Appelsiini Finland Oy

juuuuuuuuuu

Onko minkälaisia kokemuksia? Mielipiteitä?

54

12251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

      Kuulema jotkut tykkää paljonkin... Sellainen vaikutelma on tullut, ettei sovi perheelliselle 40 ihmiselle, mutta jos henkinen ikä on lähempänä 20 vuotta, niin sitten voisi olla paikallaan... :) Ja ylläoleva siis perustuu kaverin tuttavan kummin veljenpojan kissan kokemuksiin puolen vuoden ajalta koodaushommista.

      • totta on

        Työntekijöiden tyytyvyys on hyvä, näin ainakin mainostavat. Nuorekas ilmapiiri tosiaan siellä on. Työntekijöiden keski ikä tais olla reilusti alle 30v. Valikoivat kyllä työntekijät hemmetin tarkasti. Vaikuttaa erittäin kiinnostavalta työpaikalta.


      • asdasdasdasddasd
        totta on kirjoitti:

        Työntekijöiden tyytyvyys on hyvä, näin ainakin mainostavat. Nuorekas ilmapiiri tosiaan siellä on. Työntekijöiden keski ikä tais olla reilusti alle 30v. Valikoivat kyllä työntekijät hemmetin tarkasti. Vaikuttaa erittäin kiinnostavalta työpaikalta.

        niin hae sinne. Jos olet epäyhteensopiva heidän kanssaan, et varmaankaan saa paikkaa. Toisaalta voit hakuprosessissa itsekin tajuta, ettei se paikka ole sinulle.


      • PäärynäX
        asdasdasdasddasd kirjoitti:

        niin hae sinne. Jos olet epäyhteensopiva heidän kanssaan, et varmaankaan saa paikkaa. Toisaalta voit hakuprosessissa itsekin tajuta, ettei se paikka ole sinulle.

        Jos työntekijöiden keski-ikä on reilusti alle 30, niin mitäköhän hittoa ne siellä firmassa puuhaavat? Tuskin ainakaan mitään älyttömän tuottavaa. Toisin kuin minä 32 vuoden rautaisella kokemuksella.


      • ITmies
        PäärynäX kirjoitti:

        Jos työntekijöiden keski-ikä on reilusti alle 30, niin mitäköhän hittoa ne siellä firmassa puuhaavat? Tuskin ainakaan mitään älyttömän tuottavaa. Toisin kuin minä 32 vuoden rautaisella kokemuksella.

        Keski-ikä taitaa oikeasti olla nykyään vähän yli 30 V. Mulla on kaveri siellä töissä viidettä vuotta ja ollut tyytyväinen. Hain sinne itsekin suosituksesta viime tammikuussa, mutta en päässyt. En varmaan sopinut joukkoon vaikka minulle ilmoitettiin, että saatetaan vielä olla myöhemmin yhteydessä. Valintaprosessi on ilmeisen tiukka, mutta käsittääkseni sieltä ei ole koko historian aikana montaa ihmistä itse lähtenyt. Kaverin mukaan siellä ei kuitenkaan pärjää kuin kunnon osaajat ja löysäilijät pistetään jo koeajalla ulos.


      • firmalta
        ITmies kirjoitti:

        Keski-ikä taitaa oikeasti olla nykyään vähän yli 30 V. Mulla on kaveri siellä töissä viidettä vuotta ja ollut tyytyväinen. Hain sinne itsekin suosituksesta viime tammikuussa, mutta en päässyt. En varmaan sopinut joukkoon vaikka minulle ilmoitettiin, että saatetaan vielä olla myöhemmin yhteydessä. Valintaprosessi on ilmeisen tiukka, mutta käsittääkseni sieltä ei ole koko historian aikana montaa ihmistä itse lähtenyt. Kaverin mukaan siellä ei kuitenkaan pärjää kuin kunnon osaajat ja löysäilijät pistetään jo koeajalla ulos.

        It-alan työpaikat jotka tietoisesti tai tiedostamatta mainostavat itseään tyyliin "meillä pärjää vain kunnon osaajat" ja "löysäilijät pistetään koeajalla pihalle" on yleensä merkki työpaikasta jossa palkan eteen oletetaan tehtävän ilmaista työtä. Siis yli- ja kotityötä josta henkilön ei oleteta laskuttavan. Jos alkaa valittamaan, ettei pysty tekemään kaikkea työajalla, niin syy on heidän mielestä siinä ettei taidot ja kompetenssi riitä. Siitä syystä moni on hiljaa ja puurtaa vapaa-ajalla ilmaiseksi töitä. Siis pelkurit ja raukat ja tyhmät.


      • Jade!
        asdasdasdasddasd kirjoitti:

        niin hae sinne. Jos olet epäyhteensopiva heidän kanssaan, et varmaankaan saa paikkaa. Toisaalta voit hakuprosessissa itsekin tajuta, ettei se paikka ole sinulle.

        Kuullut varsinkin pääkaupunkiseudulta hieman negatiivista palautetta.
        Toimii malliin - teet ton homman tai et pidemmän päälle tee yhtään mitään.

        Eli se siitä mitä tekijä voi itse sanoa tekemisistään.

        Ei välttämättä mikään Golden Place.


      • koodaaja
        ITmies kirjoitti:

        Keski-ikä taitaa oikeasti olla nykyään vähän yli 30 V. Mulla on kaveri siellä töissä viidettä vuotta ja ollut tyytyväinen. Hain sinne itsekin suosituksesta viime tammikuussa, mutta en päässyt. En varmaan sopinut joukkoon vaikka minulle ilmoitettiin, että saatetaan vielä olla myöhemmin yhteydessä. Valintaprosessi on ilmeisen tiukka, mutta käsittääkseni sieltä ei ole koko historian aikana montaa ihmistä itse lähtenyt. Kaverin mukaan siellä ei kuitenkaan pärjää kuin kunnon osaajat ja löysäilijät pistetään jo koeajalla ulos.

        "mutta käsittääkseni sieltä ei ole koko historian aikana montaa ihmistä itse lähtenyt. Kaverin mukaan siellä ei kuitenkaan pärjää kuin kunnon osaajat ja löysäilijät pistetään jo koeajalla ulos." ....niiiiiiiiiiiiiiiiiin kaukana todellisuudesta!

        "perustuu kaverin tuttavan kummin veljenpojan kissan kokemuksiin"


      • Päärynäpallo
        Jade! kirjoitti:

        Kuullut varsinkin pääkaupunkiseudulta hieman negatiivista palautetta.
        Toimii malliin - teet ton homman tai et pidemmän päälle tee yhtään mitään.

        Eli se siitä mitä tekijä voi itse sanoa tekemisistään.

        Ei välttämättä mikään Golden Place.

        Työelämässä se nyt vaan menee niin, että palkanmaksaja päättää (ns. direktio-oikeus) mitä työtehtäviä työntekijä tekee (toki työsopimuksen ja TESsin puitteissa). Se ei oikein liike-elämässä toimi, että työntekijä valitsee tehtväkseen ne työtehtävät jotka hänelle nyt sattuu sopimaan...


    • hemppa104

      Älä hae, säästä itseäsi. Kuullut paikasta niin paljon että sanonta "vähän se antaa, paljon se vaatii" sopisi yrityksen iskulauseeksi, eikä siinä kuulemma kaikki, todellakaan.

      • taso,

        Onkohan tuollakin palkat 1700 e tasolla kuten kuulema Digital Chocolatessa.


    • paiskaa manne lasin läpi

      Pirun ikävästi edellyttävät työntekijöiltään osaamista, ja se jos jokin on myrkkyä valtaosalle Suomessa toimivista "it-ammattilaisista".

      • Hylkykakka

        L Ä P S Y K A N K K U... ei sovi heikoille. :-)


    • Kaikki tyylillään

      Yleisessä tiedossahan on että tässä firmassa uudet tulokkaat toivotetaan tervetulleiksi niinkin aikuisella perinteellä kuin "läpsykankulla", eli pomot tarjoavat juotavaa ja kutsuvat sitten tämän tyypin saunomaan ja vuorotellen sitten läpsäisevät häntä paljaalle pyllylle ja kovaa. Tämä nöyryytys on siis täysin totta. Sanaa ”pakollista” ei käytetä mutta joka tähän rituaaliin ei suostu ei kyllä vastaisuudessa ”kuulu joukkoon” - eli sisärinki on suljettu. Tämä opettaa uudelle työntekijän symbolisesti että Appelsiini Finland Oy:n palkollisena sinun kuuluu alistua pomojesi hu*raksi.Eli tällainen paikka ja tällaisia aikuisia.

      • appelsiinikankku

        Ai no en mä sitten hae tuonne. Jos sen sijaan veisivät saunaan ja raottaisivat kankkua ennen appelsiinin työntämistä arssiin, hakisin heti.


      • Pevela

        Tuo saunakommenti pitää täysin paikkansa: olin Aplarissa myyntipäällikkönä -04/06 alkuun: alkuperäiset perustajaosakkaat ok mutta seuraavaa tj (Ex Digital jne )
        Tj
        järjesti saunapalaverin jossa todettiin myyjien provikoiden putoavan puoleen -> myyjät lähtivät, Paavo ja Tj jäivät


      • kankku2

        Korjaan: sauna (=sometimes). Useimmiten tapaat ko. porukan Kallion lähiöbaarien vessoista "läpsykankkua" harjoittelemassa. Jos kiinnostaa, rokeasti vaan mukaan! Ja tasa-arvo kunniaan, naisetkin "pääsee" mukaan.


    • Mihinvertaa

      Eihän tuota millään muulla koulutettujen ihmisten alalla kovin kummoisena työpaikkana voisi pitää, mutta IT-alalla tuo kuitenkin on ihan OK paikka.

      • Niin tai näin

        Ei tosiaankaan ole näin. IT-alalla samalla koulutuksella/kokemuksella näitä vastaavasta työstä voi saada hyvinkin erilaista palkkaa. Monella muulla alalla erot eivät ole näin isoja.


    • pyl*ystä

      Taitaapi olla hiukan pyl*ystä tämä firma?

    • Fazi

      Mene ja tiedä, olisiko pitänyt itkeä vai nauraa, kun näin pari vuotta sitten kyseisen firman "ammattilaisten" työntekoa. Umpimetsästä revityt itseoppineet kaverit heiluivat ja ihmettelivät; kaikilla meno päällä, mutta kukaan ei oikeastaan tehnyt mitään eikä homma vain pelannut. No, ehkä tämä oli uuden asiakkaan opettelua ja alkukankeutta, mutta vastaavia tilanteita olen nähnyt monia eikä misään muualla ole ollut pakka näin sekaisin. Palkat sekä hinnoittelu ovat varsin maltillisia, joten mitään oikeita ammattilaisia ei kannata odottaa, mutta Sitrus lienee oikea valinta niille työntekijöille, jotka pitävät haasteettomasta liukuhihnatyöstä ja niille firmoille, jotka ovat kiinnostuneempia hinnasta kuin laadusta. Valitettavasti tarina, jolla oli loistava alku, päättyi surkeaksi "massaksi". Näkemykseni mukaan johdolta puuttui täysin kyvykkyys ohjata firmaa sen nopean kasvun yhteydessä tai sitten omistajat olivat vain liian ahneita.

      • AhteriHeH

        Sulle ei vissiin laitettu tarpeeksi vaseliinia kun Appelsiini työnnettiin ahteriin? Sen seurauksena sulla on vieläkin Appelsiini ahterissa.


      • Hgfdjggfg
        AhteriHeH kirjoitti:

        Sulle ei vissiin laitettu tarpeeksi vaseliinia kun Appelsiini työnnettiin ahteriin? Sen seurauksena sulla on vieläkin Appelsiini ahterissa.

        Haha taidat olla kyseises paiseessa töissä, onko mun vika jos et oo saanu oikeita töit vaan oot tos iteoppineiden avolaitoksessa lol!


      • AhteriHeH
        Hgfdjggfg kirjoitti:

        Haha taidat olla kyseises paiseessa töissä, onko mun vika jos et oo saanu oikeita töit vaan oot tos iteoppineiden avolaitoksessa lol!

        Heh, suutuit


      • Hgfdjggfg
        AhteriHeH kirjoitti:

        Heh, suutuit

        Tai sit kerroin totuuden.... Kova tarve sul puolustaa duuniis...
        Mikähän siin o, ku muut puhuu firmoist ja töist, ni sul on tarve puhuu hanureist ja mitä sinne voi tunkee? Kuka tykkää mistäki, mut veikkaisin et jostai fetissipalstalt voisit löytää helpommin omanlaisias ;)


      • HeHSuutuit
        Hgfdjggfg kirjoitti:

        Tai sit kerroin totuuden.... Kova tarve sul puolustaa duuniis...
        Mikähän siin o, ku muut puhuu firmoist ja töist, ni sul on tarve puhuu hanureist ja mitä sinne voi tunkee? Kuka tykkää mistäki, mut veikkaisin et jostai fetissipalstalt voisit löytää helpommin omanlaisias ;)

        Kyllä se sieltä vielä plompsahtaa pihalle.


    • PekkaPerusinsinööri

      Moikka,

      Olen ollut muutaman vuoden projektipäällikkönä Elisa Appelsiini Oy:n palveluksessa ja tässä omia kokemuksiani.
      Elisa osti Appelsiinin vuonna 2010 ja integrointi Elisaan on vielä työn alla. Appelsiinilla on paljon teknistä osaamista ja erityisesti asiantuntijat ovat rautaisia ammattilaisia. Keskijohto ja ylin johto on lähinnä itseoppineita asiantuntijoita, ja ammattijohtajien puute aiheuttaa mielestäni suurimman ongelman, joka näkyy kaaoksena resursoinnissa ja palveluiden hallinnassa. Elisa taas vaatii jatkuvaa rahavirtaa osakkeenomistajille, joka revitään lähinnä asiantuntijoiden selkänahasta. Asiantuntijat ja projektiryhmät venyvät älyttömiin suorituksiin, joka taas näkyy loppuunpalamisena sekä henkilöstön suurena vaihteluna.

      Ulospäin Elisa Appelsiini näyttää herkulliselle työnantajalle, mutta en voi varauksetta suositella sitä työnantajana muille. Oma suunnitelmani on löytää vaihtoehtoinen työnantaja, joka mahdollistaa myös oman elämän jatkuvien ylitöiden sijaan.

      • mitrob55

        Osti vuonna 2010 ja integrointi Elisaan on vielä työn alla. Miksi sitä turhaan yrittääkään kun kuudes vuosi siis menossa. Tuo "rautainen ammattilainen" on ilmaisuna jo vitsi.


      • nussi.pulua.paska
        mitrob55 kirjoitti:

        Osti vuonna 2010 ja integrointi Elisaan on vielä työn alla. Miksi sitä turhaan yrittääkään kun kuudes vuosi siis menossa. Tuo "rautainen ammattilainen" on ilmaisuna jo vitsi.

        On vitsi? Varmasti. Ainakin sinun kohdallasi, typerä persrunkkari.


      • Kankel
        mitrob55 kirjoitti:

        Osti vuonna 2010 ja integrointi Elisaan on vielä työn alla. Miksi sitä turhaan yrittääkään kun kuudes vuosi siis menossa. Tuo "rautainen ammattilainen" on ilmaisuna jo vitsi.

        Voihan se "rautainen ammattilainen" tarkoittaa, että istuvat siellä rautakanki persuksissa kun eivät uskalla haastaa itseään. Sitten ihmettelevät kun ovat 45v pitkäaikaistyöttömiä "Vaikka olen koodannut Javaa jo 20 vuotta".


    • Jeejeez

      Itse aloitin Appelsiinilla vähän aikaa sitten. Hyvä fiilis täällä on, ja hyviä tuloksiakin saadaan aikaan käsittääkseni. Oman kokemuksen mukaan täällä on tosi osaavaa jengiä, ja aihetta lukiessa tuntuu että kirjoittajat ovat entisiä kyynisiä työntekijöitä.

    • Ex-asiantuntija

      Ammattimaisen johdon puute ja tuotteistuksen ongelmat johtivat Appelsiinillakin siihen, että YT:t alkoivat helmikuussa 2017. Firmassa ei myöskään ole varsinaista HR:ää ja henkilöstön hyvinvointiin liittyvät asiat viety minimiin. Ulospäin näyttää hyvältä, mutta perheelliselle ja kokemusta keränneelle ei Appelsiini välttämättä ole se suositeltavin työpaikka.

      • Markku-85

        YT:t liittyvät siihen että Elisa hankki Anvian ja toimintoja yhdistetään. Jahka nuo on ohi, niin Appelsiinissa lienee aika monta rekryä auki taas.


      • Piplari

        Rekryjä on auki, se on selvää. Normaali tapa heittää kallista työvoimaa pois ja luottaa siihen ettei kukaan halua enää palata takaisin -> voidaan palkata taas kouluista porukkaa halvalla vastaamaan puhelimeen.
        Johtajista sen verran, että työasioista ei saa sanoa mitään; jos arvioit tiimin/talon toimintaa niin suurin osa esihenkilöstöstä ottaa itseensä ja pyrkii saamaan henkilöitä osaamisesta riippumatta pihalle. Johtajissa tämä näkyy valitettavan selkeästi.

        Mikäli haluat saada kohtuullisen korvauksen isosta työmäärästä, kannattaa ehkä kuitenkin miettiä jotain muuta paikkaa työnteolle.


      • Kristian__
        Piplari kirjoitti:

        Rekryjä on auki, se on selvää. Normaali tapa heittää kallista työvoimaa pois ja luottaa siihen ettei kukaan halua enää palata takaisin -> voidaan palkata taas kouluista porukkaa halvalla vastaamaan puhelimeen.
        Johtajista sen verran, että työasioista ei saa sanoa mitään; jos arvioit tiimin/talon toimintaa niin suurin osa esihenkilöstöstä ottaa itseensä ja pyrkii saamaan henkilöitä osaamisesta riippumatta pihalle. Johtajissa tämä näkyy valitettavan selkeästi.

        Mikäli haluat saada kohtuullisen korvauksen isosta työmäärästä, kannattaa ehkä kuitenkin miettiä jotain muuta paikkaa työnteolle.

        Firma on kyllästetty herkkähermoisilla johtajilla ja joillekin se sopii, toisille ei. Yrityksen tasolla samassa paketissa ison konsernin "edut" ja pienen yrityksen kulttuuri, jossa vastuuta ei kyetä jakamaan ja pätevimmät lähtevät omasta tahdostaan toisaalle (tai saavat lähtöpassit).

        Pahinta on kuitenkin se, että esim. tuotannon ongelmista vastuuta ei kanna johto, vaan syntipukit etsitään alempaa organisaatiosta. Syyllistämisen kulttuuri on varmaankin korvannut aiemmin arvona olleen "fiiliksen"?


    • Mikseionnistu

      Joo, asiantuntijatekijät on kovilla kun nuo itseoppineet johtoryhmän johtajat johtoryhmässä välttelevät vastuuta. Jos joku menee pieleen, johtoryhmän johtaja hakee syntipukin asiantuntijasta, joka saa lähteä. Kauankohan tj A:lta menee ennen kuin tajuaa tuon olevan se fundamentti ongelma ko. Firmassa?

      • Pullahiiret

        No niin, tälläinen "reipas syyllistävä meno" ei kiinnosta ainakaan minua.
        Ei lähtee rekrykonsultille vastaukseksi. Jos jory juo kahvia ja syö pullaa eikä kanna firmassa vastuuta niin sinne ei mennä.


      • Kallio.Ratikka3
        Pullahiiret kirjoitti:

        No niin, tälläinen "reipas syyllistävä meno" ei kiinnosta ainakaan minua.
        Ei lähtee rekrykonsultille vastaukseksi. Jos jory juo kahvia ja syö pullaa eikä kanna firmassa vastuuta niin sinne ei mennä.

        Kävin tuossa firmassa pari viikkoa sitten juttelemassa. Melko lyhyt keskustelu jossa itselleni tuli fiilis aika nopeasti että mitähän minä täällä oikeastaan teen... hakivat henkilöä joka kertoo heille että "miten hommat kuuluu tehdä". Käsittääkseni firma on ollut kasassa yksin ja Elisassa jo pitkään.

        Eikö tuossa ajassa kuuluisi tietää että mitä ja miten asioita tehdään vai onko osaavaa jengiä lähtenyt ulos ja nyt on iskenyt pakko saada aikaiseksi jotain.

        Onko täällä Helsingissä työskenteleviä, olisi ihan mielenkiintoista kuulla että onko kyseessä ongelmapaikka vai mistä oikeastaan on kyse. Epävarma fiilis jäi päälle.


      • Samma-här
        Kallio.Ratikka3 kirjoitti:

        Kävin tuossa firmassa pari viikkoa sitten juttelemassa. Melko lyhyt keskustelu jossa itselleni tuli fiilis aika nopeasti että mitähän minä täällä oikeastaan teen... hakivat henkilöä joka kertoo heille että "miten hommat kuuluu tehdä". Käsittääkseni firma on ollut kasassa yksin ja Elisassa jo pitkään.

        Eikö tuossa ajassa kuuluisi tietää että mitä ja miten asioita tehdään vai onko osaavaa jengiä lähtenyt ulos ja nyt on iskenyt pakko saada aikaiseksi jotain.

        Onko täällä Helsingissä työskenteleviä, olisi ihan mielenkiintoista kuulla että onko kyseessä ongelmapaikka vai mistä oikeastaan on kyse. Epävarma fiilis jäi päälle.

        Aha, on muitakin joita eräs konsulttifirma on pyydellyt samaan paikkaan haastatteluihin/haistatteluuhin jo joskus joulukuun alusta lähtien. Vähän jäi kuviot täälläkin sekaisin.


      • Velodrome
        Kallio.Ratikka3 kirjoitti:

        Kävin tuossa firmassa pari viikkoa sitten juttelemassa. Melko lyhyt keskustelu jossa itselleni tuli fiilis aika nopeasti että mitähän minä täällä oikeastaan teen... hakivat henkilöä joka kertoo heille että "miten hommat kuuluu tehdä". Käsittääkseni firma on ollut kasassa yksin ja Elisassa jo pitkään.

        Eikö tuossa ajassa kuuluisi tietää että mitä ja miten asioita tehdään vai onko osaavaa jengiä lähtenyt ulos ja nyt on iskenyt pakko saada aikaiseksi jotain.

        Onko täällä Helsingissä työskenteleviä, olisi ihan mielenkiintoista kuulla että onko kyseessä ongelmapaikka vai mistä oikeastaan on kyse. Epävarma fiilis jäi päälle.

        Kyllä se fiilis on ihan totta. Osaavaa väkeä siirtynyt paljon toisaalle.


    • Kenguuur

      Joopa joo, ite oon ollut Applarilla kohta 5 vuotta ja mielestäni oikein hyvä paikka. Ainakin jos vertaa F:llä alkavaan edelliseen duuniin... Töitä joutuu paljon painamaan mutta niin sitä joutuu joka paikassa. Weirdo kommentti, että TJ A:n kannattais vaihtaa johtoryhmänsä. Sehän käytännössä vaihdettiin vuosi sitten kun A aloitti. Vai haluaako kirjoittaja vaihtaa ne uudestaan, vai vanhat takas... Ite haluaisin kyllä vanhat takas, oli ne 30 kertaa parempia kuin nykyiset akateemiset tärkeilijät. Itseoppinut johtaja omasta kokemuksestani on yleensä huomattavasti parempi kuin koulutettu ammattijohtaja...

    • MelooniOy

      Eikai Elisa Viihde ole Applsiinin tuotos?

      Kokeilin elisa viidettä, melkoinen purkkakasa. Aina ei pystynyt edes katsomaan ohjelmaa, kun välillä tuli 'Exception' sen suuremmitta erittelyittä. Joskus tekstitykset katosivat kesken ohjelmaa. Vaati silverlightin, minkä tukemisen microsoftikin on jo kauan sitten ilmoittanut lopettavansa. Väärät teknologiavalinnat. Huono toteutus. Mistään ammattilaisista ei voida puhua, koodin ruuvailijoita korkeintaan.

      • Pitäkää.Tunkkinne

        Jos firma hakis "jatkokehitykseen" johon kuuluisi Silverlight yhtenä teknologiana sitten se tietäis pelkkää ongelmaa ja tuskaa. Ne softat pitäis oikeesti kirjoittaa uusiks muulla teknologialla.
        Jees, ei tule nappaamaan tämä firma mulle. Etenkin jos softakehityksen ongelmakohtia ei rehellisesti mainita.


      • fact

        Elisa viihde on ajalta ennen kuin Elisa osti Appelsiini Finland Oy:n


    • Pyykkipoikanokkaan

      Meillä on ainakin niin pahan hajuinen lähitukimies Tampereella. Kuin ammoniakki haisisi, taitaa olla olla kaverin pyykkihuone vähän hitaan sorttinen, kun lemu miehestä on niin törkeä.

    • hienopaikka

      Erittäin päteviä ja osaavia tuote- ja projektipäälliköitä. Monet headhuntattu johtavista konsulttifirmoista. Loistavaa porukkaa!

    • ICT-Projari

      Olen vetänyt Appelsiinilla tietojärjestelmäprojekteja monta vuotta ja mielestäni firman johto on surkea. Asiantuntijoilta ja meiltä muilta laskuttavilta henkilöiltä vaaditaan jatkuvaa kassavirtaa, sekä kasvavaa tuottoa, jotka menevät Elisan osaakkeenomistajien taskuihin, eikä mitään jätetä tulevaisuuden investointeihin.

      Kuten aiemmin joku tuumasi, niin Appelsiinin johto on lähinnä amispohjalta ponnistaneita tärkeilijöitä, jotka eivät osaa johtaa.

      Suosittelen jättämään Appelsiinin väliin. ICT-alalla on varmasti parempiakin työpaikkoja.

      • Watchdog

        ICT-Projarilla ei ole faktat hallussa joten voisi sanoa että kyseessä on trolli joka ei ole yhtiössä töitä ikinä tehnytkään. Viimeinen väite kuitenkin pitää paikkaansa mutta se onkin mielipide.


    • Anonyymi

      Mikromanageeramisen taso on nykyään eeppisellä tasolla johdossa, jolla ei ole mitään käsitystä tai kokemusta itse tekemisestä tai tuotettavista palveluista.

      • Anonyymi

        Jep, viimeinenkin järjen hiven lähti huhtikuussa kun nykyinen johtaja pestattiin. yksittäisistä ja irrallisista kommenteista vedetään johtopäätöksiä mitkä ei perustu mihinkään faktaan ja tältä pohjalta aletaan sekoilemaan oikein urakalla...En voi suositella nykyistä Appelsiinia (ITBU) työpaikkana, karttakaa kaikin keinoin. Muusta Elisasta en osaa sanoa, toisaalla voi olla asiat paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, viimeinenkin järjen hiven lähti huhtikuussa kun nykyinen johtaja pestattiin. yksittäisistä ja irrallisista kommenteista vedetään johtopäätöksiä mitkä ei perustu mihinkään faktaan ja tältä pohjalta aletaan sekoilemaan oikein urakalla...En voi suositella nykyistä Appelsiinia (ITBU) työpaikkana, karttakaa kaikin keinoin. Muusta Elisasta en osaa sanoa, toisaalla voi olla asiat paremmin.

        Haluaisin muistuttaa että Appelsiiniä ei ole ollut sitten vuoden 2014 syksyn otsikon mukaisella nimellä, eikä 1.9.2018 jälkeen ole voitu puhua edes Elisa Appelsiinista joten keskustelu tässä ketjussa ei ole enää ajankohtaista.

        Jukka Koiviston potkujen jälkeen yrityksen toiminta lähti Pasilan nukkemestareiden ohjauksessa sellaiseen suuntaan josta ei ollut paluuta.

        Nykyisessä kontekstissa olisi hyvä käydä keskustelua Elisa- otsikon alla siitä miten teleoperaattori yrittää tehdä IT-bisnestä.


    • Anonyymi

      Onko Tekova ja Lehto rakennusliikket jotain suku tälle Oulun Appelsiini Oy:lle ja jos niin mitä?
      Ovatko lestadiolaispiirien johtajat väkivaltaisia, seksuaalisesti miehiä ja naisia ahdistelevia? Ilmeisesti kannattavat lestadiolaistaustaista Juha Sipilää ja yleisesti Keskustapuolueen miespuolisia edustajia.
      Tiedän entisen luokkatoverini joka on Tekovalla työnjohtajana, kiukkuinen lapsena että Jehovantodistaja-taustainen opettajan kantoi tämän kainalossa luokasta ulos kun ei sopeutunut työrauhaan. Tällä on 10 veljeä ja sisarusta, siis hänen lisäkseen.
      Holma ja Perttunen olivat luokkakavereitani Jupperissa.

      T. Nimimerkki Espoolainen Lestadiolaistarkkailija.

    • Anonyymi

      Onko rikosrekisteritaustaisia lestadiolaisia työelämässä? Mitä rikoksia ovat tehneet, jos ovat?

      • Anonyymi

        Joo mulla on rekisteriä vaikka muille jakaa. Kaikkee löytyy, murhaa, parit joukkotuhonnat jiiänee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe