Onko Panacod tehokas migreenikohtauksessa?

asiaa pohtiva

Oisko jollain migreenin kohtauslääkkeenä tuo Panacod. Kaipailisin kokemuksia, onko auttanut kohtauksiin vai onko ihan sama vaikkei ottaiskaan?

30

11512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30 vuotta migreeniä

      Jos auttaa, niin päänsärkysi ei ole migreeniä vaan jotain muuta; Panacod ei ole mikään migreenilääke . Ainut lääke, joka auttaa migreeniin on Imigran ( tai vastaava) jossa vaikuttavana aineena sumatriptaani. Markkinoilla on myös muita vastaavia kuin Imigran, nimiä en muista enkä ole pahemmin kokeillut, Imigran vie kivun viidessä minuutissa.

      • 66+6

        se kipulääke auttaa mikä auttaa! Kaikkihan eivät voi täsmälääkkeitä käyttää, esim epileptikot.


      • Itsemurhapäänsärky

        Ei imigram auta kaikille!!


      • Anonyymi

    • käytä...

      Itselläni melko lieviä kohtauksia nykyään, onneksi. Kun tunnen, että kohtaus on tuloillaan, otan heti vahvan annoksen särkylääkettä, 2x665mg Panadol extendiä (määrätty oikeastaan kulumiin) ja vielä lisäksi 1xSirdalud 2mg (rentouttaa lihaksia) Näillä olen pärjäillyt. Panacod aiheuttaa ummetusta, ei hyvä!Tsemppiä sulle kanssakärsijä :)

      • ei ole migreeniä

        jos Panacod auttaa?! Migreenihän on kiputila, joillakin auttaa buranakin, joillakin taas eivät auta edes täsmälääkkeet. Ei migreeniä voi määritellä sen mukaan, mikä lääke siihen auttaa. Ehkä niin päin, että jos täsmälääkkeet eivät millään auta, voi epäillä, ettei kyseessä ole lainkaan migreeni.
        Minulle on neurologi määrännyt nimenomaan migreeniin Panacodia. Sitä puoltaa se, että Panacod ei ole täsmälääke eikä niin ollen aiheuta samaa riippuvuusvaaraa (toki Panacodkin paljon käytettynä voi aiheuttaa riippuvuutta, luullakseni). Minulla Panacod on ainoa ei-täsmälääke, joka auttaa migreenin esioireisiin. Ja otan sitä mieluummin kuin täsmää, koska siitä ei tule niin sumea olo.
        Ensimmäisen vastaajan käsitys siitä ettei Panacod ole migreenilääke on hiukan outo, tunnen ihmisiä jotka eivät voi ottaa täsmälääkkeitä migreeniinsä (basillaarimigreeni vai mikä se on?) ja käyttävät vain vahvoja särkylääkkeitä (esim. Tramal).
        Eli kyllä Panacod on hyvä lääke jos sitä sietää. Minulla se aiheutti ennen pahoinvointia mutta ei enää, olen akupunktiolla saanut migreenikohtauksiin liittyvän pahoinvoinnin loppumaan, ja kohtauksiakin on nykyään harvemmin.
        Zemppiä alkuperäiselle!


      • asiaa pohtiva
        ei ole migreeniä kirjoitti:

        jos Panacod auttaa?! Migreenihän on kiputila, joillakin auttaa buranakin, joillakin taas eivät auta edes täsmälääkkeet. Ei migreeniä voi määritellä sen mukaan, mikä lääke siihen auttaa. Ehkä niin päin, että jos täsmälääkkeet eivät millään auta, voi epäillä, ettei kyseessä ole lainkaan migreeni.
        Minulle on neurologi määrännyt nimenomaan migreeniin Panacodia. Sitä puoltaa se, että Panacod ei ole täsmälääke eikä niin ollen aiheuta samaa riippuvuusvaaraa (toki Panacodkin paljon käytettynä voi aiheuttaa riippuvuutta, luullakseni). Minulla Panacod on ainoa ei-täsmälääke, joka auttaa migreenin esioireisiin. Ja otan sitä mieluummin kuin täsmää, koska siitä ei tule niin sumea olo.
        Ensimmäisen vastaajan käsitys siitä ettei Panacod ole migreenilääke on hiukan outo, tunnen ihmisiä jotka eivät voi ottaa täsmälääkkeitä migreeniinsä (basillaarimigreeni vai mikä se on?) ja käyttävät vain vahvoja särkylääkkeitä (esim. Tramal).
        Eli kyllä Panacod on hyvä lääke jos sitä sietää. Minulla se aiheutti ennen pahoinvointia mutta ei enää, olen akupunktiolla saanut migreenikohtauksiin liittyvän pahoinvoinnin loppumaan, ja kohtauksiakin on nykyään harvemmin.
        Zemppiä alkuperäiselle!

        Minulla siis on juuri tuo, oisko ollu kolmannen vastaajan mainitsema basilaarimigreeni ja näin ollen täsmälääkkeet ovat pannassa. Tähän asti olen käyttänyt voltarenia, mutta siitä ei ole juuri ollut hyötyä ja nyt neurologini pohti, että jos vaihdettaisiin panacodiin. Tämän takia kaipailen muiden kokemuksia, haluais vihdoin löytää lääkkeen, joka auttaisi edes 50%:sti


      • -migreeni
        asiaa pohtiva kirjoitti:

        Minulla siis on juuri tuo, oisko ollu kolmannen vastaajan mainitsema basilaarimigreeni ja näin ollen täsmälääkkeet ovat pannassa. Tähän asti olen käyttänyt voltarenia, mutta siitä ei ole juuri ollut hyötyä ja nyt neurologini pohti, että jos vaihdettaisiin panacodiin. Tämän takia kaipailen muiden kokemuksia, haluais vihdoin löytää lääkkeen, joka auttaisi edes 50%:sti

        mulla, eikä todellakaan ole imigranit eikä muut täsmälääkkeet auttaneet yhtään paremmin kuin vanha kunnon asperiini, tosin Zipp muodossa, ja 2 miranaxia. Viimeeksi neurologin kanssa pohdittiin, että täsmälääkkeitä on turha edes kirjoittaa kun peruslääkkeet toimii.

        Ei tosiaankaan kannattaisi täällä tehdä diagnooseja ja päättelyjä, koska jokaisen migreeni on omanlaisensa, niinkuin monen muunkin sairauden kohdalla on kyse.

        Voltarenia tai panacodia en ole kenenkään kuullut migreeniinsä ottavan, mutta jos ne taas jollekin tuo helpotusta, niin tokihan se mulle sopii.


      • alkuperäinen kirjottaja
        -migreeni kirjoitti:

        mulla, eikä todellakaan ole imigranit eikä muut täsmälääkkeet auttaneet yhtään paremmin kuin vanha kunnon asperiini, tosin Zipp muodossa, ja 2 miranaxia. Viimeeksi neurologin kanssa pohdittiin, että täsmälääkkeitä on turha edes kirjoittaa kun peruslääkkeet toimii.

        Ei tosiaankaan kannattaisi täällä tehdä diagnooseja ja päättelyjä, koska jokaisen migreeni on omanlaisensa, niinkuin monen muunkin sairauden kohdalla on kyse.

        Voltarenia tai panacodia en ole kenenkään kuullut migreeniinsä ottavan, mutta jos ne taas jollekin tuo helpotusta, niin tokihan se mulle sopii.

        Tiesithän, että kun sinulla on basilaarimigreeni niin siihen ei edes saa käyttää täsmälääkkeitä, altistat itsesi tällöin aivoinfarktille. Basilaarimigreeniin sopii vaan kipu- ja tulehduskipulääkkeet sekä pahoinvointilääkkeet. Esim. tuo voltaren on tulehduskipulääke ja panacod kipulääke


      • debrakine
        asiaa pohtiva kirjoitti:

        Minulla siis on juuri tuo, oisko ollu kolmannen vastaajan mainitsema basilaarimigreeni ja näin ollen täsmälääkkeet ovat pannassa. Tähän asti olen käyttänyt voltarenia, mutta siitä ei ole juuri ollut hyötyä ja nyt neurologini pohti, että jos vaihdettaisiin panacodiin. Tämän takia kaipailen muiden kokemuksia, haluais vihdoin löytää lääkkeen, joka auttaisi edes 50%:sti

        Mulla on auttanut basilaarimigreeniin debrakine. Pitkällisen käytön jälkeen tuli kuitenkin lääkkeen haitat ja jouduin lopettamaan. Tällä hetkellä kokeilen verpamil lääkettä. Särky,joka tulee,niin siihen ei kyllä auta mikään särkylääke. Nuorempana käytin pitkän aikaa propralia,mutta en olisi saanut käyttää sitä,koska minulla oli paha refluksivaiva ja ehkä tämän lääkkeen vaikutuksesta se paheni ja jouduttiin leikkaamaan ruokatorvi.
        Atacand verenpainelääke ei sopinut ollenkaan.


    • liinuska78

      mulla ei auta panacodi, burana,panadoli eikä tramal..ainut apu minkä saan ensiavusta joku coctail se on..muistaakseni siinä oli stesoa ja jotain muuta troppia.
      Mulle ei ole vielä migreeni dg.tä tehty joten lääkitystä en ole siihen vielä saanut...ehkä sitten joskus kun en pääse enää omin voimin sängystä ylös :( kattellaan ja ihmetellään vaan ... :/ neurologin kanssa olen asiasta jo puhunut, mut mitään ei tapahdu.

    • migreenistä kärsivä

      Hei!
      Olen joutunut syömään säännööllisesti Panacodia toiseen vaivaani ja tästä johtuen huomannut Panacodin auttavan myös mikreeniin. Sen kun otan heti ensimmäisten oireiden ilmaantuessa, ei tule päänsärky rajuna. Olen kärsinyt migreenistä useita vuosikymmeniä. Lääkitys on jokaiselle yksilöllinen, ei voi mennä sanomaan mikä kenellekkin auttaa. Toivottavasti saat avun Panacodista, tiesitkö että sitä on saatavilla pore tablettinakin ja se auttoi minua nopeammin kuin tabletti muoto.

    • hemipotilas

      hei
      mulla ei ikävä kyllä auta täsmä lääkkeet ei panacodkaan.mutta kokeile,jos auttaa ni ota sitä.se millä se helvetillinen tuska ja kipu lähtee ni ota.oli se si burana tai mikä hyvänansä.mä joudun makaan 3pv kun ei auta.kukaan ei voi määrittää kenenkään kipua se on aika yksilöllistä.sen tiedän ku mun kohtaukset tulee ni en oksennan alvariinsa aamusta ehtooseen menee näkö ja vasemmman puolen halvaukset alkaa.kipu on aivan helvetillinen.joten kokeile ja jos hyvä,niin ota.oikeen hyvää kesän jatkoa sulle ja kaikkea hyvää ja eritoten voimia!!!

      • kodeiini.

        panacod on kolmio lääke jossa on kodeiniä ja se on huumetta,jos ei auta niin pureskelee sen tapletin suussa niin kyllä auttaa kun se vaikutus menee nopeampaa veren kiertoon,mitä odottaa että mahassa sulaa..


    • yks vaan.

      Vaikka vanha viesti .
      Itsellä autta suurina annoksina vain Panacod pore .
      Muut mikreeni lääkkeet on asia eri.

      • kannattaa varoa

        Panacod-pore kyllä auttaa aluksi. Vähitellen sitä tarvitsee enemmän - ja taas enemmän ja enemmän. Kunnes yhtenä päivänä siitä ei ole enää mitään apua, mutta olet täysin koukussa, syöt niitä tajuamattasi mielettömät määrät, koska särky on jatkuva ja voimakas ja olet migreenin lisäksi kammottavassa jokapäiväisessä särkylääkepäänsäryssä. Ja Panacodista vierottautuminen on kärsimystä ja todella vaikeaa. Harva selviytyy siitä kotona, ja sairaalassa sinuun suhtaudutaan kuin huumeiden käyttäjään. Joten kokemusteni kautta neuvoni on: Älä ota Panacodia migreenilääkkeeksi!!!!


    • Madame_Migreeni

      Panacod ei ole migreenilääke. Se on lääke, johon migreeniä sairastava helposti jää koukkuun, mikä tarkoittaa sitä, että se ylläpitää migreenejä.

      Monenlaiset muut lääkkeet auttavat migreeniin, niin tulehduskipulääkkeet kuin täsmälääkkeetkin, niistä täytyy vain löytää itselle sopiva valmiste. Kaikkiin näihin voi myös jäädä väärällä tai liikakäytöllä koukkuun, mutta ei niin nopeasti kuin kodeiinilääkkeeseen.
      Migreenin hyvästä hoidosta katso http://www.migreeni.org/Pdf/esitteet/Migreeni.doc
      ja koukkuun jäämisestä eli särkylääkepäänsärystä http://www.migreeni.org/Pdf/esitteet/Sarkylaakesarky_esite.pdf

      • Migreenipotilas

        Hei,

        Ei olekaan varsinaisesti migreenilääke, se sisältää Parasetamolia ja kodeiinia, käyttötarkoitus; erilaiset kivut ja säryt.

        Varmaan juuri tuo kodeiini pisti pääni sekaisin, koska parasetamoli ei sekoita mun päätä. Kodeiiniahan käytetään myös huumausaineena, joka selittää miksi pääni meni sekaisin.


    • Migreenipotilas

      Hei,

      Pää meni aivan sekaisin ja tuntui että kieli menee ympäri, mutta apua siitä ei ollut. :\

      • Mira Miranax

        Minun migreeniin ei auta Panacodit, Buranat yms.
        Ainoina on Miranax, ja silloin se toimii jos sen ottaa tietyssä vaiheessa, eli silloin kun uumoilee migreenin olevan tulossa ja sillä yleensä pärjään. Imigran on sitten viimeisenä helpotuksen tuojana, jos jostain syystä Miranaxin ottaminen on jäänyt ajoissa ottamatta.


      • ............Mamma........
        Mira Miranax kirjoitti:

        Minun migreeniin ei auta Panacodit, Buranat yms.
        Ainoina on Miranax, ja silloin se toimii jos sen ottaa tietyssä vaiheessa, eli silloin kun uumoilee migreenin olevan tulossa ja sillä yleensä pärjään. Imigran on sitten viimeisenä helpotuksen tuojana, jos jostain syystä Miranaxin ottaminen on jäänyt ajoissa ottamatta.

        raskausaikana ottanut Panacodia migreeniin, kun muitakaan vaihtoehtoja ei oikeastaan ole. Normaalisti Miranaxia.
        Molemmat käyttämäni lääkkeet auttavat vain jos ottaa riittävän ajoissa eli heti kun tulee auraoireita. Vahvempia lääkkeitä en kuitenkaan ole halunnut/tarvinnut koska useimmiten päänsärky ei ole sietämätöntä vaikka pääsisi kunnolla päälle.


    • tyikmdtrfh

      ite käytän migreeniin panadol porea ja toimii (mulla ainakin)

    • sibyl

      Mun neurologini Meilahdessa sanoi, että migreeniin ei saisi syödä Panacodia, koska migreenipotilaat on paljon herkempiä Panacodin ainesosille. Eli migreeniä sairastavat tulevat muita helpommin riippuvaiseksi siitä.

    • migreeniin.

      Burana 600mg sopii hyvin kovaan päänsärkyyn.Migreenin lääkkeet parhaiten maxalt,almogran ja relert.Panacod tarkoitettu sellaiseen eli kipulääke,alentaa kuumetta ja kova kipuja.Minusta kai maxalt nimeltä varmasti tehokasta siihen kun luin juttuja.Migreeni voi aiheuttaa esim.kirkas valo,voimakas haju ja vastaava muuta.

      • aurat ovat pelottavi

        Aloin saada migreenikohtauksia nyt melkein 60 vuotiaana, lääkkeeksi määrättiin Panacod ja Sumatriptan. Joskus on pelkkä näkökenttäpuutos aluksi ja sitten sahalaitaa, ja sen jälkeen jotenkin höntti olo pari kolme tuntia ilman suurempaa särkyä ja joskus tulee hirveä särky, mutta usein vain sen silmän taakse, missä auraoireet on, joskus harvoin hirmu kova päänsärkykin. Pari kertaa olen käynyt asian vuoksi terveyskeskuslääkärillä ja kerran neurologilla, jolloin tehtiin pään kuvaus ja aivosähkökäyrä ja otettiin hirveä määrä verikokeita ja neurologi oli sitä mieltä että melko varmasti on migreeniä.
        Muutaman kuukauden olen noita lääkkeitä käyttänyt ja minulla on kyllä auttanut hyvin.


      • yhteenlasku
        aurat ovat pelottavi kirjoitti:

        Aloin saada migreenikohtauksia nyt melkein 60 vuotiaana, lääkkeeksi määrättiin Panacod ja Sumatriptan. Joskus on pelkkä näkökenttäpuutos aluksi ja sitten sahalaitaa, ja sen jälkeen jotenkin höntti olo pari kolme tuntia ilman suurempaa särkyä ja joskus tulee hirveä särky, mutta usein vain sen silmän taakse, missä auraoireet on, joskus harvoin hirmu kova päänsärkykin. Pari kertaa olen käynyt asian vuoksi terveyskeskuslääkärillä ja kerran neurologilla, jolloin tehtiin pään kuvaus ja aivosähkökäyrä ja otettiin hirveä määrä verikokeita ja neurologi oli sitä mieltä että melko varmasti on migreeniä.
        Muutaman kuukauden olen noita lääkkeitä käyttänyt ja minulla on kyllä auttanut hyvin.

        Vaatii joskus omalta osaltani sumatriptanin lisäksi myös miranaxin sekä norflexin. Sitten viiden tunnin päästä toinen sumatriptan ja sen jälkeen alkaa vasta helpottamaan.


    • Matwfaf

      Meinaatteko, ettei morfiini auta migreeniin? Kodeiini muuttuu elimistössä morfiiniksi 90% väestöstä, joten pitäisi auttaa ja olen testannut ja auttoi. Otan yleensä itse niitä täsmälääkkeitä, jotka sulavat kielen alle koska vaikuttavat välittömästi ja toimivat hyvin. Panacod aiheutti myös minulle unihalvauksia, joten ei kiva. Jonkun sekunnin murto-osan olin sängyssä maatessani halvaantunut ja sitten se aina loppui ja hyppäsin pystyyn säikähdyksestä. Ei kovin mukavaa vaikka aluksi olikin hyvä olo.

      • bc

        Ei sovi minullekkaan panacod. Vielä pahempi on panadol comp. Molemmista jää tavallaan unennäkötilanne päälle seuraavana päivänä ja olo on ihan hirveä. Säryn kyllä vie pois,mutta seuraavana päivänä ollaan tavallaan valveilla ja samalla nähdään unta ja tilanne on todella kurja,vaikka särystä ei olisi tietoakaan. Tällä tavalla basilaarimigreenikolla.


    • Mikkireeni

      Kerran kuukaudessa esiintyviin migreenikohtauksiin vois käyttää opiaatteja jos kerran poistavat kivun ja elämä voi jatkua. Pidempiaikaisessa käytössä toleranssi kasvaa nopeasti ja tulee päänsärkyjä. Migreeni voi myös lisääntyä.

      Lihas ja verenkierto migreeneihin: Liikunta, fysioterapia, työ ergononia. Painojen nosto, uinti... mitä vielä?
      Kuukautismigreeneihin: Rauta, Magnesium yms. Kasvisruoka? Hormoonit?
      Jännitysmigreeniin: Mieti mistä jännitys johtuu. Meditointi, liikunta? Kaikki itsetuntoa vahvistavat ja jännitystä poistavat toimet.

      Harvinaisempiin, kroonisiin ja kovempiin:
      Uni? Jokin ruoka-aine allergia?

      Migreeni on psykosomaattinen, hyvin yksilöllinen ja kivultaan vaihteleva "sairaus". Migreeni on oire.

      Koittakaa selvittää mikä on teidän oman migreenin kannalta olennaista. Elämän tapoja jos muuttaa niin vaikutukset ei näy ehkä ihan heti... Itsekin vielä vailla varsinaista lääkettä, lievää helpotusta olen saanut vain elämäntapoja muuttamalla. Minulla on melkein kaikkia perus migreenejä(lihas, jännitys yms.) ja vielä pahin invalidisoiva krooninen migreenityyppi. Perusmigreeneihin auttavat lääkkeettömät kotikonstit. Mutta pahimpaan kuoleman migreeniin joka toistuu joka vkloppu tarvitsee jotain lääkettä etukäteen, sillä hetkellä ja jälkäteen...

      Oikeesti, rehellisesti, kuinka moni teistä on käsitellyt henkisesti raskaat asiat tai lopettanut tupakoinnin, lihansyönnin tai ruvennut harrastamaan liikuntaa jotta saisitte migreenin jopa edes puolittumaan? En voi myöntää itse rehellisesti tehneeni kerralla noita kaikkia ja tuntuu ettei mikään auta, toivoisin silti ettei tarvitsisi syödä lääkkeitä. Pilleri on viimeinen vaihtoehto.

      • Mummulla oli ja

        Tuohon äskeiseen: ei migreeni ole pelkästään psykosomaattinen tai oire jostain. Se on oikeasti geneettinen häiriö aivojen verenkierrossa. Sitä ei tule kenelle tahansa stressaajalle, vaan niille, joilla on siihen taipumus. Itselläni alkoi jo lapsena.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1649
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1599
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1465
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1266
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1138
    Aihe