Yksipuolinen yhteydenpito

Casanova77

Olen nyt 30-vuotiaana helsinkiläismiehenä tapaillut varsin paljon ikäisiäni naisia seurustelumielessä, tosin laihoin tuloksin. Yksi asia on alkanut minua mietityttämään jo pitkään, nimittäin yhteydenpidon yksipuolisuus. Mistä johtuu, että lähes kaikki tapaamani naiset odottavat mieheltä aloitteita ihan joka asiassa? Tähän kuuluvat kaikki tapaamisehdotukset, tapaamisen ohjelmat, tulevien tapaamisten suunnittelu yms. Voiko kaikki johtua jollain tavalla persoonastani/olemuksestani, vai onko nykyajan "seurustelukulttuuri" tällainen, että vain toinen osapuoli on aktiivinen ja toinen täysin passiivinen? NAISET, vastatkaa!

14

4606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta olen nainen

      Minä taas olen aktiivinen nainen ja miehet ovat passiivisia minua kohtaan. En keksi muuta kuin kiinnostuksen puutteen. Ei vain natsaa niin ei natsaa. Kyllähän se harmittaa mutta niin se vain joskus menee...

    • kiinnostuksenpuutteesta

      tai sitten asenteesta tapailuun/seurusteluun joka ei kanna kovin pitkälle hedelmää (joko halutaan pelailla, ei välitetä kenestäkään paitsi itsestä, otaksutaan että miehelle kuuluu aloitteet tai halutaan leikkiä vaikeasti tavoiteltavaa). Olipa kyseessä mikä hyvänsä niin kyseessä olevista ihmisistä kannattaa pysyä erossa.

      • nähnytttt

        Ei kannata tuhlata aikaa moiseen perässävedettävään prinsessaan.Asia ei, ikävä kyllä,tule muuttumaan-hän ei ole aidosti kiinnostunut vaan hyväksikäyttäjä, tuleva "vanhapiikka/yh-äiti".


    • odottelu..

      johtuu siitä, että pidemälle suhteessa edetessä naisen alkuvaiheen aloitteellisuus kääntyy häntä vastaan! miehet eivät arvosta naisia jotka ovat heidän mielestään "tyrkyttäneet itseään!"!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

      • Casanova77

        Samansuuntaisesti olen itsekin ajatellut, mutta mistä johtuu se, että nämä "perästävedettävät" naiset kuitenkin suhtautuvat innolla uusiin ehdotuksiini/tapaamisiin, joita ehdottelen? Eikö kiinnostamattomuuden pitäisi näkyä juuri siten, ettei haluaisi enää tavata toista? Mutta jotain outoa näissä tapaamisissani on ollut, kun ne tuntuvat toistamiseen olevan tällaisia yksipuolisia. Ehkäpä en vain sittenkään ole vielä tavannut sitä "oikeaa"!?


      • sinä olet
        Casanova77 kirjoitti:

        Samansuuntaisesti olen itsekin ajatellut, mutta mistä johtuu se, että nämä "perästävedettävät" naiset kuitenkin suhtautuvat innolla uusiin ehdotuksiini/tapaamisiin, joita ehdottelen? Eikö kiinnostamattomuuden pitäisi näkyä juuri siten, ettei haluaisi enää tavata toista? Mutta jotain outoa näissä tapaamisissani on ollut, kun ne tuntuvat toistamiseen olevan tällaisia yksipuolisia. Ehkäpä en vain sittenkään ole vielä tavannut sitä "oikeaa"!?

        joko "ihan kiva" kakkosvaihtoehto kun ketään parempaa ei ole tarjolla tai sitten nainen odottaa sinä voitat hänet puolelleen. Edelleen, olipa kyseessä mikä tähänsä näistä vaihtoehdoista niin ei kannata hukata aikaa näihin tapauksiin.


      • passiivinen
        Casanova77 kirjoitti:

        Samansuuntaisesti olen itsekin ajatellut, mutta mistä johtuu se, että nämä "perästävedettävät" naiset kuitenkin suhtautuvat innolla uusiin ehdotuksiini/tapaamisiin, joita ehdottelen? Eikö kiinnostamattomuuden pitäisi näkyä juuri siten, ettei haluaisi enää tavata toista? Mutta jotain outoa näissä tapaamisissani on ollut, kun ne tuntuvat toistamiseen olevan tällaisia yksipuolisia. Ehkäpä en vain sittenkään ole vielä tavannut sitä "oikeaa"!?

        Minulla naisena on ollut aika samantapainen tilanne kuin sinulla, tosin tässä suhteessa itse olin tämä "perässävedettävä". Passiivisuuteni ei johtunut suinkaan siitä, ettenkö olisi ollut kiinnostunut miehestä, päinvastoin olin todella ihastunut! Passiivisuuteni johtuikin enemmän omasta epävarmuudesta ja siitä, etten tiennyt oliko mies kanssani lainkaan tosissaan vaiko halusiko vain "leikkiä". Jäin sitten odottamaan jotain "todistetta" miehen tunteista, ja -taas- odotin että mies tekee aloitteen puhumalla suhteen laadusta, tunteistaan tms. Erohan siinä sitten tuli, ja ihan oikein oli kai minulle. Harmittaa vieläkin miten onnistuin ryssimään hyvin alkaneen tapailun niin pahasti... Näin jälkeenpäin huomaan olleeni uskomattoman hankala nainen, en vain tajunnut sitä silloin siinä hetkessä. Sama voi olla sinunkin naisten kohdalla - passiivisuus voi kiinnostuksen puutteen lisäksi johtua mm. ujoudesta tai epävarmuudesta. Kaikkein paras olisi kai tässä tilanteessa ottaa puheeksi koko asia naisen kanssa, ja kysyä missä mennään. Voihan olla, ettei nainen itse ole edes tajunnut olevansa hyvin passiivinen... Mahdollista on tietysti myös se, ettei naista kiinnosta ja on liian kiltti sanoakseen tämän ääneen ja siksi suostuu treffiehdotuksiisi, mutta totuuttahan ei voi kukaan muu tietää kuin nainen itse... puhetta siis! :)


      • ..............................

        Bullshit. Ainoa mikä noissa tapauksissa on estänyt mua jatkamasta on se että jossain vaiheessa nainen lopettaa jokatapauksessa sen yhteydenpidon ja tutustumisen edistämisen omalta osaltaan. Mulla on loistava esimerkki, yks hemmetin kivannäköinen ja luonteeltaan just nappi 10 nainen. Neiti alkoi itse kujertamaan mulle, mä vastasin ja siitä se sitten lähti. Muutama tuokio, viikko pari - meni oikein loistavasti ja ihastukseni oli liki täydellinen. Sitten nainen... jättäytyy passiiviseksi. Ei nyt ihan stoppaa... mutta kaikki on niin perkeleen vaikeaa. Ei puhu, hannailee, ei pysty suunnitteleen mitään, kunhan vastaa "jotain sinnepäin". En mä kaivannut siinäkään mitään että nainen olis vienyt hommaa yksin eteenpäin... mutta siis, jonkinlaista aktiivisuutta?!?! Tuntuu kuin koko nainen olis sammunut niille sijoilleen. Vähän aikaa siinä sitten sähköjänistelin ja koitin selvittää mikä on vikana ja teinkö jotain väärin ja kun tajusin että mitä ilmeisimmin en ollut tehnyt mitään väärin niin... no. Heitin hanskat kehiin perivittuuntuneena ja sanoin että moro poro. Jälkeenpäin olen kuullut että hän on kai vieläkin ihastunut jotenkin muhun. Enää en oikein osaa edes sanoa hänelle mitään sen äkkipysähdyksen jälkeen. Joten "miehet eivät arvosta naisia jotka ovat heidän mielestään "tyrkyttäneet itseään!" Paljon enemmän kuin sellaisia joista ei saa mitään irti. Kasvakaa ny aikuisiksi.


      • ..............................
        passiivinen kirjoitti:

        Minulla naisena on ollut aika samantapainen tilanne kuin sinulla, tosin tässä suhteessa itse olin tämä "perässävedettävä". Passiivisuuteni ei johtunut suinkaan siitä, ettenkö olisi ollut kiinnostunut miehestä, päinvastoin olin todella ihastunut! Passiivisuuteni johtuikin enemmän omasta epävarmuudesta ja siitä, etten tiennyt oliko mies kanssani lainkaan tosissaan vaiko halusiko vain "leikkiä". Jäin sitten odottamaan jotain "todistetta" miehen tunteista, ja -taas- odotin että mies tekee aloitteen puhumalla suhteen laadusta, tunteistaan tms. Erohan siinä sitten tuli, ja ihan oikein oli kai minulle. Harmittaa vieläkin miten onnistuin ryssimään hyvin alkaneen tapailun niin pahasti... Näin jälkeenpäin huomaan olleeni uskomattoman hankala nainen, en vain tajunnut sitä silloin siinä hetkessä. Sama voi olla sinunkin naisten kohdalla - passiivisuus voi kiinnostuksen puutteen lisäksi johtua mm. ujoudesta tai epävarmuudesta. Kaikkein paras olisi kai tässä tilanteessa ottaa puheeksi koko asia naisen kanssa, ja kysyä missä mennään. Voihan olla, ettei nainen itse ole edes tajunnut olevansa hyvin passiivinen... Mahdollista on tietysti myös se, ettei naista kiinnosta ja on liian kiltti sanoakseen tämän ääneen ja siksi suostuu treffiehdotuksiisi, mutta totuuttahan ei voi kukaan muu tietää kuin nainen itse... puhetta siis! :)

        Jumankekka... ootko se sinä? Kuule... ota nyt äkkiä vielä siihen mieheen yhteyttä ja tarkista onko hän vapaa. Katsos, hankala nainen on miehelle paska juttu... mutta hankala nainen joka haluaa oppia uusia temppuja voi olla sitten hyvinkin mieluisa yllätys menneisyydestä. Mut on kerran yllättänyt yksi nainen nimenomaan ottamalla yhteyttä paljon myöhemmin "tapahtumista". Olipa vielä sellainen jonka olin itse siivonnut pois elämästäni hurjan ihastukseni tieltä... tää "siivottu" kuitenkin kehtasi ottaa yhteyttä ja kas kummaa se livahtikin koko naisjonon ohitse että hujahdus vaan kävi. Naiset joilla on pokkaa tunkea takaisin...


      • ollut miehiin
        .............................. kirjoitti:

        Bullshit. Ainoa mikä noissa tapauksissa on estänyt mua jatkamasta on se että jossain vaiheessa nainen lopettaa jokatapauksessa sen yhteydenpidon ja tutustumisen edistämisen omalta osaltaan. Mulla on loistava esimerkki, yks hemmetin kivannäköinen ja luonteeltaan just nappi 10 nainen. Neiti alkoi itse kujertamaan mulle, mä vastasin ja siitä se sitten lähti. Muutama tuokio, viikko pari - meni oikein loistavasti ja ihastukseni oli liki täydellinen. Sitten nainen... jättäytyy passiiviseksi. Ei nyt ihan stoppaa... mutta kaikki on niin perkeleen vaikeaa. Ei puhu, hannailee, ei pysty suunnitteleen mitään, kunhan vastaa "jotain sinnepäin". En mä kaivannut siinäkään mitään että nainen olis vienyt hommaa yksin eteenpäin... mutta siis, jonkinlaista aktiivisuutta?!?! Tuntuu kuin koko nainen olis sammunut niille sijoilleen. Vähän aikaa siinä sitten sähköjänistelin ja koitin selvittää mikä on vikana ja teinkö jotain väärin ja kun tajusin että mitä ilmeisimmin en ollut tehnyt mitään väärin niin... no. Heitin hanskat kehiin perivittuuntuneena ja sanoin että moro poro. Jälkeenpäin olen kuullut että hän on kai vieläkin ihastunut jotenkin muhun. Enää en oikein osaa edes sanoa hänelle mitään sen äkkipysähdyksen jälkeen. Joten "miehet eivät arvosta naisia jotka ovat heidän mielestään "tyrkyttäneet itseään!" Paljon enemmän kuin sellaisia joista ei saa mitään irti. Kasvakaa ny aikuisiksi.

        päin aina hyvinkin aktiivinen ja saanut siitä sellaiset opetukset että en ole enää. Mies ei oikeasti halua että nainen soittelee tai ehdottelee mitään, paitsi jos nainen on se miehen mielikuviksen luoma unelmien rinsessa. Välillä oikein on käynyt kateeksi kun muut naiset kertoo miten on taas mies soitellut ja muistanut ja ollut kiva, minulle ei koskaan käy niin. En ole edes ruma enkä punkero. Jos en olisi aina ollut aloitteellinen niin olisin varmaan vieläkin korkeassa 40 vuoden iässä neitsyt. Kosimisenkin sain aikanaan hoitaa itse. Avioerohan sellaisesta liitosta tulee, jossa mies on mukana vaan sillä asenteella että ollaan tässä nyt kun toi kerran halusi enkä parempaakaan nyt tässä vaiheessa keksi. Minen ainakaan enää jaksa. Menee hyvä liha ihan hukkaan mutta menköön. Olenpa oppinut elämään yksin. Silti joskus harmittaa kun en saa koskaan mitään huomiota miehiltä ja rumempia ja tyhmempiä viedään vierestä että soi. Olen nyt vaan jotenkin hyväksynyt että näin on. Ei sille mitään voi. Monet pakit olen itse saanut, tai sitten on käynyt niin että suhde loppuu parissa kuukaudessa sillä tavalla että mies ei enää vastaa puheluihin eikä itse soita. Se vasta on kuulkaa nöyryyttävää. Monet itkut on sen takia pitänyt itkeä, mutta enää ei tarvi kun en edes yritä mitään. Ei tässä näinkään ole hätäpäivää.


      • Casanova77
        ollut miehiin kirjoitti:

        päin aina hyvinkin aktiivinen ja saanut siitä sellaiset opetukset että en ole enää. Mies ei oikeasti halua että nainen soittelee tai ehdottelee mitään, paitsi jos nainen on se miehen mielikuviksen luoma unelmien rinsessa. Välillä oikein on käynyt kateeksi kun muut naiset kertoo miten on taas mies soitellut ja muistanut ja ollut kiva, minulle ei koskaan käy niin. En ole edes ruma enkä punkero. Jos en olisi aina ollut aloitteellinen niin olisin varmaan vieläkin korkeassa 40 vuoden iässä neitsyt. Kosimisenkin sain aikanaan hoitaa itse. Avioerohan sellaisesta liitosta tulee, jossa mies on mukana vaan sillä asenteella että ollaan tässä nyt kun toi kerran halusi enkä parempaakaan nyt tässä vaiheessa keksi. Minen ainakaan enää jaksa. Menee hyvä liha ihan hukkaan mutta menköön. Olenpa oppinut elämään yksin. Silti joskus harmittaa kun en saa koskaan mitään huomiota miehiltä ja rumempia ja tyhmempiä viedään vierestä että soi. Olen nyt vaan jotenkin hyväksynyt että näin on. Ei sille mitään voi. Monet pakit olen itse saanut, tai sitten on käynyt niin että suhde loppuu parissa kuukaudessa sillä tavalla että mies ei enää vastaa puheluihin eikä itse soita. Se vasta on kuulkaa nöyryyttävää. Monet itkut on sen takia pitänyt itkeä, mutta enää ei tarvi kun en edes yritä mitään. Ei tässä näinkään ole hätäpäivää.

        Kiitos taas vastauksista! Kiva lukea, että on muitakin, jotka ovat saaneet kokea suhteen yksipuolisuuden. Perimmäistä syytä tuskin kukaan meistä tietää tälle asialle, mutta toisaalta olen myös miettinyt, miten törkeäkäytöksisiä ihmiset nykyään ovat toisillensa! Mistä tällainen ihmissuhteiden kertakäyttö-kulttuuri on lähtöisin? Jos toinen ei enää kiinnosta parin tapaamisen jälkeen, miksei asian voi ilmoittaa kohteliaasti suoraan toiselle osapuolelle? Ilmeisesti on liian helppoa vain jättää vastaamatta puheluihin, textareihin, sähköpostiin yms? Taidan olla täällä Suomessa "ainoa", jolla on käytöstavat kunnossa näissäkin asioissa. Itselleni ei tulisi mieleenkään vain kadota jälkiä jättämättä, mikäli haluaisin suhteesta pois. Mutta kukin tyylillään!


      • casanova-78
        Casanova77 kirjoitti:

        Samansuuntaisesti olen itsekin ajatellut, mutta mistä johtuu se, että nämä "perästävedettävät" naiset kuitenkin suhtautuvat innolla uusiin ehdotuksiini/tapaamisiin, joita ehdottelen? Eikö kiinnostamattomuuden pitäisi näkyä juuri siten, ettei haluaisi enää tavata toista? Mutta jotain outoa näissä tapaamisissani on ollut, kun ne tuntuvat toistamiseen olevan tällaisia yksipuolisia. Ehkäpä en vain sittenkään ole vielä tavannut sitä "oikeaa"!?

        " mutta mistä johtuu se, että nämä "perästävedettävät" naiset kuitenkin suhtautuvat innolla uusiin ehdotuksiini/tapaamisiin, joita ehdottelen?" No sitten niitä kiinnostaa. Jos ei kiinnosta, aikataulut ei rimmaa, tulee "yllättäviä" menoja ynnä muita sellaisia. "Eikö kiinnostamattomuuden pitäisi näkyä juuri siten, ettei haluaisi enää tavata toista? " Kyllä. "Mutta jotain outoa näissä tapaamisissani on ollut, kun ne tuntuvat toistamiseen olevan tällaisia yksipuolisia. Ehkäpä en vain sittenkään ole vielä tavannut sitä "oikeaa"!? " Tuo riippuu sinun yhteydenpitofrekvenssistä. Voithan vähän kokeilla kepillä jäätä ja pidät taukoa viestailussa. Niin kauan kuin sinun tekemääsi aloitteeseen vastataan ja treffiehdotuksesi hyväksytään, ei ole hätäpäivää. Jos treffit ei käy, niitä voi vielä kerran yrittää ehdottaa. Jos nekään eivät käy, siirretään aloite naiselle ja unohdetaan koko juttu. Niin se vain on, että miehen kuuluukin olla aloitteellinen.


      • casanova-78
        .............................. kirjoitti:

        Bullshit. Ainoa mikä noissa tapauksissa on estänyt mua jatkamasta on se että jossain vaiheessa nainen lopettaa jokatapauksessa sen yhteydenpidon ja tutustumisen edistämisen omalta osaltaan. Mulla on loistava esimerkki, yks hemmetin kivannäköinen ja luonteeltaan just nappi 10 nainen. Neiti alkoi itse kujertamaan mulle, mä vastasin ja siitä se sitten lähti. Muutama tuokio, viikko pari - meni oikein loistavasti ja ihastukseni oli liki täydellinen. Sitten nainen... jättäytyy passiiviseksi. Ei nyt ihan stoppaa... mutta kaikki on niin perkeleen vaikeaa. Ei puhu, hannailee, ei pysty suunnitteleen mitään, kunhan vastaa "jotain sinnepäin". En mä kaivannut siinäkään mitään että nainen olis vienyt hommaa yksin eteenpäin... mutta siis, jonkinlaista aktiivisuutta?!?! Tuntuu kuin koko nainen olis sammunut niille sijoilleen. Vähän aikaa siinä sitten sähköjänistelin ja koitin selvittää mikä on vikana ja teinkö jotain väärin ja kun tajusin että mitä ilmeisimmin en ollut tehnyt mitään väärin niin... no. Heitin hanskat kehiin perivittuuntuneena ja sanoin että moro poro. Jälkeenpäin olen kuullut että hän on kai vieläkin ihastunut jotenkin muhun. Enää en oikein osaa edes sanoa hänelle mitään sen äkkipysähdyksen jälkeen. Joten "miehet eivät arvosta naisia jotka ovat heidän mielestään "tyrkyttäneet itseään!" Paljon enemmän kuin sellaisia joista ei saa mitään irti. Kasvakaa ny aikuisiksi.

        Kyllä naisillakin tuntuu välillä mielialat heittelevän. "Heitin hanskat kehiin perivittuuntuneena ja sanoin että moro poro. " Tuossa tilanteessa kannattaa suosiolla siirtää nainen reserviin odottelemaan ja viritellä uusia verkkoja vesille. Joskus sitä voi sitten vähän kokeilla soittamalla tai tekstarilla, yksi puhelu nyt ei vie aikaa eikä maksa mitään. Jos ei anna niin ei se otakaan. Niin eli kyllä ne hanskat voi heittää eikä kannata kuvitella liikoja, mutta sitten jossain vaiheessa voi jälkikäteen kokeilla, josko olis mieli muuttunut. Tietty aina nainen ei ole sen arvoinen että näin kannattaisi tehdä.


    • kun oot kasanoova

      Eikä naiset välttämättä ota sua tosissaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe