Hyvä Eläinlääkäri ???

Hämeenlinnasta/Turengista

Moikka!! Olen uusi tääl HML:ssä ja etsin koiralleni hyvää eläinlääkäriä... Olisiko kokemuksia? Missä kannattais käydä (siis ihan perus rokotukset ottamassa) Ja mihin ei missään nimessä kannata mennä? KIITOS jo etukäteen avusta :D Ei ole helppoa muuttaa uudelle paikkakunnalle mistä ei tunne ketään eikä tiedä mitään, joten arvostan suuresti apujanne !

73

15695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WANDA-neiti

      Heippa! etsiskelin pari vuotta sitten Hämeenlinnasta myös itse "uutena" koiralleni lääkäriä tassuvaivan takia. Valintani valitettavasti osui Kanta-hämeen eläinklinikkaan ja herra Serban vastaanotti meidät. Hän totesi röntgenkuvien perusteella että koirani sairastaa luusyöpää ja elinikää ei ole kauaa. Onneksi hain toisen lääkärin mielipiteen VETHAUSista - koirallani todettiin nivelrikko ja on hengissä edelleen. Suosittelen siis VETHAUSia siellä saa palvelua, tutkitaan perusteellisesti eikä rahat mene hukkaan.

      • Onko perää

        Liekö totta? Tämä samainen eläinlääkäri ei myöskään suostu lopettamaan terveitä kissoja. Minua on aina järkyttänyt tämä huhu.Jos edes on huhu. Ellet saa kissavainajaa mukaasi, eläinlääkäri antaa sen tietämättäsi kissakotiin kierrätykseen. Ompa "mukavaa" kun luulet rakkaan lemmikkisi olevan rauhassa lemmikkien taivaassa, se onkin annettu johonkin huonoon kotiin lasten leluksi loppuelämäkseen. Tai paikkaan missä sitä ei rakasteta ja huolleta. Joskus on tilanne, että joudut sairauden tms.vakavan asian takia luopumaan kissastasi. Etkä silti halua antaa sinulla vuosia ollutta ystävää vieraaseen kotiin. Mielummin sen nukuttaisi ikiuneen. Näin tietää ainakin ettei ole huonossa paikassa.


      • Paunin tila
        Onko perää kirjoitti:

        Liekö totta? Tämä samainen eläinlääkäri ei myöskään suostu lopettamaan terveitä kissoja. Minua on aina järkyttänyt tämä huhu.Jos edes on huhu. Ellet saa kissavainajaa mukaasi, eläinlääkäri antaa sen tietämättäsi kissakotiin kierrätykseen. Ompa "mukavaa" kun luulet rakkaan lemmikkisi olevan rauhassa lemmikkien taivaassa, se onkin annettu johonkin huonoon kotiin lasten leluksi loppuelämäkseen. Tai paikkaan missä sitä ei rakasteta ja huolleta. Joskus on tilanne, että joudut sairauden tms.vakavan asian takia luopumaan kissastasi. Etkä silti halua antaa sinulla vuosia ollutta ystävää vieraaseen kotiin. Mielummin sen nukuttaisi ikiuneen. Näin tietää ainakin ettei ole huonossa paikassa.

        Varmasti hyvä ja asiansa osaava.Laitteisto täydellinen.


      • Kiitos!

        Tästä sun kirjoituksesta on jo aikaa, mutta pakko vielä vastata, koska olemme kokeneet saman vuonna 2007.
        Tiesimme koiramme saaneen emältään sikaripunkin ja veimme Serbanille näytille ja hakemaan lääkettä. Serban ei ymmärtänyt/uskonut meitä ja määräsi eri lääkkeitä. Viikon niitä syötin, kunnes aloin netistä tutkimaan lääkettä. Lopulta otin yhteyttä lääkkeen valmistajaan, joka kertoi lääkkeen olevan johonkin aivan muuhun vaivaan ja käski heti lopettaa lääkkeen syöttämisen koiralle.
        Uusi aika, tällä kertaa Vethaussin Tastille, oikeat lääkkeet, koira kuntoon ja uusi luottolääkäri oli löytynyt!

        Nim.merk. nykyään jo useampi koira ja yhä onnellinen Vethaussin asiakas


      • Apuva99
        Onko perää kirjoitti:

        Liekö totta? Tämä samainen eläinlääkäri ei myöskään suostu lopettamaan terveitä kissoja. Minua on aina järkyttänyt tämä huhu.Jos edes on huhu. Ellet saa kissavainajaa mukaasi, eläinlääkäri antaa sen tietämättäsi kissakotiin kierrätykseen. Ompa "mukavaa" kun luulet rakkaan lemmikkisi olevan rauhassa lemmikkien taivaassa, se onkin annettu johonkin huonoon kotiin lasten leluksi loppuelämäkseen. Tai paikkaan missä sitä ei rakasteta ja huolleta. Joskus on tilanne, että joudut sairauden tms.vakavan asian takia luopumaan kissastasi. Etkä silti halua antaa sinulla vuosia ollutta ystävää vieraaseen kotiin. Mielummin sen nukuttaisi ikiuneen. Näin tietää ainakin ettei ole huonossa paikassa.

        No herran jestas, kertoohan se jotain todella hyvää ja pätevää eläinlääkäristä, että hän ei suostu riistämään terveeltä olennolta elämää vain, koska omistaja ajattelee että elollisen olennon voi ottaa päiviltä, kun ei itse enää kykene, jaksa, viitsi, voi hoitaa sitä. Totta kai eläimelle pitää hankkia uusi koti. Pimeä olet! Että pitäisi tappaa sen sijaan, että hankitaan uusi koti. Elämä kunniaan! Onneksi on noin tervejärkisiä eläinlääkäreitä.


    • Koira&marsu

      Vethaus on ehdottomasti asiantunteva ja luotettava paikka. Myös marsut otettiin hyvin potilaina vastaan :)

      • Turuntiellä

        Hyvä, ystävällinen palvelu. Ajanvaraus sujuu. Edullinen.


      • lemmikki...
        Turuntiellä kirjoitti:

        Hyvä, ystävällinen palvelu. Ajanvaraus sujuu. Edullinen.

        Minäkin käyn turuntiellä, koska en halua maksaa ylimääräistä pelkästä el.as.nimestä.No, jokaisen oma asia tietysti ja jos on liikaa rahaa voi peruspiikkeistäkin maksaa maltaita.Tossa jossain yläpuolella joku sanoi että Serban ei nukuta terveitä kissoja.Siitä pisteet Serbanille. Miksi ihmeessä terve eläin pitää viedä piikille ja miksi yleensä ottaa eläintä jollei sitä pysty pitämään.Harkintaa enemmän, eläimet ansaitsevat hyvän ja huolehtivaisen kodin, jossa saa asustaa elämäsä loppuun asti.


      • on oikeassa
        lemmikki... kirjoitti:

        Minäkin käyn turuntiellä, koska en halua maksaa ylimääräistä pelkästä el.as.nimestä.No, jokaisen oma asia tietysti ja jos on liikaa rahaa voi peruspiikkeistäkin maksaa maltaita.Tossa jossain yläpuolella joku sanoi että Serban ei nukuta terveitä kissoja.Siitä pisteet Serbanille. Miksi ihmeessä terve eläin pitää viedä piikille ja miksi yleensä ottaa eläintä jollei sitä pysty pitämään.Harkintaa enemmän, eläimet ansaitsevat hyvän ja huolehtivaisen kodin, jossa saa asustaa elämäsä loppuun asti.

        syön broileria mehiläisten keräämässä hunajamarinadissa sekä elävältä keitettyä häkkikasvatettua al dente gnocchia, eikä sureta yhtään.


      • Lemmikki terve omistaja ei
        lemmikki... kirjoitti:

        Minäkin käyn turuntiellä, koska en halua maksaa ylimääräistä pelkästä el.as.nimestä.No, jokaisen oma asia tietysti ja jos on liikaa rahaa voi peruspiikkeistäkin maksaa maltaita.Tossa jossain yläpuolella joku sanoi että Serban ei nukuta terveitä kissoja.Siitä pisteet Serbanille. Miksi ihmeessä terve eläin pitää viedä piikille ja miksi yleensä ottaa eläintä jollei sitä pysty pitämään.Harkintaa enemmän, eläimet ansaitsevat hyvän ja huolehtivaisen kodin, jossa saa asustaa elämäsä loppuun asti.

        Voiko joku olla noin yksinkertainen, ymmärtää lukemansa noin mutkalle? Ei kirjoittaja varmasti tarkoittanut nuhan tai muun kevyen sairastelun, tai syyn takia terveestä eläimestään luopuvansa. Joskus on myös kuolemaan johtavia sairauksia. Myös sairauksia, jolloin ei enää voimat riitä huolehtia lemmikistään. Tämä erottaa väkisin omistajan lemmikistään ja päinvastoin. Sekö tarkoittaa sitä, että eläin pitäisi antaa uuteen vieraaseen kotiin? Paikkaan mistä et saa takuita hoidetaanko rakasta lemmikkiäsi asianmukaisesti. Pitäisi ymmärtää lukemansa ja kommentoida vasta sitten. Ei terveitä kissojakaan kannata antaa huonoihin koteihin. Millä Serban ja kissakodit takaa, että lemmikillä on luovutuksen jälkeen hyvä elämä? Sen tahtoisin tietää! Itse olen nähnyt, että ei ole. Monella kissalla olisi helpompaa kun se olisi lopetettu. Kun kissa on pois kontolta ja laitettu kierrätykseen, se on myös pois sydämestä. Näinkö se meneekin?


      • Ha-ha-haa
        lemmikki... kirjoitti:

        Minäkin käyn turuntiellä, koska en halua maksaa ylimääräistä pelkästä el.as.nimestä.No, jokaisen oma asia tietysti ja jos on liikaa rahaa voi peruspiikkeistäkin maksaa maltaita.Tossa jossain yläpuolella joku sanoi että Serban ei nukuta terveitä kissoja.Siitä pisteet Serbanille. Miksi ihmeessä terve eläin pitää viedä piikille ja miksi yleensä ottaa eläintä jollei sitä pysty pitämään.Harkintaa enemmän, eläimet ansaitsevat hyvän ja huolehtivaisen kodin, jossa saa asustaa elämäsä loppuun asti.

        Joo kyllä se pitää tietää eläintä otettaessa, ettei koskaan sairastu eikä kuole ennen eläintä! Kuka on niin tyhmä että ottaa eläimen eikä osaa olla sairastumatta tai kuolematta. Miksi ottaa eläintä ellei siitä pysty huolehtimaan loppuun asti. Jos eläin otetaan silloin ei aleta kuolemaan kesken kaiken! Tätä mieltä joku "välkky" henkilö tässä ketjussa.


      • kanisteri

        kanitkin otetaan hyvin potilaina vastaan Vethausissa, suosittelen!


      • Elämä on arvokas
        Ha-ha-haa kirjoitti:

        Joo kyllä se pitää tietää eläintä otettaessa, ettei koskaan sairastu eikä kuole ennen eläintä! Kuka on niin tyhmä että ottaa eläimen eikä osaa olla sairastumatta tai kuolematta. Miksi ottaa eläintä ellei siitä pysty huolehtimaan loppuun asti. Jos eläin otetaan silloin ei aleta kuolemaan kesken kaiken! Tätä mieltä joku "välkky" henkilö tässä ketjussa.

        Oletpa sinä välkky.
        ps. jos aletaan kuolemaan "kesken" annetaan eläimen jatkaa elämäänsä: tuskin se on tehnyt mitään ansaitseekseen kuolemanrangaistuksen silloin, jos sen omistaja joutuukin vaikeuksiin, esim. sen vakavan sairauksen kanssa tai olipa se syy mikä tahansa. Ihminen ei saa leikkiä "jumalaa".


    • staffin omistaja

      Heippa! Suosittelen Vethaussia. Siellä on todellakin asiansa osaava henkilökunta ja jos saan lääkäriä suositella niin Anssi Tast! Me ollaan oltu ainakin todella tyytyväisiä, vaikka ei mitään isompaa ole koskaan ollutkaan. Mielestäni hintataso on sama kuin muissa paikoissa mitä käytettiin ennen kuin löydettiin Vethaussi. Ja perus rokotusten yhteydessä tutkitaan koira kunnolla samalla eikä vain isketä sitä piikkiä nahkaan. Rokotusten hinta oli saman hintainen kun aulangontiellä olevassa eläinlääkärissä. Vethaussissa on myös hyvät odotustilat ja sinne saa tarvittaessa nopeastikkin ajan :)

      • villiksien omistaja

        Reippaasti toista sataa maksoin Vethaussilla käynnistä kun vein 2 koiraa samaan aikaan perusrokotuksille.
        Velottivat 2 käyntiä, vaikka aikaa heillä varmasti meni sama kuin yhden koirankin kanssa. Normaalirokotukset olen nykyään saanut muualta ja! vain yhden käyntimaksun olen maksanut. Koirani ovat todella rauhallisia ja toimenpide nopeahko (käynti alle 10min)


    • Asioinut

      Turengissa Pekka Martola.

      • kun itse voi tehdä perkele

        poika tais olla 6 vuotias kun ensimmäisen koiransa ampu kun se söi mun kenkää. jos elukka otetaan niin itse se tapetaankin!


      • Kyllä

        Samaa mieltä.Pikkuvaivojen kyseesä oltua on usein tiennyt jo puhelinkeskustelussa asioitten laidan ja neuvonut oikeat tropit.Eikä siis kutsu vastaanotolleen nk.rahastettavaksi mitä Hän ei muutenkaan harjoita.Maltillinen hinnoittelu ja se että Martola on toiminut eläinlääkärinä jo silloin kun nämä nuoremmat vielä taputtelivat kakasta kakkuja tai eivät ollet vielä syntyneetkään kannattaa ottaa huomioon.Loistoäijä.


      • ketjuhan on
        Kyllä kirjoitti:

        Samaa mieltä.Pikkuvaivojen kyseesä oltua on usein tiennyt jo puhelinkeskustelussa asioitten laidan ja neuvonut oikeat tropit.Eikä siis kutsu vastaanotolleen nk.rahastettavaksi mitä Hän ei muutenkaan harjoita.Maltillinen hinnoittelu ja se että Martola on toiminut eläinlääkärinä jo silloin kun nämä nuoremmat vielä taputtelivat kakasta kakkuja tai eivät ollet vielä syntyneetkään kannattaa ottaa huomioon.Loistoäijä.

        Vethaussin aloittama ja se on selkeästi kirjoittanut täällä eri nimimerkeillä kehuja itsestään.

        Vaan niinhän tekevät monet muutkin yrittäjät. Saattaisin tehdä minäkin, jos omistaisin yrityksen.


      • Olen samaa mieltä. Olen asioinut siellä monesti koirieni kanssa.


      • 2 koiran omistaja

        Martolan Pekka on hyvä kokoemus 15 vuoden ajalta


      • Anonyymi
        2 koiran omistaja kirjoitti:

        Martolan Pekka on hyvä kokoemus 15 vuoden ajalta

        Metsästys/ käyttö koirien spesialisti ehdottomasti 20 v kokemuksella.toivotaan että pekka on käytettävissä vielä pitkään.martola kun lopettaa,niitä saappaita tuskin kukaan pystyy täyttämään


      • Anonyymi
        kun itse voi tehdä perkele kirjoitti:

        poika tais olla 6 vuotias kun ensimmäisen koiransa ampu kun se söi mun kenkää. jos elukka otetaan niin itse se tapetaankin!

        Koira ammuttiin, kun söi kenkää!


    • paulus16

      me käydään aulangontie kolmosessa, tawastvet. ja tyytyväisiä ollaan.

    • Hiljattain asioinut

      Ville Suutari,Pälkäneeltä on paras sekä edullisin.

      • Sakemanni poika

        Helmi Tervakoskella tai jos parasta haluaa niin EHEL Riihimäellä.


    • kalliit yksityiset

      Kunnallinen eläinlääkäri on yleensä halvin eivätkä jonotkaan ole kauheat. Hämeenlinnassa vstaanotto ainakin Jukolassa.

    • JohanS

      Vethausin omistajat Tast ja Virolainen mainostavat olevansa tohtoreita. Niin ovatkin, mutta molemmat ovat saaneet tohtoriarvonsa SIKAPUOLELTA !! Se siitä erikoisosaamisesta.

      • Haloo!

        Tohtoriarvo on kylläkin osoitus tieteellisestä työstä. Moni ihmislääkäri tekee työnsä esim. hiirillä tai kaneilla. Katsokaa kaikkien eläinlääkäreiden kohdalla ennemmin mitä jatkokoulutusta ovat hankkineet miltäkin osa-alueelta sekä työkokemusta. Missään muualla Hämeenlinnan alueelle ei tehdä niin vaativia toimenpiteitä kuin Vethaussissa tehdään!


    • kuollut ja kuopattu

      Mä käytin kolme kertaa koiraani Vethausissa ennen kun sain syöpädiaknoosin. Aivan turhaa testailua sairaalla koiralla. Kovasti otettiin röngtenkuvia ekalla kerralla, mutta ikinä en saanut niitä nähtäväkseni. USKOMATONTA rahastusta. Mikään vaiva ei selviä ensimmäisellä kerralla

    • Rahakin ratkaisee..

      Minä kannatan kunnallista eläinlääkäriä. Koirani on onneksi ollut terve ja käyty vaan rokotuksilla ja samalla on tehty terveystarkastus maksoi 55€. Mulla oli satanen mukana ja pelkäsin ettei riitä.Edelistä koiraa leikattiin 2 kertaa kunnallisessa ja sairauden lopuksi sitten nukutettiin pois. Aina on ollut asiallista ja hyvää palvelua en kaipaa lässytystä koirani ulkonäöstä tai muusta mitä ilmeisesti saa kun maksaa enemmän yksityisellä puolella. Mutta onneksi kaikilla on vapaus valita se itselleen sopivin.

    • 2 koiran omistaja

      en tykkää vethaussista ja vien jos on aivan pakko.... koira meni syvän haavan takia sinne, tasti sano arvioks ennen kun teki koivelle mitään niin 500-600 e ja sit kun oli kattonu sitä kunnolla niin hinta nousi yht´äkkiä yli 800 e...huh huh...no muuten oon käyttäny tawast vetillä, oon tykänny siitä ja on huomattavasti edullisempi kun vethaussi... kunnan ell oon käyttäny jos ei paljoo oo rahaa...samanlailla ne suurinpiirtein hoitaa kun muuallakin....huom, melkein samanlailla... =D huomena ois aika kunnan ell mut perun sen koska rahaa on niin vähän vaikka en edes tiedä kuinka paljon se maksaa...mut joo, voin siirtää koirani toimenpidettä joten ei hätää...

    • jo vain

      Mitä maksaa Hämeenlinnan kunnan ell:llä narttukoiran kohdun leikkaus? Entä muilla seudun eläinlääkäreillä? Ei olis paljoa rahaa siihen laittaa, niin etsin halvinta mahdollista, mutta kuitenkin hyvää eläinlääkäriä.

    • No problem

      Tast on erikoistunut silmäkirurgiaan, Virolaisesta en tiedä, Molemmat ovat opiskelleet alojaan niin jenkeissä kuin myös ranskassa ja käyvät edelleen ko maissa opiskelemassa lisää.
      Paikka on kallis, mutta itse olen koirilleni saanut siellä hyvät hoidot.

      Vethausissa ei ole magneettilaitetta, minkä avulla sais heti selvyyden siittä, onko koiralla esim. syöpä. Siksi täällä erään kirjoittajan koirasta otettiin useampi röntgenkuva, ennenkuin ongelma saatiin paikannettua.

      Lähimmät eläinsairaalat, joissa ko laite on, löytyy joko Tampereelta tai Espoosta. Espoossa magneettikuvaus maksaa 1000e, että oliko se nyt sitten Vethausissa sen kalliimpaa, kuin että olis koira viety joko Tampereelle tai Espooseen?

      Ainiin, en ole Vethausin henkilökuntaa, ainoa kytkös sinne on omat koirat,

      • silmä silmästä

        Eiköhän se Tast ole vasta ERIKOISTUMASSA silmäkirurgiaan.


    • maalisk:ssa -12

      Pikkukoiran sterilointi kunnallisella ell:llä n. 250,-. Todella asiallista ja hyvää hoitoa ovat, niin iso, kuin pienet koirani saaneet Hämeenlinnan kunnan ellasemalla.
      Suuri kiitos henkilökunnalle:)

      Harvan työssäkäyvän koiraharrastajan palkka riittää Vethausin, Tavastvetin ja K-H Eläinklinikan laskuihin. Tervakosken Helmen ell.asemalla, ainakin viime kuuleman perusteella, riitti ymmärrystä koiranomistajan rahojen rajallisuuteen...

      Nykyäänhän pitää koiranomistajan olla rohkeasti viisas ja ottaa raha puheeksi jo ajanvarauksen yhteydessä, sekä viim. silloin, kun ell lausuu sanan röntgen tai verikokeet/labrakokeet.

    • Mie ja koiruus

      Mun koiran (keskikokoinen) kohdunpoisto maksoi aikoinaan yli 400€ keskustan Kanta- Hämeen Eläinklinikalla. En muista tarkkaa summaa aikaa jo 5v. Mutta mun nartulla oli märkäkohtu ja varmaan hinta kalliimpi kun pelkkä poisto. Kunnallisella olisi varmaankin ollut halvempi, mutta ei sinne saanut aikaa silloin. Soittele ja kysele kannattaa, koska uskon että ovat eri hintaisia kullakin klinikalla.

    • odcdsdlos

      Miksi koiran sterilointi on noin paljon kalliimpaa kuin kissan? Kissan steriloi alle satkulla ainaskin kaupungin omassa? Pallit kai siitä vaan napsastaan ja vedetään pari tikkiä 10 minuuttia, nartuista en tiedä, mutta kohtu kai kissaltakin pois revitään, luulis, että kun on pienempi kuin koira niin tarkempaa työtäkin täytyis tehdä. alle satkun silti narttukissakin? Miksi? Onks koiralla jotenkin enemmän huomioitavaa vai miks koirat maksaa noin paljo?

      • miauh

        Koira myös ympärileikataan samalla siksi on kalliimpi.


    • jo vain

      Kiitos vastauksista koskien kysymystäni narttukoiran kohtuleikkausten hinnoista ja hyvistä eläinlääkäreistä. :) Täytyypä sitten tehdä soittokierros ja tutkailla sillä tavalla eri paikkojen hintoja. Luultavasti päädyn siihen kunnalliseen, jos eläinlääkärit siellä ovat asiansa osaavia. Mikään hätätapaus tässä ei kuitenkaan ole kyseessä, vaan steriloin narttukoirani, koska sillä ei voi pentujakaan teettää perinnöllisen sairauden vuoksi.

      Kissan ja koiran steriloinnin hintaerot luulisin johtuvan siitä, että yleensä kissa on paljon kevyempi kuin koira ja maksu määräytyy senkin mukaan, paljonko menee nukutuslääkettä per eläin. Eli mitä kevyempi eläin, niin sitä vähemmän tarvitaan nukutuslääkettä ja painavammalle eläimelle siis aina ememmän.

    • -Julle

      Jukolan kunnan eläinlääkäri on ainakin hyvä/halpa. Käytin tiibetinspanieli uroksen siellä hammaskivenpoistossa, 6hammasta lähti samalla kerralla, peräaukon luota puristettiin jotain 'mätä' paiseita(leikkaamattomien uroskoirien vaivoja), kauluri ja antibioottikuuri. Niin oliskohan hinnaks tullut joku 90€, mutta alle 100€ se kummiskin oli. Ja mun mielestä tosi halpa, kun noin paljon kummiskin teki.

    • Näin on!

      Turengin kunnaneläinlääkäri melkein tappoi kissani antamalla sille liikaa rauhoittavia, kun sen jalka piti röntgenkuvata. Toiste emme kissaa sille vieneet, se sai rautanivelen ihan muualla ja eli vielä pitkään. Tämä tapahtui tosin jo vuonna 1999. Myöskään pikkukoiramme hampaita siellä ei tarkistettu rokotusten yhteydessä kuten pitäisi, ja ne tulehtuivat pahasti kun emme osanneet kiinnittää asiaan huomiota. Toivottavasti siellä on nykyään joku parempi lääkäri.

      Sen sijaan Pekka Martola on kyllä ihan huippu. Hän pelasti vanhan koiramme kahdesti nisäsyövältä ja leikkasi tulehtuneet hampaat kuntoon. Moni kokemattomampi ei olisi vaivautunut enää leikkaamaan 10-vuotiasta pikkukoiraa. Sydänlääkkeetkin se sille määräsi vielä myöhemmin, ja koirakulta sai monta vuotta lisäaikaa! Lisäksi Martola osaa todella käsitellä pelokkaitakin eläimiä. Kahtena jouluna käytiin viemässä koiran kanssa suklaarasia kiitokseksi. Kolmantena vein sitten vain kortin, jossa oli kuva koirasta... 15 vuotta on koiralle pitkä ikä, ja kolmasosan sai meidän koira lisää elinvuosia Martolalta.

      Nyt minulla on uusi koiranpentu, enkä edes harkitse muita eläinlääkäreitä, vaikka asunkin opiskelujen takia nykyään Helsingissä.

      • teerrhii

        pelkääkö kunnan eläinlääkäri kissojakin, koiria ainakin, tutkimiset jäävät silloin tekemättä ellei pistä rauhottavaa reilusti.


      • määvaankyselen

        Yritin googlettaa Pekka Martolaa kun täällä kyseistä ell kehutaan. Mistä löytäisin tiedon hänen vastaanotostaan ja puhelinnumeron?

        Haulla löytyi kyllä jotain numeroita, muttei esim omia sivuja. En oikein luota noihin fonectan tietoihin...


      • Joku vaan

        Kyllä, pekka martola on ihan paras! Suosittelen!


    • 2 kissan omistaja

      Hei, olen ottanut 2 pientä suloista kissanpentua sisäkissoiksi ja haluaisin leikkauttaa ne mahdollisimman pian ja muutenkin tarkistuttaa ja rokottaa. Suositelkaa Hämeenlinnassa hyvää ja kissoista pitävää eläinlääkäriä, itse olen vasta muuttanut kaupunkiin.

    • aswwswsw

      aschan on hyvä

    • :))

      Vethaus vaikuttanut ihan hyvältä paikalta. Ajankin sai nopeasti. Pennulta 5 hampaan poisto maksoi n. 250e. Isomman rokotus, pennun tutkiminen ja parit lääkkeet 170e. Henkilökunta vaikutti mukavalta. Ainoa miinus eräan hoitajan asenteesta kun kuuli pentuni olevan tuontikoira. Naama muuttui norsun perseeksi ja asenne arvostelevaksi. Pennulla oli asianmukaiset rokotusasiakirjat ym ja kaikki mukana ja täysin kunnossa :/

    • Paras palvelu ikinä!

      Jos on auto alla.. osoite Riihimäki EHEL tai Espoon eläinsairaala. Kunnallisella rokotukset. :)

    • 186238fvfmfd

      Kissa räppäs koiraa silmään ja Jukolassa eli kunnallisella sanottiin että paranee itekseen. Ooteltiin vkolopun yli ja vietiin Vethausiin jossa sanoivat ennen leikkausta, että ei voi luvata ollenkaan varmaksi, että saavat enää silmää toimimaan.
      Saivat kuitenkin ja koira näkee ok.. Siitä kiitos!
      Mutta turhaa kipua koiralle ja huonomminhan olis kunnallisen neuvoilla käynyt. Eli jos joku hiemankin kinkkisempi homma tai jää epäilys niin suosittelen kyllä maksamaan palvelusta ja tiedosta.
      Itse olisi pitänyt ajella suoraan Vethausiin, mutta olin vielä tuolloin ihan luottavainen kunnalliseenkin..

      • lapfkpoa

        Oletko varma ettei vethaus vaan halunnut rahoittaa tekemällä "välttämättömän" leikkauksen. Kyllä nuo Jukolan kunnallisen eläinkäärit asiansa osaavat ja meidän kissat saaneet aina hyvää hoitoa, osaavat käsitellä myös arkaa eläintä. Saattoivat siis kunnallisella antaa sinulle ihan oikean neuvon, mutta vethaus näki tilaisuutensa laskuttaa tietämätöntä. Meitä vethausissa ainakin kusetettiiin sata nolla kun soitin ja kysyin onko normaalia että kissan ulosteen seassa on tuoretta verta, kysyin kannattaako lähteä eläinlääkäriin. Kannatti kuulemma ja maksoimme 100e siitä että kissalle todettiin ripuli, joka siis menee itsekseen ohi.


      • asian kokenut
        lapfkpoa kirjoitti:

        Oletko varma ettei vethaus vaan halunnut rahoittaa tekemällä "välttämättömän" leikkauksen. Kyllä nuo Jukolan kunnallisen eläinkäärit asiansa osaavat ja meidän kissat saaneet aina hyvää hoitoa, osaavat käsitellä myös arkaa eläintä. Saattoivat siis kunnallisella antaa sinulle ihan oikean neuvon, mutta vethaus näki tilaisuutensa laskuttaa tietämätöntä. Meitä vethausissa ainakin kusetettiiin sata nolla kun soitin ja kysyin onko normaalia että kissan ulosteen seassa on tuoretta verta, kysyin kannattaako lähteä eläinlääkäriin. Kannatti kuulemma ja maksoimme 100e siitä että kissalle todettiin ripuli, joka siis menee itsekseen ohi.

        Hyvä pointti."Välttämätön" leikkaus suoraan leikkaajan kassaan!!


    • mustim

      Vethausia olisin itsekin vielä muutama kuukausi sitten suositellut mutta erään hoitajan "palveluasenteen" takia menen sinne tästä lähin vain hätätapauksessa. Soitin sinne eräänä heinäkuisena lauantaina koska olin huolissani ripuloivasta ja huonovointisesta koirastani. Hoitaja ei kuunnellut asiaani kokonaan vaan keskeytti minut ja puhui päälle ja kaikki oli hänen mukaansa normaalia, näin siis sanoi koiraa näkemättä. Tuskin kuitenkaan kovin moni ehdoin tahdoin sinne päivystysajalla haluaa eläintä kiikuttaa ilman todellista hätää, nuo hinnat kun on mitä on... No, maanantaina sitten soitin toiseen paikkaan, saatiin heti samalle päivälle aika ja koira sai asianmukaisen hoidon ja lääkityksen ja toipui onneksi.
      Tawastvetistä ja Pieneläinklinikka Kaikenkarvaisista ei ole huonoa sanottavaa.

      • Anonyymi

        Tuontieläin mullakin. Palvelu kovaa ja karua. Kahdesti olen odottanut luvattua eläinlääkärin soittoa, koetuloksia odotellessani. En ymmärrä miksei palvelulupauksia pidetä.


    • dfadfjjödgjlö

      Niin, jos et omaa vakuutusta eläimelle niin Vethaus on vaan liian kallis, itse tämän muutaman kerran todennut. 300€ sinne yhteen käyntiin hupsahtaa, kun vähän tutkitaan.

      Ensi kerralla kokeilen kunnallista oikeaan vaivaankin, rokotukset siellä ainakin hoituu ja lekuri jopa kyseli koirien vointia ja tietenkin tarkasteli kirsusta hännänpäähän samalla ulkoisesti koirat(3kpl vietiin samalla erää). Eli hyvä fiilis jäi.

    • Tyytyväinen

      Olen itse käynyt Jukolassa kunnaneläinlääkärillä kissani kanssa ja olen ollut todella tyytyväinen hyvään ja ihanan ystävälliseen palveluun. Kissani on molemmilla kerroilla saanut erittäin hyvää hoitoa lääkkeineen päivineen, vielä todella edulliseen hintaan, joka jaksaa yllättää joka kerta!

    • Keskustelua

      Vaikka tänne ei näköjään pitkään aikaan kukaan ole mielipidettään kertonut haluaisin tuoda nyt oman mielipiteeni esiin koska olen tässä lähiaikoina käyttänyt kanta-hämeen eläinklinikan palveluita ja univetin(ent vethaus) palveluita. Olen vältellyt univettiä kalliiden hintojen takia mutta nyt päätin käydä siellä koirani jatkuvien iho-ongelmien takia. Ja sain loistava palvelua koiralta mitattiin kuunne, tarkatettiin perus terveys, tutkittiin iho-ongelmat ja otettiin koe palat. Loistavaa palvelua. Kun taas kanta-hämeen eläinklinikalla saa myös hyvää palvelua mutta tuntuu että he haluavat palvella paljon asiakkaita ja nopeasti. etteivät perehtyneet kunnolla koiran ongelmiin joten univetissä tullaan käymään jatkossa.

    • Rengon Sheriffi

      Pekka Martola erittäin hyvä eläinlääkäri turengista ja suosittelen kyllä jokaiselle.kyllä on ogelma etsiä uusilääkäri sitten kun Pekka lopettaa hommat.

    • Hunsvotti

      Pentti Sarjamoon olen luottanut. Hänellä on huumoriakin jos omistajaa pelottaa yhtä paljon kuin koiraa. Maalaisjärkeä täytyy olla eläinlääkärillä.
      Esimerkkinä tapaus: olin tuore ensimmäisen koiran omistaja ja koiran pennun mahaan ilmestyi punaisia rengasmaisia ihottuma länttejä. En saanut Sarjamolle aikaa kun oli kai matkoilla ja jouduin viemään jollekin tyttöselle keskustaan hätäpäissäni. Tytteli määräsi jotain myrkkyä jolla koira piti pestä ja hävitytti kaikki koiran petivaatteet ja pesetytti koko huushollini kun ne renkaat olivat kuulemma jotain aivan kamalaa tarttuvaa sieni-ihottumaa. No seuraavana kesänä koiralle tuli samoja punaisia renkaita taas mahanseudulle. Sattui olemaan samalla rokotusten uusimisaika ja vein Sarjamolle. Hän totesi, että hotspotteja ne vaan on ja niille tarvitse mitään tehdä eikä välittää häipyvät aikanaan. Ja niin tekivät. Ei tee mitään turhia juttuja rahastusmielessä.

    • Toinen mielipide

      Minna Tuisku tarkasti koiraani 6 kk rokotuksilla ja sanoi että varaa aika kun koira on n. 1 v niin otetaan nuo alakulmahampaat pois kun ovat ihan vinksallaan ja ottavat ikeniin kiinni että sinne voi muodostua jokin märkäpaise tms. Koirani hampaat ovat tosiaan yksiristikaksi tyyppiä. Kysyin Sarjamon mielipidettä niin sanoi, ettei mitään vikaa kulmahampaissa että miksi ihmeessä ne pitäisi poistaa. Ja nyt 13 vuotiaana nuo poistotuomion saaneet kulmahampaat ovatkin oikeastaan ainoat jäljellä olevat hampaat.

      • hammasvaiva

        animagi on hyvä!


    • Maykky

      Pekka Martola on kyllä ykkösvaihtoehto omien koirieni suhteen, noin 16.v siellä käyneenä ja ei vieläkään pahaa sanottavaa. Ajan saa aina samalle pv.lle ja jos on hätä vaikka keskellä yötä niin ottaa vastaan. Ja toisessa sukupolvessa jo käytetty hänen palvelujaan koirien kanssa. Kertoo oman mielipiteensä hyvin ja asiallisesti vaivan suhteen ja pyytää myös aina omistajan näkökulman miten asioiden kanssa halutaan edetä.

    • Hotdogi

      Missä kanta-hämeen edullisin lopetuspiikki sairaalle koiralle?

    • albinotar

      Rakas 23 v.kissani ,sairastui vakavasti.Jukolan kunnaneläinlääkäri Nina antoi lopetuspiikin.Oli todella lämminsydäminen ja osanottava,kissaa kohteli kauniisti ja kunnioittavasti.Suosittelen.

    • omalääkäri

      Me käydään Kanta-Hämeen Eläinklinikalla vähän kauempaakin. Tykätään että Serban selittää mitä tehdään, miksi, mistä johtuu jne. mihinkään ei ole kiire vaan rauhassa saadaan kysellä.

    • 15vasiakkaana

      Sirkkolan Heikki!

    • Miukumaukuuu

      Oon ymmärtänyt että tuo martola olis nykyään eläkkeellä, mutta tekis silti hommia ajoittain, onko näin? Meiän narttukissa pitäis pian meinaan steriloida.

    • tietoa_on

      Turengista löytyy paras.

    • uskonSuomalaisiin

      Millä perustelet mikä on paras.Samat koulut käyneet,paitsi nämä Virolaiset joitten koulutus oli Suomea paljon huonompi.Kun Virosta tuli EU jäsen niin joutuivat muuttamaan opetuskäytäntöään.Ei silti vieläkään Suomen tasoa.

    • Anonyymi

      Pekka martola on metsästys koirien hoidon spesialisti,tosin hoituu muutkin eläimet hyvin

    • Anonyymi

      Martola Turengissa. Toimii eläkkeellä yksin ilman avustajaa. Leikkautin 7kk urokseni ja olin itse avustamassa leikkauksessa, kun Martola viilsi skalpellilla pallit esiin ja käski minua ottamaan ne kouraani ja venyttämään, ja samalla itse pätkäisi piuhat ja ompeli haavan. Uroksestani tuli eunukki hetkessä Operaatio onnistui erinomaisesti sillä erektiokyky säilyi, mutta ei tehnyt pentuja vaikka pääsi joskus vahingossa narttua nylkyttämään niin, että jäi jopa nalkkiin.

      • Anonyymi

        Niin se toimii Sarjamokin eläkkeellä ja yksin.
        En sentään ole avustamassa ollut, no kerran kysyi, haluanko jäädä katsomaan, kun otti katilta hammaskivet.
        Joo ei kiitos.
        Hammaskivien poisto ja jäin sinne vastaanotolle yksi hammaskin.
        Makso n. 150e.
        Esim Vethausissa pelkästä ulko-oven avaamisesta velotetaan tuo summa.
        Päteviä siellä toki ovat ja kaikkensa eläimen eteen tekevät, mutta miksi sinne mennä kuin esim yllämainittu Sarjamo tekee tasan samat asiat puolet halvemmalla?

        Vaikka se hänen vastaanottonsa näyttää museolta, niin takahuoneesta löytyy viimosen päälle vermeet.


    • Anonyymi

      Hyvät kokemukset Sarjamosta eläinläkärinä. Hoiti koiran hammmaskivet ja leikkasi rauhoituksen aikana kynnet edullisesti noin 150€ verrattuna Vethausin ylikalliisiin hintoihin. Vethausissa eläinhoitaja olis leikannut kynnet (rauhoittamatta) 15€, mutta rauhoituksen takia tarvitaan lääkäri leikkaamaan kynnet ja se pelkkä toimenpide olisi maksanut 150€ toimistokulut tarvikkeet
      Toki sen ymmärtää, että Vethausilla on isot kiinteät kulut jotka on jyvitettävä kaikkiin hintoihin koirien kynsien leikkausta myöten.

      Martola ja Sarjamo, he toimivat kotonaan vastaanotolla hyvin pienine kiinteine kuluineen, joten on selvä asia, että saman toimenpiteen saa heiltä noin puolet halvemmalla. Tarvikkeet ja lääkkeet on noin suurinpiirtein samanhintaisia kuin Vethausella tietenkin.

      Sarjamolla käytin koiraa pari vuotta sitten, Martolalla noin 19v sitten, vieläköhän Martola mahtaa pitää vastaanottoa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe