Audi A6

Harkitseva!

Kertokaa audi a6 mallista tyyppiviat ja muutenkin miksi kannattaa ja miksi ei... Vuosimallia 98-01. Millä moottorilla kannattaa? Onko perää laatikkovioissa? etenkin tiptronig? entä v6 moottorien kansi/akseli viat? Kertokaa hyviä ja huonoja puolia!! Olisi haluja ostaa moinen mutta onko nämä huhut vioista oikeita vai keksittyä p jauhantaa? Asiallisia vastauksia kiitos.

57

23255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se vaan tekee

      tiedät vastauksen...osta auto, audilla kun ajaa rintakarvat kasvaa.

      • vastauksia

        ja tietoa! Onko esim 98 vuosimalleissa tyyppivikoja ja onko vilä 00 vuosimallissa samoja? En kysellyt rintakarvoista


      • Löytyy vielä
        vastauksia kirjoitti:

        ja tietoa! Onko esim 98 vuosimalleissa tyyppivikoja ja onko vilä 00 vuosimallissa samoja? En kysellyt rintakarvoista

        Vanhanmallinen diffuusori.


    • 4:s audi

      Saattaa olla että on ollut hyvä säkä, mutta 4 viimeistä autoa on ollut Audeja. Eka oli Audi 100 ja välissä yksi A4 1,8 t Quattro. Kaikki uutena ostettuja ja n. 100 t. tuli aiempiin mittariin. Missään yksilössä ei ole ollut vikoja. Huoltojen yhteydessä on vaihdettu pyyhkijän sulkia, mutta siinänäpä ne pahimmat. (yhdestä oli vaihdettu 90t:n huollossa joku jakoketju, mutta sanoivat että se kuuluu asiaan) Jos valintasi on Audi 6. toivon yhtä hyvää säkää, mutta muista, että Audi ilman quattroa on kuin pizza ilman juustoa.

      • kun ei ole

        uusi kyseessä. Itse ajattelin juuri etuvetona, toki talvella hyvä kun on nelikko. Mutta noilla tehoilla ja kesällä niin ei juuri huomaa kuin tehohäviössä ja kulutuksessa. Näin olettaisin.


      • ????

        Ja kuului asiaan. oho. Normaalisti jakoketju kestää 500tkm. Eli on käytännössä ikuinen.


      • ei vikoja
        kun ei ole kirjoitti:

        uusi kyseessä. Itse ajattelin juuri etuvetona, toki talvella hyvä kun on nelikko. Mutta noilla tehoilla ja kesällä niin ei juuri huomaa kuin tehohäviössä ja kulutuksessa. Näin olettaisin.

        Kyllä quattrosta on tietty hyötyä ihan ainoastaan talvella. Eipä silloin tarvitse nastoja, ja eipä juuri talvirenkaitakaan jos ei olisi pakko. Edeltäjän edeltäjä (en muista vuosimallia, mutta oli sellainen "pyöreäperäinen") oli 1,8 t. Ei quattro. Todella riitti kone Suomessa ajeluun, ja Saksan moottoriteillä ei jäänyt jalkoihin. Eihän niitä muuten olisi Saksassa ehkä tehtykkään. (Naapurin Mondeo yskii jo, mutta sillä on ajettu 260 t. km, joten eiköhän 100 t. ajettu audi ole ihan kelpo peli. Oma on 2006 mallia 45t. ajettu, ja ajan sillä niin kauan kunnes jätän sen jäälle kevättä odottelemaan


    • manuaali

      1,9tdi tai 1.8t. Nuo on ne varmimmat voimanlähteet. Itsellä ensin mainittu -98, ei mikään raketti (110hv) mutta ohikin pääsee tarvittaessa jos ilmamäärämittari on kunnossa eikä vnt turbon siivet ole jumissa. Kulutus liikkunut välillä 4.9 - 7l/100km, ei paha 1.6tonnin möhkäleelle. Etuylätukivarret ei näissä kestä kovin kauaa, sama ongelma passateissa ja a4:ssa. Muuten kyllä mainio auto, ajamisen iloa.

      • nuhainen?

        Eli tekeekö a6 mallissa mitään noin pienellä moottorilla? Parenpi kuin 2.4? 2.8? Dieseliin en satu...


      • vitun nimimerkkivarkaat
        nuhainen? kirjoitti:

        Eli tekeekö a6 mallissa mitään noin pienellä moottorilla? Parenpi kuin 2.4? 2.8? Dieseliin en satu...

        kyllä 1.8t on riittävä ja eikä kulutuskaan ole suuri, noi 2.4 ja 2.8 on semmosia bensarosvoja että oksat pois.. 2.5tdi on sit aika perseestä automaattina.


      • omistaasellaisen
        nuhainen? kirjoitti:

        Eli tekeekö a6 mallissa mitään noin pienellä moottorilla? Parenpi kuin 2.4? 2.8? Dieseliin en satu...

        A6 on kevyempi kuin monet pienemmät ja ilmanvastuskerroin pienehkö. Kyllä 1.8T riittää Suomessa erinomaisesti normaaliin ajoon, 1.8 ilman turboakin perheautoksi kun sekin kulkee yli 200km/h ohjekirjan mukaan. Alatukivarret todennäköisesti vaihdettu tehtaan laskuun, kuten myös huollossa ilmamäärämittari ja raidetangon uloimmat nivelet, joten alle 150 tkm ajetuista ainakin hyvällä onnella saa uudenveroisen laatuauton. Kun vielä öljyää vuosittain lasinpyyhkijöiden vivuston, ei normaalien huoltojen lisäksi välttämättä muuta tarvita. Haukutuin on 2.4 kone, koska kallis huoltaa eikä kuitenkaan anna odotettua suorituskykyä, mutta kyllä silläkin vuokra-autona ainakin Ranskan moottoriteillä pärjäsi. Saksan moottoritiet eri juttu, silloin valitsisin isommalla moottorilla.


      • Gynter74
        omistaasellaisen kirjoitti:

        A6 on kevyempi kuin monet pienemmät ja ilmanvastuskerroin pienehkö. Kyllä 1.8T riittää Suomessa erinomaisesti normaaliin ajoon, 1.8 ilman turboakin perheautoksi kun sekin kulkee yli 200km/h ohjekirjan mukaan. Alatukivarret todennäköisesti vaihdettu tehtaan laskuun, kuten myös huollossa ilmamäärämittari ja raidetangon uloimmat nivelet, joten alle 150 tkm ajetuista ainakin hyvällä onnella saa uudenveroisen laatuauton. Kun vielä öljyää vuosittain lasinpyyhkijöiden vivuston, ei normaalien huoltojen lisäksi välttämättä muuta tarvita. Haukutuin on 2.4 kone, koska kallis huoltaa eikä kuitenkaan anna odotettua suorituskykyä, mutta kyllä silläkin vuokra-autona ainakin Ranskan moottoriteillä pärjäsi. Saksan moottoritiet eri juttu, silloin valitsisin isommalla moottorilla.

        Itselläni oli muutama vuosi sitten, jonkin aikaa A6 2.4 V6 30. Autossa ei muutoin mitään suurempaa vikaa, mutta tuo bensan kulutus oli liikaa budjetilleni. Lisäksi kun kone koko alkaa mennä yli kahden litran, nousevat myös vakuutusmaksut varsin kiitettävästi. Entäpä sitten kun tulee jakohihnan vaihto vastaan, siitä et välttämättä ihan ykköstonnilla selviä. Kaikki muukin siihen moottoriin maksaa.

        Muutaman Volvo V40 vuoden jälkeen, olen taas alkanut haaveilla Audista. Onko kenelläkään mitään kokemusta siitä vapaasti hengittävästä 2.0 koneesta? Ei mikään tehohirmu, mutta käsittääkseni perus VW/Audi laatua. Kulutus olis kohtuullinen ja vakuutukset lähes samaa luokkaa kaksilitraisen Volvon kanssa. Entäpäs se välillä kovastikin parjattu Multitronic vaihdelaatikko? Onko se niin huono kuin jotkut väittää, että ei kestä kuin 100 tkm?


      • --------
        Gynter74 kirjoitti:

        Itselläni oli muutama vuosi sitten, jonkin aikaa A6 2.4 V6 30. Autossa ei muutoin mitään suurempaa vikaa, mutta tuo bensan kulutus oli liikaa budjetilleni. Lisäksi kun kone koko alkaa mennä yli kahden litran, nousevat myös vakuutusmaksut varsin kiitettävästi. Entäpä sitten kun tulee jakohihnan vaihto vastaan, siitä et välttämättä ihan ykköstonnilla selviä. Kaikki muukin siihen moottoriin maksaa.

        Muutaman Volvo V40 vuoden jälkeen, olen taas alkanut haaveilla Audista. Onko kenelläkään mitään kokemusta siitä vapaasti hengittävästä 2.0 koneesta? Ei mikään tehohirmu, mutta käsittääkseni perus VW/Audi laatua. Kulutus olis kohtuullinen ja vakuutukset lähes samaa luokkaa kaksilitraisen Volvon kanssa. Entäpäs se välillä kovastikin parjattu Multitronic vaihdelaatikko? Onko se niin huono kuin jotkut väittää, että ei kestä kuin 100 tkm?

        se multitronic kestää. Täällä vaan pari provopelleä jaksaa jauhaa siitä että se olisi heikko ja yrittävät saada sille huonon maineen. Tähänkin varmaan muutamassa minuutissa tulee joku louskuttaa.


      • audiäiti

        Mukavaa kuulla, että kehut kyseistä autoa. Itselläni on 98 A6 avant 1.8T jo kuudetta vuotta ja olen ollut tyytyväinen, vaikka joskus haikailinkin uudemman keulan perään. Niin ja ne tukivarret kai minullakin ääntä pitää, jos se ääni on narinaa? Jotain myös kolisee etuoikealla. Joku sanoi, että yhdysvakaajia? Kyllä siitä huolimatta mukavasti on kulkenut, kun vaan käskee. Ja eikös kaikissa autoissa ole vikoja, joita on korjattava. Varsinkin tämän ikäluokan autossa. Täytyy kuitenkin muistaa, että harva tämän ikäinen on niin nuorekas. Onhan se samaa korimallia kuin 04 tai jotain.


      • Vieraissakin käynyt
        audiäiti kirjoitti:

        Mukavaa kuulla, että kehut kyseistä autoa. Itselläni on 98 A6 avant 1.8T jo kuudetta vuotta ja olen ollut tyytyväinen, vaikka joskus haikailinkin uudemman keulan perään. Niin ja ne tukivarret kai minullakin ääntä pitää, jos se ääni on narinaa? Jotain myös kolisee etuoikealla. Joku sanoi, että yhdysvakaajia? Kyllä siitä huolimatta mukavasti on kulkenut, kun vaan käskee. Ja eikös kaikissa autoissa ole vikoja, joita on korjattava. Varsinkin tämän ikäluokan autossa. Täytyy kuitenkin muistaa, että harva tämän ikäinen on niin nuorekas. Onhan se samaa korimallia kuin 04 tai jotain.

        Itse olen ajellut Volvoilla ja Audeilla, kummatkin minun kokemukseni mukaan hyviä pelejä. Niin taas alkoi kevään autokuume nousta, ja alla on Espoon Audi Centerin uuden karhea A6 TDIe perusmalli. Oma kokemus näistä kahdesta merkistä on positiivinen, Volvon eduksi. Mutta aina sitä palaa väliin Audiin. Ovien jämäkkään, kuitenkin korvia hivelevän pehmeään sulkeutumiseen. Nautin melkoisesti A6:n alustasta , vaikka onkin madallettu. Sama jämäkkyys , ilman Volvon eutpään apurungon helinää tiukemmisa kuopissa vakuuttaa. Se siitä. Autoilla on hintansa, brändinsä ja haluttavuutensa vapaiden markkinoiden ehdoilla.
        Kokemukseni 30v:n ammattikäytön jälkeen on täysin selkeä: En voisi ennen eläkeikää kuvitella istuvani muulla, kuin premium-luokan saksalais-/ ruotsalaismerkin ratissa.


      • Mulla,
        audiäiti kirjoitti:

        Mukavaa kuulla, että kehut kyseistä autoa. Itselläni on 98 A6 avant 1.8T jo kuudetta vuotta ja olen ollut tyytyväinen, vaikka joskus haikailinkin uudemman keulan perään. Niin ja ne tukivarret kai minullakin ääntä pitää, jos se ääni on narinaa? Jotain myös kolisee etuoikealla. Joku sanoi, että yhdysvakaajia? Kyllä siitä huolimatta mukavasti on kulkenut, kun vaan käskee. Ja eikös kaikissa autoissa ole vikoja, joita on korjattava. Varsinkin tämän ikäluokan autossa. Täytyy kuitenkin muistaa, että harva tämän ikäinen on niin nuorekas. Onhan se samaa korimallia kuin 04 tai jotain.

        -98 a6 narisi kahdestakin eri syystä. Toinen narina lakkasi tukivarren vaihdolla, pallonivel oli kuivunut. Toinen ärsyttävä narina kuulosti tulevan sisältä, kuului kun vähänkin rattia käänsi paljastui lopulta kuivaksi hammastangoksi, se oli halvalla korjattu, hammastangon suojakumi irti ja öljyä hammastankoon.


      • Anne-MariaK
        Mulla, kirjoitti:

        -98 a6 narisi kahdestakin eri syystä. Toinen narina lakkasi tukivarren vaihdolla, pallonivel oli kuivunut. Toinen ärsyttävä narina kuulosti tulevan sisältä, kuului kun vähänkin rattia käänsi paljastui lopulta kuivaksi hammastangoksi, se oli halvalla korjattu, hammastangon suojakumi irti ja öljyä hammastankoon.

        Osaako joku sanoa paljonko Audi a6 2,4 vuosimalli -01 on jakohihnan vaihtoväli?


      • Audiforever
        Anne-MariaK kirjoitti:

        Osaako joku sanoa paljonko Audi a6 2,4 vuosimalli -01 on jakohihnan vaihtoväli?

        2.4 V6 A6 -01 hihnanvaihtoväli on 120tkm. Vesipumppu , kiristinpatruuna ja termostaatti kannattaa vaihtaa samalla.
        Omaani olen vaihtanut hihnan 80tkm välein.


      • Autisti
        vitun nimimerkkivarkaat kirjoitti:

        kyllä 1.8t on riittävä ja eikä kulutuskaan ole suuri, noi 2.4 ja 2.8 on semmosia bensarosvoja että oksat pois.. 2.5tdi on sit aika perseestä automaattina.

        Ei oo 2.4v6 kyllä mikään bensarosvo.


    • Auditon kohta

      Ostin vuosi sitten käytetyn n. 10 vuotta vanhan A6:n. Auto vie bensaa aivan simona kaupunkiajossa. Takaluukku ei auennut koko talvena, ovia ei uskaltanut lukita, ikkunoita ei uskalla avata edes kesällä. Kerta kaikkiaan järkyttävä kosla. Tää oli kyllä viimeinen Audi. Ai niin, unohdin vielä, ettei kuskin ovi aukea kahvasta kerralla. Kahvaa pitää rykiä useamman kerran ennenkuin autoon pääsee edes sisälle.

      • Niinpä niin

        Sulla on ollut Täysin kunnossapitämätön yksilö. Kaikkien ainakin pitäisi tietää, että VAG-konsernin autoissa on nuo ovi-ja ikkunaongelmat. Niiltä vältytään vain aseöljyllä ja puhdistuksella. Simppeliä. Ja ei niitä tarvitse joka päivä tehdä, jos edes joskus niin hyvä. Se kuskin ovenkahva tulee kuntoon, jos käyt ostamassa Audilta yhden kahva-muovipidikkeen (ne tietää kyllä) 4€ ja ristipää meisselin vaihtoa varten voit lainata vaikka naapurilta. Takaluukku ei aukea jos sen baksin kosteuden on päästänyt sinne jäätymään...eli ei ole koskaan kuivannut tavaratilaa. Autojen kanssa on vähän tällasta joskus..kauheesti vaivaa ;)


      • niin..

        ei varmaan pysy muutkaan vehkeet kunnossa (kannattaa vilkaista peiliin jos vika olis vaikka siellä vai oliko sekin rikki ettei pystyny katsomaan :) )


      • tytsimutsi
        Niinpä niin kirjoitti:

        Sulla on ollut Täysin kunnossapitämätön yksilö. Kaikkien ainakin pitäisi tietää, että VAG-konsernin autoissa on nuo ovi-ja ikkunaongelmat. Niiltä vältytään vain aseöljyllä ja puhdistuksella. Simppeliä. Ja ei niitä tarvitse joka päivä tehdä, jos edes joskus niin hyvä. Se kuskin ovenkahva tulee kuntoon, jos käyt ostamassa Audilta yhden kahva-muovipidikkeen (ne tietää kyllä) 4€ ja ristipää meisselin vaihtoa varten voit lainata vaikka naapurilta. Takaluukku ei aukea jos sen baksin kosteuden on päästänyt sinne jäätymään...eli ei ole koskaan kuivannut tavaratilaa. Autojen kanssa on vähän tällasta joskus..kauheesti vaivaa ;)

        minulla ei ole koskaan ollut autoista oikeastaan mitään vaivaa, (on ollut skodaa, volkkaria ja audia) en huolla itse, ainoastaan imuroin ja pesen:) AIna on lähtenyt kuin palmun alta, tosin sisähalli ja webasto, enkä ulkona enää koskaan autoa säilyttäiskään, jaksa sitä skrabaamista.


    • AUDI ?

      >Hei kuka osaa neuvoa. Audi A4 SLAI;n istu parkkiin eli ei käynnistynyt,soitin asiantuntijan joka teki diaknoosin, A4 S:Lain 2.5l diissel pumpun päällä oleva venttiili joka säätää polttoaineen saanin on jumissa. Pumppu on Bossin mitä neuvoksi....

      • rtertretrt

        mikä vitun SLAI? se on torspo S-Line, eikä sillä ole mitään merkitystä tuon asian kanssa. Tajuatko että se on varustelumerkintä. Ilmoittaisit mielummin näin:" A4 2.5 tdi vm.xx".


    • soikkola

      Audi A 6 -07, farkku, 2.0 diesel, manuaali. EI vikoja ei sitten minkäänlaisia, ajoa 168 tkm.

      Itse en ostaisi, eikä myöskään vakiofirman pitäjä jolla huollatan autoa, automaattilaatikkoa

      ja sitten se vanha v sääntö mitä enemmän V kirjaimen jälkeen on numeroita ni sitä todennäköisemmin tulee jotain probleemaa, merkissä kuin merkissä....

    • Audi kuski

      Ostin viime kevättalvella Audi A 6 3.2 -vm 2005.Oon ollu tosi tyytyväinen mutta hiljattin on alkanu kuulua vasemmalta puolelta takaa vaimeita nakutuksen ääniä.Ihan niin kun se tulis iskarin ylä osasta tai verhoilun pahviosasta. alusta on tsekattu ja iskarin alaosat ja kumityynyt katottu sieltä se ei tule taka penkin lukot oon öljynny, mutta sekään ei oo auttanu. Onko kellään ollu vastaavaa vaivaa ja kenties ratkasua asiaan, alkaa pikkuhiljaa se naputus vaikka se ei kova ookaan käymään hermoille

      • jotoinena6

        Mulla on ollut samanvuotinen 5-vuotta, nyt ajettu 195tkm. Ei ole takapäästä nakutuksia kuulunut, mutta perän tiivisteet vaihdettiin 130tkm kohdalla, kun tiputti hiukan öljyä. Laakkosen moottoriöljyt on huonoja, mutta kyläkorjaamon Mobilit pysyy sisällä 25tkm ilman lisäyksiä. Jarrulevyt on vaihdettu edestä, vasemman puolen valot vaihdettu edestä (Xenon) ja takaa (1500eur ! Laakkosella). Kun asennettiin vetokoukku, niin takaparkkkitutkat vinkuu kostealla kelillä, mutta aurinko kuivattaa hetkessä. Kuskin ovesta meni saranan kohdalta johtosarja poikki. Vasen taustapeili vaihdettu - aika kallis (n.250e) tuolla automaattisella himmennysominaisuudella, kun tavallinen maksaa 25e.


    • varma tieto

      Älä osta,,lue audifinns foorumia,,sieltä näet totuuden,,tiptronicit ym viat,,suosittelen että jätät väliin

    • 21

      Antaa pojun ostaa vaan jos on niin tyhmä, kyllä se virheensä huomaa nopeestikin. Jotkut auditerot kehuu koslaansa mutta totuuden tietää kaikki. PYSY KAUKANA MERKISTÄ.

      • ...

        Millaiset henkilökohtaiset kokemukset sinulla on audista?
        Jos et ole omistanut niin ei kannata juuri kommentoida.


    • 21

      Totta, en omista, mutta tuttavapiirissä on, ja ne ei ole kehuja mitä siitä audista on puhuttu. Varma tieto..JÄTÄ VÄLIIN.

    • .,..,.,

      Kutoskoneisista pakosarjat tuppaa halkeilemaan, pakosarjojen pinnapultit katkeilevat. yksi yksilö on tullut vastaan jossa moottorissa käytetty liimatiivistepurse on lähtenyt öljykiertoon ja tukkinut kannen öljykierron -> kiinnileikannut nokka-akseli. Muutenkin ainakin tuon ikäluokan kutoskoneet on todella rimpuloita mihin tahansa muuhun verrattuna, todella ohuet seinämäpaksuudet josta satunnaisista paikoista halkeilu/muodonmuuttuminen johtuu.

      Muutoihan kyseessä on kelpoauto, jos unohtaa vain tuon v6:n joka on moottorina järjestään täysi pommi.

    • aumebe

      osta audi!!!!! kannatan tätä ehdottomasti!!!!! ja kallein mahdollinen!!!!!!!

      • ei hyvä

        Joku tuossa ylempänä,kysyi,,onko kokemusta Audeista,,no allekirjoittaneella on A8 3.3 TDI,stä,,,jos kokemusta haluaa??menkööt audifinns sivuille,siellä on kokemusta riittävästi,,eli EI MUUTA KUN VIKAA,ja kallista vikaa,,yleensä tiptronic laatikot,,ajomäärästä riippumatta,jatkuvaa häiriötä,,a'5000e kpl,,ym ym,,no,oli sitä tai tätä vikaa,,aina on todella kallista,,autosta/merkistä on annettu,jotenkin laatuauton kuva,,mitä se ei missäänkohtaa ole,,ihan näitä uudempia malleja lukuunottamatta,,peli on äärimmäisen tylsän näköinen,,itse en Audista pitänyt,joten 1kk riitti,,takaraivossa oli kokoajan muistissa nämä audifinns kauhutarinat,,,,,mikäli haluatte nukkua yönne rauhassa,jättäkää Audin osto väliin


    • Noniiiin

      Olipa mukava kerrankin lukea jotenkin järkevä ketju, kun vain pelkkää valittamista.
      Huomattaa osa noista vioista ja ongelmista johtuu ihan käyttäjän omasta
      välinpitämättömyydestä tehdä perushuoltoja.
      Itsellä toinen Audi nyt, ensimmäinen oli vanhempaa A3sta, kuluvaa osaa vaihdoin
      ainostaan ja nekin järkevän käyttöajan jälkeen.
      Molemmissa audeissa, kulutukset kohdillaan ajotapaan nähden.
      Hyvin kun on huoltanut ja perustarkastukset aina tehnyt kevät niin eipä ole ylläreitä tullut.

      Vielä kerran, kestipä kauan löytää ketju missä myös kuljettajia jotka ilmeisesti perushuoltaneet
      ajoneuvoaan ja näin ollen se Audi toiminut moitteettomasti.

    • audi,mersu,pemari

      Kannaattko ostaa vuoden 2000 Audi A6 V6 ajettu 184...


      Onko hyvä valinta seuraavaksi viideksi vuodeksi

    • mikä vikana?

      mikä vikana audissa kun ei tuu lämmityslaitteesta ilmaa juuri nimeksikään? puhaltaja kyllä pyörii hyvin,onko raitisilmasuodatin täysin tukossa ja missä se sijaitsee. ostin A6 2,5 tdi-n viime talvena. nm. mikä vikana?

      • Audifani

        Termostaatti?


    • Teidonhaluinen

      Mites se menikään ensteks oli joku Daf ja sitte ne keksi palaremminvetoisen jonka volvo voimansa tunnossa osti ja tuli kumiremmi vetoinen 66 kulki hirmu lujaa 135 km tunnissa eteen ja taakseppäin sitte tuli peliin audi jonka volkkari osti.
      Siitälähtien on audeja ollut sekavalla menestyksellä markkinoilla Mikä on audi A6 onko siitä kulkineeks kun on 2,0 kone ja ilman turpoa kertokaas ilman sarvia ja hampaita viat ja hyvät puolet olis tyrkyllä 2003 mallinen aattelin hankkia sellaisen vai jätänkö väliin?

    • nimmari

      h

    • ??kysynpä vaa

      MIkä vikana audi a6 2.4 v6 -98 tiptronic kun laatikko vaihtaa hienosti muuten mutta välillä syttyy mittaristossa valoja palamaan ja laatikko heittää nelosta päälle?

    • Minä

      Audi A6 99VM ikkunoiden sähköviat?

      • jeejeeqf

        ikkunat on lasia niissä ei ole sähköä?


      • ihme ja kumma
        jeejeeqf kirjoitti:

        ikkunat on lasia niissä ei ole sähköä?

        Järkyttävää arpomista VW konsernin autoissa, " millä ja kuin mätä koneella se ja se auto on" Millä muulla auton valmistajalla näin totaalista sekundaa kunnollisten moottorien joukossa?. Ja jatkuvaa riitelyä takuuasioista?


      • 1948

        Jaa ei teillä ole kokemusta Audeista ,minulla menossa jotain 50 Audi ja 400 jotain
        muita autoja .
        Tällä hetkellä Audi A6 v6 224 hk -04 210.000km Quattro ja tulkaa mennään vaikka
        hyppyrimäkeen kokeileen kenen auto nousee ylös asti?
        Rahaakin on jäljellä vaikka ostais muutaman uuden Audin mutta onko pakko ostaa
        uutta jos ei taho?
        Tyhjää köyhien puhetta minulla on myös Automaatti laatikko ja sanon vaan että
        kampaan hiukset taakse ja eikun menoksi!
        Audin ostin kun Hannu Mikkola ajoi Audilla voittoon kilpailusta kilpailuun-1981-85


    • a6guat

      Onkohan 400 tuhatta km audille liian paljon. Mersullehan se ei ole vielä mitään mutta onko audi yhtä kestävä?

      • auto2

        Mielestäni 200 tuhatta kilometriä on rajana näissä. Tämä jälkeen saat odotta kallista remonttia jatkuvasti ellei sitä jo siihenkin saakka ole ollut tarpeeksi.
        Kokemusta on molemmista, Mersu on tehty kestämään, Audi on tehty korjattavaksi. Suoranaiset tyyppiviat ei kuulu Audissa takuun piiriin!
        Vastaus kysymykseen, EI OLE.


      • mietaas

        Ei ole jos huollettu. Omalla a4 334tkm ajettu ja vieläkin vajaa 8s nollasta sataan. Tottakai Torsenilla ja manuaali laatikolla. Niin ja auto sillä maailman huonoimmalla veltto kuutosella (142kw). Tiedä sitten vaikuttaako asiaan auton hanskalokerossa oleva huoltokirja josta löytyy täydellinen huolto historia? ;) Mutta kyllä toyota varmaan pienimmillä kuluilla kulkee, niihin kuulemma saattaa nykyisin jo kuulua ilmastointi vakio varusteisiin! :O


    • moi minulla onaudi a6 02 vuosi mallia , 300 tuhtta ajettu , kyllä autoa pitää huoltaa ja korjata , niin kuin merujakin , siitä ei pääse mihinkään , kysyisin , automaatti vaihteiston ölyn vaidosta mikä öljy sinne kuuluu, vain eikö tartte vaihtaa koskaan , kun kerran hyvin vaihtaa , se on tipronik , loora ,,

      • s4d5f67bn

        Tän täytyy olla kyllä taas joku ihme provo mutta: Ei kyllä kauaa hyvin vaihda josset niitä öljyjä kiireesti vaihda ja huuhtele reippaasti.


    • Audi a6

      Kyllä ne kestää, mulla on 301tkm ajettu a6. Vaihdelaatikko on vaihdettu ja muutenkin huollettea, niin kestää

    • KALLISTA LYSTIÄ

      Ei kannata ostaa Audia, tulee kalliiksi kun joutuu kokoajan olemaan korjaamolla.

    • Tylsä auto?

      Halpa talviauto. Ovet ei aukea pakkasella niin eipähän tarvitse ajella.
      Vag konserni ei vieläkään osaa tehdä Suomeen soveltuvia auton ovia/lukkoja. On dsg:t,fsi:t, quattrot ja kaikki, mutta ei ole toimivia ovia (toisin kuin esim.ladassa). Kokemusta on myös borasta josta tippui ikkuna oven sisään kesken ajon eikä noussut ylös. Eipähän nukahda rattiin satasen vauhdissa yli 20 asteen pakkasessa, tosin Volkswagen on kylmä talviauto vaikka kaikki ikkunat pysyisi kiinni.
      Jos seikkailumieltä riittää, niin suosittelen kaikkia vag konsernin tuotteita. Yllätyksiä riittää eikä autoilu ole tylsää paikasta a paikkaan b siirtymistä.

    • Kurkola

      Olen ajanut Audi A6:lla, 2 litran kone, yli 502000, katsastettiin tänään - ei vikoja, eikä ole ollut ennenkään muuta kuin kuluvien osien vaihtoja. Ajan auton loppuun - tarjoavat vaihdossa hävyttömiä hintoja!

      • PitkänUnenNäit

        Unesi jatkui aika pitkään, kun nyt vasta heräsit vastaamaan Vuoden 2014 ketjuun.....Toisaalta kun näkee hyvää unta, niin ei siitä viitsisi herätäkkään, joten ymmärrän kyllä sinua......


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe