saab 9-5 savuttaa

Saab 9-5 turbo 2,3 vm. 98 savuttaa. turbo varmaan?
Onko kallis korjata. löytyykö Helsingistä hyviä korjauspajoja?
Ilmianna
Jaa

13 Vastausta


Tuskin turbossa on vikaa vaan venttiilinvarren kumit on erittäin todennäköisesti irronneet.
Ilmianna
Jaa
Thanks. Kallis korjaus?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eipä ole tarkkaa tietoa mitä Metro-auto pyytää kyseisestä rempasta koska olen lähes aina tehnyt kaikki rempat itse mutta kysymällähän tuo selviää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Polttomoottoreissa savutus on normaalia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Pystyt tarkistamaan asian helposti, Jos intercoolerilta tulevassa putkessa on öljyä, vika on turbossa. Turbo kannattaa korjata aika pikaisesti, koska putkessa oleva olma kulkeutuu kaasuläppäkotelolle, jossa vanhemmissa 9-5:ssa on heikompi suojalakkaus kuin uudemmissa, joten saattaa kaasuläppä elektroniikka vaurioitua.

Jos turbo on Garret GTV17, niin sen hajoaminen ennen 200tk tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.

Venttiilin varren kumien irtoaminen taisi olla ongelma vain 94 markkinoille tulleen NG900 ongelma.

Turbo remppa maksaa n.500€
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9000LPT kirjoitti:
Pystyt tarkistamaan asian helposti, Jos intercoolerilta tulevassa putkessa on öljyä, vika on turbossa. Turbo kannattaa korjata aika pikaisesti, koska putkessa oleva olma kulkeutuu kaasuläppäkotelolle, jossa vanhemmissa 9-5:ssa on heikompi suojalakkaus kuin uudemmissa, joten saattaa kaasuläppä elektroniikka vaurioitua.

Jos turbo on Garret GTV17, niin sen hajoaminen ennen 200tk tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.

Venttiilin varren kumien irtoaminen taisi olla ongelma vain 94 markkinoille tulleen NG900 ongelma.

Turbo remppa maksaa n.500€
Jos epäilee turboa kannattaa katsoa onko savutus SINISTÄ käynnistettäessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9-5T kirjoitti:
Jos epäilee turboa kannattaa katsoa onko savutus SINISTÄ käynnistettäessä.
Jep, putkessa on öljyä ja sinistä savua pukkaa. Nyt siis pitäisi löytää asiallinen korjaamo Hesasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hese kirjoitti:
Jep, putkessa on öljyä ja sinistä savua pukkaa. Nyt siis pitäisi löytää asiallinen korjaamo Hesasta.
Kuinka paljon autolla on ajettu? Velpojalla on 180tkm ajettu ja samat oireet.

Etsi netistä turbokorjaamoja. Monet myös lähettävät korjatun turbon vuoden takuulla ja haluavat vanhan vaihdossa.

PS. Älä ainakaan merkkiliikkeistä osa, jos haluat pysyä kohtuu summissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9000LPT kirjoitti:
Kuinka paljon autolla on ajettu? Velpojalla on 180tkm ajettu ja samat oireet.

Etsi netistä turbokorjaamoja. Monet myös lähettävät korjatun turbon vuoden takuulla ja haluavat vanhan vaihdossa.

PS. Älä ainakaan merkkiliikkeistä osa, jos haluat pysyä kohtuu summissa.
Vasta 93t. Kuulin myös että kannataisi vaihtaa öljyt juuri turbon takia alle 10t.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hese kirjoitti:
Vasta 93t. Kuulin myös että kannataisi vaihtaa öljyt juuri turbon takia alle 10t.
noi turhat öljyn vaihdot. Turboissa on ollut ongelmia ja ne ovat parantuneet vuosien varrella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Liekkö saabin turbot huonontuneet,itse olen ajanut 2,3 turbolla 340 tuhatta eikä pienintäkään savuttamista.Öljyt olen vaihtanut 9-10 tuhanen välein 0-40 mobil.Olen kyllä muistanut myös turbottaa tien päällä välillä kortinki hyllylle,kone tykkää huonoa jos jatkuvasti nyhrää alinopeuksia,täytyy välillä ajaa turbo punahehkuiseksi,muuten karstottuu.Kovan ajon jälkeen muistettava käyttää tyhjäkäyntiä turbon lämpöjen tasaamiseksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
toi 0w-40 mobil tuli markkinoille?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
on paranneltu vuosien mittaan. Uusin versio taisi tulla viime vuonna. Kumiletkut eivät saa tuntua pehmeiltä.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

saab 9-5 savuttaa

Saab 9-5 turbo 2,3 vm. 98 savuttaa. turbo varmaan?
Onko kallis korjata. löytyykö Helsingistä hyviä korjauspajoja?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta