Lidl

Hyi

Lidl ei sovi toimintatavoiltaan ja valikoimaltaan suomalaiseen market-kulttuuriin. Itse en ainakaan suostu ostamaan ruokaa kaupasta, jossa ei ole myymäläkalusteita ja jossa kaikki myydään isoissa paketeissa, ja on alkuperältään enemmän kuin hämärää.

28

9904

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väinö

      Ihan kiva kun kerroit.

    • rane

      ..mutta moni suostuu koska rahat menee
      johki muuhun ja niinpä lidlit vaan
      lisääntyvät maassamme.

    • joo joo

      Puhu vaan omasta puolestasi.

      Ostinpa taas viikonloppuna Lidlistä olutta, siideriä, salamia, maitorahkaa yms. reippaasti K-kauppojen ja Prismojen hintoja halvemmalla. Kaiken lisäksi oikein mainioita tuotteita, joista osa on sellaisia, ettei niiden kaltaisia edes löydy Suomen Kesko & S-liikkeet -duopolista.

      Odotan vain muutaman kuukauden kuluttua tapahtuvaa Lidlin saapumista meidän nurkille. Silloin todennäköisesti vähintään n. 20% ostoistamme siirtyy sinne ja rahaa säästyy.

      • ystävä

        ..olen samaa mieltä, että ihan turhaan vouhkamaan, kun siellä on aivan erilaiset tuotteet kuin muissa ruokakaupoissa!

        Itse tiedän jo, mitä erityisesti sinne menen hakemaan, kun muualta en vastaavia saa, esim. useat pakasteruuat, saksalaiset makkarat, jne..

        ja yleisesti ottaen kaikki maukkaampia kuin vastaavanoloiset Eurohopper/Rainbow- tuotteet ja kaiken lisäksi edullisempia !! ...mielelläni noiden takia pakkaan hieman lyhyemmällä tiskillä ja maksan pankkikortilla/käteisellä ja olen ilman asiakaspalvelua - missä muissa ruokakaupoissa sitä sitten saa ???


      • Olut

        Hei.
        Minkä nimistä olutta lidl:issä on? ja onko se hyvää?
        Entä sitten siideri?
        Ja minkä hintaista olut on?


      • joopa joo
        Olut kirjoitti:

        Hei.
        Minkä nimistä olutta lidl:issä on? ja onko se hyvää?
        Entä sitten siideri?
        Ja minkä hintaista olut on?

        Oluita heillä paria kolmea sorttia. Purkissa (0,5 l) oleva on muistaakseni nimeltään Grafenwalder. Oli viime lauantaina 1,39 € (pantti 0,15 €). Muiden oluiden nimiä en nyt muista (saksalaisia).

        Siiderit maksoi muistaakseni jotain 1,1 euron verran 0,33 l pullo(tarjous). En ole maistanut, naisväelle kelpasi.

        Osta pieni annos kutakin ja testaa, mikä sinulle sopii (tosin pullo-oluet ovat kuuden satsissa).


      • Olut
        joopa joo kirjoitti:

        Oluita heillä paria kolmea sorttia. Purkissa (0,5 l) oleva on muistaakseni nimeltään Grafenwalder. Oli viime lauantaina 1,39 € (pantti 0,15 €). Muiden oluiden nimiä en nyt muista (saksalaisia).

        Siiderit maksoi muistaakseni jotain 1,1 euron verran 0,33 l pullo(tarjous). En ole maistanut, naisväelle kelpasi.

        Osta pieni annos kutakin ja testaa, mikä sinulle sopii (tosin pullo-oluet ovat kuuden satsissa).

        Hei.
        Kiitokset tiedoista =)
        Pitänee käydä tsekkaamassa.


      • tyytyväinen
        ystävä kirjoitti:

        ..olen samaa mieltä, että ihan turhaan vouhkamaan, kun siellä on aivan erilaiset tuotteet kuin muissa ruokakaupoissa!

        Itse tiedän jo, mitä erityisesti sinne menen hakemaan, kun muualta en vastaavia saa, esim. useat pakasteruuat, saksalaiset makkarat, jne..

        ja yleisesti ottaen kaikki maukkaampia kuin vastaavanoloiset Eurohopper/Rainbow- tuotteet ja kaiken lisäksi edullisempia !! ...mielelläni noiden takia pakkaan hieman lyhyemmällä tiskillä ja maksan pankkikortilla/käteisellä ja olen ilman asiakaspalvelua - missä muissa ruokakaupoissa sitä sitten saa ???

        Meidän lähi K-kaupassa saa hyvää ja ystävällistä palvelua, lisäksi on kiva käydä kaupassa, jossa tuntuu että henkilökuntakin viihtyy. Ja saa pakkailla ihan rauhassa, tilaa on kun on pitkät tiskit. Asun Helsingin Malminkartanossa. On täällä muitekin hyviä kauppoja, mutta tuo on tullut valittua ihan fiiliksen vuoksi. Tykkään kyllä vaihdellakin välillä ruoanostopaikkaa, ja olen käynyt kokeilemassa lidliäkin. Siellä oli hyvää valmiskalapakastetta. ostaisin lapselle niitä saksalaisia täyslihamakkaroita, mutta kun ei se syö, tottunut suomalaiseen jauhomakkaraan.


    • litli

      Kyllä siellä myydään aika paljonkin ihan supisuomalaisia elintarvikkeita.Lue tarkemmin pakkaukset.

    • vink

      No en tiedä toimintatavoista, mutta valikoima ja hinta sopii ainakin minulle hyvin - riippuu varmaan siitä, minkälaista ruokaa laittaa ja mitä syö ja juo. Mutta tuo ei kyllä pidä paikkaansa, että kaikki myydään isoissa paketeissa, lidlistä saa just kätevän pieniä pakkauksia esim. leikkeleitä. Ja monet tuotteet ovat ihan niitä samoja suomalaisia kuin muissakin kaupoissa. Mulle nyt ei ole suomalaisuudella niin suurta väliä, ilmakuivattu kinkku miellyttää enemmän kuin suomalaiset limaiset siivut, brasilialainen pihviliha on mureampaa kuin suomalainen (ja puolet halvempaa) ja vaikkapa hyvää chilikastiketta ei suomessa edes valmisteta...

      • Euro

        Paljonko maito maksaa Lidlissä? Tiedosta kiitollinen.


      • vasikka
        Euro kirjoitti:

        Paljonko maito maksaa Lidlissä? Tiedosta kiitollinen.

        Onko vielä jollekin maidon hinnalla merkitystä?


      • maksaa mölö
        Euro kirjoitti:

        Paljonko maito maksaa Lidlissä? Tiedosta kiitollinen.

        muistaakseni...


      • Euro
        vasikka kirjoitti:

        Onko vielä jollekin maidon hinnalla merkitystä?

        "Kirjoittanut: vasikka, 3.2.2004 klo 12.39
        Onko vielä jollekin maidon hinnalla merkitystä?"

        Miten niin ei maidon hinnalla olisi merkitystä? Maitohan on perus elintarvike... Maitoa tarvitset monissa ruoissa ja ostamalla edullisempaa maitoa säästät ajan kuluessa pitkän sentin!Maitoa kuluu kummiskin vuoden mittaan aika paljon!


      • hinta
        maksaa mölö kirjoitti:

        muistaakseni...

        maito on jotain 50-55 senttiä !!litralta


      • milkman
        hinta kirjoitti:

        maito on jotain 50-55 senttiä !!litralta

        54 senttiä per litra


      • teurastaja
        Euro kirjoitti:

        "Kirjoittanut: vasikka, 3.2.2004 klo 12.39
        Onko vielä jollekin maidon hinnalla merkitystä?"

        Miten niin ei maidon hinnalla olisi merkitystä? Maitohan on perus elintarvike... Maitoa tarvitset monissa ruoissa ja ostamalla edullisempaa maitoa säästät ajan kuluessa pitkän sentin!Maitoa kuluu kummiskin vuoden mittaan aika paljon!

        Maitoa ei tarvitse kuin lapset ja vasikat.

        Ruoanlaitossa sitä tarvitaan aika harvassa ruoassa. Makaronilaatikkokin on parempaa italialaiseen tyyliin tehtynä kuin se mauton suomalainen munamaitolaatikko. Meidän perheessä sitä ei ruoanlaitossa tarvita kuin joskus harvoin uunipuuron ja perunamuussin tekoon. Muutama mukillinen menee viikossa kaakaon tekoon.

        Ei paljon näy meidän ruokamenoissa. Leivälläkin on isompi merkitys.


      • LEHMÄ
        teurastaja kirjoitti:

        Maitoa ei tarvitse kuin lapset ja vasikat.

        Ruoanlaitossa sitä tarvitaan aika harvassa ruoassa. Makaronilaatikkokin on parempaa italialaiseen tyyliin tehtynä kuin se mauton suomalainen munamaitolaatikko. Meidän perheessä sitä ei ruoanlaitossa tarvita kuin joskus harvoin uunipuuron ja perunamuussin tekoon. Muutama mukillinen menee viikossa kaakaon tekoon.

        Ei paljon näy meidän ruokamenoissa. Leivälläkin on isompi merkitys.

        Sulla varmaan sitten tukka takana ja elämä edessä!


      • lidlin asiakas
        Euro kirjoitti:

        Paljonko maito maksaa Lidlissä? Tiedosta kiitollinen.

        Täys- ja kevytmaito 0,58e ja rasvaton maito 0,55e.Vähälaktoosisen maidon hintaa en valitettavasti muista.


      • sanja
        lidlin asiakas kirjoitti:

        Täys- ja kevytmaito 0,58e ja rasvaton maito 0,55e.Vähälaktoosisen maidon hintaa en valitettavasti muista.

        vähälaktoosinen maito lidlissä 0,85€/litra,aika hassua kun sama valion maito valion omassa purkissa on about 1,80€,mut kaipa valion purkit,siis vain purkit, paljon kalliimpia.. eli jos käyttää tätä vähälaktoosista vaikkapa litran päivässä,kertyy jo siitä aika iso hintaero vuoden mittaan.


      • auflau
        teurastaja kirjoitti:

        Maitoa ei tarvitse kuin lapset ja vasikat.

        Ruoanlaitossa sitä tarvitaan aika harvassa ruoassa. Makaronilaatikkokin on parempaa italialaiseen tyyliin tehtynä kuin se mauton suomalainen munamaitolaatikko. Meidän perheessä sitä ei ruoanlaitossa tarvita kuin joskus harvoin uunipuuron ja perunamuussin tekoon. Muutama mukillinen menee viikossa kaakaon tekoon.

        Ei paljon näy meidän ruokamenoissa. Leivälläkin on isompi merkitys.

        Satutko muuten tietämään, kuinka tärkeää on maidosta saatava kalsium? Niin nuorille kuin myös esim. odottavalle äidille. Älä siis aliarvioi maidon tärkeyttä.


    • juha210

      Liiterin tulo Suomeen on enemmän kuin tervetullut tapaus. Suomen vähittäiskauppa on jo pitkään ollut kahden kauppaa, joiden kilpailu on ollut vain näennäistä.

      Liiteri on laittanut selvästi vipinää lähes monopolissa toimineiden ketjujen hinnoitteluun, mikä on ollut suorastaan törkeän korkea.

      Esimerkiksi Liiterin myymä saksalainen Schwabenbräu Pilsner(4.5%) 0,33l €5,29 per sixpakki sis. pantit, on erinomainen janojuoma vaativampaankin makuun.

      • Hyi

        Olen kyllä samaa mieltä siitä, että Lidl on laihtanut vauhtia hintakilpailuun ja esim. Citymarkethan on jo joutunut laskemaan hintojaan. Muistaakseni asiasta tiedotettiin jo ennen joulua. Siinä mielessä tästä hyötyvät kaikki. Onneksi siellä Lidlissä ei ole pakko käydä ostoksilla.


      • juha210
        Hyi kirjoitti:

        Olen kyllä samaa mieltä siitä, että Lidl on laihtanut vauhtia hintakilpailuun ja esim. Citymarkethan on jo joutunut laskemaan hintojaan. Muistaakseni asiasta tiedotettiin jo ennen joulua. Siinä mielessä tästä hyötyvät kaikki. Onneksi siellä Lidlissä ei ole pakko käydä ostoksilla.

        Se on tosiaan kaikkien etu, kun markkinat toimivat vapaasti yleisesti sovituilla pelisäännöillä.

        Tänään esimerkiksi Liiterin myymä saksalainen Schwabenbräu Pilsner(4.5%) 0,33l maksaa vain €4,49 per sixpakki sis. pantit, on edelleen erinomainen janojuoma vaativampaankin makuun.


    • elisa

      Ainakin Lidlissä myytävät lihat tulee ihan HK:ltä, ja ovat aivan samaa tuotetta kuin HK:n omat ja esim. Pirkka-tuotteet sekä Kariniemen kanat ym. Tämä on fakta.

    • asioiva

      Et ilmeisesti ole siellä edes käynyt! Kannattaako puhua asioista, joista ei tiedä!
      Isoja pakkauksia?????
      Olen minä monta kertaa Lidlissä asioinut, mutta ihan tavallisen kokoisia juustoja ja maitopurkkeja yms. olen sieltä ostanut. Mm sokerikin on ihan samanlaisissa paketeissa kuin muuallakin.
      Hedelmät ja vihannekset on paljon helvempia ja ostan sieltä, koska ei ne appelsiinit muuallakaan ole kotimaisia.

    • tyttönen

      Lidlessä on paljon kotimaista tuotetta mm. juustoja. Jopa Ruotsissa Lidl:ssä myydään suomalaisia tuotteita enemmän mitä ruotsalaisia. Pakkaukset on mielestäni kyllä ihan normaalin kokoisia. Tulkaa Ruotsiin, niin sitten voitte sanoa jotain isoista pakkauksista. Jännää kyllä, miten suomalaiset tyrmäsi heti Lidl:n. Mut niinhän se on, että suomalaiset ei kestä ulkomaista kilpailua! Ja mitä ne kalusteet ruoan makuun ja laatuun vaikuttaa??? Itse ostan ainaskin sieltä, missä on halvinta ja Lidlestä saa ainakin kunnon makkaraa! Jatkakaa te vaan kalliin suomalaisen ruoan ostamista. Eipä niistäkään tosin aina tiedä missä ne on valmistettu.

    • Joppejuu

      Hauska linkki, jo vuonna 2004 eli 13 vuotta sitten näytti samalta ruokaostos väännöltä kuin tätäpäivänäkin.
      Jotkut vannoo yhäkin duopolin nimeen ja jotkut ovat Lidl uskovaisia. Minä olen käynyt Lidl myymälöissä avaamisesta asti ja olen vieläkin tyytyväinen (uskovainen).
      Vuosien myötä valikoima on laajentunut huomattavasti sekä erkoisteemaviikoilla saa sellaisia herkkuja joihin duopoli ei pysty vastiketta antamaan.

      ps. Katsotaan vielä mitä ääs kaupat tuovat valikoimiinsa Tescon kautta......

      ps2. Valio hinnoitteli itsensä ulos Lidl ketjusta, joten suomen lypsykarjatuottajat osoittakaa syyttävä sormenne isäntienne omistamaan maidonjalostusliikkeen johtoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      386
      3911
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      216
      1935
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1444
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1305
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      900
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe