käärmeelle? Eihän noista tiedoista saa melkein mitään irti.Hyvähän se on,että varoitellaan käärmeen kasvavan isoksi,jotta sitä ei hetken mielijohteesta otettaisi.

        Luulen että tässä yhteydessä saavillisella tarkoitetaan 10 litran ämpäriä :D
        (käytännössä pari-kolme hyvänkokoista kania kuussa? tai kymmenkunta isoa rottaa)

        Ruokintakustannukset eivät ole kummoisetkaan verrattuna vaikkapa koiran kuukausittaisiin ruokintakustannuksiin.


      • ...
        saavillinen kirjoitti:

        Luulen että tässä yhteydessä saavillisella tarkoitetaan 10 litran ämpäriä :D
        (käytännössä pari-kolme hyvänkokoista kania kuussa? tai kymmenkunta isoa rottaa)

        Ruokintakustannukset eivät ole kummoisetkaan verrattuna vaikkapa koiran kuukausittaisiin ruokintakustannuksiin.

        Iso kani kuussa riittää "ylläpitodietiksi" aikuiselle pytonille, kasvavat nuoret kuluttavat jonkin verran enemmän.


    • tulza

      terraario pitäis olla täysikasvuisille käärmeille puolitoista metriä korkea ja pari metriä leveä. meillä sille oli oma huone (se on myyty) jossa se kummiskin oli terraariossa. se sai itse auki sen luukun ellei kiinnittäny munalukolla ja saatto siten karata. siksi oma huone.

      riippuu koosta kuin paljon se syö. mun käärme oli 3 metriä pitkä. ja riippuu myös saaliin koosta. jos syötti rotan tms. piti antaa parin viikon päästä toinen. jos syötti kanin, kesti kaksi kuukautta ennenkuin se sulatti sen.

      käärmettä on helppo käsitellä jos se on "kesy". itse pidin sitä monesti kaulani ympärillä ja siinä se luikerteli :) lemmikkitiikeripyton ei yleensä käy ihmisten kimppuun saalistusmielessä. kesällä jos oli helteitä (väh.25c) käytin käärmettäni pihalla valvonnan alaisena.

      toivottavasti auttoi =)

    • Kippi

      tutulla oli 2 vuotta sitte 7.5 metriä pitkä tiikeripython ja se oli sillon suomen suurin koti käärme se eleli ympäri kämppää joka oli joku 50 neliöinen kaksio. enimmäkseen se vietti aikaa saunan lauteitten alla ja suihkun lattialla. :D kysty jos haluut tietää viä jotain. sähköposti on [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe