Jussin Pyöräpiste, Tuira/Oulu

Tyytymätön ostaja

Ostin noin vuosi sitten polkupyörän Jussin Pyöräpisteestä Tuiran myymälästä, Oulussa. Kokeilin kolmea polkupyörää, jotka otettiin hyvin tiiviisti kasatusta rivistä siirtämällä koko pyöräkasaa sivuun. Tein ostopäätöksen haluamastani pyörämallista kokeiluajon jälkeen. Uskoin, että saan ostaessani vasta pakasta avatun polkupyörän. Mutta myyjä möikin minulle kokeilemani pyörän, jota oli hyvin todennäköisesti sitä ennen kokeiltu moneen kertaan ja joka kerta kasattu takaisin pyöräriviin "väkivalloin" niin kuin kaikkia muitakin pyöriä. Olisin ollut ihan tyytyväinen jos pyörä olisi ollut kunnossa. Näin ei kuitenkaan ollut vaan polkimet löivät tyhjää ja kuusiokolon kohdalta, josta tanko löysätään, jotta se voidaan kasata tiiviisti muiden pyörien kanssa, oli maalipintaa irronnut. Otin silloin yhteyttä ko. liikkeeseen ja sain hyvin tylyn vastaanoton. Liikkeen omistaja vähätteli asiaa, vähätteli minun ymmärrystä asiasta ja sanoi vieläpä, että "tässä taitaa olla kysymys jostain muusta" viitaten ilmeisesti sukupuoleeni tms. Tein valituksen kuluttajansuojalautakuntaan ja palautin pyörän liikkeeseen. Vaadin uutta pakasta otettua polkupyörää, mutta liikkeen omistaja ei siihen suostunut. Omistaja käyttäytyi erittäin epämiellyttävästi. Hän osoitti erittäin huonoa asiakaspalvelua! Hain pyörän myöhemmin, koska tarvitsin sitä. Oli kesä ja ajan vain hyvillä ilmoilla kesäaikana mm. työmatkoja säästääkseni bensakuluissa. Menetin siis rahaa joka päivä. Kun hain pyöräni sitä oli selvästikin säädetty ja rasvattu, koska se haisi pyörärasvalle. Lisäksi runkoon oli ilmaantunut musta maalitahra, jota ei siinä aikaisemmin ollut. Ilmeisesti oli tehty jotain maalipaikkauksia. Tätä ei saa millään pois pyörän rungosta pilaamatta pyörän omaa maalauspintaa. Olkaa varovaisia kyseisen liikkeen kanssa ja vaatikaa uusi polkupyörä pakasta sillä pyöriä pidetään tosi huonosti liikkeen tiloissa! Myyjä keksi kuluttajansuojalautakunnalle kaikenlaisia selityksiä siitä, että myytävät pyörät on jossain muualla ja että he eivät myy käytettyjä pyöriä. Jokainen joka liikkeessä käy kyllä näkee miten homma toimii.

44

15448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrittäjä etelästä

      Kaikenlaisten sekopäiden kanssa vaan pitää tulla toimeen. Hyvin harvassa ovat ne liikkeet, jotka minkäänlaista sekundaa myyvät ja jos myyvät, eivät myy kauaa. Yksikään liike ei halua tahrata mainettaan jonkun 50e voiton takia. Itse epäilet toiminnan syyksi mm. sukupuoltasi, itse taas veikkaan että ongelma on lähinnä peilissä.

      • Tyytymätön ostaja

        Kommenttisi ei ole vastauksen arvoinen, mutta vastataan nyt kuitenkin. En epäile toiminnan syyksi sukupuoltani. Eikä ostamani tuote ollut sekundaa. Ymmärsit väärin. Ja kiitos vaan en ole sekopää. Yrityksesi on varmaan menestyksekäs näillä periaatteilla. :)


      • Kiitos kysymästä
        Tyytymätön ostaja kirjoitti:

        Kommenttisi ei ole vastauksen arvoinen, mutta vastataan nyt kuitenkin. En epäile toiminnan syyksi sukupuoltani. Eikä ostamani tuote ollut sekundaa. Ymmärsit väärin. Ja kiitos vaan en ole sekopää. Yrityksesi on varmaan menestyksekäs näillä periaatteilla. :)

        Tiedätkö, mitä tarkoittaa 80/20 -sääntö? Sitä, että 20% asiakkaista tuo 80% liikevaihdosta. Yrittäjänkin jaksamisella on rajansa, siksi pitää keskittyä pitämään erityistä huolta tästä 20% prosentista, loppu valitettavasti hoidetaan jos ehditään. Aivan samaa ajattelutapaa toteutat itsekin omassa elämässäsi, kun hieman mietit.


      • ..kaikkea kanssa
        Kiitos kysymästä kirjoitti:

        Tiedätkö, mitä tarkoittaa 80/20 -sääntö? Sitä, että 20% asiakkaista tuo 80% liikevaihdosta. Yrittäjänkin jaksamisella on rajansa, siksi pitää keskittyä pitämään erityistä huolta tästä 20% prosentista, loppu valitettavasti hoidetaan jos ehditään. Aivan samaa ajattelutapaa toteutat itsekin omassa elämässäsi, kun hieman mietit.

        yrittäjänä ei voi kuin ihmetellä tällaisia kommentteja ,tosin kyseessä taitaa olla trolli kirjoittelemassa eli ei herneitä pitäisi nenään vetää .

        yleensä 20% asiakkaista todellakin tuo 80% liikevaihdosta ,mutta sitä yrittäjän ei todellakaan tule miettiä vaan todeta tilinpäätöstä tehtäessä .

        ..... asiakkailla kun ei otsassa sitä prosenttia lue .

        tällä yritys logiigalla on vaikea uskoa tuota "erittäin menestyksekäs" :D kohtaa koska on vaikea olla erittäin menestyksekäs jos 80% asiakkaista hoidetaan kun jaksetaan LOL


    • kertoo jo sen

      että suurin "häiriö" on ostajassa.

      • Tyytymätön ostaja

        Hyvin päätelty :) Suomessa ei taideta edes tietää mitä on hyvä asiakaspalvelu kun kuluttajat on näin tietämättömiä oikeuksistaan. Edellisen kerran kun ostin pyörän liikkeestä (eri liike kuin tämä tietysti) minulta kysyttiin asiallisesti, että kelpaako sinulle tämä pyörä mitä kokeilit vai otetaanko uusi pakasta. Tämä on hyvää ja asiallista asiakaspalvelua. Kun pyöriä kasataan näin tiiviisti ja siirrellään "väkivalloin" edestakaisin, aivan varmasti ne kärsivät. Halusin vain kunnollisen ja toimivan polkupyörän, mutta sitä en saanut. Jos hyvää palvelua ja toimivaa tuotetta vaativa asiakas on "häiriö" niin silloin kannattaisi harkita, että onko yrittäjä hieman väärässä työssä.


    • Pyörää ostamassa

      Ostaja on mielestäni aiheestakin tyytymätön. Vilpillinen ja epäystävällinen toiminta kertoo pitkälle liikkeen omistajan arvoista. Asiakkaan reklamaatioon pitää suhtautua korrektisti, olipa syy mikä tahansa. Yrittäjän olisi tullut pyytää asiakasta tuomaan pyörä liikkeeseen, jotta sitä olisi voitu yhdessä ostajan kanssa tutkailla. Yrittäjä olisi voinut arvioida tilanteen ja neuvotellut ostajan kanssa ratkaisun, jotta asiakas olisi kokenut saaneensa oikeudenmukaisen ja reilun palvelun. Kiitokset tyytymättömälle ostajalle kirjoituksesta; osaamme pyöröostoksilla katsoa pyöräliikkeiden toimintatapoja tarkemmin.

      • myynyt vain 5000 pyö

        ei voi olla totta että pyörän ostaja viittii kirjoittaa täällä jos on valinnut väärän pyörän koeajon jälkeen.melkein sama kuin menisit autoliikkeeseen koeajamaan auton ja sanoisit ostavan sen ja seuraavana päivänä menisit takaisin kiukuttelemaan,en pidäkään tästä autosta.syyttäisitkö myyjää että et ole tyytyväinen autoosi ?.otetaan esim.menisit ostamaan televisiota,näet mallit hyvin esillä ja sen perusteella joudut tekemään ostopäätöksen.jos et kuitenkaan ole tyytyväinen ostamaasi televisioon kotona (ei sovi esim.huoneen sisustukseen voitko palauttaa sen,et)joten mieti mistä valitat.itse olet saanut koeajaa pyörän ja sen perusteella tehnyt ostopäätöksen kyseisestä tuotteesta.


      • zinghzongh
        myynyt vain 5000 pyö kirjoitti:

        ei voi olla totta että pyörän ostaja viittii kirjoittaa täällä jos on valinnut väärän pyörän koeajon jälkeen.melkein sama kuin menisit autoliikkeeseen koeajamaan auton ja sanoisit ostavan sen ja seuraavana päivänä menisit takaisin kiukuttelemaan,en pidäkään tästä autosta.syyttäisitkö myyjää että et ole tyytyväinen autoosi ?.otetaan esim.menisit ostamaan televisiota,näet mallit hyvin esillä ja sen perusteella joudut tekemään ostopäätöksen.jos et kuitenkaan ole tyytyväinen ostamaasi televisioon kotona (ei sovi esim.huoneen sisustukseen voitko palauttaa sen,et)joten mieti mistä valitat.itse olet saanut koeajaa pyörän ja sen perusteella tehnyt ostopäätöksen kyseisestä tuotteesta.

        Mun mielestä pyörän ostaja luuli ostavansa uuden pyörän, mutta saikin esittelykappaleen uuden hinnalla.
        En mä huolisi tv-liikkeestä juuri sitä yksilöä, jonka näin hyllyssä, vaan haluan uuden. Paketissa, ei esittelykappaletta.
        En ole koskaan ostanut pyörää uutena, joten en tiedä mikä käytäntö on, mutta autoliikkeissä ja elektroniikkakaupoissa näin ei toimita, vaan esittelykappale myydään halvemmalla.


      • ytdjhsrhfg
        zinghzongh kirjoitti:

        Mun mielestä pyörän ostaja luuli ostavansa uuden pyörän, mutta saikin esittelykappaleen uuden hinnalla.
        En mä huolisi tv-liikkeestä juuri sitä yksilöä, jonka näin hyllyssä, vaan haluan uuden. Paketissa, ei esittelykappaletta.
        En ole koskaan ostanut pyörää uutena, joten en tiedä mikä käytäntö on, mutta autoliikkeissä ja elektroniikkakaupoissa näin ei toimita, vaan esittelykappale myydään halvemmalla.

        Aloittaja on aivan oikeassa. Uutta ostettaessa pitää tietekin saada uusi ja käyttämätön. Esittelykappale ei ole sellainen. Tässä tapauksessa pyörä oli myös jo kulunut ja viallinen.

        Hyvä, että kuluttaja kertoo asiasta muillekin. Hyvä olisi myös, jos myyjälle linkitettäisiin keskustelu, jotta voisi halutetesaan puolustautua. Asialla on tietenkin aina kaksi puolta.

        Erittäin usein asiakaspalvelussa tapahtuu suuri käänne heti kun tuote on kokonaisuudessaan maksettu. Tässä kohtaa kauppias tekee suuren virheen. Huono maine kiirii kauas. Huono palvelu kaupan jälkeen ei varmaan vaikuta heti sellaisen tuotteen kaupassa joita myydään samalla kuluttajalle harvoin, päivittäistavaroita myyvä liike ei voi palvella asiakkaita huonosti, muuten on lappu luukulla todella nopeasti.


      • atako
        ytdjhsrhfg kirjoitti:

        Aloittaja on aivan oikeassa. Uutta ostettaessa pitää tietekin saada uusi ja käyttämätön. Esittelykappale ei ole sellainen. Tässä tapauksessa pyörä oli myös jo kulunut ja viallinen.

        Hyvä, että kuluttaja kertoo asiasta muillekin. Hyvä olisi myös, jos myyjälle linkitettäisiin keskustelu, jotta voisi halutetesaan puolustautua. Asialla on tietenkin aina kaksi puolta.

        Erittäin usein asiakaspalvelussa tapahtuu suuri käänne heti kun tuote on kokonaisuudessaan maksettu. Tässä kohtaa kauppias tekee suuren virheen. Huono maine kiirii kauas. Huono palvelu kaupan jälkeen ei varmaan vaikuta heti sellaisen tuotteen kaupassa joita myydään samalla kuluttajalle harvoin, päivittäistavaroita myyvä liike ei voi palvella asiakkaita huonosti, muuten on lappu luukulla todella nopeasti.

        oletko tutustunut ikinä liikkeisiin jotka myyvät pyöriä,ilmeisesti et ole.mene ostamaan pyörä niin huomaat miten saat pyörän.ei sitä haeta paketista sulle ja kasata ajovalmiiksi.ainoastaan ns.uuden ja paketista vedetyn kappaleen saat marketista tai biltemasta,eli kasaa ite,heh osta uusi fillari


      • fillaristi112
        atako kirjoitti:

        oletko tutustunut ikinä liikkeisiin jotka myyvät pyöriä,ilmeisesti et ole.mene ostamaan pyörä niin huomaat miten saat pyörän.ei sitä haeta paketista sulle ja kasata ajovalmiiksi.ainoastaan ns.uuden ja paketista vedetyn kappaleen saat marketista tai biltemasta,eli kasaa ite,heh osta uusi fillari

        Niin noh itse ainakin kun ostin edellisen pyörän, otettiin se ihan myymälästä kuten tässäkin. Sillä eroituksella, että myyjä sanoi että he tekevät siihen vielä tarvittavat säädöt/huollot.

        Eli eroja tosiaankin on liikkeiden välillä


      • ???
        myynyt vain 5000 pyö kirjoitti:

        ei voi olla totta että pyörän ostaja viittii kirjoittaa täällä jos on valinnut väärän pyörän koeajon jälkeen.melkein sama kuin menisit autoliikkeeseen koeajamaan auton ja sanoisit ostavan sen ja seuraavana päivänä menisit takaisin kiukuttelemaan,en pidäkään tästä autosta.syyttäisitkö myyjää että et ole tyytyväinen autoosi ?.otetaan esim.menisit ostamaan televisiota,näet mallit hyvin esillä ja sen perusteella joudut tekemään ostopäätöksen.jos et kuitenkaan ole tyytyväinen ostamaasi televisioon kotona (ei sovi esim.huoneen sisustukseen voitko palauttaa sen,et)joten mieti mistä valitat.itse olet saanut koeajaa pyörän ja sen perusteella tehnyt ostopäätöksen kyseisestä tuotteesta.

        miten nuo esimerkkisi liittyy tähän kyseiseen pyörä-juttuun?


      • Yrpä55
        atako kirjoitti:

        oletko tutustunut ikinä liikkeisiin jotka myyvät pyöriä,ilmeisesti et ole.mene ostamaan pyörä niin huomaat miten saat pyörän.ei sitä haeta paketista sulle ja kasata ajovalmiiksi.ainoastaan ns.uuden ja paketista vedetyn kappaleen saat marketista tai biltemasta,eli kasaa ite,heh osta uusi fillari

        Mielummin kasaan itse että maksan 150eur ylihintaa jollekin Huijarille.ihan paska liike!


    • VJKLDFG

      Tässä tapauksessa asiakas on saanut uuden, vain itse koeajamansa pyörän. Tietenkään pyörä ei ollut paketissa kun se oli tuotu varastolta esille, mutta ajamaton peli, pieni naarmu ohjaimessa ei tee pyörästä vanhaa.
      Asia puitiin kuluttajan suoja lautakunnassa ja pyöräliike voitti asian.

    • Sankopää

      Niin, asiakahan se on se rasite rehelliselle yrittäjälle. Miksei ne tajua pysyä kotona, vaan väenväkisin tuppaavat yritykseen.
      Muutama alkupään kommentti haisee kyllä niiiiin jollekin 70-luvulle tai Speden kuululle sketsille.

    • biker2

      Annan teille pyöränostajille pikku vinkin, sillä olen huomannut että Suomessa halutaan myydä mieluusti näitä läjässä ja hyllyillä lojuneita "uusia" pyöriä. Onhan ne uusia, mutta eivät pakasta vedettyjä. Lisäksi pyörä on pantu kasaan usein hyvin hutiloiden, sieltä saattaa löytyä löysää pulttia, eli ei ole mistään todellisesta ammattilaisista aina kyse. Laatua tärkeämpi on monesti että myydään mahdollisimman paljon ja kun asiakas astuu ovesta ulos, palvelu loppuu välittömästi. Luvattoman usein vanteet on huonosti rihdattu ja löystyneet. Neuvona on että vaatikaa aina uusi pyörä varastosta ja käskekää asentaa se ajokuntoon, pultit ja renkaat valmiiksi niin että pyörä on täysin ajokelpoinen (lue; turvallinen). Jos ette mielestänne saa riittävää asiakaspalvelua ja pakasta vedettyä pyörää Suomesta, tilatkaa ulkomaisista liikkeistä esim. saksasta tai brittien saarilta. Sieltä pyörä lähtee monessa tapauksessa paljon halvemmalla, saatte oikean kokoisen ja uuden pyörän yhdellä tilauksella. Suomessakin joutuu oikea kokoa joskus odottelmaan, joten ajallisesti ihan sama. Itse ostin juuri vasta yhdestä Oululaisesta liikkeestä pyörän jossa oli epäsymmetrinen eturatas ja sain kyllä vaihdettua sen uuteen pyörään, mutta myyjä alkoi aluksi selittelemään kuin jollekin aloittelijalle että tämä kuuluu asiaan tämän hintaisessa pyörässä. Kyseessä oli 700e pyörä, eikä sellaista klappia ole edes alle 200e markettisinkuloissa. Suomalaiset myyjät ja yrittäjät eivät usein ole reiluja asiakasta kohtaan ja valehtelvat minkä kerkeävät. Kuten minun tapauksessani. Yrityksen kuva tahrautui siltä osin että minua yritettiin sumuttaa väittämällä kaikkea perätöntä pyörästä ja omista "harhaluuloistani". Pyörässä ei pystynyt kirimään kettinkiä kunnolla, eli eturatas veti välillä kettingin kireälle ja välillä löysälle epäsymmetrisyydestä johtuen. Olen ulkomaalaisista liikkeestä saanut aina takuuasiat hoidettua mukisematta, vaikka emme ole myyjän kanssa kasvotusten, erityisesti saksalaiset ovat tunnollisia takuuasioissa. Suomalainen myyjä sitten uskaltaa valehdella päin naamaa. Tuleeko näillä koskaan mieleen, että ne valheet maksaa parhaimmillaan useamman tonnin, sillä liikkeessä asiointi loppuu lyhyeen.

    • Herranterttu

      Huonoja kokemuksia on myös minulla ko.yrityksestä. Asikaspalvelu tuntuu myyjistä vastenmieliseltä. Puhelimeen ei vastata eikä meileihin. Yritetään myydä 700 euron pyörää, vaikka tarjouksessa olisi 350 euron hyviä pyöriä. Hintalappuja ei ole pyörissä lainkaan. Kysyttäessä myyjä tempaisee hatusta hinnan. Eri myyjät hinnoittelevat saman pyörän eri hintaiseksi.

    • kesän lapsi

      Minulla myös huonoja kokemuksia kyseisestä pyöräliikkeestä, eli Jussin pyöräpisteestä, Tuirassa. Vein pyöräni sinne korjattavaksi (oli joku pikku vika), mutta MITÄÄN sille ei tehty. Rasvalla oli sotkettu, siinä kaikki, vika oli ennallaan. Ja pyörällä oli sen jälkeen vielä huonompi ajaa! Siitä on jo aikaa, mutta huonoa ja epäasiallista palvelua en ole unohtanut. Ja tyhmä vielä maksoin olemattomasta korjauksesta, nuori ja tietämätön kun olin.. No, toista kertaa meikäläistä ei huiputeta, mutta varoituksen sana nuorille ja kaikille muillekin, että TARKKANA kannattaa olla vastaavissa tilanteissa.

      • Haiskahtaa

        Et vissii itekkää tiennyt pyöräsi vikaa,vai oliko vikaa saati pyörää laisinkaan.


      • Anonyymi

        Ainahan näitä asiakkaita välillä on jolle ei mikään sovi.Valittavat aivan turhasta kun seuraavana päivänä huomaavat että en ehkä pystykään maksamaan tätä luotolla ostamaan tavaraa.


    • nykäsemmatti

      Myös minua yritettiin tänään kyseisessä liikkeessä vedättää ihan olan takaa. Onneksi hälytyskellot soivat, enkä ostanut pyörää, joka oli ensinnäkin viime vuoden mallistoa. Ja toisekseen netissä myynnissä hintaan 295-500e ja Jussin pyöräpisteellä hintaan 895e, josta nyt kuulemma huikea tarjous 720e :D:D Huhhuh. Eipä tarvitse kyseiseen puljuun toiste mennä käymään. Miettivät varmaan, että kun on nainen, niin eihän se mistään mitään tajua ja voi sanoa ihan mitä vaan.

    • Minä

      Suomalainen on niin kateelinen että yrittää viedä leivän toisen suusta ! Sain parasta palvelua mitä koskaa. Myyjä tiesi todella pyöristä. Olen tyytyväinen.
      Tästä teidän kirjoituksesta paistaa katkeruus. Aivan kuin omaa pahaaoloa ja huonoa mieltä levitätte täällä perättömillä puheilla. Aivan syvä katkeruus heijastuu tekstistä !

      • iigori...

        Epäilen, että tällä liikkeellä on jotakin tekemistä Ukrainen kriisin kanssa.


    • asiakas1

      Olen saanut hyvää ja huonoa palvelua kyseisessä liikkeessä , esim pyörän särkynyttä osaa ei oltu vaihdettu vaan sama vika oli korjauksen jäjkeen, vein pyörän toiseen liikkeeseen ja odotin vieressä kun osa vaihdettiin .Myös minulle on käynyt niin että myyjä kertoi muistista hinnan joka mallille , kun kysyin uudelleen hinta muuttui, huomautin asiasta . koska pyöriin ei oltu merkitty hintaa, hinta on asiakkaan mukaan . Ystäväni kävi myös kyseisesessä liikkeessä kerroin hinta epäselvyydestä ja kehotin häntä merkkaamaan kerrotun hinnat muistiin , hänet ajettiin ulos liikkeestä ,tämä tapahtui vuosia sitten . en tiedä onko omistaja sama vai vaihtunut . mutta muisto elää .

    • Nyrpiintynyt

      Kyseisestä liikkeestä jää aina paha maku suuhun. Oli tarkoitus sitten katsella pyörää tai ostaa jotain pieniä varaosia, aina myyjät onnistuvat tavalla tai toisella naljailemaan. Onneksi en ole pyörän verran rahaa mennyt tuhlaamaan. Into loppui aikoinaan siihen, kun myyjä tuputti kolmivaihteisia, vaikka useaan kertaan sanoin etsiväni päälle viisivaihteista menopeliä. Ei tuntunut uskovan, että hinta ei ollut este. Pyörä lähti sitten Suvalasta.

    • Jussinpyöräpiste2002

      Onko siellä liikkeessä vielä Pelle Hermannin näköinen n.60v. tyyppi vai n. 2m pitkä Janne-niminen tyyppi, jonka äo-määrä on 10v. lapsen kengännumeron luokkaa?
      Yritys oli ainakin 10v. siten erittäin epämääräinen. Kyselin entistä omistajaa, jolle tein nuorena mainoksia, ja tuo Janne, ...jotenkin Norman Batesmainen tilanne.
      Konkassahan tuo firma ollut monia kertoja, mutta palvelu tuntuu olevan entisellään. Toisaalta hyvä, tasalaatuinen palvelu. Siihenhän yrityskonsultitkin pyrkivät!

      • Hintantie 29

        Joo! Muistelot tulee mieleen... Olikos se niin, että tuo hömelö Janne oli renki ja Pelle Hermanni (Mustonen/Mustakangas) oli pomo? Tästä tosin yli 20v. aikaa. Se pitkä tyyppi oli jotenkin pelottava. Sellainen harmaasilmäinen..lasittunut katse...Olikos se ex. Koskihalli-liike missä tuon olion viimeksi Oulussa näin? En muista.
        Paskoja käytettyjä pyöriä. Melkein kuin uusina myytiin ja koeajossa vaihteet rikki ja keskiöt sökönö...300m koeajossa. Jeps


    • Husku pelaa

      Aikanaan ostettiin kyseisestä liikkeestä testivoittaja moottorisaha Stihl.
      Varsinainen testivoittaja,kuletettiin huollossa ainakin 5 kertaa ennen kuin löysivät vian jonka takis asha sammui tämän tästä eikä käyntiin millään...
      Arvaa vi****ko lähtä metsästä aina takaisin ja kiikuttaan liikkeeseen huoltoon???
      Enpä ole sen koommin Stihliä kehunut kuin ressun painona,siinä on sammutusnappulakinihan turha,se kyllä sammuu kun kädestä laskee...
      Meillä tämä ostos voitti kyllä kaikki testit surkeudessaan!!
      Muutoinkin kun on liikkeessä käyty,myyjiä ei näy missään... vaan eipä kyllä paljon asiakkaitakaan....

      • Ei Stihl, mut sama vika

        Kerrotko mikä vika sahassa oli? Kun mulla on eräässä oranssissa sahassa samanlainen vika. Käyny kans takuuhuollossa, mut ei toimi. Kylmänä lähtee hyvin käyntiin, mut kun lämpenee, niin hyytyy ja sammuu. Eikä sit millään käyntiin. Varmaan pitää vaihtaa koko kaasari?


    • Husku pelaa

      Tais olla joku kalvo kaasuttimessa joka petti aina,vaihtoivat viimein kaasuttimen
      sen jälkeen se on toiminut jotenkin,mutta helvetin huonosti,viheliäinen saha saada säädöt kohilleen >:O Kauhean tukkoinen käyntiääni,ikään kuin korisee viimeisiään kokoajan,kakkos sahana meillä...
      PS: Saatiin silloin huolto aikana tilalle käytetty samanmerkkinen saha,oli hemmetin hyvä,en meinannut viedä sitä takasinkaan :D
      Haettiin sitten se uusi oma "testivoittaja" huollosta taas kotiin voittaan kaikki meidän testit tuonne liiterin nurkkaan... ;D

    • Uyiotf

      Omaa pyörääni on ko. liikkeessä käytetty huollossa monta kertaa, turhaan, pyörä ei koskaan ole kunnossa kun sen sieltä hakee. Sanovat ettei löytäneet mitään ja vaihteet rämisevät samallalailla kun ennenkin, lasku silti 80e. Enpä sinne enää pyörää vie, rahastusta vaan!

      • Kiitos

        Jussin pyöräpiste on huippupaikka. Olen saanut luotettavaa palvelua sieltä jo 15 vuotta.


    • Nonnisemmosta

      Käytiin katsomassa pyörää ko. Liikkeessä perjantaina puoli tuntia ennen sulkemisaikaa. No kaverit kuskasivat jo kiireellä pyöriä sisään ja neuvoivat tulemaan seuraavana päivänä uudelleen. Pyörä jäi sitten ostamatta. Kannattaa jatkossa ilmoittaa että myynti loppuu puolituntia ennen sulkemisaikaa, niin tietää asiakkaat tulla ajoissa.

      • ms261

        Suosittelen vahvasti ettei kukaan vie moottorisahaansa huoltoon kyseiseen firmaan.

        T MS261


    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia minullakin kyseisestä liikkeestä. Varaosia myydään jopa yli tuplahinnalla niiden oikeaan arvoon nähden. Ahneudella ei näytä olevan rajaa.

    • Anonyymi

      Voi hellantettas miten neitiä on kohdeltu.Toivottavasti olet selvinnyt elämässä eteenpäin.Meilläpäin tuommoisia kitisijöitä ei päästetä edes liikkeeseen päiväämme pilaamaan.

    • Anonyymi

      Emäntäni käytti Sähköavusteista Tunturiaan huollossa Jukolankujalla.Pyörälle ei oltu tehty ilmeisesti mitään mutta lasku huollosta oli muistaakseni 75€ .Pyörä ei ensiksikään ollut noudettavissa sovittuna aikana niin hieman pudottivat sitten hintaa,mutta tulos oli kelvotonta.Pyörän vaijereille ei oltu tehty mitään> ne olivat kuivat..Vaihteille ei oltu voitu tehdä mitään koska ne olivat täysin paskaiset.Ketju oli öljyämättä=kuiva.Pahin ja vaarallisin mokailu oli kuitenkin että takarenkaan mutterit oli jäänyt kiristämättä(myös tavaratelineen yksi ruuvi oli putoamaisillaan).Joku firman ulkomaalainen fillarivirtuoosi oli mestaroinut.Tämän kokemuksen takia en ikinä käytä Jussin-Nussin yritystä mihinkään ja muistan myös mainostaa heitä koko rahan edestä heidän vaarallisen huonosta röpellyksestään.

      • Anonyymi

        Lisään edelliseen että em.pyörä käytettiin Jussin-Nussin huollon jälkeen Suvalassa oikeassa huollossa ja on olemassa muutakin näyttöä heidän laadustaan kuin oma mielipide.Koko takarengas meni lisäksi mm.vaihtoon koska siinä oli lisäksi keskiössä korjaamaton vika mitä Jussilla ei tietystikään havaittu vaikka asiasta erityisesti mainittiin(ylimääräinen kolke)


    • Anonyymi

      Haluaisin lisätä kommentin vierailustani liikeessä, että saisin sen vihdoin mielestäni. Haluan myös varoittaa muita tästä yrityksestä. Sain huonointa ja häikäilemättömintä palvelua mitä olen koskaan saanut.

      Menin liikkeeseen huoltaakseni pyöräni. Se on Monarkin merkkinen ja palvellut minua 10 vuotta. Kyseinen pyörä maksoi aikoinaan 800 euroa. Se on viimeisen päälle hyvä kaupunkipyörä, mutta kuitenkin tuttuun tapaan talven jäljiltä hieman kärsinyt, sillä sitä on säilytetty myös pihalla ja tällä huoltokerralla siinä ole hoidettavana vanhojakin vikoja.

      Menin liikkeeseen ajatuksena huollattaa neljä eri vikaa pyörässä.
      1. Käsijarru korjata
      2. Vaihteet kunnostaa
      3. Ketjut öljytä
      4. Renkaiden tarkistus
      Yrityksen ja keltaisen pyöräpisteen pakun omistaja palveli minua. Vein hänet pyöräni luokse, kerroin hänelle, että pyörää täytyisi huoltaa useasta paikkaa ja tehdä melko perusteellinen korjaus talven jäljiltä. Hän kuunteli esittämäni viat ja rupesi pian itse kertomaan, että kuinka istuinta kannatteleva putki (mikä lie oikealta nimeltään) on aivan liian korkealle säädetty, "ylittää reilusti jonkun kuuden yksikön mitan ja yleisen standardin" ja ihmetteli kuinka se ei ole pettänyt. Myönnän, että se oli hieman korkealle säädetty, jopa minun pituudelle, 187 cm, mutta siitä huolimatta siinä ei ollut sitten kuitenkaan mitään kuluman jälkeä kun sain sen kuitenkin kotiin vietäväksi.
      Omistaja tuumaili siinä, että se putki täytyy vaihtaa uuteen, että se maksaa pari kymppiä, sekä ketjut täytyy vaihtaa myös uuteen, nekin maksavat pari kymppiä. Hän kirjoitti myös ne minun kertomani viat ylös paperille huoltomiestä varten.

      Sain siis sen kuvan, että osat maksavat 40 euroa sekä varauduin maksamaan työstä noin 20 euroa euroa, sillä putken sekä takarenkaan irrottamisessa ei kauaa nokka tuhise ammattilaisella.

      Muutaman päivän kuluttua sain viestin, että pyörä on valmis. Menin hakemaan sitä ja minua palveli eräs toinen henkilö. Ostin myös uuden istuimen, mutta jätän sen kuitenkin laskelmista pois, sillä se ei vaikuta tähän muuhun millään tavoin. Tämä mies palveli minua hänen luonteelle tyypillisellä tavalla ja palvelu oli aivan kohtalaista. Ei valittamista. Kassalle mentäessämme ja laskua kootessa (minun seistessä hänen vieressään) hänellä kuitenkin tuntui menevän hyvän aikaa mietiskellessä. Se ei ollut laskelmointia, että yks plus yks on kaks päässälaskun muodossa, niinkuin yleensä tehdään tuotteiden kohdalla, jotka on valmiiksi hinnoiteltu tai kirjattu ylös, vaan sellaista mietintää, että kuinkahan paljon näistä veloittaa. Tässä vaiheessa minulla rupesi hälytyskellot soimaan, ja kun hän meni omalle puolelleen kassaa, hän vaivaantui kummallisesti ja rupesi välttelemään katsekontaktia. Kun hän esitti minulle laskun, en ollut uskoa silmiäni. Sen omistajan esittämän 40 euron sijaan lapussa luki 126 euroa. Siis yli kolme kertaa enemmän kuin oli luvattu. Sinällään tämäkin olisi vielä ehkä jossain määrin ymmärrettävää, kun lasketaan työ ja osat, mutta eniten minua kismittää se, että minä tiedän, että tämä kauppa ei ollut vilpitön ja asianmukainen, vaan vilpillinen sen asiakaspalvelijan käytöksen perusteella. Kaikki tietää kyllä, millainen lapsi on, kun hän valehtelee tai varastaa. Tämä oli samaa tasoa.

      Lisäksi haluan vielä kertoa, että käsijarrua ei koskaan korjattu ja rengas minun täytyi huoltaa itse. Yhteenveto tästä keissistä on se, että puolet tehtävänannosta korjattiin ja siitä veloitettiin 3 kertainen summa luvatusta.

      Haluan laittaa tämän tapauksen vielä toiseen perspektiiviin, joka on suhteessa täysin samaa luokkaa tämän kanssa.

      Sinä omistat auton, jonka olet ostanut 10 vuotta sitten uutena
      8000 eurolla. Menet huoltamaan sen ja sinulla on neljä asiaa mielessä. Ne neljä asiaa kirjoitetaan ylös paperille ja sinulle ehdotetaan vielä tätä yhtä välttämätöntä korjausta. Sinulle kerrotaan, että osat maksavat 400 euroa.
      Vihdoin, kun se sinun autosi on kunnostettu ja sinä haet sen, sinua on vastassa 400 euron sijaan 1260 euron lasku. Olet todennäköisesti sanaton kunnes tietenkin, jos olet järkevä, kieltäydyt maksamasta laskun ja saatte jotain sovituksi. Kuitenkin kotimatkalla huomaat, että puolet vioista on edelleen vailla korjausta.

      Kun olin ottanut pyörän ja minulla oli kädessäni lasku, jossa luki nämä kaikki osat ja muut, joista ei ollut mitään tarkkaa tietoa, palasin liikkeeseen vaatiakseni selontekoa siitä, mitä olen rahallani ostanut. Näin tämän vanhan omistajan keskustelemassa erään naisen kanssa. Menin kaupan eteen ja seisoin hänen auton vieressä odotellakseni miestä, mutta häntä ei näkynyt. Se, missä hän oli naista palvellut, ei vienyt liikkeeseen toista kautta, sillä seisoin sillä sivustalla, missä oli liikkeen ainoat sisäänpääsyt. Hän ei myöskään mennyt autoon eikä minnekkään muuallekaan järkevään paikkaan yrityksen sijainnin vuoksi. Hän katosi ja hän vältteli minua. Selonteon teki toinen asiakaspalvelija, Hänkään ei ymmärtänyt kuinka summa oli muuttunut 40eurosta 126euroon.

      Tämä liike on epärehellinen. En suosittele.

      • Anonyymi

        Miten luulit selviäväsi 40 eurolla kun osat jo maksoivat sen verran ? Ei kai miitä missään ilmaiseksi vaihdella.


    • Anonyymi

      Itse myös saanut huonoa palvelua Tuiran liikkeessä. Vaihdoin Jukolankujalle, mutta muutaman kerran asioinnin jälkeen sinne oli valitettavasti se sama myyjä siirtynyt sieltä Tuirasta... Harvoin tulee valitettua, mutta kun ei edes perus asiakaspalvelutaitoja tuntunut löytyvän. Vaihdoin pyöräliikettä ja olen tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Minulla on huonoja kokemuksia ko puljusta jo vuodelta 1982., silloisen Laatupyörän vierestä.

      • Anonyymi

        Jännä juttu miten sinulla on kokemuksia siltä ajalta kun liikettä ei edes vielä ollut, eikä kyseinen liike ole koskaan edes ollut Laatu-Pyörän vieressä. Nämä jutut kokemuksista taitaa olla niitten juttuja keiden huulia tuuli heiluttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4450
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      55
      3493
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      507
      3207
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2144
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1793
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1751
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1583
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1505
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1446
    Aihe