korvasienten hinta?

Paljonko tuoreista korvasienistä maksetaan kilolta?
Onko joku myynyt tänä keväänä esim. ravintoloihin,paljonko maksaneet?
Ilmianna
Jaa

30 Vastausta

kilolta jos sulta löytyy kunnolla, niin kauppiaasta riippuen kolmekin euroo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Jos meinaat myydä 2-3 eurolla kilo ravintolaan, toimita mieluummin minulle. Maksan tuplahinnan. En löytänyt tänä keväänä kuin yhden sienimuhennoksen ainekset.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ruma mies kirjoitti:
Jos meinaat myydä 2-3 eurolla kilo ravintolaan, toimita mieluummin minulle. Maksan tuplahinnan. En löytänyt tänä keväänä kuin yhden sienimuhennoksen ainekset.
Korvasieniä myynnissä Kerimäellä. talkkarinmuija@suomi24.fi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ruma mies kirjoitti:
Kaverit ovat tulossa Sallasta loppuviikolla ja siellä olisi sieniä rutosti.
Niitä on ihan myyntiin saakka ja jos et bielä ole saanut, niin täältä
niitä nyt saisi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kävin katsomassa stockalla, hinta 17 euroa kilo, muutama 250 gramman rasia. Sienet ala-arvoisia, aika paljon murua.

Ulkomyyntipisteessä eivät tunnustaneet koskaan myyneensä korvasieniä, ainoastaan kanttarelleja. Sanoin että täältä olen niitä ostanut monta vuotta, jos en korvasientä tunnistaisi niin kai minä olisin jo vainaa.
Ilmianna
Jaa
paljonko nykyään maksaa korvasienet?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Samaa kyselisin mä..?? Kuulopuheita on 7ekg!!??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
korvispa hyvinkin kirjoitti:
Samaa kyselisin mä..?? Kuulopuheita on 7ekg!!??
10€ KILO.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ostaako eteläkarjalassa kukaan korvasieniä?jos niin missä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Hei
Ostaisin sinulta korvasieniä, ajelen Etelä -Karjalassa mökilleni.
Valjarkko@gmail.com
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Entäs paljonko voi pyytää huhtasienestä? Niitä kun kasvaa piha täynnä :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hellu.65 kirjoitti:
Entäs paljonko voi pyytää huhtasienestä? Niitä kun kasvaa piha täynnä :)
vai että koko piha täynnä, hehheh! ei kai sielä oo vaan satu (kyllikki) täti tattinen !? Morchella eli huhtasienihän on se euroopan halutuin (no tryffelin ja herkkutatin ohella) ja täten myös kallein sieni, kilohinnat nousee sinne noin 80 - 110 - 600 (!?) euron kieppeille.... että siitä vaan noita herkkupaloja etsimään mm. omenapuiden alta, puunkuorijätteiden (ryhmäistutukset) päältä jne. minullekin saa lähettää ylimääräisiä, myös korvasieniä ym. ... ! p. 06-8350700 040-9744797
jk. kaikkein avarasydämisimmät ravintolat ja suuremmat luonn.tuotteita jatkojalostavat yritykset voisivat ottaa noita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ilmianna
Jaa
No paljonko se korvasieni maksaa keväänä 2016? Ja kuka haluaa tuoretta, metsänhakku reissulla pitäs niitä tuuva, kun akka käski? rumilta näytti, auttakkee!!!
Ilmianna
Jaa
siinähän tuo kiikkuu 5 - 10 euron kilohinnoissa, hinta on laskenut sitten -80-luvun huippuvuosien. Kohukirjoitukset Ruotsin puolelta ovat osaltaan vieneet sienen arvostusta - aivan turhaan. Hienoimpia mahdollisia ruokasieniä. Harmi vain että keittäminen vie myrkyn ohella pois myös ravintoaineita, joiden suhteen sieni on myös yksi arvokkaimpia. Siis yksi ravintorikkaimmista ompi tuo kurttunaama.
Ja korjatkaa tämän ketjun otsikosta p -nimi. pois tuo -lajike nimi joka tarkoittaa jalostettua kasvityyppiä. Se on siis LAJI, sienilaji, ei lajike!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Keittäminen vie myös muista ryöpättävistä sienistä ravintoaineita, mutta hyviä ovat silti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Täällä korvasienien myyntiharrastusta alotteleva nuori miäs kyselee, että mikä se on käytäntö yleensä näitten korvasienien myynnin kanssa, yleinen hinta siis tuo suurinpiirtein 10e/kg(?) ... mutta onko kyse tuoreesta märästä sienestä vai kuivasta ja ryöpätystä? eli onko tapana myydä ryöppäämätöntä vai ryöpättyä? yksityiset käsittääkseni maksaa parempaa hintaa kuin ravintolat, tosin ravintolat saattavat pystyä ottamaan kerralla isomman määrän. Kaikki keltanokalle tarpeelliset vinkit nyt tiskiin! =)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Hei
Ostaisin sinulta erän käsittelemättömiä , jos löytyy
Valjarkko@gmail.com
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sienet myydään keittämättöminä, sellaisina kuin metsästä ne tuot. Toki liiat roskat ja mullat on hyvä poistaa. Onnea sienestykseen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Multa voi ostaa korvasieniä jos joku tarvii. Hinta neuvoteltavissa
Ilmianna
Jaa
Luumäki-lpr alueella ketään sienille ostajaa jos kerätään ja tuoreena tietysti myydään. Tuota aikaa kun nyt riittäisi käydä keräämässä :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ostan 10 kg jos hinta järkevä. Olen pks alueelta. Vastaukset abus@netti.fi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Löytyisikö korvasienille ostajaa Pohjois-Pirkanmaalta? :) Jos löytyy kiinnostusta, niin viestiä voi pistää osoitteeseen lanetoner@gmail.com
Ilmianna
Jaa
Meille maksettiin Jyväskylässä hyvin puhdistetuista juuri nyt 15.5.2016 8 euroa kilo.
Kuivina, ei kantoja, ei hiekanmuruja ja ei vedessä säilytettyjä. Poimittu eilen tai jopa samana päivänä. Jos joku haluaa maksaa enempi niin soitto 0400/241689 vielä kerätään jonkin aikaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Meillä joensuussa 2e kilo,saa siinä jo oma kustannushintaan kerätä. Bensa pois niin miinuksella ollaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Luomu-ukko Lapista löysi illalla etelärinteeltä metsäkoneen uralta 6 kg KORVASIENIÄ ja puolen kilon pakurin. Aamulla uusi keikka. Iltapäivällä olisi Rovaniemellä 10 - 15 kg korvasieniä 10 € kilo. Valmista pakurijauhoa myyn 100 g kympillä. Kaupasta saat 100 g hintaan 17 - 20 € Puh : 044 - 9819940
Ilmianna
Jaa
Heii ja anteeksi mainostus!

Tarvitsisin pikimiten vastauksia kyselyyni ja toivoisin, että kävisitte vastaamassa siihen:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14276020/tarkeimmiksi-koetut-ymparistoongelmat#comment-84606223

Kiitos!
Ilmianna
Jaa
Kuusamossa myynnissä 12litraa korvasieniä ja lisää kerätään sopimuksen mukaan! :)
Ilmianna
Jaa
älkää pilatko markkinoita ja myykö alle 15e/kg !! kyllä poimijalle on jotain jäätävä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
tuo on tietysti tärkeä huomautus, älkää poljetko hinto, sitä tekevät EU ja itä-eurooppa jo enemmän kuin mikään laki sallisi...!? ja minä olen täältä keskipohojanmaalta, kokkolan seutuvilta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

korvasienten hinta?

Paljonko tuoreista korvasienistä maksetaan kilolta?
Onko joku myynyt tänä keväänä esim. ravintoloihin,paljonko maksaneet?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta