Vinkkejä kirppis myyjille

kunnon tavaraa

Jokunen ketju löytyi, joissa vinkkejä, mutta tässä lisää vinkkejä, jotka olen toimiviksi todennut (ei ehkä toimi kaikille ja kaikilla kirppiksillä ;). 1) Hinnoittele tuotteet halvoiksi/edullisiksi, ihmiset eivät maksa uuden hintaa vanhasta. Se mitä itse olet maksanut tuotteesta ei kiinnosta ostajia. Myy mieluummin paljon edullisesti kuin tosi vähän tosi kalliilla. 2) Ei liikaa tavaraa rekkiin ja pöytään kerralla! 3) Täytä ja siivoa pöytä mahdollisimman useasti, vaikka kerran päivässä jos mahdollista. 4) Älä vaivaudu myymään romua, roskaa ja ryysyjä. Sellaiset pöydät ihmiset kiertää kaukaa. Kukaan ei maksa pas**sta senttiäkään. 5) HINTALAPAUT! Tee ne huolellisesti. Itse teen hintalaput suurimmaksi osaksi tietokoneella ja tulostan kerralla kymmeniä lappuja, joissa tekstit valmiina. Helppo lukuinen ja selkeä hintalappu on kovasana ja piristää kauppaa kivasti. 6) KOKO MERKINNÄT hintalappuihin. 7) Jos kirppiksen pöytä on 1-tasoinen niin vie pöydälle jokin pieni hylly, johon saat DVD- ja CD-levyt, kirjat, sekä pienet tavarat hyvin esille. 8) Käytä koreja pikkusälälle, jotta ne eivät leviä ympäri pöytää niin helposti. 9) Rekkiin vaatteita sen verran vähän että 1/3 tangosta on vapaana, silloin ihmiset jaksavat plärätä riepujasi. 10) Vältä uuden tavaran myymistä, kirppis on käytetyn tavaran myyntipaikka! Jos kuitenkin myyt uutta niin myy sitä pikku hiljaa, jotta uusi tavara hukkuu käytetyn sekaan kivasti. 11) Elektroniikka tavara liikkuu kirppiksillä TODELLA hyvin, mutta hinnan pitää olla HALPA ja järkevä. 4v vanha DVD-soitin ei mene kaupaksi 40€ hinnalla kun uusia saa 39€ kaupasta. Oikea hinta on ehkä 10-20e haarukassa. 12) Suuri vaihtuvuus tekee pöydästä kiinnostavan, joten pidä huoli että tuot oikean hintaista tavaraa jatkuvasti lisää pöytään myytyjen tilalle. 13) Jos jotkin tavarat/vaatteet eivät mene kaupaksi ko. hinnalla niin ota puolet hinnasta pois. Pääasiahan on se että pääset ylimääräisestä rojusta eroon?!? 14) Ole luova, erottaudu muista pöydistä. Tuo kotoasi jakkara pöydän kohdalle, jossa lukee "tauko jakkara, ei myytävänä! pöytä XXX" niin saat mummot ja uupuneet yh-äidit istumaan hetkeksi pöytäsi kohdalle ja tekemään heräteostoksia :D

21

6695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuinkahan monta mahdollista

      ostajaa toi jakkarakin karkottaa, jos siinä joku paksukinttunen emäntä lepuuttelee itteensä. Mieti nyt vähän. Jospa ihan ite noudattelisit neuvojas, muut tehkööt niinku tahtoo. Mua ainakin asiakkaana vituttaa, jos joku muu kupeksii tuntitolkulla jonkun pöydän ääressä, eikä ite pääse lähellekään. Kiertäsin kyll kaukaa pöydän, jonka äärellä joku istuskelis.

      • ...

        Elämään kyllästynyt kaikesta valittaja ja paskan jauhaja kun kaikkeen pitää negatiivisesti suhtautua. Toinen yrittää saada hyvää keskustelua aikaan niin sä tulet jauhamaan paskaa ja purkamaan omaa pahaaoloasi tänne. Hyvää loppuelämää sulle, koita keksiä jotain hyvää elämääsi.


      • eett

        Aivan oikein just joo. En minäkään halua ketään parkkiin pöytäni eteen, eihän sieltä muut voi sitten ostaa. Vielä pahempaa on, kun olen joskus ulkona myymässä, ja pöytäni eteen tehdään lastenvaunu parkki, missä sitten puidaan omat ja muiden asiat. Kukaan ei mahdu katsomaan mitä minulla on myynnissä. Kehoitan kyllä siirtymään muualle, sillä minä maksan myyntipaikasta ja olisi tarkoitus myydä , eikä ulkoilluttaa tavaroitani. Mutta jos viestiketjun aloittaja haluaa ihmiset istumaan pöytänsä eteen se hänelle suotakoon.,!?... Tästä saa ottaa ne puuttuvat välimerkit, kun se kuitenkin oikeinkirjoitus oppineita häiritsee.


    • hintalappuihin

      Itse sivuutan loosit, joiden hintalappujen teksteissä on noin paljon yhdyssanavirheitä kuin edellisessä tekstissä.

    • hyviä

      vinkkejä nämä olivat ja tarpeen monille vielä kokemattomille myyjille. Toivottavasti joku uusi sai innoituksen ottaa myyntipaikan; kirpparipöydän pitäminen ja hoitaminen on mielestäni nimittäin niin hauska harrastus, että parempaa en tiedä! Lopetin juuri taas oman pöytäni, kun tavarat alkoivat loppumaan =(, mutta loppukesästä jos lapset ovat kasvaneet taas vaatteistaan, otan uuden paikan!

      • lintunen_79

        Hyviä vinkkejä, kiitos! Laitetaan hyvä (ja tavarat) kiertämään!


    • (Ex-)Kirppis-ammattilainen

      Ihan hyviä neuvoja muut, paitsi se jakkara-neuvo. Kuten tuossa jo jotkut sanoivat, ei ole järkevää houkutella ketään istuskelemaan pöydän eteen. Lisäksi monellakohan kirppiksellä sallitaan tavaroita, jotka eivät ole edes myytävänä, tuotavaksi lattialle tilaa viemään? Muuten stosiaan hyviä neuvoja.

      • kkkkkkkkkkkkkk

        on kirppisyritys ja itse olen huomannut, että mitä ihmeellisempi tavara menee kaupaksi kun oikea ostaja ilmaantuu. Hyvä ja halpakaan ei aina tee kauppansa. Toinen myy viikossa 150 e edestä ja toinen käytännössä samantyyppistä ja hintaista 20e. Lasten ja nuorten vaatteet menevät hyvin kaupaksi samoin työkalut, ei tosin se roska siis nämä kiinalaiset uudet halpis työkalut joilla ei mitään tee. Taulut ja Arabia, sekä lasitavara yleensä ovat hyviä artikkeleita.


    • pierukananmuna

      joo lol

      • wperukananmuna1

        voi perse


    • 4 vuotta pitänyt

      Olipas hyviä neuvoja, useissa teen juuri niin ja yli 150 € tulee kk, joskus paljon enemmänkin, minulla on 2 kirppiksellä pöytä, on sopimus 15 % provisiolla.
      En aloitanut lainkaan viikkovuoralla, koska epäröin myyntimääriä.

      TUO KUN KIRJOITIT; Ei liikaa tavaraa pöytiin......pitää juuri paikkansa ensimmäisenä, kun ostaja kävelee ohi, pitää hänen nähdä joki kiinnostava tavara 5 sekunnin aikana jotta hän pysähtyy. Sillä yli puolet tekee heräteostoksia enemmän kuin niitä että etsisi jotain tavaraa.

      Sitten sinun ideoitasi muutettuna minun ajatusmailmaksi, eli hieman muunnettu.

      2) Ei liikaa tavaraa rekkiin ja pöytään kerralla!

      3) Täytä ja siivoa pöytä mahdollisimman useasti, vaikka kerran päivässä jos mahdollista.

      4) Älä vaivaudu myymään romua, roskaa ja ryysyjä. Sellaiset pöydät ihmiset kiertää kaukaa. Kukaan ei maksa pas**sta senttiäkään.

      5) HINTALAPAUT! Tee ne huolellisesti. Itse teen hintalaput suurimmaksi osaksi tietokoneella ja tulostan kerralla kymmeniä lappuja, joissa tekstit valmiina. Helppo lukuinen ja selkeä hintalappu on kovasana ja piristää kauppaa kivasti.

      6) KOKO MERKINNÄT hintalappuihin.

      7) Jos kirppiksen pöytä on 1-tasoinen niin vie pöydälle jokin pieni hylly, johon saat DVD- ja CD-levyt, kirjat, sekä pienet tavarat hyvin esille.

      8) Käytä koreja pikkusälälle, jotta ne eivät leviä ympäri pöytää niin helposti.

      9) Rekkiin vaatteita sen verran vähän että 1/3 tangosta on vapaana, silloin ihmiset jaksavat plärätä riepujasi.

      10) Vältä uuden tavaran myymistä, kirppis on käytetyn tavaran myyntipaikka! Jos kuitenkin myyt uutta niin myy sitä pikku hiljaa, jotta uusi tavara hukkuu käytetyn sekaan kivasti.

      11) Elektroniikka tavara liikkuu kirppiksillä TODELLA hyvin, mutta hinnan pitää olla HALPA ja järkevä. 4v vanha DVD-soitin ei mene kaupaksi 40€ hinnalla kun uusia saa 39€ kaupasta. Oikea hinta on ehkä 10-20e haarukassa.
      ----->>> minun Elektroniikka on mennyt ja menee kaupaksi ylihintaan, on niinkin typeriä asiakkaita.

      12) Suuri vaihtuvuus tekee pöydästä kiinnostavan, joten pidä huoli että tuot oikean hintaista tavaraa jatkuvasti lisää pöytään myytyjen tilalle.
      ----->>> ja jos ei tuo, vaihtaa järjestystä vasemmalle ja oikealle ja lattialle jotkin "mieleen jäävät" tavarat.

      13) Jos jotkin tavarat/vaatteet eivät mene kaupaksi ko. hinnalla niin ota puolet hinnasta pois. Pääasiahan on se että pääset ylimääräisestä rojusta eroon?!?
      ---->>> minä alennan kerralla 10 % ja muutamia en ole alentanut, kylllä ihme ja kumma kaiki menee kaupksi 3-4 kk aikana jos on vain vaikka kunnon t-paita, eikä venynyt ja virttynyt, samoin kaiki lasten vaatteet ovat menneet, ajan myötä.

      14) Ole luova, erottaudu muista pöydistä. Tuo kotoasi jakkara pöydän kohdalle, jossa lukee "tauko jakkara, ei myytävänä! pöytä XXX" niin saat mummot ja uupuneet yh-äidit istumaan hetkeksi pöytäsi kohdalle ja tekemään heräteostoksia :D

      ---->>> jokin "MAAMERKKI" on hyvä olla pöydässa, jos yleensä pidät pöytaaäsi järjestyksessä 2 kertaa viikossa ja olet ok. myyjä


      LISÄISIN VIELÄ;
      älä myy mitään rikkinäistä esim. lasiesinettä, ettet siitä lappulla mainitse,
      sillä moni ostaja ei halua ostaa ja tullla petetyksi, ei se auta vaika ostaja näkisi vian, hän epäilee että myyjä "nauraa takanapäin että sai myytyä rikkinäisen"

      Älä myöskään kerro mitään väärin,
      älä kerro että on kuparia, jos on rautaa,
      älä kerro että on uusi jos on vähän käytetty,
      >> sillä ostajalle voisi kelvata se tuote ilman kehumis-tekstiä ja siihen hintaan kun pyydät,
      mutta ainakaan minä en osta jos myyjä ylikehuu tuotetta.

      Tekisi mieli toistaa,
      älä tuo aivan kulunutta viallista tavaraa jotta ne paremmat erottuvat pöydästä
      minulla on joka tavaran välissä tyhjää 2-5 cm, 2 kertaa viikossa on puolet mennyt kaupaksia, >tavaroista, ei vaatteista<
      (en kehtaa edes ostaa kun kirpputorin hoitaja näkee mitä ostan).

      ja hinnoittele 0,50 € välein ja ainakin 5 € alkaen 1 € välein,
      minä en ainakaan itse osta 3,99 € tms hinnoiteltua, tässä on sama kuin ennenkin kirjoitin, en halua tulla huijatuksi, epäilen että ostaja luulee että valitsin 3 € tuotteen ja sitten kassalla maksoikin 99 sent enemmän,
      tuontyylinen hinnoittelu ei auta minua ei kaupassa, eikä ainakaan kirpputorilla.
      -----------------------------
      Keskimyyntini viimevuonna oli yli 150 €/kk, ostan noin 30 € kk kirppikseltä.

      Kirputorin pitäjän kanssa oli aluksi hieman kinaa, kun hän täydensi tyhjää pöytääni, kun se oli melko tyhjä, käydessäni viikon välein,
      (minun pöytäni MAAMERKKI onkin että on ajoittain lähes tyhjä)

      lopetinkin siltä kirpputorilta sen takia, kun pitäjä täydensi pöytääni, vaikka niin sovittiinkin,
      mutta se koskee vain jos olen lomamatkoilla, ei mielestäni viikottaisesti täydennystä.

      Ei auttanut kauniisti sanottu "että varmaan minun pöytäni ei ole niitä huonompia pöytiä kirpputorinpitäjälle"

      kun on tyhjiä ja lehdillä peitetyjä pöytiä, veikkaan että kymmenissä pöydissä tuotto on 2 e luokkaa kuukaudessa, kun minulla keskim 20 €

      • vaivanpalkka

        20 euroo tuotto!!! Kannattaako nähdä mokoma vaiva tuollaisen tuoton takia. Itse odotan viikon tuoton olevan lähemmäs 100 euroa, mitä se yleensä on ollutkin.


      • kirppisyrittäjä

        Ei juma. Vai että maamerkki. Voin sanoo että mikään ei ota niin aivoon kuin provikkamyyjät jokka pitää pöytäänsä puolityhjänä. Laskeppa paljon yrittäjä saa pöydästäsi tuottoa kun maksaa kuitenkin esim. vuokran pöytäsi alta. Itse olisin heivannut sut jo ajat sitten mäjelle.


    • JÄI kertomatta

      Laitan aina tuotteet niin että ostaja voi niitä oikeasti ottaa käteensä ja tutkia.

      En koskaan laita mitään tekstiä, "Älä avaa", TMS. monella on verhoissa että on "silitetty", aivan turhaa, jos käännellään 40 cm pakettiin, ei silityksella ole kuin haittaa,
      "pesty", moni pesee ja jättää huuhtelematta, aivan turhaa tekstiä.

      Meillä oli nytkin useita erillistä tuotetta, kovia tavaroita, joita olen ostanut jokaiselle 6 lapselleni ja yleensä talouteen varalle, mutta eivät tarvinneetkaan,
      ovat avaamattiomassa paketissa,
      mutta niissä on teksti, ovat avaamattomia ja uusia, mutta, SAAT avata !

      älä pidä vanhaa/turhaa tuotettasi liian arvokkaana,
      älä laita varoitustekstiä, jos laitat, 90 % ostajista kävelee pöytäsi ohi

    • A-D-A
    • Moi oon 13 vuotias ja mulla o sikana turhii lelui ynnä muuta ja kuulin et koulussa on vappuna pihakirppis et 10 saa pöyän ja aloin kiinostuu olen aina ollut hyvä hinnoittelee juttujani ja olen siisti ihminen mut entä jo joutuu tuomaan oman pöyän sinne pihalle ja ainoa pöytä meillä joka o semmone et pystyy/kehtaa käyttää pihalla on pieni ja enä jos sataa. Aatelin myös leipoo sinne tuotteita hyvä leipuri ku oon ;) mut silti vähä oon hämilläni ja sillee noi vinkit oli iha mahtavii ja rentoutti mieltäni yleensä ajattelen sillee et kuinka paljon kehtaisisin ite makstaa tallasesta jne

      • gjhjhjhjk

        Voisitko rakentaa pöytäsi muutamasta pahvilaatikosta (jotka saa litteiksi) ja niiden päälle asetetusta vanerinpalasta? Siihen vaikka muovinen pöytäliina. Sateen varalta läpinäkyvä muovi, jonka voi vetäistä pöydälle sadekuuron ajaksi. Jos oikein rankasti ja pitkään sataa, ehkä koko lysti siirretään? Laita muovin kulmiin painoksi jotain, ettei tuuli vie.


    • parta-jasu

      Ite olen alkanut myymään marakatissa. Kun on tuollainen nettikirppispöytä, niin eipähän pääse asiakkaat sotkemaan :D http://www.marakatti.net/

    • huuhaamiäs

      Joo, ton loossin/pöydän personoinnin voi hoitaa jollain maskottihahmolla. Mulla oli loosissa roikkumassa sellainen harvinainen Spider-man nukke, jonka ylläripylläri löysin kirppikseltä kahdella eurolla. Kannattaa sitten hinnoitella se maskotti aika yläkanttiin ettei lähde ihan ekana päivänä. Winkwink.

    • v9v8v7v7s

      Minä en oikein ymmärrä näitä maamerkki/personointijuttuja?! Miksi sellainen pannaan pöytään? Itse asiakkaana katsoisin, että "Ai tuo on se iänikuinen pöytä, jonka olen tutkinut jo ajat sitten. Kaipa siinä on samat kamatkin. Ei kiinnosta!
      Paljon kirppareita kiertäneenä suorastaan kauhistuin ehdotusta panna pöydän viereen lepuutustuoli. Ei herranjee. Sellaiseen pöytään en erehdy menemään ostoksille, jossa joku vaari tai muori tai äiti kitisevän kakaran kanssa istuskelee. Kierrän kaukaa!
      Parhaita ostajan näkövinkkelistä on pöydät, joissa on paljon sekalaista tavaraa, ei pelkkiä lumppukasoja.
      Etsin kirppareilta
      *käsityötarvikkeita (kankaita, lankoja jne.)
      -en kuitenkaan niitä mohairlangan loppuja, enkä niitä kankaita, joita myyjä on säilyttänyt homeisessa vintissään muutaman kymmenen vuotta
      *kirjoja
      -en niitä, joita on jokaisessa pöydässä
      *kodin erilaisia tarvikkeita jne.

    • Terhii

      Voit käyttää https://reilukirpputori.fi netti kirppis.
      "Jos olet myymässä kirpputorilla, voit jättää ilmoituksia kirpputorin pöydässä olevista tavaroista ja voit mainita missä kirpparilla ja missä pöydässä sinun tavarat ovat nähtävillä tai saatavilla."
      Siis vaikka tavaraa on pöydässä myynnissä silti voi käyttää netti kirppistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe