Solifer 50 R

Tepsukka

Mitenkäs onko teillä mitään kokemuksia tuosta Solifer 50R skodesta? Minkälainen on kiihtyvyys, onko ollut paljon vikoja ja minkälainen se on yleensä ottaen?

144

20759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeppppkee

      Älä anna nimen hämätä ! Kyseessä ei ole SOLIFER skootteri vaan kyseessä on BAOTIAN kiinalainen paska, johon on teetetty SOLIFER katteet. Saat saman näkösen skootterin paljon halvemmalla ilman solifer tarroja. Eli kyseessä ei ole uomalainen solifer merkki.

      • JK49

        mun mielestä solikat on ihan hyviä. Itse hommaan solifer 50r tai speed. Ja jos nyt lähdetään vertaamaan jotain laatu skootteria esim. peogeot niin solikassa on paremmat sähköt. Solifer skootterit ovat suomessa testattuja ja kasattuja sekä jotain uutta kestävämpää osaa on paikoillaan.


      • Albe

        Evoluutioo :D

        Baotian jossa Soliferin katteet ja katteet kopioitu Aprilian skootterista. ;)


      • jaahas...

        jaaha... ja onko todisteita


      • solikallakuusivuotta
        JK49 kirjoitti:

        mun mielestä solikat on ihan hyviä. Itse hommaan solifer 50r tai speed. Ja jos nyt lähdetään vertaamaan jotain laatu skootteria esim. peogeot niin solikassa on paremmat sähköt. Solifer skootterit ovat suomessa testattuja ja kasattuja sekä jotain uutta kestävämpää osaa on paikoillaan.

        Solikan sähköt ja varsinkin liittimet ovat ala-arvoiset


    • f0rmu

      Soliferit on parhaita! Ite ajanut 1200km ja ei ole vikoja! ja kiihtyy nopeemmin ku muut mopot verrattuna kaverit ne saa poljee ja meikä pyyhältää ohi :D itse tehdyt perus huollot. OSTAKAA SOLIFER! itselläni Solifer SFR! 09! :).

    • Chabaduu

      Kiihtyy huomattavasti paremmin kuin muut 4t skootterit, ja monet 2t skootteritkin häviävät tälle. Kulutus pysyy aisoissa jos osaa ajaa, eikä minulla ainakaan mitään vikoja vielä ole tullut ja 1600 km mittarissa.
      Ja hintakin ei ole mikään kauhea
      Suosittelen

      • oho ohoohoh

        ei varmasti kiihdy paremmin kuin 2t!!! tää on ihan laiska paska. hinta on kauhea!!!! eikö se ollu jotai 1500e että huhhuh mikä hinta romusta.


      • weknvo
        oho ohoohoh kirjoitti:

        ei varmasti kiihdy paremmin kuin 2t!!! tää on ihan laiska paska. hinta on kauhea!!!! eikö se ollu jotai 1500e että huhhuh mikä hinta romusta.

        Paljonkos tuo kulkee kun on kierrosluvun rajoitin otettu pois? Yli vai alle 65 km/h? Siis se rajoittimen johto on siis se pinkki johto joka tulee cdi-boksiin? Pitääkö se johto katkaista vai onko siinä jonkinsortin liitin?


      • weknvo kirjoitti:

        Paljonkos tuo kulkee kun on kierrosluvun rajoitin otettu pois? Yli vai alle 65 km/h? Siis se rajoittimen johto on siis se pinkki johto joka tulee cdi-boksiin? Pitääkö se johto katkaista vai onko siinä jonkinsortin liitin?

        Fudet ja soliferit kulkevat sen 65km/h rajoittimien poiston jälkeen.


      • selvennystä
        weknvo kirjoitti:

        Paljonkos tuo kulkee kun on kierrosluvun rajoitin otettu pois? Yli vai alle 65 km/h? Siis se rajoittimen johto on siis se pinkki johto joka tulee cdi-boksiin? Pitääkö se johto katkaista vai onko siinä jonkinsortin liitin?

        weknvolle tiedoksi:
        Kyseeessä on rajoittimen johto.


      • Hexagon
        weknvo kirjoitti:

        Paljonkos tuo kulkee kun on kierrosluvun rajoitin otettu pois? Yli vai alle 65 km/h? Siis se rajoittimen johto on siis se pinkki johto joka tulee cdi-boksiin? Pitääkö se johto katkaista vai onko siinä jonkinsortin liitin?

        Itelläni makso 950e et aika sopiva hinta tollasesta ja on toiminu. Naurettavan pieni tavaraboksi tietty vähän haittaa, mut ei se nii kauhee oo. Ite katkasin rajottimen johdon ennen ko oli sisäänajo suoritettu menee semmone 67-69kmh ja rätisee kovil kierroksil mut en oo mitää vaurioo huomannu.


      • Kiinnost1

        -09 R50 4-tahti uutena?

        2-tahti lienee huomattavasti kalliimpi, ainakin tää 2010 malli?


    • löy dä

      ärrä soliferiin sytytys tulppaa suomesta...sen verran erikonen ja kallis n.25e kpl

      • tunturi5

        Miettisin kaksi kertaa kannattaako solifer R:n koneesta rajoittimen johtoa poikkaista. Ne ei toisin sanoen kestä. Muutaman kysesein 4-venttiili koneen purkaneena voin todeta että ei kannata.


      • tunturi5 kirjoitti:

        Miettisin kaksi kertaa kannattaako solifer R:n koneesta rajoittimen johtoa poikkaista. Ne ei toisin sanoen kestä. Muutaman kysesein 4-venttiili koneen purkaneena voin todeta että ei kannata.

        Mikäs niissä sitten muka? Meneekö venttiilit?


      • vähiten paska
        tunturi5 kirjoitti:

        Miettisin kaksi kertaa kannattaako solifer R:n koneesta rajoittimen johtoa poikkaista. Ne ei toisin sanoen kestä. Muutaman kysesein 4-venttiili koneen purkaneena voin todeta että ei kannata.

        Virossa oli samasta Baotian-moposta varoitus, että ei takuuta, jos johto poikki.
        Liitin on niin hankalassa paikassa, että usein katkaisu tehdään näkyvästi ja peruuttamattomasti.
        Jos se liitin olisikin helpommin avattavissa, variaattorin huoltokin olisi helpompaa.
        Nyt lyhyt johto tekee huollosta keljumaista.
        Jos ei sitten pura puolta peräosan muoveista, liittimeen päästäkseen.

        Se vika, mikä tulee koneeseen? ! Mikä se on?
        Itselläni tuli ilmi venttiilin säätöpalan reunan huono visteen hionta.
        Heti uutena, ensimmäisellä käynnistyksellä. Rajoitin paikallaan.
        Teräväreunainen säätöpala kaivautui vinottain venttiilin jousilautasen kuopan reunaan.
        Kantava pakoventtiili kyllä palaa.
        Rajoitin pätkii sytytystä. Kun ahne kuski antaa järjettömänä täyskaasua harakoille,
        niin palamaton raaka seos kylläkin jäähdyttää pakoventtiiliä. "Bensajäähdytteinen."
        Eli sen tyyppisillä pitäisi osata ajaa, hieman alle rajoittimen vauhtia.
        Onneksi venttiilien välykset ovat jo järkevän suuria, yli 0,10mm.
        Aiemmin oli monissa kiinalaisissa 0,05mm, joka oli liian vähän.
        Onko näissä enemmänkin venttiilin välysten katoamista?

        Muotisuunnittelijat pitäisi laittaa huoltamaan näitä, tavallisella hämärällä pihalla.
        Vaikka se venttiilin säätöpalan vaihto. Koko perän muovien purku tieltä.
        Sytytystulpan tarkastus. Pieni tulppa luiskahtaa kadoten puhallinkoppaan.
        Eikä näihin saanut Suomesta kuukausiin toista sytytystulppaa.
        Apu olisi ollut halvimmalla 80cm3 sylinterisarja, saa tulpan.
        Alemman ohjauslaakerin suojaus ei ole Suomen hiekalle ja suolalle.
        Etujarrun letku voi hinkata teleskooppiin.
        Satula on monille liian korkeatasoinen.
        Astinlauta on ylhäällä, siihen on muotoiltu turha keskikompastus.
        Pahka haittaa rahdin kuljetusta astinlaudalla. Kassikoukku on vaarallisen hauras.
        Etukatteissa on paljon tyhjää tilaa, eikä ole osattu tehdä tavaratilaa.
        Lähivalot ovat "mustan aukon" surmanloukut. Keskeltä pimeät.
        Ajvalopolttimon vaihto on veemäistä. Jos edes löytyisi 35W H4.
        Lyhty saisi kääntyä ohjaustangon mukana. Metsään mennyttä muotoilua.
        Etuvilkut eivät näy lähelle. Häpeällistä tyylittelyä.
        Rungot vetävät vasemmalle. Olisiko politiikkaa?
        Pakoputkeen joutuu hitsaamaan toisenkin kiinnikkeen.
        Peileistä näkyy puolet hihaa, mutta ei taakse. Varren rauta on loppunut.

        Kaikesta huolimatta markkinoiden vähiten paska mopo.
        Perusasiat ovat kunnossa.
        Toimivia. Osia löytyy, on monia vaihtoehtoja ja halvalla.
        Jos uskaltaa pilata ulkonäköä, saisi jopa hyvän mopon.


      • Eki-boy

        Iridium M8 kierteellä 14.90€ ja kestää tuhansia kilometrejä, itse ajanut kahdella tulpalla 10.500km niillä, virijavara oy:stä löytyy sekä Salon bike servicestä jne!


    • A

      Jjoo nii mul on tää solikan 50 r ja siin on tälläst kaikkee laitettu ja kokeiltu..: Malossin multivari, Paisari leikattu pois jossa on nyt alku käyrä ja änkkä, powerfilterii, Rajaton cdi-boxi,suurteho puola, ja jotain sälää.. Niin ja se vaaleanpunainen johtoki on katkaistu ja menee sen 52km/h mutta kiihtyy ku unelma. Aina ku pääsee siihe 52km/h vauhtii nii tuntuu ku pysähtyy seinää ja hirveenmoine rätinä kuuluu. Katsottu monia kertoja että onks siin mitää puristuksii/prikkaa/holkkii eikä mitään ole.. Ja luulis et se rajotus ois menny pois ku laitettii racing cdi-boxi kiinni ja sen ei pidä rajottaa yhtikäs mitään... Putkessakaan ei mitään kuristusta.. Joten mikäköhän helvetti tässä nyt on? =D Vastaa ja ehdota jotai jos sulla on aavistus tästä viiruksesta :)

      • Solifer4ever

        Voisiko tuo matala huippunopeus kenties johtua tuosta paisuntakammion poistosta, itsellä kun on sama peli ja putki irti, niin kulkee huononsti.


      • Heseperttu
        Solifer4ever kirjoitti:

        Voisiko tuo matala huippunopeus kenties johtua tuosta paisuntakammion poistosta, itsellä kun on sama peli ja putki irti, niin kulkee huononsti.

        Oisko joku saanu solikan variaaattorikopan auki?!! kun itellä ei millään vääntämisellä oo saanu auki!!!


      • Karhunkaataja69
        Heseperttu kirjoitti:

        Oisko joku saanu solikan variaaattorikopan auki?!! kun itellä ei millään vääntämisellä oo saanu auki!!!

        En mä ainaskaa saanu


      • A <-
        Solifer4ever kirjoitti:

        Voisiko tuo matala huippunopeus kenties johtua tuosta paisuntakammion poistosta, itsellä kun on sama peli ja putki irti, niin kulkee huononsti.

        Voisko tos olla joku oma sähköne rajotin? :S Tai voisko johtuu suutimesta? :D / :S Eikö paisari vaikuta vaa äänii, koska se on nelari nii eihä paisarill tee mitää siinä muutaku ehk kuristaa ja madaltaa äänii..
        Ajan aina alamäes sillee 'pintakaasul' koska se menee yhtä lujaa ku pitäis kaasuu pohjasssa. Se on sama et ajaks mä pintakaasul tai kaasupohjas ku menee iha samaa vauhtii ja kaasupohjas on vaa helvetimmoine rätinä. =S


      • anders691
        A <- kirjoitti:

        Voisko tos olla joku oma sähköne rajotin? :S Tai voisko johtuu suutimesta? :D / :S Eikö paisari vaikuta vaa äänii, koska se on nelari nii eihä paisarill tee mitää siinä muutaku ehk kuristaa ja madaltaa äänii..
        Ajan aina alamäes sillee 'pintakaasul' koska se menee yhtä lujaa ku pitäis kaasuu pohjasssa. Se on sama et ajaks mä pintakaasul tai kaasupohjas ku menee iha samaa vauhtii ja kaasupohjas on vaa helvetimmoine rätinä. =S

        Kerro minulle, missä ovat kaikki rajoittimen "Solifer 50R?


      • Pärpätti

        Jostain syystä ainakin imuventtiilit ei pysy mukana, jos tehdään laittomuuksia.
        Valmistaja lupaa ilman rajoitinta nopeudeksi alle 65, mutta raja laskee vähitellen.
        Syttyboxissa ei liene pyörimisnopeuden rajoitinta, venttiilien sekoaminen tulee ennen.
        Syttyboxin ajonopeuden rajoitin toimii harvinaisen järkevästi, takavariaattorilta.

        Pelottava juttu se venttiilen ääni. Omasta katosi imuventtiilien välykset.
        Lienevät lennosta hakkautuneet istukoihin, tai venäyttäneet varttaan.
        Tämä neliventtiilinen on arka pakoputken tai imuputkiston muutokselle.
        Hengitystä parantamalla venttiilit sekoavat vieläkin herkemmin. Vauhti vain laskee.


      • A
        Pärpätti kirjoitti:

        Jostain syystä ainakin imuventtiilit ei pysy mukana, jos tehdään laittomuuksia.
        Valmistaja lupaa ilman rajoitinta nopeudeksi alle 65, mutta raja laskee vähitellen.
        Syttyboxissa ei liene pyörimisnopeuden rajoitinta, venttiilien sekoaminen tulee ennen.
        Syttyboxin ajonopeuden rajoitin toimii harvinaisen järkevästi, takavariaattorilta.

        Pelottava juttu se venttiilen ääni. Omasta katosi imuventtiilien välykset.
        Lienevät lennosta hakkautuneet istukoihin, tai venäyttäneet varttaan.
        Tämä neliventtiilinen on arka pakoputken tai imuputkiston muutokselle.
        Hengitystä parantamalla venttiilit sekoavat vieläkin herkemmin. Vauhti vain laskee.

        Putkiko nyt vaihtoo vai ? tai huoltooo? :s


      • JoQuRo-
        A kirjoitti:

        Putkiko nyt vaihtoo vai ? tai huoltooo? :s

        Paskapuhetta on noi, että Solifer ei kestä. Kiinassa tehään KAIKKI nykyään, Aprilia mukaanluettuna. Ekana huoltokertana, kun oma 50R kävi huollossa kysyin huoltomieheltä, että mitä merkkiä tuodaan korjaukseen eniten. Vastauksena oli Kymco ja sen jälkeen Aprilia. Soliferia ei pahemmin ole siellä näkynyt. Jää muuten kakstahtiset Keewayt ja Gilerat viivalta aika keposeen 50R:lle, että turha tulla vineemään että ei kiihy tai kule. Laatuvehje joka tapauksessa


      • asiantuntija...
        JoQuRo- kirjoitti:

        Paskapuhetta on noi, että Solifer ei kestä. Kiinassa tehään KAIKKI nykyään, Aprilia mukaanluettuna. Ekana huoltokertana, kun oma 50R kävi huollossa kysyin huoltomieheltä, että mitä merkkiä tuodaan korjaukseen eniten. Vastauksena oli Kymco ja sen jälkeen Aprilia. Soliferia ei pahemmin ole siellä näkynyt. Jää muuten kakstahtiset Keewayt ja Gilerat viivalta aika keposeen 50R:lle, että turha tulla vineemään että ei kiihy tai kule. Laatuvehje joka tapauksessa

        Okei... Maailmassa on yhtä monta mielipidettä kun on ihmisiä elikkäs ette voi sanoo jonku testin/kyselyn/oman arvion tai minkään muunkaan tollasen skeidan mukaan että mikä mopo on hyvä ja mikä täys paska -.-'' Ittelläni on Kymco Super 8 4 tahti mutta jättää hyvin jotkut 2 tahtiset vaikka on vakio... faktahan on se, että vaihteellisilla mopoilla ei ooo mitään jakoo vakioina skoottereita vastaan mutta taas sen takia vaihteellisten mopojen viritys on 100 kertaa helpompaa.. Mopoissakin on yksilöt elikkäs ero on siinä että jotkut ovat tehty maanantaina tai perjantaina ja osa keskellä viikkoa.. onnea vaan niille jotka ovat löytäneet hyvät yksilöt.. Ette te voi sanoa merkin mukaan että onko joku mopo hyvä vai huono-.-' Solifer on ihan hyvä merkki ja niin on kymcokin vaikka merkki olisi mikä niin mopo voi silti olla hyvä !!!


      • QQ-.j
        asiantuntija... kirjoitti:

        Okei... Maailmassa on yhtä monta mielipidettä kun on ihmisiä elikkäs ette voi sanoo jonku testin/kyselyn/oman arvion tai minkään muunkaan tollasen skeidan mukaan että mikä mopo on hyvä ja mikä täys paska -.-'' Ittelläni on Kymco Super 8 4 tahti mutta jättää hyvin jotkut 2 tahtiset vaikka on vakio... faktahan on se, että vaihteellisilla mopoilla ei ooo mitään jakoo vakioina skoottereita vastaan mutta taas sen takia vaihteellisten mopojen viritys on 100 kertaa helpompaa.. Mopoissakin on yksilöt elikkäs ero on siinä että jotkut ovat tehty maanantaina tai perjantaina ja osa keskellä viikkoa.. onnea vaan niille jotka ovat löytäneet hyvät yksilöt.. Ette te voi sanoa merkin mukaan että onko joku mopo hyvä vai huono-.-' Solifer on ihan hyvä merkki ja niin on kymcokin vaikka merkki olisi mikä niin mopo voi silti olla hyvä !!!

        Näin on. Olen aivan samaa mieltä. Nykyihmiset sanoo "sul on tollane kiinapaska". Kaikki merkit ja mallit tehdään kiinassa nykyään. Oma 50R jätättää 2-tahdit kevyesti. Tuuripeliähän se on. On yksilöitä mitkä lahoo heti, ja sitten taas sellasia mitkä vaan kestää, ja siltä väliltä.


      • sdsd3456789
        JoQuRo- kirjoitti:

        Paskapuhetta on noi, että Solifer ei kestä. Kiinassa tehään KAIKKI nykyään, Aprilia mukaanluettuna. Ekana huoltokertana, kun oma 50R kävi huollossa kysyin huoltomieheltä, että mitä merkkiä tuodaan korjaukseen eniten. Vastauksena oli Kymco ja sen jälkeen Aprilia. Soliferia ei pahemmin ole siellä näkynyt. Jää muuten kakstahtiset Keewayt ja Gilerat viivalta aika keposeen 50R:lle, että turha tulla vineemään että ei kiihy tai kule. Laatuvehje joka tapauksessa

        Tuu vaa viivoille sillä vakio paskallas nii katotaa jääkö gilera jollekki vitun solikalle saatana.


      • jani 50r 63cc
        Pärpätti kirjoitti:

        Jostain syystä ainakin imuventtiilit ei pysy mukana, jos tehdään laittomuuksia.
        Valmistaja lupaa ilman rajoitinta nopeudeksi alle 65, mutta raja laskee vähitellen.
        Syttyboxissa ei liene pyörimisnopeuden rajoitinta, venttiilien sekoaminen tulee ennen.
        Syttyboxin ajonopeuden rajoitin toimii harvinaisen järkevästi, takavariaattorilta.

        Pelottava juttu se venttiilen ääni. Omasta katosi imuventtiilien välykset.
        Lienevät lennosta hakkautuneet istukoihin, tai venäyttäneet varttaan.
        Tämä neliventtiilinen on arka pakoputken tai imuputkiston muutokselle.
        Hengitystä parantamalla venttiilit sekoavat vieläkin herkemmin. Vauhti vain laskee.

        aattelin laittaa jäykemmät venttiilin jouset ja 63 sylinterin ..katotaan rupeekos kulkemaan ..mulri varilla kiihtyy paremmin mut kulkee 2kilsaa hiljempaa.. ja kyl toi uus 50r solikka on kestävä mopo..ja todella hyvä ajaa.. se on tehty 125 runkoon..


      • juro
        Heseperttu kirjoitti:

        Oisko joku saanu solikan variaaattorikopan auki?!! kun itellä ei millään vääntämisellä oo saanu auki!!!

        ota paine ilma mopo ja avaa sillä ... sillä sain ite ainakin auki


      • rjuro

        takapäähän meneemusta johto leikkaa poikki. ite leikkasin eikä muuta myötätuulessa menee 70


      • Jatahe
        JoQuRo- kirjoitti:

        Paskapuhetta on noi, että Solifer ei kestä. Kiinassa tehään KAIKKI nykyään, Aprilia mukaanluettuna. Ekana huoltokertana, kun oma 50R kävi huollossa kysyin huoltomieheltä, että mitä merkkiä tuodaan korjaukseen eniten. Vastauksena oli Kymco ja sen jälkeen Aprilia. Soliferia ei pahemmin ole siellä näkynyt. Jää muuten kakstahtiset Keewayt ja Gilerat viivalta aika keposeen 50R:lle, että turha tulla vineemään että ei kiihy tai kule. Laatuvehje joka tapauksessa

        Meillä solkulla ajettu 4000 kilsaa ja peli sammuilee oudosti jopa kesken matkan ja sitten voi lähteä jälleen käyntiin normaalisti jossain vaiheessa.Laite ollut korjaamolla pitkään ja vikaa ei löydy.Onko kenelläkään kokemusta moisesta viasta? Olen kuullut että myös eräässä Derbissä olisi vastaavaa vikaa.


      • Solifer 50R

        Oletko saanut skootterin kulkemaan? Itsellä 50R.Vaihdettu racin rajoitin,rullat,jousi,tehoputki,suurtehopuola,82cc pytty 2 venttiili kannelle,25 kaasari 96 suuttimella.
        Kulkee 55 ja tehot häviää.Nousee mäen hyytymättä 50km/h ,mutta hyytyy 55km/h tasaisella.
        Pätkiminen sähköistä. Nyt vaihdan vielä tulpanjohdon.Tulpan johtokin vaihdettu.
        Onko täällä ketään kuka oikeasti tietää tämän Soliferin mikä mättää? Ainoa asia mikä tullut mieleen on se,että kyseisellä mopolla ajettu vastaa 200km eli kone olisi liian timmi.En viitsi rääkätä kun sisäänajo menossa.Näillä palikoilla pitäs mennä mittari pohjaan.


      • antti boy 95
        Jatahe kirjoitti:

        Meillä solkulla ajettu 4000 kilsaa ja peli sammuilee oudosti jopa kesken matkan ja sitten voi lähteä jälleen käyntiin normaalisti jossain vaiheessa.Laite ollut korjaamolla pitkään ja vikaa ei löydy.Onko kenelläkään kokemusta moisesta viasta? Olen kuullut että myös eräässä Derbissä olisi vastaavaa vikaa.

        oletkos katsonut että onko tulppa hyvin kii??


      • -.-
        sdsd3456789 kirjoitti:

        Tuu vaa viivoille sillä vakio paskallas nii katotaa jääkö gilera jollekki vitun solikalle saatana.

        nonni. heti ku tääl o keskustelu solikan paremmuudest, nii eikö tommone saatana gileran kannattaja tuu tän pastal ja alkaa heti vinkuu


      • Jezwe

        Moro, katsoppas sinne sun vauhtipyörääs mikä on siinä putken vieressä, se rätinä johtuu siitä rajoittimesta! kun konees ottaa tarpeeks kierroksii ni siit rajottimest tulee sellai tappi joka rätisee siihe vauhtipyörään!


      • ol
        Jatahe kirjoitti:

        Meillä solkulla ajettu 4000 kilsaa ja peli sammuilee oudosti jopa kesken matkan ja sitten voi lähteä jälleen käyntiin normaalisti jossain vaiheessa.Laite ollut korjaamolla pitkään ja vikaa ei löydy.Onko kenelläkään kokemusta moisesta viasta? Olen kuullut että myös eräässä Derbissä olisi vastaavaa vikaa.

        Meidän solikka sammuilee kans, täytyy alkaa ettimään vikaa. huollossa veikkasivat cdi:tä. Eipä tuon osat pahan hintaisia ole, koko paskan sähköt saa satasella( mototrade finland). On ollu piaggio ja gilera ja peogeot ja ne vasta paskoja on ja
        osat maksaa kolme kertaa enemmän


      • totean
        sdsd3456789 kirjoitti:

        Tuu vaa viivoille sillä vakio paskallas nii katotaa jääkö gilera jollekki vitun solikalle saatana.

        Voi että mitä teini uhoamista. Anna kivesten laskeutua ja mieti mitä naiset tai sun iässä tytöt haluaa jonkun kakstahti bensalta haisevan pärinäpellen vai ihanko aivoilla varustetun yksilön?


      • Anonyymi
        QQ-.j kirjoitti:

        Näin on. Olen aivan samaa mieltä. Nykyihmiset sanoo "sul on tollane kiinapaska". Kaikki merkit ja mallit tehdään kiinassa nykyään. Oma 50R jätättää 2-tahdit kevyesti. Tuuripeliähän se on. On yksilöitä mitkä lahoo heti, ja sitten taas sellasia mitkä vaan kestää, ja siltä väliltä.

        vittu mun 10R jättää kaikki kiina paskat taakse 1-vaihteella mitäs siihe sanotte jonnet.... LOL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vittu mun 10R jättää kaikki kiina paskat taakse 1-vaihteella mitäs siihe sanotte jonnet.... LOL

        Joopa joo mun Ninja H2R jättää sun pas-kan ku seisomaan ----- on pitkä peränen, läski kumilla ja Akrapovicin pöntöllä
        tollaset 0 - 300 km / h: n. 13,4 sekuntia mitatttua aikaa Motoparkissa suoralla


        Mitäs juipelo ite siihe kommentoit, et varmaan enää mitään =)


    • dsaasd

      missäpäi konetta o toi sytytystulppa ku ei oo löytyny?

      • ..dsd..

        CDI- sytytys....


      • shiet
        ..dsd.. kirjoitti:

        CDI- sytytys....

        kiesus tää voi olla paska. 3kk omistanu moisen ja aina rikki ja takuu toimii juu. Kertokaapas missä se takuu toimii kun mistään ei saa huoltoa kun eivät kuulemma oo maksanu huolloistaan.


      • Jensenated
        shiet kirjoitti:

        kiesus tää voi olla paska. 3kk omistanu moisen ja aina rikki ja takuu toimii juu. Kertokaapas missä se takuu toimii kun mistään ei saa huoltoa kun eivät kuulemma oo maksanu huolloistaan.

        Eli itelläni on toi Solifer xtr50 Export nelitahtinen ja ei ole ollut mitään vikaa tähän mennessä. Kiihtyy mukavasti 60km/h ja alamäessä 80km/h. Ja ei ole viritetty. 4325km mittarissakin on. Solifer on hyvä.


      • auttakaa !!
        Jensenated kirjoitti:

        Eli itelläni on toi Solifer xtr50 Export nelitahtinen ja ei ole ollut mitään vikaa tähän mennessä. Kiihtyy mukavasti 60km/h ja alamäessä 80km/h. Ja ei ole viritetty. 4325km mittarissakin on. Solifer on hyvä.

        mikä vikana ?!:o
        mopo ei käynnisty, mutta kun laitoin kaasariin suoraan bensaa niin käynnistyi ja sitten tulikin bensaa ilmanputsarista !?
        ja lähdin heti sitten ajamaan ja heti kun pysähdyin niin mopo sammui eikä lähtenyt käyntiin.
        uus tulppa on.


      • ..dsd..
        auttakaa !! kirjoitti:

        mikä vikana ?!:o
        mopo ei käynnisty, mutta kun laitoin kaasariin suoraan bensaa niin käynnistyi ja sitten tulikin bensaa ilmanputsarista !?
        ja lähdin heti sitten ajamaan ja heti kun pysähdyin niin mopo sammui eikä lähtenyt käyntiin.
        uus tulppa on.

        Ja varmaan löytyy 70cc pannu ja kakskutonen lortto kiinni? Kummaa porukkaa saatana ku ei voi ajaa vakiolla


      • eikä jäädä alle
        ..dsd.. kirjoitti:

        Ja varmaan löytyy 70cc pannu ja kakskutonen lortto kiinni? Kummaa porukkaa saatana ku ei voi ajaa vakiolla

        niin valitettavasti ei kannata paljon yrittää absoluutti-vakiolla ajaa, ellei sillä sitten pääse sen 60 km/h.


      • solikkaaaaaaa
        ..dsd.. kirjoitti:

        Ja varmaan löytyy 70cc pannu ja kakskutonen lortto kiinni? Kummaa porukkaa saatana ku ei voi ajaa vakiolla

        mulla on kyllä ihan vakio !, mutta ajoin joku kuukauden ilman rajoitinta mahdollista että venttiilit sekaisin ?


      • gssfdg

        1) avaa akkun lokero ja etsi sieltä


      • Anonyymi

        Takarenkaan venttiilin sisällä


    • p3ltsi

      Jos saan kysyä niin missä noissa soliferi 50 ässissä on cdi-boksi ja mikä johto on rajotin???

      • Oulunsolikka

        Itellä otin ton Rajoittimen johon pois nii kulki sen 55-54 jos edes sitäkään. Ja sitten ku ajoin jonku about 1kk Nii venttiili säädöt meni päi %&/()¤/%() Kiihty paskasti kulki nopiempaa.. nytkö Käyttin huolossa ja laittoin rajoittimen takas nii kiihty paljon paremmin. Mutta huippunopeus jäi taas paskaksi, Holokkeja ei voi ottaa putkesta(Putki liian ohut) Otin 2 rajoitinta pois. Äänet isoni ja kaikki voima isku. tuli koneeseen (leipoo ajan mittaa kiini jos tarpeeksi ajaa) rajoitin paikalle. ja tässä sitä vaa ollaan. Soliferia on paska virittää


      • a
        Oulunsolikka kirjoitti:

        Itellä otin ton Rajoittimen johon pois nii kulki sen 55-54 jos edes sitäkään. Ja sitten ku ajoin jonku about 1kk Nii venttiili säädöt meni päi %&/()¤/%() Kiihty paskasti kulki nopiempaa.. nytkö Käyttin huolossa ja laittoin rajoittimen takas nii kiihty paljon paremmin. Mutta huippunopeus jäi taas paskaksi, Holokkeja ei voi ottaa putkesta(Putki liian ohut) Otin 2 rajoitinta pois. Äänet isoni ja kaikki voima isku. tuli koneeseen (leipoo ajan mittaa kiini jos tarpeeksi ajaa) rajoitin paikalle. ja tässä sitä vaa ollaan. Soliferia on paska virittää

        sama v1tun homma mullakki et katteet kans nii paskaa laatuu...


      • jussi1615
        Oulunsolikka kirjoitti:

        Itellä otin ton Rajoittimen johon pois nii kulki sen 55-54 jos edes sitäkään. Ja sitten ku ajoin jonku about 1kk Nii venttiili säädöt meni päi %&/()¤/%() Kiihty paskasti kulki nopiempaa.. nytkö Käyttin huolossa ja laittoin rajoittimen takas nii kiihty paljon paremmin. Mutta huippunopeus jäi taas paskaksi, Holokkeja ei voi ottaa putkesta(Putki liian ohut) Otin 2 rajoitinta pois. Äänet isoni ja kaikki voima isku. tuli koneeseen (leipoo ajan mittaa kiini jos tarpeeksi ajaa) rajoitin paikalle. ja tässä sitä vaa ollaan. Soliferia on paska virittää

        yksinkertainen viritys. ottakaa etuvari irti ja sitte se liukuholkki käteen, toisee kätee rautasaha ja noin sentti päästä pois, ite tein ton ja menee 65, niin ja kyseessä siis solifer 50r


    • Antti Boy 95

      Mielestäni solifer 50r skootteri o iha ok. kiihtyvyydestä voin sanoa et aluks se lähtee laiskasti liikkeelle, mut kyl se siit sit kiihtyy. Joskus voi ol todella kyrvähtävä asia, että jos on ollu kylmä yö ja autotalli ei oo parast laatuu ni sähköstrattil on turha yrittää laittaa käyntii. Tankki on myös pieni (4,5L). Hyvii puolii o myös se et ainaki omasta mielestäni siinä on erittäin hyvä hallittavuus ja jarrut on kyl mun mielest siin pelis aatelia. Myös pelkääjän paikalla (matkustaja) on hyvät pidikkeet ku taas esim. Derbi Atlantas. Hintakin on hyvä (omani ostin Porin k-raudasta 1450€). Suosittelen kyllä ehdottomasti solifer 50r:ää. Mielestäni laatu mopeti ;).

      • ..dsd..

        Tuon kun saisi kaikki muutkin tajuamaan, todellakin se on erittäin hyvä laite :D


      • dsf
        ..dsd.. kirjoitti:

        Tuon kun saisi kaikki muutkin tajuamaan, todellakin se on erittäin hyvä laite :D

        Noista kiinalaisista alkaa aika moni olemaan jo ihan hyviä. Soliferin huolto vaan perseestä.


      • ..dsd..
        dsf kirjoitti:

        Noista kiinalaisista alkaa aika moni olemaan jo ihan hyviä. Soliferin huolto vaan perseestä.

        Omalla paikkakunnalla toimii ainakin


      • antti boy95
        dsf kirjoitti:

        Noista kiinalaisista alkaa aika moni olemaan jo ihan hyviä. Soliferin huolto vaan perseestä.

        Porissaki soliferii huoltaa vain Porin Pyörähuolto Järvelin ja niil muutenki iha saatanasti korjattavii mopoi. Mun mielest huoltopaikkoja voi ol ennemmän


      • kostu
        antti boy95 kirjoitti:

        Porissaki soliferii huoltaa vain Porin Pyörähuolto Järvelin ja niil muutenki iha saatanasti korjattavii mopoi. Mun mielest huoltopaikkoja voi ol ennemmän

        mun mielestä virittäjiä vois olla vähemmän,ei olis ite hajotettuja paskoja korjattavana.


    • papa-58

      onko jollain tietoa solifer 50 r/4t.4venttiiliä -11.olen ostamassa keväällä sellasta likalle.Hoppy Halli 1190e?

      • Juissi17

        Älä vaan tyttärelles osta sellast murhetta. Oon riidelly vuoden niiden kans ja sit jouduin myymään romun halvalla pois ja ostin toisen merkin. En tunne ketään joka olis tyytyväinen tohon toimintaan.


    • solkka

      mulla on toista vuotta pelaa todella hienosti kiihtyy hyvin ja on isokokoinen
      taitaa olla eniten myyty skode suomessa ainakin rekisteröintien mukaan

      • j.esinen

        LOTINAA AJATELKAA NY 300km SISÄÄN AJO!!!! JOSSAIN KUNNO MOPOIS JA SKOPIS ON 1000km KOSKA SOLIFERIN EI ODOTETA KESTÄVÄN KÄYTTÖÄ MIETTIKÄÄ MINNE RAHAT PISTÄTTE!!


    • ibnoihbun

      eli kannattaako ostaa vai ei? just katottiin hobby hallilta ja mietin et onko järkevä ostos??

    • EI!

      EI!

    • r soifer fanittaja

      ilman muuta kannattaa se on hieno ja kiihtyy mahtavasti
      lasken päiviä että pääsen taas ajelee

    • 50r

      Ite ostin tollasen 1150€ joku aika sitte ja ei mitää vikaa oo ollu. Kiihtyvyys hyvä ja huoltoki pelaa. Kylmäkäynnistys ohjeet on ohjekirjassa ja hyvi lähtee sillei käyntii.

    • h11s4r1

      mul on tollane soliferin 50s... onks kellää sellasta ja kokemusta siit et kannattaaks ottaa rajotint pois?? et alkaaks seki rätiseee sillee niiku 50r??

    • Solikanhuolto?

      Missä ootte huollattanu? Oon soitellu huoltoliikkeeseen mut ei ota huoltoon muutaku jos maksaa takuukorjauksetkin ite. Ei kuulemma maahantuoja maksa takuukorjauksia eikä siks enää huolita.

    • 50r

      Merkkihuollossa huolto toimii ainaki täällä iha hyvi.

    • kylsolikalmeilpäin

      joo kyl ainakin meillä toimii, vaikka on vähän tarvinnut huoltaa, tänään pärähti käyntiin ku palmun alta, ei ku ajoon jos ei ole jäitä tiellä

      • ISOMPIjammu

        ostakaa YAMAHA niin ei tarvitse täällä roikkua


    • Solifer 50r omistaja

      Elkää katkaisko pinkkiä johtoa. Kierrokset nousevat liian isoiksi ja venttiilit eivät pysy mukana josta johtuu se rätinä. tarpeeksi ajatte niin venttiilit uppoavat kanteen ja tulee 400-600 euron huolto!

      • 50r

        perskule otin ite sen pinki johon helevettiin , kauhee räminä välil , mitä mu pitää tehä? jos nyt oon ajanu 2 pv viril menee 70 alamäkeen ja nautin .. pitääkö hitsata takasi kiinni se johto?


    • Skodesti

      Voi pojat mulla kans ko solikka,muuta en tehnyt kun laitoin 10% isommat narakun välitykset perään ja 62cc sylinterin 2500 kilsaa ajettu ongelmitta ja menee rajottimen kanssa 60kmh myös mäet.Jos kovin jyrkkä niin laskee joku 10kmh. Olen ajellu myös ilman rajotinta,mutta vauhtia tulee aivan liikaa,noille jarruille.

    • vitutUsKorQealla1111

      Jos Solifer 50R ulkonäkö miellyttää mutta laatu ei, kannattaa OIKEASTI satsata se tonni lisää - www.aprilia.fi

      SR 50 on erittäin asiallinen laite. Huomattavasti parempi ajaa, kiihtyy ja vääntää paremmin. Ja mikä parasta - niillä ajaa helposti yli 30000km ilman vikoja, kunhan muistaa huollataa. Tullut se todettua itse. Tämä tästä

    • Juntti123123123123

      Paljon tuo solifer 50r mahtaa kulkea?

    • heheee!!!!!!!!!!!!!!

      50r oon saanu menee mittarin mukaa 70 km/h. mut en viittiny hajottaa venttiilejä ni laitin normiks takas. totesin et ihan turhaa virittää ku kerkee vähemmälläki. varaa sitte enemmän aikaa siihe. antaa muitten menettää korttinsa jos haluu minä poika säästän bensassa ja sakoissa. :D

    • solifer is da best

      asiallinen mopo=) suosittelen... venttiileistä kuuluu jotain kolinaa (joskus ei), kannattaa ostaa 2000km ajettu ja ei oo vikoja löytynyt. huonoa pieni tankki=) halpaki oli sen lisäks laatuu verrattuna=))))

    • sdfsdfsdfsdf11111111

      huollossa katkastiin rajoitinjohto! =) Suoralla menee sen 50-55kmh ja pienikin alamäki niin menee kuuttakybää. Ja jos mittari näyttää 60 se menee 55. Tai jos 65 se menee 60. GPS:ään katsottu.

    • sdfsdfsdfsdf11111111

      kumma että mulla ei ole ollut mitään ongelmia,et ole tainnut käyttää ainakaan laatuhuollossa säännöllisesti :/

      • 50r

        on se ollut merkki huollossa...enemmän kun olis tarvinnutkaan!


    • solikan virittänyt

      mulla on kans solikka toi 50r , jää vähä muista vakiona , vaiha rullat 5g , cdi boksi löytyy siitä akun vierestä , siitä nappaset pinkin piuhan irti ja se on satavarma että meet sen 65 melkee sillä , jos isompaa viriä ni joudut prikan ottamaan irti , putkesta et paljon saa mitää kureja ku siinä ei sellasia juurikaa ole ( iha ufo putki tossa muute ) , sillon se menee jotain 70-80 , ite on prikkaa ottanu oo irti , voit vaihtaa vaikka koko putken uutee , ja isompi kone ni menee sen 110 jos laitat 80 cc pytyn .

    • asasasasaddddd111

      Itsellä tällähetkellä 5,5 g en ole uskaltanut laittaa 5g rullia ja vielläkin tuntuu vähän hitaalta kiihtymään..

    • Kyllä se on hyvä

      Itelläni on tollanen, aika tehokas vakiona,mittari näyttää 65 mutta oikeesti varmaan menee 57km/h. Muuta vikaa ei oo kun että putken pultit on ruostunu nopeesti ja samoin keskiseisontatuki, ja että vilkkujen katkasija on löysä, mutta tekniikka pelaa kyllä ja ajoasento on tilava kun on normia korkeempi istuin.

    • j.esinen

      EI KANNATA OSTAA OSTA KUNNON SKOOTTERI esim.aprilia,yamaha,piaggio,gilera.jos olette testanneet jotain noista skoottereista ja sitten noita kiinan ihmeita solifer,keeway,batian,fude niin luulempa että ero on vähintäänkin USKOMATON testakkaa eka kunnon skopaa enneku ostatte jonku kiinan ihmee(tiedän kokemuksesta itellä piaggio power dd kulkee niin vitusti)

    • Speedfight 3

      Ei tommosia nelitahti-skoottereita kannata ostaa, koska lahoo jo käsiin ennen kuin on 4tkm mittarissa... Ittellä on toi Peugeot Speedfight 3 vuosimalli -10 ja on kestänyt jo yli vuoden eikä mitään vikaa ole ilmaantunut ja mittarissa 10tkm.... Itse olen lisännyt rullakuppiin prikkoja ja kulkee sen 70km/h. Sen saisi kulkemaan varmasti yli 100km/h jos tilaisi ja laittaisi; teharin, isompi kaasari, isompi suutin, kevyemmät rullat ja kisa hihna yms. Jos haluaa kestävän skootterin ni kannattaa olla 2-tahti ja peugeot, yamaha tai aprillia!

    • kk

      Itelläni on kuule Solifer S50 ja iha hyvä on! ostin käytettynä ja sillä oli silloin ajettu n 5000km. Nyt ajtettu 7000km ja hyvin kulkee. Tosin aikasemmalla omistajalla oli kaatunut skoppe oikealle päin ja pakoputki oli siinä vähä irronnut . Meinaa änkkä roikkui hienosti siinä. Nyt sitä korjataan mut tarvis uuen sylinterin kanne, muute pelannu hienosti, vakio, kulkee joku 56km/h omalla mittarilla.

      • vm 2010

        miten saa imukurkun irti , runkoputki tulee eteen ylöspäin nostaen.on pykinyt melkein poikki. r50 malli.


    • hdhdhdh

      Kuuluuko tässä Solifer 50R 2011 mallissa palaa ainoastaan toisella puolella valo? Ja kun laittaa pitkät nii se sammuu ja toiselle puolelle syttyy valo. Eli ei ikinä pala samanaikaisesti molemmilla puolilla?

      • Pena Perusmopoilija

        Sait varmaan ohjekirjan - katso siitä!


    • pappa

      Minulla on solikka 50R ajettu 1500 km.Pensatankin mittari näyttää lähes nollaa vaikka on n. puolet tankissa. Mitä voi tyehdä?

    • 50r 4tkm ajettu

      mulla on toi sama vika et ei toimi bensamittari kunnolla. johtuu siitä et tankki on nii matala eli mittausalue lyhyt kohossa. ja mulla kulkee rajottimen poiston jälkee mittarii reilu 75km/h enkä oo tehny mitää muuta ku katkassu sen piuhan. Ja tasan jää derbit, riejut, kymcot, apikat, pösöt, yamahat yms. tolle jos on samanverra viriä laitettu.

      • 4 tonnii ajettu 50r

        kävin tänää kokeilemassa ni menii gepsii tasasella 74km/h. ylämäkee n. 60km/h ja alamäkee yli 90km/h


    • Mark939393

      Sanon faktat 5000km kokemuksella solifer 50 r vm 09 moposta.
      Hyvää halpa hinta ja ihan nätin näköinen,kestää varmaan ihan perus käyttöä jossain uudella asfaltilla jossa ei ole yhtäkään koloa tai kiveä muuten pakoputki irtoaa.pakoputki on laitettu useampaan kertaan jo uudestaan.En tiedä mitä ihme valurauta muovi paska seosta putki on kun se ei kestä mitään.Bensamittari on paska siihen ei voi luottaa muuten kuin tankki täynnä.20 asteen pakkasella mopo lähti käymään napista vaikka oli ollut yön ulkona siitä plussaa.Jo uutena mopossani ei ollut tyhjäkäyntiä.kaasu ei toimi niin kuin pitäisi välillä tuntuu ettei siinä ole kuin auki ja kiinni vaihtoehto.Kiihtyvyys ei ole mikään huima mutta kyllä tälläkin eteenpäin pääsisi jos paska vaan pysyisi ehjänä..vilkkunappula hajosi jo melko uutena.Tavarapallo paskaa laatua joka kuopan jälkeen sitä saa hakea jostain lepikosta kun palat lohkeaa.itsellä rautalevyllä vahvistettu ja pulteilla kiinni takahäkin läpi tehdyistä reijistä koitappas nyt irrota.Ajoasento on ihan hyvä.En suosittele kenellekkään tätä 09 mallia uudemmista en tiedä.09 mallista puuttuu selvästi viimeistely kaikki osat on jotain sinneppäin tehtyjä.Ajoin Aprillia sr 50 mopolla myös jonkin aikaa ja voin sanoa että kyllä sen huomaa kun mopo on laadukkaasti tehty..kiihtyvyyskin oli ihan toista luokkaa ei soliferilla mitään jakoa..Älkää hyvät ihmiset ostako soliferi 50r vm09 mopoa se on mosse ferrarin vaatteissa.Koreassa varpailla tehty susi jonka suunnittelija täytyisi vähintäänkin pakottaa ajamaan sillä 5 vuotta rangaistukseksi..Toi baotian ja soliferi juttu ylempänä on muuten totta.

    • huollotkunniaan

      mulla 50R ja 3 vuotta ajosssa,n 10 000 km takana, normi huollot tehny itse.
      Ja ei virtyksiä kun boxin piuha irti, sen kun tekee niin saa olla tarkkana venttiilien
      säädöissä, jos ne jättää tekemättä tulee ongelmia.
      muuten pelittää hienosti, hintaan nähden loistavasti

    • mark9393993939

      Mulla huollot tehty ajallaan asian mukaisessa huoltopaikassa.johto minullakin irti.olen jo melkein 40 ukkeli joten en ruovi enkä kohella muutenkaan että rikkoutumista ei voi senkään piikkiin laittaa.Kaverilla oli samanlainen ja ihan samat viat pakoputki katkesi jo ensimmäisellä kotimatkalla ja tavarapallo vähän myöhemmin.Sulla on käynyt hyvä tuuri kun olet saanut hyvä laatuisen kappaleen.

    • ylpee baotian omista

      Solifer Speedin ylpeänä omistajana voin todeta että 49qt moottori kestää, jos huollot tekee ajallaan ja vaihtaa öljyt moottoriin ja vaihteistoon joka kevät. itsellä ollut uutena 2009 lähtien ja nyt ajettu 14000km. kannattaa korjausoppaan mukaan tehdä huollot yms jos englantia osaa ;)

      • pätoivoinen solikka

        Voitteko kertoa mikä on mun solifer 50R vika, kun ei sytytä? Sytytystulppa on vaihdettu, myös tulpanhattu tarkastettu. Sytytysboksia en löydä, voiko joku kertoa missä se sijaistee?
        Pari kertaa se on käynnistynyt ihan hyvin, mutta sitten taas ei yhtään anna toivoa. Onko jotain muita ehdotuksia mikä voisi ollavikana? Kesällä toimi vielä moitteettomasti.


    • sfgsdfhg

      käynnistä keskijalalla ollessa ja paina vasenta jarrukahvaa samalla.

    • srgagegeagpoeioeu8ye

      vaihda tuore bensa tankkiiin ja putsaa kaasutin.

    • Solikka

      Hei! Mulla kävi surkia tuuri...
      Variaattorin hihna meni poikki kesken ajon!
      Mistä se vaihdetaan ja miten?

      • opn 1

        Helppo homma valkoihoiselle miehelle,mulla on 2009 50R 25 000 mittarissa kun vaihdoin remmin huollossa maksoi 80 osineen päivineen.
        Joku teini kyllä saa säretyksi vaikka rautakangen jos sikseen tulee. eikös mopot olekkin kulkuvälineitä eikä motocross fillareita,nehän kyllä kestää vaikka ojien yli hyppimistä.


    • ulpuiivari

      Voitteko kertoa mikä on mun solifer 50R vika, kun ei sytytä? Sytytystulppa on vaihdettu, myös tulpanhattu tarkastettu. Sytytysboksia en löydä, voiko joku kertoa missä se sijaistee?
      Pari kertaa se on käynnistynyt ihan hyvin, mutta sitten taas ei yhtään anna toivoa. Onko jotain muita ehdotuksia mikä voisi ollavikana? Kesällä toimi vielä moitteettomasti.


      Kannattas varmaan pistää vähän pensaa sinne tankkiin nin vois vaikka pärähtää käymään,

    • Huoltokorjaaja.

      Kyllä muuten voi ottaa sen rajoittimen pois 4 venttiilikoneessa jos ei nyt ihan alamäkeen mene 120kmh. Kyllä ne venttiilit pysyy ehjänä jos ajaa tasaisella jotain max. 60kmh, ne ei todellakaan siitä hajoa. Eriasia on sitten jos vetää tosiaan jyrkkää alamäkeä kierrokset pilvissä, sitten on ehkä pienen pieni riski, että kone sekoaa. Olen ajanut omalla solifer 50r 4-tahti koneella joka on myös neliventtiilikone jo vuosikausia ja siinä on kierrosten rajoitin otettu irti, eli pinkki johto ja liittimestä irroitettu penkin alta suurinpiirtein. Sinne pääsee käsiksi kun avaa katteet. Olen muuten merkkikorjaaja ja tiedän kyllä mistä kirjoitan, turhaa propagandaa tuollainen. Neliventtiilikoneet on nimenomaan kestävämpiä kuin kaksiventtiiliset. 4 tahti ja neliventtiilinen on kaikista kestävin ja paras moottori skoottereihin.

      • suolifer

        Neliventtiili koneissa oli jossain vuosimallissa tyyppivika että ei kestä, niin vaihtoivat taas (2013) kaksventtiilisiin ja pidempiin venttiilin varsiin jotta saadaan sama teho. Jos saisivat tuon neliventtiilitekniikan toimimaan luotettavasti, niin olisivat erittäin hyviä ja luotettavia skoottereita. Voi tuo hajoaminen johtua myös huonosti säädetyistä venttiili välyksistä


    • latte321321

      Sil merkin paljoo välii oo... Ihmiset valittaa ku mopo menee rikki ennenkuin sil onees 3k ajettu.. Mikään ei kestä jos te raiskaatte niitä kokoaja.

    • petterijavanainen

      Mul on solifer 50R 4T musta. Ajanu reilu 10 000km eikä mitään vikaa. Takarengas vaihettu kerra ja tulppa pari kertaa. Huollossa käynyt säännöllisesti. Ei oo kertaakaa jättäny tielle! Katkasin rajottimen johdon, menee sen 65km/h. Ei kannata ajaa kovempaa, koska alkaa rätistä aika pahasti. Kiihtyy todella hyvin, paremmin kuin monet muut mopot ja skootterit! Hyvä ja edullinen mopo, vaikka onkin kiinalainen. Jos huollat itse, aika työ, mutta ei mikää mahdoton. Itse en ole tehny mitää muutakuin vaihtanu öljy, rengas jne...pakkasella, sähköstartti ei välttämättä toimi, mutta polkemalla lähtee helposti! 1-3 polkaisua. Hyvä mopo/skootteri!

    • rooperajamaki

      osta derpi

    • rooperajamaki

      derpi on parempi mul on metrakitin putki se menee ainaki 100 500

    • rooperajamaki

      voisko joku kertoo mite derpist saa prikan pois? en oo löytäny :D

    • skootteristi

      Skootteri Solifer 50 r. On mukavan korkealla istuin korkeus ja vähän ruokainen siis nelitahti . Painoa on mukavanlaisesti on ei tuuli heiluta. Pituus kyllä ratkaisee ei kannata olla kovin lyhyt voi paha laskeutua pois satulasta. Kyllä kannatan soliferia ja pyörät ovat 13tuuman ja levy jarrut renkaissa hyvin pitää. Miinusta pitkällä matkalla satula voi toisista pieni . Vikoja ei ole tullut viime keväällä ostin noin ajettu 1000km nyt.

      • Jutustelija1

        Hinta/Laatu kohdillaan, mutta halpa vehjehän tuo on eikä pärjää esim Aprilia SR 50 Factorylle missään suhteessa.


      • Jutustelija1

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe