vahvistin

kysäys

4-kanavainen 2400w mc hammer vulcane, mikä antaa 4ohmiin 2x800wrms,ja sit löytyy pioneer ts-w 3001 D4(1000wrms)... ekat 800w menee subbaril, mut entä ne toiset 800w... onks mahdollist käyttää ne johonki erkkasarjaan

19

854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makke-84

      Kyseisestä "vahvarista" luvataan 4x400w jatkuvaa ja kanavat sillattuna 2x800w. eli kaikki "tehot" on jo käytössä. Älä hyvä ihminen mene enempää kytkemään tuohon värkkiin kiinni tai haihtuu savut masiinasta noiden luvattujen wattien tavalla, sitten et saa enää edes vahvistimen niitä todellisia n.300wattia ulos. Nuo valmistaja ilmoittavat speksit on pelkkää kusetusta, kysy keneltä tahansa joka alasta vähänkään ymmärtää.

    • ihmevimpaimia

      Taas näitä huvittavia vahvistimia jotka antavat tehoa enemmän kuin ottavat. Näitä kytkemällä tarpeeksi suomen sähköverkkoon voidaan tulevaisuuden energia ongelmat ratkaista. Turhaan rakentavat uutta ydinvoimalaa kun mc hammer tuottaa enemmän tehoa kuin siihen annat. Sitten itse kysymyksen vastaus. Tuota vahvistinta voi käyttää 3-kanavaisena eli onnistuu subin ja erkkasarjan käyttö samaan aikaan.

    • Jupba

      asiaan. Jos nyt ei mollata vahvaria ja sen lupaamia tehoja niin otan kantaa vain kytkentämahdollisuuksiin. Subisi on kahdella 4Ohm puhekelalla. Vahvarisi kestää 4Ohm siltakytkennän, jolloin se lupaa 2x800W. Voit siis syöttää molemmalle puhekelalle oman kahdeksansansataawattisensa(=1600W). Tällöin et voi soittaa vahvarilla muuta kuin subia. Jos haluat soittaa samalla vahvarilla myös erkkasarjaa niin kytket esim. takakanavat 2x400W subin puhekeloille(=800W) ja etukanavat erkkasarjalle. Tai sitten kytket subin puhekelat sarjaan, jolloin vahvarin näkemäksi kuormaksi tulee 8Ohm ja siltaat takakanavat sille. Vahvari antaa yleensä vähemmän tehoa isompaan kuormaan, mutta ääni on useasti parempi. Ja sitten etukanavat erkkasarjalle. Sen verran vielä, että jos vahvarin pääsulake on 60A niin sieltä ei ole odotettavissa kovin monen sadan watin todellisia tehoja.

      • dfjnhvk

        12 Volttia x 60 Ampeeria = 720 Wattia (enimmäis teho) & 13.8 Volttia (auto käynnissä/ajossa) x 60 Ampeeria = 828 Wattia (enimmäis teho)


      • hyötysuhde
        dfjnhvk kirjoitti:

        12 Volttia x 60 Ampeeria = 720 Wattia (enimmäis teho) & 13.8 Volttia (auto käynnissä/ajossa) x 60 Ampeeria = 828 Wattia (enimmäis teho)

        Ota huomioon vielä hyötysuhde joka ab-luokkalaisella vahvistimella 50% Tehot ovat siis 360w rms yhteensä. Voisi arviosta sanoa että sillattuna 2x180w 4 ohm tai 4x90w 2ohm ja 4x60w 4 ohm. Eli aika kaukana siitä 2x800w rms


      • Jupba
        hyötysuhde kirjoitti:

        Ota huomioon vielä hyötysuhde joka ab-luokkalaisella vahvistimella 50% Tehot ovat siis 360w rms yhteensä. Voisi arviosta sanoa että sillattuna 2x180w 4 ohm tai 4x90w 2ohm ja 4x60w 4 ohm. Eli aika kaukana siitä 2x800w rms

        vahvarin pääsulake harvoin on mitoitettu aivan "huippuunsa". Se on enemmänkin vikatilanteiden, kuin kuormituksen suojana IMO.. eli minun mielipide.


      • Jupba
        Jupba kirjoitti:

        vahvarin pääsulake harvoin on mitoitettu aivan "huippuunsa". Se on enemmänkin vikatilanteiden, kuin kuormituksen suojana IMO.. eli minun mielipide.

        tottakai se on myös ylikuormitussuoja, mutta mielestäni ne usein mitoitetaan siten, että käyttössä todellinen kulutus ei ihan sinne asti tule yltämään.


      • tottasalaö
        Jupba kirjoitti:

        tottakai se on myös ylikuormitussuoja, mutta mielestäni ne usein mitoitetaan siten, että käyttössä todellinen kulutus ei ihan sinne asti tule yltämään.

        Sanoohan se järkikin että sulakkeen on kestettävä palamatta maksimi tehot. Esim spl-dynamics s-1200d:ssä on 4kpl 30a sulakkeita. Valmistaja ilmoittaa 13.8v käyttöjännitteellä tehoiksi 1200w/rms/1ohm. Tästä kun lasketaan 120A x 13.8V x 0.8(d-luokan hyötysuhde)= 1325w. Tästä voi jo päätellä että sulakkeet kestää helposti maksimi tehot. Sulakkeiden mukaan teho arviot ovat aina yläkanttiin


    • Makke-84

      Jos haluat että vahvistimesi pysyy kunnossa niin älä kytke muuta kuin se subi tai erkkasarjat, molemmat kytkettynä poltat sen hyvin herkästi, oli sitten kuin luvattu "tri-mode" kytkentöjä. Ja käytössä muista kuunnella tarkasti ettei mene "säröwateille"

      • sulakkeiden

        kaavat ei minun mielestä aivan noinkaan mene,itse piruuttaan otin dls d1000 kaikki paitsi yhen 30a sulakkeen ja eipä polttanu,vaikka miten luukutti.


      • äösaldl4..,,
        sulakkeiden kirjoitti:

        kaavat ei minun mielestä aivan noinkaan mene,itse piruuttaan otin dls d1000 kaikki paitsi yhen 30a sulakkeen ja eipä polttanu,vaikka miten luukutti.

        paskaa öölöggf
        g
        gf
        gf
        g

        gf
        g
        gg
        g


      • se todistaa
        sulakkeiden kirjoitti:

        kaavat ei minun mielestä aivan noinkaan mene,itse piruuttaan otin dls d1000 kaikki paitsi yhen 30a sulakkeen ja eipä polttanu,vaikka miten luukutti.

        Mitä se todistaa? Sitä että tehot oli aika pienet!


      • viljo.setä
        äösaldl4..,, kirjoitti:

        paskaa öölöggf
        g
        gf
        gf
        g

        gf
        g
        gg
        g

        tamppitie 9,ssä myllypuro. asuu homomies.
        makke 84,lle jos et tuu seksille. pahoinpitelen sut.

        saat valita 1.seksi 2.vai niskat nurin tiedän missä ite asut


      • ent.Makke-84
        viljo.setä kirjoitti:

        tamppitie 9,ssä myllypuro. asuu homomies.
        makke 84,lle jos et tuu seksille. pahoinpitelen sut.

        saat valita 1.seksi 2.vai niskat nurin tiedän missä ite asut

        Tarvitaan yksi napakka oikea suora niin tuollainen hihhuli tipahtaa.
        Etsi "sitä" seuraa tuolta muilta palstoilta.


      • ksjierr.. paskaa
        se todistaa kirjoitti:

        Mitä se todistaa? Sitä että tehot oli aika pienet!

        perse ja perkele.


      • gfgffg
        ksjierr.. paskaa kirjoitti:

        perse ja perkele.

        uu
        u

        uu

        u
        u
        aaaaaaaa
        sssss

        55
        45
        5
        454
        54
































        paskaa




























        paskaa.
        g
        g

        h
        h
        h
        hh

        h
        h


      • keksitty.valhe
        viljo.setä kirjoitti:

        tamppitie 9,ssä myllypuro. asuu homomies.
        makke 84,lle jos et tuu seksille. pahoinpitelen sut.

        saat valita 1.seksi 2.vai niskat nurin tiedän missä ite asut

        Ei siellä asu ketään homoa täyttä [puppua] satu-tarinaa koko juttu


      • MikäHemmetinSubi

        Se on supi, eli supikoira.
        Eikä sillä tee autossa mitään, paskoo vaan penkeille.


    • Onks.viljoo.näkynyt

      Homoksi haukuttu viljo löytyy tältä palstalta ! VITUN JA PERKELEEN TÖRKEÄÄ ON SE HAUKKUMINEN

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe