Joyce Meyer

Viihtyjä

Mitäpä pidätte Joyce Meyerin elämänmakuisista ohjelmista? Suurin osa tv 7:n ohjelmista on tasoltaan alta arvostelun, mutta Joyce tekee poikkeuksen. Hänen näkemyksensä tuntuvat usein ihan fiksuilta, mitä nyt päällä on kuorrutteena ylimääräistä amerikkalaista hengennostatusta.

92

9716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oiJumalanKaritsa

      ***Varoitus: Seuraava viesti voi sisältää uskonnollista paatosta!*** Joyce ei mielestäni ole mikään oikea evankelista. Hän keskittyy opettamaan sitä miten ihminen voi nauttia elämästään ja miten hän voi hyväksyä itsensä ja uskaltaa elää jne jne. Eli kyseessä on enemmän julkkisterapeutti kuin sanan julistaja. Ja tällaisia julkkisterapeuttejahan riittää joka lähtöön. Kirjastot ja kirjakaupat ovat täynnä heidän kirjojaan, joissa kerrotaan ihmisille miten he saavat kaiken irti elämästään, miten he löytävät oman itsensä jne jne jne. Yleensä nämä Hyvän Elämän gurut sekoittavat opetukseensa jotakin itämaista uskontoa. Joyce sekoittaa soppaan kristinuskoa, mikä on tehnyt hänestä suositun juuri uskovaisten keskuudessa. Mutta se ei tee hänestä evankelistaa. Mitä pahaa tällaisessa toiminnassa sitten on? Se paha, että jos ihminen keskittyy etsimään itseään ja elämän nautintoja, niin hän unohtaa Jeesuksen. Hän kulkee entistä pahemmin harhaan, ja joutuu vielä suurempaan pulaan kuin missä oli ennen terapiasessioitaan ja elämisen oppaiden lukemisiaan. Jeesus sanoi; etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, niin kaikki teille annetaan. Juuri näin pitäisi tehdä sen joka on hajalla ja jonka itsetunto on pohjalukemissa. On etsittävä Jumalan valtakuntaa. On etsittävä Jeesusta. Ja kun Jeesus löytyy, kun elävä yhteys Jumalaan löytyy, niin silloin kaikki muu asettuu kohdalleen. Silloin saa, lahjana Jumalalta, terveen itsetunnon ja uuden tarkoituksellisen elämän Jeesuksessa Kristuksessa. Unohda siis Joyce. Keskity Jeesukseen. Rukouksen ja Raamatun kautta sinä hänet löydät. Joyce ei voi sinua auttaa. Jumala voi.

      • Viihtyjä

        En arvioi Joycea asteikolla "evankelista - ei-evankelista". En edes pitäisi häntä julkkisterapeuttina. Minusta hänen juttunsa vetoavat tervejärkisyydellään ja toisaalta siinä, että uskominen asettuu hänellä normaalin elämän kehyksiin. Ideana on nimenomaan saada jo uskovat ihmiset ymmärtämään Jumalan toiminta elämässään paremmin ja turvautua häneen arjen haasteissa. Sanoisin myös, että koska Jumalan sana kaikuu luettuna hänen ohjelmissaan, ei uskovilla pitäisi olla mitään valittamista sen osalta. Joyce voittaa monet tv 7:n teologisen amatööritason ohjelmat helposti.


      • Hezekhel
        Viihtyjä kirjoitti:

        En arvioi Joycea asteikolla "evankelista - ei-evankelista". En edes pitäisi häntä julkkisterapeuttina. Minusta hänen juttunsa vetoavat tervejärkisyydellään ja toisaalta siinä, että uskominen asettuu hänellä normaalin elämän kehyksiin. Ideana on nimenomaan saada jo uskovat ihmiset ymmärtämään Jumalan toiminta elämässään paremmin ja turvautua häneen arjen haasteissa. Sanoisin myös, että koska Jumalan sana kaikuu luettuna hänen ohjelmissaan, ei uskovilla pitäisi olla mitään valittamista sen osalta. Joyce voittaa monet tv 7:n teologisen amatööritason ohjelmat helposti.

        Ei Jumalan sanan lukeminen tarkoita aina sitä että kyseessä on oikea Jumalan mies tai nainen. En epäile JM:n pyytettömyyttä asiassaan mutta opetuksen keskipisteenä ei ole Jeesus vaan ihminen itse, ei evankeliumi ja sen voima vaan elämän hallinta eli voit muuttaa tapaasi elää ja toimia jos vain haluat. Mm. Jari Sarasvuo opettaa aivan samoista asioista. Toisekseen evankeliumi on ilmaista,JM:n seminarit maksavat useita satoja dollareita ja kirjamyynneillä tahkotaan miljoonien dollareiden voittoja.


      • Viihtyjä
        Hezekhel kirjoitti:

        Ei Jumalan sanan lukeminen tarkoita aina sitä että kyseessä on oikea Jumalan mies tai nainen. En epäile JM:n pyytettömyyttä asiassaan mutta opetuksen keskipisteenä ei ole Jeesus vaan ihminen itse, ei evankeliumi ja sen voima vaan elämän hallinta eli voit muuttaa tapaasi elää ja toimia jos vain haluat. Mm. Jari Sarasvuo opettaa aivan samoista asioista. Toisekseen evankeliumi on ilmaista,JM:n seminarit maksavat useita satoja dollareita ja kirjamyynneillä tahkotaan miljoonien dollareiden voittoja.

        Olet varmaan oikeassa siinä mielessä, että paikan päälle ei pääse maksamatta. Toisaalta kirjoja ei ole kenenkään pakko ostaa. Lisäksi jo se, että puhuu televisiossa, on kuulijalle periaatteessa maksullista, vaikka monet eivät TV-lupamaksua maksakaan. Joyce lähestyy uskoa aika rennosta näkökulmasta, eikä häneen pidä suhtautua niin kuin pappiin tai evankelistaan. Toisaalta en koe, että hänen opetuksensa olisi kenenkään papin tai muun työstä pois. Menestysteologiaksi leimaaminen on minusta siinä mielessä harhaanjohtavaa, että tietääkseni hän ei ole sanonut, että ulkoinen menestyksemme olisi merkki Jumalan armosta. Pikemminkin on niin, että hän tahtoo ihmisen voivan ihmissuhteissaan ja itsessään paremmin. Minusta se ei ole mikään huono tavoite. Mukana on kyllä tiettyä amerikkalaista yltiöoptimismia, joka tuntuu joskus vieraalta, ja jonka voi herkästi täältä käsin tulkita menestysteologiaksi.


      • unohtaa sekä

        Jeesus, että Joyce Meyer - siinä tie tasapainoiseen elämään!. Olen ollut kuukauden ateistina, entinen helluntalainen ja erosin juuri kirkosta, pitkän pohdinnan ja raamatun tutkimisen jälkeen. Kukaan normaalijärkinen ei voi ottaa raamattua tosissaan, kirjain kirjaimelta.


      • JOYCE ON MAHTAVA!

        Olet juuri näitä uskonnollisia uskovaisia jotka näkevät kaikessa pelkkää pahaa, jos asiaan ei liity vähintäänkin kurjuuden hyväksymistä elämässään ja Jumalan tahtona.
        Tiedoksi sinulle pöljä : Joyce ei ole evankelista, vaan OPETTAJA! JA HÄN KOROTTAA KAIKISSA OPETUKSISSAAN KRISTUSTA!


      • JEESUS ON MAHTAVA!
        JOYCE ON MAHTAVA! kirjoitti:

        Olet juuri näitä uskonnollisia uskovaisia jotka näkevät kaikessa pelkkää pahaa, jos asiaan ei liity vähintäänkin kurjuuden hyväksymistä elämässään ja Jumalan tahtona.
        Tiedoksi sinulle pöljä : Joyce ei ole evankelista, vaan OPETTAJA! JA HÄN KOROTTAA KAIKISSA OPETUKSISSAAN KRISTUSTA!

        Raamatussa sanotaan ettei nainen voi olla opettaja. 1. Tim 2:12


      • HOTENNO

        JM . ON JUMALAN ARMOITTAMA PASUUNA TÄSSÄ LOPUNAJASSA SOI SELKEÄÄ PELASTUS SANOMAA TÄHÄN LOPUN AIKAAN JUMALA SIUNATKOON EDELLEEN TUOTA ARMOITETTUA JUMALAN PASUUNAA . AAMEN .


    • raamatunopettaja! Hän kertoo monesti esimerkkejä omasta elämästään, joten kuulija voi samastua häneen. "Hengennostatuksesta"...Luulenpa, että amerikkalaiset ovat avoimempia tunteidensa näyttämisessä kuin suomalaiset. Minä ainakin saan paljon Joycen opetuksista ja kirjoista. Kunnia Jumalalle.

      • Viihtyjä

        koskaan tilannut Joycen kirjoja, mutta siis kyllä mielelläni häntä katson, kun sattuu kohdalle kanavilla surffatessa. Aika ronski nainen hän kyllä on. En välttämättä uskaltaisi haastaa häntä naamatusten. Joyce menee sekopäiden bennyhinnien ym. ohi lentämällä.:)


    • OrdoHereticus

      Joycea kuunnellessa ymmärtää miksi Paavali halusi naisten olevan hiljaa seurakunnassa. Naisilla kun on tapana puhua juuri tuolleensa MUTU-tuntumalla kuten Joyce tekee. Musta tuntuu et asia on näin, joten sen on oltava näin. Musta tuntuu et mun lapsi on tärkeempi kuin Jeesus, joten sen täytyy olla tärkeempi. Musta tuntuu et mulla on nyt Pyhä Henki päällä, joten sen täytyy olla päällä jne jne. Miehet, yleensä, tarkastavat puheensa ja ajatuksensa, vertaavat niitä raamattuun ja epäilevät kaikkea. Näin miesten opetus pysyy puhtaana ja raamatullisena, kun taas naiset puhuvat mitä sylki suuhun tuo. Ja täytyyhän sen olla Jumalalta jos se tuntuu hyvältä, vai mitä??? No ei tosiaan. Ei Jumalan anti tunnu aina hyvälle, kuten Sodoma sai tuta. Kandee siis ajatella eikä pistää vain mutua, niin kuin tämä Joyce-kananen. Mutta joo onhan näitä naisia muitakin tällä kanavalla. Suurinta osaa heistä ei kannata kuunnella jos haluaa oppia puhdasoppista kristinuskoa. Ne kun puhuu enimmän osan ajasta vain ittestään, ja Jeesus mainitaan vain jos on aikaa tältä omien tuntemusten julkiselta analysoinnilta.

      • POHTIJA

        Joycen saarna -sanasta sanaan (löytyy tv 7 arkistosta: iloa arkeen- joyce meyer ponnistele vaikkeiden aikojen yli osa 2 / 2 )

        Mitä mahtava elämä Jumalan kanssa maksaa? -Kaiken! Mitä siitä saat? Kaiken.
        Luovu omastasi, se ei muutenkaan ole minkään arvoista. (helppo puhua öky rikkaan naisen jolla yksityis kone yms yms...) Jumala antaa sinulle kaiken omastaan. Avaa sydämesi Jumalan sanalle.
        Tiedän Hengessäni, että teistä mnet ovat etsneet helpoa tetä. Laulatte yht ja smaa virttä: "Tämä on liian vaikeaa" "oi Jumala en pysty siihen se on liian vaikeaa" Veisaa Herralle uusi virsi!

        Minäkin tapasin valittaa ja vaikeroida. Jumala tämän on liian vaikeaa. Minua syrjittiin lapsena ..kertooo tarinan hyväksi käytöstään lapsena ja jatkaa sitten: voit taistella Jmalaa vastaan, mutta lopulta voimasi hupenevat. Voit sanoa aamen tai voi minua. ( YLEISÖ TAPUTTAA ja sanoo: SAARNAAN HYVIN TÄNÄÄN).
        18-v:tta verta vuotanut nainen oli turhaan kuluttanut kaikki varansa lääkäreihin. Nainen puski väkijoukon läpi! Sanomani (huom hänen sanomansa, entä Jmlana sanoma ???!!! ) on hyvin yksinkertainen. Lakkaa säälimästä itseäs! Jokaisen, joka tahtoo voittaa, täytyy puskea vastustuksen läpi. Sinä ja minä emme ole ainoita. Kaikkien täytyy tehdä se. Kukaan ei voi tehdä sitä edestäsi. Sitä ei saa rukousjonossa ( IHMISET HALLELUUJAA!!) voit saada voimaa ja rohkaisua esirukouksesta -mutta sinun on ITSE (eikö Jmla auta ?!!! missä turvaudutaan Jumalaan ?!! eikö häneen tarvitse turvautua ?!! Turvautuihan Danielkin ja monet muuta RAAMATUN SANKARIT AINA HERRAAN sillä itseämme me emme voi auttaa sanotaan JUMALAN SANASSAKIN!! eikö sanassakin sanota ettemme mtään voi tehdä ilman JUMALAA!! IHAN TOSI!! )
        ... niin Sinun on ihan ITSE puskettava läpi. Uskon, että itsesääli on lamaanuttavimpia tunteita. Se varastaa voimavaramme , se kahlitsee meidät ahtaaseen vankikoppiin jossa mangumme "entäpä minä?" Kenelläkään ole niin rankkaa kuin minulla" aina on joku jolla on asiat huonommin kuin sinulla. silti ryvemme itsesäälissä. Siitä ei ole apua. (Miksei Joyce kerro että silloin voi turvautua Jumalaan , lukea sanaa josta voimme saada lohdutusta, voimaa ja uskoa..?!!!) Raamattu on täynnä lupauksia. Verentautia sairastava nainen oli epätoivoinen. Ihmiset yrittivät estellä häntä. Raamatun mukaan nainen PUSKI läpijoukon läpi. Joskus on puskettava jopa ystävien ja sukulaisten stelyjen läpi. He kutsuvat sinua kiikoilijaksi ja hihhuliksi. Saatat joutua viettämään yksinäisiä iltoja. Saatat joutua menettämään asioita, ennen kuin saat uutta tilalle. Eteenpäin meneminen merkitsee aina vanhasta luopumista. Voittoa edeltää AINA menestys. Raamatussa kerrotaan miehestä joka löysi kalliin helmen, myi kaiken omaisuutensa ja osti helmen. Mitä mahtava elämä Jumalssa maksaa? (vainotut krisityt raamatunkaan aikana maininneet mahtavasta elämästä Jmalan kanssa...vaan sanotaan että portti on kapea ja tie ahdas ja vaikea mikä vie taivaaseen..että nimen omaan vaikea kulkuinen ja monien ahdinkojen kautta sinne tiemme vie.. entä jeesuksen elämä ?!! kaikkea muuta kuin lihaa miellyttävää se oli itsensä kieltämistä paastoamista kyyneliä yksinäisyyttä hän oli KIPUJEN MIES!! kaiken se tosin hänelle maksoi, mutta ei liha siitä nauttinut..mutta jatketaan....mihin jäätiin) -KAIKEN! Mtä sinä saat? Kaiken! Luovu omastasi. Se ei muutenkaan ole minkään arvoista. ( Hyvä puhua J.M. sinulla on mielettömät rikkaudet yksityis koneesta lähtien..just just!!) Jmala antaa sinulle kaiken omastaan. Sitä ennen meidän täytyy puskea läpi vastustuksen! Jeesus sanoi: "jos he vihasivat minua, he tulevat vihamaan teitä" Jeesus: " jos luvut nimeni tähden omaisuudesta ja lähimäisistä saat 100 * takaisin tässä ajassa, tosin myös vainoa" Kiitos Herralle. Olen ponnistellut ja puskenut ja täällä ollaan edelleen. (oma kehu ei kiitosta siitä Jmalalle kuulu). SE ON TODISTUKSENI! (aika köykänen ei minkään arvoinen ..eikö sen pitäisi olla Jmlan todistus..hänen puheensa..ei ihimisen?? ) mutta yleisö HURRAA!!! Olen puskenut vastustusta vasten. Kaikki haluavat olla pidettyjä. Tulemme hyvin toimeen vaikkeivät kaikki pidä meistä. Mitä vasten sitten pitää puskea? Annan listan.

        Voisin sanoa ponnistelleeni kaikkien näiden asioiden yli. Laadin listan pikaisesti. Se voisi olla kilometrin pituinen! (oma löyhkä haisee itelle kunniaa ei Jumalalle!! )

        torjunta, petos, kun luotto hklö pettää se sattuu (panettelua julkisesti? sillä ko.henkilö kyll tietää kenestä PUHE!!!)
        hylkääminen, kauna, loukkaukset, jokaisen täytyy puskea loukkausten läpi ainakin 25-30 x/vk:ssa, itsesääli, kostonhimo, vaikeudet, koettelemukset, ongelmat, itsekeskeisyys (mtä muutakaan joycen puhe on ollut kuin: minä minä minä) kateus meidän täytyy puskea läpi jokaisen päivän. viime viikolla John Maxell vieraili lähetyksisämme. Herätys oli 5.30 en halunut herätä niin aikaisin. Kun kello soi ajattelin: "olen väsynyt tähän" sitten ponnistelin. Sanoin itselleni: "Joyce olet siunattu korjaa asenteesi heti" Joskus on puhuttava itselleen.


      • POHTIJA
        POHTIJA kirjoitti:

        Joycen saarna -sanasta sanaan (löytyy tv 7 arkistosta: iloa arkeen- joyce meyer ponnistele vaikkeiden aikojen yli osa 2 / 2 )

        Mitä mahtava elämä Jumalan kanssa maksaa? -Kaiken! Mitä siitä saat? Kaiken.
        Luovu omastasi, se ei muutenkaan ole minkään arvoista. (helppo puhua öky rikkaan naisen jolla yksityis kone yms yms...) Jumala antaa sinulle kaiken omastaan. Avaa sydämesi Jumalan sanalle.
        Tiedän Hengessäni, että teistä mnet ovat etsneet helpoa tetä. Laulatte yht ja smaa virttä: "Tämä on liian vaikeaa" "oi Jumala en pysty siihen se on liian vaikeaa" Veisaa Herralle uusi virsi!

        Minäkin tapasin valittaa ja vaikeroida. Jumala tämän on liian vaikeaa. Minua syrjittiin lapsena ..kertooo tarinan hyväksi käytöstään lapsena ja jatkaa sitten: voit taistella Jmalaa vastaan, mutta lopulta voimasi hupenevat. Voit sanoa aamen tai voi minua. ( YLEISÖ TAPUTTAA ja sanoo: SAARNAAN HYVIN TÄNÄÄN).
        18-v:tta verta vuotanut nainen oli turhaan kuluttanut kaikki varansa lääkäreihin. Nainen puski väkijoukon läpi! Sanomani (huom hänen sanomansa, entä Jmlana sanoma ???!!! ) on hyvin yksinkertainen. Lakkaa säälimästä itseäs! Jokaisen, joka tahtoo voittaa, täytyy puskea vastustuksen läpi. Sinä ja minä emme ole ainoita. Kaikkien täytyy tehdä se. Kukaan ei voi tehdä sitä edestäsi. Sitä ei saa rukousjonossa ( IHMISET HALLELUUJAA!!) voit saada voimaa ja rohkaisua esirukouksesta -mutta sinun on ITSE (eikö Jmla auta ?!!! missä turvaudutaan Jumalaan ?!! eikö häneen tarvitse turvautua ?!! Turvautuihan Danielkin ja monet muuta RAAMATUN SANKARIT AINA HERRAAN sillä itseämme me emme voi auttaa sanotaan JUMALAN SANASSAKIN!! eikö sanassakin sanota ettemme mtään voi tehdä ilman JUMALAA!! IHAN TOSI!! )
        ... niin Sinun on ihan ITSE puskettava läpi. Uskon, että itsesääli on lamaanuttavimpia tunteita. Se varastaa voimavaramme , se kahlitsee meidät ahtaaseen vankikoppiin jossa mangumme "entäpä minä?" Kenelläkään ole niin rankkaa kuin minulla" aina on joku jolla on asiat huonommin kuin sinulla. silti ryvemme itsesäälissä. Siitä ei ole apua. (Miksei Joyce kerro että silloin voi turvautua Jumalaan , lukea sanaa josta voimme saada lohdutusta, voimaa ja uskoa..?!!!) Raamattu on täynnä lupauksia. Verentautia sairastava nainen oli epätoivoinen. Ihmiset yrittivät estellä häntä. Raamatun mukaan nainen PUSKI läpijoukon läpi. Joskus on puskettava jopa ystävien ja sukulaisten stelyjen läpi. He kutsuvat sinua kiikoilijaksi ja hihhuliksi. Saatat joutua viettämään yksinäisiä iltoja. Saatat joutua menettämään asioita, ennen kuin saat uutta tilalle. Eteenpäin meneminen merkitsee aina vanhasta luopumista. Voittoa edeltää AINA menestys. Raamatussa kerrotaan miehestä joka löysi kalliin helmen, myi kaiken omaisuutensa ja osti helmen. Mitä mahtava elämä Jumalssa maksaa? (vainotut krisityt raamatunkaan aikana maininneet mahtavasta elämästä Jmalan kanssa...vaan sanotaan että portti on kapea ja tie ahdas ja vaikea mikä vie taivaaseen..että nimen omaan vaikea kulkuinen ja monien ahdinkojen kautta sinne tiemme vie.. entä jeesuksen elämä ?!! kaikkea muuta kuin lihaa miellyttävää se oli itsensä kieltämistä paastoamista kyyneliä yksinäisyyttä hän oli KIPUJEN MIES!! kaiken se tosin hänelle maksoi, mutta ei liha siitä nauttinut..mutta jatketaan....mihin jäätiin) -KAIKEN! Mtä sinä saat? Kaiken! Luovu omastasi. Se ei muutenkaan ole minkään arvoista. ( Hyvä puhua J.M. sinulla on mielettömät rikkaudet yksityis koneesta lähtien..just just!!) Jmala antaa sinulle kaiken omastaan. Sitä ennen meidän täytyy puskea läpi vastustuksen! Jeesus sanoi: "jos he vihasivat minua, he tulevat vihamaan teitä" Jeesus: " jos luvut nimeni tähden omaisuudesta ja lähimäisistä saat 100 * takaisin tässä ajassa, tosin myös vainoa" Kiitos Herralle. Olen ponnistellut ja puskenut ja täällä ollaan edelleen. (oma kehu ei kiitosta siitä Jmalalle kuulu). SE ON TODISTUKSENI! (aika köykänen ei minkään arvoinen ..eikö sen pitäisi olla Jmlan todistus..hänen puheensa..ei ihimisen?? ) mutta yleisö HURRAA!!! Olen puskenut vastustusta vasten. Kaikki haluavat olla pidettyjä. Tulemme hyvin toimeen vaikkeivät kaikki pidä meistä. Mitä vasten sitten pitää puskea? Annan listan.

        Voisin sanoa ponnistelleeni kaikkien näiden asioiden yli. Laadin listan pikaisesti. Se voisi olla kilometrin pituinen! (oma löyhkä haisee itelle kunniaa ei Jumalalle!! )

        torjunta, petos, kun luotto hklö pettää se sattuu (panettelua julkisesti? sillä ko.henkilö kyll tietää kenestä PUHE!!!)
        hylkääminen, kauna, loukkaukset, jokaisen täytyy puskea loukkausten läpi ainakin 25-30 x/vk:ssa, itsesääli, kostonhimo, vaikeudet, koettelemukset, ongelmat, itsekeskeisyys (mtä muutakaan joycen puhe on ollut kuin: minä minä minä) kateus meidän täytyy puskea läpi jokaisen päivän. viime viikolla John Maxell vieraili lähetyksisämme. Herätys oli 5.30 en halunut herätä niin aikaisin. Kun kello soi ajattelin: "olen väsynyt tähän" sitten ponnistelin. Sanoin itselleni: "Joyce olet siunattu korjaa asenteesi heti" Joskus on puhuttava itselleen.

        VDO TV 7 / ARKISTO: Iloa arkeen - Joyce Meyer : Ponnista uuteen alkuun 2/2
        linkki:
        http://vod.tv7.fi/vod/?dir=iloa_arkeen_joyce_meyer&kausi=2009&file=iloa_arkeen_joyce_meyer-172-n.MP4

        Ei voi elää tunteiden mukaan on ponnisteltava niiden läpi.jokaisen joka eläää voittoisasti on ponnisteltava tunteiden läpi. Ei kerran kahdesti tai silloin tällöin vaan päivittäin!! Joku sanoo:"en halua tehdä niin" minä sanon: ei ole parempaakaan tekemistä! vaikeudet joiden läpi ponnistelet muuttuvat voitoksi. jtka eivät ole enää edessäsi esteenä. Voit kääntää selkäsi ja nauraa niille. YLEISÖ RIEMASTUUU!!!

        Täytyy ponnistella luovuttamisen halun ja masennuksen ohi. Pettymys ihmisiin, Jumalaan elämään. En koskaan unohda miestä jonka tunsin vuosia sitten. Hän oli uskonut että hänen syöpää sairastava poikansa jäisi eloon. Mies rukoili ja luotti Jumalaan, mutta poika kuoli. Hän oli pettynyt, ja hänen uskonsa oli murentumassa. Mies kysyi Jumalalta missä olit silloin kun poikani kuoli? Herra: samassa paikassa kuin silloin kun oma poikani kuoli. Emme aina ymmärrä näitä asioita. Rukouksemme ievät kuitenkaan aina toteudu. Emme ymmärrä sitä. Meidän on siitä huolimatta oltava valmiita palvelemaan Jumalaa. En ymmärrä miksi sairastuin rinta syöpään 12.vuotta sitten Rintani piti poistaa. en ymmärtänyt sitä mutta Jumala johdatti minua. Todistukseni on , että täällä sitä ollaan. ( Miksi joycella yhä toinen rinta ?!! hankkinut rinta implantin? miksi syöpä ei ole uusinut - ennen kuulumatonta jos ei uusi, ei antanut Jumalalle kiitosta eikä kunniaa parantumisesta hei haloo!! sanoi vain että todistukseni on että täällä sitä ollaan..hei haloooo!!! )

        Sitten kertoo hyväksi käytöstään mikä tapahtui lapsena ja näyttelee ihan selvästi liikutuksen kyyneliä et saa ihmiset mukaan tunnelmaan ... minun täytyy riippua tässä ajatuksessa. ( eikö Jumalassa?!) Tapahtuu vieläkin asioita joita en hallitse ja joista en pidä.Olen oppinut hyväksymään Jumalan armosta asiat, joita en pysty muuttamaan. Jos asia on sellainen , johon voin vaikutta olen Jumalan nainen pidän pintani olen rohkea ponnistelen ja puksen eteen päin! Paholainen ei tule saamaan otetta elämästäni eikä perheestäni. ( MIELETÖN MYLINÄ JA ULVONTA YLEIÖSSÄ YLEISÖ NOUSEE SEISOMAAAN KÄDET KOHOLLA)
        JM: HALLELUUJAA , KIITÄ JUMALAA!!
        Tunnen kuinka Jumalan henki liikkuu tässä paikassa. Pyhä tuli syttyy ihmisten sisimässä. Monissa herää päättäväisyys. Jotkut ravistelevat pois luvuttamisen halun. HALLELUUJAA (hypätää ) KIITOS JEESUS

        ja video päättyy ja mainoksia..

        MITÄ MIELTÄ OLETTE ?!!

        (ps. yks kpl jäi välistä mutta en jaksa enää kopsata..kattokaa ite koko vdeo)


      • VÄÄRINNN
        POHTIJA kirjoitti:

        Joycen saarna -sanasta sanaan (löytyy tv 7 arkistosta: iloa arkeen- joyce meyer ponnistele vaikkeiden aikojen yli osa 2 / 2 )

        Mitä mahtava elämä Jumalan kanssa maksaa? -Kaiken! Mitä siitä saat? Kaiken.
        Luovu omastasi, se ei muutenkaan ole minkään arvoista. (helppo puhua öky rikkaan naisen jolla yksityis kone yms yms...) Jumala antaa sinulle kaiken omastaan. Avaa sydämesi Jumalan sanalle.
        Tiedän Hengessäni, että teistä mnet ovat etsneet helpoa tetä. Laulatte yht ja smaa virttä: "Tämä on liian vaikeaa" "oi Jumala en pysty siihen se on liian vaikeaa" Veisaa Herralle uusi virsi!

        Minäkin tapasin valittaa ja vaikeroida. Jumala tämän on liian vaikeaa. Minua syrjittiin lapsena ..kertooo tarinan hyväksi käytöstään lapsena ja jatkaa sitten: voit taistella Jmalaa vastaan, mutta lopulta voimasi hupenevat. Voit sanoa aamen tai voi minua. ( YLEISÖ TAPUTTAA ja sanoo: SAARNAAN HYVIN TÄNÄÄN).
        18-v:tta verta vuotanut nainen oli turhaan kuluttanut kaikki varansa lääkäreihin. Nainen puski väkijoukon läpi! Sanomani (huom hänen sanomansa, entä Jmlana sanoma ???!!! ) on hyvin yksinkertainen. Lakkaa säälimästä itseäs! Jokaisen, joka tahtoo voittaa, täytyy puskea vastustuksen läpi. Sinä ja minä emme ole ainoita. Kaikkien täytyy tehdä se. Kukaan ei voi tehdä sitä edestäsi. Sitä ei saa rukousjonossa ( IHMISET HALLELUUJAA!!) voit saada voimaa ja rohkaisua esirukouksesta -mutta sinun on ITSE (eikö Jmla auta ?!!! missä turvaudutaan Jumalaan ?!! eikö häneen tarvitse turvautua ?!! Turvautuihan Danielkin ja monet muuta RAAMATUN SANKARIT AINA HERRAAN sillä itseämme me emme voi auttaa sanotaan JUMALAN SANASSAKIN!! eikö sanassakin sanota ettemme mtään voi tehdä ilman JUMALAA!! IHAN TOSI!! )
        ... niin Sinun on ihan ITSE puskettava läpi. Uskon, että itsesääli on lamaanuttavimpia tunteita. Se varastaa voimavaramme , se kahlitsee meidät ahtaaseen vankikoppiin jossa mangumme "entäpä minä?" Kenelläkään ole niin rankkaa kuin minulla" aina on joku jolla on asiat huonommin kuin sinulla. silti ryvemme itsesäälissä. Siitä ei ole apua. (Miksei Joyce kerro että silloin voi turvautua Jumalaan , lukea sanaa josta voimme saada lohdutusta, voimaa ja uskoa..?!!!) Raamattu on täynnä lupauksia. Verentautia sairastava nainen oli epätoivoinen. Ihmiset yrittivät estellä häntä. Raamatun mukaan nainen PUSKI läpijoukon läpi. Joskus on puskettava jopa ystävien ja sukulaisten stelyjen läpi. He kutsuvat sinua kiikoilijaksi ja hihhuliksi. Saatat joutua viettämään yksinäisiä iltoja. Saatat joutua menettämään asioita, ennen kuin saat uutta tilalle. Eteenpäin meneminen merkitsee aina vanhasta luopumista. Voittoa edeltää AINA menestys. Raamatussa kerrotaan miehestä joka löysi kalliin helmen, myi kaiken omaisuutensa ja osti helmen. Mitä mahtava elämä Jumalssa maksaa? (vainotut krisityt raamatunkaan aikana maininneet mahtavasta elämästä Jmalan kanssa...vaan sanotaan että portti on kapea ja tie ahdas ja vaikea mikä vie taivaaseen..että nimen omaan vaikea kulkuinen ja monien ahdinkojen kautta sinne tiemme vie.. entä jeesuksen elämä ?!! kaikkea muuta kuin lihaa miellyttävää se oli itsensä kieltämistä paastoamista kyyneliä yksinäisyyttä hän oli KIPUJEN MIES!! kaiken se tosin hänelle maksoi, mutta ei liha siitä nauttinut..mutta jatketaan....mihin jäätiin) -KAIKEN! Mtä sinä saat? Kaiken! Luovu omastasi. Se ei muutenkaan ole minkään arvoista. ( Hyvä puhua J.M. sinulla on mielettömät rikkaudet yksityis koneesta lähtien..just just!!) Jmala antaa sinulle kaiken omastaan. Sitä ennen meidän täytyy puskea läpi vastustuksen! Jeesus sanoi: "jos he vihasivat minua, he tulevat vihamaan teitä" Jeesus: " jos luvut nimeni tähden omaisuudesta ja lähimäisistä saat 100 * takaisin tässä ajassa, tosin myös vainoa" Kiitos Herralle. Olen ponnistellut ja puskenut ja täällä ollaan edelleen. (oma kehu ei kiitosta siitä Jmalalle kuulu). SE ON TODISTUKSENI! (aika köykänen ei minkään arvoinen ..eikö sen pitäisi olla Jmlan todistus..hänen puheensa..ei ihimisen?? ) mutta yleisö HURRAA!!! Olen puskenut vastustusta vasten. Kaikki haluavat olla pidettyjä. Tulemme hyvin toimeen vaikkeivät kaikki pidä meistä. Mitä vasten sitten pitää puskea? Annan listan.

        Voisin sanoa ponnistelleeni kaikkien näiden asioiden yli. Laadin listan pikaisesti. Se voisi olla kilometrin pituinen! (oma löyhkä haisee itelle kunniaa ei Jumalalle!! )

        torjunta, petos, kun luotto hklö pettää se sattuu (panettelua julkisesti? sillä ko.henkilö kyll tietää kenestä PUHE!!!)
        hylkääminen, kauna, loukkaukset, jokaisen täytyy puskea loukkausten läpi ainakin 25-30 x/vk:ssa, itsesääli, kostonhimo, vaikeudet, koettelemukset, ongelmat, itsekeskeisyys (mtä muutakaan joycen puhe on ollut kuin: minä minä minä) kateus meidän täytyy puskea läpi jokaisen päivän. viime viikolla John Maxell vieraili lähetyksisämme. Herätys oli 5.30 en halunut herätä niin aikaisin. Kun kello soi ajattelin: "olen väsynyt tähän" sitten ponnistelin. Sanoin itselleni: "Joyce olet siunattu korjaa asenteesi heti" Joskus on puhuttava itselleen.

        NIMESIN ENSTEKS SIIS: VIDEO ON: PONNISTA UUTEEN ALKUUN!!


      • mie itte
        VÄÄRINNN kirjoitti:

        NIMESIN ENSTEKS SIIS: VIDEO ON: PONNISTA UUTEEN ALKUUN!!

        pohdin ja mietin Joyce Meyerin saarnaa eilen ja siitä tossa eilen kirjoitinkin.
        Sattuman varaisesti valkkasin jonkun puheista ja sen laitoin tänne.

        Olenhan saanut paljon hyvääkin Joyce Meyerin saarnoista. Mutta toisaalta kun lukee kritiikkiä alkaa miettimään, että minäkin otan kaiken vastaan ilman että "koettelisin" onko se Jumalan hengen mukaista...

        On paljon hyvää Joyce Meyerin puheissa... todella paljon hyvää!!!!!
        mutta jotkut asiat hieman alkaneet häiritsemään ja ihmetyttämään....
        mutta ehkä tulisi ajatella näin että:


        - jos se vie minut pois Jumalasta se on pahasta
        - jos se vie minua lähemmäs Jumalaa se on HYVÄ!

        ja kolmanneksi:

        PIDÄ SE MIKÄ HYVÄÄ ON!! =)))))


      • loputkin kopsaamatta.
        POHTIJA kirjoitti:

        VDO TV 7 / ARKISTO: Iloa arkeen - Joyce Meyer : Ponnista uuteen alkuun 2/2
        linkki:
        http://vod.tv7.fi/vod/?dir=iloa_arkeen_joyce_meyer&kausi=2009&file=iloa_arkeen_joyce_meyer-172-n.MP4

        Ei voi elää tunteiden mukaan on ponnisteltava niiden läpi.jokaisen joka eläää voittoisasti on ponnisteltava tunteiden läpi. Ei kerran kahdesti tai silloin tällöin vaan päivittäin!! Joku sanoo:"en halua tehdä niin" minä sanon: ei ole parempaakaan tekemistä! vaikeudet joiden läpi ponnistelet muuttuvat voitoksi. jtka eivät ole enää edessäsi esteenä. Voit kääntää selkäsi ja nauraa niille. YLEISÖ RIEMASTUUU!!!

        Täytyy ponnistella luovuttamisen halun ja masennuksen ohi. Pettymys ihmisiin, Jumalaan elämään. En koskaan unohda miestä jonka tunsin vuosia sitten. Hän oli uskonut että hänen syöpää sairastava poikansa jäisi eloon. Mies rukoili ja luotti Jumalaan, mutta poika kuoli. Hän oli pettynyt, ja hänen uskonsa oli murentumassa. Mies kysyi Jumalalta missä olit silloin kun poikani kuoli? Herra: samassa paikassa kuin silloin kun oma poikani kuoli. Emme aina ymmärrä näitä asioita. Rukouksemme ievät kuitenkaan aina toteudu. Emme ymmärrä sitä. Meidän on siitä huolimatta oltava valmiita palvelemaan Jumalaa. En ymmärrä miksi sairastuin rinta syöpään 12.vuotta sitten Rintani piti poistaa. en ymmärtänyt sitä mutta Jumala johdatti minua. Todistukseni on , että täällä sitä ollaan. ( Miksi joycella yhä toinen rinta ?!! hankkinut rinta implantin? miksi syöpä ei ole uusinut - ennen kuulumatonta jos ei uusi, ei antanut Jumalalle kiitosta eikä kunniaa parantumisesta hei haloo!! sanoi vain että todistukseni on että täällä sitä ollaan..hei haloooo!!! )

        Sitten kertoo hyväksi käytöstään mikä tapahtui lapsena ja näyttelee ihan selvästi liikutuksen kyyneliä et saa ihmiset mukaan tunnelmaan ... minun täytyy riippua tässä ajatuksessa. ( eikö Jumalassa?!) Tapahtuu vieläkin asioita joita en hallitse ja joista en pidä.Olen oppinut hyväksymään Jumalan armosta asiat, joita en pysty muuttamaan. Jos asia on sellainen , johon voin vaikutta olen Jumalan nainen pidän pintani olen rohkea ponnistelen ja puksen eteen päin! Paholainen ei tule saamaan otetta elämästäni eikä perheestäni. ( MIELETÖN MYLINÄ JA ULVONTA YLEIÖSSÄ YLEISÖ NOUSEE SEISOMAAAN KÄDET KOHOLLA)
        JM: HALLELUUJAA , KIITÄ JUMALAA!!
        Tunnen kuinka Jumalan henki liikkuu tässä paikassa. Pyhä tuli syttyy ihmisten sisimässä. Monissa herää päättäväisyys. Jotkut ravistelevat pois luvuttamisen halun. HALLELUUJAA (hypätää ) KIITOS JEESUS

        ja video päättyy ja mainoksia..

        MITÄ MIELTÄ OLETTE ?!!

        (ps. yks kpl jäi välistä mutta en jaksa enää kopsata..kattokaa ite koko vdeo)

        Luulitko, että joku jaksaisi lukea pitkiä litanioitasi? Eihän tuossa ole päätä eikä häntää!


      • Servant
        mie itte kirjoitti:

        pohdin ja mietin Joyce Meyerin saarnaa eilen ja siitä tossa eilen kirjoitinkin.
        Sattuman varaisesti valkkasin jonkun puheista ja sen laitoin tänne.

        Olenhan saanut paljon hyvääkin Joyce Meyerin saarnoista. Mutta toisaalta kun lukee kritiikkiä alkaa miettimään, että minäkin otan kaiken vastaan ilman että "koettelisin" onko se Jumalan hengen mukaista...

        On paljon hyvää Joyce Meyerin puheissa... todella paljon hyvää!!!!!
        mutta jotkut asiat hieman alkaneet häiritsemään ja ihmetyttämään....
        mutta ehkä tulisi ajatella näin että:


        - jos se vie minut pois Jumalasta se on pahasta
        - jos se vie minua lähemmäs Jumalaa se on HYVÄ!

        ja kolmanneksi:

        PIDÄ SE MIKÄ HYVÄÄ ON!! =)))))

        Kyllä Joyce on hyvä ns "menestysterapeutti" eli hän opettaa kuinka me ihmiset voimme menestyä elämässä. Hän itse onkin menestynyt myös maallisella tasolla , kun katsoin netistä hänen valtavaa tonttiaan ja Linnojaan ym . Miljoonia dollareja ansainnut julistustyöllään. Mutta miksi tämä tuntuu niin erilaiselta kun luen Raamatun Jeesuksesta ja Hänen apostoleistaan. Jeesus sanoi opetuslapsilleen , AUTUAAT TE KÖYHÄT. Jeesuksen opetuslapset eivät keränneet maallisia aarteita itselleen. Jeesus eli kuoli köyhänä. Opetuslapset elivät ja kuolivat köyhänä , mutta uskossaan rikkaina. Pietari sanoi, hopeaa ja kultaa minulle ei ole (toinen käännös: rahaa minulla ei ole) , mutta Pietarilla oli Todellinen Jumalan Pyhän Hengen voima joka teki sairaat terveiksi ja herätti kuolleet .

        Apostoli Paavali sanoi, että hän oli oppinut elämään puutteessa.

        Köyhä Lasarus pääsi aabrahamin helmaan ja sai lepoa ja lohdustusta, mutta rikas mies joka ei välittänyt Jumalasta eikä Lasaruksesta meni tuonelan vaivoihin jossa hän odottaa lopullista Jumalan tuomiota helvetin ikuista kadotusta.

        Jeesus sanoi, että rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan. Monet menevät íkuiseen helvettiin koska ovat kiinnittäneet sydämensä tässä maailmassa menestymiseen ja maallisiin aarteisiin. He elävät vain tätä aikaa varten ja maksavat siitä ikuista korkoa ikuisessa helvetissä, koska eivät antaneet elämäänsä Jumalan käyttöön eivätkä eläneet Hänen tahdon mukaan Hänen lapsenaan.


      • menoa
        Servant kirjoitti:

        Kyllä Joyce on hyvä ns "menestysterapeutti" eli hän opettaa kuinka me ihmiset voimme menestyä elämässä. Hän itse onkin menestynyt myös maallisella tasolla , kun katsoin netistä hänen valtavaa tonttiaan ja Linnojaan ym . Miljoonia dollareja ansainnut julistustyöllään. Mutta miksi tämä tuntuu niin erilaiselta kun luen Raamatun Jeesuksesta ja Hänen apostoleistaan. Jeesus sanoi opetuslapsilleen , AUTUAAT TE KÖYHÄT. Jeesuksen opetuslapset eivät keränneet maallisia aarteita itselleen. Jeesus eli kuoli köyhänä. Opetuslapset elivät ja kuolivat köyhänä , mutta uskossaan rikkaina. Pietari sanoi, hopeaa ja kultaa minulle ei ole (toinen käännös: rahaa minulla ei ole) , mutta Pietarilla oli Todellinen Jumalan Pyhän Hengen voima joka teki sairaat terveiksi ja herätti kuolleet .

        Apostoli Paavali sanoi, että hän oli oppinut elämään puutteessa.

        Köyhä Lasarus pääsi aabrahamin helmaan ja sai lepoa ja lohdustusta, mutta rikas mies joka ei välittänyt Jumalasta eikä Lasaruksesta meni tuonelan vaivoihin jossa hän odottaa lopullista Jumalan tuomiota helvetin ikuista kadotusta.

        Jeesus sanoi, että rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan. Monet menevät íkuiseen helvettiin koska ovat kiinnittäneet sydämensä tässä maailmassa menestymiseen ja maallisiin aarteisiin. He elävät vain tätä aikaa varten ja maksavat siitä ikuista korkoa ikuisessa helvetissä, koska eivät antaneet elämäänsä Jumalan käyttöön eivätkä eläneet Hänen tahdon mukaan Hänen lapsenaan.

        Muutaman jakson olen Meyeriä katsonut. Lähinnä tulee mieleen amerikkalaiset kyökkipsykologiohjelmat (Jerry Springer, Dr. Phil, mitä niitä nyt on...) - paljon yleisöä istumassa suuressa auditoriossa, ja juontaja kertoo vitsien ja niitä seuraavien aplodien ja taputusten säestämänä miten elämänlaatua parannetaan.


      • Saaronin lilja
        menoa kirjoitti:

        Muutaman jakson olen Meyeriä katsonut. Lähinnä tulee mieleen amerikkalaiset kyökkipsykologiohjelmat (Jerry Springer, Dr. Phil, mitä niitä nyt on...) - paljon yleisöä istumassa suuressa auditoriossa, ja juontaja kertoo vitsien ja niitä seuraavien aplodien ja taputusten säestämänä miten elämänlaatua parannetaan.

        Joyce Meyerin ohjelmista tunnen saavani kuitenkin "jotakin" enemmän kuin esim. Dr. Philin omahyväisestä "opetuksesta". Joyce on virkistävän räväkkä ja hänen saarnoistaan olen saannut uutta toivoa ja uskallusta turvata Herraan. Ihmettelen, jos Joyce vaikuttaa sekopäisemmältä kuin eräs saman kanavan "Juhan af Grann-tyyliin" pukeutunut herrasmies. Feministinä tuumin, että naisillakin on sanottavaa, vaikka en hyväksy varsinaista naispappeutta. Jos haluan kuunnella oikein asiallista jorinaa, valitsen Pawsonin.


      • Eräs lukija

        ... naistenvihaajasekopäät saavat minua kiittämään luojaa siitä etten enää ole kristitty. :-)

        Hauskaa kuinka kirjoituksesi täyttää itse asiassa kaikki kriteerit joista (toista) puolta ihmiskuntaa syytät, kun musta tuntuu vähän niinku nyt näin nii...


      • Rivka
        Servant kirjoitti:

        Kyllä Joyce on hyvä ns "menestysterapeutti" eli hän opettaa kuinka me ihmiset voimme menestyä elämässä. Hän itse onkin menestynyt myös maallisella tasolla , kun katsoin netistä hänen valtavaa tonttiaan ja Linnojaan ym . Miljoonia dollareja ansainnut julistustyöllään. Mutta miksi tämä tuntuu niin erilaiselta kun luen Raamatun Jeesuksesta ja Hänen apostoleistaan. Jeesus sanoi opetuslapsilleen , AUTUAAT TE KÖYHÄT. Jeesuksen opetuslapset eivät keränneet maallisia aarteita itselleen. Jeesus eli kuoli köyhänä. Opetuslapset elivät ja kuolivat köyhänä , mutta uskossaan rikkaina. Pietari sanoi, hopeaa ja kultaa minulle ei ole (toinen käännös: rahaa minulla ei ole) , mutta Pietarilla oli Todellinen Jumalan Pyhän Hengen voima joka teki sairaat terveiksi ja herätti kuolleet .

        Apostoli Paavali sanoi, että hän oli oppinut elämään puutteessa.

        Köyhä Lasarus pääsi aabrahamin helmaan ja sai lepoa ja lohdustusta, mutta rikas mies joka ei välittänyt Jumalasta eikä Lasaruksesta meni tuonelan vaivoihin jossa hän odottaa lopullista Jumalan tuomiota helvetin ikuista kadotusta.

        Jeesus sanoi, että rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan. Monet menevät íkuiseen helvettiin koska ovat kiinnittäneet sydämensä tässä maailmassa menestymiseen ja maallisiin aarteisiin. He elävät vain tätä aikaa varten ja maksavat siitä ikuista korkoa ikuisessa helvetissä, koska eivät antaneet elämäänsä Jumalan käyttöön eivätkä eläneet Hänen tahdon mukaan Hänen lapsenaan.

        Vai kaikki Jumalan valitut köyhiä?

        Älä viitsi, ainakin Job (lopulta), Daavid ja Salomohan olivat satumaisen rikkaita ja Jumalan siunaamia jokainen.

        Nimenomaan Daavidista sanotaan Raamatussa, että hän oli Jumalan mielen mukainen mies.

        Ei rikkaus ole syntiä, kunhan ei palvo rahaansa, vaan Jumalaa.


      • Kavahda Meyersiä
        mie itte kirjoitti:

        pohdin ja mietin Joyce Meyerin saarnaa eilen ja siitä tossa eilen kirjoitinkin.
        Sattuman varaisesti valkkasin jonkun puheista ja sen laitoin tänne.

        Olenhan saanut paljon hyvääkin Joyce Meyerin saarnoista. Mutta toisaalta kun lukee kritiikkiä alkaa miettimään, että minäkin otan kaiken vastaan ilman että "koettelisin" onko se Jumalan hengen mukaista...

        On paljon hyvää Joyce Meyerin puheissa... todella paljon hyvää!!!!!
        mutta jotkut asiat hieman alkaneet häiritsemään ja ihmetyttämään....
        mutta ehkä tulisi ajatella näin että:


        - jos se vie minut pois Jumalasta se on pahasta
        - jos se vie minua lähemmäs Jumalaa se on HYVÄ!

        ja kolmanneksi:

        PIDÄ SE MIKÄ HYVÄÄ ON!! =)))))

        joo, pidä se mikä hyvää on. Raamatussa se tarkoittaa siis sitä hyvää, mikä on raamatullista, ei siis maailmallista hyvää.
        Mutta Joyce Meyeristä: Kirjassaan Minä ja suuri suuni, suomennettu v. 2009, Meyer kirjoittaa: kukaan ei pääse taivaaseen, jollei usko, että Jeesus ei sovittanut syntejä ristillä vaan helvetissä. Siis Meyerin mukaan Jeesus ei olekaan viaton uhrikaritsa, vaan syntinen ihminen joka joutui helvettiin, Hänen mukaansa siis risti ei olekaan enää mikään voitonmerkki uskoville, vaan syyllisyyden julistuspaikka Jeesukselle. Hyljätkäämme siis risti! Lisäksi Meyer opettaa, että Raamattu on väärässä puhuessaan rististä. Tämä uusi oppi tuli Joyce Meyerille uuden ilmestyksen kautta ja se ainoastaan on pelastava oppi. Eli Raamattu hänen mielestään johtaa ihmiset helvettiin, mutta Joyce Meyerin oppi vie taivaaseen.

        Toisin sanoen kukaan uudestisyntynyt kristitty ei voi uskoa näin harvinaisen saatanallista julistajaa.


      • Upea puhuja

        OrdoHerecticus on silminnähden kateellinen ja naisvihamielinen koska yleistää kaikki naiset samanlaisiksi hylkiöiksi ja yleistää ylistäen miehiä, olivatpa nämä mitä tahansa pahanilkisiä idiootteja, semmoista myrkkyä tihkuu myös herra O:n kirjotuksesta. Seksuaalisesti kompleksiset ihmiset puhuu tuollaisia. Muistapa hyvä O, että se joka itsensä ylentää, se alennetaan, eli tuollainen silmitön ylimielisyys joutaa romukoppan.

        Ihmisen kyvyt ja heikkoudet eivät ole sukupuolisidonnaisia. Tekeekö miehistä muka puhdasoppisia se, että munat roikkuu jalkojen välissä? Miten se liittyy vuorovaikututaitoihin ja puhujanlahjoihin, tai älykkyyteen tai hengellisyyden laatuun?

        Joyce Meyer yhdessä ohjelmassaan juuri kertoi siitä, kuinka hänen kutsumustaan ja lahjojaan puhujana yritettiin noilla samoilla järjettömillä ja kateellisilla argumenteilla tukahduttaa. Mutta hänpä kuunteli vain Jumalaa.

        Kun katsoo yhdenkään Meyerin ohjelman, on selvää ja helppoi uskoa että tuollaisista puhelahjoista on jokainen kade, joko negatiivisella tai positiivisella tavalla. Mitä on muilta pois jos Meyer saa jotain, tai kuka tahansa muu ihminen?

        Onko jollain ihmisellä olisi valta mitätöidä toisen jumalasuhde ja tämän kelvollisuus kristittynä joillain ulkoisilla ja asiaan kuulumattomilla biologisilla seikoilla. Meyer kertoi myös (miehensä hymyillessä taustalla) kuinka hänen miehensä puhujana ollessa kukaan ei jaksanut kuunnella ja porukat lähti kävelemään. Varmaan tolle Meyerille riittää, että hän on Jumalan edessa kelvollinen vaikkei kaikki ihmiset häntä hyväksykään.


      • jhgjhg
        Eräs lukija kirjoitti:

        ... naistenvihaajasekopäät saavat minua kiittämään luojaa siitä etten enää ole kristitty. :-)

        Hauskaa kuinka kirjoituksesi täyttää itse asiassa kaikki kriteerit joista (toista) puolta ihmiskuntaa syytät, kun musta tuntuu vähän niinku nyt näin nii...

        Valitettavasti tämänkaltaiset tuomionpasuunat vierottavat ihmisiä uskosta. usko on henkilökohtainen kun se on sitä ei kukaan voi viedä sitä pois, mutta ymmärrän hyvin tunteesi nimimerkki " Eräs lukija".


      • hyvä Joyce
        POHTIJA kirjoitti:

        VDO TV 7 / ARKISTO: Iloa arkeen - Joyce Meyer : Ponnista uuteen alkuun 2/2
        linkki:
        http://vod.tv7.fi/vod/?dir=iloa_arkeen_joyce_meyer&kausi=2009&file=iloa_arkeen_joyce_meyer-172-n.MP4

        Ei voi elää tunteiden mukaan on ponnisteltava niiden läpi.jokaisen joka eläää voittoisasti on ponnisteltava tunteiden läpi. Ei kerran kahdesti tai silloin tällöin vaan päivittäin!! Joku sanoo:"en halua tehdä niin" minä sanon: ei ole parempaakaan tekemistä! vaikeudet joiden läpi ponnistelet muuttuvat voitoksi. jtka eivät ole enää edessäsi esteenä. Voit kääntää selkäsi ja nauraa niille. YLEISÖ RIEMASTUUU!!!

        Täytyy ponnistella luovuttamisen halun ja masennuksen ohi. Pettymys ihmisiin, Jumalaan elämään. En koskaan unohda miestä jonka tunsin vuosia sitten. Hän oli uskonut että hänen syöpää sairastava poikansa jäisi eloon. Mies rukoili ja luotti Jumalaan, mutta poika kuoli. Hän oli pettynyt, ja hänen uskonsa oli murentumassa. Mies kysyi Jumalalta missä olit silloin kun poikani kuoli? Herra: samassa paikassa kuin silloin kun oma poikani kuoli. Emme aina ymmärrä näitä asioita. Rukouksemme ievät kuitenkaan aina toteudu. Emme ymmärrä sitä. Meidän on siitä huolimatta oltava valmiita palvelemaan Jumalaa. En ymmärrä miksi sairastuin rinta syöpään 12.vuotta sitten Rintani piti poistaa. en ymmärtänyt sitä mutta Jumala johdatti minua. Todistukseni on , että täällä sitä ollaan. ( Miksi joycella yhä toinen rinta ?!! hankkinut rinta implantin? miksi syöpä ei ole uusinut - ennen kuulumatonta jos ei uusi, ei antanut Jumalalle kiitosta eikä kunniaa parantumisesta hei haloo!! sanoi vain että todistukseni on että täällä sitä ollaan..hei haloooo!!! )

        Sitten kertoo hyväksi käytöstään mikä tapahtui lapsena ja näyttelee ihan selvästi liikutuksen kyyneliä et saa ihmiset mukaan tunnelmaan ... minun täytyy riippua tässä ajatuksessa. ( eikö Jumalassa?!) Tapahtuu vieläkin asioita joita en hallitse ja joista en pidä.Olen oppinut hyväksymään Jumalan armosta asiat, joita en pysty muuttamaan. Jos asia on sellainen , johon voin vaikutta olen Jumalan nainen pidän pintani olen rohkea ponnistelen ja puksen eteen päin! Paholainen ei tule saamaan otetta elämästäni eikä perheestäni. ( MIELETÖN MYLINÄ JA ULVONTA YLEIÖSSÄ YLEISÖ NOUSEE SEISOMAAAN KÄDET KOHOLLA)
        JM: HALLELUUJAA , KIITÄ JUMALAA!!
        Tunnen kuinka Jumalan henki liikkuu tässä paikassa. Pyhä tuli syttyy ihmisten sisimässä. Monissa herää päättäväisyys. Jotkut ravistelevat pois luvuttamisen halun. HALLELUUJAA (hypätää ) KIITOS JEESUS

        ja video päättyy ja mainoksia..

        MITÄ MIELTÄ OLETTE ?!!

        (ps. yks kpl jäi välistä mutta en jaksa enää kopsata..kattokaa ite koko vdeo)

        Kyllä tuossa on ihan asiaa, itsesääli on yksi pahimmista riesoista (uskon ) elämässä. Ja vain mulla on niin vaikeaa, muut senkun porskuttaa...
        Ja monta muutakin asiaa,tunnistan itsestäni tuossa ja monessa muussa Joycen puheessa.
        Itse pidän hänen saarnoistaan juuri siksi, että ne ovat niin arkipäivän asioista, moni puhuja puhuu niin korkealta ettei se kosketa yhtään tavallista arjen paineissa elävää.


      • vastaa jos olet
        Kavahda Meyersiä kirjoitti:

        joo, pidä se mikä hyvää on. Raamatussa se tarkoittaa siis sitä hyvää, mikä on raamatullista, ei siis maailmallista hyvää.
        Mutta Joyce Meyeristä: Kirjassaan Minä ja suuri suuni, suomennettu v. 2009, Meyer kirjoittaa: kukaan ei pääse taivaaseen, jollei usko, että Jeesus ei sovittanut syntejä ristillä vaan helvetissä. Siis Meyerin mukaan Jeesus ei olekaan viaton uhrikaritsa, vaan syntinen ihminen joka joutui helvettiin, Hänen mukaansa siis risti ei olekaan enää mikään voitonmerkki uskoville, vaan syyllisyyden julistuspaikka Jeesukselle. Hyljätkäämme siis risti! Lisäksi Meyer opettaa, että Raamattu on väärässä puhuessaan rististä. Tämä uusi oppi tuli Joyce Meyerille uuden ilmestyksen kautta ja se ainoastaan on pelastava oppi. Eli Raamattu hänen mielestään johtaa ihmiset helvettiin, mutta Joyce Meyerin oppi vie taivaaseen.

        Toisin sanoen kukaan uudestisyntynyt kristitty ei voi uskoa näin harvinaisen saatanallista julistajaa.

        " Hänen mukaansa siis risti ei olekaan enää mikään voitonmerkki uskoville, vaan syyllisyyden julistuspaikka Jeesukselle. Hyljätkäämme siis risti! Lisäksi Meyer opettaa, että Raamattu on väärässä puhuessaan rististä. "

        en oikein usko, että noin olisi kirjoittanut. Onko kukaan muu lukenut ko. kirjaa?


      • ojb ken
        mie itte kirjoitti:

        pohdin ja mietin Joyce Meyerin saarnaa eilen ja siitä tossa eilen kirjoitinkin.
        Sattuman varaisesti valkkasin jonkun puheista ja sen laitoin tänne.

        Olenhan saanut paljon hyvääkin Joyce Meyerin saarnoista. Mutta toisaalta kun lukee kritiikkiä alkaa miettimään, että minäkin otan kaiken vastaan ilman että "koettelisin" onko se Jumalan hengen mukaista...

        On paljon hyvää Joyce Meyerin puheissa... todella paljon hyvää!!!!!
        mutta jotkut asiat hieman alkaneet häiritsemään ja ihmetyttämään....
        mutta ehkä tulisi ajatella näin että:


        - jos se vie minut pois Jumalasta se on pahasta
        - jos se vie minua lähemmäs Jumalaa se on HYVÄ!

        ja kolmanneksi:

        PIDÄ SE MIKÄ HYVÄÄ ON!! =)))))

        "- jos se vie minut pois Jumalasta se on pahasta
        - jos se vie minua lähemmäs Jumalaa se on HYVÄ!"

        Hyvä ohje. Joycen ohjelma ei ole minulle tehnyt kumpaakaan. Ei ehkä pitäisi katsoa, koska usein tulee epämääräinen tunne, että ryteikössä nyt mennään, mutta ei oikein tiedä, miten.
        Mutta hän on merkittävä ja esimerkillinen hyväntekijä maailman köyhien hyväksi, sitä en voi kieltää.


    • JM

      Joyce Meyerin ohjelma ja kirjat ovat auttaneet minua löytämään uskon Jumalaan!

      Joyce on erittäin viisas nainen, joka osaa ja auttaa ymmärtämään Raamattua oikealla tavalla ja miten siitä on hyötyä ihmisille heidän elämässään. Mm. "Mielen taistelukenttä" on loistava kirja.

      Joycesta on apua!

      www.joycemeyer.org

    • Mietintämyssyyn

      Olen tutustunut Joyce Meyeriin muutaman tv-ohjelma kautta ja lukemalla kaksi hänen kirjaansa. Aluksi ihastuin kovasti. Muutamat asiat ovat saaneet minut yhä enemmän mietteliääksi häen suhteensa.

      Muun muassa tämä: en ole koskaan nähnyt tai kuullut Joyce Meyerin ilmaisevan myötätuntoa tai huolta toista ihmistä kohtaan. Hän puhuu kyllä itsestään ja omista kokemuksistaan. Ja aluksi se viehätti, koska se tuntui omakohtaiselta. Onko se kuitenkaan omakohtaisuutta, vaiko pikemminkin minä-keskeisyyttä? Itsekeskeisyyttä?

      Miksi esimerkiksi Intiaan hänen organisoimanaan rakennettavan keskuksen nimikin on Joyce Meyerin keskus? Ei esimerkiksi Kristillinen keskus tai jotakin muuta?

      Joyce Meyriä luonnehditaan räväkäksi ja konstailemattomaksi.
      Minusta hän on kova, itsekeskeinen ja kylmä.

      Outoa, että yleisö nauroi ja osoitti suosiota, kun Meyer luonnehti psykiatrien asiakkaita sekopäiksi. Melko epäempaattista. Usein hän osoittaa yleisöään sormella ja sanoo, että "te ette tajua". Hän itse tuntuu pitävän itseään melko paljon arvokkaampana kuin kuulijakuntaansa.
      Ei häntä kyllä vaatimattomuudesta ja nöyryydestä voi syyttää.

      Jokin minua häiritsee tässä asetelmassa,
      jossa yksi ihminen nostaa itsensä muiden yläpuolelle.

      • Mietintämyssyyn

        - Toinen asia, mitä en ole Meyerin opetuksesta löytänyt on
        katumus, omien tekojen anteeksipyytäminen Jumalalta ja lähimmäisiltä.

        Eikö vain ole sattunut silmiini/korviini, vai ohitetaanko tämä puoli kokonaan Meyerin opetuksessa?


      • Ecyoj

        Ehkä osa jutuista on huumoria, jote sinä et ymmärrä. Tietenkin hullujen sanominen sekopäiksi on kauheaa.


      • JM
        Mietintämyssyyn kirjoitti:

        - Toinen asia, mitä en ole Meyerin opetuksesta löytänyt on
        katumus, omien tekojen anteeksipyytäminen Jumalalta ja lähimmäisiltä.

        Eikö vain ole sattunut silmiini/korviini, vai ohitetaanko tämä puoli kokonaan Meyerin opetuksessa?

        "katumus, omien tekojen anteeksipyytäminen Jumalalta ja lähimmäisiltä."

        Monessa tv-jaksossa ja esim. Battlefield of mind eli Mielen taistelukenttä -kirjassa sanotaan suurinpiirtein näin, että ensin sinun täytyy myöntää Jumalalle olevasi syntinen ja rukoilla anteeksiantoa ja jolloin Jumala antaa anteeksi! Lähimmäisen rakkautaan keskitytään melkein pelkästään uudessa Love Revolution -kirjassa ja jaksoissa.

        Joyce on myös kertonut miten hän on yrittänyt_ olla sellainen kiltti ja herttainen pikkurouva kuin hänen tuntemansa papin vaimo on, mutta ei se onnistunut koska tiesi ettei vain ole sellainen - ja miksi olla jotain muuta kuin miksi Jumala on sinut luonut. Ollaan me kaikki itsekeskeisiä, sillä eihän me voi olla ketään muutakaan. Rakasta lähimmäistä kuten itseäsi.

        Olen jokseenkin kyllä samaa mieltä siitä että Joyce on muita ihmisiä kohtaan melko 'kova' ja on myös usein kertonut siitä ja miten yrittää päästä eroon pahoista tavoistaan. Joyce puhuu itsestään paljon myös siksi koska itsensä hän parhaiten tuntee - joten ketä muutakaan hän voisi käyttää esimerkkinä kun hän _haluaa auttaa ihmisiä henkisissä ja fyysisissä ongelmissa.

        Mulla on muistan uskonnollisista järjestöistä sellainen kuva, että niissä vain kehotetaan lukemaan Raamattua ja rukoilemaan - löytämään se apu itse, vaikka todellisuudessa moni ei usko itseensä ja siihen että siitä olisi apua. Joyce taas osaa vääntää rautalangasta Sanaa niin että tyhminkin sen ymmärtää ja _osaa etsiä Jumalaa. Pelkkä puhe Jumalan mahtavuudesta, Jeesuksen kärsimyksestä ja syntien anteeksiantamisesta ei saa pakanaa kääntymään uskoon. Kaikki eivät Raamattua lue. (Monet tuntemani ev.lutit uskovat tietävänsä tarpeeksi, vaikkei heillä ole mitään hajua kuinka paljon Raamatussa kehotetaan auttamaan köyhiä ja miten valehtelu on saatanasta.) Ihmiset täytyy saada ymmärtämään mm. milloin saatana syöttää heille valheita, milloin Jumala puhuu heille ja uskomaan että Jumala on hyvä ja kaikki mikä heidän elämässään tapahtuu on vain hyväksi heille.

        En muista missä jaksossa Joyce kertoi tuosta, sillä olen kuunnellut/katsellut paljon EEL with JM jaksoja putkeen (toisin kuin _eräät).


      • minä Jeesuksen opl
        Ecyoj kirjoitti:

        Ehkä osa jutuista on huumoria, jote sinä et ymmärrä. Tietenkin hullujen sanominen sekopäiksi on kauheaa.

        kertoo Jumalan rakkaudesta tavalla, jota me Suomalaiset Luterilaisen opetuksen vaikutuksen alla, emme oikein osaa käsittää. Olisiko Jumala myös huumorintajuinen? Monelle vaikea kuvitella. Entä onko Jumala rakastava Isä, joka ottaa jokaisen tyttären ja pojan syliinsä rakastaen ja puhaltaen pipin pois? Useimille vaikea käsittää tätäkään, kun on saanut omalta isältään ihan toisenlaisen kohetelun. Entä antaako Jumalan meidän iloita itsestämme tai saavutuksistamme? Vaikeaa on tämänkin asian käsittäminen vaatimattomaksi, en mää ny, tää on vaan tämmönen, opetetulle Suomalaiselle.

        Sanon kuitenkin itse, ilman Joycen selän taakse menoa, ihan itse asian huomanneena:
        Jumala on todellakin rakastava Isä ja haluaa elää joka hetki kansamme ja iloitsee meistä!
        Jumala on huumorintajuinen, katsokaa vaikka eläimiä ympärillänne tai pieniä viattomia lapsia. Hymy tulee huulille väkisnkin. Voisin kertoa omia hengellisen elämäni kokemuksia, mutta ne ovat sellaisia, että jos et tiedä Jumalan puhuvan itse sydämeesi asioita, et kuitenkaan niitä ymmärtäisi. Jumalan kanssa voi todella luoda henkilökohtaisen suhteen, joka on täynnä elämää ja jossa Hänen rakkautensa on kaikkien toimien takana.
        Kyllä Jumala antaa meidän iloita itsestämme. Hän on meidät luonut! Kyllä Hän antaa meidän iloita saavutuksistamme, onhan Hän antanut meille ne lahjat ja kyvyt, joita käytämme jokapäiväisessä elämässämme!


      • tosi on!
        minä Jeesuksen opl kirjoitti:

        kertoo Jumalan rakkaudesta tavalla, jota me Suomalaiset Luterilaisen opetuksen vaikutuksen alla, emme oikein osaa käsittää. Olisiko Jumala myös huumorintajuinen? Monelle vaikea kuvitella. Entä onko Jumala rakastava Isä, joka ottaa jokaisen tyttären ja pojan syliinsä rakastaen ja puhaltaen pipin pois? Useimille vaikea käsittää tätäkään, kun on saanut omalta isältään ihan toisenlaisen kohetelun. Entä antaako Jumalan meidän iloita itsestämme tai saavutuksistamme? Vaikeaa on tämänkin asian käsittäminen vaatimattomaksi, en mää ny, tää on vaan tämmönen, opetetulle Suomalaiselle.

        Sanon kuitenkin itse, ilman Joycen selän taakse menoa, ihan itse asian huomanneena:
        Jumala on todellakin rakastava Isä ja haluaa elää joka hetki kansamme ja iloitsee meistä!
        Jumala on huumorintajuinen, katsokaa vaikka eläimiä ympärillänne tai pieniä viattomia lapsia. Hymy tulee huulille väkisnkin. Voisin kertoa omia hengellisen elämäni kokemuksia, mutta ne ovat sellaisia, että jos et tiedä Jumalan puhuvan itse sydämeesi asioita, et kuitenkaan niitä ymmärtäisi. Jumalan kanssa voi todella luoda henkilökohtaisen suhteen, joka on täynnä elämää ja jossa Hänen rakkautensa on kaikkien toimien takana.
        Kyllä Jumala antaa meidän iloita itsestämme. Hän on meidät luonut! Kyllä Hän antaa meidän iloita saavutuksistamme, onhan Hän antanut meille ne lahjat ja kyvyt, joita käytämme jokapäiväisessä elämässämme!

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/JDS oppi#Joyce Meyer

        Joyce Meyer on väärä profeetta ja demonien eksyttämä!


      • lols
        tosi on! kirjoitti:

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/JDS oppi#Joyce Meyer

        Joyce Meyer on väärä profeetta ja demonien eksyttämä!

        Tuohon ei voi muuta sanoa kuin lol.

        Jos Joyce on 'väärä profeetta' niin muut saarnaajat ne vasta vääriä ovatkin.

        Joyce ei sentään "karkoita pahoja henkiä" ihmisistä painamalla heidän otsansa hermopisteitä, kuten esim. Benny Hinn. (Hermopisteiden painelulla kun voi olla pahat seurauksen mm. halvaantuminen.)


      • Ei ole ohitettu
        Mietintämyssyyn kirjoitti:

        - Toinen asia, mitä en ole Meyerin opetuksesta löytänyt on
        katumus, omien tekojen anteeksipyytäminen Jumalalta ja lähimmäisiltä.

        Eikö vain ole sattunut silmiini/korviini, vai ohitetaanko tämä puoli kokonaan Meyerin opetuksessa?

        Pyysipähän anteeksi Jumalalta, kun aina vaan syytteli miestänsä omasta pahasta olostansa ja myönsi sen Jumalalle, että hänestä itsestänsä se paha olo johtuu, eikä miehestänsä Davesta. Davelta muistaakseni myös pyysi tätä anteeksi, että oli häntä vaan syytellyt. Joycehan korostaa aina ihmisen omaa vastuuta käytöksestään. Ennen hän syytti aina muita asioista.


      • tuntematon 777
        Mietintämyssyyn kirjoitti:

        - Toinen asia, mitä en ole Meyerin opetuksesta löytänyt on
        katumus, omien tekojen anteeksipyytäminen Jumalalta ja lähimmäisiltä.

        Eikö vain ole sattunut silmiini/korviini, vai ohitetaanko tämä puoli kokonaan Meyerin opetuksessa?

        minua kummastuttaa että pitää tehdä kaikki kaksinkertaisesti hyvin .....ja jos yleisö ei hurraa niin j katsoo kummissaan.....olen nyt kahta mieltä hänestä ,,,,,,,en tiiä mitä teen...kuka voisi auttaa tässä,.,,,,paljon apuaolen saanut kyllä mutta kumminkin.......


      • Älä anna periksi!
        tosi on! kirjoitti:

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/JDS oppi#Joyce Meyer

        Joyce Meyer on väärä profeetta ja demonien eksyttämä!

        Mielenkiitoista tekstiä, mutta olisin kaivannut lähteitä/linkkejä että olisin itse voinut lukea/kuulla J:n sanoman - ja ehkä ymmärtää merkityksen, jota hän esittää. Ei kaikilla ole aikaa hakea uudelleen sitä samaa tieto kuin jutun kirjoittanut.

        PP lainaa: "He paid the price there.…no plan was too extreme…Jesus paid on the cross and in hell…."

        ja sitten PP suomentaa: "Hän maksoi hinnan siellä..ei suunnitelma oli liian äärimmäinen... Jeesus maksoi ristillä ja helvetissä..."

        Itse suomentaisin huonolla englannillani "... mikään suunnitelma ei ollut liian suuri/äärimmäinen..."

        Siis PP:n suomennoksesta voisi ymmärtää: Ei, suunnitelma oli liian äärimmäinen, vaikka ymmärtäisin J:n sanoneen toisin.

        Tällaisesta pienestä virheestä saattaa kasvaa suurempikin, eli lähteet kannattaisi aina merkitä.

        Mutta, kuten ohjelmasarjan nimi on Iloa arkeen - kysymys on nimenomaan arjesta. Tiukemmissa faktoissa kannattanee kokeilla Pawsonia. Jos hakee nimenomaan Jumalan ihmeitä yms. kannattaa siirtyä Yliluonnollista-ohjelman pariin. Mutta jos yrittää ymmärtää arkielämää ja siinä toimimista oikein, siis siten ettei tee itselleen tai toisille väärin, ehkä J:n sanoissa on järkeä.

        En ole lukenut hänen kirjojaan, mutta olen kuitenkin katsonut ohjelmia. Mielestäni hän esittää "mielikuvia" vaikuttavasti - eli jos haluaa iloa arkeen eikä kurjimusta tai särkyä, suosittelen. Katsos kun Matteuksen evankeliumia voi jokainen lukea ymmärtämättä, mutta vain pyhä henki vaikuttaa anteeksiannon kautta. Vai?


      • Poikapolo
        tosi on! kirjoitti:

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/JDS oppi#Joyce Meyer

        Joyce Meyer on väärä profeetta ja demonien eksyttämä!

        Paavolahan se varmaan on pätevä tuomitsemaan. Voi reppanaa... minusta säälittävä tapaus.


      • hgghhg
        Ecyoj kirjoitti:

        Ehkä osa jutuista on huumoria, jote sinä et ymmärrä. Tietenkin hullujen sanominen sekopäiksi on kauheaa.

        Minusta on mukava kuunnella puhujaa jolla selkeesti on lahja juuri siihen työhön. On todella uuvuttavaa ja tylsää kuunnella puhujaa joka jankkaa jotakin fraaseja ja ei sovi paikalle. hengellisissä piireissä tuntuu olevan yleistä tämä, ihmisen luontasia Jumalan lahjoja ei oteta huomioon vaan yhteiskunnallisen aseman taikka sukupuolen takia lykätään palvelutehtäviin jotka eivät oikeasti sovi.


      • 1 kuva 1000words
        Mietintämyssyyn kirjoitti:

        - Toinen asia, mitä en ole Meyerin opetuksesta löytänyt on
        katumus, omien tekojen anteeksipyytäminen Jumalalta ja lähimmäisiltä.

        Eikö vain ole sattunut silmiini/korviini, vai ohitetaanko tämä puoli kokonaan Meyerin opetuksessa?

        http://www.examiner.com/article/should-christian-preachers-own-private-jets

        Tuossa kuvassa kilpistyy Joyce Meyerin koko teologia.


    • 8

      on rikas bisnesnainen, joka osaa bisneksensä.

      • aki tani on

        Joyce Meyer:
        “Jesus said, ‘It is finished.’ And He meant the Old Covenant. The job He had to do was just getting started. He really did the job the three days and nights that He was in hell. That’s where the job was done” “He was pronounced guilty on the cross but He paid the price in hell.” (From the Cross to the Throne Joyce Meyer, audio tape)

        Suomennos: Jeesus sanoi, se on täytetty. Ja Hän tarkoitti vanhaa liittoa. Työ joka Hänen täytyi tehdä oli vasta alkamassa. Hän teki todella työn kolmen päivän ja yön aikana, jolloin Hän oli helvetissä. Siellä työ tehtiin. Hänet julistettiin syylliseksi ristillä, mutta Hän maksoi hinnan helvetissä.

        “During that time He entered hell, where you and I deserved to go (legally) because of our sin…He paid the price there.…no plan was too extreme…Jesus paid on the cross and in hell….God rose up from His throne and said to demon powers tormenting the sinless Son of God, “Let Him go.” Then the resurrection power of Almighty God went through hell and filled Jesus…He was resurrected from the dead ¾ the first born-again man”
        (The Most Important Decision You Will Ever Make: A Complete And Thorough Understanding Of What It Means To Be Born Again, 1991, pages 35-36, Joyce Meyer)

        Suomennos: Sinä aikana Hän saapui helvettiin, jonne sinä ja minä olisimme ansainneet mennä (lain mukaan) syntiemme tähden... Hän maksoi hinnan siellä..ei suunnitelma oli liian äärimmäinen... Jeesus maksoi ristillä ja helvetissä...Jumala nousi ylös valtaistuimeltaan ja sanoi demoneille, jotka kiduttivat synnitöntä Jumalan Poikaa, anna Hänen mennä. Sitten Jumalan ylösnousemus voima meni läpi helvetin ja täytti Jeesuksen... Hän nousi ylös kuolleista ensimmäisenä uudestisyntyneenä ihmisenä.


        Joyce Meyer on selkeästi väärä profeetta, joka julistaa valhe-evankeliumia. Meyer uskoo, että Herra Jeesus sovitti ristillä vain vanhan liiton aikaiset synnit. Joyce sanoi, että työ vasta alkoi ristillä, kun taas Raamattu sanoi, että se päättyi siellä, koska ristillä Herra Jeesus sovitti ihmisten synnit, niin vanhan liiton ihmisten kuin Uuden Liiton ajan ihmisten synnit ja koko ihmiskunnan synnit kaikkina aikoina. Joyce Meyer opettaa, että Jeesus sovitti synnit kolmen päivän ja yön aikana helvetissä, tämä on saatanan omaa valhe-evankeliumia, jota Joyce Meyer julistaa. Joyce Meyer myös sanoo, että Jeesus julistettiin syylliseksi ristillä, mutta tämä ei pidä paikkaansa, sillä Jeesus on synnitön ja ilman syntiä, siksi Häntä ei julistettu syylliseksi synnin tekemiseen, vaan Hän otti meidän syntimme päällemme suostumalla kuolemaan meidän syntiemme puolesta, että saisimme syntien anteeksiantamuksen. Jeesuksen Kristuksen veri vuoti Golgatalla meidän tähtemme, Hän kuoli meidän tähtemme ristillä.

        Joyce Meyer sanoi, että demonit kiduttivat Jeesusta helvetissä, mutta Joyce puhuu taas valhetta. Joyce Meyer opettaa väärin ja vastoin Jumalan sanaa sanomalla, että helvetissä Jumalan ylösnousemus voima täytti Jeesuksen, jolloin Hän ensimmäisenä uudestisyntyneenä ihmisenä nousi kuolleista. Raamattu opettaa, että kuolemansa jälkeen Herra Jeesus meni tuonelaan, eli kuolleiden "maailmaan" ja saarnasi siellä kuolleille hengille, jotka eivät olleet Jumalalle kuuliaisia Nooan aikana. Jeesus ei saarnannut heille siellä pelastuksen evankeliumia, vaan että Hänen sovitustyönsä perusteella Jumalaan uskovat tulevat pelastumaan ja muut joutuvat iankaikkiseen kadotukseen. Jeesuksen tuonelassa saarnaaminen oli tuomion julistaminen, niille jotka kadotukseen joutuvat.

        Lähde: http://koti.phnet.fi/petripaavola/JDS oppi#Joyce Meyer


      • aki tani on
        aki tani on kirjoitti:

        Joyce Meyer:
        “Jesus said, ‘It is finished.’ And He meant the Old Covenant. The job He had to do was just getting started. He really did the job the three days and nights that He was in hell. That’s where the job was done” “He was pronounced guilty on the cross but He paid the price in hell.” (From the Cross to the Throne Joyce Meyer, audio tape)

        Suomennos: Jeesus sanoi, se on täytetty. Ja Hän tarkoitti vanhaa liittoa. Työ joka Hänen täytyi tehdä oli vasta alkamassa. Hän teki todella työn kolmen päivän ja yön aikana, jolloin Hän oli helvetissä. Siellä työ tehtiin. Hänet julistettiin syylliseksi ristillä, mutta Hän maksoi hinnan helvetissä.

        “During that time He entered hell, where you and I deserved to go (legally) because of our sin…He paid the price there.…no plan was too extreme…Jesus paid on the cross and in hell….God rose up from His throne and said to demon powers tormenting the sinless Son of God, “Let Him go.” Then the resurrection power of Almighty God went through hell and filled Jesus…He was resurrected from the dead ¾ the first born-again man”
        (The Most Important Decision You Will Ever Make: A Complete And Thorough Understanding Of What It Means To Be Born Again, 1991, pages 35-36, Joyce Meyer)

        Suomennos: Sinä aikana Hän saapui helvettiin, jonne sinä ja minä olisimme ansainneet mennä (lain mukaan) syntiemme tähden... Hän maksoi hinnan siellä..ei suunnitelma oli liian äärimmäinen... Jeesus maksoi ristillä ja helvetissä...Jumala nousi ylös valtaistuimeltaan ja sanoi demoneille, jotka kiduttivat synnitöntä Jumalan Poikaa, anna Hänen mennä. Sitten Jumalan ylösnousemus voima meni läpi helvetin ja täytti Jeesuksen... Hän nousi ylös kuolleista ensimmäisenä uudestisyntyneenä ihmisenä.


        Joyce Meyer on selkeästi väärä profeetta, joka julistaa valhe-evankeliumia. Meyer uskoo, että Herra Jeesus sovitti ristillä vain vanhan liiton aikaiset synnit. Joyce sanoi, että työ vasta alkoi ristillä, kun taas Raamattu sanoi, että se päättyi siellä, koska ristillä Herra Jeesus sovitti ihmisten synnit, niin vanhan liiton ihmisten kuin Uuden Liiton ajan ihmisten synnit ja koko ihmiskunnan synnit kaikkina aikoina. Joyce Meyer opettaa, että Jeesus sovitti synnit kolmen päivän ja yön aikana helvetissä, tämä on saatanan omaa valhe-evankeliumia, jota Joyce Meyer julistaa. Joyce Meyer myös sanoo, että Jeesus julistettiin syylliseksi ristillä, mutta tämä ei pidä paikkaansa, sillä Jeesus on synnitön ja ilman syntiä, siksi Häntä ei julistettu syylliseksi synnin tekemiseen, vaan Hän otti meidän syntimme päällemme suostumalla kuolemaan meidän syntiemme puolesta, että saisimme syntien anteeksiantamuksen. Jeesuksen Kristuksen veri vuoti Golgatalla meidän tähtemme, Hän kuoli meidän tähtemme ristillä.

        Joyce Meyer sanoi, että demonit kiduttivat Jeesusta helvetissä, mutta Joyce puhuu taas valhetta. Joyce Meyer opettaa väärin ja vastoin Jumalan sanaa sanomalla, että helvetissä Jumalan ylösnousemus voima täytti Jeesuksen, jolloin Hän ensimmäisenä uudestisyntyneenä ihmisenä nousi kuolleista. Raamattu opettaa, että kuolemansa jälkeen Herra Jeesus meni tuonelaan, eli kuolleiden "maailmaan" ja saarnasi siellä kuolleille hengille, jotka eivät olleet Jumalalle kuuliaisia Nooan aikana. Jeesus ei saarnannut heille siellä pelastuksen evankeliumia, vaan että Hänen sovitustyönsä perusteella Jumalaan uskovat tulevat pelastumaan ja muut joutuvat iankaikkiseen kadotukseen. Jeesuksen tuonelassa saarnaaminen oli tuomion julistaminen, niille jotka kadotukseen joutuvat.

        Lähde: http://koti.phnet.fi/petripaavola/JDS oppi#Joyce Meyer

        Joyce Meyer:
        “I’m going to tell you something folks, I didn’t stop sinning until I finally got it through my thick head I wasn’t a sinner anymore. And the religious world thinks that’s heresy and they want to hang you for it. But the Bible says that I’m righteous and I can’t be righteous and be a sinner at the same time. All I was ever taught to say was, ‘I’m a poor, miserable sinner.’ I am not poor, I am not miserable and I am not a sinner. That is a lie from the pit of hell. That is what I was and if I still am then Jesus died in vain. Amen?” Joyce Meyer (What Happened from the Cross to The Throne? audio)

        Suomennos: Aion kertoa teille jotakin, en lakannut tekemästä syntiä kunnes lopulta sain paksun pääni läpi sen etten ole syntinen enää. Uskonnollinen maailma ajattele tämän olevan harhaoppia ja he haluavat hirttää sinut siitä. Mutta Raamattu sanoo, että olen vanhurskas enkä voi olla vanhurskas ja syntinen yhtä aikaa. Kaikki mitä minulla aina opetettiin oli, olen köyhä, kurja syntinen. En ole köyhä, en ole kurja ja minä en ole syntinen. Sillä se on valhe helvetin kuilusta. Se oli mitä olin ja jos vielä olen niin silloin Jeesus kuoli turhaan. Amen?


        Joyce Meyer opettaa menestysteolgian synnittömyys harhaoppia. Meidän tulee ymmärtää Raamatun alkukielen käsitteet ja niiden merkitykset ja miten niitä käytetään, että pääsemme ymmärtämään sen miksi vain Jumala on täydellinen ja Herra Jeesuksen vanhurskautetut opetuslapset eivät ole täydellisiä, vaan voivat langeta syntiin. Syntiin lankeaminen on eri asia kuin kuin elää synnissä, sillä synnissä eläminen tarkoittaa elämistä jatkuvassa synnin orjuudessa. Kun taas syntiin lankeaminen tarkoittaa sitä, että uskova voi langeta tekemään syntiä. Lankeaminen on sitä missä uskovainen ei tee uskon tekoja, vaan lankeaa tekemään lihan tekoja, eli syntiä. Se että uskovat eivät ole täydellisiä, eivätkä tule täydellisiksi tarkoittaa sitä, että meillä ei ole lupaa antaa synnille hyväksyntää, sillä se ettemme ole täydellisiä tulisi kannustaa meitä koko ajan kasvamaan uskossa sekä hylkimään ja torjumaan synnin kiusauksia.

        Raamatun alkukieli on heprea ja juutalaiset ovat kääntäneet hepreasta englantiin Raamatun nimeltä Jewish puclication Society Old Testament (JPS), jossa vain Jumalasta käytetään sanaa täydellinen ja ihmisestä sanaa koko-sydäminen tai täysi ikäinen. Uudessa testamentissa on myös samanlainen järjestys kuin VT:ssa. Fil 3:15 sanoo, että niin monta kuin meitä on täydellistä, mutta kreikan tekstissä siinä on sana teleios, joka tarkoittaa myös täysi ikäistä, aikuista ja kypsää. Silloin kun Raamattu sekä VT:ssa tai UT:ssa puhuu Jumalasta niin se tarkoittaa aina täydellistä, mutta kun Raamattu puhuu uskovasta joka uskoo Jumalaan, niin hän voi olla täysi ikäinen, mutta ei täydellinen, sillä Jumala yksin on täydellinen. Täydellinen sana tarkoittaa täydellistä ja täydellinen ei töpeksi, eikä tee syntiä, ei edes erehdyksessä. Uskovasta ihmisestä ei tule uudestisyntymässä täydellistä, eikä hänestä tule täydellistä tässä ajassa. Kreikan sana teleios tarkoittaa täydellistä ja täysi-käistä. Uskova voi tehdä täydellisen teon, esim. voittaessaan synnin ja valitessaan vanhurskauden (vaikkapa torjuen himon, ahneuden, vääryyden jne. sydämestään Pyhän Hengen voiman kautta). Mutta hänestä ei kuitenkaan tullut täydellistä, mutta tämä yksittäinen teko oli täydellinen, eli Jumalan tahdon mukainen.

        Fili 3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

        Paavali opetti ettei hän ollut tullut täydelliseksi Jeesuksen Kristuksen opetuslapsena. Hän opetti, että meidän tulee kasvaa kohti täydellisyyttä, mutta meistä ei kuitenkaan tule täydellisiä tässä ajassa.

        Se tosiasia, että Jeesuksen Kristuksen opetuslapsista ei tule täydellisiä tässä ajassa ei saa olla veruke tai syy synnin harjoittamiseen, vaan sen tulee vaikuttaa meissä halua halua kasvaa ja kypsyä uskossa. Silloin myös ymmärrämme, että meillä on varaa kasvaa loppuun asti tässä ajassa. Uskovan ihmisen tulee janota ja haluta kasvaa uskossa koko ajan yhä syvempään Kristuksen tuntemiseen sekä vanhurskaudessa vaeltamiseen.

        Lähde: http://koti.phnet.fi/petripaavola/JDS oppi#Joyce Meyer


      • aki tani on
        aki tani on kirjoitti:

        Joyce Meyer:
        “I’m going to tell you something folks, I didn’t stop sinning until I finally got it through my thick head I wasn’t a sinner anymore. And the religious world thinks that’s heresy and they want to hang you for it. But the Bible says that I’m righteous and I can’t be righteous and be a sinner at the same time. All I was ever taught to say was, ‘I’m a poor, miserable sinner.’ I am not poor, I am not miserable and I am not a sinner. That is a lie from the pit of hell. That is what I was and if I still am then Jesus died in vain. Amen?” Joyce Meyer (What Happened from the Cross to The Throne? audio)

        Suomennos: Aion kertoa teille jotakin, en lakannut tekemästä syntiä kunnes lopulta sain paksun pääni läpi sen etten ole syntinen enää. Uskonnollinen maailma ajattele tämän olevan harhaoppia ja he haluavat hirttää sinut siitä. Mutta Raamattu sanoo, että olen vanhurskas enkä voi olla vanhurskas ja syntinen yhtä aikaa. Kaikki mitä minulla aina opetettiin oli, olen köyhä, kurja syntinen. En ole köyhä, en ole kurja ja minä en ole syntinen. Sillä se on valhe helvetin kuilusta. Se oli mitä olin ja jos vielä olen niin silloin Jeesus kuoli turhaan. Amen?


        Joyce Meyer opettaa menestysteolgian synnittömyys harhaoppia. Meidän tulee ymmärtää Raamatun alkukielen käsitteet ja niiden merkitykset ja miten niitä käytetään, että pääsemme ymmärtämään sen miksi vain Jumala on täydellinen ja Herra Jeesuksen vanhurskautetut opetuslapset eivät ole täydellisiä, vaan voivat langeta syntiin. Syntiin lankeaminen on eri asia kuin kuin elää synnissä, sillä synnissä eläminen tarkoittaa elämistä jatkuvassa synnin orjuudessa. Kun taas syntiin lankeaminen tarkoittaa sitä, että uskova voi langeta tekemään syntiä. Lankeaminen on sitä missä uskovainen ei tee uskon tekoja, vaan lankeaa tekemään lihan tekoja, eli syntiä. Se että uskovat eivät ole täydellisiä, eivätkä tule täydellisiksi tarkoittaa sitä, että meillä ei ole lupaa antaa synnille hyväksyntää, sillä se ettemme ole täydellisiä tulisi kannustaa meitä koko ajan kasvamaan uskossa sekä hylkimään ja torjumaan synnin kiusauksia.

        Raamatun alkukieli on heprea ja juutalaiset ovat kääntäneet hepreasta englantiin Raamatun nimeltä Jewish puclication Society Old Testament (JPS), jossa vain Jumalasta käytetään sanaa täydellinen ja ihmisestä sanaa koko-sydäminen tai täysi ikäinen. Uudessa testamentissa on myös samanlainen järjestys kuin VT:ssa. Fil 3:15 sanoo, että niin monta kuin meitä on täydellistä, mutta kreikan tekstissä siinä on sana teleios, joka tarkoittaa myös täysi ikäistä, aikuista ja kypsää. Silloin kun Raamattu sekä VT:ssa tai UT:ssa puhuu Jumalasta niin se tarkoittaa aina täydellistä, mutta kun Raamattu puhuu uskovasta joka uskoo Jumalaan, niin hän voi olla täysi ikäinen, mutta ei täydellinen, sillä Jumala yksin on täydellinen. Täydellinen sana tarkoittaa täydellistä ja täydellinen ei töpeksi, eikä tee syntiä, ei edes erehdyksessä. Uskovasta ihmisestä ei tule uudestisyntymässä täydellistä, eikä hänestä tule täydellistä tässä ajassa. Kreikan sana teleios tarkoittaa täydellistä ja täysi-käistä. Uskova voi tehdä täydellisen teon, esim. voittaessaan synnin ja valitessaan vanhurskauden (vaikkapa torjuen himon, ahneuden, vääryyden jne. sydämestään Pyhän Hengen voiman kautta). Mutta hänestä ei kuitenkaan tullut täydellistä, mutta tämä yksittäinen teko oli täydellinen, eli Jumalan tahdon mukainen.

        Fili 3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

        Paavali opetti ettei hän ollut tullut täydelliseksi Jeesuksen Kristuksen opetuslapsena. Hän opetti, että meidän tulee kasvaa kohti täydellisyyttä, mutta meistä ei kuitenkaan tule täydellisiä tässä ajassa.

        Se tosiasia, että Jeesuksen Kristuksen opetuslapsista ei tule täydellisiä tässä ajassa ei saa olla veruke tai syy synnin harjoittamiseen, vaan sen tulee vaikuttaa meissä halua halua kasvaa ja kypsyä uskossa. Silloin myös ymmärrämme, että meillä on varaa kasvaa loppuun asti tässä ajassa. Uskovan ihmisen tulee janota ja haluta kasvaa uskossa koko ajan yhä syvempään Kristuksen tuntemiseen sekä vanhurskaudessa vaeltamiseen.

        Lähde: http://koti.phnet.fi/petripaavola/JDS oppi#Joyce Meyer

        Joyce Meyer:
        “The Bible can’t even find any way to explain this. Not really. That’s why you’ve got to get it by revelation. There are no words to explain what I’m telling you. I’ve got to just trust God that He’s putting it into your spirit like He put it into mine.” Joyce Meyer (What Happened from the Cross to The Throne? audio)

        Suomennos: Raamattu ei millään tavoin selitä tätä. Ei tosiaankaan. Siksi sinun tulee saada se ilmestyksen kautta. Ei ole sanoja millä selittää mitä olen kertomassa sinulle. Minun tulee vain luottaa Jumalaan että Hän laittaa sen henkeesi kuten Hän laittoi sen minuunkin.




        Joyce Meyerin "evankeliumi" ei perustu Raamattuun, vaan ilmestykseen, jonka hän uskoo saaneensa Jumalalta, vaikka itse asiassa demonihenget ovat hänelle tuoneet näitä valheilmestyksiä.





        Joyce Meyer:
        “Now spirits don’t have bodies, so we can’t see them. Okay? There probably is, I believe there is, and I certainly hope there is several angels up here this morning that are preaching with me. I believe that right before I speak some anointed statement to you, that one of them bends over and says in my ear what I’m supposed to say to you.” (Witchcraft & Related Spirits (Part 1) – 2 A-27 Audiotape)

        Suomennos: Nyt hengillä ei ole ruumiita (kehoa), joten emme voi nähdä niitä. Okei? Luultavasti on, minä uskon että on, ja minä totta kai toivon että täällä on useita enkeleitä tänä aamuna jotka saarnaavat kanssani. Uskon että ennen kuin puhun sinulle jonkun voidellun ilmoituksen, että joku heistä kumartuu sanomaan korvaani mitä minun tulisi sanoa sinulle.




        Joyce Meyer itse paljastaa sen, että henkiolennot kertovat hänelle mitä hänen tulee puhua. Joyce Meyer luulee näiden henkiolentojen olevan Jumalan enkeleitä, mutta ne ovat demoneja, jotka valehtelevat olevansa enkeleitä. Nämä demonit ovat kertoneet Joycelle valheita muun muassa sen, että Jeesus olisi sovittanut synnit vasta helvetissä, ei ristillä. On sanomatta selvää, että demonihenget ohjaavat ja kontrolloivat sitä mitä Joyce Meyer saarnaa. Joyce Meyer on väärä profeetta, joka opettaa valheellista evankeliumia ja hän on valhehenkien eksyttämä.

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/JDS oppi#Joyce Meyer


      • Kateus pois!

        Oletko kateellinen? Kyllä raamatussa on Vanhan testamentin puolella ollut paljon menstyviä ja rikkaitakin Jumalan miehiä. Kateus on syntiä!


      • JM
        Kateus pois! kirjoitti:

        Oletko kateellinen? Kyllä raamatussa on Vanhan testamentin puolella ollut paljon menstyviä ja rikkaitakin Jumalan miehiä. Kateus on syntiä!

        "Joyce Meyer itse paljastaa sen, että henkiolennot kertovat hänelle mitä hänen tulee puhua. Joyce Meyer luulee näiden henkiolentojen olevan Jumalan enkeleitä, mutta ne ovat demoneja, jotka valehtelevat olevansa enkeleitä."

        Ja "enkelitkö" kävivät sinulle kertomassa tämän vai miten muuten voit tietää mistä Joyce on niistä asioista kuullut.

        Uskoisin, että Joyce on jo kasvanut 'kristinhenkisesti' sen verran että hän osaa erottaa Jumalan äänen paholaisen valheista. Tietysti paholaisen yrittää aina saada meidät pois taivaantieltä, mutta onneksi Jumala on aina valmis taistelemaan meidät takaisin. Kirjat, joita Petri Paavola sivullaan siteeraa ovat Joycen vanhempaa tuotantoa. Joyce on varmasti 'kasvanut' niistä ajoista.

        PS.
        Haluaisin lukea mitä Petri Paavola on mieltä mm. meidän suomalaisten kristinuskosta ja sen noudattamisesta esim. miten monelta on tainnut jäädä lukematta/huomioimatta Ensimmäinen Pietarin kirje (Hyvän tekeminen ja kärsimys).


      • aki on asialla taas
        JM kirjoitti:

        "Joyce Meyer itse paljastaa sen, että henkiolennot kertovat hänelle mitä hänen tulee puhua. Joyce Meyer luulee näiden henkiolentojen olevan Jumalan enkeleitä, mutta ne ovat demoneja, jotka valehtelevat olevansa enkeleitä."

        Ja "enkelitkö" kävivät sinulle kertomassa tämän vai miten muuten voit tietää mistä Joyce on niistä asioista kuullut.

        Uskoisin, että Joyce on jo kasvanut 'kristinhenkisesti' sen verran että hän osaa erottaa Jumalan äänen paholaisen valheista. Tietysti paholaisen yrittää aina saada meidät pois taivaantieltä, mutta onneksi Jumala on aina valmis taistelemaan meidät takaisin. Kirjat, joita Petri Paavola sivullaan siteeraa ovat Joycen vanhempaa tuotantoa. Joyce on varmasti 'kasvanut' niistä ajoista.

        PS.
        Haluaisin lukea mitä Petri Paavola on mieltä mm. meidän suomalaisten kristinuskosta ja sen noudattamisesta esim. miten monelta on tainnut jäädä lukematta/huomioimatta Ensimmäinen Pietarin kirje (Hyvän tekeminen ja kärsimys).

        Jos Meyer on kasvanut oikeaan suuntaan silloin hän olisi varmasti tehnyt julkisesti parannuksen toisen evankeliumin ja väärien oppien julistamisesta.


      • nippelnappel
        aki on asialla taas kirjoitti:

        Jos Meyer on kasvanut oikeaan suuntaan silloin hän olisi varmasti tehnyt julkisesti parannuksen toisen evankeliumin ja väärien oppien julistamisesta.

        Huh! Näitä puolesta ja vastaan-kirjoituksista tulee aika ristiriitainen olo.

        Eiköhän se ydinsanoma kuitenkin ole se Jeesuksen elämä, opetukset. Sitten lopulta ne Getsemanen rankat taistelut, -raivoisat pieksämiset ja lopulta ristiin-naulitseminen.
        Olen kuullut saarnattavan että Hänet tehtiin synniksi ja Jumalan hylkäämäksi, -jo huutonsakin perusteella, Jumalani Jumalani, miksi minut hylkäsit?

        Se on täytetty -lauseen jälkeen oli niinku kaikki täytetty.
        Muutenhan tuo huuto olisi täytynyt suorittaa vasta kadotuksesta tulon jälkeen.
        Jeesus saarnasi tuonelassa vankeudessa oleville ihmishengille. Tätä asiaa miettiessäni on tullut mieleeni myös ne ihmiset, jotka eivät syystä tai toisesta ole kuulleet evankeliumia maanpäällä ollessaan, mutta tää on vain mun ajatus, jota Raamattu ei tue sen enempää.

        Tosi on että vihollinen voi tekeytyy valkeuden enkeliksi, mutta en uskalla ottaa muullatavalla kantaa kuin kertoo et miten minä oon asian oppinut.

        Kai Hän, Pyhä Henki ilmaisee meissä levottomuudella, jos kuulemme opetuksessa jotain jota emme Raamatusta löydä, niinkuin nää J. Meyerin vm opetukset.

        Joskus voi olla vaikeaa erottaa opetuksia joita väärät henkivallat kuiskii saarnaajan korviin, mennen niin läheltä totuutta kun mahdollista, sellaisen puhujan opetuksesta joka sinänsä on Jumalan Hengen asialla, mutta erehtyy, niinkuin me ihmiset usein teemme.

        D.Wilkkersonkin on usein pyydelly anteeksi joitakin aikoja sitten puhumiaan ajatuksia, tuomiten ne epäkypsiksi.


      • voiei
        aki tani on kirjoitti:

        Joyce Meyer:
        “Jesus said, ‘It is finished.’ And He meant the Old Covenant. The job He had to do was just getting started. He really did the job the three days and nights that He was in hell. That’s where the job was done” “He was pronounced guilty on the cross but He paid the price in hell.” (From the Cross to the Throne Joyce Meyer, audio tape)

        Suomennos: Jeesus sanoi, se on täytetty. Ja Hän tarkoitti vanhaa liittoa. Työ joka Hänen täytyi tehdä oli vasta alkamassa. Hän teki todella työn kolmen päivän ja yön aikana, jolloin Hän oli helvetissä. Siellä työ tehtiin. Hänet julistettiin syylliseksi ristillä, mutta Hän maksoi hinnan helvetissä.

        “During that time He entered hell, where you and I deserved to go (legally) because of our sin…He paid the price there.…no plan was too extreme…Jesus paid on the cross and in hell….God rose up from His throne and said to demon powers tormenting the sinless Son of God, “Let Him go.” Then the resurrection power of Almighty God went through hell and filled Jesus…He was resurrected from the dead ¾ the first born-again man”
        (The Most Important Decision You Will Ever Make: A Complete And Thorough Understanding Of What It Means To Be Born Again, 1991, pages 35-36, Joyce Meyer)

        Suomennos: Sinä aikana Hän saapui helvettiin, jonne sinä ja minä olisimme ansainneet mennä (lain mukaan) syntiemme tähden... Hän maksoi hinnan siellä..ei suunnitelma oli liian äärimmäinen... Jeesus maksoi ristillä ja helvetissä...Jumala nousi ylös valtaistuimeltaan ja sanoi demoneille, jotka kiduttivat synnitöntä Jumalan Poikaa, anna Hänen mennä. Sitten Jumalan ylösnousemus voima meni läpi helvetin ja täytti Jeesuksen... Hän nousi ylös kuolleista ensimmäisenä uudestisyntyneenä ihmisenä.


        Joyce Meyer on selkeästi väärä profeetta, joka julistaa valhe-evankeliumia. Meyer uskoo, että Herra Jeesus sovitti ristillä vain vanhan liiton aikaiset synnit. Joyce sanoi, että työ vasta alkoi ristillä, kun taas Raamattu sanoi, että se päättyi siellä, koska ristillä Herra Jeesus sovitti ihmisten synnit, niin vanhan liiton ihmisten kuin Uuden Liiton ajan ihmisten synnit ja koko ihmiskunnan synnit kaikkina aikoina. Joyce Meyer opettaa, että Jeesus sovitti synnit kolmen päivän ja yön aikana helvetissä, tämä on saatanan omaa valhe-evankeliumia, jota Joyce Meyer julistaa. Joyce Meyer myös sanoo, että Jeesus julistettiin syylliseksi ristillä, mutta tämä ei pidä paikkaansa, sillä Jeesus on synnitön ja ilman syntiä, siksi Häntä ei julistettu syylliseksi synnin tekemiseen, vaan Hän otti meidän syntimme päällemme suostumalla kuolemaan meidän syntiemme puolesta, että saisimme syntien anteeksiantamuksen. Jeesuksen Kristuksen veri vuoti Golgatalla meidän tähtemme, Hän kuoli meidän tähtemme ristillä.

        Joyce Meyer sanoi, että demonit kiduttivat Jeesusta helvetissä, mutta Joyce puhuu taas valhetta. Joyce Meyer opettaa väärin ja vastoin Jumalan sanaa sanomalla, että helvetissä Jumalan ylösnousemus voima täytti Jeesuksen, jolloin Hän ensimmäisenä uudestisyntyneenä ihmisenä nousi kuolleista. Raamattu opettaa, että kuolemansa jälkeen Herra Jeesus meni tuonelaan, eli kuolleiden "maailmaan" ja saarnasi siellä kuolleille hengille, jotka eivät olleet Jumalalle kuuliaisia Nooan aikana. Jeesus ei saarnannut heille siellä pelastuksen evankeliumia, vaan että Hänen sovitustyönsä perusteella Jumalaan uskovat tulevat pelastumaan ja muut joutuvat iankaikkiseen kadotukseen. Jeesuksen tuonelassa saarnaaminen oli tuomion julistaminen, niille jotka kadotukseen joutuvat.

        Lähde: http://koti.phnet.fi/petripaavola/JDS oppi#Joyce Meyer

        Ei Jeesus voinut tietenkään uudestisyntyä. Miten Jumala voisi katua syntejään ja kääntyä? Jeesus oli synnitön ja Hän oli viaton uhrikaritsa, joten Hänen ei todellakaan tarvinnut uudestisyntyä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Jeesus on Tuomari. Hän kastaa Pyhällä Hengellä (= pelastaa Seurakuntaansa) ja tulella (= tuomitsee ikuiseen tuleen)

        Meyer ei ehdi lukea Raamattua, kun on niin kiire kerätä rahaa.


    • Nehemia.5
    • Unohtuiko totuus

      Valitettavan moni näistä TV-evankelistoista toimii viihdeperiaatteella. Kansa menee "sanan kuuloon viihtymään". Kesällä katsoin suorana esim. Helluntaikonferenssin: Se oli mielestäni lähes kauttaaltaan hengellisen show. Hyvä tietenkin, että kansa kokoontuu ja saa tava uusia ja vanhoja ystäviä, mutta onku asian ydin unohdettu?

      • Viihtyjä

        hengellisissä tilaisuuksissa viihtyä. Saanko minä "viihtyä" Joycen seurassa?

        Ilman muuta, sanon minä. Jos Jumalan asioiden ajatteleminen on pelkkää omien syntien itkemistä vailla maltillisen ajatuksen häivää, on minusta jotakin oivallettu väärin. Toki syntien itkemiselläkin on silti oma aikansa, sitä en kiistä.

        Kun minä menen "Sanan kuuloon" menen aivan muualle kuin Joycen luo. Näen niin, että Joyce on nimenomaan terveen arkijärjen käytön asialla, eikä niinkään varsinainen parannussaarnaaja tai paimen. Hän ei myöskään yritä korvata pappeja, vaan päinvastoin kehottaa toistuvasti kuulijoitaan hakeutumaan paikallisseurakuntiin. Jos tämä pidetään mielessä, hänen puheensakin saavat sopivat mittasuhteet.

        Sitä en suosittelisi, että joku ammentaa voimaa uskolleen vain Joycen kautta. Ensisijaisesti kannattaa aina hakeutua johonkin konkreettiseen lähiyhteisöön, jossa tapaa toisia ihmisiä ja kuulee ilman välikäsiä vastuullisten paimenten puhetta.


    • Pois KATEUS

      Joyce on todella Jumalan valitsema ja käyttöönsä ottama julistaja. Menkää itseenne te kateelliset. Miksi täytyy kadehtia niitä joille Jumala on antanut paremmat puheenlahjat kuin meille itsellemme? Kadehditteko itse sitä ettei TEITÄ kutsuta puhumaan seurakuntiin??

      • Märehtivä Äpyli

        ja pitäkää se, mikä hyvää on.
        "Rakkani älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi (Voidelluksi), lihaan tulleeksi, on Jumalasta." 1. Joh. 4:1-2
        Jeesus itse kehottaa meitä katsomaan, kuulemaan ja koettelemaan. Millä opetus koetellaan? Jumalan Sanalla. Tartu siis Raamattuusi ja Jumalalta viisautta kysellen, lue ja tutki, mitä Jeesus itse ja Jumalan Sana opettaa, ja valvo omaa elämääsi, että elät armosta Jeesuksessa, Hänen rakkaudessaan ja Jumalan Sanasta, jossa on iankaikkisen elämämme toivo! Raamatun mukaan ainoa oikea opettaja on Pyhä Henki, Totuuden Henki, Puolustaja, jonka Jeesus meille seuraajilleen lupasi lähettää ja Hän on täällä meidän jokaisen ulottuvilla ja auttaa ja opastaa meitä itse kutakin.
        Ja jos Jumala saa aasin puhumaan, voi Hän puhua meille myös Joycen opetuksen kautta ja vahvistaa meille, sitä mitä on Sanastaan jo opettanut sinulle/minulle tai mikä parasta, saa sinut etsimään Raamatusta, mitä se meille opettaa. Maailmasta ei löydy yhtään opettajaa, joka ei erehtyisi ja osaisi kaiken "täysin oikein" opettaa, siellä missä on ihminen, siellä on aina astian maku mukana...


      • Pidän kovasti Joycen opetuksesta nykyään, Hänestä on tullut ihmisläheisempi ja arkisempi.
        Ei Benny Hinnin opetuskaan pahitteeksi ole eikä Peter Yungrenin.
        On toki siellä hyviä suomalaisiakin julistajia.


      • Hengen hedelmät
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Pidän kovasti Joycen opetuksesta nykyään, Hänestä on tullut ihmisläheisempi ja arkisempi.
        Ei Benny Hinnin opetuskaan pahitteeksi ole eikä Peter Yungrenin.
        On toki siellä hyviä suomalaisiakin julistajia.

        Olin ollut "vähimmän jälkeen" - uskossa vuosikausia. Raamatunluku ei maistunut eikä usko konkretisoitunut rakkaudelliseksi suhtautumiseksi lähimmäisiin eikä luottamukseksi Jeesukseen. Löysin Joycen ohjelman noin vuosi sitten ja kahlasin melkein saman tien kaikki suomennetut jaksot tv 7:ltä läpi ja siirryin sitten hänen omille sivuilleen. Tänä aikana olen saanut aivan käsittämättömän määrään oivalluksia uskon todeksi elämisestä arjessa. Juuri sellaista maanläheistä opetusta olin kaikki vuodet janonnut: kuinka elää sovussa ihmisten ja itsensä kanssa ja ennen kaikkea läheisessä ja luontevassa suhteessa Jumalaan. Tuon Joycen ansiosta uudistetun jumalasuhteen myötä olen saanut lyhyessä ajassa aivan uskomattoman määrän rukousvastauksia, niin hengellisellä kuin hyvin konkreettisella tasolla. Tuorein minulle hyvin todistusvoimainen kokemus on parin viikon takaa, jolloin elin läpi rankkaa, päivittäin uusia käänteitä saanutta prosessia, johon liittyi isoja päätöksiä ja suuria summia rahaa, valtavaa epävarmuutta ja odottelua, ihmissuhteiden kärjistymisiä... Joka ikisenä iltana tuon prosessin aikana oli sen päiväinen opetus kuin tilattu juuri senhetkiseen tilanteeseeni. Otsikkoina mm. velkaantuminen, raha, luottavainen rukous, lepääminen uskossa kun Jumala toimii...Kun tilanne oli ihmeenomaisesti ratkennut, oli seuraavan päivän otsikko Haitin katastrofi.


    • Näitä taas...

      Joyce ei ole mitään muuta kun terävä bisnessnainen joka kerää yli 100 miljoona tuloja vuodessa ja lentelee 10 miljoonan yksitysikoneellaan pitkin maailmaa. Ai niin ukko ajelee ties millä luksumersuilla ja poika samoin, kun kuulemma sattuvat niistä pitämään. Eikäs siinä mitään vikaa ole. Turha vaan kuvitella , että hän tekee mitään muuta kun pyörittää huippuunsa trimmattua bisnesskoneistoa ja rikastuu itse siinä samassa enemmän kun kukaan muu....

      • 77

        taidanpa lopettaa tv 7 ohjelmat ja joycen kuuntelemisen jos näin sitten on kerran..kunpa joku valaisisi lisää,,,,,,,,


      • Rahat pois tyhmiltä

        Hieno homma kannattaa perustaa, tälläinen "piraattiseurakunta" todillisen seurakunnan rinnalle: Kol.1: 24. Nyt minä iloitsen karsiessäni teidän tähtenne, ja mikä viellä puutuu Kristuksen adistuksista, sen minä täytän hänen lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta. Ja eikä muuta, kuin rahat pois tyhmiltä. Näin meitä huijataan.Myös armaasa Suomen maassa. Ole huomannun tämän "kusetuksen" ...


      • 77*777
        77 kirjoitti:

        taidanpa lopettaa tv 7 ohjelmat ja joycen kuuntelemisen jos näin sitten on kerran..kunpa joku valaisisi lisää,,,,,,,,

        Kateus kalvaa ihmistä sisältä päin. Ei se että joku menestyy merkitse sitä että se olisi pois minulta tai sinulta. Eikä maallinen menestyminen merkitse taivaallista menestymistä. Kuitenkin kaikkien jotka haluavat olla laajamittaisesti yhteydessä toisiin ihmisiin - business tai lähetystyö - on matkustettava ympäri maailman. Eivät opettajat tai julistajat voi olla sohvaperunoita.

        Jos joku saa iloa arkeen kun katsoo TV7:ää, tilaa muutaman kirjan tai DVD, ei se voi olla pahempaa kuin YLEN pakollinen TV lupa, sähkömaksut, ruoka- tai tupakkaostokset, vakuutusmaksut tai kaikki nämä arkielämän maksut. Miksi me emme saisi katsoa ja hankkia iloa arkeen, jos me kuitenkin joudumme joka päivä kokemaan menetyksiä - olkoon sitten taloudellisia tai oman ajan antamista toisen ihmisen tai yhteisön käyttöön.

        Jos joku haluaa nimenomaan Jumalan sanaa, lukekoon raamattua ja pyytäköön viisautta Jumalalta. Jos kaipaa iloa arkeen, katsokoon Joycea eikä YLEä, jos kaipaa ihmetekoja katsokoon Yliluonnollista, jos kaipaa keskustelua ajankohtaisista asioista hakekoon sitä ulkoa...

        Kuulijana voi itse kuulla ja harkita sitten itse ja olla kuuntelematta toisten harkintoja, jos mielipiteet eroavat keskenään. Tai antaa periksi, ja olla toisten mielipiteiden vietävissä.


      • hghg

        Jaa eikös heillä ole avustuskohteitakin? Ja sitten tulee mieleen Amerikan saarnaajat noin yleensä eikö ole hienot autot?

        Itse tykkään katsoa Joycen ohjelmia eikä se minulle ainakaan mitään ole maksanut...tietty voisi 7 tv; lle maksaa joskus jotain :)


    • mik303

      Kun arvostelette Herran palvelijoita niin pitäkää nämä sanopettaja Gamalielin viisaat sanat mielessä:
      "Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan"

      Ihmiset jotka ovat jatkuvasti arvostelemassa ja tuomitsemassa muita kristittyjä ovat mielestäni todella heikolla pohjalla. Jumala todella tekee ihmeellisiä asioita näiden astioiden kautta jotka ovat vajavaisia niinkuin mekin.
      Itse en halua olla arvostelemassa sitä mitä Jumala tekee vaan haluan olla mukana siinä!

      Olen itse katsellut Joyce Meyerin opetuksia telkusta jonkin verran ja voin vain sanoa että se on kantanut erittäin hyvää hedelmää elämässäni.
      Jumala kirkastuu näiden hedelmien kautta oman elämäni kautta.
      Kuinka voisi Meyerin opetus olla väärää kun se ei ole minua pieleen eksyttänyt vaan päinvastoin antanut minulle suurta janoa etsiä Herran kasvoja enemmän?
      Hedelmistään puu tunnetaan.

      Joyce meyer perustaa kaiken opetuksensa raamattuun eikä omiin tunteisiinsa. Uskon että Joyce tietää asian tai kaksi tunteista ja ajatusmaailmasta kun on monta hyvää kirjaa niistä kirjoittanut. Uskon myös että Joyce on saanut Jumalalta suuren viisauden ja lahjan opettaa tärkeitä perusasioita ihmisille. Harmittaa kun monet ihmiset ovat niin ylpeitä ja sokeita Herran nuhteelle että sen sijaan että avaisitte sydämenne ja menisitte itseenne niin olette vaan muista etsimässä vikoja? Varokaa ettette paaduta sydäntänne. Kadotuksessa tulee olemaan paljon ihmisiä jotka luulivat olevansa uskovaisia.

      Jos rahan kerääminen on väärin niin sen voitte mennä kertomaan Jeesukselle.
      Olihan herralla oma rahastonhoitajakin, joka tosin lankesi pois Jumalan tuntemisesta.

      Jos Joycella on rahaa niin Jumala on sen sallinut. Jos haluat valittaa niin valita siitä yläkertaan. Jokainen meistä olemme Jumalan rahastonhoitajia ja vastaamme siitä Jumalalle että miten olemme käyttäneet rahamme. Tämä koskee muitakin kuin Joyca. Hänen tai kenenkään muunkaan raha-asiat eivät kuulu meille.

      Kukaan meistä ei voi tietää että kuinka paljon hän laittaa rahoistaan Jumalan valtakunnan työhön? Veikkaan että prosentuaalisesti enemmän kuin moni meistä.. Minä mukaanlukien. Olen varma että tuo "100 miljoonaa" on kerätty Jumalaa varten eikä Joycea varten. Eli kyllä meidän kannattaisi olla näistä asioista ihan hiljaa ja miettiä vähän omaa vaellustamme.

      Mielestäni siinä ei myöskään ole mitään ihmeellistä että Joyce myy kirjojansa tai DVD levyjä.
      Niiden painaminen maksaa rahaa ja tulot voi oikeasti käyttää evankeliumin eteenpäin viemiseksi.
      Meidän velvollisuutemme uskovaisina on antaa rahoistamme Jumalan valtakunnan työhön. Eikö se ole hienoa kun voi ostaa hyvän hengellisen kirjan ja kasvaa uskossa sekä tietää että olet käyttänyt rahojasi Jumalan valtakunnan hyväksi. Eikö ole parempi ostaa kirja kuin vuokrata leffa makuunista?

      Meidän jokaisen kuuluu valvoa omaa sydäntään ettei mikään ahneuden juuri pääse sinne juurtumaan. Ei tarvitse olla miljonääri että tälläistä tapahtuisi.
      Joskus se ahneus käytkeytyy sellaiseen muotoon että kun Jumala jonkun saarnaajan kautta kutsuu uskovaista antamaan, niin tämä ihminen syyttää saarnaaja rahankerääjiksi tai bisnesmiehiksi/naisiksi jotta voisi sillä verukkeella pitää Jumalan pois lompakolta.

      On läpinäkyvää että monien asenne tällä palstalla pulppuaa jostain muusta kuin rakkaudesta. Ehkä ylpeydestä, sokeudesta tai tarpeesta olla oikeassa joka asiassa. Tai kuka tietää vaikka juontaisi vihasta tai kateudesta.
      Muistakaa että jokainen joka vihaa veljeänsä on murhaaja.
      Nämä ovat vakavia sanoja ja ne kannattaa oikeasti pitää mielessään.

      Joka sanoo että Joyce ei tuo Jeesusta esiin on ihan hakoteillä.
      Joyce opettaa asioita raamatun pohjalta ja kirkastaa Jumalaa omalla elämällään ja hyvällä esimerkillään.

      Jokainen puu joka ei tee hyvää hedelmää leikataan irti ja heitetään tuleen.

      Mikä on teidän hedelmänne?
      Se että julistetaan jokainen kenen kautta tulee tapahtuu ihmeitä tai ihmisiä pelastuu harhaoppisiksi ja vääriksi profeetoiksi?

      Room 14:10. Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.

    • koetelkaa kaikki!

      1. Joh. 4:1
      Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

      2.Tim.4:2-4 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
      Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia

      2.Tim.3:1-9 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
      Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
      akkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
      jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
      Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
      Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
      .
      Sananl. 4:23 Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.

    • Viihdyttävää...

      Meyer on elämäntapa terapeutti. Ohjeita ravinnosta, kuntoilusta ja elämänsä oikein järjestämisestä. Saman tyyppistä opetusta on Jalovaaran kirjoissa. Hän tituleeraa itseään Raamatun opettajana, mutta kertoi suoraan tyyliinsä mm. että rukoilee viidessä minuutissa kaikki tarvittavat rukouksensa.

      • Uuh, ihana muija

        Sun käy ilmeisesti kateeksi tai sulla on joku oletus että Raamatun opettajan täytyy olla tylsä, ruma, tyhmä ja huono puhuja? Tekeekö se uskon "oikeammaksi"? Jos joku omaa jotain lahjoja niin hän on heti jotain halveksittavaa. Voi Tsiisös mitä kateutta!

        En ole missään ihmisryhmässä nähnyt suurempaa kateutta ja eripuraa kuin uskovaisten keskuudessa toisiaan kohtaan. Kaikki ovat heti paikalla demonisoimassa toisia ja mitätöimässä hänen uskoaan, jos joku on persoonaltaan karismaattinen ja personallinen.

        Huomaan myös järkyttävää naisvihaa, mitä miespuoliset uskikset harrastaa. Kateus ja alemmuudentunto senkin taustalla on. Onkohan takana ne samat tyypit jotka lähettelee suomalaisille naispapeille niitä pornotekstejä. Kertoo kyllä miesten omasta likaisesta mielestä, ei muusta. Miesten täytyy heti lyödä nainen lyttyyn, jos tämä uskaltaa olla jossain miestä parempi.


    • pisara

      Kyl on ihmisen mieli kade.Kummallista siinä on se että joku ihminen kaiken kärsimyksen kautta rikastuu niin henkisesti kuin maallisesti ja auttaa muita ihmisiä...molemmissa...niin jo on kateellliset vääntämässä häntä pahaksi.Vuosiin en tajunnut raamatun sanomasta yhtään mitään, alkoi lähinnä vaikuttaa turhanpäiväiseltä teokselta,kunnes kuuntelin Joycen saarnoja ja alkoi raamatun tekstit avautua arjen tasolle ja myös se mitä ajattelin vain historialliseksi hapatukseksi ja tarinoiksi tuli hänen kauttaan tähän päivään ja ymmärrettäväksi.Hän jos joku on todellinen saarnanainen.Eikä se että olet kristitty tarkoita että eläisit ainaisessa kurjuudessa,he joilla on mahdollisuus auttaa ,auttavat.Joyce Mayer on yksi maailman suurista auttajista.Kuinkas moni täällä kirjoittelivista antaa ne roposet köyhille.kannattaisi myös muistaa nuo .."Älkää tuomitko ettei..."..että sillain.kateellisuus on kyllä yksi kurjuuden ja pahuuden aiheuttajia.Amen.

      • Eurot mulle

        On vähän eri asia olla elämättä kurjuudessa, kuin haalia itselleen miljoonien omaisuus. Joyce on maallisen materian haalija. Eipä ole pahemmin ilmaisia tilaisuuksia tarjolla, puhumattakaan siitä että joka "saarnassa" muistetaan yllyttää ihmisiä syytämään lisää rahaa.


      • perämela

        mistäs se raha sille meijerille tulee että hän vooi ns. auttaa ?

        olisko parempi antaa raha köyhän käteen, kuin kierrättää se meijerin kautta.

        ja millä rahalla hän on rahoittanut sen hienon elinkeskuksensa ?

        missä Raamatunkohdassa Apostolit toimivat samoin ?


      • Te eksytte.
        perämela kirjoitti:

        mistäs se raha sille meijerille tulee että hän vooi ns. auttaa ?

        olisko parempi antaa raha köyhän käteen, kuin kierrättää se meijerin kautta.

        ja millä rahalla hän on rahoittanut sen hienon elinkeskuksensa ?

        missä Raamatunkohdassa Apostolit toimivat samoin ?

        Apostolit toimivat näin. 2Kor. 2: 17. Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa.... Luuk.16:13. Ei kukaan palvelia voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Siis takaisin Raamattuun.


    • tv hoitaa

      Instant-psykologia ja elämäntapaneuvonta on menestyvä amerikkalainen tv-formaatti. Tosi-tv:ssä ja studiyleisön edessä laitetaan kertaheitolla kuntoon niin parisuhteet, sisustus, ruokavalio kuin vaikka ongelmakoiratkin. Nämä meyerit ja muut ovat sitten sen formaatin hengellisyydellä kuorrutettu versio.

    • perämela

      tämän ajan uskovat ovat niin lapsellisia ja sielullisia suurin osa, että heille voi syöttää vaikka laivaperunoita kuorineen, kun ei itse viitsitä lukea sanaa, eikä tiedetä juuri mitään mikä on Raamatun Apostolinenhenki ja linjaus.

      siellä ei ole pienintäkään tukea tälaliselle toiminnalle mitä meijeri harrastaa.

      mutta kuten sanottua, sielullinen pilliruokinta on kovin monille lähes ainut hengellinen toiminto. ja naiset tietenkin ! ne naiset hempeät sielulliset jotka ihastuvat heti kun joku löytää heidän kipupisteensä ja kaipuunsa. siinä ei satanen paljoa paina.

    • Uuh, ihana muija!

      Olen lähinnä ateisti ja inhoan TV7:aa lähtökohtaisesti kuten uskistouhuja yleensäkin, mutta katson TV7:aa ihan vain sosiaalipornoilun takia ja satuin näkemään tämän Meyerin. Todella virkistävä persoona kaikkien tekopyhien pönöttäjien ja sekopäisten Israelia herrakansana palvojien kanavalla. Lähinnä tuo kanava on poliittista nationalismia uskonnolla höystettynä.

      Joyce Mayer on armoitettu puhuja, oli uskis tai ei. Ei ihme että vetää salit täyteen. Nyt kyttään, että näen hänen kaikki ohjelmansa ja suosittelin muillekin epäuskiksille. Järkevä nainen ja hyviä elämänohjeita vaikkei olis uskiskaan. Ohitan ne raamatunlauseet, mitkä siellä tietysti luonnollisesti aina on ja kuuntelen mitä hyvää sanomaa hän on kehitellyt niistä. Kaikki on aina niin positiivista hänessä. Hän ei myöskään ole taipunut ihmisten edessä ja toisten saarnaajien painostuksesta, kuten hän kertoi.

      Hienosti hän esittää miten voi keskittyä hyvään ja raakaamaan elämästä kaikkea sontaa. Sopii kaikille. Hän ei ole ylimielinen ja vastenmielinen hengellisessä teatraalisessa ylpeydessään, kuten yleensä kaikki saarnaustouhuissa tuolla kanavalla esiintyjät ovat. Ei kyllä ketään muuta voi kehua.

      • fgbgbg

        Itse olen uskossa, mutta en käy seurakunnissa olosuheiden pakosta ja luettuani tätä palstaa en taida halutakkaan. "koetelkaa henget" ihmsen kannattaisi koetella itsensä.
        "Siitä teidät tunnetaan, että teillä on keskinäinen rakkaus"...hahahahah evnkeliumi voisi edetäkkin jos seurakunnissa ihmiset eivät keskittyisi nippelitietoihin ja toisten läiskimiseen raamatulla. Kukaan meistä ei tiedä toisen sydäntä, mutta en itse ole humannut Joucen opetuksissa mitään ristiriitaa Raamatun kanssa ja olen sitä kyllä lukenut. Me kaikki ihmiset olemme epätäydellisiä se on varmaa, mutta minusta opetus on hänellä raikasta ja virkistävää.
        Me emme voi tosillemme jaella kadotustuomioita...


      • jcsåvjsvs

        Uuh jne. -nimimerkille:

        Kiva, että olet "sattunut" näkemään ko. ohjelmia ja jopa vaivautunut tänne niitä kommentoimaan.

        Toivottavasti jatkat kanavan katsomista ihan mistä syistä tahansa ja tulet lopulta uskoon. Näin me rukoilemme sinun puolestasi.


      • Millamaria2

        Joycen Jumalan antamalla viisaudella on ollut elämääni se vaikutus, että olen päässyt montusta ylös. Kukaan toinen ihminen ei ole siihen pystynyt, vaikka olis kuionka paljon ihmisviisautta. Vain itse asiaa kokenut voi toista ymmärtää. kun hänellä on kokemusperäistä ymmärtää. Hän ei ole sanoissaan pelkkä kansi tyhjän kaivon päällä.


    • kaikkea hyvää

      me ihmisethän olemme asioista ihmisistä ,monen moista mieltä milloin mistäkin.joku saa saa jonkun sanomastatäyden vastauksen sydömen ja elämän kipeisiin asioihin vastauksia.kuitenkin meihin vaikuttaa paljon toisen mielipide paljonkin ,tarkkailemme ihmistä siltä näkökulmalta mitä toinen mielipiteisssään sanoi.yhtä äkkiä tämä ihminen jonka kautta sain paljon sisäistä voimaaei enää tunnukkaan samalta epä usko ja toisen ihmisen antama mieli pide pyyhkäisi kaiken pois.toinen ihminen saa toisesta hyvää mieltä toinen toisesta.pitäisd olla tarkkana mitä ihan vaan mielipidetasolla milloinkin olemme mieltä mistäkin koskaan ei tiededä mitä saattaa saada aikaan yleinen mielipide .joskus on hyvä vain jättää ihan omalle mielelle mitä mieltä mistäkin on

    • ps12

      Googlettakaa Joyce ja lukekaa englanniksi.. Ensinnäkin, minulla pistää silmään se et miten voi uskovainen elää noin leveästi kun MAAILMASSA on niin paljon köyhiä ja nälkää näkeviä ihisiä. uskovaisen pitäis tietää noi jutut... Just satuin kuuntelemaan sen jonkun ohjelman ihan vaan sen otsikon takia, siinä se puhui siitä miten intiassa lapset menee iltaisin kaatopaikalle roskia tonkimaan.. miten se kehtaa edes avata suunsa sellasesta aiheesta. Sormessa vilkkui tuhansien ja tuhansien timanttisormukset... Tai sit ku katsoo kuvis sen asunnoista, lentokoneesta ja autoista.. niillä rahoilla tekis ihmeitä maailmassa...
      Ei siin mitään jos oot joku uskosta osaton ja rikas, mut RAAMATUN OPETTAJAN kuuluisi tietää paremmin... Tai sit se et ois kiva tietää miten joyce selittää pois sen kohdan raamatusta missä paavali kieltää naista opettamasta.. Mieenkiintoista sinänsä.. miten voi opettaa muita jos ei elä itse niinkuin opettaa??? pikkasen ristiriitaista... Joyce varmaan sanois et jumala teki poikkeuksen hänen kohdallaan ku hänellä on niin suuret lahjat puhumiseen, paskat... Tai sitten sanoo et se ei voi olla voimassa enään, siten kieltää osan raamatusta.. Musta on ihmeellistä miten se saa kuulijat haltioihinsa, mutta pistää silmään noi ikävät pikkupointit.
      Juuri sekin että sen opetus maksaa, raamattu just varoittaa niistä jotka haluavat HYÖTYÄ uskostaan, haluavat rikastua uskollaan.. ikävä kyl.. samoin häiritsee juuri se minkälainen ilme sillä on ku se käskee yleisöä antamaan aploodeja, se ei näytä ikinä kovin lempeältä, lähinnä itsekkäältä...

      • kristitty äiti

        Miten eri tavalla ihmiset kuuntelevat, katsovat ja näkevät! Oletko sinä siinä joukossa, joka linnoituksen takaa hyökkäilee naista vastaan ihan tavallisessakin elämässä. Sellaista "haistan " sinussa. Noin pitkä kirjoitus ja täynnä vihapuhetta (nykyisin sanotaan sillä nimellä syntiä ja sitä se onkin). Rakensitko nyt omaa kunniaasi? Tällainen kirjoittelu kristityltä on rumaa.

        Lukisin mielelläni Joycen opetuksia, mutta en hallitse englannin kieltä.

        Kuuntele häntä vaikka silmät kiinni, niin et hermostu turhista asioista. Ajattelen sinut kristityksi, anna ajatuksiisi tulla valoa, silloin sitä voi virrata läheisillesikin.


    • kristitty äiti

      Juuri äsken kuuntelin Joyce Meyeriä ja aina, kun hän puhuu, tunnen saavani hyvin paljon rohkaisua ja opetusta elämääni.

      Olemme lähes samanikäisiä. Hänenkin elämänsä on ollut monenkirjavainen ja elämänkokemus, jos mikä, on elämässä tärkeää, varsinkin saarnaajalla.

      Tänään hänen opetuksensa sai minut vakuuttuneeksi, että olen arvokas, koska olen Jumalan ohjaamassa elämässä, mutta että itselläni on myös paljon vastuuta. Tähän: vastuuseen muista ihmisistä tahdon edelleen kasvaa. Pyydän rohkeutta varsinkin lasteni suhteen, etten arkailisi heidän paljoa tietoaan, ikäänkuin tieto Jumalasta olisi väheksyttävää.

    • ps12

      mitä kunniaa? Totuushan se vaan on, jos ei totuutta kestä niin sit on kyl jossain pahasti vikaa... Niiku raamattu sanoo, tulee aika jolloin kukaan ei kestä totuutta vaan haalivat kukin mieleisensä opettajat..
      Totuus on se että raamattu kieltää naista opettamasta, miten sen voit kieltää. Sinä aikaa jo elänyt nainen? olet kristitty kaiketi, miten voit kieltää raamatusta sen osan ettei nainen saa opettaa? vai sanotko että se koski sen ajan ihmisiä, heh sitten kiellät sen kokonaan? Raamattu hyvin selkeesti sanoo että se joka jättää jotakin sieltä pois tai jotakin sinne lisää olkoon kirottu.. Eli miten on sun osaltasi?
      Itse olen vielä suht nuori kristitty. Kukaan suvustani ei ole ollut uskovainen. On mielettömän vaikeaa löytää kunnon opetusta, sellasta mikä on raamatun mukaista. Mun mielestä se ei sillon ole raamatun mukaista jos raamattu sanoo toista, vai kuinka? Jos raamattu sanoo ettei naisen kuulu opettaa niin miten joku nainen voi sanoa itseään uskovaiseksi ja toimia opettajana.. sillonhan se opettaa myös muille että niin voi tehdä, raamattua ei tarvitse noudattaa... SEN takia, juuri sen takia... EI mulla sitä naista itseään vastaan mitään ole, kokenut kovia jne, mutta jos tituleeraa itsensä uskovaiseksi ja väittää seuraavansa jeesusta niin miten voi toimia sanan vastaisesti?? SE vaan pistää silmään niiiiiin voimakkaasti. HARHAANjohtavaa..

      • 1234567---

        Hänelläkin taitaapi olla vielä peite silmillä mitä sapattiin tulee. Tietääkö kukaan onko hän heittänyt peitettä silmiltään pois ja opettaako hän että Jumalan antama sapatti (lauantai) tulee pitää pyhänäpäivänä ?


    • puumalainenossi
    • ei tuomitsija

      millä uskslluksella joku voi ottaa noin tuomitsevan asenteen jumalan sanan julistajaan .laitappas nyt kättä omalle sydämelle.kuinka uskallat mitätöidä jeesuksen varoituksen kun hän varoitti meitä ja sanoi älkää tuomitko niin ei teitäkään tuomita .sillä millä tuomiolla te toisen tuomitsette sillä teidät tuomitaan.herä sinä tuomitsija joka nukut .nouse kuolleista niin kristus sinua valaise

    • asdfgfd
    • Läheltänähnytjakokenut

      Tällä keskustelufoorumilla on kirjoitettu Joyce Meyeristä sekä tosia että epätosia.
      Lukija voi itse tarkistaa asian hänen lukemattomilta saarnojensa video-tallenteilta, jotka löytyvät internetistä - videotahan voidaan pitää audenttisena todistuksena.
      Oleellista on kuitenkin nähdä ja ymmärtää, mitä hän tosiasiassa opettaa Jumalan sanasta. Mikäli hän edelleen opettaa, kuten todistettavasti on opettanut, ns. JDS-oppia ja menestysteologian piiriin kuuluvaa Raamatun tulkintaa, niin ensimainittu on helppo nähdä ja tarkistaa täysin Raamatun vastaiseksi, jälkimainitun Raamatun vastaiseksi toteaminen vaatii jo syvemmin Raamatun kirjoituksiin perehtymistä. Lukija saa itse arvostella sitten em. oppien julistajia - jotka ikävä kyllä ovelasti kietovat muutkin väärät opit hienoin ja vakuuttavin, kuulijoiden korvia miellyttävin, hurmaavin sanankääntein, jolloin oppi ns. "uppoaa" kuulijaan ja vaarallisen eksytyksen riski on tällöin todella suuri, ellei tunne kirjoituksia. Todennäköisesti moni on jo eksynytkin - tosin on lohdullista tietää, että on mahdollista vielä palatakin, kun vain nöyrtyy. Toki Raamatussa varoitetaan erityisesti lopunajan eksytyksestä oikein Jeesuksen ja mm. Paavalin sanoin. Lukija voi itse päätellä, että lopunajat ovat todella käsillä, kun seuraa vaikkapa päivän uutisia maailmalta ja vertaa niitä siihen, miten lopunaikoja kuvaillaan Raamatussa. Lukemalla itse Raamattua ja pyytämällä ylhäältä sanan oikein ymmärtämistä, on todella varma keino säästyä eksytykseltä - on lisäksi hyvä kuulua seurakuntaan, jossa julistetaan raitista Jumalan sanaa - tosin muistaen aina koetella henget. Näemme koko ajan, miten voimallisella tavalla tiheään järjestettävät hengelliset massatapahtumat eri puolilla maailmaa vetävät puoleensa massoittain ihmisiä, jotka hakevat noista tilaisuuksista kokemuksia ja ihmeparantumisia, joita kuuluisat saarnamiehet voimakkaan ylistysmusiikin pohjustamana lupaavat. Mainittakoon vielä lopuksi, että valitettavast Suomessakin kovin runsastuneet, erityisesti ns. Toronton herätyksestä juontavissa seurakunnissa julistetaan sekaisin sekä oikeita että vääriä oppeja - tämä on sitä ovelaa eksytystä. Internetistä on melko kattavasti kerrottu, mitkä Suomessakin toimivista karismaattisista seurakunnista edustavat torontolaisuutta, johon kuuluu muitakin eksyttäviä oppeja kuin edellä mainitut - kaiken lisäksi. Siis VAROKAA ja valvokaa!

    • nainensuukiinni

      Keräysvaroista käyttää 10 % hyväntekeväisyyteen. Loput kartanoihinsa, koruihin, yksityislentokoneisiin, hiustenhoitajaan, palvelijoihin, loistoautioihin, veneisiin jne.

    • Anonyymi

      Katson aina kun mahollista on opettavaista kannustavaa

      • Anonyymi

        On opettavaista ja varsinkin kannustavaa. Mutta pääsetkö sinä hänen opetuksillaan samaan tulotasoon, onkin jo eri kysymys. Veikkaan vahvasti sen puolesta, että et pääse. Et lähellekään.


    • Anonyymi

      Yle areenasta löytyy radio-ohjelma kyseisestä saarnaajasta. Siinä valotetaan mm. sen valtavan omaisuuden määrää mitä tämä nainen on julistuksellaan tahkonnut.

    • Anonyymi

      Mulla on TikTokissa kanava. Sitä kautta ns. Joyce Meyer "otti" yhteyttä ja ilmoitti nähneensä näyn, jossa kertoo, että mulla on paljon vaikeuksia ja kirouksia ollut elämäni aikana, siitä johtuvat sairaudetkin ja työttömyytenikin ehkä ja muut vaikeudet. Kuulemma tuli ilmoitus, että jos laitan jonkin summan orpokotityöhön, niin he tiiminä rukoilevat, että nämä kiroukset poistuvat päältäni ja paranen ja alan voida hyvin. Deletoin nämä kehoitukset, koska lähettäjästä ei ollut varmaa tietoa, sekä toistuva kehoitus Whatsupin kautta ottaa yhteys suoraan sinne orpokotiin, että alkaisin mesenaatiksi sinne, vaikka itse olen minimieläkkeellä ja vähävarainen. Kuulemma "siemen" tuottaisi suuren sadon. Enpä uskalla ottaa yhteyttä, mieluummin laitan omalle seurakunnalleni silloin tällöin hiukan kolehtirahaa tai katuevankelistalle kotimaassa...

    • Anonyymi

      Kuis sä nyt tolleen teit. Ties vaikka simenkylvösi olisi tuottanut jättisadon. Ei vaiska, ihan oikein toimit. Vastaava viesti kun lähetetään riittävän monelle, niin kyllä sillä joku hyvän tilin tekee. Orvoille asti ei taida kuitenkaan riittää latin latia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe